Beierse Motore Werkequote:Op donderdag 24 november 2005 15:16 schreef KeessieX het volgende:
Waar staat BMW eigenlijk voor![]()
En nee geen Boeren Mest Wagen...
quote:Op donderdag 24 november 2005 15:17 schreef Geqxon het volgende:
[Waar staat BMW eigenlijk voor]
Beierse Motore Werke
Het verhaal wat ik toen hoorde is dat de 3serie een 4deurs zou worden en de 4serie de 2deurs variant daarop, net als 5 en 6 serie en dan zou er dus ook een 8serie weer komen en een 2serie als kleine coupe van de 1serie, maar het hele verhaal lijkt me niet te kloppen. Zeker niet nu de 3serie er gewoon als coupe gaat komen. (toch?)quote:Op donderdag 24 november 2005 15:33 schreef KeessieX het volgende:
Wordt er eigenlijk nog wel eens gedacht aan een opvolger voor de legendarische 850? Ook had ik trouwens geruchten gehoord dat er een 4 serie zou komen, soort 3 serie coupe. Weet daar iemand iets van?
[afbeelding]
wat dacht je van de 6serie?quote:Op donderdag 24 november 2005 15:33 schreef KeessieX het volgende:
Wordt er eigenlijk nog wel eens gedacht aan een opvolger voor de legendarische 850? Ook had ik trouwens geruchten gehoord dat er een 4 serie zou komen, soort 3 serie coupe. Weet daar iemand iets van?
[afbeelding]
juistquote:Op donderdag 24 november 2005 16:28 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
Het verhaal wat ik toen hoorde is dat de 3serie een 4deurs zou worden en de 4serie de 2deurs variant daarop, net als 5 en 6 serie en dan zou er dus ook een 8serie weer komen en een 2serie als kleine coupe van de 1serie, maar het hele verhaal lijkt me niet te kloppen. Zeker niet nu de 3serie er gewoon als coupe gaat komen. (toch?)
ja juist en GSi van opel is net als M van BMW... dat is dus ook weer een top motor van opel geweest... en bmw had toen der tijd in de M modellen al veeeel meer liggenquote:Op woensdag 23 november 2005 23:18 schreef yup het volgende:
[..]
In 1988 ofzo had Opel al een GSi 2.0i 16v DOHC met 150 pk en 196 nm heur
Ok het is geen M blok, maar het kan echt wel wat beter. Kijk maar naar Honda, 240 pk uit een 2 liter 16v, ok wel VTEC, maar laat BMW dan ook zoeits in die motoren pleuren. Lijkt me wel wat een 320iS die 9000 rpm draait
nee vanos is een variabele kleplicht hoogte... hiermee kan je de kleppen verder open laten gaan of minder ver.. daarmee kan je gas geven bij de nieuwere typen vanos (geen gasklep meer dus) en bij de oudere stelt hij gewoon de kleplichthoogte bij afhankelijk van de vraag naar vermogen (toerental, gasstand)quote:Op donderdag 24 november 2005 00:16 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Vanos is al zoiets als VTEC toch?
En je geeft als voorbeeld dat Alfa een 2ltr heeft met 165pk, dan doet bmw het met 172 toch niet gek? Een getal zegt ook niet alles natuurlijk
BMW is anders wel een van de weinige merken waarbij de prestaties ondanks de groei van het gewicht toenemen... een 325 van nu is ondanks zn overgewicht sneller dan een 325 van vorig jaar... en dat geldt voor alle modellen behalve voor de nieuwe 320 waar een 2.0 4cilinder in ligt in plaats van een 2.2 6cilinder... maar dat komt omdat de 2 liter nu een beetje een budget motor geworden is in de 3seriequote:Op donderdag 24 november 2005 09:13 schreef yup het volgende:
[..]
Tuurlijk zegt een getal niks, maar vergeet niet dat de gewicht van de auto's enorm zijn toegenomen de laatste jaren. Dan kan je met recht zeggen meer pk's = beter...
atmosferischquote:Op donderdag 24 november 2005 10:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
bullshit!
Wacht maar af.. dan zal je het zelf zien.
Het valt me steeds vaker op dat tuners met photoshop bewerkte plaatjes uitbrengen, deze is volgens mij geen uitzondering. Zouden ze hiermee animo willen pijlen, voordat ze echt de kit uit de fabriek laten rollen?quote:Op donderdag 24 november 2005 22:58 schreef PteV het volgende:
[afbeelding]
Supergeil, de nieuwe 3-serie met de V10-motor van de M5, alleen even de two-tone optie niet aanvinken en ze mogen hem zo op de oprit parkeren, 550 pk :yes:
quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:14 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
kreeg een mailtje van neef uit US (nouja, niet echt neef, maar is lang verhaal) pic was best wel puik, dus dat hoort hier thuis!
[afbeelding]
ik wacht even tot morgen.. er is tot 30cm sneeuw gemeld hier in limbabwequote:Op vrijdag 25 november 2005 18:22 schreef Virus.NL het volgende:
En wie heeft zijn BMW al uitgelaten op het besneeuwde plaatselijke parkeerterrein?? Hier jammergenoeg nog geen sneeuw, alleen beetje veel regen en hagel.
quote:Op zaterdag 26 november 2005 09:45 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
zijn toch de meeste lelijke bumpers ooit. Als je dat je bmw aandoet dan verdien je hem niet
ja, het kost alleen een hoop...quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:07 schreef 2609 het volgende:
Als je 19 bent hoe zit het dan met een 6 serie verzekeren? kan dat?
daar kan je m al niet verzekeren alleen om de waardequote:Op zaterdag 26 november 2005 13:40 schreef Geqxon het volgende:
Ik gok dat de PK / Leeftijd verhouding niet goed is. Kijk anders even op bijvoorbeeld www.unive.nl
nou en dat heb ik dus gedaan vanmorgen op een brede mooie landwegquote:Op vrijdag 25 november 2005 22:28 schreef Youp het volgende:
[..]
ik wacht even tot morgen.. er is tot 30cm sneeuw gemeld hier in limbabweeven de DSC van de einser uit
vandaag wel nog 100km met een 12cilinder door de bagger gereden...
een M3 CSL is met 360pk oid en iets van 1100kg niet echt langzamer dan een M5quote:Op zaterdag 26 november 2005 12:52 schreef Inorbit het volgende:
Die CSL lijkt het nog goed bij te kunnen houden, misschien door de slipstream, maar op sommige momenten lijktie zelfs in te halen
de laatste nieuwe RS6 is 0-100 0,1 sec langzamer dan de nieuwe M5... maar 100-200 is dat iets van 3 of 4 secquote:Op zondag 27 november 2005 01:07 schreef yup het volgende:
RS6 is automaat, en weegt wel wat meer dan de M5. Zegt wel wat over de M5 (die is dus errug snel) en over de RS6 (valt vies tegen)...
Overigens had ik al eerder een interessante kill gezien, een 320+- pk's Subaru Impreza tegen een 450 pk RS6. Die Impreza liep op dat ding in en leek het zelfs in te halen, maar op hoge snelheden begon de RS6 heel klein beetje terrein te winnen. Dat wil zeggen: let effe niet op in je dikke RS6 en een Pimp-preza rijd je er al uit
Ja, maar op hogere snelheden gaat het niet meer om gewicht, maar om pk en stroomlijningquote:Op zaterdag 26 november 2005 15:03 schreef Youp het volgende:
[..]
een M3 CSL is met 360pk oid en iets van 1100kg niet echt langzamer dan een M5en door de bocht is hij veeeeel sneller
-edit-
wat ben je dan met je RS6 met 100pk meer
en maar 1 Seat en zelfs 0 Chevy'squote:Op zondag 27 november 2005 15:26 schreef Youp het volgende:
en 5 BMW's in de top 10
-edit-
ik ben wel bang voor de prestaties wanneer ze die 6cilinder inwisselen voor een 4cilinderen die foto van jou is geen WTCC auto
Denk dat het snor zal zitten met prestaties. Iets zegt me dat die 4 cylinder NOG lichter zal worden, en voor een betere gewichtsverdeling zal zorgen.quote:Op zondag 27 november 2005 15:26 schreef Youp het volgende:
en 5 BMW's in de top 10
-edit-
ik ben wel bang voor de prestaties wanneer ze die 6cilinder inwisselen voor een 4cilinderen die foto van jou is geen WTCC auto
beter dan 50-50 is er niet en dat had die 6cilinder ookquote:Op zondag 27 november 2005 17:07 schreef yup het volgende:
[..]
Denk dat het snor zal zitten met prestaties. Iets zegt me dat die 4 cylinder NOG lichter zal worden, en voor een betere gewichtsverdeling zal zorgen.
Als BMW er een 4 inlijn lepelt doen ze dat niet zonder reden. Weet ik zeker.quote:Op zondag 27 november 2005 18:27 schreef Youp het volgende:
[..]
beter dan 50-50 is er niet en dat had die 6cilinder ookdaarbij is het nieuwe 6cilinder blok van magnesium en volgensmij qua gewicht vergelijkbaar of zelfs lichter dan de nieuwe 4cilinder
maar uit zo'n 6pitter halen ze gewoon meer vermogen... en dan nog het geluid... inlijn 6 roelage...
er is geen 6cilinder meer die aan de max toegestane cilinderinhoud voldoet ofzo?quote:Op zondag 27 november 2005 18:27 schreef yup het volgende:
[..]
Als BMW er een 4 inlijn lepelt doen ze dat niet zonder reden. Weet ik zeker.
ja helaas welquote:Op zondag 27 november 2005 18:30 schreef Inorbit het volgende:
Dat is alleen omdat ze ook zo het productiemodel verkopen, de nieuwe 320 heeft nu toch ook een viercilinder.
Sleutels bij dealer omwisselen voor die van een 130iquote:Op zondag 27 november 2005 18:32 schreef Youp het volgende:
[..]
ja helaas wel
-edit-
ik had veel liever een 6cilinder in onze 120 gehad
neuhh, eerst even wachten op de 2 deurs, of eventueel zelfs op de coupéquote:Op zondag 27 november 2005 18:50 schreef yup het volgende:
[..]
Sleutels bij dealer omwisselen voor die van een 130i![]()
het is mn moeders boodschappenkarretje en ons vervoer voor als er meer dan 2 personen mee moeten... coupe ofzo is dus geen echte optiequote:Op zondag 27 november 2005 19:05 schreef Inorbit het volgende:
[..]
neuhh, eerst even wachten op de 2 deurs, of eventueel zelfs op de coupé
?quote:Op zondag 27 november 2005 19:09 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
4 cylinder vertoont toch meer sijtage dan 6 cyl?
4,4 liter V8 met compressor 500pk, iets lichter dan de M6 dus daardoor even snel/net ietsje snellerquote:Op zondag 27 november 2005 19:28 schreef DarkManta het volgende:
[afbeelding]
1100 PK lijkt me ook onwaarschijnlijk, ik zal het wel verkeerd gelezen hebben doormijn BMW enthousiasme. Maar het schijnt een bom te zijn...
er moet nog fabrieksgarantie op jaquote:Op zondag 27 november 2005 19:18 schreef Inorbit het volgende:
1100 PK klinkt vrij ongeloofwaardig, maar een turbotje of 2 op de 5 liter V10 zou toch wel veel pk waard moeten zijn
en als er nog geen alpina is van de 6 serie komt die er zeker nog wel
euhm een standaard 535d doet 0-100 in 6 sec... met een automaatbak (er is geen handbak mogelijk) de 130i doet standaard met een 6 handbak 0-100 in 6,2 secquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:20 schreef yup het volgende:
WAt jij moet doen is een 130i rijden, volgens mij kan die 130i die 535d aardig bijbenen toch
Ik had ergens gelezen dat een 330i zelfs sneller is tot de 200 dan een standaard 535d... Maarja pk verschil is ook minimaal + de 330i weegt veel minder uiteraard...
