Tuurlijk, dan komt er toch hulp zat.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:43 schreef OMG het volgende:
We hebben een fan.
Zouden ze het op prijs stellen als ik aangeef in december weg te willen gaan?.
Als dat al mogelijk is natuurlijk.
Ik zou dan in elk geval zo regelen dat je nog wel die kerstbonus meepiktquote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:43 schreef OMG het volgende:
We hebben een fan.
Zouden ze het op prijs stellen als ik aangeef in december weg te willen gaan?.
Als dat al mogelijk is natuurlijk.
Je hoeft niet eens in je proefperiode te zitten om voor zoiets eruit te vliegen. Valt onder werkweigering.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:49 schreef DrMarten het volgende:
Lang leve de proefperiode, zonder probleem zo'n figuur eruit gooien
Wij hebben een keer een meisje gehad die op maandag geen zin had om alles te bezorgen, heeft ze anderhalve bundel in de rode bus ergens in de wijk gegooid. Jammer dat dit werd gezien door een collega van een ander kantoor. Een paar telefoontjes verder en ontslag was een feit
Ware het niet dat zij het stellig bleef ontkennen. Dan moet je moeilijk doen met bewijzen en getuigschriften e.d. (niet dat dat een heel erg probleem zou zijn) en dat is gewoon een rompslomp die je niet wil.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je hoeft niet eens in je proefperiode te zitten om voor zoiets eruit te vliegen. Valt onder werkweigering.
Vandaag weer een containertje of 4 ANWB binnen gekregen. Dat wordt dus morgen weer slepen.
dat komt omdat van dijk zonodig meer wil verdienenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:24 schreef Klonk het volgende:
sinds wanneer kunnen kinderen hun boeken niet meer op school ophalen, had vandaag meer dan 50 van die loeizware takke pakjes
Telefoonboeken lopen vond geloof ik niemand erg. 's Avonds met elkaar die boeken wegbrengen was altijd hartstikke gezellig. Het was ook niet verplicht, dus je had altijd gemotiveerde mensen. Ik vind het echt jammer dat ze naar de concurrent zijn gegaanquote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:19 schreef DrMarten het volgende:
Ik heb het vorige topic gemist, maar wat is er zo vervelend aan telefoonboeken?
Toen op het kantoor waar ik werkte de zaterdagwerkers nog de telefoonboeken mochten doen was dat echt de meest gezellige periode van het jaar. Lekker met 3-4 man een auto volgooien en dan een wijk door die dingen bezorgen.
Nou moet ik wel zeggen dat Enschede een van de weinige regio's is met dikke telefoongidsen waardoor het iets anders bezorgen is. Echt overal aanbellen.
de paracetamol fabrikant doet goeie zaken, dat staat vastquote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:49 schreef sk888er het volgende:
[..]
dat komt omdat van dijk zonodig meer wil verdienen![]()
Ikea deden wij op dezelfde manier als de telefoonboeken, gewoon een auto volgooien, 2 of 3 man erin en lopen maarquote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:01 schreef Carport het volgende:
[..]
Telefoonboeken lopen vond geloof ik niemand erg. 's Avonds met elkaar die boeken wegbrengen was altijd hartstikke gezellig. Het was ook niet verplicht, dus je had altijd gemotiveerde mensen. Ik vind het echt jammer dat ze naar de concurrent zijn gegaan![]()
De IKEA-gidsen zijn alleen wel iets minder leukDie gaan gewoon mee als HAH en dat wordt dus sjouwen met je post en de rest van je HAH.
Dit is dus weldegelijk een bedreigingquote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:21 schreef ultra_ivo het volgende:
verhaal knip
Gewoon sorteren idd. Echt niks aan, en wat werken daar suffe mensen zeg... Voornamelijk mannen van over de 30 en dan met een heel flauwe humor. Was me ook al opgevallen toen ik tijdens mn zwangerschap een tijdje daar binnen heb gewerkt trouwens. Maar goed. hopelijk is het maar tijdelijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 01:35 schreef Troeta het volgende:
O en tex, ik las in het speeltuinbankje dat je binnendienst kreeg...is dat gewoon post sorteren dan?
Ik hoop dat je het gaat redden enzo met die tijden, maar laat je niet dwingen hoor.
Wat niet kan, dat kan niet.
boekhandel van dijk ook, godver, ik heb het nu echt wel gezien met die zware kut pakketen met boekenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:53 schreef Elusive het volgende:
de ANWB MOET dood met hun pauper 10cm dikke reclamefolders
Ken je die radioreclame van Bol.com?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 19:24 schreef Klonk het volgende:
[..]
boekhandel van dijk ook, godver, ik heb het nu echt wel gezien met die zware kut pakketen met boeken
zo erg als 60 adressen in 1 wijk die alleen maar zware kutdozen hebben zal het niet worden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 19:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ken je die radioreclame van Bol.com?Ik hoop voor jou dat die niet aanslaat
frusty elusivequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:16 schreef Elusive het volgende:
bleeh klote spinnen, vandaag wel 10 keer met m'n hasses recht door zo'n spinnenweb gelopen
alle spinnen mogen van mij nu ook dood
Dat is een leuke voor in de OP.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:37 schreef Troeta het volgende:
Hebben jullie dit gelezen? Postbode verzamelt post in kelder
Nou, hier nog één. Verschrikkelijk. En dan staan mensen je af en toe raar aan te kijken als je met de post loopt te zwaaien om die spinnenwebben weg te krijgen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:16 schreef Elusive het volgende:
bleeh klote spinnen, vandaag wel 10 keer met m'n hasses recht door zo'n spinnenweb gelopen
alle spinnen mogen van mij nu ook dood
Haha, heb ik ook een keer gehad. Een meisje genaamd "Annelot" was jarig, ze woont in de straat achter ons. Allerlei slingers, ballonnen en toestanden. Heb ik een pak kaarten voor haar, komt ze naar buiten gehuppelt, ik zo "Zo Annelot, ben je jarig vandaag? Gefeliciteerd!"quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 15:13 schreef sk888er het volgende:
Ik heb mezelf in kunnen houden![]()
Ik had een envelop in mn handen met ik denk zo 5 muntjes van 2 euro, dus ik dacht zo van zal wel een verjaardag zijn. En ja hoor er hingen slingers buiten.
Ik zo aanbellen bij die mensen deed er een meisje van denk ik 10 open. Ik feliciteerde der maar en gaf die envelop![]()
Je hebt groot gelijk hoor. Heb je misschien het idee dat ze je weg willen hebben?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:27 schreef texelonia het volgende:
Troeta, ik had idd ook al bedacht om me desnoods ziek te melden.
Maar het is de laatste tijd het ene gezeik na het andere gezeik en ik vind het gewoon echt niet leuk meer werken zo, dus ik wil gewoon weg.
Heb maandag sollicitatie dus met een beetje geluk...
Een postbode bij ons deed hetzelfde, die bezorgde het gewoon niet die liet het in zijn garage staan, 3 zaterdagen lang.... kwamen ze snel achter, is gelijk ontslagenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:37 schreef Troeta het volgende:
Hebben jullie dit gelezen? Postbode verzamelt post in kelder
Nam die alle post mee naar huis dan?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 15:45 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Een postbode bij ons deed hetzelfde, die bezorgde het gewoon niet die liet het in zijn garage staan, 3 zaterdagen lang.... kwamen ze snel achter, is gelijk ontslagen
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 15:58 schreef TheSorrow het volgende:
Gewoon de wijken die hij moest doen, en liet die gewoon in de garage staan...
We hadden eerst ook een postbezorger, die heeft 2 weken bij ons gewerkt, en die nam steeds de fietstassen mee naar huisDie kwam na 2 weken met iets van 20 tassen terug
Nee niet dat ze me weg willen hebben. Meer dat ik gewoon "maar een postbezorger" ben. Lekker goedkoop voor hun, en voor mij tien anderen. Had ik in een ander groot bedrijf ook al last van. Nou vind ik het in principe niet erg om "maar een postbezorger" te zijn hoor, maar ik wil wel met een beetje respect behandeld worden. En als ik alles van hun maar moet accepteren, dan mogen ze ook wel eens een keertje moeite voor mij doen vind ik.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 15:45 schreef Troeta het volgende:
[..]
Je hebt groot gelijk hoor. Heb je misschien het idee dat ze je weg willen hebben?
Heb ik namelijk ook wel eens gehad bij een baan waar ik me wat vaker als normaal ziek heb gemeld.
Dan werken ze ineens zo tegen dat het gewoon niet meer mogelijk is om zonder tegenzin te gaan.
Voor wat heb je een solicitatiegesprek maandag? Veel succes iig.
Ik hoop dat je volgende week trots ontslag kunt nemen
Ah, dat is ook een vervelend gevoel, want je hebt toch keihard gewerkt voor ze, ook al is dat maar een heel piepkleinbeetje van wat er in het bedrijf gedaan moet worden.quote:
Zo dat is wel streng zeg!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:00 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
![]()
Wij hebben eens gehad dat iemand een dag later naar TPG had gebeld met de vraag waarom zijn pakje nog niet aangekomen was. Waren medicijnen. Zouden die dag komen. TPG gebeld naar de postbode, bleek het pakje nog onderin z'n fietstassen te zitten. Hij hoefde na het inleveren van de tassen ook niet weer terug te komen.![]()
Van de Frontpage.quote:Bewoners van het Jagerpad in Landgraaf hebben de afgelopen maanden niet alle post gehad die voor hen bestemd was. De postbode die daar de brieven bestelde hield namelijk een deel van de post achter en sloeg dit op in zijn kelder.
Na klachten van bewoners is TPG Post een intern onderzoek gestart naar het functioneren van de betreffende postbode. Toen bekend werd dat hij poststukken verzamelde is de politie ingelicht. De brievenbesteller is inmiddels op non-actief gesteld en wordt mogelijk ontslagen. Ook hangt hem een eventuele juridische procedure boven het hoofd. Het achterhouden van post is namelijk strafbaar.
De in de kelder aangetroffen brieven en pakketjes zijn inmiddels bij de bewoners van het Jagerpad bezorgd. Maar volgens de buurt missen er nog steeds enkele poststukken.
quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:57 schreef TheSorrow het volgende:
Hier is de Satan incassoffies t adres van hun + de gerichte persoon eruit gepaint, wel zo fatsoenlijk
[afbeelding]
Waarschijnlijk heeft dat poststuk vastgezeten in de machine. Het wil nog wel eens voorkomen dat die machines de post liever opeten dan sorteren. Het gehavende stuk wordt dan in een plastic gestopt en alsnog bezorgd. Als het stuk er heel erg slecht aan toe is, gaat het retour afzender als puzzel..quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:02 schreef RiDo78 het volgende:
Wij hebben eens zwaar gehavende post gekregen wat verzegeld was in een plastic tasje.
Waar gaat dat dan weer over?quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:03 schreef Carport het volgende:
[..]
Wil er iemand trouwens nog op zijn TV-debuut maken als postbode? SBS is op zoek naar postbodes voor een nieuw programma![]()
Werkt die machine onder water dan?quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:05 schreef Carport het volgende:
Waarschijnlijk heeft dat poststuk vastgezeten in de machine. Het wil nog wel eens voorkomen dat die machines de post liever opeten dan sorteren. Het gehavende stuk wordt dan in een plastic gestopt en alsnog bezorgd. Als het stuk er heel erg slecht aan toe is, gaat het retour afzender als puzzel..
Ok, in dat geval zal het inderdaad geen machine zijn geweestquote:Op zondag 21 augustus 2005 15:15 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Werkt die machine onder water dan?
De post (meerdere stukken) was duidelijk nat geweest.
Bovendien zat een excuusbrief van TPG waarin dit uitgelegd werd en wij waren niet de enige, de complete straat heeft op die bewuste dag geen post ontvangen. Dit heeft zelfs het regionale huis aan huis vodje gehaald.
Voor het programma 'Van rommelzolder tot droomhuis’. Op IntranetMail staat er een artikeltje overquote:
Het zijn ook medicijnen he? Dan kan ik het nog wel begrijpen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:31 schreef Troeta het volgende:
[..]
Zo dat is wel streng zeg!
Ik neem ook altijd m'n fietstasen mee naar huis en neem ik de volgende dag weer mee.
Zag ik sóchtends dat er nog een pakje in zat, lag onder alle reclamezooi, maar ik mocht het gewoon weer meenemen om alsnog te geven.
Was een jaar of 5 geleden in ALRquote:Op zondag 21 augustus 2005 15:32 schreef Carport het volgende:
Ok, in dat geval zal het inderdaad geen machine zijn geweest![]()
In welke gemeente was dat trouwens?
Ah, oké. Wat je beschreef leek namelijk erg op een recent voorval bij mij op de vestiging, vandaar dat ik het me even afvroegquote:
vertel...quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:30 schreef RiDo78 het volgende:
Ach jah, volgens mij gebeurt het vaker dat er post 'kwijt' raakt dan we denken.
Dat is in elk geval beter dan moedwillig vernielen van spullen. Ik heb tijdelijk bij een pakketdienst gewerkt en je wilt niet weten wat ik daar allemaal wel niet heb zien gebeuren.
Is eigenlijk offtopic aangezien dit niet bij TPG was, maar vooruit ik zal een voorbeeldje behandellen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:22 schreef sk888er het volgende:
vertel...
Laat me raden. Nederlandse Pakket Dienst?quote:Op maandag 22 augustus 2005 13:20 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Is eigenlijk offtopic aangezien dit niet bij TPG was, maar vooruit ik zal een voorbeeldje behandellen.
Bij het laden van de route-busjes werd nogal eens met pakketjes gegooid. (Waarom zou je lopen als luchtpost ook werkt toch?) Het maakte alleen geen donder uit wat er in die pakketjes zat.
Zo was er ook een partij scanners en toen ze die begonnen in te laden, was de persoon bij de dok nog niet klaar om die dingen te ontvangen. Maar er werd simpelweg geroepen: "Vangen" en een scanner suisde door de lucht. Werd natuurlijk niet gevangen en kwam met een knal op de grond terecht. We hoorden het glas kapot springen.
De doos werd simpelweg opgepakt (glas rinkelde duidelijk) en in de auto gezet. Vervolgens kwamen de andere scanners een voor een door de lucht. Dat er al een stuk was? who cares!
De dag daarop kwam diezelfde doos weer retour.
Ja en zo vertelden ze mij tijdens m'n sollicitatiegesprek dat als ik er een half jaar werkte ik in juni (ik ben eind november begonnen) ook winstuitkering zou krijgen. Maar ja omdat ik in 2004 amper gewerkt had kreeg ik dus mooi niks. Hoezo misleidendquote:Op zondag 21 augustus 2005 23:22 schreef Jaguarized het volgende:
Afgelopen week ook maar eens opgebeld over hoe het zit met de winstuitkering aangezien er nogal wat onduidelijkheid over was. Nu ben ik van mening dat aangezien ik gewoon in 2004 heb gewerkt, ik dus ook recht heb op die winstuitkering. TPG denkt daar anders over. Doordat ik in 2005 slechts 1 maandje heb gewerkt, heb ik er dus geen recht op. TPG zegt namelijk dat je van het volgende jaar minimaal 6 maanden moet hebben gewerkt.
Wat een dom gedoe.
Is dat zo duidelijk dan?quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Laat me raden. Nederlandse Pakket Dienst?
Ze zijn van 13:00 tot 21:00 uur open, en het is een baan voor 32-38 uur. Neem aan dat ik dan gewoon om 13:00 uur zou moeten beginnen, of misschien zelfs iets eerder, dingen voorbereiden enzow. En kan altijd pas om 12:00 uur beginnen met post lopen, en dan zou ik dus al de deur uit moeten....quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:05 schreef Troeta het volgende:
Oe spannend zeg!
Wat zouden je werktijden worden dan?
Misschien kan je bij de TPG nog wel vakantiedagen opnemen als je die nog hebt...zodat je nog eerder weg kan?
Ach, dan heb je iig weer een vervelende collega minder, ik neem voor het gemak maar aan dat ze er op staande voet uitgeknikkerd is.....quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:21 schreef Elusive het volgende:
inderdaad, gelukkig maar 1 HAH folder, de AH!
maar ik was wel weer de lul, 1 of andere zaterdagmedewerkster had zaterdag de grijze EN de blauwe bakken laten staan... want de snol was moe.. en had geen zin....![]()
![]()
en dat kon ik dus vandaag allemaal lekker wegbrengen
Dat is een procent of 4 van het salaris van 2004. Wanneer je dit krijgt heb ik eerder al uitgelegd.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:38 schreef candygirl het volgende:
hoorde vandaag iets van winstdeling en las er in dit topic iets over.
kan iemand hier ies meer over vertellen?
wanneer dit is en hoeveel procent van je inkomen
Ah, jouw moeten we dus te vriend houden!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:39 schreef Carport het volgende:
Over een paar weken heb ik er ook weer een nieuwe functie bij![]()
Ik mag bij ons in de winkel (Business Point) gaan werken. Dus al jullie vragen over prijzen, aangetekenden, buitenlandse zendingen en remboursen (die in TheSorrows geval geen 6, maar 13,08 euro zijn) kan ik dan beantwoorden
Nee jou! Bij jou is een rembourszending immers maar 6 euro! En bij Carport 13,08 euro.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:08 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Ah, jouw moeten we dus te vriend houden!![]()
![]()
Die Rotterdamse methode kan af en toe vrij irritant zijn. Hier hebben we die methode ook. Ik voel me een beetje continu op m'n vingers gekeken, terwijl ik altijd al die briefjes er tussen uit vis.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:21 schreef candygirl het volgende:
en allemaal nat geworden vandaag?
vreemd waren geen veronica gdsen vandaag erbij, bij jullie wel?
en normaal is er toch ook karwei erbij ?
was echt rare post vandaag ., niet dat ik het erg vind geen weinig reclame.
omdat bij ons de postbezorger was die alle post opspaarde gaat vanaf morgen de roterdamse methode in , een briefje tussen de post ,die er niet in hoort dus dat je moet melden.ben benieuwd.
morgen voor mijn wijk nog geen ikea ,zou nog dag of twee duren ,hoop vrijdag want dan heb ik vrij ,tralalalala.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:08 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Ah, jouw moeten we dus te vriend houden!![]()
![]()
Huh?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:23 schreef candygirl het volgende:
maar zijn dus grote briefjes?
en wat staat erop?
Het zijn briefjes van ongeveer een half A4'tje. Er staat een logo van TPG op en nog wat informatie voor de klant over de kwaliteit. Het is uiteraard de bedoeling dat de klanten dat briefje niet te zien krijgenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:23 schreef candygirl het volgende:
maar zijn dus grote briefjes?
en wat staat erop?
Uit ons msn gesprek...hij is dus niet de enige die dit tof lijkt...kom op mensenquote:Carport zegt:
ik vind trouwens wel dat we een keer met de andere tpgfokkers moeten meeten een keer
Lijkt me ook een leuk plan maar zoals al eerder gezegd ben ik al 4 maanden geen TPG'er meer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:50 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Uit ons msn gesprek...hij is dus niet de enige die dit tof lijkt...kom op mensen
Ik werk in Rotterdamquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:27 schreef Carport het volgende:
[..]
Het zijn briefjes van ongeveer een half A4'tje. Er staat een logo van TPG op en nog wat informatie voor de klant over de kwaliteit. Het is uiteraard de bedoeling dat de klanten dat briefje niet te zien krijgen![]()
Je hebt nuttige bijdragen aan deze reeks geleverd, van mij mag je er bij zijn!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:41 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Lijkt me ook een leuk plan maar zoals al eerder gezegd ben ik al 4 maanden geen TPG'er meer.![]()
En ik had het zelf niet eens doorquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:42 schreef Jaguarized het volgende:
Gefeliciteerd met je 1000ste post btw Carport
Loop je nu alleen buiten of werk je nu ook al binnen?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:58 schreef candygirl het volgende:
vandaag dus toch de veronica gids :-(
morgen een gedeelte ikea.
vandaag klein gesprek gehad over toekomst bij tpg, ivm de machines wat komen , mag waarschijnlijk blijven met wat meer uren.
hoop dat ik ook mag sorteren dan ,zou ideaal zijn !
Een aantal auto's zijn al in de TNT-uitvoering en af en toe zie ik wel eens een memo, of een ander blaadje, op TNT-papier. Voor de rest is het nog TPG/PTT. Het zal waarschijnlijk pas echt zichtbaar worden vanaf begin 2006, dan komt de nieuwe bedrijfskleding uit.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:21 schreef RiDo78 het volgende:
Merken jullie btw al wat van TNT? Is alles nog bij het oude of komt TNT toch langzaam naar binnen zetten?
Nee, het is een kurketrekker met TPG logo. Dan kan je geeneens meer rustig zuipen zonder aan je werk herinnerd te worden, waardoor je automatisch nog meer gaat zuipen. Overigens had ik liever een flesse-opener gehad, want ik ben geen wijndrinker.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:56 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb gisteren weer eem brief gehad van mijn kantoor. Ik krijg weer een presentje omdat ik foutloos heb gewerkt. Ik ben benieuwd wat het nu weer wordt na die één-euro-radio van de vorige keer. Ik gok een TNT pen...
Hoe bekend klinkt dit in mn orenquote:
Het was dus een doosje bonbons...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, het is een kurketrekker met TPG logo. Dan kan je geeneens meer rustig zuipen zonder aan je werk herinnerd te worden, waardoor je automatisch nog meer gaat zuipen. Overigens had ik liever een flesse-opener gehad, want ik ben geen wijndrinker.
We hebben ook een keer als aardigheidje een sleutelhanger gehad waar een hlave euro in kon voor je winkelwagentje. Maar die cheap-ass basterd hadden natuurlijk weer ergens een goedkoop partijtje op de kop kunnen tikken, en er kon dus wel een gulden in, maar geen 50 eurocent muntstuk.
Wel weer typerend voor de "het mag niets kosten-mentaliteit" van de post.
Maar het beleid is sowieso raar op dat vlak. Wij hebben geen budget voor nieuwe tassen, zodat veel postbezorgers fietstassen met gaten hebben, ook is er amper kledingbudget zodat de meetste postbezorgers alleen een oude verschimmelde regenjas hebben als bedrijfskleding, en wordt er continu geklaagd dat wij teveel elastieken verbruiken.
Ondertussen moest er voor de inrichting van de kantine wel perse een binnenshuisarchitect worden ingeschakeld.
Ja. En dan zijn er van die adressen die er 2 of 3 krijgenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:08 schreef zjroentje het volgende:
Wat een fucking dikke MAKRO ook zeg.
Rembours naar het buitenland kan bij TPG niet, voor zover ik in mijn boekje kan vinden. Helemaal zeker weten doe ik het niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:30 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Het is wel niet in NL, maar goed jullie zijn de mensen van de post. Ik wil misschien iets kopen van iemand in Belgie, kan hij dat op de post doen via rembours? Of gaat dat alleen in het binnenland. Of is er een andere methode daarvoor
En dat doet mijn vermoeden een beetje bevestigen, helaas...quote:b. Landen waarheen verrekenzendingen gestuurd kunnen worden
Algerije, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, IJsland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Tunesië, Turkije, Vaticaanstad, Zweden, Zwitserland.
Hmm, heel erg jammerquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:15 schreef Carport het volgende:
[..]
Rembours naar het buitenland kan bij TPG niet, voor zover ik in mijn boekje kan vinden. Helemaal zeker weten doe ik het niet.
Op de site van de Belgische Post (www.post.be) ben ik wel het volgende tegengekomen over rembourszendingen:
[..]
En dat doet mijn vermoeden een beetje bevestigen, helaas...
idd, wat dat betreft is het wel beterquote:Op maandag 29 augustus 2005 01:02 schreef Saekerhett het volgende:
Ik ben ook overgestapt van postbezorger naar zaterdagmedewerker, verdient 2x zoveel, en je zit ook nog een tijd op je luie gat de post te zetten![]()
Zoiets had ik ook gehoord, maar op m'n salarisspecificatie stond er vorige maand niks over (toen had ik ook een aantal zondagritten gereden).quote:Op maandag 29 augustus 2005 00:19 schreef TheSorrow het volgende:
+ 200% betaald krijgen toch?
Het heeft geholpenquote:
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 09:13 schreef SilentChaos het volgende:
Lang niet geweest hier! Nog steeds ARK medewerker bij TPG Pakketservice Wateringen. Af en toe chauffeur ik ook nog wel eens. Omdat ik moet afstuderen alleen nog maar op zaterdag, maar in de vakantie was ik 6 dagen per week en minimaal 12 uur per dag aanwezigeen echte bikkel (lees: iemand die ergens voor wou sparen).
Kan niet wachten op 19 september, samenvoeging met leidschendam!
Hoe ik behandeld wordt valt wel mee. De postbode+ is zeer okay en die probeert zo'n beetje alles voor je! Hij heeft ook en opleiding tot manager of zoiets gedaan, maar uiteindelijk onden de managers hem te 'lief' voor die functiequote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:18 schreef Carport het volgende:
Troeta & texelonia:
Hoe worden jullie dan 'behandeld' dat jullie weg willen gaan? Te zwaar werk voor te weinig geld?
Ben jij TPG-er in Leidschendam? Chauffeur? Ik was diegene die jullie bus in de prak heeft geredenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:18 schreef Carport het volgende:
[..]
Het heeft geholpen
Officieel krijgt een zaterdagmedewerker geen toeslag op zondag, maar m'n VM zou wat voor me regelen![]()
![]()
[..]
Kom ik je straks nog een keer tegen ook...
Hoe gaan jullie samenvoegen? Heel jullie vestiging naar het Forepark?
Troeta & texelonia:
Hoe worden jullie dan 'behandeld' dat jullie weg willen gaan? Te zwaar werk voor te weinig geld?
Ja, zit idd in Leidschendam, niet bij pakketservice, maar op die andere vestiging. Een aantal kennen me overigens wel bij pakketservicequote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:44 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Ben jij TPG-er in Leidschendam? Chauffeur? Ik was diegene die jullie bus in de prak heeft gereden![]()
![]()
En over die samenvoeging: Leidschendam Forepark is een te dure locatie dus ze gaan zich splitsen. Het deel wat Scheveningen, benoordenhout en bezuidenhout rijdt gaat naar locatie Katwijk, het andere deel (Zoetermeer, leidschendam etc.) komt naar ons toe in Wateringen
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:31 schreef Troeta het volgende:
[...]
Aha, ik kan het inderdaad wel begrijpen dat het werk een beetje saai gaat worden. Zelf zou ik het ook niet leuk vinden als je alleen maar loopt. Zelf heb ik dat ook een tijdje moeten doen, maar ik ben blij dat ik nu wat andere dingen mag doen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:43 schreef texelonia het volgende:
[...]
ik heb hetzelfde, op kantoor die paar minuten heel gezellig maar loop toch daarna alleen, en steeds hetzelfde.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:31 schreef Troeta het volgende:
Nou Carport, ik word op zich wel goed behandeld hoor, haha, maar ik vind het gewoon saai worden.
Ik haal mijn post op en dan is het altijd wel ff gezellig, maar ja dat is 5 minuten en dan loop ik toch 4 uur alleen.
Dat heb ik wel ff lekker gevonden, maar nu niet meer.
En ik krijg 3,5 uur uitbetaald, maar ik doe er altijd langer over.
Kan dat ik gewoon wat langzamer ben dan de postbodes...maar ja, ik ben toch elke dag langer bezig terwijl ik er niks voor krijg.
Vooral als de reclame er niet tussen word gezet.
Heel handig dat de postbodes dan sneller klaar zijn, maar als postbezorger doe je er dan weer langer over en dat schijnt niet uit te maken.
En ik moet ook een andere baan zoeken, want ik heb meer geld nodig
Nou ik heb nu ook een paar weken binnen gewerkt (en tijdens m'n zwangerschap ook even) en ik moet zeggen dat ik dat nog erger vindquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:23 schreef Carport het volgende:
Aha, ik kan het inderdaad wel begrijpen dat het werk een beetje saai gaat worden. Zelf zou ik het ook niet leuk vinden als je alleen maar loopt. Zelf heb ik dat ook een tijdje moeten doen, maar ik ben blij dat ik nu wat andere dingen mag doen.
Bij ons zijn alle postbezorgers van een team weggebonjourd... ze waren niet meer nodig oid![]()
Zoals je eerder in dit topic hebt kunnen lezen, als je de post achterhoudt ipv te bezorgen, word je op staande voet ontslagenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:47 schreef candygirl het volgende:
ik heb hetzelfde, op kantoor die paar minuten heel gezellig maar loop toch daarna alleen, en steeds hetzelfde.
als je nu steeds andere klanten zou hebben enz in een andere functie ,is dat afwisselend,maar ja het zijn geen levende dingen die brievenbussen ,zo saaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
wil ook graag weg ,met de dag meer, en krijg er ook niks k voor ,alles gaat naar de bijstand, maar ontslag nemen kan ook niet ,krijg ik geen bijstand voor..
maar de gedachte dat ik tot jan daar zit, beeeehhhhh
LOL!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:54 schreef Carport het volgende:
Net de nieuwe Mail! binnengekregen en op de achterkant staat een verhaaltje over de Operationele Formule. Vestiging Nunspeet is de tweede vestiging (wij zijn de eerste) die de pilot Operationele Formule moeten testen. Dat laatste stukje bij "Hoe gaat het nu?"Bij ons is de siutatie zo'n beetje tegenovergesteld
ook nog andere manieren!!! heb ze zelf gesaild die van die postbode ,dus laat maar hahahquote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:56 schreef texelonia het volgende:
[..]
Zoals je eerder in dit topic hebt kunnen lezen, als je de post achterhoudt ipv te bezorgen, word je op staande voet ontslagen![]()
Hmm, als ik jou was, zou ik toch voor een second opinion gaan.. stel je voor dat er WEL wat mis is.. een hernia is redelijk gevaarlijk..m'n pa heeft zelfs verlammingsverschijnselen ervan gehad..quote:Op woensdag 31 augustus 2005 08:19 schreef texelonia het volgende:
Nee Troeta, helaas... Ze hebben toch voor die ander gekozen. Better luck next time.
