abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29197283
quote:
Marokkanen slaan Lieuwe van Gogh in elkaar

Gepubliceerd op donderdag 28 juli 2005

De zoon van de vermoorde cineast en columnist Theo van Gogh is na de moord op zijn vader twee keer op straat in elkaar geslagen door Marokkanen.
Dat hebben de ouders van de filmmaker gezegd in het actualiteitenprogramma Nova.

En de politie doet niets
De politie, die was gebeld, kwam volgens hen niet opdagen nadat hun kleinzoon was toegetakeld. "Dat zijn hele drama's geweest'', zei de vader van Theo van Gogh. Volgens zijn vrouw, Anneke van Gogh, was er geen directe aanleiding voor de incidenten. "Hij liep met de hond buiten in de Amsterdamse Watergraafsmeer en toen zeiden ze: 'heet jij Van Gogh?' Toen zei Lieuwe 'nee' natuurlijk, maar toen hebben ze hem toch gepakt'', zei ze.

Ook in de straat in Amsterdam-Oost waar Theo van Gogh woonde, de Pythagorrasstraat, zijn Marokkaanse jongeren geweest die vroegen waar Lieuwe woonde. De buren hebben toen de politie gewaarschuwd, maar die kwam niet, aldus de moeder van de vermoorde filmmaker.

School
Op de school van Lieuwe in Amsterdam-Zuid is hij aan het einde van het jaar naar een andere klas in een ander gebouw overgeplaatst, omdat hij werd gepest door allochtonen met opmerkingen als 'maar goed dat je vader dood is'.

Volgens de moeder van Theo van Gogh is het nog altijd 'moeilijk' voor haar kleinzoon, die in de puberteit zit. Hij is wel over naar de volgende klas'. "Hij doet z'n best'', zei ze.

'De enige juiste straf'
'De enige juiste straf' noemde de moeder van Van Gogh in Het Parool de levenslange gevangenisstraf van Mohammed B. "Ja, natuurlijk hebben wij hierop gehoopt." Voor Anneke van Gogh was de vertoning van de foto's van de twee messen en het pistool waarmee haar zoon was vermoord, het moeilijkst. En daarnaast uiteraard ook de nauwkeurige omschrijving van hoe de moord precies werd gepleegd.

In Het Parool hekelt Anneke van Gogh ook de verstikkende politieke correctheid die ons land lange tijd in een stevige greep hield. "Ik hield in mijn verhaal voor de rechtbank een pleidooi voor het vrije woord en ik riep op niet te zwichten voor dit soort terreur. Dat was natuurlijk om te onderstrepen dat we steeds benauwder worden om onze mening te geven, en dat door steeds meer mensen de moslims uit de wind worden gehouden.

Dat is al jaren bezig. Daar mocht je niks van zeggen, want dan werd je voor racist uitgemaakt" In het kader daarvan refereert ze ook aan stadsdeelvoorzitter Verbeet van Amsterdam Oost-Watergraafsmeer die een monument voor Van Gogh niet aandurft omdat het maar 'onrust zou geven in de wijk,' maar die wel, zoals Anneke van Gogh in Nova zei, 'in de voorste rijen van een herdenkingsoptocht meeliep voor een dode Marokkaanse tasjesdief'.

Over het slotwoord van Mohammed B.: "het verwonderde mij in hoge mate, ik zat op het puntje van mijn stoel. Hij keek mij aan, ik keek hem aan, maar wat hij zei was rare wartaal."

AIVD en OM
De ouders hekelden verder de volgens hen gebrekkige samenwerking tussen de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst en het Openbaar Ministerie. Volgens hen heeft de AIVD in de maanden voorafgaande aan de moord aanvankelijk geweigerd het OM ambtsberichten te geven op basis van telefoontaps van Mohammed B., de 27-jarige Marokkaan die tot levenslang werd veroordeeld voor de moord op Van Gogh.

Na drie weken vroeg het OM volgens Anneke van Gogh opnieuw om de gegevens. "Toen zeiden ze: we hebben de taps vernietigd'', zei ze, omdat er geen reden was om ze te bewaren. "In mijn tijd gooide men niet zo gauw iets weg'', zei haar man, die bij de geheime dienst heeft gewerkt.

Volgens de moeder van Van Gogh heeft de AIVD fouten gemaakt. "Als ze er alert op waren geweest, was Theo misschien niet dood geweest'', zei ze. Het is volgens haar man 'een raadsel' waarom de AIVD het afgeluisterde materiaal niet langer heeft bewaard.
Bron: Planet

Politie gaat eindelijk iets doen:
quote:
Politie onderzoekt beschuldiging ouders Van Gogh

Gepubliceerd op donderdag 28 juli 2005

De Amsterdamse politie gaat onderzoek doen naar het verhaal van de ouders van Theo van Gogh, woensdagavond in NOVA. Zij zeiden dat Lieuwe, de zoon van Van Gogh, in elkaar is geslagen door Marokkanen en dat de politie niet kwam opdagen.
De politie heeft 'met zorg kennisgenomen' van de beschuldiging en neemt het verhaal 'bijzonder serieus'. Inmiddels wordt onderzocht wat er binnen de politie van de incidenten bekend is.

Drama’s
De ouders van de cineast vertelden in NOVA dat Lieuwe na de moord op zijn vader twee keer op straat in elkaar geslagen door Marokkanen. De gewaarschuwde politie kwam volgens hen niet opdagen. ”Dat zijn hele drama’s geweest.”

Volgens Anneke van Gogh was er geen directe aanleiding voor de aanvallen op Lieuwe. “Hij liep met de hond buiten in de Amsterdamse Watergraafsmeer en toen zeiden ze: ‘heet jij Van Gogh?’ Toen zei Lieuwe ‘nee’ natuurlijk, maar toen hebben ze hem toch gepakt”, zei ze.

School
Anneke van Gogh zegt dat Marokkaanse jongeren ook in de Pythagorasstraat, waar haar vermoorde zoon woonde, kwamen vragen waar Lieuwe woonde. “De buren hebben de politie gewaarschuwd, maar die kwam niet.”

Ook op school is Lieuwe gepest met de dood van zijn vader. Aan het einde van het jaar is hij zelfs naar een andere klas in een ander gebouw overgeplaatst, omdat hij steeds opmerkingen als 'maar goed dat je vader dood is' te horen kreeg.

Rechercheurs van de politie in Amsterdam nemen donderdag nog contact op met mevrouw Van Gogh om over de kwestie te praten.
Bron: Planet

Fok Frontpage hierover: Zoon Theo van Gogh in elkaar geslagen
Vorige topic: Zoon van Van Gogh 2 keer in elkaar geslagen door marokkanen
GS hierover: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/006532.html
Nu.nl
NOVA uitzending met ouders Theo van Gogh

Hier verder...

[ Bericht 50% gewijzigd door pberends op 28-07-2005 12:21:07 ]
pi_29197306
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:13 schreef pberends het volgende:
Hier verder...
bedankt
pi_29197316
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:13 schreef pberends het volgende:
Hier verder...
Lekker handig om de oude topic volledig te verwijderen ...
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:14:53 #4
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_29197325
quote]Op donderdag 28 juli 2005 11:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zeggen zij

Zag LIeuwe er uit dinsdag alsof hij vreselijk inelkaar geslagen was?
[/quote]

Waarom probeer jij de acties tegen dat menneke in godsnaam goed te praten. Heb jij een plank voor je kop. Ook al weet je niet wat er precies gebeurt is, jij probeert het enigzins goed te praten, omdat je denkt dat de media het vast heeft opgeblazen....Je neemt het op voor Marrokanen die een jongetje bewust opzoeken en aftuigen omdat zijn vader een vijand van allah was! zo simpel is het! opsluiten die hap!

ps. er stond vandaag een interview met Samir A. in het ehv's dagblad, zeer interessant wat voor volk er gewoon vrij mag rondlopen in nederland!
Accept you're dead and start living
pi_29197334
@ Verbal..

Ik zou niet weten waar het anders betrekking op zou moeten hebben, alleen is SCH een andere mening toegedaan...
Yeah baby Yeah!
pi_29197364
quote:
ps. er stond vandaag een interview met Samir A. in het ehv's dagblad, zeer interessant wat voor volk er gewoon vrij mag rondlopen in nederland!
Dat interview stond in meerdere dagbladen. Echt te erg hoe dat soort gasten doorgeslagen zijn in hun geloof.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_29197370
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:14 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Zoon van Van Gogh 2 keer in elkaar geslagen door marokkanen
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen,
maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
pi_29197372
quote:
Hij was gister toch bij de rechtbank bij Mohammed B, voor z'n vriend(en)?
Pak dat gastje gewoon op man, dat snap ik dus niet.
pi_29197386
als het maar niet verjaard is...
pi_29197398
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:14 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Was vol: Zoon van Van Gogh 2 keer in elkaar geslagen door marokkanen
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:17:51 #11
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_29197405
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:15 schreef Elgigante het volgende:
@ Verbal..

Ik zou niet weten waar het anders betrekking op zou moeten hebben
Op het feit dat een jochie in elkaar wordt geslagen, wellicht? Als in: datgene waar het topic over gaat

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_29197425
quote:
\

Excuses, kon hem helemaal niet meer vinden.
pi_29197444
Ook schokkend is dat NOS Teletekst er zeer laat op reageerde, en dan ook nog over het onderzoek en niet over het schokkende feit dat hij 2 keer in elkaar geslagen is door Marokkanen. En dan ook nog eens een heel kort bericht ipv hele pagina:
quote:
120 Teletekst do 28 jul
Kort binnenlands nieuws

AMSTERDAM De Amsterdamse politie doet
alsnog onderzoek naar de mishandeling
van de zoon van Theo van Gogh door
Marokkanen.Zijn opa en oma zeiden in
Nova dat hij twee keer in elkaar is
geslagen.Beide keren is de politie
gebeld,maar die kwam niet opdagen.

DEN HAAG In het zuiden van Afghanistan
is een Nederlandse Chinook-helikopter
verongelukt.De bemanning kwam met de
schrik vrij.De Chinooks ondersteunen de
Nederlandse Speciale Eenheden.

.
pi_29197463
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:16 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Dat interview stond in meerdere dagbladen. Echt te erg hoe dat soort gasten doorgeslagen zijn in hun geloof.
Misschien wil Donner om deze reden die nieuwe wet invoeren: om het goedkeuren van terrorisme of het in ieder geval niet afwijzen ervan te bestraffen met een celstraf. Hebben ze die Samir meteen waar ie hoort te zitten.
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:20:13 #15
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_29197466
Van mensen als Samir A en Mohammed B snap ik totaal niet waarom ze nog in Nederland zijn als het hier zo slecht is...
pi_29197507
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:17 schreef Verbal het volgende:

[..]

Op het feit dat een jochie in elkaar wordt geslagen, wellicht? Als in: datgene waar het topic over gaat

V.
Juist, dat vind ik ook belachelijk... en hier zou het topic ook over moeten gaan

Alleen zijn er mensen in dit topic die vinden dat je hier niets over mag zeggen, aangezien het niet bewezen is voor een rechtbank en zodoende als populistische onzin weggezet mag worden, gesteund door wat naspugen op de ouders van de slachtoffers..

Tijd dat SCH eens voor Chris Crane gaat spelen...
Yeah baby Yeah!
pi_29197531
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:20 schreef ScienceFriction het volgende:
Van mensen als Samir A en Mohammed B snap ik totaal niet waarom ze nog in Nederland zijn als het hier zo slecht is...
Het land bevalt ze wel, alleen de mensen die er de dienst uitmaken niet. Voor hen is dit een basis om een nest te bouwen, een nest dat ook nog eens door ons gefinancierd wordt.
Yeah baby Yeah!
pi_29197544
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:20 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Misschien wil Donner om deze reden die nieuwe wet invoeren: om het goedkeuren van terrorisme, of het in ieder geval niet afwijzen enz.
Sowieso hard nodig om ons justitiele en juridische systeem aan te passen aan de huidige samenleving.
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:24:29 #19
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_29197591
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:22 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Sowieso hard nodig om ons justitiele en juridische systeem aan te passen aan de huidige samenleving.
We zouden de terroristen-lovers moeten vragen of ze volgens het Sharia-systeem berecht willen worden...
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:26:45 #20
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29197657
Iedereen die oproept tot radicalisering moet eens beter nadenken over de consequenties daarvan. Het zijn niet alleen sneue allochtone figuurtjes als Mohammed B. die aansturen op een ware burgeroorlog.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_29197763
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:26 schreef Ludwig het volgende:
Iedereen die oproept tot radicalisering moet eens beter nadenken over de consequenties daarvan. Het zijn niet alleen sneue allochtone figuurtjes als Mohammed B. die aansturen op een ware burgeroorlog.
Inderdaad. Lekker nog de boel opruien dat ze er wel zin in hebben, een burgeroorlog. Hoor mensen in m'n omgeving ook al dat die kampjes in WO2 nu zo gek niet zouden zijn.
Mensen zijn beschaafd en netjes, maar kunnen ook snel veranderen in beesten.

Geloof dat dit ook wetenschappelijk is bewezen hoor.
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:30:58 #22
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_29197792
Nah, je kunt van die moslims zeggen wat je wilt, maar ze zeggen wat ze denken en ze doen wat ze zeggen
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:31:20 #23
76525 kulandra
Rondom 10 rules
pi_29197804
quote:
JE kan beter zorgen dat beide kanten voorbereid zijn (lees: geradicaliseerd) want als er 1 radicale tegenover 1 niet radicale groep staat is de uitkomst bij voorbaat zeker. Mochten onze lievertjes zelf ook weer gaan ontspannen, kunnen wij laten zien dat we een aantal eeuwen na dato best NOG EEN KEER kunnen terugkeren naar de kern van onze beschaving. Nu is het tijd voor actie en een scherp defensie mechanisme.
Fok! Groentje
pi_29197898
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Inderdaad. Lekker nog de boel opruien dat ze er wel zin in hebben, een burgeroorlog. Hoor mensen in m'n omgeving ook al dat die kampjes in WO2 nu zo gek niet zouden zijn.
Mensen zijn beschaafd en netjes, maar kunnen ook snel veranderen in beesten.

Geloof dat dit ook wetenschappelijk is bewezen hoor.
Mensen zijn helemaal niet beschaafd en netjes. Mensen passen zich aan hun omgeving aan.

Nederlanders zijn de afgelopen jaren lui en soft gemaakt in de verzorgingsstaat. In een tijd dat het economisch slechter gaat en bepaalde elementen in de samenleving onaagepast verdrag vertonen kun je dit soort reacties verwachten.

Niet goed, wel begrijpelijk.
pi_29197926
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:30 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Nah, je kunt van die moslims zeggen wat je wilt, maar ze zeggen wat ze denken en ze doen wat ze zeggen
Niet generaliseren he
Yeah baby Yeah!
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:36:30 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29197968
quote:
goeie naam voor de kern van dit topic.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_29197982
quote:
Nederlanders zijn de afgelopen jaren lui en soft gemaakt in de verzorgingsstaat. In een tijd dat het economisch slechter gaat en bepaalde elementen in de samenleving onaagepast verdrag vertonen kun je dit soort reacties verwachten.

Ik vrees hoe het gaat verlopen als de economie nog verder wegzakt, met een groter wordende groep ouderen en de olieprijzen die de pan uit rijzen.
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:41:07 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29198131
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik vrees hoe het gaat verlopen als de economie nog verder wegzakt, met een groter wordende groep ouderen en de olieprijzen die de pan uit rijzen.
dat worden knusse avondjes met drie-generatie gezinnen die risken rond het kaarslicht. problemen mee?
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:41:11 #29
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29198134
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:31 schreef kulandra het volgende:

[..]

JE kan beter zorgen dat beide kanten voorbereid zijn (lees: geradicaliseerd) want als er 1 radicale tegenover 1 niet radicale groep staat is de uitkomst bij voorbaat zeker. Mochten onze lievertjes zelf ook weer gaan ontspannen, kunnen wij laten zien dat we een aantal eeuwen na dato best NOG EEN KEER kunnen terugkeren naar de kern van onze beschaving. Nu is het tijd voor actie en een scherp defensie mechanisme.
De kern van onze beschaving? Wat een lachertje zeg. En wat je stelt over radicalisering: je reinste kul. We moeten er gewoon voor zorgen dat er niet zo'n grote allochtone onderklasse ontstaat in Nederland. En nu die er is moeten we ervoor zorgen dat ze niet groter wordt (importhuwelijken) en ervoor zorgen dat deze groep opklimt op de sociaal-economische ladder. Dat is de enige oplossing. Met radicalisering schiet je echt helemaal niets op.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_29198266
Politie: wel reactie op zoon v. Gogh
AMSTERDAM De Amsterdamse politie zegt dat er wel degelijk contact is geweest met de moeder van Lieuwe van Gogh over meldingen dat hij is gemolesteerd door Marokkanen. De politie vond geen bewijs voor de incidenten. Gisteren zeiden de grootouders van Lieuwe in Nova dat de politie niet reageerde op de meldingen.

www.nos.nl
pi_29198281
Zuur hé, wordt je pa dood gemaakt, en jij wordt dan ook nog eens de hele tijd op je bek gemept omdat je z'n zoon was....
Als iemand ooit een keer een geweldsdelict jegens een marrokaan begaat waarvan ik het helemaal zou begrijpen is hij het, wat een kutzooi voor hem zeg...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_29198284
Weet je wat mensen vergeten, het gaat natuurlijk niet om de fysieke schade. misschien stonden ze alleen maar met ze 20tigen om hem heen en gaven hem 1 klapje en zeiden dat ze zijn moeder gingen verkrachten.
Het gaat gewoon om het hele psychologische toteenstuk die die berbers opvoeren.
Eerst wordt theo vermoord(vader) en vervolgens gaan die berbers hem daar mee zieken.

1 verhaal van een jaar of 12 geleden komt in eens bij me op, toen was een vriend van mij ze vader overleden en toen werd hij ook zo geziekt en die makker van me werd zo kwaad dat hij diegene die hem psycholigisch terroriseerde zowat dood sloeg op het asfalt.
Je kan wel raden wie er werd afgevoerd door de politie
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_29198287
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:41 schreef Ludwig het volgende:

[..]

De kern van onze beschaving? Wat een lachertje zeg. En wat je stelt over radicalisering: je reinste kul. We moeten er gewoon voor zorgen dat er niet zo'n grote allochtone onderklasse ontstaat in Nederland. En nu die er is moeten we ervoor zorgen dat ze niet groter wordt (importhuwelijken) en ervoor zorgen dat deze groep opklimt op de sociaal-economische ladder. Dat is de enige oplossing. Met radicalisering schiet je echt helemaal niets op.
Eens!
pi_29198307
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:45 schreef Toad het volgende:
AMSTERDAM De Amsterdamse politie zegt dat er wel degelijk contact is geweest met de moeder van Lieuwe van Gogh over meldingen dat hij is gemolesteerd door Marokkanen. De politie vond geen bewijs voor de incidenten. Gisteren zeiden de grootouders van Lieuwe in Nova dat de politie niet reageerde op de meldingen.

www.nos.nl
Begint het weer...

Natuurlijk allemaal weer niet te bewijzen....

Maar ze mogen wel leens uitleggen waar dat contact dan uit bestond.
Yeah baby Yeah!
pi_29198334
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:22 schreef Elgigante het volgende:

Het land bevalt ze wel, alleen de mensen die er de dienst uitmaken niet. Voor hen is dit een basis om een nest te bouwen, een nest dat ook nog eens door ons gefinancierd wordt.
Hmm, extremisten zijn een soort koekkoek dus.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_29198358
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Hmm, extremisten zijn een soort koekkoek dus.
Daar zou je ze best mee kunnen vergelijken, alleen laten koekkoeken andere nesten wel met rust..
Yeah baby Yeah!
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:49:31 #37
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29198363
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:45 schreef Toad het volgende:

www.nos.nl
Dit maakt het weer een heel ander verhaal. Een van de twee partijen lult hoe dan ook uit d nek. Toch lijkt de politie altijd maar moeilijk op gang te komen. Eigenlijk moet het eerst te laat zijn, zodat men naderhand kan onderzoeken wat er fout ging.
pi_29198404
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:49 schreef ShaoliN het volgende:

Dit maakt het weer een heel ander verhaal. Een van de twee partijen lult hoe dan ook uit d nek. Toch lijkt de politie altijd maar moeilijk op gang te komen. Eigenlijk moet het eerst te laat zijn, zodat men naderhand kan onderzoeken wat er fout ging.
Dat is het altijd, tenzij je superbekend/beroemd/rijk bent.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_29198411
quote:

[..]

En uiteraard valt 'niemand iets te verwijten' zal de conclusie zijn, we hebben volgens protocol gehandeld....
En 1 v/d partijen lult inderdaad uit z'n nek.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:51:47 #40
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29198426
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:46 schreef JohnDope het volgende:
Weet je wat mensen vergeten, het gaat natuurlijk niet om de fysieke schade. misschien stonden ze alleen maar met ze 20tigen om hem heen en gaven hem 1 klapje en zeiden dat ze zijn moeder gingen verkrachten.
Het gaat gewoon om het hele psychologische toteenstuk die die berbers opvoeren.
Eerst wordt theo vermoord(vader) en vervolgens gaan die berbers hem daar mee zieken.

1 verhaal van een jaar of 12 geleden komt in eens bij me op, toen was een vriend van mij ze vader overleden en toen werd hij ook zo geziekt en die makker van me werd zo kwaad dat hij diegene die hem psycholigisch terroriseerde zowat dood sloeg op het asfalt.
Je kan wel raden wie er werd afgevoerd door de politie
Kinderen kunnen uberhaupt heel erg gemeen zijn tegen elkaar. Mijn zusje is overleden toen ik acht was en toen kwamen er ook kinderen naar mij toe die zeiden dat ze het goed vonden dat ze dood was. Ze was vijf. Geeft wel aan hoe krankzinnig kinderen soms met elkaar omgaan. Daar zijn het kinderen voor.
pi_29198469
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:51 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Kinderen kunnen uberhaupt heel erg gemeen zijn tegen elkaar. Mijn zusje is overleden toen ik acht was en toen kwamen er ook kinderen naar mij toe die zeiden dat ze het goed vonden dat ze dood was. Ze was vijf. Geeft wel aan hoe krankzinnig kinderen soms met elkaar omgaan. Daar zijn het kinderen voor.
ok, maar 9 van de 10 keer zijn het marokkezen die verkrachten, roven en terroriseren.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:53:08 #42
126143 har-el-darb
islam = extreem rechts
pi_29198472
Dat tuig moet gecastreerd worden
Ik de vijand? In mijn eigen land?
wel da's jouw keuze, maar je kan het krijgen raar sektelid
pi_29198477
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:51 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Kinderen houden inderdaad minder rekening met elkaars gevoelens en vertellen vaak eerlijk hun mening. Toch moet je als school tegen dit soort reacties optreden, én hard.
Yeah baby Yeah!
pi_29198496
Marokkanen

Het valt allemaal wel mee, het zijn maar incidenten en het komt allemaal wel goed
pi_29198500
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:53 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ok, maar 9 van de 10 keer zijn het marokkezen die verkrachten, roven en terroriseren.
Marokkezen nog wel, waar komen die vandaan?
Yeah baby Yeah!
pi_29198515
Alsof de zoon van hitler na de oorlog normaal behandeld had geworden. Bekendheid zorgt nou eenmaal voor problemen.. kan je niks aan doen. is niet eerlijk. maar tis wel waar.

Ik blijf maar wachten tot het echt uit de hand loopt.. het word tijd.. Ben deze trieste periode beetje zat aan het worden al dat nutteloze geouwehoer.. ik zeg laat de pluris maar fijn losbreken
Deal with it; rock 'n roll
pi_29198525
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:53 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Marokkezen nog wel, waar komen die vandaan?
Volgens mij de hel als ik dat gedrag zo analyseer van dat gespuis.
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:55:01 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29198536
quote:

[..]

het kan ook door communicatieproblemen zo zijn dat beide partijen gelijk hebben. ook een mogelijkheid is dat een bepaalde burgemeester heel erg gehaaid is op een positief en daadkrachtig te boek staand politieapparaat. maar dat helemaal niet kan waarmaken en daarom wat druk uitoefent.
pi_29198547
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:54 schreef Suphafly het volgende:

Ik blijf maar wachten tot het echt uit de hand loopt.. het word tijd.. Ben deze trieste periode beetje zat aan het worden al dat nutteloze geouwehoer.. ik zeg laat de pluris maar fijn losbreken
Ik ken er nog 1, ik heb een hekel aan wachten, ik loop ook liever naar de volgende haltes als ik moet wachten op de bus.
pi_29198556
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:53 schreef JohnDope het volgende:

[..]

pi_29198572
quote:
Alsof de zoon van hitler na de oorlog normaal behandeld had geworden. Bekendheid zorgt nou eenmaal voor problemen.. kan je niks aan doen. is niet eerlijk. maar tis wel waar.

Er zit volgens mij een verschil tussen Hitler en Van Gogh, maar goed...

Bovendien is het voor iedereen beter dat het rustig blijft en dat er gewerkt wordt aan een oplossing, zonder dat er onlusten uitbreken.

Maar dat er iets moet veranderen lijkt me duidelijk.
Yeah baby Yeah!
pi_29198589
Godwin's Law is bereikt... (zucht)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:57:14 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29198604
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Godwin's Law is bereikt... (zucht)
en die luidt, in drie kernachtige zinnen?
pi_29198624
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:56 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Er zit volgens mij een verschil tussen Hitler en Van Gogh, maar goed...

Bovendien is het voor iedereen beter dat het rustig blijft en dat er gewerkt wordt aan een oplossing, zonder dat er onlusten uitbreken.

Maar dat er iets moet veranderen lijkt me duidelijk.
Nu niet doen alsof ik de 2 vergelijk ik noem maar iemand waar de meerderheid een hekel aan had. Tis precies hetzelfde. Alleen nu heeft niet de meerderheid een hekel aan Van Gogh
pi_29198626
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:57 schreef zoalshetis het volgende:

en die luidt, in drie kernachtige zinnen?
Ga maar eens fijn Googelen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_29198643
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:55 schreef Suphafly het volgende:

[..]

jij moet de politiek in, daar doen ze niks anders.
pi_29198668
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Alsof de bevolking wat doet.. huilen huilen huilen en daarna verwachten dat iemand anders je probleem oplost. en als dat niet gebeurd terug naar af. huilen huilen huilen.
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:59:55 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29198691
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:57 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ga maar eens fijn Googelen.
in drie kernachtige zinnen graag.
pi_29198718
Net op de radio: het hele verhaal is volgens de politie niet waar.
pi_29198726
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Is afgelopen jaartjes anders best wel het een en ander verandert.
Politiek is meer dan het Marokkaantjes-probleem.
pi_29198735
quote:

Ik vraag mij af wat de overeenkomst tussen Hitler en Theo van Gogh is????

Volgens mij zit er een steekje los bij jou!
pi_29198738
quote:
Godwin's Law stelde vanouds dat naarmate een discussie on-line langer wordt, de waarschijnlijkheid dat Hitler genoemd wordt groeit naar één.

Maar inmiddels betekent Godwin's Law ook dat op sommige fora dat wie het eerst vergeljkingen met de Nazi-tijd maakt, zichzelf daarmee diskwalificeert.
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:01:36 #63
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_29198744
OEPS!
quote:
Politie: Lieuwe van Gogh niet mishandeld
AMSTERDAM - Onderzoek van de politie heeft uitgewezen dat de zoon van Theo van Gogh inderdaad melding heeft gedaan van bedreiging en mishandeling in Amsterdam, maar dat deze incidenten in werkelijkheid niet hebben plaatsgevonden. Dat maakte de politie donderdag bekend.

Ze reageert daarmee op het verhaal van de ouders van de vermoorde regisseur woensdagavond in het televisieprogramma NOVA. Zij vertelden dat hun kleinzoon twee keer in elkaar is geslagen door Marokkanen en dat de politie niet kwam opdagen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article23384821.ece
Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:01:39 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29198746
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:00 schreef Dementor het volgende:
ghehehe die cohen...
pi_29198752
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:57 schreef Suphafly het volgende:

[..]

Nu niet doen alsof ik de 2 vergelijk ik noem maar iemand waar de meerderheid een hekel aan had. Tis precies hetzelfde. Alleen nu heeft niet de meerderheid een hekel aan Van Gogh
Natuurlijk was het wel een vergelijking. En een hele slechte.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_29198774
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ghehehe die cohen...
edit
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:03:13 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29198795
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:01 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Natuurlijk was het wel een vergelijking. En een hele slechte.
idd veel slechter kun je ze niet maken om niet meer over een vergelijking te spreken.
pi_29198831
quote:
en op nu.nl

http://www.nu.nl/news/565(...)t_mishandeld%27.html

Niet echt verassend te noemen
pi_29198863
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:01 schreef more het volgende:

[..]

Ik vraag mij af wat de overeenkomst tussen Hitler en Theo van Gogh is????

Volgens mij zit er een steekje los bij jou!
Als je het zou snappen zou je doorhebben dat het niet om die personen gaat maar de reactie van mensen erop. als ze hun naam horen of er achter komen dat die persoon je vader of moeder is bijv.
pi_29198878
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:00 schreef Dementor het volgende:
De kracht van links Nederland: ontkennen/doodzwijgen grrrr.......
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:06:23 #71
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_29198896
Ik snap alleen niet hoe er bewezen kan zijn dat er niets gebeurd is? Is de politie er dan wel op afgekomen en was er niets aan de hand en lullen die ouders dus uit hun nek? Raar verhaal...
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_29198903
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:05 schreef Suphafly het volgende:

[..]

Als je het zou snappen zou je doorhebben dat het niet om die personen gaat maar de reactie van mensen erop. als ze hun naam horen of er achter komen dat die persoon je vader of moeder is bijv.
maakt niet uit knul, je hebt jezelf al diskwalificeerd
quote:
Godwin's Law stelde vanouds dat naarmate een discussie on-line langer wordt, de waarschijnlijkheid dat Hitler genoemd wordt groeit naar één.

Maar inmiddels betekent Godwin's Law ook dat op sommige fora dat wie het eerst vergeljkingen met de Nazi-tijd maakt, zichzelf daarmee diskwalificeert.
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:06:43 #73
126143 har-el-darb
islam = extreem rechts
pi_29198904
En het waren al helemaal geen marrokkanen
pi_29198908
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:59 schreef zoalshetis het volgende:

in drie kernachtige zinnen graag.
Ga

Maar

Eens Fijn Googelen
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:07:23 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29198921
quote:

[..]

de reacties slaan alleen nergens op vanuit de kant van de allahstrijders. derhalve kan ik je vergelijking met een zwierige zwiepert naar de prullenbak verwijzen. je eigen gevoel geeft goed aan hoe geseculierd sommigen van de samenleving raken, door na te praten en met verkeerde vergelijkingen te komen.
pi_29198924
quote:

[..]

Ik weet heel goed wat je bedoeld, maar je formulering is behoorlijk grof.
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:07:50 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_29198946
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:05 schreef more het volgende:
De kracht van links Nederland: ontkennen/doodzwijgen grrrr....... [afbeelding]
Was de politie niet rechts fascistisch tuig?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:09:00 #78
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29198987
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:06 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ga

Maar

Eens Fijn Googelen

het staat er al. (ik ben googlelui)
pi_29199004
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:06 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik snap alleen niet hoe er bewezen kan zijn dat er niets gebeurd is? Is de politie er dan wel op afgekomen en was er niets aan de hand en lullen die ouders dus uit hun nek? Raar verhaal...
Normaal gesproken moet iedereen mee naar het politiebureau om een verklaring af te leggen. Aan de hand daarvan kom je er vaak wel achter wie liegt en wie niet.

Denk dat het best kan zijn dat die jongen is uitgescholden en een duw of een stomp heeft gekregen ofzo, maar of er een mishandeling heeft plaatsgevonden?
pi_29199007
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Sinds wanneer?
pi_29199016
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:07 schreef speknek het volgende:

[..]

de politie die op straat rondloopt en weet wat er speelt bij de burger is inderdaad bestwel antibuitelander(gewoon een gezonde antibuitenlander instelling en dat geldt niet alleen voor de blanke dienders).

Die pennelikkers boven hun die pappen, natten en pamperen het zakie.
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:10:14 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29199020
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Normaal gesproken moet iedereen mee naar het politiebureau om een verklaring af te leggen. Aan de hand daarvan kom je er vaak wel achter wie liegt en wie niet.

Denk dat het best kan zijn dat die jongen is uitgescholden en een duw of een stomp heeft gekregen ofzo, maar of er een mishandeling heeft plaatsgevonden?
definieer mishandeling. en je zult zien dat een stomp, uitschelden en hard duwen ook daaronder valt.
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:10:52 #83
126143 har-el-darb
islam = extreem rechts
pi_29199033
De politie is de waakhond van de 5e collonne
(Boetes uitdelen aan te hard rijders en mensen oppakken die wat hard achterruit rijden als je tasje gejat wordt)
pi_29199049
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:56 schreef Elgigante het volgende:
Dus moeten we het maar gewoon laten rusten en de mishandelaars niet aanpakken omdat het dan 'rustig blijft' ?
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_29199063
Nou ja, in elkaar geslagen is een groot woord, maar ik geloof best dat hij werd en wordt geintimdeerd. Misschien heeft ie een paar tikken of duwen gehad, maar een echte afranseling? En twee keer?

Het blijft wel erg natuurlijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2005 13:12:50 ]
pi_29199073
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

definieer mishandeling. en je zult zien dat een stomp, uitschelden en hard duwen ook daaronder valt.
Nou, mijn woordkeuze is verkeerd. Men sprak over dat ie in elkaar was geslagen, dat is niet het geval na een stomp en wat gescheld, toch?
pi_29199087
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:10 schreef har-el-darb het volgende:
De politie is de waakhond van de 5e collonne
(Boetes uitdelen aan te hard rijders en mensen oppakken die wat hard achterruit rijden als je tasje gejat wordt)
We vergeten Eric o nog die bijna kapot is gemaakt door de prive oorlog van de Wijkersloot omdat meneer tegen de inval van irak was
pi_29199105
AMSTERDAM De Amsterdamse politie zegt
dat er wel degelijk contact is geweest
met de moeder van Lieuwe van Gogh over
meldingen dat hij is gemolesteerd door
Marokkanen.De politie vond geen bewijs
voor de incidenten.Gisteren zeiden de
grootouders van Lieuwe in Nova dat de
politie niet reageerde op de meldingen.
-----------------------

Sorry SCH, we waren iets te vroeg met al onze hitsige opmerkingen
pi_29199109
quote:
Dus Liewe heeft gelogen?
Yeah baby Yeah!
pi_29199127
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:12 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dus Liewe heeft gelogen?
Dat zal een beetje in het midden liggen, wat ik dus al zei.
pi_29199136
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:16 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Staat dit interview met Samir A. ook ergens op internet? Of anders welke dagbladen?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_29199143
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:12 schreef SCH het volgende:
-----------------------

Natuurlijk SCH, de politie liegt nooit

Er is sprake van een patstelling, een van beide partijen spreekt niet (geheel) de waarheid, de vraag is welke..
Yeah baby Yeah!
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:14:45 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_29199164
quote:
-----------------------

Geen bewijs is iets anders dan niet gebeurd...
pi_29199167
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zal een beetje in het midden liggen, wat ik dus al zei.
Hoezo?
Je bent in elkaar geslagen of niet.
Yeah baby Yeah!
pi_29199172
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:09 schreef zoalshetis het volgende:

het staat er al. (ik ben googlelui)
Nog meer mensen zijn zo ontzettend lui dat ze klakkeloos geloven dat alles wat er geschreven wordt, als het maar tot kwaad bloed aanzet, de waarheid is. Iets wat in dit topic al tientallen keren bewezen is.

Niet persoonlijk bedoeld trouwens, meer voor het dome volk in dit topic in het algemeen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_29199186
quote:
De politie vond geen bewijs
voor de incidenten.
-----------------------
Ze hadden een videofilmpje verwacht te vinden ?
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:15:40 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29199200
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:11 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, mijn woordkeuze is verkeerd. Men sprak over dat ie in elkaar was geslagen, dat is niet het geval na een stomp en wat gescheld, toch?
ach een woord maakt mij niet zo gek veel uit in principe. het gaat mij meer met welke intentie de jongen is mishandeld. die is walgelijk en zeer gevaarlijk als hij het voorbeeld van zijn vader ziet.

overigens zou het niet de eerste keer zijn dat zwaar getraumatiseerde kinderen iets verzinnen, maar zolang dat niet duidelijk is... ook zou het niet de eerste keer zijn dat een burgemeester zijn hachje zou willen redden tenkoste van de waarheid.
pi_29199203
En zoals iemand al opperde: kinderen van die leeftijd zijn keihard. M'n moeder is afgelopen jaar overleden en ik heb een broertje van de leeftijd van van Gogh's zoon. En er zijn klasgenootjes van hem die ook dingen hebben gezegd om 'm te treiteren die echt niet kunnen. Waarom? Omdat ie niet stoer is ofzo?
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:16:41 #99
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29199229
Tja. Dat het zoontje van van Gogh er een bepaalde wrok op na houdt kan ik wel begrijpen. Maar het blijkt wel dat er inderdaad een hoop mensen weer onterecht met hun auslander aus statements kwamen.
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:17:14 #100
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29199250
quote:
-----------------------

nee dat was jij. dit zegt niks. als die jongen wel mishandeld is en de politie doet er vervolgens niks mee dan kan je toch spreken van een lakse houding?
pi_29199262
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:15 schreef zoalshetis het volgende:
overigens zou het niet de eerste keer zijn dat zwaar getraumatiseerde kinderen iets verzinnen, maar zolang dat niet duidelijk is... ook zou het niet de eerste keer zijn dat een burgemeester zijn hachje zou willen redden tenkoste van de waarheid.
We herinneren ons immers allemaal nog de houding van Cohen toen Verdonk weggefloten werd.
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:18:01 #102
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29199287
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:16 schreef ShaoliN het volgende:
Tja. Dat het zoontje van van Gogh er een bepaalde wrok op na houdt kan ik wel begrijpen. Maar het blijkt wel dat er inderdaad een hoop mensen weer onterecht met hun auslander aus statements kwamen.
wat is er verklaard dan? of zit ik hier met stront in mijn ogen? de politie kan het niet aantonen. nee goh, wat vreemd, terwijl ze dat altijd wel kunnen.
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:18:58 #103
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29199316
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat is er verklaard dan? of zit ik hier met stront in mijn ogen? de politie kan het niet aantonen. nee goh, wat vreemd, terwijl ze dat altijd wel kunnen.
Als ik jou kom molesteren, dan vindt de politie daar wel sporen van terug.
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:19:27 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29199330
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:18 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

hoeft niet.
pi_29199374
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:18 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Na zorgvuldig onderzoek bij een arts misschien. Niet bij elke vechtpartij is er bloed te zien hoor.
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:20:38 #106
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29199376
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoeft niet.
pi_29199403
En net alsof de politie erover zwijgt, je ziet dat de grootouders er over praten. Hadden ze vantevoren ook wel kunnen bedenken.
pi_29199404
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:19 schreef pberends het volgende:
Ook schokkend is dat NOS Teletekst er zeer laat op reageerde, en dan ook nog over het onderzoek en niet over het schokkende feit dat hij 2 keer in elkaar geslagen is door Marokkanen. En dan ook nog eens een heel kort bericht ipv hele pagina:
[..] .
Inderdaad, je haalt me de woorden uit de mond. Het viel me gisterenavond al op: er werd met geen woord over gerept op pagina 101, terwijl RTL Text er wel degelijk een pagina aan besteedde. Nu het in andere media breeduit wordt gemeten, komt Teletekst met een soort excuustruus kort bericht, dat ook nog niet eens volledig is. Grote misser van Teletekst

Edit:
Ik lees net de nieuwe headline op pagina 101:
Politie: zoon v.Gogh niet mishandeld 120

Wat een bizar slechte formulering. In het korte bericht staat dat de politie geen bewijs vond voor de incidenten, maar dat is wat wezenlijk anders dan dat ze zeggen dat het niet gebeurd is. - Hebben ze een vakantiekracht lopen bij Teletekst ofzo?

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2005 13:24:21 ]
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:21:33 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29199418
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:20 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

is er iets?
pi_29199440
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:21 schreef dVTB het volgende:

[..]

Inderdaad, je haalt me de woorden uit de mond. Het viel me gisterenavond al op: er werd met geen woord over gerept op pagina 101, terwijl RTL Text er wel degelijk een pagina aan besteedde. Nu het in andere media breeduit wordt gemeten, komt Teletekst met een soort excuustruus kort bericht, dat ook nog niet eens volledig is. Grote misser van Teletekst
Heb je het fragment gezien?
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:22:33 #111
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29199451
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

is er iets?
Onderzoek zal altijd uitwijzen of iemand is gemolesteerd of niet. Als de politie met zo'n statement komt, dan neem ik aan dat hier een sprake van was.
pi_29199455
die gozer is op zeker geterroriseerd door marokkanen, dat doen die jongens als corvee, normaal verkrachten ze je zus.
pi_29199485
Kinderen krijgen klappen. shit happens. en meestal bij mensen die het niet verdienen. Maar voorlopig laat iedereen hem aan zijn lot over. en kunnen we alleen maar klagen achter onze pc's en schijnbaar verwachten dat het zichzelf oplost. en anders kunnen we klagen dat het niet gebeurd dus het is een win win situatie.. tot het volgende topic over hetzelfde gezeik.
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:23:43 #114
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29199488
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:22 schreef JohnDope het volgende:
die gozer is op zeker geterroriseerd door marokkanen, dat doen die jongens als corvee, normaal verkrachten ze je zus.
Kan jij je antimoslimstrijd niet gaan uitvechten in Afghanistan ofzo?
pi_29199498
quote:
Ja, ja.
pi_29199536
quote:
Sommige mensen zou je bijna zelf willen bekeren zodat ze zich opbliezen..
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:25:32 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29199569
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:22 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Onderzoek zal altijd uitwijzen of iemand is gemolesteerd of niet. Als de politie met zo'n statement komt, dan neem ik aan dat hier een sprake van was.
ik weet niks over de ernst van de mishandelingen. maar zoals ik al vaker aangaf heeft de jongen een bar slecht voorbeeld gekregen waartoe een marokkaan in staat is, dus zal elke stomp of zelfs klap met de vlakke hand als zeer bedreigend worden ervaren. daar hoef je geen psych. voor te zijn.

vanwege de intentie is het zeker een kwestie van mishandeling, daar hoeft de mishandeling zelf niet zo ernstig voor te zijn.
pi_29199626
-edit: never mind-
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:27:58 #119
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29199662
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik weet niks over de ernst van de mishandelingen. maar zoals ik al vaker aangaf heeft de jongen een bar slecht voorbeeld gekregen waartoe een marokkaan in staat is, dus zal elke stomp of zelfs klap met de vlakke hand als zeer bedreigend worden ervaren. daar hoef je geen psych. voor te zijn.

vanwege de intentie is het zeker een kwestie van mishandeling, daar hoeft de mishandeling zelf niet zo ernstig voor te zijn.
Dat zou allicht gebeurd kunnen zijn inderdaad. Dat is wat minder extreem dan molesteren. Maargoed ook dat mag niet getollereerd worden natuurlijk.
pi_29199699
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:23 schreef ShaoliN het volgende:
Zul je net zien dat er over een tijdje er "een persoon opstaat", laten we hem "de grote blanke leider" noemen, die een oorlog tegen de verislamitisering begint.
Iedereen een mooi wit uniform aan, witte schoenen en handschoentjes. En daarna een prachtige bloederige rassenoorlog beginnen, want dat "gemoslim" moeten we hier niet op ons erf.

Eindelijk vrede.

Dus.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_29199715
quote:

[..]

exact, een paar flinke stompen in je maag, daar zie je naderhand helemaal niets van.

dus mocht je de adem ontnomen zijn door een paar van die flinke stompen, dan ben je dus niet in elkaar geslagen, niet mishandeld, want er is niets te zien, en dus lieg je en liegen je grootouders, die sowieso hun bek beter kunnen houden, want het zit hun immers in de genen, schofferen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_29199721
quote:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Maar zo zie je weer hoe iedereen op dit medianieuws afvliegt als een aasgier, om de wraakzuchtigste scenario's te schetsen.
En mensen, hebben we onze frustratie's weer lekker afgereageerd? Kunnen we er weer tegenaan, de rest van deze dag?

Morgen weer.
pi_29199746
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:29 schreef milagro het volgende:

[..]

exact, een paar flinke stompen in je mnaag, daar zie je naderhand helemaal niets van.

dus mocht je de adem ontnomen zijn door een paar van die flinke stompen, dan ben je dus niet in elkaar geslagen, niet mishandeld, want er is niets te zien, en dus lieg je en liegen je grootouders, die sowieso hun bek beter kunnen houden, want het zit hun immers in de genen, schofferen.
Triest maar dit dus de mentaliteit bij sommigen. Alhoewel ze het in mooiere woorden weten te verhullen.
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:30:34 #124
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29199751
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Zul je net zien dat er over een tijdje er "een persoon opstaat", laten we hem "de grote blanke leider" noemen, die een oorlog tegen de verislamitisering begint.
Iedereen een mooi wit uniform aan, witte schoenen en handschoentjes. En daarna een prachtige bloederige rassenoorlog beginnen, want dat "gemoslim" moeten we hier niet op ons erf.

Eindelijk vrede.

Dus.
Als ik zo diverse reacties lees lijkt het inderdaad dat er toch mensen zijn die in staat zijn een rassenoorlog te beginnen. Stom, maar van een tweede wereld oorlog zou men toch geleerd moeten hebben zou je zeggen.
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:30:41 #125
126143 har-el-darb
islam = extreem rechts
pi_29199754
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:12 schreef JohnDope het volgende:

[..]

We vergeten Eric o nog die bijna kapot is gemaakt door de prive oorlog van de Wijkersloot omdat meneer tegen de inval van irak was
Hee ik ben ook tegen de oorlog in irak
Waar halt de VS het gore lef vandaan die mensen te vertellen hoe ze moeten leven
Irak was veiliger onder Sadam
Je hoefde je tenminste geen zorgen te maken over zelfmoordaanslagen
Dat nederland aan het leibandje van de VS loopt....schande

Eric O deed echter zijn werk... als onze jongens daar heen moeten maar niet mogen schieten...wat doen ze er goddomme dan?

Het vrije westen heeft een moslimland niet te vertellen hoe ze moeten leven
Maar datzelfde geld voor die Moslims hier
Als ze hierheen komen aanpassen aan de vrije westerse cultuur... netzoals wij ons aan zullen moeten passen als wij naar daar gaan
pi_29199771
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Eindelijk vrede.

Dus.
Te ingewikkeld, er kan ook een man op staan die een grote bom (en dan niet dat belgische vuurwerk wat in engeland en madrid was afgestoken, maar gewoon een ouderwetse klapper)een moskee ingooit op het moment dat die gasten met hun reet naar mekka zitten.
Dan beginnen zij wel de oorlog. Voordat de nederlanders los gaan moeten er nog wat islamcritici afgeslacht worden.

En het is geen rassenoorlog!! Het is oorlog tegen geloof.
pi_29199784
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:23 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Evenals sommige moslims hun antiwesternstrijd daar niet kunnen gaan voortzetten bedoel je?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:33:44 #128
8369 speknek
Another day another slay
pi_29199853
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:30 schreef ShaoliN het volgende:
Als ik zo diverse reacties lees lijkt het inderdaad dat er toch mensen zijn die in staat zijn een rassenoorlog te beginnen. Stom, maar van een tweede wereld oorlog zou men toch geleerd moeten hebben zou je zeggen.
Je hebt een zeker intellect nodig om uberhaupt te kunnen leren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_29199870
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Maar zo zie je weer hoe iedereen op dit medianieuws afvliegt als een aasgier, om de wraakzuchtigste scenario's te schetsen.
En mensen, hebben we onze frustratie's weer lekker afgereageerd? Kunnen we er weer tegenaan, de rest van de deze dag?
Omdat het ook nogal schokkend nieuws is.
pi_29199873
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:30 schreef har-el-darb het volgende:

[..]

Irak was veiliger onder Sadam
Ja het was een fijne dictator, die zeer goed voor "zijn" volk zorgde!
pi_29199917
quote:

Nou , wat mij vooral opvalt aan alle media is dat men er uitgekiend voor zorgt dat je haat intact blijft. Men doet er alles aan om de kijker/lezer vast te houden.

Stukje bij beetje wordt je doodgegooid met het dramatische verhaal tussen blank en zwart, tussen moslim en niet-moslim, etc. etc. Er gaat letterlijk geen dag voorbij zonder dat er een ras of religie in de krant staat. Drogredenering na drogredenering stapelt zich op om het te verantwoorden, maar je haat blijft in je sluimeren en vindt maar geen uitlaatklep.

Op een gegeven moment gaat de bom barsten natuurlijk en hebben we een burgeroorlog.

NIets leert men. Helemaal niets.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_29199923
quote:
Wat versta jij onder geterroriseerd?

Ik vind dat erger dan 'in elkaar geslagen' namelijk...

En verkrachting blijft gelukkig een zeldzaamheid.
Yeah baby Yeah!
pi_29199942
Ik begrijp er steeds minder van. Het bericht op RTL Text is opnieuw veel helderder dan dat van de NOS. De politie stelt dus dat het 'niet heeft plaatsgevonden', maar waarom heeft die jongen dan aangifte gedaan en waarom vertellen z'n grootouders dat op TV? Zomaar,voor de lol ofzo? Of probeert de politie haar eigen straatje schoon te vegen?
pi_29199978
quote:

[..]

True, hoewel burgeroorlogen van alle tijden zijn en mij de relevantie met W.O. II niet geheel duidelijk is, de ene oorlog is de andere niet en tot een burgeroorlog komt het in NEderland niet, daar zijn we te nuchter, te laf (gelukkig in dezen) voor en er zijn hier te weinig wapens haha.
Yeah baby Yeah!
pi_29199987
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:35 schreef Mr_Belvedere het volgende:

Op een gegeven moment gaat de bom barsten natuurlijk en hebben we een burgeroorlog.
Daar moet je de politiek de schuld voor geven, als zij gewoon geen lafbeleid hadden gevoerd en voeren dan zal dit nooit gebeuren.
Als inderdaad er niet mensen als Wilders aan de macht komen, dan wordt het een burgeroorlog hier.

En ja een burgeroorlog is ook niet het einde, we geven gewoon iedereen de kans om terug te gaan of om te gaan vechten.
pi_29200003
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:36 schreef dVTB het volgende:
Ik begrijp er steeds minder van. Het bericht op RTL Text is opnieuw veel helderder dan dat van de NOS. De politie stelt dus dat het 'niet heeft plaatsgevonden', maar waarom heeft die jongen dan aangifte gedaan en waarom vertellen z'n grootouders dat op TV? Zomaar,voor de lol ofzo? Of probeert de politie haar eigen straatje schoon te vegen?
De kwestie behoeft duidelijkheid, dat staat als een paal boven water
Yeah baby Yeah!
pi_29200040
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:31 schreef JohnDope het volgende:
En het is geen rassenoorlog!! Het is oorlog tegen geloof.
Als een wat donkergekleurde man op je afrent in oorlogstijd ga je niet uitgebreid vragen naar zijn geloof. Uiteindelijk is het altijd een rassenoorlog.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_29200075
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:38 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Als een wat donkergekleurde man op je afrent in oorlogstijd ga je niet uitgebreid vragen naar zijn geloof. Uiteindelijk is het altijd een rassenoorlog.
het wordt zeker geen rassenoorlog en ik ken ook een aantal anties en suries die helemaal niks van die moslims moeten hebben.
En de autochtonen dus de blanke nederlanders die bekeert zijn tot de islam, die zijn nog het meest de lul om een symbol te stellen.
pi_29200090
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:37 schreef JohnDope het volgende:

Daar moet je de politiek de schuld voor geven, als zij gewoon geen lafbeleid hadden gevoerd en voeren dan zal dit nooit gebeuren.
Kijk, daar heb je nu precies één van de grootste drogredeneringen in de laatste duizend jaar.
quote:
Als inderdaad er niet mensen als Wilders aan de macht komen, dan wordt het een burgeroorlog hier.
En WIE geeft Mijnheer Wilders die macht!? Het volk! Ik en jij.
quote:
En ja een burgeroorlog is ook niet het einde, we geven gewoon iedereen de kans om terug te gaan of om te gaan vechten.
Peace through war?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:40:30 #140
122528 ludendorff
rechts heeft voorrang
pi_29200096
quote:

Neuh, het feit dat je vindt dat andersdanjoudenkenden een spreekverbod moeten krijgen staat nog steeds. Undercoverfascistjes verdienen geen excuses.
The God of War hates those who hesitate
proud owner of loedertje
pi_29200103
quote:

Oh verlichte geest. Bevrijd ons 'plebs' van onze achterlijke denkbeelden met uw enorme wijsheid.
pi_29200129
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:37 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Mensen die denken zoals jou zijn gevaarlijk. Maar als jouw geliefde burgeroorlog uitbreekt hoop ik dat jij eén van de eerste slachtoffers bent.

Gelul.
pi_29200152
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:40 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Kijk, daar heb je nu precies één van de grootste drogredeneringen in de laatste duizend jaar.
[..]

En WIE geeft Mijnheer Wilders die macht!? Het volk! Ik en jij.
[..]

Peace through war?
Ik twijvel er ook niet over dat Wilders daar komt te zitten, ik twijvel alleen of hij nog leeft straks zodat hij het land kan besturen.
Als hij gepopt wordt, dan zitten wij nederlanders, zowel links, als rechts als moslim in de grote problemen.
pi_29200196
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:40 schreef ludendorff het volgende:

[..]

Neuh, het feit dat je vindt dat andersdanjoudenkenden een spreekverbod moeten krijgen staat nog steeds. Undercoverfascistjes verdienen geen excuses.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_29200204
quote:

Nou , wat mij vooral opvalt aan alle media is dat men er uitgekiend voor zorgt dat je haat intact blijft. Men doet er alles aan om de kijker/lezer vast te houden. Stukje bij beetje wordt je doodgegooid met het dramatische verhaal tussen blank en zwart, tussen moslim en niet-moslim, etc. etc. Er gaat letterlijk geen dag voorbij zonder dat er een ras of religie in de krant staat. Drogredenering na drogredenering stapelt zich op om het te verantwoorden, maar je haat blijft in je sluimeren en vindt maar geen uitlaatklep. Op een gegeven moment gaat de bom barsten natuurlijk en hebben we een burgeroorlog. NIets leert men. Helemaal niets.
Dat klinkt allemaal erg stichtelijk, maar leer nou gewoon leven met de werkelijkheid: religie is voor veel mensen de dekmantel voor het plegen van terroristische daden of andere criminele activiteiten. In de zaak Theo van Gogh kun je onmogelijk de rol van religie verzwijgen, bij de terroristische aanslagen in Londen evenmin. Mensen hebben recht op volledige informatie, niet op de halve werkelijkheid. En uiteindelijk kan er dan wel een groep moslims gaan piepen dat hun religie een 'religie van vrede is', maar de dagelijkse feiten anno 2005 wijzen gewoon een heel andere richting uit. Haat tegen moslims ontstaat niet door berichtgeving in de krant, maar grotendeels door daden die bepaalde moslims uit naam van hun geloof plegen. Op zich is die haat niet altijd gerechtvaardigd, op zich is generaliseren bloedlink, maar nieuws is nieuws en hoort gebracht te worden.
pi_29200205
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:40 schreef nikk het volgende:

Oh verlichte geest. Bevrijd ons 'plebs' van onze achterlijke denkbeelden met uw enorme wijsheid.
Mooi he, filosofisch lullen en je hebt meteen een aanhang.

En leer nu eindelijk eens voor jezelf te denken.

Plebs.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_29200213
quote:
Daar moet je de politiek de schuld voor geven, als zij gewoon geen lafbeleid hadden gevoerd en voeren dan zal dit nooit gebeuren. Als inderdaad er niet mensen als Wilders aan de macht komen, dan wordt het een burgeroorlog hier.
O jah, Wilders; dat is de redding van ons land.

'Gelukkig' zien we exact dezelfde problematiek terug in alle ons omringende landen, dus zal het
toch niet alleen die oh zo slechte Nederlandse politiek zijn geweest...
quote:
Ach, da's ook wel waar; zoveel is er nou ook weer niet mis met een burgeroorlog. Oke, neergeknald
worden door een sluipschutter tijdens je boodschappen is vervelend, maar overkomelijk.
pi_29200234
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:40 schreef ludendorff het volgende:

[..]

Zijn opmerking over dat ie gelijk had, aangezien de politie het zo stelt, is nog wel de ergste.
Yeah baby Yeah!
pi_29200301
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:38 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Yeah right zoals de joden en arabieren altijd tegenover elkaar staan. Verschillend geloof maar wel dezelfde genen. Oorlogen gaan altijd om macht en de ene keer plak je er het etiket ras, geloof of ideologie op.

On topic. De Amsterdamse politie heeft gesproken ze hebben niks kunnen vinden dus dan geloof ik ze direct. Het feit dat de aangifte bereidheid nog maar op 29 procent zit, het percentage oplossingen nog lager is en het vertrouwen in de politie op een absoluut dieptepunt zit is natuurlijk alleen maar kletspraat van de spreekbuis van de NSB'ers van Nederland de Telegraaf.

[ Bericht 0% gewijzigd door FreedonNadd op 28-07-2005 13:48:39 (typo) ]
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:49:03 #150
126143 har-el-darb
islam = extreem rechts
pi_29200377
Ach SCH ik heb niet zon frisse impressie van dat figuur
Is ie nou zo dom of doet ie alleen maar alsof.... zon lijmslijmfiguur kan je toch niet serius nemen
Volgens mij loopt ie in het weekend in schapenkostuum door amsterdam, gewoon omdat ie het lekker vindt
pi_29200390
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:43 schreef dVTB het volgende:

Op zich is die haat niet altijd gerechtvaardigd, op zich is generaliseren bloedlink, maar nieuws is nieuws en hoort gebracht te worden.
Goed punt inderdaad. Nieuws en informatie zou ten alle tijde volledige waarheid moeten bevatten.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:50:01 #152
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29200406
Kunnen de kinderachtige toeschrijvingen verder achterwege blijven? Ga gewoon in op elkaars argumenten, niet op elkaars persoon.

Verder snap ik de hele discussie over burgeroorlogen in dit soort topics nooit zo. Buiten de extremiteiten waar onze aandacht vaak naar uitgaat, bestaat de overgrote meerderheid van de bevolking hier gewoon uit normale mensen, die redelijk goed met elkaar in één land kunnen wonen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 13:50:25 #153
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29200426
quote:
Ow, DIE Ontwikkeling is nauwelijks meer te stoppen hoor.
Actie is reactie. En ja de autochtone bevolking radicaliseert ook... en snel.
pi_29200480
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:43 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Mooi he, filosofisch lullen en je hebt meteen een aanhang.

En leer nu eindelijk eens voor jezelf te denken.

Plebs.
Filosofisch zelfs

Zo te zien ken je het woord denken dus wel. Nu nog alleen in praktijk brengen.
pi_29200540
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:51 schreef nikk het volgende:

Zo te zien ken je het woord denken dus wel. Nu nog alleen in praktijk brengen.
Naja, ik heb mijn best gedaan. Nu is het aan jou.

Bier?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 13:54:36 #156
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29200550
quote:

[..]

Het moet van twee kanten komen zullen we maar zeggen.
pi_29200553
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:50 schreef kLowJow het volgende:
Kunnen de kinderachtige toeschrijvingen verder achterwege blijven? Ga gewoon in op elkaars argumenten, niet op elkaars persoon.

Verder snap ik de hele discussie over burgeroorlogen in dit soort topics nooit zo. Buiten de extremiteiten waar onze aandacht vaak naar uitgaat, bestaat de overgrote meerderheid van de bevolking hier gewoon uit normale mensen, die redelijk goed met elkaar in één land kunnen wonen.
Na de moord op van Gogh waren er op z'n zachtst gezegd nogal wat incidenten. Dit zal bij een volgend incident alleen nog maar erger zijn. Moet er niet aan denken als er in Nederland aanslagen plaatsvinden.
pi_29200576
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:54 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Naja, ik heb mijn best gedaan. Nu is het aan jou.

Bier?
Ja lekker.
pi_29200733
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:50 schreef kLowJow het volgende:

Spanningen zoals in voormalig joegoslavie (wat ik een 'perfect'voorbeeld van burgeroorlog vindt, gezien onze situatie) zijn hier nit zo breed gedragen als daar destijds, dus ik zie die hier ook niet komen.
Maar nederlanders in een burgeroorlog?
(Ik zie het al helemaal voor me, om 20:00 uur wordt het staakt-het-vuren afgekondigd voor een half uur, want GTST begint)
Yeah baby Yeah!
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:02:12 #160
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29200779
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:00 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Spanningen zoals in voormalig joegoslavie (wat ik een 'perfect'voorbeeld van burgeroorlog vindt, gezien onze situatie) zijn hier nit zo breed gedragen als daar destijds, dus ik zie die hier ook niet komen.
(Ik zie het al helemaal voor me, om 20:00 uur wordt het staakt-het-vuren afgekondigd voor een half uur, want GTST begint)
.
pi_29200803
quote:
Ik zie het al helemaal voor me, om 20:00 uur wordt het staakt-het-vuren afgekondigd voor een half uur, want GTST begint)
Lol.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 14:03:45 #162
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29200815
quote:

[..]

Rassenrellen of burgeroorlog of hoe je het ook noemen wil begint niet zomaar natuurlijk. Dat is een langzaam proces wat steeds sneller gaat.

Na de moord op fortuyn zag je al dat Nederlanders best wel impulsief en emotioneel kunnen reageren.
Na de moord op Theo van gogh zag je dat sommige ook nog eens het lef hadden om daad bij woord te voegen
Bij een grote terroristische aanslag in Nederland denk ik dat deze tendens zich veel extremer doorzet, hetgeen weer leidt tot een reactie, ect ect.
pi_29200871
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Rassenrellen of burgeroorlog of hoe je het ook noemen wil begint niet zomaar natuurlijk. Dat is een langzaam proces wat steeds sneller gaat.

Na de moord op fortuyn zag je al dat Nederlanders best wel impulsief en emotioneel kunnen reageren.
Na de moord op Theo van gogh zag je dat sommige ook nog eens het lef hadden om daad bij woord te voegen
Bij een grote terroristische aanslag in Nederland denk ik dat deze tendens zich veel extremer doorzet, hetgeen weer leidt tot een reactie, ect ect.
Nederlanders zijn niks gewend en hebben het veel te goed om een burgeroorlog te gaan voeren, bovendien zijn degenen die werkelijk over willen gaan tot een gewpaned strijden zó ver in de minderheid en hebben zij geen invloedrijken onder de gelederen.

Nee, onlusten zijn niet te voorkomen, maar die zorgen nog niet voor een burgeroorlog.
Yeah baby Yeah!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 14:07:13 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29200904
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:06 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nederlanders zijn niks gewend en hebben het veel te goed om een burgeroorlog te gaan voeren, bovendien zijn degenen die werkelijk over willen gaan tot een gewpaned strijden zó ver in de minderheid en hebben zij geen invloedrijken onder de gelederen.

Nee, onlusten zijn niet te voorkomen, maar die zorgen nog niet voor een burgeroorlog.
Ik denk dat je je wel eens sterk zou kunnen vergissen.
Tenslotte zijn we ook een zeer eigenwijs volk wat zich door NIEMAND de les wil laten lezen.
pi_29200907
quote:

[..]

Dat zal best zo zijn, maar de Serviers en Albanezen hebben er dus ook minstens 100 jaar over gedaan tot het zover kwam (Ik ken de geschiedenis niet-mogelijk nog langer)
Dus we hebben nog wel even... Of juist genoeg tijd om het te voorkomen.
pi_29200922
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tenslotte zijn we ook een zeer eigenwijs volk wat zich door NIEMAND de les wil laten lezen.
Oh, is er een volk wat dat wilt dan?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 14:08:03 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29200925
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:07 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat zal best zo zijn, maar de Serviers en Albanezen hebben er dus ook minstens 100 jaar over gedaan tot het zover kwam (Ik ken de geschiedenis niet-mogelijk nog langer)
Dus we hebben nog wel even... Of juist genoeg tijd om het te voorkomen.
Europese uitbarstingen gaan over het algemeen een stukje sneller.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 14:08:39 #168
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29200944
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:07 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Oh, is er een volk wat dat wilt dan?
Die gedachtengang bestaat wel, of lees je de FP niet, of heb je de reacties niet gezien nav de moord op v Gogh?

Tevens heb ik het niet over een volk wat ons de les lezen, maar dat WIJ als volk dat van niemand accepteren. Tenminste... zo leert de geschiedenis ons.
pi_29200967
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat zijn we ook, maar we laten ons door volksmenners de les dus óók niet lezen, juist deze figuren zijn in staat om een volk te mobiliseren.
Yeah baby Yeah!
pi_29200980
quote:

[..]

Precies. Ik zal dan ook niet verbaast zijn als het echt misgaat bij bijvoorbeeld een aanslag.

Het polderdenken dat alles wel meevalt en wel goedkomt is m.i. het gevaarlijkste gedachtengoed dat ons land bedreigd. Gevaarlijker dan de denkbeelden van Mohammed B. zelfs.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 14:10:21 #171
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29200992
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:09 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat zijn we ook, maar we laten ons door volksmenners de les dus óók niet lezen, juist deze figuren zijn in staat om een volk te mobiliseren.
Je onderschat de macht van de massa.
pi_29201017
Hoe gevoelloos moet je wel niet zijn om het kind van een man die is vermoord
nog te treiteren en lastig te vallen?
Hoe weinig verstand heb je dan in feite?
En de politie?
Heb je niets aan!
Daarbij de foto en de voornaam, misschien allemaal al bekend, maar laat die aub achterwege journalisten?
GV... gedonder altijd hier in ons land
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_29201022
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Europese uitbarstingen gaan over het algemeen een stukje sneller.
Onderbouw dat eens?

Of dacht je dat de Jodenhaat in Duitsland in drie jaar tijd was ontstaan?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 14:12:40 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29201060
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:11 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens?

Of dacht je dat de Jodenhaat in Duitsland in drie jaar tijd was ontstaan?
Nee, in een jaartje of 15 (1918-1933)
pi_29201109
quote:

hier heb je wel een puntje, ik heb liever dat snel nog los gaat, want 16 augustus begint gtst weer.
pi_29201182
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, in een jaartje of 15
Onderbouw dat eens?

Ik dacht dat ze al sinds pakweg de Middeleeuwen niet populair waren hoor. Brak de pest of hongersnood uit, kregen de Joden de schuld. De enorme economische crisis in de jaren 30 zal de vlam in de pan zijn geweest.

Maar ons land is in het totaal niet vergelijkbare situatie. Wij zullen ons luxe leventje niet vergooien in een oorlog als er een aanslag wordt gepleegd hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 14:17:39 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29201215
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:16 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens?

Ik dacht dat ze al sinds pakweg de Middeleeuwen niet populair waren hoor. Brak de pest of hongersnood uit, kregen de Joden de schuld. De enorme economische crisis in de jaren 30 zal de vlam in de pan zijn geweest.

Maar ons land is in het totaal niet vergelijkbare situatie. Wij zullen ons luxe leventje niet vergooien in een oorlog als er een aanslag wordt gepleegd hoor.
Neuh, na de eerste wereldoorlog was Duitsland berooit en beroofd van elke waardigheid.
Hitler (in 1933) gaf veel Duitsers hun gevoel voor eigenwaarde terug en gaf een zondebok.

In die 15 zeer sombere jaren voor de duitsers is de boel geescaleerd.

Nee ons land heeft geen vergelijkbare situatie. Ik ben ook niet diegene die dat vergelijk maakt, dat ben jij.

Nederland is in korte tijd van een van de meest tolerante volken binnen Europa tot een van de minst tolerante volken geevolueerd. Hoe vrinedleijk de hond ook is, als je 'm maar lang genoeg sart bijt hij je een keer in je handen.
pi_29201225
Pff, jullie gaan maar oorlogje voeren hoor. Ik ga liever volgend jaar weer lekker op vakantie, in plaats van m'n graf in.
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:18:03 #179
92747 Mallnitz
Nooit geschoten...
pi_29201228
quote:

[..]

Maak daar maar een paar honderd jaar van.
Anti-semitisme heeft een lange (treurige) geschiedenis in Europa.
"It's better to remain silent and be thought a fool
than to speak and remove all doubt"
pi_29201229
quote:

[..]

Neuh, dat sleumerde al zo'n paar honderd jaar hoor

Lees 's voor de gein de boeken van Luther ofzo.
pi_29201269
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Neuh, na de eerste wereldoorlog was Duitsland berooit en beroofd van elke waardigheid.
Hitler (in 1933) gaf veel Duitsers hun gevoel voor eigenwaarde terug en gaf een zondebok.

In die 15 zeer sombere jaren voor de duitsers is de boel geescaleerd.
Ja, oké. Maar daarvoor ontstond Jodenhaat ook al (zie mijn post waar je op reageerde)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 14:19:53 #182
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29201290
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:19 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, oké. Maar daarvoor ontstond Jodenhaat ook al (zie mijn post waar je op reageerde)
Ja en?
Wil je zeggen dat xenofobie nieuw is ofzo in Europa?
pi_29201312
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:18 schreef nikk het volgende:

[..]

Neuh, dat sleumerde al zo'n paar honderd jaar hoor

Lees 's voor de gein de boeken van Luther ofzo.
Lees is voor de gein de bijbel.(het gaat dus nog verder terug dat antisemitisme).
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 14:22:29 #184
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29201370
Hoe dan ook.
Ik denk dat de situatie wel eens extreem uit de hand zou kunnen lopen.
In heel Europa trouwens, niet alleen in Nederland.
pi_29201504
quote:
Op de school van Lieuwe in Amsterdam-Zuid is hij aan het einde van het jaar naar een andere klas in een ander gebouw overgeplaatst, omdat hij werd gepest door allochtonen met opmerkingen als 'maar goed dat je vader dood is'
Ik heb ze in dat interview niet horen zeggen dat het om allochtonen ging.

De ouders van Van Gogh slagen er wel telkens in de gemoederen op te hitsen. De uitspraken over het vernietigen van opnames van Mohammed B's telefoongesprekken door de AIVD waren ook interessant. Voor een voormalig medewerker van de dienst doet vader Van Gogh trouwens opvallend politiek getinte uitspraken. Telkens niets dan lof voor Verdonk, kritiek op de AIVD, op de politie en op de rest van het kabinet. Zal zijn voormalig werkgever blij mee zijn.
pi_29201506
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja en?
Wil je zeggen dat xenofobie nieuw is ofzo in Europa?
Nee, juist absoluut niet nieuw. Zucht. Kan je lezen?
De enige reden die ik kan bedenken dat er zo veel Joden massaal zijn uitgemoord in WO2 is doordat mensen mobieler werden toen (auto, trein). Joden konden in verschillende landen tegelijk opgespoord worden en gedeporteerd. 100 Jaar eerder ging dat wat lastiger, met enkel paard en wagen.
pi_29201567
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:26 schreef Doderok het volgende:

[..]

De ouders van Van Gogh slagen er wel telkens in de gemoederen op te hitsen. De uitspraken over het vernietigen van opnames van Mohammed B's telefoongesprekken door de AIVD waren ook interessant. Voor een voormalig medewerker van de dienst doet vader Van Gogh trouwens opvallend politiek getinte uitspraken. Telkens niets dan lof voor Verdonk, kritiek op de AIVD, op de politie en op de rest van het kabinet. Zal zijn voormalig werkgever blij mee zijn.
ik vind het prachtig
En binnen de AIVD rommelt het ook, het ene kamp is er wel blij mee het andere kamp niet.
pi_29201739
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Goed punt inderdaad. Nieuws en informatie zou ten alle tijde volledige waarheid moeten bevatten.
Waarom kreeg ik dan de indruk dat jij voorstander bent van een soort zelfcensuur? Misschien een verkeerde indruk dan? In je woorden schemerde namelijk zoiets door alsof het goed zou zijn om bepaalde informatie omwille van de lieve vrede te verzwijgen....
pi_29201765
quote:

[..]

Ondanks dat het wel relevant was wat hij zei, had hij zich als ex-medewerker hier niet over uit moeten laten dat klopt, maar zo erg vond ik dat nu ook weer niet.

Maar dat er iets niet pluis is lijkt me wel duidelijk.
Yeah baby Yeah!
pi_29201793
quote:

[..]

Doe eens een wilde gok...
quote:
De ouders van Van Gogh slagen er wel telkens in de gemoederen op te hitsen. De uitspraken over het vernietigen van opnames van Mohammed B's telefoongesprekken door de AIVD waren ook interessant.
Te kennen gegeven door de AIVD zelf.
quote:
Voor een voormalig medewerker van de dienst doet vader Van Gogh trouwens opvallend politiek getinte uitspraken. Telkens niets dan lof voor Verdonk, kritiek op de AIVD, op de politie en op de rest van het kabinet. Zal zijn voormalig werkgever blij mee zijn.
Is het vreemd dat ze kritiek hebben op de AIVD?

Ze hadden verder ook alle lof voor het OM, dat vergeet je dan even te zeggen. En dat ze lof hadden voor Verdonk, ach ja, ze was dan ook de enige die de moeite nam contact op te nemen met de familie.
pi_29202399
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe dan ook.
Ik denk dat de situatie wel eens extreem uit de hand zou kunnen lopen.
In heel Europa trouwens, niet alleen in Nederland.
De stelling "Europa een haat continent" is toepasselijk dus? Van nazi Duitsland, naar extreem rechts en extreem rechtse politieke partijen die op winst zijn.
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:05:05 #192
16715 Mylene
*schatje*
pi_29202754
quote:

[..]

De ouders van Van Gogh slagen er wel telkens in de gemoederen op te hitsen.
Ze betreuren alle ophef ten zeerste en willen graag met rust worden gelaten.
quote:
Gijs van de Westelaken zei donderdag namens de familie Van Gogh het te betreuren dat "één zinnetje in een interview zo'n grote affaire is geworden". "Misschien hadden de grootouders van Lieuwe het wat subtieler moeten verwoorden, maar die mensen zijn ook niet gewend om in de media te verschijnen", aldus Van de Westelaken.

Hij zegt dat er wel degelijk twee incidenten zijn geweest. Kort na de moord op Theo is Lieuwe tijdens het uitlaten van de hond mishandeld door een paar jongens en hield daar blauwe plekken aan over. Hij durfde dat pas later aan zijn moeder te vertellen. "Er is ook geen aangifte van gedaan", vertelt Van de Westelaken.

Het tweede incident betreft twee jongens die met een pistool, of iets wat leek op een pistool, aan buurtbewoners vroegen waar Van Gogh woonde. De buurtbewoners belden de politie, maar de jongens waren al gevlogen. Twee weken later zagen bewoners de jongens weer in de buurt. Een politiewagen werd halverwege teruggeroepen, omdat leidinggevenden vonden dat er een arrestatieteam naar toe moest. Bij aankomst waren de jongens wederom al weg, aldus Van de Westelaken.

De familie Van Gogh is niet boos op de politie, zegt Van de Westelaken. Ze betreuren het alleen dat alles zo is opgeblazen en willen graag met rust gelaten.
bron

Wat een vooroordelen weer om die mensen ervan te beschuldigen het met kwade opzet te doen .
pi_29202804
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:05 schreef schatje het volgende:

[..]

Ze betreuren alle ophef ten zeerste en willen graag met rust worden gelaten.
[..]

bron

Wat een vooroordelen weer om die mensen ervan te beschuldigen het met kwade opzet te doen .
Ach zo lang je banden met Wilders of van Gogh hebt is alles geoorloofd...
Yeah baby Yeah!
pi_29202875
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:34 schreef nikk het volgende:

[..]

Doe eens een wilde gok...
[..]

Te kennen gegeven door de AIVD zelf.
[..]

Is het vreemd dat ze kritiek hebben op de AIVD?

Ze hadden verder ook alle lof voor het OM, dat vergeet je dan even te zeggen. En dat ze lof hadden voor Verdonk, ach ja, ze was dan ook de enige die de moeite nam contact op te nemen met de familie.
- Jij weet niet hoe kinderen zijn als je denkt dat zijn nederlandse klasgenoten zoiets niet zouden zeggen.
- Misschien stond er inderdaad niets nuttig op die opnames, of misschien had de AIVD goede redenen om deze banden niet vrij te geven en kwamen ze daarom met het verhaal dat de banden vernietigd zijn. De Britse geheime dienst verzet zich ook met hand en tand tegen het gebruik van afgeluisterde gesprekken bij rechtzaken. Je kan het één keer doen en dan vertel je hen meteen welke gesprekken je waarschijnlijk nog hebt opgevangen, wie kwetsbaar is, hoe snel je hen terug oppikt als ze van gsm en simkaart veranderen enz...
- Wat zij beweren over bvb uitblijven van reaktie van Balkenende na de moord strookt niet met wat anderen erover zeggen. Het lijkt me twijfelachtig dat functionarissen gaan liegen over zaken die verifieerbaar zijn, maar begrijpelijkerwijze is er een terughoudendheid om de ouders regelrecht van onwaarheden te beschuldigen. In ieder geval is het niet vreemd dat Balkenende na hun kritiek ervoor kiest geen kontakt op te nemen.
pi_29202969
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:08 schreef Doderok het volgende:

[..]

- Jij weet niet hoe kinderen zijn als je denkt dat zijn nederlandse klasgenoten zoiets niet zouden zeggen.
- Misschien stond er inderdaad niets nuttig op die opnames, of misschien had de AIVD goede redenen om deze banden niet vrij te geven en kwamen ze daarom met het verhaal dat de banden vernietigd zijn. De Britse geheime dienst verzet zich ook met hand en tand tegen het gebruik van afgeluisterde gesprekken bij rechtzaken. Je kan het één keer doen en dan vertel je hen meteen welke gesprekken je waarschijnlijk nog hebt opgevangen, wie kwetsbaar is, hoe snel je hen terug oppikt als ze van gsm en simkaart veranderen enz...
- Wat zij beweren over bvb uitblijven van reaktie van Balkenende na de moord strookt niet met wat anderen erover zeggen. Het lijkt me twijfelachtig dat functionarissen gaan liegen over zaken die verifieerbaar zijn, maar begrijpelijkerwijze is er een terughoudendheid om de ouders regelrecht van onwaarheden te beschuldigen. In ieder geval is het niet vreemd dat Balkenende na hun kritiek ervoor kiest geen kontakt op te nemen.
Het zou Balkenende sieren om contact op te nemen en om alle misverstanden uit de wereld te helpen, ze zijn nu ongewild slachtoffer van een politiek spelletje aan het worden, waar gezichtsverlies de boventoon voert.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:20:57 #196
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_29203326
Net Cohen's reactie op TV: Liuewe is niet in elkaar geslagen en bovendien waren het geen Marokkanen maar kaaskoppen....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:21:44 #197
8369 speknek
Another day another slay
pi_29203361
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Net Cohen's reactie op TV: Liuewe is niet in elkaar geslagen en bovendien waren het geen Marokkanen maar kaaskoppen....
Zei hij dat? Kaaskoppen?
pi_29203407
quote:
Cohen is zo`n vreselijke kerel... Maaruhmm. Volgens hem is Theo`s zoontje dus niet inelkaar geslagen door kaaskoppen?
eeeh
pi_29203434
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Zei hij dat? Kaaskoppen?
Dat lijkt me toch sterk, en mocht hij dat uit het niets stellen, vind ik dat hij zijn ambt per direct neer moet leggen, want was het andersom geweest dán warend e rapen gaar.
Yeah baby Yeah!
pi_29203478
quote:
hoe weet Cohen dat dan, er is toch niets gebeurd?
Hoe kunnen ze de daders achterhalen als er niets gebeurd is, geen klappen uitgedeeld zijn en Lieuwe geen aangifte gedaan heeft of indien wel, hij niet de daders aangewezen heeft?

Riekt meer naar damage control, dit.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_29203520
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:24 schreef milagro het volgende:

[..]

Zoals altijd eigenlijk
eeeh
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:33:02 #202
8369 speknek
Another day another slay
pi_29203760
quote:
Hoe kunnen ze de daders achterhalen als er niets gebeurd is, geen klappen uitgedeeld zijn en Lieuwe geen aangifte gedaan heeft of indien wel, hij niet de daders aangewezen heeft?

Het riekt, maar dan naar iets behoorlijk ondefinieerbaars.

Misschien probeerde de politie te zeggen dat hij niet in elkaar geslagen is door marokkanen. Maar dat ze dan 'hij is wel in elkaar geslagen door nederlanders' verzwegen. Of misschien hebben ze geen bewijzen gevonden en is Cohen dingen aan het verzinnen. Een ander artikel repte over 'uitgebreid rechercheonderzoek', na een halve dag dat de ouders op nova verschenen, dan ga ik me afvragen wat in politietermen een kort onderzoek is. Of misschien zei de politie dat om haar eigen straatje schoon te vegen. Misschien viel de politie over elkaar heen om een statement uit te brengen en is Cohen daar ook in gestruikeld. Misschien heeft het zoontje tegen de ouders gelogen en hebben de ouders dat overgenomen. Of misschien wist Cohen dat het kaaskoppen waren omdat zijn eigen kinderen Lieuwe in elkaar hebben getimmerd omdat z'n vader de boel niet bij elkaar hield. Of waren die groepjes Marokkanen eigenlijk AIVD infiltranten om te kijken wie ze meekregen.

In ieder geval, wat de uitkomst ook moge zijn, die hoort in het Truth forum .
pi_29203815
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:33 schreef dVTB het volgende:

Waarom kreeg ik dan de indruk dat jij voorstander bent van een soort zelfcensuur? Misschien een verkeerde indruk dan? In je woorden schemerde namelijk zoiets door alsof het goed zou zijn om bepaalde informatie omwille van de lieve vrede te verzwijgen....
Ik denk dat het een verkeerde indruk is geweest waarvoor mijn excuses. Ik ben tegen censuur. (Internettend China bijvoorbeeld) Ik ben van mening dat veel nieuwsberichten te eenzijdig worden behandeld, waardoor men snel (de verkeerde?) conclusies gaan trekken.

Een mooi voorbeeld vind ik wel de RTL nieuwsredactie: In een nieuwsitem, waar verslag gedaan werd van iemand die tijdens het uitgaan een mep kreeg, was de eerste vraag van de nieuwslezer aan de verslaggever : "Was het een allochtoon?".
Wat maakt dat nou uit? Als het een eskimo was, was het dan minder erg geweest dat die man een mep kreeg?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:45:04 #204
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_29204162
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

.

Een mooi voorbeeld vind ik wel de RTL nieuwsredactie: In een nieuwsitem, waar verslag gedaan werd van iemand die tijdens het uitgaan een mep kreeg, was de eerste vraag van de nieuwslezer aan de verslaggever : "Was het een allochtoon?".
Die verslag gever kan beter bij het CBS. Dan kan hij zulke vragen gaan stellen.
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:46:01 #205
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_29204207
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Het riekt, maar dan naar iets behoorlijk ondefinieerbaars.

Misschien probeerde de politie te zeggen dat hij niet in elkaar geslagen is door marokkanen. Maar dat ze dan 'hij is wel in elkaar geslagen door nederlanders' verzwegen. Of misschien hebben ze geen bewijzen gevonden en is Cohen dingen aan het verzinnen. Een ander artikel repte over 'uitgebreid rechercheonderzoek', na een halve dag dat de ouders op nova verschenen, dan ga ik me afvragen wat in politietermen een kort onderzoek is. Of misschien... blabla ... straatje schoon te vegen. Misschien .............. [..] ............. Marokkanen eigenlijk AIVD infiltranten om te kijken wie ze meekregen.
Ga eens gauw een boek schrijven jij. Een roman of zo. In ieder geval fictie
Stop the world, I want to get out.
pi_29204411
quote:

[..]

Hoe kunnen ze de daders achterhalen als er niet gebeurd is, geen klappen uitgedeeld zijn en Lieuwe geen aangifte gedaan heeft of de daders aangewezen heeft?

Het wordt met de dag gecompliceerder, terwijl het om 2 simpele feiten gaat..
Yeah baby Yeah!
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:56:47 #207
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_29204550
Is er nou wel of geen aangifte gedaan van die mishandelingen, snap er niks meer van
pi_29204660
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:56 schreef Darklight het volgende:
Is er nou wel of geen aangifte gedaan van die mishandelingen, snap er niks meer van
Er is in elk geval melding gemaakt van 1 van de 2 misdrijven, maar hoe het toen verder ging is niet meer duidelijk, daar lopen de visies uiteen.
Yeah baby Yeah!
pi_29204786
Ik kan me voorstellen dat een opa het heeft over "in elkaar geslagen" als er wellicht iets is voor gevallen - dat zal in zijn beleving zo zijn wellicht - het is jammer dat hij het zo pardoes in een tv-uitzending zet en dat kranten allemaal reppen over mishandeld zijn. LIjkt me niet dat Lieuwe nu veel opschiet met dit hele gedoe.
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:06:31 #210
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_29204840
-edit: doe eens aardig. Op de man spelen is totaal overbodig.-

[ Bericht 70% gewijzigd door kLowJow op 28-07-2005 16:13:51 ]
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
pi_29204891
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:04 schreef SCH het volgende:
Ik kan me voorstellen dat een opa het heeft over "in elkaar geslagen" als er wellicht iets is voor gevallen - dat zal in zijn beleving zo zijn wellicht - het is jammer dat hij het zo pardoes in een tv-uitzending zet en dat kranten allemaal reppen over mishandeld zijn. LIjkt me niet dat Lieuwe nu veel opschiet met dit hele gedoe.
Het kan uiteraard zo zijn dat de vader van Van Gogh een andere uitleg geeft aan het fenomeen: in elkaar slaan, dan wat het Wetboek van Strafrecht eraan geeft..
Maar ik vond die man niet zo ver van de werkelijkheid af staan dat ik vermoed dat hij op dit punt een compleet andere visie heeft dan jij en ik op zoiets.
Maar het is uiteraard mogelijk.

Liewe is er niet bij gebaat, maar ook bij stilzwijgen (als het wel heeft plaats gevonden) is hij niet gebaat...
Yeah baby Yeah!
pi_29205166
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:08 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Het kan uiteraard zo zijn dat de vader van Van Gogh een andere uitleg geeft aan het fenomeen: in elkaar slaan, dan wat het Wetboek van Strafrecht eraan geeft..
Maar ik vond die man niet zo ver van de werkelijkheid af staan dat ik vermoed dat hij op dit punt een compleet andere visie heeft dan jij en ik op zoiets.
Maar het is uiteraard mogelijk.

Liewe is er niet bij gebaat, maar ook bij stilzwijgen (als het wel heeft plaats gevonden) is hij niet gebaat...
Ik weet niet of hij zo'n andere visie heeft. Wat ik ergens anders schreef - de perceptie van wat er is gebeurd kan heel anders zijn als je er zelf mee te maken hebt. "Hij heeft gevochten" kan betekenen dat mensen wat heen en weer gescholden hebben ofzo. De emotie van je eigen betrokkenheid kan het verhaal onbewust erg beinvloeden.
pi_29205266
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik weet niet of hij zo'n andere visie heeft. Wat ik ergens anders schreef - de perceptie van wat er is gebeurd kan heel anders zijn als je er zelf mee te maken hebt. "Hij heeft gevochten" kan betekenen dat mensen wat heen en weer gescholden hebben ofzo. De emotie van je eigen betrokkenheid kan het verhaal onbewust erg beinvloeden.
Maar van schelden doe je geen aangifte neem ik aan...

De politie zegt dat er aangifte is gedaan, volgens mij is er dan een politieverlkaring opgemaakt waarin man en paard worden genoemd.
Yeah baby Yeah!
pi_29205330
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:20 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Maar van schelden doe je geen aangifte neem ik aan...

De politie zegt dat er aangifte is gedaan, volgens mij is er dan een politieverlkaring opgemaakt waarin man en paard worden genoemd.
Wellicht een misverstand - lijkt me nou verder niet zo'n punt. Het sluit wel een beetje aan bij wat ik eerder schreef, ik denk dat de familie Van Gogh soms niet doorheeft wat de impact van hun woorden is.
pi_29205460
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Wellicht een misverstand - lijkt me nou verder niet zo'n punt. Het sluit wel een beetje aan bij wat ik eerder schreef, ik denk dat de familie Van Gogh soms niet doorheeft wat de impact van hun woorden is.
Dat sowieso niet, maar of ze daarom moeten zwijgen is een tweede...

ALLES wat Bush zegt heeft ook een impact, of het nu over Irak gaat of over de kwaliteit van de Snake-boots, dat is inherent aan het platform en het aantal toehoorders.

Als blijkt dat de ouders van Van Gogh nonsens hbben verklaard moet de politie open kaart spelen en met bewijzen komen, deze spiraal wekt alleen maar misverstanden en irritatie in de kaart en dat is voor niemand goed.
Yeah baby Yeah!
pi_29205910
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:28 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat sowieso niet, maar of ze daarom moeten zwijgen is een tweede...

ALLES wat Bush zegt heeft ook een impact, of het nu over Irak gaat of over de kwaliteit van de Snake-boots, dat is inherent aan het platform en het aantal toehoorders.

Als blijkt dat de ouders van Van Gogh nonsens hbben verklaard moet de politie open kaart spelen en met bewijzen komen, deze spiraal wekt alleen maar misverstanden en irritatie in de kaart en dat is voor niemand goed.
De ouders hadden bijvoorbeeld ook nog even met de politie kunnen bellen voordat ze het in NOVA zo groot brachten - met beschuldigingen. Of NOVA had het even kunnen verifieren bij de politie. Nu is het meteen weer zo'n hetzerig ding waarin met de vinger naar de politie wordt gewezen. En dan bracht mij die opmerking over de genen. Niet zo gek toch?
pi_29206013
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:45 schreef SCH het volgende:

[..]

De ouders hadden bijvoorbeeld ook nog even met de politie kunnen bellen voordat ze het in NOVA zo groot brachten - met beschuldigingen. Of NOVA had het even kunnen verifieren bij de politie. Nu is het meteen weer zo'n hetzerig ding waarin met de vinger naar de politie wordt gewezen. En dan bracht mij die opmerking over de genen. Niet zo gek toch?
Wie zegt dat ze dat niet gedaan hebben?

NOVA valt imo veel meer te verwijten, zij willen een journalistiek fatsoenlijk programma brengen en hadden deze zaken inderdaad eerst kunnen checken.
Ik heb niet het idee dat de ouders van Van Gogh een discussie wilden aanzwengelen zoals Theo wel wilde, maar dat zij hun mening gegeven hebben na persoonlijke ervaringen met de driehoek en de AIVD.
Ik vind het niets hetzerigs, ze beschuldigen eerder genoemden van laksheid, niets meer niets minder...
Yeah baby Yeah!
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:19:52 #218
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29206886
'Lieuwe van Gogh niet mishandeld'

AMSTERDAM - Onderzoek van de politie heeft uitgewezen dat de zoon van Theo van Gogh inderdaad melding heeft gedaan van bedreiging en mishandeling in Amsterdam, maar dat deze incidenten in werkelijkheid niet hebben plaatsgevonden. Dat maakte de politie donderdag bekend.

Ze reageert daarmee op het verhaal van de ouders van de vermoorde regisseur woensdagavond in het televisieprogramma NOVA. Zij vertelden dat hun kleinzoon in elkaar is geslagen door Marokkanen en dat de politie niet kwam opdagen.

Veelvuldig contact

De politie Amsterdam liet in een eerdere reactie weten dat ze het verhaal van de ouders van Theo van Gogh bijzonder serieus neemt. Rechercheurs hebben donderdag contact gezocht met meneer en mevrouw Van Gogh. Volgens de politie is er na de moord op de regisseur veelvuldig contact geweest met de moeder van Lieuwe en heeft hij ook enige tijd beveiliging gehad.

Uitgebreid rechercheonderzoek heeft echter aangetoond dat van bedreiging en mishandeling door Marokkanen geen sprake is geweest, aldus een woordvoerder. Hij kan over die uitkomsten verder geen mededelingen doen.

Subtieler

Gijs van de Westelaken zei donderdag namens de familie Van Gogh het te betreuren dat "één zinnetje in een interview zo'n grote affaire is geworden". "Misschien hadden de grootouders van Lieuwe het wat subtieler moeten verwoorden, maar die mensen zijn ook niet gewend om in de media te verschijnen", aldus Van de Westelaken.

Hij zegt dat er wel degelijk twee incidenten zijn geweest. Kort na de moord op Theo is Lieuwe tijdens het uitlaten van de hond mishandeld door een paar jongens en hield daar blauwe plekken aan over. Hij durfde dat pas later aan zijn moeder te vertellen. "Er is ook geen aangifte van gedaan", vertelt Van de Westelaken.

Pistool

Het tweede incident betreft twee jongens die met een pistool, of iets wat leek op een pistool, aan buurtbewoners vroegen waar Van Gogh woonde. De buurtbewoners belden de politie, maar de jongens waren al gevlogen. Twee weken later zagen bewoners de jongens weer in de buurt. Een politiewagen werd halverwege teruggeroepen, omdat leidinggevenden vonden dat er een arrestatieteam naar toe moest. Bij aankomst waren de jongens wederom al weg, aldus Van de Westelaken.

De familie Van Gogh is niet boos op de politie, zegt Van de Westelaken. Ze betreuren het alleen dat alles zo is opgeblazen en willen graag met rust gelaten.

Niet te snel conclusies trekken.....
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:21:55 #219
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29206950
Die mensen moeten een spraak verbod krijgen!
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:23:41 #220
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29206994
Dat incident dat ze in die straat naar m vroegen was al een week of 2 na de moord. En dan is er nu in Juli opeens ophef over?
  Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 17:25:56 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_29207062
ja zoiets dacht ik idd al

kun je niet geheel de nabestaanden van dhr van Gogh voor aankijken imo NOVA zou zelf ook is iets beter zijn best moeten doen met het natrekken van het 1 en ander voor ze het uitzenden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_29207068
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:21 schreef Sukh het volgende:
Die mensen moeten een spraak verbod krijgen!
Hoe wil je dat rijmen met je eerdere uitspraak: "Niet te snel conclusies trekken....."'

je doet dus exact het omgekeerde van wat jezelf roept.
Yeah baby Yeah!
pi_29207139
Die ouders in Nova zeiden ook dat Liewe was 'aangepakt' en dat er 'een paar klappen' waren gevallen.

Tja, wat is mishandeling. Er is vast wel wat over en weer gezegd en misschien wat geduwd of gedreigd.

Als er echt iets serieus gebeurd was, had het al veel langer in media gestaan. Die laten namelijk echt geen kans liggen de zaak op te blazen!
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:29:31 #224
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29207163
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:26 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hoe wil je dat rijmen met je eerdere uitspraak: "Niet te snel conclusies trekken....."'

je doet dus exact het omgekeerde van wat jezelf roept.
Nee maar de politie heeft dit onderzocht, en ik heb wel vertrouwen in het Nederlands politieapparaat. Meer dan dat ik vertrouwen heb in de geloofwaardigheid van de uitspraken van ouders wiens kind net is afgeslacht.

Ze hebben een traumatische ervaring achter de rug en reageren begrijpelijk emotioneel. Daarom vind ik dat men niet te snel conclusies moet trekken als zij iets zeggen.
pi_29207188
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:28 schreef kenz het volgende:
Die ouders in Nova zeiden ook dat Liewe was 'aangepakt' en dat er 'een paar klappen' waren gevallen.

Tja, wat is mishandeling. Er is vast wel wat over en weer gezegd en misschien wat geduwd of gedreigd.

Als er echt iets serieus gebeurd was, had het al veel langer in media gestaan. Die laten namelijk echt geen kans liggen de zaak op te blazen!
Ze zeiden ook dat hij in elkaar was geslagen, dat kan ik rijmen met 'aangepakt'en 'een paar klappen' mishandeling lijkt me subjectief.

Maar dit nieuws is al eerder op Fok geweest volgens mij..
Yeah baby Yeah!
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:31:01 #226
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29207203
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:28 schreef kenz het volgende:

Ja maar toen zei die man van Nova, dus hij is inelkaar geslagen, en toen zeiden ze JA hij is inelkaar geslagen door Marokkanen. Ze vroegen of hij de zoon was van van Gogh en hij zei nee, maar toch hadden ze hem geslagen.
pi_29207246
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:29 schreef Sukh het volgende:

[..]

Nee maar de politie heeft dit onderzocht, en ik heb wel vertrouwen in het Nederlands politieapparaat. Meer dan dat ik vertrouwen heb in de geloofwaardigheid van de uitspraken van ouders wiens kind net is afgeslacht.

Ze hebben een traumatische ervaring achter de rug en reageren begrijpelijk emotioneel. Daarom vind ik dat men niet te snel conclusies moet trekken als zij iets zeggen.
Nou, ik heb het niet zo hoog op met de discretie en integriteit van onze politie. Ik wil eerst bewijzen zien voordat ik definitief partij kies.

Uiterard moet je bij geen van beide visies conclusies trekken die betrekking hebben op 1 van beiden.

Wat je wel kunt zeggen is dat er sprake is van miscommunicatie en dat 1 v/d 2 ergens liegt.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:33:04 #228
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29207259
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:32 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nou, ik heb het niet zo hoog op met de discretie en integriteit van onze politie. Ik wil eerst bewijzen zien voordat ik definitief partij kies.

Uiterard moet je bij geen van beide visies conclusies trekken die betrekking hebben op 1 van beiden.

Wat je wel kunt zeggen is dat er sprake is van miscommunicatie en dat 1 v/d 2 ergens liegt.
ja 1 van de 2 liegt.
pi_29207271
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:31 schreef Sukh het volgende:

[..]

Ja maar toen zei die man van Nova, dus hij is inelkaar geslagen, en toen zeiden ze JA hij is inelkaar geslagen door Marokkanen. Ze vroegen of hij de zoon was van van Gogh en hij zei nee, maar toch hadden ze hem geslagen.
Dat is waar, maar ik vond dat het er behoorlijk uitgetrokken/in de mond gelegd werd door Pauw.
Maar idd hebben ze dat gezegd.
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:35:19 #230
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29207316
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:33 schreef kenz het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ik vond dat het er behoorlijk uitgetrokken/in de mond gelegd werd door Pauw.
ja media he....

daarom moeten echt mensen spreken die mediatraining hebben gehad. Vooral als het gaat om zaken die gevoelig liggen in de samenleving.
pi_29207335
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:33 schreef kenz het volgende:

[..]

M.i. was het ook niet relevant om op dat tijdstip te vermelden dat het om Marokkanen ging, aangezien dat zeker de tweede vraag van Pauw was geweest.
Dan hadden ze daar bevestigend op kunnen antwoorden en was de kou uit de lucht.
Yeah baby Yeah!
pi_29207349
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:35 schreef Sukh het volgende:

[..]

ja media he....

daarom moeten echt mensen spreken die mediatraining hebben gehad. Vooral als het gaat om zaken die gevoelig liggen in de samenleving.
Dan krijg je non-discussies en window-dressing..

Nee dank je..
Yeah baby Yeah!
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:37:48 #233
8898 Darklight
pi_29207371
En dit kan niet in het al reeds bestaande topic ?
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:38:16 #234
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29207384
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:36 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dan krijg je non-discussies en window-dressing..

Nee dank je..
wat is voor jou de oplossing dan?
pi_29207414
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:38 schreef Sukh het volgende:

[..]

wat is voor jou de oplossing dan?
Het is prima zoals het nu gaat, mensen moeten eerlijk antwoorden op de vragen die aan hen gesteld worden, soms zijn die antwoorden niet zoals je ze wilt horen, maar zo voorkom je wel misplaatse aannames.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:40:14 #236
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29207425
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:39 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Het is prima zoals het nu gaat, mensen moeten eerlijk antwoorden op de vragen die aan hen gesteld worden, soms zijn die antwoorden niet zoals je ze wilt horen, maar zo voorkom je wel misplaatse aannames.
en wat is je analyse van dit gebeuren? of had je dat al ergens gezegd?
pi_29207466
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:40 schreef Sukh het volgende:

[..]

en wat is je analyse van dit gebeuren? of had je dat al ergens gezegd?
Tja, valt weinig aan te analyseren..

De ouder van Van Gogh gaven antwoord op de aan hun gestelde vragen en een van die antwoorden wordt via de media weerlegt door Cohen en de politie.
Yeah baby Yeah!
pi_29207515
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:39 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Mee eens. TV moet juist eerlijk blijven. Het zou wel goed zijn voor mensen als de fam. v.Gogh om beter voorbereid aan tafel te gaan zitten.
Aan de andere kant denk ik juist dat het aan de journalisten is om een evenwichtig verhaal te brengen en niet iedere keer op zoek te gaan naar relletjes.
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:44:47 #239
57971 Wrinex
Caught beneath the landslide
pi_29207570
quote:
Hij zegt dat er wel degelijk twee incidenten zijn geweest. Kort na de moord op Theo is Lieuwe tijdens het uitlaten van de hond mishandeld door een paar jongens en hield daar blauwe plekken aan over. Hij durfde dat pas later aan zijn moeder te vertellen. "Er is ook geen aangifte van gedaan", vertelt Van de Westelaken
Ja wat is het nou. .
pi_29207585
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:42 schreef kenz het volgende:

[..]

Mee eens. TV moet juist eerlijk blijven. Het zou wel goed zijn voor mensen als de fam. v.Gogh om beter voorbereid aan tafel te gaan zitten.
Aan de andere kant denk ik juist dat het aan de journalisten is om een evenwichtig verhaal te brengen en niet iedere keer op zoek te gaan naar relletjes.
De hetze die momenteel gaande is is niet op hun conto te schrjven, maar op die van Nova, aan hen de taak fatsoenlijke journalistiek te bedrijven.
Ik ben blij dat zij juist onverbloemd spraken en man en paard durfde te noemen, ik vond het verstandige mensen die hun woorden juist afwogen.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:46:42 #241
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29207629
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:41 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Tja, valt weinig aan te analyseren..

De ouder van Van Gogh gaven antwoord op de aan hun gestelde vragen en een van die antwoorden wordt via de media weerlegt door Cohen en de politie.
Ja maar het optreden van hun heeft wel polariserend gewerkt. Het had kunnen escaleren.
pi_29207681
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:46 schreef Sukh het volgende:

[..]

Ja maar het optreden van hun heeft wel polariserend gewerkt. Het had kunnen escaleren.
Iemand die radicaliseert nav het optreden van nabestaanden van een misdrijf neem ik niet serieus en mag van mij wegrotten aan lepra...

Polariserend is ook een verkracht woord, het heeft zijn werkelijke betekenis verloren en wordt te pas en te onpas gebruikt...

Jij wilt liever censuur en politiek bedrijven op de manier zoals Cohen? Het doel heiligt ALLE middelen?
Yeah baby Yeah!
pi_29207695
Ze kwamen idd verstandig en nuchter over. Maar mensen die zo meegtrokken worden in een stroom van publiciteit en net zo'n zware rechtszaak achter de rug hebben, kunnen makkelijk een steekje laten vallen. Het is idd aan Nova om daar verstandig mee om te gaan. Zoals het er nu naar uitziet hebben ze dat toch niet gedaan. En dat terwijl ik Jeroen Pauw eigenlijk altijd een goede en faire presentator heb gevonden. Niet zo iemand die mensen een bepaalde hoek in willen duwen, zoals je bij Netwerk/2vandaag nogal eens ziet.
pi_29207697
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:46 schreef Sukh het volgende:

[..]

Je reactie lijkt een beetje op:

Waar de mond van vol is loopt het hart van over...
Yeah baby Yeah!
pi_29207737
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:49 schreef kenz het volgende:
Ze kwamen idd verstandig en nuchter over. Maar mensen die zo meegtrokken worden in een stroom van publiciteit en net zo'n zware rechtszaak achter de rug hebben, kunnen makkelijk een steekje laten vallen. Het is idd aan Nova om daar verstandig mee om te gaan. Zoals het er nu naar uitziet hebben ze dat toch niet gedaan. En dat terwijl ik Jeroen Pauw eigenlijk altijd een goede en faire presentator heb gevonden. Niet zo iemand die mensen een bepaalde hoek in willen duwen, zoals je bij Netwerk/2vandaag nogal eens ziet.
Ik snap de hele heissa niet nav Nova...

Er is niets schokkends gezegd namelijk, maar beangstigd sommigen het dat anderen geen blad voor de mond nemen of iets dergelijks?
Yeah baby Yeah!
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:50:38 #246
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29207742
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Iemand die radicaliseert nav het optreden van nabestaanden van een misdrijf neem ik niet serieus en mag van mij wegrotten aan lepra...

Polariserend is ook een verkracht woord, het heeft zijn werkelijke betekenis verloren en wordt te pas en te onpas gebruikt...

Jij wilt liever censuur en politiek bedrijven op de manier zoals Cohen? Het doel heiligt ALLE middelen?
Nee, mensen mogen zeggen wat ze willen. Alleen vind ik iets verzinnen of iets uit verband trekken te ver gaan. Want zo stel je de verhoudingen onnodig op scherp.
pi_29207841
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:50 schreef Sukh het volgende:

[..]

Nee, mensen mogen zeggen wat ze willen. Alleen vind ik iets verzinnen of iets uit verband trekken te ver gaan. Want zo stel je de verhoudingen onnodig op scherp.
Dat is de regiseeur van het programma aan te merken, NIET de gasten...

Vooralsnog hebben ze niets verzonnen, het is hun woord tegen dat van de politie en wat hebben ze uit z'n verband getrokken?
Yeah baby Yeah!
pi_29207866
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:50 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik snap de hele heissa niet nav Nova...

Er is niets schokkends gezegd namelijk, maar beangstigd sommigen het dat anderen geen blad voor de mond nemen of iets dergelijks?
Nou, dat moet je niet zeggen. Het is nogal wat als marokkanen ook de zoon van Theo tot 2 keer toe in elkaar geslagen zou zijn en dat vervolgens zijn vader wordt vermoord. Alsof je dan niet voldoende waarschuwing hebt gehad dat er problemen komen en Theo dus vermoord werd zonder politie bescherming.
Nee, als het toch waar blijkt te zijn, is er echt wat aan de hand.
pi_29207984
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:55 schreef kenz het volgende:

[..]

Nou, dat moet je niet zeggen. Het is nogal wat als marokkanen ook de zoon van Theo tot 2 keer toe in elkaar geslagen zou zijn en dat vervolgens zijn vader wordt vermoord. Alsof je dan niet voldoende waarschuwing hebt gehad dat er problemen komen en Theo dus vermoord werd zonder politie bescherming.
Nee, als het toch waar blijkt te zijn, is er echt wat aan de hand.
Ik vind dat niet schokkend eigenlijk, houdt eens een enquete onder buurtgenootjes met de vraag of ze ooit eens in elkaar geslagen zijn en door wie.
Kinderen, danwel jeugd hebben de meest merkwaardige redenen om iemand in elkaar te slaan hoor en we moeten met z'n allen simpelweg concuderen dat van Gogh niet zo lekker lag en ligt bij de Islatische (en voornl Marokkaanse) gemeenschap en hun kinderen idem.

Hij is (naar eigen zeggen op dit moment) in elkaar geslagen ná de moord op van Gogh (dus niet vervolgens).

Dat scheelt een slok op een borrel, ze hebben hem (als het waar is) een schop na willen geven.
Yeah baby Yeah!
pi_29208002
Ik zou maar gewoon geloven wat de familie van Van Gogh zegt. Tenslotte kunnen terroristen makkelijk genoeg geinfiltreerd zijn in politiekorpsen of er agenten chanteren.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_29208032
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:01 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Ik zou maar gewoon geloven wat de familie van Van Gogh zegt. Tenslotte kunnen terroristen makkelijk genoeg geinfiltreerd zijn in politiekorpsen of er agenten chanteren.
Haha, niet te lang in de zon liggen he..
Yeah baby Yeah!
pi_29208066
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:00 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik vind dat niet schokkend eigenlijk, houdt eens een enquete onder buurtgenootjes met de vraag of ze ooit eens in elkaar geslagen zijn en door wie.
Kinderen, danwel jeugd hebben de meest merkwaardige redenen om iemand in elkaar te slaan hoor en we moeten met z'n allen simpelweg concuderen dat van Gogh niet zo lekker lag en ligt bij de Islatische (en voornl Marokkaanse) gemeenschap en hun kinderen idem.

Hij is (naar eigen zeggen op dit moment) in elkaar geslagen ná de moord op van Gogh (dus niet vervolgens).

Dat scheelt een slok op een borrel, ze hebben hem (als het waar is) een schop na willen geven.
Tja, het ligt er dus aan of en hoe erg hij in elkaar geslagen is. Het wordt nu toch echt interessant om dat beter uitgezocht te krijgen. Weten we gelijk wie hier nu de waarheid spreekt.
  donderdag 28 juli 2005 @ 18:06:10 #253
97934 ASroma
Flamboyant
pi_29208122
ach terroristen zijn lunatics, maar die familie Van Gogh zijn ook een stelletje lunatics brrr en wanneer wordt die lege column van Theo in de metro opgevuld? we snappen de boodschap nu wel.
pi_29208161
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:03 schreef kenz het volgende:

[..]

Tja, het ligt er dus aan of en hoe erg hij in elkaar geslagen is. Het wordt nu toch echt interessant om dat beter uitgezocht te krijgen. Weten we gelijk wie hier nu de waarheid spreekt.
Het houdt blijkbaar veel mensen bezig en de bal ligt nu bij de politie, zij moeten simpelweg de aangifte en het vervolg erop openbaar maken zodat iedereen exact weet wat er nu precies gebeurd is.
Ik vind 1 klap in het gezicht eigenlijk al voldoende om te spreken van "in elkaar geslagen'.

Als de politie niet hard kan maken dat ze actie hebben ondernomen (met hard, bedoel ik bewijs) ben ik geneigd de ouders van Van Gogh te geloven.
Yeah baby Yeah!
pi_29208180
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:06 schreef ASroma het volgende:
, maar die familie Van Gogh zijn ook een stelletje lunatics brrr
Leg eens uit...
Yeah baby Yeah!
pi_29208227
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:02 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Haha, niet te lang in de zon liggen he..
Waar kom jij vandaan zeg? Snap je wel wat er gaande is in grotere steden?

Laks en terughoudend politiebeleid door moslim-infiltratie.
pi_29208231
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:19 schreef Sukh het volgende:
Ongelooflijk. Ze brengen het zelf naar buiten maar zijn niet boos en betreuren het. Sorry hoor, ze weten nu onderhand wel hoe het werkt en ze gebruiken de media ook dus ik vind dat ze dit niet zo netjes afhandelen.
pi_29208243
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:25 schreef sp3c het volgende:
ja zoiets dacht ik idd al

kun je niet geheel de nabestaanden van dhr van Gogh voor aankijken imo NOVA zou zelf ook is iets beter zijn best moeten doen met het natrekken van het 1 en ander voor ze het uitzenden
Dat vind ik ook. Als NOVA tenminste wist dat dit gezegd ging worden.
pi_29208248
Ik zie het al: NUENEN. Jezus man GET A LIFE
  Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 18:15:12 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_29208309
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. Als NOVA tenminste wist dat dit gezegd ging worden.
het is toch niet live???

anders neem ik mijn woorden terug maar ik blijf het knullig vinden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 28 juli 2005 @ 18:25:57 #261
97934 ASroma
Flamboyant
pi_29208545
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:08 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Leg eens uit...

allemaal lunatics
  donderdag 28 juli 2005 @ 18:26:34 #262
8898 Darklight
pi_29208563
Nova is wel live hoor
pi_29208915
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Hij is dus niet in elkaar geslagen, maar dat is dan wel gedaan door kaaskoppen....OK
Nu bewijst Cohen idd dat hij ze op een rijtje heeft
pi_29208967
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Cohen is gek
Lieuwe is dus niet in elkaar geslagen door kaaskoppen
Die Marrokjes zijn dus nog steeds naar hem op zoek ofzo

PVDA was ie geloof ik he?
  donderdag 28 juli 2005 @ 18:45:39 #265
3647 B.R.Oekhoest
pi_29209012
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:42 schreef dar-el-harb het volgende:

[..]

Hij is dus niet in elkaar geslagen, maar dat is dan wel gedaan door kaaskoppen....OK
Nu bewijst Cohen idd dat hij ze op een rijtje heeft
Hehe, dat heeft lang geduurd voordat iemand het doorhad gna gna
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_29209143
Man je kan een website openen met Job-isms....
Als Bush zijn bek opentrekt komt er iets stompzinnigs rechts uit
Als Cohen zijn scheur niet kan dichthouen komt er dom links getroetel uit
pi_29209155
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:26 schreef Darklight het volgende:
Nova is wel live hoor
Maar was het gesprek ook live - dat vraagt sp3c en is wel relevant - ik ga dat eens even checken.
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:00:50 #268
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29209377
Ik laat deze wel even mergen met Zoon van Gogh 2x in elkaar geslagen door Marokkanen -2-.

Lijkt me wat overdreven om dezelfde discussie in twee topics in NWS te voeren.
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:01:41 #269
3647 B.R.Oekhoest
pi_29209396
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:51 schreef dar-el-harb het volgende:
Als Cohen zijn scheur niet kan dichthouen komt er dom links getroetel uit
waarna de aandelen Douwe Egberts direct met 5 % stijgen door de geplaatste megaorders door buurthuizen en moskees.
pi_29209512
quote:
"Geen mishandeling zoon Van Gogh"
Lieuwe van Gogh (14), de zoon van Theo van Gogh, is twee keer "door Marokkanen" gemolesteerd. Dat meldden de ouders van Theo van Gogh woensdagavond in het televisieprogramma Nova.
De politie bevestigt dat Lieuwe van Gogh een aantal keren melding heeft gemaakt van bedreiging en mishandeling. Rechercheonderzoek heeft echter niet kunnen aantonen dat er sprake is geweest van "mishandeling door Marokkanen".
Er is volgens de politie veelvuldig contact geweest met de moeder van Lieuwe. Ook is Lieuwe een tijdje onder beveiliging gesteld.
Er is dus wel sprake geweest van mishandeling, alleen de daders hebben ze niet weten te pakken. Officieel kun je dan idd niet stellen dat het Marokkanen geweest zijn....
pi_29209585
Het gesprek is live in de studio gevoerd - dan kan het zijn dat de redactie van NOVA niet vantevoren wist dat de ouders dit gingen zeggen.
pi_29209695
shit nu je het zegt...had goddomme aandelen koffie ipv olie moeten kopen
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:14:20 #273
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29209753
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:06 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Er is dus wel sprake geweest van mishandeling, alleen de daders hebben ze niet weten te pakken. Officieel kun je dan idd niet stellen dat het Marokkanen geweest zijn....
Nergens staat dat er sprake was van mishandeling. Enkel de bevestiging dat Lieuwe melding heeft gemaakt van bedreiging en mishandeling.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:15:08 #274
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_29209772
-edit: niet nodig

[ Bericht 96% gewijzigd door kLowJow op 28-07-2005 19:25:05 ]
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:23:38 #275
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_29210014
quote:
.

Waar gaat dit topic dan over?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:33:33 #276
8898 Darklight
pi_29212339
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar was het gesprek ook live - dat vraagt sp3c en is wel relevant - ik ga dat eens even checken.
Ik bedoel ook eigenlijk dat gesprek, dat was ook live, maar heb je inmiddels al gezien
Vorige keer dat die Pauw een interview had met de ouders van Gogh was het volgens mij wel vante voren opgenomen
pi_29217904
ik zei het al de politie heeft mijn gelijk bevestigd
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_29217933
zie je nou het waren geen Marokkanen
pi_29218437
Is het niet zo dat alles wat de woede opwekt van de Nederlanders, tav buitenlanders
verzwegen wordt om ellende te voorkomen?
Denk dat het zoiets moet zijn..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 28 juli 2005 @ 23:56:39 #280
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29218977
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:25 schreef Meki het volgende:
zie je nou het waren geen Marokkanen
Geloof je het zelf?
pi_29220045
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:56 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Geloof je het zelf?
ik geloof bron en geen vooroordelen
  vrijdag 29 juli 2005 @ 01:27:40 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_29221371
quote:
De politie bevestigt dat Lieuwe van Gogh een aantal keren melding heeft gemaakt van bedreiging en mishandeling. Rechercheonderzoek heeft echter niet kunnen aantonen dat er sprake is geweest van "mishandeling door Marokkanen".
Maar wel door een andere bevolkingsgroep begrijp ik hieruit?
pi_29222420
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:08 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Leg eens uit...
jah pesies
  vrijdag 29 juli 2005 @ 04:41:37 #284
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_29223976
quote:

[..]

Dat is een kwestie van tijd, het is ook een kwestie van tijd tot de volgende "Awa" en voor de volgende "Van Gogh".
quote:
Wat uit het verleden is toepasbaar hier? Niets dunkt me. Alles is veranderd. De mensen hebben betere toegang tot informatie. Mensen die qua mentaliteit in het verleden zijn blijven steken en niet goed geïnformeerd zijn en dus makkelijk te misleiden zijn, zijn tevens de bronnen van problematiek. En dat zijn niet de oorspronkelijke Nederlanders.
pi_29224802
Het begint uiteindelijk wel een treurig verhaal te worden.

Lieuwe heeft eerder valse aangifte gedaan dus is het logisch dat de politie er zeer zorgvuldig mee omgaat. Het is ook logisch dat zijn grootouders zich zorgen maken, ik vraag me af of ze van die eerdere valse aangifte op de hoogte waren.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 09:06:37 #286
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29225087
@ Meki
Je doet me denken aan die egyptenaar, die na de aanslag in sjorren aan een sjeik riep dat moslims zoiets niet doen..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29225116
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 08:42 schreef SCH het volgende:

Lieuwe heeft eerder valse aangifte gedaan dus is het logisch dat de politie er zeer zorgvuldig mee omgaat. Het is ook logisch dat zijn grootouders zich zorgen maken, ik vraag me af of ze van die eerdere valse aangifte op de hoogte waren.
Valse aangifte? De politie kon toch niet vaststellen dat er sprake was van mishandeling? Dat is iets anders dan een valse aangifte. Als het al valse aangifte is als de politie het aangegevene kan bevestigen dan heb ik ook al wel een paar keer valse aangifte gedaan als ze weer eens niets konden doen tegen openbare geweldpleging, diefstal, bedreiging, etc.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 09:11:33 #288
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29225181
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 09:07 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Valse aangifte? De politie kon toch niet vaststellen dat er sprake was van mishandeling? Dat is iets anders dan een valse aangifte.
SCH is een Journalist, een linkse, nederlandse journalist...
Need I say more?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29225377
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 09:07 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Valse aangifte? De politie kon toch niet vaststellen dat er sprake was van mishandeling? Dat is iets anders dan een valse aangifte. Als het al valse aangifte is als de politie het aangegevene kan bevestigen dan heb ik ook al wel een paar keer valse aangifte gedaan als ze weer eens niets konden doen tegen openbare geweldpleging, diefstal, bedreiging, etc.
Lieuwe heeft eerder al excuses aangeboden voor een valse aangifte, dat is een gegeven.

Politie weerspreekt verhaal Van Gogh

Lieuwe van Gogh, de 14-jarige zoon van de vermoorde cineast Theo van Gogh, heeft bij de politie valse aangifte gedaan van bedreiging en mishandeling. Ook andere meldingen over incidenten rond Lieuwe, onder andere afkomstig van buurtbewoners, berustten volgens de woordvoerder van de Amsterdamse politie niet op waarheid.

AMSTERDAM

De politie reageerde donderdag op beschuldigingen van de grootouders van Lieuwe van Gogh in het televisie-programma Nova . Zij stelden dat hun kleinzoon twee keer is gemolesteerd. De gewaarschuwde politie kwam niet opdagen
en verder werd er ook niet op de incidenten gereageerd, aldus de grootouders.
De Amsterdamse politie zegt alle meldingen serieus te hebben genomen. Uit uitgebreid rechercheonderzoek bleek dat Lieuwe niet door Marokkaanse jongeren is gemolesteerd . Evenmin hebben mogelijk bewapende jongemannen in zijn buurt navraag gedaan naar het adres van Van Goghs zoon, aldus de woordvoerder.
Namens de familie Van Gogh hield Theo van Goghs producer Gijs van de Westelaken gisteren staande dat er twee incidenten zijn geweest. Volgens hem is Lieuwe twee maanden na de moord op zijn vader tijdens het uitlaten van de hond mishandeld door een paar jongens. Daaraan hield hij een paar blauwe plekken over.
Het tweede incident betrof twee jongens die 'met een pistool of iets wat daarop leek', aan buurtbewoners vroegen waar Lieuwe woonde. Van de Westelaken zegt dat de buurtbewoners de politie slechts informeerden omdat de bewuste jongeren al snel waren verdwenen. Toen de buurtbewoners de jongens twee weken later weer zagen lopen, riep de politie een surveillancewagen terug. De politie vond het een klus voor een arrestatieteam, maar toen dat arriveerde, waren de jongens vertrokken, aldus Van de We s t e l a k e n .
Hij zegt dat Lieuwe valse aangifte heeft gedaan over problemen met medeleerlingen op school. De zoon van Theo van Gogh heeft dat later opgebiecht aan de politie. Hij heeft daarbij volgens Van de Westelaken zijn excuses aangeboden.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 09:27:54 #290
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29225416
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 09:25 schreef SCH het volgende:

Hij zegt dat Lieuwe valse aangifte heeft gedaan over problemen met medeleerlingen op school. De zoon van Theo van Gogh heeft dat later opgebiecht aan de politie. Hij heeft daarbij volgens Van de Westelaken zijn excuses aangeboden.
afgezien van enkele grove fouten en laksheid van de politie, is lieuwe toch overgeplaatst naar een andere klas? pesterijen zullen dan heus wel opgevallen zijn, ook bij de schoolleiding.

[ Bericht 2% gewijzigd door zoalshetis op 29-07-2005 09:41:07 ]
pi_29225436
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 09:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Lieuwe heeft eerder al excuses aangeboden voor een valse aangifte, dat is een gegeven.

SCH heb je hier nog een bron voor want dit ben ik nog niet eerder tegengekomen.
pi_29225450
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:12 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Ik zie het al: NUENEN. Jezus man GET A LIFE
Wat heeft mijn woonplaats met mijn mening te maken..
Ondanks dat ik in het gemoedelijke Brabant woon, weet ik uit ervaring wel hoe het er in de randstad aan toegaat, maar desondanks weiger ik eventuele complottheorieen over infiltratie bij politiewoordoerders door moslimfundamentalisten te geloven.

Ik heb trouwens een prima leven hoor...
Yeah baby Yeah!
pi_29225459
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 09:29 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

SCH heb je hier nog een bron voor want dit ben ik nog niet eerder tegengekomen.
Volkskrant vandaag.
pi_29225467
quote:
Wat versta jij onder een lunatic dan?

Ik vind er nogal wat verschillen tussen zitten.....
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 29 juli 2005 @ 09:32:00 #295
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29225484
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 09:31 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Wat versta jij onder een lunatic dan?

Ik vind er nogal wat verschillen tussen zitten.....
ik vond dat de avatar van die poster ook wel in zijn eigen lijstje had gekund.
pi_29225513
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:08 schreef SCH het volgende:
Het gesprek is live in de studio gevoerd - dan kan het zijn dat de redactie van NOVA niet vantevoren wist dat de ouders dit gingen zeggen.
Dat zou best eens het geval kunnen zijn, maar hier onderscheidt zich dan ook de toppresentator, die dus achterwege is gebleven om het binnenbrandje te blussen....
Pauw onderscheidt zich op dit vlak niet van de middelmaat zoals Polak, Witteman etc.
Yeah baby Yeah!
pi_29225567
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 01:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar wel door een andere bevolkingsgroep begrijp ik hieruit?
Dat ook niet, men heeft geen sluitend bewijs, dus kan er theoretisch van alles gebeurd zijn. Nu is dit een theoretisch woordspelletje van de politie geworden om ten koste van de ouders van Van Gogh hun gelijk te halen, wat ik een laffe daad vind.

Aan de manier waarop ze het formuleren kun je op je klompen aanvoelen dat er wél wat heeft plaatsgevonden, maar dat een heterdaadje achterwege is gebleven en dat er formeel weinigop papier zal staan.

De politie brengt zich met dit soort verklaringen in het nauw.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 29 juli 2005 @ 09:38:12 #298
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29225587
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 09:37 schreef Elgigante het volgende:

De politie brengt zich met dit soort verklaringen in het nauw.
maak daar maar cohen van. mensen beginnen die man een beetje uit te kotsen geloof ik.
pi_29225596
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 08:42 schreef SCH het volgende:

Interesting....

Wanneer heeft Lieuwe dan eerder vasle aangifte gedaan (en van wat eigenlijk?), dat is namelijk op zijn minst zeer relevant...
Yeah baby Yeah!
pi_29225695
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 09:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maak daar maar cohen van. mensen beginnen die man een beetje uit te kotsen geloof ik.
Hij heeft nog een te breed tapijt van ambtenaren onder zich liggen om zich daar druk over te maken helaas, maar ik kijk reikhalzend uit naar zijn opvolger, hopelijk eentje die voloende gewicht heef voor deze functie, jammer geneg had Cohen dit niet.

Maar das offtopic, eerst helderheid...:

Wie heeft er nu wat gezegd names wie?
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')