Tot wanneer ga jij?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:09 schreef 5th_Ave het volgende:
[..]
Jij gaat dus 2 daagjes na mij.
whats up! *HIGH FIVE*![]()
quote:Op donderdag 1 december 2005 21:16 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
![]()
Het heeft zijn tijd nodig. Ik kom er wel. Misschien via CA.![]()
Ik was in 2004 bij de Mets, post 9/11 dus. Ze zeiden alleen dat iedereen zijn tas voor het gemak even open moesten houden. Bij sommige werd er nog met zo'n metaaldetector over het lichaam gegaan.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:12 schreef 5th_Ave het volgende:
[..]
Toen ik in '99 naar een NBA wedstrijd ging werd er helemaal niets gecontroleerd, ik zat toen al te denken..
Maar dat was Pre-9/11, dus nu klan het heel anders zijn..
Ben niet meer naar wedstrijd gegaan sindsdien
quote:
plaatje kapotquote:Op donderdag 1 december 2005 23:25 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
![]()
Hopelijk gaat mijn uitwisseling door met Berkeley, CA. Eén vak Human Resource Management, daarbij moet je verplicht in een bedrijf meelopen met een hoge HRM manager. Tevens interview afnemen e.d. Ander vak kun je een portfolio contest winnen voor Investment Banking (+ internship), tevens recruiten investment banks bij dat vak. En waar zitten alle grote investment banks?
In New York City![]()
![]()
![]()
http://img25.imageshack.u(...)anbysonikblue1vh.jpg
Hij blijft adembenemend.![]()
Daarnaast ga ik het careercenter van de universiteit daar platlopen.In blijf ze harrassen tot ze me aannemen.
![]()
Hij werkt bij mij wel.quote:
ik krijg zo'n je-mag-niet-hotlinken-plaatjequote:Op vrijdag 2 december 2005 07:43 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hij werkt bij mij wel.
Charles Groenhuizen is weg, er is een vacature vrij in NY. Iemand journalistiek gedaan?![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2005 07:44 schreef kepler het volgende:
[..]
ik krijg zo'n je-mag-niet-hotlinken-plaatje
quote:Op vrijdag 2 december 2005 07:48 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
![]()
http://home.kabelfoon.nl/(...)anbysonikblue1vh.jpg
* Jaguarized gaat journalistiek doen, ook aan een buitenlandse universiteit.quote:Op vrijdag 2 december 2005 07:43 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hij werkt bij mij wel.
Charles Groenhuizen is weg, er is een vacature vrij in NY. Iemand journalistiek gedaan?![]()
Die zat toch in Washington?quote:Op vrijdag 2 december 2005 07:43 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hij werkt bij mij wel.
Geen groenteboer om de hoek waar ze big apples verkopen?quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:44 schreef komrad het volgende:
Ik vind haressment wat vergaan maar ja ik wil wel graag naar de grote appel
Ik zou naar Roosevelt Island gaan met de kabelbaan. Dat eilandje is speciaal voor gehandicapten en kijk niet gek op als je een gemotoriseerde brancard voorbij ziet rijden. Coney Island is wel leuk in de zomer, maar weet niet of het open is in de winter / met oud en nieuw. Stap op de weg er naar toe eens halverwege uit de metro en verbaas je over het NYC waar je dan bent...quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:24 schreef Douwe het volgende:
Coney Island niet vergeten als je een dagje over hebt
Kun je gelijk combineren met Brooklyn. Houd er wel rekening mee dat het een uur duurt vanaf midtown Manhattan voordat je er bent (met de metro).
Ik heb zelf aan de UvA gestudeerd en ik studeer nu aan Columbia University. Columbia is op zich wel beter, maar we praten niet over bizarre kwaliteitsverschillen. In de boeken die we hier lezen, vind je regelmatig namen terug van Nederlandse wetenschappers: psychologie, astronomie, literatuur, van alles. Er werken diverse nederlanders bij Columbia. Dus zo beroerd is het allemaal niet, wat er zoal aan kennis uit nederland komt.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:02 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
De kwaliteit van het Nederlandse onderwijs is niet bijster hoog en al helemaal niet de relatie uni-bedrijfsleven.
quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:14 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb zelf aan de UvA gestudeerd en ik studeer nu aan Columbia University. Columbia is op zich wel beter, maar we praten niet over bizarre kwaliteitsverschillen. In de boeken die we hier lezen, vind je regelmatig namen terug van Nederlandse wetenschappers: psychologie, astronomie, literatuur, van alles. Er werken diverse nederlanders bij Columbia. Dus zo beroerd is het allemaal niet, wat er zoal aan kennis uit nederland komt.
Ook merk ik hier op dat Nederland 15 (of hoeveel zijn het er nu?) universiteiten heeft, die op hoog en min of meer vergelijkbaar niveau zitten. In de VS heb je een groep elite universiteiten die goed zijn (Ivy League, Berkeley, Stanford, Michigan) , maar het gros is van laag niveau. Je wilt niet op Indiana State University oid terecht komen.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met de relatie uni-bedrijfsleven. Er komen hier constant bedrijven werven op de campus. Leuk, maar niet zo belangrijk naar mijn idee. In Nederland moet je misschien zelf wat meer zoeken. Uiteindelijk moet je in beide landen gewoon je beste beentje voorzetten bij het solliciteren. De universiteit heeft daar niet zoveel mee te maken.
Of bedoel je dat universitaire research sterk door het bedrijfsleven wordt gestuurd in de VS? Dat is niet per definitie een voordeel. Puur onafhankelijke wetenschap moet ook plaatsvinden.
Nee, Undergraduate, majoring in Economics. Ik heb die UvA studie nooit afgemaakt, dus ik word in de VS niet tot een Masters opleiding toegelaten. Dit is uiteindelijk wel mijn bedoeling.quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:42 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Wat doe je daar? Uitwisseling? PhD of MBA? Welke richting?
Dat laatste komt bij Columbia ook vaak voor. Ik denk echt dat dit meer van de individuele leraren afhangt, die je treft, dan van het onderwijs systeem. Bedenk dat Haas een business school is. Op een business school is de focus gericht op instructie van studenten, niet zozeer op research. Daar worden leraren aangenomen op basis van hun onderwijskwaliteiten. Op de reguliere Universiteiten worden leraren aangenomen naar aanleiding van hun research resultaten en andere publicaties. Helaas wil dat niet altijd zeggen dat ze ook goed lesgeven.quote:[offtopic]
Ik heb een summer school aan Berkeley (Haas) gedaan en probeer een tweede langere periode te regelen. Mijn ervaring leert dat de docenten en professoren veel bakbekwamer zijn aan UCB. In Nederland staan ze nog het liefste in toga om hun 'elitestatus' bevestigt te krijgen, terwijl het geregeld tenenkrommend is bij colleges. [/offtopic]
Wat dat betreft lijken we op elkaar wat betreft studie. Ben je aan Columbia gewoon opnieuw aan een undergraduate begonnen? Woon je op de campus of heb je een huis in een andere borough? (Dit is ontopic)quote:Op zaterdag 3 december 2005 06:00 schreef jaco het volgende:
Nee, Undergraduate, majoring in Economics. Ik heb die UvA studie nooit afgemaakt, dus ik word in de VS niet tot een Masters opleiding toegelaten. Dit is uiteindelijk wel mijn bedoeling.
Topic doorlezen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:44 schreef Gstyles het volgende:
Volgend jaar zomer ga ik voor een week met mn broer naar NYC. Nu is de vraag wat ik zeker moet gaan bekijken (want er is zoveel..). Kan iemand mij op weg helpen?
observation deck op het rockefeller center niet vergeten. Kaartjes kan je volgens mij al via internet bestellen. Zoek anders ff op Top of the rockquote:Op vrijdag 2 december 2005 23:20 schreef jojomen4 het volgende:
Hallo lieve mensen!
Ik ga dus van 10 jan tm 14 jan naar NYC! Eerste keer voor mij en heb der superveel zin in. Ga morgen weg eerst nog 5 weken reizen door zuid-Mexico, Belize, Guatemala en misschien nog wat zuiderlijker.
Maar ben al beetje aan het kijken wat ik in NYC wil doen. Het volgende staat op m'n lijstje.
Naar een wedstrijd van de Knicks op woesdag 11 jan.
Naar Ellis Island om mooi uitzicht te hebben (IPV het vrijheidsbeeld te beklimmen, heb ik van iemand gehoord).
- de Bronx Zoo.
- Macy's
- Ground Zero
- Little Italy
- ChinaTown
- Circle Line Sightseeing Cruises
- Empire State Building
- United Nations
- Wallstreet
- Times Square
- Central Park
Ik zou graag van de experts willen weten of die een beetje leuk is en of ik enkele topatracties over het hoofd heb gezien die ik MOET zien. En misschien zouden jullie me aan kunnen geven welke van deze attracties in het pakket van de NYC-pass zitten?
Hartstikke bedankt alvast,
jojo
als je je intresses even post.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:44 schreef Gstyles het volgende:
Volgend jaar zomer ga ik voor een week met mn broer naar NYC. Nu is de vraag wat ik zeker moet gaan bekijken (want er is zoveel..). Kan iemand mij op weg helpen?
ik vond het guggenheim wel een beetje tegenvallen, er zijn mooiere musea in NYCquote:Op zaterdag 3 december 2005 15:51 schreef Dizzee het volgende:
idd, of op weg naar de Bronx (Yankees, Zoo) s'ochtends even het Guggenheim meepakken.
ik vond het zeker niet tegenvallen, maar veel tijd hoef je er (itt tot de met) ook niet aan te besteden. Daarom ideaal om mee te pakken naar het yankee stadium & the zoo.quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:13 schreef komrad het volgende:
[..]
ik vond het guggenheim wel een beetje tegenvallen, er zijn mooiere musea in NYC
HINT: MET !!!
Baseball season is afgelopen, zult moeten wachten tot spring.quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:35 schreef komrad het volgende:
Yankees zijn ook zeker de moeite waarden is op de weg naar de bronx zoo
Dus eerst kaartjes ophalen en op de terugweg wedstrijd kijken
He Dizzee, ik las hier een aardig oude reactie van jou op een oud topic.quote:Op maandag 28 november 2005 16:26 schreef Dizzee het volgende:
cool dat je ouders in NY wonen, 5th_Ave! hartje manhatten ??
Natuurlijk. Ik heb dat ergens al eens beschreven. Zal het topic eens opzoeken, anders zet ik e.e.a wel (hier) neer.quote:Op zondag 4 december 2005 14:24 schreef dady het volgende:
[..]
He Dizzee, ik las hier een aardig oude reactie van jou op een oud topic.
Reizen en werken? ooit gedaan?
Hier vertel je dat je hebt gewerkt in een hotel en hier ook kon slapen etc. Ik zit zelf met 2 vrienden er ook serieus over te denken om enkele maanden naar de VS oid. te gaan. Vooral de manier waarop jij het aangepakt trekt mij aan, eerst full-time werken, en dan lekker rondreizen. Wij zullen vooral de kusten gaan bezoeken etc.
Zou je misschien iets meer kunnen vertelen, ik zou je heel dankbaar zijn.
Tof.quote:Op zondag 4 december 2005 14:52 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik heb dat ergens al eens beschreven. Zal het topic eens opzoeken, anders zet ik e.e.a wel (hier) neer.
(ben nu nog ff aan het bijkomen van gisteravond)![]()
Hoe groot zijn die sneeuwkansen eigenlijk met de kerst? En temperaturen?quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:58 schreef 5th_Ave het volgende:
Zekerz!
Vandaag over 2 weken ben ik weg makkers!
Hoop dat ik dit jaar weer een witte kerst krijg =)
Vaak sneeuwt het daar rond de kerstdagen, dat verhoogt de gezellige sfeer nog meer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |