abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22170719
Aangezien mijn reis ook benut gaat worden om te gaan werken in vele landen vraag ik me af hoe jullie ervaringen zijn m.b.t werken op reis? hoe kom je aan werk? hoe lang mag je werken? en hoe heb je je laten betalen (slaapplaats, eten, vervoer, geld?)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_22170817
Nog nooit gedaan, wil ik wel ooit nog eens gaan doen.
...drop it like it's hot...
pi_22171317
Ja het lijkt mij dé manier om nog goedkoper rond te reizen en echt ik heb geen problemen met zwaar of zero iq werk als het maar verdient; en zo leer je natuurijk de culturen om je heen nog beter te zien cq kennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chandler op 24-09-2004 12:34:35 (é ipv e) ]
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Moderator vrijdag 24 september 2004 @ 13:07:36 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22172136
Hier vind je wat handige info: Handige Links
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_22184393
tnx, maar't is meer de vraag om ervaring van mede fokkers
Like trump...
pi_22192679
Ik in Amerika.

Had wel een visum nodig. Was geldig voor 3 maanden. En ze waren best streng, want ik moest wel papieren hebben dat ik ergens werk had. Een joboffer moest ik dus overleggen om het visum te krijgen. Ook een kopie van mn bankafschrift dat ik genoeg geld had, of een verklaring van mn ouders.

Geld kreeg ik om de 2 weken. Was ongeveer 500 dollar voor een 40uurige werkweek.

Slaapplaats was in het hotel geregeld. (heb dus in een hotel gewerkt.)
Na het werken, (ongeveer 2 maanden) ben ik gaan reizen. Door de west-coast van Amerika. Dat was echt een mooie ervaring. Gewoon zonder te plannen naar Vegas, LA enzo gaan.
We, (ik en een vriend) sliepen in Vegas in een hotelkamer van 150dollar voor 1 nacht. In Los Angels sliepen we gewoon in een hostel van 19 dollar per nacht.

Vervoer was veel met de bus. 1 keer per greyhound, maar dat raad ik je af.
Mocht je naar amerika gaan, neem dan sowiezo een creditcard mee. Dat hadden wij dus niet, we zijn er niet in de problemen mee gekomen, maar het gewoon veel makkelijker. Zoals bijvoorbeeld een auto huren. Dan was het helemaal mooi geweest, want dan ken je gaan waar je wilt.
Wij waren afhankelijk van 'ov'. Maar dat kost je allemaal net even wat meer tijd.

Na ongeveer 3 maanden kwam ik (een stuk wijzer) weer terug.

Succes
  zondag 26 september 2004 @ 11:43:49 #7
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22211621
In dit topic (wat gesloten is inmiddels) staat een hele berg links naar andere werk-buitenland-reis-topics!

Werken in Spanje, iemand tips??
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22211755
ik heb een paar vrienden die voor hun werk de hele wereld over moeten reizen. 50 landen in een jaar wordt makkelijk gehaald.

* Praag heel erg jaloers is...
All good things must come to an end...
pi_22211790
Wat voor werk is dat...?
pi_22211880
quote:
Op zondag 26 september 2004 11:56 schreef Dizzee het volgende:
Wat voor werk is dat...?
Eentje is vertegenwoordiger voor Mitsubishi en de ander is president van AIESEC in de US. (grootste (internationale) studentenorganisatie ter wereld. )
All good things must come to an end...
pi_23816505
ja dat is nogal wat anders; ik denk dat ik maar voor vrijwilligers werk ga; want dat is genoeg te vinden in Afrika en Azië
Like trump...
  woensdag 8 december 2004 @ 16:21:48 #12
25637 hbruyn
Ben benieuwd
pi_23834777
Ik heb in Australie gewerkt.
Ik werk in de IT, en dacht daar wel even een job te kunnen vinden, maar werk zoeken gaat daar toch heel anders als in Nederland.
Uiteindelijk heb ik een week lang behang af staan krabben bij iemand thuis, via het hostel waar ik zat.
Later heb ik nog 8 dagen fruit geplukt, toen ben ik verder gereisd omdat het dagelijks leven net zo duur was als het geld dat ik verdiende.
pi_23862127
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:21 schreef hbruyn het volgende:
Ik heb in Australie gewerkt.
Ik werk in de IT, en dacht daar wel even een job te kunnen vinden, maar werk zoeken gaat daar toch heel anders als in Nederland.
Uiteindelijk heb ik een week lang behang af staan krabben bij iemand thuis, via het hostel waar ik zat.
Later heb ik nog 8 dagen fruit geplukt, toen ben ik verder gereisd omdat het dagelijks leven net zo duur was als het geld dat ik verdiende.
Heb je ondanks deze hondenbaantjes nog tips voor het vinden van een baan in Australie? Uitzendbureaus?
  vrijdag 10 december 2004 @ 13:34:32 #14
25637 hbruyn
Ben benieuwd
pi_23876952
quote:
Op donderdag 9 december 2004 20:08 schreef jeoren het volgende:

[..]

Heb je ondanks deze hondenbaantjes nog tips voor het vinden van een baan in Australie? Uitzendbureaus?
Echte uitzendbureaus ben ik daar niet tegen gekomen. Alleen via internet, maar daar ben ik zelf niet zo van gecharmeerd voor een kortlopende baan, en ik denk andersom ook niet.
De beste manier om een baantje te krijgen is toch via de hostels. Meestal hangt daar een vacaturebord, of anders weet vaak de receptionist wel iets. Maar ja, dan kom je toch vaak weer uit bij 'hondenbaantjes'.

Ook in de kranten kijken kan, maar wat je dan veelvuldig ziet is telefonische verkoop of straatverkoop op commissiebasis.

Het hangt ook nog voor een deel af van je eigen vaardigheden. Als je bijvoorbeeld in de zorg werkt, of in ziekenhuizen, dan maak je een veel grotere kans op werk dan wanneer je in de IT werkt zoals ik.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
pi_23907424
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 12:34 schreef Chandler het volgende:
Ja het lijkt mij dé manier om nog goedkoper rond te reizen en echt ik heb geen problemen met zwaar of zero iq werk als het maar verdient; en zo leer je natuurijk de culturen om je heen nog beter te zien cq kennen.
Mijn advies is altijd: zoveel mogelijk werken en sparen in NL en genieten van je reis.

Vaak liggen de lonen in het buitenland een stuk lager dan in NL of mag je als toerist niet eens werken. Als je al een (betaald) baantje kunt vinden is het meestal rotwerk. Bovendien leer je de cultuur van een land niet echt kennen als jij met 40 graden celcius in een boomgaard staat te zwoegen terwijl de locals aan het surfen zijn

Been there, done that. Ik ben ook echt niet vies van hard werken, maar er zijn grenzen. Het geld dat je verdient gaat op aan levensonderhoud en zolang je werkt kun je niet reizen.

Gelukkig had ik genoeg reserves om het 'working holiday' idee snel uit mijn hoofd te zetten en lekker te genieten van mijn jaar in Australië

Om de cultuur van een land te leren kennen moet je gewoon veel praten met locals, als je geluk hebt nodigen ze je uit om iets (bijzonders) te gaan doen. Waar ik ook ben, die gesprekken en activiteiten blijven me altijd bij en geven mijn reizen een gouden randje.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_23926793
Ik ben van plan deze zomer in Portugal te gaan werken. Bijvoorbeeld op campings. Het liefst zou ik natuurlijk ook alleenmaar reizen maar aangezien ik geen geld heb doe ik het zo. Vind het een mooie oplossing.
Heeft iemand nog wat handige links?
Ik ben van plan in het midden te beginnen en zo door te reizen naar het zuiden. Weet iemand dat als je tegen kost en inwoning werkt + 'salaris' (dit staat niet voor niets tussen haakjes) hoelang, of hoeveel per week je dan ongeveer werkt?
pi_32840045
quote:
Op zondag 26 september 2004 12:03 schreef Praag het volgende:

[..]

Eentje is vertegenwoordiger voor Mitsubishi en de ander is president van AIESEC in de US. (grootste (internationale) studentenorganisatie ter wereld. )
dat lijkt me wel wat.
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:24 schreef dady het volgende:

[..]

He Dizzee, ik las hier een aardig oude reactie van jou op een oud topic.

Reizen en werken? ooit gedaan?

Hier vertel je dat je hebt gewerkt in een hotel en hier ook kon slapen etc. Ik zit zelf met 2 vrienden er ook serieus over te denken om enkele maanden naar de VS oid. te gaan. Vooral de manier waarop jij het aangepakt trekt mij aan, eerst full-time werken, en dan lekker rondreizen. Wij zullen vooral de kusten gaan bezoeken etc.

Zou je misschien iets meer kunnen vertelen, ik zou je heel dankbaar zijn.
Ik had het geregeld via school. Die hadden zo'n speciaal burea daarvoor. Het duurde allemaal vrij lang voordat ik een aanbod (joboffer) kreeg, (mede door 9/11) maar toen ik die eenmaal gekregen had ging het allemaal vrij snel.

Tijdens een voorlichting werden over de kosten gepraat. Grootste kosten ter plekke (USA) waren de huisvesting. Ik had het geluk dat in het hotel kon slapen waar ik werkte en de kosten dus veel lager uitvielen daar vooraf geschat. Eenmaal daar kan je natuurlijk zelf dingen als eten & drinken regelen met je collega's.

Grofweg was ik voordat ik weg ging ongeveer 1000 / 1200 euro kwijt aan zaken als visum, vliegtickets, bemiddelingskosten en verzekeringen. Ik denk dat ik, zou ik alles wat ik daar verdiende gespaard hebben wel ongeweer quite heb gespeeld.

Maar dat sparen is niet gelukt. Wat niet erg is, want ik heb het daar uitgegeven aan de reisjes na het werken. Officieel moest ik van de school een x aantal maanden/dagen 'stage' lopen. Logisch, maar toch hadden we (ik & mn klasgenoot) zoiets van, nu we hier toch zijn kunnen we maar beter wat gaan zien ook.

Zoals al eerder gepost, uiteindelijk ook gedaan, en via de contacten die we daar gemaakt hebben, zijn we op een aantal plaatsen aan de westkust geweest. Op zich veel 'slecht' geregeld, want we deden alles op het laatste moment omdat we nooit gedacht hadden een reis te maken. Ook hadden we met school te maken, die het helemaal niet goed vond. Natuurlijk omdat we daar voor 'stage' waren, en omdat zij afspraken hadden met een organisatie daar die de visa's regeld.

Uiteindelijk is dat met die organisatie (ben de naam even kwijt) wel goed gekomen omdat ik die mensen daar heb opgebeld en de situatie heb uitgelegd. Zij vonden het uiteindelijk wel goed. Het enige waar school ons dan nog mee kon pakken (ze dreigden met examencommissie's en weet ik wat allemaal) was het aantal stagedagen. Gelukkig is dat ook goed afgelopen, en de docent vertelde later dat hij het wel mooi vond wat we flikten, maar ons toch even wilde 'laten zweten'.

Ehm, ja, wat jij hier nou aan hebt? Vrij weinig eigenlijk, maar wanneer je zoiets onderneemt zal je er geen spijt van krijgen. Overigens lijkt het allemaal mooi en aardig, maar er zijn ook dingen die zwaar kunnen tegenvallen. Probeer daarom zoveel mogelijk zelf dingen te regelen. Overleg ook met je vrienden of zij het wel echt willen, of dat het bij een gedachte blijft. Het lijkt moeilijk te regelen allemaal, maar als je er eenmaal aan begint, zal je zien dat het nog lukt ook.

Als je nog vragen hebt, laat maar horen.
pi_32840269
ik moet zeggen dat ik de kosten erg vind meevallen als ik dizzie zo hoor, is dat omdat je dat via school geregeld had en hoe ziet dat plaatje eruit als je alles zelf moet regelen??
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_32862847
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:38 schreef Dizzee het volgende:
Knip
Hey Dizzee, ik heb ook al een paar keer eerder gezien in ander topic mbt dit onderwerp.

Toen je naar de VS ging om te werken, ben je met een werkgunning/visum of een stage-visum gegaan? Ik ben er achter gekomen dat daar wel verschil in zit. Zo een werkvergunning is veel moeilijker te krijgen, nietwaar? Het bedrijf moet kunnen aantonen waarom jij iets toevoegt aan het bedrijf.

En hoe zit het proces van een joboffer in elkaar? Als je een bedrijf gevonden hebt, welke formulieren moeten ingevuld worden en wat gebeurt er verder? En hoelang duurt het proces nadat je een bedrijf gevonden hebt die je wilt sponsoren/garant voor je staan?

Ik wil namelijk van de zomer naar de VS gaan om er te werken en vrienden op te zoeken die ik gemaakt hebt tijdens mijn studie in de VS. Helpt het trouwens als je al eerder een visum gehad hebt (studentenvisum).

Ik hoop dat je me kunt helpen.

Alvast bedankt

EDIT:

@ Dizzee, Ik zou je graag willen toevoegen op msn, want ik ben zeer geinteresseerd in jouw gang van zaken. Het is zeer vergelijkbaar met mijn situatie. Ik heb mijn MSN niet in mijn fok profiel staan (jij trouwens ook niet), zou je me een mailtje willen sturen naar "nepemailadres" at gmailpuntcom en als je daar je emailadres in zet dan voeg ik je wel toe. Tenminste als jij het wilt.

Alvast bedankt!

[ Bericht 15% gewijzigd door 455H07E op 06-12-2005 15:26:07 ]
pi_32866179
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:46 schreef komrad het volgende:
ik moet zeggen dat ik de kosten erg vind meevallen als ik dizzie zo hoor, is dat omdat je dat via school geregeld had en hoe ziet dat plaatje eruit als je alles zelf moet regelen??
Daar verschillen meningen over. De een vindt het erg meevallen, en de ander heeft het er niet voor over. Als je alles zelf regelt scheelt het je kosten (bemiddeling e.d), maar kost het je wel veel tijd. Als ik het opnieuw zou doen, zou ik het zelf regelen. Natuurlijk achteraf praat, maartoch..
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:48 schreef 455H07E het volgende:

[..]

EDIT:

@ Dizzee, Ik zou je graag willen toevoegen op msn, want ik ben zeer geinteresseerd in jouw gang van zaken. Het is zeer vergelijkbaar met mijn situatie. Ik heb mijn MSN niet in mijn fok profiel staan (jij trouwens ook niet), zou je me een mailtje willen sturen naar "nepemailadres" at gmailpuntcom en als je daar je emailadres in zet dan voeg ik je wel toe. Tenminste als jij het wilt.

Alvast bedankt!
Zal een mailtje sturen.
pi_32936539
TVP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32940798
mailtje is gestuurd.
pi_32940924
tis duur trouwens om vrijwilligers werk te doen, niet geheel vrijwillig meer dus
Like trump...
pi_32959823
Ik heb in 1997 een paar maanden in Israel gewerkt op een kibboets, voornamelijk agrarisch werk en werk in de keuken. Veel zwaar lichamelijk werk, in het begin heel erg wennen om bij hoge temperaturen dat zware werk te doen maar na het wennen echt geweldig! Veel mensen van over de hele wereld leren kennen daar

Hier hoef je trouwens niet echt veel voor te betalen hoor, alleen je vliegticket en een beetje geld aan het bureau in Tel Aviv geloof ik (is al wat jaartjes geleden, als je het per se wil weten kan ik het wel opzoeken). Op de kibboets krijg je een huisje en eten en drinken en nog wat zakgeld Rijk word je er niet van maar veel uitgaven heb je ook niet, je kan dus best een tijd daar zijn zonder heel veel geld kwijt te zijn
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33000106
Klinkt leuk, Vava.
Uiteraard heb ik je er al diverse male over gehoord.
Maar dit was de meest informatieve informatie ooit van jouw kant

Misschien vind ik zoiets ook erg leuk om te doen, maar dan in een ander land.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_33005818
Ik zit zelf momenteel in davao, filippijnen. Eigenlijk was het idee om 4 maandjes me broertje op te zoeken die hier studeert en verder een beetje aan het strand te liggen en een beetje rond te reizen hier.

Enkele weken geleden heb ik hier echter een baantje kunnen krijgen in de bar van een hotel hier en dat bevalt prima tot nog toe. Ok, het betaalt niet veel vergeleken met het nederlandse minimumloon, maar zoveel heb je hier nou ook weer niet nodig. Voornamelijk omdat ik voordat ik hierheen kwam al wat geld gespaard had in nederland kom ik hier prima rond en dat terwijl ik er hier toch een redelijk hoge standaard van leven op na hou. Eten wordt je hier niet bepaald arm van als buitenlander, de macdonalds is hier echt voor de wat rijkere en wat een bigmac menu hier kost is ongeveer de helft van in NL.

Ik heb hier een eigen slaapplaats. Ik kon ook een kamer in het hotel krijgen, alleen heb ik dus een prima appartement gevonden hier. Me broertje zit in een dorm en ondanks dat ik er niet eens wil verblijven, kom ik er ook niet in na 11.

Een werkvergunning heb ik echter niet . Ten eerste omdat er me niet om gevraagd is door iemand, ten tweede is dit land zo corrupt dat wanneer je er een nodig heb deze zonder problemen "even" haalt(betaald). Beetje de kosten spreiden dus.

Of het bevalt? prima dus, ondanks dat het oorspronkelijke plan voor 4 maanden was zit ik er nu toch echt over na te denken om nog wat langer te blijven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')