abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29200390
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:43 schreef dVTB het volgende:

Op zich is die haat niet altijd gerechtvaardigd, op zich is generaliseren bloedlink, maar nieuws is nieuws en hoort gebracht te worden.
Goed punt inderdaad. Nieuws en informatie zou ten alle tijde volledige waarheid moeten bevatten.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:50:01 #152
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29200406
Kunnen de kinderachtige toeschrijvingen verder achterwege blijven? Ga gewoon in op elkaars argumenten, niet op elkaars persoon.

Verder snap ik de hele discussie over burgeroorlogen in dit soort topics nooit zo. Buiten de extremiteiten waar onze aandacht vaak naar uitgaat, bestaat de overgrote meerderheid van de bevolking hier gewoon uit normale mensen, die redelijk goed met elkaar in één land kunnen wonen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 13:50:25 #153
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29200426
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:26 schreef Ludwig het volgende:
Iedereen die oproept tot radicalisering moet eens beter nadenken over de consequenties daarvan. Het zijn niet alleen sneue allochtone figuurtjes als Mohammed B. die aansturen op een ware burgeroorlog.
Ow, DIE Ontwikkeling is nauwelijks meer te stoppen hoor.
Actie is reactie. En ja de autochtone bevolking radicaliseert ook... en snel.
pi_29200480
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:43 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Mooi he, filosofisch lullen en je hebt meteen een aanhang.

En leer nu eindelijk eens voor jezelf te denken.

Plebs.
Filosofisch zelfs

Zo te zien ken je het woord denken dus wel. Nu nog alleen in praktijk brengen.
pi_29200540
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:51 schreef nikk het volgende:

Zo te zien ken je het woord denken dus wel. Nu nog alleen in praktijk brengen.
Naja, ik heb mijn best gedaan. Nu is het aan jou.

Bier?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 13:54:36 #156
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29200550
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:30 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Als ik zo diverse reacties lees lijkt het inderdaad dat er toch mensen zijn die in staat zijn een rassenoorlog te beginnen. Stom, maar van een tweede wereld oorlog zou men toch geleerd moeten hebben zou je zeggen.
Het moet van twee kanten komen zullen we maar zeggen.
pi_29200553
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:50 schreef kLowJow het volgende:
Kunnen de kinderachtige toeschrijvingen verder achterwege blijven? Ga gewoon in op elkaars argumenten, niet op elkaars persoon.

Verder snap ik de hele discussie over burgeroorlogen in dit soort topics nooit zo. Buiten de extremiteiten waar onze aandacht vaak naar uitgaat, bestaat de overgrote meerderheid van de bevolking hier gewoon uit normale mensen, die redelijk goed met elkaar in één land kunnen wonen.
Na de moord op van Gogh waren er op z'n zachtst gezegd nogal wat incidenten. Dit zal bij een volgend incident alleen nog maar erger zijn. Moet er niet aan denken als er in Nederland aanslagen plaatsvinden.
pi_29200576
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:54 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Naja, ik heb mijn best gedaan. Nu is het aan jou.

Bier?
Ja lekker.
pi_29200733
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:50 schreef kLowJow het volgende:

Spanningen zoals in voormalig joegoslavie (wat ik een 'perfect'voorbeeld van burgeroorlog vindt, gezien onze situatie) zijn hier nit zo breed gedragen als daar destijds, dus ik zie die hier ook niet komen.
Maar nederlanders in een burgeroorlog?
(Ik zie het al helemaal voor me, om 20:00 uur wordt het staakt-het-vuren afgekondigd voor een half uur, want GTST begint)
Yeah baby Yeah!
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:02:12 #160
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29200779
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:00 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Spanningen zoals in voormalig joegoslavie (wat ik een 'perfect'voorbeeld van burgeroorlog vindt, gezien onze situatie) zijn hier nit zo breed gedragen als daar destijds, dus ik zie die hier ook niet komen.
(Ik zie het al helemaal voor me, om 20:00 uur wordt het staakt-het-vuren afgekondigd voor een half uur, want GTST begint)
.
pi_29200803
quote:
Ik zie het al helemaal voor me, om 20:00 uur wordt het staakt-het-vuren afgekondigd voor een half uur, want GTST begint)
Lol.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 14:03:45 #162
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29200815
quote:

[..]

Rassenrellen of burgeroorlog of hoe je het ook noemen wil begint niet zomaar natuurlijk. Dat is een langzaam proces wat steeds sneller gaat.

Na de moord op fortuyn zag je al dat Nederlanders best wel impulsief en emotioneel kunnen reageren.
Na de moord op Theo van gogh zag je dat sommige ook nog eens het lef hadden om daad bij woord te voegen
Bij een grote terroristische aanslag in Nederland denk ik dat deze tendens zich veel extremer doorzet, hetgeen weer leidt tot een reactie, ect ect.
pi_29200871
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Rassenrellen of burgeroorlog of hoe je het ook noemen wil begint niet zomaar natuurlijk. Dat is een langzaam proces wat steeds sneller gaat.

Na de moord op fortuyn zag je al dat Nederlanders best wel impulsief en emotioneel kunnen reageren.
Na de moord op Theo van gogh zag je dat sommige ook nog eens het lef hadden om daad bij woord te voegen
Bij een grote terroristische aanslag in Nederland denk ik dat deze tendens zich veel extremer doorzet, hetgeen weer leidt tot een reactie, ect ect.
Nederlanders zijn niks gewend en hebben het veel te goed om een burgeroorlog te gaan voeren, bovendien zijn degenen die werkelijk over willen gaan tot een gewpaned strijden zó ver in de minderheid en hebben zij geen invloedrijken onder de gelederen.

Nee, onlusten zijn niet te voorkomen, maar die zorgen nog niet voor een burgeroorlog.
Yeah baby Yeah!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 14:07:13 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29200904
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:06 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nederlanders zijn niks gewend en hebben het veel te goed om een burgeroorlog te gaan voeren, bovendien zijn degenen die werkelijk over willen gaan tot een gewpaned strijden zó ver in de minderheid en hebben zij geen invloedrijken onder de gelederen.

Nee, onlusten zijn niet te voorkomen, maar die zorgen nog niet voor een burgeroorlog.
Ik denk dat je je wel eens sterk zou kunnen vergissen.
Tenslotte zijn we ook een zeer eigenwijs volk wat zich door NIEMAND de les wil laten lezen.
pi_29200907
quote:

[..]

Dat zal best zo zijn, maar de Serviers en Albanezen hebben er dus ook minstens 100 jaar over gedaan tot het zover kwam (Ik ken de geschiedenis niet-mogelijk nog langer)
Dus we hebben nog wel even... Of juist genoeg tijd om het te voorkomen.
pi_29200922
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tenslotte zijn we ook een zeer eigenwijs volk wat zich door NIEMAND de les wil laten lezen.
Oh, is er een volk wat dat wilt dan?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 14:08:03 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29200925
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:07 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat zal best zo zijn, maar de Serviers en Albanezen hebben er dus ook minstens 100 jaar over gedaan tot het zover kwam (Ik ken de geschiedenis niet-mogelijk nog langer)
Dus we hebben nog wel even... Of juist genoeg tijd om het te voorkomen.
Europese uitbarstingen gaan over het algemeen een stukje sneller.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 14:08:39 #168
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29200944
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:07 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Oh, is er een volk wat dat wilt dan?
Die gedachtengang bestaat wel, of lees je de FP niet, of heb je de reacties niet gezien nav de moord op v Gogh?

Tevens heb ik het niet over een volk wat ons de les lezen, maar dat WIJ als volk dat van niemand accepteren. Tenminste... zo leert de geschiedenis ons.
pi_29200967
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat zijn we ook, maar we laten ons door volksmenners de les dus óók niet lezen, juist deze figuren zijn in staat om een volk te mobiliseren.
Yeah baby Yeah!
pi_29200980
quote:

[..]

Precies. Ik zal dan ook niet verbaast zijn als het echt misgaat bij bijvoorbeeld een aanslag.

Het polderdenken dat alles wel meevalt en wel goedkomt is m.i. het gevaarlijkste gedachtengoed dat ons land bedreigd. Gevaarlijker dan de denkbeelden van Mohammed B. zelfs.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 14:10:21 #171
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29200992
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:09 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat zijn we ook, maar we laten ons door volksmenners de les dus óók niet lezen, juist deze figuren zijn in staat om een volk te mobiliseren.
Je onderschat de macht van de massa.
pi_29201017
Hoe gevoelloos moet je wel niet zijn om het kind van een man die is vermoord
nog te treiteren en lastig te vallen?
Hoe weinig verstand heb je dan in feite?
En de politie?
Heb je niets aan!
Daarbij de foto en de voornaam, misschien allemaal al bekend, maar laat die aub achterwege journalisten?
GV... gedonder altijd hier in ons land
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_29201022
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Europese uitbarstingen gaan over het algemeen een stukje sneller.
Onderbouw dat eens?

Of dacht je dat de Jodenhaat in Duitsland in drie jaar tijd was ontstaan?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 14:12:40 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29201060
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:11 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens?

Of dacht je dat de Jodenhaat in Duitsland in drie jaar tijd was ontstaan?
Nee, in een jaartje of 15 (1918-1933)
pi_29201109
quote:

hier heb je wel een puntje, ik heb liever dat snel nog los gaat, want 16 augustus begint gtst weer.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')