abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 december 2005 @ 20:57:55 #151
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33171150
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:52 schreef _-rally-_ het volgende:
OU (gelukkig) ook geen deeltoetsen; is er trouwens binnenkort in Utrecht tentamen materiëel strafrecht ? Zaten redelijk wat mensen op materieel strafrecht te stampen in de JB.
Wat deed jij in onze jb ? En ja, ergens volgende week, keine Ahnung wanneer...
Nulla verba sed acta
pi_33171204
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:45 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Deeltoetsen de bom, elke 10 weken verzekerd van minstens 4 tentamens, en als je heeeel braaf bent misschien zelfs van 6! Oh, en je wilt meer? Volg dan nu snel een extra vak en ga voor een maximum van neeeegen tentamens in 10 weken, zonder herkansingsmogelijkheid (want de vereisten om wel aan de herkansing deel te mogen nemen zijn t.a.t praktisch onhaalbaar), isn't it amazing mike?
nou heb ik het mezelf op de hals gehaald, maar ik volg dit semester (14 collegeweken met een tussentoetsweek in het midden - wordt vrijwel alleen gebruikt voor halfsemestervakken) toch een totaal van 10 vakken, opgeteld zo'n 65ects... op zich is het te doen, maar als je de (toetsing van de) materie iets meer zou kunnen spreiden, graag... gelukkig volgend semester slechts 2 vakken, seminar en scriptie te gaan en dan ben ik (in theorie) afgestudeerd

elke 10 weken 4 tentamens... waarom niet? 9 tentamens in 10 weken is veel, maar hoe lang is de tentamenperiode?? 1week/2weken/3weken? ik heb in oktober (tussentoetsweek) het eerste vak gehaald, afgelopen maandag het tweede, volgende week volgen er 3 en na de kerst (laatste tentamen op 25 januari) nog 5 tentamens (met dan telkens minimaal 3 dagen ertussen). mits je dus gedurende het semester de materie een beetje hebt bijgehouden (wat ik niet echt gedaan heb...) zou het prima moeten kunnen...

ben alleen wel benieuwd naar jullie herkansingsvereisten?? hier aan de RuG hoef je alleen maar je tentamen niet te halen en/of je opnieuw in te schrijven om te kunnen herkansen...
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_33171445
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:57 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Wat deed jij in onze jb ?
Daar ga ik soms heen, als ik me net een echte rechtenstudent wil voelen Moet toch ergens heen, de OU heeft niet echt een bibliotheek en hoewel ik midden tussen Utrecht en Nijmegen woon, ga ik eigenlijk altijd naar Utrecht.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_33171721
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:57 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Wat deed jij in onze jb ? En ja, ergens volgende week, keine Ahnung wanneer...
Eigendomsrecht jb ligt zeer waarschijnlijk niet bij de studenten, dus gebruik woord "onze" is misplaatst.
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:20:35 #155
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33174271
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 21:14 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Eigendomsrecht jb ligt zeer waarschijnlijk niet bij de studenten, dus gebruik woord "onze" is misplaatst.
Niet op alle slakken zout gaan leggen he! Vertel liever eens waar jij eigenlijk studeert...?
Nulla verba sed acta
pi_33174432
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:45 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Deeltoetsen de bom, elke 10 weken verzekerd van minstens 4 tentamens, en als je heeeel braaf bent misschien zelfs van 6! Oh, en je wilt meer? Volg dan nu snel een extra vak en ga voor een maximum van neeeegen tentamens in 10 weken, zonder herkansingsmogelijkheid (want de vereisten om wel aan de herkansing deel te mogen nemen zijn t.a.t praktisch onhaalbaar), isn't it amazing mike?
Op 't VWO hadden we elke week wel een tentamen of proefwerk en bijna dagelijks SO's. Kon je ook niet herkansen.
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:44:23 #157
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33175336
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:24 schreef Sessy het volgende:

[..]

Op 't VWO hadden we elke week wel een tentamen of proefwerk en bijna dagelijks SO's. Kon je ook niet herkansen.
Ja maar dat was 1/1110000 van je eindcijfer, en de stof was 10 blz ofzo.. Dat is natuurlijk niet te vergelijken.. 1 SO onvoldoende maken is geen man overboord, 1 repetitie onvoldoende is jammer maar nog op te halen.. 1 deeltentamen lager dan een 4 en je mag niet meer herkansen, en je kansen om het hele vak te halen slinken nogal aanzienlijk...
Nulla verba sed acta
  zondag 18 december 2005 @ 10:25:27 #158
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_33184278
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:44 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ja maar dat was 1/1110000 van je eindcijfer, en de stof was 10 blz ofzo.. Dat is natuurlijk niet te vergelijken.. 1 SO onvoldoende maken is geen man overboord, 1 repetitie onvoldoende is jammer maar nog op te halen.. 1 deeltentamen lager dan een 4 en je mag niet meer herkansen, en je kansen om het hele vak te halen slinken nogal aanzienlijk...
lager dan een 4 dan heb je het meestal toch al redelijk verknald... dan begrijp je imho 1) of niet heel veel van de materie of 2) heb je je totaal niet voorbereid (geen colleges volgen, geen idee welke boeken voorgeschreven staan, "welk vak hebben we vandaag ook alweer?", etc). en 4+7=11, 11/2 = 5,5 (afgerond 6), dus dat valt ook mee toch?

persoonlijk vind ik dat best nog wel een redelijke eis voor een herkansing bij een deeltentamen, aangezien daar de hoeveelheid stof toch nogal beperkt zou moeten zijn tav een volledig tentamen. het houdt je in ieder geval scherp en dat lijkt me alleen maar prima. 15 weken een bepaalde materie bestuderen zonder enige vorm van toetsing en er dan op de dag des oordeels achterkomen dat het heel ergens anders om draait is nou ook niet je-van-het... of dat je van de 1000 pagina's die je bestudeert hebt er 980 vlekkeloos blijkt te kennen, maar dat het tentamen de overige 20 pagina's behandeld... met deeltoetsen neem je die ongelijkheid voor een groot deel weg, persoonlijk ben ik daar geen tegenstander van, ondanks de extra druk die het met zich mee zou kunnen brengen. want zeg nou eerlijk: als Rechten-student is de studielast nou ook weer niet dusdanig hoog dat je dat niet zou kunnen hebben...
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_33188797
Ik ben 't met Diepfries eens
pi_33190213
Ik ook.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_33198789
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:37 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik ook.
Ik eigenlijk ook, maar ik ben blij dat ik met mijn 2,2 en 2,8 voor een deeltoets het toch nog gewoon mag herkansen
Dan gaat het me zeker weten wel lukken om ze te halen, dus dan zou ik wel zwaar genaaid zijn

Hey Sessy, moet je eigenlijk het tentamen maken om het te mogen herkansen? Want ik heb mijn 1ste tentamen Staatsrecht toch al verprutst dus dan kan ik beter mijn tijd gebruiken om de stof voor Europees Recht nog eens te herhalen...
Prettige kerst alvast iedereen
pi_33209443
Nee, je kunt ook herkansen als je 't niet hebt gemaakt zo ver ik weet. Ik weet niet of dat ook voor deeltoetsen geldt, maar dat moet gewoon. Voor de gewone toetsen geldt dat in elk geval wel. Als je ziek bent, moet je in beginsel het ook gewoon herkansen met de herkansers (en als 't helemaal fout loopt omdat je echt veel ziek bent geweest moet je met de studieadviseur praten, die hebben daar regelingen voor).
Ik heb rechtsfilosofie nu ook niet gemaakt om goederenrecht te halen.
pi_33213986
Ik heb komend trimester goederenrecht en rechtsfilosofie. Is goederenrecht zo zwaar?
pi_33214582
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:04 schreef addictivebeat het volgende:
Ik heb komend trimester goederenrecht en rechtsfilosofie. Is goederenrecht zo zwaar?
Nee, joh. Gewoon goed leren en zorgen dat je 't systeem snapt. Dan is 't binnentikken.....
pi_33216811
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:39 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Nee, joh. Gewoon goed leren en zorgen dat je 't systeem snapt. Dan is 't binnentikken.....
Dat is zo bij alles toch
pi_33217245
Zo de kantine van de JB in debat voorbereiden etc.

Er wordt gesproken over een Grondwet, maar feitelijk is sprake van een Verdrag. In Europees verband is het onderscheid tussen beide termen te verwaarlozen.

Hoe verdedig je dit
pi_33217566
quote:
Op maandag 19 december 2005 14:49 schreef VoreG het volgende:
Zo de kantine van de JB in debat voorbereiden etc.

Er wordt gesproken over een Grondwet, maar feitelijk is sprake van een Verdrag. In Europees verband is het onderscheid tussen beide termen te verwaarlozen.

Hoe verdedig je dit
Europa is (nog) geen natiestaat. Derhalve zal iedere inhoudelijk met een grondwet vergelijkbare regeling een Verdragsvorm hebben. Hier een heel verhaal omheen bouwen.

Alsjeblieft
pi_33217743
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:04 schreef addictivebeat het volgende:
Allebei net gehad. Goederenrecht is niet zo zeer zwaar, als een kwestie van alles samenvatten en schema's maken en die vervolgens stampen... Anders kun je geen wijs uit de verschillende zeer met elkaar vergelijkbare regelingen meer.
  maandag 19 december 2005 @ 15:47:58 #169
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_33218455
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:04 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Europa is (nog) geen natiestaat. Derhalve zal iedere inhoudelijk met een grondwet vergelijkbare regeling een Verdragsvorm hebben. Hier een heel verhaal omheen bouwen.

Alsjeblieft
Maar of iets een natiestaat is, is geen doorslaggevend criterium voor de vraag of je over een Grondwet mag spreken. Wat is een natiestaat? Een staat met maar één volk? Dan is België ook geen natiestaat.

De Europese Unie is niet alleen maar een interstatelijk verdrag. Met de EG en later de EU is een supranationale organisatie in het leven geroepen, met eigen bindende politieke, justitiële en financiële organen. In zekere zin kan dus van een zodanige politieke eenheid gesproken worden, dat je de onderliggende constitutie een 'Grondwet' kunt noemen.

Alsjeblieft, tegenargumenten. Ze noemen vast ook HvJ EG Van Gend en Loos enzo. Weet je waarmee je rekening kunt houden.
  dinsdag 20 december 2005 @ 14:09:12 #171
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_33244112
quote:
Uitslovers.
pi_33247499
quote:
pi_33258242
quote:
Wat overdrijven ze zeg. Het zijn maar 6 weken .
pi_33258767
Tentamen gedaaaan (Beginselen strafrecht)!
Enn..
Gefaalt!

15 fout van de 45 meerkeuzevragen
pi_33258995
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 21:57 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Tentamen gedaaaan (Beginselen strafrecht)!
Enn..
Gefaalt!

15 fout van de 45 meerkeuzevragen
Gelukkig was het geen open-vragen toets, anders had je die ook gefaald.
/onder-de-gordel

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2005 22:04:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')