Vorige Delenquote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt,
jazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
Ik zou met iets simpels op 1 snaar beginnen (white stripes - seven nation army?). Maar je kan bijv ook het liedje van het A-Team effe uitzoeken en tabben. Eventueel misschien nog het "BA stukje" met powerchords..quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:51 schreef Perruche het volgende:
heuj mensen, mijn neefje wil ook gitaar gaan spelen, en omdat ik de enige ben in de familie die weet hoe met zo'n ding om te gaan, komt ie zaterdag langs voor zijn introductie in de wereld van de gitaar... Nou vroeg ik me af of jullie wellicht tips hebben waar ik mee kan beginnen? Zelf was ik namelijk begonnen met red hot chili peppers enz. maar denk dat dat voor m'n neefje niet zo geschikt is... Kennen jullie bekende liedjes die redelijk makkelijk zijn? Dan kan ik ze even leren, en kan ie gelijk wat leuks spelen, alleen theorie is ook zo droog...
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:01 schreef Doodmetaal het volgende:
ow jullie denken dat ik alleen de humbuckers heb, maar er zit een gehele gitaar aan vast.
[afbeelding]
Lolquote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:01 schreef Doodmetaal het volgende:
ow jullie denken dat ik alleen de humbuckers heb, maar er zit een gehele gitaar aan vast.
mooi dingquote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:01 schreef Doodmetaal het volgende:
[afbeelding]
die van the A tram team is wel een goede... thnxquote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:01 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Ik zou met iets simpels op 1 snaar beginnen (white stripes - seven nation army?). Maar je kan bijv ook het liedje van het A-Team effe uitzoeken en tabben. Eventueel misschien nog het "BA stukje" met powerchords..
haha @ OP.. part 25, 29, 30![]()
Zie hier het eerste liedje dat ik leerde
[..]
Dat liedje ken ik niet, ik ken wel iets wat er qua titel op lijkt.....quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:09 schreef StephanL het volgende:
The Animals komen naar LeidenZe gaan o.a. spelen The houde of the rusing sun
Was iets te snelquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 01:02 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Dat liedje ken ik niet, ik ken wel iets wat er qua titel op lijkt.....(tvp natuurlijk)
anders...quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:04 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Hier kunnen jullie mij in actie horen:
http://ton87.tomaatnet.nl(...)20Nummer%20E%E9n.mp3
Vet wazige shit man, alleen jammer dat dat "blaas in een bierflesgeluidje" soms naast de maat loopt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:04 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Haha, geniaal nummer, da's een keer wat andersquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:04 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Danku.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:43 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Vet wazige shit man, alleen jammer dat dat "blaas in een bierflesgeluidje" soms naast de maat loopt.
Hey, ik ken een band die alleen maar van deze muziek maakt, instrumentaal: Silence Means Consent. Die versterken deze muziek door op een scherm achter de drummer allerlei wazige video beelden te projecteren. Echt heel vet man, big boss man!
Nou het was zo dat ik al 3 nummers gemaakt had en die verloren ben toen de harde schijf naar de klote ging en dit is het het nieuwe nummer 1. Of nieuw stuk één. Is hetzelfde denk ik.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 17:55 schreef -Dries- het volgende:
Dat is geen nummer, maar een stuk.
Ah tof. Nou dan denk ik dat ik een Behringer EQ700 koop. Kost veel minder dan een ander pedaal 2e hands en voor 25 euro is het niet de grootste ramp ter wereld als het me niet bevalt.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:08 schreef mando_diao het volgende:
zelf heb ik geen equalizer maar ik ken wel een aantal mensen die een bossGE7 hebben en die hebben er nooit problemen mee. dat je eq in je effectloop moet is onzin volgens mij, ik heb iig nog nooit iemand gezien die dat deed en aangezien je daarvoor netzogoed de eq van je versterker kan gebruiken. volgens mij hebben de meeste gitaristen juist hun eq na hun wah en compressor, maar voor een eventueel distortion/overdrive pedaal. maargoed das een kwestie van uitproberen.
25 euro voor een pedaal dat exact hetzelfde doet is nog fijner.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:30 schreef mando_diao het volgende:
ik ben zelf wel te spreken over die "boss klonen" die behringer maakt. ik heb een uc 100 chorus van behringer en die vind ik heerlijk klinken, maarja 60E voor een bossGE7 is wel een fijne prijs;)
Je hebt talent voor vage shit BBM!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:04 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Dankuquote:Op zondag 30 oktober 2005 21:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Je hebt talent voor vage shit BBM!![]()
Mijn GE7 zit wel in m'n loopquote:Op zondag 30 oktober 2005 18:08 schreef mando_diao het volgende:
zelf heb ik geen equalizer maar ik ken wel een aantal mensen die een bossGE7 hebben en die hebben er nooit problemen mee. dat je eq in je effectloop moet is onzin volgens mij, ik heb iig nog nooit iemand gezien die dat deed en aangezien je daarvoor netzogoed de eq van je versterker kan gebruiken.
Oh man, dat ding moet zo gaaf zijn!quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:09 schreef Jorikjet het volgende:
woei gisteren moest ik met wat vrienden jammen op een opendag bij een jongerenhuis. dik wazige sex muziek gemaakt
en ik heb een ehx graphic fuzz gekocht, komt van de week per post aan. geen idee hoe die klinkt in het echt, maar de samples op het internet klonken vet
[afbeelding]
Op HC krijgt alles een veer in zijn reet gestoken! Dat komt o.a. omdat de recensies niet objectief geschreven worden, meestal door degene die het product zelf heeft aangeschaft. Wat is er nu meer vernederend dan het naar beneden halen van je eigenshit!!quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:36 schreef mando_diao het volgende:
hij krijgt inderdaad wel een veer in zn reet op harmony central haha, dus misschien niet eens zo'n slechte keuze
wat een onzin...ik heb zat slechte recenties gelezen daar. en als ik iets koop waar ik niet tevreden over ben dan ga ik daar echt geen goed stukje over schrijven, dus dat argument snap ik niet helemaal. ik vind userreviews eerder betrouwbaar dan reviews in gitaarbladen aangezien je daar nooit de verborgen agenda van weet....quote:Op maandag 31 oktober 2005 10:20 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Op HC krijgt alles een veer in zijn reet gestoken! Dat komt o.a. omdat de recensies niet objectief geschreven worden, meestal door degene die het product zelf heeft aangeschaft. Wat is er nu meer vernederend dan het naar beneden halen van je eigenshit!!
Die vierde is Asus2 neem ik aan? Minder vingers zijn altijd okay tenslottequote:Op zondag 30 oktober 2005 23:15 schreef NiteSpeed het volgende:
van C naar Cadd9, vervolgens Am naar Asus, G naar Gadd9 (320005) en via F en F9 weer terug naar C.
half half... er staan namelijk ook reviews van mensen die super blij zijn met het nieuwe pedaaltje en dan overal hoge cijfers geven, of mensen die pas kort spelen en niet echt weten wat ze willen kwa geluid... maar ook goede dingen van professionelere gitaristenquote:Op maandag 31 oktober 2005 10:39 schreef mando_diao het volgende:
[..]
wat een onzin...ik heb zat slechte recenties gelezen daar. en als ik iets koop waar ik niet tevreden over ben dan ga ik daar echt geen goed stukje over schrijven, dus dat argument snap ik niet helemaal. ik vind userreviews eerder betrouwbaar dan reviews in gitaarbladen aangezien je daar nooit de verborgen agenda van weet....
JIJ misschien niet, maar objectiviteit is daar heel ver te zoeken, zoals ik al zei. Iedereen kan daar posten. En daarbij zet je de betrouwbaardere vakbladen, waarin mensen reviewen die er echt verstand van hebben (en persoonlijke smaak even buiten spel zetten) volledig aan de kant... foeiquote:Op maandag 31 oktober 2005 10:39 schreef mando_diao het volgende:
[..]
wat een onzin...ik heb zat slechte recenties gelezen daar. en als ik iets koop waar ik niet tevreden over ben dan ga ik daar echt geen goed stukje over schrijven, dus dat argument snap ik niet helemaal. ik vind userreviews eerder betrouwbaar dan reviews in gitaarbladen aangezien je daar nooit de verborgen agenda van weet....
Gewoon, Asusquote:Op maandag 31 oktober 2005 10:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die vierde is Asus2 neem ik aan? Minder vingers zijn altijd okay tenslotte.
En bedankt. Dat scheelt me weer een postquote:
voor 300-500 euro heb je leuke japanse strat van 1989, in uitstekende conditie. Ruilen tegen een Epi SG deluxe? (oa. met flame maple top!)quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:01 schreef MuseMuse het volgende:
weet iemand wat ik voor een Fender Strat JAPAN 1989 kan krijgen in uitstekende conditie ?
En wat zijn leuke gitaartjes tussen de 300-500 euro 2ehands ?
Jezus man dat gitaargeluid is echt brak! Voor de rest is het wel lekker experimenteel hehequote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:04 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik ben beniewd. Hij ziet er alleen al zo gaaf uit dat ik 'm zou kopen als ik er het geld voor had.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:36 schreef Jorikjet het volgende:
joepie me graphic fuzz is binnenheb alleen nog geen tijd om het uit te proberen (school en werk)
Opnametje?quote:Op donderdag 3 november 2005 17:21 schreef Jorikjet het volgende:
hij klinkt erg cool, alleen moet ik nog even op zoek naar de goede instelling op de equilizer
en BBM, dan heb je denk ik wel ongeveer het zelfde ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |