abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32740309
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:09 schreef 5th_Ave het volgende:

[..]

Jij gaat dus 2 daagjes na mij.
whats up! *HIGH FIVE*
Tot wanneer ga jij?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32740315
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:16 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Het heeft zijn tijd nodig. Ik kom er wel. Misschien via CA.

Komt tijd, komt Jeroenus.
pi_32741889
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:12 schreef 5th_Ave het volgende:

[..]

Toen ik in '99 naar een NBA wedstrijd ging werd er helemaal niets gecontroleerd, ik zat toen al te denken..
Maar dat was Pre-9/11, dus nu klan het heel anders zijn..
Ben niet meer naar wedstrijd gegaan sindsdien
Ik was in 2004 bij de Mets, post 9/11 dus. Ze zeiden alleen dat iedereen zijn tas voor het gemak even open moesten houden. Bij sommige werd er nog met zo'n metaaldetector over het lichaam gegaan.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_32742106
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:33 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Komt tijd, komt Jeroenus.

Hopelijk gaat mijn uitwisseling door met Berkeley, CA. Eén vak Human Resource Management, daarbij moet je verplicht in een bedrijf meelopen met een hoge HRM manager. Tevens interview afnemen e.d. Ander vak kun je een portfolio contest winnen voor Investment Banking (+ internship), tevens recruiten investment banks bij dat vak. En waar zitten alle grote investment banks?

In New York City

Daarnaast ga ik het careercenter van de universiteit daar platlopen. In blijf ze harrassen tot ze me aannemen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jeroenus op 02-12-2005 07:46:26 ]
New Yorker in spe
  vrijdag 2 december 2005 @ 00:37:36 #155
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32744350
quote:
Op donderdag 1 december 2005 23:25 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Hopelijk gaat mijn uitwisseling door met Berkeley, CA. Eén vak Human Resource Management, daarbij moet je verplicht in een bedrijf meelopen met een hoge HRM manager. Tevens interview afnemen e.d. Ander vak kun je een portfolio contest winnen voor Investment Banking (+ internship), tevens recruiten investment banks bij dat vak. En waar zitten alle grote investment banks?

In New York City

http://img25.imageshack.u(...)anbysonikblue1vh.jpg
Hij blijft adembenemend.

Daarnaast ga ik het careercenter van de universiteit daar platlopen. In blijf ze harrassen tot ze me aannemen.
plaatje kapot
The line is a dot to you!
pi_32747089
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 00:37 schreef kepler het volgende:

[..]

plaatje kapot
Hij werkt bij mij wel.

Charles Groenhuizen is weg, er is een vacature vrij in NY. Iemand journalistiek gedaan?
New Yorker in spe
  vrijdag 2 december 2005 @ 07:44:33 #157
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32747098
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 07:43 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Hij werkt bij mij wel.

Charles Groenhuizen is weg, er is een vacature vrij in NY. Iemand journalistiek gedaan?
ik krijg zo'n je-mag-niet-hotlinken-plaatje
pi_32747112
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 07:44 schreef kepler het volgende:

[..]

ik krijg zo'n je-mag-niet-hotlinken-plaatje

http://home.kabelfoon.nl/(...)anbysonikblue1vh.jpg
New Yorker in spe
  vrijdag 2 december 2005 @ 07:55:18 #159
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32747142
quote:

das mooi
pi_32760903
quote:

[..]

Hij werkt bij mij wel.

* Jaguarized gaat journalistiek doen, ook aan een buitenlandse universiteit.
pi_32761165
quote:

[..]

Hij werkt bij mij wel.

Die zat toch in Washington? Ben nog bezig met journalistiek, maar verslaggeving in het buitenland lijkt me wel gaaf. Misschien dat ik wat contacten overhou aan m'n bezoek aan NY in januari.
pi_32764495
Ik vind haressment wat vergaan maar ja ik wil wel graag naar de grote appel
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_32764694
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:44 schreef komrad het volgende:
Ik vind haressment wat vergaan maar ja ik wil wel graag naar de grote appel
Geen groenteboer om de hoek waar ze big apples verkopen? Of gewoon veel uitgeven met je Mastercard, maak je ook kans op een priceless weekendje NY.
pi_32764858
Jag, ik zoek een meer duurzame oplossing
pi_32765177
Sparen
pi_32765234
werken in NY Jag
pi_32765243
Ik snapte het al niet.
pi_32765281
nu even werkervaring opdoen en dan een paar jaar daar gaan werken
pi_32765301
En dan kom ik je eens opzoeken.
pi_32765325
no problem dan, als ik dat voor elkaar krijg doe ik niet zo moeilijk hoor
pi_32765350

Gelukkig leest niemand mee
pi_32766284
precies ik wil natuurlijk geen herberg worden

nu nog ff werk regelen
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:20:38 #174
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_32768720
Hallo lieve mensen!

Ik ga dus van 10 jan tm 14 jan naar NYC! Eerste keer voor mij en heb der superveel zin in. Ga morgen weg eerst nog 5 weken reizen door zuid-Mexico, Belize, Guatemala en misschien nog wat zuiderlijker.

Maar ben al beetje aan het kijken wat ik in NYC wil doen. Het volgende staat op m'n lijstje.

Naar een wedstrijd van de Knicks op woesdag 11 jan.
Naar Ellis Island om mooi uitzicht te hebben (IPV het vrijheidsbeeld te beklimmen, heb ik van iemand gehoord).
- de Bronx Zoo.
- Macy's
- Ground Zero
- Little Italy
- ChinaTown
- Circle Line Sightseeing Cruises
- Empire State Building
- United Nations
- Wallstreet
- Times Square
- Central Park

Ik zou graag van de experts willen weten of die een beetje leuk is en of ik enkele topatracties over het hoofd heb gezien die ik MOET zien. En misschien zouden jullie me aan kunnen geven welke van deze attracties in het pakket van de NYC-pass zitten?

Hartstikke bedankt alvast,

jojo
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:22:42 #175
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_32768783
Owja, kan iemand nou onderdak regelen las ik ergens? Ben een nette student!!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:24:19 #176
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32768834
Coney Island niet vergeten als je een dagje over hebt
Kun je gelijk combineren met Brooklyn. Houd er wel rekening mee dat het een uur duurt vanaf midtown Manhattan voordat je er bent (met de metro) .
pi_32768970
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:24 schreef Douwe het volgende:
Coney Island niet vergeten als je een dagje over hebt
Kun je gelijk combineren met Brooklyn. Houd er wel rekening mee dat het een uur duurt vanaf midtown Manhattan voordat je er bent (met de metro) .
Ik zou naar Roosevelt Island gaan met de kabelbaan. Dat eilandje is speciaal voor gehandicapten en kijk niet gek op als je een gemotoriseerde brancard voorbij ziet rijden. Coney Island is wel leuk in de zomer, maar weet niet of het open is in de winter / met oud en nieuw. Stap op de weg er naar toe eens halverwege uit de metro en verbaas je over het NYC waar je dan bent...

En ja kan inderdaad naar Ellis Island. Makkelijker is het om de gratis ferry te nemen naar Staten Island en weer terug. Hetzelfde uitzicht voor minder geld
pi_32770310
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:02 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
De kwaliteit van het Nederlandse onderwijs is niet bijster hoog en al helemaal niet de relatie uni-bedrijfsleven.
Ik heb zelf aan de UvA gestudeerd en ik studeer nu aan Columbia University. Columbia is op zich wel beter, maar we praten niet over bizarre kwaliteitsverschillen. In de boeken die we hier lezen, vind je regelmatig namen terug van Nederlandse wetenschappers: psychologie, astronomie, literatuur, van alles. Er werken diverse nederlanders bij Columbia. Dus zo beroerd is het allemaal niet, wat er zoal aan kennis uit nederland komt.

Ook merk ik hier op dat Nederland 15 (of hoeveel zijn het er nu?) universiteiten heeft, die op hoog en min of meer vergelijkbaar niveau zitten. In de VS heb je een groep elite universiteiten die goed zijn (Ivy League, Berkeley, Stanford, Michigan) , maar het gros is van laag niveau. Je wilt niet op Indiana State University oid terecht komen.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met de relatie uni-bedrijfsleven. Er komen hier constant bedrijven werven op de campus. Leuk, maar niet zo belangrijk naar mijn idee. In Nederland moet je misschien zelf wat meer zoeken. Uiteindelijk moet je in beide landen gewoon je beste beentje voorzetten bij het solliciteren. De universiteit heeft daar niet zoveel mee te maken.

Of bedoel je dat universitaire research sterk door het bedrijfsleven wordt gestuurd in de VS? Dat is niet per definitie een voordeel. Puur onafhankelijke wetenschap moet ook plaatsvinden.
pi_32771002
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 00:14 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb zelf aan de UvA gestudeerd en ik studeer nu aan Columbia University. Columbia is op zich wel beter, maar we praten niet over bizarre kwaliteitsverschillen. In de boeken die we hier lezen, vind je regelmatig namen terug van Nederlandse wetenschappers: psychologie, astronomie, literatuur, van alles. Er werken diverse nederlanders bij Columbia. Dus zo beroerd is het allemaal niet, wat er zoal aan kennis uit nederland komt.

Ook merk ik hier op dat Nederland 15 (of hoeveel zijn het er nu?) universiteiten heeft, die op hoog en min of meer vergelijkbaar niveau zitten. In de VS heb je een groep elite universiteiten die goed zijn (Ivy League, Berkeley, Stanford, Michigan) , maar het gros is van laag niveau. Je wilt niet op Indiana State University oid terecht komen.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met de relatie uni-bedrijfsleven. Er komen hier constant bedrijven werven op de campus. Leuk, maar niet zo belangrijk naar mijn idee. In Nederland moet je misschien zelf wat meer zoeken. Uiteindelijk moet je in beide landen gewoon je beste beentje voorzetten bij het solliciteren. De universiteit heeft daar niet zoveel mee te maken.

Of bedoel je dat universitaire research sterk door het bedrijfsleven wordt gestuurd in de VS? Dat is niet per definitie een voordeel. Puur onafhankelijke wetenschap moet ook plaatsvinden.

Wat doe je daar? Uitwisseling? PhD of MBA? Welke richting?

[offtopic]
Ik heb een summer school aan Berkeley (Haas) gedaan en probeer een tweede langere periode te regelen. Mijn ervaring leert dat de docenten en professoren veel bakbekwamer zijn aan UCB. In Nederland staan ze nog het liefste in toga om hun 'elitestatus' bevestigt te krijgen, terwijl het geregeld tenenkrommend is bij colleges. [/offtopic]
New Yorker in spe
pi_32774271
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 00:42 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Wat doe je daar? Uitwisseling? PhD of MBA? Welke richting?
Nee, Undergraduate, majoring in Economics. Ik heb die UvA studie nooit afgemaakt, dus ik word in de VS niet tot een Masters opleiding toegelaten. Dit is uiteindelijk wel mijn bedoeling.
quote:
[offtopic]
Ik heb een summer school aan Berkeley (Haas) gedaan en probeer een tweede langere periode te regelen. Mijn ervaring leert dat de docenten en professoren veel bakbekwamer zijn aan UCB. In Nederland staan ze nog het liefste in toga om hun 'elitestatus' bevestigt te krijgen, terwijl het geregeld tenenkrommend is bij colleges. [/offtopic]
Dat laatste komt bij Columbia ook vaak voor. Ik denk echt dat dit meer van de individuele leraren afhangt, die je treft, dan van het onderwijs systeem. Bedenk dat Haas een business school is. Op een business school is de focus gericht op instructie van studenten, niet zozeer op research. Daar worden leraren aangenomen op basis van hun onderwijskwaliteiten. Op de reguliere Universiteiten worden leraren aangenomen naar aanleiding van hun research resultaten en andere publicaties. Helaas wil dat niet altijd zeggen dat ze ook goed lesgeven.

