quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 16:51 schreef Perruche het volgende:heuj mensen, mijn neefje wil ook gitaar gaan spelen, en omdat ik de enige ben in de familie die weet hoe met zo'n ding om te gaan, komt ie zaterdag langs voor zijn introductie in de wereld van de gitaar... Nou vroeg ik me af of jullie wellicht tips hebben waar ik mee kan beginnen? Zelf was ik namelijk begonnen met red hot chili peppers enz. maar denk dat dat voor m'n neefje niet zo geschikt is... Kennen jullie bekende liedjes die redelijk makkelijk zijn? Dan kan ik ze even leren, en kan ie gelijk wat leuks spelen, alleen theorie is ook zo droog...
Ik zou met iets simpels op 1 snaar beginnen (white stripes - seven nation army?). Maar je kan bijv ook het liedje van het A-Team effe uitzoeken en tabben. Eventueel misschien nog het "BA stukje" met powerchords..
haha @ OP.. part 25, 29, 30
Zie hier het eerste liedje dat ik leerde
e|--------------------------------------3-3-3-0-1-1-1---------------------------------------------------
B|-3-3-3-1-3------3-3-3-1-3----------------------------3-3-3-1-3----------------------------------
G|------------------------------------------------------------------------------------------------------------
D|------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A|------------------------------------------------------------------------------------------------------------
E|------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[ Bericht 15% gewijzigd door NASDAQbastardo op 27-10-2005 19:08:26 ]