535d doet 0-100 in 6.5 seconden hoor, denk dat 6 seconden beetje overdreven is. 130i doet 6.1 seconden over de 100 sprintquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:25 schreef Youp het volgende:
[..]
euhm een standaard 535d doet 0-100 in 6 sec... met een automaatbak (er is geen handbak mogelijk) de 130i doet standaard met een 6 handbak 0-100 in 6,2 seceen gechipte 535d houdt een M5 tot de 80 makkelijk bij
zeg 350pk en 800nm koppel ofzo
op minder gewicht dan een m5... die auto's gaan het idd pas winnen op 100-200 van een standaard 535d... bij een gechipte weet ik het niet...
ik heb hier nog 5x de bmw special liggen in carros magazine... vandaag vertelde iemand me dat daar een vergelijk tussen de 535d en de M5 stond... dus ik ga dat nu even uitpluizen
M3 E90 of M5 E60... maar een E90 M3 is nog niet uitquote:Op dinsdag 29 november 2005 20:53 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
ff een vraagje: heeft iemand al meegereden in een m5 E90?
Ik vorige maand wel (diegene had een groot accountskantoor).
yup je weet niet waar je het over hebt!!quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:36 schreef yup het volgende:
[..]
535d doet 0-100 in 6.5 seconden hoor, denk dat 6 seconden beetje overdreven is. 130i doet 6.1 seconden over de 100 sprint
Want automaat zwaar + diesel (0-100 is krachtige benzine sneller)...
130i heeft niet zulke brede achterbanden als de 535d vandaar dat ie niet zo veel sneller zal zijn: bij de 535d gewoon volgas de auto doet de rest. Bij de 130i moet je zelf ervoor zorgen dat de wielen niet doorslaan etc.
Verder is de nieuwe 330i behoorlijk wat sneller geworden dan zijn oude 231 pk broertje, en dan niet alleen doordat ie nu 258 pk ipv 231 pk heeft, maar doordat de motor ook een beter koppelverloop heeft... Met een gechipte 535d rijd je niet zomaar weg van een 330i en met een M3 rij je niet zomaar weg van een gechipte 535d :-)
E34 M5, E39 M5, Z8 met M5 motor (sneller dan de E60 M5!!), E36 M3, Z4 3.0, 645Ci, Z3 3.0 Coupe, X5 4,8iS dat spul allemaal niet goed genoeg voor een beetje vergelijk?quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:10 schreef yup het volgende:
Rij die E60 M5 eens, dan is die 535d gechipped nog wel zo tot brommermotor gedegradeert![]()
Zo een ding is zeker debiel snel alleen moet je een ding niet vergeten: dieselturbo.quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:11 schreef Youp het volgende:
[..]
yup je weet niet waar je het over hebt!!![]()
in het boekje dat in de auto ligt wat je er bij krijgt staat overigens 6,1 sec voor een standaard 535d... daarbij weegt zo'n "zware automaat" 90kg minder dan een M5...
en een E90 330 heb ik al in gereden maar dat is bij lange na niet zo snel als een (gechipte) 535d... zoals ik het je zeg en dat is niet overdreven dat ding trekt een 545 of 645 (333pk 450nm) het licht uit de ogen
daarbij wat ik zeg... van 272pk naar 350pk en van 560nm naar 800-850nm oid
lees de test in carros... op het circuit blijft hij (standaard 535d) een M5 bij alleen wanneer je iets als de nordschleife met hele hoge snelheden gaat doen niet...
dat ding is LOEI en LOEI snel... haalt ook met gemak 300km/h (volgens de eigenaar die het geprobeerd heeft)en ik schat m op 5 sec 0-100 ongeveer... kwam qua acceleratie toch wel heel erg dicht in de buurt van de Z8
en al mn collega's zijn het er mee eens dat dat een van de snelste auto's is die we hebben lopen
het enige nadeel van zo'n automaatbak is dat er vermogen in gaat zitten en het gewicht hoger is... aangezien die diesel bijna 100kg lichter is boeit het niks... andere voordelen van de automaatbak zijn de koppelomvormer en het schakelt net zo snel als die SMG bak... de koppelomvormer kan alleen een toerental een beetje langer uitsmeren (net zoals een vario op een scooter bijna) maar wanneer je dat asociale koppel hebt boeien die 20pk's die ontbreken ook niet meer... en onthoud ook even dat dat ding dik 300nm koppel meer heeft... na de 150 zal de M5 het zeker gaan winnen maar tot de 150 heeft hij het er zwaar mee... zeker met een gechippede 535d... en een M5 doet 0-100 in minder dan 5 sec hoorquote:Op dinsdag 29 november 2005 21:24 schreef yup het volgende:
[..]
Zo een ding is zeker debiel snel alleen moet je een ding niet vergeten: dieselturbo.
Stap in een 130 pk TDi en in een Kadett GSi 16v. Je zal mensen horen zweren dat die TDi 10x sneller is behalve als je ze in real life naast elkaar zet. Is die dieseltje nergens.
Wil overigens niet zeggen dat zo een ding langzaam is, moet als de brandweer knallen idd...
Maja zonder het echt te meten weet je nooit hoe hard zo een ding 0-100 doet, 5 seconden vind ik zwaar optimistisch: M5 heeft super hyper ultra SMG-7 bak (versnellingen dichterbijelkaar, acceleratie is debiel door dat), M5 weegt ongeveer zelfde en heeft 507 pk's onder de motorkap...
Oh ja de M5 doet dus ECHT 5 seconden naar de 100... No way dat een gechipte 535d dat nadoet, alleen al het gebrek aan een SMG-7 bak zou dat ding een mega nadeel moeten geven...
Heb hier een filmpje van een Duitse test, M5 een Merc met dikke motor en een Alpina ofzo... M5 doet dus 5 ECHTe seconden naar de 100...
0-100 = 5 seconden, stond duidelijk in die test. Heb het hier op film :-)quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:32 schreef Youp het volgende:
[..]
het enige nadeel van zo'n automaatbak is dat er vermogen in gaat zitten en het gewicht hoger is... aangezien die diesel bijna 100kg lichter is boeit het niks... andere voordelen van de automaatbak zijn de koppelomvormer en het schakelt net zo snel als die SMG bak... de koppelomvormer kan alleen een toerental een beetje langer uitsmeren (net zoals een vario op een scooter bijna) maar wanneer je dat asociale koppel hebt boeien die 20pk's die ontbreken ook niet meer... en onthoud ook even dat dat ding dik 300nm koppel meer heeft... na de 150 zal de M5 het zeker gaan winnen maar tot de 150 heeft hij het er zwaar mee... zeker met een gechippede 535d... en een M5 doet 0-100 in minder dan 5 sec hooren als je met die 535d dus al gewoon op papier meer pk's en dubbel zo veel koppel hebt als een 545/645... dan blaas je die dus gegarandeerd weg... en die doen 5,6 (645) en 5,8(545) over de 0-100....
en anders lees je de carros BMW special maardaar hebben ze je het helemaal fijn uitgelegd... wat een standaard 535d al presteerd ten opzichte van een M5
jep... ik denk alleen dat dat ding zodanig onbetaalbaar word dat dat niet zo gauw gebeurt... er zal iig niet veel aan vertuned worden enzoquote:Op dinsdag 29 november 2005 21:46 schreef yup het volgende:
[..]
0-100 = 5 seconden, stond duidelijk in die test. Heb het hier op film :-)
Verder hangt het van versnelling etc af, zo een 535d heeft gewoon mega power ook op lage toeren...
Als een 535d al zo snel is wat gaat een 535i dan doenWant die krijgt dus out of the box 330 pk, met chip zeg maaar 380 pk... Lijkt me een M3 killer/autobahn stealthmachine...
335i is al gespot in de USA (was een undercover auto, dus voor test doeleinden etc.)... Dat lijkt me dus de ultieme stealthmachine... Wat ze al jaren met die VAG producten deden is nu mogelijk met BMW. Een chip erop, andere intercooler downpipe katvervanger etc, en dan is 450 pk ook mogelijk denk ik. Dan praten we pas over pk's
M3 krijgt dikke motor, iig geen reihe 6, weet ik zeker. Of ze moeten opeens een boel pk's eruit kunnen toveren.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:14 schreef Youp het volgende:
[..]
jep... ik denk alleen dat dat ding zodanig onbetaalbaar word dat dat niet zo gauw gebeurt... er zal iig niet veel aan vertuned worden enzoen ik hoop dat ze de M3 toch nog op afstand houden
zal ook wel gebeuren qua onderstel enzo...
M3 krijgt een V8 dat is al langer duidelijkquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:22 schreef yup het volgende:
[..]
M3 krijgt dikke motor, iig geen reihe 6, weet ik zeker. Of ze moeten opeens een boel pk's eruit kunnen toveren.
Wees blij, eindelijk is het gekker in autoland.
Wist je dat ze ook bij Seat aan idiot tuning zijn begonnen (de hel was daar allang losgebarsten maar tochc)? De nieuwe 2 liter TFSi bijv:
Ander chip, katvervangers downpipe en je hebt 270 pk (ECHTE pk's)... Nou icm met dat lage gewicht denk ik dat je het behoorlijk moeilijk gaat krijgen met je dikke 535d (om maar een voorbeeld te noemen).
Gewoon 335i uitbrengen, chip ander uitlaat etc. en dan gaan we debiele vermogens zien. Wat zij kunnen in jappenland kunnen ze ook in Deutschland :-)
geen flauw idee eigenlijk... ik weet wel dat ze het originele brein geflashed hebben.. er is geen aftermarket brein in gekomenquote:Op woensdag 30 november 2005 01:07 schreef JWD het volgende:
Youp: waar hadden ze die 535d laten chippen? Ben namelijk opzoek naar een goed adres in NL![]()
Tussensprintjes.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:13 schreef Inorbit het volgende:
Bij Top Gear hadden ze toch laten zien dat de 535d de 545i niet bij kon houden terwijl de D zo iedioot veel koppel heeft, je hebt ook een breede powerband nodig om van je pk's te kunne genieten
beide auto's zijn zo ongeveer alleen maar verkrijgbaar met een automaatbak yupquote:Op woensdag 30 november 2005 19:50 schreef yup het volgende:
[..]
Tussensprintjes.
Snelweg 535d en 545i. Beide rijden 120, de 535d kan enorm snel accelereren door zijn koppel, maar de 545i moet in de hoogste versnelling accelereren domweg omdat ie niet wist dat de 535d hem had uitgedaagd, zo simpel is het.
TDi effect zeg maar, die gasten denken ook dat ze alles eruit rijden![]()
klopt een standaard 545i is net wat sneller... maar gechipped gaat die 535d zowel over het aantal pk's heen (350 ofzo) en het koppel verhoogd dus van 560 naar 800-850nmquote:Op woensdag 30 november 2005 18:13 schreef Inorbit het volgende:
Bij Top Gear hadden ze toch laten zien dat de 535d de 545i niet bij kon houden terwijl de D zo iedioot veel koppel heeft, je hebt ook een breede powerband nodig om van je pk's te kunne genieten
jah goh... maarja de M5 heeft wel 4 cilinders en 2 liter meer inhoud... en de ontwikkeling van de diesel loopt ook "maar" 60 jaar achter op de ontwikkeling van benzinequote:Op woensdag 30 november 2005 21:14 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
was idd een M5 e60 waarin ik meereed. Die mensen zeggen steeds dat diesel zo snel is, logisch met al die turbo's. Dus vind ik de vergelijkingen met benzine niet echt eerlijk.
Moeten ze eens een turbo op doodgewone benzineblokje knallen, dan is het ineens overduidelijk hoe waardeloos de diesel wel is
nou pk/liter verhouding is dit toch de extreemste dieselquote:Op woensdag 30 november 2005 20:56 schreef yup het volgende:
Megakoppel he.
Vergeet niet youp dat dat ding echt geen 2 ton haalt... Zowiezo paar automaten slopen in zijn auto leven.
Je hebt ook genoeg Pimppreza's die 400+ pk's leveren, of dat lang heel blijft heb ik serieuze twijfels over...
Dat het ding een raket is geloof ik wel, ik denk zelfs dat je een M3 het erg moeilijk kan maken, maar je moet niet vergeten dat het een twin turbo 3 liter diesel is
Niet gek dat ie dan zo snel is he.
Ik vind 272 pk zelfs dik tegenvallen voor een 3 liter twin turbo diesel, denk dat ze dat gedaan hebben om maximaal levensduur te garanderen... Of misschien dat ie teveel in de buurt van de M3 kan komen, who knows...
ter compensatie van al die turbo's die op 535d gepleurd zijnquote:Op woensdag 30 november 2005 21:17 schreef Youp het volgende:
[..]
jah goh... maarja de M5 heeft wel 4 cilinders en 2 liter meer inhoud...
'nee, het loopt niet echt achter, toen diesel vroeger nog wat 'minder' was dan benzine, is er met meer noodzaak aan diesels ontwikkeld dan bij benzines. Nu zijn ze ongeveer gelijkwaardig en is er niet echt PURE noodzaak om ze nog harder vooruit te ontwikkelenquote:en de ontwikkeling van de diesel loopt ook "maar" 60 jaar achter op de ontwikkeling van benzine
Je moet ook niet vergeten dat een benzine turbo bizar veel vermogen afgeeft...quote:Op woensdag 30 november 2005 21:17 schreef Youp het volgende:
[..]
jah goh... maarja de M5 heeft wel 4 cilinders en 2 liter meer inhoud... en de ontwikkeling van de diesel loopt ook "maar" 60 jaar achter op de ontwikkeling van benzine
is er ook, opel OPC, 1.9 diesel met ruim 200 pk's.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:30 schreef yup het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: ik moet de eerste 2 liter turbo diesel zien met standaard meer dan 200 pk
ik ben ook pro benzine... M powahquote:Op woensdag 30 november 2005 21:30 schreef yup het volgende:
[..]
Je moet ook niet vergeten dat een benzine turbo bizar veel vermogen afgeeft...
Zie de Lancer Evo FQ400... 200 pk per liter (405 pk uit een 2 liter)... Dat zie ik een diesel nog niet nadoen... En dat is een auto met fabrieksgarantie...
2 liter 16v zonder turbo = 240 pk... Honda S2000 blokje...
Bijvoorbeeld: ik moet de eerste 2 liter turbo diesel zien met standaard meer dan 200 pk... Opel Calibra turbo uit jaar kruik had al 204 pk uit een 2 litertje...
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de nieuwe diesels impressive, maar ze hebben nog steeds een achterstand op de serieuzere benzinemotoren...
Verder hangt het af van voorkeur.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:33 schreef Youp het volgende:
[..]
ik ben ook pro benzine... M powah
maar die diesels zijn precies zoals je het zegt impressive... maar doe mij maar gewoon een benzine autoookal is zo'n gechipte olieboot snel...
ik heb juist een motor die geen toeren jankt... maar wel enorm beuktquote:Op woensdag 30 november 2005 21:36 schreef yup het volgende:
[..]
Verder hangt het af van voorkeur.
Als ik net zo oud als me pa was met gezin: diesel all the way, die ouwe knalt toch niet.
Maar nu als een jonge god () heb ik liever een toerenbeukende benzine, want ik ga toch wel knallen :-)
Power op lage toeren is wel leuk, maar niet zo nodig voor mij, schakel liever paar tanden terug :-)
Als dagelijks hok zou ik diesel zeker niet erg vinden, want ik hoef niet 24/7 te redlinen. Koop je maar (in mijn geval) een motor erbij voor het echte toerenbeuk/knalwerk :-)
toffe gadget voor je pc!quote:Op donderdag 1 december 2005 15:28 schreef Geqxon het volgende:
Hebben jullie al de iDrive Media Player op je PC geinstalleerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |