Onderbouw dat eens?quote:
Neuh, na de eerste wereldoorlog was Duitsland berooit en beroofd van elke waardigheid.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Onderbouw dat eens?
Ik dacht dat ze al sinds pakweg de Middeleeuwen niet populair waren hoor. Brak de pest of hongersnood uit, kregen de Joden de schuld. De enorme economische crisis in de jaren 30 zal de vlam in de pan zijn geweest.
Maar ons land is in het totaal niet vergelijkbare situatie. Wij zullen ons luxe leventje niet vergooien in een oorlog als er een aanslag wordt gepleegd hoor.
Maak daar maar een paar honderd jaar van.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, in een jaartje of 15 (1918-1933)
Neuh, dat sleumerde al zo'n paar honderd jaar hoorquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, in een jaartje of 15 (1918-1933)
Ja, oké. Maar daarvoor ontstond Jodenhaat ook al (zie mijn post waar je op reageerde)quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Neuh, na de eerste wereldoorlog was Duitsland berooit en beroofd van elke waardigheid.
Hitler (in 1933) gaf veel Duitsers hun gevoel voor eigenwaarde terug en gaf een zondebok.
In die 15 zeer sombere jaren voor de duitsers is de boel geescaleerd.
Ja en?quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, oké. Maar daarvoor ontstond Jodenhaat ook al (zie mijn post waar je op reageerde)
Lees is voor de gein de bijbel.(het gaat dus nog verder terug dat antisemitisme).quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:18 schreef nikk het volgende:
[..]
Neuh, dat sleumerde al zo'n paar honderd jaar hoor
Lees 's voor de gein de boeken van Luther ofzo.
Ik heb ze in dat interview niet horen zeggen dat het om allochtonen ging.quote:Op de school van Lieuwe in Amsterdam-Zuid is hij aan het einde van het jaar naar een andere klas in een ander gebouw overgeplaatst, omdat hij werd gepest door allochtonen met opmerkingen als 'maar goed dat je vader dood is'
Nee, juist absoluut niet nieuw. Zucht. Kan je lezen?quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja en?
Wil je zeggen dat xenofobie nieuw is ofzo in Europa?
ik vind het prachtigquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:26 schreef Doderok het volgende:
[..]
Ik heb ze in dat interview niet horen zeggen dat het om allochtonen ging.
De ouders van Van Gogh slagen er wel telkens in de gemoederen op te hitsen. De uitspraken over het vernietigen van opnames van Mohammed B's telefoongesprekken door de AIVD waren ook interessant. Voor een voormalig medewerker van de dienst doet vader Van Gogh trouwens opvallend politiek getinte uitspraken. Telkens niets dan lof voor Verdonk, kritiek op de AIVD, op de politie en op de rest van het kabinet. Zal zijn voormalig werkgever blij mee zijn.
Waarom kreeg ik dan de indruk dat jij voorstander bent van een soort zelfcensuur? Misschien een verkeerde indruk dan? In je woorden schemerde namelijk zoiets door alsof het goed zou zijn om bepaalde informatie omwille van de lieve vrede te verzwijgen....quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Goed punt inderdaad. Nieuws en informatie zou ten alle tijde volledige waarheid moeten bevatten.
Ondanks dat het wel relevant was wat hij zei, had hij zich als ex-medewerker hier niet over uit moeten laten dat klopt, maar zo erg vond ik dat nu ook weer niet.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:26 schreef Doderok het volgende:
[..]
De ouders van Van Gogh slagen er wel telkens in de gemoederen op te hitsen. De uitspraken over het vernietigen van opnames van Mohammed B's telefoongesprekken door de AIVD waren ook interessant. Voor een voormalig medewerker van de dienst doet vader Van Gogh trouwens opvallend politiek getinte uitspraken. Telkens niets dan lof voor Verdonk, kritiek op de AIVD, op de politie en op de rest van het kabinet. Zal zijn voormalig werkgever blij mee zijn.
Doe eens een wilde gok...quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:26 schreef Doderok het volgende:
[..]
Te kennen gegeven door de AIVD zelf.quote:De ouders van Van Gogh slagen er wel telkens in de gemoederen op te hitsen. De uitspraken over het vernietigen van opnames van Mohammed B's telefoongesprekken door de AIVD waren ook interessant.
Is het vreemd dat ze kritiek hebben op de AIVD?quote:Voor een voormalig medewerker van de dienst doet vader Van Gogh trouwens opvallend politiek getinte uitspraken. Telkens niets dan lof voor Verdonk, kritiek op de AIVD, op de politie en op de rest van het kabinet. Zal zijn voormalig werkgever blij mee zijn.
De stelling "Europa een haat continent" is toepasselijk dus? Van nazi Duitsland, naar extreem rechts en extreem rechtse politieke partijen die op winst zijn.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe dan ook.
Ik denk dat de situatie wel eens extreem uit de hand zou kunnen lopen.
In heel Europa trouwens, niet alleen in Nederland.
Ze betreuren alle ophef ten zeerste en willen graag met rust worden gelaten.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:26 schreef Doderok het volgende:
[..]
De ouders van Van Gogh slagen er wel telkens in de gemoederen op te hitsen.
bronquote:Gijs van de Westelaken zei donderdag namens de familie Van Gogh het te betreuren dat "één zinnetje in een interview zo'n grote affaire is geworden". "Misschien hadden de grootouders van Lieuwe het wat subtieler moeten verwoorden, maar die mensen zijn ook niet gewend om in de media te verschijnen", aldus Van de Westelaken.
Hij zegt dat er wel degelijk twee incidenten zijn geweest. Kort na de moord op Theo is Lieuwe tijdens het uitlaten van de hond mishandeld door een paar jongens en hield daar blauwe plekken aan over. Hij durfde dat pas later aan zijn moeder te vertellen. "Er is ook geen aangifte van gedaan", vertelt Van de Westelaken.
Het tweede incident betreft twee jongens die met een pistool, of iets wat leek op een pistool, aan buurtbewoners vroegen waar Van Gogh woonde. De buurtbewoners belden de politie, maar de jongens waren al gevlogen. Twee weken later zagen bewoners de jongens weer in de buurt. Een politiewagen werd halverwege teruggeroepen, omdat leidinggevenden vonden dat er een arrestatieteam naar toe moest. Bij aankomst waren de jongens wederom al weg, aldus Van de Westelaken.
De familie Van Gogh is niet boos op de politie, zegt Van de Westelaken. Ze betreuren het alleen dat alles zo is opgeblazen en willen graag met rust gelaten.
Ach zo lang je banden met Wilders of van Gogh hebt is alles geoorloofd...quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:05 schreef schatje het volgende:
[..]
Ze betreuren alle ophef ten zeerste en willen graag met rust worden gelaten.
[..]
bron
Wat een vooroordelen weer om die mensen ervan te beschuldigen het met kwade opzet te doen.
- Jij weet niet hoe kinderen zijn als je denkt dat zijn nederlandse klasgenoten zoiets niet zouden zeggen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Doe eens een wilde gok...
[..]
Te kennen gegeven door de AIVD zelf.
[..]
Is het vreemd dat ze kritiek hebben op de AIVD?
Ze hadden verder ook alle lof voor het OM, dat vergeet je dan even te zeggen. En dat ze lof hadden voor Verdonk, ach ja, ze was dan ook de enige die de moeite nam contact op te nemen met de familie.
Het zou Balkenende sieren om contact op te nemen en om alle misverstanden uit de wereld te helpen, ze zijn nu ongewild slachtoffer van een politiek spelletje aan het worden, waar gezichtsverlies de boventoon voert.quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:08 schreef Doderok het volgende:
[..]
- Jij weet niet hoe kinderen zijn als je denkt dat zijn nederlandse klasgenoten zoiets niet zouden zeggen.
- Misschien stond er inderdaad niets nuttig op die opnames, of misschien had de AIVD goede redenen om deze banden niet vrij te geven en kwamen ze daarom met het verhaal dat de banden vernietigd zijn. De Britse geheime dienst verzet zich ook met hand en tand tegen het gebruik van afgeluisterde gesprekken bij rechtzaken. Je kan het één keer doen en dan vertel je hen meteen welke gesprekken je waarschijnlijk nog hebt opgevangen, wie kwetsbaar is, hoe snel je hen terug oppikt als ze van gsm en simkaart veranderen enz...
- Wat zij beweren over bvb uitblijven van reaktie van Balkenende na de moord strookt niet met wat anderen erover zeggen. Het lijkt me twijfelachtig dat functionarissen gaan liegen over zaken die verifieerbaar zijn, maar begrijpelijkerwijze is er een terughoudendheid om de ouders regelrecht van onwaarheden te beschuldigen. In ieder geval is het niet vreemd dat Balkenende na hun kritiek ervoor kiest geen kontakt op te nemen.
Zei hij dat? Kaaskoppen?quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Net Cohen's reactie op TV: Liuewe is niet in elkaar geslagen en bovendien waren het geen Marokkanen maar kaaskoppen....
Cohen is zo`n vreselijke kerel... Maaruhmm. Volgens hem is Theo`s zoontje dus niet inelkaar geslagen door kaaskoppen?quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Net Cohen's reactie op TV: Liuewe is niet in elkaar geslagen en bovendien waren het geen Marokkanen maar kaaskoppen....
Dat lijkt me toch sterk, en mocht hij dat uit het niets stellen, vind ik dat hij zijn ambt per direct neer moet leggen, want was het andersom geweest dán warend e rapen gaar.quote:
hoe weet Cohen dat dan, er is toch niets gebeurd?quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |