Ga je alleen? Of met meerderen? Met meerderen bespaar je aanzienlijk op de hotelkosten...quote:Op maandag 28 november 2005 01:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ok
reis in oktober 2006; 400 euro (incl. tax)
verblijf; ? (waar vind ik hotels voor 300 euro voor 7 dagen?)
Het is waarschijnlijk dat ik met nog iemand ga, alleen is ook maar alleen en ik denk niet dat mijn ouders me dat toelaten. Maar die hostels zien er op zich niet slecht uit en zijn erg goedkoop al is het natuurlijk wel zo dat je bij een hotel de prijs kunt delen en je waarschijnlijk toch net even wat meer service hebt / op een betere locatie terecht komt.quote:Op maandag 28 november 2005 01:31 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ga je alleen? Of met meerderen? Met meerderen bespaar je aanzienlijk op de hotelkosten...
Absoluut, dit topic is erg handig wat dat betreftquote:Op maandag 28 november 2005 01:42 schreef Jaguarized het volgende:
En je reisplannen hier melden uiteraard.
Ruik jij ook een gratis overnachtingsplek?quote:Op maandag 28 november 2005 16:26 schreef Dizzee het volgende:
cool dat je ouders in NY wonen, 5th_Ave! hartje manhatten ??
ik ben nog op zoek naar een stageplek.quote:Op maandag 28 november 2005 16:31 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ruik jij ook een gratis overnachtingsplek?![]()
*kuch, pardon?quote:Op maandag 28 november 2005 13:15 schreef 5th_Ave het volgende:
20 dec 2005 tot 7 jan 2006
hotel heb ik niet nodig want ik blijf bij mijn ouders..
slaapfeestje bij 5th_Avequote:Op maandag 28 november 2005 13:15 schreef 5th_Ave het volgende:
20 dec 2005 tot 7 jan 2006
hotel heb ik niet nodig want ik blijf bij mijn ouders..
Whahahaha ik merk het ja,quote:
ja idd bryant park. Maar je kan verwachten dat je wel op elk hoekpunt van manhattan een wireless netwerk kan oppikken. Er zijn daar zoveel mensen per vierkante meter met internet dat er vast wel een paar tussen zitten met onbeveiligd netwerk. Ik zat daarnet nog in trein en kwam door dorpen in de middel of nowhere en vond daar zelfs een paar onbeveiligde netwerken. Had alleen niet genoeg tijd om in te loggen. Genoeg straling in manhattan lijkt mijquote:Op dinsdag 29 november 2005 16:52 schreef Razer het volgende:
Iemand trouwens enig idee waar ik op internet de gratis WIFI spots kan vinden die zich op Manhatten begeven? Altijd handig om ff mail te checken, reisverslag te maken enz enz.![]()
Mijn vader is een aantal jaar geleden daar getransferd voor werk, en toen zijn wij als familitje met hem meegegaan natuurlijk..quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:14 schreef Jeroenus het volgende:
Zijn je ouders daar geboren? Of naar toe verhuist; hoe zijn de daar terecht gekomen?
Waarom niet gewoon aan Columbia/NYU daar gaan studeren? Veel beter onderwijs.quote:Op woensdag 30 november 2005 10:52 schreef 5th_Ave het volgende:
[..]
Mijn vader is een aantal jaar geleden daar getransferd voor werk, en toen zijn wij als familitje met hem meegegaan natuurlijk..
Mijn ouders wonen daar nog steeds,
maar ik ben naar Nederland teruggegaan voor de HBO na mijn high school diploma daar gehaald te hebben.
Maar ik smacht om daar weer te gaan wonen...
5th Ave!!![]()
NYU is ook wereldtop.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:38 schreef komrad het volgende:
niet alle Unis daar zijn goed, heowel Columbia wel erg hoog aangeschreven staat, maar varieert per opleiding
Dat klopt, maar Columbia/NYU laten dan ook maar 10% van alle aanmelders toe. Vervolgens betaal je zo'n 40.000 dollar per jaar aan collegegeld/huisvesting.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:31 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon aan Columbia/NYU daar gaan studeren? Veel beter onderwijs.
Waarschuwing: 1. een biertje (geen schuimkraag, iets groter glas dan in Nederland) kost 5 dollar, waarbij je geacht wordt 1 dollar tipgeld te geven. 2. Als jij een biertje koopt voor iemand onder de 21 dan ben je strafbaar onder dezelfde wet als het cafe zelf zou zijn. (Zal allemaal niet direkt mislopen aangezien je toerist bent daar). De meeste tenten komen je klasgenoten onder de 21 niet eens binnen. Ik zou het in Nederland vieren :-)quote:Op zondag 20 november 2005 17:27 schreef Klingon het volgende:
Ik word daar trouwens 21, dus dat gaan we zeker vieren met de nodige biertjes
Ticketmaster inderdaad voor de kaartjes. Kun je uitprinten op je printer of afhalen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:52 schreef frenklin het volgende:
[..]
aha ja dankje .:) . maar zijn er ook mensen die al een bij zo'n wedstrijd zijn geweest.. en tips of adviezen hebben ofzo![]()
?
Ik wilde op dat moment (18jaar) niet meer in Amerika blijven, ik wilde terug naar Nederland, want daar had ik al mijn vrienden/(vriendin!). Achteraf gezien was ik naief en dom naar mijn inziens,quote:Op woensdag 30 november 2005 18:31 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon aan Columbia/NYU daar gaan studeren? Veel beter onderwijs.
Ja ik was in mei naar Yankees tegen Mets in Shea Stadium in Queens, was mijn eerste baseballwedstrijd. Was wel een leuke ervaring, maar als het koud is moet je niet gaan als je geen echte fan bent..sjongejonge, spelletje is best wel saai. Vooral als geen van de spelers een homerun slaat haha.quote:Op donderdag 1 december 2005 03:35 schreef jaco het volgende:
[..]
Ticketmaster inderdaad voor de kaartjes. Kun je uitprinten op je printer of afhalen.
Ik ben eenmaal bij de Yankees geweest en eenmaal bij de Mets. Een tip is geen tassen met spullen mee te nemen. Een klein damestasje (zo'n veredelde portemonnee) laten ze nog net toe, maar alles wat groter is, mag je niet meenemen naar binnen. Stond ik met m'n rugzakje: na wat navragen, vond ik een garderobe van een bowlingbaan waar je het voor 1 dollar kon afgeven en na de wedstrijd weer afhalen.
Een wedstrijd kan 3 a 4 uur duren: een extra trui voor het stilzitten, kan dus geen kwaad. Ik vond er zelf niet zoveel aan, eerlijk gezegd. De Knicks in Madison Square Garden zijn vele malen spectaculairder (ook duurder). Het Baseball seizoen is trouwens over en begint in de lente pas weer.
Thanks voor de info! Mochten we nou echt nergens binnenkomen, dan is er altijd nog de minibar in het hotelquote:Op donderdag 1 december 2005 03:26 schreef jaco het volgende:
Waarschuwing: 1. een biertje (geen schuimkraag, iets groter glas dan in Nederland) kost 5 dollar, waarbij je geacht wordt 1 dollar tipgeld te geven. 2. Als jij een biertje koopt voor iemand onder de 21 dan ben je strafbaar onder dezelfde wet als het cafe zelf zou zijn. (Zal allemaal niet direkt mislopen aangezien je toerist bent daar). De meeste tenten komen je klasgenoten onder de 21 niet eens binnen. Ik zou het in Nederland vieren :-)
ik ben zooo jaloersquote:Op donderdag 1 december 2005 20:54 schreef Jaguarized het volgende:
Vanaf vandaag nog exact 3 weekjes![]()
![]()
De kwaliteit van het Nederlandse onderwijs is niet bijster hoog en al helemaal niet de relatie uni-bedrijfsleven.quote:Op donderdag 1 december 2005 03:16 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat klopt, maar Columbia/NYU laten dan ook maar 10% van alle aanmelders toe. Vervolgens betaal je zo'n 40.000 dollar per jaar aan collegegeld/huisvesting.
Als dat niet haalbaar blijkt, kun je voor college terecht bij een aantal 'middenmoter' universiteiten in NYC zoals Fordham, Pace, CUNY die goed zijn, maar zeker niet significant beter dan het nederlandse onderwijs. Wel duurder, zeker als je de algemene levenskosten in NYC in aanmerking neemt.
Zo slecht is de situatie in Nederland niet.
Ik mocht bij de Mets ook gewoon naar binnen met een tas, net als 5th_ave. Na inspectie uiteraard. Giants en A's nog veel minder inspectie van mijn tas gehad.quote:Op donderdag 1 december 2005 03:35 schreef jaco het volgende:
[..]
Ticketmaster inderdaad voor de kaartjes. Kun je uitprinten op je printer of afhalen.
Ik ben eenmaal bij de Yankees geweest en eenmaal bij de Mets. Een tip is geen tassen met spullen mee te nemen. Een klein damestasje (zo'n veredelde portemonnee) laten ze nog net toe, maar alles wat groter is, mag je niet meenemen naar binnen. Stond ik met m'n rugzakje: na wat navragen, vond ik een garderobe van een bowlingbaan waar je het voor 1 dollar kon afgeven en na de wedstrijd weer afhalen.
Een wedstrijd kan 3 a 4 uur duren: een extra trui voor het stilzitten, kan dus geen kwaad. Ik vond er zelf niet zoveel aan, eerlijk gezegd. De Knicks in Madison Square Garden zijn vele malen spectaculairder (ook duurder). Het Baseball seizoen is trouwens over en begint in de lente pas weer.
Ik ook!quote:Op donderdag 1 december 2005 20:56 schreef kepler het volgende:
[..]
ik ben zooo jaloers
volgende keer dat ik naar NY ga is het met kerst
MBAquote:Op donderdag 1 december 2005 10:01 schreef 5th_Ave het volgende:
[..]
Ik wilde op dat moment (18jaar) niet meer in Amerika blijven, ik wilde terug naar Nederland, want daar had ik al mijn vrienden/(vriendin!). Achteraf gezien was ik naief en dom naar mijn inziens,
maar ben alsnog van plan om mijn mba te gaan doen in new york volgend jaar =)
3 weekjes nog maar? schiet lekker op.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:54 schreef Jaguarized het volgende:
![]()
quote:
Jij gaat dus 2 daagjes na mij.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:54 schreef Jaguarized het volgende:
![]()
Toen ik in '99 naar een NBA wedstrijd ging werd er helemaal niets gecontroleerd, ik zat toen al te denken..quote:Op donderdag 1 december 2005 21:04 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik mocht bij de Mets ook gewoon naar binnen met een tas, net als 5th_ave. Na inspectie uiteraard. Giants en A's nog veel minder inspectie van mijn tas gehad.
Mijne ook, als ik tenminste ook werk vindquote:Op donderdag 1 december 2005 21:06 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
MBA![]()
Staat ook op mijn verlanglijstje![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |