Goed punt inderdaad. Nieuws en informatie zou ten alle tijde volledige waarheid moeten bevatten.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:43 schreef dVTB het volgende:
Op zich is die haat niet altijd gerechtvaardigd, op zich is generaliseren bloedlink, maar nieuws is nieuws en hoort gebracht te worden.
Ow, DIE Ontwikkeling is nauwelijks meer te stoppen hoor.quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:26 schreef Ludwig het volgende:
Iedereen die oproept tot radicalisering moet eens beter nadenken over de consequenties daarvan. Het zijn niet alleen sneue allochtone figuurtjes als Mohammed B. die aansturen op een ware burgeroorlog.
Filosofisch zelfsquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:43 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Mooi he, filosofisch lullen en je hebt meteen een aanhang.
![]()
En leer nu eindelijk eens voor jezelf te denken.
Plebs.
Naja, ik heb mijn best gedaan. Nu is het aan jou.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:51 schreef nikk het volgende:
Zo te zien ken je het woord denken dus wel. Nu nog alleen in praktijk brengen.
Het moet van twee kanten komen zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:30 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Als ik zo diverse reacties lees lijkt het inderdaad dat er toch mensen zijn die in staat zijn een rassenoorlog te beginnen.Stom, maar van een tweede wereld oorlog zou men toch geleerd moeten hebben zou je zeggen.
Na de moord op van Gogh waren er op z'n zachtst gezegd nogal wat incidenten. Dit zal bij een volgend incident alleen nog maar erger zijn. Moet er niet aan denken als er in Nederland aanslagen plaatsvinden.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:50 schreef kLowJow het volgende:
Kunnen de kinderachtige toeschrijvingen verder achterwege blijven? Ga gewoon in op elkaars argumenten, niet op elkaars persoon.
Verder snap ik de hele discussie over burgeroorlogen in dit soort topics nooit zo. Buiten de extremiteiten waar onze aandacht vaak naar uitgaat, bestaat de overgrote meerderheid van de bevolking hier gewoon uit normale mensen, die redelijk goed met elkaar in één land kunnen wonen.
Ja lekker.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:54 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Naja, ik heb mijn best gedaan. Nu is het aan jou.![]()
Bier?
Spanningen zoals in voormalig joegoslavie (wat ik een 'perfect'voorbeeld van burgeroorlog vindt, gezien onze situatie) zijn hier nit zo breed gedragen als daar destijds, dus ik zie die hier ook niet komen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:50 schreef kLowJow het volgende:
Kunnen de kinderachtige toeschrijvingen verder achterwege blijven? Ga gewoon in op elkaars argumenten, niet op elkaars persoon.
Verder snap ik de hele discussie over burgeroorlogen in dit soort topics nooit zo. Buiten de extremiteiten waar onze aandacht vaak naar uitgaat, bestaat de overgrote meerderheid van de bevolking hier gewoon uit normale mensen, die redelijk goed met elkaar in één land kunnen wonen.
quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:00 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Spanningen zoals in voormalig joegoslavie (wat ik een 'perfect'voorbeeld van burgeroorlog vindt, gezien onze situatie) zijn hier nit zo breed gedragen als daar destijds, dus ik zie die hier ook niet komen.
Maar nederlanders in een burgeroorlog?
(Ik zie het al helemaal voor me, om 20:00 uur wordt het staakt-het-vuren afgekondigd voor een half uur, want GTST begint)
Lol.quote:Ik zie het al helemaal voor me, om 20:00 uur wordt het staakt-het-vuren afgekondigd voor een half uur, want GTST begint)
Rassenrellen of burgeroorlog of hoe je het ook noemen wil begint niet zomaar natuurlijk. Dat is een langzaam proces wat steeds sneller gaat.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:00 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Spanningen zoals in voormalig joegoslavie (wat ik een 'perfect'voorbeeld van burgeroorlog vindt, gezien onze situatie) zijn hier nit zo breed gedragen als daar destijds, dus ik zie die hier ook niet komen.
Maar nederlanders in een burgeroorlog?
(Ik zie het al helemaal voor me, om 20:00 uur wordt het staakt-het-vuren afgekondigd voor een half uur, want GTST begint)
Nederlanders zijn niks gewend en hebben het veel te goed om een burgeroorlog te gaan voeren, bovendien zijn degenen die werkelijk over willen gaan tot een gewpaned strijden zó ver in de minderheid en hebben zij geen invloedrijken onder de gelederen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Rassenrellen of burgeroorlog of hoe je het ook noemen wil begint niet zomaar natuurlijk. Dat is een langzaam proces wat steeds sneller gaat.
Na de moord op fortuyn zag je al dat Nederlanders best wel impulsief en emotioneel kunnen reageren.
Na de moord op Theo van gogh zag je dat sommige ook nog eens het lef hadden om daad bij woord te voegen
Bij een grote terroristische aanslag in Nederland denk ik dat deze tendens zich veel extremer doorzet, hetgeen weer leidt tot een reactie, ect ect.
Ik denk dat je je wel eens sterk zou kunnen vergissen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:06 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nederlanders zijn niks gewend en hebben het veel te goed om een burgeroorlog te gaan voeren, bovendien zijn degenen die werkelijk over willen gaan tot een gewpaned strijden zó ver in de minderheid en hebben zij geen invloedrijken onder de gelederen.
Nee, onlusten zijn niet te voorkomen, maar die zorgen nog niet voor een burgeroorlog.
Dat zal best zo zijn, maar de Serviers en Albanezen hebben er dus ook minstens 100 jaar over gedaan tot het zover kwam (Ik ken de geschiedenis niet-mogelijk nog langer)quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Rassenrellen of burgeroorlog of hoe je het ook noemen wil begint niet zomaar natuurlijk. Dat is een langzaam proces wat steeds sneller gaat.
Na de moord op fortuyn zag je al dat Nederlanders best wel impulsief en emotioneel kunnen reageren.
Na de moord op Theo van gogh zag je dat sommige ook nog eens het lef hadden om daad bij woord te voegen
Bij een grote terroristische aanslag in Nederland denk ik dat deze tendens zich veel extremer doorzet, hetgeen weer leidt tot een reactie, ect ect.
Oh, is er een volk wat dat wilt dan?quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat je je wel eens sterk zou kunnen vergissen.
Tenslotte zijn we ook een zeer eigenwijs volk wat zich door NIEMAND de les wil laten lezen.
Europese uitbarstingen gaan over het algemeen een stukje sneller.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat zal best zo zijn, maar de Serviers en Albanezen hebben er dus ook minstens 100 jaar over gedaan tot het zover kwam (Ik ken de geschiedenis niet-mogelijk nog langer)
Dus we hebben nog wel even... Of juist genoeg tijd om het te voorkomen.
Die gedachtengang bestaat wel, of lees je de FP niet, of heb je de reacties niet gezien nav de moord op v Gogh?quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, is er een volk wat dat wilt dan?
Dat zijn we ook, maar we laten ons door volksmenners de les dus óók niet lezen, juist deze figuren zijn in staat om een volk te mobiliseren.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat je je wel eens sterk zou kunnen vergissen.
Tenslotte zijn we ook een zeer eigenwijs volk wat zich door NIEMAND de les wil laten lezen.
Precies. Ik zal dan ook niet verbaast zijn als het echt misgaat bij bijvoorbeeld een aanslag.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je onderschat de macht van de massa.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:09 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat zijn we ook, maar we laten ons door volksmenners de les dus óók niet lezen, juist deze figuren zijn in staat om een volk te mobiliseren.
Onderbouw dat eens?quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Europese uitbarstingen gaan over het algemeen een stukje sneller.
Nee, in een jaartje of 15 (1918-1933)quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Onderbouw dat eens?
Of dacht je dat de Jodenhaat in Duitsland in drie jaar tijd was ontstaan?
hier heb je wel een puntje, ik heb liever dat snel nog los gaat, want 16 augustus begint gtst weer.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:00 schreef Elgigante het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |