Woei! Maak de Rev controller zelf!quote:[QUOTE][N]Gamer 5 - 2005 Eindelijk heeft Nintendo de mysterieuze nieuwe controller onthuld van hun 'next gen' thuisconsole, codenaam Revolution. En iedereen heeft er een mening over. Nu is en blijft [N]Gamer het enige magazine in de Benelux dat 100% over Nintendo gaat. Het zou dus onze eer te na zijn als onze analyse van dit nieuwe, veelbesproken speeltje niet net even uitgebreider en diepgravender was geweest dan die van onze concurrenten. Je kunt zelfs vast even voelen hoe de bijzondere controller in de hand ligt: maak 'm na met ons bouwpakket! Verder staat de vijfde [N]Gamer van 2005 in het teken van exclusieve reviews van de interessantste games van het najaar. Wat dacht je van Mario Kart DS? Mario Smash Football? Sonic Rush? Fire Emblem: Path of Radiance? Touch Golf? Van al deze titels lees je het eerste oordeel in [N]Gamer. De keerzijde van die medaille is dat [N]Gamer weer een weekje later in de schappen ligt dan afgesproken. De keuze was: óf een laat nummer mét deze top-reviews óf een op tijd verschijnend nummer zónder deze besprekingen. Wij hopen dat jullie het met ons eens zijn dat die eerste optie dan de voorkeur heeft. Verder in deze [N]Gamer: previews van onder meer True Crime: New York City (eindelijk een waardige GTA-kloon voor de Cube?), Super Monkey Ball DS (de apen komen eraan!) en Super Princess Peach (een opvallend fijne 2D-platformer), een Special over verleden, heden en toekomst van de Game Boy én een spetterende prijsvraag waarin je onder meer een parelwitte GameCube en een hemelsblauwe DS kunt scoren! En nog veel meer, natuurlijk -; waaronder meer dan 25 gloednieuwe reviews! Nieuwe abonnees kunnen profiteren van fikse kortingen op Mario Kart DS en Mario Smash Football. [N]Gamer #5/2005 verschijnt op 4 november. Klik hieronder op "meer..." om de volledige inhoudsopgave te kunnen zien. Vragen of opmerkingen? Mail de redactie: inbox@ngamer.nl.
LoLquote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:52 schreef Tomasso het volgende:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:03 schreef Dj_Day-V het volgende:
Welkom in het Nintendo Revolution topic
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:47 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ach laat maar, volgens mij proberen ze gewoon die toolbar te promoten
Heb ff voor de gein die toolbar geïnstalleerd...quote:ITS OFFICIAL NINTENDO REVOLUTION IN MAY!
10/27/2005
Nintendo is aiming for a MAY Release date! This is official news straight from Nintendo! Nintendo wants to show off the hardware in May and launch the system worldwide the same month. This is as much of a marketing tactic as it is designed to give time for the developers to complete the games. "There is one more secret left" say Reggie Fils-Aime. "That secret will be shown to the world at E3 in May of 2006. Then everyone will understand the reason behind the controller's design and its capabilities." Mr. Fils-Aime stressed the importance of consumers needing to see the Revolution in action to truly understand it. Furthermore he feels that once the Revolution is shown in its entirety that it will generate a gaming mania and that it is very important to launch the product soon thereafter to capitalize on the excitement. What is the big secret? Your guess is as good as any. I guess we will have to wait until E3 next year to find out. Look for an update for this story with an exact day in May as soon as it is available. This story was an exclusive interview brought to you by GAMEHELIX! In other words if you don't have the GAMEHELIX toolbar chances are your fellow gamers have no clue about this information.
Gedachten bij de makers van die toolbar: 'Mission accomplished'quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:56 schreef Tomasso het volgende:
Heb ff voor de gein die toolbar geïnstalleerd...
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:57 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Gedachten bij de makers van die toolbar: 'Mission accomplished'
* Goldboy gaat de pritstift zoeken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:55 schreef Xrenity het volgende:
Lijkt mij toch stug dat er een exclusief interview is met een GAMEHELIX toolbar :\
Anyway, Ngamer:
[..]
Woei! Maak de Rev controller zelf!
Titel is niet serieus bedoelt btwquote:
Wat denk je zelf?quote:Anyone knows if Gamehelix is reliable? Or is it just a fake thingy?
Het zou zomaar een quote van Iwata kunnen zijnquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:41 schreef MMaRsu het volgende:
Nintendo Lebolution ies now set for january 2006!
bron - Otaky.jp
Noob.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:32 schreef Ruzbeh het volgende:
Thanks for getting my hopes up Xrenity.![]()
GAMEHELIX moet oprotten.
[..]
Wat denk je zelf?
quote:Guess this is fake as a google on Gamehelix doesn't bring up that much hits.
Goed gezien Cerbiequote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:57 schreef Cerbie het volgende:
Juni is na mei
maanden moeten zonder hoofdletter![]()
Dan zal er wel een modje zijn die de hoofdletter van april heeft gestolenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:30 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Goed gezien Cerbie![]()
En alleen mei staat met een hoofdletter tochEn nu heb ik vroeger zo'n regel geleerd bij Nederlands, dat je het woord dat aan het begin van een zin staat altijd met een hoofdletter moet beginnen.
![]()
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:41 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dan zal er wel een modje zijn die de hoofdletter van april heeft gestolen
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:13 schreef MMaRsu het volgende:
[]afbeelding]
lol vond dit plaatje in een oud Revo topic![]()
quote:Op woensdag 24 november 2004 19:39 schreef BMH het volgende:
Mario 128 komt uit op de Gamecube. 100% zekerheid.
Als dit niet zo is, delete ik mijn account bij fok.nl
Gewoon genoeg herrie schoppen, dan wordt het zelfs voor jou gedaan!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:22 schreef Ruzbeh het volgende:
BMH mag blij zijn dat er helemaal geen optie is om je account te verwijderen. Of bestaat dat wel?
Maar het was wel ongelooflijk irritant...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:00 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik zit topic #2 te lezen... daar zat iedereen te ergeren dat ik steeds met elke plaatje en gerucht "nep" schreeuwde... en ik had bij alles gelijk.
Eerste Westerse developer die er positief over is en voor de Revolution wilt ontwikkelen.quote:G4: Now Peter, I wanna start off with breaking news. The Nintendo Revolution controller. That was unveiled last week. A few weeks ago, you had this quote about never underestimate Nintendo. So I assume you got to see it ahead of time right?
PM: I mean... :stutters: you know, I've heard rumors about it for a little while, and I can tell you it's a great great product, and that's exactly what I meant by never underestimate Nintendo. You know, this is a Revolution. It's what they, you know, it's not the hardware of the machine, it's not the speed of the machine, it's the fact that that device will enable games to be made unlike no other have ever been.
G4: So you already thinking of ideas? You think you're gonna do a game for it?
PM: Well, I mean, you know, absolutely. It, it's so exciting to actually, for the first time, feel that you can move something in a 3D space. I mean, you gotta remember Jeff, that, the controllers that we're currently using on the other consoles, really have their origin in platform games. They have no sympathy for moving around in a you know, a 3D world, and that's what makes Revolution so exciting. Yeah, I would love to be doing something for it.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:00 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik zit topic #2 te lezen... daar zat iedereen te ergeren dat ik steeds met elke plaatje en gerucht "nep" schreeuwde... en ik had bij alles gelijk.
Enige wat ik ooit fout heb geraden was de naam van Twilight Princess (toen het in de Game Informer kwam te staan). Ik schreeuwde fake maar het was wel echt enzo. For shame.![]()
In 2011 is er dus ook een Lionhead game voor de Revo!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:08 schreef Ruzbeh het volgende:
The truth, the sole truth and nothing but truth.
Dit heb ik trouwens nooit ergens gelezen dus ik neem aan dat het nieuw is (nieuw topic over at GAF iig), Peter Molyneux:
[..]
Eerste Westerse developer die er positief over is en voor de Revolution wilt ontwikkelen.
Eerder ook al op gereageerd, en het lijkt me dat het een B&W titel wordt. Als er een Lionhead titel bij uitstek geschikt is voor de revo dan is het wel B&W. Temeer omdat je de hele game kunt bedienen met 2 knoppen en de bewegingen van de muis (of in dit geval een afstandsbediening)quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:08 schreef Ruzbeh het volgende:
The truth, the sole truth and nothing but truth.
Dit heb ik trouwens nooit ergens gelezen dus ik neem aan dat het nieuw is (nieuw topic over at GAF iig), Peter Molyneux:
[..]
Eerste Westerse developer die er positief over is en voor de Revolution wilt ontwikkelen.
Alsof wij niet zagen dat al die kut plaatjes nep warenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:00 schreef Ruzbeh het volgende:
Enige wat ik ooit fout heb geraden was de naam van Twilight Princess (toen het in de Game Informer kwam te staan). Ik schreeuwde fake maar het was wel echt enzo. For shame.![]()
*Proestquote:
Standaard.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:33 schreef YourMaster het volgende:
Een teleurstellende!
Die pofbek is gewoon boos omdat Nintendo geen licentie heeft op hun enginequote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat gezeik over die gastHij denkt dat het om graphics gaat, gaat het gedeeltelijk ook, maar de weg die Nintendo inslaat / in is geslagen is anders
SO be it. We'll see
Kabouter, je sig.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:40 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Eerder ook al op gereageerd, en het lijkt me dat het een B&W titel wordt. Als er een Lionhead titel bij uitstek geschikt is voor de revo dan is het wel B&W. Temeer omdat je de hele game kunt bedienen met 2 knoppen en de bewegingen van de muis (of in dit geval een afstandsbediening)
Hahaa.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:54 schreef Tomasso het volgende:
Wat is die Mark Rein een zielig figuur zeg
Ik zie dat filmpje nu pas
Wat een arrogante lul is het ook zeg... [afbeelding]
Zit er ook eentje te janken dat Nintendo geen games uitbrengt op andere consoles... Microsoft en Sony doen dat wel gelukkig...![]()
Echt een pauperZit een beetje Nintendo af te kraken en de Xbox 360 in de hemel te prijzen...
[afbeelding]
quote:
Moet inloggen.. copy/paste het hier eens?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:27 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik heb ook een voorspelling gedaan. Lach me alvast maar keihard uit hoor (dat verwacht ik ook met zo'n voorspelling), maar dit is serieus.
Ja daaagquote:The following errors were found:
The board administrator requires all members to log in
Die in het centrum bedoel je? Ja, dat is inderdaad wel matig ja... De Nintendo games etc. staan helemaal aan de zijkant, alles door elkaarquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wat een onzin, maar wel cool..
Enneh, bij deze mijn gok over hoe de verkoop verdeeld gaat zijn:
Xbox 360 45%
PS3 35%
Revo 25%
Oftewel, alle consoles zullen dicht bij elkaar komen te liggen.. volgende generatie zal de genadeklap vallen!
Wat me altijd pijn doet.. De Mediamarkt R'dam binnen lopen! Ergens ver weg een DS gamepod, GameCube gamepod doet het al tijden niet meer.. alleen maar PS2/Xbox games, en de Nintendospullen hebben een achteraf plekje..![]()
![]()
quote:
DOH!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:29 schreef Oksel het volgende:
[..]
Moet inloggen.. copy/paste het hier eens?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja dat heb je in elke winkel, ook bij de free record shop. Alleen niet bij Intertoys en Bart Smit.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:30 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Die in het centrum bedoel je? Ja, dat is inderdaad wel matig ja... De Nintendo games etc. staan helemaal aan de zijkant, alles door elkaar![]()
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
Ik ben blij dat je zo negatief bent over de PS3(ivm een eerlijke strijd), maar vergeleken met het huidige marktaandeel van Sony (80%) lijkt het me erg onwaarschijnlijk als ze de volgende generatie onder de 50% gaan komenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:35 schreef Tomasso het volgende:
Mijn voorspelling:
Nintendo Revolution: 30%
Xbox 360: 40%
PS3 : 30%
Non-gamers zijn niet console-trouw.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:45 schreef Tain het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je zo negatief bent over de PS3(ivm een eerlijke strijd), maar vergeleken met het huidige marktaandeel van Sony (80%) lijkt het me erg onwaarschijnlijk als ze de volgende generatie onder de 50% gaan komen
Het was maar een grove schatting met een Nintendo bril op.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:45 schreef Tain het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je zo negatief bent over de PS3(ivm een eerlijke strijd), maar vergeleken met het huidige marktaandeel van Sony (80%) lijkt het me erg onwaarschijnlijk als ze de volgende generatie onder de 50% gaan komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:51 schreef Xrenity het volgende:
Natuurlijk is de Rev geen directe concurrentie van de anderen, maar:
Revolution: 35%
PS3: 25%
* Xrenity gaat terug in de tijdquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:01 schreef peristilius het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat Sony, die nu nog miljoenen consoles verkoopt, maar 25% van de markt krijgt.
quote:Je denkt serieus dat Nintendo, die nu nog miljoenen consoles verkoopt, maar 25% van de markt krijgt.
Sega gaat volgens jou weer spontaan doen aan consoles?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:03 schreef mordradead het volgende:
PS3: 50%
Revolution: 1%
Sega (?):9%
Inderdaad. Maar je geeft Xbox360 wel 40%. Ik denk niet dat Microsoft meer consoles gaat verkopen dan Sony.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:03 schreef Xrenity het volgende:
[..]
* Xrenity gaat terug in de tijd
[..]
Zo makkelijk is het niet peri. Begrijp dat nou eens
Sega komt stiekem met een geheime console.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:03 schreef mordradead het volgende:
50%quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:03 schreef mordradead het volgende:
Mja één verschil, amper concurrentie, sterke concurrentie, zoek het verschil.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:03 schreef Xrenity het volgende:
[..]
* Xrenity gaat terug in de tijd
[..]
Zo makkelijk is het niet peri. Begrijp dat nou eens
ik vrees dat de Revolution een nieuwe dreamcast wordquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:09 schreef peristilius het volgende:
[..]
Sega was ooit de concurrentie, maar die zijn gewoon keihard geflopt.
En waarom dat dan?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:10 schreef mordradead het volgende:
[..]
ik vrees dat de Revolution een nieuwe dreamcast word
Mja ach, beter dan al die neppe nieuwsberichten.quote:
fuck man hoe weet jij datquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:11 schreef Tomasso het volgende:
Mordra, Sega komt zeker met de Sega Magenta?
omdat er niet zoveel stoere schietspelletjes op komen natuurlijkquote:En waarom dat dan?
Dus er komt geen afstandsbediening als controller?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:11 schreef peristilius het volgende:
[..]
Mja ach, beter dan al die neppe nieuwsberichten.
Dat was helaas wel echt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:29 schreef Tain het volgende:
[..]
Dus er komt geen afstandsbediening als controller?
PS2 70%quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:30 schreef Roi het volgende:
Xbox 360: 25%
PS3: 65%
Revolution: 10%
Gok ik zo. Hoe zit het nu eigenlijk ?
quote:
Waarom denk je dat ik niet geloof dat sony's marktaandeel meer dan 30% gaat zakkenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:42 schreef peristilius het volgende:
[..]![]()
Zoveel?
Dat is echt niet normaal meer.
Je blijft ook een fanboy hequote:
quote:10 times more consoles were sold in the first week of the new price and sales have continued to grow. In the three weeks since the price drop Nintendo GameCube market share has increased five fold from 5% to 25% putting it in second position in the console market throughout Europe.
[Playstation 3] Op zn vroegst 1 april 2006quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:52 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Je blijft ook een fanboy he
Xbox en GC liggen dichter bij elkaar. Ik geloof zelfs dat de cube iets boven de Xbox uit kwam. Even kijken of ik ergens cijfers kan vinden
/edit
iig cube Europa:
[..]
quote:Op donderdag 22 september 2005 17:14 schreef PandorasBox het volgende:
Ps2 ~ 85mln
Gamecube ~ 18ml
Xbox ~ 22 mln
Totaal aantal verkochte units ~125
Sony ~ 68%
Nintendo ~ 15%
MS ~ 17%
Ongeveer
Vergeten we niet dat sony de vorige ronde de eerste van de 3 was en alleen al daarom een hoop consoles verkocht,quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:47 schreef Tain het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik niet geloof dat sony's marktaandeel meer dan 30% gaat zakken
Kan idd, we zien het allemaal welquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:24 schreef remcheese het volgende:
[..]
Vergeten we niet dat sony de vorige ronde de eerste van de 3 was en alleen al daarom een hoop consoles verkocht,
want iedereen wilde een nieuwe console en de enige die er toen te krijgen was was de ps2.
Nu is het de xdoos die de nieuwe generatie aftrapt en alles wat dus dikke graphics wil (meteen ook de groep die bereid is flink te betalen voor een nieuwe console , zolang ze hem maar eerder hebben dan de buren) zal acuut naar de winkel rennen om de xdoos360 te halen.
De buurkindertjes zien de mooie xdoos beelden en willen er ook een, de ps3 is er dan nog steeds niet, en zo denk ik dat de kans dat de xdoos deze generatie hetzelfde zal doen als de ps2 in de huidige generatie, erg groot is.
Wie de slag om de next gen uiteindelijk zal gaan winnen kunnen we over 5 jaar pas zien als de next-next-gen's er aan komen, maar de huidige zal denk ik om bovenstaande reden gewonnen worden door Microsoft.
iemand?
ik wel i.i.g. , ff een bakkie pakken.
dreamcast?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:24 schreef remcheese het volgende:
[..]
Vergeten we niet dat sony de vorige ronde de eerste van de 3 was en alleen al daarom een hoop consoles verkocht,
want iedereen wilde een nieuwe console en de enige die er toen te krijgen was was de ps2.
Waarom verkoopt de PS2 dan nog steeds veruit het meest?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:24 schreef remcheese het volgende:
[..]
Ik doe een gokje:quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:28 schreef peristilius het volgende:
[..]
Waarom verkoopt de PS2 dan nog steeds veruit het meest?
Ik doe een gokje, die devs hadden ze vorige generatie ook al, games zijn wel belangrijk idd. Maar of die voorsprong nou echt zo belangrijk is geweest. We zullen zien.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:29 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ik doe een gokje:
Veel verkocht in het begin > grote userbase > meer devs > meer games > meer users > meer devs > etc
Nintendo gaat het zeker niet inhalen, daarnaast zijn de hardware specificaties enorm belangrijk voor FPS-games. Graphics zijn enorm belangrijk voor die games en ik heb zo'n vermoeden dat de revolution het daar niet van moet hebben.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:36 schreef 2Dcube het volgende:
Hallo iedereen. Ik ben nieuw hier, maar ik post al geruime tijd op het N-Sider forum.
Ik vind dat jullie de Revolution erg laag inschatten. Ik denk simpelweg omdat hij revolutionair is, hij het erg goed zal doen. Toen de analoge stick werd geintroduceerd snapte niemand het echt, maar nu kunnen we niet meer zonder. Het nadeel was, toendertijd, dat Sony hem makkelijk kon kopieren. Deze keer kunnen ze de Rev controller niet goed kopieren. Althans, als hij niet standaard bij de console (PS3) zit zullen weinig spellen ervoor gemaakt worden. Als je er dan namelijk een spel voor zou maken zouden een hoop mensen het niet kunnen spelen.
De Revolution controller is echt de volgende stap. Een vierpuntsdruktoets laat je in 4 richtingen bewegen op een 2-dimensionaal vlak. Een analoge stick is niet veel anders: Je kunt nu wel alle kanten (360 graden; hoewel eigenlijk minder) op bewegen, maar het is nog steeds op een 2-dimensionaal vlak. De Revolution controller werkt in alle richtingen op een 3-DIMENSIONAAL vlak.
Ik denk dat mensen zullen merken hoe goed de Revolution controller werkt, en dat ze dan niet graag meer terug willen naar de gewone controller. Het zal een tijdje duren, maar ik verwacht dat de ontwikkelaars binnen niet al te lange tijd na de launch naar de Revolution toe zullen stromen. De Revolution wordt dan onder andere de FPS console-of-choice. Als je dat filmpje van Half-Life 2 met nagemaakte Rev controller hebt gezien weet je hoe goed het werkt.
Mijn verwachtingen zijn dat de Revolution de Xbox360 en PS3 inhaalt qua verkopen, en ik ben niet iemand die zomaar wilde voorspellingen doet.
Ik ben een "Nintendo fan", maar ik speel geregeld op Xbox of PlayStation2, het is alleen dat Nintendo's games mij erg aanspreken. En ja, ik hou van lange posts.
Ten eerste, welkom.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:36 schreef 2Dcube het volgende:
Hallo iedereen. Ik ben nieuw hier, maar ik post al geruime tijd op het N-Sider forum.
Ik vind dat jullie de Revolution erg laag inschatten. Ik denk simpelweg omdat hij revolutionair is, hij het erg goed zal doen. Toen de analoge stick werd geintroduceerd snapte niemand het echt, maar nu kunnen we niet meer zonder. Het nadeel was, toendertijd, dat Sony hem makkelijk kon kopieren. Deze keer kunnen ze de Rev controller niet goed kopieren. Althans, als hij niet standaard bij de console (PS3) zit zullen weinig spellen ervoor gemaakt worden. Als je er dan namelijk een spel voor zou maken zouden een hoop mensen het niet kunnen spelen.
De Revolution controller is echt de volgende stap. Een vierpuntsdruktoets laat je in 4 richtingen bewegen op een 2-dimensionaal vlak. Een analoge stick is niet veel anders: Je kunt nu wel alle kanten (360 graden; hoewel eigenlijk minder) op bewegen, maar het is nog steeds op een 2-dimensionaal vlak. De Revolution controller werkt in alle richtingen op een 3-DIMENSIONAAL vlak.
Ik denk dat mensen zullen merken hoe goed de Revolution controller werkt, en dat ze dan niet graag meer terug willen naar de gewone controller. Het zal een tijdje duren, maar ik verwacht dat de ontwikkelaars binnen niet al te lange tijd na de launch naar de Revolution toe zullen stromen. De Revolution wordt dan onder andere de FPS console-of-choice. Als je dat filmpje van Half-Life 2 met nagemaakte Rev controller hebt gezien weet je hoe goed het werkt.
Mijn verwachtingen zijn dat de Revolution de Xbox360 en PS3 inhaalt qua verkopen, en ik ben niet iemand die zomaar wilde voorspellingen doet.
Ik ben een "Nintendo fan", maar ik speel geregeld op Xbox of PlayStation2, het is alleen dat Nintendo's games mij erg aanspreken. En ja, ik hou van lange posts.
Je zegt nu dus dat alle FPS'en die nu uit zijn kut zijn?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:41 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Nintendo gaat het zeker niet inhalen, daarnaast zijn de hardware specificaties enorm belangrijk voor FPS-games. Graphics zijn enorm belangrijk voor die games en ik heb zo'n vermoeden dat de revolution het daar niet van moet hebben.
Wat is dat nou voor een argument als je het tegen Fliepke hebt?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:08 schreef Xrenity het volgende:
Het grafische verschil merk je niet op een normale TV, als we Iwata mogen geloven.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:08 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Je zegt nu dus dat alle FPS'en die nu uit zijn kut zijn?
Het grafische verschil merk je niet op een normale TV, als we Iwata mogen geloven.
Revo en PS3/360 op non HD.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:13 schreef H.Flick het volgende:
Welk grafisch verschil? Het verschil tussen Xbox360/PS3 en Revo op een non-HDTV of het verschil tussen de huidige generatie en de nieuwe generatie op een non-HDTV? Want het laatste zou natuurlijk een belachelijke uitspraak zijn.
Wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:13 schreef H.Flick het volgende:
Welk grafisch verschil? Het verschil tussen Xbox360/PS3 en Revo op een non-HDTV of het verschil tussen de huidige generatie en de nieuwe generatie op een non-HDTV? Want het laatste zou natuurlijk een belachelijke uitspraak zijn.
Geen idee, ik heb nooti begrijpend lezen gehad op school.quote:
Ach jee.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:19 schreef H.Flick het volgende:
Het eerste lijkt me trouwens ook sterk, maar goed omdat de Nintendo bigshot het zegt zal het wel waar zijn. Want Nintendo liegt natuurlijk nooooit.
Ja tuurlijk, met minder specs haal je natuurlijk dezelfde resultaten.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:24 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ach jee.
Wanneer de Rev een gedowntunede X360 GPU krijgt en een 2.0 ghz processor is het perfect mogelijk.
'alleen hogere resolutie'?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:27 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, met minder specs haal je natuurlijk dezelfde resultaten.
HD is alleen hogere resolutie, dat is niet het enige wat graphics beter maakt.
Ja het kost wel kracht, maar goede AA ook en daarmee bereik je een stuk meer! Vooral voor gewone tv's met lage resolutie is dit belangrijk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:30 schreef Xrenity het volgende:
[..]
'alleen hogere resolutie'?
Dat kost ook niet zo veel kracht ofzo
Waarom denk je dat je games op de PC niet altijd op 1600x1200 kunt draaien en maar terug gaat naar 1024x768?
Wanneer het makkelijk devven is voor Rev zie ik ze wel de 360 kwaliteit halen. (als de specs redelijk zijn)
TV's met een lage resolutie hebben al een soort wazigheid over zich heenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:32 schreef peristilius het volgende:
Ja het kost wel kracht, maar goede AA ook en daarmee bereik je een stuk meer! Vooral voor gewone tv's met lage resolutie is dit belangrijk.
Dit topic wordt steeds grappigerquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:37 schreef Retuobak het volgende:
Mijn voorspelling:
PS3 65%
Xbox 360 25%
Revolution 10%
omgquote:[quote]xx: erwin was dus gister naar frankrijk, atari om wat games te checken
xx: kwam ie daar in gesprek met een dude van Xbox Magazine
die hebben al Xbox 360 consoles binnen
anyway, die dude van dat magazine zei dus dat je op een normale tv bijna geen verschil ziet tussen PGR2 en PGR3de resolutie is blijkbaar te laag om alle grafische details en effecten goed te laten zien
Dat lijkt me wel heel sterk, maar als dat zo is, is het een pluspuntje voor Nintendo aangezien ze niet doen aan Hi-def.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:38 schreef Xrenity het volgende:
[..]
omg
Als dit echt waar is kan Revolution prima mee met de 360
Nou, ook al vertrouw ik Iwata enorm, ik wil het natuurlijk met m'n eigen ogen zien en kijken of het verschil nou groot is of niet. Maar Iwata is zeker wel de meest oprechte mensch als je hem vergelijkt met Bill Gates, R. Bach, Allard of Ken Kutaragi.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:19 schreef H.Flick het volgende:
Het eerste lijkt me trouwens ook sterk, maar goed omdat de Nintendo bigshot het zegt zal het wel waar zijn. Want Nintendo liegt natuurlijk nooooit.
AA is niet hetzelfde als wazigheid.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:34 schreef Xrenity het volgende:
[..]
TV's met een lage resolutie hebben al een soort wazigheid over zich heen
AA is vooral belangrijk op HDtv's, afaik
Wazigheid maakt AA overbodigquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:48 schreef peristilius het volgende:
[..]
AA is niet hetzelfde als wazigheid.
Het wordt nu juist eens tijd voor scherp beeld op een normale tv's.
Op HDtv is AA natuurlijk belangrijk, maar zij hebben al een hoge resolutie, ik wil ook mooi beeld op mijn tvtje.![]()
AA is natuurlijk niet het enige, effecten als soft shadows vragen ook veel van je machine en zijn echt.
Als je kijkt naar een DVD dan is dat helemaal niet wazig, FMV is ook altijd scherp. Het kan dus wel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:50 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Wazigheid maakt AA overbodig
Geen kracht in hoge reso + AA = meer kracht voor soft shadows ed \o/
Waarschijnlijk gewoon een render van iemand. Of misschien een concept render van Nintendo zelf. Ziet er mooi uit.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Hoppelijk scant iemand die foto(Ook al is hij waarschijnlijk nep)
Check ook die vloer en de weerspiegeling![]()
wth, waar komt dat vandaan?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Uit een soort blad. Komt van het Gamespot forum (Moet je vaker bezoekenquote:
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:56 schreef Dj_Day-V het volgende:
Uit een soort blad. Komt van het Gamespot forum (Moet je vaker bezoeken)
http://www.gamespot.com/forums/show_msgs.php?topic_id=23887056&page=1
quote:Mario 64 promotion render.
Van mij hadden ze het anders flink toe mogen passen op een hele hoop games deze generatie.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:51 schreef Ruzbeh het volgende:
AA is compleet nutteloos op een non-HDTV.
Welke versie?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:04 schreef Ruzbeh het volgende:
Hoe kan je dan AA zien op een normale TV? Toen ik bijv. Vice City ging spelen op een normale TV zag ik niks van de aliasing.
PS2.quote:
Volgens mij heb jij het eerder niet door en heb je last van nintenderitisquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:38 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Dit topic wordt steeds grappiger![]()
Jullie hebben het echt nog niet door he?
Ondersteunt een PS2 AA dan?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:11 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
PS2.Maakt dat dan uit? Als ik de PC versie zou spelen op de TV dan zou ik ook geen aliasing zien. Ik heb trouwens ook Max Payne op de PC op de TV gespeeld met 640x480 zonder AA en dat was echt prachtig.
Alleen je PC verbinden met je TV is een pain in the ass.
link?quote:Als je dat filmpje van Half-Life 2 met nagemaakte Rev controller hebt gezien weet je hoe goed het werkt.
Helaas zie ik die nog wel regelmatig.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:19 schreef Ruzbeh het volgende:
Weet ik niet.Ik zie niet waarom het geen AA kan, maar het lijkt me nutteloos als je toch geen jaggies ziet.
Dude Metal Mario was het promotiemateriaal beeld voor Mario 64quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Ja, graphics heerschen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:44 schreef MMaRsu het volgende:
Hebben we het hier nou weer over graphics.
Hell no. Kep straks toetsererenquote:Op zondag 30 oktober 2005 16:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik hoop dat Nintendo woensdag wat meer bekend gaat makenGaan er trouwens nog meer mensen naar die persconferentie in Parijs?
Pers confo in Parijs?quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik hoop dat Nintendo woensdag wat meer bekend gaat makenGaan er trouwens nog meer mensen naar die persconferentie in Parijs?
Op uitnodigingquote:
Woendag = persconferentie in Parijs?quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja zo sterkt dat devvers nu al klagen dat de ps3 te duur/moeilijk is om voor te devven. Uiteraard vind ook niemand het erg om 500+ dollar voor een console te betalen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:15 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het eerder niet door en heb je last van nintenderitis.
Playstation is gewoon een ijzersterk merk met ijzersterke franchises en gigantische third-party support en dat verandert echt niet zomaar binnen 1 generatie. De Xbox zal wel iets winnen omdat ze een first mover advantage hebben en vooral in Amerika denk ik dat ze aardig wat marktaandeel zullen krijgen.
Wat blijft er over? Nintendo met een grappige nieuwe controller. Mijns inziens niet genoeg om opeens sterk te gaan winnen. Zeker niet omdat de revo waarschijnlijk als laatste uit gaat komen van de next-gen consoles.
Tegen de tijd dat de Revolution uit is is de Xbox 360 alweer toe aan een price-drop.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:58 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ja zo sterkt dat devvers nu al klagen dat de ps3 te duur/moeilijk is om voor te devven. Uiteraard vind ook niemand het erg om 500+ dollar voor een console te betalen.
Nintendo gaat de paystation3 en xbucks360 gewoon 0wnen![]()
Dat is goed mogelijk. Het gaat erom dat de Revolution $100 wordt net als de Gamecube, wat niet gaat gebeuren bij de X360.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:05 schreef peristilius het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat de Revolution uit is is de Xbox 360 alweer toe aan een price-drop.
Wordt de Revolution $100,-?quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:07 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat is goed mogelijk. Het gaat erom dat de Revolution $100 wordt net als de Gamecube, wat niet gaat gebeuren bij de X360.
Bij de launch van de PS2 had ook niemand er moeite mee om 1200 gulden te betalen... en bovendien zijn de prijzen nog helemaal niet bekend, dus waar heb je het over?!quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:58 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ja zo sterkt dat devvers nu al klagen dat de ps3 te duur/moeilijk is om voor te devven. Uiteraard vind ook niemand het erg om 500+ dollar voor een console te betalen.
Nintendo gaat de paystation3 en xbucks360 gewoon 0wnen![]()
Xbox en PS2 zijn nu ook 150 dacht ik. Zoveel maakt dat nou ook weer niet uit.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:07 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat is goed mogelijk. Het gaat erom dat de Revolution $100 wordt net als de Gamecube, wat niet gaat gebeuren bij de X360.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:15 schreef Ruzbeh het volgende:
Nu is de het prijsverschil tussen Gamecube en de rest niet zo groot, aan het einde van current-gen, dus ik vraag me af of Nintendo nog lager zal gaan aan het einde van next-gen. Lijkt me wel mogelijk aangezien ze nog steeds winst maken op $99 per Gamecube.
Uhm je bedoelt de die hards. De gewone man gaat echt geen 500euro voor een console betalen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:12 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Bij de launch van de PS2 had ook niemand er moeite mee om 1200 gulden te betalen... en bovendien zijn de prijzen nog helemaal niet bekend, dus waar heb je het over?!
Inderdaad, 500 euro, wat maakt 't uit...quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:58 schreef H.Flick het volgende:
Als het zoontje van 8 zegt dat hij echt liever een PS2 heeft dan kopen enorm veel ouders gewoon een PS2 en dan maakt de prijs niet eens zo heel veel uit...
Ik denk het niet...quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:58 schreef H.Flick het volgende:
Als het zoontje van 8 zegt dat hij echt liever een PS2 heeft dan kopen enorm veel ouders gewoon een PS2 en dan maakt de prijs niet eens zo heel veel uit...
De ps2/two zit al jaren in de verzadigings fase om dat ding uberhaupt in leven te houden moet er om de zoveel tijd gewoon iets gedaan worden wat hem weer nieuwer maakt. Eerst de uiterlijke verslangkingskuur, een prijsverlaging dit is gewoon de laatste restjes eruit persen en bij elke nieuwe aktie duurt het zeer kort voor er weer iets gedaan moet worden.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:28 schreef Ruzbeh het volgende:
Wat een onzin zeg. Prijs maakt wel degelijk uit. Kijk straks maar eens wat een grote impact de prijsdrop van de PStwo van $150 naar $99 zal hebben.
Ja maar verwacht je echt nog een degelijke boost na welke maatregel dan ook? Ik niet.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:59 schreef Ruzbeh het volgende:.
De verkopen van de PS2 zijn anders toch nog steeds ijzersterk hoor.
Je hebt alleen argumenten om deze voorspelling te rechtvaardigen of de mijne te weerleggenquote:
Je kan voortaan ook uit dit topic blijven als je dit offtopic vindt gaanquote:Op zondag 30 oktober 2005 20:10 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Je hebt alleen argumenten om deze voorspelling te rechtvaardigen of de mijne te weerleggen![]()
Maar goed we zijn nu wel weer genoeg off topic gegaan (door jou)![]()
![]()
Als je dit niet off-topic vond dan zul je nog heel veel plezier aan mij in dit topic gaan beleven. Ach wat zeg ik, dat deden jullie natuurlijk al.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:45 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Je kan voortaan ook uit dit topic blijven als je dit offtopic vindt gaan
YOU...WILL...SAY...WOWquote:Op zondag 30 oktober 2005 21:14 schreef Ruzbeh het volgende:
Trouwens, over de graphics enzo, ik verwacht dat de eerste screens van iets in-game op Revolution er echt prachtig gaan uitzien. De resolutie is 640x480 i.p.v. 1280x720 en daarnaast zullen de screens komen van in-game dingen die de in-house development teams hebben gemaakt en die hebben altijd heel veel controle op de eigen Nintendo hardware (zoals je ziet bij 3D nintendo games op DS versus 3D third-party games). Dus ik verwacht dat als ze wat laten zien, het minstens even mooi gaat worden als wat Microsoft en Sony tot nu toe hebben laten zien.
Nintendo Revolution.
180 miljoen units.
BELIEVE.
Dat is ontstaan bij de Megaton denk ikquote:Op zondag 30 oktober 2005 21:44 schreef H.Flick het volgende:
Waar komt dat Believe vandaan? Dat is toch nooit een officiele Nintendo slogan geweest?
Volgens mij door Dinky Crow van Gaming-Age hoor.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is ontstaan bij de Megaton denk ikHet is nu 'ons' motto geworden
![]()
Toch wel, ik dacht door Harry Spreeuw van insidegamerquote:Op zondag 30 oktober 2005 21:58 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Volgens mij door Dinky Crow van Gaming-Age hoor.
Net weer even Fable op de pc gespeeld.. Ik heb de resolutie van 1280x760 naar 800x600 gedraaid, zodat ik alle effecten en anti-aliasing aan kan zetten. Ik vind 800x600 eigenlijk gewoon prima, alleen de tekst wordt dan irritant groot. Ik heb zelfs meestal als ik de spellen op een hoge resolutie draai, dat ik het minder mooi ga vinden omdat de randen gewoon veel te scherp worden.. Die andere effecten en lightmaps zijn veel belangrijker om de goede sfeer over te brengen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:14 schreef Ruzbeh het volgende:
De resolutie is 640x480 i.p.v. 1280x720
WIe zegt dat ze 640x480 alleen ondersteunen. Ze kunnen best een wat hogere reso gaan gebruiken. Geen hd betekent niet meteen lage reso. Zeker met de hardware van vandaag zou het niet veel uitmaken aangezien de hardware tegenwoordig zo is geoptimaliseerd voor hogere reso's (1024x786+) dat er eigelijk al geen performance verschil meer zit tussen 640x480 en 1024x786.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:14 schreef Ruzbeh het volgende:
Trouwens, over de graphics enzo, ik verwacht dat de eerste screens van iets in-game op Revolution er echt prachtig gaan uitzien. De resolutie is 640x480 i.p.v. 1280x720 en daarnaast zullen de screens komen van in-game dingen die de in-house development teams hebben gemaakt en die hebben altijd heel veel controle op de eigen Nintendo hardware (zoals je ziet bij 3D nintendo games op DS versus 3D third-party games). Dus ik verwacht dat als ze wat laten zien, het minstens even mooi gaat worden als wat Microsoft en Sony tot nu toe hebben laten zien.
Nintendo Revolution.
180 miljoen units.
BELIEVE.
jamaar, hij kan ook op computermonitors en beamer worden aangesloten. en dan is een hogere resolutie toch wel leuk.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:36 schreef H.Flick het volgende:
Maar een non-HDTV kan toch maar een bepaalde resolutie aan. Dan heeft 1024xnogietszodathetbreedbeeld is (:P) toch geen nut.
Het zijn ook elke keer de niet-nintendo fanboys die er mee beginnenquote:Op maandag 31 oktober 2005 00:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Niet ook het Revolution topic ook alKenker gezeik over resoluties, HDTV en andere technisch gebrabbel
Zo leer je nog eens watquote:Op maandag 31 oktober 2005 00:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Niet ook het Revolution topic ook alKenker gezeik over resoluties, HDTV en andere technisch gebrabbel
Heb je al een Gamecube?quote:
Wat is de garantie die je ons kunt bieden dat je een Rev gaat kopenquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:17 schreef Ruzbeh het volgende:
Neuh.
Ach, probeer het gesprek over technisch geblaat even op een ander spoor te krijgenquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:20 schreef Ruzbeh het volgende:
Sooooo dan.
Als je denkt dat ik de Revolution niet ga halen @ launch ben je niet goed.
Maar eigelijk heb je wel reden om aan mij te twijfelen aangezien ik geen Gamecube... De micro haal ik anders wel @ launch (vrijdag). Is dat wel goed?
Ik zou als ik jou was ook geen Cube meer kopen ook denk ik... Binnen een jaar is de Revo er (hopelijk) en die is BC met de Cube. De 10 beste Cube games kun je dan wel spelen op zich...quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:20 schreef Ruzbeh het volgende:
Sooooo dan.
Als je denkt dat ik de Revolution niet ga halen @ launch ben je niet goed.
Maar eigelijk heb je wel reden om aan mij te twijfelen aangezien ik geen Gamecube... De micro haal ik anders wel @ launch (vrijdag). Is dat wel goed?
Resoluties, tja, ik merk wel heel erg vaak dat de gamecube een vrij lage resolutie heeft, waardoor kleine letters snel neit leesbaar zijnquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:55 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik haalde de resoluties erbij als een voordeel voor Nintendo enzo hoor.
Je ogen zijn beschadigd door al die Rayman spelletjesquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:36 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Resoluties, tja, ik merk wel heel erg vaak dat de gamecube een vrij lage resolutie heeft, waardoor kleine letters snel neit leesbaar zijnmaarjah, echt last heb ik er niet van
![]()
99 euro om een jaar op te gamen is toch wel te doen. Die spellen moet je sowieso nog kopen als je ze op de revo wilt spelenquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was ook geen Cube meer kopen ook denk ik... Binnen een jaar is de Revo er (hopelijk) en die is BC met de Cube. De 10 beste Cube games kun je dan wel spelen op zich...
De microis goed genoeg voor de komende tijd
![]()
Das ook weer zo, zeker als je een beetje goed zoekt. Dan kun je voor 75 euro al een Zelda bundel halen geloof ik.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:43 schreef Tain het volgende:
[..]
99 euro om een jaar op te gamen is toch wel te doen. Die spellen moet je sowieso nog kopen als je ze op de revo wilt spelen
Nou, ik haal de Revolution sowieso omdat ik altijd al die oude Nintendo spellen die ik heb gemist kan spelen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ach, probeer het gesprek over technisch geblaat even op een ander spoor te krijgen
Gezien niemand weet wat dat ding precies kan is het nog geblaat, eerst harde feiten, pics etc, dan is daar pas iets fatsoenlijks over te zeggen
quote:You'll be able to download retro games from different regions (for instance, an European user could download Super Mario RPG for the SNES from the US server).
quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:22 schreef Ruzbeh het volgende:
Nieuwe info!
- The USB Wi-fi adapter will available on Nov 25th at 39.95 ¤. This adapter will also be compatible with Revolution.
- Revolution will launch worlwide within 14 weeks maximum, that means on the same quarter in every region.
- Multiplayer mode in Revolution will be similar to the NDS: multiple players with only one copy of the game.
- You'll be able to download retro games from different regions (for instance, an European user could download Super Mario RPG for the SNES from the US server).
- When played on Revolution, N64 games will have better framerate but there won't be significant graphical improvements.
- No Revolution games will be shown in 2005.
- There won't be any significant differences in the graphics of Revolution compared to the other systems
Nutteloos? Dat is juist harstikke handig! Net als bij de DS. Echt waarquote:Klinkt allemaal goed.Alleen die multiplayer met 1 copy van spel is een beetje nutteloos, maar beter dan niks natuurlijk.
tyquote:Op maandag 31 oktober 2005 14:36 schreef Ruzbeh het volgende:
www.meristation.com
http://www.ga-forum.com/showthread.php?t=69348
Rustig Roy, rustig.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Langzaam maar zeker word ik steeds enthousiaster, en believe me, dat is ENORM enthousiast
NiFi. (nintendo's WiFI protocol) Zelfde als DS.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:41 schreef peristilius het volgende:
Hoe willen ze dat gaan doen met 1 kopie?
Neem aan dat dat niet over internet kan, dan moet je eerst een uur downloaden.
Hmmm. Nou. Misschien dat je vriend dan het spel hebt en jij niet. Dan is er natuurlijk maar een klein stuk van het spel beschikbaarb zoals bij DS. Misschien dat als je vriend of vriendin het spel heeft, de Revolution van je vriend of vriendin een signaal stuurt naar de server van Nintendo en die stuurt weer een signaal naar jou om te kijken of die vriend of vriendin van jou wel in je buddylist staat, zo ja, dan gaat de Nintendo server er van uit dat jullie bekenden van elkaar zijn, en dan geeft de Nintendo server jou toestemming om een stukje van dat game te downloaden (vanaf de Nintendo server en niet van die vriend/vriendin), zodat je met elkaar kan spelen. Dus je bekende hoeft dan niet zelf het stukje te uploaden ofzo.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:41 schreef peristilius het volgende:
Hoe willen ze dat gaan doen met 1 kopie?
Neem aan dat dat niet over internet kan, dan moet je eerst een uur downloaden.
Alleen die dwaas van Epic, maar ja die heeft een 360 waas voor zijn ogenquote:Op maandag 31 oktober 2005 14:59 schreef YourMaster het volgende:
Voorlopig heb ik nog niks negatiefs over de rev gehoord, alleen nou maar hopen dat we begin 2006 wat spectaculaire games te zien krijgen.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:04 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Alleen die dwaas van Epic, maar ja die heeft een 360 waas voor zijn ogen
Ja maar YourMaster bedoeld nieuws van Nintendo zelf wat niet zo heel relaxed is ofzo (zoals dat Nintendo niet online zou gaan bij Gamecube ofzo).quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:04 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Je zal voor singleplayer games waarschijnlijk gewoon gratis demo's kunnen downloaden van een Nintendo server.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:13 schreef 2Dcube het volgende:
Hier ben ik vooral blij mee. Lekker spellen uitproberen zonder ervoor te betalen.
It's all in his headquote:Op maandag 31 oktober 2005 14:31 schreef Retuobak het volgende:
Bron Ruzbeh?
Goed om te zien dat ook Nintendo wat aan het leren is van MSquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:16 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Je zal voor singleplayer games waarschijnlijk gewoon gratis demo's kunnen downloaden van een Nintendo server.
Ja, alleen zullen de textures en modellen in een revo game hopelijk van iets hogere kwaliteit zijn, wat betekent dat er veel meer data-overdracht plaats moet vinden. Vraag me af hoe lang dat gaat duren.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:49 schreef Xrenity het volgende:
[..]
NiFi. (nintendo's WiFI protocol) Zelfde als DS.
Maar het gaat er iig wel vanuit dat je flink mag gaan downloaden (en je vriend(in) uploaden ) voordat je kan multiplayeren. Het gaat misschien wel automagisch, maar mits je geen galsvezel hebt gaat het toch even duren. Gezien de max van 1mbit upload van adsl....oh jeequote:Op maandag 31 oktober 2005 14:50 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hmmm. Nou. Misschien dat je vriend dan het spel hebt en jij niet. Dan is er natuurlijk maar een klein stuk van het spel beschikbaarb zoals bij DS. Misschien dat als je vriend of vriendin het spel heeft, de Revolution van je vriend of vriendin een signaal stuurt naar de server van Nintendo en die stuurt weer een signaal naar jou om te kijken of die vriend of vriendin van jou wel in je buddylist staat, zo ja, dan gaat de Nintendo server er van uit dat jullie bekenden van elkaar zijn, en dan geeft de Nintendo server jou toestemming om een stukje van dat game te downloaden (vanaf de Nintendo server en niet van die vriend/vriendin), zodat je met elkaar kan spelen. Dus je bekende hoeft dan niet zelf het stukje te uploaden ofzo.
Zeg ik dat goed?
Zoals iemand al boven me zei, ik heb zoveel mensen negatief over de rev horen spreken (vooral nobodies), maar ik heb nog geen negatieve eigenschappen van de rev gehoord.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:04 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Geleerd van MS? Nintendo had anders al maanden geleden DS demo pods waar je demo's kan downloaden op je DS. Dit idee hadden ze al in 2004.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:19 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Goed om te zien dat ook Nintendo wat aan het leren is van MS
Je zou bijna zeggen dat het revolutionair isquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:25 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Geleerd van MS? Nintendo had anders al maanden geleden DS demo pods waar je demo's kan downloaden op je DS. Dit idee hadden ze al in 2004.
Relatief weinig mogelijkheden voor hitteafvoer, vrij weinig oppervlak om de hitte over af te voeren en nergens koelribbenquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:23 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Zoals iemand al boven me zei, ik heb zoveel mensen negatief over de rev horen spreken (vooral nobodies), maar ik heb nog geen negatieve eigenschappen van de rev gehoord.
Nee hoor, ik bedoel alleen dat je niet hoeft af te kijken bij de concurrent om bij zo'n idee te komen. Sony, Microsoft en Nintendo weten gewoon dat je met die demo's voordelen hebt.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:28 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat het revolutionair is
quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:22 schreef Ruzbeh het volgende:
- No Revolution games will be shown in 2005.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:38 schreef Ruzbeh het volgende:
Dit grafiek heb ik trouwens gedit met mijn voorspelling erbij.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:38 schreef Ruzbeh het volgende:
Ga je er zoveel kopenquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:38 schreef Ruzbeh het volgende:
Deze grafiek...quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:38 schreef Ruzbeh het volgende:
Kun je er wel een ei op bakkenquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:28 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Relatief weinig mogelijkheden voor hitteafvoer, vrij weinig oppervlak om de hitte over af te voeren en nergens koelribben.
Het is toch 'dit'? Goddamn. Ik doe m'n best hoor.quote:
Laten we er een grote lelijke, afgrijslijke big ass pc tower van maken die je nergens kwijt kan, dan kan je hem tenminste wel goed koelen 14.gifquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:28 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Relatief weinig mogelijkheden voor hitteafvoer, vrij weinig oppervlak om de hitte over af te voeren en nergens koelribben.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:45 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Het is toch 'dit'? Goddamn. Ik doe m'n best hoor.
Whahahaaquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:38 schreef Ruzbeh het volgende:
Ah joh, dat zijn toch maar kutgames, want ze hebben slechte graphics...quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:47 schreef Xrenity het volgende:
Trouwens.
Zelda OoT en Majora's Mask op 60 fps \o/
quote:
Kunnen we hem even vergeten?quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:49 schreef Tomasso het volgende:
[sub]© Mark Rein
quote:"We want to wait until everything is ready, and when we show the Revolution's titles for the first time, they will be playable with the final system."
Could it be that you don't want the games shown because of the graphical difference, to not result in being viewed as inferior to those of the Xbox 360 or the PS3?
Merrick: It's more than that. Miyamoto, for example, doesn't like to show incomplete games. We know that it's necessary to create attention with new titles, but many are still "adapting" to the controller. It's more than the graphical part, in which there will not exist a difference like many believe between the Revolution and the competition, it's simply that the idea of Nintendo is play, feel, act. Because of that, when we show the games it will be when they are playable, not only images.
Nog niet zeker en wat boeit het verder?quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:03 schreef Retuobak het volgende:
Nou, verwachtingen genoeg geschapen, afwachten of ze ze ook waar kunnen maken.
Ondersteunt de revolution trouwens nou definitief geen HDTV of is dat nog niet zeker?
Het was gewoon een vraag?quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:05 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nog niet zeker en wat boeit het verder?
Die discussie is allang geweest en was uiterst vervelend...
Het was geoon een antwoord...quote:
Wel een uitermate vriendelijk antwoordquote:
uh-huquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:13 schreef 2Dcube het volgende:
Het succes van Epic hangt af van het succes van de x360.
quote:The key is that on a standard TV output, the difference between Revolution and 360 and PS3 will be inconsequential. Perhaps on an HD output, the difference will be more tangible.........
quote:Meet Mario's Papa
Legendary designer Shigeru Miyamoto talks how he aims to bring the family together around Nintendo's new console
As the brains behind the video games at Nintendo, Shigeru Miyamoto has shown a knack for inventing games that kids would get hooked on. In 1985, his Super Mario Bros. -- the world's hottest-selling game ever -- was the first with a scrolling screen, which expanded the playing space vertically, not just horizontally. The next year, he came up with the labyrinthine fantasy world called The Legend of Zelda, which could take skilled gamers hours, and sometimes weeks, to complete. And in the 1990s, his Super Mario 64 was the first console title with 3D graphics. It even forced him to tweak the standard joystick to handle more complex commands.
Miyamoto, 52, recently spoke with BusinessWeek Tokyo Correspondent Kenji Hall about video games, how they have changed, and what to expect in the future. Edited excerpts of their conversation follow:
What do you think was the biggest innovation in video games since the 1980s?
The biggest change was when 3D graphics came to Nintendo 64 and PlayStation. Before that, arcades had the edge in game technology. In the pecking order, game consoles for homes came last. 3D changed that and made home consoles the front-runner.
But I had no idea how quickly technology would change everything. Economies of scale were allowing game hardware makers to spend lots of money to develop new consoles. Suddenly, we were working with consoles that were 10 times faster than anything I had ever imagined, and the disk-storage space was vast.
What's the secret to creating a hit game?
Whether it's a new game or a sequel, we want anyone to be able to play right away. That's why I think Rubik's Cube was so brilliant. I saw it for the first time at a toy convention in Japan in the early 1980s. The moment you see a Rubik's Cube, you know you're supposed to twist the pieces. And it's beautifully designed. Even if you've never handled one, you want to pick it up and try it. And once you do that, it's hard to walk away until you've solved it.
Supercomputing power has improved game graphics to the point where characters can be made to appear almost lifelike. But the characters in your games are mostly cartoons. Why?
Nowadays, software makers want games to be so realistic, but first and foremost games should evoke emotions. When I made Pikmin, I wanted people to feel a mix of sadness and happiness. The Japanese word itoshii is used when you think fondly of someone. You wouldn't normally feel that when playing games, but that's what I was striving for.
Games aren't just about recreation and getting to the next stage. People often tell me nobody would play a game that isn't that way -- it would be too boring. But I don't agree with them (see BW Online, 10/13/05, "Indie Gamers Hit the Right Buttons").
Does Nintendo target a certain age group with its games?
We want our games to be for anyone from 5 to 95 years old (see BW Online, 10/19/05, "Attack of the Gaming Grannies").
We disagree with people who say, "Nintendo is for kids, and Sony (SNE ) is for adults." There are plenty of 60-year-olds who will play the games we make. Women in their 20s haven't been a major target for game makers. But many young women have found our games fun, especially Nintendogs.
What's the most important ingredient in your games?
The most basic element is fun. Games are interactive. They must challenge you, and reward you when you rise to the challenge. In my view, the game begins the moment a person touches a console -- everything builds from that.
When I first started creating games, I mainly wanted to make something that would surprise people. Actually, I never imagined I would be making video games. I thought I would be designing toys, like Dr. Rubik of Rubik's Cube.
Where do you get ideas for your games?
It's hard to remember. Sometimes I rely on childhood experiences. For instance, what did I find scary? Some ideas are spontaneous, some come from notes I've kept. I used write down things I saw or heard on a Post-it, which I would stick in my scheduling book. It could be a game or something funny on TV I saw, or a story I heard someone tell.
Do you remember how you came up with Super Mario Bros.?
It started with a simple idea. I thought: "I wonder what it would be like to have a character that bounces around. And the background should be a clear, blue sky." I took that idea to a programmer, and we started working on it.
Mario ended up being too big, so we shrank him. Then we thought, "What if he can grow and shrink? How would he do that? It would have to be a magic mushroom! Where would a mushroom grow? In a forest." We thought of giving Mario a girlfriend, and then we started talking about Alice in Wonderland.
How will Nintendo's next-generation platform, Revolution, differ from others?
Most people think video games are all about a child staring at a TV with a joystick in his hands. I don't. They should belong to the entire family. I want families to play video games together. That was the concept behind the Revolution (see BW Online, 10/4/05, "Nintendo's Revolutionary Man").
I also redesigned the Revolution's controller to look more like a regular TV remote, so anyone who saw it would know instantly how to use it, and so they wouldn't think they had to always stash it away.
Do you have a favorite video game?
The only time I play is maybe the 20 minutes I spend testing rivals' new machines. I don't play video games in my free time. On the weekends, I fix things around the house, garden, or play the guitar. Or I'll exercise, go swimming, take the dog for a walk, or go for a hike.
In the future, what do you think video games will be like?
It's convenient to make games that are played on TVs. But I always wanted to have a custom-sized screen that wasn't the typical four-cornered cathode-ray-tube TV. I've always thought that games would eventually break free of the confines of a TV screen to fill an entire room. But I would rather not say anything more about that.
You've been called the Steven Spielberg of video games. Recently, some gamers have been making movies using game software. Are games and movies converging?
It's a common comparison, but I don't think it's an appropriate one because movies aren't interactive the way games are. Even so, I've learned a lot from movies. For instance, I pay attention to how movies use music to create a mood, how many camera angles there are, or how the director sets up a scary scene.
Zit niks nieuws in, misschien leuker als je het in de Nintendo Slowchat post?quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:25 schreef Xrenity het volgende:
Interview Miyamoto, dunno of het al gepost is
[..]
Dat verklaart veelquote:Op maandag 31 oktober 2005 16:25 schreef Ruzbeh het volgende:
Weer een post van Gaybrush (Nintendo gerelateerde insider):
[..]
vond hem hier wel ok staan tbhquote:Op maandag 31 oktober 2005 16:25 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Zit niks nieuws in, misschien leuker als je het in de Nintendo Slowchat post?
Och wat jammer nou ik wilde speciaal een HDTV kopen voor een spelcomputer....quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:25 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Geloof er nog steeds geen zak van.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:25 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
X360 schijnt ook maar zo-zo te zijn op een normale TVquote:Op maandag 31 oktober 2005 16:36 schreef peristilius het volgende:
[..]
Geloof er nog steeds geen zak van.
wat heeft resolutie met polygonen te maken?quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:37 schreef Xrenity het volgende:
[..]
X360 schijnt ook maar zo-zo te zijn op een normale TV
Probleem is dat je voor een normale TV zo'n beetje op het max aantal polygonen zit. SSBM bijv. kent al echt 'ronde' karakters.
Resolutie?quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:41 schreef Tain het volgende:
wat heeft resolutie met polygonen te maken?
quote:I've always thought that games would eventually break free of the confines of a TV screen to fill an entire room. But I would rather not say anything more about that.
quote:I've always thought that games would eventually break free of the confines of a TV screen to fill an entire room. But I would rather not say anything more about that before stupid fucking batshit insane fanboys across the internet start getting crazy ideas over 3D stereoscopic super holographic shitgoggles.
Maar dat heet niet max polygonen van een tv, in een poppetje van 80.000 polygonen op een lcdtv zit niet opeens maar 30.000 polygonen op een normale tv. Overigens als je een goede normale tv hebt zie je toch nog steeds duidelijk karteltjes zitten bij SSBMquote:Op maandag 31 oktober 2005 16:42 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Resolutie?
Normale TV is niet zo scherp dat je makkelijk polygonen uit elkaar kunt opmaken.
Nee, dat snap ik.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:52 schreef Tain het volgende:
Maar dat heet niet max polygonen van een tv, in een poppetje van 80.000 polygonen op een lcdtv zit niet opeens maar 30.000 polygonen op een normale tv. Overigens als je een goede normale tv hebt zie je toch nog steeds duidelijk karteltjes zitten bij SSBM
Normale TV is heel scherp als ze ophouden met blur over alle games te gooien.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:42 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Resolutie?
Normale TV is niet zo scherp dat je makkelijk polygonen uit elkaar kunt opmaken.
Verschil zie je altijd, je zit alleen meestal op zo'n afstand van je tv dat het minder opvaltquote:Op maandag 31 oktober 2005 16:53 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik.
Maar het verschil 30.000 > 80.000 zie je dan toch niet meer.
http://www.philips.nl/about/article-15314.htmlquote:Op maandag 31 oktober 2005 16:05 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nog niet zeker en wat boeit het verder?
Die discussie is allang geweest en was uiterst vervelend... Feit is dit HDTV in Nederland nog niet aanslaat, en dat het de komende jaren nog maar afwachten is of het wel gebeurt...
Nou en, het zal alsnog jaren lang duren voordat HDTV een beetje mainstream wordt in Europa.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:09 schreef Pheno het volgende:
[..]
http://www.philips.nl/about/article-15314.html
Nou inderdaad
quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:31 schreef mordradead het volgende:
laat ze eerst maar eens een 5.1 signaal en breedbeeld "gewoon" uitzenden
hadden we dat dan niet ?quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:36 schreef Ruzbeh het volgende:
Het is niet waar.
a.u.b. niet meer negatieve nieuws van de concurrentie hier posten, anders krijgen we straks weer een lekkere oorlogje.
quote:Nintendo heeft aangegeven binnenkort een conferentie voor Japanse winkeliers te geven waar de verkopers details krijgen over Nintendo's nieuwe games.
De meetings, die plaatsvinden op 9 en 11 november in Japan, stellen de verkopers en winkeliers in staat om uitgebreid de nieuwste spellen van Nintendo te spelen. Het gaat dan om de spellen die in december dit jaar, of januari en februari volgend jaar, gaan verschijnen op de Japanse markt.
Hetgene wat dit alles ook nog eens interessant maakt voor de doorsnee gamer is het feit dat het niet per direct betekent dat er alleen al aangekondigde spellen speelbaar zijn. Het is goed mogelijk dat op één van de twee dagen nieuwe spelconcepten worden onthuld en gepresenteerd waarvan het bestaan tot dusver nog niet bekend was.
Mits er op 9 of 11 november spectaculaire onthullingen zullen plaatsvinden rondom Nintendo en hun nieuwe line-up, lees je het uiteraard op GameQube.
idd, daarom poste ik dat nieuws nietquote:Op maandag 31 oktober 2005 18:45 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Wat dat heeft met Revolution te maken?
Misschien een naam ofzoquote:Op maandag 31 oktober 2005 18:45 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Wat dat heeft met Revolution te maken?
quote:on revolution wifi:
- there is alot of features on the board that still being discussed, some of them are: temprary game rentals before purchase, demo downloads, trailers
on revolution games:
- third partys already have fully funtional devkits very oriented to the final product and TGS-alike controllers
- let's say a football game like FIFA who is on PS3 and Xbox360 aswell, when ported to revolution they want to include newoptions like calculate the angle on free kicks tilting the controller, make driftings with quick controller movements, pointing to the screen when shooting penalty kicks, etc..
Had het rechtstreeks van GAF ^^quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:25 schreef Ruzbeh het volgende:
Waar haal je dat vandaan.
Edit: Van de http://meristation.com/ interview, dat kan je er toch even bij zeggen.
I sure fucking hope so.quote:EA went out of its way for awhile - and still sometimes does - to add connectivity (GC to GBA) special features to their GC ports. Nintendo offered incentives, like lower kick-back fees, for publishers to do that. Also, look at EA adding in Mario All Stars to GC games - extra development time, resrouces, and money.
If Nintendo also has a similiar deal for Rev controller functions, you can rest assured EA will add these functions to their games to get the deals. It's not unprecendented at all, and may in fact save them money.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |