same here, met kerst zit ik in Rome.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:58 schreef komrad het volgende:
game on
Trouwens ik ga eerst wat europese steden checken is de bedoeling
schrap berlijn maar alvast. Niks bijzonders...quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:01 schreef komrad het volgende:
nog niets concreets, ik denk aan: londen, berlijn, rome, madrid, napels
daar kies ik er een paar uit.
ws in juli 2006. Mn broertje is dan als het goed is geslaagd voor zn HAVO. Zodoende krijgen we het reisje, een week NYC, ahw cadeau!quote:
ik heb anders heel veel goede dingen gehoord over berlijnquote:Op dinsdag 8 november 2005 20:42 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
schrap berlijn maar alvast. Niks bijzonders...
kvond er niet echt veel aan. Zou mss wel aan mijn afkeer voor duitsers liggenquote:Op dinsdag 8 november 2005 20:52 schreef komrad het volgende:
[..]
ik heb anders heel veel goede dingen gehoord over berlijn
Nu rond de kerst of in de zomer?quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:58 schreef komrad het volgende:
game on
Trouwens ik ga eerst wat europese steden checken is de bedoeling
Kun je het geld van 3x Europa niet in één keer NY of CA stoppen?quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:00 schreef komrad het volgende:
voor de kerst nog 1 denk ik. Met kerst is te duur
quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:21 schreef Dizzee het volgende:
trouwens whoops, je pa komt mij bekend voor.
Ooit.quote:
Carter had ik gister bekeken aangezien dat de enige was in de OP waar geen prijs bij stond. Als ik het goed heb was die rond de 180US$ per nacht.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:50 schreef Jaguarized het volgende:
Bronx Zoo zit bij de NYP in.
Hotel Carter zit bij Times Square maar of die onder de 40 dollar per nacht is weet ik niet. Ik denk dat je aan die 40 dollar gaat komen als je met z'n tweeën bent, niet alleen.
Ik heb nu een lijstje van dingen die ik wil zien en ga eens bekijken wat me dat allemaal kost als ik de pas niet had gekocht. Ik heb er dus wel 1 voor 7 dagen.
Netjesquote:
Zeker met het ook op de periode vind ik dat geen gekke prijzen..quote:DATE PERSONS ROOM DETAILS USD TOTAL
29th Dec 2 2 Bed, Private Room 39.99 79.98
30th Dec 2 2 Bed, Private Room 44.99 89.98
31st Dec 2 2 Bed, Private Room 44.99 89.98
1st Jan 2 2 Bed, Private Room 39.99 79.98
Total: 339.92
Deposit: 33.99
Service Charge: 2.00
Charge on Card (Service Charge + Deposit): 35.99
AMOUNT DUE ON ARRIVAL AT AMERICAN DREAM HOSTEL: 305.93
Totaal nog te voldoen dus 193 euro. Alleen toen ik het boekte 179 euro.quote:date room details Price Persons USD EUR
23rd Dec 10 Bed Male Dorm (Shared Bathroom) EUR23.84 1 - ¤23.84
24th Dec 10 Bed Male Dorm (Shared Bathroom) EUR23.84 1 - ¤23.84
25th Dec 10 Bed Male Dorm (Shared Bathroom) EUR23.84 1 - ¤23.84
26th Dec 10 Bed Male Dorm (Shared Bathroom) EUR23.84 1 - ¤23.84
27th Dec 10 Bed Male Dorm (Shared Bathroom) EUR23.84 1 - ¤23.84
28th Dec 10 Bed Male Dorm (Shared Bathroom) EUR23.84 1 - ¤23.84
29th Dec 10 Bed Male Dorm (Shared Bathroom) EUR23.84 1 - ¤23.84
30th Dec 10 Bed Male Dorm (Shared Bathroom) EUR23.84 1 - ¤23.84
31st Dec 10 Bed Male Dorm (Shared Bathroom) EUR23.84 1 - ¤23.84
TOTAL: - ¤214.56
10% Deposit / Downpayment: $24.30 ¤21.46
Service Charge: $2.00 ¤1.77
AMOUNT CHARGED ON YOUR CREDIT CARD $26.30 -
Summary of Total Charges to date, Deposits paid and payments outstanding. Itinerary Total - ¤214.56
Deposit Paid - ¤21.46
Amount Due To
"Hostelling International New York" - ¤193.10
Carter is idd alleen goedkoop als je met meer mensen bentquote:Op woensdag 9 november 2005 15:50 schreef Jaguarized het volgende:
Bronx Zoo zit bij de NYP in.
Hotel Carter zit bij Times Square maar of die onder de 40 dollar per nacht is weet ik niet. Ik denk dat je aan die 40 dollar gaat komen als je met z'n tweeën bent, niet alleen.
Ik heb nu een lijstje van dingen die ik wil zien en ga eens bekijken wat me dat allemaal kost als ik de pas niet had gekocht. Ik heb er dus wel 1 voor 7 dagen.
Er zijn elk jaar ook weer een straatje Nederlanders die er aan mee doen.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:13 schreef kepler het volgende:
[..]
Carter is idd alleen goedkoop als je met meer mensen bent
Twee vrienden van mij hebben afgelopen zondag de NYC Marathon gelopen, ik ben zo jaloersIedereen leeft daar heel erg mee met de mensen die de marathon lopen. Toen ze klaar waren hielden zaken mensen op met bellen om te vragen of ze de finish gehaald hadden
![]()
Trainen Jag. trainen.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:16 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Mij niet gezien, ik heb er de conditie niet voor.![]()
ik ookquote:Op donderdag 10 november 2005 11:20 schreef Jeroenus het volgende:
Ik ben dat zeker nog eens van plan te gaan doen, die NYC Marathon.
Ik ruik een NYC meet volgend jaar.quote:
Deal. bij de finishquote:Op donderdag 10 november 2005 11:21 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik ruik een NYC meet volgend jaar.![]()
aha ja dankje .:) . maar zijn er ook mensen die al een bij zo'n wedstrijd zijn geweest.. en tips of adviezen hebben ofzoquote:Op zaterdag 12 november 2005 15:40 schreef Jaguarized het volgende:
www.ticketmaster.com, zie ook het vorige deeltje.
Een hostel onder de 170 euro per nacht is niet te vinden?quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:01 schreef 430n het volgende:
Damn! Cool topic. Ik ga zelf eind november naar New York, en dit gaat zeker van pas komen.
Ik heb alleen wel problemen met een hotel/hostel te vinden onder de 170euro per nacht. Ik heb dat Carter hotel gezien, maar ik heb daar wel heeel erge horror-verhalen over gehoord. Is het echt zo erg als ze zeggen? Of kan je daar prima blijven als je er toch zo weinig mogelijk wilt zijn?
Ik zoek alleen maar een kamer voor 2 personen. (Lieftst private badkamer) en een goeie ligging. (Midtown/theatre district)
ook mijn ervaringquote:Op dinsdag 15 november 2005 12:41 schreef Razer het volgende:
Ik heb zelf 10 dagen in Carter geslapen een jaar geleden, toen geen problemen gehad. Was allemaal wat ouder en zag er niet geweldig uit, maar voor er alleen te slapen en snel onder de douche te springen heb ik geen problemen gehad.
Ik heb in juni tijdens m'n vakantie o.a. New York bezocht en toen in het Dexter House Hostel geslapen (ook te vinden op www.hostels.com voor zo'n 80 dollar per nacht. Gelegen aan 86th street, tussen het Riverside Park en Central Park. De kamers zijn ruim voor New Yorkse begrippen, schoon (ook de badkamer) en de bedden liggen lekker.quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:25 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Een hostel onder de 170 euro per nacht is niet te vinden?Volgens mij is de jeugdafdeling van het Waldorf Astoria erg snel volgeboekt ja.
Nee maar dat vind je natuurlijk makkelijk. Kijk eens op www.hostelworld.com en www.hostels.com
Ik heb een hostel gehad voor $75 per nacht en $85 in de weekenden, ze zijn dus zeker wel te vinden... (Ze zijn er al vanaf $30...)quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:01 schreef 430n het volgende:
Damn! Cool topic. Ik ga zelf eind november naar New York, en dit gaat zeker van pas komen.
Ik heb alleen wel problemen met een hotel/hostel te vinden onder de 170euro per nacht. Ik heb dat Carter hotel gezien, maar ik heb daar wel heeel erge horror-verhalen over gehoord. Is het echt zo erg als ze zeggen? Of kan je daar prima blijven als je er toch zo weinig mogelijk wilt zijn?
Ik zoek alleen maar een kamer voor 2 personen. (Lieftst private badkamer) en een goeie ligging. (Midtown/theatre district)
http://graphics8.nytimes.(...)egion/20moldy184.jpgquote:What Do You Expect for $99.23 a Night?
It was about 4 p.m. when something crawled on the carpet. A large insect of unidentified species made its way across the hotel lobby, and a group of European tourists tracked it with a cheerful curiosity until a gray-haired man in a baseball cap waiting to check in stomped on it.
No one else noticed the dead bug. The lobby - a sensory overload of neon, mirrors, bright lights, televisions, yard-sale furniture and pay phones - was too distracting. Guests streamed in and out with befuddled stares, mild complaints and curious requests. A woman asked a worker for bug killer after finding a roach in her bathroom. She was handed a spray bottle of kitchen cleaner and sent on her way.
In the rooms upstairs, tales of lodging woe unfolded. One guest said his television played the sound from one channel but showed the picture from another. A couple in Room 500 said they were surprised to discover that they did not have a closet. And a businesswoman from Ukraine on the 23rd floor found that she liked her room better in the dark. "If the curtains close, light is off, it's not that bad," she said.
People have been saying for years that the old Times Square - the seedy, lowbrow ancestor of what is now a largely sanitized, Disneyfied tourist haven - is dead. But those people have never spent a night at the Hotel Carter. The 615-room hotel at 250 West 43rd Street offers travelers a cheap room in an expensive city, and something more: an adventure. In the middle of Manhattan and at the neon-bright Crossroads of the World, the hotel has been a little-known source of grimy hospitality, low-budget accommodations and equal numbers of satisfied and dissatisfied customers from around the world.
As a guest of the Hotel Carter, you may or may not have your room cleaned. You may or may not find the multicolored, multipatterned carpet on the floor and the walls agreeable. You may or may not have a working television and telephone. You may or may not have a smooth check-in, since the front desk keeps track of reservations without the benefit of a computer system.
In short, you may or may not have an enjoyable stay. The answer depends on which room you get - the top floors have numerous large recently renovated rooms with splendid views - and on your answer to this question: What do you expect for $99.23 a night?
The Carter, a tan-brick 24-story hotel on a busy stretch of West 43rd Street between Seventh and Eighth Avenues, is popular with foreign travelers, students and tourists on a tight budget, and recent guests either loved it or hated it.
Tran Truong, 73, the co-owner of the hotel, and his assistant, Elaine Nguyen, said they tried their best to provide safe, clean lodging at a low price for travelers. Mr. Truong, a Vietnamese businessman who lives in the hotel, bought the Carter in 1977. Ms. Nguyen said they did not have the money or the staff of the big corporate hotel chains, but she defended the hotel's customer service and cleanliness. The city's Department of Health and Mental Hygiene conducted an inspection for rodents in July and found no cause for action, according to the report.
"We're not a four-star or five-star hotel," she said. What they are, she said, is "the best bargain for the location."
A two-night stay at the hotel last week illustrated the benefits and the drawbacks of bargain lodging in Times Square. The hotel can be humorously disorienting. People have stood on the sidewalk outside the hotel and tried to decipher, without success, the meaning of one of the hotel's slogans, displayed above its bronze-colored awning: "You Wanted in Time Square & Less."
The lobby is a 24-hour people-watcher's paradise. It can feel, in a narrow room that resembles a cross between a D.M.V. office and a Las Vegas disco, like Saturday night on an early Wednesday morning. At one moment, two elegantly dressed women in evening gowns and high heels appeared. At another, a man sat down and drank from a can of Budweiser. "The best show on Broadway," a former guest wrote on one travel Web site, tripadvisor.com, "is the lobby of the Carter."
Room 1105 was not so much a room as it was a place to lie low. It took eight paces to walk from one wall to the next and 21 paces to get from the door to the window. The telephone was dead. It sat on an old desk, its drawer broken and placed on the stained carpet, a copy of the Manhattan white pages, 1994-5, among the contents inside. The room was lighted by a bare bulb on the ceiling, and the headboard of the bed was a rectangle of blue carpet nailed to the wall. There was a big moldy splotch on the ceiling above the bathtub.
Ja daar is een ticketbooth, vaak 50% off. Een andere optie is vragen bij de theaters zelf naar Rush/student tickets, dam kom je er voor $ 25 binnenquote:Op maandag 21 november 2005 16:19 schreef 430n het volgende:
Ik heb van iemand een tip gehad; Het schijnt dat je s'middags voor hele lage prijzen tickets kan krijgen voor theater voorstellingen. Ze schijnen dan in de buurt van Times Square deze voor dumpprijzen te verkopen... (van die avond dan) Heeft iemand hier weleens van gehoord?
Hotel Carter heb ik gewoon een goede ervaring mee. Prima om te slapen en verder nietquote:Op maandag 21 november 2005 16:19 schreef 430n het volgende:
Nou, ik ga de gok wagen... Ik heb 4 nachten geboekt in het Carter Hotel. Ik ben iig voorbereid op het ergste, dus we zullen het wel zien. (Ik zal hier wel posten)
Ik heb van iemand een tip gehad; Het schijnt dat je s'middags voor hele lage prijzen tickets kan krijgen voor theater voorstellingen. Ze schijnen dan in de buurt van Times Square deze voor dumpprijzen te verkopen... (van die avond dan) Heeft iemand hier weleens van gehoord?
Das nou net mijn probleem. Ik zeg al een aantal jaar dat ik zo graag eens naar NY wil, gewoon goed georganiseerd waarbij je dus ook echt verscheidene dingen gaat bezichtigen (wijken, cultureel, amusement etc.) maar ik hoor dan ook altijd dat het o zo duur is dus ik weet daar eigenlijk helemaal niks van.quote:Op maandag 28 november 2005 00:34 schreef Jaguarized het volgende:
Ligt eraan wanneer en wat je er aan wil uitgeven.
Juist, maar als je meer zoiets hebt van; op eigen initiatief lijkt het me veel lastiger en je dus meer neigt naar dit dan worden de prijzen natuurlijk een stuk duurder.quote:
De folders..quote:Op maandag 28 november 2005 00:46 schreef Jaguarized het volgende:
Ja.
En waar doel je precies op in dat topic?
Keurigquote:Op maandag 28 november 2005 00:54 schreef Douwe het volgende:
Die reisgids geeft grotendeels gratis activiteiten aan, hoor
Dus als ik een beetje via hier en wat andere research de juiste info vergader dan moet ik gaan denken aan een ¤ 1000/1500 voor een week NY mét hotel, vliegreis (en geld te spenderen wanneer we eenmaal daar zijn)quote:Op maandag 28 november 2005 01:05 schreef Douwe het volgende:
Ik heb zelf in NY ook vrij weinig uitgegeven (ongeveer 1/3e van wat ik had begroot!). Het hotel was eigenlijk het duurste, verder kun je het zo gek maken als je zelf wilt.
Dat ga ik ook proberen.quote:Op maandag 28 november 2005 01:08 schreef Douwe het volgende:
250 euro ongeveer. Inclusief al het vervoer, alle maaltijden en alle activiteiten. In 11 dagen!
quote:Op maandag 28 november 2005 01:10 schreef Douwe het volgende:
Ik was onder de 21 (heck, dat ben ik nog steeds), dus geen alcohol. Misschien dat dat hielp?
quote:Op maandag 28 november 2005 01:14 schreef Douwe het volgende:
Ik heb wel verschillende malen geprobeerd alcohol te krijgen, en één keer lukte het! In een of ander achterafzaakje in The Bronx bij een veel te dikke negerin
Ga je alleen? Of met meerderen? Met meerderen bespaar je aanzienlijk op de hotelkosten...quote:Op maandag 28 november 2005 01:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ok
reis in oktober 2006; 400 euro (incl. tax)
verblijf; ? (waar vind ik hotels voor 300 euro voor 7 dagen?)
Het is waarschijnlijk dat ik met nog iemand ga, alleen is ook maar alleen en ik denk niet dat mijn ouders me dat toelaten. Maar die hostels zien er op zich niet slecht uit en zijn erg goedkoop al is het natuurlijk wel zo dat je bij een hotel de prijs kunt delen en je waarschijnlijk toch net even wat meer service hebt / op een betere locatie terecht komt.quote:Op maandag 28 november 2005 01:31 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ga je alleen? Of met meerderen? Met meerderen bespaar je aanzienlijk op de hotelkosten...
Absoluut, dit topic is erg handig wat dat betreftquote:Op maandag 28 november 2005 01:42 schreef Jaguarized het volgende:
En je reisplannen hier melden uiteraard.
Ruik jij ook een gratis overnachtingsplek?quote:Op maandag 28 november 2005 16:26 schreef Dizzee het volgende:
cool dat je ouders in NY wonen, 5th_Ave! hartje manhatten ??
ik ben nog op zoek naar een stageplek.quote:Op maandag 28 november 2005 16:31 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ruik jij ook een gratis overnachtingsplek?![]()
*kuch, pardon?quote:Op maandag 28 november 2005 13:15 schreef 5th_Ave het volgende:
20 dec 2005 tot 7 jan 2006
hotel heb ik niet nodig want ik blijf bij mijn ouders..
slaapfeestje bij 5th_Avequote:Op maandag 28 november 2005 13:15 schreef 5th_Ave het volgende:
20 dec 2005 tot 7 jan 2006
hotel heb ik niet nodig want ik blijf bij mijn ouders..
Whahahaha ik merk het ja,quote:
ja idd bryant park. Maar je kan verwachten dat je wel op elk hoekpunt van manhattan een wireless netwerk kan oppikken. Er zijn daar zoveel mensen per vierkante meter met internet dat er vast wel een paar tussen zitten met onbeveiligd netwerk. Ik zat daarnet nog in trein en kwam door dorpen in de middel of nowhere en vond daar zelfs een paar onbeveiligde netwerken. Had alleen niet genoeg tijd om in te loggen. Genoeg straling in manhattan lijkt mijquote:Op dinsdag 29 november 2005 16:52 schreef Razer het volgende:
Iemand trouwens enig idee waar ik op internet de gratis WIFI spots kan vinden die zich op Manhatten begeven? Altijd handig om ff mail te checken, reisverslag te maken enz enz.![]()
Mijn vader is een aantal jaar geleden daar getransferd voor werk, en toen zijn wij als familitje met hem meegegaan natuurlijk..quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:14 schreef Jeroenus het volgende:
Zijn je ouders daar geboren? Of naar toe verhuist; hoe zijn de daar terecht gekomen?
Waarom niet gewoon aan Columbia/NYU daar gaan studeren? Veel beter onderwijs.quote:Op woensdag 30 november 2005 10:52 schreef 5th_Ave het volgende:
[..]
Mijn vader is een aantal jaar geleden daar getransferd voor werk, en toen zijn wij als familitje met hem meegegaan natuurlijk..
Mijn ouders wonen daar nog steeds,
maar ik ben naar Nederland teruggegaan voor de HBO na mijn high school diploma daar gehaald te hebben.
Maar ik smacht om daar weer te gaan wonen...
5th Ave!!![]()
NYU is ook wereldtop.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:38 schreef komrad het volgende:
niet alle Unis daar zijn goed, heowel Columbia wel erg hoog aangeschreven staat, maar varieert per opleiding
Dat klopt, maar Columbia/NYU laten dan ook maar 10% van alle aanmelders toe. Vervolgens betaal je zo'n 40.000 dollar per jaar aan collegegeld/huisvesting.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:31 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon aan Columbia/NYU daar gaan studeren? Veel beter onderwijs.
Waarschuwing: 1. een biertje (geen schuimkraag, iets groter glas dan in Nederland) kost 5 dollar, waarbij je geacht wordt 1 dollar tipgeld te geven. 2. Als jij een biertje koopt voor iemand onder de 21 dan ben je strafbaar onder dezelfde wet als het cafe zelf zou zijn. (Zal allemaal niet direkt mislopen aangezien je toerist bent daar). De meeste tenten komen je klasgenoten onder de 21 niet eens binnen. Ik zou het in Nederland vieren :-)quote:Op zondag 20 november 2005 17:27 schreef Klingon het volgende:
Ik word daar trouwens 21, dus dat gaan we zeker vieren met de nodige biertjes
Ticketmaster inderdaad voor de kaartjes. Kun je uitprinten op je printer of afhalen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:52 schreef frenklin het volgende:
[..]
aha ja dankje .:) . maar zijn er ook mensen die al een bij zo'n wedstrijd zijn geweest.. en tips of adviezen hebben ofzo![]()
?
Ik wilde op dat moment (18jaar) niet meer in Amerika blijven, ik wilde terug naar Nederland, want daar had ik al mijn vrienden/(vriendin!). Achteraf gezien was ik naief en dom naar mijn inziens,quote:Op woensdag 30 november 2005 18:31 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon aan Columbia/NYU daar gaan studeren? Veel beter onderwijs.
Ja ik was in mei naar Yankees tegen Mets in Shea Stadium in Queens, was mijn eerste baseballwedstrijd. Was wel een leuke ervaring, maar als het koud is moet je niet gaan als je geen echte fan bent..sjongejonge, spelletje is best wel saai. Vooral als geen van de spelers een homerun slaat haha.quote:Op donderdag 1 december 2005 03:35 schreef jaco het volgende:
[..]
Ticketmaster inderdaad voor de kaartjes. Kun je uitprinten op je printer of afhalen.
Ik ben eenmaal bij de Yankees geweest en eenmaal bij de Mets. Een tip is geen tassen met spullen mee te nemen. Een klein damestasje (zo'n veredelde portemonnee) laten ze nog net toe, maar alles wat groter is, mag je niet meenemen naar binnen. Stond ik met m'n rugzakje: na wat navragen, vond ik een garderobe van een bowlingbaan waar je het voor 1 dollar kon afgeven en na de wedstrijd weer afhalen.
Een wedstrijd kan 3 a 4 uur duren: een extra trui voor het stilzitten, kan dus geen kwaad. Ik vond er zelf niet zoveel aan, eerlijk gezegd. De Knicks in Madison Square Garden zijn vele malen spectaculairder (ook duurder). Het Baseball seizoen is trouwens over en begint in de lente pas weer.
Thanks voor de info! Mochten we nou echt nergens binnenkomen, dan is er altijd nog de minibar in het hotelquote:Op donderdag 1 december 2005 03:26 schreef jaco het volgende:
Waarschuwing: 1. een biertje (geen schuimkraag, iets groter glas dan in Nederland) kost 5 dollar, waarbij je geacht wordt 1 dollar tipgeld te geven. 2. Als jij een biertje koopt voor iemand onder de 21 dan ben je strafbaar onder dezelfde wet als het cafe zelf zou zijn. (Zal allemaal niet direkt mislopen aangezien je toerist bent daar). De meeste tenten komen je klasgenoten onder de 21 niet eens binnen. Ik zou het in Nederland vieren :-)
ik ben zooo jaloersquote:Op donderdag 1 december 2005 20:54 schreef Jaguarized het volgende:
Vanaf vandaag nog exact 3 weekjes![]()
![]()
De kwaliteit van het Nederlandse onderwijs is niet bijster hoog en al helemaal niet de relatie uni-bedrijfsleven.quote:Op donderdag 1 december 2005 03:16 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat klopt, maar Columbia/NYU laten dan ook maar 10% van alle aanmelders toe. Vervolgens betaal je zo'n 40.000 dollar per jaar aan collegegeld/huisvesting.
Als dat niet haalbaar blijkt, kun je voor college terecht bij een aantal 'middenmoter' universiteiten in NYC zoals Fordham, Pace, CUNY die goed zijn, maar zeker niet significant beter dan het nederlandse onderwijs. Wel duurder, zeker als je de algemene levenskosten in NYC in aanmerking neemt.
Zo slecht is de situatie in Nederland niet.
Ik mocht bij de Mets ook gewoon naar binnen met een tas, net als 5th_ave. Na inspectie uiteraard. Giants en A's nog veel minder inspectie van mijn tas gehad.quote:Op donderdag 1 december 2005 03:35 schreef jaco het volgende:
[..]
Ticketmaster inderdaad voor de kaartjes. Kun je uitprinten op je printer of afhalen.
Ik ben eenmaal bij de Yankees geweest en eenmaal bij de Mets. Een tip is geen tassen met spullen mee te nemen. Een klein damestasje (zo'n veredelde portemonnee) laten ze nog net toe, maar alles wat groter is, mag je niet meenemen naar binnen. Stond ik met m'n rugzakje: na wat navragen, vond ik een garderobe van een bowlingbaan waar je het voor 1 dollar kon afgeven en na de wedstrijd weer afhalen.
Een wedstrijd kan 3 a 4 uur duren: een extra trui voor het stilzitten, kan dus geen kwaad. Ik vond er zelf niet zoveel aan, eerlijk gezegd. De Knicks in Madison Square Garden zijn vele malen spectaculairder (ook duurder). Het Baseball seizoen is trouwens over en begint in de lente pas weer.
Ik ook!quote:Op donderdag 1 december 2005 20:56 schreef kepler het volgende:
[..]
ik ben zooo jaloers
volgende keer dat ik naar NY ga is het met kerst
MBAquote:Op donderdag 1 december 2005 10:01 schreef 5th_Ave het volgende:
[..]
Ik wilde op dat moment (18jaar) niet meer in Amerika blijven, ik wilde terug naar Nederland, want daar had ik al mijn vrienden/(vriendin!). Achteraf gezien was ik naief en dom naar mijn inziens,
maar ben alsnog van plan om mijn mba te gaan doen in new york volgend jaar =)
3 weekjes nog maar? schiet lekker op.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:54 schreef Jaguarized het volgende:
![]()
quote:
Jij gaat dus 2 daagjes na mij.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:54 schreef Jaguarized het volgende:
![]()
Toen ik in '99 naar een NBA wedstrijd ging werd er helemaal niets gecontroleerd, ik zat toen al te denken..quote:Op donderdag 1 december 2005 21:04 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik mocht bij de Mets ook gewoon naar binnen met een tas, net als 5th_ave. Na inspectie uiteraard. Giants en A's nog veel minder inspectie van mijn tas gehad.
Mijne ook, als ik tenminste ook werk vindquote:Op donderdag 1 december 2005 21:06 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
MBA![]()
Staat ook op mijn verlanglijstje![]()
ow jij gaat ook,quote:
Tot wanneer ga jij?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:09 schreef 5th_Ave het volgende:
[..]
Jij gaat dus 2 daagjes na mij.
whats up! *HIGH FIVE*![]()
quote:Op donderdag 1 december 2005 21:16 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
![]()
Het heeft zijn tijd nodig. Ik kom er wel. Misschien via CA.![]()
Ik was in 2004 bij de Mets, post 9/11 dus. Ze zeiden alleen dat iedereen zijn tas voor het gemak even open moesten houden. Bij sommige werd er nog met zo'n metaaldetector over het lichaam gegaan.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:12 schreef 5th_Ave het volgende:
[..]
Toen ik in '99 naar een NBA wedstrijd ging werd er helemaal niets gecontroleerd, ik zat toen al te denken..
Maar dat was Pre-9/11, dus nu klan het heel anders zijn..
Ben niet meer naar wedstrijd gegaan sindsdien
quote:
plaatje kapotquote:Op donderdag 1 december 2005 23:25 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
![]()
Hopelijk gaat mijn uitwisseling door met Berkeley, CA. Eén vak Human Resource Management, daarbij moet je verplicht in een bedrijf meelopen met een hoge HRM manager. Tevens interview afnemen e.d. Ander vak kun je een portfolio contest winnen voor Investment Banking (+ internship), tevens recruiten investment banks bij dat vak. En waar zitten alle grote investment banks?
In New York City![]()
![]()
![]()
http://img25.imageshack.u(...)anbysonikblue1vh.jpg
Hij blijft adembenemend.![]()
Daarnaast ga ik het careercenter van de universiteit daar platlopen.In blijf ze harrassen tot ze me aannemen.
![]()
Hij werkt bij mij wel.quote:
ik krijg zo'n je-mag-niet-hotlinken-plaatjequote:Op vrijdag 2 december 2005 07:43 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hij werkt bij mij wel.
Charles Groenhuizen is weg, er is een vacature vrij in NY. Iemand journalistiek gedaan?![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2005 07:44 schreef kepler het volgende:
[..]
ik krijg zo'n je-mag-niet-hotlinken-plaatje
quote:Op vrijdag 2 december 2005 07:48 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
![]()
http://home.kabelfoon.nl/(...)anbysonikblue1vh.jpg
* Jaguarized gaat journalistiek doen, ook aan een buitenlandse universiteit.quote:Op vrijdag 2 december 2005 07:43 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hij werkt bij mij wel.
Charles Groenhuizen is weg, er is een vacature vrij in NY. Iemand journalistiek gedaan?![]()
Die zat toch in Washington?quote:Op vrijdag 2 december 2005 07:43 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hij werkt bij mij wel.
Geen groenteboer om de hoek waar ze big apples verkopen?quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:44 schreef komrad het volgende:
Ik vind haressment wat vergaan maar ja ik wil wel graag naar de grote appel
Ik zou naar Roosevelt Island gaan met de kabelbaan. Dat eilandje is speciaal voor gehandicapten en kijk niet gek op als je een gemotoriseerde brancard voorbij ziet rijden. Coney Island is wel leuk in de zomer, maar weet niet of het open is in de winter / met oud en nieuw. Stap op de weg er naar toe eens halverwege uit de metro en verbaas je over het NYC waar je dan bent...quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:24 schreef Douwe het volgende:
Coney Island niet vergeten als je een dagje over hebt
Kun je gelijk combineren met Brooklyn. Houd er wel rekening mee dat het een uur duurt vanaf midtown Manhattan voordat je er bent (met de metro).
Ik heb zelf aan de UvA gestudeerd en ik studeer nu aan Columbia University. Columbia is op zich wel beter, maar we praten niet over bizarre kwaliteitsverschillen. In de boeken die we hier lezen, vind je regelmatig namen terug van Nederlandse wetenschappers: psychologie, astronomie, literatuur, van alles. Er werken diverse nederlanders bij Columbia. Dus zo beroerd is het allemaal niet, wat er zoal aan kennis uit nederland komt.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:02 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
De kwaliteit van het Nederlandse onderwijs is niet bijster hoog en al helemaal niet de relatie uni-bedrijfsleven.
quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:14 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb zelf aan de UvA gestudeerd en ik studeer nu aan Columbia University. Columbia is op zich wel beter, maar we praten niet over bizarre kwaliteitsverschillen. In de boeken die we hier lezen, vind je regelmatig namen terug van Nederlandse wetenschappers: psychologie, astronomie, literatuur, van alles. Er werken diverse nederlanders bij Columbia. Dus zo beroerd is het allemaal niet, wat er zoal aan kennis uit nederland komt.
Ook merk ik hier op dat Nederland 15 (of hoeveel zijn het er nu?) universiteiten heeft, die op hoog en min of meer vergelijkbaar niveau zitten. In de VS heb je een groep elite universiteiten die goed zijn (Ivy League, Berkeley, Stanford, Michigan) , maar het gros is van laag niveau. Je wilt niet op Indiana State University oid terecht komen.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met de relatie uni-bedrijfsleven. Er komen hier constant bedrijven werven op de campus. Leuk, maar niet zo belangrijk naar mijn idee. In Nederland moet je misschien zelf wat meer zoeken. Uiteindelijk moet je in beide landen gewoon je beste beentje voorzetten bij het solliciteren. De universiteit heeft daar niet zoveel mee te maken.
Of bedoel je dat universitaire research sterk door het bedrijfsleven wordt gestuurd in de VS? Dat is niet per definitie een voordeel. Puur onafhankelijke wetenschap moet ook plaatsvinden.
Nee, Undergraduate, majoring in Economics. Ik heb die UvA studie nooit afgemaakt, dus ik word in de VS niet tot een Masters opleiding toegelaten. Dit is uiteindelijk wel mijn bedoeling.quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:42 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Wat doe je daar? Uitwisseling? PhD of MBA? Welke richting?
Dat laatste komt bij Columbia ook vaak voor. Ik denk echt dat dit meer van de individuele leraren afhangt, die je treft, dan van het onderwijs systeem. Bedenk dat Haas een business school is. Op een business school is de focus gericht op instructie van studenten, niet zozeer op research. Daar worden leraren aangenomen op basis van hun onderwijskwaliteiten. Op de reguliere Universiteiten worden leraren aangenomen naar aanleiding van hun research resultaten en andere publicaties. Helaas wil dat niet altijd zeggen dat ze ook goed lesgeven.quote:[offtopic]
Ik heb een summer school aan Berkeley (Haas) gedaan en probeer een tweede langere periode te regelen. Mijn ervaring leert dat de docenten en professoren veel bakbekwamer zijn aan UCB. In Nederland staan ze nog het liefste in toga om hun 'elitestatus' bevestigt te krijgen, terwijl het geregeld tenenkrommend is bij colleges. [/offtopic]
Wat dat betreft lijken we op elkaar wat betreft studie. Ben je aan Columbia gewoon opnieuw aan een undergraduate begonnen? Woon je op de campus of heb je een huis in een andere borough? (Dit is ontopic)quote:Op zaterdag 3 december 2005 06:00 schreef jaco het volgende:
Nee, Undergraduate, majoring in Economics. Ik heb die UvA studie nooit afgemaakt, dus ik word in de VS niet tot een Masters opleiding toegelaten. Dit is uiteindelijk wel mijn bedoeling.
Topic doorlezen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:44 schreef Gstyles het volgende:
Volgend jaar zomer ga ik voor een week met mn broer naar NYC. Nu is de vraag wat ik zeker moet gaan bekijken (want er is zoveel..). Kan iemand mij op weg helpen?
observation deck op het rockefeller center niet vergeten. Kaartjes kan je volgens mij al via internet bestellen. Zoek anders ff op Top of the rockquote:Op vrijdag 2 december 2005 23:20 schreef jojomen4 het volgende:
Hallo lieve mensen!
Ik ga dus van 10 jan tm 14 jan naar NYC! Eerste keer voor mij en heb der superveel zin in. Ga morgen weg eerst nog 5 weken reizen door zuid-Mexico, Belize, Guatemala en misschien nog wat zuiderlijker.
Maar ben al beetje aan het kijken wat ik in NYC wil doen. Het volgende staat op m'n lijstje.
Naar een wedstrijd van de Knicks op woesdag 11 jan.
Naar Ellis Island om mooi uitzicht te hebben (IPV het vrijheidsbeeld te beklimmen, heb ik van iemand gehoord).
- de Bronx Zoo.
- Macy's
- Ground Zero
- Little Italy
- ChinaTown
- Circle Line Sightseeing Cruises
- Empire State Building
- United Nations
- Wallstreet
- Times Square
- Central Park
Ik zou graag van de experts willen weten of die een beetje leuk is en of ik enkele topatracties over het hoofd heb gezien die ik MOET zien. En misschien zouden jullie me aan kunnen geven welke van deze attracties in het pakket van de NYC-pass zitten?
Hartstikke bedankt alvast,
jojo
als je je intresses even post.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:44 schreef Gstyles het volgende:
Volgend jaar zomer ga ik voor een week met mn broer naar NYC. Nu is de vraag wat ik zeker moet gaan bekijken (want er is zoveel..). Kan iemand mij op weg helpen?
ik vond het guggenheim wel een beetje tegenvallen, er zijn mooiere musea in NYCquote:Op zaterdag 3 december 2005 15:51 schreef Dizzee het volgende:
idd, of op weg naar de Bronx (Yankees, Zoo) s'ochtends even het Guggenheim meepakken.
ik vond het zeker niet tegenvallen, maar veel tijd hoef je er (itt tot de met) ook niet aan te besteden. Daarom ideaal om mee te pakken naar het yankee stadium & the zoo.quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:13 schreef komrad het volgende:
[..]
ik vond het guggenheim wel een beetje tegenvallen, er zijn mooiere musea in NYC
HINT: MET !!!
Baseball season is afgelopen, zult moeten wachten tot spring.quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:35 schreef komrad het volgende:
Yankees zijn ook zeker de moeite waarden is op de weg naar de bronx zoo
Dus eerst kaartjes ophalen en op de terugweg wedstrijd kijken
He Dizzee, ik las hier een aardig oude reactie van jou op een oud topic.quote:Op maandag 28 november 2005 16:26 schreef Dizzee het volgende:
cool dat je ouders in NY wonen, 5th_Ave! hartje manhatten ??
Natuurlijk. Ik heb dat ergens al eens beschreven. Zal het topic eens opzoeken, anders zet ik e.e.a wel (hier) neer.quote:Op zondag 4 december 2005 14:24 schreef dady het volgende:
[..]
He Dizzee, ik las hier een aardig oude reactie van jou op een oud topic.
Reizen en werken? ooit gedaan?
Hier vertel je dat je hebt gewerkt in een hotel en hier ook kon slapen etc. Ik zit zelf met 2 vrienden er ook serieus over te denken om enkele maanden naar de VS oid. te gaan. Vooral de manier waarop jij het aangepakt trekt mij aan, eerst full-time werken, en dan lekker rondreizen. Wij zullen vooral de kusten gaan bezoeken etc.
Zou je misschien iets meer kunnen vertelen, ik zou je heel dankbaar zijn.
Tof.quote:Op zondag 4 december 2005 14:52 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik heb dat ergens al eens beschreven. Zal het topic eens opzoeken, anders zet ik e.e.a wel (hier) neer.
(ben nu nog ff aan het bijkomen van gisteravond)![]()
Hoe groot zijn die sneeuwkansen eigenlijk met de kerst? En temperaturen?quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:58 schreef 5th_Ave het volgende:
Zekerz!
Vandaag over 2 weken ben ik weg makkers!
Hoop dat ik dit jaar weer een witte kerst krijg =)
Vaak sneeuwt het daar rond de kerstdagen, dat verhoogt de gezellige sfeer nog meer
Sneeuwkansen zijn meestal wel redelijk met kerst, maar meestal sneeuwt het in december wel een keer zoals afgelopen weekend en gist.quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:32 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Hoe groot zijn die sneeuwkansen eigenlijk met de kerst? En temperaturen?
zo zo je gaat flink op reis ofniet? Je gaat gelijk door naar Nieuw Zeeland?quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:20 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm ok want ik hoop wel op sneeuw eigenlijk.Een beetje kou mag wel, krijg daarna de warmte van Nieuw-Zeeland wel.
Neuh er zit iets minder dan een maandje tussen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:23 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
zo zo je gaat flink op reis ofniet? Je gaat gelijk door naar Nieuw Zeeland?
Dat klinkt niet echt best..quote:When should I get there?
Revelers begin to gather in the late afternoon on New Year's Eve, December 31st. The best advice we can give is to get there as early as possible. We cannot predict how quickly the viewing areas will fill up. Prime viewing areas may fill up early in the afternoon.
Ja je moet inderdaad zo vroeg mogelijk op diezelfde dag komen wil je goed plaatstje hebben, en na een bepaalde tijd sluit de politie de omgeving af, waardoor je niet meer erin mag, want het is te vol.quote:Op woensdag 7 december 2005 19:20 schreef Dr_Evil het volgende:
Iemand al eens oud en nieuw op Times Square gedaan? Hoe gaat dat precies in z'n werk? Hoe laat moet je daar zijn wil je nog een beetje zicht hebben?
[..]
Dat klinkt niet echt best..
Welke Fok! meet?quote:Op donderdag 8 december 2005 16:50 schreef Jaguarized het volgende:
Reviews van reisliteratuur
Btw 5th_Ave, kom jij ook naar de Fok!Meet?
New York (mini)meet 30-12-2005quote:Op donderdag 8 december 2005 17:16 schreef 5th_Ave het volgende:
[..]
Welke Fok! meet?
En ik zit pas op Fok! dus ben nog niet zo bekend met de personen hier
empire fulton ferry state park. Over de BK bridge lopen trapje af en naar de waterkant lopen.quote:Op zondag 11 december 2005 21:59 schreef Razer het volgende:
Vanaf waar zijn bovenstaande foto's genomen?
De universiteit biedt huisvesting aan (hoewel ze het niet garanderen). Ik zit dus bij de universiteit in de buurt (loopafstand) in een redelijke kamer met een keuken die ik met 3 andere studenten moet delen. Geen droomwoning, maar prima uit te houden zolang ik hier zit.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:22 schreef Jeroenus het volgende:
Wat dat betreft lijken we op elkaar wat betreft studie. Ben je aan Columbia gewoon opnieuw aan een undergraduate begonnen? Woon je op de campus of heb je een huis in een andere borough? (Dit is ontopic)
Ik weet niet wat SES isquote:
Zie SES voor Berkeley e.d.
Ok. SES is School en Studie, Studeren in amerikaquote:Op woensdag 14 december 2005 00:22 schreef jaco het volgende:
[..]
De universiteit biedt huisvesting aan (hoewel ze het niet garanderen). Ik zit dus bij de universiteit in de buurt (loopafstand) in een redelijke kamer met een keuken die ik met 3 andere studenten moet delen. Geen droomwoning, maar prima uit te houden zolang ik hier zit.
[..]
Ik weet niet wat SES ismaar ik heb je een email gestuurd.
als je aan de andere kant de brug af gaat ligt daar ook een klein parkje, ook zichbaar op de luchtfoto als je inzoomt. Dit is echter wel enigzins dubieus, maar die bedoelde ik laatst dusquote:Op zondag 11 december 2005 23:43 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
empire fulton ferry state park. Over de BK bridge lopen trapje af en naar de waterkant lopen.
hier de SAT map: fulton state park
Ik kan het me voorstellen. Mooie foto'squote:Op zondag 11 december 2005 23:59 schreef The.PhantoM het volgende:
we hebben hier echt uren gezeten op dat plekje. Gewoon zo fucking mooi is het.
Hier nog 14.quote:
Empire is wel een nette bioscoop en heeft veel draaitijden. 42nd street, tussen 7th en 8th. Tegenover LOEWS en aan de kant waar ook de Mac zit.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:45 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Hier nog 14.![]()
Vraagje nog => in welke bioscoop kan ik het beste King Kong gaan bezichtigenEn waar kan ik een 'grote' supermarkt vinden?
18 dagenquote:Op donderdag 15 december 2005 15:48 schreef Razer het volgende:
Net ticket geboekt voor in de grote vakantie, 18 dagen lang NYC! Eerste keer maar 9 dagen geweest, dat was echt te kort. Nu eens alles rustig op me gemak bekijken
Washington ga ik wel proberen jaquote:Op donderdag 15 december 2005 16:14 schreef kepler het volgende:
[..]
18 dagen
ik ben een hele grote fan van de stad NYC, maar ik zou er echt nooit 18 dagen lang de toerist kunnen uithangen (in NYC zelf dan). Ben er afgelopen zomer een week geweest en dat was precies goed.
Of ga je nog naar andere plekken, zoals Niagara Fall, Washington, Phili, Boston, enz?
Washington is meende ik 3,5 uur met de trein.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:22 schreef Razer het volgende:
[..]
Washington ga ik wel proberen ja![]()
Even uitzoeken of het met de trein mogelijk is... Dat zou heel erg mooi zijn. Wil nu gewoon alles lekker rustig bekijken, geen gehaast ook eens lekker uitslapen. Beetje door Central Park wandelen, dagje alleen op een terrasje zitten dus gewoon 2,5 week lekker chillen in NY![]()
Doel je daarmee op een supermarkt of de Empire bios?quote:Tegenover LOEWS en aan de kant waar ook de Mac zit.
dat is het Empirequote:Op donderdag 15 december 2005 17:30 schreef Jaguarized het volgende:
Doel je daarmee op een supermarkt of de Empire bios?Ik meende eens in een deeltje gelezen te hebben dat in Manhattan zelf niet echt grote supermarkten als Albertsons, Ralphs e.d zijn maar meer de kleinere deli's, 24 uurs zaken en 7-11's.
![]()
Btw, wil je nog zo'n metroshirt hebben?
Ja, die bios bedoelde ik. Hopelijk draait je film niet in de bovenste zaal, want dan moet je héél ver omhoog. Ontzettend veel etages. Mooie bios.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:30 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Washington is meende ik 3,5 uur met de trein.Dat is dus redelijk te doen, zelfs op 1 dag.
@ Jeroenus:
[..]
Doel je daarmee op een supermarkt of de Empire bios?Ik meende eens in een deeltje gelezen te hebben dat in Manhattan zelf niet echt grote supermarkten als Albertsons, Ralphs e.d zijn maar meer de kleinere deli's, 24 uurs zaken en 7-11's.
![]()
Btw, wil je nog zo'n metroshirt hebben?
Als ik er 1 voor je mee moet nemen volgende week moet je het maar even laten weten.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:39 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ja, die bios bedoelde ik. Hopelijk draait je film niet in de bovenste zaal, want dan moet je héél ver omhoog. Ontzettend veel etages. Mooie bios.![]()
Zo'n metroshirtje ga ik komende zomer misschien wel halen.
+ uitgaven daar á 200/300 euroquote:Op maandag 19 december 2005 21:18 schreef Jaguarized het volgende:
200 euro voor een hostel
455 euro voor een ticket
Hahaquote:Op dinsdag 20 december 2005 10:43 schreef kepler het volgende:
http://www.nu.nl/news/644(...)ervoer_New_York.html
wie ging er deze week naar NY
Dat worden blaren voor Jaguarizedquote:Op dinsdag 20 december 2005 10:43 schreef kepler het volgende:
http://www.nu.nl/news/644(...)ervoer_New_York.html
wie ging er deze week naar NY
Je geeft wel even review als je terug bentquote:Op dinsdag 20 december 2005 21:46 schreef Jaguarized het volgende:
Hostelling International New York.
Concrete plannen?quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:51 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Je geeft wel even review als je terug bent
quote:
quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:56 schreef Dos37 het volgende:
[..]
in Februarie als ik het tijdelijke werk blijf houden wat ik nu doe. Dan kan het er wel uit
Ja daar ben ik al geweest en ga ik pas weer heen als mijn oom verhuisd is naar het noorden (gaat dit jaar gebeuren).quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:56 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Australie plannen opzij gezet?
quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:07 schreef Jaguarized het volgende:
Ah nice.Ik maak wel een filmverslag van de HI.
Klopt, die moet ik ook nog aanschaffen. Maar als de boel plat ligt gaat het moeilijk.quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:10 schreef Dos37 het volgende:
[..]
openbaar is trouwens best goedkoop (als het rijd)
20 euro voor een weekkaart op alle metro's en bussen of lees ik dat verkeerd
Ja idd maarja dat maakt het reken wel makelijker.quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:24 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Klopt, die moet ik ook nog aanschaffen. Maar als de boel plat ligt gaat het moeilijk.21 dollar was dat ding ofzo, 17,69 euro....btw er is tegenwoordig ook nauwelijks verschil tussen de dollar en de euro..
Dan alquote:Op donderdag 22 december 2005 08:53 schreef Jaguarized het volgende:
Nog 12 uur en dan naar Schiphol, nog iets meer dan 36 uur voordat ik in The Big Apple zit.
Ik zelf vlieg met Airmiles naar JFK, is zo ongeveer het goedkoopste wat ik kon vinden... Misschien is dat een optie?quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:46 schreef Roosje11 het volgende:
ik heb een vraagje: ik ga in mei een week naar New York, en nu ben ik op zoek naar een goede deal voor een mooie prijs. Het hoeft niet super goedkoop, ga met me papa, dus geen hostels ofzo, maar ik wil graag weten of het voordeliger is om vlucht en hotel apart te boeken of in een pakket. En als ik een pakket boek, bij welke reisnorganisatie kan je een reis voor 7 dagen boeken? Want overal zie ik alleen maar 4 daagse reizen, en we willen graag 7 dagen. En wat zijn goede hotels? We willen zowiezo tv, een eigen bakamer en in het centrum. Any suggestions?
wanderers inn, east!quote:Op donderdag 22 december 2005 21:34 schreef Public_NME het volgende:
Hoi, ik heb ff een vraagje... Ik ben van plan om van 13 t/m 20 April met mijn vriendin naar NYC te gaan, en we willen graag een goedkoop hostel aangezien we er toch alleen maar hoeven te pitten. We willen wel graag een eigen kamer, heeft iemand tips voor een goed en betaalbaar hostel?
linkje doet het bij mij niet?quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:01 schreef heus het volgende:
Ik heb wat andere fotos erop gezet. zie de MrUber fotos link.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |