abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 september 2005 @ 17:05:03 #226
110777 Adsum
Is present!
pi_30262225
Heeft het masterplan ooit zin gehad dan ?
En ik wil geen postbezorger worden, voor die ¤ 2,63 kom ik mijn bed niet uit
Ever higher. Ever better.
pi_30262277
quote:
Op zondag 4 september 2005 17:05 schreef Adsum het volgende:
Heeft het masterplan ooit zin gehad dan ?
En ik wil geen postbezorger worden, voor die ¤ 2,63 kom ik mijn bed niet uit
Je verdient toch wel meer dan 2,63 + 1,50 = 4,13 per uur als 18 jarige? Ik zat op 5,50 ofzo.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 4 september 2005 @ 17:09:11 #228
110777 Adsum
Is present!
pi_30262378
Laats verdiend ¤ 5,92...
Ex-klasgenote van mij is postbezorgster voor ¤ 2,63 per uur.
pi_30262431
quote:
Op zondag 4 september 2005 17:09 schreef Adsum het volgende:
Laats verdiend ¤ 5,92...
Ex-klasgenote van mij is postbezorgster voor ¤ 2,63 per uur.
Wat een verschrikkelijk salaris! Is die ook 18?
  zondag 4 september 2005 @ 17:13:14 #230
110777 Adsum
Is present!
pi_30262517
Ehm, nu wel geloof ik...
Ik zat echt goed daar besef ik me nu, vakantiegeld, winstuitkering, goed uurloon... hmm
pi_30262598
quote:
Op zondag 4 september 2005 17:13 schreef Adsum het volgende:
Ehm, nu wel geloof ik...
Ik zat echt goed daar besef ik me nu, vakantiegeld, winstuitkering, goed uurloon... hmm
Oh ja zeker. Winstuitkering krijg je helaas alleen als je in het nieuwe jaar minimaal 6 maanden hebt gewerkt. Bespottelijke regel. Ik heb hier zelfs nog TPG sokken, pet en sjaal.
  zondag 4 september 2005 @ 17:22:57 #232
110777 Adsum
Is present!
pi_30262856
Ik heb allemaal die zooi ingeleverd, wtf moet ik met die meuk
pi_30262902
quote:
Op zondag 4 september 2005 17:22 schreef Adsum het volgende:
Ik zat tot gister er nog over na te denken om de boel in te lijsten.
pi_30263966
quote:
Ik heb de regenbroek gehouden. De eerste ging kapot, toen kreeg ik een hele goede nieuwe, maar dat is nooit opgeschreven. Die heb ik dus maar gehouden en de ouwe kapotte weer ingeleverd

Bedenk me alleen nu dat dat ding nog in m'n oude huis ligt. Binnenkort maar eens ophalen.
A mind with a heart of it's own
pi_30270174
quote:
Op zondag 4 september 2005 16:56 schreef Jaguarized het volgende:
[...]
Of ben ik nou stom?
Nee.
Je kan altijd verhaal gaan halen bij je (voormalig) teamcoach. Je toont in ieder geval interesse en dat kan alleen maar in je voordeel werken.
Mocht de teamcoach onverwacht toch grof tegen je uitvallen: jammer dan, je ziet m toch nooit meer
En in dat laatste geval ben je inderdaad behoorlijk genaaid.
quote:
Die regenbroek en regenjas zijn erg goed moet ik zeggen
quote:
Op zondag 4 september 2005 17:06 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Je verdient toch wel meer dan 2,63 + 1,50 = 4,13 per uur als 18 jarige? Ik zat op 5,50 ofzo.
Vanwaar die 1,50? Toeslagen voor de zaterdag en zondag krijgt een zaterdagmedewerker niet. Postbezorgers verdienen iets meer dan minimumloon. Zaterdagmedewerkers worden echt niet slecht betaald!
pi_30276313
quote:
Op zondag 4 september 2005 17:03 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Tsja, maar op deze manier klopt er dus wel helemaal niets van het masterplan he? Daarin was het juist de bedoeling dat zaterdagkrachten niet meer dan 3 contracten kregen en dat er postbezorgers voor in de plaats zouden komen. Op deze manier heeft het hele masterplan natuurlijk geen zin.
Bij onze vestiging zijn die postbezorgers er juist ter vervanging van VUTtende fulltimers, niet ter vervanging van zaterdagkrachten. Daar valt ook niet echt de grootste besparing te behalen, de gemiddelde 18-jarige zaterdagkracht is per uur niet (veel) goedkoper dan een typische postbezorger (m/v) van tussen de 30-50 jaar. Er worden hier ook nog steeds zaterdagwerkers aangenomen (voor bepaalde tijd, dat wel).

Toen ik bij de TPG in dienst kwam als zaterdagbesteller kreeg ik ook een contract voor bepaalde tijd (vanwege Briefpost 2000 ), maar dat is later toch in een vast contract omgezet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_30276609
quote:
Op zondag 4 september 2005 21:21 schreef Carport het volgende:

Vanwaar die 1,50? Toeslagen voor de zaterdag en zondag krijgt een zaterdagmedewerker niet. Postbezorgers verdienen iets meer dan minimumloon. Zaterdagmedewerkers worden echt niet slecht betaald!
Met die 1,50 doel ik op wat een postbezorger minder zou verdienen. Ik sprak een collega vorig jaar en die moest er ook uit. Ze was zaterdagpostbode en liep ook regelmatig doordeweeks. TPG had haar aangeboden om als postbezorger te gaan werken waardoor ze (uiteraard) minder uren zou krijgen en 1,50 per uur minder aan salaris.
quote:
Op maandag 5 september 2005 00:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij onze vestiging zijn die postbezorgers er juist ter vervanging van VUTtende fulltimers, niet ter vervanging van zaterdagkrachten. Daar valt ook niet echt de grootste besparing te behalen, de gemiddelde 18-jarige zaterdagkracht is per uur niet (veel) goedkoper dan een typische postbezorger (m/v) van tussen de 30-50 jaar. Er worden hier ook nog steeds zaterdagwerkers aangenomen (voor bepaalde tijd, dat wel).

Toen ik bij de TPG in dienst kwam als zaterdagbesteller kreeg ik ook een contract voor bepaalde tijd (vanwege Briefpost 2000 ), maar dat is later toch in een vast contract omgezet.
Dan heb je toch nog dikke mazzel gehad. Als ik 1,5 maand eerder was aangenomen dus ergens eind 2001, dan hadden ze mijn 3e contract ook voor onbepaalde tijd moeten maken aangezien onze vestigingsleider gezegd had dat iedereen die in 2002 of later was aangenomen, maximaal 3 contracten waarvan ook de 3e voor bepaalde tijd, kon krijgen.

Het slaat werkelijk waar nergens op en ik zit er ook over na te denken om binnenkort, op een nette manier, even "verhaal" te halen.
pi_30277939
De vestiging in mijn eigen buurt heeft een briefje op de deur hangen.
Gezocht: Mannelijke postbezorgers tussen de 25 en 35 jaar, voor 9 uur per week.

Waarom geen vrouwen? Waarom die leeftijd?
En 9 uur per week...lijkt me moelijk om zo iemand te vinden toch?
pi_30277981
Ik haat hsm en de manager, al 3 weken lang lopen alle vakjes door elkaar en die vent doet er niks aan
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_30288662
Zit nu op stage,ein-de-lijk internet , dus dat dood weer wat tijd
† The 3 Kings †
pi_30288700
quote:
Op maandag 5 september 2005 01:42 schreef Troeta het volgende:
De vestiging in mijn eigen buurt heeft een briefje op de deur hangen.
Gezocht: Mannelijke postbezorgers tussen de 25 en 35 jaar, voor 9 uur per week.

Waarom geen vrouwen? Waarom die leeftijd?
En 9 uur per week...lijkt me moelijk om zo iemand te vinden toch?
Wel in die leeftijdscategorie. Wat is dat toch voor leeftijdsdiscriminatie?
pi_30290937
weet dat ze bij ons op de vestigng ook mensen zochten toen in er solliiteerde, waren mannen en vrouwen wel boven de 25 en tussen 5 en 1 uur per week.
werken nu idd ook mannen als post bezorger. zelf werk ik zo'n 8 uur maar per week.
de meeste andere ook rond de 8
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_30291167
Bij ons hangt er wel een briefje van Zaterdag medewerkers gezocht,maar geen specifiek geslacht/leeftijd
† The 3 Kings †
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:43:25 #244
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_30320768
Een tip: voor je post in bussen bij een flat gaat doen moet je kijken of je wel de goede flat hebt.
Nicht ärgern, nur wundern!
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:53:00 #245
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_30321036
Wie bezorgt hier pakjes in Breda?

Die mag z'n verhaal hier eens doen hoe ik mijn pakjes niet krijg en het ook niet te horen krijg waar het pakje dan WEL afgeleverd is
pi_30321084
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:43 schreef Hooghoudt het volgende:
Een tip: voor je post in bussen bij een flat gaat doen moet je kijken of je wel de goede flat hebt.
tjsa vond het ook al raar ,dacht al dat ik enige was
pi_30331429
Zijn er hier ook mensen die op het postkantoor werken? Ik wil namelijk erg graag weten wat jullie met de oude ov-kaart doen als iemand 'm komt omwisselen. Gaat die de prullenbak in of wordt die opgestuurd naar de IB-Groep? Ik heb namelijk mijn kaart omgewisseld zonder de oude in te leveren, en ik weet dat het niet hoort en niet netjes is, maar twee ov's is toch wel een erg relaxed idee!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_30331687
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:22 schreef Naamah het volgende:
Zijn er hier ook mensen die op het postkantoor werken? Ik wil namelijk erg graag weten wat jullie met de oude ov-kaart doen als iemand 'm komt omwisselen. Gaat die de prullenbak in of wordt die opgestuurd naar de IB-Groep? Ik heb namelijk mijn kaart omgewisseld zonder de oude in te leveren, en ik weet dat het niet hoort en niet netjes is, maar twee ov's is toch wel een erg relaxed idee!
Je oude moet je inleveren, de IBG krijgt vanzelf van het postkantoor een bericht of de oude is ingeleverd. Zo is mij eens verteld.
pi_30332134
quote:
Op maandag 5 september 2005 01:44 schreef Beach het volgende:
Ik haat hsm en de manager, al 3 weken lang lopen alle vakjes door elkaar en die vent doet er niks aan
Hoe bedoel je dat alle vakjes door elkaar lopen?

De volgorde van de vakjes, of echt dat de machine'vakjes' niet overeenkomen met de vakken in de kast qua huisnummers?

Als het de volgorde van de vakjes is, is de oplossing natuurlijk simpel: gewoon de machinepost met de gele kaart ertussen op de handgesorteerde post in de vakjes leggen voordat je begint te zetten... Vervolgens dus alle vakjes zetten (dit kan dan gewoon van linksboven naar rechtsonder, ofzo... kan je volledig op de automatische piloot doen) En als alles gezet is ga je het gewoon bundelen volgens het loopbriefje (of uit je hoofd)
Voordeel van deze methode is dat je na het zetten van de wijk nog makkelijk de hersortering tussen de post kan zetten, voordat je hem opbundelt. En je hebt niet dat rooie bakje naast je staan/hangen.

Bij mij werkt deze methode het snelst en het makkelijkst. Het is ook de makkelijkste methode als je met meerdere mensen een wijkje moet zetten.

Als ik een vakje zet, zet ik trouwens eerst de grove post op volgorde en daarna voeg ik het pas samen met de machinepost... Deze extra stap lijkt meer werk, maar deze methode werkt voor mij een stuk vlotter dan het direct samenvoegen van ongesorteerde grove post met de machinepost.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30335398
nou net een werkbespreking gehad met zo;n 25 postbezorgers, we moesten er vanuit gaan dat als het contract afloopt op 6 mensen na iedereen eruit gaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dit sloeg toch nog hard in bij velen.
wat ik zelf geen stijl vind is,we hebben toen we begonnen met werken, gezegd gekregen dat we post voor 12 uur hadden ,maar vanaf 17 okt, de dag dat machine gaat draaien is dat pas vanaf 14.00 uur!!
ik snap best dat het niet anders kan ,maar ik weet niet hoe ik dat moet gaan doen met 2 kinderen,die om 3 uur school uit hebben.
kreeg wel te horen maar even afwachten of dat ook klopt dat ik per 17 okt een ort ontslag krijg wegens reorganisatie,zodat ik zelf niet ontslag hoef te nemen.maar wil nog zien of het zo werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')