Ik overweeg ook om een summer school aan Berkeley te doen, of in ieder geval ergens in California. Maar aangezien we nu erg off-topic raken, stel ik voor dat we deze discussie staken en ik je een prive msg daarover stuur. Ik heb wel wat vragen over Berkeley.
pi_32775362
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 06:00 schreef jaco het volgende:
Nee, Undergraduate, majoring in Economics. Ik heb die UvA studie nooit afgemaakt, dus ik word in de VS niet tot een Masters opleiding toegelaten. Dit is uiteindelijk wel mijn bedoeling.
Wat dat betreft lijken we op elkaar wat betreft studie. Ben je aan Columbia gewoon opnieuw aan een undergraduate begonnen? Woon je op de campus of heb je een huis in een andere borough? (Dit is ontopic)

Zie SES voor Berkeley e.d.
New Yorker in spe
  zaterdag 3 december 2005 @ 10:44:54 #182
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_32775643
Volgend jaar zomer ga ik voor een week met mn broer naar NYC. Nu is de vraag wat ik zeker moet gaan bekijken (want er is zoveel..). Kan iemand mij op weg helpen?
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_32778598
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 10:44 schreef Gstyles het volgende:
Volgend jaar zomer ga ik voor een week met mn broer naar NYC. Nu is de vraag wat ik zeker moet gaan bekijken (want er is zoveel..). Kan iemand mij op weg helpen?
Topic doorlezen.
  zaterdag 3 december 2005 @ 13:55:23 #184
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_32779399
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:20 schreef jojomen4 het volgende:
Hallo lieve mensen!

Ik ga dus van 10 jan tm 14 jan naar NYC! Eerste keer voor mij en heb der superveel zin in. Ga morgen weg eerst nog 5 weken reizen door zuid-Mexico, Belize, Guatemala en misschien nog wat zuiderlijker.

Maar ben al beetje aan het kijken wat ik in NYC wil doen. Het volgende staat op m'n lijstje.

Naar een wedstrijd van de Knicks op woesdag 11 jan.
Naar Ellis Island om mooi uitzicht te hebben (IPV het vrijheidsbeeld te beklimmen, heb ik van iemand gehoord).
- de Bronx Zoo.
- Macy's
- Ground Zero
- Little Italy
- ChinaTown
- Circle Line Sightseeing Cruises
- Empire State Building
- United Nations
- Wallstreet
- Times Square
- Central Park

Ik zou graag van de experts willen weten of die een beetje leuk is en of ik enkele topatracties over het hoofd heb gezien die ik MOET zien. En misschien zouden jullie me aan kunnen geven welke van deze attracties in het pakket van de NYC-pass zitten?

Hartstikke bedankt alvast,

jojo
observation deck op het rockefeller center niet vergeten. Kaartjes kan je volgens mij al via internet bestellen. Zoek anders ff op Top of the rock
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_32781606
Yankees zijn ook zeker de moeite waard en is op de weg naar de bronx zoo
Dus eerst kaartjes ophalen en op de terugweg wedstrijd kijken
pi_32781933
idd, of op weg naar de Bronx (Yankees, Zoo) s'ochtends even het Guggenheim meepakken.
pi_32782129
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 10:44 schreef Gstyles het volgende:
als je je intresses even post.
pi_32785448
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:51 schreef Dizzee het volgende:
idd, of op weg naar de Bronx (Yankees, Zoo) s'ochtends even het Guggenheim meepakken.
ik vond het guggenheim wel een beetje tegenvallen, er zijn mooiere musea in NYC

HINT: MET !!!
pi_32785722
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 18:13 schreef komrad het volgende:

[..]

ik vond het guggenheim wel een beetje tegenvallen, er zijn mooiere musea in NYC

HINT: MET !!!
ik vond het zeker niet tegenvallen, maar veel tijd hoef je er (itt tot de met) ook niet aan te besteden. Daarom ideaal om mee te pakken naar het yankee stadium & the zoo.
pi_32785798
Geloof me, het MET is zo veel mooier museum

Guggenheim is ook niet onaardig hoor maar als ik moest kiezen wist ik het wel. Ik heb ze natuurlijk wel allebei al gedaan. Ook nog in het american museum of national history geweest, ook de moeite waard. Jammergenoeg heb ik de museum van moderne kunst (ben even de naam kwijt) niet kunnen bezoeken omdat ze aan het renoveren waren
pi_32806048
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:35 schreef komrad het volgende:
Yankees zijn ook zeker de moeite waard en is op de weg naar de bronx zoo
Dus eerst kaartjes ophalen en op de terugweg wedstrijd kijken
Baseball season is afgelopen, zult moeten wachten tot spring.
Je hebt beter geluk om een basketball westrijd te pakken of een NFL wedstrijd (NY GIANTS, NY JETS)
Mits de GIANTS de playoffs halen.
Ow ja NHL (ijshockey) game kan je ook naar toe gaan, de NY RANGERS doen het op dit moment goed en staan aan de top van de ranglijst, en ze spelen ook in MSG.
pi_32806130
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:33 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Tot wanneer ga jij?
7 jan 2006,
dus bijna 3 weken.
Mijn stagebedrijf is zo relaxt, kan gewoon 3 weken wegblijven
pi_32806933
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:26 schreef Dizzee het volgende:
cool dat je ouders in NY wonen, 5th_Ave! hartje manhatten ??
He Dizzee, ik las hier een aardig oude reactie van jou op een oud topic.

Reizen en werken? ooit gedaan?

Hier vertel je dat je hebt gewerkt in een hotel en hier ook kon slapen etc. Ik zit zelf met 2 vrienden er ook serieus over te denken om enkele maanden naar de VS oid. te gaan. Vooral de manier waarop jij het aangepakt trekt mij aan, eerst full-time werken, en dan lekker rondreizen. Wij zullen vooral de kusten gaan bezoeken etc.

Zou je misschien iets meer kunnen vertelen, ik zou je heel dankbaar zijn.
pi_32807743
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:24 schreef dady het volgende:

[..]

He Dizzee, ik las hier een aardig oude reactie van jou op een oud topic.

Reizen en werken? ooit gedaan?

Hier vertel je dat je hebt gewerkt in een hotel en hier ook kon slapen etc. Ik zit zelf met 2 vrienden er ook serieus over te denken om enkele maanden naar de VS oid. te gaan. Vooral de manier waarop jij het aangepakt trekt mij aan, eerst full-time werken, en dan lekker rondreizen. Wij zullen vooral de kusten gaan bezoeken etc.

Zou je misschien iets meer kunnen vertelen, ik zou je heel dankbaar zijn.
Natuurlijk. Ik heb dat ergens al eens beschreven. Zal het topic eens opzoeken, anders zet ik e.e.a wel (hier) neer.
(ben nu nog ff aan het bijkomen van gisteravond)
pi_32809676
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:52 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Natuurlijk. Ik heb dat ergens al eens beschreven. Zal het topic eens opzoeken, anders zet ik e.e.a wel (hier) neer.
(ben nu nog ff aan het bijkomen van gisteravond)
Tof.
pi_32840101
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:06 schreef dady het volgende:

[..]

Tof.
Ik heb maar even wat neergezet in dat topic. Wel algemeen, maar verdere vragen hoor ik wel.
pi_32845665
he wat leuk een topic over New York en zeer mooie en informatieve openings post !
dit jaar ben ik er in de zomer ook geweest. het was echt warm toen, maar ondanks dat, toch wel veel gedaan. onder andere, empire state, guggenheim, wall street, central park, yankee stadium, vrijheidsbeeld en ook nog een rondleiding door de NBC Studio's en Radio City Music hall.

verder vond ik het uitzicht vanaf Brooklyn Heights erg mooi. vanaf daar kan je over de Brooklyn Bridge teruglopen naar Manhatten. dat was wel 1 van de hoogtepunten vond ik.

new york is echt een superstad.
pi_32845876
we know
pi_32856162
Zekerz!

Vandaag over 2 weken ben ik weg makkers!
Hoop dat ik dit jaar weer een witte kerst krijg =)
Vaak sneeuwt het daar rond de kerstdagen, dat verhoogt de gezellige sfeer nog meer
pi_32865483
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 09:58 schreef 5th_Ave het volgende:
Zekerz!

Vandaag over 2 weken ben ik weg makkers!
Hoop dat ik dit jaar weer een witte kerst krijg =)
Vaak sneeuwt het daar rond de kerstdagen, dat verhoogt de gezellige sfeer nog meer
Hoe groot zijn die sneeuwkansen eigenlijk met de kerst? En temperaturen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')