abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29716040

Hét klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TPG Post & TNT.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TPG'ers zijn van harte welkom!

Vorige delen:
  • [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deelt 4 wat dus deel 9 moet zijn.
  • [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 10
  • [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12

Het vorige deel ging onder andere over:
  • Telefoonboeken
  • Huis aan huis
  • TNT kleding
  • Elastieken schieten
  • HSM

Handige linkjes:
    TPG voor Thuis: Klik
    TPG Business: Klik
    Over TPG: Klik
    Posttarieven: Klik
    Verhuisservice: Klik
    Postzegeluitgiften: Klik
    Juist adresseren: Klik
    Bewaarservice: Klik
    Intranet TPG'ers: Klik
    TPG en Vlaaien: Klik
    TPG en klagen: Klik
    TPG wordt TNT: Klik
    TPG Spaarpuntenprogramma: Klik
  • Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_29716085
    Hoi, ik ben nog steeds geen medewerker, maar nog wel een fan En ik fotografeer TNT en TPG auto's

Merk en type: Scania P230
    Eigenaar: TNT
    Land van herkomst: Nederland
    Datum: 15-8-2005
    Fotograaf/Bron: Alex Miedema
    pi_29716412
    We hebben een fan .

Zouden ze het op prijs stellen als ik aangeef in december weg te willen gaan? .
    Als dat al mogelijk is natuurlijk .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_29716483
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 12:43 schreef OMG het volgende:
    We hebben een fan .

Tuurlijk, dan komt er toch hulp zat.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_29718374
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 12:43 schreef OMG het volgende:
    We hebben een fan .

Ik zou dan in elk geval zo regelen dat je nog wel die kerstbonus meepikt
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
    pi_29719080
    Ik heb het vorige topic gemist, maar wat is er zo vervelend aan telefoonboeken?
    Toen op het kantoor waar ik werkte de zaterdagwerkers nog de telefoonboeken mochten doen was dat echt de meest gezellige periode van het jaar. Lekker met 3-4 man een auto volgooien en dan een wijk door die dingen bezorgen.
    Nou moet ik wel zeggen dat Enschede een van de weinige regio's is met dikke telefoongidsen waardoor het iets anders bezorgen is. Echt overal aanbellen.
    A mind with a heart of it's own
    pi_29721297
    degene die ik moest opleleiden kwam niet opdagen
    nu mag ik de laatste week van de vakantie ook nog lopen
    pi_29721505
    Lang leve de proefperiode, zonder probleem zo'n figuur eruit gooien

Wij hebben een keer een meisje gehad die op maandag geen zin had om alles te bezorgen, heeft ze anderhalve bundel in de rode bus ergens in de wijk gegooid. Jammer dat dit werd gezien door een collega van een ander kantoor. Een paar telefoontjes verder en ontslag was een feit
    pi_29722258
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 15:49 schreef DrMarten het volgende:
    Lang leve de proefperiode, zonder probleem zo'n figuur eruit gooien

Wij hebben een keer een meisje gehad die op maandag geen zin had om alles te bezorgen, heeft ze anderhalve bundel in de rode bus ergens in de wijk gegooid. Jammer dat dit werd gezien door een collega van een ander kantoor. Een paar telefoontjes verder en ontslag was een feit
    Je hoeft niet eens in je proefperiode te zitten om voor zoiets eruit te vliegen. Valt onder werkweigering.
    Vandaag weer een containertje of 4 ANWB binnen gekregen. Dat wordt dus morgen weer slepen.
    pi_29723234
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 16:14 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Je hoeft niet eens in je proefperiode te zitten om voor zoiets eruit te vliegen. Valt onder werkweigering.
    Vandaag weer een containertje of 4 ANWB binnen gekregen. Dat wordt dus morgen weer slepen.
    Ware het niet dat zij het stellig bleef ontkennen. Dan moet je moeilijk doen met bewijzen en getuigschriften e.d. (niet dat dat een heel erg probleem zou zijn) en dat is gewoon een rompslomp die je niet wil.
    Nu was het simpel, bus lichten, post naar kantoor, post na laten kijken door degene die de wijk klaar had gemaakt (had ze niet zelf gedaan), bevestiging krijgen dat die post die dag op kantoor was geweest, telefoontje naar betreffende muts dat ze de volgende dag haar spullen in moest leveren en daarna niet meer terug hoefde te komen.
    pi_29723922
    Sinds vandaag staan de pallets met Ikea boeken er... en ga ik er geen wegbrengen, want ik werk er vanaf volgende week niet meer

Wel veel post vandaag, die TV-gidsen en de Kampioen
    Ever higher. Ever better.
    pi_29724705
    maandag bij ons begonnen met huisnr sortering...

gelukkig ben ik zelf zaterdagpostbode en heb ik er nog niks mee te maken gehad, maar hoor nu al 'mooie' verhalen
      woensdag 17 augustus 2005 @ 18:06:54 #13
    102735 Zoot
    12:50, press return..
    pi_29725460
    Oh een TPG reeks (*Zelf vakantiebezorger)

*TVP*
    pi_29725643
    Eey,

Wat leuk, een topic over tpg!
    Heb eigenlijk geen zin om alles wat voorafgaand is door te lezen.
    Maar zitten hier ook post bezorgsters uit landgraaf bij?
    Ik werk zelf als postbezorgster zo'n 10 maanden bij de post.
    Maar er gaat veel veranderen door de machines.
    . en of ik mijn contract verlengd krijg is nog maar de vraag.
    It takes years to built trust,
    And a few seconds to destroy it...
    pi_29727474
    Ik heb de lading ikea boeken gezien, ik ben bang Iets van 20 pallets vol met die 8rlijke dingen
    † The 3 Kings †
      woensdag 17 augustus 2005 @ 19:24:15 #16
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_29727559
    sinds wanneer kunnen kinderen hun boeken niet meer op school ophalen, had vandaag meer dan 50 van die loeizware takke pakjes
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_29728335
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 19:24 schreef Klonk het volgende:
    sinds wanneer kunnen kinderen hun boeken niet meer op school ophalen, had vandaag meer dan 50 van die loeizware takke pakjes
    dat komt omdat van dijk zonodig meer wil verdienen
    pi_29728792
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 14:19 schreef DrMarten het volgende:
    Ik heb het vorige topic gemist, maar wat is er zo vervelend aan telefoonboeken?
    Toen op het kantoor waar ik werkte de zaterdagwerkers nog de telefoonboeken mochten doen was dat echt de meest gezellige periode van het jaar. Lekker met 3-4 man een auto volgooien en dan een wijk door die dingen bezorgen.
    Nou moet ik wel zeggen dat Enschede een van de weinige regio's is met dikke telefoongidsen waardoor het iets anders bezorgen is. Echt overal aanbellen.
    Telefoonboeken lopen vond geloof ik niemand erg. 's Avonds met elkaar die boeken wegbrengen was altijd hartstikke gezellig. Het was ook niet verplicht, dus je had altijd gemotiveerde mensen. Ik vind het echt jammer dat ze naar de concurrent zijn gegaan
    De IKEA-gidsen zijn alleen wel iets minder leuk Die gaan gewoon mee als HAH en dat wordt dus sjouwen met je post en de rest van je HAH.
      woensdag 17 augustus 2005 @ 20:10:32 #19
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_29729060
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 19:49 schreef sk888er het volgende:

[..]

dat komt omdat van dijk zonodig meer wil verdienen
    de paracetamol fabrikant doet goeie zaken, dat staat vast
    pi_29738486
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 20:01 schreef Carport het volgende:

[..]

Telefoonboeken lopen vond geloof ik niemand erg. 's Avonds met elkaar die boeken wegbrengen was altijd hartstikke gezellig. Het was ook niet verplicht, dus je had altijd gemotiveerde mensen. Ik vind het echt jammer dat ze naar de concurrent zijn gegaan
    De IKEA-gidsen zijn alleen wel iets minder leuk Die gaan gewoon mee als HAH en dat wordt dus sjouwen met je post en de rest van je HAH.
    Ikea deden wij op dezelfde manier als de telefoonboeken, gewoon een auto volgooien, 2 of 3 man erin en lopen maar
    pi_29757562
    Vandaag 13 pallets Ikea gelost. Hopelijk blijft iedereen met z'n poten van de onderste pallets af. Geeft zo'n enorme zooi als dubbelgestekte pallets omdonderen.
    pi_29758545
    niemand uit landgraaf???
    vandaag van die ellendige kleine boekjes erbij met korting couponnen,
    ahhhhh!!!
    pi_29760600
    DIe krengen had ik er ook bij. Hele loop met de schoudertas kunnen lopen. Normaal kan ik 'm na de eerste 3 rondjes opbergen.
    pi_29760728
    ja maar was vergeten mijn tas mee te nemen, dus kon ik steeds maar kleine stukken pakken anders vielen ze op de grond, ( wat ook gebeurd is :-( )
    waar werk jij ?
    pi_29760943
    Kantoor Maastricht-Korvetweg
    pi_29761046
    Idd, wat een kut reclame was dat
    Ook veel dikke post ertussen vandaag, zo´n 65+ magazine (en die zitten er veel in mijn wijk)...
    Voor morgen verwacht ik niet zo veel, voor mijn wijk is er iig al geen reclame
    pi_29763612
    Bij mij anders wel, dubbel.
    Morgen ook maar eens kijken hoe het met de 3e lastige persoon in mijn wijk zit.
    Die hebben we al eens een paar keer aangesproken op zijn brievenbus. Miniscul geval met een rozenstruik ervoor. Vandaag heeft 'ie z'n voordeur openstaan. Ik gooi dus z'n post&HAH op de mat. Begint hij in een keer enorm uit te varen tegen me. Ik moest de post in de brievenbus doen anders had ik de laaste keer bij hem post bezorgd. Ik maak hem er vriendelijk op attent dat zijn brievenbus niet aan de normen voldoet. Dat doet zijn woede niet verminderen. Ik maak het rondje over het plein af, kom ik weer bij hem in de buurt. Hij is binnen geweest en staat met een ijzeren staafje (niet al te dik/stevig) voor z'n deur. Ik zou die staaf in m'n nek krijgen als ik nog een keer de post op de mat zou gooien. In het voorbijlopen informeer ik vriendleijk of ik dit als bedrijging moet opvatten. Meneer is trouwens behoorlijk op leeftijd en niet al te sterk/snel. Als ie echt lastig wordt ben ik toch sneller weg dan hij achter me aan kan komen.
    pi_29767673
    quote:
    Op donderdag 18 augustus 2005 21:21 schreef ultra_ivo het volgende:
    verhaal knip
    Dit is dus weldegelijk een bedreiging . Ik zou het iig melden op kantoor, heb je nog grote kans dat hij verplicht zijn brievenbus moet veranderen.

Meld hier wel even wat je gaat doen ben namelijk wel heel benieuwd
    pi_29768163
    Dat is het 3e geval in dezelfde wijk. Meneer is trouwens niet helemaal goed bij, daarom vat ik het niet zo zwaar op.
    pi_29768297
    ook mensen hier die bij TPG sorteercentrum werken??
    Ik doe dit al meer dan een jaar en het bevalt me goed/
    pi_29768604
    Een jaar of 6 geleden was ik een half jaar uitgeleend aan SC Den Bosch. Beste baantje wat ik ooit bij de post heb gehad.
    pi_29769157
    de ANWB MOET dood met hun pauper 10cm dikke reclamefolders
    pi_29771438
    Goed gezegd elusive!!
    haha, wat was de post zwaar zeg..kreeg m'n karretje bijna niet vooruit.
    En dan ook nog eens veel post..en ik heb nog steeds mijn zomerdalstraat erbij..en die kut ikeaboeken.
    Niks gezelligs aan aan die ikeadingen, er staan pallets vol en je zoekt maar uit wanneer je het wegbrengt deze week.
    En dan elke dag nog gewone HAH erbij.

Het word me allemaal te veel, haha
    Gister stond er een ouwe vent in zijn tuintje ongeduldig op de post te wachten, dus ik geef dat aan hem en de reclame erbij.
    Loop ik 2 huizen verder roept ie me terug met "HEY HEY"
    Dus ik ga maar ff, zegt ie op een hele rare toon "Zal ik je wat leren?"
    Loopt ie naar z'n deur en wijst hij op de Nee nee sticker. "Dit betekent, geen reclame"
    Dus ik antwoord natuurlijk heel kattig dat ie er toch voor stond en niet door hem heen kan kijken zegt ie dat ie me niks kwalijk neemt ofzo hoor.
    Tsss...zeg het dan normaal...

Maar ja...ik heb het dus ff gehad met hard werken voor weinig geld en ik ben zo moe en heb elke avond koppijn, dus ik denk dat ik me volgende week maar ziek ga melden.

O en tex, ik las in het speeltuinbankje dat je binnendienst kreeg...is dat gewoon post sorteren dan?
    Ik hoop dat je het gaat redden enzo met die tijden, maar laat je niet dwingen hoor.
    Wat niet kan, dat kan niet.
      vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:28:10 #34
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_29780348
    Man, vandaag echt relaxed weinig post, geen HAH, geen aangetekenden, en geen gezeik over de planning
    pi_29783251
    Nou, hopelijk is het morgen hier ook rustig. De Makro hebben we vorige week al gehad, dus die kan er in ieder geval niet bij zitten.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_29784525
    WAT EEN KUTHAH... echt niet normaal, van die kleine kutboekjes met kortingsbonnen erin ofzo, hoevaak die niet op de grond gegaan zijn...
    † The 3 Kings †
    pi_29784926
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 01:35 schreef Troeta het volgende:

O en tex, ik las in het speeltuinbankje dat je binnendienst kreeg...is dat gewoon post sorteren dan?
    Ik hoop dat je het gaat redden enzo met die tijden, maar laat je niet dwingen hoor.
    Wat niet kan, dat kan niet.
    Gewoon sorteren idd. Echt niks aan, en wat werken daar suffe mensen zeg... Voornamelijk mannen van over de 30 en dan met een heel flauwe humor. Was me ook al opgevallen toen ik tijdens mn zwangerschap een tijdje daar binnen heb gewerkt trouwens. Maar goed. hopelijk is het maar tijdelijk.
    Heb wel kunnen afspreken dat ik maar 3 dagen binnen werk en dan iets meer uren, omdat ik op de andere 2 dagen op die uren dus geen opvang kon regelen. Dus dat scheelt weer
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
    pi_29784949
    Owjah wij hadden ook kut HAH Van die grote A4 enveloppen van de gemeente, dus ook nog eens voor álle huizen
    ©Dumbo
      vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:24:00 #39
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_29790229
    quote:
    Op donderdag 18 augustus 2005 23:53 schreef Elusive het volgende:
    de ANWB MOET dood met hun pauper 10cm dikke reclamefolders
    boekhandel van dijk ook, godver, ik heb het nu echt wel gezien met die zware kut pakketen met boeken
    pi_29790309
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 19:24 schreef Klonk het volgende:

[..]

boekhandel van dijk ook, godver, ik heb het nu echt wel gezien met die zware kut pakketen met boeken
    Ken je die radioreclame van Bol.com? Ik hoop voor jou dat die niet aanslaat
      vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:31:03 #41
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_29790410
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 19:27 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ken je die radioreclame van Bol.com? Ik hoop voor jou dat die niet aanslaat
    zo erg als 60 adressen in 1 wijk die alleen maar zware kutdozen hebben zal het niet worden.
    pi_29804326
    Jippie, ik mag weer.
    pi_29806890
    Jezus, ik kan niet eens vrij krijgen op za 17 december, de 1e verjaardag van m'n zoontje. Ik weet dat je eigenlijk geen vrij kan krijgen in december, maar kom op zeg, 4 fucking maanden van tevoren!

Ik ga gewoon ontslag nemen op 1 november, ben ik 1 december weg en zoeken ze het maar uit met kun kut kerst periode
    ©Dumbo
    pi_29808975
    bleeh klote spinnen, vandaag wel 10 keer met m'n hasses recht door zo'n spinnenweb gelopen
    alle spinnen mogen van mij nu ook dood
    pi_29809545
    Jeetje Tex...lekker meegaand zijn ze weer zeg.
    Ze wilden toch zo graag huisvrouwen als postbezorgers, dan moeten ze ook met verjaardagen en dat soort dingen rekening houden.
    Wat denken ze wel niet, dat die paar kerstkaarten belangrijker zijn dan zijn eerste verjaardag.
    Als je nou geen nieuwe baan hebt tegen die tijd, gewoon ziek melden op die dag.
    Of zeg per 1 november op met die reden erbij, wedden dat je dan ineens vrij krijgt

Irritant he Elusive, bij mij hangen ze ook in elke voortuin.

Hebben jullie dit gelezen? Postbode verzamelt post in kelder
    pi_29809639
    Zo, lekker betaald gekregen vandaag, ik stond er echt van te kijken zoveel was het
    pi_29809998
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 13:16 schreef Elusive het volgende:
    bleeh klote spinnen, vandaag wel 10 keer met m'n hasses recht door zo'n spinnenweb gelopen
    alle spinnen mogen van mij nu ook dood
    frusty elusive
    pi_29810785
    Troeta, ik had idd ook al bedacht om me desnoods ziek te melden.
    Maar het is de laatste tijd het ene gezeik na het andere gezeik en ik vind het gewoon echt niet leuk meer werken zo, dus ik wil gewoon weg.
    Heb maandag sollicitatie dus met een beetje geluk...
    ©Dumbo
    pi_29811912
    Ik heb mezelf in kunnen houden
    Ik had een envelop in mn handen met ik denk zo 5 muntjes van 2 euro, dus ik dacht zo van zal wel een verjaardag zijn. En ja hoor er hingen slingers buiten.
    Ik zo aanbellen bij die mensen deed er een meisje van denk ik 10 open. Ik feliciteerde der maar en gaf die envelop
    pi_29812050
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 13:37 schreef Troeta het volgende:
    Hebben jullie dit gelezen? Postbode verzamelt post in kelder
    Dat is een leuke voor in de OP.

* Jaguarized gaat dat in de OP zetten.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')