sinds de schoolleidingen te lui zijn om zelf een boekenfonds op te zetten en te het uitbesteden aan van dijk boeken "-_-quote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:24 schreef Klonk het volgende:
sinds wanneer kunnen kinderen hun boeken niet meer op school ophalen, had vandaag meer dan 50 van die loeizware takke pakjes
Hey! Voor dat soort dingen ben ik hierquote:
Wij twintig geloof ikquote:Op donderdag 1 september 2005 14:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
hier krijgt men veertig minuten per honderd stuks.
Zoiets had ik afgelopen zaterdag ook met zakjes. Ik loop weer eens vrolijk binnen een rondje en iemand uit een ander team vraagt of ik twee zakjes naar een onderbus wil brengen (de zakken had ze bijna klaar). Ik vind het niet erg om wat extra te rijden, dus haal alvast een karretje voor die zakken. Kom ik vervolgens bij de rolcontainer van m'n eigen team, zie ik daar gewoon 4 zakken van een ander team tussen liggen bij het inladen. "Oja, of je die ook even wil wegbrengen"quote:Op donderdag 1 september 2005 14:16 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als je er geen zin aan hebt, doe het dan niet. Als dit niet tot jouw werkzaamheden behoort omdat je zaterdagwerker bent en ze hebben het je niet gevraagd, dan doe je het toch niet als je er geen zin in hebt?
Dergelijke zaken zijn mij ook meermalen gebeurd. Eerst inplannen en vervolgens vragen of je kunt komen werken om vervolgens verontwaardigd te zijn als je zegt dat je andere plannen hebt en dat ze dus maar een ander moeten zoeken.
Oude Pekela!quote:Op donderdag 1 september 2005 18:11 schreef Bensel het volgende:
knip
Hier vielen die potloden om de haverklap uit de envelop.. en soms was het niet te traceren waar ie nou vaandaan kwam.. dus maar gewoon zonder potloodje gedaanquote:Op zaterdag 3 september 2005 17:02 schreef Jordy-B het volgende:
't was hier drukker dan vorige week...
Qua post was het vandaag vergelijkbaar met vorige week vrijdag, toen we de kampioen čn de caravan-editie van de kampioen hadden voor zowel de even als de oneven nummers.
Oorzaak was het geweldige blad "eigen huis", wat bijna iedereen in mijn wijk krijgt. En één-of-andere enquęte (enveloppen van A4-formaat... met 'n potloodje, want de mensen die 't ding moeten invullen zijn 'n stelletje arme sloebers die zich geen potloodje kunnen veroorloven.)
Geweldig van jullie, bedankt!quote:Op zaterdag 3 september 2005 23:26 schreef MadGuy het volgende:
Adres, postcode en KIX code (verticale steepjes) doorstrepen en er duidelijk 'retour afzender' op zetten. Gewoon in de rode brievenbus en TPG handelt de rest af...
Tsja, maar op deze manier klopt er dus wel helemaal niets van het masterplan he? Daarin was het juist de bedoeling dat zaterdagkrachten niet meer dan 3 contracten kregen en dat er postbezorgers voor in de plaats zouden komen. Op deze manier heeft het hele masterplan natuurlijk geen zin.quote:Op zondag 4 september 2005 16:59 schreef Adsum het volgende:
Hmm, ik hoop niet dat dat bij mij ook zo gaat; ik ben per 31 augustus weg bij de TPG, maar na 3-4 maanden mag ik weer solliciteren. Ook ik ben altijd bereid geweest iets extra's te doen, en dat wist de teamcoach ook, ze 'zou een goed woordje voor me doen'. Ach ja, ik zie wel waar het schip strandt.
Je verdient toch wel meer dan 2,63 + 1,50 = 4,13 per uur als 18 jarige? Ik zat op 5,50 ofzo.quote:Op zondag 4 september 2005 17:05 schreef Adsum het volgende:
Heeft het masterplan ooit zin gehad dan ?
En ik wil geen postbezorger worden, voor die ¤ 2,63 kom ik mijn bed niet uit![]()
Wat een verschrikkelijk salaris! Is die ook 18?quote:Op zondag 4 september 2005 17:09 schreef Adsum het volgende:
Laats verdiend ¤ 5,92...
Ex-klasgenote van mij is postbezorgster voor ¤ 2,63 per uur.
Oh ja zeker. Winstuitkering krijg je helaas alleen als je in het nieuwe jaar minimaal 6 maanden hebt gewerkt. Bespottelijke regel.quote:Op zondag 4 september 2005 17:13 schreef Adsum het volgende:
Ehm, nu wel geloof ik...
Ik zat echt goed daar besef ik me nu, vakantiegeld, winstuitkering, goed uurloon... hmm
Ik zat tot gister er nog over na te denken om de boel in te lijsten.quote:Op zondag 4 september 2005 17:22 schreef Adsum het volgende:
Ik heb allemaal die zooi ingeleverd, wtf moet ik met die meuk
Ik heb de regenbroek gehouden. De eerste ging kapot, toen kreeg ik een hele goede nieuwe, maar dat is nooit opgeschreven. Die heb ik dus maar gehouden en de ouwe kapotte weer ingeleverdquote:Op zondag 4 september 2005 17:22 schreef Adsum het volgende:
Ik heb allemaal die zooi ingeleverd, wtf moet ik met die meuk![]()
Nee.quote:
Die regenbroek en regenjas zijn erg goed moet ik zeggenquote:Op zondag 4 september 2005 17:22 schreef Adsum het volgende:
Ik heb allemaal die zooi ingeleverd, wtf moet ik met die meuk![]()
Vanwaar die 1,50? Toeslagen voor de zaterdag en zondag krijgt een zaterdagmedewerker niet. Postbezorgers verdienen iets meer dan minimumloon. Zaterdagmedewerkers worden echt niet slecht betaald!quote:Op zondag 4 september 2005 17:06 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Je verdient toch wel meer dan 2,63 + 1,50 = 4,13 per uur als 18 jarige? Ik zat op 5,50 ofzo.
Bij onze vestiging zijn die postbezorgers er juist ter vervanging van VUTtende fulltimers, niet ter vervanging van zaterdagkrachten. Daar valt ook niet echt de grootste besparing te behalen, de gemiddelde 18-jarige zaterdagkracht is per uur niet (veel) goedkoper dan een typische postbezorger (m/v) van tussen de 30-50 jaar. Er worden hier ook nog steeds zaterdagwerkers aangenomen (voor bepaalde tijd, dat wel).quote:Op zondag 4 september 2005 17:03 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Tsja, maar op deze manier klopt er dus wel helemaal niets van het masterplan he? Daarin was het juist de bedoeling dat zaterdagkrachten niet meer dan 3 contracten kregen en dat er postbezorgers voor in de plaats zouden komen. Op deze manier heeft het hele masterplan natuurlijk geen zin.
Met die 1,50 doel ik op wat een postbezorger minder zou verdienen. Ik sprak een collega vorig jaar en die moest er ook uit. Ze was zaterdagpostbode en liep ook regelmatig doordeweeks. TPG had haar aangeboden om als postbezorger te gaan werken waardoor ze (uiteraard) minder uren zou krijgen en 1,50 per uur minder aan salaris.quote:Op zondag 4 september 2005 21:21 schreef Carport het volgende:
Vanwaar die 1,50? Toeslagen voor de zaterdag en zondag krijgt een zaterdagmedewerker niet. Postbezorgers verdienen iets meer dan minimumloon. Zaterdagmedewerkers worden echt niet slecht betaald!
Dan heb je toch nog dikke mazzel gehad. Als ik 1,5 maand eerder was aangenomen dus ergens eind 2001, dan hadden ze mijn 3e contract ook voor onbepaalde tijd moeten maken aangezien onze vestigingsleider gezegd had dat iedereen die in 2002 of later was aangenomen, maximaal 3 contracten waarvan ook de 3e voor bepaalde tijd, kon krijgen.quote:Op maandag 5 september 2005 00:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij onze vestiging zijn die postbezorgers er juist ter vervanging van VUTtende fulltimers, niet ter vervanging van zaterdagkrachten. Daar valt ook niet echt de grootste besparing te behalen, de gemiddelde 18-jarige zaterdagkracht is per uur niet (veel) goedkoper dan een typische postbezorger (m/v) van tussen de 30-50 jaar. Er worden hier ook nog steeds zaterdagwerkers aangenomen (voor bepaalde tijd, dat wel).
Toen ik bij de TPG in dienst kwam als zaterdagbesteller kreeg ik ook een contract voor bepaalde tijd (vanwege Briefpost 2000), maar dat is later toch in een vast contract omgezet.
Wel in die leeftijdscategorie. Wat is dat toch voor leeftijdsdiscriminatie?quote:Op maandag 5 september 2005 01:42 schreef Troeta het volgende:
De vestiging in mijn eigen buurt heeft een briefje op de deur hangen.
Gezocht: Mannelijke postbezorgers tussen de 25 en 35 jaar, voor 9 uur per week.
Waarom geen vrouwen? Waarom die leeftijd?
En 9 uur per week...lijkt me moelijk om zo iemand te vinden toch?
tjsa vond het ook al raar ,dacht al dat ik enige wasquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:43 schreef Hooghoudt het volgende:
Een tip: voor je post in bussen bij een flat gaat doen moet je kijken of je wel de goede flat hebt.
Je oude moet je inleveren, de IBG krijgt vanzelf van het postkantoor een bericht of de oude is ingeleverd. Zo is mij eens verteld.quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:22 schreef Naamah het volgende:
Zijn er hier ook mensen die op het postkantoor werken? Ik wil namelijk erg graag weten wat jullie met de oude ov-kaart doen als iemand 'm komt omwisselen. Gaat die de prullenbak in of wordt die opgestuurd naar de IB-Groep? Ik heb namelijk mijn kaart omgewisseld zonder de oude in te leveren, en ik weet dat het niet hoort en niet netjes is, maar twee ov's is toch wel een erg relaxed idee!
Hoe bedoel je dat alle vakjes door elkaar lopen?quote:Op maandag 5 september 2005 01:44 schreef Beach het volgende:
Ik haat hsm en de manager, al 3 weken lang lopen alle vakjes door elkaar en die vent doet er niks aan![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |