Ik ben nu 14 en doe sinds m'n 4e aan taekwondo (sporttaekwondo en de traditionele vorm) en sinds m'n 6e aan aikido, dus ik denk dat ik je wel enige raad kan geven i.v.m. die twee. Je wil niet aan competitie doen... aikido is doorgaans zonder competitie (al is er een variant met competities), bij taekwondo zijn er wel competities. Maar je hoeft bij taekwondo uiteraard niet mee te doen aan die competities, daar ben je volledig vrij in... Praktische techniek... beide zijn vrij technisch, maar taekwondo is m.i. wat praktischer. Het meest praktische is natuurlijk een hardlooproutine. Indien je je conditie wil trainen is aikido een van de minst geschikte gevechtssporten. Kracht is bij taekwondo belangrijker dan bij aikido, maar dat mag je vooral niet overdrijven. Enkele keren per week naar de fitness volstaat volgens mij voor taekwondo, leningheid en techniek zijn véél belangrijker. Taekwondo is de gevechtssport bij uitstek wanneer het om het betere vliegende benenwerk aankomt, maar een stuntsport is het zeker niet, want het blijft functioneel.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:39 schreef Mwanatabu het volgende:
Dag vechtsportmensen,
Ik ben al heel lang aan het spelen met het idee om op een vechtsport te gaan. Ik heb het dan niet over competitie, maar ik wil me voornamelijk gaan richten op praktische techniek, conditie en dergelijke. Mijn motivatie is voornamelijk om meer zelfvertrouwen te krijgen (uit te stralen) door de wetenschap dat ik mezelf kan verdedigen. Ik zoek dus geen stuntsport.
Ik heb geen ervaring, ben 27, vrouw en moet het niet hebben van kracht en agressie.
Wie kan er iets vertellen over de verschillende vechtsporten die in aanmerking komen voor mijn "geval"?
Bij voorbaat dank
Hmm bij wushu moet je echt heel veel acrobatische bewegingen maken, dus het kan wel belastend zijn voor je rug ja. Het is iig wel inspannender dan jiu-jitsu, voornamelijk door al die sprongen die je moet maken.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:20 schreef _Denker het volgende:
En hoe ziet het met Wushu als je een slechte rug hebt (qua spieren)?
Daar heb ik dus last van en moest stoppen met judo en jiu-jitsu...loop nu bij de fysiotherapeut, maar ik merk dat ik die vechtsporten niet kan loslaten.
Is Wushu/Kung fu te doen? En moet je er lenig voor zijn?
Hey Maryse, waar heb jij judo gedaan?quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:06 schreef MaRySe het volgende:
Ik heb bruine band judo, al heel lang mee gestopt.
Heb nu al 4 lessen meegedaan met (kick)boksen en het is leuk !
In Amsterdam heel lang (Bij Gé Koning) en nog een paar jaartjes in Almere maar weet niet meer hoe dat heet :/quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:23 schreef _Denker het volgende:
[..]
Hey Maryse, waar heb jij judo gedaan?
Gewoon beginnen, dan komt het vanzelfquote:Op woensdag 11 mei 2005 20:50 schreef Fugie het volgende:
ik wil al heel lang fittnessen, maar luiheid dient de mens en ik heb het nog steeds niet gedaan. Nu lijkt een vechtsport, (kick)boksen mij wel een leuk alternatief. Fittnes is maar doelloos en zon vechtsport kan je nog enigzins wat van leren. Nu is mijn vraag is het momenteel een beetje te doen (ik hoorde van iemand dat het boksseizoen is afgelopen) en ik ben zelf niet zo breed gebouwt, kan ik dan beter eerst wat fittnes doen om wat krachtiger te worden?
Dan zou ik in ieder geval niet met kickboksen beginnen als ik jou was. Ashihara karate lijkt me wel een geschikte sport voor jou.quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:50 schreef Fugie het volgende:
ik wil al heel lang fittnessen, maar luiheid dient de mens en ik heb het nog steeds niet gedaan. Nu lijkt een vechtsport, (kick)boksen mij wel een leuk alternatief. Fittnes is maar doelloos en zon vechtsport kan je nog enigzins wat van leren. Nu is mijn vraag is het momenteel een beetje te doen (ik hoorde van iemand dat het boksseizoen is afgelopen) en ik ben zelf niet zo breed gebouwt, kan ik dan beter eerst wat fittnes doen om wat krachtiger te worden?
ashihara karate, als ze dat hier in de buurt doen eet ik mijn muts opquote:Op woensdag 11 mei 2005 20:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dan zou ik in ieder geval niet met kickboksen beginnen als ik jou was. Ashihara karate lijkt me wel een geschikte sport voor jou.
Vast wel, ze geven het zelfs op meerdere locaties in de Achterhoek.quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:55 schreef Fugie het volgende:
[..]
ashihara karate, als ze dat hier in de buurt doen eet ik mijn muts op
quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
Vast wel, ze geven het zelfs op meerdere locaties in de Achterhoek.
Ik doe zelf nu 3 jaar Bujinkan Budo taijutsu en het is echt niet iets wat je snel leert maar zeker leuk om te doen. In Masterdam kun je daarvoor bij Feiko Mintjens terecht. Kijk eens op zijn website voor meer informatie erover. http://www.shihonobujin.comquote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:12 schreef Daemian het volgende:
Hallo,
Ik ben op zoek om in Amsterdam een vechtsport/kunst te gaan beoefenen. Ik heb als kind enkele jaren judo gedaan, maar dat lijkt mij niet mijn ding.
Ik ben aan het kijken naar aikido, jiu jitsu en karate.
Wat mij vooral aanspreekt aan aikido zijn de vloeiende, in mijn ogen vaak elegante, bewegingen en de 'do-filosofie'.
Karate komt op mij wat 'aggressiever' over in positieve zin, de trappen en slagen spreken mij heel erg aan.
Jiu Jitsu lijkt mij meer een 'gulden middenweg' tussen de twee. trappen en slagen, maar ook worpen en klemmen.
Ik wil vooral een dergelijke kunst beoefenen ter ontwikkeling van mentale en lichamelijke conditie. Ik ben niet geinteresseerd in sport of wedstrijd. Zelfverdediging en weerbaarheid is mooi meegenomen maar niet direct van invloed op mijn keuze.
Welke stijl (en evt welke substijl? bijv. shodokan of wado ryu? )kan ik het beste kiezen? Wat zijn goede scholen in Amsterdam eo die lesgeven op een manier die bij mij aansluit? Ik wil bij voorkeur 2 keer in de week trainen (1 avond en 1x weekend) waarbij vanwege mijn werk de avond nog wel eens moet kunnen wisselen. Waar moet ik op letten bij het zoeken van een school?
Wie helpt mij op weg? Alvast dank!
Ik ga toch maar een andere vechtsport doen dan kickboksen. Heb een beetje geïnformeerd en eigenlijk is het niets meer dan een aantal basistechnieken leren en steeds meer proberen te incasseren. Dat komt in feite neer op je zenuwen verneuken, zodat je steeds minder voelt.quote:Op woensdag 1 juni 2005 11:00 schreef Fugie het volgende:
ik ben voor het eerst wezen kickboksen vorige weeg, daarna 4 dagen spierpijn en toen nog maar eens gegaan maandag. Nu weer dwaze spierpijnMaar het is wel leuk
behalve dat sparren tegen mensen die het goed kunnen
Ik hoop voor je dat het goed gegaan is. Heb je ze nog uitgeschreven online kunnen vinden?quote:Op maandag 27 juni 2005 09:55 schreef ChrisJX het volgende:
Weet iemand toevallig een goede site waarop de kata's binnen het Shotokan-karate staan uitgelegd? Filmpjes kan ik zat vinden, maar ik heb de bewegingen liever uitgeschreven. Heb vanavond examen voor de 1e kyu, maar ik haal de Kanku Dai en de Basai Dai steeds door elkaarKen ik de één, vergeet ik de ander en vice versa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |