Dat klinkt alsof het een willekeurig proces zou zijn.quote:Op maandag 25 juli 2005 16:12 schreef iteejer het volgende:
Heeft imo niets met 'erin lopen' te maken,
Vertel.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 01:59 schreef Vampier het volgende:
houdt even in gedachten wat voor een eigen agende zogenaamde 'waarheids' websites er op nahouden.
Het is in de eerste plaats voor ons bedoeld. Wat er hier gebeurd, de berichtgeving, de spin die eraan gegeven wordt is ervoor om ons op een bepaalde manier te laten reageren (zodat we vervolgens denken dat we zelf tot die conclusie zijn gekomen).quote:Op dinsdag 26 juli 2005 01:55 schreef APK het volgende:
De verdachten van de aanslagen in Londen zouden Pakistanen zijn, hetzelfde geldt voor de mensen die gezocht worden n.a.v. de aanslagen in Egypte.
Als Iran het volgende doel zou zijn zou je toch denken dat er in ieder geval (toevallig) een paar Iraanse paspoorten gevonden worden....
Vreemd.
Ik ben nu in de USA en daar hangen in elke bus en trein berichtjes dat er 'random' searches worden gedaan, voor onbepaalde tijd. (In kranten staat dat men alles zal doen om geen onderscheid te maken tussen ras en kleur, etc. Ho hum).quote:Op dinsdag 26 juli 2005 03:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is in de eerste plaats voor ons bedoeld. Wat er hier gebeurd, de berichtgeving, de spin die eraan gegeven wordt is ervoor om ons op een bepaalde manier te laten reageren (zodat we vervolgens denken dat we zelf tot die conclusie zijn gekomen).
Alles schreeuwt imo om er bij ons de associatie "moslims <-> vijand" in te rammen én dat we verdere militairisering van de samenleving willen of in ieder geval zonder al teveel morren accepteren. Overal gaan de defensiebudgetten omhoog, worden nieuwe diensten opgericht, krijgen overheden meer bevoegdheden, meer registratie en controle voor burgers, worden ethische grenzen opgerekt, principes (zoals mensenrechten) verschoven, criminalisering van basisvrijheden, enzovoort.
Dit is een samenleving die voor oorlog wordt klaargemaakt en ik denk dat het de bevolking straks geen moer meer uitmaakt wie we gaan bombarderen. Als de doublespeak zoals "geweld zorgt voor veiligheid" er weer goed inzit vieren we net als in 1914 feest als het zover is. Bush en Blair en hun Europeese tegenhangers zeggen bijna letterlijk 'War is Peace'.
Waarom uit Pakistan? Ze waren gewoon geschikt en voorhanden denk ik. Als Iran het doelwit is zal er ws. eerst nog wel een grote klapper komen.
Ah bevestiging vanuit de VS zelfvequote:Op dinsdag 26 juli 2005 03:26 schreef jerrem het volgende:
[..]
Ohja, 12 onderdelen van de Patriot Act zouden zijn verlopen, maar hebben nu - voor zover ik begrepen heb voor onbepaalde tijd verlenging gekregen.
quote:Verder viel het mij vanacht op in m'n wake rondje dat er nogal wat activiteit in de VS is met betrekking tot de 2de aanslag in London.
Binnenkort schijnt de Patriot Act af te lopen (Wet op de bijzondere overheidsbevoegdheden) en aangezien er bepaalde krachten in de VS zijn die graag zien dat deze permanent word ingevoerd, verbaasde het mij danook niet dan men meerdere malen tijdens het congress dabat verwees naar London, en dat het van belang is dat Amerika een permanente politie staat word om te zorgen dat er geen (verdere) aanslagen worden gepleegd in de VS.
Ook van belang is het feit dat de amerikaanse veiligheidsdiensten overduidelijk laten blijken dat naar hun mening de Engelse overheid op een "goudmijn" is gestuit, doordat deze nu beschikken over niet gexplodeerde bommen, welk dus de Britse veiligheidsdiensten zal helpen om de zoektocht naar de daders te vergemakkelijken.
Op zich wel grappig om te horen, (vind ik) zeker wanneer je (zoals ik) al vermoed dat het logisch is om, aangezien het "terrorisme" gemaakt word, er niks fijners kan zijn voor mensen die er achter de schermen baat bij hebben, dan dat je beschikt over "terrorisme materiaal" welk feittelijk steriel afgeleverd is, omdat er eigenlijk geen terrorisme dreiging bestaat, en je zo toch vervolgens als overheid die burgers hun rechten wil afnemen, over bewijslast beschikt die je willekeurig aan nietbestaande terrorisme groeperingen kunt plakken.
Om zo nog meer paranoia en angst te creëren onder schijnbaar makke burgers die, zo lijkt het althans, '"slechts" brood en spelen wensen te ontvangen goedgekeurd door hun lieve zorgzame overheid (Lees Championsleague voetbal en Mac Donalds als toetje, publiek), en daarom tot in het frustrende toe, de ambtenarij volmachten verlenen terwijl ze moord en brand schreeuwen om van deze vloek genaamd terrorisme af te komen.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 03:24 schreef NorthernStar het volgende:
Alles schreeuwt imo om er bij ons de associatie "moslims <-> vijand" in te rammen én dat we verdere militairisering van de samenleving willen of in ieder geval zonder al teveel morren accepteren. Overal gaan de defensiebudgetten omhoog, worden nieuwe diensten opgericht, krijgen overheden meer bevoegdheden, meer registratie en controle voor burgers, worden ethische grenzen opgerekt, principes (zoals mensenrechten) verschoven, criminalisering van basisvrijheden, enzovoort.
quote:Blair wil terreurwetten aanscherpen
LONDEN De Britse premier Blair praat met leiders van de
oppositie over het aanscherpen van de terreurwetgeving. Zo
wil Blair dat verdachten langer zonder aanklacht kunnen
worden vastgehouden. Nu is dat maximaal twee weken. De
Conservatieven willen daarnaast dat het mogelijk wordt
afgetapte telefoongesprekken van verdachten te gebruiken
tijdens rechtszaken. Gisteren maakte de politie de namen
van twee van de vier verdachten bekend van de mislukte
aanslagen van donderdag. De politie concentreert zich
momenteel op een flat in Londen, waar één of meer van de
verdachten zou hebben gewoond.
Teletekst
Ik heb de foto heel sterk uitvergroot en dat gezicht is gewoon gezichtsbedrog en die arm houdt hij ietsje hoger dan de balk, die daardoor dus zichtbaar wordt. Jammer dat ze zomaar van alles plaatsen op die site. Maakt het er niet geloofwaardiger op natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:56 schreef wimpietokkie het volgende:
Photo of 'Bombers' has been Doctored
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://prisonplanet.com/Pages/Jul05/250705doctored.html
Agree.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:10 schreef Fonkmeistah het volgende:
of die foto gefixeerd is of niet doet er ook verder weinig toe. het is voornamelijk blind staren op zwak materiaal.
Ben benieuwd hoe lang ze bezig zijn geweest iets te vinden wat Bush wèl uit kan spreken.quote:
New name for 'war on terror'
The Bush administration is abandoning the phrase "war on terror" to better express the fight against al-Qaeda and other groups as an ideological struggle as much as a military mission.
The move is designed to reflect the wider US campaign against terror
While the slogan - first used by President George W Bush in the wake of the 9/11 attacks - may still be heard from time to time, the White House says it will increasingly be couched in other language.
In recent days, senior administration figures have been speaking publicly of "a global struggle against the enemies of freedom", and of the need to use all "tools of statecraft" to defeat them.
Iemand nog vragen?quote:
"Global war, terror, terrorists, terrorists, totalitarian ideology , tyranny, oppression, terror, kill, terrorists, enemy , war, terrorists, kill, murderous ideology , terrorism, terrorists, war on terror, violence and instability, dangerous, violence, bloodshed, violence, sacrifice , war on terror, violence, killers, criminal elements, hateful ideology, terrorists, war on terror, terrorists, murder and destruction, enemy, terrorists, car bombs, enemy, terrorists, suicide bomber, enemy, terrorists, violence, terrorists, terrorists, terrorists, enemies, enemy, tyranny, terrorists, anti-terrorist, al Qaeda, terrorists, terrorists, enemy security terrorists, anti-terrorist terrorists, terror, enemy, tyranny , enemies, ideologies of murder, atrocity, car bombers, assassins, enemies”.
Je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag.quote:Op woensdag 27 juli 2005 05:00 schreef Vampier het volgende:
tjah.... sommige mensen
lolquote:Op woensdag 27 juli 2005 05:43 schreef Vampier het volgende:
het blijft me verbazen waar Bush allemaal wel niet verantwoordelijk voor is.
Is ook wat voor te zeggen. Alleen is er nog wel een verschil tussen "druk maken om" en "geïnteresseerd zijn in". Als je denkt dat ik me druk ga maken om dingen waar ik geen invloed op heb zit je er naast. Ik maak alleen gebruik van dit forum om mijn visie kwijt te kunnen en die van anderen te lezen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 06:00 schreef Vampier het volgende:
Als ik me druk maak om dingen die me geen moer aangaan... zollang ze mij en mijn familie maar met rust laten heb ik overal vrede mee. Pas als ik op mijn familie slachtoffer worden van het een of het ander dan zie je mij pas in actie komen... tot die tijd besteed ik mijn energie nuttig aan zooi waar ik wel wat aan heb.
Ja, helemaal mee eens. De jaren vóór 1914, waarin werkelijk alles naar die oorlog toekroop, de brieven die de tsaar naar de duitse keizer schreef en vv, lijken enorm op de huidige tijd. Ze wisten wat er komen zou, ze smeekten elkaar het niet te laten gebeuren, maar niemand kon meer terug.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 03:24 schreef NorthernStar het volgende:
Het is in de eerste plaats voor ons bedoeld. Wat er hier gebeurd, de berichtgeving, de spin die eraan gegeven wordt is ervoor om ons op een bepaalde manier te laten reageren (zodat we vervolgens denken dat we zelf tot die conclusie zijn gekomen).
Dit is een samenleving die voor oorlog wordt klaargemaakt en ik denk dat het de bevolking straks geen moer meer uitmaakt wie we gaan bombarderen. Als de doublespeak zoals "geweld zorgt voor veiligheid" er weer goed inzit vieren we net als in 1914 feest als het zover is. Bush en Blair en hun Europeese tegenhangers zeggen bijna letterlijk 'War is Peace'.
Dat is de knoop die ik al sinds 1991 in mijn maag voel.quote:Op woensdag 27 juli 2005 10:46 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ja, helemaal mee eens. De jaren vóór 1914, waarin werkelijk alles naar die oorlog toekroop, de brieven die de tsaar naar de duitse keizer schreef en vv, lijken enorm op de huidige tijd. Ze wisten wat er komen zou, ze smeekten elkaar het niet te laten gebeuren, maar niemand kon meer terug.
Ik heb nu ook het idee dat we te hard gaan, niet meer kunnen stoppen, en dat er achter een flauwe bocht ineens een hel op aarde blijkt te liggen.
Heerlijk, mensen die niets van compressie of watdanook wetenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:56 schreef wimpietokkie het volgende:
Photo of 'Bombers' has been Doctored
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://prisonplanet.com/Pages/Jul05/250705doctored.html
heerlijk die mensen die hen ego moeten verbeteren !quote:Heerlijk, mensen die niets van compressie of watdanook weten
quote:
Shooting to kill needs no warning
Police have been given permission to shoot dead suspected suicide bombers without any verbal warning, the Guardian has learned.
There is still confusion over whether Jean Charles de Menezes, who was shot eight times, received a verbal warning. A police source has told the Guardian that there is no need for officers to verbally warn a suspect before opening fire.
[...]
"When the truth comes out it is going to be horrific."
The Guardian
Hij had wel een beetje gelijk hoor.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:03 schreef merlin693 het volgende:
heerlijk die mensen die hen ego moeten verbeteren !
Als de autoriteiten hierover liegen, waarom zou je ze dan überhaupt nog ergens over geloven?quote:
Brazilian did not wear bulky jacket
Jean Charles de Menezes, the Brazilian shot dead in the head, was not wearing a heavy jacket that might have concealed a bomb, and did not jump the ticket barrier when challenged by armed plainclothes police, his cousin said yesterday.
Speaking at a press conference after a meeting with the Metropolitan police, Vivien Figueiredo, 22, said that the first reports of how her 27-year-old cousin had come to be killed in mistake for a suicide bomber on Friday at Stockwell tube station were wrong.
"He used a travel card," she said. "He had no bulky jacket, he was wearing a jeans jacket. But even if he was wearing a bulky jacket that wouldn't be an excuse to kill him."
The Guardian
Jaja.. een officiele waarschuwing om geen foto's meer te lekken.quote:
Warning over bomb pictures leak
Evidence on the London bombings leaked in America could harm UK-US relations, a leading US politician has warned.
The warning from the chairman of the House of Representatives' Intelligence Committee follows the broadcast of pictures obtained by a US TV network.
Pete Hoekstra said the images of a wrecked Tube carriage and a bomb hoard shown by ABC could cause suspicions.
"We can't be looking over each other's shoulder wondering who is leaking whose information," Mr Hoekstra said.
America's relationship with the UK could be damaged if further information emerged which the British police were trying to keep under wraps, the congressman added.
BBC
Ik heb nog steeds het vermoeden dat die Braziliaan mogelijkerwijs voor de Braziliaanse geheime dienst werkte ? Welk mogelijk haar eigen koers vaart, waarvan de Britten niet gediend zijn ?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 04:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als de autoriteiten hierover liegen, waarom zou je ze dan überhaupt nog ergens over geloven?
En waarom hebben ze de Menezes dan doodgeschoten?
Waarom was de Menezes volgens getuigen doodsbang? "He looked like a cornered rabbit, like a cornered fox. He looked absolutely petrified"
Het lijkt aannemenlijk dat hij inmiddels wist dat deze mensen het op zijn leven gemunt hadden. Dat is de enige logische verklaring voor zijn gedrag.
En het enige scenario dat precies past is dat de Menezes wist welke bedoelingen deze mensen met hem hadden.. omdat hij wist wie deze mensen waren. Er was geen verwarring.
Als 7/7 een False Flag operatie was (Duh!) dan is het erg 'ongezond' om op zulke momenten per ongeluk iets te horen of te zien wat niet voor je oren of ogen bedoeld is.
Een van de betreffende foto's.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 04:52 schreef NorthernStar het volgende:
"The policeman said 'mind that hole, that's where the bomb was'. The metal was pushed upwards as if the bomb was underneath the train. They seem to think the bomb was left in a bag, but I don't remember anybody being where the bomb was, or any bag"
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 05:22 schreef BaajGuardian het volgende:
en wie gaat deze hitlers nu tegenhouden?
hm?
Idd, deze keer zijn er geen geallieerden ...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 05:22 schreef BaajGuardian het volgende:
en wie gaat deze hitlers nu tegenhouden?
hm?
Ok, om het even helder te krijgen. De VS was een maand voor 7/7 iemand op het spoor die nu verdacht wordt van betrokkenheid bij de aanslagen... maar de Britse overheid kwam tussenbeide en voorkwam dat de man opgepakt en uitgeleverd werd.quote:
UK 'blocked bomb plotter' arrest
About a month before the July 7 bombings in London, British authorities balked at giving U.S. officials permission to apprehend a man now believed to have ties to the bombers, according to sources familiar with the investigation.
U.S. authorities wanted to capture Aswat, who was then in South Africa, and question him about a 1999 plot to establish a "jihad training camp" in Bly, Oregon [...] but British authorities balked.
CNN
Juist.... D a´s het meer oplettende volk.... naamgenootquote:Op zaterdag 30 juli 2005 08:23 schreef BaajGuardian het volgende:
maar mn echte naam begint toch echt met een D
en er zit geen enkelle B in , dus dat zit wel goed
Het is een beproefde methode: het vinden van paspoorten, id-kaarten, busjes of auto's met verdachte zaken en korans etc. Terwijl de chaos nog woedt en iedereen zich afvraagt wat er is gebeurd, komt men met 'bewijzen' en de identiteit van de daders, snel gevolgt door foto's. Nu heeft 'het' een gezicht. Maakt niet uit hoeveel gaten er later in blijken te zitten, het zit al ingeprent in het collectief bewustzijn en 'foutjes' worden gemakkelijk gladdgestreken.quote:
Former British MI5 Agent Says 'Many Similarities' Between London Bombings And 9/11
A former British intelligence agent, jailed in 2002 for linking the British government with paying an Islamic militant group $160,000 in a failed assassination attempt on Colonel Mu'ammar al-Qadhafi of Libya, said this week the recent London bombings have all the earmarks of an inside job just like 9/11.
“It’s amazing how many aspects of the two events are so similar,” said David Shayler, the former MI5 agent and whistle blower, in a telephone conversation this week from his home in East Bonn on the southern coast of England.
Shayler, a thorn in the British government’s side ever since he blew the whistle in 1997 about rampant corruption within both arms of British intelligence, MI5 (domestic) and MI6 (foreign), said he has just began looking into the details of the 7/7 attacks, but what’s being released through the press and government reports shows a strikingly similar pattern to what he calls “the same type of misinformation thrown out after 9/11.”
“First, we learn about the training exercises going on here just like 9/11. Next, they release suspicious evidence left behind by the culprits as well as quickly releasing identifying pictures of the suspects just like the did after 9/11,” he said.
Shayler added that what’s even more suspicious is the private security firm in charge of the training drills prior to 7/7 had ties to former New York Mayor Rudy Giuliani. Further, he also received information that one of the named suicide bombers, whose picture was released in the London press, has turned up alive and well in Pakistan.
“Just like in the United States, we here in England are being bombarded with what looks like a lot of misinformation in the press,” said Shayler. “Apparently, one of the supposed suicide bombers has turned up alive just like six or seven of the 19 Arab hijackers turned up alive after 9/11.”
Asked about the sentiment in Britain towards President Bush and Prime Minister Tony Blair’s support of America’s war on terror after the London bombings claimed more than 50 lives, he said:
“To put it politely, there is downright hatred for Bush here on the streets of London. Many Brits feel, as I do, that he led us into this war and is actually responsible for making England a more dangerous place to live now than before the illegal war in Iraq.
“And after the release of the Downing Street Memo, which clearly provides high-level documented evidence from the head of M16 that Bush and Blair lied about the threat of WMD in Iraq, I think most of the British people are simply fed up but at the same time frightened at what might happen next.
“The British people would simply like to get rid of Blair, but unlike America, we have no political means set up to do this. However, most people here feel that Tony Blair actually acts more like the First Envoy to America rather than England’s Prime Minister.
Besides believing the London bombing was an inside job, Shayler also believes 9/11 was a staged event, saying the cover-up of hard evidence and eye witness testimony contradicting the official story are the main ingredients first leading him to believe the U.S. government caused 9/11 in order to create a world wide climate of fear and war.
verder -> LewisNews
Kennelijk nog steeds niet genoeg. Ik ben een aanhanger van de Leidensdruck (motivatie wordt bepaalt door de mate van lijden). Bovendien is Bush ook maar een stroman, de echte daders houden zich op in de schaduw. Om die te identificeren moet je de vraag stellen: "Wie profiteert ervan?"quote:
To put it politely, there is downright hatred for Bush here on the streets of London.
http://prisonplanet.com/Pages/Jul05/280705altered.htmlquote:Brazilian's family claim police altered their story
London Times | July 28 2005
THE family of the Brazilian man shot dead by marksmen who mistook him for a suicide bomber revealed last night how police have changed their account of the incident.
As the body of Jean Charles de Menezes was flown home to Brazil for his funeral later today, his cousin said that senior officers at Scotland Yard have retracted claims that the 27-year-old electrician was acting suspiciously, so officers had no option but to open fire.
Vivien Figueiredo, 22, said police told her that he was wearing a lightweight denim jacket and not some bulky coat that could have hidden an explosive belt underneath. Detectives also claimed immediately after the shooting that Mr Menezes had refused to heed shouted warnings by armed police and vaulted the ticket barriers at Stockwell Tube station.
Now police say that he used his travelcard to gain access to the station. Ms Figueiredo said: “They are saying he did absolutely nothing wrong when he was killed, so why don’t they say all this publicly.”
Police shot the electrician seven times in the head and once in the shoulder at point-blank range.
The family claim that Mr Menezes’s death forced Scotland Yard to change its shoot-to-kill orders. In yesterday’s arrest in Birmingham, the family point out that police used a Taser stun gun. They want to know why a similar weapon was not used last Friday.
Ms Figueiredo also expressed anger at reports that one of the officers involved in the fatal shooting had gone on holiday with his family, paid for by the Metropolitan Police.
She said: “It is not right that this person should now be enjoying his holiday when we are suffering.”
Alex Pereira, 27, another cousin accompanying the coffin on the flight home, said: “The officer must be brought back and show the world he did something wrong”. Senior officers emphasised that the independent investigation into the incident was continuing.
A vigil marking one week since Mr Menezes’s death will take place at 5.30pm on Friday in Parliament Square. A service will be held at Westminster Cathedral at the same time as his funeral in Brazil.
Wat een clown.quote:Op zondag 31 juli 2005 20:57 schreef UncleScorp het volgende:
De verdachte heeft de onderzoekers inlichtingen verschaft over de wijze waarop de bom, die niet ontplofte, was vervaardigd. "We hebben kunstmest gebruikt, en zuur, maar er is iets niet volgens plan verlopen en ik heb mijn been bezeerd doordat het zuur tijdens het vervoer is gaan lekken", aldus de verdachte, die daarop zijn verwonding toonde.
Osman Hussain heeft nog verklaard in Italië te willen blijven.
Figures. De "mastermind" van de 7/7 aanslagen, Aswat, was dus een dubbel agent voor de Britse geheime dienst.quote:
Maar als je beweert dat MI6 bij de aanslagen van 7/7 betrokken was ben je een 'conspiracynut' ...quote:
London Bombings Mastermind is MI6 Asset
On FOX News Channel's Day Side, Terrorism Expert John Loftus revealed that Haroon Rashid Aswat, the suspect wanted by British Police for "masterminding" the July 7th London bombings and July 21st attempted bombings is in fact an asset of MI6, the British Secret Service. According to Loftus, Aswat has been under the protection of MI6 for many years.
bekijk de uitzending (stream)
bron: InfoWars
wanneer het voldoet aan de volgende eisen..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 04:44 schreef Vampier het volgende:
Het begint oud te worden... waneer is Amsterdam aan de beurt?
Wat mij betreft hoeven we daar niet op te wachten.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:19 schreef Fonkmeistah het volgende:
Maar als bea het toelaat nederlanders op te laten blazen dan word het tijd dat de guillotine weer uit het vet word gehaald.
De bommen hadden volgens de politie geen timers. Om ze gelijktijdig af te laten gaan heb je dan wel 'zelfmoordterroristen' nodig, anders klopt het verhaal niet.quote:
London Bombings: Electrical Surge Connected to Menezes Shooting?
We need to find out in which locations Jean Charles worked at recently. He was not shot seven or eight or nine times in the head as a "mistake".
He was killed because of what he saw or learned.
PrisonPlanet
To be continued!quote:
So we need to find out who this Richard Jones really is and where Menezes worked at recently. He did not have a fixed employment but worked contract jobs, remember.
Finding out even the slightest bit of information regarding these two questions, will open up a whole can of whoop ass. Have NO doubt.
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 01:18 schreef NorthernStar het volgende:
De bommen hadden volgens de politie geen timers. Om ze gelijktijdig af te laten gaan heb je dan wel 'zelfmoordterroristen' nodig, anders klopt het verhaal niet.
Of er is nòg een andere methode gebruikt.
In de eerste uren van de aanslag sprak iedereen over grote "power surges", dit werd bevestigd door verschillende bronnen. Nu, als het mogelijk is (en dat is het) om met zo'n 'electrische schok' bommen te activeren, dan heb je hier de verklaring voor het gelijktijdig ontploffen van de bommen zonder het gebruik van timers.
Waar zijn die Amerikanen opeens mee bezig?quote:NYPD clarifies bomb disclosures
New York police insist they were right to release details of the bombs that killed 56 people in London, even though they had not been vetted by UK police.
Deputy NYPD commissioner Paul Browne said commissioner Raymond Kelly was right to include details of the devices in a briefing for security experts.
These included saying the 7 July bombs had been detonated by mobile phones.
But Mr Browne said he regretted making an erroneous statement saying the details had been cleared by the Met.
'Routine'
He said he had made the statement believing it to be true but it had turned out to be wrong.
However, he maintained all the information released by the NYPD was unclassified and open source material.
He added that it was normal for New York police to release such information, saying: "We do this routinely with information we have about the elements used in terrorist attacks around the world.
MEER
WMD's in irak is niet suggestief ?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 15:18 schreef Klump het volgende:
Ik weet niet wat sommige op deze pagina proberen te suggereren maar het gaat me toch een beetje te ver om te veronderstellen dat USA en US dit allemaal zo plannen. Ik vindt dat behoorlijk suggestief.
En moet je nagaan mr Klump dat dit dezelfde tactiek is die mr Blair evenals mr Bush zeer goed beheerst neemt een voorbeeld aan het volgende, in gedachte houdende dat wij "burgertjes" nu al 2 jaar te vreten krijgen dat Al Qaeda een organisatie is met Bin Laden aan het hoofd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:50 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
WMD's in irak is niet suggestief ?
Jij acht het dus onwaarschijnlijk, dat een regering die bewezen liegt en ijskoud 100.000 irakezen vermoord voor hun olie en geopolitieke belangen, bereid is om te liegen en 100 engelsen te vermoorden voor diezelfde olie en geopolitieke belangen ?.
Kortom met andere woorden politiek is ook een methode van werken, namelijk die van leugens bewerken.quote:Commenting on the possible role of Al Qaeda, Blair said, "Al Qaeda is not an organization.
Al Qaeda is a way of working ... but this has the hallmark of that approach."
(aldus niet te lang geleden in een artikel te lezen op skynews.com)
Nou .... vonden de Fransen het eten blijkbaar toch niet zo slecht dat ze tussen neus en lippen door, lees: "in de vorm van een raport", melding maakte van een ophande zijnde aanslag door al-Qaeda.quote:'Frankrijk waarschuwde Britten voor terreur'
08 augustus 2005, 14:12:48
PARIJS (ANP) - De Franse geheime dienst DCRG heeft in een rapport dat enkele dagen voor de aanslagen in Londen op 7 juli verscheen, gewaarschuwd voor mogelijke plannen van al-Qaeda voor aanslagen in Groot-Brittannië. Dat berichtte het Franse dagblad Le Figaro maandag.
Volgens Le Figaro was het rapport gebaseerd op onderzoek binnen de Pakistaanse gemeenschap in Frankrijk. In het verslag werd gewaarschuwd voor aanslagen waartoe zou zijn besloten ,,op het hoogste niveau binnen al-Qaeda''. De plannen zouden worden uitgevoerd door Britse Pakistanen.
De aanslagen op het transportsysteem van de Britse hoofdstad Londen op 7 juli kostten 56 mensen, onder wie vier zelfmoordcommando's, het leven. Ruim zevenhonderd mensen raakten gewond. Drie van de vier vermoedelijke daders waren Britten met een Pakistaanse achtergrond.
"Al Qaeda is not an organization. Al Qaeda is a way of working."quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 07:40 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
En moet je nagaan mr Klump dat dit dezelfde tactiek is die mr Blair evenals mr Bush zeer goed beheerst neemt een voorbeeld aan het volgende, in gedachte houdende dat wij "burgertjes" nu al 2 jaar te vreten krijgen dat Al Qaeda een organisatie is met Bin Laden aan het hoofd.
En wat schetst mijn verbazing :
[..]
Kortom met andere woorden politiek is ook een methode van werken, namelijk die van leugens bewerken.
Aan jou en mij en de rest om de werkelijke waarheid te achterhalen.
Gezien rapporten van de VN uit 2000 en 2001 niet, daarin werd beschreven dat er grondstoffen werden geimporteerd door Irak waarmee chemische wapens gemaakt konden worden (zal kijken of ik dat rapport nog kan vinden). Hiervoor is trouwens nooit een verklaring gegeven door de voormalige machthebbers. Maar goed ze zijn niet gevonden en deze grondstoffen tot zover ik weet ook niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:50 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
WMD's in irak is niet suggestief ?
Over die 100.000 Irakeze slachtoffers bestaat nogal wat discussie en daarbij beweert geen enkele bron dat dit allemaal slachtoffers zijn door Amerikaans toedoen. Veel van de slachtoffers na de "oorlog" zijn gevallen door terroristische aanslagen. Daarbij is het stompzinnig om te stellen dat het om olie zou gaan, de kosten van deze campagne haal je er inmiddels niet meer uit ook al zou Irak hun olievoorraad gratis weggeven aan de Amerikanen.quote:Jij acht het dus onwaarschijnlijk, dat een regering die bewezen liegt en ijskoud 100.000 irakezen vermoord voor hun olie en geopolitieke belangen, bereid is om te liegen en 100 engelsen te vermoorden voor diezelfde olie en geopolitieke belangen ?.
Yep ik heb het emailtje met het nieuwsartikel opgevist en het is idd een en dezelfde.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:49 schreef Merisse het volgende:
[..]
"Al Qaeda is not an organization. Al Qaeda is a way of working."
Dat was volgens mij politiecommissaris Ian Blair trouwens die dat zei, niet Tony bron
Ik lurk al van het begin van dit topic en met name dat stuk van Northern Star in het vorige deel over dat Al Qaeda niet bestaat en Bin Laden al jaren dood is heeft me de ogen geopend. Bedankt!
Goed om te horen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:49 schreef Merisse het volgende:
Ik lurk al van het begin van dit topic en met name dat stuk van Northern Star in het vorige deel over dat Al Qaeda niet bestaat en Bin Laden al jaren dood is heeft me de ogen geopend. Bedankt!
quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 07:35 schreef Tiesemans het volgende:
'Aanslagen Londen staan los van elkaar'
13 augustus 2005, 07:22:53
LONDEN (ANP) - De aanslagen in Londen op 7 en 21 juli houden geen verband met elkaar.
Uit de eerste resultaten van het onderzoek naar de aanslagen blijkt dat de terroristische cellen los van elkaar opereerden.
Dat meldt de Britse krant The Independent op basis van een anonieme bron.
Op 7 juli kwamen 52 mensen om door drie zelfmoordaanslagen in de Londense metro en een in een bus. Bij een tweede 'mislukte' serie aanslagen op 21 juli vielen geen doden.
'Eén brein'
Er zit niet één brein van al-Qaeda noch van een andere organisatie achter de aanslagen, schrijft The Independent.
Volgens de politie verhoogt dat de kans dat er meer groeperingen in Groot-Brittannië actief zijn zoals de cel die achter de aanslagen van 7 juli zat.
Het is aannemelijk dat er anderen zijn, waar we niets vanaf weten.
In de afgelopen tien jaar hebben we meerdere groeperingen ontwricht die aanslagen hadden kunnen plegen.
We kunnen ze niet allemaal tegenhouden.
Op zeker moment zal een andere groep opstaan die aanslagen wil plegen'', aldus de anonieme bron.
Eerder meldden Britse media dat er volgens de politie een duidelijk verband is tussen de dodelijke aanslagen op 7 juli en de mislukte aanslagen van 21 juli.
De gebruikte bommen zouden door dezelfde persoon zijn gemaakt.
Bron.
Wat is het nou, Crime Dog Mcgriff?quote:Het gevoel van onveiligheid wordt maximaal gecultiveerd en aangemoedigd (mensen het idee laten houden dat ze door iets vaags en ongrijpbaars worden bedreigt) om als excuus en pretext voor zowel binnen- als buitenlands beleid te dienen.
En Al Qaeda is idd een hoax.
copy cats..quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 16:15 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat is het nou, Crime Dog Mcgriff?
Dat is precies waar ze op gegokt hebben.quote:
Wat is je punt? Wees eens duidelijk man.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 16:15 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat is het nou, Crime Dog Mcgriff?
Hehehe Go North.....quote:Op zondag 14 augustus 2005 06:00 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat is je punt? Wees eens duidelijk man.
Dus wat?
whahaquote:Op zondag 14 augustus 2005 08:23 schreef Tiesemans het volgende:
Uhm tijd voor een filmpje ...![]()
Filmpjuh
Nee, eerst is alles volgens de overheden het werk van Al Kaida, maar daarna opereren ze los van elkaar en is Al Kaida volgens de politiebaas geen organisatie. Hoort dit dan bij de opzet om mensen het idee te geven dat ze door iets ongrijpbaars worden bedreigd? Is het een getrapte misleiding?quote:Op zondag 14 augustus 2005 06:00 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat is je punt? Wees eens duidelijk man.
Of wou je zeggen dat de mededeling dat 21/7 door copycats is gedaan, de vaagheid over 7/7 (en alles wat met internationaal terrorisme te maken heeft) ineens opgehelderd is?
Ik mag hopen dat je dat je toch echt iets anders bedoeld.
Dat is niet onverstandig. Niettemin blijft de vraag wie je dan wel zou moeten vertrouwen en joe je dat kunt bepalen. Daarbij, zelfs de Nazi's spraken weleens de waarheid.quote:Want ik wil namelijk nog wel bewijs zien voor ik ook maar iets aanneem van regeringen waarvan bekend is dat ze het volk misleiden, ja zelfs in een oorlog liegen, als het hun uitkomt.
Welke beelden precies? Die van de aanslagen, of die van de daders? En misschien bestaat er daartoe wel geen wetteljke verplichting.quote:Ik wil de videobeelden van 7/7 zien
Misschien hebben die daar wel geen behoefte aan. Bovendien zou ik niet weten wat die hieraan toe te voegen hebben. Misschien hebben ze zich in de daders vergist, misschien vinden ze de daden rechtvaardig. Ze waren er in ieder geval niet bij betrokken. En dan nog; stel dat ze bij hoog en bij laag zweren dat hun zoon zoiets nooit zou doen, is dat dan per se betrouwbaarder dan de in sommige ogen verdachte ten laste legging van de regering?quote:ik wil de families van de 'daders' uitgebreid aan het woord hebben gehad
Neem contact op met de politie, zou ik zeggen. Al weet ik niet waarom getuigenverklaringen publiek bezit zouden moeten zijn.quote:ik wil de getuigenverklaringen (if any) lezen,
Die rechtszaak is in aantocht. Als je ''daders'' en ''bewijzen'' nu al tussen aanhalingstekens plaatst, vrees ik echter dat je de rechtszitting niet bedaard en objectief zult volgen. Zeker niet als je denkt dat Bush een handpop is van de Joden die de entertainment-industrie in handen hebben, en meer van dat soort dingen.quote:ik wil dat de hele zaak in een openbaar proces voor een rechter wordt gebracht en alle 'bewijzen' publiekelijk onderbouwt zien.
En als ze een duidelijk ondeugdelijke verklaring staande hielden, was het ook niet goed.quote:Op 7/7 zijn er 52 mensen vermoord en het enige wat het publiek erover te horen krijgt zijn vaagheden en zes verschillende versies over wat voor soort explosieven zijn gebruikt!
Ja, inderdaad. De afgelopen maand was een toonbeeld van helderheid en wijst op geen enkele manier op misleiding** of propaganda.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Nee, eerst is alles volgens de overheden het werk van Al Kaida, maar daarna opereren ze los van elkaar en is Al Kaida volgens de politiebaas geen organisatie. Hoort dit dan bij de opzet om mensen het idee te geven dat ze door iets ongrijpbaars worden bedreigd? Is het een getrapte misleiding?
Nou, ik trek me beschaamd terug, maar toch ook wel trots omdat ik de waarde van de Pavlov-theorie weer eens heb bewezen.quote:Op maandag 15 augustus 2005 00:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. De afgelopen maand was een toonbeeld van helderheid en wijst op geen enkele manier op misleiding** of propaganda.
(**mis·lei·den; 1 (iem.) overtuigen van iets dat niet waar is)
"This has all the hallmarks of Al-Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Aswat informant voor MI6, Al Qa ....
...eugh, maybe the bombers were inspired and influenced, rather than directed, by Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, Al Qaeda, etc."
Hmm.. zeker een trend momenteel.quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:27 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nou, ik trek me beschaamd terug
Een paar vragen afvuren en dan weer snel weglopen is aangeleerd gedrag bedoel je?quote:maar toch ook wel trots omdat ik de waarde van de Pavlov-theorie weer eens heb bewezen.
Waar kwalificeer ik dit dan als ''duidelijk''?quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hmm.. zeker een trend momenteel.
Maar dat is wel een beetje jammer. Je hebt ons nog onthouden waaruit volgens jou het tegendeel van mijn stelling zou blijken.
Op basis waarvan kwalificeer jij tegenstrijdige berichtgeving, inconstitente verklaringen en het vrijgeven van 1 enkel CCTV frame wel als 'duidelijk'?
Pas als ik er lering uit trek door die vragen achterwege te laten, aangezien slechts een aspect de verbeelding vermag te prikkelen. Maar dat is eerder ondervinding.quote:Een paar vragen afvuren en dan weer snel weglopen is aangeleerd gedrag bedoel je?
Ben je altijd zo vermoeiend?quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:28 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waar kwalificeer ik dit dan als ''duidelijk''?
Op bepaalde punten wel, wat ik bijvoorbeeld van de daders begrepen heb klinkt mij tamelijk consistent en voorstelbaar in de oren. Wat betreft de methodes tast ik nog wat in het duister, maar ik vermoed dat dat wel opgehelderd zal worden. Overigens ken ik de berichtgeving van de autoriteiten bijna alleen maar uit de pers.quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:36 schreef NorthernStar het volgende:
Vind jij de berichtgeving (van de autoriteiten en de pers) mbt de aanslagen duidelijk of niet?
Dat klopt. "Berichtgeving" zou ook sec kunnen, maar dat was om te benadrukken omdat we voor info van die beiden afhankelijk zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:44 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Op bepaalde punten wel, wat ik bijvoorbeeld van de daders begrepen heb klinkt mij tamelijk consistent en voorstelbaar in de oren. Wat betreft de methodes tast ik nog wat in het duister, maar ik vermoed dat dat wel opgehelderd zal worden. Overigens ken ik de berichtgeving van de autoriteiten bijna alleen maar uit de pers.
quote:
Mistakes led to tube shooting
ITV News has obtained secret documents and photographs that detail why police shot Jean Charles De Menezes dead on the tube.
The documents and photographs confirm that Jean Charles was not carrying any bags, and was wearing a denim jacket, not a bulky winter coat, as had previously been claimed.
He was behaving normally, and did not vault the barriers, even stopping to pick up a free newspaper.
He started running when we saw a tube at the platform. Police had agreed they would shoot a suspect if he ran.
A document describes CCTV footage, which shows Mr de Menezes entered Stockwell station at a "normal walking pace" and descended slowly on an escalator.
The document said: "At some point near the bottom he is seen to run across the concourse and enter the carriage before sitting in an available seat.
ITN News
Bij onze soortgenoten aan de andere kant van de oceaan gaan er allemaal geruchten over een op handen zijnde nucleaire oefening. Toevallig dezelfde basis waar die generaal Byrnes de laan uit is gestuurd vanwege een affaire (rrright). Weer anderen denken aan een aanslag met een olietanker en weer anderen vermoeden tijdens de 'freedom march' in NYC.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:59 schreef APK het volgende:
Ik las vanmorgen in De Volkskrant dat Italie het tereuralarm heeft verhoogd en dat er wargames geoefend gaan worden.
Next?![]()
En wie kent aller harten ? (Here God misschien).... Juist ja ... ,,quote:Op donderdag 18 augustus 2005 09:58 schreef LuukBes het volgende:
Dit bewijst dat het nog steeds allemaal mensenwerk is, en hoeveel agenda's, censuur en macht er ook betrokken is er toch altijd doordat het mensenwerk is dingen uitlekken. Goeie zaak dus.
... mits men voldoende olie in het lampke heeftquote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:33 schreef Tiesemans het volgende:
En wie kent aller harten ? (Here God misschien).... Juist ja ... ,,
Daarom komt het uiteindelijk toch in het daglicht terecht omdat het mensenwerk blijft.
En dat geeft rust en vertrouwen die nodig is om te focussen.
Ik denk dat het verder gaat.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:44 schreef iteejer het volgende:
... mits men voldoende olie in het lampke heeft
Het is puur te danken aan dat iemand dit opzettelijk heeft gelekt. Waarom deze persoon dat heeft gedaan is een vraag. Ik denk dat het iemand is die nog een klein beetje rechtvaardigheidsgevoel in zijn lijf heeft, maar dat is waarschijnlijk omdat ik het hoop.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 09:58 schreef LuukBes het volgende:
Als je zo smerig bezig bent dat je mensen gewoon bewust aan het voorliegen bent, dan zorg je als grootmachthebber toch op zijn minst ervoor dat je gefabriceerde politierapporten gelekt worden, en de echte rapporten niet in de verkeerde handen komt.
Ik denk dat het opzettelijk gelekt is. Ik zie geen reden waarom Amerikaanse en Engelse inlichtingendiensten elkaar tegen zouden werken.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:03 schreef NorthernStar het volgende:
Het is puur te danken aan dat iemand dit opzettelijk heeft gelekt. Waarom deze persoon dat heeft gedaan is een vraag. Ik denk dat het iemand is die nog een klein beetje rechtvaardigheidsgevoel in zijn lijf heeft, maar dat is waarschijnlijk omdat ik het hoop.
Mijn hoop is wat ik al zei, hopenlijk iemand die nog wat rechtvaardigheidsgevoel in zijn donder had.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:43 schreef APK het volgende:
[..]
Ik denk dat het opzettelijk gelekt is. Ik zie geen reden waarom Amerikaanse en Engelse inlichtingendiensten elkaar tegen zouden werken.![]()
(Als het een persoon zou zijn dan zou hij/zij al ontslagen zijn.)
De vraag is alleen: Waarom?
Wat is het scenario
Nee het grote spel, of het scenario, gaat gewoon door. De whistleblowers geven wat pokon voor de truthbewegingen en heel soms wat ammo om een van de lagere marionette's van zijn stokje te schieten, maar daar houdt het wel mee op.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 00:22 schreef APK het volgende:
Maar, NS, denk jij dat whistleblowers een bepaald scenario dat al gaande is kunnen stoppen?
Kijk eens naar de zaak Carl Rove bv....
En nogmaals, wat is het scenario:?
De spin-doctors zijn veel machtiger dan de websites van de mannetjes en vrouwtjes met hun alluminiumfolie-hoedjes op.
Good point.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 00:45 schreef NorthernStar het volgende:
Maar misschien kun je het beter aan een optimist vragen.
Herkenbaar. En begrijpelijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 00:54 schreef APK het volgende:
[..]
Good point.
Ik heb vanmiddag een poging gedaan om een goede vriend uit te leggen dat die Braziliaan die persoon met een Aziatisch uiterlijk geen winterkleding droeg, niet over een poortje sprong, een krant pakte etc.
Het antwoord bleef: 'Vind je het gek, als er bommen ontploffen in Londen?'
"Hem"(p)olie"quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:44 schreef iteejer het volgende:
[..]
... mits men voldoende olie in het lampke heeft
http://www.artistictreasure.com/learnmorecleanair.htmlquote:It would only take 6% of our U.S. land to produce enough hemp, for hemp fuel, to make us energy independent from the rest of the world.
Oi, ik dacht dat je het over de motieven van de whistleblower had.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 01:27 schreef APK het volgende:
Wat is het scenario?[afbeelding]
Is 'agenda' misschien een beter woord
Omdat ie mogelijk voor de Braziliaanse geheime dienst werkte ?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 07:29 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Oi, ik dacht dat je het over de motieven van de whistleblower had.
De achterliggende agenda van wat bedoel je precies? Waarom ze die Braziliaan hebben doodgeschoten? (ik geloof geen moer van het "vergissing"-excuus iig) Of bedoel je het nog breder, het hele war on terror gedoe enzo?
Zit je ons in de maling te nemen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:25 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Omdat ie mogelijk voor de Braziliaanse geheime dienst werkte ?
Die lui van de Braziliaanse geheime dienst proppen (vermoed ik) mensen vol met nano technische snufjes.
Mogelijkerwijs dat die terroristen die "gestuurd" worden/werden.
En dat onze zuid-amerikaanse vriend er mogelijk meer van wist zou een reële optie kunnen zijn.
Zie voor meer info dit andere fok Truth topic :
Braziliaans gezin waarin de moeder in 2002 kleine gouden objecten spontaan uit begon te spugen.
Yup, de mensen zijn compleet apatisch lijkt het. Ongeinteresseerd en afgestompt. Te druk met hun eigen vierkante meter misschien.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:55 schreef PrutNDut het volgende:
Weet je wat ik behoorlijk beangstigend vind? Is dat het tegenwoordig allemaal maar geaccepteerd wordt.
[...]
"How fortunate for leaders that men do not think." -- Adolf Hitler
Mensen die doorslaan naar de andere kant blijf je altijd houden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:50 schreef zoalshetis het volgende:
wat een onzin om kritiek te uiten in een tijd waarin we deze nieuwe chaos nog niet kennen. maar goed de fok! afa's weten het blijkbaar beter.
of jij weet er gewoon geen reet van.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:50 schreef zoalshetis het volgende:
wat een onzin om kritiek te uiten in een tijd waarin we deze nieuwe chaos nog niet kennen. maar goed de fok! afa's weten het blijkbaar beter.
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:38 schreef zoalshetis het volgende:
helaas, dit is in een soort van nieuwe oorlogstijd en daar hoort collaterale schade helaas bij. waarom rennen?
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:19 schreef NorthernStar het volgende:
Waarom zou je willen oordelen over een situatie, waarbij iemand is doodgeschoten, waar je eigenlijk niks van weet
En tegen zo iemand zou ik me nu moeten verweren?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:27 schreef zoalshetis het volgende:
wat zijn jullie toch een stel bos/halsema-achtige jankzakken ook he...
laf toekijken hoe de rest van de wereld het probleem moet oplossen. aanslagen waren er ruim en ruim voor afganistan en irak. en dan een grote bek vanaf de zijlijn als er een begrijpelijke fout wordt gemaakt. ?
Dat de mensen dit pikken is toch ongelooflijk. Waarom breekt er geen opstand uit tegen dit soort ideeen en uitspraken?quote:Op zondag 21 augustus 2005 06:48 schreef Tiesemans het volgende:
'Britse politietop heroverweegt vuurwapengebruik'
20 augustus 2005, 23:37:56
LONDEN (ANP) - De Britse politietop heroverweegt het beleid om onder bepaalde omstandigheden verdachten dood te schieten. Dit bericht het dagblad The Guardian zaterdag.
De chef van de Londense politie Ian Blair staat onder druk om af te treden nadat in juli een onschuldige voorbijganger, de 27-jarige Braziliaan Jean Charles de Menezes, in Londen werd doodgeschoten door agenten.
Een betrokkene bij de heroverweging verzekerde The Guardian dat het niet gaat om een theoretische terugblik maar om een zorgvuldige heroverweging.
De Britse politie wil wel in principe de bevoegdheid behouden om dodelijk geweld te gebruiken in uitzonderlijke gevallen, maar het risico dat onschuldigen het slachtoffer worden, moet worden beperkt.
Voorwaarden
Zo bekijken de politiechefs of er wapens zijn die niet dodelijk zijn maar wel een verdachte razendsnel uitschakelen.
Voorts wordt gekeken aan wat voor voorwaarden de verzamelde informatie moet voldoen om tegen een verdachte het bevel uit te vaardigen dat hij eventueel mag worden gedood.
Politiechef Blair vindt dat het doodschieten van De Menezes niet zwaarder mag wegen dan de aanslagen in Londen op 7 juli, waardoor 52 mensen omkwamen. In een interview voor de BBC radio, dat zaterdag wordt uitgezonden, vroeg Blair de Britten om de dood van de Braziliaan in de juiste context te plaatsen.![]()
De Britse regering blijft intussen vierkant achter de geplaagde politiecommissaris staan.
,,Ik zie het onafhankelijke onderzoek naar het politieoptreden met vertrouwen tegemoet'', zei minister Clarke van Binnenlandse Zaken zaterdag tegen de BBC. Volgens de bewindsman moet men niet vooraf al een oordeel vellen.
http://www.home.nl/nieuws/buitenland/artikel/00187485
Dat zeggen die friggin' liars nu ja, nu we de feiten wel kennen en gebleken is dat de Menezes niks verkeerd deed voor ze zijn hoofd aan gort schoten.quote:Op zondag 21 augustus 2005 06:48 schreef Tiesemans het volgende:
Volgens de bewindsman moet men niet vooraf al een oordeel vellen.
Ik pleit voor het herinvoeren van het "pek en veren". Lui als Blair (maakt niet uit welke van de twee) de stad uitjagen en vogelvrij verklaren.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:38 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat de mensen dit pikken is toch ongelooflijk. Waarom breekt er geen opstand uit tegen dit soort ideeen en uitspraken?
Goed voor hun. Geen smerig bloedgeld accepteren. Wel knap, ze zijn niet bepaald rijk.quote:
The parents of the Brazilian man gunned down by police at Stockwell Tube station have reportedly turned down a $1 million compensation offer from Scotland Yard for his mistaken shooting.
News&Star
Ik heb de vader en moeder op tv gezien.quote:Op maandag 22 augustus 2005 02:25 schreef NorthernStar het volgende:
Goed voor hun. Geen smerig bloedgeld accepteren. Wel knap, ze zijn niet bepaald rijk.
quote:'Doodgeschoten Braziliaan zat op gemak in metro'
De Braziliaan Jean Charles de Menezes werd niet doodgeschoten na een achtervolging, maar zat gewoon in de metro, na het Londense metrostation Stockwell op zijn gemak binnen te zijn binnengewandeld en een krant te hebben gepakt.
Toen hij in de trein had plaatsgenomen werd hij gegrepen door een politiesurveillant en vervolgens door een ander van dichtbij door het hoofd geschoten. Dat heeft de Britse televisiezender ITV gemeld op grond van getuigenverklaringen.
De politie schoot Menezes op 22 juli, een dag na de mislukte aanslagen in Londen, dood omdat ze hem, zoals later bleek ten onrechte, aanzag voor een terrorist.
Volgens de officiële lezing zette Menezes het op een lopen toen agenten in burger hem wilden aanhouden, na hem te hebben gevolgd vanaf een huis dat in verband met de aanslagen door de politie in de gaten werd gehouden.
ITV haalde een man aan die tegenover Menezes zou hebben gezeten en die zei: "Ineens kwam er een man binnen, die een klein zwart pistool op een persoon tegenover mij richtte. Hij richtte het pistool op de rechterkant van het hoofd van de man. Het pistool bevond zich op dertig centimeter afstand van het hoofd van de man toen het eerste schot werd gelost."
De getuigenverklaringen waaruit ITV citeerde zouden afkomstig zijn uit een onderzoeksrapport. De politiesurveillant vertelt hoe hij "de man met het spijkerjack", Menezes dus, greep en hem terug in de stoel drukte waar hij eerder had gezeten. "Toen hoorde ik heel dichtbij mijn linkeroor een schot en werd ik op de vloer van het rijtuig gesleurd", zo zou de surveillant hebben gezegd. De politie heeft ook gezegd Menezes niet te hebben vertrouwd omdat hij een veel te dikke jas aanhad voor de tijd van het jaar.
De klachtencommissie van de politie, die de dood van Menezes onderzoekt, wilde niet op het bericht ingaan en zei niets te weten over de herkomst van de verklaringen waaruit ITV citeerde.
quote:Police knew Brazilian was 'not bomb risk'
London Observer | August 21 2005
Police officers from the team involved in the fatal shooting of Brazilian Jean Charles de Menezes did not believe he posed 'an immediate threat'.
Senior sources in the Metropolitan Police have told The Observer that members of the surveillance team who followed de Menezes into Stockwell underground station in London felt that he was not about to detonate a bomb, was not armed and was not acting suspiciously. It was only when they were joined by armed officers that his threat was deemed so great that he was shot seven times.
Sources said that the surveillance officers wanted to detain de Menezes, but were told to hand over the operation to the firearms team.
The two teams have fallen out over the circumstances surrounding the incident, raising fresh questions about how the operation was handled.
A police source said: 'There is no way those three guys would have been on the train carriage with him [de Menezes] if they believed he was carrying a bomb. Nothing he did gave the surveillance team the impression that he was carrying a device.'
Last night, Metropolitan Police chief Sir Ian Blair admitted he was told that shooting created 'a difficulty'.
In an interview with the News of the World, Blair said that an officer came to him the day after the shooting and said the equivalent of 'Houston, we have a problem'.
'He didn't use those words but he said "We have some difficulty here, there is a lack of connection". 'I thought "That's dreadful, what are we going to do about that?".'
The Observer can also reveal that the de Menezes family was offered £15,000 after the shooting. The ex gratia payment, which does not affect legal action by the family or compensation, is a fraction of the $1 million (£560,000) reported to have been offered the family. Police yesterday denied they had made the offer, which the family has described as 'offensive'.
Members of the firearms unit are said to be furious that de Menezes was not properly identified when he left his flat, the first problem in the chain of events that led to the Brazilian's death.
Specialist officers with the firearms team active that day had received training in how to deal with suicide bombers. A key element was advice that a potential bomber will detonate at the first inkling he has been identified. They are trained to react at the first sign of any action.
The Observer now understands that seconds before the firearms team entered the tube train carriage, a member of the surveillance squad using the codename Hotel 3 moved to the doorway and shouted: 'He's in here.' De Menezes, in all likelihood alarmed by the activity, stood and moved towards the doorway. He was grabbed and pushed back to his seat. The first shots were then fired while Hotel 3 was holding him.
The Independent Police Complaints Commission (IPCC) is to investigate if the firearms officers, with only seconds to decide whether to shoot, mistakenly interpreted de Menezes's movement as an aggressive act.
For the firearms officers involved in the death to avoid any legal action, they will have to state that they believed their lives and those of the passengers were in immediate danger. Such a view is unlikely to be supported by members of the surveillance unit.
For reasons as yet unclear, members of the firearms team have yet to submit their own account of the events to the IPCC. The two members of the team believed to have fired the fatal shots are known to have gone on holiday immediately after the shooting.
In one case, the holiday had been pre-booked, in the other the leave was authorised by Blair, who yesterday received the backing of the Home Secretary, Charles Clarke: 'I am very happy with the conduct, not only of Sir Ian Blair, but the whole Metropolitan Police in relation to this inquiry.'
Meanwhile, questions have been raised about the accuracy of the police intelligence that led to the raid on the block of flats occupied by de Menezes. It was initially suggested that the flat was connected to the man known as Hussein Osman, who was arrested in Italy. On the Saturday after the shooting, officers raided the flat in a high-profile operation watched by the world's media. As a result, a man, identified only as 'C', was arrested 'on suspicion of the commission, instigation or preparation of acts of terrorism'. But he was released on 30 July with no charge, raising the possibility that the flats had no connection with the bombings.
The IPCC is also expected to look into selective briefings to the media over the days following the shootings.
The parents of de Menezes said they have rejected all financial offers made by the police. 'I feel hurt and offended,' Jean's mother, Maria Otoni de Menezes, told The Observer this weekend. 'I didn't think it was right to talk about money so soon after my son's death.'
One document seen by The Observer and handed to the family on 1 August by the Met's assistant deputy commissioner, John Yates, sets out a final settlement, on top of an agreement to pay repatriation and legal fees. 'The MPS offers £15,000 by way of compensation to you for the death of Jean Charles,' says the document, dated 27 July. 'This ... extra gratia paymen ... means it is paid without any consideration of legal liability or responsibility.'
quote:Op maandag 22 augustus 2005 16:37 schreef francorex het volgende:
22 August 2005
Volgens mij moeten er camera's bijkomen. Ik zie geen andere uitkomst. Iemand anders wel?
More CCTV to catch future bombersquote:Op maandag 22 augustus 2005 16:37 schreef francorex het volgende:
22 August 2005
MYSTERY OF THE BLANK CCTV TAPE
[...]
Volgens mij moeten er camera's bijkomen. Ik zie geen andere uitkomst. Iemand anders wel?
De BBC heeft echter een heel andere verklaring voor het (op mysterieuze wijze) ontbreken van CCTV opnames van de moord op de Menezes.quote:
"After the incident the police took the tapes away. When they brought them back three or four days later, they said 'These are no good to us. They're blank'."
quote:
The BBC has also learned the shooting was not captured on Stockwell Tube's CCTV because police officers had removed the cameras' disks for their investigation into the suicide bomb suspects who boarded the train at the same station the previous day.
"We weten niet wat er fout is gegaan, maar er zijn geen opnames, er staat niks op CCTV,quote:
The bus had four cameras - one covering people getting on, the second at the exit doors and one on each deck scanning the length of the vehicle.
But the investigation received a serious setback when it was discovered the CCTV cameras on the bus that blew up were not working so detectives will not get vital images of the bomber.
One senior Yard source said: "It's a big blow and a disappointment.If the cameras had been running we would have had pin-sharp close-up pictures of the person who carried out this atrocity.
"We don't know if the driver forgot to switch them on or if there was a technical problem but there are no images."
LOL weer een feestje gehadquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 01:58 schreef merlin693 het volgende:
dit is het argument voor anarchie!
ff serieus dit is nodig maar word thus so misbruikt ! ik heb geen probleem met vertellen wie ik ben via een pas...maar ! de rest...hoe maak je verschil tot die tijd dat er werkelijke onverschilighijd berijkt word
sorry voor mijn spj fouten
hahahaha ja ! was gezelig !quote:LOL weer een feestje gehad nog even en ze stellen een blaasproef in voordat je mag posten hoor
"De vier hebben zelf de bommen laten ontploffen met een druk op een knop, maar zijn er wellicht ingeluist en wisten niet wat ze deden."quote:Suicide bombs breakthrough gives police vital clues
The four terrorists who killed 56 people in London on July 7 triggered the bombs themselves by pressing a device similar to a button, senior police sources have told the Guardian.
The discovery scotches the theory that the four British-born men may have been duped into carrying the rucksack bombs on to three crowded tube trains and one bus, unaware they were going to explode.
Initially it was thought the bombs might have been attached to devices on mobile phones, a method used in the Madrid bombings to devastating effect.
Hopelijk de nieuwe en verse link naar legubere Blairquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 08:30 schreef Tiesemans het volgende:
G8 stuff and his mind on other things today > Tony Blair at the end of the video.
Luister is goed naar Tony terwijl ie z'n woordje zegt...
Let vooral ook op z'n gezicht en z'n rare glimlach.
Dit was dus op de dag voor de aanslag in London.
Mmm en zie en hoor (vooral) die Britten juichen, terweten dat de dag erna ze het lachen vergaat.
B.t.w Blair had zich suf gelobbied.. G8 stuff bla bla.
Link naar Al-jazeera:quote:124 Teletekst do 01 sep
Al-Qaeda claimt aanslagen Londen
DOHA Al-Qaeda zegt verantwoordelijk te
zijn voor de aanslagen van 7 juli in
het openbaar vervoer van Londen.In een
videoboodschap zegt de tweede man van
het terreurnetwerk,al-Zawahiri,dat de
aanslagen een direct gevolg zijn van de
Britse buitenlandse politiek.
Op de video staat ook één van de mannen
die zichzelf opbliezen in Londen.Hij
zei dat duizenden anderen klaarstaan om
"de islam te beschermen".
De videoboodschap werd uitgezonden door
de Arabische nieuwszender al-Jazeera en
is de eerste expliciete claim van de
aanslagen.De verantwoordelijkheid werd
eerder alleen op internet opgeëist.
Bronquote:Onaangekondigde terreuroefeningen in Amsterdam
02 september 2005, 22:38:25
AMSTERDAM (ANP) - Reizigers in de metro, de bus en de tram in Amsterdam kunnen vanaf het najaar te maken krijgen met onaangekondigde terreuroefeningen.
Dit zei burgemeester Cohen van Amsterdam vrijdag.
De gemeente gaat af en toe onverwacht rampoefeningen houden in het openbaar vervoer zodat hulpdiensten kunnen oefenen.
De oefeningen vallen samen met het begin in november van een tweeledige publiekscampagne om de inwoners van Amsterdam alerter te maken op verdachte omstandigheden in verband met terrorisme.
Een campagne richt zich specifiek op het openbaar vervoer, een andere campagne richt zich op het algemene bewustzijn.
Voorbeeld uit het buitenland Aan het begin van de zomer besloot de Amsterdamse gemeenteraad al dat er snel een publiekscampagne moet komen.
Buitenlandse campagnes zoals die in New York, 'If you see something, say something', dienden als voorbeeld. De aanslagen in Londen toonden aan dat ook Amsterdam het doelwit kan zijn van een terroristische aanslag, meende de raad.
Uit onderzoek deze zomer blijkt dat zeven van de tien Amsterdammers meer informatie wil over terrorismebestrijding.
Ze willen weten wat ze moeten doen bij een terrorische dreiging of een aanslag en hoe de gemeente terrorisme aanpakt.
Meer dan de helft van de Amsterdammers zegt zich zorgen te maken over terrorisme en acht de kans tamelijk tot zeer groot dat er in de hoofdstad een aanslag zal plaatsvinden.
De gemeente heeft de komende voorlichtingscampagne opgezet in nauwe samenwerking met het Rijk, de politie, de ov-bedrijven en de drie andere grote steden.
Er komen onder meer advertenties in de dagbladen en tv-spotjes. Komende dinsdag bespreekt Cohen een voorstel over de campagne in het Amsterdamse college.
Er schijnt behoorlijk wat woede te zitten bij Australiërs die niet blij zijn met de eerste afwikkeling en de grote aantallen doden naar aanleiding van de Bali bombings, tevens hebben enkele australische "drugs" gevangenen de relaties ook behoorlijk op scherp gezet.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:15 schreef Merisse het volgende:
Zijn er volgens jullie nou zaken die er op wijzen dat de aanslagen in Bali van afgelopen vrijdag niet door radicale islamieten gepleegd zouden maar dat andere belanghebbenden erachter zitten?
Cornelis?quote:Op vrijdag 2 september 2005 11:40 schreef iteejer het volgende:
Cornelis 15:34-35: voorwaar!
Geen openbaar onderzoek maar in plaats daarvan een rapport van de regering met een "definitive account of what happened".quote:
Anger as 7 July inquiry rejected
The government's decision not to hold a public inquiry into the 7 July London bombings has been strongly criticised.
Victims' representatives, opposition MPs and Muslim leaders said an inquiry was needed for lessons to be learned.
Ministers have said they will instead publish a definitive account of what happened, in a written narrative.
The Muslim Council of Britain's Sir Iqbal Sacranie said: "Unless we have the full information... we will not be able to deal with the real crisis."
He said: "This tragic event has resulted in the loss of more than 50 innocent lives... We need to ensure that this sort of criminal event should not repeat itself."
BBC
Blair weigert onderzoek naar CIA-vluchtenquote:Op woensdag 14 december 2005 12:16 schreef UncleScorp het volgende:
Ik wou dat ook net posten , bij deze
Geen openbaar onderzoek naar Londense aanslagen
Er komt geen openbaar onderzoek naar de aanslagen van 7 juli in Londen. Bij die aanslagen kwamen 56 mensen om het leven, onder wie ook de vier zelfmoordterroristen. Ongeveer 700 anderen raakten gewond. "De regering stelt voor om geen openbaar onderzoek in te stellen naar de aanslagen van 7 juli", luidt het.
Vier bommen
Op die dag ontploften in minder dan een uur tijd in de Britse hoofdstad vier bommen in drie metrostations en op een dubbeldekbus. Binnenlandse Zaken stelt wel de mogelijkheid voor om bepaalde informatie te verspreiden via onderzoeken die zullen gebeuren onder leiding van leden van een parlementaire onderzoekscommissie.
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_150206.html
Dat doet ook weer denken aan 9/11 toen Condoleezza Rice (waarom heb ik altijd de neiging om haar Cunnilingus Rice te noemenquote:
Blair was warned on Tube terror hit
SPY masters warned Tony Blair before the July 7 suicide bombings that al-Qa'ida was planning a "high-priority" attack specifically aimed at the London Underground.
A leaked four-page report by the Joint Intelligence Committee, which oversees all spying, is the first definitive evidence that the intelligence services expected terrorists to strike at the Underground.
The disclosure will fuel critics' suspicions that Mr Blair decided to rule out a public inquiry into the bombings last week because it could expose intelligence failings at the highest level.
The document, marked Top Secret and signed off by the heads of MI5, MI6 and GCHQ, the government eavesdropping centre, was based partly on the interrogation of Khalid Shaikh Mohammed, who had been al-Qa'ida's operations chief.
It stated: "The UK and its interests remain high in al-Qa'ida's priorities ... Plans have been considered to attack Heathrow, the London Underground and other targets."
The performance of MI5 has already been criticised because it lost track of Mohammad Sidique Khan, leader of the suicide gang, whom it placed under temporary surveillance 18 months before the bombings. Officers judged that Khan was not an immediate threat to national security and decided to stop monitoring him.
Mr Blair ruled out last week a public inquiry on the grounds that the time and expense would detract from the investigation into the July 7 bombs and the failed July 21 attacks.
The report dated April 2, 2003, is entitled International Terrorism: The Current Threat from Islamic Extremists
The Australian
die associatie had ik zelfs, als liefhebber van de donkere vrouw, nog niet gemaakt. denk dat dat komt omdat ik het niet zo aantrekkelijk zou vinden.quote:Op zondag 18 december 2005 23:29 schreef NorthernStar het volgende:
(waarom heb ik altijd de neiging om haar Cunnilingus Rice te noemen) zonder een spier te vertrekken
Ik weet ook niet hoe het komt, hoop niet dat het een onbewust verlangen is.quote:Op zondag 18 december 2005 23:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die associatie had ik zelfs, als liefhebber van de donkere vrouw, nog niet gemaakt. denk dat dat komt omdat ik het niet zo aantrekkelijk zou vinden.
Ook al zou er gewaarschuwd zijn dat er een aanslag aan zat te komen dan nog is het vrijwel onmogelijk om deze te voorkomen. Dat was eigenlijk alleen mogelijk als de exacte datum en tijdstip bekend zouden zijn en dat haal ik niet uit de nieuwsberichten hierover. De hoeveelheid reizigers die per dag met de metro reizen maakt het onmogelijk om alles en iedereen te controleren.quote:Op zondag 18 december 2005 23:29 schreef NorthernStar het volgende:
Maar goed, Blair heeft besloten dat er geen openbaar onderzoek komt, ongeacht hoeveel tegenstrijdige en verdachte omstandigheden er zijn. Er komt een rapportje met de 'officiele waarheid' en daar moet iedereen het mee doen.
Hoe betrouwbaar zijn die meldingen over de oefeningen? Het is namelijk ook zo dat na dit soort rampen de meest wilde verhalen rondgaan, zag je bij 911, London en zelfs recentelijk nog bij Hemel Hampstead.quote:Op maandag 19 december 2005 09:48 schreef UncleScorp het volgende:
Niet zozeer alleen een eventuele waarschuwing ... er waren toch berichten dat ze er net toevallig zulke oefeningen aan het doen waren ?
à la 9/11 ...
Wat is dit nu weer voor reactiequote:Op maandag 19 december 2005 10:54 schreef UncleScorp het volgende:
Tja, dan zijn we weer uitgepraat hé
Alles wat niet van de officiele kant komt is onbetrouwbaar, wilde verhalen enz
Dus volgens jou waren er op 911 niet zulke oefeningen ?
er worden inderdaad met enige regelmaat oefeneningen van veiligheidssystemen gehouden, daarbij worden dan potentieel gevaarlijke scenario's doorgespeeld ...quote:Op maandag 19 december 2005 10:54 schreef UncleScorp het volgende:
Dus volgens jou waren er op 911 niet zulke oefeningen ?
sorry da'k reageerde hoorquote:Maar goed door deze reactie geef je wel aan niet in staat te zijn om er inhoudelijk op in te gaan.
Er KAN niets bewezen worden .quote:Op maandag 19 december 2005 11:11 schreef RM-rf het volgende:
[..]
er worden inderdaad met enige regelmaat oefeneningen van veiligheidssystemen gehouden, daarbij worden dan potentieel gevaarlijke scenario's doorgespeeld ...
er zullen idd rond 7 juli oefeningen gehouden zijn, net zoals ze nu gehouden worden en rond 11 september...
De vraag is welke waar de je er precies aan hecht, wat denk je dat dat 'bewijst'?
Ik noem ook niet alles "wilde verhalen" maar het is wel een vast gegeven dat die er gewoon veel zijn bij welke ramp dan ook (denk aan het verschijnen van de duivel, aliens etc). Door al die verhalen wordt het alleen maar lastiger om achter de waarheid te komen.quote:Op maandag 19 december 2005 11:22 schreef UncleScorp het volgende:
't is maandag hé .. brein staat nog niet op orde zeker ...
Ik geef je wel gelijk dat, ook al waren ze gewaarschuwd, dat ze zoiets nooit kunnen tegenhouden ...
Maar de rest afdoen als wilde verhalen vind ik weer iets te makkelijk ... maar dan komen we bij hetzelfde probleem als bij 911 ... de onmogelijkheid om iets concreet te bewijzen.
OKquote:sorry da'k reageerde hoor
Ow ja, de duivel was te zien in de rookwolk van het wtcquote:Op maandag 19 december 2005 11:44 schreef Chewie het volgende:
Ik noem ook niet alles "wilde verhalen" maar het is wel een vast gegeven dat die er gewoon veel zijn bij welke ramp dan ook (denk aan het verschijnen van de duivel, aliens etc). Door al die verhalen wordt het alleen maar lastiger om achter de waarheid te komen.
Het punt is dat de regering Blair gelogen heeft over het niet bestaan van aanwijzingen dat de Londense metro doelwit was, die waren er wel.quote:Op maandag 19 december 2005 09:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ook al zou er gewaarschuwd zijn dat er een aanslag aan zat te komen dan nog is het vrijwel onmogelijk om deze te voorkomen. Dat was eigenlijk alleen mogelijk als de exacte datum en tijdstip bekend zouden zijn en dat haal ik niet uit de nieuwsberichten hierover. De hoeveelheid reizigers die per dag met de metro reizen maakt het onmogelijk om alles en iedereen te controleren.
quote:Op donderdag 22 december 2005 10:24 schreef UncleScorp het volgende:
Voor wat een aanslag allemaal niet nuttig kan zijn ...
22/12 Britse automobilist zal constant gefilmd worden
Vanaf volgend jaar wordt in Groot-Brittannië elk autoritje door een uitgebreid netwerk van camera's gecontroleerd, zodat elke autobeweging wordt geregistreerd. Dat heeft The Independent donderdag bericht.
Groot-Brittannië wordt hiermee het eerste land dat de bewegingen van alle voertuigen op doorgaande wegen, in steden en bij benzinestations met een camerasysteem volgt. De camera's kunnen automatisch elk passerend nummerbord lezen.
Het is de bedoeling dat deze gegevens gedurende twee jaar worden opgeslagen in een gegevensbestand. Daardoor kunnen de politie en veiligheidsdiensten zonodig alle ritjes van een automobilist gedurende langere tijd analyseren. Het doel is om zo criminelen, belastingontduikers en terroristen op te sporen.
The Independent verwacht dat mensenrechtenorganisaties te hoop zullen lopen tegen het systeem, dat vanaf maart operationeel moet worden. Deze organisaties hadden al veel bezwaar tegen een 'Orwelliaans' plan om identiteitskaarten in te voeren en een camerasysteem dat gezichten herkent.
De Britse schrijver George Orwell schetste in zijn in de jaren veertig van de vorige eeuw verschenen boek 1984 een samenleving waar de overheid met camera's als 'big brother' de mensen constant in de gaten houdt.
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_152827.html
Als je kijkt hoe ze al jarenlang in de UK bezig zijn met camera's denk ik niet dat dit er komt door de aanslag. Het blijft imo onwenselijk.quote:Op donderdag 22 december 2005 10:24 schreef UncleScorp het volgende:
Voor wat een aanslag allemaal niet nuttig kan zijn ...
het is vooral een systeem wat reageert op het scannen van nummerborden, en een controlekamer welke een specifieke automobilist kan volgen... de politie kan dan een specifiek nummerbord aan deze kamer melden en dit systeem kan die automobilist probleemloos volgen, waardoor je dus niet met gillende sirenes erachteraan moet ...quote:Op donderdag 22 december 2005 10:28 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..], ongelovelijk dit!
Burgervrijheden......... kan je dat eten ?
U bent schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Nou om te beginnen was Norad (google maar es) om te beginnen op de dag van 9/11 platgelegd onder het mom van een oefening die betrekking had op terrorisme simulatie van gekaapte vliegtuigen.quote:Op maandag 19 december 2005 11:22 schreef UncleScorp het volgende:
't is maandag hé .. brein staat nog niet op orde zeker ...
Ik geef je wel gelijk dat, ook al waren ze gewaarschuwd, dat ze zoiets nooit kunnen tegenhouden ...
Maar de rest afdoen als wilde verhalen vind ik weer iets te makkelijk ... maar dan komen we bij hetzelfde probleem als bij 911 ... de onmogelijkheid om iets concreet te bewijzen.
[..]
sorry da'k reageerde hoor
IOC jarenlang geplaagd door corruptie en landjes politiek en Godzijdank een Israëlier die in het aangezicht waarheid en gerechtigheid nastreeft.quote:'Londen kreeg Olympische Spelen door stemfout'
23 december 2005, 14:13:11
LONDEN (ANP) - Londen heeft de Olympische Spelen van 2012 toegewezen gekregen doordat een lid van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) tijdens de stemprocedure op een verkeerde knop drukte.
Die verklaring komt van IOC-lid Alex Gilady.
Het programma op de BBC-televisie waarin de Israëliër dat beweert, wordt zaterdag uitgezonden. Gilady vertelt dat degene die de fout maakte, op Madrid had willen stemmen.
Dat zou de Spaanse hoofdstad in de een na laatste ronde op 32 stemmen hebben gebracht, evenveel als Parijs.
Londen zou op dat moment de meeste stemmen hebben gehad.
Madrid zou vervolgens de stemming met Parijs hebben gewonnen.
In de laatste ronde zouden de Spanjaarden volgens Gilady Londen hebben verslagen.
,,Alle stemmen voor Parijs zouden naar Madrid zijn gegaan.
Madrid zou hebben gewonnen.''
De fout zou zijn gemaakt tijdens de derde stemronde, in juli in Singapore.
Londen versloeg in werkelijkheid Parijs met 54 tegen vijftig stemmen.
Het IOC-lid dat de fout maakte, zou de Griek Lambis Nikolaou zijn.
Het Internationaal Olympisch Comité weigerde vrijdag elk commentaar op de zaak.
,,We doen geen mededelingen over het stemgedrag van IOC-leden'', liet een woordvoerder weten.
Maar natuurlijk Iteejer wil ik zeker wel mijn best doen om de leesbaarheid te verhogen van hetgeen door mij word toegevoegd.quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:29 schreef iteejer het volgende:
Tiesemans, de olie in het lampke dreigt oververhit te raken vrees ikSteeds als je vroeg in de ochtend post, kenmerken je teksten zich door een zekere geexalteerdheid, hetgeen de leesbaarheid niet ten goede komt, zodat velen misschien niet de moeite zullen nemen om het daadwerkelijk te lezen.
Ik wil maar zeggen, hou de leesbaarheid van je schrijfsels in de gaten, probeer iets meer de kant van hedendaags nederlands op te gaan ipv de kant van de taal van 18e eeuwse kerkelijke decreten
Lijkt mij ook. Het enige wat ze zouden kunnen doen is extra waarschuwingen uit laten gaan.quote:Op maandag 19 december 2005 09:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ook al zou er gewaarschuwd zijn dat er een aanslag aan zat te komen dan nog is het vrijwel onmogelijk om deze te voorkomen. Dat was eigenlijk alleen mogelijk als de exacte datum en tijdstip bekend zouden zijn en dat haal ik niet uit de nieuwsberichten hierover. De hoeveelheid reizigers die per dag met de metro reizen maakt het onmogelijk om alles en iedereen te controleren.
Dat lijkt me idd een terechte vraag (te vergelijken met de kosten voor internet-data-opslag wat ook geen zoden aan de dijk zet voor de opsporing, maar wel mega veel gaat kosten)quote:Op donderdag 22 december 2005 10:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat volgens mij wel een kritisch punt is, is de vraag in welke zin dit werkelijk succesvol is bij misdaadbestrijding ... ik heb nog nooit duidelijke gegevens gezien in hoeverre het toegepast wordt en in welke mate het bijdraagt bij misdaadbestrijding ... of dat opweegt tegen de hoge kosten.
Je moet wel goed oppassen met dit soort grappen. Het kan makkelijk misbruikt worden namelijk. En dan vind ik privacy belangrijker. Zeker als je het nog eens een keer afweegt tegen wat hierboven staat.quote:Dat is volgens mij belangrijker dan direkt te vervallen in 'privacy-paranoia' (ja, ik ben wel kritisch to privacy-schendingen en denk dat daar heel voorzichtig mee moet worden omgegaan, maar ik ben eveneens erg kritisch betreffende de vraag welke technieken ook werkelijk inbreuk maken op privacy..., dat is nl. lang niet elke technische innovatie, maar wordt bepaald door de toepassing en de regels eromheen)
Jaja tenzij je een IRA lid bent die een bank overvalt voor milioenen euro's.quote:"Als je kijkt naar 11 september, en je kijkt naar de daarop volgende aanslagen in Bali, Istanboel, Madrid en Londen, zie je duidelijk dat de kost van de aanslagen exponentieel daalt."
Die lage kost maakt het moeilijk voor de autoriteiten om terreurfinanciering te bekampen.
Verkeer van kleine bedragen valt immers nooit op.
Anyhoe, de zaak van De Menezes lijkt iig de perfecte bliksemafleider voor wat er tijdens de 7/7 aanslagen echt gebeurd is.quote:The source said: "It (the forgery) was blatant, it was clumsy.
Om het in game-termen te zeggen," they own us", ownage.quote:Camera's die plotseling niet meer werken
Oefeningen op de ochtend van de aanslagen
Getuigen die elkaar tegenspreken en ongeloofwaardige info aandragen
Het ontbreken van CCTV opnames of gewiste opnames
Foto's van de treinen en getuigen die spreken van bommen onder de treinstellen
Een "mastermind" die informant van MI5 blijkt te zijn en bescherming kreeg
etc. etc.
There will be no public inquiry into the 7 July London bombings which killed 52 people, the Home Office has said
right!
quote:Op maandag 30 januari 2006 20:55 schreef francorex het volgende:
Om het in game-termen te zeggen," they own us", ownage.![]()
Grappig hoe bepaalde info altijd 'uitlekt' en andere info met succes voor 60 jaar of langer in de archieven blijft.quote:
MI5 admits: we've run out of leads on bombers
A LEAKED secret document reveals that MI5 has discovered almost nothing about the worst terrorist attack against Britain despite months of investigation.
TimesOnline
Stepford voor de 7/7 aanslagen en Hat voor de copycats.quote:
Referring to the MI5 codenames for both terror plots, the report states: “There is still no intelligence to link the Stepford (July 7) and Hat (July 21) attacks; we still do not know whether we are dealing with an orchestrated campaign or coincidental/copycat attacks.
Mmm doet me denken aan die knul die op een feestje in Amerika meerdere mensen doodschoot en onderweg meerdere malen NOW op de weg had gekalkt.quote:'Aanslagen Londen 7 juli werk van amateurs'
09 april 2006, 09:20
LONDEN (ANP) - De aanslagen in het Londense openbaar vervoer die op 7 juli 2005 het leven kostten aan 52 mensen en vier zelfmoordterroristen, waren het werk van amateurs.
Een directe relatie met het terreurnetwerk Al Qaïda is er niet.
Dat staat in een onderzoeksrapport van het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken, meldde de Britse krant The Observer zondag.
De krant heeft de hand weten te leggen op de voorlopige versie van het rapport.
De eindversie wordt naar verwachting over enkele weken gepresenteerd.
Bij de aanslagen was sprake van een ,,simpel en goedkoop'' complot van de vier aanslagplegers, die handelden uit woede over het Britse optreden in onder meer Irak.
Ook droomden de mannen van het martelaarschap.
Normale mannen
,,De aanslagen waren een bescheiden en eenvoudige zaak van vier ogenschijnlijk normale mannen die gebruik maakten van het internet'', citeert The Observer de functionaris die naar de krant heeft gelekt.
De vier moslims met de Britse nationaliteit zouden kennis hebben opgedaan via terreursites. De explosieven die ze in hun rugzakken meedroegen zouden voor enkele honderden euro's in elkaar zijn geknutseld.
Geen verband Al Qaïda
Alhoewel twee van de daders in Pakistan zijn geweest en daar waarschijnlijk inspiratie hebben opgedaan, is er geen direct verband tussen de aanslagen en Al Qaïda.
Na de aanslagen zond de Arabische televisiezender Al Jazeera een videoband uit waarin Al Qaïda de aanslagen opeiste.
Al Qaïda-kopstuk Al Zawahiri en één van de daders, Mohammed Sidique Khan, legden op de band een verklaring af.
Volgens het rapport van Binnenlandse Zaken is de tape achteraf gefabriceerd.
De 30-jarige Khan, vader van een baby, werkte tot december 2004 met gehandicapte leerlingen op een school.
Ook de andere daders, die 18, 19 en 22 jaar waren, leidden ogenschijnlijk een normaal bestaan en maakten niet de indruk radicale moslims te zijn.
In het rapport wordt geanalyseerd hoe de mannen zijn geradicaliseerd.
Hoe onverwacht.quote:Op dinsdag 18 april 2006 06:56 schreef UncleScorp het volgende:
18/4/06 Geen straf voor agenten die Braziliaan doodschoten in Londense metro
Geen van de politieagenten die betrokken waren bij de dood van de Braziliaan Jean Charles de Menezes op 22 juli vorig jaar, zal gerechtelijk worden vervolgd, meldt de populaire krant The Sun.
Die vragen zijn kennelijk niet zo onbeantwoord en ik heb het vermoeden dat dat voor de rest ook geldt.quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:34 schreef NorthernStar het volgende:
London Bombs - unanswered questions
1. Was Netanyahu warned in advance?
2. Were the explosives C4?
[ bron ]quote:Israel was not warned about possible terror attacks in London before at least six blasts ripped through the city, Minister of Foreign Affairs Silvan Shalom said on Thursday.
A foreign ministry official, speaking on condition of anonymity, had said earlier that British police warned the Israeli embassy in London of possible terror attacks minutes before the first explosion.
"There was no early information about terrorist attacks," Shalom told Israel Army Radio. "After the first explosion an order was given that no one move until things become clear."
[ bron ]quote:EXPLOSIVES found by detectives investigating the London bombings were home-made using ingredients that can be found in high street chemists.
The highly volatile explosive - acetone peroxide - has been discovered in a house in Leeds thought to have been used as a bomb-making factory.
The discovery has raised fears of other British fanatics making their own explosives and following the example of the London suicide bombers.
Instructions for making acetone peroxide are readily available on the internet.
The home-made explosives found in Leeds are similar to those used in other al-Qaida-linked attacks. They were also used by shoe-bomber Richard Reid.
Laat me raden, de aanvankelijke berichten dat het net iets anders zat waren allemaal fout.quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die vragen zijn kennelijk niet zo onbeantwoord en ik heb het vermoeden dat dat voor de rest ook geldt.
Denk je dat de schrijver van het stuk de poedelberichten waar je mee aan komt zetten nog niet kent? Natuurlijk is het hele Netanyahu verhaal allang gladgestreken in de MSM. Heck, zelfs de oorspronkelijke berichten zijn gewoon compleet gedelete.quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:51 schreef Monidique het volgende:
Met zo'n instelling heb je toch geen vragen, maar wil je gewoon je vermoedens bevestigd zien? Het is zelfs een logische knoop: aangezien het aanvankelijk bericht bijvoorbeeld zei dat Netanyahu vooraf gewaarschuwd was, zal elk ander bericht dat iets anders zegt betekenen dat het eerste verhaal niet klopt. Met zo'n instelling wil je geen antwoorden.
Maar wat probeer je hier dan mee te bewijzen, of welke theorie probeer je hiermee te lanceren?quote:Op donderdag 11 mei 2006 22:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Denk je dat de schrijver van het stuk de poedelberichten waar je mee aan komt zetten nog niet kent? Natuurlijk is het hele Netanyahu verhaal allang gladgestreken in de MSM. Heck, zelfs de oorspronkelijke berichten zijn gewoon compleet gedelete.
Vind je dat raar ?quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:51 schreef Monidique het volgende:
Met zo'n instelling heb je toch geen vragen, maar wil je gewoon je vermoedens bevestigd zien? Het is zelfs een logische knoop: aangezien het aanvankelijk bericht bijvoorbeeld zei dat Netanyahu vooraf gewaarschuwd was, zal elk ander bericht dat iets anders zegt betekenen dat het eerste verhaal niet klopt. Met zo'n instelling wil je geen antwoorden.
Op zich 'geloof' ik weinig. Er is veel meer wat ik niet geloof.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 06:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vind je dat raar ?
Kijk naar de berichtgeving ... op 1 dag krijg je verschillende berichten die elkaar tegenspreken . Elk gelooft wat in zijn kraam past, ook jij.
Toen Elf September plaatsvond waren er elf vliegtuigen gekaapt, was er een bom ontploft bij het parlement en had een Palestijnse groepering de aanslagen opgeëist. Zulke berichten heb je altijd. Geef het een paar dagen en de juiste informatie komt tevoorschijn.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 06:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vind je dat raar ?
Kijk naar de berichtgeving ... op 1 dag krijg je verschillende berichten die elkaar tegenspreken . Elk gelooft wat in zijn kraam past, ook jij.
Gaapquote:LONDEN (ANP) - De nieuwe Britse minister van Binnenlandse Zaken John Reid heeft vrijdag het verzoek om een openbaar onderzoek naar de terreuraanslagen in Londen van 7 juli afgewezen.
Een algemeen onderzoek zou de aandacht afleiden van de strijd tegen toekomstige aanslagen, zei Reid tegen de BBC.
De Britse oppositiepartijen verzochten de minister om een onafhankelijk onderzoek, daags na de publicatie van twee rapporten over de aanslagen.
De Britse veiligheidsdiensten waren volgens een parlementaire commissie slecht in staat de explosies te voorkomen, omdat ze over onvoldoende middelen beschikten. Volgens Reid is de belangrijkste taak van inlichtingendiensten nu het volk te beschermen en zou een diepgaand onderzoek ,,geen wijze beslissing zijn''.
meest interessante post in dit topic, weet je hier meer over?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 01:59 schreef Vampier het volgende:
houdt even in gedachten wat voor een eigen agende zogenaamde 'waarheids' websites er op nahouden.
Tja liever laat dan nooit.quote:Mogelijk aanklacht tegen hoofd Scotland Yard
04 juni 2006, 15:13
LONDEN (ANP) - Het hoofd van de Londense politie, Sir Ian Blair, moet zich wellicht voor de rechter verantwoorden voor de dood vorig jaar van de Braziliaan Jean Charles de Menezes.
Dat heeft de zondagskrant The Observer bericht.
De Braziliaan werd in een metro in de Britse hoofdstad doodgeschoten omdat agenten hem voor een terrorist hadden aangezien.
Het Britse openbaar ministerie heeft de afgelopen vier maanden onderzoek gedaan naar het dramatische incident.
Volgens The Observer hebben de onderzoekers hun pijlen nu vooral gericht op Blair en twee andere hoge politiefunctionarissen.
Als zij concluderen dat de politietop verantwoordelijk is voor de schietpartij, kan Blair worden aangeklaagd voor onder meer doodslag.
Aanslagen
De dood van De Menezes volgde kort op de aanslagen van 7 juli op drie metro's en een stadsbus in Londen.
Daardoor kwamen 56 mensen om het leven, inclusief de vier daders.
Een dag voor de dodelijke schietpartij was de Britse hoofdstad bovendien opgeschrikt door een nieuwe poging om vergelijkbare aanslagen te plegen in het openbaar vervoer.
De politie kreeg daarop opdracht om in verdachte situaties eerst te schieten en dan pas vragen te stellen.
Dat werd uiteindelijk de donkerharige, onschuldige Braziliaan fataal. Agenten zagen hem aan voor een potentiële zelfmoordterrorist en schoten hem van dichtbij zeven keer door het hoofd.
Volgens ooggetuigen gedroeg De Menezes zich niet verdacht.
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:20 schreef One_of_the_few het volgende:
is tegenwoordig elke grote gebeurtenis een conspiracy? Kunnen er geen''normale'' aanslagen zin, hoe vreselijk ook?
Straks is de tsunami van 2004 en de eventuele uitbarsting van de merapi ook een conspiracy. Is het niet overduidelijk dat de diensten gewoon niet goed hebben gefunctioneerd, spion in organisatie?
Terroristen kunnen altijd aanslagen plegen, hoe goed de politie ook is.
quote:Geen strafvervolging doden Braziliaan in Londen
15 juli 2006, 07:55
LONDEN (ANP) - De agenten die op 22 juli 2005 in de metro van Londen een ongewapende, onschuldige Braziliaan doodschoten, worden niet vervolgd wegens moord of doodslag.
Dit meldde de Britse krant The Guardian zaterdag op gezag van anonieme bronnen.
De 27-jarige elektricien Jean Charles de Menezes kreeg zeven kogels in zijn hoofd geschoten door agenten die dachten dat hij een terrorist was.
Een commissie heeft onder meer onderzocht of er een beleid van 'shoot to kill' heerste bij de Londense politie, waarbij in geval van twijfel op terreurverdachten werd geschoten.
De bevindingen in deze zijn nog vertrouwelijk.
Volgens The Guardian moet de politie van Londen mogelijk wel een hoge boete betalen wegens schending van een wet waarbij werkgevers het publiek niet in gevaar mogen brengen.
Actievoerders die in contact staan van Menezes' familie, gaan langs gerechtelijke weg proberen om alsnog vervolging wegens moord of doodslag af te dwingen.
Zij hebben daarvoor al de bekende advocaat Michael Mansfield ingeschakeld, aldus de krant The Independent zaterdag.
Volgens de actiegroep is het een 'belediging' als de politie alleen een boete krijgt wegens het niet naleven van voorschriften.
Langs gerechtelijke weg moet opening van het dossier worden afgedwongen.
Plus nog het gerucht dat hij zn killers zou kennen ... een soort van afrekening , maar waarom ?quote:Op maandag 26 juni 2006 14:04 schreef RickySway het volgende:
normale aanslag:
1. 11 executie-schoten op 'point blank' range in het hoofd van een onschuldige braziliaan. En nee, deze braziliaan rende niet weg, sprong niet over barrieres... Hij LIEP het perron op, kocht z'n kaartje en stapte in de trein, waar hij vervolgens zijn eind vond.
2. De Anti-Terror Unit, of hoe die unit ook heet in de UK, hield op dezelfde dag trainingsessies waarin dezelfde stations en buslokatie "fictief" opgeblazen werden. Hierdoor werd het zo'n chaos in responstijd
3. Bus 30 werd omgeleid door de speciale unit, via een weg waar de 30-route helemaal niet liep.
maar nee je hebt gelijk ...... al deze feiten zijn complete onzin. pure conspiracy-facts en zijn daarom niet echt want het woord conspiracy is tenslotte al reden genoeg om de oogkleppen op te zetten.
Ministery of truth. Ik denk dat we niet zo heel ver af zitten wat orweliaanse praktijken betreffende het nieuws en wat er uiteindelijk het definitieve nieuws zal worden en de geschiedenis in zal gaan.quote:Op donderdag 11 mei 2006 22:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Denk je dat de schrijver van het stuk de poedelberichten waar je mee aan komt zetten nog niet kent? Natuurlijk is het hele Netanyahu verhaal allang gladgestreken in de MSM. Heck, zelfs de oorspronkelijke berichten zijn gewoon compleet gedelete.
Idem met de verklaringen van politie dat er sporen van militaire explosieven waren gevonden. Berichten werden aangepast of verwijderd en een week na de aanslagen kwam er een plots een verhaal over parfum bommen.
Een beetje de debunker uithangen (terwijl iedereen die geinformeerd is, waar ik je wel onder reken, beter weet) geeft voor mij aan dat het je in werkelijkheid geen zak interesseert. Lekker meelullen met de MSM om.. ja waarom eigenlijk. Iig heb je gelijk dat ik zulke antwoorden niet hoef nee. Het officiele verhaal ken ik allang.
Dit zag je ook met het Warren rapport dat een aantal keer herschreven is en opnieuw uitgegeven, hetzelfde is nu aan de gang met het 9/11 rapport. Nieuws gebeurd gewoon. Hoeveel weten wij nou echt van wat er op 11 september 2001 gebeurd is, hoe de oorlog met Afghanistan en Irak zo snel heeft kunen gebeuren, wat er bij de aanslagen bij Madrid en Londen gebeurd is? Het nieuws dat je daarover krijgt is toch ontzettend oppervlakkig en eenzijdig.quote:"If the Party could thrust its hand into the past and say this or that even, it never happened—that, surely, was more terrifying than mere torture and death."
- George Orwell, 1984, Book 1, Chapter 3
"And if all others accepted the lie which the Party imposed—if all records told the same tale—then the lie passed into history and became truth. 'Who controls the past' ran the Party slogan, 'controls the future: who controls the present controls the past.'"
"Day by day and almost minute by minute the past was brought up to date. In this way every prediction made by the Party could be shown by documentary evidence to have been correct; nor was any item of news, or any expression of opinion, which conflicted with the needs of the moment, ever allowed to remain on record. All history was a palimpsest, scraped clean and reinscribed exactly as often as was necessary."
Erg goede documentaire.quote:Op zaterdag 16 september 2006 04:41 schreef NorthernStar het volgende:
Film over de aanslagen in Londen:
On the 7th of July 2005 London was hit by a series of explosions. You probably think you know what happened that day. But you don’t.
The police have, from the onset of their investigation, chosen to withold from the public almost every bit of evidence they claim to have and have provably lied about several aspects of the London Bombings.
The mainstream news has wilfully spread false, unsubstantiated and unverifiable information, while choosing to completely ignore the numerous inconsistencies and discrepancies in the official story.
The government has finally, after a year, presented us with their official ‘narrative’ concerning the event. Within hours it was shown to contain numerous errors, a fact since admitted by the Home Secretary John Reid. They have continuously rejected calls for a full, independent public inquiry. Tony Blair himself described such an inquiry as a ‘ludicrous diversion’. What don’t they want us to find out?
[afbeelding] Ludicrous Diversion - 7/7 London Bombings Documentary (28 min.)
Zou een van jullie beiden (jij en/of NorthernStar) misschien even kort de hoofdlijn kunnen weergeven? Want ik ga het filmpje zeker nog kijken, maar ben ondertussen zeer benieuwd naar de andere kant van het verhaal achter de aanslagen van 7/7...quote:
In feite een deel van wat hier ook voorbij is gekomen, de hiaten in het officiele verhaal, de rare en tegenstrijdige getuigenverklaringen, de 'mastermind' die voor MI5 bleek te werken etc. De geloofwaardigheid *kuch* van de Britse overheid komt aan de orde (enkele voorbeelden waarbij ze mensen 'geframed' hebben). En ook -en dat vind ik eigenlijk het belangrijkste- hoe dit alles wordt misbruikt door de regering en overheid allerlei nieuwe bevoegdheden te geven.quote:Op zondag 17 september 2006 23:11 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Zou een van jullie beiden (jij en/of NorthernStar) misschien even kort de hoofdlijn kunnen weergeven? Want ik ga het filmpje zeker nog kijken, maar ben ondertussen zeer benieuwd naar de andere kant van het verhaal achter de aanslagen van 7/7...
Alvast bedankt en ga zo door mensen! Veel nieuwe interessante info nml!
quote:Politie Londen niet vervolgd voor dood Braziliaan.
14 december 2006, 17:13
LONDEN (ANP) - De politie van Londen wordt niet vervolgd wegens het doodschieten van een Braziliaanse elektriciën.
De eis hiertoe van de familie van een in juli in Londen doodgeschoten Braziliaan is door het Britse hooggerechtshof donderdag afgewezen.
De 27-jarige Braziliaan Jean Charles de Menezes werd 22 juli in een station van de ondergrondse door leden van de politie met zeven schoten door het hoofd gedood.
De politieagenten gingen er abusievelijk van uit dat hij een terrorist was die een aanslag ging plegen.
Diens nabestaanden hebben onder meer strafrechtelijke vervolging van de daders geëist.
Ze begonnen een procedure om via het hooggerechtshof het Engelse Openbaar Ministerie te dwingen de agenten te vervolgen wegens moord of dood door schuld, dan wel door grove nalatigheid.
De magistraten wezen de eis af.
Klachtencommissie
Familieleden van De Menezes hebben herhaaldelijk opgeroepen tot het aftreden van de Londense politiechef Ian Blair en stelden dat de politie de waarheid verdoezelt.
Een speciale klachtencommissie onderzoekt zowel de schietpartij als het optreden van Blair in de nasleep.
Het Engelse hooggerechtshof is niet het hoogste hof van het land, maar heeft nog een hof van beroep en uiteindelijk de Law Lords uit het Britse Hogerhuis boven zich.
Alsof er heel wat in de rapport zal staan. Als je de rest van het stuk leest lijkt dat reuze mee te gaan vallen. Lijkt meer een symbolische actie.quote:
MI5 chief quits as full story of July 7 is about to emerge
The head of MI5 has resigned weeks before full details of the role of her agents in a surveillance operation involving two of the July 7 bombers are due to be revealed.
Dame Eliza Manningham-Buller, whose organisation has been at the forefront of the war on terror, is leaving after more than four years as director general.
Daily Mail
Wat we iig weten van de bus die werd opgeblazenquote:
7/7 Witness: Bus Was Diverted To Tavistock Sq. By Two Unmarked Cars
A soon to be published narrative of the number 30 bus bombing on 7/7 in London claims that the Hackney bus was diverted to Tavistock Square by two unmarked cars which then left the scene at high speed after the drivers had conversed with police in the area.
The witness, named "Daniel", has a blog here and a website here. He states:
I was aboard the lower deck of the bus that was blown up on July 7th. I rang the emergency hotline to report the 2 dark cars I saw holding the bus up and diverting it towards Tavistock Square. Instead of being asked to provide a statement what followed was 7 months of police surveillance and Harassment. My experiences are contained in a book called Statement: The 4th Bomb (as yet unpublished)
verder: infowars
Je zal maar een familielid hebben verloren, of zelf de aanslagen hebben meegemaakt, en je eigen regering weigert pertinent een onderzoek in te stellen.quote:
Blair rejects 7/7 inquiry calls
Tony Blair has again rejected calls for a fresh inquiry into the 7/7 attacks, saying it would undermine the security services.
The prime minister repeatedly dismissed Tory leader David Cameron's demands for a "proper independent inquiry".
He also told MPs at Commons question time that it would divert resources from the fight against terrorism.
[...]
BBC home affairs correspondent Daniel Sandford said survivors and relatives of the dead had pinned their hopes for news of a public inquiry on the end of the fertiliser trial.
This was the moment the links with the 7 July bombers could be revealed.
Their hopes had been dashed by Mr Blair, our correspondent added.
gemaakt met aannames vanaf het begin. welke moslims of mensen willen hun leven geven voor engeland?quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:14 schreef francorex het volgende:
7/7 Ripple effect
http://www.livevideo.com/(...)7-ripple-effect.aspx
Goed gemaakte documentaire!
Bekijken, copieren, en doorsturen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |