abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29716040

Hét klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TPG Post & TNT.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TPG'ers zijn van harte welkom!

Vorige delen:
  • [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deelt 4 wat dus deel 9 moet zijn.
  • [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 10
  • [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12

Het vorige deel ging onder andere over:
  • Telefoonboeken
  • Huis aan huis
  • TNT kleding
  • Elastieken schieten
  • HSM

Handige linkjes:
    TPG voor Thuis: Klik
    TPG Business: Klik
    Over TPG: Klik
    Posttarieven: Klik
    Verhuisservice: Klik
    Postzegeluitgiften: Klik
    Juist adresseren: Klik
    Bewaarservice: Klik
    Intranet TPG'ers: Klik
    TPG en Vlaaien: Klik
    TPG en klagen: Klik
    TPG wordt TNT: Klik
    TPG Spaarpuntenprogramma: Klik
  • Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_29716085
    Hoi, ik ben nog steeds geen medewerker, maar nog wel een fan En ik fotografeer TNT en TPG auto's

Merk en type: Scania P230
    Eigenaar: TNT
    Land van herkomst: Nederland
    Datum: 15-8-2005
    Fotograaf/Bron: Alex Miedema
    pi_29716412
    We hebben een fan .

Zouden ze het op prijs stellen als ik aangeef in december weg te willen gaan? .
    Als dat al mogelijk is natuurlijk .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_29716483
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 12:43 schreef OMG het volgende:
    We hebben een fan .

Tuurlijk, dan komt er toch hulp zat.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_29718374
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 12:43 schreef OMG het volgende:
    We hebben een fan .

Ik zou dan in elk geval zo regelen dat je nog wel die kerstbonus meepikt
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
    pi_29719080
    Ik heb het vorige topic gemist, maar wat is er zo vervelend aan telefoonboeken?
    Toen op het kantoor waar ik werkte de zaterdagwerkers nog de telefoonboeken mochten doen was dat echt de meest gezellige periode van het jaar. Lekker met 3-4 man een auto volgooien en dan een wijk door die dingen bezorgen.
    Nou moet ik wel zeggen dat Enschede een van de weinige regio's is met dikke telefoongidsen waardoor het iets anders bezorgen is. Echt overal aanbellen.
    A mind with a heart of it's own
    pi_29721297
    degene die ik moest opleleiden kwam niet opdagen
    nu mag ik de laatste week van de vakantie ook nog lopen
    pi_29721505
    Lang leve de proefperiode, zonder probleem zo'n figuur eruit gooien

Wij hebben een keer een meisje gehad die op maandag geen zin had om alles te bezorgen, heeft ze anderhalve bundel in de rode bus ergens in de wijk gegooid. Jammer dat dit werd gezien door een collega van een ander kantoor. Een paar telefoontjes verder en ontslag was een feit
    pi_29722258
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 15:49 schreef DrMarten het volgende:
    Lang leve de proefperiode, zonder probleem zo'n figuur eruit gooien

Wij hebben een keer een meisje gehad die op maandag geen zin had om alles te bezorgen, heeft ze anderhalve bundel in de rode bus ergens in de wijk gegooid. Jammer dat dit werd gezien door een collega van een ander kantoor. Een paar telefoontjes verder en ontslag was een feit
    Je hoeft niet eens in je proefperiode te zitten om voor zoiets eruit te vliegen. Valt onder werkweigering.
    Vandaag weer een containertje of 4 ANWB binnen gekregen. Dat wordt dus morgen weer slepen.
    pi_29723234
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 16:14 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Je hoeft niet eens in je proefperiode te zitten om voor zoiets eruit te vliegen. Valt onder werkweigering.
    Vandaag weer een containertje of 4 ANWB binnen gekregen. Dat wordt dus morgen weer slepen.
    Ware het niet dat zij het stellig bleef ontkennen. Dan moet je moeilijk doen met bewijzen en getuigschriften e.d. (niet dat dat een heel erg probleem zou zijn) en dat is gewoon een rompslomp die je niet wil.
    Nu was het simpel, bus lichten, post naar kantoor, post na laten kijken door degene die de wijk klaar had gemaakt (had ze niet zelf gedaan), bevestiging krijgen dat die post die dag op kantoor was geweest, telefoontje naar betreffende muts dat ze de volgende dag haar spullen in moest leveren en daarna niet meer terug hoefde te komen.
    pi_29723922
    Sinds vandaag staan de pallets met Ikea boeken er... en ga ik er geen wegbrengen, want ik werk er vanaf volgende week niet meer

Wel veel post vandaag, die TV-gidsen en de Kampioen
    Ever higher. Ever better.
    pi_29724705
    maandag bij ons begonnen met huisnr sortering...

gelukkig ben ik zelf zaterdagpostbode en heb ik er nog niks mee te maken gehad, maar hoor nu al 'mooie' verhalen
      woensdag 17 augustus 2005 @ 18:06:54 #13
    102735 Zoot
    12:50, press return..
    pi_29725460
    Oh een TPG reeks (*Zelf vakantiebezorger)

*TVP*
    pi_29725643
    Eey,

Wat leuk, een topic over tpg!
    Heb eigenlijk geen zin om alles wat voorafgaand is door te lezen.
    Maar zitten hier ook post bezorgsters uit landgraaf bij?
    Ik werk zelf als postbezorgster zo'n 10 maanden bij de post.
    Maar er gaat veel veranderen door de machines.
    . en of ik mijn contract verlengd krijg is nog maar de vraag.
    It takes years to built trust,
    And a few seconds to destroy it...
    pi_29727474
    Ik heb de lading ikea boeken gezien, ik ben bang Iets van 20 pallets vol met die 8rlijke dingen
    † The 3 Kings †
      woensdag 17 augustus 2005 @ 19:24:15 #16
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_29727559
    sinds wanneer kunnen kinderen hun boeken niet meer op school ophalen, had vandaag meer dan 50 van die loeizware takke pakjes
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_29728335
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 19:24 schreef Klonk het volgende:
    sinds wanneer kunnen kinderen hun boeken niet meer op school ophalen, had vandaag meer dan 50 van die loeizware takke pakjes
    dat komt omdat van dijk zonodig meer wil verdienen
    pi_29728792
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 14:19 schreef DrMarten het volgende:
    Ik heb het vorige topic gemist, maar wat is er zo vervelend aan telefoonboeken?
    Toen op het kantoor waar ik werkte de zaterdagwerkers nog de telefoonboeken mochten doen was dat echt de meest gezellige periode van het jaar. Lekker met 3-4 man een auto volgooien en dan een wijk door die dingen bezorgen.
    Nou moet ik wel zeggen dat Enschede een van de weinige regio's is met dikke telefoongidsen waardoor het iets anders bezorgen is. Echt overal aanbellen.
    Telefoonboeken lopen vond geloof ik niemand erg. 's Avonds met elkaar die boeken wegbrengen was altijd hartstikke gezellig. Het was ook niet verplicht, dus je had altijd gemotiveerde mensen. Ik vind het echt jammer dat ze naar de concurrent zijn gegaan
    De IKEA-gidsen zijn alleen wel iets minder leuk Die gaan gewoon mee als HAH en dat wordt dus sjouwen met je post en de rest van je HAH.
      woensdag 17 augustus 2005 @ 20:10:32 #19
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_29729060
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 19:49 schreef sk888er het volgende:

[..]

dat komt omdat van dijk zonodig meer wil verdienen
    de paracetamol fabrikant doet goeie zaken, dat staat vast
    pi_29738486
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 20:01 schreef Carport het volgende:

[..]

Telefoonboeken lopen vond geloof ik niemand erg. 's Avonds met elkaar die boeken wegbrengen was altijd hartstikke gezellig. Het was ook niet verplicht, dus je had altijd gemotiveerde mensen. Ik vind het echt jammer dat ze naar de concurrent zijn gegaan
    De IKEA-gidsen zijn alleen wel iets minder leuk Die gaan gewoon mee als HAH en dat wordt dus sjouwen met je post en de rest van je HAH.
    Ikea deden wij op dezelfde manier als de telefoonboeken, gewoon een auto volgooien, 2 of 3 man erin en lopen maar
    pi_29757562
    Vandaag 13 pallets Ikea gelost. Hopelijk blijft iedereen met z'n poten van de onderste pallets af. Geeft zo'n enorme zooi als dubbelgestekte pallets omdonderen.
    pi_29758545
    niemand uit landgraaf???
    vandaag van die ellendige kleine boekjes erbij met korting couponnen,
    ahhhhh!!!
    pi_29760600
    DIe krengen had ik er ook bij. Hele loop met de schoudertas kunnen lopen. Normaal kan ik 'm na de eerste 3 rondjes opbergen.
    pi_29760728
    ja maar was vergeten mijn tas mee te nemen, dus kon ik steeds maar kleine stukken pakken anders vielen ze op de grond, ( wat ook gebeurd is :-( )
    waar werk jij ?
    pi_29760943
    Kantoor Maastricht-Korvetweg
    pi_29761046
    Idd, wat een kut reclame was dat
    Ook veel dikke post ertussen vandaag, zo´n 65+ magazine (en die zitten er veel in mijn wijk)...
    Voor morgen verwacht ik niet zo veel, voor mijn wijk is er iig al geen reclame
    pi_29763612
    Bij mij anders wel, dubbel.
    Morgen ook maar eens kijken hoe het met de 3e lastige persoon in mijn wijk zit.
    Die hebben we al eens een paar keer aangesproken op zijn brievenbus. Miniscul geval met een rozenstruik ervoor. Vandaag heeft 'ie z'n voordeur openstaan. Ik gooi dus z'n post&HAH op de mat. Begint hij in een keer enorm uit te varen tegen me. Ik moest de post in de brievenbus doen anders had ik de laaste keer bij hem post bezorgd. Ik maak hem er vriendelijk op attent dat zijn brievenbus niet aan de normen voldoet. Dat doet zijn woede niet verminderen. Ik maak het rondje over het plein af, kom ik weer bij hem in de buurt. Hij is binnen geweest en staat met een ijzeren staafje (niet al te dik/stevig) voor z'n deur. Ik zou die staaf in m'n nek krijgen als ik nog een keer de post op de mat zou gooien. In het voorbijlopen informeer ik vriendleijk of ik dit als bedrijging moet opvatten. Meneer is trouwens behoorlijk op leeftijd en niet al te sterk/snel. Als ie echt lastig wordt ben ik toch sneller weg dan hij achter me aan kan komen.
    pi_29767673
    quote:
    Op donderdag 18 augustus 2005 21:21 schreef ultra_ivo het volgende:
    verhaal knip
    Dit is dus weldegelijk een bedreiging . Ik zou het iig melden op kantoor, heb je nog grote kans dat hij verplicht zijn brievenbus moet veranderen.

Meld hier wel even wat je gaat doen ben namelijk wel heel benieuwd
    pi_29768163
    Dat is het 3e geval in dezelfde wijk. Meneer is trouwens niet helemaal goed bij, daarom vat ik het niet zo zwaar op.
    pi_29768297
    ook mensen hier die bij TPG sorteercentrum werken??
    Ik doe dit al meer dan een jaar en het bevalt me goed/
    pi_29768604
    Een jaar of 6 geleden was ik een half jaar uitgeleend aan SC Den Bosch. Beste baantje wat ik ooit bij de post heb gehad.
    pi_29769157
    de ANWB MOET dood met hun pauper 10cm dikke reclamefolders
    pi_29771438
    Goed gezegd elusive!!
    haha, wat was de post zwaar zeg..kreeg m'n karretje bijna niet vooruit.
    En dan ook nog eens veel post..en ik heb nog steeds mijn zomerdalstraat erbij..en die kut ikeaboeken.
    Niks gezelligs aan aan die ikeadingen, er staan pallets vol en je zoekt maar uit wanneer je het wegbrengt deze week.
    En dan elke dag nog gewone HAH erbij.

Het word me allemaal te veel, haha
    Gister stond er een ouwe vent in zijn tuintje ongeduldig op de post te wachten, dus ik geef dat aan hem en de reclame erbij.
    Loop ik 2 huizen verder roept ie me terug met "HEY HEY"
    Dus ik ga maar ff, zegt ie op een hele rare toon "Zal ik je wat leren?"
    Loopt ie naar z'n deur en wijst hij op de Nee nee sticker. "Dit betekent, geen reclame"
    Dus ik antwoord natuurlijk heel kattig dat ie er toch voor stond en niet door hem heen kan kijken zegt ie dat ie me niks kwalijk neemt ofzo hoor.
    Tsss...zeg het dan normaal...

Maar ja...ik heb het dus ff gehad met hard werken voor weinig geld en ik ben zo moe en heb elke avond koppijn, dus ik denk dat ik me volgende week maar ziek ga melden.

O en tex, ik las in het speeltuinbankje dat je binnendienst kreeg...is dat gewoon post sorteren dan?
    Ik hoop dat je het gaat redden enzo met die tijden, maar laat je niet dwingen hoor.
    Wat niet kan, dat kan niet.
      vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:28:10 #34
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_29780348
    Man, vandaag echt relaxed weinig post, geen HAH, geen aangetekenden, en geen gezeik over de planning
    pi_29783251
    Nou, hopelijk is het morgen hier ook rustig. De Makro hebben we vorige week al gehad, dus die kan er in ieder geval niet bij zitten.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_29784525
    WAT EEN KUTHAH... echt niet normaal, van die kleine kutboekjes met kortingsbonnen erin ofzo, hoevaak die niet op de grond gegaan zijn...
    † The 3 Kings †
    pi_29784926
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 01:35 schreef Troeta het volgende:

O en tex, ik las in het speeltuinbankje dat je binnendienst kreeg...is dat gewoon post sorteren dan?
    Ik hoop dat je het gaat redden enzo met die tijden, maar laat je niet dwingen hoor.
    Wat niet kan, dat kan niet.
    Gewoon sorteren idd. Echt niks aan, en wat werken daar suffe mensen zeg... Voornamelijk mannen van over de 30 en dan met een heel flauwe humor. Was me ook al opgevallen toen ik tijdens mn zwangerschap een tijdje daar binnen heb gewerkt trouwens. Maar goed. hopelijk is het maar tijdelijk.
    Heb wel kunnen afspreken dat ik maar 3 dagen binnen werk en dan iets meer uren, omdat ik op de andere 2 dagen op die uren dus geen opvang kon regelen. Dus dat scheelt weer
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
    pi_29784949
    Owjah wij hadden ook kut HAH Van die grote A4 enveloppen van de gemeente, dus ook nog eens voor álle huizen
    ©Dumbo
      vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:24:00 #39
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_29790229
    quote:
    Op donderdag 18 augustus 2005 23:53 schreef Elusive het volgende:
    de ANWB MOET dood met hun pauper 10cm dikke reclamefolders
    boekhandel van dijk ook, godver, ik heb het nu echt wel gezien met die zware kut pakketen met boeken
    pi_29790309
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 19:24 schreef Klonk het volgende:

[..]

boekhandel van dijk ook, godver, ik heb het nu echt wel gezien met die zware kut pakketen met boeken
    Ken je die radioreclame van Bol.com? Ik hoop voor jou dat die niet aanslaat
      vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:31:03 #41
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_29790410
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 19:27 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ken je die radioreclame van Bol.com? Ik hoop voor jou dat die niet aanslaat
    zo erg als 60 adressen in 1 wijk die alleen maar zware kutdozen hebben zal het niet worden.
    pi_29804326
    Jippie, ik mag weer.
    pi_29806890
    Jezus, ik kan niet eens vrij krijgen op za 17 december, de 1e verjaardag van m'n zoontje. Ik weet dat je eigenlijk geen vrij kan krijgen in december, maar kom op zeg, 4 fucking maanden van tevoren!

Ik ga gewoon ontslag nemen op 1 november, ben ik 1 december weg en zoeken ze het maar uit met kun kut kerst periode
    ©Dumbo
    pi_29808975
    bleeh klote spinnen, vandaag wel 10 keer met m'n hasses recht door zo'n spinnenweb gelopen
    alle spinnen mogen van mij nu ook dood
    pi_29809545
    Jeetje Tex...lekker meegaand zijn ze weer zeg.
    Ze wilden toch zo graag huisvrouwen als postbezorgers, dan moeten ze ook met verjaardagen en dat soort dingen rekening houden.
    Wat denken ze wel niet, dat die paar kerstkaarten belangrijker zijn dan zijn eerste verjaardag.
    Als je nou geen nieuwe baan hebt tegen die tijd, gewoon ziek melden op die dag.
    Of zeg per 1 november op met die reden erbij, wedden dat je dan ineens vrij krijgt

Irritant he Elusive, bij mij hangen ze ook in elke voortuin.

Hebben jullie dit gelezen? Postbode verzamelt post in kelder
    pi_29809639
    Zo, lekker betaald gekregen vandaag, ik stond er echt van te kijken zoveel was het
    pi_29809998
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 13:16 schreef Elusive het volgende:
    bleeh klote spinnen, vandaag wel 10 keer met m'n hasses recht door zo'n spinnenweb gelopen
    frusty elusive
    pi_29810785
    Troeta, ik had idd ook al bedacht om me desnoods ziek te melden.
    Maar het is de laatste tijd het ene gezeik na het andere gezeik en ik vind het gewoon echt niet leuk meer werken zo, dus ik wil gewoon weg.
    Heb maandag sollicitatie dus met een beetje geluk...
    ©Dumbo
    pi_29811912
    Ik heb mezelf in kunnen houden
    Ik had een envelop in mn handen met ik denk zo 5 muntjes van 2 euro, dus ik dacht zo van zal wel een verjaardag zijn. En ja hoor er hingen slingers buiten.
    Ik zo aanbellen bij die mensen deed er een meisje van denk ik 10 open. Ik feliciteerde der maar en gaf die envelop
    pi_29812050
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 13:37 schreef Troeta het volgende:
    Dat is een leuke voor in de OP.

* Jaguarized gaat dat in de OP zetten.
    pi_29812068
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 13:16 schreef Elusive het volgende:
    Nou, hier nog één. Verschrikkelijk. En dan staan mensen je af en toe raar aan te kijken als je met de post loopt te zwaaien om die spinnenwebben weg te krijgen.

O, en hier moest die hoerige kut Kampioen mee. Normaal gesproken gaat die zooi toch pas op dinsdag mee, of niet soms?
    pi_29812155
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 15:13 schreef sk888er het volgende:
    Ik heb mezelf in kunnen houden
    Ik had een envelop in mn handen met ik denk zo 5 muntjes van 2 euro, dus ik dacht zo van zal wel een verjaardag zijn. En ja hoor er hingen slingers buiten.
    Ik zo aanbellen bij die mensen deed er een meisje van denk ik 10 open. Ik feliciteerde der maar en gaf die envelop
    Haha, heb ik ook een keer gehad. Een meisje genaamd "Annelot" was jarig, ze woont in de straat achter ons. Allerlei slingers, ballonnen en toestanden. Heb ik een pak kaarten voor haar, komt ze naar buiten gehuppelt, ik zo "Zo Annelot, ben je jarig vandaag? Gefeliciteerd!"

Annelot keek echt zo van wtf.

pi_29812788
    Veel spinnenwebben weer, weinig dikke post, wel Hydron Maarja dan nog viel het mee...net pas klaar, maar heb het superrelaxed aan gedaan, ze hadden gevraagd of ik nabrengzakken kon wegrijden dus ik w8en tot de Citroën er weer was, en gevraagd of ik er ook mn wijk mee mocht doen...en dat mocht
    Ik had trouwens vandaag post voor iemand van de S.A.T.A.N Incasso Ik zal de pic vanaaf wel ff posten, mobiel ligt op te laden
    † The 3 Kings †
    pi_29812798
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 14:27 schreef texelonia het volgende:
    Troeta, ik had idd ook al bedacht om me desnoods ziek te melden.
    Maar het is de laatste tijd het ene gezeik na het andere gezeik en ik vind het gewoon echt niet leuk meer werken zo, dus ik wil gewoon weg.
    Heb maandag sollicitatie dus met een beetje geluk...
    Je hebt groot gelijk hoor. Heb je misschien het idee dat ze je weg willen hebben?
    Heb ik namelijk ook wel eens gehad bij een baan waar ik me wat vaker als normaal ziek heb gemeld.
    Dan werken ze ineens zo tegen dat het gewoon niet meer mogelijk is om zonder tegenzin te gaan.
    Voor wat heb je een solicitatiegesprek maandag? Veel succes iig.
    Ik hoop dat je volgende week trots ontslag kunt nemen
    pi_29812807
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 13:37 schreef Troeta het volgende:

Een postbode bij ons deed hetzelfde, die bezorgde het gewoon niet die liet het in zijn garage staan, 3 zaterdagen lang.... kwamen ze snel achter, is gelijk ontslagen
    † The 3 Kings †
    pi_29812892
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 15:45 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Een postbode bij ons deed hetzelfde, die bezorgde het gewoon niet die liet het in zijn garage staan, 3 zaterdagen lang.... kwamen ze snel achter, is gelijk ontslagen
    Nam die alle post mee naar huis dan?
    pi_29813195
    Gewoon de wijken die hij moest doen, en liet die gewoon in de garage staan...

We hadden eerst ook een postbezorger, die heeft 2 weken bij ons gewerkt, en die nam steeds de fietstassen mee naar huis Die kwam na 2 weken met iets van 20 tassen terug
    † The 3 Kings †
    pi_29813261
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 15:58 schreef TheSorrow het volgende:
    Gewoon de wijken die hij moest doen, en liet die gewoon in de garage staan...

We hadden eerst ook een postbezorger, die heeft 2 weken bij ons gewerkt, en die nam steeds de fietstassen mee naar huis Die kwam na 2 weken met iets van 20 tassen terug

Wij hebben eens gehad dat iemand een dag later naar TPG had gebeld met de vraag waarom zijn pakje nog niet aangekomen was. Waren medicijnen. Zouden die dag komen. TPG gebeld naar de postbode, bleek het pakje nog onderin z'n fietstassen te zitten. Hij hoefde na het inleveren van de tassen ook niet weer terug te komen.
    pi_29813370
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 15:45 schreef Troeta het volgende:

[..]

Je hebt groot gelijk hoor. Heb je misschien het idee dat ze je weg willen hebben?
    Heb ik namelijk ook wel eens gehad bij een baan waar ik me wat vaker als normaal ziek heb gemeld.
    Dan werken ze ineens zo tegen dat het gewoon niet meer mogelijk is om zonder tegenzin te gaan.
    Voor wat heb je een solicitatiegesprek maandag? Veel succes iig.
    Ik hoop dat je volgende week trots ontslag kunt nemen
    Nee niet dat ze me weg willen hebben. Meer dat ik gewoon "maar een postbezorger" ben. Lekker goedkoop voor hun, en voor mij tien anderen. Had ik in een ander groot bedrijf ook al last van. Nou vind ik het in principe niet erg om "maar een postbezorger" te zijn hoor, maar ik wil wel met een beetje respect behandeld worden. En als ik alles van hun maar moet accepteren, dan mogen ze ook wel eens een keertje moeite voor mij doen vind ik.

Die sollicitatie is bij een videotheek. Een grote hobby van mij is films, dus zoiets leek me wel leuk. Maar zelfs als ik daar word aangenomen is het nog een gedoe eigenlijk. Ik weet niet of zij een maand op mij willen wachten, en ik weet ook niet of ik zomaar een 2e baantje erbij mag nemen nu ik gedeeltelijk aangepast werk doe vanwege die hernia. En als dat wel zou mogen, dan overlappen die tijden elkaar ook gedeeltelijk. Is maar voor een maandje, maar weet niet of zij daar zin in hebben natuurlijk Maar goed, wie niet waagt, wie niet wint!
    ©Dumbo
    pi_29813442
    pi_29814199
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 16:03 schreef texelonia het volgende:

[..]

knip
    Ah, dat is ook een vervelend gevoel, want je hebt toch keihard gewerkt voor ze, ook al is dat maar een heel piepkleinbeetje van wat er in het bedrijf gedaan moet worden.
    Jammer dat het vaak zo gaat he..

Maar leuk zeg een videotheek!! Ben ik ook op zoek naar geweest, maar helaas waren er geen vacatures in Den Haag.
    Een maand opzegtermijn is heel gewoon, dat snapt die videotheek denk ik wel.
    Het staat misschien zelfs beter, want iemand die meteen kan beginnen is meestal werkloos.
    Maar nogmaals succes, ik hoop echt dat je die baan krijgt, het klinkt zo leuk namelijk
    pi_29814272
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 16:00 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Wij hebben eens gehad dat iemand een dag later naar TPG had gebeld met de vraag waarom zijn pakje nog niet aangekomen was. Waren medicijnen. Zouden die dag komen. TPG gebeld naar de postbode, bleek het pakje nog onderin z'n fietstassen te zitten. Hij hoefde na het inleveren van de tassen ook niet weer terug te komen.
    Zo dat is wel streng zeg!
    Ik neem ook altijd m'n fietstasen mee naar huis en neem ik de volgende dag weer mee.
    Zag ik sóchtends dat er nog een pakje in zat, lag onder alle reclamezooi, maar ik mocht het gewoon weer meenemen om alsnog te geven.
    pi_29818696
    quote:
    Bewoners van het Jagerpad in Landgraaf hebben de afgelopen maanden niet alle post gehad die voor hen bestemd was. De postbode die daar de brieven bestelde hield namelijk een deel van de post achter en sloeg dit op in zijn kelder.

Na klachten van bewoners is TPG Post een intern onderzoek gestart naar het functioneren van de betreffende postbode. Toen bekend werd dat hij poststukken verzamelde is de politie ingelicht. De brievenbesteller is inmiddels op non-actief gesteld en wordt mogelijk ontslagen. Ook hangt hem een eventuele juridische procedure boven het hoofd. Het achterhouden van post is namelijk strafbaar.

De in de kelder aangetroffen brieven en pakketjes zijn inmiddels bij de bewoners van het Jagerpad bezorgd. Maar volgens de buurt missen er nog steeds enkele poststukken.
    Van de Frontpage.

Oké... wie kent hem?

Ik moet zeggen dat deze verhalen me zeer bekend voorkomen. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Wat mij nog het meeste verbaasd is dat mensen daadwerkelijk schijnen te denken dat ze hiermee weg kunnen komen. Mensen gaan toch post missen op een gegeven moment. Erg naïef. Ook valt me op dat die mensen blijkbaar een soort van wroeging hebben en de post 'opslaan' in plaats van 'vernietigen' en daarmee dus ook het bewijsmateriaal bewaren in plaats van op te ruimen...
    pi_29838286
    ik werk int zelfde kantoor als die post bezorger (geen postbode) dus heb het hele verhaal meegekregen.
    snap niet dat hij dacht dat het niet zou uitkomen,maarja zo slim zag hij ook niet uit.
    verder is het bij ons wel leuk werken, ben zelf ook postezorgster, en je hoeft maar wat te vragen of wat dan ook en je word geholpen.
    zie je ook vaak anders.
    pi_29839355
    Hier is de Satan incasso ffies t adres van hun + de gerichte persoon eruit gepaint, wel zo fatsoenlijk

† The 3 Kings †
    pi_29839471
    Wij hebben eens zwaar gehavende post gekregen wat verzegeld was in een plastic tasje.

Iemand had een complete postzak in het bos gevonden en dat weer naar het postkantoor gebracht. Die post heeft daar dus een week gelegen.
    Don't hurry, be crappy!
    pi_29839480
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 14:57 schreef TheSorrow het volgende:
    Hier is de Satan incasso ffies t adres van hun + de gerichte persoon eruit gepaint, wel zo fatsoenlijk

[afbeelding]
    Je zal zo'n brief maar krijgen

Zaterdag was het trouwens wel te doen allemaal. De hoeveelheid post was niet zo heel erg veel, maar de bundels waren toch van redelijk formaat. Wel hadden we hier zowat HAH van de Casema. Iedereen kreeg een brief over de klantenservice oid.
    Wil er iemand trouwens nog op zijn TV-debuut maken als postbode? SBS is op zoek naar postbodes voor een nieuw programma
    pi_29839531
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 15:02 schreef RiDo78 het volgende:
    Wij hebben eens zwaar gehavende post gekregen wat verzegeld was in een plastic tasje.
    Waarschijnlijk heeft dat poststuk vastgezeten in de machine. Het wil nog wel eens voorkomen dat die machines de post liever opeten dan sorteren. Het gehavende stuk wordt dan in een plastic gestopt en alsnog bezorgd. Als het stuk er heel erg slecht aan toe is, gaat het retour afzender als puzzel..
    pi_29839638
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 15:03 schreef Carport het volgende:

[..]

Wil er iemand trouwens nog op zijn TV-debuut maken als postbode? SBS is op zoek naar postbodes voor een nieuw programma
    Waar gaat dat dan weer over?
    pi_29839746
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 15:05 schreef Carport het volgende:
    Waarschijnlijk heeft dat poststuk vastgezeten in de machine. Het wil nog wel eens voorkomen dat die machines de post liever opeten dan sorteren. Het gehavende stuk wordt dan in een plastic gestopt en alsnog bezorgd. Als het stuk er heel erg slecht aan toe is, gaat het retour afzender als puzzel..
    Werkt die machine onder water dan?
    De post (meerdere stukken) was duidelijk nat geweest.

Bovendien zat een excuusbrief van TPG waarin dit uitgelegd werd en wij waren niet de enige, de complete straat heeft op die bewuste dag geen post ontvangen. Dit heeft zelfs het regionale huis aan huis vodje gehaald.
    Don't hurry, be crappy!
    pi_29840190
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 15:15 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Werkt die machine onder water dan?
    De post (meerdere stukken) was duidelijk nat geweest.

Bovendien zat een excuusbrief van TPG waarin dit uitgelegd werd en wij waren niet de enige, de complete straat heeft op die bewuste dag geen post ontvangen. Dit heeft zelfs het regionale huis aan huis vodje gehaald.
    Ok, in dat geval zal het inderdaad geen machine zijn geweest
    In welke gemeente was dat trouwens?
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 15:09 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Waar gaat dat dan weer over?
    Voor het programma 'Van rommelzolder tot droomhuis’. Op IntranetMail staat er een artikeltje over
    pi_29840639
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 16:31 schreef Troeta het volgende:

[..]

Zo dat is wel streng zeg!
    Ik neem ook altijd m'n fietstasen mee naar huis en neem ik de volgende dag weer mee.
    Zag ik sóchtends dat er nog een pakje in zat, lag onder alle reclamezooi, maar ik mocht het gewoon weer meenemen om alsnog te geven.
    Het zijn ook medicijnen he? Dan kan ik het nog wel begrijpen.
    pi_29840882
    Ik ben tot 2 jaar geleden pakketchauffeur geweest in het district Prinsenbeek e.o. Het ware zotte tijden en vooral met de zomer trof je het vaak aan dat je makkelijk een paar extra districten moest rijden. Nu dat dat niet heel erg is, want je hebt immers ook minder pakketjes.

Ik heb in mijn laatste jaar werken (ben overigens hierdoor niet weggegaan) een Mercedes Sprinter compleet in de puinpoeier gereden. Ik kwam aanrijden op een wat onoverzichtelijke kruising en ik pakte net mijn routelijst. Ik keek weer op en daar kwam plotseling een zandwagen (volgeladen) van rechts aan. Ik kon niks meer doen en hij reed er zo van de zijkant is.... Gevolg: Mercedes Sprinter afgeschreven en een Wehkamp Televisie cinema set compleet in de puinpoeier!

Tip: kijk eerst op je routelijst voor je gaat rijden!
    The time is fun when you've flies!
    pi_29842413
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 15:32 schreef Carport het volgende:
    Ok, in dat geval zal het inderdaad geen machine zijn geweest
    In welke gemeente was dat trouwens?
    Was een jaar of 5 geleden in ALR
    Don't hurry, be crappy!
    pi_29842687
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:50 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Was een jaar of 5 geleden in ALR
    Ah, oké. Wat je beschreef leek namelijk erg op een recent voorval bij mij op de vestiging, vandaar dat ik het me even afvroeg
    pi_29843590
    Ach jah, volgens mij gebeurt het vaker dat er post 'kwijt' raakt dan we denken.

Dat is in elk geval beter dan moedwillig vernielen van spullen. Ik heb tijdelijk bij een pakketdienst gewerkt en je wilt niet weten wat ik daar allemaal wel niet heb zien gebeuren.
    Don't hurry, be crappy!
    pi_29853667
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 17:30 schreef RiDo78 het volgende:
    Ach jah, volgens mij gebeurt het vaker dat er post 'kwijt' raakt dan we denken.

Dat is in elk geval beter dan moedwillig vernielen van spullen. Ik heb tijdelijk bij een pakketdienst gewerkt en je wilt niet weten wat ik daar allemaal wel niet heb zien gebeuren.
    vertel...
    pi_29855130
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 22:22 schreef sk888er het volgende:

[..]

vertel...
    Doe maar niet.
    pi_29855210
    Afgelopen week ook maar eens opgebeld over hoe het zit met de winstuitkering aangezien er nogal wat onduidelijkheid over was. Nu ben ik van mening dat aangezien ik gewoon in 2004 heb gewerkt, ik dus ook recht heb op die winstuitkering. TPG denkt daar anders over. Doordat ik in 2005 slechts 1 maandje heb gewerkt, heb ik er dus geen recht op. TPG zegt namelijk dat je van het volgende jaar minimaal 6 maanden moet hebben gewerkt.

Wat een dom gedoe.
    pi_29864019
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 22:22 schreef sk888er het volgende:
    vertel...
    Is eigenlijk offtopic aangezien dit niet bij TPG was, maar vooruit ik zal een voorbeeldje behandellen.

Bij het laden van de route-busjes werd nogal eens met pakketjes gegooid. (Waarom zou je lopen als luchtpost ook werkt toch?) Het maakte alleen geen donder uit wat er in die pakketjes zat.

Zo was er ook een partij scanners en toen ze die begonnen in te laden, was de persoon bij de dok nog niet klaar om die dingen te ontvangen. Maar er werd simpelweg geroepen: "Vangen" en een scanner suisde door de lucht. Werd natuurlijk niet gevangen en kwam met een knal op de grond terecht. We hoorden het glas kapot springen.

De doos werd simpelweg opgepakt (glas rinkelde duidelijk) en in de auto gezet. Vervolgens kwamen de andere scanners een voor een door de lucht. Dat er al een stuk was? who cares!

De dag daarop kwam diezelfde doos weer retour.
    Don't hurry, be crappy!
    pi_29867427
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 13:20 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Is eigenlijk offtopic aangezien dit niet bij TPG was, maar vooruit ik zal een voorbeeldje behandellen.

Bij het laden van de route-busjes werd nogal eens met pakketjes gegooid. (Waarom zou je lopen als luchtpost ook werkt toch?) Het maakte alleen geen donder uit wat er in die pakketjes zat.

Zo was er ook een partij scanners en toen ze die begonnen in te laden, was de persoon bij de dok nog niet klaar om die dingen te ontvangen. Maar er werd simpelweg geroepen: "Vangen" en een scanner suisde door de lucht. Werd natuurlijk niet gevangen en kwam met een knal op de grond terecht. We hoorden het glas kapot springen.

De doos werd simpelweg opgepakt (glas rinkelde duidelijk) en in de auto gezet. Vervolgens kwamen de andere scanners een voor een door de lucht. Dat er al een stuk was? who cares!

De dag daarop kwam diezelfde doos weer retour.
    Laat me raden. Nederlandse Pakket Dienst?
    Newman: I'm a U.S. Postal worker.
    George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
    Newman: Sometimes...
    pi_29868693
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 23:22 schreef Jaguarized het volgende:
    Afgelopen week ook maar eens opgebeld over hoe het zit met de winstuitkering aangezien er nogal wat onduidelijkheid over was. Nu ben ik van mening dat aangezien ik gewoon in 2004 heb gewerkt, ik dus ook recht heb op die winstuitkering. TPG denkt daar anders over. Doordat ik in 2005 slechts 1 maandje heb gewerkt, heb ik er dus geen recht op. TPG zegt namelijk dat je van het volgende jaar minimaal 6 maanden moet hebben gewerkt.

Wat een dom gedoe.
    Ja en zo vertelden ze mij tijdens m'n sollicitatiegesprek dat als ik er een half jaar werkte ik in juni (ik ben eind november begonnen) ook winstuitkering zou krijgen. Maar ja omdat ik in 2004 amper gewerkt had kreeg ik dus mooi niks. Hoezo misleidend
    ©Dumbo
      maandag 22 augustus 2005 @ 23:21:55 #83
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_29871401
    ja hoi, Ikea moet ook dood
    pi_29875847
    Gelukkig, jullie zijn nu ook de lul met ikea
    neehoor....sterkte ermee!

Hoe ging je sollicitatie Tex???
    pi_29877717
    Troeta, het ging wel goed Ik heb het d'r moeilijk gemaakt, ze twijfelt tussen mij en een jongen die er zaterdag was geweest. Spannend dus! Het weekend hoor ik meer. Het is alleen wel de bedoeling geloof ik dat ik meteen zou beginnen dus dat kan nog lastig worden. Maar daar zouden we het over gaan hebben als ik het zou zijn geworden.
    ©Dumbo
    pi_29879418
    Oe spannend zeg!
    Wat zouden je werktijden worden dan?

Misschien kan je bij de TPG nog wel vakantiedagen opnemen als je die nog hebt...zodat je nog eerder weg kan?
    pi_29880413
    wil ik net gaan werken , trap ik door rem van fiets heen, helaas de reserve fiets op het werk is al uitgeleend dus bij wijze van uitzondering met de auto, is ook wel eens lekker.
    morgen de ikea boeken!!! denk dat morgen mijn fiets ook nog kapot is haha
    vandaag alleen hah albert eijn dus valt mee!
    pi_29881118
    Ffies een vraagje, had het al op de site opgezocht maar wil het toch zeker weten....

Iemand wil 2 achterlichtunits van een auto opsturen, via rembours....dit kost dan toch 6 euro?
    † The 3 Kings †
    pi_29881891
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 17:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
    Laat me raden. Nederlandse Pakket Dienst?
    Is dat zo duidelijk dan?
    Don't hurry, be crappy!
      dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:21:19 #90
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_29885068
    inderdaad, gelukkig maar 1 HAH folder, de AH!
    maar ik was wel weer de lul, 1 of andere zaterdagmedewerkster had zaterdag de grijze EN de blauwe bakken laten staan... want de snol was moe.. en had geen zin.... en dat kon ik dus vandaag allemaal lekker wegbrengen
    pi_29887856
    quote:
    Op dinsdag 23 augustus 2005 10:05 schreef Troeta het volgende:
    Oe spannend zeg!
    Wat zouden je werktijden worden dan?

Misschien kan je bij de TPG nog wel vakantiedagen opnemen als je die nog hebt...zodat je nog eerder weg kan?
    Ze zijn van 13:00 tot 21:00 uur open, en het is een baan voor 32-38 uur. Neem aan dat ik dan gewoon om 13:00 uur zou moeten beginnen, of misschien zelfs iets eerder, dingen voorbereiden enzow. En kan altijd pas om 12:00 uur beginnen met post lopen, en dan zou ik dus al de deur uit moeten....
    Maar ik ben sowieso zondag en maandag vrij, en ik denk dat ik nog wel genoeg vrije dagen heb om één dag in de week vrij te nemen (als TPG daar niet moeilijk over doet want dat moet weeeken van tevoren...) en dan heb ik al 3 hele dagen, en als ik dan een paar dagen iets later kan beginnen voor dat ene maandje...

Nu hopen dat ze mij gaan kiezen! Zat vanmiddag al te dagdromen over de kleren die ik dan eindelijk eens kan kopen

Bij ons staan nu ook stapels Ikea boeken klaar trouwens Hoop toch echt dat ze net als vorig jaar door anderen bezorgd worden.
    ©Dumbo
    pi_29888180
    Deze hele week heb ik 1 van de grootste diensten bij ons district.. 4 wijken zetten (waarvan 3 over 2 kasten gespreid zijn) en 1 dienst lopen (scheelt weer,m noprmaal zijn dit 2 diensten, elk 2.5 uur.. je begint om 7.30 en je eindigt volgens het rooster tegen 17.30 (maar dat is inclusief pauzes, die meestal 'vergeten' worden..)
    For every fact, there is an equal and opposite opinion.
    Twitch.tv/bensel15
    pi_29890923
    Ik moet als zielig zaterdagmedewerker de laatste dag dat ik doordeweeks kan werken een volle dag gaan draaien

pi_29891323
    quote:
    Op dinsdag 23 augustus 2005 13:21 schreef Elusive het volgende:
    inderdaad, gelukkig maar 1 HAH folder, de AH!
    maar ik was wel weer de lul, 1 of andere zaterdagmedewerkster had zaterdag de grijze EN de blauwe bakken laten staan... want de snol was moe.. en had geen zin.... en dat kon ik dus vandaag allemaal lekker wegbrengen
    Ach, dan heb je iig weer een vervelende collega minder, ik neem voor het gemak maar aan dat ze er op staande voet uitgeknikkerd is.....
    pi_29891450
    Over een paar weken heb ik er ook weer een nieuwe functie bij
    Ik mag bij ons in de winkel (Business Point) gaan werken. Dus al jullie vragen over prijzen, aangetekenden, buitenlandse zendingen en remboursen (die in TheSorrows geval geen 6, maar 13,08 euro zijn) kan ik dan beantwoorden
    pi_29892874
    en allemaal nat geworden vandaag?
    vreemd waren geen veronica gdsen vandaag erbij, bij jullie wel?
    en normaal is er toch ook karwei erbij ?
    was echt rare post vandaag ., niet dat ik het erg vind geen weinig reclame.
    omdat bij ons de postbezorger was die alle post opspaarde gaat vanaf morgen de roterdamse methode in , een briefje tussen de post ,die er niet in hoort dus dat je moet melden.ben benieuwd.
    morgen voor mijn wijk nog geen ikea ,zou nog dag of twee duren ,hoop vrijdag want dan heb ik vrij ,tralalalala.
      dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:42:13 #97
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_29893399
    het was vandaag vies vervelend zeik weer, de hele dag dat miezer regentje
    pi_29894918
    hoorde vandaag iets van winstdeling en las er in dit topic iets over.
    kan iemand hier ies meer over vertellen?
    wanneer dit is en hoeveel procent van je inkomen
    pi_29895166
    quote:
    Op dinsdag 23 augustus 2005 18:38 schreef candygirl het volgende:
    hoorde vandaag iets van winstdeling en las er in dit topic iets over.
    kan iemand hier ies meer over vertellen?
    wanneer dit is en hoeveel procent van je inkomen
    Dat is een procent of 4 van het salaris van 2004. Wanneer je dit krijgt heb ik eerder al uitgelegd.
    pi_29895821
    quote:
    Op dinsdag 23 augustus 2005 16:39 schreef Carport het volgende:
    Over een paar weken heb ik er ook weer een nieuwe functie bij
    Ik mag bij ons in de winkel (Business Point) gaan werken. Dus al jullie vragen over prijzen, aangetekenden, buitenlandse zendingen en remboursen (die in TheSorrows geval geen 6, maar 13,08 euro zijn) kan ik dan beantwoorden
    Ah, jouw moeten we dus te vriend houden!
    † The 3 Kings †
    pi_29895917
    quote:
    Op dinsdag 23 augustus 2005 19:08 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Nee jou! Bij jou is een rembourszending immers maar 6 euro! En bij Carport 13,08 euro.
    pi_29896405
    rofl
    † The 3 Kings †
    pi_29897335
    quote:
    Op dinsdag 23 augustus 2005 17:21 schreef candygirl het volgende:
    en allemaal nat geworden vandaag?
    vreemd waren geen veronica gdsen vandaag erbij, bij jullie wel?
    en normaal is er toch ook karwei erbij ?
    was echt rare post vandaag ., niet dat ik het erg vind geen weinig reclame.
    omdat bij ons de postbezorger was die alle post opspaarde gaat vanaf morgen de roterdamse methode in , een briefje tussen de post ,die er niet in hoort dus dat je moet melden.ben benieuwd.
    morgen voor mijn wijk nog geen ikea ,zou nog dag of twee duren ,hoop vrijdag want dan heb ik vrij ,tralalalala.
    Die Rotterdamse methode kan af en toe vrij irritant zijn. Hier hebben we die methode ook. Ik voel me een beetje continu op m'n vingers gekeken, terwijl ik altijd al die briefjes er tussen uit vis.
    quote:
    Op dinsdag 23 augustus 2005 19:08 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

pi_29898112
    maar zijn dus grote briefjes?
    en wat staat erop?
    pi_29898186
    quote:
    Op dinsdag 23 augustus 2005 20:23 schreef candygirl het volgende:
    en wat staat erop?
    Huh?
    pi_29898199
    maar weet iemand dat of er reclameof veronica gids bij tpg wegzijn ?
    pi_29898261
    quote:
    Op dinsdag 23 augustus 2005 20:23 schreef candygirl het volgende:
    en wat staat erop?
    Het zijn briefjes van ongeveer een half A4'tje. Er staat een logo van TPG op en nog wat informatie voor de klant over de kwaliteit. Het is uiteraard de bedoeling dat de klanten dat briefje niet te zien krijgen
    pi_29899068
    quote:
    Carport zegt:
    ik vind trouwens wel dat we een keer met de andere tpgfokkers moeten meeten een keer
    Uit ons msn gesprek...hij is dus niet de enige die dit tof lijkt...kom op mensen
    † The 3 Kings †
    pi_29900873
    quote:
    Op dinsdag 23 augustus 2005 20:50 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Uit ons msn gesprek...hij is dus niet de enige die dit tof lijkt...kom op mensen
    Lijkt me ook een leuk plan maar zoals al eerder gezegd ben ik al 4 maanden geen TPG'er meer.
    pi_29900892
    Gefeliciteerd met je 1000ste post btw Carport
    pi_29901146
    quote:
    Op dinsdag 23 augustus 2005 20:27 schreef Carport het volgende:

[..]

Het zijn briefjes van ongeveer een half A4'tje. Er staat een logo van TPG op en nog wat informatie voor de klant over de kwaliteit. Het is uiteraard de bedoeling dat de klanten dat briefje niet te zien krijgen
    Ik werk in Rotterdam

Tegenwoordig zijn het bij ons gewoonlege enveloppen in verschillende maten met het adres van ons kantoor erop. Op de achterkant staat een uitleg zodat mensen niet in de war raken. Gewoon doen wat je altijd doet, post voor de deur nakijken en je pikt ze er zo tussenuit...
    pi_29902531
    quote:
    Op dinsdag 23 augustus 2005 21:41 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Lijkt me ook een leuk plan maar zoals al eerder gezegd ben ik al 4 maanden geen TPG'er meer.
    Je hebt nuttige bijdragen aan deze reeks geleverd, van mij mag je er bij zijn!
    quote:
    Op dinsdag 23 augustus 2005 21:42 schreef Jaguarized het volgende:
    Gefeliciteerd met je 1000ste post btw Carport
    En ik had het zelf niet eens door
    Op naar de volgende
    pi_29907820
    ooo een fulltime baan tex, klinkt echt goed zeg!
    Was je daar naar op zoek?
    Dat maandje moet te overbruggen zijn hoor, ik duim iig voor je.

Is dat een rotterdamse methode, die kwaliteitscontrolekaarten?
    Ze zitten hier er ook elke dag tussen, maar daar kan je post jatten toch niet mee controleren?
    Meer of je de juiste post bij het juiste nummer er in gooit.

Ik heb me ziek gemeld deze week, dus ben vandaag lekker gaan pitten en nu heb ik een voicemailberichtje van hun denk ik.
    Maar ik heb geen beltegoed...beetje kut.
    Naja, ik bel ze morgenochtend wel even.

En ik heb de Veronica meestal woensdags er tussen zitten.
      woensdag 24 augustus 2005 @ 01:15:01 #114
    12499 Hooghoudt
    Spassig und überraschend
    pi_29908638
    Die kwaliteitscontrolekaarten/Rotterdamse methode begon mijn teamcoach (wat een onzin, ik wil gewoon een baas of een chef...) ook al over, maar ik heb er nog niet één gezien, en hij heeft het al een jaar of nog langer geleden gezegd. Nu ja, ik krijg verder ook geen klachten (of in elk geval niet daar over), dus het zal wel los lopen. Tijdje geleden vond ie het ook een goed idee om te kijken hoe goed we alles sorteerden, m'n opmerkingen over de sorteerpolitie en "krijg ik nu een stickertje?" vielen niet in goede aarde. Hij is er gelukkig snel weer mee op gehouden.
    Nicht ärgern, nur wundern!
      woensdag 24 augustus 2005 @ 09:26:01 #115
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_29911800
    Troeta, fulltime vind ik eigenlijk iets teveel omdat ik ook een zoontje heb. Maar ja, we kunnen het geld zoooo goed gebruiken, en het is gedeeltelijk 's avonds werken us dan is m'n vriend ook thuis. Dus dan valt het weer mee, zou het sneu vinden als m'n zoontje de hele dag alleen zit zeg maar. Maar goed, nog even afwachten maar

Oh en als die controlekaartjes ertussen zitten, en iemand houdt bergen post achter, dan zitten daar geheid ook wat kaartjes tussen die niet terug komen. Of je moet alle post gaan doorspitten op zoek naar die kaartjes en die alsnog inleveren, maar dat lijkt me bijna net zoveel moeite als gewoon de post bezorgen
    Edit, ja dan weet je natuurlijk nog niet of ie de post achterhoudt of dat ie gewoon niet oplet natuurlijk...
    ©Dumbo
    pi_29919183
    vandaag dus toch de veronica gids :-(
    morgen een gedeelte ikea.
    vandaag klein gesprek gehad over toekomst bij tpg, ivm de machines wat komen , mag waarschijnlijk blijven met wat meer uren.
    hoop dat ik ook mag sorteren dan ,zou ideaal zijn !
    pi_29919816
    Merken jullie btw al wat van TNT? Is alles nog bij het oude of komt TNT toch langzaam naar binnen zetten?
    Don't hurry, be crappy!
    pi_29920153
    quote:
    Op woensdag 24 augustus 2005 13:58 schreef candygirl het volgende:
    vandaag dus toch de veronica gids :-(
    morgen een gedeelte ikea.
    vandaag klein gesprek gehad over toekomst bij tpg, ivm de machines wat komen , mag waarschijnlijk blijven met wat meer uren.
    hoop dat ik ook mag sorteren dan ,zou ideaal zijn !
    Loop je nu alleen buiten of werk je nu ook al binnen?
    quote:
    Op woensdag 24 augustus 2005 14:21 schreef RiDo78 het volgende:
    Merken jullie btw al wat van TNT? Is alles nog bij het oude of komt TNT toch langzaam naar binnen zetten?
    Een aantal auto's zijn al in de TNT-uitvoering en af en toe zie ik wel eens een memo, of een ander blaadje, op TNT-papier. Voor de rest is het nog TPG/PTT. Het zal waarschijnlijk pas echt zichtbaar worden vanaf begin 2006, dan komt de nieuwe bedrijfskleding uit.
    Ik vermoed dat je de komende paar jaren zowel TPG/PTT als TNT tegen gaat komen. Het duurt even voordat alles vervangen is. Auto's, brievenbussen en reclameborden e.d. zijn vanaf 2006 wel in TNT, maar kleding en briefpapier/enveloppen zullen nog wel wat langer TPG blijven.
      woensdag 24 augustus 2005 @ 14:43:13 #119
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_29920499
    het loopt door elkaar heen, Depot Venlo heeft volgens mij kort geleden 2 nieuwe bussen gekregen, bus 1 in TNT kleuren, bus 2 in TPG kleuren
    pi_29920914
    Ik heb gisteren weer eem brief gehad van mijn kantoor. Ik krijg weer een presentje omdat ik foutloos heb gewerkt. Ik ben benieuwd wat het nu weer wordt na die één-euro-radio van de vorige keer. Ik gok een TNT pen...
    pi_29922482
    quote:
    Op woensdag 24 augustus 2005 14:56 schreef MadGuy het volgende:
    Ik heb gisteren weer eem brief gehad van mijn kantoor. Ik krijg weer een presentje omdat ik foutloos heb gewerkt. Ik ben benieuwd wat het nu weer wordt na die één-euro-radio van de vorige keer. Ik gok een TNT pen...
    Nee, het is een kurketrekker met TPG logo. Dan kan je geeneens meer rustig zuipen zonder aan je werk herinnerd te worden, waardoor je automatisch nog meer gaat zuipen. Overigens had ik liever een flesse-opener gehad, want ik ben geen wijndrinker.

We hebben ook een keer als aardigheidje een sleutelhanger gehad waar een hlave euro in kon voor je winkelwagentje. Maar die cheap-ass basterd hadden natuurlijk weer ergens een goedkoop partijtje op de kop kunnen tikken, en er kon dus wel een gulden in, maar geen 50 eurocent muntstuk.

Wel weer typerend voor de "het mag niets kosten-mentaliteit" van de post.

Maar het beleid is sowieso raar op dat vlak. Wij hebben geen budget voor nieuwe tassen, zodat veel postbezorgers fietstassen met gaten hebben, ook is er amper kledingbudget zodat de meetste postbezorgers alleen een oude verschimmelde regenjas hebben als bedrijfskleding, en wordt er continu geklaagd dat wij teveel elastieken verbruiken.

Ondertussen moest er voor de inrichting van de kantine wel perse een binnenshuisarchitect worden ingeschakeld.
    George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
    pi_29922917
    werk nu alleen buiten , als post bezorgster,maar aangezien ik waarschijnlijk mag blijven en toch wat uren verdeeld zullen worden mischien in de toekomst dus ook binnen
    pi_29923497
    quote:
    Op woensdag 24 augustus 2005 15:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

verhaal
    Hoe bekend klinkt dit in mn oren .
    Vandaag nog te horen gekregen dat de ikea dus als hah weg moet .
    Iedereen schreef tot nu toe dus gwoon 10 min extra op per wijk. Nu hebben ze toch maar besloten voor de komende 2 weken de tijd die is vervallen (dus de 5min per 100 huizen bij ons) gewoon er wel bij te doen .
    pi_29962110
    Ik moest gelijk aan Klonk denken toen ik deze advertentie van Bol.com zag staan in de Spits:
      donderdag 25 augustus 2005 @ 20:54:42 #125
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_29970358
    ja, leuk enzo, hebben we 2 weken gedaan
    pi_29975742
    Idd, kolere Intere (Heb er zelf ook wel boeken besteld, maar de chauffeur bezorgde die )
    † The 3 Kings †
    pi_30002966
    hmm. vandaag een rustige dag verwacht.. had er niet meer naast kunnen zitten.. Bleek ineens dat we alle Kampioenen moesten bezorgen (gidsen van ANWB). Dus erg veel post, en dan had ik m'n dienst die ik de hele week al draaide (4 diensten voorbereiden (waarvan 3 over 2 kasten verdeeld zijn) 1 dienst wegbrengen van 2 uur).. Nu was dat op zich niet zo erg. maar ik moest ook iemand mee helpen een dienst weg te brengen.. Ben pas om half 5 thuisgekomen (ben om half 8 begonnen)
    Twitch.tv/bensel15
    pi_30004871
    Ik moest een wijk bij 'laag' doen, aardig grote loop, 2 uurtjes...ging gelukkig zonder problemen

Ook net voorlopig mn laatste buslichting gereden Maandag moet ik beginnen met stage dus kan dat niet meer, omdat ik tot 5 uur daar ben Ik ga t wel missen, want t was wel leuk, gezellig op t VC, + t geld was ook wel lekker......maarja School is wel belangrijker uiteraard
    † The 3 Kings †
    pi_30026135
    Wat een ongelofelijke kutdag. Echt ENORM veel vos werk, wat dus enorm veel dikke post betekend. Reken daar nog eens de Makro bij.
    Toen ik halverwege mijn rit naar mijn wijk was moest ik stoppen bij een stoplicht. Precies op dat moment donderen alle aan elkaar gebundelde bundels die rechtop in mijn tassen staan zo uit mijn tassen. Stop ik ik alles terug, kachelt m'n fiets achterover. Uiteindelijk zat alles erin, besloot ik om mijn volgepropte schoudertas (lees: 8 niet dunne bundels) op mijn zadel/bundels op mijn bagagedrager te leggen. Dondert weer de helft eruit. Toen had ik het gehad en heb alles zo vast gepropt dat het er bijna niet meer uit te halen was.

Wel aardig waren de mensen die me hun hulp aanboden, maar ik doe het liever zelf. O ja, dit gebeurde dus allemaal bij een winkelcentrum, dus een hoop "Nou, dat is zeker bepakt en bezakt" en "Dat is sjouwen!" opmerkingen die me na 2 minuten ook wel m'n neus uit kwamen.
    pi_30026723
    hier was in vergelijking met vrijdag redelijk weinig post.. en gelukkig geen dikke bundels.. Al had 1 particiulier adres wel 2 gigantische bundel aan post.. maar dat heb ik gauw aan een autodienst meegegeven, die kwam er toch langs (is vlakbij het beginpunt van die autodienst)
    Twitch.tv/bensel15
    pi_30031087
    Belachelijke hoeveelheid post, 6 containers om te vossen, terwijl het er normaal 2,5 zijn... te veel post, misselijk makend gewoon... 8 pakjes in mn eerste wijk, 3 in mn 2e, en 3 aangetekenden... wat een ongelovelijke kutdag Honger... moe... ik ga ff tukken, en dan lekker eten
    † The 3 Kings †
    pi_30032264
    quote:
    Op woensdag 24 augustus 2005 15:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, het is een kurketrekker met TPG logo. Dan kan je geeneens meer rustig zuipen zonder aan je werk herinnerd te worden, waardoor je automatisch nog meer gaat zuipen. Overigens had ik liever een flesse-opener gehad, want ik ben geen wijndrinker.

We hebben ook een keer als aardigheidje een sleutelhanger gehad waar een hlave euro in kon voor je winkelwagentje. Maar die cheap-ass basterd hadden natuurlijk weer ergens een goedkoop partijtje op de kop kunnen tikken, en er kon dus wel een gulden in, maar geen 50 eurocent muntstuk.

Wel weer typerend voor de "het mag niets kosten-mentaliteit" van de post.

Maar het beleid is sowieso raar op dat vlak. Wij hebben geen budget voor nieuwe tassen, zodat veel postbezorgers fietstassen met gaten hebben, ook is er amper kledingbudget zodat de meetste postbezorgers alleen een oude verschimmelde regenjas hebben als bedrijfskleding, en wordt er continu geklaagd dat wij teveel elastieken verbruiken.

Ondertussen moest er voor de inrichting van de kantine wel perse een binnenshuisarchitect worden ingeschakeld.
    Het was dus een doosje bonbons...
    pi_30032399
    Wat een fucking dikke MAKRO ook zeg.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_30033815
    Nou, de zomer is hier afgelopen qua posthoeveelheid. Ik had vandaag in totaal 16 (!!) tot de rand afgevulde blauwe bakken. Macro''s, consumentengidsen, libelles, margrieten, iets van een onderzoeksbureau, etc. Ik was met de Roodrunner, maar ik kreeg nog niet alles mee. Zelfs met 1 middagwijkje eraf (zou iem. anders voor me lopen) zat die kar nog zo vol dat de klep niet meer dichtkon. Ik ging 13.45 uur pas de straat op, en was pas 3 uur later terug.

Maar ondanks de enorme drukte was de sfeer goed. Zaterdagkrachten zijn toch duidelijk een ander slag mensen dan die doordeweekse krachten. Rustiger, relaxter, en niet zo snel in paniek als het druk is, of als ze een "vreemde" wijk moeten lopen.

Maar nu lekker weekend, uitslapen, dinsdag weer een dag.
    pi_30034130
    quote:
    Op zaterdag 27 augustus 2005 17:08 schreef zjroentje het volgende:
    Wat een fucking dikke MAKRO ook zeg.
    Ja. En dan zijn er van die adressen die er 2 of 3 krijgen .
    pi_30035911
    Zo idd.... die mogen ook officeel dood van mij
    † The 3 Kings †
    pi_30036237
    Het is wel niet in NL, maar goed jullie zijn de mensen van de post. Ik wil misschien iets kopen van iemand in Belgie, kan hij dat op de post doen via rembours? Of gaat dat alleen in het binnenland. Of is er een andere methode daarvoor
      zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:33:30 #138
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_30036326
    Ik geloof dat ik vandaag de laatste dag gewerkt heb, contract loopt 1 september af...
    Heb nog royaal veel vrije uren, maak ik heb begrepen dat als ik die laat uitbetalen, ik er fucking veel belasting over moet betalen ??
    Vandaag best wel heel erg veel post en dan ook nog Ikea erbij lopen
    pi_30037080
    Ik post vrijwel nooit over de zaterdag, maar vandaag moet ik wel even
    Rond 9 uur liepen we ongeveer een uur achter. Ik ben m'n ritjes gaan rijden en had met een collega afgesproken om hem rond 14 uur broodjes te brengen. Dat stamt nog van een afspraak uit het verre verleden toen hij zag hoe ik geparkeerd (nouja...) stond bij de V&D. Goed, ik kwam dus met wat broodjes binnenlopen en ik zag echt iedereen mij aankijken Ik liep naar de VM en vroeg oftie nog wat budget had voor mijn team, zegt ie zo: en wij dan, krijgen wij niks te eten? Ga er nog maar een stuk of 20 halen!
    Afijn, ik weer terug naar de V&D en kwam rond half 3 met broodjes de vestiging binnenstappen. De laatste wijk werd toen ingegooid, maar er stonden nog genoeg wijken in de buffers... Goed, dat werd dus, mede door ons grote personeelstekort, een latertje
      zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:05:38 #140
    59590 Spleed
    Kolensky drinking milk
    pi_30037194
    Best wel heel erg veel? Het was gewoon onmenselijk! Als ik dat geweten had toen ik vanochtend opstond, was ik blijven liggen! Normaal gesproken heb ik 1 a 2 grijze bakken met tijdschriften en reclamerommel, vandaag waren dat er 5! Een vriendin (Foxxy) heeft de bouwvakkersbus van d'r vader toen gehaald en toen hebben we onze wijken samen weggebracht. Niet efficienter, maar wel beter voor je rug. Loopkarretjes achterin de laadruimte en 8 bakken vol bundels post Wat een heerlijke dag, tot 14.35 uur uitbetaald krijgen, maar tot 17.00 uur werken...
    lief, saai & lui
    pi_30037291
    't was wel veel vandaag... Bijna net zoveel als gisteren met die K*TKampioen en de caravan-special.

maar 't was lekker weer, in tegenstelling tot gisteren
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_30037482
    quote:
    Op zaterdag 27 augustus 2005 19:30 schreef Kevin1Bravo het volgende:
    Het is wel niet in NL, maar goed jullie zijn de mensen van de post. Ik wil misschien iets kopen van iemand in Belgie, kan hij dat op de post doen via rembours? Of gaat dat alleen in het binnenland. Of is er een andere methode daarvoor
    Rembours naar het buitenland kan bij TPG niet, voor zover ik in mijn boekje kan vinden. Helemaal zeker weten doe ik het niet.
    Op de site van de Belgische Post (www.post.be) ben ik wel het volgende tegengekomen over rembourszendingen:
    quote:
    b. Landen waarheen verrekenzendingen gestuurd kunnen worden
    Algerije, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, IJsland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Tunesië, Turkije, Vaticaanstad, Zweden, Zwitserland.
    En dat doet mijn vermoeden een beetje bevestigen, helaas...
    pi_30038763
    quote:
    Op zaterdag 27 augustus 2005 20:15 schreef Carport het volgende:

[..]

Rembours naar het buitenland kan bij TPG niet, voor zover ik in mijn boekje kan vinden. Helemaal zeker weten doe ik het niet.
    Op de site van de Belgische Post (www.post.be) ben ik wel het volgende tegengekomen over rembourszendingen:
    [..]

En dat doet mijn vermoeden een beetje bevestigen, helaas...
    Hmm, heel erg jammer
    pi_30052879
    quote:
    Op zaterdag 27 augustus 2005 20:58 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Hmm, heel erg jammer
    Vraag het voor de zekerheid nog even na, misschien dat het wel kan
    pi_30059976
    Vandaag mocht ik ook weer een zondagsbuslichting rijden:

Heerlijk zomerweer, lekker muziekje aan en rustig m'n route rijden Heer-lijk!
    pi_30063009
    + 200% betaald krijgen toch?
    † The 3 Kings †
    pi_30063231
    Ik had via de site gereageerd op een vacature, en ben een weekje terug gebeld of ik zaterdagmedewerker wilde worden.
    Dat wil ik wel, heb momenteel geen werk, en wordt de eerste week van september teruggebeld. Hopelijk met goed nieuws
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_30064146
    Ik ben ook overgestapt van postbezorger naar zaterdagmedewerker, verdient 2x zoveel, en je zit ook nog een tijd op je luie gat de post te zetten
    pi_30067388
    quote:
    Op maandag 29 augustus 2005 01:02 schreef Saekerhett het volgende:
    Ik ben ook overgestapt van postbezorger naar zaterdagmedewerker, verdient 2x zoveel, en je zit ook nog een tijd op je luie gat de post te zetten
    idd, wat dat betreft is het wel beter
    maar postbezorgers hebben hier meestal kleinere routes..
    Twitch.tv/bensel15
    pi_30069669
    quote:
    Op maandag 29 augustus 2005 00:19 schreef TheSorrow het volgende:
    + 200% betaald krijgen toch?
    Zoiets had ik ook gehoord, maar op m'n salarisspecificatie stond er vorige maand niks over (toen had ik ook een aantal zondagritten gereden).
    pi_30077657
    Hm vaag

Vandaag mn rembours pakketje binnengekregen
    † The 3 Kings †
    pi_30079089
    Ik wil het sowieso even gaan navragen, dus wie weet zit er nog een extraatje in
    pi_30079906
    Ik duim voor je
    † The 3 Kings †
    pi_30087565
    vorige week gesprek gehad met bazen ,ondanks invoering machines in okt kan ik blijven ,maar weet niet of ik dat wel wil, ben nu 4 dagen maar een paar uur aant werk voor een klein loon,, 8.68!!!!!! vinhd echt niet normaal! en werk liever twee volle dagen .
    hoop dat ik voor jan iets anders heb dan loopt mijn contract af.
    mis ook het in team verband werken,
    vandaag wee volle lading ,gamma, karwei,ah en veronica gids, beeeeehhhhh
    pi_30089189
    Vrijdag een presentatie 'Ander Organiseren'. Ben benieuwd.
    pi_30098979
    nouja zeg , idd drie HAH, pus veronica plus hele dikke boekem nog dikker dan ikea voor veel bedrijven en ik heb er zo' stuk of 25 bedrijven ,dus heb het even gehad vandaag
    de hele week verder ook 2 HAH
    jullie??/
    pi_30099593
    vandaag 1 HAH, voor de rest ERG weinig post.. Maar dat hadden we de afgelopen dagen wel genoeg gehad, dus dat mocht ook wel een keer.. morgen komen hier de veronica gidsen ed
    Twitch.tv/bensel15
      dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:35:30 #158
    92756 es70
    Nee! Nu! Even! Niet!
    pi_30099976
    Hier ook 3 HAH, Veronica en veel post . Dag begon al niet gezellig met 4 bakken en hij is niet veel leuker geworden... Omvallende fiets, bundels naast de tassen, bundels uit je handen laten vallen, dat soort gedoe .
    Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
    "The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
    pi_30100169
    Hier ook drie soorten...

De AH, Gamma en de Karwei... Die laatste moesten we er zelfs zelf tussenzetten...
    Vage rotmachine die ze nu gebruiken om de HAH te zetten... Prutsding.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_30119741
    Leuk was de Veronica he, vooral handig bij smalle brievenbussen
    Wij hadden blokker en gamma...en de AH moest los mee.
    Blijkbaar gaan ze bij ons dus ook moeilijk doen, dus ik zit mijn contact uit en dan ga ik weg.

Tex...ik was benieuwd of je die baan had gekregen??
      woensdag 31 augustus 2005 @ 08:19:33 #161
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_30122046
    Nee Troeta, helaas... Ze hebben toch voor die ander gekozen. Better luck next time.
    Ben gisteren ook bij de bedrijfsarts geweest, en volgens hem heb ik helemaal geen hernia. Komende 2 weken dus weer opbouwen naar 100% werken en verder oefeningen doen waardoor m'n klachten over moeten gaan. Ben wel blij, want het binnenwerken beviel me niks, en vooral qua werktijden maakte het alles alleen maar lastiger. En nu kan ik makkelijker op zoek naar een andere baan
    ©Dumbo
    pi_30122752
    zal me benieuwen hoelaat ik vandaag post krijg, de afspraak nomaal is tussen 10 en 12 ,gister was het half 2 toen ze het wlde brengen, maar de post was om half 1 laar maar zelf gaan halen dus.
    baal er steeds meer vn.
    nog meer mesnen uit landgraaf hier???
      woensdag 31 augustus 2005 @ 09:13:07 #163
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_30122773
    Lang niet geweest hier! Nog steeds ARK medewerker bij TPG Pakketservice Wateringen. Af en toe chauffeur ik ook nog wel eens. Omdat ik moet afstuderen alleen nog maar op zaterdag, maar in de vakantie was ik 6 dagen per week en minimaal 12 uur per dag aanwezig een echte bikkel (lees: iemand die ergens voor wou sparen).

Kan niet wachten op 19 september, samenvoeging met leidschendam!
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_30125591
    quote:
    Op maandag 29 augustus 2005 22:31 schreef TheSorrow het volgende:
    Ik duim voor je
    Het heeft geholpen
    Officieel krijgt een zaterdagmedewerker geen toeslag op zondag, maar m'n VM zou wat voor me regelen
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 09:13 schreef SilentChaos het volgende:
    Lang niet geweest hier! Nog steeds ARK medewerker bij TPG Pakketservice Wateringen. Af en toe chauffeur ik ook nog wel eens. Omdat ik moet afstuderen alleen nog maar op zaterdag, maar in de vakantie was ik 6 dagen per week en minimaal 12 uur per dag aanwezig een echte bikkel (lees: iemand die ergens voor wou sparen).

Kan niet wachten op 19 september, samenvoeging met leidschendam!
    Kom ik je straks nog een keer tegen ook...
    Hoe gaan jullie samenvoegen? Heel jullie vestiging naar het Forepark?

Troeta & texelonia:
    Hoe worden jullie dan 'behandeld' dat jullie weg willen gaan? Te zwaar werk voor te weinig geld?

[ Bericht 3% gewijzigd door Carport op 31-08-2005 11:23:34 ]
    pi_30125995
    ooo jammer zeg tex!!
    Maar de bedrijfsarts bepaalt ff dat je geen hernia hebt? wat een raar gedoe
    Maar kan me voorstellen dat je geen zin meer hebt om binnen te zitten met die tijden.

Nou Carport, ik word op zich wel goed behandeld hoor, haha, maar ik vind het gewoon saai worden.
    Ik haal mijn post op en dan is het altijd wel ff gezellig, maar ja dat is 5 minuten en dan loop ik toch 4 uur alleen.
    Dat heb ik wel ff lekker gevonden, maar nu niet meer.
    En ik krijg 3,5 uur uitbetaald, maar ik doe er altijd langer over.
    Kan dat ik gewoon wat langzamer ben dan de postbodes...maar ja, ik ben toch elke dag langer bezig terwijl ik er niks voor krijg.
    Vooral als de reclame er niet tussen word gezet.
    Heel handig dat de postbodes dan sneller klaar zijn, maar als postbezorger doe je er dan weer langer over en dat schijnt niet uit te maken.

En ik moet ook een andere baan zoeken, want ik heb meer geld nodig
      woensdag 31 augustus 2005 @ 11:43:40 #166
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_30126335
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 11:18 schreef Carport het volgende:
    Troeta & texelonia:
    Hoe worden jullie dan 'behandeld' dat jullie weg willen gaan? Te zwaar werk voor te weinig geld?
    Hoe ik behandeld wordt valt wel mee. De postbode+ is zeer okay en die probeert zo'n beetje alles voor je! Hij heeft ook en opleiding tot manager of zoiets gedaan, maar uiteindelijk onden de managers hem te 'lief' voor die functie
    Het enige is dat ik als postbezorger gewoon helemaal onderaan de ladder sta, en zo word ik ook min of meer behadeld. Voor jou 10 anderen enzow.

Maar de voornaamste reden dat ik weg wil is dat ik meer uren wil kunnen werken en daarmee ook meer verdienen. Ik kom nu nét rond, of eigenlijk net niet, elke maand. Op salarisverhoging hoef ik niet te rekenen bij de TPG En meer uren werken zit er ook niet in, dus tja dan maar wat anders En ik ben net als Troeta het werk gewoon een beetje zat, echt boeiend werk is het natuurlijk niet, dus het wordt gewoon saai. En m'n rugklachten maken het er ook niet beter op. En het weer vond ik eerst nooit zo erg, maar ik zie nu alweer op tegen de winter, regen, sneeuw, etc

Het is dus alles bij elkaar dat ik iets anders wil
    ©Dumbo
      woensdag 31 augustus 2005 @ 11:44:18 #167
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_30126360
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 11:18 schreef Carport het volgende:

[..]

Het heeft geholpen
    Officieel krijgt een zaterdagmedewerker geen toeslag op zondag, maar m'n VM zou wat voor me regelen
    [..]

Kom ik je straks nog een keer tegen ook...
    Hoe gaan jullie samenvoegen? Heel jullie vestiging naar het Forepark?

Troeta & texelonia:
    Ben jij TPG-er in Leidschendam? Chauffeur? Ik was diegene die jullie bus in de prak heeft gereden

En over die samenvoeging: Leidschendam Forepark is een te dure locatie dus ze gaan zich splitsen. Het deel wat Scheveningen, benoordenhout en bezuidenhout rijdt gaat naar locatie Katwijk, het andere deel (Zoetermeer, leidschendam etc.) komt naar ons toe in Wateringen
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_30127516
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 11:44 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

Ben jij TPG-er in Leidschendam? Chauffeur? Ik was diegene die jullie bus in de prak heeft gereden

En over die samenvoeging: Leidschendam Forepark is een te dure locatie dus ze gaan zich splitsen. Het deel wat Scheveningen, benoordenhout en bezuidenhout rijdt gaat naar locatie Katwijk, het andere deel (Zoetermeer, leidschendam etc.) komt naar ons toe in Wateringen
    Ja, zit idd in Leidschendam, niet bij pakketservice, maar op die andere vestiging. Een aantal kennen me overigens wel bij pakketservice
    Dat Forepark te duur is kan ik enigzins wel begrijpen: er zitten hier maar liefst 5 vestigingen van de TPG
    Wel jammer dat ze weg gaan, overal waar je keek zag je hier TPG wagens
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 11:31 schreef Troeta het volgende:
    [...]
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 11:43 schreef texelonia het volgende:
    [...]
    Aha, ik kan het inderdaad wel begrijpen dat het werk een beetje saai gaat worden. Zelf zou ik het ook niet leuk vinden als je alleen maar loopt. Zelf heb ik dat ook een tijdje moeten doen, maar ik ben blij dat ik nu wat andere dingen mag doen.
    Bij ons zijn alle postbezorgers van een team weggebonjourd... ze waren niet meer nodig oid

[ Bericht 1% gewijzigd door Carport op 31-08-2005 12:33:41 ]
    pi_30128389
    Net de nieuwe Mail! binnengekregen en op de achterkant staat een verhaaltje over de Operationele Formule. Vestiging Nunspeet is de tweede vestiging (wij zijn de eerste) die de pilot Operationele Formule moeten testen. Dat laatste stukje bij "Hoe gaat het nu?" Bij ons is de siutatie zo'n beetje tegenovergesteld
    pi_30130037
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 11:31 schreef Troeta het volgende:

Nou Carport, ik word op zich wel goed behandeld hoor, haha, maar ik vind het gewoon saai worden.
    Ik haal mijn post op en dan is het altijd wel ff gezellig, maar ja dat is 5 minuten en dan loop ik toch 4 uur alleen.
    Dat heb ik wel ff lekker gevonden, maar nu niet meer.
    En ik krijg 3,5 uur uitbetaald, maar ik doe er altijd langer over.
    Kan dat ik gewoon wat langzamer ben dan de postbodes...maar ja, ik ben toch elke dag langer bezig terwijl ik er niks voor krijg.
    Vooral als de reclame er niet tussen word gezet.
    Heel handig dat de postbodes dan sneller klaar zijn, maar als postbezorger doe je er dan weer langer over en dat schijnt niet uit te maken.

En ik moet ook een andere baan zoeken, want ik heb meer geld nodig
    ik heb hetzelfde, op kantoor die paar minuten heel gezellig maar loop toch daarna alleen, en steeds hetzelfde.
    als je nu steeds andere klanten zou hebben enz in een andere functie ,is dat afwisselend,maar ja het zijn geen levende dingen die brievenbussen ,zo saaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    wil ook graag weg ,met de dag meer, en krijg er ook niks k voor ,alles gaat naar de bijstand, maar ontslag nemen kan ook niet ,krijg ik geen bijstand voor..
    maar de gedachte dat ik tot jan daar zit, beeeehhhhh
      woensdag 31 augustus 2005 @ 15:55:35 #171
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_30134472
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 12:23 schreef Carport het volgende:

Aha, ik kan het inderdaad wel begrijpen dat het werk een beetje saai gaat worden. Zelf zou ik het ook niet leuk vinden als je alleen maar loopt. Zelf heb ik dat ook een tijdje moeten doen, maar ik ben blij dat ik nu wat andere dingen mag doen.
    Bij ons zijn alle postbezorgers van een team weggebonjourd... ze waren niet meer nodig oid
    Nou ik heb nu ook een paar weken binnen gewerkt (en tijdens m'n zwangerschap ook even) en ik moet zeggen dat ik dat nog erger vind Er werken vooral veel oudere mannen, en mjah ze zijn best aardig ofzow hoor, maar ik heb daar gewoon niks mee En verder, het gevoel voor humor van de mensen die daar rondlopen... Een vriendin van mij werkt ook bij de TPG (ik in Utrecht, zij in Amsterdam) en gelukkig kunnen we er samen altijd wel om lachen
    ©Dumbo
      woensdag 31 augustus 2005 @ 15:56:57 #172
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_30134517
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 13:47 schreef candygirl het volgende:
    ik heb hetzelfde, op kantoor die paar minuten heel gezellig maar loop toch daarna alleen, en steeds hetzelfde.
    als je nu steeds andere klanten zou hebben enz in een andere functie ,is dat afwisselend,maar ja het zijn geen levende dingen die brievenbussen ,zo saaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    wil ook graag weg ,met de dag meer, en krijg er ook niks k voor ,alles gaat naar de bijstand, maar ontslag nemen kan ook niet ,krijg ik geen bijstand voor..
    maar de gedachte dat ik tot jan daar zit, beeeehhhhh
    Zoals je eerder in dit topic hebt kunnen lezen, als je de post achterhoudt ipv te bezorgen, word je op staande voet ontslagen
    ©Dumbo
    pi_30134747
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 12:54 schreef Carport het volgende:
    Net de nieuwe Mail! binnengekregen en op de achterkant staat een verhaaltje over de Operationele Formule. Vestiging Nunspeet is de tweede vestiging (wij zijn de eerste) die de pilot Operationele Formule moeten testen. Dat laatste stukje bij "Hoe gaat het nu?" Bij ons is de siutatie zo'n beetje tegenovergesteld
    LOL!

Toch ben ik benieuwd. Ik heb op zaterdag de meeste wijken in mijn team. Nu lopen er een paar mensen rond waarvan ik liever niet wil dat ze mij helpen, omdat ik dan eerst bezig ben met de post uit te sorteren en op de goede volgorde te zetten.

Kan ik die nu ook wegkicken van het samenvoegen? Alstjeblieft?
    pi_30134905
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 15:56 schreef texelonia het volgende:

[..]

Zoals je eerder in dit topic hebt kunnen lezen, als je de post achterhoudt ipv te bezorgen, word je op staande voet ontslagen
    ook nog andere manieren!!! heb ze zelf gesaild die van die postbode ,dus laat maar hahah
    pi_30134969
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 08:19 schreef texelonia het volgende:
    Nee Troeta, helaas... Ze hebben toch voor die ander gekozen. Better luck next time.
    Ben gisteren ook bij de bedrijfsarts geweest, en volgens hem heb ik helemaal geen hernia. Komende 2 weken dus weer opbouwen naar 100% werken en verder oefeningen doen waardoor m'n klachten over moeten gaan. Ben wel blij, want het binnenwerken beviel me niks, en vooral qua werktijden maakte het alles alleen maar lastiger. En nu kan ik makkelijker op zoek naar een andere baan
    Hmm, als ik jou was, zou ik toch voor een second opinion gaan.. stel je voor dat er WEL wat mis is.. een hernia is redelijk gevaarlijk..m'n pa heeft zelfs verlammingsverschijnselen ervan gehad..
    Twitch.tv/bensel15
      woensdag 31 augustus 2005 @ 16:16:59 #176
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_30135188
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 16:10 schreef Bensel het volgende:
    Hmm, als ik jou was, zou ik toch voor een second opinion gaan.. stel je voor dat er WEL wat mis is.. een hernia is redelijk gevaarlijk..m'n pa heeft zelfs verlammingsverschijnselen ervan gehad..
    Maar het enige wat bij mij overeenkomt met een hernia, zijn de pijnklachten. Dus van die pijnscheuten door bil naar (boven)been. En dan heb ik het ook nog eens aan beide benen, terwijl het bij een hernia eigenlijk altijd aan één kant is. Verder geen slapende of tintelende voeten/benen, of gevoelloze delen, geen pijn enzow bij niezen en hoesten, geen problemen met ontlasting, etc. Echt niets verder wat kenmerkend is voor een hernia. En die pijn kan dus ook andere oorzaken hebben.
    ©Dumbo
    pi_30136782
    Tja, het sortern binnen lijkt me ook nie geweldig hoor, maar de combinatie zou toch wat leuker en afwiselender zijn.
    En ik kan ook pas om 12 uur beginnen, dus heel m'n dag eigenlijk vergriept.
    Nouja..het is gewoon niet het baantje wat bij mij past denk ik.
    Ik merk ook dat ik steeds langzamer word, vooral omdat ik alleen loop, dan ben je niet zo gemotiveerd om snel te doen.

Maar Tex, dat het geen hernia is betekent toch niet dat het dan niks is?
    Die pijn zit er..maakt niet uit wat het dan is toch.
    Je vind het gelukkig zelf wel ok, dus niks aan de hand, maar tis wel vreemd van de bedrijfsarts toch?

Nu ga ik even mysteryshoppen, dat is m'n bijbaantje
      woensdag 31 augustus 2005 @ 17:10:41 #178
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_30137171
    Ja Troeta, het is "gewoon rugpijn" aldus de bedrijfsarts. Moet nu dus oefeningen doen waardoor de klachten over zouden moeten gaan. Ik vind het wel okay omdat de afgelopen weken het alleen maar lastiger werd voor mij, en intussen de klachten niet minder zijn geworden. Nou dan kan het net zo goed bij het oude blijven dus... Loop nu al een jaar met deze klachten en het werd niet steeds erger, dus denk niet dat het erg snel uit de hand loopt. Ik hoop gewoon dat die oefeningen gaan helpen en dat ik snel een ander baantje vind
    ©Dumbo
    pi_30144122
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 15:55 schreef texelonia het volgende:

[..]

Nou ik heb nu ook een paar weken binnen gewerkt (en tijdens m'n zwangerschap ook even) en ik moet zeggen dat ik dat nog erger vind Er werken vooral veel oudere mannen, en mjah ze zijn best aardig ofzow hoor, maar ik heb daar gewoon niks mee En verder, het gevoel voor humor van de mensen die daar rondlopen... Een vriendin van mij werkt ook bij de TPG (ik in Utrecht, zij in Amsterdam) en gelukkig kunnen we er samen altijd wel om lachen
    Maar gelukkig werk ik ook vrijwel nooit binnen Ik rijd voornamelijk in de auto's en af en toe loop ik een wijk doordeweeks. Binnenkort komt daar ook de winkel bij Er hangt inderdaad veel van je collega's af, hebben zij niet dezelfde interesses of humor als jij, kan dat behoorlijk ergerend werken.

Sterkte met je rugpijn nog, ik hoop niet dat je er straks ineens toch veel last van krijgt.
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 16:04 schreef MadGuy het volgende:

[..]

LOL!

Toch ben ik benieuwd. Ik heb op zaterdag de meeste wijken in mijn team. Nu lopen er een paar mensen rond waarvan ik liever niet wil dat ze mij helpen, omdat ik dan eerst bezig ben met de post uit te sorteren en op de goede volgorde te zetten.

Kan ik die nu ook wegkicken van het samenvoegen? Alstjeblieft?
    Het hele probleem met het samenvoegen is dat niemand meer vaste wijken zet. Er zijn een aantal samenvoegwerkplekken (tafels) en er staat een rij karretjes met ingegooide post. Het is dan de bedoeling dat je de wijk pakt die als eerste klaar moet staan (alhoewel dat ook niet helemaal klopt, maar dat is te uitgebreid ), alle wijken hebben namelijk een bepaalde eindtijd waarop ze klaar moeten staan. Als blijkt dat deze eindtijd niet gehaald wordt kan er besloten worden om meer mensen te laten samenvoegen om zodoende toch de eindtijd te halen.
    Hoe dat bij ons in de praktijk gaat, de verhalen van de sfeer binnen en ons personeelstekort (en de gevolgen daarvan) zal ik je besparen
    Het is inderdaad zeer vervelend dat allerlei verschillende mensen je wijk samenvoegen. Zelf heb ik op zaterdag een vrij lastige wijk om te lopen (een winkelstraat) en op straat loop ik dan ook nog wel eens te vloeken op het gepruts van mijn collega's binnen.
    Maargoed, je zou je collega's wel weg kunnen kicken van een wijk als je dat echt wil, maar dan moet wel zelf ook binnen werken.

Vandaag tijdens m'n haalrit en buslichting ook weer het nodige meegemaakt. De A12 was afgesloten als gevolg van een (dodelijk) ongeval, met als gevolg dat iedereen binnendoor moest rijden (de A4 en A13 stonden ook helemaal vast). Ik heb dus ook lekker achteraan mogen aansluiten en de haalrit en buslichting op een slakke tempo mogen rijden
    Nadat mijn dienst erop zat heb ik nog even een deel van de rit van een collega overgenomen, omdat hij het anders wel heel erg laat zou maken
    pi_30144466
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 20:58 schreef Carport het volgende:

[..]

Maar gelukkig werk ik ook vrijwel nooit binnen Ik rijd voornamelijk in de auto's en af en toe loop ik een wijk doordeweeks. Binnenkort komt daar ook de winkel bij Er hangt inderdaad veel van je collega's af, hebben zij niet dezelfde interesses of humor als jij, kan dat behoorlijk ergerend werken.

Sterkte met je rugpijn nog, ik hoop niet dat je er straks ineens toch veel last van krijgt.
    [..]

Het hele probleem met het samenvoegen is dat niemand meer vaste wijken zet. Er zijn een aantal samenvoegwerkplekken (tafels) en er staat een rij karretjes met ingegooide post. Het is dan de bedoeling dat je de wijk pakt die als eerste klaar moet staan (alhoewel dat ook niet helemaal klopt, maar dat is te uitgebreid ), alle wijken hebben namelijk een bepaalde eindtijd waarop ze klaar moeten staan. Als blijkt dat deze eindtijd niet gehaald wordt kan er besloten worden om meer mensen te laten samenvoegen om zodoende toch de eindtijd te halen.
    Hoe dat bij ons in de praktijk gaat, de verhalen van de sfeer binnen en ons personeelstekort (en de gevolgen daarvan) zal ik je besparen
    Het is inderdaad zeer vervelend dat allerlei verschillende mensen je wijk samenvoegen. Zelf heb ik op zaterdag een vrij lastige wijk om te lopen (een winkelstraat) en op straat loop ik dan ook nog wel eens te vloeken op het gepruts van mijn collega's binnen.
    Maargoed, je zou je collega's wel weg kunnen kicken van een wijk als je dat echt wil, maar dan moet wel zelf ook binnen werken.

Vandaag tijdens m'n haalrit en buslichting ook weer het nodige meegemaakt. De A12 was afgesloten als gevolg van een (dodelijk) ongeval, met als gevolg dat iedereen binnendoor moest rijden (de A4 en A13 stonden ook helemaal vast). Ik heb dus ook lekker achteraan mogen aansluiten en de haalrit en buslichting op een slakke tempo mogen rijden
    Nadat mijn dienst erop zat heb ik nog even een deel van de rit van een collega overgenomen, omdat hij het anders wel heel erg laat zou maken
    Mja, vroegah... (dwz voor de komst van de HSM) werd hier op 1 tijdstip alle diensten weggehaald. Als er dus nog iemand bezig was die wat achter op schema lag, was het dus gewoon diegene helpen, desnoods met de hele ploeg.. )
    Twitch.tv/bensel15
    pi_30144679
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 21:07 schreef Bensel het volgende:

[..]

Mja, vroegah... (dwz voor de komst van de HSM) werd hier op 1 tijdstip alle diensten weggehaald. Als er dus nog iemand bezig was die wat achter op schema lag, was het dus gewoon diegene helpen, desnoods met de hele ploeg.. )
    Klopt, bij ons ook, binnen vijf minuten een hele wijk gezet Alleen het met-z'n-allen-een-vakje-pakken-en-zetten gaat nu niet meer op, helaas
    pi_30145613
    Dat doen ze bij ons ook .... "Ja die moet vroeg weg,is voor de postbezorgster" ...iedereen bij die kast...5 mins en je bent klaar...maar oh nee hoor, niet dat ze het even bij iedereen doen...als ze t nou bij iedereen doen, ben je allemaal voor half 10 de deur uit :S
    † The 3 Kings †
      FOK!fotograaf woensdag 31 augustus 2005 @ 21:47:48 #183
    73911 ultra_ivo
    pi_30146038
    Het hangt er ook van af hoe goed de dienst gemaakt is. We hebben een paar diensten die gemaakt zijn door een linkshandige...
    pi_30150375
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 17:10 schreef texelonia het volgende:
    Ja Troeta, het is "gewoon rugpijn" aldus de bedrijfsarts. Moet nu dus oefeningen doen waardoor de klachten over zouden moeten gaan. Ik vind het wel okay omdat de afgelopen weken het alleen maar lastiger werd voor mij, en intussen de klachten niet minder zijn geworden. Nou dan kan het net zo goed bij het oude blijven dus... Loop nu al een jaar met deze klachten en het werd niet steeds erger, dus denk niet dat het erg snel uit de hand loopt. Ik hoop gewoon dat die oefeningen gaan helpen en dat ik snel een ander baantje vind
    O, hoop ook voor je dat die oefeningen helpen.
    Rugpijn is zo lastig, op een stoel kan je soms wel meer rugpijn oplopen.
    En nu geen rare postbodes meer om je heen
    pi_30151580
    D'r was vanmorgen wat onenigheid tussen de chauffeurs... D'r is een setje chauffeurs ter ondersteuning van de posbodes en er is een setje chauffeurs voor de postbezorgers.
    Mijn wijk voor vandaag was een ochtendwijk. De nabrengzakken hiervoor gaan om half tien met de chauffeur weg...
    De wijk wordt normaalgesproken door een postbezorger weggebracht, maar vandaag dus net even niet...

Uiteindelijk kwam het er op neer dat de postbode-chauffeur de postbezorger-chauffer verweet dat hij iedere dag de post voor de postbezorgers wegbrengt, en het standaard is dat hij dan ook de nabrengzakken voor dat codegebied meeneemt... Waar 'ie gelijk aan heeft.
    En de postbezorger-chauffeur zei daarop tegen de postbode-chauffeur dat strikt gesproken de nabrengzakken niet zijn taak zijn en hij ze dus niet hoeft mee te nemen als er geen wijk voor een postbezorger moet worden weggebracht... Waar 'ie dus ook gelijk aan heeft.

Uiteindelijke slachtoffer?
    Ikke, die na 'n halfuur op de zakken gewacht te hebben, behoorlijk chagrijnig terug naar het postkantoor fietste en daar aangekomen de nabrengzakken nog net zo zag liggen als ze 's ochtends waren achtergelaten.

Thuis aangekomen (pas om tien voor vijf ) werd ik trouwens binnen een half uur gebeld dat ik moest werken... Expeditieo...
    Bleek dat een of meerdere klojo's mij vrolijk op expeditie hebben gezet, zonder dat even te zeggen. Of beter, zonder het aan mij te vragen of ik het daar wel mee eens was...
    Ik ben zaterdagwerker... Het is dus onzin dat ik 's avonds in de expeditie te vinden ben... da's juist voor postbodes die niet aan hun uren komen, toch?

En dan is het ook nog 't vervelendste werk wat ik me kan indenken... Gelukkig een leuke vrouwelijke collega tegenover me, maar toch... Ik ga nog liever 'n hele dag HAH zetten... Als het dan toch geestdodend werk moet zijn, laat het dan wel werk zijn waar je je geest helemaal niet voor nodig hebt.

oExpeditie is het voorbereiden van de opgehaalde post voor het sorteercentrum (Zwolle)... Grofwerg moet je de post op zo'n manier in rode en blauwe bakken doen, dat de machine het makkelijk kan inlezen. En de post met postzegels hier van scheiden. (in omgekeerde volgorde, natuurlijk)
      donderdag 1 september 2005 @ 14:03:11 #186
    64276 9christensen
    Grolsch bier is gezond
    pi_30165334
    voor die IKEA boeken, krijg je daar ook nog extra voor betaald?
    Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
    [b]Enschede![/b]
    pi_30165473
    quote:
    Op donderdag 1 september 2005 14:03 schreef 9christensen het volgende:
    bonuspunten toch?
    pi_30165666
    quote:
    Op donderdag 1 september 2005 00:09 schreef Jordy-B het volgende:

Thuis aangekomen (pas om tien voor vijf ) werd ik trouwens binnen een half uur gebeld dat ik moest werken... Expeditieo...
    Bleek dat een of meerdere klojo's mij vrolijk op expeditie hebben gezet, zonder dat even te zeggen. Of beter, zonder het aan mij te vragen of ik het daar wel mee eens was...
    Ik ben zaterdagwerker... Het is dus onzin dat ik 's avonds in de expeditie te vinden ben... da's juist voor postbodes die niet aan hun uren komen, toch?
    Als je er geen zin aan hebt, doe het dan niet. Als dit niet tot jouw werkzaamheden behoort omdat je zaterdagwerker bent en ze hebben het je niet gevraagd, dan doe je het toch niet als je er geen zin in hebt?
    Dergelijke zaken zijn mij ook meermalen gebeurd. Eerst inplannen en vervolgens vragen of je kunt komen werken om vervolgens verontwaardigd te zijn als je zegt dat je andere plannen hebt en dat ze dus maar een ander moeten zoeken.
    pi_30165794
    quote:
    Op donderdag 1 september 2005 14:16 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Als je er geen zin aan hebt, doe het dan niet. Als dit niet tot jouw werkzaamheden behoort omdat je zaterdagwerker bent en ze hebben het je niet gevraagd, dan doe je het toch niet als je er geen zin in hebt?
    'k ben niet echt iemand die doodleuk niet komt omdat 'ie geen zin heeft, eigenlijk...

Gister had ik natuurlijk wel thuis kunnen blijven, maar dan hadden de andere mensen op de expeditie dubbel werk gehad, dan had de chauffeur zware vertraging gehad, dan wordt de post in Zwolle te laat aangeleverd, etc, etc...

'k ben dus gewoon gaan werken en zaterdag geef ik persoonlijk de roostermaker/groepsleider op z'n sodemieter.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 01-09-2005 14:26:25 ]
    pi_30165824
    quote:
    Op donderdag 1 september 2005 14:03 schreef 9christensen het volgende:
    hier krijgt men veertig minuten per honderd stuks.
    pi_30166950
    boh wat een geklungel met de HAH, hadden fitniss blaadje en quelle, die waren zo handig om een losse bestelkaart er tussenin te voegen, dus die viel iedere keer eruit!!!!
      donderdag 1 september 2005 @ 15:17:45 #192
    64276 9christensen
    Grolsch bier is gezond
    pi_30167578
    quote:
    Op donderdag 1 september 2005 14:08 schreef Elusive het volgende:

[..]

bonuspunten toch?
    owja volgens mij ik ook
    Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
    [b]Enschede![/b]
    pi_30169064
    Ik heb niet zoveel ervaring met het versturen van pakketjes dus ik dacht laat ik het aan jullie vragen.
    Ik wil een pakketje retour sturen, moet ik dan een pakketzegel erop plakken of hoeft dat niet?
    En als ik een pakketzegel erop moet plakken, welke moet ik dan gebruiken, AVG of AVP en wat is het verschil?
    Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
    Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
    Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
    Is he neither able nor willing? Then why call him God?
    pi_30169093
    quote:
    Op donderdag 1 september 2005 16:01 schreef Asskicker14 het volgende:
    Ik heb niet zoveel ervaring met het versturen van pakketjes dus ik dacht laat ik het aan jullie vragen.
    Ik wil een pakketje retour sturen, moet ik dan een pakketzegel erop plakken of hoeft dat niet?
    En als ik een pakketzegel erop moet plakken, welke moet ik dan gebruiken, AVG of AVP en wat is het verschil?
    ik heb geen idee
    Twitch.tv/bensel15
    pi_30169187
    quote:
    Op donderdag 1 september 2005 16:02 schreef Bensel het volgende:

[..]

ik heb geen idee
    Het is ook gericht aan TPG-medewerkers.
    pi_30169607
    quote:
    Op donderdag 1 september 2005 16:05 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Het is ook gericht aan TPG-medewerkers.
    ik ben ook TPG medewerker
    Twitch.tv/bensel15
    pi_30169658
    quote:
    Op donderdag 1 september 2005 16:16 schreef Bensel het volgende:

[..]

ik ben ook TPG medewerker
    Reageer dan alleen wanneer je iets nuttigs te zeggen hebt.
    Aan een reactie als 'Geen idee' heb ik namelijk ook niets.
    pi_30169764
    Als je een pakketje retour afzender wil sturen, dan is het toch niet zo moeilijk? aangezien er al betaald is.. Je kunt het gewoon afleveren bij een postkantoor geloof ik (die zetten er dan een leuk stickertje op, en hij gaat terug naar afzender..)
    Twitch.tv/bensel15
    pi_30169803
    quote:
    Op donderdag 1 september 2005 16:21 schreef Bensel het volgende:
    Als je een pakketje retour afzender wil sturen, dan is het toch niet zo moeilijk? aangezien er al betaald is.. Je kunt het gewoon afleveren bij een postkantoor geloof ik (die zetten er dan een leuk stickertje op, en hij gaat terug naar afzender..)
    Dus ik hoef geen pakketzegel te gebruiken, enkel afgeven en dat was het?
    Oke bedankt. Ik ga nu even naar de Business Point.
    pi_30170682
    quote:
    Op donderdag 1 september 2005 00:09 schreef Jordy-B het volgende:
    D'r was vanmorgen wat onenigheid tussen de chauffeurs... D'r is een setje chauffeurs ter ondersteuning van de posbodes en er is een setje chauffeurs voor de postbezorgers.
    Mijn wijk voor vandaag was een ochtendwijk. De nabrengzakken hiervoor gaan om half tien met de chauffeur weg...
    De wijk wordt normaalgesproken door een postbezorger weggebracht, maar vandaag dus net even niet...

Uiteindelijk kwam het er op neer dat de postbode-chauffeur de postbezorger-chauffer verweet dat hij iedere dag de post voor de postbezorgers wegbrengt, en het standaard is dat hij dan ook de nabrengzakken voor dat codegebied meeneemt... Waar 'ie gelijk aan heeft.
    En de postbezorger-chauffeur zei daarop tegen de postbode-chauffeur dat strikt gesproken de nabrengzakken niet zijn taak zijn en hij ze dus niet hoeft mee te nemen als er geen wijk voor een postbezorger moet worden weggebracht... Waar 'ie dus ook gelijk aan heeft.
    hihi, ze zouden een real life show over de post moeten maken, net zoals bij de parkeerwachters.
    pi_30173361
    hier was het gister ook leuk.. we hebben een afvoerpunt in oude pekelas en nieuwe pekela zitten. daarvoor zijn aparte containers, 1 voor tassden, en 1 voor bakken.. Nu had ik de mijne op de goede kar gezet, en werd dus normaal afgevoerd.. Wat bleek later, had de chauffeur gekeken naar een labeltje die per ongeluk nog aan de tas zat, en dacht dus dat er een dienst voor Oude Pekela in zat. ondertussen kregen wij telefoon dat die dienst niet in Nieuwe Pekela was.. en dat klopte dus ook..

en we hadden iemand in het team die vrij nieuw was.. Ze werd gevraagd om een bepaalde dienst in te pakken en op de kar te zetten.. Nu dachten wij dat ze dat ook gedaan had (kast was leeg), en we dachten er niet verder aan.. later werd er gebeld, waar die dienst bleef.. Wij dachten dat ie dus misshcien wel op de verkeerde container zat.. Ondertussen was de dienst aan het inpakken die er naast gezet werd, en ontdekte dat ik een straat miste.. bleek dus dat ze die bij die andere dienst had ingedaan.. dus werd de nood nog groter om die dienst te vinden.. Bleek hij gewoon nog vlakbij de kast te staan, op een tafeltje...
    Twitch.tv/bensel15
    pi_30174098
    inkrimping
    the best is yet to come undone
    pi_30174204
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 19:24 schreef Klonk het volgende:
    sinds de schoolleidingen te lui zijn om zelf een boekenfonds op te zetten en te het uitbesteden aan van dijk boeken "-_-
    pi_30178476
    quote:
    Op donderdag 1 september 2005 16:02 schreef Bensel het volgende:

[..]

ik heb geen idee
    Hey! Voor dat soort dingen ben ik hier
    Maar inderdaad, als het pakketje retour gaat (dus zonder geopend te zijn), kan je het gewoon afgeven. Mocht je niet te snel weer weggelopen zijn, krijg je nog een leuk verzendbewijsje met stempel mee.
    quote:
    Op donderdag 1 september 2005 14:21 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

hier krijgt men veertig minuten per honderd stuks.
    Wij twintig geloof ik Hier staat nog een half containertje met die boeken. Niemand weet waar ze voor zijn geloof ik, de rolcontainer staat heel de week al op dezelfde plek
    quote:
    Op donderdag 1 september 2005 14:16 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Dergelijke zaken zijn mij ook meermalen gebeurd. Eerst inplannen en vervolgens vragen of je kunt komen werken om vervolgens verontwaardigd te zijn als je zegt dat je andere plannen hebt en dat ze dus maar een ander moeten zoeken.
    Zoiets had ik afgelopen zaterdag ook met zakjes. Ik loop weer eens vrolijk binnen een rondje en iemand uit een ander team vraagt of ik twee zakjes naar een onderbus wil brengen (de zakken had ze bijna klaar). Ik vind het niet erg om wat extra te rijden, dus haal alvast een karretje voor die zakken. Kom ik vervolgens bij de rolcontainer van m'n eigen team, zie ik daar gewoon 4 zakken van een ander team tussen liggen bij het inladen. "Oja, of je die ook even wil wegbrengen"

Vandaag kwam er een klant bij het Business Point met zo'n 60 pakketten van 1 x 1 x 1 meter groot Er passen maar 2 tot 3 van die pakketten op een rolcontainer, en er kunnen maar zes rolcontainers in een Sprinter Toch maar even gebeld met het sorteercentrum of ze een grote vrachtwagen deze kant op wilde sturen (altijd handig, als dat zowat je buren zijn )

Zo, dat was mijn bijdrage weer voor vandaag
    pi_30178722
    Ik zit van half 9 tot 5 op kantoor nu van ma t/m vr IK WIL BUSLICHTEN
    † The 3 Kings †
      vrijdag 2 september 2005 @ 22:27:32 #206
    92756 es70
    Nee! Nu! Even! Niet!
    pi_30215971
    Deze week elke dag die f*cking HAH gehad .
    Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
    "The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
    pi_30216071
    quote:
    Op donderdag 1 september 2005 18:11 schreef Bensel het volgende:
    knip
    Oude Pekela! Krijg je de post aangeleverd uit Veendam of Winschoten? Ik weet niet meer of wij Oude/Nieuwe of beide in Veendam deden.
    pi_30216630
    Morgen weer klote samenvoegen.
    3e keer, ik wil de zethark terug!!!!!
    En alles zit door elkaar.
    Ik moet allemaal dingen en vakjes apart houden om ergens later tussen te stoppen er klopt echt geen reet van!!!!! STERF TPG MET JE FUCKING SAMMY V!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
    fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
      zaterdag 3 september 2005 @ 10:45:32 #209
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_30224444
    Hmm, ik dacht dat ik vandaag nog moest werken... Blijkt dat mijn contract op 31 augustus al is afgelopen, en ik derhalve zonder werk zit nu... Wel fijn dat ze dat pas zeggen als ik op de vestiging ben
    pi_30224768
    Zeg TPG medewerkers...
    afgelopen zaterdag is er een pakketje muziek naar mij toegestuurd vanuit USA...wanneer kan ik die zo ongeveer verwachten?

Reden dat ik is dat iemand uit Canada me wel eens een pakketje (beide even groot) heeft gestuurd op een dinsdag en dat kwam al aan op zaterdag hier
      FOK!fotograaf zaterdag 3 september 2005 @ 11:23:12 #211
    73911 ultra_ivo
    pi_30225099
    Dat hangt niet van de TPG af, maar van de douane.
    pi_30225589
    Thanks om te weten...want ik koop veel via eBay...
    Er komt natuurlijk een heleboel binnen vanuit America dus vandaar dat het natuurlijk even duurt,,,
    pi_30226287
    hier ook de hele week HAH!
    deze week flink gesolliciteerd,
    dinsdag avond vergedaring over kwaliteit en bezorging en toekomst post bezorgsters.
    pi_30226414
    Gelukkig was het vandaag minder druk dan afgelopen zaterdag. Toch was er nog redelijk wat post om te vossen.
    pi_30232679
    Ja, het was gelukkig veel minder 2e wijk weer met de Berlingo gedaan, en gratis naar t winkelcentrum gegaan, ff wat verjaardagcadeau's gekocht voor een maat (bij ons winkelcentrum moet je betaald parkeren ) + het was lekker weer dus een geslaagd daagje!
    † The 3 Kings †
    pi_30233286
    't was hier drukker dan vorige week...

Qua post was het vandaag vergelijkbaar met vorige week vrijdag, toen we de kampioen èn de caravan-editie van de kampioen hadden voor zowel de even als de oneven nummers.
    Oorzaak was het geweldige blad "eigen huis", wat bijna iedereen in mijn wijk krijgt. En één-of-andere enquête (enveloppen van A4-formaat... met 'n potloodje, want de mensen die 't ding moeten invullen zijn 'n stelletje arme sloebers die zich geen potloodje kunnen veroorloven. )
    pi_30238242
    quote:
    Op zaterdag 3 september 2005 17:02 schreef Jordy-B het volgende:
    't was hier drukker dan vorige week...

Qua post was het vandaag vergelijkbaar met vorige week vrijdag, toen we de kampioen èn de caravan-editie van de kampioen hadden voor zowel de even als de oneven nummers.
    Oorzaak was het geweldige blad "eigen huis", wat bijna iedereen in mijn wijk krijgt. En één-of-andere enquête (enveloppen van A4-formaat... met 'n potloodje, want de mensen die 't ding moeten invullen zijn 'n stelletje arme sloebers die zich geen potloodje kunnen veroorloven. )
    Hier vielen die potloden om de haverklap uit de envelop.. en soms was het niet te traceren waar ie nou vaandaan kwam.. dus maar gewoon zonder potloodje gedaan
    Twitch.tv/bensel15
      zaterdag 3 september 2005 @ 23:23:40 #218
    128955 Mojave
    hoi -- > doei
    pi_30244645
    ff snel vraagje tussendoor: Brief retour afzender sturen naar Zwitserland, hoe pak ik dat aan?
    FCT
    pi_30244763
    Adres, postcode en KIX code (verticale steepjes) doorstrepen en er duidelijk 'retour afzender' op zetten. Gewoon in de rode brievenbus en TPG handelt de rest af...
      zondag 4 september 2005 @ 06:48:59 #220
    128955 Mojave
    hoi -- > doei
    pi_30251397
    quote:
    Op zaterdag 3 september 2005 23:26 schreef MadGuy het volgende:
    Adres, postcode en KIX code (verticale steepjes) doorstrepen en er duidelijk 'retour afzender' op zetten. Gewoon in de rode brievenbus en TPG handelt de rest af...
    Geweldig van jullie, bedankt!
    FCT
    pi_30261553
    Ik mag zo weer bussenlichten
    Straks even wat eten en dan op naar kantoor!
    Heerlijk zonnetje erbij... ik vermaak me wel
    pi_30261895
    Nou ik heb ook weer om me over op te winden. Ik ben dus na 3 jaar dienstverband op 1 februari bij TPG vertrokken door dat masterplan gedoe. Het was uitgesloten dat ik na 3 maanden terug zou kunnen komen. Dit zou voor iedereen gelden en niet voor alleen voor mij. Dat zou ook wel naaierig zijn aangezien ik altijd klaar stond voor ze en een prima verstandhouding had. Elke keer als ze belden en met een wijkje zaten was ik bereid om hem te lopen.

Nu was ik dan ook verbaasd dat ik van de week voor de 3e keer een jongen (die ik even P. noem) in een TPG auto met TPG kleding zag rijden die er 1 maand, dus per 1 maart uit moest. Ik dacht meteen van: "het zou toch niet zo zijn dat hij wel terug mocht komen en ik niet?" Die jongen en ik zijn tegelijk bij TPG begonen en hij ging er 1 maand later uit. We hebben zelfs nog samen een trainig gehad in Groningen toen we net begonnen waren.

Navraag bij iemand die nu nog bij TPG werkt heeft geresulteerd tot het feit dat P. er per eind juli weer werkt nadat hij er dus 5 maand uit is geweest. Nu is er nog een jongen genaamd R. die ook binnenkort bij TPG terug mag komen na een afwezigheid van enkele maanden. Op zo'n moment als deze voel ik me gewoon genaaid. Waarom mogen P en R wel terug komen bij TPG al zaterdagmedewerkers en ik niet? Dat is toch ronduit vreemd te noemen? Ik zit er over te denken om binnenkort eens bij kantoor langs te gaan en aan de leidinggevende die ik altijd heb gehad, eens navraag te doen en te vragen of ik mijn oude zaterdagbaantje niet terug kan krijgen.

Of ben ik nou stom?
    pi_30261992
    dubbel.
      zondag 4 september 2005 @ 16:59:28 #224
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_30262033
    Hmm, ik hoop niet dat dat bij mij ook zo gaat; ik ben per 31 augustus weg bij de TPG, maar na 3-4 maanden mag ik weer solliciteren. Ook ik ben altijd bereid geweest iets extra's te doen, en dat wist de teamcoach ook, ze 'zou een goed woordje voor me doen'. Ach ja, ik zie wel waar het schip strandt.
    pi_30262155
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 16:59 schreef Adsum het volgende:
    Hmm, ik hoop niet dat dat bij mij ook zo gaat; ik ben per 31 augustus weg bij de TPG, maar na 3-4 maanden mag ik weer solliciteren. Ook ik ben altijd bereid geweest iets extra's te doen, en dat wist de teamcoach ook, ze 'zou een goed woordje voor me doen'. Ach ja, ik zie wel waar het schip strandt.
    Tsja, maar op deze manier klopt er dus wel helemaal niets van het masterplan he? Daarin was het juist de bedoeling dat zaterdagkrachten niet meer dan 3 contracten kregen en dat er postbezorgers voor in de plaats zouden komen. Op deze manier heeft het hele masterplan natuurlijk geen zin.
      zondag 4 september 2005 @ 17:05:03 #226
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_30262225
    Heeft het masterplan ooit zin gehad dan ?
    En ik wil geen postbezorger worden, voor die ¤ 2,63 kom ik mijn bed niet uit
    pi_30262277
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 17:05 schreef Adsum het volgende:
    Heeft het masterplan ooit zin gehad dan ?
    En ik wil geen postbezorger worden, voor die ¤ 2,63 kom ik mijn bed niet uit
    Je verdient toch wel meer dan 2,63 + 1,50 = 4,13 per uur als 18 jarige? Ik zat op 5,50 ofzo.
      zondag 4 september 2005 @ 17:09:11 #228
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_30262378
    Laats verdiend ¤ 5,92...
    Ex-klasgenote van mij is postbezorgster voor ¤ 2,63 per uur.
    pi_30262431
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 17:09 schreef Adsum het volgende:
    Laats verdiend ¤ 5,92...
    Ex-klasgenote van mij is postbezorgster voor ¤ 2,63 per uur.
    Wat een verschrikkelijk salaris! Is die ook 18?
      zondag 4 september 2005 @ 17:13:14 #230
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_30262517
    Ehm, nu wel geloof ik...
    Ik zat echt goed daar besef ik me nu, vakantiegeld, winstuitkering, goed uurloon... hmm
    pi_30262598
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 17:13 schreef Adsum het volgende:
    Ehm, nu wel geloof ik...
    Ik zat echt goed daar besef ik me nu, vakantiegeld, winstuitkering, goed uurloon... hmm
    Oh ja zeker. Winstuitkering krijg je helaas alleen als je in het nieuwe jaar minimaal 6 maanden hebt gewerkt. Bespottelijke regel. Ik heb hier zelfs nog TPG sokken, pet en sjaal.
      zondag 4 september 2005 @ 17:22:57 #232
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_30262856
    Ik heb allemaal die zooi ingeleverd, wtf moet ik met die meuk
    pi_30262902
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 17:22 schreef Adsum het volgende:
    Ik zat tot gister er nog over na te denken om de boel in te lijsten.
    pi_30263966
    quote:
    Ik heb de regenbroek gehouden. De eerste ging kapot, toen kreeg ik een hele goede nieuwe, maar dat is nooit opgeschreven. Die heb ik dus maar gehouden en de ouwe kapotte weer ingeleverd

Bedenk me alleen nu dat dat ding nog in m'n oude huis ligt. Binnenkort maar eens ophalen.
    pi_30270174
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 16:56 schreef Jaguarized het volgende:
    [...]
    Of ben ik nou stom?
    Nee.
    Je kan altijd verhaal gaan halen bij je (voormalig) teamcoach. Je toont in ieder geval interesse en dat kan alleen maar in je voordeel werken.
    Mocht de teamcoach onverwacht toch grof tegen je uitvallen: jammer dan, je ziet m toch nooit meer
    En in dat laatste geval ben je inderdaad behoorlijk genaaid.
    quote:
    Die regenbroek en regenjas zijn erg goed moet ik zeggen
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 17:06 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Je verdient toch wel meer dan 2,63 + 1,50 = 4,13 per uur als 18 jarige? Ik zat op 5,50 ofzo.
    Vanwaar die 1,50? Toeslagen voor de zaterdag en zondag krijgt een zaterdagmedewerker niet. Postbezorgers verdienen iets meer dan minimumloon. Zaterdagmedewerkers worden echt niet slecht betaald!
    pi_30276313
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 17:03 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Tsja, maar op deze manier klopt er dus wel helemaal niets van het masterplan he? Daarin was het juist de bedoeling dat zaterdagkrachten niet meer dan 3 contracten kregen en dat er postbezorgers voor in de plaats zouden komen. Op deze manier heeft het hele masterplan natuurlijk geen zin.
    Bij onze vestiging zijn die postbezorgers er juist ter vervanging van VUTtende fulltimers, niet ter vervanging van zaterdagkrachten. Daar valt ook niet echt de grootste besparing te behalen, de gemiddelde 18-jarige zaterdagkracht is per uur niet (veel) goedkoper dan een typische postbezorger (m/v) van tussen de 30-50 jaar. Er worden hier ook nog steeds zaterdagwerkers aangenomen (voor bepaalde tijd, dat wel).

Toen ik bij de TPG in dienst kwam als zaterdagbesteller kreeg ik ook een contract voor bepaalde tijd (vanwege Briefpost 2000 ), maar dat is later toch in een vast contract omgezet.
    pi_30276609
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 21:21 schreef Carport het volgende:

Vanwaar die 1,50? Toeslagen voor de zaterdag en zondag krijgt een zaterdagmedewerker niet. Postbezorgers verdienen iets meer dan minimumloon. Zaterdagmedewerkers worden echt niet slecht betaald!
    Met die 1,50 doel ik op wat een postbezorger minder zou verdienen. Ik sprak een collega vorig jaar en die moest er ook uit. Ze was zaterdagpostbode en liep ook regelmatig doordeweeks. TPG had haar aangeboden om als postbezorger te gaan werken waardoor ze (uiteraard) minder uren zou krijgen en 1,50 per uur minder aan salaris.
    quote:
    Op maandag 5 september 2005 00:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij onze vestiging zijn die postbezorgers er juist ter vervanging van VUTtende fulltimers, niet ter vervanging van zaterdagkrachten. Daar valt ook niet echt de grootste besparing te behalen, de gemiddelde 18-jarige zaterdagkracht is per uur niet (veel) goedkoper dan een typische postbezorger (m/v) van tussen de 30-50 jaar. Er worden hier ook nog steeds zaterdagwerkers aangenomen (voor bepaalde tijd, dat wel).

Toen ik bij de TPG in dienst kwam als zaterdagbesteller kreeg ik ook een contract voor bepaalde tijd (vanwege Briefpost 2000 ), maar dat is later toch in een vast contract omgezet.
    Dan heb je toch nog dikke mazzel gehad. Als ik 1,5 maand eerder was aangenomen dus ergens eind 2001, dan hadden ze mijn 3e contract ook voor onbepaalde tijd moeten maken aangezien onze vestigingsleider gezegd had dat iedereen die in 2002 of later was aangenomen, maximaal 3 contracten waarvan ook de 3e voor bepaalde tijd, kon krijgen.

Het slaat werkelijk waar nergens op en ik zit er ook over na te denken om binnenkort, op een nette manier, even "verhaal" te halen.
    pi_30277939
    De vestiging in mijn eigen buurt heeft een briefje op de deur hangen.
    Gezocht: Mannelijke postbezorgers tussen de 25 en 35 jaar, voor 9 uur per week.

Waarom geen vrouwen? Waarom die leeftijd?
    En 9 uur per week...lijkt me moelijk om zo iemand te vinden toch?
    pi_30277981
    Ik haat hsm en de manager, al 3 weken lang lopen alle vakjes door elkaar en die vent doet er niks aan
    fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
    pi_30288662
    Zit nu op stage,ein-de-lijk internet , dus dat dood weer wat tijd
    † The 3 Kings †
    pi_30288700
    quote:
    Op maandag 5 september 2005 01:42 schreef Troeta het volgende:
    De vestiging in mijn eigen buurt heeft een briefje op de deur hangen.
    Gezocht: Mannelijke postbezorgers tussen de 25 en 35 jaar, voor 9 uur per week.

Waarom geen vrouwen? Waarom die leeftijd?
    En 9 uur per week...lijkt me moelijk om zo iemand te vinden toch?
    Wel in die leeftijdscategorie. Wat is dat toch voor leeftijdsdiscriminatie?
    pi_30290937
    weet dat ze bij ons op de vestigng ook mensen zochten toen in er solliiteerde, waren mannen en vrouwen wel boven de 25 en tussen 5 en 1 uur per week.
    werken nu idd ook mannen als post bezorger. zelf werk ik zo'n 8 uur maar per week.
    de meeste andere ook rond de 8
    pi_30291167
    Bij ons hangt er wel een briefje van Zaterdag medewerkers gezocht,maar geen specifiek geslacht/leeftijd
    † The 3 Kings †
      dinsdag 6 september 2005 @ 14:43:25 #244
    12499 Hooghoudt
    Spassig und überraschend
    pi_30320768
    Een tip: voor je post in bussen bij een flat gaat doen moet je kijken of je wel de goede flat hebt.
    Nicht ärgern, nur wundern!
      dinsdag 6 september 2005 @ 14:53:00 #245
    113667 Keiichi
    Konnichiwa!
    pi_30321036
    Wie bezorgt hier pakjes in Breda?

Die mag z'n verhaal hier eens doen hoe ik mijn pakjes niet krijg en het ook niet te horen krijg waar het pakje dan WEL afgeleverd is
    pi_30321084
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 14:43 schreef Hooghoudt het volgende:
    Een tip: voor je post in bussen bij een flat gaat doen moet je kijken of je wel de goede flat hebt.
    tjsa vond het ook al raar ,dacht al dat ik enige was
    pi_30331429
    Zijn er hier ook mensen die op het postkantoor werken? Ik wil namelijk erg graag weten wat jullie met de oude ov-kaart doen als iemand 'm komt omwisselen. Gaat die de prullenbak in of wordt die opgestuurd naar de IB-Groep? Ik heb namelijk mijn kaart omgewisseld zonder de oude in te leveren, en ik weet dat het niet hoort en niet netjes is, maar twee ov's is toch wel een erg relaxed idee!
    *Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
    pi_30331687
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 20:22 schreef Naamah het volgende:
    Zijn er hier ook mensen die op het postkantoor werken? Ik wil namelijk erg graag weten wat jullie met de oude ov-kaart doen als iemand 'm komt omwisselen. Gaat die de prullenbak in of wordt die opgestuurd naar de IB-Groep? Ik heb namelijk mijn kaart omgewisseld zonder de oude in te leveren, en ik weet dat het niet hoort en niet netjes is, maar twee ov's is toch wel een erg relaxed idee!
    Je oude moet je inleveren, de IBG krijgt vanzelf van het postkantoor een bericht of de oude is ingeleverd. Zo is mij eens verteld.
    pi_30332134
    quote:
    Op maandag 5 september 2005 01:44 schreef Beach het volgende:
    Ik haat hsm en de manager, al 3 weken lang lopen alle vakjes door elkaar en die vent doet er niks aan
    Hoe bedoel je dat alle vakjes door elkaar lopen?

De volgorde van de vakjes, of echt dat de machine'vakjes' niet overeenkomen met de vakken in de kast qua huisnummers?

Als het de volgorde van de vakjes is, is de oplossing natuurlijk simpel: gewoon de machinepost met de gele kaart ertussen op de handgesorteerde post in de vakjes leggen voordat je begint te zetten... Vervolgens dus alle vakjes zetten (dit kan dan gewoon van linksboven naar rechtsonder, ofzo... kan je volledig op de automatische piloot doen) En als alles gezet is ga je het gewoon bundelen volgens het loopbriefje (of uit je hoofd)
    Voordeel van deze methode is dat je na het zetten van de wijk nog makkelijk de hersortering tussen de post kan zetten, voordat je hem opbundelt. En je hebt niet dat rooie bakje naast je staan/hangen.

Bij mij werkt deze methode het snelst en het makkelijkst. Het is ook de makkelijkste methode als je met meerdere mensen een wijkje moet zetten.

Als ik een vakje zet, zet ik trouwens eerst de grove post op volgorde en daarna voeg ik het pas samen met de machinepost... Deze extra stap lijkt meer werk, maar deze methode werkt voor mij een stuk vlotter dan het direct samenvoegen van ongesorteerde grove post met de machinepost.
    pi_30335398
    nou net een werkbespreking gehad met zo;n 25 postbezorgers, we moesten er vanuit gaan dat als het contract afloopt op 6 mensen na iedereen eruit gaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    dit sloeg toch nog hard in bij velen.
    wat ik zelf geen stijl vind is,we hebben toen we begonnen met werken, gezegd gekregen dat we post voor 12 uur hadden ,maar vanaf 17 okt, de dag dat machine gaat draaien is dat pas vanaf 14.00 uur!!
    ik snap best dat het niet anders kan ,maar ik weet niet hoe ik dat moet gaan doen met 2 kinderen,die om 3 uur school uit hebben.
    kreeg wel te horen maar even afwachten of dat ook klopt dat ik per 17 okt een ort ontslag krijg wegens reorganisatie,zodat ik zelf niet ontslag hoef te nemen.maar wil nog zien of het zo werkt.
    pi_30335716
    Balen Candygirl.
    Hoeveel zou je moeten werken op een dag? Als je je post pas krijgt om 14 uur terwijl je met kinderen zit, gaat dat niet echt werken. En dat terwijl de TPG juist de aandacht vestigt op moeders met kinderen als postbezorger, 'want die zijn dan weer op tijd thuis voor de kinderen'.
    pi_30336253
    Duidelijk dus weer veel gepruts bij de TPG Ik vrees nu al voor zaterdag
    † The 3 Kings †
      FOK!fotograaf dinsdag 6 september 2005 @ 22:42:21 #253
    73911 ultra_ivo
    pi_30336727
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 20:40 schreef Jordy-B het volgende:

Als ik een vakje zet, zet ik trouwens eerst de grove post op volgorde en daarna voeg ik het pas samen met de machinepost... Deze extra stap lijkt meer werk, maar deze methode werkt voor mij een stuk vlotter dan het direct samenvoegen van ongesorteerde grove post met de machinepost.
    Dat doe ik ook. Moet je wel de wijk goed kennen, of continu nakijken hoe een straat loopt. Mijn vaste wijken had ik 8=9 jaar geleden ook al, dus bij mij geen probleem met de kennis.
    pi_30336904
    Grove post sorteren doe ik alleen als de bakjes er nog niet zijn, anders doe je het 2 x, vind ik zelf redelijk a waste of time
    † The 3 Kings †
      dinsdag 6 september 2005 @ 22:50:28 #255
    47047 Herkauwer
    een dag niet gehuppeld .......
    pi_30337027
    Beste TPG medewerkers, even een vraagje tussendoor....

Vandaag vond ik het volgende in mijn brievenbus:

"
    Geachte bewoner,

TPG post wil het beste postbedrijf zijn en blijven. Daarbij streven wij naar een continue kwaliteitsverbetering van onze dienstverlening. Het correct bezorgen van uw poststukken staat hierbij centraal."

En dan nog wat meer, maar dat wil ik niet overtypen en ik verwacht dat jullie wel weten over wat voor een kaartje het gaat

Wat is het? En waarom krijg ik het
    Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
    pi_30337073
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 22:50 schreef Herkauwer het volgende:

"
    Geachte bewoner,

TPG post wil het beste postbedrijf zijn en blijven. Daarbij streven wij naar een continue kwaliteitsverbetering van onze dienstverlening. Het correct bezorgen van uw poststukken staat hierbij centraal."

En dan nog wat meer, maar dat wil ik niet overtypen en ik verwacht dat jullie wel weten over wat voor een kaartje het gaat

Reclame
      FOK!fotograaf dinsdag 6 september 2005 @ 22:51:49 #257
    73911 ultra_ivo
    pi_30337076
    Niks 2x. Je hoeft niet als een idioot te bladeren en de post staat netjes voor als je loopt, grote post achter, kleine post voor. Hoef je niet zo te zoeken voor de deur. En je hebt alle HSM-post al doorgekeken, de fouten heb je er op kantoor al uitgehaald. Loop jij maar eens een loop die voorbereid is volgens de regels, grove post simpel tussen de HSM-post gekwakt, alle sorteerfouten van de HSM er nog in. Dat werkt pas slecht.
      FOK!fotograaf dinsdag 6 september 2005 @ 22:52:59 #258
    73911 ultra_ivo
    pi_30337126
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 22:50 schreef Herkauwer het volgende:

"
    Geachte bewoner,

Ziet uit als de text van een kaartje van de 'Rotterdamse methode' Wordt gebruikt om de postbode te controleren en eventueel op z'n donder te geven.
      dinsdag 6 september 2005 @ 22:54:27 #259
    47047 Herkauwer
    pi_30337189
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 22:52 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ziet uit als de text van een kaartje van de 'Rotterdamse methode' Wordt gebruikt om de postbode te controleren en eventueel op z'n donder te geven.
    ja maar..... Hoe werkt het dan? Want nu ligt het bij mij in de bus..... die bezorger kan het toch ook gewoon weggooien...? Ik snap niet hoe het werkt
    pi_30337236
    Yep, dat zijn controlekaartjes. Die horen ze er tussenuit te vissen en mee terug te nemen. De postbode in kwestie heeft dat dus niet gedaan

Ivo, ik zet mn wijk op zaterdag toch zelf,dus da's geen probleem En iedereen weet hoe ik het gezet wil hebben mocht ik door de weeks ook werken,dus dat is ook geen probleem!
    † The 3 Kings †
      dinsdag 6 september 2005 @ 22:58:25 #261
    47047 Herkauwer
    pi_30337335
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 22:55 schreef TheSorrow het volgende:
    Yep, dat zijn controlekaartjes. Die horen ze er tussenuit te vissen en mee terug te nemen. De postbode in kwestie heeft dat dus niet gedaan

Ivo, ik zet mn wijk op zaterdag toch zelf,dus da's geen probleem En iedereen weet hoe ik het gezet wil hebben mocht ik door de weeks ook werken,dus dat is ook geen probleem!
    Dank je Nu snap ik het helemaal! Zal ik dan dit kaartje aan mijn deur hangen voor morgen dan
    pi_30337433
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 22:58 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Dank je Nu snap ik het helemaal! Zal ik dan dit kaartje aan mijn deur hangen voor morgen dan
    Met een briefje erbij met bovenstaande uitleg.
      dinsdag 6 september 2005 @ 23:02:44 #263
    47047 Herkauwer
    pi_30337533
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 23:00 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Met een briefje erbij met bovenstaande uitleg.
    hmm, ja maar.... ontvang ik daarna nog wel post dan of ben ik dan de sjaak? Ik verwacht namelijk nog 2 pakketjes
    pi_30337699
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 23:02 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

hmm, ja maar.... ontvang ik daarna nog wel post dan of ben ik dan de sjaak? Ik verwacht namelijk nog 2 pakketjes
    Dat ligt er maar net aan hoe die postbode het op vat he?
    pi_30337965
    Herkauwer...als je dat kaartje nou nog een keer leest, zie je staan dat je dat kaartje weg mag gooien

Jeetje candygirl...wat een raar gedoe daar.
    Ze mogen je post niet later geven hoor, geloof dat er na half 5 niet eens gelopen mag worden, dus dat red je zowiezo al niet.
    Maar je werktijden veranderen mag niet, misschien staat er wat in het CAOboekje.

Het lijkt er trouwens op dat ze al die "huisvrouwen" en ouderen toch maar niet meer willen.
    Tja, lastig he, werknemers die niet al te graag meewerken met dit soort veranderingen voor zo'n salaris..
    Wij hebben deze week ook een bespreking, op m'n vrije dag, maar ik ga toch maar ff.
    Gaat voornamelijk over het losse HAH wat w enu op proef hebben..

Correctie...wat de postbezorgers op proef hebben, de postbodes doen het voor hun zelf wel er tussen..
    pi_30338073
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 23:13 schreef Troeta het volgende:
    Herkauwer...als je dat kaartje nou nog een keer leest, zie je staan dat je dat kaartje weg mag gooien

Jeetje candygirl...wat een raar gedoe daar.
    Ze mogen je post niet later geven hoor, geloof dat er na half 5 niet eens gelopen mag worden, dus dat red je zowiezo al niet.
    Maar je werktijden veranderen mag niet, misschien staat er wat in het CAOboekje.

Het lijkt er trouwens op dat ze al die "huisvrouwen" en ouderen toch maar niet meer willen.
    Tja, lastig he, werknemers die niet al te graag meewerken met dit soort veranderingen voor zo'n salaris..
    Wij hebben deze week ook een bespreking, op m'n vrije dag, maar ik ga toch maar ff.
    Gaat voornamelijk over het losse HAH wat w enu op proef hebben..

Correctie...wat de postbezorgers op proef hebben, de postbodes doen het voor hun zelf wel er tussen..
    Wij hebben 19.30 hier wel eens meegemaakt...
      dinsdag 6 september 2005 @ 23:16:16 #267
    47047 Herkauwer
    pi_30338098
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 23:13 schreef Troeta het volgende:
    Klopt, maar er staat op dat dit een kwaliteitscontrole is... wilde eigenlijk meer weten waarom en hoe het werkt
    pi_30338100
    Hehe, dat blaadje is inderdaad iets wat de postbode liever niet bij je in de brievenbus had willen stoppen
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 23:02 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Als je dat bij mij had gedaan, zou ik je zeer dankbaar zijn en kom ik je pakjes graag brengen
      dinsdag 6 september 2005 @ 23:17:55 #269
    47047 Herkauwer
    pi_30338172
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 23:16 schreef Carport het volgende:
    Hehe, dat blaadje is inderdaad iets wat de postbode liever niet bij je in de brievenbus had willen stoppen
    [..]

Als je dat bij mij had gedaan, zou ik je zeer dankbaar zijn en kom ik je pakjes graag brengen
    Het heeft dus nog wel nut een dag later?
    pi_30338184
    Geachte bewoner,

De juiste postbezorging wordt door ons op verschillende manieren getoetst.
    Deze kwaliteitscontrolekaart is één van de middelen die wij hiervoor gebruiken.
    U kunt deze kwaliteitscontrolekaart gewoon weggooien.

Voor het eventueel ondervonden ongemak, bied ik u mijn verontschuldigingen aan.

Hoogachtend,

Rayonmanager
    pi_30338228
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 23:17 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Het heeft dus nog wel nut een dag later?
    Als het dezelfde postbode die wijk loopt wel. Ik zou het briefje dan inleveren onder het mom van: Deze zat nog in m'n borstzakje, ben ik gisteren vergeten eruit te halen
    pi_30338280
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 23:16 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Klopt, maar er staat op dat dit een kwaliteitscontrole is... wilde eigenlijk meer weten waarom en hoe het werkt
    rechtsboven staat een nummer, daarmee kunnen ze het controleren.
    Weet niet hoe ze daar zijn, maar het is hier geen ramp als je er 1 niet hebt.
    En een dag later heeft niet veel zin, want dan zijn ze al gecontroleerd.

Ik heb er hier trouwens nog 5 liggen, haha, vergeten om in m'n vakje te doen..
      dinsdag 6 september 2005 @ 23:20:38 #273
    47047 Herkauwer
    pi_30338285
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 23:19 schreef Carport het volgende:

[..]

Als het dezelfde postbode die wijk loopt wel. Ik zou het briefje dan inleveren onder het mom van: Deze zat nog in m'n borstzakje, ben ik gisteren vergeten eruit te halen
    Ach, ik ga het gewoon doen, plak dat ding wel op mijn deur.... Moet ik of de buurman wel post krijgen morgen
    pi_30338301
    Troeta, hoe komt het dat jij die tekst letterlijk kan posten?
    Blablabla, we posten te snel hierzo
    pi_30338396
    Jaquarized, half 8?? pfff
    Maar officieel mag het toch niet??

Zie boven je carport

*We zijn geen slowchat helden
    pi_30338638
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 23:20 schreef Troeta het volgende:

[..]

rechtsboven staat een nummer, daarmee kunnen ze het controleren.
    Weet niet hoe ze daar zijn, maar het is hier geen ramp als je er 1 niet hebt.
    En een dag later heeft niet veel zin, want dan zijn ze al gecontroleerd.

Ik heb er hier trouwens nog 5 liggen, haha, vergeten om in m'n vakje te doen..
    Bij ons wordt er zeker wel op gelet. Als je een keer wat te weinig van die briefjes hebt ingeleverd wordt er gevraagd of je thuis even goed wil zoeken, maar als het te vaak gebeurt krijg je toch echt wel een gesprek...
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 23:20 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Ach, ik ga het gewoon doen, plak dat ding wel op mijn deur.... Moet ik of de buurman wel post krijgen morgen
    Volgens mij moet je morgen HAH krijgen dus dan moet de postbode sowieso naar de brievenbus lopen, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. Het lijkt me trouwens wel grappig om zo'n briefje op een deur geplakt tegen te komen
    pi_30338814
    Ik heb trouwens de openingspost een beetje veranderd. Aangezien we nu ook concurrentie hebben van de AH-medewerkers met hun eigen topic, kunnen wij ons niet laten kennen natuurlijk
    pi_30338944
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 23:22 schreef Troeta het volgende:
    Jaquarized, half 8?? pfff
    Maar officieel mag het toch niet??

Zie boven je carport

*We zijn geen slowchat helden
    Nee mag ook niet maar het was zo'n vergeten dienstje waarvoor ze nog een aantal mensen hadden opgetrommeld. Er stond nog een steunzak....

@Carport: OP aangepast?
    pi_30339455
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 23:36 schreef Jaguarized het volgende:
    @Carport: OP aangepast?
    Niet de OP van dit topic, maar heb in een tekstbestandje wat dingetjes aangepast
    pi_30339471
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 23:50 schreef Carport het volgende:

[..]

Niet de OP van dit topic, maar heb in een tekstbestandje wat dingetjes aangepast
    Van...?
    pi_30339566
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 23:50 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Van...?
    Staat op m'n computer, maar ik zal het hier even posten als voorproefje Op- en aanmerkingen zijn welkom

--------------

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TPG'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Laatste 3 delen:
    [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 11
    [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
    [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13

Handige linkjes voor klanten:
    TPG voor Thuis
    Posttarieven
    Juist adresseren
    Verhuisservice
    Bewaarservice
    Postzegeluitgiften

TPG Business

Veel gebruikte afkortingen en termen:
    HSM = HuisNummerSorteermachine
    VOS = Vroege Ochtend Sorteering
    Lola = Los en Laad ruimte

Overige linkjes:
    Over TPG
    TPG en Vlaaien
    TPG en klagen
    TPG wordt TNT

Intranet TPG'ers
    TPG Spaarpuntenprogramma

Én, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

En Alexxxxx: Ik ben zo vrij geweest om één van jouw foto's te gebruiken, mocht je dat liever niet willen moet je het maar even laten weten
    pi_30339624
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 23:53 schreef Carport het volgende:

[..]

Staat op m'n computer, maar ik zal het hier even posten als voorproefje Op- en aanmerkingen zijn welkom

--------------

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

[afbeelding]
    Laatste 3 delen:
    [afbeelding] [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 11
    [afbeelding] [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
    [afbeelding] [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13

Handige linkjes voor klanten:
    [afbeelding] TPG voor Thuis
    [afbeelding] Posttarieven
    [afbeelding] Juist adresseren
    [afbeelding] Verhuisservice
    [afbeelding] Bewaarservice
    [afbeelding] Postzegeluitgiften[afbeelding]

[afbeelding] TPG Business

Veel gebruikte afkortingen en termen:
    [afbeelding] HSM = HuisNummerSorteermachine
    [afbeelding] VOS = Vroege Ochtend Sorteering
    [afbeelding] Lola = Los en Laad ruimte

Overige linkjes:
    [afbeelding] Over TPG
    [afbeelding] TPG en Vlaaien
    [afbeelding] TPG en klagen
    [afbeelding] TPG wordt TNT

[afbeelding] Intranet TPG'ers
    [afbeelding] TPG Spaarpuntenprogramma

Én, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

[afbeelding]

En Alexxxxx: Ik ben zo vrij geweest om één van jouw foto's te gebruiken, mocht je dat liever niet willen moet je het maar even laten weten
    Ziet er leuk uit. Kan je me de txt er van ff mailen? Heb ik hem ook ff, kan jij deel 14 doen.
    pi_30340054
    Mooie OP!!
    En dat AH-topic kan toch niet aan ons tippen!
    pi_30340189
    HAH is ook wel een veelgebruikte afkorting...
    pi_30340204
    Dan moeten we dit topic nog wel ff vollullen of ligt Carport al op 1 oor?
    pi_30340229
    quote:
    Op woensdag 7 september 2005 00:11 schreef Jordy-B het volgende:
    Heb m toegevoegd
    pi_30340240
    quote:
    Op woensdag 7 september 2005 00:11 schreef Jordy-B het volgende:
    Ik zet hem er ff bij.
    pi_30340252
    quote:
    Op woensdag 7 september 2005 00:11 schreef Jaguarized het volgende:
    Dan moeten we dit topic nog wel ff vollullen of ligt Carport al op 1 oor?
    Zo heel veel hoeven we niet meer hè, dan blijf ik nog even wakker
    pi_30340300
    Wanneer gaan we meeten
    Volgens mij woont echt iedereen in een andere uithoek van 't land
    pi_30340352
    quote:
    Op woensdag 7 september 2005 00:13 schreef Carport het volgende:

[..]

Zo heel veel hoeven we niet meer hè, dan blijf ik nog even wakker
    Nog een post of 15 ofzo? Zet jij hem er maar ff bij en mail hem dan maar weer ff anders hebben we straks 2 versies.
    pi_30340390
    quote:
    Op woensdag 7 september 2005 00:17 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nog een post of 15 ofzo? Zet jij hem er maar ff bij en mail hem dan maar weer ff anders hebben we straks 2 versies.
    Ja, is goed. Kan iemand die OP anders op een host ofzo gooien, dan kan iedereen m openen.
    pi_30340413
    quote:
    Op woensdag 7 september 2005 00:18 schreef Carport het volgende:

[..]

Ja, is goed. Kan iemand die OP anders op een host ofzo gooien, dan kan iedereen m openen.
    www.putfile.com
    pi_30340443
    Oh die doet geen txt zie ik.
    pi_30340458
    quote:
    Op woensdag 7 september 2005 00:19 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

www.putfile.com
    Thanks!
    pi_30340462
    quote:
    Op woensdag 7 september 2005 00:19 schreef Jaguarized het volgende:
    Oh die doet geen txt zie ik.
    Ja, ik zie t ook
    pi_30340493
    Ik moet vrijdag waarschijnlijk weer werken
    pi_30340506
    Wiki een idee?
    pi_30340536
    Een hele wiki gaan maken voor de TPG, is dat niet een beetje te veel van t goede?
    pi_30340558
    quote:
    Op woensdag 7 september 2005 00:22 schreef Carport het volgende:
    Een hele wiki gaan maken voor de TPG, is dat niet een beetje te veel van t goede?
    Heb al een pagina aangemaakt. Moet alleen ff de nieuwe code hebben.
    pi_30340568
    quote:
    Op woensdag 7 september 2005 00:22 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Heb al een pagina aangemaakt. Moet alleen ff de nieuwe code hebben.
    Die mail ik je
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')