Beierse Motore Werkequote:Op donderdag 24 november 2005 15:16 schreef KeessieX het volgende:
Waar staat BMW eigenlijk voor![]()
En nee geen Boeren Mest Wagen...
quote:Op donderdag 24 november 2005 15:17 schreef Geqxon het volgende:
[Waar staat BMW eigenlijk voor]
Beierse Motore Werke
Het verhaal wat ik toen hoorde is dat de 3serie een 4deurs zou worden en de 4serie de 2deurs variant daarop, net als 5 en 6 serie en dan zou er dus ook een 8serie weer komen en een 2serie als kleine coupe van de 1serie, maar het hele verhaal lijkt me niet te kloppen. Zeker niet nu de 3serie er gewoon als coupe gaat komen. (toch?)quote:Op donderdag 24 november 2005 15:33 schreef KeessieX het volgende:
Wordt er eigenlijk nog wel eens gedacht aan een opvolger voor de legendarische 850? Ook had ik trouwens geruchten gehoord dat er een 4 serie zou komen, soort 3 serie coupe. Weet daar iemand iets van?
[afbeelding]
wat dacht je van de 6serie?quote:Op donderdag 24 november 2005 15:33 schreef KeessieX het volgende:
Wordt er eigenlijk nog wel eens gedacht aan een opvolger voor de legendarische 850? Ook had ik trouwens geruchten gehoord dat er een 4 serie zou komen, soort 3 serie coupe. Weet daar iemand iets van?
[afbeelding]
juistquote:Op donderdag 24 november 2005 16:28 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
Het verhaal wat ik toen hoorde is dat de 3serie een 4deurs zou worden en de 4serie de 2deurs variant daarop, net als 5 en 6 serie en dan zou er dus ook een 8serie weer komen en een 2serie als kleine coupe van de 1serie, maar het hele verhaal lijkt me niet te kloppen. Zeker niet nu de 3serie er gewoon als coupe gaat komen. (toch?)
ja juist en GSi van opel is net als M van BMW... dat is dus ook weer een top motor van opel geweest... en bmw had toen der tijd in de M modellen al veeeel meer liggenquote:Op woensdag 23 november 2005 23:18 schreef yup het volgende:
[..]
In 1988 ofzo had Opel al een GSi 2.0i 16v DOHC met 150 pk en 196 nm heur
Ok het is geen M blok, maar het kan echt wel wat beter. Kijk maar naar Honda, 240 pk uit een 2 liter 16v, ok wel VTEC, maar laat BMW dan ook zoeits in die motoren pleuren. Lijkt me wel wat een 320iS die 9000 rpm draait
nee vanos is een variabele kleplicht hoogte... hiermee kan je de kleppen verder open laten gaan of minder ver.. daarmee kan je gas geven bij de nieuwere typen vanos (geen gasklep meer dus) en bij de oudere stelt hij gewoon de kleplichthoogte bij afhankelijk van de vraag naar vermogen (toerental, gasstand)quote:Op donderdag 24 november 2005 00:16 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Vanos is al zoiets als VTEC toch?
En je geeft als voorbeeld dat Alfa een 2ltr heeft met 165pk, dan doet bmw het met 172 toch niet gek? Een getal zegt ook niet alles natuurlijk
BMW is anders wel een van de weinige merken waarbij de prestaties ondanks de groei van het gewicht toenemen... een 325 van nu is ondanks zn overgewicht sneller dan een 325 van vorig jaar... en dat geldt voor alle modellen behalve voor de nieuwe 320 waar een 2.0 4cilinder in ligt in plaats van een 2.2 6cilinder... maar dat komt omdat de 2 liter nu een beetje een budget motor geworden is in de 3seriequote:Op donderdag 24 november 2005 09:13 schreef yup het volgende:
[..]
Tuurlijk zegt een getal niks, maar vergeet niet dat de gewicht van de auto's enorm zijn toegenomen de laatste jaren. Dan kan je met recht zeggen meer pk's = beter...
atmosferischquote:Op donderdag 24 november 2005 10:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
bullshit!
Wacht maar af.. dan zal je het zelf zien.
Het valt me steeds vaker op dat tuners met photoshop bewerkte plaatjes uitbrengen, deze is volgens mij geen uitzondering. Zouden ze hiermee animo willen pijlen, voordat ze echt de kit uit de fabriek laten rollen?quote:Op donderdag 24 november 2005 22:58 schreef PteV het volgende:
[afbeelding]
Supergeil, de nieuwe 3-serie met de V10-motor van de M5, alleen even de two-tone optie niet aanvinken en ze mogen hem zo op de oprit parkeren, 550 pk :yes:
quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:14 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
kreeg een mailtje van neef uit US (nouja, niet echt neef, maar is lang verhaal) pic was best wel puik, dus dat hoort hier thuis!
[afbeelding]
ik wacht even tot morgen.. er is tot 30cm sneeuw gemeld hier in limbabwequote:Op vrijdag 25 november 2005 18:22 schreef Virus.NL het volgende:
En wie heeft zijn BMW al uitgelaten op het besneeuwde plaatselijke parkeerterrein?? Hier jammergenoeg nog geen sneeuw, alleen beetje veel regen en hagel.
quote:Op zaterdag 26 november 2005 09:45 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
zijn toch de meeste lelijke bumpers ooit. Als je dat je bmw aandoet dan verdien je hem niet
ja, het kost alleen een hoop...quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:07 schreef 2609 het volgende:
Als je 19 bent hoe zit het dan met een 6 serie verzekeren? kan dat?
daar kan je m al niet verzekeren alleen om de waardequote:Op zaterdag 26 november 2005 13:40 schreef Geqxon het volgende:
Ik gok dat de PK / Leeftijd verhouding niet goed is. Kijk anders even op bijvoorbeeld www.unive.nl
nou en dat heb ik dus gedaan vanmorgen op een brede mooie landwegquote:Op vrijdag 25 november 2005 22:28 schreef Youp het volgende:
[..]
ik wacht even tot morgen.. er is tot 30cm sneeuw gemeld hier in limbabweeven de DSC van de einser uit
vandaag wel nog 100km met een 12cilinder door de bagger gereden...
een M3 CSL is met 360pk oid en iets van 1100kg niet echt langzamer dan een M5quote:Op zaterdag 26 november 2005 12:52 schreef Inorbit het volgende:
Die CSL lijkt het nog goed bij te kunnen houden, misschien door de slipstream, maar op sommige momenten lijktie zelfs in te halen
de laatste nieuwe RS6 is 0-100 0,1 sec langzamer dan de nieuwe M5... maar 100-200 is dat iets van 3 of 4 secquote:Op zondag 27 november 2005 01:07 schreef yup het volgende:
RS6 is automaat, en weegt wel wat meer dan de M5. Zegt wel wat over de M5 (die is dus errug snel) en over de RS6 (valt vies tegen)...
Overigens had ik al eerder een interessante kill gezien, een 320+- pk's Subaru Impreza tegen een 450 pk RS6. Die Impreza liep op dat ding in en leek het zelfs in te halen, maar op hoge snelheden begon de RS6 heel klein beetje terrein te winnen. Dat wil zeggen: let effe niet op in je dikke RS6 en een Pimp-preza rijd je er al uit
Ja, maar op hogere snelheden gaat het niet meer om gewicht, maar om pk en stroomlijningquote:Op zaterdag 26 november 2005 15:03 schreef Youp het volgende:
[..]
een M3 CSL is met 360pk oid en iets van 1100kg niet echt langzamer dan een M5en door de bocht is hij veeeeel sneller
-edit-
wat ben je dan met je RS6 met 100pk meer
en maar 1 Seat en zelfs 0 Chevy'squote:Op zondag 27 november 2005 15:26 schreef Youp het volgende:
en 5 BMW's in de top 10
-edit-
ik ben wel bang voor de prestaties wanneer ze die 6cilinder inwisselen voor een 4cilinderen die foto van jou is geen WTCC auto
Denk dat het snor zal zitten met prestaties. Iets zegt me dat die 4 cylinder NOG lichter zal worden, en voor een betere gewichtsverdeling zal zorgen.quote:Op zondag 27 november 2005 15:26 schreef Youp het volgende:
en 5 BMW's in de top 10
-edit-
ik ben wel bang voor de prestaties wanneer ze die 6cilinder inwisselen voor een 4cilinderen die foto van jou is geen WTCC auto
beter dan 50-50 is er niet en dat had die 6cilinder ookquote:Op zondag 27 november 2005 17:07 schreef yup het volgende:
[..]
Denk dat het snor zal zitten met prestaties. Iets zegt me dat die 4 cylinder NOG lichter zal worden, en voor een betere gewichtsverdeling zal zorgen.
Als BMW er een 4 inlijn lepelt doen ze dat niet zonder reden. Weet ik zeker.quote:Op zondag 27 november 2005 18:27 schreef Youp het volgende:
[..]
beter dan 50-50 is er niet en dat had die 6cilinder ookdaarbij is het nieuwe 6cilinder blok van magnesium en volgensmij qua gewicht vergelijkbaar of zelfs lichter dan de nieuwe 4cilinder
maar uit zo'n 6pitter halen ze gewoon meer vermogen... en dan nog het geluid... inlijn 6 roelage...
er is geen 6cilinder meer die aan de max toegestane cilinderinhoud voldoet ofzo?quote:Op zondag 27 november 2005 18:27 schreef yup het volgende:
[..]
Als BMW er een 4 inlijn lepelt doen ze dat niet zonder reden. Weet ik zeker.
ja helaas welquote:Op zondag 27 november 2005 18:30 schreef Inorbit het volgende:
Dat is alleen omdat ze ook zo het productiemodel verkopen, de nieuwe 320 heeft nu toch ook een viercilinder.
Sleutels bij dealer omwisselen voor die van een 130iquote:Op zondag 27 november 2005 18:32 schreef Youp het volgende:
[..]
ja helaas wel
-edit-
ik had veel liever een 6cilinder in onze 120 gehad
neuhh, eerst even wachten op de 2 deurs, of eventueel zelfs op de coupéquote:Op zondag 27 november 2005 18:50 schreef yup het volgende:
[..]
Sleutels bij dealer omwisselen voor die van een 130i![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |