Ligt eraan hoe je het bekijkt: voor iemand die al vijftien betaald krijgt om dingen te presenteren en te rapporteren, is het niet heel erg leerzaam. Gaat wel allemaal lekker makkelijk danquote:Op zondag 11 december 2005 17:54 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
moeten ze overal invoeren, leer je zoveel meer van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, vooral een beetje afwisseling in de toetsing is wel belangrijk. Grote papers, kleine opdrachten, presentaties, schriftelijke tentamens, mondelingen tentamens. Het is allemaal wel nuttig als de mix een beetje goed is.quote:Op zondag 11 december 2005 18:07 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je het bekijkt: voor iemand die al vijftien betaald krijgt om dingen te presenteren en te rapporteren, is het niet heel erg leerzaam. Gaat wel allemaal lekker makkelijk dan
Hmm wat vind jij, zullen we onze actiefoto openbaar maken? Ik twijfel nog...quote:
Als de FOK-ers goed kunnen zoeken, kunnen ze die foto ook zelf vinden!quote:Op zondag 11 december 2005 19:03 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hmm wat vind jij, zullen we onze actiefoto openbaar maken? Ik twijfel nog...
Jaja, ook ik wil dit topic natuurlijk in MyAT hebben
Encyclopedie haalde ik met een 8,5 zonder naar de hoorcolleges te zijn geweest. Hij begon bij 't eerste college al meteen over hoe slecht Rusland wel niet was, en ik kom daar vandaan, ik ben toen dus ook weggelopen en niet meer teruggekomen.De hele dag (of 2) tevoren dat boek lezen (zodat je de meerkeuzevragen goed doet) , en ook om post-it briefjes te plakken (niks op schrijven) in je wettenbundels op belangrijke pagina's - al plak je er een half notitieblokje in. Markeer ook alle artikelen en hoofdstukken en zo die je hebt gehad. Als je alle meerkeuzevragen goed hebt, heb je een 5,5. Het streven is dus om er daar veel van goed te hebben zodat je op je gemak je uit de open vragen kunt lullen.quote:Op zondag 11 december 2005 17:28 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Strafrecht A, Privaatrecht A (juridisch advies), Staatsrecht en Inleiding Europees Recht. Verder heb ik nog Europese rechtsgeschiedenis en herkansing Encyclopedie......![]()
Voor zaakwaarneming moet je iemands zaken waarnemen zonder dat dat iets te maken heeft met enig contract dat je met iemand hebt afgesloten. Als je afspreekt dat iemand iets voor je doet is het automatisch geen zaakwaarneming meer. Toch?quote:Op zondag 11 december 2005 15:54 schreef VoreG het volgende:
[..]
Volgens het antwoordenmodel is het toerekenbare tekortkoming dus wanprestatie
Maar ik denk toch echt aan zaakwaarneming, waarom is het wanprestatie?
Zie ook [SC] WO Rechten #8quote:Op zondag 11 december 2005 22:33 schreef Sessy het volgende:
[..]
Voor zaakwaarneming moet je iemands zaken waarnemen zonder dat dat iets te maken heeft met enig contract dat je met iemand hebt afgesloten. Als je afspreekt dat iemand iets voor je doet is het automatisch geen zaakwaarneming meer. Toch?
Eenschquote:Op zondag 11 december 2005 22:33 schreef Sessy het volgende:
[..]
Voor zaakwaarneming moet je iemands zaken waarnemen zonder dat dat iets te maken heeft met enig contract dat je met iemand hebt afgesloten. Als je afspreekt dat iemand iets voor je doet is het automatisch geen zaakwaarneming meer. Toch?
Hey bedankt voor de moeite, nu weet ik tenminste wat ik kan verwachtenquote:Op zondag 11 december 2005 21:55 schreef Sessy het volgende:
[...]
Bij strafrecht zijn het kommaneukers. Dus mocht je na twee uur al klaar zijn, blijf dan toch dat derde uur zitten en lees je stuk een paar keer door. Elke keer als je '32 Sr' of 'art. 32' schrijft in plaats van 'art. 32 Sr', krijg je opnieuw puntaftrek.quote:Op maandag 12 december 2005 09:52 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Hey bedankt voor de moeite, nu weet ik tenminste wat ik kan verwachten![]()
Kut is wel dat ik woensdag dat Privaat-take home heb en die avond een belangrijke vergadering waar ik naar toe moet.... dat wordt dus flink doorwerken
Maar ik ben weer leren...ik heb alles van Strafrecht nu wel 3 keer gelezen, ik kan alle stof dus wel dromen en ik snap alles helemaal, wie weet is een 8,8 toch nog wel mogelijkNog maar ff snel alles een keer herhalen
Say what ? Daar zou ik het niet lang uitgehouden hebben.quote:Op maandag 12 december 2005 10:11 schreef Pool het volgende:
[..]
Bij strafrecht zijn het kommaneukers. Dus mocht je na twee uur al klaar zijn, blijf dan toch dat derde uur zitten en lees je stuk een paar keer door. Elke keer als je '32 Sr' of 'art. 32' schrijft in plaats van 'art. 32 Sr', krijg je opnieuw puntaftrek.
quote:Op zondag 11 december 2005 19:24 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Als de FOK-ers goed kunnen zoeken, kunnen ze die foto ook zelf vinden!![]()
Ja, ze willen die eerstejaartjes goed op nauwkeurigheid trainen. Dus schieten ze in zulke dingetjes een beetje door. Hetzelfde geldt voor de voetnoten in de werkstukken en adviezen die je moet schrijven.quote:Op maandag 12 december 2005 10:21 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Say what ? Daar zou ik het niet lang uitgehouden hebben.
hóe fucked up is dat!quote:Op maandag 12 december 2005 10:33 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, ze willen die eerstejaartjes goed op nauwkeurigheid trainen. Dus schieten ze in zulke dingetjes een beetje door. Hetzelfde geldt voor de voetnoten in de werkstukken en adviezen die je moet schrijven.
Punt vergeten aan het einde van de voetnoot? --> aftrek.
Naam van het tijdschrift niet schuingedrukt? --> aftrek.
Mjah, het went. In het eerste jaar was het wel minder, maar je leert er wel snel van. Je zult me nu nog maar zelden op een fout in de voetnoot of artikelvermelding kunnen betrappen, dus wat dat betreft heeft het wel gewerkt.quote:
Maar daar bestaat dan ook een mooie leidraad voor.quote:Op maandag 12 december 2005 10:33 schreef Pool het volgende:
Punt vergeten aan het einde van de voetnoot? --> aftrek.
Naam van het tijdschrift niet schuingedrukt? --> aftrek.
Het is volgens mij ook een naald in een hooiberg als je de voornaam van MarkzMan niet weetquote:Op maandag 12 december 2005 10:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet vinden, en aan mijn intellectuele capaciteiten kan dat toch niet liggen![]()
Ik heb hem net vast, nu ik dit lees.quote:Op maandag 12 december 2005 10:57 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Maar daar bestaat dan ook een mooie leidraad voor.
Geef nog eens een hintquote:Op maandag 12 december 2005 11:02 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Het is volgens mij ook een naald in een hooiberg als je de voornaam van MarkzMan niet weet.
Maar goed, lang leve de Kluwer leidraad voor juridische auteurs! Ik ga zo ook weer gauw de bieb in en lezen voor mn bachelorscriptie (wat een nep-term is dat) want ik moet 1 van mn boeken vandaag alweer inleveren.
Ik heb nu al een paar keer geprobeerd, maar ik krijg geen enkele reactie op vragen over de mogelijkheid om over te stappen naar Utrecht, dus ondanks dat het dichtbij is, zal 't er wel niet van komenquote:Op maandag 12 december 2005 17:05 schreef MarkzMan_X het volgende:
Leuk gespoken. Volgende keer met bier zeg ik zo. (en mét de andere Utrechtse WO Rechten FOK-ers, als die zich durven te vertonen!).
Jaaaa bier! En Merel en Rogier winnen sowieso het blok.. Maarre, durf je niet alleen met mij biertjes te drinkenquote:Op maandag 12 december 2005 17:05 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zo, de eerste mini-FOK meeting is een feit.
Toen ik vroeg "ben jij Leonoor", kreeg ik een verbaasd en tevens bevestigend antwoord!
Leuk gespoken. Volgende keer met bier zeg ik zo. (en mét de andere Utrechtse WO Rechten FOK-ers, als die zich durven te vertonen!).
Maar.....maar.....jullie hadden toch al gezoend?quote:Op maandag 12 december 2005 17:05 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zo, de eerste mini-FOK meeting is een feit.
Toen ik vroeg "ben jij Leonoor", kreeg ik een verbaasd en tevens bevestigend antwoord!
Ha oh lijkt me prima hoor. Maar ik dacht, laat ik The_Duce eens uit zijn tent lokkenquote:Op maandag 12 december 2005 17:11 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Jaaaa bier! En Merel en Rogier winnen sowieso het blok.. Maarre, durf je niet alleen met mij biertjes te drinken![]()
Ik wist gewoon dat jij eerder dan ik dit ging posten
quote:Op maandag 12 december 2005 17:14 schreef Pool het volgende:
[..]
Maar.....maar.....jullie hadden toch al gezoend?![]()
quote:Op maandag 12 december 2005 17:29 schreef Leonoor het volgende:
[..]
En indeed, waar bij The_Duce, kom ook eens naar onze gezellige locker-meets (in de JB kennen we elkaar officieel dus NIET van Fok!, hoe leuk het ook is om dat 15x heel hard te zeggen.. Genant!).
Je zit echt alleen maar te fokken in de JB of niet? Tony al gespot?quote:
Ik dacht dat ik Tony hoorde, maar het bleken 2 mensen te zijn die banjerend door de JB liepen.quote:Op maandag 12 december 2005 17:34 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Je zit echt alleen maar te fokken in de JB of niet? Tony al gespot?
En om maar even enigszins OT te blijven (voor je het weet is Renesite hier en zegt 'ie dat we niet aan de criteria voldoen): Ik heb weer 4 boeken geleend bij de JB, ik ga gewoon echt echt echt beginnen aan mn Bachelorscriptie nu! Iemand nog tips voor boeken over letselschade, in het algemeen en in de sport?
Heb bij gr. van het recht minimaal 2x meegemaakt dat alle 4 de MC antwoorden goed waren gekeurd, puur omdat de antwoorden of vragen niet deugden.quote:Op maandag 12 december 2005 17:40 schreef smvs het volgende:
*verslag*
Das lachuh dat jullie elkaar hebben gevondenquote:Op maandag 12 december 2005 17:29 schreef Leonoor het volgende:
[..]Dat klopt.. Maar dat was al in 2003, en ik zoen zooooveel mensen, dat onthoud ik toch allemaal niet
.
En indeed, waar bij The_Duce, kom ook eens naar onze gezellige locker-meets (in de JB kennen we elkaar officieel dus NIET van Fok!, hoe leuk het ook is om dat 15x heel hard te zeggen.. Genant!).
Wij hebben jou gemist (zojuist nog besproken in de JB)!quote:Op maandag 12 december 2005 18:14 schreef Thisbe het volgende:
Hoi snoeperds! Heb ik iets gemist? Een ontluikende liefde?
Ik heb vandaag DonStefano weer gespot, met dat eeuwige mutsje van hem![]()
En ik zeg lekker niks, hij moet zelf maar uitvogelen wie ik ben![]()
Jij neemt de lockers bij de ingang meteen rechts hequote:Op maandag 12 december 2005 18:26 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Wij hebben jou gemist (zojuist nog besproken in de JB)!
En The_Duce: Ik ben er woensdag all day, welk lockernr neem jij
Nee ik neem altijd rond 133, verkeerd gespot...quote:Op maandag 12 december 2005 18:28 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Jij neemt de lockers bij de ingang meteen rechts he
Uhm, das lache. Ik ook in die beurtquote:Op maandag 12 december 2005 18:31 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Nee ik neem altijd rond 133, verkeerd gespot...
Msn eens anders? Gewoon mn naam @hotmail...quote:Op maandag 12 december 2005 18:32 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Uhm, das lache. Ik ook in die beurt
Ik word gemist!quote:Op maandag 12 december 2005 18:26 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Wij hebben jou gemist (zojuist nog besproken in de JB)!
En The_Duce: Ik ben er woensdag all day, welk lockernr neem jij
Ik denk dat ik wel wat voor je heb. Add me op msn:quote:Op maandag 12 december 2005 20:57 schreef Sessy het volgende:
Goederenrecht
Heeft iemand van de oudejaarsstudenten wellicht nog een uitwerking van enig tentamen goederenrecht of daarmee vergelijkbare vakken? Wij krijgen wel zo veel oude tentamens als we willen op blackboard, maar geen enkele uitwerking van een oud tentamen en nou zit ik te denken, wat is de bedoeling, wat voor soort vragen kun je gaan verwachten over de stof? Gewoon zoals in de werkcolleges, of gaan de werkcolleges van de toets net zo veel verschillen als de werkcolleges van het proefadvies vorig jaar bij privaatrecht?
Dus als iemand nog een uitwerking van een oud tentamen goederenrecht heeft, zou ik dat erg vriendelijk vinden. Heel erg bedankt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2005 22:26:17 ]
Je kan me er ook 's nachts voor wakker maken, ik kan ze dan zo opdreunenquote:Op maandag 12 december 2005 20:26 schreef Sessy het volgende:
Bij Privaatrecht neuken ze komma's erger dan bij Strafrecht. Bij mij schoot 1 lettertje uit het schuin in de voetnoot en dat was meteen een kwart punt eraf (en dan had ik nog blijkbaar geluk, want ze mocht er ook een half punt voor aftrekken). Maar je moet de stof niet alleen kunnen dromen, ik moet je 's nachts kunnen wakkermaken en dan moet je me de vereisten voor elke schulduitsluitingsgrond kunnen geven, dan wordt het >8.
Het zal dan indd wel subjectieve beleving zijn, want die vond ik toch echt wel een stuk makkelijker om te makenquote:Op maandag 12 december 2005 22:49 schreef Sessy het volgende:
Vorig jaar hadden ze ook een echte casus, en was de her precies zoals het normale tentamen, maar dan iets minder duidelijk qua vraagstelling.
Ik kan me niet voorstellen dat het tentamen moeilijker is gemaakt dan vorig jaar, naar ik het me herinner was er heel veel uit blok 1 aan de orde in deeltoets 2 (in de her niet) inderdaad ook, ik denk dat 't subjectieve beleving is eerlijk gezegd. Vorig jaar zakte ook 70% dacht ik.
Je bent toch een beetje onze mama hier he... Maar ik was op zoek naar je mailadres en heb heel blij alle <insert voornaam> in Nijmegen op hyves gezocht.. Bleek achteraf een vrij omslachtige methode toen ik je eenmaal gevonden had, dat had sneller gekund,,quote:Op maandag 12 december 2005 20:00 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik word gemist!![]()
![]()
Maar over welke galafoto had je het nou las ik ergens
Er zwerven nogal wat foto's van me rond bij bepaalde studentenverenigingen![]()
Heb nog niets binnen heur!quote:Op maandag 12 december 2005 23:14 schreef Sessy het volgende:
De her is qua vereiste voorbereidingstijd ongeveer zoals die twee tentamens tezamen. Niet extreem moeilijk of zo. Het gaat ook in heel veel detail op allebei blok 1 en 2 in, al lag vorig jaar de nadruk op blok 2. Het is gewoon het tentamen over de hele stof, punt.
Hey MarkzMan ik heb je toegevoegd op msn als het goed is![]()
Hoe, wat, welke vereisten?quote:Op maandag 12 december 2005 20:26 schreef Sessy het volgende:
Bij Privaatrecht neuken ze komma's erger dan bij Strafrecht. Bij mij schoot 1 lettertje uit het schuin in de voetnoot en dat was meteen een kwart punt eraf (en dan had ik nog blijkbaar geluk, want ze mocht er ook een half punt voor aftrekken). Maar je moet de stof niet alleen kunnen dromen, ik moet je 's nachts kunnen wakkermaken en dan moet je me de vereisten voor elke schulduitsluitingsgrond kunnen geven, dan wordt het >8.
Cool! Wij hadden als afsluiter een soort van 'vragenuurtje' met Mulder. Wat eigenlijk meer uitdraaide op een verhaal over zijn loopbaan en zo.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:46 schreef flubub het volgende:
[..]
Hoe, wat, welke vereisten?![]()
Vandaag hadden we overigens les van een docent europees strafrecht van de faculteit van Tilburg.
Jij had die docent ook hoor, het was bij het hoorcollegequote:Op dinsdag 13 december 2005 14:19 schreef Andoire het volgende:
[..]
Cool! Wij hadden als afsluiter een soort van 'vragenuurtje' met Mulder. Wat eigenlijk meer uitdraaide op een verhaal over zijn loopbaan en zo.![]()
Nog 6 nachtjes slapen en dan strafrecht ip tentamen![]()
. Wat een saai kutvak!
Die je uit de jurisprudentie haalt... Ik zit even niet meer in de stof, maar ik denk dan bijv. meteen aan m'n zelfgemaakte rijmpjes typequote:
quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:49 schreef Sessy het volgende:
"HR Bijlmer Noodweer" werd noodweerexces, want mevrouw schoot 'n keer of zes --> proportionaliteit en subsidiariteit bij noodweer.
"HR Opticien" was adequaat, want zo niet dan was de bril te laat --> je mag bij noodtoestand soms wetten overtreden, maar je handelen moet wel zin hebben, of in elk geval zinnig zijn.
Wel handig. Ik weet nog wel dat ik bij strafrechtelijke aansprakelijkheid wist dat ik een arrest moest hebben dat "Huppelepupse" Brandstichting heette. En het was niet de Eindhovense Brandstichting. Toen had ik ook wel een rijmpje willen hebben.quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:02 schreef Sessy het volgende:
Dat is de enige manier voor mij om de arresten te onthouden, Pool. Ik verzin allemaal van dat soort rijmpjes bij elk niet-openboek en niet-takehome tentamen waarvoor je arresten moet kennen![]()
Dadelijk wordt POR ook weer leuk.
Die was het he?quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:23 schreef Pool het volgende:
Veenendaalse brandstichting
Lutjebroekse brandstichting
Dongense brandstichting
Sexbierumse brandstichting
Haaksbergense brandstichting
Wormerveerse brandstichting
Udense brandstichting
Westkapellese brandstichting
Ik heb mn arrestenreader strafrecht er even bijgepakt..quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:22 schreef Sessy het volgende:
Volgens mij wel, alleen hoefden wij hem niet te kennen.
Wat was de rechtsregel en casus?
LJN 1934, 1673quote:dat toch ook in verband met de gemaakte afspraak om zamen den brand te stichten de samenwerking tuschen beoide personen zoo volledig en zoo nauw is geweest dat het ten slotte min of meer toevallig was dat L de brandende lucifer bij het hooi heeft gebracht; dat dan ook de handeling van requirant, zooals deze hiervoren zijn omschreven, niet het karakter van hulpverleening dragen, maar van een te zamen en in vereeniging voltooide brandstichting;
quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:12 schreef Sessy het volgende:
In Wormerveer was er eens brand,
De een hield lucifers in den hand
de ander hield de ladder recht
tezamen zijn ze toen berecht.
Alstu, Pool!
quote:
He ongezellig, ik zit in de UB!quote:
Een wijze les: het schrijven van stukken kost altijd meer tijd dan je gedacht had.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:37 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Groeten terug... ik zat gvd nog steeds eraan te werken. Heb ondertussen mss een half uurtje pauze gehad, en ik ben nog niet klaar
![]()
Je meent het? Ik ben godverdegodver al weken bezig met de opzet van mijn scriptiequote:Op woensdag 14 december 2005 17:02 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Een wijze les: het schrijven van stukken kost altijd meer tijd dan je gedacht had.
En je hebt minimaal 3 uur nodig om alle vereisten uit de Leidraad voor de Juridische Auteur en Oefening Baart Kunst toe te passen.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:37 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Groeten terug... ik zat gvd nog steeds eraan te werken. Heb ondertussen mss een half uurtje pauze gehad, en ik ben nog niet klaar
![]()
Is dat niet wat veel, je hoeft toch alleen maar rekening te houden met die marges ed en met hoe je de bronvermeldingen doet?quote:Op woensdag 14 december 2005 17:12 schreef Sessy het volgende:
[..]
En je hebt minimaal 3 uur nodig om alle vereisten uit de Leidraad voor de Juridische Auteur en Oefening Baart Kunst toe te passen.
quote:Op maandag 12 december 2005 21:42 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel wat voor je heb. Add me op msn:Markzman, die email doet het zelfs niet ik probeerde je te mailen, laat staan dat ik je op msn kan toevoegen! Heb je 't goed getyped?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waaraan? Privaat?quote:Op woensdag 14 december 2005 16:37 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
![]()
Excusez-moi, mademoiselle. Achter student moet je een "s" plakken. Students dus.quote:Op donderdag 15 december 2005 02:11 schreef Sessy het volgende:
[..]
Markzman, die email doet het zelfs niet ik probeerde je te mailen, laat staan dat ik je op msn kan toevoegen! Heb je 't goed getyped?
Foutjequote:Op donderdag 15 december 2005 04:34 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Waaraan? Privaat?
Mén, maak je niet druk. 1/5e bestaat uit Romeinsch recht (even in dem kopf stampen). 1/5e bestaat uit dat boekje van Grosheide(ook hier geldt: in de kop stampen). Dan hebben we nog een mini casus (w.s. verbintenissenrecht, denk o.a. aan Kelderluik etc..) Dan hebben we nog 1/5e nonsens uit Gr. van het recht (vorige tentamen had vragen als: hoeveel rechtbanken kent NL. Op dat niveau moet je denken. Quizvraagjes dus). En de rest bestaat uit goederenrecht.
Maw: prima te doen. En ik heb dan ook zonder schuldgevoel nog even met olijke popjes in de Grijpschuur mogen dansen.
Hoei! En morgen om 10 uur weer paraat in de JB. Wie is erbij?
Ja, jij wel! Ik heb zo tentamen Rechtsgeschiedenis, ik mag het over mijn nieuwe favoriete mantra gaan hebben (zie sig) en alle actio's die ik ken gaan spuien, dus ALWEER geen biertjes voor mij gisteravond, echt, mijn leven, wat doe ikquote:Op donderdag 15 december 2005 04:34 schreef MarkzMan_X het volgende:
Maw: prima te doen. En ik heb dan ook zonder schuldgevoel nog even met olijke popjes in de Grijpschuur mogen dansen.
Hoei! En morgen om 10 uur weer paraat in de JB. Wie is erbij?
Het wordt een grensverleggende publicatie die de hele juridische wereld op zijn kop zal zetten begrijp ik?quote:Op woensdag 14 december 2005 17:05 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Je meent het? Ik ben godverdegodver al weken bezig met de opzet van mijn scriptie![]()
Noem de belangrijkste middeleeuwse stromingen binnen de rechtsgeleerdheid, en geef aan wie hun belangrijkste vertegenwoordigers zijn.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:53 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ja, jij wel! Ik heb zo tentamen Rechtsgeschiedenis, ik mag het over mijn nieuwe favoriete mantra gaan hebben (zie sig) en alle actio's die ik ken gaan spuien, dus ALWEER geen biertjes voor mij gisteravond, echt, mijn leven, wat doe ik.
Oh, die les heb ik gelukkig nog niet gevolgdquote:Op woensdag 14 december 2005 17:02 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Een wijze les: het schrijven van stukken kost altijd meer tijd dan je gedacht had.
Gelukkig heb ik alleen Romeins Recht, maar bedankt voor de oefenvraagquote:Op donderdag 15 december 2005 11:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Noem de belangrijkste middeleeuwse stromingen binnen de rechtsgeleerdheid, en geef aan wie hun belangrijkste vertegenwoordigers zijn.
Who cares ?quote:Op donderdag 15 december 2005 11:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Noem de belangrijkste middeleeuwse stromingen binnen de rechtsgeleerdheid, en geef aan wie hun belangrijkste vertegenwoordigers zijn.
Graag gedaanquote:Op donderdag 15 december 2005 11:55 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik alleen Romeins Recht, maar bedankt voor de oefenvraag
Voor je ontwikkeling tot volwaardig jurist is het van groot belang dergelijke zaken te weten!quote:
Dan zal ik nooit een volwaardig jurist zijn. Heb net rechtssociologie afgesloten met een 9 en dat was voorlopig toch wel het laatste wat ik in mijn studie met sociomeuk te maken ga hebben, hoewel het goed mogelijk is dat mijn scriptie straks nog wel een sociologisch aspect gaat hebben.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Voor je ontwikkeling tot volwaardig jurist is het van groot belang dergelijke zaken te weten!
HBO-erquote:Op donderdag 15 december 2005 12:09 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Dan zal ik nooit een volwaardig jurist zijn. Heb net rechtssociologie afgesloten met een 9 en dat was voorlopig toch wel het laatste wat ik in mijn studie met sociomeuk te maken ga hebben, hoewel het goed mogelijk is dat mijn scriptie straks nog wel een sociologisch aspect gaat hebben.
Iemand hier voor HBO-er uitmaken lijkt me toch grond voor een permban voor dit topicquote:
Jij begrijpt het gewoon nog niet helemaal.. Romeins recht is het mooiste wat er is! Net een heerlijk tentamen gehad over de actio hypothecaria.. Was in 20 minuten klaar, makkelijk zat weer!quote:Op donderdag 15 december 2005 12:46 schreef VoreG het volgende:
Morgen tentamen Privaatrecht met 1/4 Romeins Recht
Romeins Recht is vreselijk
Dat Grosheide 'boek' is nog veel erger.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:46 schreef VoreG het volgende:
Morgen tentamen Privaatrecht met 1/4 Romeins Recht
Romeins Recht is vreselijk
Ik kom wel net van een promotie en bijbehorende borrel af, telt dat ook?quote:Op donderdag 15 december 2005 13:28 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Iemand hier voor HBO-er uitmaken lijkt me toch grond voor een permban voor dit topic![]()
Overigens: zijn hier eigenlijk mensen van plan een promotieonderzoek te gaan doen ?
Ik heb een 5,8 nodig, maar ik heb die hele eerste periode gewoon verkeerd aan gepakt. Ongelooflijk zonde eigenlijk.. Als ik dus ook met 0 ects kom te staan stop ik met de studie in februari zodat ik het jaar overnieuw kan doenquote:Op donderdag 15 december 2005 14:59 schreef smvs het volgende:
[..]
Dat Grosheide 'boek' is nog veel erger.
Ik gun mezelf vanavond een avond zuipen in Tivoli dus we zien wel weer waar het schip strand. Sta een 9 dankzij de deskundige leiding van Slob dus ik waag het er op.
Welk boek je gebruik je?quote:Op donderdag 15 december 2005 20:04 schreef VrijeVal het volgende:
Owjeej.. ik heb na de kerstvakantie ook tentamen Romeins recht.. doen zich er hier nog handige uitreksels de ronde?
Ik heb alleen uitgeschreven aantekeningen in mn collegeblok.. Je mag ze natuurlijk in komen zien morgenquote:Op donderdag 15 december 2005 20:13 schreef VoreG het volgende:
Ow een uittreksel van Cunabula Iuris zou ik op prijs stellen als het daar toch over gaat
Ik heb om 13.00 al dat tentamen en om nou heeeeel vroeg op te staan zie ik niet zittenquote:Op donderdag 15 december 2005 20:15 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb alleen uitgeschreven aantekeningen in mn collegeblok.. Je mag ze natuurlijk in komen zien morgen, als ik alweeeer in de UB zit te typen aan mn scriptie (stress, de bieb is dicht in de kerstvakantie
).
Hebben ze bij de JSVU voor 2 euro ofzo. Ik heb die hele bundel voor 1e jaars gehaald. Kostte wel teveel geld IMO maar ik heb er wel al mijn tentamens mee geleerd tot nu toe. Helaas heb ik geen digitale versie.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:13 schreef VoreG het volgende:
Ow een uittreksel van Cunabula Iuris zou ik op prijs stellen als het daar toch over gaat
Tentamen duurt maar 2 uur he? Vaag...quote:Op donderdag 15 december 2005 20:16 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik heb om 13.00 al dat tentamen en om nou heeeeel vroeg op te staan zie ik niet zitten
De tentamens die ik heb gehad tot nu toe duurde sowieso altijd maar twee uur. Ik zie het alleen helemaal niet zitten door die Romeinen.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:20 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Tentamen duurt maar 2 uur he? Vaag...
Zie het oefententamen op WebCT. Dat is beetje het niveau. Gewoon kennisvraagjes. Anders ga je morgenochtend nog naar de JSVU en koop je het uittreksel. In je hoofd stampen en klaar.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:24 schreef VoreG het volgende:
[..]
De tentamens die ik heb gehad tot nu toe duurde sowieso altijd maar twee uur. Ik zie het alleen helemaal niet zitten door die Romeinen.
Dat eerste deel is best te doen, alleen vergeet ik het altijd mooi uit te leggen. Dat groene boekje ken ik niet en bij de gedachte aan Romeinen schiet ik in de stress.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:24 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Zie het oefententamen op WebCT. Dat is beetje het niveau. Gewoon kennisvraagjes. Anders ga je morgenochtend nog naar de JSVU en koop je het uittreksel. In je hoofd stampen en klaar.
Ja je moet het ook levendig maken he. In je hoofd moet je de casus voor je zien. Anders is er weinig lol aan.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:28 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat eerste deel is best te doen, alleen vergeet ik het altijd mooi uit te leggen. Dat groene boekje ken ik niet en bij de gedachte aan Romeinen schiet ik in de stress.
Eentje die het licht heeft gezien.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:39 schreef Mr.G het volgende:
Ben ook weer van de partij![]()
Druk bezig met tentamens maar vanavond nog maar eens naar de vereniging![]()
Ik zit er trouwens aan te denken een Kluwer te gaan kopen, die Vermande is gewoon de inferieure bundel heb ik ondervonden
Ik ben de grote RR expert van de dag, dus wat wil je weten? Tante Leonoor helpt welquote:Op donderdag 15 december 2005 20:28 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat eerste deel is best te doen, alleen vergeet ik het altijd mooi uit te leggen. Dat groene boekje ken ik niet en bij de gedachte aan Romeinen schiet ik in de stress.
quote:Op donderdag 15 december 2005 20:39 schreef Mr.G het volgende:
Ben ook weer van de partij![]()
Druk bezig met tentamens maar vanavond nog maar eens naar de vereniging![]()
Ik zit er trouwens aan te denken een Kluwer te gaan kopen, die Vermande is gewoon de inferieure bundel heb ik ondervonden
Allesquote:Op donderdag 15 december 2005 21:11 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik ben de grote RR expert van de dag, dus wat wil je weten? Tante Leonoor helpt wel.
Ok, goederenrecht:quote:Op donderdag 15 december 2005 21:25 schreef VoreG het volgende:
[..]
Alles
Traditio
Mancipatio
etc etc.
Ok, Maevius koopt het zilverwerk van Titius, die geen eigenaar is. Aangezien de nemo plus regel geldt, niemand kan meer rechten overdragen dan hij heeft, wordt Maevius geen eigenaarm, hoogstens bruiklener.quote:Op donderdag 15 december 2005 21:42 schreef VoreG het volgende:
Titius organiseert voor een aantal vrienden een uitgebreid etentje. Voor dat doel geeft zijn vriend Cornelius zijn zilverwerk in bruikleen aan Titius. Deze zit slecht bij kas en om de kosten van het etentje te dekken verkoopt hij enkele dagen later het zilverwerk aan Maevius. De levering geschiedt door traditio (bezitsverschaffing). Welke is de goederenrechtelijke positie van Maevius naar ius civile respectievelijk naar ius honorarium (praetorisch recht)? (6 punten)
Maar ik snap sowieso niks van dat romeinse gedoe
quote:Op donderdag 15 december 2005 22:00 schreef VoreG het volgende:
a. Titius kan zijn buurman Maevius niet luchten of zien. Na het zoveelste conflict tussen beiden kan Titius zich niet langer beheersen en doodt hij een van de ezels van Maevius.
- Van welk Romeinsrechtelijk privaatrechtelijk delict is hier sprake? (3 punten)
Een delicta privata, een delict gericht tegen iemands persoon of vermogen, maar welk delict het precies is, keine ahnung
- Aan welke vier vereisten moet zijn voldaan, wil Titius aansprakelijk zijn uit hoofde van dit delict? Licht deze vereisten kort toe. (6 punten)?
- Waartoe wordt Titius veroordeeld, in geval van veroordeling? (3 punten) Een veroordeling luidt altijd op geld (die regel gaat altijd op, goed om te onthouden), een obligatio ex delicto, de geldboete heet een poena
b. Aan welke vereisten moet zijn voldaan, wil er naar ius civile sprake zijn van een geldige overdracht? Licht deze vereisten toe. (9 punten)
De verkoper/leveraar moet eigenaar/beschikkingsbevoegd zijn (zie de nemo-plus regel), er moet een geldige titel zijn, en op de juiste wijze geleverd zijn (verschil mancipatio/traditio)
d. De koopovereenkomst behoorde binnen het Romeinse recht tot de groep van de contractus.
- Welke overeenkomsten werden als contractus aangeduid? (2 punten) alle obligatoire handelingen, inclusief verbintenisscheppende ovk's, die door een actio civilis worden beschermd.
- Tot welke groep van contractus behoorde de koopovereenkomst gezien de wijze van haar totstandkoming? (2 punten) Koop komt tot stand door wilsovereenstemming en is een een conrtactus consesu, een consesueel contract.
- Met welke term werden die overeenkomsten aangeduid die niet tot de contractus behoorden? (2 punten) Delict/Quasi-delict? Of: "Verscheidene andere verbntennisschepende ovk;s, aut proprio quodam iure ex variis causarum figuris" zie Cunabula blz. 269
Mention dat ook even tegen Slob, ik ben wel in voor een studentassistentschap rechtsgeschiedenisquote:Op donderdag 15 december 2005 22:16 schreef VoreG het volgende:
Dit is in ieder geval duidelijker dan dat antwoorden model
Nog niet van plan. Wel aan het overwegen..quote:Op donderdag 15 december 2005 13:28 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Iemand hier voor HBO-er uitmaken lijkt me toch grond voor een permban voor dit topic![]()
Overigens: zijn hier eigenlijk mensen van plan een promotieonderzoek te gaan doen ?
J.E. Spruit, Enchiridum.quote:Op vrijdag 16 december 2005 01:54 schreef Sessy het volgende:
Ik heb er hier een gratis boek over liggen. Van de studievereniging gekregen
Ik heb 't na 10 bladzijden weer dichtgeslagen.
Als je er iets onderzocht hebt, dan telt het.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:29 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik kom wel net van een promotie en bijbehorende borrel af, telt dat ook?![]()
Promoties zijn okey. En de bijbehorende borrels al helemaal.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:29 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik kom wel net van een promotie en bijbehorende borrel af, telt dat ook?![]()
De vier vereisten zijn:quote:Op vrijdag 16 december 2005 01:56 schreef Sessy het volgende:
- Aan welke vier vereisten moet zijn voldaan, wil Titius aansprakelijk zijn uit hoofde van dit delict? Licht deze vereisten kort toe. (6 punten)
Dat was toch dat dat beest 4 poten moest hebben of zo iets belachelijks?
Dat hebben die Romeinen bijna letterlijk van ons overgenomen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:26 schreef VoreG het volgende:
[..]
De vier vereisten zijn:
- Onrechtmatigheid: de schade moet onrechtmatig, d.w.z. zonder rechtvaardi¬gings¬grond, zijn toebracht.
- Toerekenbaarheid: de schade moet de dader kunnen worden toegerekend, d.w.z. er moet sprake zijn van schuld (culpa) aan de kant van de dader.
- Schade: de schade moet zijn toegebracht aan een zaak.
- Causaliteit: de schade moet het directe (of: het rechtstreekse, onmiddellijke) gevolg zijn geweest van een handelen van de dader.
En daarom mag ik ze nietquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:30 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat hebben die Romeinen bijna letterlijk van ons overgenomen.![]()
Werken jullie veel met deeltoetsen? Wij hebben alleen soms een tussentoets, waarmee je dan een vrijstelling voor een vraag kan halen, maar meestal is het gewoon maar 1 cijfer per vak.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:20 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zo, tentamen achter de rug. En ik moet zeggen, ik heb de moeilijkheidsgraad toch onderschat. 't Was zogezegd een vervelende toets. Zeker omdat je er maar 2 uur voor kreeg (voor 5 toch niet al te kleine vragen).
Maar ik denk dat ik mijn benodigde 3.4 wel heb.
Deeltoetsen de bom, elke 10 weken verzekerd van minstens 4 tentamens, en als je heeeel braaf bent misschien zelfs van 6! Oh, en je wilt meer? Volg dan nu snel een extra vak en ga voor een maximum van neeeegen tentamens in 10 weken, zonder herkansingsmogelijkheid (want de vereisten om wel aan de herkansing deel te mogen nemen zijn t.a.t praktisch onhaalbaar), isn't it amazing mike?quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:48 schreef Sessy het volgende:
Deeltoetsen, wou dat wij die nog hadden... Nou hebben we in Oktober het vak POR afgerond, en nu pas (dinsdag) doen we er tentamen over.
KUUUUT man.
Wat deed jij in onze jbquote:Op zaterdag 17 december 2005 20:52 schreef _-rally-_ het volgende:
OU (gelukkig) ook geen deeltoetsen; is er trouwens binnenkort in Utrecht tentamen materiëel strafrecht ? Zaten redelijk wat mensen op materieel strafrecht te stampen in de JB.
nou heb ik het mezelf op de hals gehaald, maar ik volg dit semester (14 collegeweken met een tussentoetsweek in het midden - wordt vrijwel alleen gebruikt voor halfsemestervakken) toch een totaal van 10 vakken, opgeteld zo'n 65ects... op zich is het te doen, maar als je de (toetsing van de) materie iets meer zou kunnen spreiden, graag... gelukkig volgend semester slechts 2 vakken, seminar en scriptie te gaan en dan ben ik (in theorie) afgestudeerdquote:Op zaterdag 17 december 2005 19:45 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Deeltoetsen de bom, elke 10 weken verzekerd van minstens 4 tentamens, en als je heeeel braaf bent misschien zelfs van 6! Oh, en je wilt meer? Volg dan nu snel een extra vak en ga voor een maximum van neeeegen tentamens in 10 weken, zonder herkansingsmogelijkheid (want de vereisten om wel aan de herkansing deel te mogen nemen zijn t.a.t praktisch onhaalbaar), isn't it amazing mike?
Daar ga ik soms heen, als ik me net een echte rechtenstudent wil voelenquote:
Eigendomsrecht jb ligt zeer waarschijnlijk niet bij de studenten, dus gebruik woord "onze" is misplaatst.quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:57 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Wat deed jij in onze jb? En ja, ergens volgende week, keine Ahnung wanneer...
Niet op alle slakken zout gaan leggen he! Vertel liever eens waar jij eigenlijk studeert...?quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Eigendomsrecht jb ligt zeer waarschijnlijk niet bij de studenten, dus gebruik woord "onze" is misplaatst.
Op 't VWO hadden we elke week wel een tentamen of proefwerk en bijna dagelijks SO's. Kon je ook niet herkansen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:45 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Deeltoetsen de bom, elke 10 weken verzekerd van minstens 4 tentamens, en als je heeeel braaf bent misschien zelfs van 6! Oh, en je wilt meer? Volg dan nu snel een extra vak en ga voor een maximum van neeeegen tentamens in 10 weken, zonder herkansingsmogelijkheid (want de vereisten om wel aan de herkansing deel te mogen nemen zijn t.a.t praktisch onhaalbaar), isn't it amazing mike?
Ja maar dat was 1/1110000 van je eindcijfer, en de stof was 10 blz ofzo.. Dat is natuurlijk niet te vergelijken.. 1 SO onvoldoende maken is geen man overboord, 1 repetitie onvoldoende is jammer maar nog op te halen.. 1 deeltentamen lager dan een 4 en je mag niet meer herkansen, en je kansen om het hele vak te halen slinken nogal aanzienlijk...quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:24 schreef Sessy het volgende:
[..]
Op 't VWO hadden we elke week wel een tentamen of proefwerk en bijna dagelijks SO's. Kon je ook niet herkansen.
lager dan een 4 dan heb je het meestal toch al redelijk verknald... dan begrijp je imho 1) of niet heel veel van de materie of 2) heb je je totaal niet voorbereid (geen colleges volgen, geen idee welke boeken voorgeschreven staan, "welk vak hebben we vandaag ook alweer?", etc). en 4+7=11, 11/2 = 5,5 (afgerond 6), dus dat valt ook mee toch?quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:44 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ja maar dat was 1/1110000 van je eindcijfer, en de stof was 10 blz ofzo.. Dat is natuurlijk niet te vergelijken.. 1 SO onvoldoende maken is geen man overboord, 1 repetitie onvoldoende is jammer maar nog op te halen.. 1 deeltentamen lager dan een 4 en je mag niet meer herkansen, en je kansen om het hele vak te halen slinken nogal aanzienlijk...
Ik eigenlijk ook, maar ik ben blij dat ik met mijn 2,2 en 2,8 voor een deeltoets het toch nog gewoon mag herkansenquote:Op zondag 18 december 2005 14:37 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik ook.
Nee, joh. Gewoon goed leren en zorgen dat je 't systeem snapt. Dan is 't binnentikken.....quote:Op maandag 19 december 2005 12:04 schreef addictivebeat het volgende:
Ik heb komend trimester goederenrecht en rechtsfilosofie. Is goederenrecht zo zwaar?
Dat is zo bij alles tochquote:Op maandag 19 december 2005 12:39 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Nee, joh. Gewoon goed leren en zorgen dat je 't systeem snapt. Dan is 't binnentikken.....
Europa is (nog) geen natiestaat. Derhalve zal iedere inhoudelijk met een grondwet vergelijkbare regeling een Verdragsvorm hebben. Hier een heel verhaal omheen bouwen.quote:Op maandag 19 december 2005 14:49 schreef VoreG het volgende:
Zo de kantine van de JB in debat voorbereiden etc.
Er wordt gesproken over een Grondwet, maar feitelijk is sprake van een Verdrag. In Europees verband is het onderscheid tussen beide termen te verwaarlozen.
Hoe verdedig je dit
Allebei net gehad. Goederenrecht is niet zo zeer zwaar, als een kwestie van alles samenvatten en schema's maken en die vervolgens stampen... Anders kun je geen wijs uit de verschillende zeer met elkaar vergelijkbare regelingen meer.quote:Op maandag 19 december 2005 12:04 schreef addictivebeat het volgende:
Ik heb komend trimester goederenrecht en rechtsfilosofie. Is goederenrecht zo zwaar?
Maar of iets een natiestaat is, is geen doorslaggevend criterium voor de vraag of je over een Grondwet mag spreken. Wat is een natiestaat? Een staat met maar één volk? Dan is België ook geen natiestaat.quote:Op maandag 19 december 2005 15:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Europa is (nog) geen natiestaat. Derhalve zal iedere inhoudelijk met een grondwet vergelijkbare regeling een Verdragsvorm hebben. Hier een heel verhaal omheen bouwen.
Alsjeblieft![]()
Uitslovers.quote:Op dinsdag 20 december 2005 13:39 schreef The_Duce het volgende:
Studenten klagen over wekenlange vakantie --> UU ownt
quote:Op dinsdag 20 december 2005 13:39 schreef The_Duce het volgende:
Wat overdrijven ze zeg. Het zijn maar 6 wekenquote:Op dinsdag 20 december 2005 13:39 schreef The_Duce het volgende:
Gelukkig was het geen open-vragen toets, anders had je die ook gefaald.quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:57 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Tentamen gedaaaan (Beginselen strafrecht)!
Enn..
Gefaalt!![]()
15 fout van de 45 meerkeuzevragen![]()
Nou en of.quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:04 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Gelukkig was het geen open-vragen toets, anders had je die ook gefaald.
/onder-de-gordel
Huilies, ik heb gewoon werk gezocht en gevonden. Beetje afwisseling kan geen kwaad toch.quote:Op dinsdag 20 december 2005 13:39 schreef The_Duce het volgende:
Ik ga zelf ook meer werken. Het probleem ontgaat me een beetje.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:13 schreef smvs het volgende:
[..]
Huilies, ik heb gewoon werk gezocht en gevonden. Beetje afwisseling kan geen kwaad toch.
Ach ik vond het zelf wel erg lang vorig jaar, heb ook wel gewerkt, maar he, je betaald toch om onderwezen te worden?quote:Op woensdag 21 december 2005 15:04 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ik ga zelf ook meer werken. Het probleem ontgaat me een beetje.
quote:Op woensdag 21 december 2005 23:26 schreef Thisbe het volgende:
Hij heeft mijn opzet niet eens met me besproken
Van mij mag de studie een stuk zwaarder.quote:Op donderdag 22 december 2005 00:16 schreef Mr.G het volgende:
Wat vind de harde kern er eigenlijk van?
Eensch is.quote:Op donderdag 22 december 2005 01:20 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Van mij mag de studie een stuk zwaarder.![]()
whoohoo... ik beschouw me zelf al min of meer als harde kern... aiai... is dat wel terecht nu ik hier slechts af en toe wat post?quote:Op donderdag 22 december 2005 00:16 schreef Mr.G het volgende:
Wat vind de harde kern er eigenlijk van?
Hoezo flauw? Het is echt een hele fijne ontdekking hoor, als je t de 1e keer zo hebt aangepakt, het tentamen komt eraan, iedereen begint weer gestresst rond de koffieautomaat in de jb te hangen, jij pakt je boeken uit je tas en komt tot de conclusie: He, maar dit ken ik allemaal al! Hmmmm ik kan eigenlijk wel weer naar huis!quote:Op donderdag 22 december 2005 11:18 schreef Mr.G het volgende:
Het tentamen ging niet best maar ik heb er wel een hele goede samenvatting aan over gehouden. Ik ga nu welverdiend mn eerste vakantie uurtjes in mn bedje vieren.
Nog een hele lange dag en nacht voor de boeg en ik had gister even een nachtje doorgehaald.
Bedankt voor de feedback btw![]()
Hoewel die laatste opmerking van Leonoor wel een tikje flauw was, maar dat stoort me verder niet hoor kindje.![]()
Truste!![]()
![]()
Met zo'n instelling krijg je nooit je cum laude.quote:Op donderdag 22 december 2005 11:24 schreef Leonoor het volgende:
En dan 3 weken later op WebCT gewoon een dikke 7 zien staan!
He, zoals ik al zei: Ik ben een studienerd, dus uiteraaaard pak ik mijn boeken dan niet meteen weer in, maar ga ik nog harder leren op jacht naar die 10quote:Op donderdag 22 december 2005 11:42 schreef Pool het volgende:
[..]
Met zo'n instelling krijg je nooit je cum laude.![]()
Dan is het goed.quote:Op donderdag 22 december 2005 11:47 schreef Leonoor het volgende:
[..]
He, zoals ik al zei: Ik ben een studienerd, dus uiteraaaard pak ik mijn boeken dan niet meteen weer in, maar ga ik nog harder leren op jacht naar die 10.
Maar voor de rest van deze week heb ik mezelf vrij gegeven want ik ga naar Blijdorp.
Ik als mede-eerstejaars behoor natuurlijk nog niet tot de harde kernquote:Op donderdag 22 december 2005 00:16 schreef Mr.G het volgende:
?
Volgens mij heb ik je toegevoegd. 't Wordt tijd voor een WO Rechten Hyve!quote:Op donderdag 22 december 2005 14:08 schreef Mr.G het volgende:
Mja, zoals ik al zei ik pakte het leren gewoon verkeerd aan. In het eerste blok las ik de eerste weken alles en maakte ik daar samenvattingen van en ik maakte de opgaven![]()
Dan heb je heel vaak nachtwerk en de energie gaat er dan ook snel uit, je gaat dan steeds minder opnemen tijdens colleges.
Toen heb ik mezelf voorgenomen alles wel te lezen maar niet meer te maken. Nu wist ik wel waar het college over ging maar echt goed voorbereiden is het natuurlijk niet. Bij vakken als europees en internationaal, dat ging soms zo snel dat hield ik echt niet bij.
Voor het derde Blok denk ik dat ik de opgaven ga maken en de stof die bij de opgaven hoor aandachtig lees. Vaker in de bieb studeren zou ook geen kwaad kunnen.
Vol frisse moed dan maar weer !![]()
Hoewel ik wel vrij positief ben over mn tweede tentamen periode, toch wel![]()
Even wat anders; ga je vanavond naar het sluitfeest op de societiet?![]()
Om nog even te reageren op Markzman, Hyves is idd mooi. Lees: ik sta er dus ook op.
Zo, nu lekker kerstinkopen doen. Heb wel lekker geslapen opzich![]()
He he we zitten hier niet in [SC] WO Wiskunde.quote:Op donderdag 22 december 2005 11:53 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ik benijd studienerds. Na meer dan 3 jaar op de UU heb ik het studeren nog steeds niet echt onder de knie. Althans, op het gebied van 'opdrachten bijhouden' en 'tijdig beginnen'.
't Is dat ik twee linkerhanden heb, anders was ik bij de lokale fietsenmaker gaan werken.
Overigens, zitten jullie ook op Hyves? Je weet wel, CU2 voor studenten en zonder BreEzAh (alhoewel een of ander mixdrankje wat Leonoor kent met een Breezer erin toch wel lekker schijnt te zijn... of was het gewoon Bacardi?). Heb het onlangs 'herontdekt' en ik moet zeggen dat het verbazingwekkend is om te zien hoeveel mensen je via-via wel niet kent. Ken je slechts 5 mensen in Utrecht, dan kan je in principe via-via-via-via de halve stad kennen - om maar wat te noemen.
Die is er al maar het is WO en HBO.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:20 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik je toegevoegd. 't Wordt tijd voor een WO Rechten Hyve!
Zeg ik lekker nietquote:Op zaterdag 17 december 2005 22:20 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Niet op alle slakken zout gaan leggen he! Vertel liever eens waar jij eigenlijk studeert...?
Je bent niet mysterieusquote:Op donderdag 22 december 2005 15:38 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Zeg ik lekker niet. Mysterieus maakt aantrekkelijk
![]()
Oeps, nu al doorzienquote:Op donderdag 22 december 2005 19:55 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Je bent niet mysterieusJe bent de neef van Donald
![]()
Overigens krijgen we in Nijmegen geen studieverlof. Wel een bemoedigend schouderklopje en een welgemeend veel succes![]()
Leonoor, ik houd bijna alles bij (alleen m'n extra en derdejaarsvakken niet, maar ik ben tweedejaars en kan 't gewoon opnieuw doen), maar 8en zijn voor mij alleen haalbaar als ik voor de tentamens nog een paar dagen heb om al m'n aantekeningen en samenvattingen door te nemen... En ik vind het jammer dat we die dagen dus niet krijgen.quote:Op donderdag 22 december 2005 10:34 schreef Leonoor het volgende:
Aangezien ik toch al bekend sta als studie-nerd zal ik mijn eerlijke oprechte mening ook maar gewoon zonder schaamte geven:
Eerstejaars kunnen gewoon niet studeren omdat ze denken dat ze het met hun 'middelbare school discipline' ook wel redden. Meer dan 20 blz. lezen voor 1 vak per week vinden ze eigenlijk al te veel, en dus stellen ze alles uit.
Je hebt in je 1e jaar in Utrecht in semester 1 om precies te zijn maximaal 18 uur college in de week, en waarschijnlijk ga je toch niet naar de 'huiswerkbegeleidingklasjes' dus blijven er maar 12 over.
Dat betekent dat je officieel nog 32 uur per week de tijd hebt om de bieb in te gaan en te lezen en je werkgroepen voor te bereiden. En van mij hoef je echt niet om 9 uur op te staan als je brak bent, maar ergens in die 5 dagen moeten toch wel 6/7/8/9 uurtjes te vinden zijn om de stof voor die week door te lezen en de werkgroepvragen voor te bereiden?
Gevonden? Good for you, want nu hoef je niet meer te stressen voor tentamens: Je kent de stof namelijk al.
Een lotgenoot! Echt wel een minpunt van de studie ja, fijn dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.quote:Op vrijdag 23 december 2005 02:26 schreef Sessy het volgende:
[..]
Leonoor, ik houd bijna alles bij (alleen m'n extra en derdejaarsvakken niet, maar ik ben tweedejaars en kan 't gewoon opnieuw doen), maar 8en zijn voor mij alleen haalbaar als ik voor de tentamens nog een paar dagen heb om al m'n aantekeningen en samenvattingen door te nemen... En ik vind het jammer dat we die dagen dus niet krijgen.![]()
Feli!quote:Op vrijdag 23 december 2005 02:40 schreef Sessy het volgende:
Ohja in ben 20 geworden op de winterzonnewende (midwinter) december de 22ste!
Gefeliciteerd! Ik word overigens 25 december 2005.quote:Op vrijdag 23 december 2005 02:40 schreef Sessy het volgende:
zo oud al? 2005 op 25 december? tjong... volgens mij mist hier ergens een getal?quote:Op vrijdag 23 december 2005 07:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ik word overigens 25 december 2005.
Op Hyve is mijn naam nu gewoon m'n normale voor + achternaam.quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:58 schreef Leonoor het volgende:
Jullie moeten niet zo snel typen als ik naar de dierentuin ben (en daarna even een biertje ga drinken om de vakantie te vieren...)!
Maar: Ja ik heb hyves (en ik heb meneer Kaas al gevonden, en thisbe ook al, maar als jullie vriendjes met me willen worden hoor ik dat wel), mysterieuze mannen zijn ook niet alles (sinds gisteren ga ik weer voor mijn lijfspreuk Alle mannen zijn eikels), bacardi lemon-spa rood heeft niets met breezers te maken maar is een serieus mixdrankje dat elke zichzelf respecterende jurist(in spe) met geheven hoofd kan bestellen (om toch maar enigszins on topic te blijven..).
En nu ga ik pakken voor 5 lange lange dagen in het pittoreske Drenthe!
Proficiat nog!quote:Op vrijdag 23 december 2005 02:40 schreef Sessy het volgende:
Je mag best vriendjes met me worden hoor, kun je meteen de vragen over Curacao mailenquote:Op vrijdag 23 december 2005 10:58 schreef Leonoor het volgende:
Jullie moeten niet zo snel typen als ik naar de dierentuin ben (en daarna even een biertje ga drinken om de vakantie te vieren...)!
Maar: Ja ik heb hyves (en ik heb meneer Kaas al gevonden, en thisbe ook al, maar als jullie vriendjes met me willen worden hoor ik dat wel), mysterieuze mannen zijn ook niet alles (sinds gisteren ga ik weer voor mijn lijfspreuk Alle mannen zijn eikels), bacardi lemon-spa rood heeft niets met breezers te maken maar is een serieus mixdrankje dat elke zichzelf respecterende jurist(in spe) met geheven hoofd kan bestellen (om toch maar enigszins on topic te blijven..).
En nu ga ik pakken voor 5 lange lange dagen in het pittoreske Drenthe!
Dan ga ik de kerstdagen doorbrengen met alle fokkers zoeken op hyvesquote:Op vrijdag 23 december 2005 14:07 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Je mag best vriendjes met me worden hoor, kun je meteen de vragen over Curacao mailen![]()
Overigens gefeliciteerd voor de jarigen onder ons![]()
Wat zijn dat? Of staat dit al ergens in dit topic?quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:09 schreef Pool het volgende:
[..]
Proficiat nog!![]()
Damn, beginnen jullie nu hier ook al met hyves. Ik sta in mijn sociale omgeving al onder zware druk om ook eens aan hyves te beginnen, maar ik vind het wat eng met persoonsgegevens enzo. Ik hoorde laatst van een vriendin dat het kantoor waar ze voor een stage solliciteerde, haar hyves had gecheckt.![]()
Uhm... Ik ben 20 geworden.quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:22 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
zo oud al? 2005 op 25 december? tjong... volgens mij mist hier ergens een getal?
Sessy natuurlijk ook nog gefeliciteerd, welkom in de wereld der 22-jarigen
Welkom terug!quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:29 schreef Leonoor het volgende:
We zijn weer terug van vakantie![]()
Morgen ga ik weer aan de scriptie, alleen mooi k*t dat de jb EN de ub tot 2 januari dicht zijn, heb een aantal tijdschrift artikelen nodig die niet online beschikbaar zijn.Is iedereen verder druk aan t vakantievieren of zijn er nog meer bikkels?
Oh en Sessy: dit is hyves
Ik bedoelde het meer in de zin van "er wordt voor t eerst sinds 23 december weer gepost hier" want vakantie zit er voorlopig nog even niet in...quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Welkom terug!![]()
En nee, ik ben niet zo'n bikkel, hoewel ik wel wat literatuur doorneem tussendoor. De hele universiteit is hier ook dicht (op de tennisbaan na) dus ik heb de vrijdag voor kerst nog wat dingen mogen zoeken.
![]()
Wat is nu het precieze onderwerp van je scriptie? Je schreef over letselschade?quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:42 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik bedoelde het meer in de zin van "er wordt voor t eerst sinds 23 december weer gepost hier" want vakantie zit er voorlopig nog even niet in...
En ik kom er dus nu pas achter dat ik toch wel weinig over 'risico-aanvaarding' heb gevonden dus dat dat hoofdstuk voorlopig nog maar even moet wachten...
Mja, morgen meer.. Ik ben nog een beetje van de kaart van de 1e sc-rechten-bierdrink-aangelegenheid (ik ben sowieso eerder thuis vanaf huzur..)..quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:20 schreef Pool het volgende:
[..]
Wat is nu het precieze onderwerp van je scriptie? Je schreef over letselschade?
Leuk onderwerp, ik ben zelf ook wel in letselschade geïnteresseerd.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:34 schreef Leonoor het volgende:
Maar goed, ontnuchterd en wel: Mijn scriptie gaat over risicoaansprakelijkheid voor letselschade ontstaan tijdens sport, en ja, dat is best een makkelijk onderwerp en er is nogal veel juriprudentie over, maar ik vermaak me er wel mee!
Vandaag geef ik mezelf toch maar vrij, in mijn huidige toestand kan ik me niet voorstellen dat ik kwalitatief hoogstaande wetenschappelijke literatuur kan produceren..
Maar heb je nog interessante dingen geleerd vannacht, al slapende.
Hier nog iemand die er (helaas) in geïnteresseerd is..quote:Op woensdag 28 december 2005 12:01 schreef Pool het volgende:
[..]
Leuk onderwerp, ik ben zelf ook wel in letselschade geïnteresseerd.![]()
Helaas? Zelf ervaring?quote:Op woensdag 28 december 2005 13:53 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Hier nog iemand die er (helaas) in geïnteresseerd is..
Yep. Ben als zelfstandig ondernemer nogal hard tegen de beperkingen van 6:107a aangelopenquote:
Lid 3? Hmm, matig is dat ja.quote:Op woensdag 28 december 2005 14:15 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Yep. Ben als zelfstandig ondernemer nogal hard tegen de beperkingen van 6:107a aangelopen![]()
Hm op die manier, ja, dat is balen.quote:Op woensdag 28 december 2005 14:45 schreef _-rally-_ het volgende:
Nee, lid 2. Op basis van dat artikel heeft een werkgever van een arbeidsongeschikte werknemer slechts recht op vergoeding van het uitbetaalde nettoloon. Een zelfstandige DGA ondernemer krijgt daarom van de verzekeraar ook slechts het gemiste nettoloon uitbetaald. En dat is iets heel anders dan de gemiste omzet![]()
Over hetgeen je het meest ligt en waar je het meest mee denkt te kunnen, zou ik zeggen. Want hoge punten zeggen niet zo veel, dat zegt vaak meer over hoe streng een bepaalde vakgroep ingesteld is. Ik haalde mijn hogere cijfers ook vooral voor bestuursrechtelijke vakken, maar daar vind ik echt niets aan.quote:maar ik begin zo langzamerhand heel erg te twijfelen: moet ik een scriptie gaan schrijven over een onderwerp wat me heel erg ligt, of juist ergens waar ik niets voor voel ? Want strafrecht vind ik niets aan, maar tot nu toe scoor ik daar wel heel goed in..
Bij ons staat juist strafrecht erom bekend dat ze daar ontzettend streng zijn. Ik heb zelf juist bij materie waar ik echt m'n ei in kwijt kan, te slordig werk, terwijl wanneer het me niet ligt, ik veel nauwkeuriger werk.quote:Op woensdag 28 december 2005 14:48 schreef Pool het volgende:
[..]
Hm op die manier, ja, dat is balen.![]()
[..]
Over hetgeen je het meest ligt en waar je het meest mee denkt te kunnen, zou ik zeggen. Want hoge punten zeggen niet zo veel, dat zegt vaak meer over hoe streng een bepaalde vakgroep ingesteld is. Ik haalde mijn hogere cijfers ook vooral voor bestuursrechtelijke vakken, maar daar vind ik echt niets aan.
Over iets waar je verder mee wilt, wat je leuk vindt! Als jij straks ergens op zoek gaat naar een baan als letselschadeadvocaat met een scriptie over de juridische aspecten van preventief fouilleren (ofzo) dan gaat er toch ergens iets mis..quote:Op woensdag 28 december 2005 14:45 schreef _-rally-_ het volgende:
Nee, lid 2. Op basis van dat artikel heeft een werkgever van een arbeidsongeschikte werknemer slechts recht op vergoeding van het uitbetaalde nettoloon. Een zelfstandige DGA ondernemer krijgt daarom van de verzekeraar ook slechts het gemiste nettoloon uitbetaald. En dat is iets heel anders dan de gemiste omzet![]()
maar ik begin zo langzamerhand heel erg te twijfelen: moet ik een scriptie gaan schrijven over een onderwerp wat me heel erg ligt, of juist ergens waar ik niets voor voel ? Want strafrecht vind ik niets aan, maar tot nu toe scoor ik daar wel heel goed in..
Ik niet iig, maar volgens mij ben je een "r" vergeten in je ondertitelquote:Op woensdag 28 december 2005 16:06 schreef Lieveheers_Meisje het volgende:
Zijn er ook Student'jes uit Maastricht actief op het Rechtenforum??
Jazekerquote:Op woensdag 28 december 2005 16:06 schreef Lieveheers_Meisje het volgende:
Zijn er ook Student'jes uit Maastricht actief op het Rechtenforum??
quote:Op woensdag 28 december 2005 16:18 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Ik niet iig, maar volgens mij ben je een "r" vergeten in je ondertitel
Ach een goede planning is het halve werk, en je voelt je daarna altijd zooo productief dat je weer recht hebt om op de bank te gaan hangen.. Toch?quote:Op woensdag 28 december 2005 16:33 schreef VeX- het volgende:
Ik ga maar eens wat voorbereidingen treffen voor de aanstaande tentamens Strafrecht, Internationaal Publiekrecht en Goederenrecht. Vandaag ga ik in elk geval de planning opstellen (hoop ik).![]()
Ik heb over frikadellen met mayo gedroomdquote:Op woensdag 28 december 2005 11:34 schreef Leonoor het volgende:
Maar heb je nog interessante dingen geleerd vannacht, al slapende.
Drinken. Snackbar bezoeken.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:14 schreef Pool het volgende:
Ik ben nu toch wel benieuwd naar wat jullie op de mini-meet allemaal gedaan hebben.![]()
Klinkt goed.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:16 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Drinken. Snackbar bezoeken.
En toen was het opeens half 5.
Vergeet die 2 pakjes sigaretten niet, beh...quote:Op woensdag 28 december 2005 17:16 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Drinken. Snackbar bezoeken.
En toen was het opeens half 5.
Geroddeld, vertelquote:Op woensdag 28 december 2005 17:31 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Vergeet die 2 pakjes sigaretten niet, beh...
En uiteraard: Geroddeld.
Dat heb je goed gezien.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:39 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ach een goede planning is het halve werk, en je voelt je daarna altijd zooo productief dat je weer recht hebt om op de bank te gaan hangen.. Toch?
Het is zeker nog vroeg, het verbaaste me dat je al was begonnenquote:Op woensdag 28 december 2005 19:25 schreef VeX- het volgende:
[..]
Dat heb je goed gezien.Alleen wil het zelfs met de planning niet vlotten. Maar het is nog vroeg.
![]()
Haha, de wildste speculaties over wie jij nou toch zou zijn... En we hebben nu geconcludeerd tot iemand die je echt niet wilt zijn, eigenlijk, dus je mag ons uit de droom gaan helpen!quote:
Als ik straks op zoek ben naar een baan, is er sowieso al iets heel erg mis gegaanquote:Op woensdag 28 december 2005 16:05 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Over iets waar je verder mee wilt, wat je leuk vindt! Als jij straks ergens op zoek gaat naar een baan als letselschadeadvocaat met een scriptie over de juridische aspecten van preventief fouilleren (ofzo) dan gaat er toch ergens iets mis..
Jong en naief als ik ben zeg ik: Doe wat je leuk vindt! Maar misschien dat jij daar als meer ervaren persoon op de arbeidsmarkt (klinkt goed hequote:Op woensdag 28 december 2005 22:44 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Als ik straks op zoek ben naar een baan, is er sowieso al iets heel erg mis gegaan
Maar ik begrijp wat je bedoeltMaar de vraag is dan natuurlijk ook: moet je werk zoeken in dat deelgebied dat je trekt, of kun je beter beginnen daar waar je erg goed bent ?
Omdat je het tot je 65e (ok, dat hoop ik dan weer niet, maar laten we er even vanuit gaan) gaat doen, dus je kunt beter 40 jaar iets doen wat je leuk vindt dan 40 jaar met tegenzin naar je werk omdat je dan net iets meer verdient.. Toch?quote:Op donderdag 29 december 2005 00:16 schreef MarkzMan_X het volgende:
Waarom niet doen waar het meeste geld te halen valt? Of zie ik het nou verkeerd...
Het meeste geld haal je niet binnen vanwege je studie, maar door hard te werken en risico's te nemen. Daarnaast heeft je studie over het algemeen weinig met je carrière te maken, afgezien dan van het feit dat het civiel effect wel enig nut heeft daarvoor.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:16 schreef MarkzMan_X het volgende:
Waarom niet doen waar het meeste geld te halen valt? Of zie ik het nou verkeerd...
Ik doe al alleen maar dingen die ik leuk vind. En het is tot nu toe slecht een voorzichtige observatie dat ik dingen die me niet zo na aan het hart liggen grondiger verricht. En juist bij je scriptie is er imho zeker wat voor te zeggen om voor perfectie te gaan.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:07 schreef Leonoor het volgende:
Jong en naief als ik ben zeg ik: Doe wat je leuk vindt! Maar misschien dat jij daar als meer ervaren persoon op de arbeidsmarkt (klinkt goed he) heel anders over denkt...
Yep..gelukkig nieuwjaar iedereenquote:Op zondag 1 januari 2006 05:42 schreef MarkzMan_X het volgende:
Gelukkig nieuwjaar
![]()
Goed feestje gehad, beste FOK-ers? Ben gek genoeg niet dronken....
Te veel geoefend lately zodat je t niet meer kunt?quote:Op zondag 1 januari 2006 05:42 schreef MarkzMan_X het volgende:
Gelukkig nieuwjaar
![]()
Goed feestje gehad, beste FOK-ers? Ben gek genoeg niet dronken....
Leonoor, weet jij of de JB morgen open is. Zo ja, wat zijn de openingstijden?quote:Op zondag 1 januari 2006 15:02 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Te veel geoefend lately zodat je t niet meer kunt?.
Maar iedereen uiteraard ook gelukkig nieuwjaar. Ben ondanks dat ik ziek ben ook maar gewoon gaan drinken vannacht, wat achteraf misschien wat minder verstandig bleek..
Uur later nog dan ik!quote:Op zondag 1 januari 2006 15:57 schreef Thisbe het volgende:
Gelukkig nieuwjaar dierbare mederechtenstudenten![]()
half 4 is een mooie tijd om wakker te worden![]()
Jaaaa de JB is morgen open! Ik ga er sowieso heen (heb een artikel vanquote:Op zondag 1 januari 2006 22:44 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Leonoor, weet jij of de JB morgen open is. Zo ja, wat zijn de openingstijden?
Tsja, kerstvakantie hequote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:45 schreef Thisbe het volgende:
Volgens mij is dit topic doodOf is iedereen lekker aan het skien?
Zit hier gezellig op Personen- en familierecht te studerenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:45 schreef Thisbe het volgende:
Volgens mij is dit topic doodOf is iedereen lekker aan het skien?
Altijd leuk wat familierecht zo op de vrijdagavondquote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:31 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Zit hier gezellig op Personen- en familierecht te studeren
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:34 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Altijd leuk wat familierecht zo op de vrijdagavond![]()
![]()
`quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:54 schreef VeX- het volgende:
Een deel van strafrecht dat ik al vele malen heb gelezen komt me soms zelfs nieuw voor, al heb ik het zovaak gelezen.En ik loop ook nog eens wat achter op mijn schema.
Het wordt de komende weken nog even hard werken, merk ik.
Veel succes vandaag! Al zul je dit waarschijnlijk pas naderhand lezen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 08:51 schreef Leonoor het volgende:
Hallo, waar is iedereen?
Ik ga vandaag naar de STEP Inhousedag bij de NMa, heb mn bloesje al gestreken, mantelpakje hangt klaar dus ik ben benieuwd...
Ik zit begraven in studieboek en werkquote:
Nog 1,5 week vakantiequote:Op dinsdag 10 januari 2006 08:51 schreef Leonoor het volgende:
Hallo, waar is iedereen?
Ik ga vandaag naar de STEP Inhousedag bij de NMa, heb mn bloesje al gestreken, mantelpakje hangt klaar dus ik ben benieuwd...
Idemquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:41 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ik zit begraven in studieboek en werk
Mogen we er niet naar vragen? ik heb de mijne gisteren ingeleverd, met een Schoordijkquotequote:
Nou heb je nog niet verteld hoe 't wasquote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:33 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Mogen we er niet naar vragen? ik heb de mijne gisteren ingeleverd, met een Schoordijkquote![]()
Alleen ik was het met hem eens![]()
En nu op met mijn voeten in een badje water, ik en hakken: Slechte combo...
Maar succes met leren iedereen![]()
Uh nee, het was opzettelijk zo opgeschrevenquote:Op vrijdag 23 december 2005 10:22 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
zo oud al? 2005 op 25 december? tjong... volgens mij mist hier ergens een getal?
http://www.ru.nl/contents/pages/12798/propedeuseperiode3.xlsquote:Op woensdag 11 januari 2006 13:08 schreef Sandersson het volgende:
Weet iemand wanneer en hoe je moet inschrijven voor de werkgroepen van Nederlands Recht..
1e jaar
Kan er geen informatie over vinden op de internetsite van de RU
Ik denk misschien zijn er meer mensen die hier op de Nijmeegse Universiteit zitten die hier wel uitsluitsel over kunnen geven. Want is eerste keer dat we eigenhandig moeten inschrijven..
Hoe ze eruit zien had ik al gevonden.. maar dankjewel..quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:20 schreef TheVotary het volgende:
[..]
http://www.ru.nl/contents/pages/12798/propedeuseperiode3.xls
Hier gevonden: http://www.ru.nl/aspx/get.aspx?xdl=/views/run/xdl/page&SitIdt=185&VarIdt=154&ItmIdt=20079
vanaf 16 januari 05.00dus via TISS/KISS:
https://oashos01.hosting.kun.nl/isisweb/owa/menu
Alleen je moet denk ik nog even wachten op hoe die werkgroepcombinaties er uit gaan zien, want die staan er geloof ik nog niet op.
Op de UU ben je in je eerste jaar automatisch ingeschreven voor de vakken. Zal op de RU niet anders zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2006 13:08 schreef Sandersson het volgende:
Weet iemand wanneer en hoe je moet inschrijven voor de werkgroepen van Nederlands Recht..
1e jaar
Kan er geen informatie over vinden op de internetsite van de RU
Ik denk misschien zijn er meer mensen die hier op de Nijmeegse Universiteit zitten die hier wel uitsluitsel over kunnen geven. Want is eerste keer dat we eigenhandig moeten inschrijven..
antwoord reeds gegevenquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:47 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Op de UU ben je in je eerste jaar automatisch ingeschreven voor de vakken. Zal op de RU niet anders zijn.
En anders phone je even naar je uni.
Ah okay. Op de UU werd jaar 1 voor je ingeschrevenquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:53 schreef Sandersson het volgende:
[..]
antwoord reeds gegeven..
periode 1 en 2 is dit wel het geval, periode 3 zelf inschrijven ..
'ieder voordeel heb z'n nadeel'quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:56 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ah okay. Op de UU werd jaar 1 voor je ingeschreven
Zelf inschrijven is hier op de UU overigens altijd een drama geweest. 't Is voor mij de eerste keer dat ik nu ingeschreven sta bij vakken die ik ook daadwerkelijk wilde.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:17 schreef Sandersson het volgende:
[..]
'ieder voordeel heb z'n nadeel'
Hey, je ontkracht mijn verhaal! Of zit je niet op de UUquote:Op woensdag 11 januari 2006 17:26 schreef flubub het volgende:
Hm..ik zat gister om 13u gespannen achter de computer, vanaf dat moment konden we ons aanmelden. Het was weer druk en snel, snel, snel, maar uiteindelijk is alles weer gelukt, alle tijden zoals ik ze wilde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |