abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2005 @ 20:22:05 #151
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_24398147
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 05:18 schreef gimgamgommetje het volgende:
een verhaal ....
ok dus ze moet vooral een beetje vragen en kijken wat daar allemaal is, de programma's etc, en daarvan dus de meest efficiente kiezen ..zodat ze niet toevallig in zo een tai bo achtig vrouwen klasje komt.

en mogelijk andere scholen , maar deze zit heel dichtbij en de rest niet.

is er verder nog iets waar ze op kan letten?
en natuurlijk gewoon proberen, en kijken hoe je het vind.

ze zou deze maand beginnen dus ik ben benieuwd..
bedankt iig
pi_24401471
Ik ga binnenkort beginnen met mijn Muay Thai training, en ben me momenteel een beetje aan het orienteren op het gebied van de uitrusting. Boxhandschoenen, beenbeschermers en een tok heb ik nodig. Welke merken raden jullie mij aan? En waar kan ik deze spullen een beetje goedkoop krijgen?
life's a bitch, then you die.
  woensdag 5 januari 2005 @ 02:04:33 #153
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_24404051
goedkoop? wil je serieus gaan bezuinigen op een tok?
pi_24406573
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 02:04 schreef gimgamgommetje het volgende:
goedkoop? wil je serieus gaan bezuinigen op een tok?
Nee, niet op die tok Ik wil zowieso voor hoge kwaliteit gaan natuurlijk, maar het heeft weing nut om méér te betalen voor een "merknaam" als het goedkopere alternatief net zo goed is, toch?
  woensdag 5 januari 2005 @ 09:47:27 #155
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_24406656
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 09:38 schreef monipony het volgende:

[..]

Nee, niet op die tok Ik wil zowieso voor hoge kwaliteit gaan natuurlijk, maar het heeft weing nut om méér te betalen voor een "merknaam" als het goedkopere alternatief net zo goed is, toch?
Ronin kan je het best kiezen als merk qua bokshandschoenen
Deze zijn in leer en hebben heel veel mensen goede ervaringen mee.
Zelf ben ik ook begonnen met het merk Dominator maar die zaten toch niet zo lekker na een tijd... Nu draag ik Fairtex maar die zijn vrij duur.
Scheenkappen heb ik nog steeds van Dominator maar die zijn inmiddels behoorlijk ehmmm af... Als je begint misschien het best beginnen met scheenkappen van Matsuru het voordeel van deze scheenkappen is dat ze meteen al wat ronder zijn en in het midden dus recht voor de scheen iets dikker zijn.
Een tok heb ik gewoon de goedkoopste gekocht en die bevalt redelijk goed en doet waarvoor hij bedoeld is.. Veel succes met thai boksen iig.

Waar ga je dat doen?

Je kan die handschoenen over het algemeen online wel goedkoper krijgen dan in de sportwikel maar misschien is het handiger wanneer je ze eerst past. Misschien kan de school waar je gaat trainen ook de spullen leveren, ik zou daar iig ook even naar vragen.

Voorbeeld http://www.bodyenfitshop.nl/index.php?tab=vecht&inc=inf&id=254

Ow ik zie net dat op die site ook dominator verkocht worden. Ik wil dat merk niet afkraken dus ik moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat mijn dominator handschoenen niet van leer waren maar imitatie.
Kort gezegd komt het er dus op neer dat je het best kan zoeken naar een lederen handschoen met klitteband sluiting.

[ Bericht 8% gewijzigd door pmponer op 05-01-2005 09:52:35 ]
Drop you like an ill, bad habit
pi_24406775
ik heb die matsuru outfit, trainen prima! vraag aan je sportschoolhouder of je het via hem kan kopen, is vaak goedkoper
pi_24407811
Ik ga 2x per week trainen bij Fitworld te Dokkum. Er zit hier ook nog een andere sportschool in de buurt genaamd Downhat Gym, maar bij Fitworld mag ik tevens gebruik maken van fitness-faciliteiten, wat ik wel een goede aanvulling op mijn trainingen vindt.

Ik heb even gegoogled op "matsuru" en kwam uiteindelijk déze beenkappen tegen:
http://www.matsuru.com/productcart/pc/viewPrd.asp?idcategory=37&idproduct=580
Beschadigd dat leer juist niet heel snel? En vergt het ook een bepaald onderhoud? Op de sportschool waar ik ga trainen gebruikten ze volgens mij geen beenkappen van leer.
pi_24408243
ik zie niet echt in waarom die dingen zo goed zijn, mijn matsuru's, die dingen van canvas geloof ik. waren toen 15 euri. en die werken geweldig

deze dingen zijn extreem duur en zou ik niet nemen. als het echt leer is slijt het neit zo snel hoor, kijk maar naar je handschoenen..
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:47:29 #159
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_24408441
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:10 schreef monipony het volgende:
Ik heb even gegoogled op "matsuru" en kwam uiteindelijk déze beenkappen tegen:
http://www.matsuru.com/productcart/pc/viewPrd.asp?idcategory=37&idproduct=580
Beschadigd dat leer juist niet heel snel? En vergt het ook een bepaald onderhoud? Op de sportschool waar ik ga trainen gebruikten ze volgens mij geen beenkappen van leer.
Nee die bedoelde ik niet ik bedoelde deze (bij voorkeur in een andere kleur )

Die gebruiken ze bij onze school best veel en schijnen goed te bevallen... iets van rond de 23 euro ofzo moeten die kostten. Het beste kan je eerst even bij de sportschool vragen wat ze voor je kunnen betekenen mbt materiaal
pi_24408897
Ik had al even geinformeerd bij de eigenaar van de sportschool, en hij zegt dat ik voor een volledige uitrusting (handschoenen, beenkappen, bitje, tok en broekje) zo'n 150 euro betaal. Maar toen hij zei dat de handschoenen alleen al bijna 100 euro gingen kosten begon ik te twijfelen, want de meeste handschoenen die ik van tevoren had zaten opgezocht rond de 60/70 euro. Vandaar dat ik even wat tips van gebruikers wou verzamelen

Maar die katoenen beenkappen zijn dus beter dan die duurdere van leer? Waarom zijn deze dan zo goedkoop?
pi_24409247
die katoenen zijn echt ontzettend kut!
gaan steeds van hun plek, kijk naar de pasvorm alleen al!
ik zou zeggen, voor die 50 euri koop ik die outfit zonder bokshandschoenen (want die heb ik al ofzo?) en dan die gewoon ergens anders voor een euri of 50/60 kopen
  woensdag 5 januari 2005 @ 12:47:27 #162
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_24409518
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 12:30 schreef tommy123456 het volgende:
die katoenen zijn echt ontzettend kut!
gaan steeds van hun plek, kijk naar de pasvorm alleen al!
ik zou zeggen, voor die 50 euri koop ik die outfit zonder bokshandschoenen (want die heb ik al ofzo?) en dan die gewoon ergens anders voor een euri of 50/60 kopen
Over welke scheenkappen had jij het dan heb je daar een foto van?

Verschuiven doen ze af en toe wel, maar opzich valt het mee.

150 euro is wel heel veel geld
Ik zou scheenkappen kopen van (matsuru) 20-30 euro
lederen bokshandschoenen (ronin) 50-60 euro
bitje (4 euro)
tok (10 euro)
das dan ongeveer 104 euro.
pi_24412147
Ik zal eerst nog eens informeren welke merken ze bij die sportschool verkopen, en daarna maar eens kijken wat ik precies ga doen. Maar in iedergeval bedankt!
pi_24413491
ik kan geen foto vinden van die scheenkappen van mij, het zijn zwarte katoenen of canvas.
zoals iemand hiervoor al noemde. beetje dik en al voorgevormd. die verschuiven amper, tenzij ik een keer schamp met knieen ofzo.
pataya van matsuru zijn heerlijke handschoenen, mijne waren 50 euri.
inkoopprijs bij groothandel
pi_24507531
Net mijn 1e thaiboks training gehad. Een beetje rustigere training dan normaal, omdat er 3 nieuwe waren, en 3 die iets minder nieuw waren. Maar ik voel het goed, conditioneel, en ook een paar klappen op mn gaffel gekregen

Heerlijke training, ik ben tevreden met mijn nieuwe sport
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_24509198
Cool! Ik heb afgelopen vrijdag dus mijn eerste trainig gehad, en die beviel mij ook prima. Ik ga morgen even wat gear ophalen. Mijn leraar heeft me voor boxhandschoenen het merk Synpower aangeraden. Meer mensen ervaring met deze boxhandschoenen? http://www.devechtsportwinkel.nl/docs/pd1122659376.htm
  dinsdag 11 januari 2005 @ 00:03:24 #167
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_24509945
ik ken het mer zo niet, maar het ziet er okay uit. klitteband is wel handiger dan 1 met veters of zo
  dinsdag 11 januari 2005 @ 07:45:25 #168
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_24512952
zien er idd goed uit die dingen... en leder.. dus lekker naar je leraar luisteren
pi_24524367
hallo ,

Heeft er iemand een idee waar je handschoenen kunt kopen voor binnen in de bokshandschoen
( Met de bedoeling dat ik ze na de training kan wassen )
aangezien ik nieuwe bokshandschoenen wil kopen omdat deze ’’ouwe‘‘ een uur in de wind stinken , en het heeft niet veel nut om dan om de 2 jaar nieuwe Bokshandschoenen te kopen .
Vooral omdat ik met deze al 6 jaar lang 3x per week train en ze zien er nog als nieuw uit

Of heeft iemand een optie hoe ik de geur eruit krijg ?
046
Dank aan Yeahinho
  woensdag 12 januari 2005 @ 08:48:27 #170
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_24527902
talkpoeder
pff binnenwantjes kan je bij goede sportzaken wel halen (dus niet die modewinkels)
Ik weet toevallig een winkel in Leiden waar ze ze wel hebben. Maar goed ik weet niet hoever dat bij je vandaan is. Anders eens kijken op de urls die al eens genoemd zijn in dit topic.
pi_24531092
Ik heb nu gisteren mijn tweede les gehad, maar ondanks dat er niet hard werd getrapt tijdens de oefeningen is mijn linker bovenbeen behoorlijk blauw. De pijn valt best mee hoor, maar het ziet er nogal grof uit Is het ook zo dat ik op den duur steeds minder gauw blauwe plekken krijg als ik maar vaak genoeg getrapt wordt, of heb ik nu de rest van mijn actieve "sportcarriére" bont en blauwe benen?
pi_24531875
Denk dat het wel minder wordt met die blauwe plekken. Met kung fu doen we ook altijd blok oefeningen met armen en benen, en de eerste maanden had ik daar ook flink blauwe plekken van, maar inmiddels niet meer.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_24532758
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 08:48 schreef pmponer het volgende:
talkpoeder
pff binnenwantjes kan je bij goede sportzaken wel halen (dus niet die modewinkels)
Ik weet toevallig een winkel in Leiden waar ze ze wel hebben. Maar goed ik weet niet hoever dat bij je vandaan is. Anders eens kijken op de urls die al eens genoemd zijn in dit topic.
Dat talkpoeder nu erin doen ?

’’Goede’’ sportzaken zijn hier niet echt veel zelfs de Boks/fitness winkel heeft ze niet
Urls heb ik ook al gekeken
En leiden is een beetje ver

Maar ik ga nu maar eerst zoeken voor binnen handschoentjes voordat ik nieuw bokshandschoenen koop
046
Dank aan Yeahinho
pi_24541428
Even een fotootje ter illustratie:

donderdag 13 januari 2005 @ 08:09:26 #175
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_24541629
Je mag wel blokken hoor!
pi_24541936
De trainer heeft liever dat we de lowkicks gewoon opvangen ipv blokken..
pi_24543070
haha, dude dat is behoorlijk sick!
die gasten trappen zo te zien gewoon volgas door op een nieuweling....beetje slechte zaak!
ik zou blokken idd, want dit niet is niet echt bevordelijk voor je benen.
kunt beter je schenen keihard maken, die beenspieren worden er niet beter van als ze steeds beurs getrapt worden
pi_24543216
De trappen zijn echt niet zo heel erg hard hoor. In iedergeval niet veel harder dan ze bij elkaar doen volgens mij
pi_24543312
hmm als je niet echt iets had van, damn die gasten trappen flink daar dan lijkt het me oke.
maar ik zou een nieuweling echt niet hard doorhalen op zn been. zowiezo doe ik dat bij training niet. bij sparren wel, maar ik vind het niet zinvol om iemand voor het sparren al onnodig te blesseren. blijft sport, en sport moet gezond zijn he
  donderdag 13 januari 2005 @ 11:15:36 #180
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_24543826
Wat is het doel van het opvangen volgens de trainer? En daarbij mocht je ze wel gewoon nemen draai dan je lichaam wat in
pi_24544242
maar niet te ver, want een lowkick op de achterkant van je benen doet een stuk meer zeer

vind ik dan
pi_24544313
je mag wel blokkeren bij het sparren, maar tijdens het doen van de oefeningen (combinaties en dergelijke) heeft hij liever dat we ze gewoon op vangen. Misschien om te wennen aan de pijn? Het is volgens mij niet echt verplicht, maar het heeft wel voorkeur.
pi_24544780
ja, daardoor kun je meer incasseren in partijen, maar dat moet je wel een beetje geleidelijk opbouwen.
want als je morgen een schop op die plek krijgt sterf je van de pijn denk ik.
ik zou ze wat rustiger laten trappen. want opvangen is wel moeilijk, als die gasten een beetje snel zijn.
pi_24545971
Die blauwe plek vind ik idd niet meer normaal eik

iig, gister, 2 dagen na mijn training, had ik verektese spierpijn in mijn benen, vooral kuiten en de gewrichten rond de enkels enzo, waarschijnlijk van het springen enzo... verder niet echt van het trappen, alleen 1 plek op t scheenbeen van het lowkicken.

Maar het voelt goed Spierpijn = vooruitgang
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
  donderdag 13 januari 2005 @ 14:04:34 #185
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_24546659
blauwe plek kan gebeuren,, zorg dat je het wel verzorgt,, koelen + arnica zalf bijvoorbeeld.

Pas wel op voor blessures want dat kan gewoon een hoop dingen verpesten voor je.
Als er erg veel blessures voorkomen in je sportschool door de manier van trainen , of je krijgt zelf steeds van die dingen dan zou ik daar mijn conclusies uit trekken. je wordt een keer ouder en dan trek je dat niet meer.

maar ik zou na 1 blauwe plek me niet te druk maken. ik zou hoogstends wachten tot de plek wat weg is voor je weer traint, maar ja ,,,ik weet ook dat dat er toch nie van komt
pi_24546877
ik vind die plek gewoon erg bizar hoor, misschien heb je sneller bloeduitstortingen dan andere, maar ik heb dat nog nooit zo gehad...!
en ik train ook weleens zonder scheenbeschermers. dan nog heb ik dat niet!
heb het weleens gezien bij een jongen na een wedstrijd en die moest er voor naar de dokter omdat het niet uit zichzelf weg ging!
zal niet bij jou het geval zijn, maar toch is het niet echt oke vind ik
pi_24546999
Ik hoop niet dat het aan mijn leeftijd ligt, wan ik ben nog maar 25. Ik zal bij de training in iedergeval vragen of ze me daar niet meer trappen voor het geheel is genezen. Tevens maar eens informeren naar die amica zalf.
Ik ga er gewoon vanuit dat het uit zichzelf geneest, maar vreemd vindt ik het wel, want ik heb nog nooit erder gemerkt dat ik snel last heb van bloeduitstortingen..
pi_24547179
denk dat ze gewoon vrij hard hebben getrapt. want er zijn clubs waar ze standaard elkaar in elkaar beuken. vind ik nogal onzinnig omdat je vervolgens weer een tijd niet kan trainen. in de ring mag je losgaan en bij de training houd je rekening
trapten ze met of zonder beenbeschermers?
pi_24547445
Met scheenbeschermers en zeker niet te hard. Het was zelfs zo dat als ik vond dat ze te hard schopten dat ik dat dan moest aangeven, en dan zouden ze zich meer inhouden. Maar ik had op dat moment nergens last van dus ik vond het wel meevallen. Zelfs nu heb ik er niet superveel last van, en vindt ik de spierpijn over het algemeen erger.
pi_24547606
haha, weird dan!
ik heb er nooit last van gehad..!
ach als je er geen last van hebt....
  donderdag 13 januari 2005 @ 15:15:46 #191
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_24547952
tja, toch ff oppassen met grote bloeduitstortingen als het vaak gebeurt,, het blijft een bloeding al is het onderhuids. dus ast vaker zo erg is laat ff checken. verder niet te druk maken dus. blijkbaar zijn ze relaxed genoeg op je sportschool iig.
pi_24548277
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 11:41 schreef tommy123456 het volgende:
maar niet te ver, want een lowkick op de achterkant van je benen doet een stuk meer zeer

vind ik dan
inderdaad ,een lowkick goed opvangen doet minder pijn dan er een op je achter/binnen kant van het been krijgen vind ik
046
Dank aan Yeahinho
pi_24668322
Dag vechtsportmensen,

Ik ben al heel lang aan het spelen met het idee om op een vechtsport te gaan. Ik heb het dan niet over competitie, maar ik wil me voornamelijk gaan richten op praktische techniek, conditie en dergelijke. Mijn motivatie is voornamelijk om meer zelfvertrouwen te krijgen (uit te stralen) door de wetenschap dat ik mezelf kan verdedigen. Ik zoek dus geen stuntsport.
Ik heb geen ervaring, ben 27, vrouw en moet het niet hebben van kracht en agressie.
Wie kan er iets vertellen over de verschillende vechtsporten die in aanmerking komen voor mijn "geval"?

Bij voorbaat dank
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24668643
Kung fu kan heel effectief zijn. Er komt alleen niet heel veel conditie ofzo bij kijken. Tenminste bij de vorm die ik doe. Hoe het bij de 2 meest beoefende vormen, wu shu en wing chun, is weet ik niet want dat doe ik dus niet.
Verder hoor je hier veel over muay thai, wat nogal hard is, en waarbij denk ik ook een heel stuk conditie komt kijken.
Je zou ook aan aikido of jiu-jitsu kunnen denken, beiden effectief, maar bij beiden vergt het nogal wat training om de technieken zo te beheersen dat je ze effectief kunt toepassen.
Verder zou je ook aan Krav Maga kunnen denken, zou erg effectief moeten zijn.

hmmm, staat eigenlijk niet erg veel nuttigs in dit stukje, maar misschien kun je nu wat verder googlen op de naampjes die ik genoemd heb
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_24668715
Muay thai wordt het sowieso niet: dat is echt een ringsport toch? (Wees niet beschroomd om tegen met te schreeuwen dat ik het fout heb).
Kung fu en jiu jitsu ga ik dan verder bekijken, en van Krav Maga zal ik eerst moeten opzoeken wat het überhaupt is .
Maar evengoed bedankt!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24669105
Aikido lijkt me wel iets in jouw geval, maar dat heb je inderdaad niet zomaar onder de knie.
pi_24672446
Okay, Krav Maga wordt alleen gegeven in Nieuwegein en Utrecht, dus dat wordt niks (helaas, want het idee leek me vrij praktisch eigenlijk, je mag zelfs bijten )

Jiu-jitsu wordt hier (Zwolle) wel gegeven en spreekt me wel aan eigenlijk. Misschien es een proeflesje

Aikido is heel technisch of niet?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 20:13:42 #198
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_24675066
Er is meer krav maga dan alleen de IKMA hoor we hebben daarnaast nog 2 bonden in Nederland.
Maar de gene het dichtstbij Zwolle zal Apeldoorn zijn denk ik.
check www.ikmf.nl en www.eikm.com voor nog meer trainingslocaties.
pi_24678231
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:56 schreef Mwanatabu het volgende:

Aikido is heel technisch of niet?
is idd vrij technisch, maar het is ook een vechtsport die niet speciaal op kracht en aggressiviteit gericht is, en dat was wel een voorwaarde van jou toch? Daarnaast komt bij elke sport wel techniek om de hoek kijken, dus denk niet dat je het binnen twee of drie lessen onder de knie hebt.
pi_24684047
Oh, ik denk ook zeker niet dat ik een school inloop en een maand later met soepele tred het gespuis tegemoed schrijd
Maar ik schrap het zeker nog niet van de lijst.
Maar ik vind het nog steeds jammer dat Krav Maga toch echt buiten mijn radius ligt. Maar dat overleef ik ook wel weer
En als ik er niet uitkom met al die sporten, kan ik altijd nog heel hard lopen. Bedankt voor alle hulp tot zover. Heb nog iets geleerd ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')