Welkom terug!quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:29 schreef Leonoor het volgende:
We zijn weer terug van vakantie![]()
Morgen ga ik weer aan de scriptie, alleen mooi k*t dat de jb EN de ub tot 2 januari dicht zijn, heb een aantal tijdschrift artikelen nodig die niet online beschikbaar zijn.Is iedereen verder druk aan t vakantievieren of zijn er nog meer bikkels?
Oh en Sessy: dit is hyves
Ik bedoelde het meer in de zin van "er wordt voor t eerst sinds 23 december weer gepost hier" want vakantie zit er voorlopig nog even niet in...quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Welkom terug!![]()
En nee, ik ben niet zo'n bikkel, hoewel ik wel wat literatuur doorneem tussendoor. De hele universiteit is hier ook dicht (op de tennisbaan na) dus ik heb de vrijdag voor kerst nog wat dingen mogen zoeken.
![]()
Wat is nu het precieze onderwerp van je scriptie? Je schreef over letselschade?quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:42 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik bedoelde het meer in de zin van "er wordt voor t eerst sinds 23 december weer gepost hier" want vakantie zit er voorlopig nog even niet in...
En ik kom er dus nu pas achter dat ik toch wel weinig over 'risico-aanvaarding' heb gevonden dus dat dat hoofdstuk voorlopig nog maar even moet wachten...
Mja, morgen meer.. Ik ben nog een beetje van de kaart van de 1e sc-rechten-bierdrink-aangelegenheid (ik ben sowieso eerder thuis vanaf huzur..)..quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:20 schreef Pool het volgende:
[..]
Wat is nu het precieze onderwerp van je scriptie? Je schreef over letselschade?
Leuk onderwerp, ik ben zelf ook wel in letselschade geïnteresseerd.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:34 schreef Leonoor het volgende:
Maar goed, ontnuchterd en wel: Mijn scriptie gaat over risicoaansprakelijkheid voor letselschade ontstaan tijdens sport, en ja, dat is best een makkelijk onderwerp en er is nogal veel juriprudentie over, maar ik vermaak me er wel mee!
Vandaag geef ik mezelf toch maar vrij, in mijn huidige toestand kan ik me niet voorstellen dat ik kwalitatief hoogstaande wetenschappelijke literatuur kan produceren..
Maar heb je nog interessante dingen geleerd vannacht, al slapende.
Hier nog iemand die er (helaas) in geïnteresseerd is..quote:Op woensdag 28 december 2005 12:01 schreef Pool het volgende:
[..]
Leuk onderwerp, ik ben zelf ook wel in letselschade geïnteresseerd.![]()
Helaas? Zelf ervaring?quote:Op woensdag 28 december 2005 13:53 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Hier nog iemand die er (helaas) in geïnteresseerd is..
Yep. Ben als zelfstandig ondernemer nogal hard tegen de beperkingen van 6:107a aangelopenquote:
Lid 3? Hmm, matig is dat ja.quote:Op woensdag 28 december 2005 14:15 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Yep. Ben als zelfstandig ondernemer nogal hard tegen de beperkingen van 6:107a aangelopen![]()
Hm op die manier, ja, dat is balen.quote:Op woensdag 28 december 2005 14:45 schreef _-rally-_ het volgende:
Nee, lid 2. Op basis van dat artikel heeft een werkgever van een arbeidsongeschikte werknemer slechts recht op vergoeding van het uitbetaalde nettoloon. Een zelfstandige DGA ondernemer krijgt daarom van de verzekeraar ook slechts het gemiste nettoloon uitbetaald. En dat is iets heel anders dan de gemiste omzet![]()
Over hetgeen je het meest ligt en waar je het meest mee denkt te kunnen, zou ik zeggen. Want hoge punten zeggen niet zo veel, dat zegt vaak meer over hoe streng een bepaalde vakgroep ingesteld is. Ik haalde mijn hogere cijfers ook vooral voor bestuursrechtelijke vakken, maar daar vind ik echt niets aan.quote:maar ik begin zo langzamerhand heel erg te twijfelen: moet ik een scriptie gaan schrijven over een onderwerp wat me heel erg ligt, of juist ergens waar ik niets voor voel ? Want strafrecht vind ik niets aan, maar tot nu toe scoor ik daar wel heel goed in..
Bij ons staat juist strafrecht erom bekend dat ze daar ontzettend streng zijn. Ik heb zelf juist bij materie waar ik echt m'n ei in kwijt kan, te slordig werk, terwijl wanneer het me niet ligt, ik veel nauwkeuriger werk.quote:Op woensdag 28 december 2005 14:48 schreef Pool het volgende:
[..]
Hm op die manier, ja, dat is balen.![]()
[..]
Over hetgeen je het meest ligt en waar je het meest mee denkt te kunnen, zou ik zeggen. Want hoge punten zeggen niet zo veel, dat zegt vaak meer over hoe streng een bepaalde vakgroep ingesteld is. Ik haalde mijn hogere cijfers ook vooral voor bestuursrechtelijke vakken, maar daar vind ik echt niets aan.
Over iets waar je verder mee wilt, wat je leuk vindt! Als jij straks ergens op zoek gaat naar een baan als letselschadeadvocaat met een scriptie over de juridische aspecten van preventief fouilleren (ofzo) dan gaat er toch ergens iets mis..quote:Op woensdag 28 december 2005 14:45 schreef _-rally-_ het volgende:
Nee, lid 2. Op basis van dat artikel heeft een werkgever van een arbeidsongeschikte werknemer slechts recht op vergoeding van het uitbetaalde nettoloon. Een zelfstandige DGA ondernemer krijgt daarom van de verzekeraar ook slechts het gemiste nettoloon uitbetaald. En dat is iets heel anders dan de gemiste omzet![]()
maar ik begin zo langzamerhand heel erg te twijfelen: moet ik een scriptie gaan schrijven over een onderwerp wat me heel erg ligt, of juist ergens waar ik niets voor voel ? Want strafrecht vind ik niets aan, maar tot nu toe scoor ik daar wel heel goed in..
Ik niet iig, maar volgens mij ben je een "r" vergeten in je ondertitelquote:Op woensdag 28 december 2005 16:06 schreef Lieveheers_Meisje het volgende:
Zijn er ook Student'jes uit Maastricht actief op het Rechtenforum??
Jazekerquote:Op woensdag 28 december 2005 16:06 schreef Lieveheers_Meisje het volgende:
Zijn er ook Student'jes uit Maastricht actief op het Rechtenforum??
quote:Op woensdag 28 december 2005 16:18 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Ik niet iig, maar volgens mij ben je een "r" vergeten in je ondertitel
Ach een goede planning is het halve werk, en je voelt je daarna altijd zooo productief dat je weer recht hebt om op de bank te gaan hangen.. Toch?quote:Op woensdag 28 december 2005 16:33 schreef VeX- het volgende:
Ik ga maar eens wat voorbereidingen treffen voor de aanstaande tentamens Strafrecht, Internationaal Publiekrecht en Goederenrecht. Vandaag ga ik in elk geval de planning opstellen (hoop ik).![]()
Ik heb over frikadellen met mayo gedroomdquote:Op woensdag 28 december 2005 11:34 schreef Leonoor het volgende:
Maar heb je nog interessante dingen geleerd vannacht, al slapende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |