abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24544242
maar niet te ver, want een lowkick op de achterkant van je benen doet een stuk meer zeer

vind ik dan
pi_24544313
je mag wel blokkeren bij het sparren, maar tijdens het doen van de oefeningen (combinaties en dergelijke) heeft hij liever dat we ze gewoon op vangen. Misschien om te wennen aan de pijn? Het is volgens mij niet echt verplicht, maar het heeft wel voorkeur.
life's a bitch, then you die.
pi_24544780
ja, daardoor kun je meer incasseren in partijen, maar dat moet je wel een beetje geleidelijk opbouwen.
want als je morgen een schop op die plek krijgt sterf je van de pijn denk ik.
ik zou ze wat rustiger laten trappen. want opvangen is wel moeilijk, als die gasten een beetje snel zijn.
pi_24545971
Die blauwe plek vind ik idd niet meer normaal eik

iig, gister, 2 dagen na mijn training, had ik verektese spierpijn in mijn benen, vooral kuiten en de gewrichten rond de enkels enzo, waarschijnlijk van het springen enzo... verder niet echt van het trappen, alleen 1 plek op t scheenbeen van het lowkicken.

Maar het voelt goed Spierpijn = vooruitgang
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
  donderdag 13 januari 2005 @ 14:04:34 #185
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_24546659
blauwe plek kan gebeuren,, zorg dat je het wel verzorgt,, koelen + arnica zalf bijvoorbeeld.

Pas wel op voor blessures want dat kan gewoon een hoop dingen verpesten voor je.
Als er erg veel blessures voorkomen in je sportschool door de manier van trainen , of je krijgt zelf steeds van die dingen dan zou ik daar mijn conclusies uit trekken. je wordt een keer ouder en dan trek je dat niet meer.

maar ik zou na 1 blauwe plek me niet te druk maken. ik zou hoogstends wachten tot de plek wat weg is voor je weer traint, maar ja ,,,ik weet ook dat dat er toch nie van komt
pi_24546877
ik vind die plek gewoon erg bizar hoor, misschien heb je sneller bloeduitstortingen dan andere, maar ik heb dat nog nooit zo gehad...!
en ik train ook weleens zonder scheenbeschermers. dan nog heb ik dat niet!
heb het weleens gezien bij een jongen na een wedstrijd en die moest er voor naar de dokter omdat het niet uit zichzelf weg ging!
zal niet bij jou het geval zijn, maar toch is het niet echt oke vind ik
pi_24546999
Ik hoop niet dat het aan mijn leeftijd ligt, wan ik ben nog maar 25. Ik zal bij de training in iedergeval vragen of ze me daar niet meer trappen voor het geheel is genezen. Tevens maar eens informeren naar die amica zalf.
Ik ga er gewoon vanuit dat het uit zichzelf geneest, maar vreemd vindt ik het wel, want ik heb nog nooit erder gemerkt dat ik snel last heb van bloeduitstortingen..
pi_24547179
denk dat ze gewoon vrij hard hebben getrapt. want er zijn clubs waar ze standaard elkaar in elkaar beuken. vind ik nogal onzinnig omdat je vervolgens weer een tijd niet kan trainen. in de ring mag je losgaan en bij de training houd je rekening
trapten ze met of zonder beenbeschermers?
pi_24547445
Met scheenbeschermers en zeker niet te hard. Het was zelfs zo dat als ik vond dat ze te hard schopten dat ik dat dan moest aangeven, en dan zouden ze zich meer inhouden. Maar ik had op dat moment nergens last van dus ik vond het wel meevallen. Zelfs nu heb ik er niet superveel last van, en vindt ik de spierpijn over het algemeen erger.
pi_24547606
haha, weird dan!
ik heb er nooit last van gehad..!
ach als je er geen last van hebt....
  donderdag 13 januari 2005 @ 15:15:46 #191
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_24547952
tja, toch ff oppassen met grote bloeduitstortingen als het vaak gebeurt,, het blijft een bloeding al is het onderhuids. dus ast vaker zo erg is laat ff checken. verder niet te druk maken dus. blijkbaar zijn ze relaxed genoeg op je sportschool iig.
pi_24548277
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 11:41 schreef tommy123456 het volgende:
maar niet te ver, want een lowkick op de achterkant van je benen doet een stuk meer zeer

vind ik dan
inderdaad ,een lowkick goed opvangen doet minder pijn dan er een op je achter/binnen kant van het been krijgen vind ik
046
Dank aan Yeahinho
pi_24668322
Dag vechtsportmensen,

Ik ben al heel lang aan het spelen met het idee om op een vechtsport te gaan. Ik heb het dan niet over competitie, maar ik wil me voornamelijk gaan richten op praktische techniek, conditie en dergelijke. Mijn motivatie is voornamelijk om meer zelfvertrouwen te krijgen (uit te stralen) door de wetenschap dat ik mezelf kan verdedigen. Ik zoek dus geen stuntsport.
Ik heb geen ervaring, ben 27, vrouw en moet het niet hebben van kracht en agressie.
Wie kan er iets vertellen over de verschillende vechtsporten die in aanmerking komen voor mijn "geval"?

Bij voorbaat dank
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24668643
Kung fu kan heel effectief zijn. Er komt alleen niet heel veel conditie ofzo bij kijken. Tenminste bij de vorm die ik doe. Hoe het bij de 2 meest beoefende vormen, wu shu en wing chun, is weet ik niet want dat doe ik dus niet.
Verder hoor je hier veel over muay thai, wat nogal hard is, en waarbij denk ik ook een heel stuk conditie komt kijken.
Je zou ook aan aikido of jiu-jitsu kunnen denken, beiden effectief, maar bij beiden vergt het nogal wat training om de technieken zo te beheersen dat je ze effectief kunt toepassen.
Verder zou je ook aan Krav Maga kunnen denken, zou erg effectief moeten zijn.

hmmm, staat eigenlijk niet erg veel nuttigs in dit stukje, maar misschien kun je nu wat verder googlen op de naampjes die ik genoemd heb
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_24668715
Muay thai wordt het sowieso niet: dat is echt een ringsport toch? (Wees niet beschroomd om tegen met te schreeuwen dat ik het fout heb).
Kung fu en jiu jitsu ga ik dan verder bekijken, en van Krav Maga zal ik eerst moeten opzoeken wat het überhaupt is .
Maar evengoed bedankt!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24669105
Aikido lijkt me wel iets in jouw geval, maar dat heb je inderdaad niet zomaar onder de knie.
pi_24672446
Okay, Krav Maga wordt alleen gegeven in Nieuwegein en Utrecht, dus dat wordt niks (helaas, want het idee leek me vrij praktisch eigenlijk, je mag zelfs bijten )

Jiu-jitsu wordt hier (Zwolle) wel gegeven en spreekt me wel aan eigenlijk. Misschien es een proeflesje

Aikido is heel technisch of niet?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 20:13:42 #198
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_24675066
Er is meer krav maga dan alleen de IKMA hoor we hebben daarnaast nog 2 bonden in Nederland.
Maar de gene het dichtstbij Zwolle zal Apeldoorn zijn denk ik.
check www.ikmf.nl en www.eikm.com voor nog meer trainingslocaties.
pi_24678231
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:56 schreef Mwanatabu het volgende:

Aikido is heel technisch of niet?
is idd vrij technisch, maar het is ook een vechtsport die niet speciaal op kracht en aggressiviteit gericht is, en dat was wel een voorwaarde van jou toch? Daarnaast komt bij elke sport wel techniek om de hoek kijken, dus denk niet dat je het binnen twee of drie lessen onder de knie hebt.
pi_24684047
Oh, ik denk ook zeker niet dat ik een school inloop en een maand later met soepele tred het gespuis tegemoed schrijd
Maar ik schrap het zeker nog niet van de lijst.
Maar ik vind het nog steeds jammer dat Krav Maga toch echt buiten mijn radius ligt. Maar dat overleef ik ook wel weer
En als ik er niet uitkom met al die sporten, kan ik altijd nog heel hard lopen. Bedankt voor alle hulp tot zover. Heb nog iets geleerd ook.
pi_24768864
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:39 schreef Mwanatabu het volgende:
Dag vechtsportmensen,

Ik ben al heel lang aan het spelen met het idee om op een vechtsport te gaan. Ik heb het dan niet over competitie, maar ik wil me voornamelijk gaan richten op praktische techniek, conditie en dergelijke. Mijn motivatie is voornamelijk om meer zelfvertrouwen te krijgen (uit te stralen) door de wetenschap dat ik mezelf kan verdedigen. Ik zoek dus geen stuntsport.
Ik heb geen ervaring, ben 27, vrouw en moet het niet hebben van kracht en agressie.
Wie kan er iets vertellen over de verschillende vechtsporten die in aanmerking komen voor mijn "geval"?

Bij voorbaat dank
Ik ben nu 14 en doe sinds m'n 4e aan taekwondo (sporttaekwondo en de traditionele vorm) en sinds m'n 6e aan aikido, dus ik denk dat ik je wel enige raad kan geven i.v.m. die twee. Je wil niet aan competitie doen... aikido is doorgaans zonder competitie (al is er een variant met competities), bij taekwondo zijn er wel competities. Maar je hoeft bij taekwondo uiteraard niet mee te doen aan die competities, daar ben je volledig vrij in... Praktische techniek... beide zijn vrij technisch, maar taekwondo is m.i. wat praktischer. Het meest praktische is natuurlijk een hardlooproutine. Indien je je conditie wil trainen is aikido een van de minst geschikte gevechtssporten. Kracht is bij taekwondo belangrijker dan bij aikido, maar dat mag je vooral niet overdrijven. Enkele keren per week naar de fitness volstaat volgens mij voor taekwondo, leningheid en techniek zijn véél belangrijker. Taekwondo is de gevechtssport bij uitstek wanneer het om het betere vliegende benenwerk aankomt, maar een stuntsport is het zeker niet, want het blijft functioneel.

Je wil jezelf kunnen verdedigen. Taekwondo is, wanneer je het onder de knie hebt, zéér effectief. Aikido is ook bruikbaar in real life situaties, maar toch iets minder. Het grootste verschil is dat je bij taekwondo reageert op elkaar, terwijl bij aikido vooral de bedoeling is de beweging van de ander tegen hem of haar te gebruiken. Persoonlijk vind ik het leuker en geeft het me meer zelfvertrouwen te weten dat ik iemand met een hoge trap (taekwondo) kan uitschakelen dan dat ik iemand die op me afkomt kan doen tuimelen door z'n arm op een bepaalde manier vast te nemen (aikido, al generaliseer ik nu wel wat te veel)... lenigheid heeft esthetisch gezien nou eenmaal een streepje voor, zeker bij het frêle ogende "zwakke geslacht" . Een goede club brengt je echter meer dan enkel fighting skills bij, namelijk een attitude gericht op het vermijden van conflicten (vandaar dat ik het woord "kan" in vet zette). Hard kunnen lopen blijft dus zeer belangrijk.

Waar je zeker rekening mee moet houden, ongeacht de vechtsport die je kiest:

-Kies een club die eerder conservatief is met het uitrijken van graden. In de V.S. is niet ongewoon dat je binnen het jaar een zwarte band hebt (ik zeg met nadruk "hebt", niet "bent"). Wanneer je in het eerstgenoemde soort club band x krijgt weet je zeker dat hem waard bent.

-Kies geen "militaire" vechtsportclub. Dergelijke clubs focussen doorgaans enkel op vechten, niet op de meer spritituele dimensie van gevechtssporten. Een goede club verhart je niet, maar heeft zelfs eerder een positieve invloed op je persoonlijkheid en attitude. Dergelijke goede clubs zijn doorgaans herkenbaar aan het feit dat ze vaak samen social events zoals verjaardagen vieren (daarom nog niet uitgebreid, maar men vergeet het zeker niet), dat er ook vrouwen bij zijn, en dat hun leden er geen extreem-rechtse of andere onverdraagzame denkbeelden op na houden. En hoewel ze qua sfeer zachter zijn is daar op toernooien naar mijn mening niets van te merken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aisha op 26-01-2005 22:42:37 ]
pi_24769863
Om nog even terug te komen op die blauwe plek...

Met thaiboksen hebben we een oefening waarbij je iemand aan de binnekant vd benen moet trappen/duwen, om hem wat uit balans te schoppen zeg maar... Bij mij is nu dus de hele binnenkant van mijn linkerbeen blauw (niet helemaal jouw kleur, maar wel groter in omvang)...

Vorige week vrijdag en afgelopen maandag die oefening gedaan, dus vrijdag sla ik die oefening wel over... Ik neem idd aan dat het te maken heeft dat ik net begin en mijn benen nog weinig kunnen hebben...
pi_24771307
Dat denk ik ook hoor. Ik heb sindsdien de plek driemaaldaags behandel met Arniflor zalf van VSM, en binnen anderhalve week was de plek helemaal weg.
Ik heb nu echter weer een bult op mijn knie en scheen, dus ik vrees dat het nog wel even duurt voordat ik een beetje schadevrij ben
pi_24776655
Ik train 2x in de week, dus ik denk dat ik voorlopig niet 100% schadevrij zal rondlopen
  donderdag 27 januari 2005 @ 13:59:42 #205
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_24778647
militaire vechtsportclubs??? wat mag ik me hierbij voorstellen?? en vooral, geef eens een paar concrete voorbeelden in nederland.
pi_24781119
Krav maga bijv, is ontwikkeld in het israelische leger. Voor militairen in een vuistgevecht dus. DIt zijn sporten met een beperkt aantal (effectieve) technieken om de tegenstander zsm uit te schakelen. Verder zit er geen gedachte/cultuur ofzo achter.
Kung fu bijv. is/kan een hele levenstijl zijn. Je kan je thee op Kung fu manier zetten, je plantjes op een Kung fu manier verzorgen. Ik denk dat Aisha bedoeld dat de "oosterse" vechtsporten meer dan alleen maar vechten is en idd ook met 'attitude' te maken, terwijl het bij de 'militaire' vechtsporten alleen om het vechten gaat en verder niets.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_24787655
Ik had het eigenlijk meer over de sfeer binnen de club, niet echt over de gevechtssport die er onderwezen wordt (al zijn sommige gevechtssporten zoals aikido en kung fu er volgens mij minder vatbaar voor dan andere). Het zijn wel vaker mensen (doorgaans mannelijk, 12-30 j., overeenkomsten vertonend met "Lonsdale-jongeren") die een probleem met iemand hebben en zo snel mogelijk een zo dodelijk mogelijke gevechtssport willen leren. Aangezien men met zo'n attitude niet welkom is bij de meeste clubs heb ik de indruk dat dergelijke kerels samenhokken in hun eigen clubs. Gevechtssporten, althans toch de meeste oosterse, zijn voor mij daarentegen in de eerste plaats een manier van zelfverbetering en zelfontplooing.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 03:04:38 #208
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_24791556
reden waarom ik het vroeg is omdat ik persoonlijk geen militaire vechtsportclubs ken zoals jij die omschreef.

krav maga ken ik wel, maar dat is gewoon practisch zelfverdediging en de sfeer is doorgaans absoluut prima.

wat betreft lonsdale jongeren etc die ff snel vechtsport leren ben ik niet bang voor.
er zijn wel systemen gericht op het snel(ler) aanleren van zelfverdedigingstechnieken / andere vaardigheden. krav maga is hier een voorbeeld van. Echter ,er zijn geen shortcuts. je zult gewoon hard moeten trainen. Dat is vaak iets te veel gevraagd van de huidige reljeugd. Dit is ook bepaald niet het volk dat je tegenkomt bij bijvoorbeeld krav maga.
Een ander voordeel van bv krav maga is het aantal politie cq beveiligingsmensen die het beoefenen.
Als crimineel cq agressief persoon voel je je er bepaald niet lekker zeg maar. je valt nogal snel door de mand als je bekend bent bij de politie.

Ik hoop ook niet dat je met je advies zelfverdedigingssystemen als krav maga in gedachte hebt.
Verder zeggen dat soort militaire cliubs me niets in nederland dus van mij mag je rustig een paar namen noemen van clubs waar je zeker niet moet trainen.
Je geeft advies daar voor op te passen, wees dan alsjeblieft concreet.

zelfverbetering ontplooiing, zen boedisme etc is leuk als je er voor kiest.... maar kies je gewoon voor practische zelfverdediging dan moet dat kunnen.
zaken als respect etc moet je niet krijgen van een uurtje in de week of 2 uurtjes kung fu of iets dergelijks. Als het niet in je opvoeding thuis zit heb je best een probleem.
pi_24791595
Krav Maga is cker vet. Ik ga zelf waarschijnlijk kickboxen volgend jaar (nu nog fitness), maar er is een kleine kans dat ik voor Krav Maga kies
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 3 februari 2005 @ 10:52:43 #210
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_24898283
Wat voor voordelen heeft het om als vechtsporter (karateka) krachttraining te doen? Ik ben een serieuze recreant maar doe eigenlijk nooit aan wedstrijden. Ik wil geen grote spiermassa kweken maar wel mijn houding en vooral mijn explosiviteit verbeteren, kan krachttraining daar uitkomst bij bieden? De sportschool geeft niet echt een antwoord omdat ze zich niet in kunnen leven in de situatie van een martial artist. Wat zijn jullie ervaringen daar mee in de verschillende disciplines?
There is no ultimate truth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')