Ik ben ook net begonnen met Wushu in Singaporequote:Op donderdag 7 juli 2005 19:33 schreef RobertC het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort ook op een vechtsport te gaan, ik zit vooral naar Wushu te kijken nu ben ik alleen bang dat je daar erg lenig voor moet zijn. Ik ben 22 en niet bijzonder lenig (ook niet stijf hoor!) zijn er nog bepaalde "richtingen" die ik vooral niet zou moeten nemen?? Of juist wel?
Zoals al vaker gezegd in dit Topic: je bent nooit te oud om met een vechtsport te beginnen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:16 schreef Kontiki het volgende:
Even een vraagje: ik heb eigenlijk al jaren interesse in een mooie vechtsport, waarbij zeker niet alleen technisch maar ook mentaal veel van kan opsteken. Een echt concrete sport heb ik nog niet gevonden, maar ik twijfel min of meer tussen Wing Chun, Jeet Kune Do of Wushu. Wushu is veel breder dan de andere 2 heb ik begrepen.
Echter, ik heb nooit de stap gezet om ook daadwerkelijk te beginnen. Gebruikelijke smoesjes: te druk, school, geen geld, drukke stage, etc. Ik ga straks een jaar naar het buitenland, maar daarna wil ik toch echt fanatiek beginnen. Hopelijk voor jarenlang. Maarrrr, om even een concrete vraag te stellen, ik ben dan 24. Is dat niet een beetje laat om met een vechtsport te beginnen? Ik heb niet echt interesse in competitie, maar dan nog lijkt het me vrij 'laat'.
Hoewel, ik heb eens een demonstratie bijgewoond van Wing Chun en daar zaten ook gewoon veertigers tussen.
Nonsens. Met een opgerolde krant kan je iemand een hersenschudding slaan.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:32 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Heb genoeg gevechten meegemaakt, zowel in dorpen als in steden. Heb vanalles langs zien komen maar mensen hebben simpelweg geen stok bij zich en ze liggen nu ook niet echt voor het oprapen. Tenzij je met twijgjes wil gaan meppen![]()
Maar wie ben ik........misschien dat jij het wel bent tegen gekomen![]()
quote:Op maandag 7 november 2005 22:24 schreef ChrisJX het volgende:
Oeh, komt er ook een herhaling?
Eurosport kennende wel
Dit was het trouwens (copy/paste van Eurosport.nl site).quote:19:15 MARTIAL ARTS
Parijs Bercy (Frankrijk) (21:00)
Sorry, onduidelijk aangegeven door mij. Dit was dus gister. Maar dan weet je naar welk kopje je moet zoeken voor de herhalingquote:Op dinsdag 8 november 2005 10:14 schreef Dinamiet het volgende:
Dus vandaag om 19.15 komt er vechtsporten
En om 21.00 de herhaling van Parijs?
In arnhem (tegenover velperpoortstation) zit OLB sport, die verkoopt van alles en nog wat op vechtsportgebied.quote:Op maandag 4 april 2005 13:33 schreef Keraunos het volgende:
He, ik wil nieuw judo pak kopen maar het is nog niet zo eenvoudig om hier in nijmegen een vechtsportwinkel te vinden.
Heeft iemand misschien een adres voor mij. Of is het makkelijker om gewoon via internet te bestellen?
Plus, zit er een beetje verschil tussen pakken van verschillende fabrikanten? Is een adidas pak van 86 euro beter dan een bv Ronin pak van 59 euro?
aikido niet iets?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:16 schreef Kontiki het volgende:
Even een vraagje: ik heb eigenlijk al jaren interesse in een mooie vechtsport, waarbij zeker niet alleen technisch maar ook mentaal veel van kan opsteken. Een echt concrete sport heb ik nog niet gevonden, maar ik twijfel min of meer tussen Wing Chun, Jeet Kune Do of Wushu. Wushu is veel breder dan de andere 2 heb ik begrepen.
Echter, ik heb nooit de stap gezet om ook daadwerkelijk te beginnen. Gebruikelijke smoesjes: te druk, school, geen geld, drukke stage, etc. Ik ga straks een jaar naar het buitenland, maar daarna wil ik toch echt fanatiek beginnen. Hopelijk voor jarenlang. Maarrrr, om even een concrete vraag te stellen, ik ben dan 24. Is dat niet een beetje laat om met een vechtsport te beginnen? Ik heb niet echt interesse in competitie, maar dan nog lijkt het me vrij 'laat'.
Hoewel, ik heb eens een demonstratie bijgewoond van Wing Chun en daar zaten ook gewoon veertigers tussen.
Och, in principe zijn het misschien verdedingssporten. Maar alleen afweren is toch bij geen enkele sport aan de orde. Misschien komt aikido in de buurt, maar dat is toch ook een aanval overnemen als het ware.quote:Op donderdag 24 november 2005 19:09 schreef McCarthy het volgende:
wat zijn nou aanvals vechtsporten en wat zijn nou verdedigings vechtsporten?
Boksen leek mij aanval maar jiu jitsu of judo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |