abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 december 2005 @ 14:10:47 #101
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33101494
quote:
Op donderdag 15 december 2005 12:46 schreef VoreG het volgende:
Morgen tentamen Privaatrecht met 1/4 Romeins Recht

Romeins Recht is vreselijk
Jij begrijpt het gewoon nog niet helemaal.. Romeins recht is het mooiste wat er is! Net een heerlijk tentamen gehad over de actio hypothecaria.. Was in 20 minuten klaar, makkelijk zat weer!

Maar bij deze een vriendelijke groet vanuit de hal van de UB, wederom de enige plek waar een fatsoenlijke pc vrij was...
Nulla verba sed acta
pi_33102699
quote:
Op donderdag 15 december 2005 12:46 schreef VoreG het volgende:
Morgen tentamen Privaatrecht met 1/4 Romeins Recht

Romeins Recht is vreselijk
Dat Grosheide 'boek' is nog veel erger.

Ik gun mezelf vanavond een avond zuipen in Tivoli dus we zien wel weer waar het schip strand. Sta een 9 dankzij de deskundige leiding van Slob dus ik waag het er op.
pi_33107239
quote:
Op donderdag 15 december 2005 13:28 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Iemand hier voor HBO-er uitmaken lijkt me toch grond voor een permban voor dit topic

Overigens: zijn hier eigenlijk mensen van plan een promotieonderzoek te gaan doen ?
Ik kom wel net van een promotie en bijbehorende borrel af, telt dat ook?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  donderdag 15 december 2005 @ 17:53:18 #104
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33107837
Ik ga zo eten in de UB, hoe eng is dat?
Maar ik mis het WO gedeelte in de topictitel? Is dit een stiekeme move van de mods om de HBO'ers hier ook toe te laten? .

Ik ben inmiddels wel een letselschade expert aan het worden, en heb na 1300 woorden al 14 voetnoten .
Nulla verba sed acta
pi_33110731
8,5 voor werkstuk Recht en Maatschappij die slecht gemaakt schijnt te zijn door andere groepen?
Je weet wel, dat werkstuk dat ik en een groepsgenote voornamelijk alleen hebben gemaakt terwijl de rest van de groep er lekker lui bij zat.

Niet sleeeeecht

OK, mijn politiek-filosofische analyse kraakt ze volledig af, maar niemand van de groep snapte dat en niemand wilde dat doen, en iemand moest 't doen. Daarentegen is ze vol lof over mijn toepassing van de theorie uit de cursus.

Ook een leuk detail, ik had de bijlage van de enquetes gemaakt, en een groepsgenote had die geschreven om in een paragraaf in 't werkstuk te plaatsen. Volgens de docente had mijn bijlage er zo in gekund, en zuigt de herschreven versie...
pi_33111323
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:59 schreef smvs het volgende:

[..]

Dat Grosheide 'boek' is nog veel erger.

Ik gun mezelf vanavond een avond zuipen in Tivoli dus we zien wel weer waar het schip strand. Sta een 9 dankzij de deskundige leiding van Slob dus ik waag het er op.
Ik heb een 5,8 nodig, maar ik heb die hele eerste periode gewoon verkeerd aan gepakt. Ongelooflijk zonde eigenlijk.. Als ik dus ook met 0 ects kom te staan stop ik met de studie in februari zodat ik het jaar overnieuw kan doen
pi_33111453
Owjeej.. ik heb na de kerstvakantie ook tentamen Romeins recht.. doen zich er hier nog handige uitreksels de ronde?
Alles wat ik post is toch wel leuk
pi_33111551
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:04 schreef VrijeVal het volgende:
Owjeej.. ik heb na de kerstvakantie ook tentamen Romeins recht.. doen zich er hier nog handige uitreksels de ronde?
Welk boek je gebruik je?
pi_33111702
Ow een uittreksel van Cunabula Iuris zou ik op prijs stellen als het daar toch over gaat
  donderdag 15 december 2005 @ 20:15:08 #110
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33111763
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:13 schreef VoreG het volgende:
Ow een uittreksel van Cunabula Iuris zou ik op prijs stellen als het daar toch over gaat
Ik heb alleen uitgeschreven aantekeningen in mn collegeblok.. Je mag ze natuurlijk in komen zien morgen , als ik alweeeer in de UB zit te typen aan mn scriptie (stress, de bieb is dicht in de kerstvakantie ).
Nulla verba sed acta
pi_33111793
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:15 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik heb alleen uitgeschreven aantekeningen in mn collegeblok.. Je mag ze natuurlijk in komen zien morgen , als ik alweeeer in de UB zit te typen aan mn scriptie (stress, de bieb is dicht in de kerstvakantie ).
Ik heb om 13.00 al dat tentamen en om nou heeeeel vroeg op te staan zie ik niet zitten
pi_33111809
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:08 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Welk boek je gebruik je?
Prota..
pi_33111840
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:13 schreef VoreG het volgende:
Hebben ze bij de JSVU voor 2 euro ofzo. Ik heb die hele bundel voor 1e jaars gehaald. Kostte wel teveel geld IMO maar ik heb er wel al mijn tentamens mee geleerd tot nu toe. Helaas heb ik geen digitale versie.
pi_33111880
ik had bij de jsvu maar 3 samenvattingen gehaald, die van Brahn, Caenegem en BKVW. Waarom ik de rest niet had gehaald weet ik nog steeds niet, maar agh ik zie het wel verder
pi_33111897
Zit nu alweer een tijd in de JB.
En zit me hier op te vreten! Reden: ik heb een bepaald tijdschrift nodig, en nu is er toevallig een persoon die 'm heeft meegenomen. Een beetje sociaal persoon pakt het tijdschrift, kopieert wat ie nodig heeft, en legt het tijdschrift terug. Maar nee .
pi_33111920
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:16 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ik heb om 13.00 al dat tentamen en om nou heeeeel vroeg op te staan zie ik niet zitten
Tentamen duurt maar 2 uur he? Vaag...
pi_33112030
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:20 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Tentamen duurt maar 2 uur he? Vaag...
De tentamens die ik heb gehad tot nu toe duurde sowieso altijd maar twee uur. Ik zie het alleen helemaal niet zitten door die Romeinen.
pi_33112073
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:24 schreef VoreG het volgende:

[..]

De tentamens die ik heb gehad tot nu toe duurde sowieso altijd maar twee uur. Ik zie het alleen helemaal niet zitten door die Romeinen.
Zie het oefententamen op WebCT. Dat is beetje het niveau. Gewoon kennisvraagjes. Anders ga je morgenochtend nog naar de JSVU en koop je het uittreksel. In je hoofd stampen en klaar.
pi_33112184
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:24 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Zie het oefententamen op WebCT. Dat is beetje het niveau. Gewoon kennisvraagjes. Anders ga je morgenochtend nog naar de JSVU en koop je het uittreksel. In je hoofd stampen en klaar.
Dat eerste deel is best te doen, alleen vergeet ik het altijd mooi uit te leggen. Dat groene boekje ken ik niet en bij de gedachte aan Romeinen schiet ik in de stress.
pi_33112509
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:28 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dat eerste deel is best te doen, alleen vergeet ik het altijd mooi uit te leggen. Dat groene boekje ken ik niet en bij de gedachte aan Romeinen schiet ik in de stress.
Ja je moet het ook levendig maken he. In je hoofd moet je de casus voor je zien. Anders is er weinig lol aan.
pi_33112634
Ben ook weer van de partij

Druk bezig met tentamens maar vanavond nog maar eens naar de vereniging

Ik zit er trouwens aan te denken een Kluwer te gaan kopen, die Vermande is gewoon de inferieure bundel heb ik ondervonden
pi_33112811
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:39 schreef Mr.G het volgende:

Ik zit er trouwens aan te denken een Kluwer te gaan kopen, die Vermande is gewoon de inferieure bundel heb ik ondervonden
Eentje die het licht heeft gezien.

Ik heb de mazzel bij het boeken bestellen goed gegokt te hebben.
  donderdag 15 december 2005 @ 21:11:37 #123
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33113782
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:28 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ik ben de grote RR expert van de dag, dus wat wil je weten? Tante Leonoor helpt wel .
Nulla verba sed acta
pi_33114330
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:39 schreef Mr.G het volgende:

pi_33114396
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:11 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik ben de grote RR expert van de dag, dus wat wil je weten? Tante Leonoor helpt wel .
Alles

Traditio
Mancipatio
etc etc.
  donderdag 15 december 2005 @ 21:34:14 #126
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33114741
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:25 schreef VoreG het volgende:

[..]

Alles

Traditio
Mancipatio
etc etc.
Ok, goederenrecht:

Onderscheid moet gemaakt worden tussen res mancipi en res nec mancipi. Res mancipi zijn, kort samengevat, alle zaken die van belang zijn voor de landbouw: Gronden binnen het gebied van italie (+alle daarop staande gebouwen, maar die horen er al bij door natrekking), landelijke erfdienstbaarheden, slaven en 4voetige last- en trekdieren. Alle andere zaken zijn res nec mancipi.

Om rechtsgeldig te leveren is het voor res mancipi noodzakelijk dat dit op formele wijze gebeurt, via de zogenaamde mancipatio. Res nec mancipi hoeven niet formeel geleverd te worden, dat kan gewoon via de zgn. traditio. Als een res mancipi geleverd wordt via traditio gaat de eigendom dus niet over wegen gebrekkige levering.

What's next, welke acties wil je weten, interdicten, roep maar, ich bin dabei!
Nulla verba sed acta
pi_33115078
Titius organiseert voor een aantal vrienden een uitgebreid etentje. Voor dat doel geeft zijn vriend Cornelius zijn zilverwerk in bruikleen aan Titius. Deze zit slecht bij kas en om de kosten van het etentje te dekken verkoopt hij enkele dagen later het zilverwerk aan Maevius. De levering geschiedt door traditio (bezitsverschaffing). Welke is de goederenrechtelijke positie van Maevius naar ius civile respectievelijk naar ius honorarium (praetorisch recht)? (6 punten)

Maar ik snap sowieso niks van dat romeinse gedoe
  donderdag 15 december 2005 @ 21:55:19 #128
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33115625
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:42 schreef VoreG het volgende:
Titius organiseert voor een aantal vrienden een uitgebreid etentje. Voor dat doel geeft zijn vriend Cornelius zijn zilverwerk in bruikleen aan Titius. Deze zit slecht bij kas en om de kosten van het etentje te dekken verkoopt hij enkele dagen later het zilverwerk aan Maevius. De levering geschiedt door traditio (bezitsverschaffing). Welke is de goederenrechtelijke positie van Maevius naar ius civile respectievelijk naar ius honorarium (praetorisch recht)? (6 punten)

Maar ik snap sowieso niks van dat romeinse gedoe
Ok, Maevius koopt het zilverwerk van Titius, die geen eigenaar is. Aangezien de nemo plus regel geldt, niemand kan meer rechten overdragen dan hij heeft, wordt Maevius geen eigenaarm, hoogstens bruiklener.
Het contract koop is een consensueel contract, d.w.z. dat het gebasseerd is op wilsovereenstemming. Zowel M als T hadden de bedoeling om de koop te sluiten, dus de kooptitel is geldig.
M is nu bezitter krachtens rechtsgeldige titel. Dus hoewel hij geen civiel eigenaar is (T kon de eigendom niet overdragen) is hij wel praetorisch eigenaar geworden (hij is bezitter krachtens rechtsgeldige titel) en is de verkrijgende verjaring beginnen te lopen.

Heb je er meer? Leuk
Nulla verba sed acta
pi_33115719
Meer? Ik heb het hele tentamen van vorig jaar . De rest komt eran

Bij dat tentamen zitten dus ook die geweldige antwoorden die zo opgesteld zijn dat er bijna niks meer van te volgen is.
pi_33115816
a. Titius kan zijn buurman Maevius niet luchten of zien. Na het zoveelste conflict tussen beiden kan Titius zich niet langer beheersen en doodt hij een van de ezels van Maevius.

- Van welk Romeinsrechtelijk privaatrechtelijk delict is hier sprake? (3 punten)
- Aan welke vier vereisten moet zijn voldaan, wil Titius aansprakelijk zijn uit hoofde van dit delict? Licht deze vereisten kort toe. (6 punten)
- Waartoe wordt Titius veroordeeld, in geval van veroordeling? (3 punten)

b. Aan welke vereisten moet zijn voldaan, wil er naar ius civile sprake zijn van een geldige overdracht? Licht deze vereisten toe. (9 punten)

d. De koopovereenkomst behoorde binnen het Romeinse recht tot de groep van de contractus.

- Welke overeenkomsten werden als contractus aangeduid? (2 punten)
- Tot welke groep van contractus behoorde de koopovereenkomst gezien de wijze van haar totstandkoming? (2 punten)
- Met welke term werden die overeenkomsten aangeduid die niet tot de contractus behoorden? (2 punten)
  donderdag 15 december 2005 @ 22:12:57 #131
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33116363
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:00 schreef VoreG het volgende:
a. Titius kan zijn buurman Maevius niet luchten of zien. Na het zoveelste conflict tussen beiden kan Titius zich niet langer beheersen en doodt hij een van de ezels van Maevius.

- Van welk Romeinsrechtelijk privaatrechtelijk delict is hier sprake? (3 punten)
Een delicta privata, een delict gericht tegen iemands persoon of vermogen, maar welk delict het precies is, keine ahnung
- Aan welke vier vereisten moet zijn voldaan, wil Titius aansprakelijk zijn uit hoofde van dit delict? Licht deze vereisten kort toe. (6 punten)?
- Waartoe wordt Titius veroordeeld, in geval van veroordeling? (3 punten) Een veroordeling luidt altijd op geld (die regel gaat altijd op, goed om te onthouden), een obligatio ex delicto, de geldboete heet een poena

b. Aan welke vereisten moet zijn voldaan, wil er naar ius civile sprake zijn van een geldige overdracht? Licht deze vereisten toe. (9 punten)
De verkoper/leveraar moet eigenaar/beschikkingsbevoegd zijn (zie de nemo-plus regel), er moet een geldige titel zijn, en op de juiste wijze geleverd zijn (verschil mancipatio/traditio)

d. De koopovereenkomst behoorde binnen het Romeinse recht tot de groep van de contractus.

- Welke overeenkomsten werden als contractus aangeduid? (2 punten) alle obligatoire handelingen, inclusief verbintenisscheppende ovk's, die door een actio civilis worden beschermd.
- Tot welke groep van contractus behoorde de koopovereenkomst gezien de wijze van haar totstandkoming? (2 punten) Koop komt tot stand door wilsovereenstemming en is een een conrtactus consesu, een consesueel contract.
- Met welke term werden die overeenkomsten aangeduid die niet tot de contractus behoorden? (2 punten) Delict/Quasi-delict? Of: "Verscheidene andere verbntennisschepende ovk;s, aut proprio quodam iure ex variis causarum figuris" zie Cunabula blz. 269
Nulla verba sed acta
pi_33116495
Dit is in ieder geval duidelijker dan dat antwoorden model
  donderdag 15 december 2005 @ 22:20:13 #133
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33116694
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:16 schreef VoreG het volgende:
Dit is in ieder geval duidelijker dan dat antwoorden model
Mention dat ook even tegen Slob, ik ben wel in voor een studentassistentschap rechtsgeschiedenis .
Nulla verba sed acta
  donderdag 15 december 2005 @ 22:53:28 #134
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_33118049
quote:
Op donderdag 15 december 2005 13:28 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Iemand hier voor HBO-er uitmaken lijkt me toch grond voor een permban voor dit topic

Overigens: zijn hier eigenlijk mensen van plan een promotieonderzoek te gaan doen ?
Nog niet van plan. Wel aan het overwegen..
Eigenlijk vind ik nog steeds alle opties leuk, mits privaatrecht.
pi_33118452
Oh wat gaaf; ik wil ook romeins recht
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_33122896
Ik heb er hier een gratis boek over liggen. Van de studievereniging gekregen
Ik heb 't na 10 bladzijden weer dichtgeslagen.
pi_33122934
- Aan welke vier vereisten moet zijn voldaan, wil Titius aansprakelijk zijn uit hoofde van dit delict? Licht deze vereisten kort toe. (6 punten)

Dat was toch dat dat beest 4 poten moest hebben of zo iets belachelijks?
  vrijdag 16 december 2005 @ 08:05:52 #138
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_33124594
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:54 schreef Sessy het volgende:
Ik heb er hier een gratis boek over liggen. Van de studievereniging gekregen
Ik heb 't na 10 bladzijden weer dichtgeslagen.
J.E. Spruit, Enchiridum.
pi_33124791
Zo, de dag is weer begonnen. Vanmiddag tentamen maken een opdracht inleveren; en ik heb wat mij betreft vakantie (tot 30 januari ).

Volgen jullie overigens de zaak m.b.t. dit: Bush stemt toch voor anti-martelwet. ook op de voet? Leuk hoe Rice eerst claimt dat Amerika niet martelt, en vervolgens is Bush van mening dat bepaalde CIA medewerkers mogen martelen (en dat ook altijd hebben gedaan).

Tot slot: succes aan alle mensen met een tentamen vandaag

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2005 08:58:47 ]
pi_33125891
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:29 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Als je er iets onderzocht hebt, dan telt het.
  vrijdag 16 december 2005 @ 09:50:24 #141
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_33125969
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:29 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Promoties zijn okey. En de bijbehorende borrels al helemaal.
Ik heb woensdag mijn eerste juridische meegemaakt, zeker voor herhaling vatbaar.

Hora est!
pi_33128359
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:56 schreef Sessy het volgende:

Dat was toch dat dat beest 4 poten moest hebben of zo iets belachelijks?
De vier vereisten zijn:
- Onrechtmatigheid: de schade moet onrechtmatig, d.w.z. zonder rechtvaardi¬gings¬grond, zijn toebracht.
- Toerekenbaarheid: de schade moet de dader kunnen worden toegerekend, d.w.z. er moet sprake zijn van schuld (culpa) aan de kant van de dader.
- Schade: de schade moet zijn toegebracht aan een zaak.
- Causaliteit: de schade moet het directe (of: het rechtstreekse, onmiddellijke) gevolg zijn geweest van een handelen van de dader.
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:30:18 #143
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_33128481
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:26 schreef VoreG het volgende:

[..]

De vier vereisten zijn:
- Onrechtmatigheid: de schade moet onrechtmatig, d.w.z. zonder rechtvaardi¬gings¬grond, zijn toebracht.
- Toerekenbaarheid: de schade moet de dader kunnen worden toegerekend, d.w.z. er moet sprake zijn van schuld (culpa) aan de kant van de dader.
- Schade: de schade moet zijn toegebracht aan een zaak.
- Causaliteit: de schade moet het directe (of: het rechtstreekse, onmiddellijke) gevolg zijn geweest van een handelen van de dader.
Dat hebben die Romeinen bijna letterlijk van ons overgenomen.
pi_33128654
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:30 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat hebben die Romeinen bijna letterlijk van ons overgenomen.
En daarom mag ik ze niet
pi_33137459
Zo, tentamen achter de rug. En ik moet zeggen, ik heb de moeilijkheidsgraad toch onderschat. 't Was zogezegd een vervelende toets. Zeker omdat je er maar 2 uur voor kreeg (voor 5 toch niet al te kleine vragen).
Maar ik denk dat ik mijn benodigde 3.4 wel heb.
pi_33157364
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 16:20 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zo, tentamen achter de rug. En ik moet zeggen, ik heb de moeilijkheidsgraad toch onderschat. 't Was zogezegd een vervelende toets. Zeker omdat je er maar 2 uur voor kreeg (voor 5 toch niet al te kleine vragen).
Maar ik denk dat ik mijn benodigde 3.4 wel heb.
Werken jullie veel met deeltoetsen? Wij hebben alleen soms een tussentoets, waarmee je dan een vrijstelling voor een vraag kan halen, maar meestal is het gewoon maar 1 cijfer per vak.
pi_33162197
deeltoetsen zouden hier in Groningen wel retegemakkelijk zijn... nou heb ik dinsdag, woensdag, donderdag 3 tentamens achter elkaar.. resp. Burgerlijk Recht 3 (schadevergoedings- en aansprakelijkheidsrecht enzo), Materieel Strafrecht en Verzekeringsrecht.. Nou zijn die laatste twee inhoudelijk wel prima te doen, alleen zit daar weer zo'n megazooi jurisprudentie aan vast... en Burgerlijk Recht 3 is met rechtsvergelijking (stel nou dat dit niet in Nederland maar in België gebeurde, wat dan? en in Frankrijk? en in Duitsland? en als je dan antwoord dat 'ie nog steeds z'n been kwijt is en nog steeds schade heeft is 't ook niet goed... nee, ik ben niet gefrustreerd omdat dit het derde jaar op rij is dat ik Burgerlijk Recht 3 volg... ) in ieder geval eerst maar weer even de boeken in...
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_33165453
Deeltoetsen, wou dat wij die nog hadden... Nou hebben we in Oktober het vak POR afgerond, en nu pas (dinsdag) doen we er tentamen over.
KUUUUT man.
  zaterdag 17 december 2005 @ 19:45:17 #149
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33168626
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:48 schreef Sessy het volgende:
Deeltoetsen, wou dat wij die nog hadden... Nou hebben we in Oktober het vak POR afgerond, en nu pas (dinsdag) doen we er tentamen over.
KUUUUT man.
Deeltoetsen de bom, elke 10 weken verzekerd van minstens 4 tentamens, en als je heeeel braaf bent misschien zelfs van 6! Oh, en je wilt meer? Volg dan nu snel een extra vak en ga voor een maximum van neeeegen tentamens in 10 weken, zonder herkansingsmogelijkheid (want de vereisten om wel aan de herkansing deel te mogen nemen zijn t.a.t praktisch onhaalbaar), isn't it amazing mike?
Nulla verba sed acta
pi_33170961
OU (gelukkig) ook geen deeltoetsen; is er trouwens binnenkort in Utrecht tentamen materiëel strafrecht ? Zaten redelijk wat mensen op materieel strafrecht te stampen in de JB.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zaterdag 17 december 2005 @ 20:57:55 #151
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33171150
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:52 schreef _-rally-_ het volgende:
OU (gelukkig) ook geen deeltoetsen; is er trouwens binnenkort in Utrecht tentamen materiëel strafrecht ? Zaten redelijk wat mensen op materieel strafrecht te stampen in de JB.
Wat deed jij in onze jb ? En ja, ergens volgende week, keine Ahnung wanneer...
Nulla verba sed acta
pi_33171204
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:45 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Deeltoetsen de bom, elke 10 weken verzekerd van minstens 4 tentamens, en als je heeeel braaf bent misschien zelfs van 6! Oh, en je wilt meer? Volg dan nu snel een extra vak en ga voor een maximum van neeeegen tentamens in 10 weken, zonder herkansingsmogelijkheid (want de vereisten om wel aan de herkansing deel te mogen nemen zijn t.a.t praktisch onhaalbaar), isn't it amazing mike?
nou heb ik het mezelf op de hals gehaald, maar ik volg dit semester (14 collegeweken met een tussentoetsweek in het midden - wordt vrijwel alleen gebruikt voor halfsemestervakken) toch een totaal van 10 vakken, opgeteld zo'n 65ects... op zich is het te doen, maar als je de (toetsing van de) materie iets meer zou kunnen spreiden, graag... gelukkig volgend semester slechts 2 vakken, seminar en scriptie te gaan en dan ben ik (in theorie) afgestudeerd

elke 10 weken 4 tentamens... waarom niet? 9 tentamens in 10 weken is veel, maar hoe lang is de tentamenperiode?? 1week/2weken/3weken? ik heb in oktober (tussentoetsweek) het eerste vak gehaald, afgelopen maandag het tweede, volgende week volgen er 3 en na de kerst (laatste tentamen op 25 januari) nog 5 tentamens (met dan telkens minimaal 3 dagen ertussen). mits je dus gedurende het semester de materie een beetje hebt bijgehouden (wat ik niet echt gedaan heb...) zou het prima moeten kunnen...

ben alleen wel benieuwd naar jullie herkansingsvereisten?? hier aan de RuG hoef je alleen maar je tentamen niet te halen en/of je opnieuw in te schrijven om te kunnen herkansen...
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_33171445
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:57 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Wat deed jij in onze jb ?
Daar ga ik soms heen, als ik me net een echte rechtenstudent wil voelen Moet toch ergens heen, de OU heeft niet echt een bibliotheek en hoewel ik midden tussen Utrecht en Nijmegen woon, ga ik eigenlijk altijd naar Utrecht.
pi_33171721
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:57 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Wat deed jij in onze jb ? En ja, ergens volgende week, keine Ahnung wanneer...
Eigendomsrecht jb ligt zeer waarschijnlijk niet bij de studenten, dus gebruik woord "onze" is misplaatst.
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:20:35 #155
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33174271
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 21:14 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Eigendomsrecht jb ligt zeer waarschijnlijk niet bij de studenten, dus gebruik woord "onze" is misplaatst.
Niet op alle slakken zout gaan leggen he! Vertel liever eens waar jij eigenlijk studeert...?
Nulla verba sed acta
pi_33174432
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:45 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Op 't VWO hadden we elke week wel een tentamen of proefwerk en bijna dagelijks SO's. Kon je ook niet herkansen.
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:44:23 #157
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33175336
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:24 schreef Sessy het volgende:

[..]

Op 't VWO hadden we elke week wel een tentamen of proefwerk en bijna dagelijks SO's. Kon je ook niet herkansen.
Ja maar dat was 1/1110000 van je eindcijfer, en de stof was 10 blz ofzo.. Dat is natuurlijk niet te vergelijken.. 1 SO onvoldoende maken is geen man overboord, 1 repetitie onvoldoende is jammer maar nog op te halen.. 1 deeltentamen lager dan een 4 en je mag niet meer herkansen, en je kansen om het hele vak te halen slinken nogal aanzienlijk...
Nulla verba sed acta
  zondag 18 december 2005 @ 10:25:27 #158
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_33184278
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:44 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ja maar dat was 1/1110000 van je eindcijfer, en de stof was 10 blz ofzo.. Dat is natuurlijk niet te vergelijken.. 1 SO onvoldoende maken is geen man overboord, 1 repetitie onvoldoende is jammer maar nog op te halen.. 1 deeltentamen lager dan een 4 en je mag niet meer herkansen, en je kansen om het hele vak te halen slinken nogal aanzienlijk...
lager dan een 4 dan heb je het meestal toch al redelijk verknald... dan begrijp je imho 1) of niet heel veel van de materie of 2) heb je je totaal niet voorbereid (geen colleges volgen, geen idee welke boeken voorgeschreven staan, "welk vak hebben we vandaag ook alweer?", etc). en 4+7=11, 11/2 = 5,5 (afgerond 6), dus dat valt ook mee toch?

persoonlijk vind ik dat best nog wel een redelijke eis voor een herkansing bij een deeltentamen, aangezien daar de hoeveelheid stof toch nogal beperkt zou moeten zijn tav een volledig tentamen. het houdt je in ieder geval scherp en dat lijkt me alleen maar prima. 15 weken een bepaalde materie bestuderen zonder enige vorm van toetsing en er dan op de dag des oordeels achterkomen dat het heel ergens anders om draait is nou ook niet je-van-het... of dat je van de 1000 pagina's die je bestudeert hebt er 980 vlekkeloos blijkt te kennen, maar dat het tentamen de overige 20 pagina's behandeld... met deeltoetsen neem je die ongelijkheid voor een groot deel weg, persoonlijk ben ik daar geen tegenstander van, ondanks de extra druk die het met zich mee zou kunnen brengen. want zeg nou eerlijk: als Rechten-student is de studielast nou ook weer niet dusdanig hoog dat je dat niet zou kunnen hebben...
pi_33188797
Ik ben 't met Diepfries eens
pi_33190213
Ik ook.
pi_33198789
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:37 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik ook.
Ik eigenlijk ook, maar ik ben blij dat ik met mijn 2,2 en 2,8 voor een deeltoets het toch nog gewoon mag herkansen
Dan gaat het me zeker weten wel lukken om ze te halen, dus dan zou ik wel zwaar genaaid zijn

Hey Sessy, moet je eigenlijk het tentamen maken om het te mogen herkansen? Want ik heb mijn 1ste tentamen Staatsrecht toch al verprutst dus dan kan ik beter mijn tijd gebruiken om de stof voor Europees Recht nog eens te herhalen...
Prettige kerst alvast iedereen
pi_33209443
Nee, je kunt ook herkansen als je 't niet hebt gemaakt zo ver ik weet. Ik weet niet of dat ook voor deeltoetsen geldt, maar dat moet gewoon. Voor de gewone toetsen geldt dat in elk geval wel. Als je ziek bent, moet je in beginsel het ook gewoon herkansen met de herkansers (en als 't helemaal fout loopt omdat je echt veel ziek bent geweest moet je met de studieadviseur praten, die hebben daar regelingen voor).
Ik heb rechtsfilosofie nu ook niet gemaakt om goederenrecht te halen.
pi_33213986
Ik heb komend trimester goederenrecht en rechtsfilosofie. Is goederenrecht zo zwaar?
pi_33214582
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:04 schreef addictivebeat het volgende:
Ik heb komend trimester goederenrecht en rechtsfilosofie. Is goederenrecht zo zwaar?
Nee, joh. Gewoon goed leren en zorgen dat je 't systeem snapt. Dan is 't binnentikken.....
pi_33216811
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:39 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Nee, joh. Gewoon goed leren en zorgen dat je 't systeem snapt. Dan is 't binnentikken.....
Dat is zo bij alles toch
pi_33217245
Zo de kantine van de JB in debat voorbereiden etc.

Er wordt gesproken over een Grondwet, maar feitelijk is sprake van een Verdrag. In Europees verband is het onderscheid tussen beide termen te verwaarlozen.

Hoe verdedig je dit
pi_33217566
quote:
Op maandag 19 december 2005 14:49 schreef VoreG het volgende:
Zo de kantine van de JB in debat voorbereiden etc.

Er wordt gesproken over een Grondwet, maar feitelijk is sprake van een Verdrag. In Europees verband is het onderscheid tussen beide termen te verwaarlozen.

Hoe verdedig je dit
Europa is (nog) geen natiestaat. Derhalve zal iedere inhoudelijk met een grondwet vergelijkbare regeling een Verdragsvorm hebben. Hier een heel verhaal omheen bouwen.

Alsjeblieft
pi_33217743
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:04 schreef addictivebeat het volgende:
Allebei net gehad. Goederenrecht is niet zo zeer zwaar, als een kwestie van alles samenvatten en schema's maken en die vervolgens stampen... Anders kun je geen wijs uit de verschillende zeer met elkaar vergelijkbare regelingen meer.
  maandag 19 december 2005 @ 15:47:58 #169
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_33218455
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:04 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Europa is (nog) geen natiestaat. Derhalve zal iedere inhoudelijk met een grondwet vergelijkbare regeling een Verdragsvorm hebben. Hier een heel verhaal omheen bouwen.

Alsjeblieft
Maar of iets een natiestaat is, is geen doorslaggevend criterium voor de vraag of je over een Grondwet mag spreken. Wat is een natiestaat? Een staat met maar één volk? Dan is België ook geen natiestaat.

De Europese Unie is niet alleen maar een interstatelijk verdrag. Met de EG en later de EU is een supranationale organisatie in het leven geroepen, met eigen bindende politieke, justitiële en financiële organen. In zekere zin kan dus van een zodanige politieke eenheid gesproken worden, dat je de onderliggende constitutie een 'Grondwet' kunt noemen.

Alsjeblieft, tegenargumenten. Ze noemen vast ook HvJ EG Van Gend en Loos enzo. Weet je waarmee je rekening kunt houden.
  dinsdag 20 december 2005 @ 14:09:12 #171
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_33244112
quote:
Uitslovers.
pi_33247499
quote:
pi_33258242
quote:
Wat overdrijven ze zeg. Het zijn maar 6 weken .
pi_33258767
Tentamen gedaaaan (Beginselen strafrecht)!
Enn..
Gefaalt!

15 fout van de 45 meerkeuzevragen
pi_33258995
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 21:57 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Tentamen gedaaaan (Beginselen strafrecht)!
Enn..
Gefaalt!

15 fout van de 45 meerkeuzevragen
Gelukkig was het geen open-vragen toets, anders had je die ook gefaald.
/onder-de-gordel

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2005 22:04:22 ]
pi_33260051
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:04 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Gelukkig was het geen open-vragen toets, anders had je die ook gefaald.
/onder-de-gordel
Nou en of.
pi_33260568
Mooi! Na herziening van de antwoorden van de toets blijkt dat ik er 2 minder fout heb

en heb het debat gewonnen een 7,5 ervoor en het debat tegen die internationaal secretaris heb ik ook gewonnen
pi_33268651
quote:
Huilies, ik heb gewoon werk gezocht en gevonden. Beetje afwisseling kan geen kwaad toch.
pi_33268688
Sorry voor de interruptie, maar zou iemand uit de Rechten-slowchat zich wellicht even willen buigen over de vraag of BB-guns wel/niet verboden zijn in Nederland? (BB-gun; Wel of niet?) Na 27 posts zijn de meningen nog steeds verdeeld...
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_33275128
Hmmm zo ver ik weet is alles verboden, zelfs pepperspray.
pi_33275370
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:13 schreef smvs het volgende:

[..]

Huilies, ik heb gewoon werk gezocht en gevonden. Beetje afwisseling kan geen kwaad toch.
Ik ga zelf ook meer werken. Het probleem ontgaat me een beetje.
  woensdag 21 december 2005 @ 16:18:54 #182
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33277814
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:04 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Ik ga zelf ook meer werken. Het probleem ontgaat me een beetje.
Ach ik vond het zelf wel erg lang vorig jaar, heb ook wel gewerkt, maar he, je betaald toch om onderwezen te worden?

Ik vond het eigenlijk wel saai worden (had wel echt veel zin om weer wat te gaan doen daarna, dus wat dat betreft was het wel positief), en iedereen om je heen had natuurlijk geen vrij, wat wel een beetje ongezellig was ook.
Nulla verba sed acta
pi_33279136
Morgen burgerlijk recht 2.. damn.. moet nog 30 arresten kennen
pi_33279880
Mrr heb net de uitwerkingen van POR gezien... Afhankelijk van hoe ze tellen heb ik tussen de 4,5 en 6,5 - bijv. als je de drie functies van constitutioneel recht moet noemen, heb ik wel de functies beschreven maar niet met naam genoemd - krijg je dan de punten deels, of helemaal niet, of allemaal?
Hoe dan ook, dat wordt herkansen, want ik wil minimaal een 7. Wat dat betreft is een onvoldoende nu zelfs makkelijker, dan hoef ik niet bij de Balie m'n aanmeldingen te herstellen (ze worden vanzelf gecancelled als je een voldoende hebt)
pi_33293304
Mag ik even klagen?
AAARRRRRGGHHHHHHHH
Mijn scriptiebegeleider wil pas een eerste (ja je leest het goed) afspraak maken als ik wat stukken heb ingeleverd!
Hoeveel stukken, een alinea, een heel hoofdstuk, of wellicht de hele scriptie met een blauw strikje erom?
Hij heeft mijn opzet niet eens met me besproken, maar zijne heiligheid wenst me wel veel succes!
Grmmbll
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  woensdag 21 december 2005 @ 23:31:03 #186
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_33293483
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:26 schreef Thisbe het volgende:
Hij heeft mijn opzet niet eens met me besproken
pi_33295000
Ik vind het best oneerlijk dat eerstejaars van andere studies altijd wat dagen vrij hebben om te leren. Bij rechten heb je dat niet. Elke keer tot vrijdag college en dan de week erna tentamens, nooit eens een studieverlofje tussendoor.

Ik ben echt totaal geen huilie maar ik zou betere resultaten halen als het allemaal wat meer gespreid was. Moeten studenten op andere universiteiten het ook stellen zonder studieverlof en altijd 2 of meer tentamens per week?

Het zou echt balen zijn om het bsa niet in het eerste jaar te halen. Maar ik heb echt naar deze studie uitgekeken en ik vind hem ook echt interessant dus mocht ik het niet halen dan probeer ik het wel ergens anders. Dat jaar is dan niet verspild want ik heb uiteraard al nuttige dingen geleerd.

In het begin wist ik ook totaal niet hoe ik het moest aanpakken, nu heb ik al wat meer mn draai gevonden.

Voor de meesten hier is dit een herinneringen in een ver grijs verleden maar misschien hebben aanstormende eerstejaars er wat aan.
Wat vind de harde kern er eigenlijk van?
pi_33295718
Ik vind een week tevoren om te studeren wel fijn, alleen krijgen wij dat in Tilburg ook als tweedejaars niet. Ja, wel officieel, maar dan moeten er werkstukken en referaten worden ingeleverd en gehouden en de opzet is zodanig dat je dat alleen op 't laatste moment kunt gaan maken dus.
  donderdag 22 december 2005 @ 01:20:03 #189
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_33296536
quote:
Op donderdag 22 december 2005 00:16 schreef Mr.G het volgende:
Van mij mag de studie een stuk zwaarder.
pi_33297126
Ja, dat mag best, maar het moet wel beter georganiseerd. In elk geval, bij ons, over de andere universiteiten kan ik weinig zeggen.
pi_33298564
quote:
Op donderdag 22 december 2005 01:20 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Van mij mag de studie een stuk zwaarder.
Eensch is.
pi_33299730
quote:
Op donderdag 22 december 2005 00:16 schreef Mr.G het volgende:
whoohoo... ik beschouw me zelf al min of meer als harde kern... aiai... is dat wel terecht nu ik hier slechts af en toe wat post?

maar om de vraag te beantwoorden: in Groningen hebben we, althans heb ik in de oude stijl, maar volgens mij geldt dat ook voor de nieuwe BaMa-structuur, ook geen studieweek voorafgaand aan de tentamens. wel is het zo dat in de collegeweek voorafgaand aan de tentamens de meeste vakken vervallen/niet gegeven worden, maar als je pech hebt zit je inderdaad tot vrijdagmiddag in de banken om maandagochtend tentamen te hebben. wat betreft tentamendata... je kunt tegenwoordig zelfs in het weekend (op zaterdag) tentamen moeten doen, echt absurd.. excuus is dat er anders geen ruimte beschikbaar is op zich vind ik het niet erg dat je geen week vrij hebt voorafgaand aan de tentamens, in beginsel zou je gedurende het semester de materie al hebben moeten (kunnen) leren beheersen. het gaat dan alleen nog maar om het uit je hoofd leren van alle pietluttige details die alleen op het tentamen worden gevraagd, maar in de praktijk nooit voorkomen.

maar normaal gesproken heb je tussen je tentamens in wel een dag of 2/3 vrij (minimaal) om te leren, alleen als je meerdere jaren/richtingen combineert, zoals ondergetekende, wil dat nog wel eens anders lopen. na tentamens op dinsdagochtend, gistermiddag heb ik vanavond m'n laatste van voor de kerst. en eerlijk gezegd: ik ben al blij als ik van die 3 er anderhalf heb gehaald... inhoudelijk is alles wel te doen, maar met een dergelijke korte tussenperiode is het bijna ondoenlijk om alle voornoemde details naar binnen te stampen.
na de kerst heb ik iets meer tijd en vrijheid om te leren, dan zitten er gemiddeld een 3/4 dagen tussen de tentamens (vooropgesteld dat ik geen herkansingen tref..). wel waardeloos, de herkansingen van de tentamens van gister en vandaag zijn pas in juni 2006 -> je moét ze dus eigenlijk in één keer halen, anders moet je tegen die tijd de hele materie weer oprakelen..

de kunst is gewoon om hoorcolleges toch gewoon voor te bereiden en/of in ieder geval actief mee te doen, zodat je de materie in ieder geval begrijpt/beheerst. met die basis heb je vaak al een 4-5... de voldoende kun je gaan halen door daarna ook echt nog even te gaan studeren. afhankelijk van de tijd en moeite die je daar in stopt haal je dan een 6-9, voor de 10 moet je gewoon mazzel hebben. bovenstaande is mijn mening gebaseerd op ervaring..
  donderdag 22 december 2005 @ 10:34:44 #193
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33301568
Aangezien ik toch al bekend sta als studie-nerd zal ik mijn eerlijke oprechte mening ook maar gewoon zonder schaamte geven:

Eerstejaars kunnen gewoon niet studeren omdat ze denken dat ze het met hun 'middelbare school discipline' ook wel redden. Meer dan 20 blz. lezen voor 1 vak per week vinden ze eigenlijk al te veel, en dus stellen ze alles uit.

Je hebt in je 1e jaar in Utrecht in semester 1 om precies te zijn maximaal 18 uur college in de week, en waarschijnlijk ga je toch niet naar de 'huiswerkbegeleidingklasjes' dus blijven er maar 12 over.

Dat betekent dat je officieel nog 32 uur per week de tijd hebt om de bieb in te gaan en te lezen en je werkgroepen voor te bereiden. En van mij hoef je echt niet om 9 uur op te staan als je brak bent, maar ergens in die 5 dagen moeten toch wel 6/7/8/9 uurtjes te vinden zijn om de stof voor die week door te lezen en de werkgroepvragen voor te bereiden?

Gevonden? Good for you, want nu hoef je niet meer te stressen voor tentamens: Je kent de stof namelijk al .
Nulla verba sed acta
pi_33302717
Het tentamen ging niet best maar ik heb er wel een hele goede samenvatting aan over gehouden. Ik ga nu welverdiend mn eerste vakantie uurtjes in mn bedje vieren.

Nog een hele lange dag en nacht voor de boeg en ik had gister even een nachtje doorgehaald.

Bedankt voor de feedback btw

Hoewel die laatste opmerking van Leonoor wel een tikje flauw was, maar dat stoort me verder niet hoor kindje.

Truste!
  donderdag 22 december 2005 @ 11:24:04 #195
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33302846
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:18 schreef Mr.G het volgende:
Het tentamen ging niet best maar ik heb er wel een hele goede samenvatting aan over gehouden. Ik ga nu welverdiend mn eerste vakantie uurtjes in mn bedje vieren.

Nog een hele lange dag en nacht voor de boeg en ik had gister even een nachtje doorgehaald.

Bedankt voor de feedback btw

Hoewel die laatste opmerking van Leonoor wel een tikje flauw was, maar dat stoort me verder niet hoor kindje.

Truste!
Hoezo flauw? Het is echt een hele fijne ontdekking hoor, als je t de 1e keer zo hebt aangepakt, het tentamen komt eraan, iedereen begint weer gestresst rond de koffieautomaat in de jb te hangen, jij pakt je boeken uit je tas en komt tot de conclusie: He, maar dit ken ik allemaal al! Hmmmm ik kan eigenlijk wel weer naar huis!

En dan 3 weken later op WebCT gewoon een dikke 7 zien staan!

Maar ik bedoelde het allemaal goed hoor jochie
Nulla verba sed acta
  donderdag 22 december 2005 @ 11:42:52 #196
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_33303346
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:24 schreef Leonoor het volgende:
En dan 3 weken later op WebCT gewoon een dikke 7 zien staan!
Met zo'n instelling krijg je nooit je cum laude.
  donderdag 22 december 2005 @ 11:47:17 #197
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33303462
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:42 schreef Pool het volgende:

[..]

Met zo'n instelling krijg je nooit je cum laude.
He, zoals ik al zei: Ik ben een studienerd, dus uiteraaaard pak ik mijn boeken dan niet meteen weer in, maar ga ik nog harder leren op jacht naar die 10 .
Maar voor de rest van deze week heb ik mezelf vrij gegeven want ik ga naar Blijdorp .
Nulla verba sed acta
pi_33303635
Ik benijd studienerds. Na meer dan 3 jaar op de UU heb ik het studeren nog steeds niet echt onder de knie. Althans, op het gebied van 'opdrachten bijhouden' en 'tijdig beginnen'.
't Is dat ik twee linkerhanden heb, anders was ik bij de lokale fietsenmaker gaan werken .

Overigens, zitten jullie ook op Hyves? Je weet wel, CU2 voor studenten en zonder BreEzAh (alhoewel een of ander mixdrankje wat Leonoor kent met een Breezer erin toch wel lekker schijnt te zijn... of was het gewoon Bacardi? ). Heb het onlangs 'herontdekt' en ik moet zeggen dat het verbazingwekkend is om te zien hoeveel mensen je via-via wel niet kent. Ken je slechts 5 mensen in Utrecht, dan kan je in principe via-via-via-via de halve stad kennen - om maar wat te noemen.
  donderdag 22 december 2005 @ 11:56:22 #199
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_33303701
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:47 schreef Leonoor het volgende:

[..]

He, zoals ik al zei: Ik ben een studienerd, dus uiteraaaard pak ik mijn boeken dan niet meteen weer in, maar ga ik nog harder leren op jacht naar die 10 .
Maar voor de rest van deze week heb ik mezelf vrij gegeven want ik ga naar Blijdorp .
Dan is het goed. Heb je al wel eens een 10 gehaald? Ik wel, voor rechtsgeschiedenis in het eerste jaar. Toen was dat het enige wat ik in januari te doen had, dus ging ik dat boekje maar twee keer lezen en heb ik daarna een leuk essay geschreven op het tentamen. Ik ben wel redelijk gepest toen.

Blijdorp, leuk!
pi_33303895
Ik had ooit een 9.5 voor een essay voor het vak Grondslagen van het Recht. Ging over "Punitive Damages". Hoewel het alweer 3 jaar geleden is, weet ik er nog steeds alles van .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')