Ben gisteren ook bij de bedrijfsarts geweest, en volgens hem heb ik helemaal geen hernia. Komende 2 weken dus weer opbouwen naar 100% werken en verder oefeningen doen waardoor m'n klachten over moeten gaan. Ben wel blij, want het binnenwerken beviel me niks, en vooral qua werktijden maakte het alles alleen maar lastiger. En nu kan ik makkelijker op zoek naar een andere baan
Maar het enige wat bij mij overeenkomt met een hernia, zijn de pijnklachten. Dus van die pijnscheuten door bil naar (boven)been. En dan heb ik het ook nog eens aan beide benen, terwijl het bij een hernia eigenlijk altijd aan één kant is. Verder geen slapende of tintelende voeten/benen, of gevoelloze delen, geen pijn enzow bij niezen en hoesten, geen problemen met ontlasting, etc. Echt niets verder wat kenmerkend is voor een hernia. En die pijn kan dus ook andere oorzaken hebben.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:10 schreef Bensel het volgende:
Hmm, als ik jou was, zou ik toch voor een second opinion gaan.. stel je voor dat er WEL wat mis is.. een hernia is redelijk gevaarlijk..m'n pa heeft zelfs verlammingsverschijnselen ervan gehad..
Maar gelukkig werk ik ook vrijwel nooit binnenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:55 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nou ik heb nu ook een paar weken binnen gewerkt (en tijdens m'n zwangerschap ook even) en ik moet zeggen dat ik dat nog erger vindEr werken vooral veel oudere mannen, en mjah ze zijn best aardig ofzow hoor, maar ik heb daar gewoon niks mee
En verder, het gevoel voor humor van de mensen die daar rondlopen...
Een vriendin van mij werkt ook bij de TPG (ik in Utrecht, zij in Amsterdam) en gelukkig kunnen we er samen altijd wel om lachen
![]()
Het hele probleem met het samenvoegen is dat niemand meer vaste wijken zet. Er zijn een aantal samenvoegwerkplekken (tafels) en er staat een rij karretjes met ingegooide post. Het is dan de bedoeling dat je de wijk pakt die als eerste klaar moet staan (alhoewel dat ook niet helemaal klopt, maar dat is te uitgebreidquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:04 schreef MadGuy het volgende:
[..]
LOL!
Toch ben ik benieuwd. Ik heb op zaterdag de meeste wijken in mijn team. Nu lopen er een paar mensen rond waarvan ik liever niet wil dat ze mij helpen, omdat ik dan eerst bezig ben met de post uit te sorteren en op de goede volgorde te zetten.
Kan ik die nu ook wegkicken van het samenvoegen?Alstjeblieft?
Mja, vroegah... (dwz voor de komst van de HSM) werd hier op 1 tijdstip alle diensten weggehaald. Als er dus nog iemand bezig was die wat achter op schema lag, was het dus gewoon diegene helpen, desnoods met de hele ploeg.. )quote:Op woensdag 31 augustus 2005 20:58 schreef Carport het volgende:
[..]
Maar gelukkig werk ik ook vrijwel nooit binnenIk rijd voornamelijk in de auto's en af en toe loop ik een wijk doordeweeks. Binnenkort komt daar ook de winkel bij
Er hangt inderdaad veel van je collega's af, hebben zij niet dezelfde interesses of humor als jij, kan dat behoorlijk ergerend werken.
Sterkte met je rugpijn nog, ik hoop niet dat je er straks ineens toch veel last van krijgt.
[..]
Het hele probleem met het samenvoegen is dat niemand meer vaste wijken zet. Er zijn een aantal samenvoegwerkplekken (tafels) en er staat een rij karretjes met ingegooide post. Het is dan de bedoeling dat je de wijk pakt die als eerste klaar moet staan (alhoewel dat ook niet helemaal klopt, maar dat is te uitgebreid), alle wijken hebben namelijk een bepaalde eindtijd waarop ze klaar moeten staan. Als blijkt dat deze eindtijd niet gehaald wordt kan er besloten worden om meer mensen te laten samenvoegen om zodoende toch de eindtijd te halen.
Hoe dat bij ons in de praktijk gaat, de verhalen van de sfeer binnen en ons personeelstekort (en de gevolgen daarvan) zal ik je besparen
Het is inderdaad zeer vervelend dat allerlei verschillende mensen je wijk samenvoegen. Zelf heb ik op zaterdag een vrij lastige wijk om te lopen (een winkelstraat) en op straat loop ik dan ook nog wel eens te vloeken op het gepruts van mijn collega's binnen.
Maargoed, je zou je collega's wel weg kunnen kicken van een wijk als je dat echt wil, maar dan moet wel zelf ook binnen werken.
Vandaag tijdens m'n haalrit en buslichting ook weer het nodige meegemaakt. De A12 was afgesloten als gevolg van een (dodelijk) ongeval, met als gevolg dat iedereen binnendoor moest rijden (de A4 en A13 stonden ook helemaal vast). Ik heb dus ook lekker achteraan mogen aansluiten en de haalrit en buslichting op een slakke tempo mogen rijden![]()
Nadat mijn dienst erop zat heb ik nog even een deel van de rit van een collega overgenomen, omdat hij het anders wel heel erg laat zou maken![]()
Klopt, bij ons ook, binnen vijf minuten een hele wijk gezetquote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:07 schreef Bensel het volgende:
[..]
Mja, vroegah... (dwz voor de komst van de HSM) werd hier op 1 tijdstip alle diensten weggehaald. Als er dus nog iemand bezig was die wat achter op schema lag, was het dus gewoon diegene helpen, desnoods met de hele ploeg.. )
O, hoop ook voor je dat die oefeningen helpen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:10 schreef texelonia het volgende:
Ja Troeta, het is "gewoon rugpijn" aldus de bedrijfsarts. Moet nu dus oefeningen doen waardoor de klachten over zouden moeten gaan. Ik vind het wel okay omdat de afgelopen weken het alleen maar lastiger werd voor mij, en intussen de klachten niet minder zijn geworden. Nou dan kan het net zo goed bij het oude blijven dus... Loop nu al een jaar met deze klachten en het werd niet steeds erger, dus denk niet dat het erg snel uit de hand loopt. Ik hoop gewoon dat die oefeningen gaan helpen en dat ik snel een ander baantje vind
bonuspunten toch?quote:Op donderdag 1 september 2005 14:03 schreef 9christensen het volgende:
voor die IKEA boeken, krijg je daar ook nog extra voor betaald?
Als je er geen zin aan hebt, doe het dan niet. Als dit niet tot jouw werkzaamheden behoort omdat je zaterdagwerker bent en ze hebben het je niet gevraagd, dan doe je het toch niet als je er geen zin in hebt?quote:Op donderdag 1 september 2005 00:09 schreef Jordy-B het volgende:
Thuis aangekomen (pas om tien voor vijf) werd ik trouwens binnen een half uur gebeld dat ik moest werken... Expeditieo...
Bleek dat een of meerdere klojo's mij vrolijk op expeditie hebben gezet, zonder dat even te zeggen. Of beter, zonder het aan mij te vragen of ik het daar wel mee eens was...
Ik ben zaterdagwerker... Het is dus onzin dat ik 's avonds in de expeditie te vinden ben... da's juist voor postbodes die niet aan hun uren komen, toch?
'k ben niet echt iemand die doodleuk niet komt omdat 'ie geen zin heeft, eigenlijk...quote:Op donderdag 1 september 2005 14:16 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als je er geen zin aan hebt, doe het dan niet. Als dit niet tot jouw werkzaamheden behoort omdat je zaterdagwerker bent en ze hebben het je niet gevraagd, dan doe je het toch niet als je er geen zin in hebt?
hier krijgt men veertig minuten per honderd stuks.quote:Op donderdag 1 september 2005 14:03 schreef 9christensen het volgende:
voor die IKEA boeken, krijg je daar ook nog extra voor betaald?
owja volgens mij ik ookquote:
ik heb geen ideequote:Op donderdag 1 september 2005 16:01 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb niet zoveel ervaring met het versturen van pakketjes dus ik dacht laat ik het aan jullie vragen.
Ik wil een pakketje retour sturen, moet ik dan een pakketzegel erop plakken of hoeft dat niet?
En als ik een pakketzegel erop moet plakken, welke moet ik dan gebruiken, AVG of AVP en wat is het verschil?
Het is ook gericht aan TPG-medewerkers.quote:
ik ben ook TPG medewerkerquote:Op donderdag 1 september 2005 16:05 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Het is ook gericht aan TPG-medewerkers.![]()
Reageer dan alleen wanneer je iets nuttigs te zeggen hebt.quote:
Dus ik hoef geen pakketzegel te gebruiken, enkel afgeven en dat was het?quote:Op donderdag 1 september 2005 16:21 schreef Bensel het volgende:
Als je een pakketje retour afzender wil sturen, dan is het toch niet zo moeilijk? aangezien er al betaald is.. Je kunt het gewoon afleveren bij een postkantoor geloof ik (die zetten er dan een leuk stickertje op, en hij gaat terug naar afzender..)
hihi, ze zouden een real life show over de post moeten maken, net zoals bij de parkeerwachters.quote:Op donderdag 1 september 2005 00:09 schreef Jordy-B het volgende:
D'r was vanmorgen wat onenigheid tussen de chauffeurs... D'r is een setje chauffeurs ter ondersteuning van de posbodes en er is een setje chauffeurs voor de postbezorgers.
Mijn wijk voor vandaag was een ochtendwijk. De nabrengzakken hiervoor gaan om half tien met de chauffeur weg...
De wijk wordt normaalgesproken door een postbezorger weggebracht, maar vandaag dus net even niet...
Uiteindelijk kwam het er op neer dat de postbode-chauffeur de postbezorger-chauffer verweet dat hij iedere dag de post voor de postbezorgers wegbrengt, en het standaard is dat hij dan ook de nabrengzakken voor dat codegebied meeneemt... Waar 'ie gelijk aan heeft.
En de postbezorger-chauffeur zei daarop tegen de postbode-chauffeur dat strikt gesproken de nabrengzakken niet zijn taak zijn en hij ze dus niet hoeft mee te nemen als er geen wijk voor een postbezorger moet worden weggebracht... Waar 'ie dus ook gelijk aan heeft.
sinds de schoolleidingen te lui zijn om zelf een boekenfonds op te zetten en te het uitbesteden aan van dijk boeken "-_-quote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:24 schreef Klonk het volgende:
sinds wanneer kunnen kinderen hun boeken niet meer op school ophalen, had vandaag meer dan 50 van die loeizware takke pakjes
Hey! Voor dat soort dingen ben ik hierquote:
Wij twintig geloof ikquote:Op donderdag 1 september 2005 14:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
hier krijgt men veertig minuten per honderd stuks.
Zoiets had ik afgelopen zaterdag ook met zakjes. Ik loop weer eens vrolijk binnen een rondje en iemand uit een ander team vraagt of ik twee zakjes naar een onderbus wil brengen (de zakken had ze bijna klaar). Ik vind het niet erg om wat extra te rijden, dus haal alvast een karretje voor die zakken. Kom ik vervolgens bij de rolcontainer van m'n eigen team, zie ik daar gewoon 4 zakken van een ander team tussen liggen bij het inladen. "Oja, of je die ook even wil wegbrengen"quote:Op donderdag 1 september 2005 14:16 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als je er geen zin aan hebt, doe het dan niet. Als dit niet tot jouw werkzaamheden behoort omdat je zaterdagwerker bent en ze hebben het je niet gevraagd, dan doe je het toch niet als je er geen zin in hebt?
Dergelijke zaken zijn mij ook meermalen gebeurd. Eerst inplannen en vervolgens vragen of je kunt komen werken om vervolgens verontwaardigd te zijn als je zegt dat je andere plannen hebt en dat ze dus maar een ander moeten zoeken.
Oude Pekela!quote:Op donderdag 1 september 2005 18:11 schreef Bensel het volgende:
knip
Hier vielen die potloden om de haverklap uit de envelop.. en soms was het niet te traceren waar ie nou vaandaan kwam.. dus maar gewoon zonder potloodje gedaanquote:Op zaterdag 3 september 2005 17:02 schreef Jordy-B het volgende:
't was hier drukker dan vorige week...
Qua post was het vandaag vergelijkbaar met vorige week vrijdag, toen we de kampioen èn de caravan-editie van de kampioen hadden voor zowel de even als de oneven nummers.
Oorzaak was het geweldige blad "eigen huis", wat bijna iedereen in mijn wijk krijgt. En één-of-andere enquête (enveloppen van A4-formaat... met 'n potloodje, want de mensen die 't ding moeten invullen zijn 'n stelletje arme sloebers die zich geen potloodje kunnen veroorloven.)
Geweldig van jullie, bedankt!quote:Op zaterdag 3 september 2005 23:26 schreef MadGuy het volgende:
Adres, postcode en KIX code (verticale steepjes) doorstrepen en er duidelijk 'retour afzender' op zetten. Gewoon in de rode brievenbus en TPG handelt de rest af...
Tsja, maar op deze manier klopt er dus wel helemaal niets van het masterplan he? Daarin was het juist de bedoeling dat zaterdagkrachten niet meer dan 3 contracten kregen en dat er postbezorgers voor in de plaats zouden komen. Op deze manier heeft het hele masterplan natuurlijk geen zin.quote:Op zondag 4 september 2005 16:59 schreef Adsum het volgende:
Hmm, ik hoop niet dat dat bij mij ook zo gaat; ik ben per 31 augustus weg bij de TPG, maar na 3-4 maanden mag ik weer solliciteren. Ook ik ben altijd bereid geweest iets extra's te doen, en dat wist de teamcoach ook, ze 'zou een goed woordje voor me doen'. Ach ja, ik zie wel waar het schip strandt.
Je verdient toch wel meer dan 2,63 + 1,50 = 4,13 per uur als 18 jarige? Ik zat op 5,50 ofzo.quote:Op zondag 4 september 2005 17:05 schreef Adsum het volgende:
Heeft het masterplan ooit zin gehad dan ?
En ik wil geen postbezorger worden, voor die ¤ 2,63 kom ik mijn bed niet uit![]()
Wat een verschrikkelijk salaris! Is die ook 18?quote:Op zondag 4 september 2005 17:09 schreef Adsum het volgende:
Laats verdiend ¤ 5,92...
Ex-klasgenote van mij is postbezorgster voor ¤ 2,63 per uur.
Oh ja zeker. Winstuitkering krijg je helaas alleen als je in het nieuwe jaar minimaal 6 maanden hebt gewerkt. Bespottelijke regel.quote:Op zondag 4 september 2005 17:13 schreef Adsum het volgende:
Ehm, nu wel geloof ik...
Ik zat echt goed daar besef ik me nu, vakantiegeld, winstuitkering, goed uurloon... hmm
Ik zat tot gister er nog over na te denken om de boel in te lijsten.quote:Op zondag 4 september 2005 17:22 schreef Adsum het volgende:
Ik heb allemaal die zooi ingeleverd, wtf moet ik met die meuk
Ik heb de regenbroek gehouden. De eerste ging kapot, toen kreeg ik een hele goede nieuwe, maar dat is nooit opgeschreven. Die heb ik dus maar gehouden en de ouwe kapotte weer ingeleverdquote:Op zondag 4 september 2005 17:22 schreef Adsum het volgende:
Ik heb allemaal die zooi ingeleverd, wtf moet ik met die meuk![]()
Nee.quote:
Die regenbroek en regenjas zijn erg goed moet ik zeggenquote:Op zondag 4 september 2005 17:22 schreef Adsum het volgende:
Ik heb allemaal die zooi ingeleverd, wtf moet ik met die meuk![]()
Vanwaar die 1,50? Toeslagen voor de zaterdag en zondag krijgt een zaterdagmedewerker niet. Postbezorgers verdienen iets meer dan minimumloon. Zaterdagmedewerkers worden echt niet slecht betaald!quote:Op zondag 4 september 2005 17:06 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Je verdient toch wel meer dan 2,63 + 1,50 = 4,13 per uur als 18 jarige? Ik zat op 5,50 ofzo.
Bij onze vestiging zijn die postbezorgers er juist ter vervanging van VUTtende fulltimers, niet ter vervanging van zaterdagkrachten. Daar valt ook niet echt de grootste besparing te behalen, de gemiddelde 18-jarige zaterdagkracht is per uur niet (veel) goedkoper dan een typische postbezorger (m/v) van tussen de 30-50 jaar. Er worden hier ook nog steeds zaterdagwerkers aangenomen (voor bepaalde tijd, dat wel).quote:Op zondag 4 september 2005 17:03 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Tsja, maar op deze manier klopt er dus wel helemaal niets van het masterplan he? Daarin was het juist de bedoeling dat zaterdagkrachten niet meer dan 3 contracten kregen en dat er postbezorgers voor in de plaats zouden komen. Op deze manier heeft het hele masterplan natuurlijk geen zin.
Met die 1,50 doel ik op wat een postbezorger minder zou verdienen. Ik sprak een collega vorig jaar en die moest er ook uit. Ze was zaterdagpostbode en liep ook regelmatig doordeweeks. TPG had haar aangeboden om als postbezorger te gaan werken waardoor ze (uiteraard) minder uren zou krijgen en 1,50 per uur minder aan salaris.quote:Op zondag 4 september 2005 21:21 schreef Carport het volgende:
Vanwaar die 1,50? Toeslagen voor de zaterdag en zondag krijgt een zaterdagmedewerker niet. Postbezorgers verdienen iets meer dan minimumloon. Zaterdagmedewerkers worden echt niet slecht betaald!
Dan heb je toch nog dikke mazzel gehad. Als ik 1,5 maand eerder was aangenomen dus ergens eind 2001, dan hadden ze mijn 3e contract ook voor onbepaalde tijd moeten maken aangezien onze vestigingsleider gezegd had dat iedereen die in 2002 of later was aangenomen, maximaal 3 contracten waarvan ook de 3e voor bepaalde tijd, kon krijgen.quote:Op maandag 5 september 2005 00:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij onze vestiging zijn die postbezorgers er juist ter vervanging van VUTtende fulltimers, niet ter vervanging van zaterdagkrachten. Daar valt ook niet echt de grootste besparing te behalen, de gemiddelde 18-jarige zaterdagkracht is per uur niet (veel) goedkoper dan een typische postbezorger (m/v) van tussen de 30-50 jaar. Er worden hier ook nog steeds zaterdagwerkers aangenomen (voor bepaalde tijd, dat wel).
Toen ik bij de TPG in dienst kwam als zaterdagbesteller kreeg ik ook een contract voor bepaalde tijd (vanwege Briefpost 2000), maar dat is later toch in een vast contract omgezet.
Wel in die leeftijdscategorie. Wat is dat toch voor leeftijdsdiscriminatie?quote:Op maandag 5 september 2005 01:42 schreef Troeta het volgende:
De vestiging in mijn eigen buurt heeft een briefje op de deur hangen.
Gezocht: Mannelijke postbezorgers tussen de 25 en 35 jaar, voor 9 uur per week.
Waarom geen vrouwen? Waarom die leeftijd?
En 9 uur per week...lijkt me moelijk om zo iemand te vinden toch?
tjsa vond het ook al raar ,dacht al dat ik enige wasquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:43 schreef Hooghoudt het volgende:
Een tip: voor je post in bussen bij een flat gaat doen moet je kijken of je wel de goede flat hebt.
Je oude moet je inleveren, de IBG krijgt vanzelf van het postkantoor een bericht of de oude is ingeleverd. Zo is mij eens verteld.quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:22 schreef Naamah het volgende:
Zijn er hier ook mensen die op het postkantoor werken? Ik wil namelijk erg graag weten wat jullie met de oude ov-kaart doen als iemand 'm komt omwisselen. Gaat die de prullenbak in of wordt die opgestuurd naar de IB-Groep? Ik heb namelijk mijn kaart omgewisseld zonder de oude in te leveren, en ik weet dat het niet hoort en niet netjes is, maar twee ov's is toch wel een erg relaxed idee!
Hoe bedoel je dat alle vakjes door elkaar lopen?quote:Op maandag 5 september 2005 01:44 schreef Beach het volgende:
Ik haat hsm en de manager, al 3 weken lang lopen alle vakjes door elkaar en die vent doet er niks aan![]()
![]()
Dat doe ik ook. Moet je wel de wijk goed kennen, of continu nakijken hoe een straat loopt. Mijn vaste wijken had ik 8=9 jaar geleden ook al, dus bij mij geen probleem met de kennis.quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:40 schreef Jordy-B het volgende:
Als ik een vakje zet, zet ik trouwens eerst de grove post op volgorde en daarna voeg ik het pas samen met de machinepost... Deze extra stap lijkt meer werk, maar deze methode werkt voor mij een stuk vlotter dan het direct samenvoegen van ongesorteerde grove post met de machinepost.
Reclamequote:Op dinsdag 6 september 2005 22:50 schreef Herkauwer het volgende:
Beste TPG medewerkers, even een vraagje tussendoor....
Vandaag vond ik het volgende in mijn brievenbus:
"
Geachte bewoner,
TPG post wil het beste postbedrijf zijn en blijven. Daarbij streven wij naar een continue kwaliteitsverbetering van onze dienstverlening. Het correct bezorgen van uw poststukken staat hierbij centraal."
En dan nog wat meer, maar dat wil ik niet overtypen en ik verwacht dat jullie wel weten over wat voor een kaartje het gaat![]()
Wat is het? En waarom krijg ik het
Ziet uit als de text van een kaartje van de 'Rotterdamse methode' Wordt gebruikt om de postbode te controleren en eventueel op z'n donder te geven.quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:50 schreef Herkauwer het volgende:
Beste TPG medewerkers, even een vraagje tussendoor....
Vandaag vond ik het volgende in mijn brievenbus:
"
Geachte bewoner,
TPG post wil het beste postbedrijf zijn en blijven. Daarbij streven wij naar een continue kwaliteitsverbetering van onze dienstverlening. Het correct bezorgen van uw poststukken staat hierbij centraal."
En dan nog wat meer, maar dat wil ik niet overtypen en ik verwacht dat jullie wel weten over wat voor een kaartje het gaat![]()
Wat is het? En waarom krijg ik het
ja maar.....quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:52 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ziet uit als de text van een kaartje van de 'Rotterdamse methode' Wordt gebruikt om de postbode te controleren en eventueel op z'n donder te geven.
Dank jequote:Op dinsdag 6 september 2005 22:55 schreef TheSorrow het volgende:
Yep, dat zijn controlekaartjes. Die horen ze er tussenuit te vissen en mee terug te nemen. De postbode in kwestie heeft dat dus niet gedaan![]()
Ivo, ik zet mn wijk op zaterdag toch zelf,dus da's geen probleemEn iedereen weet hoe ik het gezet wil hebben mocht ik door de weeks ook werken,dus dat is ook geen probleem!
Met een briefje erbij met bovenstaande uitleg.quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:58 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dank jeNu snap ik het helemaal! Zal ik dan dit kaartje aan mijn deur hangen voor morgen dan
hmm, ja maar.... ontvang ik daarna nog wel post dan of ben ik dan de sjaak? Ik verwacht namelijk nog 2 pakketjesquote:Op dinsdag 6 september 2005 23:00 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Met een briefje erbij met bovenstaande uitleg.![]()
![]()
![]()
Dat ligt er maar net aan hoe die postbode het op vat he?quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:02 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
hmm, ja maar.... ontvang ik daarna nog wel post dan of ben ik dan de sjaak? Ik verwacht namelijk nog 2 pakketjes![]()
Wij hebben 19.30 hier wel eens meegemaakt...quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:13 schreef Troeta het volgende:
Herkauwer...als je dat kaartje nou nog een keer leest, zie je staan dat je dat kaartje weg mag gooien
Jeetje candygirl...wat een raar gedoe daar.
Ze mogen je post niet later geven hoor, geloof dat er na half 5 niet eens gelopen mag worden, dus dat red je zowiezo al niet.
Maar je werktijden veranderen mag niet, misschien staat er wat in het CAOboekje.
Het lijkt er trouwens op dat ze al die "huisvrouwen" en ouderen toch maar niet meer willen.
Tja, lastig he, werknemers die niet al te graag meewerken met dit soort veranderingen voor zo'n salaris..
Wij hebben deze week ook een bespreking, op m'n vrije dag, maar ik ga toch maar ff.
Gaat voornamelijk over het losse HAH wat w enu op proef hebben..
Correctie...wat de postbezorgers op proef hebben, de postbodes doen het voor hun zelf wel er tussen..
Klopt, maar er staat op dat dit een kwaliteitscontrole is... wilde eigenlijk meer weten waarom en hoe het werktquote:Op dinsdag 6 september 2005 23:13 schreef Troeta het volgende:
Herkauwer...als je dat kaartje nou nog een keer leest, zie je staan dat je dat kaartje weg mag gooien
Als je dat bij mij had gedaan, zou ik je zeer dankbaar zijn en kom ik je pakjes graag brengenquote:Op dinsdag 6 september 2005 23:02 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
hmm, ja maar.... ontvang ik daarna nog wel post dan of ben ik dan de sjaak? Ik verwacht namelijk nog 2 pakketjes![]()
Het heeft dus nog wel nut een dag later?quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:16 schreef Carport het volgende:
Hehe, dat blaadje is inderdaad iets wat de postbode liever niet bij je in de brievenbus had willen stoppen
[..]
Als je dat bij mij had gedaan, zou ik je zeer dankbaar zijn en kom ik je pakjes graag brengen
Als het dezelfde postbode die wijk loopt wel. Ik zou het briefje dan inleveren onder het mom van: Deze zat nog in m'n borstzakje, ben ik gisteren vergeten eruit te halenquote:Op dinsdag 6 september 2005 23:17 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Het heeft dus nog wel nut een dag later?
rechtsboven staat een nummer, daarmee kunnen ze het controleren.quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:16 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Klopt, maar er staat op dat dit een kwaliteitscontrole is... wilde eigenlijk meer weten waarom en hoe het werkt![]()
Ach, ik ga het gewoon doen, plak dat ding wel op mijn deur.... Moet ik of de buurman wel post krijgen morgenquote:Op dinsdag 6 september 2005 23:19 schreef Carport het volgende:
[..]
Als het dezelfde postbode die wijk loopt wel. Ik zou het briefje dan inleveren onder het mom van: Deze zat nog in m'n borstzakje, ben ik gisteren vergeten eruit te halen
Bij ons wordt er zeker wel op gelet. Als je een keer wat te weinig van die briefjes hebt ingeleverd wordt er gevraagd of je thuis even goed wil zoeken, maar als het te vaak gebeurt krijg je toch echt wel een gesprek...quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:20 schreef Troeta het volgende:
[..]
rechtsboven staat een nummer, daarmee kunnen ze het controleren.
Weet niet hoe ze daar zijn, maar het is hier geen ramp als je er 1 niet hebt.
En een dag later heeft niet veel zin, want dan zijn ze al gecontroleerd.
Ik heb er hier trouwens nog 5 liggen, haha, vergeten om in m'n vakje te doen..
Volgens mij moet je morgen HAH krijgen dus dan moet de postbode sowieso naar de brievenbus lopen, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. Het lijkt me trouwens wel grappig om zo'n briefje op een deur geplakt tegen te komenquote:Op dinsdag 6 september 2005 23:20 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ach, ik ga het gewoon doen, plak dat ding wel op mijn deur.... Moet ik of de buurman wel post krijgen morgen
Nee mag ook niet maar het was zo'n vergeten dienstje waarvoor ze nog een aantal mensen hadden opgetrommeld. Er stond nog een steunzak....quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:22 schreef Troeta het volgende:
Jaquarized, half 8?? pfff
Maar officieel mag het toch niet??
Zie boven je carport
*We zijn geen slowchat helden
Niet de OP van dit topic, maar heb in een tekstbestandje wat dingetjes aangepastquote:Op dinsdag 6 september 2005 23:36 schreef Jaguarized het volgende:
@Carport: OP aangepast?
Van...?quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:50 schreef Carport het volgende:
[..]
Niet de OP van dit topic, maar heb in een tekstbestandje wat dingetjes aangepast
Staat op m'n computer, maar ik zal het hier even posten als voorproefjequote:
Ziet er leuk uit. Kan je me de txt er van ff mailen? Heb ik hem ook ff, kan jij deel 14 doen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:53 schreef Carport het volgende:
[..]
Staat op m'n computer, maar ik zal het hier even posten als voorproefjeOp- en aanmerkingen zijn welkom
--------------
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Hét klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TPG Post & TNT.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TPG'ers zijn van harte welkom!
Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!
[afbeelding]
Laatste 3 delen:
[afbeelding] [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 11
[afbeelding] [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[afbeelding] [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
Handige linkjes voor klanten:
[afbeelding] TPG voor Thuis
[afbeelding] Posttarieven
[afbeelding] Juist adresseren
[afbeelding] Verhuisservice
[afbeelding] Bewaarservice
[afbeelding] Postzegeluitgiften[afbeelding]
[afbeelding] TPG Business
Veel gebruikte afkortingen en termen:
[afbeelding] HSM = HuisNummerSorteermachine
[afbeelding] VOS = Vroege Ochtend Sorteering
[afbeelding] Lola = Los en Laad ruimte
Overige linkjes:
[afbeelding] Over TPG
[afbeelding] TPG en Vlaaien
[afbeelding] TPG en klagen
[afbeelding] TPG wordt TNT
[afbeelding] Intranet TPG'ers
[afbeelding] TPG Spaarpuntenprogramma
Én, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:![]()
[afbeelding]
En Alexxxxx: Ik ben zo vrij geweest om één van jouw foto's te gebruiken, mocht je dat liever niet willen moet je het maar even laten weten
Heb m toegevoegdquote:Op woensdag 7 september 2005 00:11 schreef Jordy-B het volgende:
HAH is ook wel een veelgebruikte afkorting...
Ik zet hem er ff bij.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:11 schreef Jordy-B het volgende:
HAH is ook wel een veelgebruikte afkorting...
Zo heel veel hoeven we niet meer hè, dan blijf ik nog even wakkerquote:Op woensdag 7 september 2005 00:11 schreef Jaguarized het volgende:
Dan moeten we dit topic nog wel ff vollullen of ligt Carport al op 1 oor?
Nog een post of 15 ofzo? Zet jij hem er maar ff bij en mail hem dan maar weer ff anders hebben we straks 2 versies.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:13 schreef Carport het volgende:
[..]
Zo heel veel hoeven we niet meer hè, dan blijf ik nog even wakker
Ja, is goed. Kan iemand die OP anders op een host ofzo gooien, dan kan iedereen m openen.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:17 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nog een post of 15 ofzo? Zet jij hem er maar ff bij en mail hem dan maar weer ff anders hebben we straks 2 versies.![]()
www.putfile.comquote:Op woensdag 7 september 2005 00:18 schreef Carport het volgende:
[..]
Ja, is goed. Kan iemand die OP anders op een host ofzo gooien, dan kan iedereen m openen.
Heb al een pagina aangemaakt. Moet alleen ff de nieuwe code hebben.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:22 schreef Carport het volgende:
Een hele wiki gaan maken voor de TPG, is dat niet een beetje te veel van t goede?
Die mail ik jequote:Op woensdag 7 september 2005 00:22 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Heb al een pagina aangemaakt. Moet alleen ff de nieuwe code hebben.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |