abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32537738
Mooie foto

Doe mij de voorste maar
pi_32537774
Doe mij maar mijn 630 CS, uit '79!
Pimp my Daf!
pi_32538147
Waar staat BMW eigenlijk voor
En nee geen Boeren Mest Wagen...
pi_32538183
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:16 schreef KeessieX het volgende:
Waar staat BMW eigenlijk voor
En nee geen Boeren Mest Wagen...
Beierse Motore Werke
pi_32538337
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:17 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Beierse Motore Werke
Ok klinkt spannend
Als extra toevoeging even mijn favo BMW:


pi_32538431



pi_32538601
Wordt er eigenlijk nog wel eens gedacht aan een opvolger voor de legendarische 850? Ook had ik trouwens geruchten gehoord dat er een 4 serie zou komen, soort 3 serie coupe. Weet daar iemand iets van?

  donderdag 24 november 2005 @ 16:08:04 #9
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_32539675
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:17 schreef Geqxon het volgende:

[Waar staat BMW eigenlijk voor]

Beierse Motore Werke


Bayerische Motoren Werke
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_32540244
Inderdaad ja
pi_32540299
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:33 schreef KeessieX het volgende:
Wordt er eigenlijk nog wel eens gedacht aan een opvolger voor de legendarische 850? Ook had ik trouwens geruchten gehoord dat er een 4 serie zou komen, soort 3 serie coupe. Weet daar iemand iets van?

[afbeelding]
Het verhaal wat ik toen hoorde is dat de 3serie een 4deurs zou worden en de 4serie de 2deurs variant daarop, net als 5 en 6 serie en dan zou er dus ook een 8serie weer komen en een 2serie als kleine coupe van de 1serie, maar het hele verhaal lijkt me niet te kloppen. Zeker niet nu de 3serie er gewoon als coupe gaat komen. (toch?)
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_32542327
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:33 schreef KeessieX het volgende:
Wordt er eigenlijk nog wel eens gedacht aan een opvolger voor de legendarische 850? Ook had ik trouwens geruchten gehoord dat er een 4 serie zou komen, soort 3 serie coupe. Weet daar iemand iets van?

[afbeelding]
wat dacht je van de 6serie?



en hier met al zn voorgangers:


-edit-

project 4 serie is al lang weer van de baan, er komt gewoon een 3serie coupe van de E90 maar zoals ik in het vorige topic al gemeld heb blijkt deze van voor en van achteren totaal niet meer te lijken op de 4 deurs E90
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:28 schreef Mr._T-Rex het volgende:

[..]

Het verhaal wat ik toen hoorde is dat de 3serie een 4deurs zou worden en de 4serie de 2deurs variant daarop, net als 5 en 6 serie en dan zou er dus ook een 8serie weer komen en een 2serie als kleine coupe van de 1serie, maar het hele verhaal lijkt me niet te kloppen. Zeker niet nu de 3serie er gewoon als coupe gaat komen. (toch?)
juist en een 8 serie heeft niet meer op de planning gestaan...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32542645
quote:
Op woensdag 23 november 2005 23:18 schreef yup het volgende:

[..]

In 1988 ofzo had Opel al een GSi 2.0i 16v DOHC met 150 pk en 196 nm heur

Ok het is geen M blok, maar het kan echt wel wat beter. Kijk maar naar Honda, 240 pk uit een 2 liter 16v , ok wel VTEC, maar laat BMW dan ook zoeits in die motoren pleuren. Lijkt me wel wat een 320iS die 9000 rpm draait
ja juist en GSi van opel is net als M van BMW... dat is dus ook weer een top motor van opel geweest... en bmw had toen der tijd in de M modellen al veeeel meer liggen

die 320si is gewoon een leuk "clubsport" modelletje... afgeleid van de touringcar raceauto... dat is geen maximaal getuned geval zoals bij de E30 320iS het geval was
quote:
Op donderdag 24 november 2005 00:16 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Vanos is al zoiets als VTEC toch?

En je geeft als voorbeeld dat Alfa een 2ltr heeft met 165pk, dan doet bmw het met 172 toch niet gek? Een getal zegt ook niet alles natuurlijk
nee vanos is een variabele kleplicht hoogte... hiermee kan je de kleppen verder open laten gaan of minder ver.. daarmee kan je gas geven bij de nieuwere typen vanos (geen gasklep meer dus) en bij de oudere stelt hij gewoon de kleplichthoogte bij afhankelijk van de vraag naar vermogen (toerental, gasstand)

valvetronic is de nokkenasverstelling van BMW wat dus vergelijkbaar is met Vtec zeg maar
quote:
Op donderdag 24 november 2005 09:13 schreef yup het volgende:

[..]

Tuurlijk zegt een getal niks, maar vergeet niet dat de gewicht van de auto's enorm zijn toegenomen de laatste jaren. Dan kan je met recht zeggen meer pk's = beter...
BMW is anders wel een van de weinige merken waarbij de prestaties ondanks de groei van het gewicht toenemen... een 325 van nu is ondanks zn overgewicht sneller dan een 325 van vorig jaar... en dat geldt voor alle modellen behalve voor de nieuwe 320 waar een 2.0 4cilinder in ligt in plaats van een 2.2 6cilinder... maar dat komt omdat de 2 liter nu een beetje een budget motor geworden is in de 3serie

en trouwens meer pk's wil niet zeggen dat t beter is... wanneer jij 250pk hebt bij 9000 toeren of je hebt 200pk bij 4500 toeren... nou ik weet het wel die 2e heeft bijna het dubbele maximale koppel en koppel is belangrijk....
quote:
Op donderdag 24 november 2005 10:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

bullshit!
Wacht maar af.. dan zal je het zelf zien.
atmosferisch
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32551511


Supergeil, de nieuwe 3-serie met de V10-motor van de M5, alleen even de two-tone optie niet aanvinken en ze mogen hem zo op de oprit parkeren, 550 pk :yes:

Pas geleden nog even een foto'tje lopen schieten, kan ook wel in dit topic:

pi_32552766
tvp
pi_32552917
Die two-tone is denk ik vanwege de carbon-fibre motorkap
pi_32554089
kreeg een mailtje van neef uit US (nouja, niet echt neef, maar is lang verhaal) pic was best wel puik, dus dat hoort hier thuis!



btw,



3 serie ook, ziet best goed uit. Is het geen idee om dit plaatje in volgende fapperstopic te gebruiken
Verwijderd door Admin.
pi_32554231
Dat ziet er best californisch uit
pi_32558114
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:58 schreef PteV het volgende:
[afbeelding]

Supergeil, de nieuwe 3-serie met de V10-motor van de M5, alleen even de two-tone optie niet aanvinken en ze mogen hem zo op de oprit parkeren, 550 pk :yes:
Het valt me steeds vaker op dat tuners met photoshop bewerkte plaatjes uitbrengen, deze is volgens mij geen uitzondering. Zouden ze hiermee animo willen pijlen, voordat ze echt de kit uit de fabriek laten rollen?
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:14 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
kreeg een mailtje van neef uit US (nouja, niet echt neef, maar is lang verhaal) pic was best wel puik, dus dat hoort hier thuis!

[afbeelding]
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  vrijdag 25 november 2005 @ 08:57:57 #20
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_32558486
strakke bak
die achterlichten wil ik ook nog maar heb het geld er nog niet voor over

M'n auto wordt als het goed is binnenkort compleet gepolijst door een prof schadehersteller. D'r zitten her en der wat krasjes. Vooral op het dak omdat de vorige eigenaar er graag boodschappen op zette ofzo. M'n vriendin heeft een scootmobiel in d'r 106je gehad dus de schadehersteller moest toch aan het werk. Aangezien ik die vent ken kon ik regelen dat ie mijn auto aanpakte en dat bij de rekening voor de 106 opdrukte :#
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_32573754
En wie heeft zijn BMW al uitgelaten op het besneeuwde plaatselijke parkeerterrein?? Hier jammergenoeg nog geen sneeuw, alleen beetje veel regen en hagel.
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:43:35 #22
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_32574501
hier in de achterhoek stikt het van de sneeuw. Heb vandaag al 3x vastgezeten. Elke keer met de voorwielen in een gootje en de achterwielen zonder grip. Heb helemaal niet aan donuts draaien gedacht. Was allang blij dat ik elke keer heel over kwam. Sneeuw ligt hier op sommige plekken zo'n 20 cm hoog dus ik kwam d'r amper door
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_32575125
Ik heb al mijn slides gemaakt vanochten over de hagel, spiegelglad
toen ik kwartgas gaf in ze'n 2 bij zo'n 2.000 toeren ging de achterkant om,
even later bij 30 in ze'n 3 ook

gelukkig was de hagel snel weg, want met 40 achter een voorligger moeten hangen op een 80 weg naar je werk met haast is geen pretje
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_32581336
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 18:22 schreef Virus.NL het volgende:
En wie heeft zijn BMW al uitgelaten op het besneeuwde plaatselijke parkeerterrein?? Hier jammergenoeg nog geen sneeuw, alleen beetje veel regen en hagel.
ik wacht even tot morgen.. er is tot 30cm sneeuw gemeld hier in limbabwe even de DSC van de einser uit

vandaag wel nog 100km met een 12cilinder door de bagger gereden...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32585282

Dat gaas staat leuk
  zaterdag 26 november 2005 @ 09:45:39 #27
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_32589543
zijn toch de meeste lelijke bumpers ooit. Als je dat je bmw aandoet dan verdien je hem niet
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_32590466
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 09:45 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
zijn toch de meeste lelijke bumpers ooit. Als je dat je bmw aandoet dan verdien je hem niet

inderdaad
In Gouda staat er 1 met dezelfde bumpers en je kan door de nieren de straat zien. het is echt om te janken
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_32590813
E39 M5 V8 400 pk vs Audi MTM RS6 met 500 pk.

Volgauto is CSL. Wedstrijdjes zijn, "verrassend" zeg maar.

Op Duitse autobahn...

http://www.free4games.de/bmwdrivers/w1.wmv
pi_32592656
Die CSL lijkt het nog goed bij te kunnen houden, misschien door de slipstream, maar op sommige momenten lijktie zelfs in te halen
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_32592930
Als je 19 bent hoe zit het dan met een 6 serie verzekeren? kan dat?
pi_32593565
Ik gok dat de PK / Leeftijd verhouding niet goed is. Kijk anders even op bijvoorbeeld www.unive.nl
pi_32594840
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:07 schreef 2609 het volgende:
Als je 19 bent hoe zit het dan met een 6 serie verzekeren? kan dat?
ja, het kost alleen een hoop...

ali B heeft een 645 bijvoorbeeld... en ik rij ook in die bakken maar dat valt onder de bedrijfsverzekering van de dealer geloof ik
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:40 schreef Geqxon het volgende:
Ik gok dat de PK / Leeftijd verhouding niet goed is. Kijk anders even op bijvoorbeeld www.unive.nl
daar kan je m al niet verzekeren alleen om de waarde

[ Bericht 33% gewijzigd door Youp op 26-11-2005 14:49:58 ]
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32595091
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:28 schreef Youp het volgende:

[..]

ik wacht even tot morgen.. er is tot 30cm sneeuw gemeld hier in limbabwe even de DSC van de einser uit

vandaag wel nog 100km met een 12cilinder door de bagger gereden...
nou en dat heb ik dus gedaan vanmorgen op een brede mooie landweg in het dorp waar ik oorspronkelijk vandaan kom

driften van links naar rechts naar links naar rechts en dan 180 graden draaien en verder... ben wel 1x goed vast komen te zitten in de sneeuw moest mn maat uitstappen om te duwen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32595351
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:52 schreef Inorbit het volgende:
Die CSL lijkt het nog goed bij te kunnen houden, misschien door de slipstream, maar op sommige momenten lijktie zelfs in te halen
een M3 CSL is met 360pk oid en iets van 1100kg niet echt langzamer dan een M5 en door de bocht is hij veeeeel sneller

-edit-

wat ben je dan met je RS6 met 100pk meer

[ Bericht 7% gewijzigd door Youp op 26-11-2005 15:14:26 ]
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32609459
RS6 is automaat, en weegt wel wat meer dan de M5. Zegt wel wat over de M5 (die is dus errug snel) en over de RS6 (valt vies tegen)...

Overigens had ik al eerder een interessante kill gezien, een 320+- pk's Subaru Impreza tegen een 450 pk RS6. Die Impreza liep op dat ding in en leek het zelfs in te halen, maar op hoge snelheden begon de RS6 heel klein beetje terrein te winnen. Dat wil zeggen: let effe niet op in je dikke RS6 en een Pimp-preza rijd je er al uit
pi_32616693
quote:
Op zondag 27 november 2005 01:07 schreef yup het volgende:
RS6 is automaat, en weegt wel wat meer dan de M5. Zegt wel wat over de M5 (die is dus errug snel) en over de RS6 (valt vies tegen)...

Overigens had ik al eerder een interessante kill gezien, een 320+- pk's Subaru Impreza tegen een 450 pk RS6. Die Impreza liep op dat ding in en leek het zelfs in te halen, maar op hoge snelheden begon de RS6 heel klein beetje terrein te winnen. Dat wil zeggen: let effe niet op in je dikke RS6 en een Pimp-preza rijd je er al uit
de laatste nieuwe RS6 is 0-100 0,1 sec langzamer dan de nieuwe M5... maar 100-200 is dat iets van 3 of 4 sec
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32618163
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 15:03 schreef Youp het volgende:

[..]

een M3 CSL is met 360pk oid en iets van 1100kg niet echt langzamer dan een M5 en door de bocht is hij veeeeel sneller

-edit-

wat ben je dan met je RS6 met 100pk meer
Ja, maar op hogere snelheden gaat het niet meer om gewicht, maar om pk en stroomlijning
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_32618605
Ohja

BMW is WTCC kampioen
natuurlijk



2005 FIA WTCC Drivers' Championship

Pos. Driver Car Points

1 Andy Priaulx BMW 320i 101
2 Dirk Müller BMW 320i 86
3 Fabrizio Giovanardi Alfa Romeo 156 81
4 Augusto Farfus Jr Alfa Romeo 156 64
5 Jörg Müller BMW 320i 59
6 Rickard Rydell SEAT León Cupra 56
7 Gabriele Tarquini Alfa Romeo 156 55
8 James Thompson Alfa Romeo 156 53
9 Antonio García BMW 320i 51
10 Alessandro Zanardi BMW 320i 35
11 Jordi Gené SEAT León Cupra 32
12 Peter Terting SEAT León Cupra 30
13 Alain Menu Chevrolet Lacetti 15
14 Duncan Huisman BMW 320i 13
15 Tom Coronel SEAT Toledo Cupra 11
16 Jason Plato SEAT Toledo Cupra 10
17 Nicola Larini Chevrolet Lacetti 9
18 Stefano D´Aste BMW 320i 8
19 Roberto Colciago Honda Accord Euro R 4
20 Robert Huff Chevrolet Lacetti 3
21 Stéphane Ortelli SEAT Toledo Cupra 3
22 Marc Carol SEAT Toledo Cupra 1

http://bmw-motorsport.com/ms/en/races/wtcc/special_win/index.html

ik vond dit wel vermeldenswaardig voor een bmw fantopic

[ Bericht 2% gewijzigd door Inorbit op 27-11-2005 15:51:12 ]
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_32619165
en 5 BMW's in de top 10

-edit-

ik ben wel bang voor de prestaties wanneer ze die 6cilinder inwisselen voor een 4cilinder en die foto van jou is geen WTCC auto
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32619717
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:26 schreef Youp het volgende:
en 5 BMW's in de top 10

-edit-

ik ben wel bang voor de prestaties wanneer ze die 6cilinder inwisselen voor een 4cilinder en die foto van jou is geen WTCC auto
en maar 1 Seat en zelfs 0 Chevy's

haha, indd dat zie je goed, Nu niet meer

[ Bericht 4% gewijzigd door Inorbit op 27-11-2005 15:52:59 ]
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_32621908
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:26 schreef Youp het volgende:
en 5 BMW's in de top 10

-edit-

ik ben wel bang voor de prestaties wanneer ze die 6cilinder inwisselen voor een 4cilinder en die foto van jou is geen WTCC auto
Denk dat het snor zal zitten met prestaties. Iets zegt me dat die 4 cylinder NOG lichter zal worden, en voor een betere gewichtsverdeling zal zorgen.
pi_32623834
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:07 schreef yup het volgende:

[..]

Denk dat het snor zal zitten met prestaties. Iets zegt me dat die 4 cylinder NOG lichter zal worden, en voor een betere gewichtsverdeling zal zorgen.
beter dan 50-50 is er niet en dat had die 6cilinder ook daarbij is het nieuwe 6cilinder blok van magnesium en volgensmij qua gewicht vergelijkbaar of zelfs lichter dan de nieuwe 4cilinder maar uit zo'n 6pitter halen ze gewoon meer vermogen... en dan nog het geluid... inlijn 6 roelage...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32623871
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:27 schreef Youp het volgende:

[..]

beter dan 50-50 is er niet en dat had die 6cilinder ook daarbij is het nieuwe 6cilinder blok van magnesium en volgensmij qua gewicht vergelijkbaar of zelfs lichter dan de nieuwe 4cilinder maar uit zo'n 6pitter halen ze gewoon meer vermogen... en dan nog het geluid... inlijn 6 roelage...
Als BMW er een 4 inlijn lepelt doen ze dat niet zonder reden. Weet ik zeker.
pi_32623958
Dat is alleen omdat ze ook zo het productiemodel verkopen, de nieuwe 320 heeft nu toch ook een viercilinder.
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_32623970
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:27 schreef yup het volgende:

[..]

Als BMW er een 4 inlijn lepelt doen ze dat niet zonder reden. Weet ik zeker.
er is geen 6cilinder meer die aan de max toegestane cilinderinhoud voldoet ofzo?

wat is de max toegestane cilinderinhoud btw? want de E46 320 (vanaf 2000) was ook 2.2 liter...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32623997
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:30 schreef Inorbit het volgende:
Dat is alleen omdat ze ook zo het productiemodel verkopen, de nieuwe 320 heeft nu toch ook een viercilinder.
ja helaas wel

-edit-

ik had veel liever een 6cilinder in onze 120 gehad
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32624493
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:32 schreef Youp het volgende:

[..]

ja helaas wel

-edit-

ik had veel liever een 6cilinder in onze 120 gehad
Sleutels bij dealer omwisselen voor die van een 130i
pi_32624924
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:50 schreef yup het volgende:

[..]

Sleutels bij dealer omwisselen voor die van een 130i
neuhh, eerst even wachten op de 2 deurs, of eventueel zelfs op de coupé
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_32625022
4 cylinder vertoont toch meer sijtage dan 6 cyl?
Verwijderd door Admin.
  zondag 27 november 2005 @ 19:11:37 #51
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_32625071
Iemand al foto`s of specs, van de BMW B6 Alpine?
Ergens heb ik gelezen, ik weet niet meer waar dat er een B<W B^gebouwd zou worden met maar liefst 1100 PK en dat voor een gewone straat versie.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_32625134
dat is gelul (nu nog anno 2005), daar ben ik 100% van overtuigd
Verwijderd door Admin.
  zondag 27 november 2005 @ 19:16:26 #53
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_32625200
-edit-

Kut, foto doet het niet
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_32625250
ja leuk maar het zal geen 1100 pk's hebben zonder extreme onderhoud.
Verwijderd door Admin.
pi_32625261
1100 PK klinkt vrij ongeloofwaardig, maar een turbotje of 2 op de 5 liter V10 zou toch wel veel pk waard moeten zijn
en als er nog geen alpina is van de 6 serie komt die er zeker nog wel
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  zondag 27 november 2005 @ 19:25:31 #56
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_32625422


Wel een foto van de BMW B6 alpina, maar geen specs
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  zondag 27 november 2005 @ 19:28:40 #57
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_32625499


1100 PK lijkt me ook onwaarschijnlijk, ik zal het wel verkeerd gelezen hebben doormijn BMW enthousiasme. Maar het schijnt een bom te zijn...
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_32625597
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:05 schreef Inorbit het volgende:

[..]

neuhh, eerst even wachten op de 2 deurs, of eventueel zelfs op de coupé
het is mn moeders boodschappenkarretje en ons vervoer voor als er meer dan 2 personen mee moeten... coupe ofzo is dus geen echte optie

maar 130i is wel een optie
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32625614
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:09 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
4 cylinder vertoont toch meer sijtage dan 6 cyl?
?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32625650
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:28 schreef DarkManta het volgende:
[afbeelding]

1100 PK lijkt me ook onwaarschijnlijk, ik zal het wel verkeerd gelezen hebben doormijn BMW enthousiasme. Maar het schijnt een bom te zijn...
4,4 liter V8 met compressor 500pk, iets lichter dan de M6 dus daardoor even snel/net ietsje sneller

specs kun je opzoeken via de search want er is een topic over geweest hier op fok en in het bmw fantopic is hij ook besproken...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32625671
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:18 schreef Inorbit het volgende:
1100 PK klinkt vrij ongeloofwaardig, maar een turbotje of 2 op de 5 liter V10 zou toch wel veel pk waard moeten zijn
en als er nog geen alpina is van de 6 serie komt die er zeker nog wel
er moet nog fabrieksgarantie op ja
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32676538
holy @$^#@ ik heb vandaag een gechipte 535d gereden omfg wat is dat snel... absurd snel gewoon beginnen te kwispelen bij 90-100km/h terwijl de dsc helemaal aan het flippen is in de 3e versnelling (had hem op semi automaat stand staan)

dat zal wel een automaatbak kosten per 50.000km
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32676863
WAt jij moet doen is een 130i rijden, volgens mij kan die 130i die 535d aardig bijbenen toch

Ik had ergens gelezen dat een 330i zelfs sneller is tot de 200 dan een standaard 535d... Maarja pk verschil is ook minimaal + de 330i weegt veel minder uiteraard...
pi_32676976
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:20 schreef yup het volgende:
WAt jij moet doen is een 130i rijden, volgens mij kan die 130i die 535d aardig bijbenen toch

Ik had ergens gelezen dat een 330i zelfs sneller is tot de 200 dan een standaard 535d... Maarja pk verschil is ook minimaal + de 330i weegt veel minder uiteraard...
euhm een standaard 535d doet 0-100 in 6 sec... met een automaatbak (er is geen handbak mogelijk) de 130i doet standaard met een 6 handbak 0-100 in 6,2 sec een gechipte 535d houdt een M5 tot de 80 makkelijk bij zeg 350pk en 800nm koppel ofzo op minder gewicht dan een m5... die auto's gaan het idd pas winnen op 100-200 van een standaard 535d... bij een gechipte weet ik het niet...

ik heb hier nog 5x de bmw special liggen in carros magazine... vandaag vertelde iemand me dat daar een vergelijk tussen de 535d en de M5 stond... dus ik ga dat nu even uitpluizen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32677164
nou even gelezen enzo... en ze hebben op het circuit getest en al... en tot de 150 blijft een standaard 535d een M5 bij pas vanaf de 150 gaat deze laatste als een speer er vandoor...

de 535d heeft standaard ook 40nm koppel meer dat 4100rpm eerder piekt dan dat van de M5...


ik wil wel eens met die gechipte 535d naast een M5 gaan staan... ik ben er iig zeker van dat het ding een stuk sneller is dan onze 645 (5,6sec 0-100)
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32677253
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:25 schreef Youp het volgende:

[..]

euhm een standaard 535d doet 0-100 in 6 sec... met een automaatbak (er is geen handbak mogelijk) de 130i doet standaard met een 6 handbak 0-100 in 6,2 sec een gechipte 535d houdt een M5 tot de 80 makkelijk bij zeg 350pk en 800nm koppel ofzo op minder gewicht dan een m5... die auto's gaan het idd pas winnen op 100-200 van een standaard 535d... bij een gechipte weet ik het niet...

ik heb hier nog 5x de bmw special liggen in carros magazine... vandaag vertelde iemand me dat daar een vergelijk tussen de 535d en de M5 stond... dus ik ga dat nu even uitpluizen
535d doet 0-100 in 6.5 seconden hoor, denk dat 6 seconden beetje overdreven is. 130i doet 6.1 seconden over de 100 sprint

Want automaat zwaar + diesel (0-100 is krachtige benzine sneller)...

130i heeft niet zulke brede achterbanden als de 535d vandaar dat ie niet zo veel sneller zal zijn: bij de 535d gewoon volgas de auto doet de rest. Bij de 130i moet je zelf ervoor zorgen dat de wielen niet doorslaan etc.

Verder is de nieuwe 330i behoorlijk wat sneller geworden dan zijn oude 231 pk broertje, en dan niet alleen doordat ie nu 258 pk ipv 231 pk heeft, maar doordat de motor ook een beter koppelverloop heeft... Met een gechipte 535d rijd je niet zomaar weg van een 330i en met een M3 rij je niet zomaar weg van een gechipte 535d :-)
pi_32680257
ff een vraagje: heeft iemand al meegereden in een m5 E90?

Ik vorige maand wel (diegene had een groot accountskantoor).
Verwijderd door Admin.
pi_32680462
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:53 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
ff een vraagje: heeft iemand al meegereden in een m5 E90?

Ik vorige maand wel (diegene had een groot accountskantoor).
M3 E90 of M5 E60... maar een E90 M3 is nog niet uit

ik heb overigens nog niet in een E60 M5 gereden maar wel al in snellere auto's (BMW)
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32680710
Rij die E60 M5 eens, dan is die 535d gechipped nog wel zo tot brommermotor gedegradeert
pi_32680738
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:36 schreef yup het volgende:

[..]

535d doet 0-100 in 6.5 seconden hoor, denk dat 6 seconden beetje overdreven is. 130i doet 6.1 seconden over de 100 sprint

Want automaat zwaar + diesel (0-100 is krachtige benzine sneller)...

130i heeft niet zulke brede achterbanden als de 535d vandaar dat ie niet zo veel sneller zal zijn: bij de 535d gewoon volgas de auto doet de rest. Bij de 130i moet je zelf ervoor zorgen dat de wielen niet doorslaan etc.

Verder is de nieuwe 330i behoorlijk wat sneller geworden dan zijn oude 231 pk broertje, en dan niet alleen doordat ie nu 258 pk ipv 231 pk heeft, maar doordat de motor ook een beter koppelverloop heeft... Met een gechipte 535d rijd je niet zomaar weg van een 330i en met een M3 rij je niet zomaar weg van een gechipte 535d :-)
yup je weet niet waar je het over hebt!!

in het boekje dat in de auto ligt wat je er bij krijgt staat overigens 6,1 sec voor een standaard 535d... daarbij weegt zo'n "zware automaat" 90kg minder dan een M5...

en een E90 330 heb ik al in gereden maar dat is bij lange na niet zo snel als een (gechipte) 535d... zoals ik het je zeg en dat is niet overdreven dat ding trekt een 545 of 645 (333pk 450nm) het licht uit de ogen

daarbij wat ik zeg... van 272pk naar 350pk en van 560nm naar 800-850nm oid

lees de test in carros... op het circuit blijft hij (standaard 535d) een M5 bij alleen wanneer je iets als de nordschleife met hele hoge snelheden gaat doen niet...

dat ding is LOEI en LOEI snel... haalt ook met gemak 300km/h (volgens de eigenaar die het geprobeerd heeft) en ik schat m op 5 sec 0-100 ongeveer... kwam qua acceleratie toch wel heel erg dicht in de buurt van de Z8 en al mn collega's zijn het er mee eens dat dat een van de snelste auto's is die we hebben lopen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32680787
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:10 schreef yup het volgende:
Rij die E60 M5 eens, dan is die 535d gechipped nog wel zo tot brommermotor gedegradeert
E34 M5, E39 M5, Z8 met M5 motor (sneller dan de E60 M5!!), E36 M3, Z4 3.0, 645Ci, Z3 3.0 Coupe, X5 4,8iS dat spul allemaal niet goed genoeg voor een beetje vergelijk?

-edit-

gechipte E46 330d! in de TC met 120 3 automaatbakken versleten op 120.000km en diff losgetrokken van het chassis

diesel is niet meer wat het geweest is tegenwoordig
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32681129
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:11 schreef Youp het volgende:

[..]

yup je weet niet waar je het over hebt!!

in het boekje dat in de auto ligt wat je er bij krijgt staat overigens 6,1 sec voor een standaard 535d... daarbij weegt zo'n "zware automaat" 90kg minder dan een M5...

en een E90 330 heb ik al in gereden maar dat is bij lange na niet zo snel als een (gechipte) 535d... zoals ik het je zeg en dat is niet overdreven dat ding trekt een 545 of 645 (333pk 450nm) het licht uit de ogen

daarbij wat ik zeg... van 272pk naar 350pk en van 560nm naar 800-850nm oid

lees de test in carros... op het circuit blijft hij (standaard 535d) een M5 bij alleen wanneer je iets als de nordschleife met hele hoge snelheden gaat doen niet...

dat ding is LOEI en LOEI snel... haalt ook met gemak 300km/h (volgens de eigenaar die het geprobeerd heeft) en ik schat m op 5 sec 0-100 ongeveer... kwam qua acceleratie toch wel heel erg dicht in de buurt van de Z8 en al mn collega's zijn het er mee eens dat dat een van de snelste auto's is die we hebben lopen
Zo een ding is zeker debiel snel alleen moet je een ding niet vergeten: dieselturbo.

Stap in een 130 pk TDi en in een Kadett GSi 16v. Je zal mensen horen zweren dat die TDi 10x sneller is behalve als je ze in real life naast elkaar zet. Is die dieseltje nergens.

Wil overigens niet zeggen dat zo een ding langzaam is, moet als de brandweer knallen idd...

Maja zonder het echt te meten weet je nooit hoe hard zo een ding 0-100 doet, 5 seconden vind ik zwaar optimistisch: M5 heeft super hyper ultra SMG-7 bak (versnellingen dichterbijelkaar, acceleratie is debiel door dat), M5 weegt ongeveer zelfde en heeft 507 pk's onder de motorkap...

Oh ja de M5 doet dus ECHT 5 seconden naar de 100... No way dat een gechipte 535d dat nadoet, alleen al het gebrek aan een SMG-7 bak zou dat ding een mega nadeel moeten geven...

Heb hier een filmpje van een Duitse test, M5 een Merc met dikke motor en een Alpina ofzo... M5 doet dus 5 ECHTe seconden naar de 100...
pi_32681366
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:24 schreef yup het volgende:

[..]

Zo een ding is zeker debiel snel alleen moet je een ding niet vergeten: dieselturbo.

Stap in een 130 pk TDi en in een Kadett GSi 16v. Je zal mensen horen zweren dat die TDi 10x sneller is behalve als je ze in real life naast elkaar zet. Is die dieseltje nergens.

Wil overigens niet zeggen dat zo een ding langzaam is, moet als de brandweer knallen idd...

Maja zonder het echt te meten weet je nooit hoe hard zo een ding 0-100 doet, 5 seconden vind ik zwaar optimistisch: M5 heeft super hyper ultra SMG-7 bak (versnellingen dichterbijelkaar, acceleratie is debiel door dat), M5 weegt ongeveer zelfde en heeft 507 pk's onder de motorkap...

Oh ja de M5 doet dus ECHT 5 seconden naar de 100... No way dat een gechipte 535d dat nadoet, alleen al het gebrek aan een SMG-7 bak zou dat ding een mega nadeel moeten geven...

Heb hier een filmpje van een Duitse test, M5 een Merc met dikke motor en een Alpina ofzo... M5 doet dus 5 ECHTe seconden naar de 100...
het enige nadeel van zo'n automaatbak is dat er vermogen in gaat zitten en het gewicht hoger is... aangezien die diesel bijna 100kg lichter is boeit het niks... andere voordelen van de automaatbak zijn de koppelomvormer en het schakelt net zo snel als die SMG bak... de koppelomvormer kan alleen een toerental een beetje langer uitsmeren (net zoals een vario op een scooter bijna) maar wanneer je dat asociale koppel hebt boeien die 20pk's die ontbreken ook niet meer... en onthoud ook even dat dat ding dik 300nm koppel meer heeft... na de 150 zal de M5 het zeker gaan winnen maar tot de 150 heeft hij het er zwaar mee... zeker met een gechippede 535d... en een M5 doet 0-100 in minder dan 5 sec hoor en als je met die 535d dus al gewoon op papier meer pk's en dubbel zo veel koppel hebt als een 545/645... dan blaas je die dus gegarandeerd weg... en die doen 5,6 (645) en 5,8(545) over de 0-100....

en anders lees je de carros BMW special maar daar hebben ze je het helemaal fijn uitgelegd... wat een standaard 535d al presteerd ten opzichte van een M5
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32681723
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:32 schreef Youp het volgende:

[..]

het enige nadeel van zo'n automaatbak is dat er vermogen in gaat zitten en het gewicht hoger is... aangezien die diesel bijna 100kg lichter is boeit het niks... andere voordelen van de automaatbak zijn de koppelomvormer en het schakelt net zo snel als die SMG bak... de koppelomvormer kan alleen een toerental een beetje langer uitsmeren (net zoals een vario op een scooter bijna) maar wanneer je dat asociale koppel hebt boeien die 20pk's die ontbreken ook niet meer... en onthoud ook even dat dat ding dik 300nm koppel meer heeft... na de 150 zal de M5 het zeker gaan winnen maar tot de 150 heeft hij het er zwaar mee... zeker met een gechippede 535d... en een M5 doet 0-100 in minder dan 5 sec hoor en als je met die 535d dus al gewoon op papier meer pk's en dubbel zo veel koppel hebt als een 545/645... dan blaas je die dus gegarandeerd weg... en die doen 5,6 (645) en 5,8(545) over de 0-100....

en anders lees je de carros BMW special maar daar hebben ze je het helemaal fijn uitgelegd... wat een standaard 535d al presteerd ten opzichte van een M5
0-100 = 5 seconden, stond duidelijk in die test. Heb het hier op film :-)

Verder hangt het van versnelling etc af, zo een 535d heeft gewoon mega power ook op lage toeren...

Als een 535d al zo snel is wat gaat een 535i dan doen Want die krijgt dus out of the box 330 pk, met chip zeg maaar 380 pk... Lijkt me een M3 killer/autobahn stealthmachine...

335i is al gespot in de USA (was een undercover auto, dus voor test doeleinden etc.)... Dat lijkt me dus de ultieme stealthmachine... Wat ze al jaren met die VAG producten deden is nu mogelijk met BMW. Een chip erop, andere intercooler downpipe katvervanger etc, en dan is 450 pk ook mogelijk denk ik. Dan praten we pas over pk's
pi_32682595
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:46 schreef yup het volgende:

[..]

0-100 = 5 seconden, stond duidelijk in die test. Heb het hier op film :-)

Verder hangt het van versnelling etc af, zo een 535d heeft gewoon mega power ook op lage toeren...

Als een 535d al zo snel is wat gaat een 535i dan doen Want die krijgt dus out of the box 330 pk, met chip zeg maaar 380 pk... Lijkt me een M3 killer/autobahn stealthmachine...

335i is al gespot in de USA (was een undercover auto, dus voor test doeleinden etc.)... Dat lijkt me dus de ultieme stealthmachine... Wat ze al jaren met die VAG producten deden is nu mogelijk met BMW. Een chip erop, andere intercooler downpipe katvervanger etc, en dan is 450 pk ook mogelijk denk ik. Dan praten we pas over pk's
jep... ik denk alleen dat dat ding zodanig onbetaalbaar word dat dat niet zo gauw gebeurt... er zal iig niet veel aan vertuned worden enzo en ik hoop dat ze de M3 toch nog op afstand houden zal ook wel gebeuren qua onderstel enzo...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32682880
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:14 schreef Youp het volgende:

[..]

jep... ik denk alleen dat dat ding zodanig onbetaalbaar word dat dat niet zo gauw gebeurt... er zal iig niet veel aan vertuned worden enzo en ik hoop dat ze de M3 toch nog op afstand houden zal ook wel gebeuren qua onderstel enzo...
M3 krijgt dikke motor, iig geen reihe 6, weet ik zeker. Of ze moeten opeens een boel pk's eruit kunnen toveren.

Wees blij, eindelijk is het gekker in autoland.

Wist je dat ze ook bij Seat aan idiot tuning zijn begonnen (de hel was daar allang losgebarsten maar tochc)? De nieuwe 2 liter TFSi bijv:

Ander chip, katvervangers downpipe en je hebt 270 pk (ECHTE pk's)... Nou icm met dat lage gewicht denk ik dat je het behoorlijk moeilijk gaat krijgen met je dikke 535d (om maar een voorbeeld te noemen).

Gewoon 335i uitbrengen, chip ander uitlaat etc. en dan gaan we debiele vermogens zien. Wat zij kunnen in jappenland kunnen ze ook in Deutschland :-)
pi_32684021
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:22 schreef yup het volgende:

[..]

M3 krijgt dikke motor, iig geen reihe 6, weet ik zeker. Of ze moeten opeens een boel pk's eruit kunnen toveren.

Wees blij, eindelijk is het gekker in autoland.

Wist je dat ze ook bij Seat aan idiot tuning zijn begonnen (de hel was daar allang losgebarsten maar tochc)? De nieuwe 2 liter TFSi bijv:

Ander chip, katvervangers downpipe en je hebt 270 pk (ECHTE pk's)... Nou icm met dat lage gewicht denk ik dat je het behoorlijk moeilijk gaat krijgen met je dikke 535d (om maar een voorbeeld te noemen).

Gewoon 335i uitbrengen, chip ander uitlaat etc. en dan gaan we debiele vermogens zien. Wat zij kunnen in jappenland kunnen ze ook in Deutschland :-)
M3 krijgt een V8 dat is al langer duidelijk en een opgevoerde 270pk fwd-er krijgt dat vermogen niet zomaar op de weg hoor... ik denk dat ze bij vag al de handen vol hebben aan het standaard vermogen op de weg te krijgen

iig er zit bij de andere vestiging van het bedrijf waar ik stage loop een monteur met een civic 2.0 Vtec waar hij een turbo op geinstalleerd heeft... 300+pk die houdt idd een E60 M5 tot de 100 redelijk bij... (sprint gedaan met klant) na de 100 is hij weg... maarja toch geinig met je 2.0
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 30 november 2005 @ 01:07:37 #78
25953 JWD
Renault Sport Spider
pi_32687355
Youp: waar hadden ze die 535d laten chippen? Ben namelijk opzoek naar een goed adres in NL
1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
pi_32701799
quote:
Op woensdag 30 november 2005 01:07 schreef JWD het volgende:
Youp: waar hadden ze die 535d laten chippen? Ben namelijk opzoek naar een goed adres in NL
geen flauw idee eigenlijk... ik weet wel dat ze het originele brein geflashed hebben.. er is geen aftermarket brein in gekomen

ik kan het eens navragen maar weet niet zeker of het bekend is waar dat gebeurd is...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32702894
Bij Top Gear hadden ze toch laten zien dat de 535d de 545i niet bij kon houden terwijl de D zo iedioot veel koppel heeft, je hebt ook een breede powerband nodig om van je pk's te kunne genieten
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_32705889
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:13 schreef Inorbit het volgende:
Bij Top Gear hadden ze toch laten zien dat de 535d de 545i niet bij kon houden terwijl de D zo iedioot veel koppel heeft, je hebt ook een breede powerband nodig om van je pk's te kunne genieten
Tussensprintjes.

Snelweg 535d en 545i. Beide rijden 120, de 535d kan enorm snel accelereren door zijn koppel, maar de 545i moet in de hoogste versnelling accelereren domweg omdat ie niet wist dat de 535d hem had uitgedaagd, zo simpel is het.

TDi effect zeg maar, die gasten denken ook dat ze alles eruit rijden
pi_32707767
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:50 schreef yup het volgende:

[..]

Tussensprintjes.

Snelweg 535d en 545i. Beide rijden 120, de 535d kan enorm snel accelereren door zijn koppel, maar de 545i moet in de hoogste versnelling accelereren domweg omdat ie niet wist dat de 535d hem had uitgedaagd, zo simpel is het.

TDi effect zeg maar, die gasten denken ook dat ze alles eruit rijden
beide auto's zijn zo ongeveer alleen maar verkrijgbaar met een automaatbak yup de zelfde automaatbak...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32707816
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:13 schreef Inorbit het volgende:
Bij Top Gear hadden ze toch laten zien dat de 535d de 545i niet bij kon houden terwijl de D zo iedioot veel koppel heeft, je hebt ook een breede powerband nodig om van je pk's te kunne genieten
klopt een standaard 545i is net wat sneller... maar gechipped gaat die 535d zowel over het aantal pk's heen (350 ofzo) en het koppel verhoogd dus van 560 naar 800-850nm

-edit-

ik zweer het je dat dat ding sneller op de 100 zat dan onze 645... en ik zweer je ook dat onze 645 hoe gek je ook doet in de 3e versnelling bij 100km/h rechtdoor geen grip meer verliest
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32708194
Megakoppel he.

Vergeet niet youp dat dat ding echt geen 2 ton haalt... Zowiezo paar automaten slopen in zijn auto leven.

Je hebt ook genoeg Pimppreza's die 400+ pk's leveren, of dat lang heel blijft heb ik serieuze twijfels over...

Dat het ding een raket is geloof ik wel, ik denk zelfs dat je een M3 het erg moeilijk kan maken, maar je moet niet vergeten dat het een twin turbo 3 liter diesel is

Niet gek dat ie dan zo snel is he.

Ik vind 272 pk zelfs dik tegenvallen voor een 3 liter twin turbo diesel, denk dat ze dat gedaan hebben om maximaal levensduur te garanderen... Of misschien dat ie teveel in de buurt van de M3 kan komen, who knows...
pi_32708809
was idd een M5 e60 waarin ik meereed. Die mensen zeggen steeds dat diesel zo snel is, logisch met al die turbo's. Dus vind ik de vergelijkingen met benzine niet echt eerlijk.

Moeten ze eens een turbo op doodgewone benzineblokje knallen, dan is het ineens overduidelijk hoe waardeloos de diesel wel is
Verwijderd door Admin.
pi_32708925
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:14 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
was idd een M5 e60 waarin ik meereed. Die mensen zeggen steeds dat diesel zo snel is, logisch met al die turbo's. Dus vind ik de vergelijkingen met benzine niet echt eerlijk.

Moeten ze eens een turbo op doodgewone benzineblokje knallen, dan is het ineens overduidelijk hoe waardeloos de diesel wel is
jah goh... maarja de M5 heeft wel 4 cilinders en 2 liter meer inhoud... en de ontwikkeling van de diesel loopt ook "maar" 60 jaar achter op de ontwikkeling van benzine
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32709000
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:56 schreef yup het volgende:
Megakoppel he.

Vergeet niet youp dat dat ding echt geen 2 ton haalt... Zowiezo paar automaten slopen in zijn auto leven.

Je hebt ook genoeg Pimppreza's die 400+ pk's leveren, of dat lang heel blijft heb ik serieuze twijfels over...

Dat het ding een raket is geloof ik wel, ik denk zelfs dat je een M3 het erg moeilijk kan maken, maar je moet niet vergeten dat het een twin turbo 3 liter diesel is

Niet gek dat ie dan zo snel is he.

Ik vind 272 pk zelfs dik tegenvallen voor een 3 liter twin turbo diesel, denk dat ze dat gedaan hebben om maximaal levensduur te garanderen... Of misschien dat ie teveel in de buurt van de M3 kan komen, who knows...
nou pk/liter verhouding is dit toch de extreemste diesel bijna 100pk/liter is absurd voor een oliekachel

en wat ik al zei.. die E46 330d chipped had op 120.000km 3 automaatbakken versleten en zn diff losgetrokken van de carosserie
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32709344
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:17 schreef Youp het volgende:

[..]

jah goh... maarja de M5 heeft wel 4 cilinders en 2 liter meer inhoud...
ter compensatie van al die turbo's die op 535d gepleurd zijn
quote:
en de ontwikkeling van de diesel loopt ook "maar" 60 jaar achter op de ontwikkeling van benzine
'nee, het loopt niet echt achter, toen diesel vroeger nog wat 'minder' was dan benzine, is er met meer noodzaak aan diesels ontwikkeld dan bij benzines. Nu zijn ze ongeveer gelijkwaardig en is er niet echt PURE noodzaak om ze nog harder vooruit te ontwikkelen
Verwijderd door Admin.
pi_32709412
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:17 schreef Youp het volgende:

[..]

jah goh... maarja de M5 heeft wel 4 cilinders en 2 liter meer inhoud... en de ontwikkeling van de diesel loopt ook "maar" 60 jaar achter op de ontwikkeling van benzine
Je moet ook niet vergeten dat een benzine turbo bizar veel vermogen afgeeft...

Zie de Lancer Evo FQ400... 200 pk per liter (405 pk uit een 2 liter)... Dat zie ik een diesel nog niet nadoen... En dat is een auto met fabrieksgarantie...

2 liter 16v zonder turbo = 240 pk... Honda S2000 blokje...

Bijvoorbeeld: ik moet de eerste 2 liter turbo diesel zien met standaard meer dan 200 pk... Opel Calibra turbo uit jaar kruik had al 204 pk uit een 2 litertje...

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de nieuwe diesels impressive, maar ze hebben nog steeds een achterstand op de serieuzere benzinemotoren...
pi_32709469
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:30 schreef yup het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld: ik moet de eerste 2 liter turbo diesel zien met standaard meer dan 200 pk
is er ook, opel OPC, 1.9 diesel met ruim 200 pk's.
Verwijderd door Admin.
pi_32709524
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:30 schreef yup het volgende:

[..]

Je moet ook niet vergeten dat een benzine turbo bizar veel vermogen afgeeft...

Zie de Lancer Evo FQ400... 200 pk per liter (405 pk uit een 2 liter)... Dat zie ik een diesel nog niet nadoen... En dat is een auto met fabrieksgarantie...

2 liter 16v zonder turbo = 240 pk... Honda S2000 blokje...

Bijvoorbeeld: ik moet de eerste 2 liter turbo diesel zien met standaard meer dan 200 pk... Opel Calibra turbo uit jaar kruik had al 204 pk uit een 2 litertje...

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de nieuwe diesels impressive, maar ze hebben nog steeds een achterstand op de serieuzere benzinemotoren...
ik ben ook pro benzine... M powah

maar die diesels zijn precies zoals je het zegt impressive... maar doe mij maar gewoon een benzine auto ookal is zo'n gechipte olieboot snel...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32709602
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:33 schreef Youp het volgende:

[..]

ik ben ook pro benzine... M powah

maar die diesels zijn precies zoals je het zegt impressive... maar doe mij maar gewoon een benzine auto ookal is zo'n gechipte olieboot snel...
Verder hangt het af van voorkeur.

Als ik net zo oud als me pa was met gezin: diesel all the way, die ouwe knalt toch niet.

Maar nu als een jonge god ( ) heb ik liever een toerenbeukende benzine, want ik ga toch wel knallen :-)

Power op lage toeren is wel leuk, maar niet zo nodig voor mij, schakel liever paar tanden terug :-)

Als dagelijks hok zou ik diesel zeker niet erg vinden, want ik hoef niet 24/7 te redlinen. Koop je maar (in mijn geval) een motor erbij voor het echte toerenbeuk/knalwerk :-)
pi_32709852
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:36 schreef yup het volgende:

[..]

Verder hangt het af van voorkeur.

Als ik net zo oud als me pa was met gezin: diesel all the way, die ouwe knalt toch niet.

Maar nu als een jonge god ( ) heb ik liever een toerenbeukende benzine, want ik ga toch wel knallen :-)

Power op lage toeren is wel leuk, maar niet zo nodig voor mij, schakel liever paar tanden terug :-)

Als dagelijks hok zou ik diesel zeker niet erg vinden, want ik hoef niet 24/7 te redlinen. Koop je maar (in mijn geval) een motor erbij voor het echte toerenbeuk/knalwerk :-)
ik heb juist een motor die geen toeren jankt... maar wel enorm beukt en veel koppel heeft onderin... en nee hij loopt niet op diesel...

en nu weer over bmw's anders wordt tjabbeaux weer boos
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 1 december 2005 @ 08:19:13 #94
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_32718626
wat is trouwens een goede maat winterbanden voor onder een 318iS uit 95?
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_32718874
WAt voor velgen zitten eronder

Verder niet te breed gewoon 195 ofzo is genoeg... Hoe breder = hoe minder grip.
  donderdag 1 december 2005 @ 09:10:21 #96
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_32719156
ik heb nou gewoon standaard velgen, 205 breed 15 inch ofzo.
Kan een setje winterbanden kopen 185 R65 15" met stalen velg vandaar

Het gaat me nu vooral om de breedte. De rest zoek ik zelf wel uit
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_32719192
Volgens mij kan je dat zonder problemen eronder pleuren.

En zoals ik zei: hoe dunner hoe beter, waarom denk je dat rallywagens die door sneeuw/regen/ijzel etc. rijden gewoon dunne banden hebben?

In de winter zijn die brede banden alleen maar een nadeel...
  donderdag 1 december 2005 @ 09:17:34 #98
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_32719248
meuj. dan ga ik die man vanmiddag maar eens ff opbellen
125 euro voor een setje banden met velg lijkt me geen slechte deal. Mits nog redelijk wat profiel
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_32727482
Hebben jullie al de iDrive Media Player op je PC geinstalleerd?
pi_32737470
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:28 schreef Geqxon het volgende:
Hebben jullie al de iDrive Media Player op je PC geinstalleerd?
toffe gadget voor je pc! klopt ook nog met de werkelijkheid

of ik m ga gebruiken is een 2e...
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')