quote:
Op zondag 26 september 2004 12:03 schreef Praag het volgende:[..]
Eentje is vertegenwoordiger voor Mitsubishi en de ander is president van AIESEC in de US. (grootste (internationale) studentenorganisatie ter wereld.
![]()
)
dat lijkt me wel wat.
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:24 schreef dady het volgende:[..]
He Dizzee, ik las hier een aardig oude reactie van jou op een oud topic.
Reizen en werken? ooit gedaan?Hier vertel je dat je hebt gewerkt in een hotel en hier ook kon slapen etc. Ik zit zelf met 2 vrienden er ook serieus over te denken om enkele maanden naar de VS oid. te gaan. Vooral de manier waarop jij het aangepakt trekt mij aan, eerst full-time werken, en dan lekker rondreizen. Wij zullen vooral de kusten gaan bezoeken etc.
Zou je misschien iets meer kunnen vertelen, ik zou je heel dankbaar zijn.
Ik had het geregeld via school. Die hadden zo'n speciaal burea daarvoor. Het duurde allemaal vrij lang voordat ik een aanbod (joboffer) kreeg, (mede door 9/11) maar toen ik die eenmaal gekregen had ging het allemaal vrij snel.
Tijdens een voorlichting werden over de kosten gepraat. Grootste kosten ter plekke (USA) waren de huisvesting. Ik had het geluk dat in het hotel kon slapen waar ik werkte en de kosten dus veel lager uitvielen daar vooraf geschat. Eenmaal daar kan je natuurlijk zelf dingen als eten & drinken regelen met je collega's.
Grofweg was ik voordat ik weg ging ongeveer 1000 / 1200 euro kwijt aan zaken als visum, vliegtickets, bemiddelingskosten en verzekeringen. Ik denk dat ik, zou ik alles wat ik daar verdiende gespaard hebben wel ongeweer quite heb gespeeld.
Maar dat sparen is niet gelukt. Wat niet erg is, want ik heb het daar uitgegeven aan de reisjes na het werken. Officieel moest ik van de school een x aantal maanden/dagen 'stage' lopen. Logisch, maar toch hadden we (ik & mn klasgenoot) zoiets van, nu we hier toch zijn kunnen we maar beter wat gaan zien ook.
Zoals al eerder gepost, uiteindelijk ook gedaan, en via de contacten die we daar gemaakt hebben, zijn we op een aantal plaatsen aan de westkust geweest. Op zich veel 'slecht' geregeld, want we deden alles op het laatste moment omdat we nooit gedacht hadden een reis te maken. Ook hadden we met school te maken, die het helemaal niet goed vond. Natuurlijk omdat we daar voor 'stage' waren, en omdat zij afspraken hadden met een organisatie daar die de visa's regeld.
Uiteindelijk is dat met die organisatie (ben de naam even kwijt) wel goed gekomen omdat ik die mensen daar heb opgebeld en de situatie heb uitgelegd. Zij vonden het uiteindelijk wel goed. Het enige waar school ons dan nog mee kon pakken (ze dreigden met examencommissie's en weet ik wat allemaal) was het aantal stagedagen. Gelukkig is dat ook goed afgelopen, en de docent vertelde later dat hij het wel mooi vond wat we flikten, maar ons toch even wilde 'laten zweten'.
Ehm, ja, wat jij hier nou aan hebt? Vrij weinig eigenlijk, maar wanneer je zoiets onderneemt zal je er geen spijt van krijgen. Overigens lijkt het allemaal mooi en aardig, maar er zijn ook dingen die zwaar kunnen tegenvallen. Probeer daarom zoveel mogelijk zelf dingen te regelen. Overleg ook met je vrienden of zij het wel echt willen, of dat het bij een gedachte blijft. Het lijkt moeilijk te regelen allemaal, maar als je er eenmaal aan begint, zal je zien dat het nog lukt ook.
![]()
Als je nog vragen hebt, laat maar horen.