Beierse Motore Werkequote:Op donderdag 24 november 2005 15:16 schreef KeessieX het volgende:
Waar staat BMW eigenlijk voor![]()
En nee geen Boeren Mest Wagen...
quote:Op donderdag 24 november 2005 15:17 schreef Geqxon het volgende:
[Waar staat BMW eigenlijk voor]
Beierse Motore Werke
Het verhaal wat ik toen hoorde is dat de 3serie een 4deurs zou worden en de 4serie de 2deurs variant daarop, net als 5 en 6 serie en dan zou er dus ook een 8serie weer komen en een 2serie als kleine coupe van de 1serie, maar het hele verhaal lijkt me niet te kloppen. Zeker niet nu de 3serie er gewoon als coupe gaat komen. (toch?)quote:Op donderdag 24 november 2005 15:33 schreef KeessieX het volgende:
Wordt er eigenlijk nog wel eens gedacht aan een opvolger voor de legendarische 850? Ook had ik trouwens geruchten gehoord dat er een 4 serie zou komen, soort 3 serie coupe. Weet daar iemand iets van?
[afbeelding]
wat dacht je van de 6serie?quote:Op donderdag 24 november 2005 15:33 schreef KeessieX het volgende:
Wordt er eigenlijk nog wel eens gedacht aan een opvolger voor de legendarische 850? Ook had ik trouwens geruchten gehoord dat er een 4 serie zou komen, soort 3 serie coupe. Weet daar iemand iets van?
[afbeelding]
juistquote:Op donderdag 24 november 2005 16:28 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
Het verhaal wat ik toen hoorde is dat de 3serie een 4deurs zou worden en de 4serie de 2deurs variant daarop, net als 5 en 6 serie en dan zou er dus ook een 8serie weer komen en een 2serie als kleine coupe van de 1serie, maar het hele verhaal lijkt me niet te kloppen. Zeker niet nu de 3serie er gewoon als coupe gaat komen. (toch?)
ja juist en GSi van opel is net als M van BMW... dat is dus ook weer een top motor van opel geweest... en bmw had toen der tijd in de M modellen al veeeel meer liggenquote:Op woensdag 23 november 2005 23:18 schreef yup het volgende:
[..]
In 1988 ofzo had Opel al een GSi 2.0i 16v DOHC met 150 pk en 196 nm heur
Ok het is geen M blok, maar het kan echt wel wat beter. Kijk maar naar Honda, 240 pk uit een 2 liter 16v, ok wel VTEC, maar laat BMW dan ook zoeits in die motoren pleuren. Lijkt me wel wat een 320iS die 9000 rpm draait
nee vanos is een variabele kleplicht hoogte... hiermee kan je de kleppen verder open laten gaan of minder ver.. daarmee kan je gas geven bij de nieuwere typen vanos (geen gasklep meer dus) en bij de oudere stelt hij gewoon de kleplichthoogte bij afhankelijk van de vraag naar vermogen (toerental, gasstand)quote:Op donderdag 24 november 2005 00:16 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Vanos is al zoiets als VTEC toch?
En je geeft als voorbeeld dat Alfa een 2ltr heeft met 165pk, dan doet bmw het met 172 toch niet gek? Een getal zegt ook niet alles natuurlijk
BMW is anders wel een van de weinige merken waarbij de prestaties ondanks de groei van het gewicht toenemen... een 325 van nu is ondanks zn overgewicht sneller dan een 325 van vorig jaar... en dat geldt voor alle modellen behalve voor de nieuwe 320 waar een 2.0 4cilinder in ligt in plaats van een 2.2 6cilinder... maar dat komt omdat de 2 liter nu een beetje een budget motor geworden is in de 3seriequote:Op donderdag 24 november 2005 09:13 schreef yup het volgende:
[..]
Tuurlijk zegt een getal niks, maar vergeet niet dat de gewicht van de auto's enorm zijn toegenomen de laatste jaren. Dan kan je met recht zeggen meer pk's = beter...
atmosferischquote:Op donderdag 24 november 2005 10:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
bullshit!
Wacht maar af.. dan zal je het zelf zien.
Het valt me steeds vaker op dat tuners met photoshop bewerkte plaatjes uitbrengen, deze is volgens mij geen uitzondering. Zouden ze hiermee animo willen pijlen, voordat ze echt de kit uit de fabriek laten rollen?quote:Op donderdag 24 november 2005 22:58 schreef PteV het volgende:
[afbeelding]
Supergeil, de nieuwe 3-serie met de V10-motor van de M5, alleen even de two-tone optie niet aanvinken en ze mogen hem zo op de oprit parkeren, 550 pk :yes:
quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:14 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
kreeg een mailtje van neef uit US (nouja, niet echt neef, maar is lang verhaal) pic was best wel puik, dus dat hoort hier thuis!
[afbeelding]
ik wacht even tot morgen.. er is tot 30cm sneeuw gemeld hier in limbabwequote:Op vrijdag 25 november 2005 18:22 schreef Virus.NL het volgende:
En wie heeft zijn BMW al uitgelaten op het besneeuwde plaatselijke parkeerterrein?? Hier jammergenoeg nog geen sneeuw, alleen beetje veel regen en hagel.
quote:Op zaterdag 26 november 2005 09:45 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
zijn toch de meeste lelijke bumpers ooit. Als je dat je bmw aandoet dan verdien je hem niet
ja, het kost alleen een hoop...quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:07 schreef 2609 het volgende:
Als je 19 bent hoe zit het dan met een 6 serie verzekeren? kan dat?
daar kan je m al niet verzekeren alleen om de waardequote:Op zaterdag 26 november 2005 13:40 schreef Geqxon het volgende:
Ik gok dat de PK / Leeftijd verhouding niet goed is. Kijk anders even op bijvoorbeeld www.unive.nl
nou en dat heb ik dus gedaan vanmorgen op een brede mooie landwegquote:Op vrijdag 25 november 2005 22:28 schreef Youp het volgende:
[..]
ik wacht even tot morgen.. er is tot 30cm sneeuw gemeld hier in limbabweeven de DSC van de einser uit
vandaag wel nog 100km met een 12cilinder door de bagger gereden...
een M3 CSL is met 360pk oid en iets van 1100kg niet echt langzamer dan een M5quote:Op zaterdag 26 november 2005 12:52 schreef Inorbit het volgende:
Die CSL lijkt het nog goed bij te kunnen houden, misschien door de slipstream, maar op sommige momenten lijktie zelfs in te halen
de laatste nieuwe RS6 is 0-100 0,1 sec langzamer dan de nieuwe M5... maar 100-200 is dat iets van 3 of 4 secquote:Op zondag 27 november 2005 01:07 schreef yup het volgende:
RS6 is automaat, en weegt wel wat meer dan de M5. Zegt wel wat over de M5 (die is dus errug snel) en over de RS6 (valt vies tegen)...
Overigens had ik al eerder een interessante kill gezien, een 320+- pk's Subaru Impreza tegen een 450 pk RS6. Die Impreza liep op dat ding in en leek het zelfs in te halen, maar op hoge snelheden begon de RS6 heel klein beetje terrein te winnen. Dat wil zeggen: let effe niet op in je dikke RS6 en een Pimp-preza rijd je er al uit
Ja, maar op hogere snelheden gaat het niet meer om gewicht, maar om pk en stroomlijningquote:Op zaterdag 26 november 2005 15:03 schreef Youp het volgende:
[..]
een M3 CSL is met 360pk oid en iets van 1100kg niet echt langzamer dan een M5en door de bocht is hij veeeeel sneller
-edit-
wat ben je dan met je RS6 met 100pk meer
en maar 1 Seat en zelfs 0 Chevy'squote:Op zondag 27 november 2005 15:26 schreef Youp het volgende:
en 5 BMW's in de top 10
-edit-
ik ben wel bang voor de prestaties wanneer ze die 6cilinder inwisselen voor een 4cilinderen die foto van jou is geen WTCC auto
Denk dat het snor zal zitten met prestaties. Iets zegt me dat die 4 cylinder NOG lichter zal worden, en voor een betere gewichtsverdeling zal zorgen.quote:Op zondag 27 november 2005 15:26 schreef Youp het volgende:
en 5 BMW's in de top 10
-edit-
ik ben wel bang voor de prestaties wanneer ze die 6cilinder inwisselen voor een 4cilinderen die foto van jou is geen WTCC auto
beter dan 50-50 is er niet en dat had die 6cilinder ookquote:Op zondag 27 november 2005 17:07 schreef yup het volgende:
[..]
Denk dat het snor zal zitten met prestaties. Iets zegt me dat die 4 cylinder NOG lichter zal worden, en voor een betere gewichtsverdeling zal zorgen.
Als BMW er een 4 inlijn lepelt doen ze dat niet zonder reden. Weet ik zeker.quote:Op zondag 27 november 2005 18:27 schreef Youp het volgende:
[..]
beter dan 50-50 is er niet en dat had die 6cilinder ookdaarbij is het nieuwe 6cilinder blok van magnesium en volgensmij qua gewicht vergelijkbaar of zelfs lichter dan de nieuwe 4cilinder
maar uit zo'n 6pitter halen ze gewoon meer vermogen... en dan nog het geluid... inlijn 6 roelage...
er is geen 6cilinder meer die aan de max toegestane cilinderinhoud voldoet ofzo?quote:Op zondag 27 november 2005 18:27 schreef yup het volgende:
[..]
Als BMW er een 4 inlijn lepelt doen ze dat niet zonder reden. Weet ik zeker.
ja helaas welquote:Op zondag 27 november 2005 18:30 schreef Inorbit het volgende:
Dat is alleen omdat ze ook zo het productiemodel verkopen, de nieuwe 320 heeft nu toch ook een viercilinder.
Sleutels bij dealer omwisselen voor die van een 130iquote:Op zondag 27 november 2005 18:32 schreef Youp het volgende:
[..]
ja helaas wel
-edit-
ik had veel liever een 6cilinder in onze 120 gehad
neuhh, eerst even wachten op de 2 deurs, of eventueel zelfs op de coupéquote:Op zondag 27 november 2005 18:50 schreef yup het volgende:
[..]
Sleutels bij dealer omwisselen voor die van een 130i![]()
het is mn moeders boodschappenkarretje en ons vervoer voor als er meer dan 2 personen mee moeten... coupe ofzo is dus geen echte optiequote:Op zondag 27 november 2005 19:05 schreef Inorbit het volgende:
[..]
neuhh, eerst even wachten op de 2 deurs, of eventueel zelfs op de coupé
?quote:Op zondag 27 november 2005 19:09 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
4 cylinder vertoont toch meer sijtage dan 6 cyl?
4,4 liter V8 met compressor 500pk, iets lichter dan de M6 dus daardoor even snel/net ietsje snellerquote:Op zondag 27 november 2005 19:28 schreef DarkManta het volgende:
[afbeelding]
1100 PK lijkt me ook onwaarschijnlijk, ik zal het wel verkeerd gelezen hebben doormijn BMW enthousiasme. Maar het schijnt een bom te zijn...
er moet nog fabrieksgarantie op jaquote:Op zondag 27 november 2005 19:18 schreef Inorbit het volgende:
1100 PK klinkt vrij ongeloofwaardig, maar een turbotje of 2 op de 5 liter V10 zou toch wel veel pk waard moeten zijn
en als er nog geen alpina is van de 6 serie komt die er zeker nog wel
euhm een standaard 535d doet 0-100 in 6 sec... met een automaatbak (er is geen handbak mogelijk) de 130i doet standaard met een 6 handbak 0-100 in 6,2 secquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:20 schreef yup het volgende:
WAt jij moet doen is een 130i rijden, volgens mij kan die 130i die 535d aardig bijbenen toch
Ik had ergens gelezen dat een 330i zelfs sneller is tot de 200 dan een standaard 535d... Maarja pk verschil is ook minimaal + de 330i weegt veel minder uiteraard...
535d doet 0-100 in 6.5 seconden hoor, denk dat 6 seconden beetje overdreven is. 130i doet 6.1 seconden over de 100 sprintquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:25 schreef Youp het volgende:
[..]
euhm een standaard 535d doet 0-100 in 6 sec... met een automaatbak (er is geen handbak mogelijk) de 130i doet standaard met een 6 handbak 0-100 in 6,2 seceen gechipte 535d houdt een M5 tot de 80 makkelijk bij
zeg 350pk en 800nm koppel ofzo
op minder gewicht dan een m5... die auto's gaan het idd pas winnen op 100-200 van een standaard 535d... bij een gechipte weet ik het niet...
ik heb hier nog 5x de bmw special liggen in carros magazine... vandaag vertelde iemand me dat daar een vergelijk tussen de 535d en de M5 stond... dus ik ga dat nu even uitpluizen
M3 E90 of M5 E60... maar een E90 M3 is nog niet uitquote:Op dinsdag 29 november 2005 20:53 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
ff een vraagje: heeft iemand al meegereden in een m5 E90?
Ik vorige maand wel (diegene had een groot accountskantoor).
yup je weet niet waar je het over hebt!!quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:36 schreef yup het volgende:
[..]
535d doet 0-100 in 6.5 seconden hoor, denk dat 6 seconden beetje overdreven is. 130i doet 6.1 seconden over de 100 sprint
Want automaat zwaar + diesel (0-100 is krachtige benzine sneller)...
130i heeft niet zulke brede achterbanden als de 535d vandaar dat ie niet zo veel sneller zal zijn: bij de 535d gewoon volgas de auto doet de rest. Bij de 130i moet je zelf ervoor zorgen dat de wielen niet doorslaan etc.
Verder is de nieuwe 330i behoorlijk wat sneller geworden dan zijn oude 231 pk broertje, en dan niet alleen doordat ie nu 258 pk ipv 231 pk heeft, maar doordat de motor ook een beter koppelverloop heeft... Met een gechipte 535d rijd je niet zomaar weg van een 330i en met een M3 rij je niet zomaar weg van een gechipte 535d :-)
E34 M5, E39 M5, Z8 met M5 motor (sneller dan de E60 M5!!), E36 M3, Z4 3.0, 645Ci, Z3 3.0 Coupe, X5 4,8iS dat spul allemaal niet goed genoeg voor een beetje vergelijk?quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:10 schreef yup het volgende:
Rij die E60 M5 eens, dan is die 535d gechipped nog wel zo tot brommermotor gedegradeert![]()
Zo een ding is zeker debiel snel alleen moet je een ding niet vergeten: dieselturbo.quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:11 schreef Youp het volgende:
[..]
yup je weet niet waar je het over hebt!!![]()
in het boekje dat in de auto ligt wat je er bij krijgt staat overigens 6,1 sec voor een standaard 535d... daarbij weegt zo'n "zware automaat" 90kg minder dan een M5...
en een E90 330 heb ik al in gereden maar dat is bij lange na niet zo snel als een (gechipte) 535d... zoals ik het je zeg en dat is niet overdreven dat ding trekt een 545 of 645 (333pk 450nm) het licht uit de ogen
daarbij wat ik zeg... van 272pk naar 350pk en van 560nm naar 800-850nm oid
lees de test in carros... op het circuit blijft hij (standaard 535d) een M5 bij alleen wanneer je iets als de nordschleife met hele hoge snelheden gaat doen niet...
dat ding is LOEI en LOEI snel... haalt ook met gemak 300km/h (volgens de eigenaar die het geprobeerd heeft)en ik schat m op 5 sec 0-100 ongeveer... kwam qua acceleratie toch wel heel erg dicht in de buurt van de Z8
en al mn collega's zijn het er mee eens dat dat een van de snelste auto's is die we hebben lopen
het enige nadeel van zo'n automaatbak is dat er vermogen in gaat zitten en het gewicht hoger is... aangezien die diesel bijna 100kg lichter is boeit het niks... andere voordelen van de automaatbak zijn de koppelomvormer en het schakelt net zo snel als die SMG bak... de koppelomvormer kan alleen een toerental een beetje langer uitsmeren (net zoals een vario op een scooter bijna) maar wanneer je dat asociale koppel hebt boeien die 20pk's die ontbreken ook niet meer... en onthoud ook even dat dat ding dik 300nm koppel meer heeft... na de 150 zal de M5 het zeker gaan winnen maar tot de 150 heeft hij het er zwaar mee... zeker met een gechippede 535d... en een M5 doet 0-100 in minder dan 5 sec hoorquote:Op dinsdag 29 november 2005 21:24 schreef yup het volgende:
[..]
Zo een ding is zeker debiel snel alleen moet je een ding niet vergeten: dieselturbo.
Stap in een 130 pk TDi en in een Kadett GSi 16v. Je zal mensen horen zweren dat die TDi 10x sneller is behalve als je ze in real life naast elkaar zet. Is die dieseltje nergens.
Wil overigens niet zeggen dat zo een ding langzaam is, moet als de brandweer knallen idd...
Maja zonder het echt te meten weet je nooit hoe hard zo een ding 0-100 doet, 5 seconden vind ik zwaar optimistisch: M5 heeft super hyper ultra SMG-7 bak (versnellingen dichterbijelkaar, acceleratie is debiel door dat), M5 weegt ongeveer zelfde en heeft 507 pk's onder de motorkap...
Oh ja de M5 doet dus ECHT 5 seconden naar de 100... No way dat een gechipte 535d dat nadoet, alleen al het gebrek aan een SMG-7 bak zou dat ding een mega nadeel moeten geven...
Heb hier een filmpje van een Duitse test, M5 een Merc met dikke motor en een Alpina ofzo... M5 doet dus 5 ECHTe seconden naar de 100...
0-100 = 5 seconden, stond duidelijk in die test. Heb het hier op film :-)quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:32 schreef Youp het volgende:
[..]
het enige nadeel van zo'n automaatbak is dat er vermogen in gaat zitten en het gewicht hoger is... aangezien die diesel bijna 100kg lichter is boeit het niks... andere voordelen van de automaatbak zijn de koppelomvormer en het schakelt net zo snel als die SMG bak... de koppelomvormer kan alleen een toerental een beetje langer uitsmeren (net zoals een vario op een scooter bijna) maar wanneer je dat asociale koppel hebt boeien die 20pk's die ontbreken ook niet meer... en onthoud ook even dat dat ding dik 300nm koppel meer heeft... na de 150 zal de M5 het zeker gaan winnen maar tot de 150 heeft hij het er zwaar mee... zeker met een gechippede 535d... en een M5 doet 0-100 in minder dan 5 sec hooren als je met die 535d dus al gewoon op papier meer pk's en dubbel zo veel koppel hebt als een 545/645... dan blaas je die dus gegarandeerd weg... en die doen 5,6 (645) en 5,8(545) over de 0-100....
en anders lees je de carros BMW special maardaar hebben ze je het helemaal fijn uitgelegd... wat een standaard 535d al presteerd ten opzichte van een M5
jep... ik denk alleen dat dat ding zodanig onbetaalbaar word dat dat niet zo gauw gebeurt... er zal iig niet veel aan vertuned worden enzoquote:Op dinsdag 29 november 2005 21:46 schreef yup het volgende:
[..]
0-100 = 5 seconden, stond duidelijk in die test. Heb het hier op film :-)
Verder hangt het van versnelling etc af, zo een 535d heeft gewoon mega power ook op lage toeren...
Als een 535d al zo snel is wat gaat een 535i dan doenWant die krijgt dus out of the box 330 pk, met chip zeg maaar 380 pk... Lijkt me een M3 killer/autobahn stealthmachine...
335i is al gespot in de USA (was een undercover auto, dus voor test doeleinden etc.)... Dat lijkt me dus de ultieme stealthmachine... Wat ze al jaren met die VAG producten deden is nu mogelijk met BMW. Een chip erop, andere intercooler downpipe katvervanger etc, en dan is 450 pk ook mogelijk denk ik. Dan praten we pas over pk's
M3 krijgt dikke motor, iig geen reihe 6, weet ik zeker. Of ze moeten opeens een boel pk's eruit kunnen toveren.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:14 schreef Youp het volgende:
[..]
jep... ik denk alleen dat dat ding zodanig onbetaalbaar word dat dat niet zo gauw gebeurt... er zal iig niet veel aan vertuned worden enzoen ik hoop dat ze de M3 toch nog op afstand houden
zal ook wel gebeuren qua onderstel enzo...
M3 krijgt een V8 dat is al langer duidelijkquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:22 schreef yup het volgende:
[..]
M3 krijgt dikke motor, iig geen reihe 6, weet ik zeker. Of ze moeten opeens een boel pk's eruit kunnen toveren.
Wees blij, eindelijk is het gekker in autoland.
Wist je dat ze ook bij Seat aan idiot tuning zijn begonnen (de hel was daar allang losgebarsten maar tochc)? De nieuwe 2 liter TFSi bijv:
Ander chip, katvervangers downpipe en je hebt 270 pk (ECHTE pk's)... Nou icm met dat lage gewicht denk ik dat je het behoorlijk moeilijk gaat krijgen met je dikke 535d (om maar een voorbeeld te noemen).
Gewoon 335i uitbrengen, chip ander uitlaat etc. en dan gaan we debiele vermogens zien. Wat zij kunnen in jappenland kunnen ze ook in Deutschland :-)
geen flauw idee eigenlijk... ik weet wel dat ze het originele brein geflashed hebben.. er is geen aftermarket brein in gekomenquote:Op woensdag 30 november 2005 01:07 schreef JWD het volgende:
Youp: waar hadden ze die 535d laten chippen? Ben namelijk opzoek naar een goed adres in NL![]()
Tussensprintjes.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:13 schreef Inorbit het volgende:
Bij Top Gear hadden ze toch laten zien dat de 535d de 545i niet bij kon houden terwijl de D zo iedioot veel koppel heeft, je hebt ook een breede powerband nodig om van je pk's te kunne genieten
beide auto's zijn zo ongeveer alleen maar verkrijgbaar met een automaatbak yupquote:Op woensdag 30 november 2005 19:50 schreef yup het volgende:
[..]
Tussensprintjes.
Snelweg 535d en 545i. Beide rijden 120, de 535d kan enorm snel accelereren door zijn koppel, maar de 545i moet in de hoogste versnelling accelereren domweg omdat ie niet wist dat de 535d hem had uitgedaagd, zo simpel is het.
TDi effect zeg maar, die gasten denken ook dat ze alles eruit rijden![]()
klopt een standaard 545i is net wat sneller... maar gechipped gaat die 535d zowel over het aantal pk's heen (350 ofzo) en het koppel verhoogd dus van 560 naar 800-850nmquote:Op woensdag 30 november 2005 18:13 schreef Inorbit het volgende:
Bij Top Gear hadden ze toch laten zien dat de 535d de 545i niet bij kon houden terwijl de D zo iedioot veel koppel heeft, je hebt ook een breede powerband nodig om van je pk's te kunne genieten
jah goh... maarja de M5 heeft wel 4 cilinders en 2 liter meer inhoud... en de ontwikkeling van de diesel loopt ook "maar" 60 jaar achter op de ontwikkeling van benzinequote:Op woensdag 30 november 2005 21:14 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
was idd een M5 e60 waarin ik meereed. Die mensen zeggen steeds dat diesel zo snel is, logisch met al die turbo's. Dus vind ik de vergelijkingen met benzine niet echt eerlijk.
Moeten ze eens een turbo op doodgewone benzineblokje knallen, dan is het ineens overduidelijk hoe waardeloos de diesel wel is
nou pk/liter verhouding is dit toch de extreemste dieselquote:Op woensdag 30 november 2005 20:56 schreef yup het volgende:
Megakoppel he.
Vergeet niet youp dat dat ding echt geen 2 ton haalt... Zowiezo paar automaten slopen in zijn auto leven.
Je hebt ook genoeg Pimppreza's die 400+ pk's leveren, of dat lang heel blijft heb ik serieuze twijfels over...
Dat het ding een raket is geloof ik wel, ik denk zelfs dat je een M3 het erg moeilijk kan maken, maar je moet niet vergeten dat het een twin turbo 3 liter diesel is
Niet gek dat ie dan zo snel is he.
Ik vind 272 pk zelfs dik tegenvallen voor een 3 liter twin turbo diesel, denk dat ze dat gedaan hebben om maximaal levensduur te garanderen... Of misschien dat ie teveel in de buurt van de M3 kan komen, who knows...
ter compensatie van al die turbo's die op 535d gepleurd zijnquote:Op woensdag 30 november 2005 21:17 schreef Youp het volgende:
[..]
jah goh... maarja de M5 heeft wel 4 cilinders en 2 liter meer inhoud...
'nee, het loopt niet echt achter, toen diesel vroeger nog wat 'minder' was dan benzine, is er met meer noodzaak aan diesels ontwikkeld dan bij benzines. Nu zijn ze ongeveer gelijkwaardig en is er niet echt PURE noodzaak om ze nog harder vooruit te ontwikkelenquote:en de ontwikkeling van de diesel loopt ook "maar" 60 jaar achter op de ontwikkeling van benzine
Je moet ook niet vergeten dat een benzine turbo bizar veel vermogen afgeeft...quote:Op woensdag 30 november 2005 21:17 schreef Youp het volgende:
[..]
jah goh... maarja de M5 heeft wel 4 cilinders en 2 liter meer inhoud... en de ontwikkeling van de diesel loopt ook "maar" 60 jaar achter op de ontwikkeling van benzine
is er ook, opel OPC, 1.9 diesel met ruim 200 pk's.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:30 schreef yup het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: ik moet de eerste 2 liter turbo diesel zien met standaard meer dan 200 pk
ik ben ook pro benzine... M powahquote:Op woensdag 30 november 2005 21:30 schreef yup het volgende:
[..]
Je moet ook niet vergeten dat een benzine turbo bizar veel vermogen afgeeft...
Zie de Lancer Evo FQ400... 200 pk per liter (405 pk uit een 2 liter)... Dat zie ik een diesel nog niet nadoen... En dat is een auto met fabrieksgarantie...
2 liter 16v zonder turbo = 240 pk... Honda S2000 blokje...
Bijvoorbeeld: ik moet de eerste 2 liter turbo diesel zien met standaard meer dan 200 pk... Opel Calibra turbo uit jaar kruik had al 204 pk uit een 2 litertje...
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de nieuwe diesels impressive, maar ze hebben nog steeds een achterstand op de serieuzere benzinemotoren...
Verder hangt het af van voorkeur.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:33 schreef Youp het volgende:
[..]
ik ben ook pro benzine... M powah
maar die diesels zijn precies zoals je het zegt impressive... maar doe mij maar gewoon een benzine autoookal is zo'n gechipte olieboot snel...
ik heb juist een motor die geen toeren jankt... maar wel enorm beuktquote:Op woensdag 30 november 2005 21:36 schreef yup het volgende:
[..]
Verder hangt het af van voorkeur.
Als ik net zo oud als me pa was met gezin: diesel all the way, die ouwe knalt toch niet.
Maar nu als een jonge god () heb ik liever een toerenbeukende benzine, want ik ga toch wel knallen :-)
Power op lage toeren is wel leuk, maar niet zo nodig voor mij, schakel liever paar tanden terug :-)
Als dagelijks hok zou ik diesel zeker niet erg vinden, want ik hoef niet 24/7 te redlinen. Koop je maar (in mijn geval) een motor erbij voor het echte toerenbeuk/knalwerk :-)
toffe gadget voor je pc!quote:Op donderdag 1 december 2005 15:28 schreef Geqxon het volgende:
Hebben jullie al de iDrive Media Player op je PC geinstalleerd?
De waarheid is hardquote:Op vrijdag 2 december 2005 14:05 schreef Geqxon het volgende:
Sja, met deze pinkers en velgen word een E36 nou eenmaal veel gewilder
Fautje, bedanktquote:Vermogen 193 kW (259 PK),
volgensmij is het de flits van de cam ofzoquote:Op vrijdag 2 december 2005 14:46 schreef yup het volgende:
Dit zijn toch geen originele E36 witpinkers toch ? Die zien er toch anders uit
Verder vind ik hem zeker niet zo slecht hoor, mag je zo voor de deur afleveren, geen strikje noodzakelijk
[..]
Fautje, bedankt
Is die auto in goede staat? Of zit er veel onderhoud aan te komen?quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:53 schreef Hyperdude het volgende:
Heb ik mijn 325 Coupé 2 weken geleden ingeruild.
Ga ik ff op autotrader zoekenen heb ik 'm weer gevonden LINK (werkt geloof ik niet meer!?)
[afbeelding]
Bij een Johhny garage met Johhny knippers en prutswieltjes.
Dealeronderhouden is ook niet helmaal waar (niet sinds km stand 100000 tenminste) km stand klopt wel.
Ze maken trouwens tov. mijn inruilprijs niet veel winst (ik heb 'm bij een BMW dealer ingeruild)
link naar handelaar: http://www.abc-autos.nl/
Zo was ie eerst![]()
[afbeelding]
Voorwielen trillen bij remmen; dat worden nwe. draagarmrubbers.quote:Op vrijdag 2 december 2005 19:42 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Is die auto in goede staat? Of zit er veel onderhoud aan te komen?
Verder jammer dat ze hem niet origineel hebben gehouden. En die PK's kloppen ook niet of is ie getuned?![]()
Sjonnie zeg je dan. Sjonnie.quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:53 schreef Hyperdude het volgende:
Heb ik mijn 325 Coupé 2 weken geleden ingeruild.
Ga ik ff op autotrader zoekenen heb ik 'm weer gevonden LINK (werkt geloof ik niet meer!?)
[afbeelding]
Bij een Johhny garage met Johhny knippers en prutswieltjes.
Dealeronderhouden is ook niet helmaal waar (niet sinds km stand 100000 tenminste) km stand klopt wel.
Ze maken trouwens tov. mijn inruilprijs niet veel winst (ik heb 'm bij een BMW dealer ingeruild)
link naar handelaar: http://www.abc-autos.nl/
oja, sorry Johnnyquote:Op vrijdag 2 december 2005 20:24 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Sjonnie zeg je dan. Sjonnie.![]()
Ik ken die garage wel. Is in Leeuwarden. Loop er regelmatig even langs. Ze krijgen veel inruil-BMW's bij de dealer vandaan, die buiten de huisselectie vallen.
Daarnaast zijn zij in het bezit van de enige (waak)hond waar ik bang voor ben. Wat een eng beest hebben ze daar.
Ja daar krijgen ze die dingen vandaan idd.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb 'm bij De Beier ingeruild
Wat rijd je nu?quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Voorwielen trillen bij remmen; dat worden nwe. draagarmrubbers.
Maar nwe schokdempers en nog wat wielophangingklusjes kunnen geen kwaad.
Synchromesh 2e versnelling is wat kritisch eerste keer 's ochtends als het wat kouder is
Rest is OK.
Laatste 40000 km vervangen door BMW garage (ik heb de rekeningen nog liggen):
-koppeling
-waterpomp
-radiator
-schijven en blokken V+A
-achterdemper (orig BMW)
Maar het is geen nwe otoo meer. Als je je een beetje gunstig kunt verzekeren en niet te veel kms makt en zelf een beetje wat kunt doen kan je er nog prima 50-100000 Km mee verder voordat er grote kosten aankomen. Verbruik normaal ongeveer 1op 10/11 langere stukken snelweg/vakantie haalt ie ong. 1 op 12/13.
(130 tot 140 met max 160) Bij veel toeren draaien loopt dat ïetsje" op.![]()
Ding is nog helemaal origineel, en dus gewoon 192 PK (en niet 192 KW=259PK)
was wel wat voor mij geweest... als de ophanging enzo toch zn beste tijd heeft gehad even profiteren van het feit dat ik bij BMW zit nu en er een origineel m technik onderstel onder plempenquote:Op vrijdag 2 december 2005 20:42 schreef Hyperdude het volgende:
Maar ff weer terug on-topic
Als je een eerlijke 325 zoekt is het een prima basis. En ik heb er maar een paar honderd EUR minder voor gekregen dan wat ze er nu voor vragen. Alle rekeningen, incl papieren van de Duitse dealer waar ik dat ding in 1999 heb gehaald heb ik hier nog liggen. Ik heb er natuurlijk geen enkel belang bij dat dit ding verkocht wordt. Wel jammer dat mijn setje 2 jaar oude Conti winterbanden er niet bij zit, als ze die niet op die E46 velgjes hebben gemonteerd tenminste!
waar doe je het van?quote:Op zaterdag 3 december 2005 02:46 schreef JWD het volgende:
Leuke discussie over benzine en diesel BMWs, nu heb ik het genoegen om zowel een (e46) M3 en een (e61) 535d te bezitten en raad eens welke de lekkerste is.....
De 535opzich natuurlijk een slechte vergelijking maar de Diesel is gewoonweg veel beter.
Een M3 kent 1 stand en dat is volluit, als je langzaam rijd dan hort het en stoot het alsof je in een oude Fiat rijd (no offence), een 535 rijd daarentegen zeer smooth @ 9l / 100km en als je wilt dan trekt het ook nog als een M3....
Allebei de auto's hebben zeker hun voordelen maar als ik zou moeten kiezen voor 1 van de 2 dan is het de Diesel....
quote:Op zaterdag 3 december 2005 02:46 schreef JWD het volgende:
nu heb ik het genoegen om zowel een (e46) M3 en een (e61) 535d te bezitten en raad eens welke de lekkerste is.....
ik betwijfel je post beetje, wat voor baan/bedrijf in ICT heb je dan precies?quote:Op zaterdag 3 december 2005 02:46 schreef JWD het volgende:
Leuke discussie over benzine en diesel BMWs, nu heb ik het genoegen om zowel een (e46) M3 en een (e61) 535d te bezitten
ik heb al vanaf mn 18e een touringquote:Op maandag 5 december 2005 11:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Je komt uit 1981 en je kiest een touring? Beetje onwaarschijnlijk he.![]()
Zo'n groot gezin zul je wel niet hebben nog.
Damnquote:Op maandag 5 december 2005 03:58 schreef JWD het volgende:
Goh wat zijn we ineens wantrouwend, als je in wat oude topics had gezocht dan had je al wat foto en film materiaal van de M3 kunnen vinden.
Maar goed ik ben de moeilijkste niet, bij deze dus....
2005 535d
[afbeelding]
2003 M3
[afbeelding]
tsjah... ik wou dat ik mede bedenker van marktplaats was... dan reed ik in nog veel vetter spul rond... maarja...quote:Op maandag 5 december 2005 19:50 schreef Cyberdogg het volgende:
Tering die 5 serie is echt te vet. Kan me er niet zoveel bij voorstellen dat je op zo'n jonge leeftijd zo een auto rijdt.![]()
Co-locatie, 2 datacenters in Rotterdam en Amsterdam.quote:Op maandag 5 december 2005 18:51 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
JWD, wat doe je dan precies met wat voor soort bedrijf?
* pAin bespeurd jaloeziequote:Op zaterdag 3 december 2005 15:12 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
ik betwijfel je post beetje, wat voor baan/bedrijf in ICT heb je dan precies?
En plaats eens foto's van die BMW's met een print van dit topic, anders loop je hier maar wat stoer te blaten
Dat kan goed kloppen, c'est moiquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:47 schreef Tommy_Corleone het volgende:
Ik kom zelf ook regelmatig bij het datacenter spaanse kubus in rdam. K meen daar ook regelmatig een M3 cabrio te spotten.
Zie je wel!! Ik dacht m al te herkennen. Misschien zie je ook weles een zwarte Jaguar X-Type staan. Uiteraard 2.5 V6 AWD en executive pakket. Opvallend: De grotere uitlaat.quote:
een tijdje terug is bij ons een 2 of 3 jaar oude XKR ingeruild op een 650 cabrio... en ik heb ook even in dat ding gereden maar omg wat een trieste trieste trieste afwerking heeft zo'n dingquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:47 schreef Tommy_Corleone het volgende:
M3 kleur is cool
K vond de BMW te duur, k ben voor een Jaguar gegaan.
Eigenlijk spijt van gekregen. Er gaan regelmatig dingen kapot. En dat zijn altijd wel kleine dingetjes, zoals deur rubbers, klepje van de asbak, electronica stooring.
Volgende auto toch maar voor BMW gaan.
Ik kom zelf ook regelmatig bij het datacenter spaanse kubus in rdam. K meen daar ook regelmatig een M3 cabrio te spotten.
Ik heb ook in de M5 gereden, en een ringtone ge-composed met het motorgeluidhelaas een beetje bagger geluids kwaliteit van de opname, maarja, wel tof.
Zonde. Vind 't een prachtige wagen!quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:32 schreef Youp het volgende:
[..]
een tijdje terug is bij ons een 2 of 3 jaar oude XKR ingeruild op een 650 cabrio... en ik heb ook even in dat ding gereden maar omg wat een trieste trieste trieste afwerking heeft zo'n ding![]()
vanbinnen is het een kia met wat leerquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:35 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Zonde. Vind 't een prachtige wagen!![]()
Helaas nog niet zoveel, sinds de aflevering heeft het bijna onophoudelijk geregendquote:Op dinsdag 6 december 2005 18:05 schreef Inorbit het volgende:
Whow, heb je meer foto's van je 535D, hij is werkelijk schitterend.
Tsja, het is inderdaad een beetje teleurstellend.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:32 schreef Youp het volgende:
[..]
een tijdje terug is bij ons een 2 of 3 jaar oude XKR ingeruild op een 650 cabrio... en ik heb ook even in dat ding gereden maar omg wat een trieste trieste trieste afwerking heeft zo'n ding![]()
ja dat dacht jijquote:Op dinsdag 6 december 2005 19:50 schreef Tommy_Corleone het volgende:
[..]
Tsja, het is inderdaad een beetje teleurstellend.
Daarom dus toch maar een BMW als volgende auto.
@ Youp: De afwerking is nog wel altijd beter dan van een mini Cooper S waar jij nog wel een aantal jaren voor zal moeten sparen![]()
Die Mini heeft anders ook een zee van knopjes?quote:Op woensdag 7 december 2005 17:57 schreef Youp heelveel:
mooie middenconsole van vulva inderdaadquote:Op woensdag 7 december 2005 18:53 schreef Geqxon het volgende:
Call me crazy, maar één van de mooiste middenconsoles die ik in het echt heb gezien, is nog wel die van de Volvo S40:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is een losse zwevende plaat, zeer mooi
Of die van de X5 dan, wat een ruimte! Toen ik het parkeerkaartje wou pakken moest ik toch even fors voorover bukken
[afbeelding]
de mini heeft oojk aardig wat knopjes ja, maar dat is tenminste leuk uitgevoerd met metalen retro schakelaartjes en de airco knop (in geval van automatische airco) is ook super... grote verdraaibare ring (temperatuur instelling) om een klein displaytje heen...quote:Op woensdag 7 december 2005 18:54 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Die Mini heeft anders ook een zee van knopjes?Maar van de Jag valt toch wel beetje tegen ja...
Die automaat zet je in zn D en verder hoef je er niet zoveel mee te doen
Weet je toevallig wat de basisprijs van een Alpina D3 zou zijn bij een BMW dealer? Of gaat Alpina buiten de dealer kanalen om in NL? Is misschien wel een interessante auto voor de lease, ook een hele zooi opties standaard das ook mooi meegenomen natuurlijk.
Mini interieur is idd stukken stijlvoller en ziet er ook wel wat degelijker uit jaquote:Op woensdag 7 december 2005 19:22 schreef Youp het volgende:
[..]
de mini heeft oojk aardig wat knopjes ja, maar dat is tenminste leuk uitgevoerd met metalen retro schakelaartjes en de airco knop (in geval van automatische airco) is ook super... grote verdraaibare ring (temperatuur instelling) om een klein displaytje heen...
even niet naar dat kenwood geval kijken
[afbeelding]
dat van die jag is allemaal vierkant en saai en overdreven groot uitgevoerd
-edit-
alpina's kan je inderdaad gewoon bij de dealer bestellen... basisprijs zou ik niet wetenwww.autotrader.nl >> carbase misschien?
een gefacelifte dus >> standaard al een veel mooier stuur en iets ander interieur enzoquote:Op woensdag 7 december 2005 19:24 schreef Geqxon het volgende:
Mooi interieur ja!
Ik weet vrij weinig qua opties, maar die X5 had:
-Zeer grote BMW velgen
-10" TFT achterin
-Navi + Carkit display voorin
-Verwarmde stoelen
-Lederen stoelen
Hij was als ik mij niet vergis het eerste kwartaal van 2005 aangeschaft.
daar merk je niks vanquote:Op woensdag 7 december 2005 19:26 schreef Geqxon het volgende:
En een kilometerklok in het midden van je auto...
Je nek, wat doe je!
half jaar stage, maar niet als verkoperquote:Op woensdag 7 december 2005 19:37 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Mini interieur is idd stukken stijlvoller en ziet er ook wel wat degelijker uit ja
Maar echt wat info over die Alpina's is niet te vinden. Wel specs en hoe snel en weet ik veel wat
Wel het volgende zinnetje: 'The best for last: the BMW ALPINA D3 has a highly attractive base price, a down-right steal, and thereby effectively removing price as a hurdle for clients new to ALPINA.'
Maar dacht dat je voor een BMW dealer werkte dus vroeg het daarom maar even
Hier staat ie:quote:Op woensdag 7 december 2005 18:54 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Weet je toevallig wat de basisprijs van een Alpina D3 zou zijn bij een BMW dealer? Of gaat Alpina buiten de dealer kanalen om in NL? Is misschien wel een interessante auto voor de lease, ook een hele zooi opties standaard das ook mooi meegenomen natuurlijk.
lekkere "handel" is dat hèquote:Op dinsdag 6 december 2005 00:01 schreef JWD het volgende:
[..]
Co-locatie, 2 datacenters in Rotterdam en Amsterdam.
pino's sperma?quote:Op donderdag 8 december 2005 10:57 schreef Geqxon het volgende:
Ik stapte vanochtend in een E46, maar er zat allemaal blauw kwak bij de deurscharnieren en de de "slotgaten". Wat is dit in hemelsnaam
Goede merkwielen zijn prima,OZ, BBS ed.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:57 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Maakt 't kwalitatief wat uit tussen BMW lichtmetaal of replica's? Staat me bij dat replica's doorgaans snel bladeren en minder hard zijn.
Die bedoel ik, die classics ja.quote:Op woensdag 14 december 2005 19:46 schreef Hyperdude het volgende:
Alpina velgen komen gewoon bij BBS vandaan, tenminste die van mij
[afbeelding]
Dit zijn de "oude" Alpina Classics
billige replica >> slechte lak, moeilijk balanceren en wanneer er een beschadigd is krijg je nooit meer exact de zelfde... zeker niet als ze een paar jaar oud zijn... laatst 2 imitatie M3 velgen op moeten snorren... was dus absoluut niet te doen werkelijk bij iedere velgen boer geweest en zelfs een importeur... maar niemand kon er aan komen... dus moest de klant maar meteen weer 4 nieuwe kopenquote:Op woensdag 14 december 2005 19:27 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Nah ik zit nog steeds te denken aan een setje grotere velgen, voor onder m'n zilveren e36. Contours, Motorsports of Alpina classics (?).
Er zijn echter nogal wat replica velgen in de handel, en sowieso bij de eerste twee prefereer ik origineel BMW. Een vriend van mij beweerde echter dat het kwalitatief weinig uitmaakt, al is mij ooit het tegendeel ter ore gekomen. Graag helderheid hierover.
Velgen hoeven niet met banden te zijn, want die krijg ik tegen inkoopsprijs.
Ik heb ook mn eigen ringtones gemaakt met een porsche Turbo, M5, SL55 AMG, e.d.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:57 schreef Youp het volgende:
[..]
en wat boeit mij het dat ik er even voor moet sparen? heb ik tenminste een doel voor ogen... ik ben nog student... en ik mag me al gelukkig voelen dat ik bijna dagelijks in die dingen rijd(en nog wel veel mooier spul)
[..]
daarom zet je zo'n jag niet naast een 3 maar naast een 6quote:Op donderdag 15 december 2005 13:30 schreef Tommy_Corleone het volgende:
[..]
Ik heb ook mn eigen ringtones gemaakt met een porsche Turbo, M5, SL55 AMG, e.d.
Valet Parking?
Je kan zeggen wat je wil, maar een Jaguar is voor mij, en voor meer mensen een auto met emotie. Zoiets mis ik in een 3er.
Ik ken nu een beetje de achtergrond van JWD. Het helpt als je een rijke pappie hebt![]()
leukquote:Op donderdag 15 december 2005 21:48 schreef Virus.NL het volgende:
Intel gaat BMW Sauber sponsoren
http://tweakers.net/nieuws/40359
Foto's van die wagens zijn altijd welkom in dit topicquote:Op donderdag 15 december 2005 22:48 schreef ChRoNiC het volgende:
Leuk topic, ik ben ook BMW fan.. Rij altijd in de auto's van mijn ouders (320Ci Cabrio en een 325Ci coupe). Fantastische wagens.
Mijn vader rijdt al vanaf jongs af aan BMW dus ik heb alle modellen wel zien langskomen.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:03 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Foto's van die wagens zijn altijd welkom in dit topic
Mwah, lelijk en log is ie inderdaad. Maar het is ultiem comfort. Al vaak gereden erin, ook lange stukken van Nederland, naar Belgie en dan naar Munchen en terug.quote:Op maandag 19 december 2005 10:40 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Logge bak, niet nemen.
Ik denk helaas niet veel mensen hier. En uiteraard gaat de verkoper ook niet vertellen wat de kuren zijn van de 7er.quote:Op maandag 19 december 2005 10:51 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Over e60 5-serie kan ik je alles vertellen, maar niet over de 7-er.
Waarom niet gewoon een dikke e60 dan.quote:Op maandag 19 december 2005 10:56 schreef Tommy_Corleone het volgende:
[..]
Ik denk helaas niet veel mensen hier. En uiteraard gaat de verkoper ook niet vertellen wat de kuren zijn van de 7er.
Uiteraard dan wel 2 jaar garantie. Maarja, blijft moeilijk.
k heb erover nagedacht, en rondgekeken. Maar dan heb ik toch liever een 7. Of 6, maar die zijn IMO nog te duur voor wat je ervoor krijgt.quote:Op maandag 19 december 2005 10:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon een dikke e60 dan.
Je zou anders eens moeten kijken voor zo'n M-afgewerkte e60. Dat zijn echt gruwelijk woeste auto's om in je binnenspiegel te zien verschijnen. Veel meer uitstraling, vooral sportiever, dan zo'n 7-er. Ik vind ze zelfs iets woester dan die 6-series.quote:Op maandag 19 december 2005 11:10 schreef Tommy_Corleone het volgende:
[..]
k heb erover nagedacht, en rondgekeken. Maar dan heb ik toch liever een 7. Of 6, maar die zijn IMO nog te duur voor wat je ervoor krijgt.
true...quote:Op maandag 19 december 2005 11:19 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Je zou anders eens moeten kijken voor zo'n M-afgewerkte e60. Dat zijn echt gruwelijk woeste auto's om in je binnenspiegel te zien verschijnen. Veel meer uitstraling, vooral sportiever, dan zo'n 7-er. Ik vind ze zelfs iets woester dan die 6-series.
[afbeelding]
[afbeelding]
Een 535d met M-pakket is natuurlijk een kanon van een auto he. Bedenk je eens dat die xenon lampen icm die woeste koplampen en dito grille in je binnenspiegel verschijnt. Dat is toch wel een indrukwekkend gezicht.quote:Op maandag 19 december 2005 11:22 schreef Tommy_Corleone het volgende:
[..]
true...
Opzich zie ik een 535d met M-pakket ook wel zitten. Maar dan is de 7er goedkoper en luxer.
Maar ik twijfel inderdaad tussen een 5er (M-pakket is dan wel een must) en een 7er.
die 7er waar ik regelmatig in rij, is zwart, met geblindeerde ramen. Is natuurlijk ook super voor een 5er met M-Pakket.quote:Op maandag 19 december 2005 11:27 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
M'n vader heeft er zelfs eentje met geblindeerde ramen, dat is nog duisterder.
Ik zou zo voor die 7 gaan, de storingen met de eerste 7ers waren vooral software gerelateerd, gelukkig is de software nu een stuk beter en zijn er op technisch vlak weinig problemen met de 7.quote:Op maandag 19 december 2005 11:43 schreef Tommy_Corleone het volgende:
[..]
die 7er waar ik regelmatig in rij, is zwart, met geblindeerde ramen. Is natuurlijk ook super voor een 5er met M-Pakket.
T is een moeilijke beslissing... En k ben ook wel gehecht aan mn jag.
als BMW fan vind ik het een verschrikkelijk dashboard. die centraal geplaatste tellers is zo citroen/mini/nissan primeraquote:Op woensdag 7 december 2005 19:17 schreef Youp het volgende:
[..]
trouwens wat vindt men van het Z8 interieurtje?op en top klasse en stijl...
zwart...
[afbeelding]
of liever rood
[afbeelding]
[afbeelding]
alles wat rood is is van leer en de rest is bijna allemaal van aluminium... en t rijdt nog lekkerder dan het er uit ziet
toch wel. 3 topics terug denk ik, en er is dacht ik zelfs een heel topic voor.quote:Op maandag 19 december 2005 13:58 schreef Spooky4u het volgende:
-oud nieuws-
Bedankt voor de tip!!! Ik krijg zo in zo wel wat korting. Ik kan het wel goed vinden met Pieter. Toen ik een week mn rijbewijs had mocht ik ook een rit maken in de 645ci. Die was toen net nieuw.quote:Op maandag 19 december 2005 12:38 schreef JWD het volgende:
[..]
Ik zou zo voor die 7 gaan, de storingen met de eerste 7ers waren vooral software gerelateerd, gelukkig is de software nu een stuk beter en zijn er op technisch vlak weinig problemen met de 7.
Als je hem aankoopt zou ik wel eisen dat de dealer de nieuwste software er in zet (CIP v19+), is een kwestie van een upload van een half uurtje maar het maakt een wereld van verschil.
Welke motor ligt er in?
Als je de kans krijgt om een 535 te kopen dan kan je natuurlijk beter die nemen, dan heb je de luxe en het comfort van een 7 serie en de handelbaarheid en sportiviteit van een 3 serie, de ideale combinatie dus.
P.s. De auto's die ik heb zijn gewoon met m'n eigen bedrijf verdiend, heeft dus niets met pappies te maken.
Gezocht, maar niet gevonden..quote:Op maandag 19 december 2005 14:05 schreef M5 het volgende:
[..]
toch wel. 3 topics terug denk ik, en er is dacht ik zelfs een heel topic voor.
BMW M6 AC Schnitzer Tension conceptquote:
en hij is le-lijk!quote:Op maandag 19 december 2005 14:05 schreef M5 het volgende:
[..]
toch wel. 3 topics terug denk ik, en er is dacht ik zelfs een heel topic voor.
zo'n ding heeft mijn echte (biologische) vader ook nog gehad vroegah voor ik geboren was nogquote:
135i is dan weer een stuk lichter... en goedkoperquote:Op dinsdag 20 december 2005 00:54 schreef yup het volgende:
335i ben ik meer geinteresseerd in.
Niet dat ik het binnenkort kan betalen ofzo
Maar paar andere turbo's + intercoolers en je hebt 500+ pk. Dat word dan een serieuze raket.
Wat zij kunnen doen met Pimppreza's en Evo's kunnen ze ook met BMW's nu
En kleinerquote:Op dinsdag 20 december 2005 17:27 schreef Youp het volgende:
[..]
135i is dan weer een stuk lichter... en goedkoper
mwah... niet echt kleiner dan de nieuwe 3 hoor... (van binnenquote:
Ik noem een auto klein als je er niet relaxed met 4 volwassenen mee naar Italie kan rijden ofzo. In een 1 kan dat imo niet (in een 3 dan ook nietquote:Op zaterdag 24 december 2005 21:00 schreef Youp het volgende:
[..]
mwah... niet echt kleiner dan de nieuwe 3 hoor... (van binnen)
maar wat boeit het hoe klein een auto is, als hij maar snel is
wil een mini!
BMW's zijn krap bemeten achterin... ook een 5seriequote:Op zaterdag 24 december 2005 23:48 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik noem een auto klein als je er niet relaxed met 4 volwassenen mee naar Italie kan rijden ofzo. In een 1 kan dat imo niet (in een 3 dan ook niet) Maar dat geloof ik wel, aangezien een kennis van ons zn 5 serie ook veels te klein vindt...
Ik zal eens even kijken of ik nog wat heb hierquote:Op vrijdag 16 december 2005 18:03 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Foto's van die wagens zijn altijd welkom in dit topic
In de laatste 10 jaar heeft er bij mij wellicht 10 keer iemand langer dan 1.70 achterin gezeten.quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:48 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik noem een auto klein als je er niet relaxed met 4 volwassenen mee naar Italie kan rijden ofzo. In een 1 kan dat imo niet (in een 3 dan ook niet) Maar dat geloof ik wel, aangezien een kennis van ons zn 5 serie ook veels te klein vindt...
Wat ik me ook afvroeg, hoe kan jij op je 18e een 7 serie betalen en een Jag eerst? Ik kan nog niet eens een goedkope oude afgeragde 3 serie kopen (arme studentquote:
het is maar wat je gewend bent (lees: hoe doortrapt verwend je bent...quote:Op zondag 25 december 2005 12:37 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Wat ik me ook afvroeg, hoe kan jij op je 18e een 7 serie betalen en een Jag eerst? Ik kan nog niet eens een goedkope oude afgeragde 3 serie kopen (arme student)
Ik ga zo weer een heel stuk rijden in de cabrio dus dan schiet ik even wat foto's. Die zien jullie dus wel verschijnen.
edit
Over die weinig ruimte waar hier over wordt gesproken, in de vorige 5 serie van mn pa zijn we toch meerdere malen naar omgeving StTropez gereden en dat ging echt prima qua ruimte. Zat ik echt prima achterin (ben zo rond de 1.86m). Dus ja..
zucht... het wordt tijd dat ik eens rijk word............quote:Op maandag 26 december 2005 12:34 schreef yup het volgende:
[afbeelding]
Modderfok wat ziet dit er fokking cool uit zeg...
grijs en havanna! in de zon is die 1 bruin met een tintje groenquote:Op maandag 26 december 2005 16:12 schreef Hyperdude het volgende:
he Youp,
Grijs hoor die BMW's
Nog plannen voor je witte?
enigzins offtopic, maar youp lees ik nou "spaart voor een cooper s". Leuk man, ben je al ver?quote:Op maandag 26 december 2005 16:35 schreef Youp het volgende:
OK
Goh, dus daar zijn mijn velgen gebleven.... *yuk*quote:Op maandag 26 december 2005 18:45 schreef Hyperdude het volgende:
Nieuw model BMW nu nog lelijker!!![]()
![]()
http://home.arcor.de/ali_knoe/CIMG4457.JPG
quote:Op maandag 26 december 2005 18:45 schreef Hyperdude het volgende:
Nieuw model BMW nu nog lelijker!!![]()
![]()
http://home.arcor.de/ali_knoe/CIMG4457.JPG
nee!quote:Op maandag 26 december 2005 18:54 schreef itsontoday het volgende:
[..]
enigzins offtopic, maar youp lees ik nou "spaart voor een cooper s". Leuk man, ben je al ver?
Youp! Jij online komen!quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:28 schreef Youp het volgende:
Geqxon! regel me dat!!
quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:11 schreef FemmeKloon het volgende:
Mijn 330i is vorige week bij de dealer gearriveerd. Nog een weekje wachten en dan kan ik er in rijden. De velgjes (17" onder een E90 ziet er niet indrukwekkend uit) worden nog vervangen door 19" Alpina Classics. Wat je hier ziet is style 161 die standaard bij het Dynamic Executive-pakket wordt geleverd.
Specs: 330i Dynamic Executive, Sparkling Graphite, Terra leer (achteraf ingebouwd), Logic7 audio, alu interieurlijsten.
In hier de velgen onder een andere auto:
![]()
juist, 6cilinder lookquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:35 schreef FemmeKloon het volgende:
Persoonlijk vind ik het chroom rond de ramen en in de grille veel mooier en stijlvoller dan zwarte raamlijsten en een zwarte chrill.
er zijn ook standaard 18" (of 19" ? ) velgen voor de E90 die ik om te kwijlen vindquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:43 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ubergeil die e90. Ook goed verzonnen die alpina's eronder!![]()
das voor gierige mensen die geld willen besparen door zo de bijtelling wat te omzijlenquote:Op dinsdag 27 december 2005 23:29 schreef ChRoNiC het volgende:
Mooie bak FemmeKloon! Ik ben oprecht jaloers.. Dat is het betere werk. Maar waarom het leer later laten inbouwen??
Got to love the M3 Convertible!quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:22 schreef Geqxon het volgende:
http://www.buyshit.nl/fok/snapshot20051227161909.jpg
http://www.buyshit.nl/fok/snapshot20051227161920.jpg
http://www.buyshit.nl/fok/snapshot20051227162015.jpg
Ik vind je een **** als je dit niet lekker vind(mogelijk less safe for work)
m3 cabrio is leuk... wanneer je er een CSL naast hebt staanquote:Op woensdag 28 december 2005 17:08 schreef Five_Aces het volgende:
Cabrio's zijn voor posers die over de boulevard rijden. En daar is een M3 niet voor bedoeld![]()
Ik kan je geen ongelijk geven... de coupe is meer een racewagen vanwege het lagere gewicht en de hogere stijfheid.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:08 schreef Five_Aces het volgende:
Cabrio's zijn voor posers die over de boulevard rijden. En daar is een M3 niet voor bedoeld![]()
Smaken verschillen en jij moet er tevreden mee zijnquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:35 schreef FemmeKloon het volgende:
Persoonlijk vind ik het chroom rond de ramen en in de grille veel mooier en stijlvoller dan zwarte raamlijsten en een zwarte chrill.
Smoorklep/vlinderklep bij uitlaat heeft iig de 325ti compact ook... Ik weet niet waar dat ding voor dient, zou voor geluidsreductie kunnen zijn denk ik...quote:Op donderdag 29 december 2005 17:39 schreef Youp het volgende:
toevallig vandaag weer in een E90 330i geredenstaand op 18" lichtmetaal (die mooie velgen) 255 breed achter.. moest er nieuwe draagarmen rechtsvoor onder hangen want die waren sinds een slippartij gisteren krom... en dan moet je goed proefrijden... dan naar de uitlijner (besteden we momenteel uit) en dan weer degelijk proefrijden
maar wat rijdt zo'n ding lekker zegniet bizar snel maar wel heerlijk en dat geluid
er zit overigens een smoorklep in de uitlaat (kan je zien wanneer je er in kijkt) voor het geluid om het van tijd tot tijd wat te versterken ofzo
eigenlijk heeft hij alleen een spoilertje nodig op de kofferklep... want wanneer je hem in de 2 doortrekt in een lange flauwe bocht begint hij bij 80-90 wat licht te worden aan de achterkant...
overigens was het een handbak met niet te veel opties... mooi 18" lm ja en een rood lederen sportinterieur en volautomatische airco en een professional audio systeem met hifi uitrusting maar geen i-drive, geen pdc, ook niet aan de achterkant (wat zo'n beetje standaard is op iedere E90) maargoed... ik zou m zo willen hebben
-edit-
dit zijn dus de originele velgen die ik al een paar keer genoemd heb...
[afbeelding]
Heeft de E36 328 en de E46 330 ook, in de rechter pijp. Zit dicht tot ongeveer 2500 toeren.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:39 schreef Youp het volgende:
maar wat rijdt zo'n ding lekker zegniet bizar snel maar wel heerlijk en dat geluid
er zit overigens een smoorklep in de uitlaat (kan je zien wanneer je er in kijkt) voor het geluid om het van tijd tot tijd wat te versterken ofzo
Lijkt me ook niet raar, omdat 330 lichter is (neem ik aan) dan de 535D, en de 535D is ook nog eens diesel, maar dat weet je zelf ook wel (ja, heb al bier opquote:Op donderdag 29 december 2005 22:43 schreef yup het volgende:
[..]
Smoorklep/vlinderklep bij uitlaat heeft iig de 325ti compact ook... Ik weet niet waar dat ding voor dient, zou voor geluidsreductie kunnen zijn denk ik...
Mja niet bizar snel zo een ding kan een 535d makkelijk bijhouden hoor. Heb zelf filmpjes van zo een ding gezien en dat is niet mis hoe zo een ding naar 7000 rpm gaat (en van 100 tot 200 accelereert...) Echt dat motor is gewoon een juweeltje, heb hem real life gehoord, en dat is gewoon echt mega geil...
niet bizar snel in vergelijking met een Z8 of M5 of de motor, dat soort spulquote:Op donderdag 29 december 2005 22:43 schreef yup het volgende:
[..]
Smoorklep/vlinderklep bij uitlaat heeft iig de 325ti compact ook... Ik weet niet waar dat ding voor dient, zou voor geluidsreductie kunnen zijn denk ik...
Mja niet bizar snel zo een ding kan een 535d makkelijk bijhouden hoor. Heb zelf filmpjes van zo een ding gezien en dat is niet mis hoe zo een ding naar 7000 rpm gaat (en van 100 tot 200 accelereert...) Echt dat motor is gewoon een juweeltje, heb hem real life gehoord, en dat is gewoon echt mega geil...
scheelt maar tienden van seconden... die 535 heeft 560nm en een automaatbak die hem constant in zn juiste koppelgebied houdt hequote:Op vrijdag 30 december 2005 01:35 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet raar, omdat 330 lichter is (neem ik aan) dan de 535D, en de 535D is ook nog eens diesel, maar dat weet je zelf ook wel (ja, heb al bier op)
Maar wat dat betreft is dat toch niet zo vreemd?
Youp, er komt nog een dag dat ik je vermoordquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:22 schreef Youp het volgende:
[..]
niet bizar snel in vergelijking met een Z8 of M5 of de motor, dat soort spulgewoon een heerlijke cruise bak met lekker wat pit
quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Youp, er komt nog een dag dat ik je vermoord
Het is maar wat je gewend bent.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:22 schreef Youp het volgende:
[..]
niet bizar snel in vergelijking met een Z8 of M5 of de motor, dat soort spulgewoon een heerlijke cruise bak met lekker wat pit
Motoren zijn wel leuk als je ze daarvoor gebruiken wil, maar ook een hoger risico. Nou is een beetje risico niet erg, maar wat zet je in.... 200 tegen de vangrail met en 330 kan je nog wel uit komen... 200 tegen de vangrail met een motorfiets en het is bye bye.quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:39 schreef yup het volgende:
[..]
Het is maar wat je gewend bent.
Sorry maar als jij een 1000cc brommer hebt dan vind jij de gemiddelde Ferrari nog langzaam. Probleem is dat...
Alleen op v-max boek je een 1000 KEIHARD weg met je Z8 of M5...
Ik vind GTi's (16v uiteraard) en GSi's (16v verhaal weer) al verdomd vlot. Laat staan zo een 330i...
Ik heb een test gelezen, weet niet waar, maar dat blok iss niet alleen een pak krachtiger dan de ouwe x30i blok maar is smoother, meer trekkracht (vanaf 2500 rpm tot 6000+ rpm maximaal trekkracht dacht ik) en verder ook meer racy EN meer toeren... Ik wil GRAAG in zo een 330i touren, mja voor mij is dat veel te hoog gegrepen helaas...
Vandaar dat ik op motoren overstap. Fast as hell, cheap as shit
Je moet ook niet in de vangrail gaan hangenquote:Op zaterdag 31 december 2005 12:59 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Motoren zijn wel leuk als je ze daarvoor gebruiken wil, maar ook een hoger risico. Nou is een beetje risico niet erg, maar wat zet je in.... 200 tegen de vangrail met en 330 kan je nog wel uit komen... 200 tegen de vangrail met een motorfiets en het is bye bye.
Maar wel iets om rekening mee te houden.quote:Op zaterdag 31 december 2005 13:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je moet ook niet in de vangrail gaan hangen![]()
mjah met mijn 620cc 1pitter trek ik al alles weg tot de 120... (ook de 645, met gemakquote:Op vrijdag 30 december 2005 23:39 schreef yup het volgende:
[..]
Het is maar wat je gewend bent.
Sorry maar als jij een 1000cc brommer hebt dan vind jij de gemiddelde Ferrari nog langzaam. Probleem is dat...
Alleen op v-max boek je een 1000 KEIHARD weg met je Z8 of M5...
Ik vind GTi's (16v uiteraard) en GSi's (16v verhaal weer) al verdomd vlot. Laat staan zo een 330i...
Ik heb een test gelezen, weet niet waar, maar dat blok iss niet alleen een pak krachtiger dan de ouwe x30i blok maar is smoother, meer trekkracht (vanaf 2500 rpm tot 6000+ rpm maximaal trekkracht dacht ik) en verder ook meer racy EN meer toeren... Ik wil GRAAG in zo een 330i touren, mja voor mij is dat veel te hoog gegrepen helaas...
Vandaar dat ik op motoren overstap. Fast as hell, cheap as shit
quote:Op zaterdag 31 december 2005 13:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je moet ook niet in de vangrail gaan hangen![]()
[afbeelding]
ongeveer 10000 EUR, 0,5 PK per kilo. + armoede
330i: 25-30000 EUR, 0,15 PK per kilo+ droog, geen wind, radiotje, comfort
maak daar maar 60-80k vanquote:Op zaterdag 31 december 2005 13:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je moet ook niet in de vangrail gaan hangen![]()
[afbeelding]
ongeveer 10000 EUR, 0,5 PK per kilo.
330i: 25-30000 EUR, 0,15 PK per kilo![]()
Wie koopt er zo'n ding nou nieuw?quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:45 schreef Youp het volgende:
[..]
maak daar maar 60-80k vanhangt er even vanaf hoe je m uitvoert...
Watjequote:Op zaterdag 31 december 2005 19:11 schreef Repeat het volgende:
ongeveer 10000 EUR, 0,5 PK per kilo. + armoede
330i: 25-30000 EUR, 0,15 PK per kilo + droog, geen wind, radiotje, comfort
omdat er niet zo veel 5 jaar oude E90 330i's aangeboden worden ehquote:Op zaterdag 31 december 2005 20:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wie koopt er zo'n ding nou nieuw?
Dan is een Duc ook iets meer dan 10K
Bovendien kan je voor 80K nog wel iets leukers krijgen dan een 330i
juistquote:Op zaterdag 31 december 2005 20:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Watje![]()
![]()
Het is natuurlijk ook niet brommer OF BMW maar brommert EN BMW
He beste wensen jongenquote:Op maandag 2 januari 2006 00:50 schreef ChRoNiC het volgende:
En de beloofde foto's
Cabrio
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Coupe
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje jammer van de kwaliteit (was van mijn telefoon). Maar goed, het mag de pret niet drukken.
De cabrio is een 320Ci en de coupe is een 325Ci.
alles kan, maar houd er rekening mee dat je spuitbus lak er na 3 dagen vanaf valtquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:27 schreef yup het volgende:
Hallo BMW fappende vrienden.
Ik heb een vraag. Ik ga een zilveren onderkant van de bumper halen (die van mij is verrot) maar hij is niet in de juiste kleur zilver.
Kan ik niet gewoon van de BMW dealer sterlingsilber metallic bestellen? Gewoon als spuitbus? Want ik wil het gewoon overspuiten...
Ik wil dat ding opschuren enzo hequote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:31 schreef Youp het volgende:
[..]
alles kan, maar houd er rekening mee dat je spuitbus lak er na 3 dagen vanaf valt
Ik ben naar de halfords gegaan toen er een groot gat in de bumper van m'n e30 ging roesten. Daar hangt zo'n boek en daar staat in welke bus je moet hebben. Ik zag amper verschil met de bestaande lakquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:27 schreef yup het volgende:
Hallo BMW fappende vrienden.
Ik heb een vraag. Ik ga een zilveren onderkant van de bumper halen (die van mij is verrot) maar hij is niet in de juiste kleur zilver.
Kan ik niet gewoon van de BMW dealer sterlingsilber metallic bestellen? Gewoon als spuitbus? Want ik wil het gewoon overspuiten...
kleurcode opvragen bij de dealer en daarmee naar de "motip leverancier" gaan en even kijlken of ze die hebben en eventueel kunnen bestellenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:32 schreef yup het volgende:
[..]
Ik wil dat ding opschuren enzo he
Heus dat dat ding niet zomaar gepaint kan worden weet ik ook wel.
Maar over die kleur verf heb jij een idee ?
vaak bmw rijders ook, ik vind dat zo mooi als je zo een beetje dat gevoel van samenhorigheid krijgt als je bmw achter bmw met 180 over de A12 scheurt. Of in serie auto's inhaalt op zo'n lekker slingerige dijkweg.quote:
quote:Op maandag 9 januari 2006 23:12 schreef Inorbit het volgende:
[..]
vaak bmw rijders ook, ik vind dat zo mooi als je zo een beetje dat gevoel van samenhorigheid krijgt als je bmw achter bmw met 180 over de A12 scheurt. Of in serie auto's inhaalt op zo'n lekker slingerige dijkweg.
BMW's krijgen van mij altijd voorrang.quote:Op maandag 9 januari 2006 23:12 schreef Inorbit het volgende:
[..]
vaak bmw rijders ook, ik vind dat zo mooi als je zo een beetje dat gevoel van samenhorigheid krijgt als je bmw achter bmw met 180 over de A12 scheurt. Of in serie auto's inhaalt op zo'n lekker slingerige dijkweg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |