abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32537738
Mooie foto

Doe mij de voorste maar
pi_32537774
Doe mij maar mijn 630 CS, uit '79!
Pimp my Daf!
pi_32538147
Waar staat BMW eigenlijk voor
En nee geen Boeren Mest Wagen...
pi_32538183
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:16 schreef KeessieX het volgende:
Waar staat BMW eigenlijk voor
En nee geen Boeren Mest Wagen...
Beierse Motore Werke
pi_32538337
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:17 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Beierse Motore Werke
Ok klinkt spannend
Als extra toevoeging even mijn favo BMW:


pi_32538431



pi_32538601
Wordt er eigenlijk nog wel eens gedacht aan een opvolger voor de legendarische 850? Ook had ik trouwens geruchten gehoord dat er een 4 serie zou komen, soort 3 serie coupe. Weet daar iemand iets van?

  donderdag 24 november 2005 @ 16:08:04 #9
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_32539675
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:17 schreef Geqxon het volgende:

[Waar staat BMW eigenlijk voor]

Beierse Motore Werke


Bayerische Motoren Werke
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_32540244
Inderdaad ja
pi_32540299
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:33 schreef KeessieX het volgende:
Wordt er eigenlijk nog wel eens gedacht aan een opvolger voor de legendarische 850? Ook had ik trouwens geruchten gehoord dat er een 4 serie zou komen, soort 3 serie coupe. Weet daar iemand iets van?

[afbeelding]
Het verhaal wat ik toen hoorde is dat de 3serie een 4deurs zou worden en de 4serie de 2deurs variant daarop, net als 5 en 6 serie en dan zou er dus ook een 8serie weer komen en een 2serie als kleine coupe van de 1serie, maar het hele verhaal lijkt me niet te kloppen. Zeker niet nu de 3serie er gewoon als coupe gaat komen. (toch?)
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_32542327
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:33 schreef KeessieX het volgende:
Wordt er eigenlijk nog wel eens gedacht aan een opvolger voor de legendarische 850? Ook had ik trouwens geruchten gehoord dat er een 4 serie zou komen, soort 3 serie coupe. Weet daar iemand iets van?

[afbeelding]
wat dacht je van de 6serie?



en hier met al zn voorgangers:


-edit-

project 4 serie is al lang weer van de baan, er komt gewoon een 3serie coupe van de E90 maar zoals ik in het vorige topic al gemeld heb blijkt deze van voor en van achteren totaal niet meer te lijken op de 4 deurs E90
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:28 schreef Mr._T-Rex het volgende:

[..]

Het verhaal wat ik toen hoorde is dat de 3serie een 4deurs zou worden en de 4serie de 2deurs variant daarop, net als 5 en 6 serie en dan zou er dus ook een 8serie weer komen en een 2serie als kleine coupe van de 1serie, maar het hele verhaal lijkt me niet te kloppen. Zeker niet nu de 3serie er gewoon als coupe gaat komen. (toch?)
juist en een 8 serie heeft niet meer op de planning gestaan...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32542645
quote:
Op woensdag 23 november 2005 23:18 schreef yup het volgende:

[..]

In 1988 ofzo had Opel al een GSi 2.0i 16v DOHC met 150 pk en 196 nm heur

Ok het is geen M blok, maar het kan echt wel wat beter. Kijk maar naar Honda, 240 pk uit een 2 liter 16v , ok wel VTEC, maar laat BMW dan ook zoeits in die motoren pleuren. Lijkt me wel wat een 320iS die 9000 rpm draait
ja juist en GSi van opel is net als M van BMW... dat is dus ook weer een top motor van opel geweest... en bmw had toen der tijd in de M modellen al veeeel meer liggen

die 320si is gewoon een leuk "clubsport" modelletje... afgeleid van de touringcar raceauto... dat is geen maximaal getuned geval zoals bij de E30 320iS het geval was
quote:
Op donderdag 24 november 2005 00:16 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Vanos is al zoiets als VTEC toch?

En je geeft als voorbeeld dat Alfa een 2ltr heeft met 165pk, dan doet bmw het met 172 toch niet gek? Een getal zegt ook niet alles natuurlijk
nee vanos is een variabele kleplicht hoogte... hiermee kan je de kleppen verder open laten gaan of minder ver.. daarmee kan je gas geven bij de nieuwere typen vanos (geen gasklep meer dus) en bij de oudere stelt hij gewoon de kleplichthoogte bij afhankelijk van de vraag naar vermogen (toerental, gasstand)

valvetronic is de nokkenasverstelling van BMW wat dus vergelijkbaar is met Vtec zeg maar
quote:
Op donderdag 24 november 2005 09:13 schreef yup het volgende:

[..]

Tuurlijk zegt een getal niks, maar vergeet niet dat de gewicht van de auto's enorm zijn toegenomen de laatste jaren. Dan kan je met recht zeggen meer pk's = beter...
BMW is anders wel een van de weinige merken waarbij de prestaties ondanks de groei van het gewicht toenemen... een 325 van nu is ondanks zn overgewicht sneller dan een 325 van vorig jaar... en dat geldt voor alle modellen behalve voor de nieuwe 320 waar een 2.0 4cilinder in ligt in plaats van een 2.2 6cilinder... maar dat komt omdat de 2 liter nu een beetje een budget motor geworden is in de 3serie

en trouwens meer pk's wil niet zeggen dat t beter is... wanneer jij 250pk hebt bij 9000 toeren of je hebt 200pk bij 4500 toeren... nou ik weet het wel die 2e heeft bijna het dubbele maximale koppel en koppel is belangrijk....
quote:
Op donderdag 24 november 2005 10:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

bullshit!
Wacht maar af.. dan zal je het zelf zien.
atmosferisch
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32551511


Supergeil, de nieuwe 3-serie met de V10-motor van de M5, alleen even de two-tone optie niet aanvinken en ze mogen hem zo op de oprit parkeren, 550 pk :yes:

Pas geleden nog even een foto'tje lopen schieten, kan ook wel in dit topic:

pi_32552766
tvp
pi_32552917
Die two-tone is denk ik vanwege de carbon-fibre motorkap
pi_32554089
kreeg een mailtje van neef uit US (nouja, niet echt neef, maar is lang verhaal) pic was best wel puik, dus dat hoort hier thuis!



btw,



3 serie ook, ziet best goed uit. Is het geen idee om dit plaatje in volgende fapperstopic te gebruiken
Verwijderd door Admin.
pi_32554231
Dat ziet er best californisch uit
pi_32558114
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:58 schreef PteV het volgende:
[afbeelding]

Supergeil, de nieuwe 3-serie met de V10-motor van de M5, alleen even de two-tone optie niet aanvinken en ze mogen hem zo op de oprit parkeren, 550 pk :yes:
Het valt me steeds vaker op dat tuners met photoshop bewerkte plaatjes uitbrengen, deze is volgens mij geen uitzondering. Zouden ze hiermee animo willen pijlen, voordat ze echt de kit uit de fabriek laten rollen?
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:14 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
kreeg een mailtje van neef uit US (nouja, niet echt neef, maar is lang verhaal) pic was best wel puik, dus dat hoort hier thuis!

[afbeelding]
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  vrijdag 25 november 2005 @ 08:57:57 #20
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_32558486
strakke bak
die achterlichten wil ik ook nog maar heb het geld er nog niet voor over

M'n auto wordt als het goed is binnenkort compleet gepolijst door een prof schadehersteller. D'r zitten her en der wat krasjes. Vooral op het dak omdat de vorige eigenaar er graag boodschappen op zette ofzo. M'n vriendin heeft een scootmobiel in d'r 106je gehad dus de schadehersteller moest toch aan het werk. Aangezien ik die vent ken kon ik regelen dat ie mijn auto aanpakte en dat bij de rekening voor de 106 opdrukte :#
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_32573754
En wie heeft zijn BMW al uitgelaten op het besneeuwde plaatselijke parkeerterrein?? Hier jammergenoeg nog geen sneeuw, alleen beetje veel regen en hagel.
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:43:35 #22
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_32574501
hier in de achterhoek stikt het van de sneeuw. Heb vandaag al 3x vastgezeten. Elke keer met de voorwielen in een gootje en de achterwielen zonder grip. Heb helemaal niet aan donuts draaien gedacht. Was allang blij dat ik elke keer heel over kwam. Sneeuw ligt hier op sommige plekken zo'n 20 cm hoog dus ik kwam d'r amper door
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_32575125
Ik heb al mijn slides gemaakt vanochten over de hagel, spiegelglad
toen ik kwartgas gaf in ze'n 2 bij zo'n 2.000 toeren ging de achterkant om,
even later bij 30 in ze'n 3 ook

gelukkig was de hagel snel weg, want met 40 achter een voorligger moeten hangen op een 80 weg naar je werk met haast is geen pretje
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_32581336
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 18:22 schreef Virus.NL het volgende:
En wie heeft zijn BMW al uitgelaten op het besneeuwde plaatselijke parkeerterrein?? Hier jammergenoeg nog geen sneeuw, alleen beetje veel regen en hagel.
ik wacht even tot morgen.. er is tot 30cm sneeuw gemeld hier in limbabwe even de DSC van de einser uit

vandaag wel nog 100km met een 12cilinder door de bagger gereden...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32585282

Dat gaas staat leuk
  zaterdag 26 november 2005 @ 09:45:39 #27
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_32589543
zijn toch de meeste lelijke bumpers ooit. Als je dat je bmw aandoet dan verdien je hem niet
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_32590466
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 09:45 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
zijn toch de meeste lelijke bumpers ooit. Als je dat je bmw aandoet dan verdien je hem niet

inderdaad
In Gouda staat er 1 met dezelfde bumpers en je kan door de nieren de straat zien. het is echt om te janken
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_32590813
E39 M5 V8 400 pk vs Audi MTM RS6 met 500 pk.

Volgauto is CSL. Wedstrijdjes zijn, "verrassend" zeg maar.

Op Duitse autobahn...

http://www.free4games.de/bmwdrivers/w1.wmv
pi_32592656
Die CSL lijkt het nog goed bij te kunnen houden, misschien door de slipstream, maar op sommige momenten lijktie zelfs in te halen
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_32592930
Als je 19 bent hoe zit het dan met een 6 serie verzekeren? kan dat?
pi_32593565
Ik gok dat de PK / Leeftijd verhouding niet goed is. Kijk anders even op bijvoorbeeld www.unive.nl
pi_32594840
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:07 schreef 2609 het volgende:
Als je 19 bent hoe zit het dan met een 6 serie verzekeren? kan dat?
ja, het kost alleen een hoop...

ali B heeft een 645 bijvoorbeeld... en ik rij ook in die bakken maar dat valt onder de bedrijfsverzekering van de dealer geloof ik
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:40 schreef Geqxon het volgende:
Ik gok dat de PK / Leeftijd verhouding niet goed is. Kijk anders even op bijvoorbeeld www.unive.nl
daar kan je m al niet verzekeren alleen om de waarde

[ Bericht 33% gewijzigd door Youp op 26-11-2005 14:49:58 ]
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32595091
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:28 schreef Youp het volgende:

[..]

ik wacht even tot morgen.. er is tot 30cm sneeuw gemeld hier in limbabwe even de DSC van de einser uit

vandaag wel nog 100km met een 12cilinder door de bagger gereden...
nou en dat heb ik dus gedaan vanmorgen op een brede mooie landweg in het dorp waar ik oorspronkelijk vandaan kom

driften van links naar rechts naar links naar rechts en dan 180 graden draaien en verder... ben wel 1x goed vast komen te zitten in de sneeuw moest mn maat uitstappen om te duwen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32595351
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:52 schreef Inorbit het volgende:
Die CSL lijkt het nog goed bij te kunnen houden, misschien door de slipstream, maar op sommige momenten lijktie zelfs in te halen
een M3 CSL is met 360pk oid en iets van 1100kg niet echt langzamer dan een M5 en door de bocht is hij veeeeel sneller

-edit-

wat ben je dan met je RS6 met 100pk meer

[ Bericht 7% gewijzigd door Youp op 26-11-2005 15:14:26 ]
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32609459
RS6 is automaat, en weegt wel wat meer dan de M5. Zegt wel wat over de M5 (die is dus errug snel) en over de RS6 (valt vies tegen)...

Overigens had ik al eerder een interessante kill gezien, een 320+- pk's Subaru Impreza tegen een 450 pk RS6. Die Impreza liep op dat ding in en leek het zelfs in te halen, maar op hoge snelheden begon de RS6 heel klein beetje terrein te winnen. Dat wil zeggen: let effe niet op in je dikke RS6 en een Pimp-preza rijd je er al uit
pi_32616693
quote:
Op zondag 27 november 2005 01:07 schreef yup het volgende:
RS6 is automaat, en weegt wel wat meer dan de M5. Zegt wel wat over de M5 (die is dus errug snel) en over de RS6 (valt vies tegen)...

Overigens had ik al eerder een interessante kill gezien, een 320+- pk's Subaru Impreza tegen een 450 pk RS6. Die Impreza liep op dat ding in en leek het zelfs in te halen, maar op hoge snelheden begon de RS6 heel klein beetje terrein te winnen. Dat wil zeggen: let effe niet op in je dikke RS6 en een Pimp-preza rijd je er al uit
de laatste nieuwe RS6 is 0-100 0,1 sec langzamer dan de nieuwe M5... maar 100-200 is dat iets van 3 of 4 sec
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32618163
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 15:03 schreef Youp het volgende:

[..]

een M3 CSL is met 360pk oid en iets van 1100kg niet echt langzamer dan een M5 en door de bocht is hij veeeeel sneller

-edit-

wat ben je dan met je RS6 met 100pk meer
Ja, maar op hogere snelheden gaat het niet meer om gewicht, maar om pk en stroomlijning
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_32618605
Ohja

BMW is WTCC kampioen
natuurlijk



2005 FIA WTCC Drivers' Championship

Pos. Driver Car Points

1 Andy Priaulx BMW 320i 101
2 Dirk Müller BMW 320i 86
3 Fabrizio Giovanardi Alfa Romeo 156 81
4 Augusto Farfus Jr Alfa Romeo 156 64
5 Jörg Müller BMW 320i 59
6 Rickard Rydell SEAT León Cupra 56
7 Gabriele Tarquini Alfa Romeo 156 55
8 James Thompson Alfa Romeo 156 53
9 Antonio García BMW 320i 51
10 Alessandro Zanardi BMW 320i 35
11 Jordi Gené SEAT León Cupra 32
12 Peter Terting SEAT León Cupra 30
13 Alain Menu Chevrolet Lacetti 15
14 Duncan Huisman BMW 320i 13
15 Tom Coronel SEAT Toledo Cupra 11
16 Jason Plato SEAT Toledo Cupra 10
17 Nicola Larini Chevrolet Lacetti 9
18 Stefano D´Aste BMW 320i 8
19 Roberto Colciago Honda Accord Euro R 4
20 Robert Huff Chevrolet Lacetti 3
21 Stéphane Ortelli SEAT Toledo Cupra 3
22 Marc Carol SEAT Toledo Cupra 1

http://bmw-motorsport.com/ms/en/races/wtcc/special_win/index.html

ik vond dit wel vermeldenswaardig voor een bmw fantopic

[ Bericht 2% gewijzigd door Inorbit op 27-11-2005 15:51:12 ]
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_32619165
en 5 BMW's in de top 10

-edit-

ik ben wel bang voor de prestaties wanneer ze die 6cilinder inwisselen voor een 4cilinder en die foto van jou is geen WTCC auto
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32619717
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:26 schreef Youp het volgende:
en 5 BMW's in de top 10

-edit-

ik ben wel bang voor de prestaties wanneer ze die 6cilinder inwisselen voor een 4cilinder en die foto van jou is geen WTCC auto
en maar 1 Seat en zelfs 0 Chevy's

haha, indd dat zie je goed, Nu niet meer

[ Bericht 4% gewijzigd door Inorbit op 27-11-2005 15:52:59 ]
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_32621908
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:26 schreef Youp het volgende:
en 5 BMW's in de top 10

-edit-

ik ben wel bang voor de prestaties wanneer ze die 6cilinder inwisselen voor een 4cilinder en die foto van jou is geen WTCC auto
Denk dat het snor zal zitten met prestaties. Iets zegt me dat die 4 cylinder NOG lichter zal worden, en voor een betere gewichtsverdeling zal zorgen.
pi_32623834
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:07 schreef yup het volgende:

[..]

Denk dat het snor zal zitten met prestaties. Iets zegt me dat die 4 cylinder NOG lichter zal worden, en voor een betere gewichtsverdeling zal zorgen.
beter dan 50-50 is er niet en dat had die 6cilinder ook daarbij is het nieuwe 6cilinder blok van magnesium en volgensmij qua gewicht vergelijkbaar of zelfs lichter dan de nieuwe 4cilinder maar uit zo'n 6pitter halen ze gewoon meer vermogen... en dan nog het geluid... inlijn 6 roelage...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32623871
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:27 schreef Youp het volgende:

[..]

beter dan 50-50 is er niet en dat had die 6cilinder ook daarbij is het nieuwe 6cilinder blok van magnesium en volgensmij qua gewicht vergelijkbaar of zelfs lichter dan de nieuwe 4cilinder maar uit zo'n 6pitter halen ze gewoon meer vermogen... en dan nog het geluid... inlijn 6 roelage...
Als BMW er een 4 inlijn lepelt doen ze dat niet zonder reden. Weet ik zeker.
pi_32623958
Dat is alleen omdat ze ook zo het productiemodel verkopen, de nieuwe 320 heeft nu toch ook een viercilinder.
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_32623970
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:27 schreef yup het volgende:

[..]

Als BMW er een 4 inlijn lepelt doen ze dat niet zonder reden. Weet ik zeker.
er is geen 6cilinder meer die aan de max toegestane cilinderinhoud voldoet ofzo?

wat is de max toegestane cilinderinhoud btw? want de E46 320 (vanaf 2000) was ook 2.2 liter...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32623997
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:30 schreef Inorbit het volgende:
Dat is alleen omdat ze ook zo het productiemodel verkopen, de nieuwe 320 heeft nu toch ook een viercilinder.
ja helaas wel

-edit-

ik had veel liever een 6cilinder in onze 120 gehad
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32624493
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:32 schreef Youp het volgende:

[..]

ja helaas wel

-edit-

ik had veel liever een 6cilinder in onze 120 gehad
Sleutels bij dealer omwisselen voor die van een 130i
pi_32624924
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:50 schreef yup het volgende:

[..]

Sleutels bij dealer omwisselen voor die van een 130i
neuhh, eerst even wachten op de 2 deurs, of eventueel zelfs op de coupé
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_32625022
4 cylinder vertoont toch meer sijtage dan 6 cyl?
Verwijderd door Admin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')