abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29227659
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:33 schreef RobertC het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort ook op een vechtsport te gaan, ik zit vooral naar Wushu te kijken nu ben ik alleen bang dat je daar erg lenig voor moet zijn. Ik ben 22 en niet bijzonder lenig (ook niet stijf hoor!) zijn er nog bepaalde "richtingen" die ik vooral niet zou moeten nemen?? Of juist wel?
Ik ben ook net begonnen met Wushu in Singapore . De eerste lessen zijn dodelijk zwaar en je flexibiliteit wordt erg op de proef gesteld. Ik dacht dat IK lenig was, maar niet ZO lenig. Mijn leraar zei wel dat lenige mensen sneller zullen bevorederen. Ik zit hier nog tot januari 2006, maar wil daarna waarschijnlijk wel doorgaan in Eindhoven (wekkend) / Tilburg (door-de-weeks)!!!! weet iemand daar een goeie school te vinden?
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:33:22 #277
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_29233028
En te warm voor je
pi_29559597
Ik doe nu alweer een jaar aan Kyokushin Karate (6e kyu) met veel plezier.
Hier een paar links over Kyokushin Karate:

http://www.kyokushinkata.com/ (duidelijke filmpjes, foto's & beschrijving van de kata's t/m Pinan 4)
http://www.kyokushintoday.nl/html/
http://www.karateinfo.nl/stijlen/stijlen_kyokushin.php
http://www.masutatsuoyama.com/index.html
http://www.musashi.nl/
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken,
The crownless again shall be king.
pi_29578595
Even een vraagje: ik heb eigenlijk al jaren interesse in een mooie vechtsport, waarbij zeker niet alleen technisch maar ook mentaal veel van kan opsteken. Een echt concrete sport heb ik nog niet gevonden, maar ik twijfel min of meer tussen Wing Chun, Jeet Kune Do of Wushu. Wushu is veel breder dan de andere 2 heb ik begrepen.

Echter, ik heb nooit de stap gezet om ook daadwerkelijk te beginnen. Gebruikelijke smoesjes: te druk, school, geen geld, drukke stage, etc. Ik ga straks een jaar naar het buitenland, maar daarna wil ik toch echt fanatiek beginnen. Hopelijk voor jarenlang. Maarrrr, om even een concrete vraag te stellen, ik ben dan 24. Is dat niet een beetje laat om met een vechtsport te beginnen? Ik heb niet echt interesse in competitie, maar dan nog lijkt het me vrij 'laat'.

Hoewel, ik heb eens een demonstratie bijgewoond van Wing Chun en daar zaten ook gewoon veertigers tussen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kontiki op 12-08-2005 11:22:22 ]
pi_29580067
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 11:16 schreef Kontiki het volgende:
Even een vraagje: ik heb eigenlijk al jaren interesse in een mooie vechtsport, waarbij zeker niet alleen technisch maar ook mentaal veel van kan opsteken. Een echt concrete sport heb ik nog niet gevonden, maar ik twijfel min of meer tussen Wing Chun, Jeet Kune Do of Wushu. Wushu is veel breder dan de andere 2 heb ik begrepen.

Echter, ik heb nooit de stap gezet om ook daadwerkelijk te beginnen. Gebruikelijke smoesjes: te druk, school, geen geld, drukke stage, etc. Ik ga straks een jaar naar het buitenland, maar daarna wil ik toch echt fanatiek beginnen. Hopelijk voor jarenlang. Maarrrr, om even een concrete vraag te stellen, ik ben dan 24. Is dat niet een beetje laat om met een vechtsport te beginnen? Ik heb niet echt interesse in competitie, maar dan nog lijkt het me vrij 'laat'.

Hoewel, ik heb eens een demonstratie bijgewoond van Wing Chun en daar zaten ook gewoon veertigers tussen.
Zoals al vaker gezegd in dit Topic: je bent nooit te oud om met een vechtsport te beginnen.

Toegeven: des te jonger je begint des te beter (meestal), maar laat je hierdoor niet afschrikken om op latere leeftijd te beginnen!
pi_29591822
Laat beginnen met vechtsport heeft voor- en nadelen. Het nadeel is het lichamelijke gedeelte. Maar vergeet niet dat je op geestelijk niveau hoger zit (hoop ik ^_^). Hierdoor pik je de dingen die je handig vind er sneller uit, en kan je een betere keuze maken in de vechtsport en/of dojo/kwoon/zaal waar je wilt gaan trainen!

Succes
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  zondag 21 augustus 2005 @ 10:35:08 #282
103745 dragon25
hmmm, donuts.....
pi_29832875
Wanneer komt K1 nou weer op eurosport? Ze kondigen het al 4 dagen aan, maar het word steeds opgeschoven voor f***ing snooker...
You're a naughty boy... GO TO MY ROOM!
pi_29878396
Ik las dat er in Barendrecht nu ook voor het eerst kyokushin gegeven gaat worden door sportschool Musashi. http://www.musashi.nl/heetnieuwsindex.htm
  donderdag 29 september 2005 @ 05:20:47 #284
131496 Bluestar75
Stars are falling down, you to
pi_31017633
Binnenkort Start in Tilburg ook Krav Maga heb ik gehoord!
pi_31802879
Dit topic is aardig dood, heb ik gehoord!
pi_31813854
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 10:32 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Heb genoeg gevechten meegemaakt, zowel in dorpen als in steden. Heb vanalles langs zien komen maar mensen hebben simpelweg geen stok bij zich en ze liggen nu ook niet echt voor het oprapen. Tenzij je met twijgjes wil gaan meppen

Maar wie ben ik........misschien dat jij het wel bent tegen gekomen
Nonsens. Met een opgerolde krant kan je iemand een hersenschudding slaan.
  maandag 7 november 2005 @ 22:22:17 #287
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_32071175
Iemand net op Eurosport het vechtsportgala in Parijs gezien?

Zaten echt paar mooie demo's tussen. Vooral die oude Okinawa karate meesters waren cool om te zien. Zat er een van 75, een van 76 jaar oud tussen
Krekker is de bom!
pi_32071257
Oeh, komt er ook een herhaling?

Eurosport kennende wel
  maandag 7 november 2005 @ 23:16:16 #289
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_32072989
quote:
Op maandag 7 november 2005 22:24 schreef ChrisJX het volgende:
Oeh, komt er ook een herhaling?

Eurosport kennende wel
quote:
19:15 MARTIAL ARTS
Parijs Bercy (Frankrijk) (21:00)
Dit was het trouwens (copy/paste van Eurosport.nl site).
Krekker is de bom!
pi_32081142
Dus vandaag om 19.15 komt er vechtsporten
En om 21.00 de herhaling van Parijs?
Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday!
pi_32081644
fout.
pi_32081654
fout.
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:39:55 #293
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_32094678
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 10:14 schreef Dinamiet het volgende:
Dus vandaag om 19.15 komt er vechtsporten
En om 21.00 de herhaling van Parijs?
Sorry, onduidelijk aangegeven door mij. Dit was dus gister. Maar dan weet je naar welk kopje je moet zoeken voor de herhaling
Krekker is de bom!
pi_32249405
Een vriend van mij heeft me over weten te halen om met kickboksen te beginnen. Ik hoop dat ik in februari kan starten bij Fred Royers.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_32292695
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:33 schreef Keraunos het volgende:
He, ik wil nieuw judo pak kopen maar het is nog niet zo eenvoudig om hier in nijmegen een vechtsportwinkel te vinden.

Heeft iemand misschien een adres voor mij. Of is het makkelijker om gewoon via internet te bestellen?

Plus, zit er een beetje verschil tussen pakken van verschillende fabrikanten? Is een adidas pak van 86 euro beter dan een bv Ronin pak van 59 euro?
In arnhem (tegenover velperpoortstation) zit OLB sport, die verkoopt van alles en nog wat op vechtsportgebied.

Ik doe trouwens sinds een jaar aan karate, shodokan met wat andere invloeden erin (trainer heeft van alles en nog wat gedaan) en vind het super om te doen: de combinatie van een half uur (regelmatig) flink zware warming up waarna meestal techniek een half uur en een half uur sparren. Wisselt nog weleens maar meestal komt het hier opneer en bevalt me goed!
Alleen die blauwe schenen he...
  donderdag 24 november 2005 @ 19:09:58 #296
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32544493
wat zijn nou aanvals vechtsporten en wat zijn nou verdedigings vechtsporten?

Boksen leek mij aanval maar jiu jitsu of judo?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 24 november 2005 @ 19:11:39 #297
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32544529
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 11:16 schreef Kontiki het volgende:

aikido niet iets?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32599758
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:09 schreef McCarthy het volgende:
wat zijn nou aanvals vechtsporten en wat zijn nou verdedigings vechtsporten?

Boksen leek mij aanval maar jiu jitsu of judo?
Och, in principe zijn het misschien verdedingssporten. Maar alleen afweren is toch bij geen enkele sport aan de orde. Misschien komt aikido in de buurt, maar dat is toch ook een aanval overnemen als het ware.

Zijn er overigens mensen die Eskrima beoefenen? Ben helemaal verslaafd!
pi_32716845
tvp
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_33139764
ik doe nu bijna 2 jaar kung fu
niet shaolin. gewoon kungfu moet wel zeggen dat dat erg hard kan zijn
heb nu al meerdere botbreuken gehad.
vechtsporten zijn echt leuk
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')