Nintendo gaat het zeker niet inhalen, daarnaast zijn de hardware specificaties enorm belangrijk voor FPS-games. Graphics zijn enorm belangrijk voor die games en ik heb zo'n vermoeden dat de revolution het daar niet van moet hebben.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:36 schreef 2Dcube het volgende:
Hallo iedereen. Ik ben nieuw hier, maar ik post al geruime tijd op het N-Sider forum.
Ik vind dat jullie de Revolution erg laag inschatten. Ik denk simpelweg omdat hij revolutionair is, hij het erg goed zal doen. Toen de analoge stick werd geintroduceerd snapte niemand het echt, maar nu kunnen we niet meer zonder. Het nadeel was, toendertijd, dat Sony hem makkelijk kon kopieren. Deze keer kunnen ze de Rev controller niet goed kopieren. Althans, als hij niet standaard bij de console (PS3) zit zullen weinig spellen ervoor gemaakt worden. Als je er dan namelijk een spel voor zou maken zouden een hoop mensen het niet kunnen spelen.
De Revolution controller is echt de volgende stap. Een vierpuntsdruktoets laat je in 4 richtingen bewegen op een 2-dimensionaal vlak. Een analoge stick is niet veel anders: Je kunt nu wel alle kanten (360 graden; hoewel eigenlijk minder) op bewegen, maar het is nog steeds op een 2-dimensionaal vlak. De Revolution controller werkt in alle richtingen op een 3-DIMENSIONAAL vlak.
Ik denk dat mensen zullen merken hoe goed de Revolution controller werkt, en dat ze dan niet graag meer terug willen naar de gewone controller. Het zal een tijdje duren, maar ik verwacht dat de ontwikkelaars binnen niet al te lange tijd na de launch naar de Revolution toe zullen stromen. De Revolution wordt dan onder andere de FPS console-of-choice. Als je dat filmpje van Half-Life 2 met nagemaakte Rev controller hebt gezien weet je hoe goed het werkt.
Mijn verwachtingen zijn dat de Revolution de Xbox360 en PS3 inhaalt qua verkopen, en ik ben niet iemand die zomaar wilde voorspellingen doet.
Ik ben een "Nintendo fan", maar ik speel geregeld op Xbox of PlayStation2, het is alleen dat Nintendo's games mij erg aanspreken. En ja, ik hou van lange posts.
Ten eerste, welkom.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:36 schreef 2Dcube het volgende:
Hallo iedereen. Ik ben nieuw hier, maar ik post al geruime tijd op het N-Sider forum.
Ik vind dat jullie de Revolution erg laag inschatten. Ik denk simpelweg omdat hij revolutionair is, hij het erg goed zal doen. Toen de analoge stick werd geintroduceerd snapte niemand het echt, maar nu kunnen we niet meer zonder. Het nadeel was, toendertijd, dat Sony hem makkelijk kon kopieren. Deze keer kunnen ze de Rev controller niet goed kopieren. Althans, als hij niet standaard bij de console (PS3) zit zullen weinig spellen ervoor gemaakt worden. Als je er dan namelijk een spel voor zou maken zouden een hoop mensen het niet kunnen spelen.
De Revolution controller is echt de volgende stap. Een vierpuntsdruktoets laat je in 4 richtingen bewegen op een 2-dimensionaal vlak. Een analoge stick is niet veel anders: Je kunt nu wel alle kanten (360 graden; hoewel eigenlijk minder) op bewegen, maar het is nog steeds op een 2-dimensionaal vlak. De Revolution controller werkt in alle richtingen op een 3-DIMENSIONAAL vlak.
Ik denk dat mensen zullen merken hoe goed de Revolution controller werkt, en dat ze dan niet graag meer terug willen naar de gewone controller. Het zal een tijdje duren, maar ik verwacht dat de ontwikkelaars binnen niet al te lange tijd na de launch naar de Revolution toe zullen stromen. De Revolution wordt dan onder andere de FPS console-of-choice. Als je dat filmpje van Half-Life 2 met nagemaakte Rev controller hebt gezien weet je hoe goed het werkt.
Mijn verwachtingen zijn dat de Revolution de Xbox360 en PS3 inhaalt qua verkopen, en ik ben niet iemand die zomaar wilde voorspellingen doet.
Ik ben een "Nintendo fan", maar ik speel geregeld op Xbox of PlayStation2, het is alleen dat Nintendo's games mij erg aanspreken. En ja, ik hou van lange posts.
Je zegt nu dus dat alle FPS'en die nu uit zijn kut zijn?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:41 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Nintendo gaat het zeker niet inhalen, daarnaast zijn de hardware specificaties enorm belangrijk voor FPS-games. Graphics zijn enorm belangrijk voor die games en ik heb zo'n vermoeden dat de revolution het daar niet van moet hebben.
Wat is dat nou voor een argument als je het tegen Fliepke hebt?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:08 schreef Xrenity het volgende:
Het grafische verschil merk je niet op een normale TV, als we Iwata mogen geloven.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:08 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Je zegt nu dus dat alle FPS'en die nu uit zijn kut zijn?
Het grafische verschil merk je niet op een normale TV, als we Iwata mogen geloven.
Revo en PS3/360 op non HD.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:13 schreef H.Flick het volgende:
Welk grafisch verschil? Het verschil tussen Xbox360/PS3 en Revo op een non-HDTV of het verschil tussen de huidige generatie en de nieuwe generatie op een non-HDTV? Want het laatste zou natuurlijk een belachelijke uitspraak zijn.
Wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:13 schreef H.Flick het volgende:
Welk grafisch verschil? Het verschil tussen Xbox360/PS3 en Revo op een non-HDTV of het verschil tussen de huidige generatie en de nieuwe generatie op een non-HDTV? Want het laatste zou natuurlijk een belachelijke uitspraak zijn.
Geen idee, ik heb nooti begrijpend lezen gehad op school.quote:
Ach jee.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:19 schreef H.Flick het volgende:
Het eerste lijkt me trouwens ook sterk, maar goed omdat de Nintendo bigshot het zegt zal het wel waar zijn. Want Nintendo liegt natuurlijk nooooit.
Ja tuurlijk, met minder specs haal je natuurlijk dezelfde resultaten.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:24 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ach jee.
Wanneer de Rev een gedowntunede X360 GPU krijgt en een 2.0 ghz processor is het perfect mogelijk.
'alleen hogere resolutie'?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:27 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, met minder specs haal je natuurlijk dezelfde resultaten.
HD is alleen hogere resolutie, dat is niet het enige wat graphics beter maakt.
Ja het kost wel kracht, maar goede AA ook en daarmee bereik je een stuk meer! Vooral voor gewone tv's met lage resolutie is dit belangrijk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:30 schreef Xrenity het volgende:
[..]
'alleen hogere resolutie'?
Dat kost ook niet zo veel kracht ofzo
Waarom denk je dat je games op de PC niet altijd op 1600x1200 kunt draaien en maar terug gaat naar 1024x768?
Wanneer het makkelijk devven is voor Rev zie ik ze wel de 360 kwaliteit halen. (als de specs redelijk zijn)
TV's met een lage resolutie hebben al een soort wazigheid over zich heenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:32 schreef peristilius het volgende:
Ja het kost wel kracht, maar goede AA ook en daarmee bereik je een stuk meer! Vooral voor gewone tv's met lage resolutie is dit belangrijk.
Dit topic wordt steeds grappigerquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:37 schreef Retuobak het volgende:
Mijn voorspelling:
PS3 65%
Xbox 360 25%
Revolution 10%
omgquote:[quote]xx: erwin was dus gister naar frankrijk, atari om wat games te checken
xx: kwam ie daar in gesprek met een dude van Xbox Magazine
die hebben al Xbox 360 consoles binnen
anyway, die dude van dat magazine zei dus dat je op een normale tv bijna geen verschil ziet tussen PGR2 en PGR3de resolutie is blijkbaar te laag om alle grafische details en effecten goed te laten zien
Dat lijkt me wel heel sterk, maar als dat zo is, is het een pluspuntje voor Nintendo aangezien ze niet doen aan Hi-def.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:38 schreef Xrenity het volgende:
[..]
omg
Als dit echt waar is kan Revolution prima mee met de 360
Nou, ook al vertrouw ik Iwata enorm, ik wil het natuurlijk met m'n eigen ogen zien en kijken of het verschil nou groot is of niet. Maar Iwata is zeker wel de meest oprechte mensch als je hem vergelijkt met Bill Gates, R. Bach, Allard of Ken Kutaragi.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:19 schreef H.Flick het volgende:
Het eerste lijkt me trouwens ook sterk, maar goed omdat de Nintendo bigshot het zegt zal het wel waar zijn. Want Nintendo liegt natuurlijk nooooit.
AA is niet hetzelfde als wazigheid.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:34 schreef Xrenity het volgende:
[..]
TV's met een lage resolutie hebben al een soort wazigheid over zich heen
AA is vooral belangrijk op HDtv's, afaik
Wazigheid maakt AA overbodigquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:48 schreef peristilius het volgende:
[..]
AA is niet hetzelfde als wazigheid.
Het wordt nu juist eens tijd voor scherp beeld op een normale tv's.
Op HDtv is AA natuurlijk belangrijk, maar zij hebben al een hoge resolutie, ik wil ook mooi beeld op mijn tvtje.![]()
AA is natuurlijk niet het enige, effecten als soft shadows vragen ook veel van je machine en zijn echt.
Als je kijkt naar een DVD dan is dat helemaal niet wazig, FMV is ook altijd scherp. Het kan dus wel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:50 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Wazigheid maakt AA overbodig
Geen kracht in hoge reso + AA = meer kracht voor soft shadows ed \o/
Waarschijnlijk gewoon een render van iemand. Of misschien een concept render van Nintendo zelf. Ziet er mooi uit.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Hoppelijk scant iemand die foto(Ook al is hij waarschijnlijk nep)
Check ook die vloer en de weerspiegeling![]()
wth, waar komt dat vandaan?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Uit een soort blad. Komt van het Gamespot forum (Moet je vaker bezoekenquote:
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:56 schreef Dj_Day-V het volgende:
Uit een soort blad. Komt van het Gamespot forum (Moet je vaker bezoeken)
http://www.gamespot.com/forums/show_msgs.php?topic_id=23887056&page=1
quote:Mario 64 promotion render.
Van mij hadden ze het anders flink toe mogen passen op een hele hoop games deze generatie.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:51 schreef Ruzbeh het volgende:
AA is compleet nutteloos op een non-HDTV.
Welke versie?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:04 schreef Ruzbeh het volgende:
Hoe kan je dan AA zien op een normale TV? Toen ik bijv. Vice City ging spelen op een normale TV zag ik niks van de aliasing.
PS2.quote:
Volgens mij heb jij het eerder niet door en heb je last van nintenderitisquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:38 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Dit topic wordt steeds grappiger![]()
Jullie hebben het echt nog niet door he?
Ondersteunt een PS2 AA dan?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:11 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
PS2.Maakt dat dan uit? Als ik de PC versie zou spelen op de TV dan zou ik ook geen aliasing zien. Ik heb trouwens ook Max Payne op de PC op de TV gespeeld met 640x480 zonder AA en dat was echt prachtig.
Alleen je PC verbinden met je TV is een pain in the ass.
link?quote:Als je dat filmpje van Half-Life 2 met nagemaakte Rev controller hebt gezien weet je hoe goed het werkt.
Helaas zie ik die nog wel regelmatig.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:19 schreef Ruzbeh het volgende:
Weet ik niet.Ik zie niet waarom het geen AA kan, maar het lijkt me nutteloos als je toch geen jaggies ziet.
Dude Metal Mario was het promotiemateriaal beeld voor Mario 64quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Ja, graphics heerschen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:44 schreef MMaRsu het volgende:
Hebben we het hier nou weer over graphics.
Hell no. Kep straks toetsererenquote:Op zondag 30 oktober 2005 16:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik hoop dat Nintendo woensdag wat meer bekend gaat makenGaan er trouwens nog meer mensen naar die persconferentie in Parijs?
Pers confo in Parijs?quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik hoop dat Nintendo woensdag wat meer bekend gaat makenGaan er trouwens nog meer mensen naar die persconferentie in Parijs?
Op uitnodigingquote:
Woendag = persconferentie in Parijs?quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja zo sterkt dat devvers nu al klagen dat de ps3 te duur/moeilijk is om voor te devven. Uiteraard vind ook niemand het erg om 500+ dollar voor een console te betalen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:15 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het eerder niet door en heb je last van nintenderitis.
Playstation is gewoon een ijzersterk merk met ijzersterke franchises en gigantische third-party support en dat verandert echt niet zomaar binnen 1 generatie. De Xbox zal wel iets winnen omdat ze een first mover advantage hebben en vooral in Amerika denk ik dat ze aardig wat marktaandeel zullen krijgen.
Wat blijft er over? Nintendo met een grappige nieuwe controller. Mijns inziens niet genoeg om opeens sterk te gaan winnen. Zeker niet omdat de revo waarschijnlijk als laatste uit gaat komen van de next-gen consoles.
Tegen de tijd dat de Revolution uit is is de Xbox 360 alweer toe aan een price-drop.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:58 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ja zo sterkt dat devvers nu al klagen dat de ps3 te duur/moeilijk is om voor te devven. Uiteraard vind ook niemand het erg om 500+ dollar voor een console te betalen.
Nintendo gaat de paystation3 en xbucks360 gewoon 0wnen![]()
Dat is goed mogelijk. Het gaat erom dat de Revolution $100 wordt net als de Gamecube, wat niet gaat gebeuren bij de X360.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:05 schreef peristilius het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat de Revolution uit is is de Xbox 360 alweer toe aan een price-drop.
Wordt de Revolution $100,-?quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:07 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat is goed mogelijk. Het gaat erom dat de Revolution $100 wordt net als de Gamecube, wat niet gaat gebeuren bij de X360.
Bij de launch van de PS2 had ook niemand er moeite mee om 1200 gulden te betalen... en bovendien zijn de prijzen nog helemaal niet bekend, dus waar heb je het over?!quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:58 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ja zo sterkt dat devvers nu al klagen dat de ps3 te duur/moeilijk is om voor te devven. Uiteraard vind ook niemand het erg om 500+ dollar voor een console te betalen.
Nintendo gaat de paystation3 en xbucks360 gewoon 0wnen![]()
Xbox en PS2 zijn nu ook 150 dacht ik. Zoveel maakt dat nou ook weer niet uit.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:07 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat is goed mogelijk. Het gaat erom dat de Revolution $100 wordt net als de Gamecube, wat niet gaat gebeuren bij de X360.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:15 schreef Ruzbeh het volgende:
Nu is de het prijsverschil tussen Gamecube en de rest niet zo groot, aan het einde van current-gen, dus ik vraag me af of Nintendo nog lager zal gaan aan het einde van next-gen. Lijkt me wel mogelijk aangezien ze nog steeds winst maken op $99 per Gamecube.
Uhm je bedoelt de die hards. De gewone man gaat echt geen 500euro voor een console betalen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:12 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Bij de launch van de PS2 had ook niemand er moeite mee om 1200 gulden te betalen... en bovendien zijn de prijzen nog helemaal niet bekend, dus waar heb je het over?!
Inderdaad, 500 euro, wat maakt 't uit...quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:58 schreef H.Flick het volgende:
Als het zoontje van 8 zegt dat hij echt liever een PS2 heeft dan kopen enorm veel ouders gewoon een PS2 en dan maakt de prijs niet eens zo heel veel uit...
Ik denk het niet...quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:58 schreef H.Flick het volgende:
Als het zoontje van 8 zegt dat hij echt liever een PS2 heeft dan kopen enorm veel ouders gewoon een PS2 en dan maakt de prijs niet eens zo heel veel uit...
De ps2/two zit al jaren in de verzadigings fase om dat ding uberhaupt in leven te houden moet er om de zoveel tijd gewoon iets gedaan worden wat hem weer nieuwer maakt. Eerst de uiterlijke verslangkingskuur, een prijsverlaging dit is gewoon de laatste restjes eruit persen en bij elke nieuwe aktie duurt het zeer kort voor er weer iets gedaan moet worden.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:28 schreef Ruzbeh het volgende:
Wat een onzin zeg. Prijs maakt wel degelijk uit. Kijk straks maar eens wat een grote impact de prijsdrop van de PStwo van $150 naar $99 zal hebben.
Ja maar verwacht je echt nog een degelijke boost na welke maatregel dan ook? Ik niet.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:59 schreef Ruzbeh het volgende:.
De verkopen van de PS2 zijn anders toch nog steeds ijzersterk hoor.
Je hebt alleen argumenten om deze voorspelling te rechtvaardigen of de mijne te weerleggenquote:
Je kan voortaan ook uit dit topic blijven als je dit offtopic vindt gaanquote:Op zondag 30 oktober 2005 20:10 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Je hebt alleen argumenten om deze voorspelling te rechtvaardigen of de mijne te weerleggen![]()
Maar goed we zijn nu wel weer genoeg off topic gegaan (door jou)![]()
![]()
Als je dit niet off-topic vond dan zul je nog heel veel plezier aan mij in dit topic gaan beleven. Ach wat zeg ik, dat deden jullie natuurlijk al.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:45 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Je kan voortaan ook uit dit topic blijven als je dit offtopic vindt gaan
YOU...WILL...SAY...WOWquote:Op zondag 30 oktober 2005 21:14 schreef Ruzbeh het volgende:
Trouwens, over de graphics enzo, ik verwacht dat de eerste screens van iets in-game op Revolution er echt prachtig gaan uitzien. De resolutie is 640x480 i.p.v. 1280x720 en daarnaast zullen de screens komen van in-game dingen die de in-house development teams hebben gemaakt en die hebben altijd heel veel controle op de eigen Nintendo hardware (zoals je ziet bij 3D nintendo games op DS versus 3D third-party games). Dus ik verwacht dat als ze wat laten zien, het minstens even mooi gaat worden als wat Microsoft en Sony tot nu toe hebben laten zien.
Nintendo Revolution.
180 miljoen units.
BELIEVE.
Dat is ontstaan bij de Megaton denk ikquote:Op zondag 30 oktober 2005 21:44 schreef H.Flick het volgende:
Waar komt dat Believe vandaan? Dat is toch nooit een officiele Nintendo slogan geweest?
Volgens mij door Dinky Crow van Gaming-Age hoor.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is ontstaan bij de Megaton denk ikHet is nu 'ons' motto geworden
![]()
Toch wel, ik dacht door Harry Spreeuw van insidegamerquote:Op zondag 30 oktober 2005 21:58 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Volgens mij door Dinky Crow van Gaming-Age hoor.
Net weer even Fable op de pc gespeeld.. Ik heb de resolutie van 1280x760 naar 800x600 gedraaid, zodat ik alle effecten en anti-aliasing aan kan zetten. Ik vind 800x600 eigenlijk gewoon prima, alleen de tekst wordt dan irritant groot. Ik heb zelfs meestal als ik de spellen op een hoge resolutie draai, dat ik het minder mooi ga vinden omdat de randen gewoon veel te scherp worden.. Die andere effecten en lightmaps zijn veel belangrijker om de goede sfeer over te brengen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:14 schreef Ruzbeh het volgende:
De resolutie is 640x480 i.p.v. 1280x720
WIe zegt dat ze 640x480 alleen ondersteunen. Ze kunnen best een wat hogere reso gaan gebruiken. Geen hd betekent niet meteen lage reso. Zeker met de hardware van vandaag zou het niet veel uitmaken aangezien de hardware tegenwoordig zo is geoptimaliseerd voor hogere reso's (1024x786+) dat er eigelijk al geen performance verschil meer zit tussen 640x480 en 1024x786.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:14 schreef Ruzbeh het volgende:
Trouwens, over de graphics enzo, ik verwacht dat de eerste screens van iets in-game op Revolution er echt prachtig gaan uitzien. De resolutie is 640x480 i.p.v. 1280x720 en daarnaast zullen de screens komen van in-game dingen die de in-house development teams hebben gemaakt en die hebben altijd heel veel controle op de eigen Nintendo hardware (zoals je ziet bij 3D nintendo games op DS versus 3D third-party games). Dus ik verwacht dat als ze wat laten zien, het minstens even mooi gaat worden als wat Microsoft en Sony tot nu toe hebben laten zien.
Nintendo Revolution.
180 miljoen units.
BELIEVE.
jamaar, hij kan ook op computermonitors en beamer worden aangesloten. en dan is een hogere resolutie toch wel leuk.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:36 schreef H.Flick het volgende:
Maar een non-HDTV kan toch maar een bepaalde resolutie aan. Dan heeft 1024xnogietszodathetbreedbeeld is (:P) toch geen nut.
Het zijn ook elke keer de niet-nintendo fanboys die er mee beginnenquote:Op maandag 31 oktober 2005 00:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Niet ook het Revolution topic ook alKenker gezeik over resoluties, HDTV en andere technisch gebrabbel
Zo leer je nog eens watquote:Op maandag 31 oktober 2005 00:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Niet ook het Revolution topic ook alKenker gezeik over resoluties, HDTV en andere technisch gebrabbel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |