Check??quote:Op donderdag 1 september 2005 17:52 schreef alwaysthebest het volgende:
Quote de OP ff uit het vorige topic (je kunt quoten uit gesloten topics), en doe de geslaagden er even bij.
Niet gezien.quote:Op donderdag 1 september 2005 21:38 schreef Tha_Mars het volgende:
Ik wil niet lullig zijn maar ik ben vandaag geslaagdzie vorige topic
Haha komt me bekend voor, dat afslaan dan. Ik ga morgen gewoon nog ff rijden, en dan zal ik hem wel onder de knie hebben.quote:Op donderdag 1 september 2005 21:50 schreef Avani het volgende:
Ik ben vandaag al naar m'n rijbewijs gevraagd.Ik moest best wel wennen aan andere auto, dus ik ging even oefenen met koppeling en parkeren op een parkeerterrein, maar daar schijnen dus elke week 17 jarigen te oefenen. Mij aanzien voor 17 jaar, tss
![]()
![]()
's Avonds rijden had ik ook nog nooit gedaan, dus dat was ook wel weer anders. Maar het ging wel aardig, behalve dat deze auto 10 keer sneller afslaat.Maar dat is een kwestie van wennen.
![]()
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 1 september 2005 21:38 schreef Tha_Mars het volgende:
Ik wil niet lullig zijn maar ik ben vandaag geslaagdzie vorige topic
al ff gereden in de saxo van mijn mams, wat toch wel ff iets anders is dan een Astra diesel... maar ging leuk.. Uurtje gereden... en ik wil meer
de motortheorieboeken van Veka Best zijn het beste om te gebruikenquote:Op donderdag 1 september 2005 19:58 schreef dribbel79 het volgende:
Vreemd gedoe die theorie voor de motor, lees ik het door, snap ik het, doe ik de proefexamens, zwaar beroerd...wat doe ik fout??
Blom.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:05 schreef veldmuis het volgende:
Gefeliciteerd dan maar
Welke rijschool?
Jazekerr welquote:Op vrijdag 2 september 2005 08:52 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Nou nog geen rijbewijs?
* veldmuis heeft de reeks ff niet gevolgd.
Groetjes,
veldmuis
Wat een onzin. Blom is gewoon een rijschool met instructeurs in loondienst.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:37 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Rijschool blom zegt op zich geen donder.... veel instructeurs rijden daar voor zichzelf, als je begrijpt wat ik bedoel... franchising??
Dus op de goede naam van blom hoef je niet af te gaan.
dat deed ik in les 7quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:28 schreef Sylvana het volgende:
Vandaag voor het eerst achteruit tussen 2 auto's ingeparkeerd en dat ging echt
tja, hij al wel heel vaak filegeparkeerd enzo, maar hij was dit vergeten om te doen, dus nou maar ff gedaanquote:Op vrijdag 2 september 2005 20:20 schreef erikkll het volgende:
[..]
dat deed ik in les 7ik raakte bijna de auto voor me
garageparkeren? wat houdt dat in?quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:25 schreef Sylvana het volgende:
[..]
tja, hij al wel heel vaak filegeparkeerd enzo, maar hij was dit vergeten om te doen, dus nou maar ff gedaan
net zoals garageparkeren, zou ik a een keer i het begin doen, maar toen lag er heel veel sneeuw, later nooit meer gedaan, totdat hij er paar lessen geleden achter kwam dat ik dat nog ff moest leren
dan moet je hem recht voor een garagdeur parkeren, dus aan allebei de kanten evenveel 'streepjes" van de garagequote:Op vrijdag 2 september 2005 20:32 schreef erikkll het volgende:
[..]
garageparkeren? wat houdt dat in?
dat heb ik nooit gehoeven hoorquote:Op vrijdag 2 september 2005 20:35 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dan moet je hem recht voor een garagdeur parkeren, dus aan allebei de kanten evenveel 'streepjes" van de garage
[afbeelding]
en dan aan allebei de kanten bijvoorbeeld drie strepen overhouden
net als snelwegrijdenquote:Op vrijdag 2 september 2005 20:44 schreef Sylvana het volgende:
garageparkeren is ook niet verplicht, hoef je ook nooit tijdens examen te doen, maar tis wel handig als je het kunt natuurlijk
Aurelium ik wilde dat ik je gelijk kon geven... Ik ken een instructeur die bij blom werkt en niet in loondienst is. Dat verklaard trouwens ook waarom je op die rijschoolgegevens site met alle slagingspercentages niet slechts 1 slagingspercentage vindt... maar onderverdeeld onder de instructeurs. Eigen woorden van instructeur hoor over dat niet in loondienst zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:33 schreef Aurelium het volgende:
[..]
Wat een onzin. Blom is gewoon een rijschool met instructeurs in loondienst.
Daarnaast hebben ze mij keurig behandeld en is alles perfect geregeld geweest. Ik kan Blom iedereen aanraden en ken ook veel andere mensen die er lessen en die zijn ook allemaal erg tevreden.
http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=2&gemeente=0&examenplaats=72&rijschoolid=8927#8927quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:51 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
Aurelium ik wilde dat ik je gelijk kon geven... Ik ken een instructeur die bij blom werkt en niet in loondienst is. Dat verklaard trouwens ook waarom je op die rijschoolgegevens site met alle slagingspercentages niet slechts 1 slagingspercentage vindt... maar onderverdeeld onder de instructeurs. Eigen woorden van instructeur hoor over dat niet in loondienst zijn.
Ik kan je nare verhalen vertellen. Helaas. Afsnauwen van klanten tot en met. Klanten die beloofde uren niet waargemaakt krijgen omdat er teveel klanten worden aangenomen.
Ben blij dat jij het allemaal positief hebt ervaren.
Ja misschien zijn er dan een aantal "freelance" instructeurs maar mijn instructeur zit gewoon in loondienstquote:Op vrijdag 2 september 2005 23:07 schreef lambrusco_bianco het volgende:
http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=2&gemeente=0&examenplaats=72&rijschoolid=7674#7674
http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=2&gemeente=0&examenplaats=72&rijschoolid=9000#9000
http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=2&gemeente=0&examenplaats=72&rijschoolid=9038#9038
Jij hebt dus gelest bij BLOM zelf.... die andere url die ik hier heb toegevoegd dat zijn ook instructeurs bij blom. Heb zelf gehoord dat daar instructeurs bij zitten die niet in loondienst zijn.
Heb zelfs tijdens het lessen de instructeur horen bellen met het kantoor om een factuur op te maken. Ze vroeg welke naam er boven de rekening gezet moest worden. Dat waren twee verschillende rijschoolnamen.
ja, garageparkeren komt daar idd wel op neer, alleen bij garageparkeren moet je dus echt PRECIES in het midden staan, aan allebei de kanten echt evenveel ruimte overhouden enzo, en in een parkeervak sta je goed als je aan allebei de kanten de deuren open kunt doenquote:Op zaterdag 3 september 2005 13:27 schreef Ferryfan4ever het volgende:
is garageparkeren niet beetje hetzelfde als in zo'n parkeervak? alleen heb je dan geen last van auto's die ernaast staanwellicht wel van plantjes enzo. maar bij een garage heb ik ook nog nooit hoeven parkeren.
idd, wat dat betreft hebben we het wel weer slecht getroffenquote:Op zondag 4 september 2005 11:18 schreef veldmuis het volgende:
Als ik, hopelijk, over een maand of 2 mn rijbewijs heb, zal ik vast weinig gaan rijden
2 euro voor een litertje benzine ofzo, rond die tijd, is wat veel
Bij mij duurde 't 2 maanden, maarja, ik heb dan ook een erg populaire rijschool gekozen die maar 1 medewerker heeft, zichzelfquote:Op zondag 4 september 2005 15:41 schreef Ferryfan4ever het volgende:
ik had ze gebeld en een week later had ik mijn eerste les![]()
gaat goedkomen, succesquote:Op maandag 5 september 2005 22:46 schreef TommyKnocker84 het volgende:
6 oktober moet ik afrijden...de 3 keer! 3 maal is scheepsrecht mag ik hopen!!
eerlijk gezegd heb ik rijles nooit echt leuk gevonden, want het gaf mij veel te veel stress. maar tegen het einde vond ik het wel erg gezellig, maar de les zelf, tsja. en het kost ook zoveel geld he, dan ga je ook met tegenzin. maar het komt vanzelf goed en dan heb je ook je papiertje, zo moet je het maar zienquote:Op maandag 5 september 2005 22:34 schreef Gelderland het volgende:
ik heb nu vanaf Maart aan het rijlessen. Heb nu zo'n 28 lessen gehad. Voor mijn gevoel gaat het nog steeds NIET écht OK. Krijg nog veel (positief) 'commentaar'/tips en krijg nog steeds (regelmatig) ingrepen door (domme) fouten..![]()
![]()
Ik ben echt blij ALS ik er vanaf ben. Ik vind rijles eigenlijk helemaal niet écht leuk...'t is dat het 'moet' maar sta niet (meer) te springen voor de volgende les. Liever niet dán wel....![]()
Wie heeft dit ook, of vindt iedereen het hier wel leuk....![]()
de eerste paar les vond ik echt super saai, beetje rondrijden had het gevoel totaal nutteloos bezig te zijn. Nu vermaak ik me wel iets meer omdat ik nu ben begonnen met speciale verrichtingen, maar echt super zijn de lessen ook niet, al heb ik wel een aardige instructeur. Ben blij als het er over 20 lessen op zitquote:Op maandag 5 september 2005 22:34 schreef Gelderland het volgende:
ik heb nu vanaf Maart aan het rijlessen. Heb nu zo'n 28 lessen gehad. Voor mijn gevoel gaat het nog steeds NIET écht OK. Krijg nog veel (positief) 'commentaar'/tips en krijg nog steeds (regelmatig) ingrepen door (domme) fouten..![]()
![]()
Ik ben echt blij ALS ik er vanaf ben. Ik vind rijles eigenlijk helemaal niet écht leuk...'t is dat het 'moet' maar sta niet (meer) te springen voor de volgende les. Liever niet dán wel....![]()
Wie heeft dit ook, of vindt iedereen het hier wel leuk....![]()
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:02 schreef H4ze het volgende:
Jaaaa ik kan aan 't lijstje van geslaagden toegevoegd worden!![]()
Ik vind het wel okay, instructeur is best rielekst, lekker muziekje op, wat ouwehoeren en een beetje rondrijdenquote:Op maandag 5 september 2005 22:34 schreef Gelderland het volgende:
ik heb nu vanaf Maart aan het rijlessen. Heb nu zo'n 28 lessen gehad. Voor mijn gevoel gaat het nog steeds NIET écht OK. Krijg nog veel (positief) 'commentaar'/tips en krijg nog steeds (regelmatig) ingrepen door (domme) fouten..![]()
![]()
Ik ben echt blij ALS ik er vanaf ben. Ik vind rijles eigenlijk helemaal niet écht leuk...'t is dat het 'moet' maar sta niet (meer) te springen voor de volgende les. Liever niet dán wel....![]()
Wie heeft dit ook, of vindt iedereen het hier wel leuk....![]()
hehe ik moet 6 oktober voor de 3e keer dus hoop dat het werktquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:02 schreef H4ze het volgende:
Maar goed, ik ben blij!!Ik geloof nu ook heilig in het 3x is scheepsrecht gezegde
![]()
veel succesquote:Op dinsdag 6 september 2005 21:58 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Morgen ga 'k beginnen
Linkervoet is koppelen, helemaal rechts is gas, en pedaal in het midden is rem (bedien je ook met rechts)
Kan niet missen
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:02 schreef H4ze het volgende:
Jaaaa ik kan aan 't lijstje van geslaagden toegevoegd worden!![]()
Naar m'n idee reed ik echt vele male slechter dan de tweede keer. Veel foutjes...maar de examinator vond dat ik de foutjes goed opgelost had. Hij had vertrouwen in me en vond me een goede chauffeur. Verder zei ie dat ik de handelingen op de snelweg perfect uitvoerde (invoegen, inhalen, uitvoegen).
Maar goed, ik ben blij!!Ik geloof nu ook heilig in het 3x is scheepsrecht gezegde
![]()
foutjes maken is idd niet erg, mits je ze goed oplost. anders kunnen een heleboel kleine foutjes als nog reden zijn om te zakkenquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:02 schreef H4ze het volgende:
Jaaaa ik kan aan 't lijstje van geslaagden toegevoegd worden!![]()
Naar m'n idee reed ik echt vele male slechter dan de tweede keer. Veel foutjes...maar de examinator vond dat ik de foutjes goed opgelost had. Hij had vertrouwen in me en vond me een goede chauffeur. Verder zei ie dat ik de handelingen op de snelweg perfect uitvoerde (invoegen, inhalen, uitvoegen).
Maar goed, ik ben blij!!Ik geloof nu ook heilig in het 3x is scheepsrecht gezegde
![]()
Nou, qua rijles weet ik niet, maar met schaatsen is mijn ervaring dat je met 2 of 3 trainingen per week véél meer oppikt.quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:41 schreef dribbel79 het volgende:
één keer per week een les van 2 uur, is dat genoeg, of zijn er fokkers die meer (of juist minder) uren aanraden??
Idd, de auto besturen is simpel. Straks moet je ook zelf gaan kijken en beslissingen nemen. Dan ga je pas echt autorijden (en wordt 't ook moeilijker)quote:Op woensdag 7 september 2005 14:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Nou.... net terug van 1e les.
Ging best aardig.
Zó spectaculair is autorijden eigenlijk helemaal niet
Nou ja kijken heb ik nu ook al gedaan.quote:Op woensdag 7 september 2005 18:43 schreef H4ze het volgende:
Idd, de auto besturen is simpel. Straks moet je ook zelf gaan kijken en beslissingen nemen. Dan ga je pas echt autorijden (en wordt 't ook moeilijker)![]()
Hé, niks mis met blond ja.quote:Op woensdag 7 september 2005 19:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Misschien werd 'ie wel helemaal gestoord van me
Maar ja, ik dacht als ik niks zeg denkt 'ie misschien dat ik alleen maar heel blond zit te sturen en verder niks door heb
Als ik m wel in één keer haal hoor je nog wel van mequote:
Gaat gewoon goed danquote:Op woensdag 7 september 2005 22:37 schreef alwaysthebest het volgende:
Pff, morgen theorie-examen. Het ene proefexamen gaat goed, de andere weer bagger. Als dat maar goed gaat
.
Het heeft geholpenquote:Op woensdag 7 september 2005 22:41 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Gaat gewoon goed dan
Succes
succes danquote:Ik moet over 2,5 week![]()
Je instructeur heeft in 28 lessen pas 1 keer ingegrepen? Zo zo...natuurtalentjequote:Op donderdag 8 september 2005 12:34 schreef Boink het volgende:wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles; 19 april wanneer je examen hebt en je mentale steun kan gebruiken; 22 september 14:55 of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties); - hoeveel lessen je hebt gehad; Nu 28, totaal 30 van een uur als ik examen heb hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen; 1x.. Was te laat met remmen ![]()
pfff... m'n instructeur trapte altijd vol op de rem en zei daarna "Dat had je natuurlijk gewoon moeten zien he!"quote:Op donderdag 8 september 2005 17:08 schreef Sylvana het volgende:
ik heb ook nog maar 1 keer een echte ingreep gehad, dat ik te laat remde, maar meestal zegt ie het en dan kan ik het zelf nog wel ff doen
lekker tongzoen,quote:Op donderdag 8 september 2005 18:35 schreef veldmuis het volgende:
Ik een paar ingrepen, ietsje doorrollen bij een stopstreep met stopborden, nja... isdat een ingreep?
Eentje toen ik bijna z'n spiegel eraf reed samen met de spiegel van een andere auto.
Eentje toen ik bijna een smart vol ramde.
Oh, en nog een keer dat ik bijna een hardloper platreed.
Maar verder niet.
Was uiteraard meer op t begin, laatste tijd niet meer voorgekomen, behalve dat-ie soms de rem even aantikt omdat m'n voet te zwaar aan het worden is.
Ik ben nu vanaf april bezig om het ook op deze manier te doen... waarom zo lang? Omdat het theorie-examen bij de praktijklessen inzit zeg maar (gratis theorielessen!) Die lessen duurden 7 weken en dan was ik dus al weer zo'n 20 lessen verder... nog een paar lessen doorgereden en toen toch maar gevraagd of ik aan mijn examen toe was. Hij zou het gaan aanvragen, niet meteen nieuwsgierig gedaan de volgende lessen, vraag ik het hem, zegt hij dat het CBR een beetje flauw zit te doen met de tijden die ze vrijgeven, de hele tijd rond 8:00 's ochtends enzo... Inmiddels zit ik dus al op zo'n 50 lessen!quote:Op woensdag 7 september 2005 18:55 schreef ASroma het volgende:
volgens mij maakt het wel degelijk uit als je veel lest of niet. Zeker in het begin, anders ben je telkens een half uur van je les kwijt om het gevoel weer te krijgen. Ik probeer in ieder geval rond de 2-3 keer per week een uur te lessen, is ook alleen maar prettiger ben je ook sneller klaar ermee.
Yup.. Knakker kwam achteruitrijden en je hebt dan gewoon voorrang.. Maar ze wilde nog niet van der auto af dus trapte ze maar op de remquote:Op donderdag 8 september 2005 16:27 schreef H4ze het volgende:
[..]
Je instructeur heeft in 28 lessen pas 1 keer ingegrepen? Zo zo...natuurtalentje![]()
gratis gaat de zon op, en verder is niks gratisquote:Op donderdag 8 september 2005 21:59 schreef blue.eyes het volgende:
Lang hier niet gepost (deel 19 voor het laatst!)
[..]
(gratis theorielessen!)
bull, elke autorijschool heeft een automatisch systeem waarmee je kan inschrijven, dus dan kan hij mooi een datum kiezenquote:D Hij zou het gaan aanvragen, niet meteen nieuwsgierig gedaan de volgende lessen, vraag ik het hem, zegt hij dat het CBR een beetje flauw zit te doen met de tijden die ze vrijgeven, de hele tijd rond 8:00 's ochtends enzo... Inmiddels zit ik dus al op zo'n 50 lessen!
Wat een gedoe zeg, in april ben je begonnen... rond de twintig lessen kon je al afrijden? Je hebt denk ik losse lessen genomen>>?? Die instructeur heeft je mooi aan het lijntje gehouden en elke keer gezegd dat er alleen tijden waren om 8 uur in de ochtend.quote:Op donderdag 8 september 2005 21:59 schreef blue.eyes het volgende:
Lang hier niet gepost (deel 19 voor het laatst!)
[..]
Ik ben nu vanaf april bezig om het ook op deze manier te doen... waarom zo lang? Omdat het theorie-examen bij de praktijklessen inzit zeg maar (gratis theorielessen!) Die lessen duurden 7 weken en dan was ik dus al weer zo'n 20 lessen verder... nog een paar lessen doorgereden en toen toch maar gevraagd of ik aan mijn examen toe was. Hij zou het gaan aanvragen, niet meteen nieuwsgierig gedaan de volgende lessen, vraag ik het hem, zegt hij dat het CBR een beetje flauw zit te doen met de tijden die ze vrijgeven, de hele tijd rond 8:00 's ochtends enzo... Inmiddels zit ik dus al op zo'n 50 lessen!
Dat gezegd hebbende, heb ik toch nog enig advies nodig... Ik heb dinsdag examen, maar der is nog wel iets waar wat aan gewerkt moet worden. Ik kijk niet goed... Als ik stilsta, heb ik het idee dat ik best wel rondkijk, maar als er dan van de ene kant niks komt, dan kijk ik toch nog even naar de andere kant, en ja hoor, dan komt er toch nog weer iets aanzetten, dat ik de vorige keer nog niet zag... En dan heb ik zoiets van ja, nog maar even op wachten hè? Zo heb ik dus wel weer 5 minuten ofzo stilgestaan aan de zijkant van de Paterwoldseweg in Groningen (maar het was dan ook zo'n 16:30 hè) Mijn instructeur omschrijft het op een iets kortere manier, namelijk dat ik het totaalplaatje niet overzie, ik kijk te veel in losse stappen...
Herkent iemand het hier? Is der nog een manier om dat kijken in losse stappen af te leren?
Nopes, ik heb hem niet meegenomenquote:Op vrijdag 9 september 2005 13:41 schreef lambrusco_bianco het volgende:
vraagje aan iedereen:
hebben jullie tijdens het examen jullie instructeur achterin laten zitten om zo mee te rijden? volgens mij ga ik dan juist stressen... zo'n vent die achterin zit en via jouw binnenspiegel je ogen in de gaten houdt (en alle andere handelingen).
Heb dat al als er leerlingen achter zitten en je zo scherp in de gaten houden.
Een beetje geouwehoer vind ik altijd wel okay.quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:41 schreef lambrusco_bianco het volgende:
vraagje aan iedereen:
hebben jullie tijdens het examen jullie instructeur achterin laten zitten om zo mee te rijden? volgens mij ga ik dan juist stressen... zo'n vent die achterin zit en via jouw binnenspiegel je ogen in de gaten houdt (en alle andere handelingen).
Heb dat al als er leerlingen achter zitten en je zo scherp in de gaten houden.
Hmm tja, ligt eraan hoe je instructeur les geeft ook natuurlijk. De mijne liet me gewoon m'n gang gaan en trapte daarna gewoon keihard op de rem. Dan schrok ik me de tering in...en zo leerde ik wel goed van die fout zodat ik 'm niet nog een keer maaktequote:Op donderdag 8 september 2005 17:06 schreef Ferryfan4ever het volgende:
dat is toch niet zo gek? ik deed veel fout, maar kan me geen ingrepen herinneren. dingen die ik fout deed die zei hij dan en kon ik zelf nog herstellen op tijd
same.quote:Op vrijdag 9 september 2005 21:04 schreef H4ze het volgende:
[..]
Hmm tja, ligt eraan hoe je instructeur les geeft ook natuurlijk. De mijne liet me gewoon m'n gang gaan en trapte daarna gewoon keihard op de rem. Dan schrok ik me de tering in...en zo leerde ik wel goed van die fout zodat ik 'm niet nog een keer maakte![]()
Rijden Onder Speciale Omstandigheden.quote:Op zaterdag 10 september 2005 10:58 schreef H4ze het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een ROSO training is?![]()
Ja maar dat komt omdat er voor mijn examen niemand anders kon.quote:Op zaterdag 10 september 2005 08:01 schreef lambrusco_bianco het volgende:
ROSO training heb ik ook... ik zou i.p.v. die twee uur liever binnen mijn pakket 2 normale uren les extra krijgen. Maarja da's dus niet zo, dacht altijd dat roso training na 3/4 deel van je cursus te hebben gevolgd. BOINK, jij doet het dus na je examen. Hm, denk dat ik het ook op die manier ga doen.
wordt niet extra betaald die roso... of je wil of niet... het zit bij de pakketprijs inbegrepenquote:Op zaterdag 10 september 2005 11:45 schreef H4ze het volgende:
Aah ljkt me wel leuk. Maar ik ga niet nog meer geld aan rijlessen enzo uitgevenBen blij dat dat niet meer hoeft.
Ah ok. Nja, ik had geen pakket, maar gewoon losse lessenquote:Op zaterdag 10 september 2005 16:25 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
wordt niet extra betaald die roso... of je wil of niet... het zit bij de pakketprijs inbegrepen
dat heb ik 1x gehad, hij zei altijd dat ik bochten te ruim nam, te ruim naar de stoep. want ik wilde niet tegen die auto's in de linkerbaan aanrijdenquote:Op vrijdag 9 september 2005 21:04 schreef H4ze het volgende:
[..]
Hmm tja, ligt eraan hoe je instructeur les geeft ook natuurlijk. De mijne liet me gewoon m'n gang gaan en trapte daarna gewoon keihard op de rem. Dan schrok ik me de tering in...en zo leerde ik wel goed van die fout zodat ik 'm niet nog een keer maakte![]()
quote:Op zaterdag 10 september 2005 17:24 schreef marsterretje het volgende:
Na een paar rustige ritjes met papa's en vriendjes' auto gisteren de vuurdoop: 4 mensen in een Panda, met regen en duisternis.
Oftwel: In de eerste honderd meter in het donker moest ik een relatief onbekende auto: de lichten aandoen waarop ik het mistlicht aandeed, de ruitenwisser zien te vinden die elders zat dan bij de lesauto, de achterruit verwarming aanzetten omdat 4 mensen voor condensatie zorgden, anticiperen op verkeer in het donker, en 3 kakelende mensen aanhoren op weg naar een feestje, beseffen dat je fietsers zonder licht ECHT niet ziet in een auto enz enz.
En ja, het is gelukt!
Ik heb zowel de eerste keer, tweede keer als derde keer zonder instructeur m'n examen gedaan. En de derde was ik dus geslaagd.quote:Op zondag 11 september 2005 15:40 schreef Ferryfan4ever het volgende:
en ik nam 1x mn leraar mee en 1x niet. bij dezelfde examinator. en ben geslaagd toen hij er niet bij wasmaar geen last gehad dat ik hem in binnenspiegel zag. dus daarvoor hoef je t niet te laten. je moet even kijken of je examinator hebt die zich gecontroleerd voelt of niet. sommige vinden het negatief. dat zei mn leraar tenminste.
Ik heb niet echt zin om na 30 lessen nog te moeten overstappen en in een nieuwe stad te leren rijdenquote:Op zondag 11 september 2005 20:43 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Kan je niet lessen waar je doordeweeks woont??
Dat overstappen naar een andere wagen/instructeur is serieus niet zo heel erg. Ben je zo aan gewend. En na 30 lessen hoeft ie je sowieso niet echt meer iets nieuws aan te leren (neem ik aan), meer gewoon herhalen van wat je al geleerd hebt, foutjes maken in datgene, en die weer verbeteren.quote:Op zondag 11 september 2005 20:57 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik heb niet echt zin om na 30 lessen nog te moeten overstappen en in een nieuwe stad te leren rijden
Voor theorie rijbewijs B neem ik aan...ik heb toendertijd via nieuwsgroepen zo'n oefen cd-rom van de anwb gedownload met 500 vragen erop...maar deze hoor je natuurlijk eigenlijk gewoon legaal te kopenquote:Op zondag 11 september 2005 21:07 schreef crossover het volgende:
iemand nog tips om online te leren?
Ik heb nu als lesstad Amersfoort ( eerst kwartier naar Amersfoort rijden, dan daar een uur les en dan weer kwartier terug) en als ik zou overstappen zou ik in Deventer moeten lessenquote:Op maandag 12 september 2005 00:09 schreef H4ze het volgende:
[..]
Dat overstappen naar een andere wagen/instructeur is serieus niet zo heel erg. Ben je zo aan gewend. En na 30 lessen hoeft ie je sowieso niet echt meer iets nieuws aan te leren (neem ik aan), meer gewoon herhalen van wat je al geleerd hebt, foutjes maken in datgene, en die weer verbeteren.
Maar overstappen naar een andere stad kan wel es lastig zijn ja. Je rijdt nu in Nijkerk, en waar zou je rijden als je eventueel overstapt?
En voor de motor??quote:Op maandag 12 september 2005 00:15 schreef H4ze het volgende:
[..]
En een site om puur de theorie leren: http://www.gratistheorie.nl/auto/index.htm![]()
Daar moet je je echt geen zorgen over maken hoor, dat leer je vanzelf wel tijdens het lessenquote:Op maandag 12 september 2005 19:25 schreef randysgz het volgende:
Oktober ga ik voor het eerst beginnen met lessen, ik zit alleen wat met een schuin oog te kijken wat betreft het schakelen en koppelen?![]()
Véél succes danquote:Op maandag 12 september 2005 19:28 schreef Frasier het volgende:
Overmorgen is het weer zover, dan mag ik voor de 2e keer proberen om me rijbewijs te halen. Ik rij om 11.40u dus iedereen in omgeving Leusden/Amersfoort rond die tijd even binnen blijven a.u.b.
Eerste les zal je instructeur waarschijnlijk voor je schakelen en koppelenquote:Op maandag 12 september 2005 19:25 schreef randysgz het volgende:
Oktober ga ik voor het eerst beginnen met lessen, ik zit alleen wat met een schuin oog te kijken wat betreft het schakelen en koppelen? omdat ik dat nooit gedaan heb.![]()
quote:Op maandag 12 september 2005 11:16 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
http://www.gratistheorie.nl/Motor/index.htm
zelfde site zo ongeveer he
Succes!quote:Op maandag 12 september 2005 19:28 schreef Frasier het volgende:
Overmorgen is het weer zover, dan mag ik voor de 2e keer proberen om me rijbewijs te halen. Ik rij om 11.40u dus iedereen in omgeving Leusden/Amersfoort rond die tijd even binnen blijven a.u.b.
succes!!!quote:Op maandag 12 september 2005 19:28 schreef Frasier het volgende:
Overmorgen is het weer zover, dan mag ik voor de 2e keer proberen om me rijbewijs te halen. Ik rij om 11.40u dus iedereen in omgeving Leusden/Amersfoort rond die tijd even binnen blijven a.u.b.
je mag best gespannen zijn, maar oog wel ontspannen naar de examinator.quote:Op dinsdag 13 september 2005 11:26 schreef blue.eyes het volgende:
Counting the minutes... Vanaf zo'n 12 uur nog een uurtje rijden en daarna mijn examen. Begin terwijl ik dit typ toch wel enigszins nerveus te raken![]()
Veel succesquote:Op dinsdag 13 september 2005 11:26 schreef blue.eyes het volgende:
Counting the minutes... Vanaf zo'n 12 uur nog een uurtje rijden en daarna mijn examen. Begin terwijl ik dit typ toch wel enigszins nerveus te raken![]()
damn, das balen zegquote:Op dinsdag 13 september 2005 14:35 schreef blue.eyes het volgende:
KUT! Ik heb best wel eens foutjes gehad tijdens de lessen... zelfs tijdens de laatste lessen nog wel... Maar ditIn 40 minuten zoveel dingen over het hoofd gezien, zoveel dingen verkeerd gedaan. Ik kan gewoon niks anders dan die examinator gelijk geven. Serieus, zo slecht!
![]()
Nu snel nog naar college toe... ik lees de troostende berichtjes later wel![]()
Ik had de eerste keer dat ik af moest rijden precies hetzelfde. Ik kon de examinator van toen ook niet anders dan gelijk geven. Bij mij kwam het toen omdat ik heel erg gestrest raakte toen ik 1 foutje maakte...en vervolgens gewoon m'n hele concentratie verloorquote:Op dinsdag 13 september 2005 14:35 schreef blue.eyes het volgende:
KUT! Ik heb best wel eens foutjes gehad tijdens de lessen... zelfs tijdens de laatste lessen nog wel... Maar ditIn 40 minuten zoveel dingen over het hoofd gezien, zoveel dingen verkeerd gedaan. Ik kan gewoon niks anders dan die examinator gelijk geven. Serieus, zo slecht!
![]()
Nu snel nog naar college toe... ik lees de troostende berichtjes later wel![]()
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 13 september 2005 16:03 schreef JimmyBoy het volgende:
hoppppaaaaaavandaag gehaald in 1 keer
(vanavond ophalen op gemeentehuis)
Congratz!quote:Op dinsdag 13 september 2005 16:03 schreef JimmyBoy het volgende:
hoppppaaaaaavandaag gehaald in 1 keer
(vanavond ophalen op gemeentehuis)
Over zo'n 15 jaar hoop ik er ook aan te beginnenquote:Op dinsdag 13 september 2005 16:45 schreef dribbel79 het volgende:
Ik ben blij dat ik geïnfecteerd ben met het motorrijvirus, dit is echt gaaf!!
Ik pik het snel op, zeiden ze, na mijn derde les ben ik al net zo ver als iemand die zijn 8e les deed (mee samen gereden gister)...
8-jes gedraaid, halve draai, wat slalommen en remproeven (noodstop en precisiestop)..
Ik heb geen TTT gedaan, heb van iemand inmiddels ook al gehoord dat dat idd had kunnen schelen. En waar het aan lag? Op de een of andere manier overkwam het me allemaal. Zoals ik al zei, ik maakte nog best wel foutjes... Daardoor waren mijn verwachtingen eigenlijk al laag en tsja dan ben je niet echt zenuwachtig, als je er zelf al weinig van verwacht. Maar fieters die ik al van verre had kunnen zien, trap ik tegelijk met de examinator op het rempedaalquote:Op dinsdag 13 september 2005 14:43 schreef Boink het volgende:
To bad,volgende keer beter!!
Had je een TTT al hiervoor gehad? Of gelijk examen gedaan? En lag het aan de zenuwen of iets anders?
quote:Op dinsdag 13 september 2005 21:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Oh ja, ik heb vandaag ook nog bijna een scooter doodgereden
Jammer genoeg trapte mn instructeur op de rem
Ik heb vanochtend met lessen bijna een oud kereltje op m'n motorkap gehad. Hij was niet slecht ter been dus had geen voorrang maar stak toch over en ook ik reed door (ja hallo daar heb je dan een dagtaak aan als je elke bejaarde voor laat gaan, bovendien was het een 50 kilometer weg) en volgens mijn instructeur had ik prima gehandeld. Ik hoop alleen dat ik morgen in m'n examen niet in zo'n situatie terecht kom.quote:Op dinsdag 13 september 2005 21:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Oh ja, ik heb vandaag ook nog bijna een scooter doodgereden
Jammer genoeg trapte mn instructeur op de rem
Doet me denken aan zo'n aan zo'n zin die ergens in zo'n opsomming op internet staat, zo van zinnen die ooit aan een verzekeringsbedrijf zijn geschreven:quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:36 schreef Frasier het volgende:
[..]
Ik heb vanochtend met lessen bijna een oud kereltje op m'n motorkap gehad. Hij was niet slecht ter been dus had geen voorrang maar stak toch over en ook ik reed door (ja hallo daar heb je dan een dagtaak aan als je elke bejaarde voor laat gaan, bovendien was het een 50 kilometer weg) en volgens mijn instructeur had ik prima gehandeld. Ik hoop alleen dat ik morgen in m'n examen niet in zo'n situatie terecht kom.
Nee, ik zag het al aan komen dus remde ruim van tevoren al af.quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:39 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Je hebt dus pas op het laatste moment geremd?
balen, idd zonde van je geld als je zakt, maar goed, de volgende keer haal je het gewoonquote:Op woensdag 14 september 2005 13:10 schreef Frasier het volgende:
Wohoo gezakt.
Erg verassend met zo'n stress-examninator naast je, werd gek van die kerel. Er was volgens hem weinig goed aan m'n rijstijl als ik 'm goed begreep. Ach ja volgende keer beter, weer 175 euro in prullenpak.
quote:Op woensdag 14 september 2005 13:10 schreef Frasier het volgende:
Wohoo gezakt.
Erg verassend met zo'n stress-examninator naast je, werd gek van die kerel. Er was volgens hem weinig goed aan m'n rijstijl als ik 'm goed begreep. Ach ja volgende keer beter, weer 175 euro in prullenpak.
Ja had ik ook in het begin (tot vandaag). Maar je rijdt denk ik met diesel, dus die dingen slaan toch amper af. Gewoon wachten tot je 20 rijdt, dus bijna stilstaat, dan pas koppeling in.quote:Op woensdag 14 september 2005 14:50 schreef DEAVELOFHEAVEN het volgende:
[...]
1e les ging wel redelijk alleen ging ik nog te snel met mn voet naar de koppeling, mij was namelijk op dat oefenterrein verteld: remmen---> koppeling in.
Mijn mijnheer had er zelfs een schema voor: (diesel)quote:Op woensdag 14 september 2005 17:44 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Ja had ik ook in het begin (tot vandaag). Maar je rijdt denk ik met diesel, dus die dingen slaan toch amper af. Gewoon wachten tot je 20 rijdt, dus bijna stilstaat, dan pas koppeling in.
Profi!!quote:Op donderdag 15 september 2005 13:17 schreef Chasin het volgende:
Ik heb em ook vandaag gehaald in bussum! Eerste keer hahaha, en het ging voor me gevoel wel goed en de examinator vond het voldoende dus ik voel me top! en dat na een nacht van nauwelijks 5 uur slaap.. (door de spanning)
Moet wel zeggen dat ik belachelijk veel lessen heb gehadrond de 50......
Theorie heb ik btw met 6 fout gehaald, ook de eerste keer![]()
gefeliciteerdquote:Op donderdag 15 september 2005 13:17 schreef Chasin het volgende:
Ik heb em ook vandaag gehaald in bussum! Eerste keer hahaha, en het ging voor me gevoel wel goed en de examinator vond het voldoende dus ik voel me top! en dat na een nacht van nauwelijks 5 uur slaap.. (door de spanning)
Moet wel zeggen dat ik belachelijk veel lessen heb gehadrond de 50......
Theorie heb ik btw met 6 fout gehaald, ook de eerste keer![]()
toch maar beter kijken in het vervolgquote:Op donderdag 15 september 2005 18:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Zoooo.... ging wel aardig vanmiddag. Schakelen gaat steeds beter, ff op de snelweg gereden dat was echt een eitje
Spiegels kijken ging gewoon goed
En was het de vorige keer een scooter bij een rotonde, dit keer heb ik bijna een neger op een zebrapad platgereden![]()
Als ik de koppeling intrap als ik 50 rijd in z'n 5, krijg ik ruzie met de instructeurquote:Op woensdag 14 september 2005 18:00 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Mijn mijnheer had er zelfs een schema voor: (diesel)
bij stoppen in 2, koppeling bij 20, in 3 bij 30, in 4 bij 40 en 5 bij 50. En simsalabim, het wetkte ook nog.
O, gecondoleerd Frasier! Volgende keer gewoon beter..
Ehm, helm en handschoenen heb ik zelf aangeschaft, motorkleding (jas en broek) kan je lenen van de rijschool (helm en handschoenen ook, maar da's niet zo'n fris idee vind ik).quote:Op zondag 18 september 2005 22:52 schreef -recon- het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het motor lessen/rijden ?
En hoe zit het met kleding ?
Alvast bedankt
die TTT MOET je toch niet doenquote:Op maandag 19 september 2005 11:05 schreef Sylvana het volgende:
mensen die geslaagd zijn voor hun theorie, gefeliciteerd
ik mag morgen na 2,5 week eindelijk weer en hoop echt dat het goed gaat, want wil die TTT echt wel een keer gaan doen onderhand, heb al bijna 30 lessen gehad
Hij wilde hem een tijdje geleden nog niet aanvragen omdat mijn kijkgedrag nog niet goed was, maar vind het nou wel tijd worden, aangezien je hem meestal na 2/3 van je aantal lessen krijgtquote:Op maandag 19 september 2005 16:26 schreef Gelderland het volgende:
[..]
die TTT MOET je toch niet doenIk heb ook al bijna 30 lessen gehad, maar heb mijn instructeur er nog NOOIT over gehoord...
![]()
ik zit nu op 29 lessen en nog steeds kijk ik verkeerd, krijg ik nog ingrepen zit ik soms verkeerd met schakelen etc. etc. etc.
(misschien komt het wel daardoor, datie er nog niet over begonnen is, want anders haal ik het toch niet denk ik![]()
)
Die krijg je neit meer dan...k heb het niet gedaan, heb lessen gehad van een andere instructeur en die vertelde ook prima wat goed en fout was...wel prettig...en scheelt nogal wat.quote:Op maandag 19 september 2005 19:59 schreef Boink het volgende:
En om vrijstelling te krijgen voor je bijzondere verrichtingen. Is het nu ook zo dat nu ik hem gehaald heb ik die bv's kan weigeren tijdens mijn examen?
Ik mocht bij m'n eerste examen gewoon m'n zonnebril op doen. Was ook echt wel nodig met die velle zon.quote:Op maandag 19 september 2005 20:34 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Morgenochtend om 7:45 weer lessen
Wordt het op prijs gesteld als je lest met zonnebril op?
Dan kan instructeur natuurlijk niet zien of ik kijk maar met laagstaande zon en zonder zonnebril kijk ik wel maar zie ik niks
Wat een onzin, die zonnekleppen in de auto helpen wel een beetje, maar met een zonnebril op is 't nog veel veiliger hoor. Ik heb daarstraks nog een heel stuk gereden, en eerst alleen met de zonneklep naar beneden. Daarna toch ook maar een zonnebril opgezet, en tis allemaal gelijk een stuk rustiger aan je ogen.quote:Op maandag 19 september 2005 20:46 schreef Gelderland het volgende:
Nee, mag eigenlijk niet geloof ik, want dan kan de examinator je ogen niet zien. (er is een speciaal spiegeltje in de auto gebouwd om je ogen in de gaten te houden)
Dus voor dit soort dingen zijn er van die zonnenkleppen in de auto gebouwd
Hmm ik heb goede bergschoenen, en die handschoenen zou ik moeten kopen denk ik...quote:Op maandag 19 september 2005 09:16 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Ehm, helm en handschoenen heb ik zelf aangeschaft, motorkleding (jas en broek) kan je lenen van de rijschool (helm en handschoenen ook, maar da's niet zo'n fris idee vind ik).
Schoenen: Ik heb een paar bergschoenen, het gaat erom dat je een paar stevige schoenen hebt die de enkels bedekken...that's it! Echt motorlaarzen is geen must...
Mocht je zelf geen helm hebben en er één van de rijschool nemen, koop dan ff een helmmutsje, dat is een wat frisser idee...
Helm kost je 5 tientjes, 2 meer dan een paar redelijke hanschoenen (mail me maar voor een link waar je ze kan bestellen ivm mogelijke spam hier ofzo)quote:Op maandag 19 september 2005 23:21 schreef -recon- het volgende:
[..]
Hmm ik heb goede bergschoenen, en die handschoenen zou ik moeten kopen denk ik...
Helm zal ik eerst naar informeren of het goed genoeg is
vijftig tientjesquote:Op maandag 19 september 2005 23:28 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Helm kost je 50 tientjes, 2 meer dan een paar redelijke hanschoenen (mail me maar voor een link waar je ze kan bestellen ivm mogelijke spam hier ofzo)
dus goed genoeg, tsjah, voor die 5 tientjes heb je wel je eigen helm...
Check of ze aangesloten zijn bij BOVAG, dat scheelt (moet je wel een overeenkomst tekenen, maar geeft je wel garanties etc.)quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:19 schreef superheist het volgende:
ik ga straks eens naar een rijschool fietsen.
Nog bepaalde dingen die ik per se moet weten/vragen/eisen van ze?
Niet echt, gaan met die banaanquote:Op dinsdag 20 september 2005 14:19 schreef superheist het volgende:
ik ga straks eens naar een rijschool fietsen.
Nog bepaalde dingen die ik per se moet weten/vragen/eisen van ze?
dat moet je dan behoorlijk veel kracht hebben gekost om m in zn 1 te raggen. het gaat al zwaar bij +- 20..quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:12 schreef Floxje het volgende:
Woei afgelopen zaterdag begonnen. Heb er inmiddels al 3 uur opzitten.
Mooiste moment: Toen ik aan het optrekken was en ruim 40 reed en doorschakelde naar zijn 3 (dacht ik) en toen bleek ik hem teruggezet te hebben naar zijn 1. Instructeur was er echt niet blij mee
Wow en dat al op je 4e lesquote:Op dinsdag 20 september 2005 14:15 schreef dribbel79 het volgende:
31 oktober ga ik op voor het examen voertuigbeheersing (motert)...ben benieuwd...
zag ik vandaag een vrachtwagen rijden met zo'n L erop + reclame voor rijschool. Dus ik dacht laat ik eens kijken wat dat kost. dit staat op de website:quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:27 schreef Ferryfan4ever het volgende:
het lijkt me echt gaaf een vrachtwagenrijbewijs te hebben!
maar wat zou zo'n geintje nou kosten?
ik had dit vorige les..zo'n blunder. Ik moest ff oefenen met keren. Om achteruit te rijden moet ik dat 'schakelding' indrukken en dan naar rechts en omhoog doen (dus eigenlijk naast de 1). Dus ik wil op een gegeven moment weer wegrijden, zet dat schakelding in de vrij, daarna direct na de 1, maar zat beetje te kutten met koppeling, dus dacht dat ik hem in z'n 3 had gezet. Ik wil hem dus terug in de versnelling (1) zetten en druk tijdens het rijden dat 'schakelding' IN (omlaag)quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:12 schreef Floxje het volgende:
Woei afgelopen zaterdag begonnen. Heb er inmiddels al 3 uur opzitten.
Mooiste moment: Toen ik aan het optrekken was en ruim 40 reed en doorschakelde naar zijn 3 (dacht ik) en toen bleek ik hem teruggezet te hebben naar zijn 1. Instructeur was er echt niet blij mee
eigen verklaringquote:
Rij je (ook) in een Polo?quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:28 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Om achteruit te rijden moet ik dat 'schakelding' indrukken en dan naar rechts en omhoog doen (dus eigenlijk naast de 1).
Hahaha ojee volgens mij ga ik echt die auto stuk maken als ik het zo leesquote:Op dinsdag 20 september 2005 21:28 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ik had dit vorige les..zo'n blunder. Ik moest ff oefenen met keren. Om achteruit te rijden moet ik dat 'schakelding' indrukken en dan naar rechts en omhoog doen (dus eigenlijk naast de 1). Dus ik wil op een gegeven moment weer wegrijden, zet dat schakelding in de vrij, daarna direct na de 1, maar zat beetje te kutten met koppeling, dus dacht dat ik hem in z'n 3 had gezet. Ik wil hem dus terug in de versnelling (1) zetten en druk tijdens het rijden dat 'schakelding' IN (omlaag)![]()
dik gekraak hoorde je ergens onder de auto....
De instructeur vond het ook niet leuk (logisch)
. Volgende keer wat beter opletten, want ik deed het gewoon onbewust...
![]()
Ik heb gelesd in een audi a3, en daar was dat ookquote:Op dinsdag 20 september 2005 23:37 schreef Frasier het volgende:
[..]
Ik rij in een Golf 4 en bij mij is het indrukken dan naar links en dan naar boven.
bahquote:Op woensdag 21 september 2005 10:30 schreef blup het volgende:
Gezakt, ik reed te langzaam.. Khad Raia in Utrecht..
Nee, alleen gewone brommer gereden vroegâh, geen schakelbrommert.quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:11 schreef -recon- het volgende:
[..]
Wow en dat al op je 4e les
Heb je enige ervaring met motor gerelateerde dingen ? of schakellen ?
balen zegquote:Op woensdag 21 september 2005 10:30 schreef blup het volgende:
Gezakt, ik reed te langzaam.. Khad Raia in Utrecht..
Thanksquote:
Whahahquote:Op woensdag 21 september 2005 16:12 schreef MaRySe het volgende:
Ik mocht bij m'n proefles alleen maar op de parkeerplaats
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |