Zoals altijd eigenlijkquote:Op donderdag 28 juli 2005 15:24 schreef milagro het volgende:
[..]
Riekt meer naar damage control, dit.
Het riekt, maar dan naar iets behoorlijk ondefinieerbaars.quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:24 schreef milagro het volgende:
hoe weet Cohen dat dan, er is toch niets gebeurd?
Hoe kunnen ze de daders achterhalen als er niets gebeurd is, geen klappen uitgedeeld zijn en Lieuwe geen aangifte gedaan heeft of indien wel, hij niet de daders aangewezen heeft?
Ik denk dat het een verkeerde indruk is geweest waarvoor mijn excuses. Ik ben tegen censuur. (Internettend China bijvoorbeeld) Ik ben van mening dat veel nieuwsberichten te eenzijdig worden behandeld, waardoor men snel (de verkeerde?) conclusies gaan trekken.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:33 schreef dVTB het volgende:
Waarom kreeg ik dan de indruk dat jij voorstander bent van een soort zelfcensuur? Misschien een verkeerde indruk dan? In je woorden schemerde namelijk zoiets door alsof het goed zou zijn om bepaalde informatie omwille van de lieve vrede te verzwijgen....
Die verslag gever kan beter bij het CBS. Dan kan hij zulke vragen gaan stellen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
.
Een mooi voorbeeld vind ik wel de RTL nieuwsredactie: In een nieuwsitem, waar verslag gedaan werd van iemand die tijdens het uitgaan een mep kreeg, was de eerste vraag van de nieuwslezer aan de verslaggever : "Was het een allochtoon?".
Ga eens gauw een boek schrijven jij. Een roman of zo. In ieder geval fictiequote:Op donderdag 28 juli 2005 15:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Het riekt, maar dan naar iets behoorlijk ondefinieerbaars.
Misschien probeerde de politie te zeggen dat hij niet in elkaar geslagen is door marokkanen. Maar dat ze dan 'hij is wel in elkaar geslagen door nederlanders' verzwegen. Of misschien hebben ze geen bewijzen gevonden en is Cohen dingen aan het verzinnen. Een ander artikel repte over 'uitgebreid rechercheonderzoek', na een halve dag dat de ouders op nova verschenen, dan ga ik me afvragen wat in politietermen een kort onderzoek is. Of misschien... blabla ... straatje schoon te vegen. Misschien .............. [..] ............. Marokkanen eigenlijk AIVD infiltranten om te kijken wie ze meekregen.
Het wordt met de dag gecompliceerder, terwijl het om 2 simpele feiten gaat..quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:24 schreef milagro het volgende:
[..]
hoe weet Cohen dat dan, er is toch niets gebeurd?
Hoe kunnen ze de daders achterhalen als er niet gebeurd is, geen klappen uitgedeeld zijn en Lieuwe geen aangifte gedaan heeft of de daders aangewezen heeft?
Er is in elk geval melding gemaakt van 1 van de 2 misdrijven, maar hoe het toen verder ging is niet meer duidelijk, daar lopen de visies uiteen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:56 schreef Darklight het volgende:
Is er nou wel of geen aangifte gedaan van die mishandelingen, snap er niks meer van![]()
Het kan uiteraard zo zijn dat de vader van Van Gogh een andere uitleg geeft aan het fenomeen: in elkaar slaan, dan wat het Wetboek van Strafrecht eraan geeft..quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:04 schreef SCH het volgende:
Ik kan me voorstellen dat een opa het heeft over "in elkaar geslagen" als er wellicht iets is voor gevallen - dat zal in zijn beleving zo zijn wellicht - het is jammer dat hij het zo pardoes in een tv-uitzending zet en dat kranten allemaal reppen over mishandeld zijn. LIjkt me niet dat Lieuwe nu veel opschiet met dit hele gedoe.
Ik weet niet of hij zo'n andere visie heeft. Wat ik ergens anders schreef - de perceptie van wat er is gebeurd kan heel anders zijn als je er zelf mee te maken hebt. "Hij heeft gevochten" kan betekenen dat mensen wat heen en weer gescholden hebben ofzo. De emotie van je eigen betrokkenheid kan het verhaal onbewust erg beinvloeden.quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:08 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het kan uiteraard zo zijn dat de vader van Van Gogh een andere uitleg geeft aan het fenomeen: in elkaar slaan, dan wat het Wetboek van Strafrecht eraan geeft..
Maar ik vond die man niet zo ver van de werkelijkheid af staan dat ik vermoed dat hij op dit punt een compleet andere visie heeft dan jij en ik op zoiets.
Maar het is uiteraard mogelijk.
Liewe is er niet bij gebaat, maar ook bij stilzwijgen (als het wel heeft plaats gevonden) is hij niet gebaat...
Maar van schelden doe je geen aangifte neem ik aan...quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij zo'n andere visie heeft. Wat ik ergens anders schreef - de perceptie van wat er is gebeurd kan heel anders zijn als je er zelf mee te maken hebt. "Hij heeft gevochten" kan betekenen dat mensen wat heen en weer gescholden hebben ofzo. De emotie van je eigen betrokkenheid kan het verhaal onbewust erg beinvloeden.
Wellicht een misverstand - lijkt me nou verder niet zo'n punt. Het sluit wel een beetje aan bij wat ik eerder schreef, ik denk dat de familie Van Gogh soms niet doorheeft wat de impact van hun woorden is.quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:20 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Maar van schelden doe je geen aangifte neem ik aan...
De politie zegt dat er aangifte is gedaan, volgens mij is er dan een politieverlkaring opgemaakt waarin man en paard worden genoemd.
Dat sowieso niet, maar of ze daarom moeten zwijgen is een tweede...quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Wellicht een misverstand - lijkt me nou verder niet zo'n punt. Het sluit wel een beetje aan bij wat ik eerder schreef, ik denk dat de familie Van Gogh soms niet doorheeft wat de impact van hun woorden is.
De ouders hadden bijvoorbeeld ook nog even met de politie kunnen bellen voordat ze het in NOVA zo groot brachten - met beschuldigingen. Of NOVA had het even kunnen verifieren bij de politie. Nu is het meteen weer zo'n hetzerig ding waarin met de vinger naar de politie wordt gewezen. En dan bracht mij die opmerking over de genen. Niet zo gek toch?quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:28 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, maar of ze daarom moeten zwijgen is een tweede...
ALLES wat Bush zegt heeft ook een impact, of het nu over Irak gaat of over de kwaliteit van de Snake-boots, dat is inherent aan het platform en het aantal toehoorders.
Als blijkt dat de ouders van Van Gogh nonsens hbben verklaard moet de politie open kaart spelen en met bewijzen komen, deze spiraal wekt alleen maar misverstanden en irritatie in de kaart en dat is voor niemand goed.
Wie zegt dat ze dat niet gedaan hebben?quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:45 schreef SCH het volgende:
[..]
De ouders hadden bijvoorbeeld ook nog even met de politie kunnen bellen voordat ze het in NOVA zo groot brachten - met beschuldigingen. Of NOVA had het even kunnen verifieren bij de politie. Nu is het meteen weer zo'n hetzerig ding waarin met de vinger naar de politie wordt gewezen. En dan bracht mij die opmerking over de genen. Niet zo gek toch?
Hoe wil je dat rijmen met je eerdere uitspraak: "Niet te snel conclusies trekken....."'quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:21 schreef Sukh het volgende:
Die mensen moeten een spraak verbod krijgen!
Nee maar de politie heeft dit onderzocht, en ik heb wel vertrouwen in het Nederlands politieapparaat. Meer dan dat ik vertrouwen heb in de geloofwaardigheid van de uitspraken van ouders wiens kind net is afgeslacht.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:26 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hoe wil je dat rijmen met je eerdere uitspraak: "Niet te snel conclusies trekken....."'
je doet dus exact het omgekeerde van wat jezelf roept.
Ze zeiden ook dat hij in elkaar was geslagen, dat kan ik rijmen met 'aangepakt'en 'een paar klappen' mishandeling lijkt me subjectief.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:28 schreef kenz het volgende:
Die ouders in Nova zeiden ook dat Liewe was 'aangepakt' en dat er 'een paar klappen' waren gevallen.
Tja, wat is mishandeling. Er is vast wel wat over en weer gezegd en misschien wat geduwd of gedreigd.
Als er echt iets serieus gebeurd was, had het al veel langer in media gestaan. Die laten namelijk echt geen kans liggen de zaak op te blazen!
Ja maar toen zei die man van Nova, dus hij is inelkaar geslagen, en toen zeiden ze JA hij is inelkaar geslagen door Marokkanen. Ze vroegen of hij de zoon was van van Gogh en hij zei nee, maar toch hadden ze hem geslagen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:28 schreef kenz het volgende:
Die ouders in Nova zeiden ook dat Liewe was 'aangepakt' en dat er 'een paar klappen' waren gevallen.
Tja, wat is mishandeling. Er is vast wel wat over en weer gezegd en misschien wat geduwd of gedreigd.
Als er echt iets serieus gebeurd was, had het al veel langer in media gestaan. Die laten namelijk echt geen kans liggen de zaak op te blazen!
Nou, ik heb het niet zo hoog op met de discretie en integriteit van onze politie. Ik wil eerst bewijzen zien voordat ik definitief partij kies.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:29 schreef Sukh het volgende:
[..]
Nee maar de politie heeft dit onderzocht, en ik heb wel vertrouwen in het Nederlands politieapparaat. Meer dan dat ik vertrouwen heb in de geloofwaardigheid van de uitspraken van ouders wiens kind net is afgeslacht.
Ze hebben een traumatische ervaring achter de rug en reageren begrijpelijk emotioneel. Daarom vind ik dat men niet te snel conclusies moet trekken als zij iets zeggen.
ja 1 van de 2 liegt.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:32 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nou, ik heb het niet zo hoog op met de discretie en integriteit van onze politie. Ik wil eerst bewijzen zien voordat ik definitief partij kies.
Uiterard moet je bij geen van beide visies conclusies trekken die betrekking hebben op 1 van beiden.
Wat je wel kunt zeggen is dat er sprake is van miscommunicatie en dat 1 v/d 2 ergens liegt.
Dat is waar, maar ik vond dat het er behoorlijk uitgetrokken/in de mond gelegd werd door Pauw.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:31 schreef Sukh het volgende:
[..]
Ja maar toen zei die man van Nova, dus hij is inelkaar geslagen, en toen zeiden ze JA hij is inelkaar geslagen door Marokkanen. Ze vroegen of hij de zoon was van van Gogh en hij zei nee, maar toch hadden ze hem geslagen.
ja media he....quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:33 schreef kenz het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik vond dat het er behoorlijk uitgetrokken/in de mond gelegd werd door Pauw.
Maar idd hebben ze dat gezegd.
M.i. was het ook niet relevant om op dat tijdstip te vermelden dat het om Marokkanen ging, aangezien dat zeker de tweede vraag van Pauw was geweest.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:33 schreef kenz het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik vond dat het er behoorlijk uitgetrokken/in de mond gelegd werd door Pauw.
Maar idd hebben ze dat gezegd.
Dan krijg je non-discussies en window-dressing..quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:35 schreef Sukh het volgende:
[..]
ja media he....
daarom moeten echt mensen spreken die mediatraining hebben gehad. Vooral als het gaat om zaken die gevoelig liggen in de samenleving.
wat is voor jou de oplossing dan?quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:36 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dan krijg je non-discussies en window-dressing..
Nee dank je..
Het is prima zoals het nu gaat, mensen moeten eerlijk antwoorden op de vragen die aan hen gesteld worden, soms zijn die antwoorden niet zoals je ze wilt horen, maar zo voorkom je wel misplaatse aannames.quote:
en wat is je analyse van dit gebeuren? of had je dat al ergens gezegd?quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:39 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het is prima zoals het nu gaat, mensen moeten eerlijk antwoorden op de vragen die aan hen gesteld worden, soms zijn die antwoorden niet zoals je ze wilt horen, maar zo voorkom je wel misplaatse aannames.
Tja, valt weinig aan te analyseren..quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:40 schreef Sukh het volgende:
[..]
en wat is je analyse van dit gebeuren? of had je dat al ergens gezegd?
Mee eens. TV moet juist eerlijk blijven. Het zou wel goed zijn voor mensen als de fam. v.Gogh om beter voorbereid aan tafel te gaan zitten.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:39 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het is prima zoals het nu gaat, mensen moeten eerlijk antwoorden op de vragen die aan hen gesteld worden, soms zijn die antwoorden niet zoals je ze wilt horen, maar zo voorkom je wel misplaatse aannames.
Ja wat is het nou.quote:Hij zegt dat er wel degelijk twee incidenten zijn geweest. Kort na de moord op Theo is Lieuwe tijdens het uitlaten van de hond mishandeld door een paar jongens en hield daar blauwe plekken aan over. Hij durfde dat pas later aan zijn moeder te vertellen. "Er is ook geen aangifte van gedaan", vertelt Van de Westelaken
De hetze die momenteel gaande is is niet op hun conto te schrjven, maar op die van Nova, aan hen de taak fatsoenlijke journalistiek te bedrijven.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:42 schreef kenz het volgende:
[..]
Mee eens. TV moet juist eerlijk blijven. Het zou wel goed zijn voor mensen als de fam. v.Gogh om beter voorbereid aan tafel te gaan zitten.
Aan de andere kant denk ik juist dat het aan de journalisten is om een evenwichtig verhaal te brengen en niet iedere keer op zoek te gaan naar relletjes.
Ja maar het optreden van hun heeft wel polariserend gewerkt. Het had kunnen escaleren.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:41 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Tja, valt weinig aan te analyseren..
De ouder van Van Gogh gaven antwoord op de aan hun gestelde vragen en een van die antwoorden wordt via de media weerlegt door Cohen en de politie.
Iemand die radicaliseert nav het optreden van nabestaanden van een misdrijf neem ik niet serieus en mag van mij wegrotten aan lepra...quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:46 schreef Sukh het volgende:
[..]
Ja maar het optreden van hun heeft wel polariserend gewerkt. Het had kunnen escaleren.
Je reactie lijkt een beetje op:quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:46 schreef Sukh het volgende:
[..]
Ja maar het optreden van hun heeft wel polariserend gewerkt. Het had kunnen escaleren.
Ik snap de hele heissa niet nav Nova...quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:49 schreef kenz het volgende:
Ze kwamen idd verstandig en nuchter over. Maar mensen die zo meegtrokken worden in een stroom van publiciteit en net zo'n zware rechtszaak achter de rug hebben, kunnen makkelijk een steekje laten vallen. Het is idd aan Nova om daar verstandig mee om te gaan. Zoals het er nu naar uitziet hebben ze dat toch niet gedaan. En dat terwijl ik Jeroen Pauw eigenlijk altijd een goede en faire presentator heb gevonden. Niet zo iemand die mensen een bepaalde hoek in willen duwen, zoals je bij Netwerk/2vandaag nogal eens ziet.
Nee, mensen mogen zeggen wat ze willen. Alleen vind ik iets verzinnen of iets uit verband trekken te ver gaan. Want zo stel je de verhoudingen onnodig op scherp.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:48 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Iemand die radicaliseert nav het optreden van nabestaanden van een misdrijf neem ik niet serieus en mag van mij wegrotten aan lepra...
Polariserend is ook een verkracht woord, het heeft zijn werkelijke betekenis verloren en wordt te pas en te onpas gebruikt...
Jij wilt liever censuur en politiek bedrijven op de manier zoals Cohen? Het doel heiligt ALLE middelen?
Dat is de regiseeur van het programma aan te merken, NIET de gasten...quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:50 schreef Sukh het volgende:
[..]
Nee, mensen mogen zeggen wat ze willen. Alleen vind ik iets verzinnen of iets uit verband trekken te ver gaan. Want zo stel je de verhoudingen onnodig op scherp.
Nou, dat moet je niet zeggen. Het is nogal wat als marokkanen ook de zoon van Theo tot 2 keer toe in elkaar geslagen zou zijn en dat vervolgens zijn vader wordt vermoord. Alsof je dan niet voldoende waarschuwing hebt gehad dat er problemen komen en Theo dus vermoord werd zonder politie bescherming.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:50 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik snap de hele heissa niet nav Nova...
Er is niets schokkends gezegd namelijk, maar beangstigd sommigen het dat anderen geen blad voor de mond nemen of iets dergelijks?
Ik vind dat niet schokkend eigenlijk, houdt eens een enquete onder buurtgenootjes met de vraag of ze ooit eens in elkaar geslagen zijn en door wie.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:55 schreef kenz het volgende:
[..]
Nou, dat moet je niet zeggen. Het is nogal wat als marokkanen ook de zoon van Theo tot 2 keer toe in elkaar geslagen zou zijn en dat vervolgens zijn vader wordt vermoord. Alsof je dan niet voldoende waarschuwing hebt gehad dat er problemen komen en Theo dus vermoord werd zonder politie bescherming.
Nee, als het toch waar blijkt te zijn, is er echt wat aan de hand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |