abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29234504
LONDON, England -- The wife of UK Prime Minister Tony Blair has urged the government not to undermine civil liberties in its response to the terrorist attacks in London.

Cherie Booth QC warned the government against an overly authoritarian reaction which would "cheapen our right to call ourselves a civilized nation."

Speaking in Malaysia as a human rights lawyer, she said: "Nothing I say here could possibly be construed as making light of those horrible acts of violence or of the responsibility imposed on the UK and other governments to keep the public safe, or of the difficult and dangerous task performed by the police and intelligence services."

But she added: "At the same time it is all too easy for us to respond to such terror in a way which undermines commitment to our most deeply held values and convictions and which cheapens our right to call ourselves a civilized nation."

...
http://edition.cnn.com/20(...).bombings/index.html
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_29234576
LONDON, England (CNN) -- Metropolitan Police Commissioner Sir Ian Blair has expressed concern about the leak of photographs showing key evidence in the London bomb investigations.

http://edition.cnn.com/20(...)hoto.leak/index.html
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2005 @ 23:08:47 #53
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29251654
quote:

UK 'blocked bomb plotter' arrest

About a month before the July 7 bombings in London, British authorities balked at giving U.S. officials permission to apprehend a man now believed to have ties to the bombers, according to sources familiar with the investigation.

U.S. authorities wanted to capture Aswat, who was then in South Africa, and question him about a 1999 plot to establish a "jihad training camp" in Bly, Oregon [...] but British authorities balked.

CNN

Ok, om het even helder te krijgen. De VS was een maand voor 7/7 iemand op het spoor die nu verdacht wordt van betrokkenheid bij de aanslagen... maar de Britse overheid kwam tussenbeide en voorkwam dat de man opgepakt en uitgeleverd werd.

Nee, dat is volkomen gebruikelijk hoor. Niks aan de hand.
pi_29259877
29/07 'Alle hoofdverdachten mislukte aanslagen Londen nu vast'

Drie van de vier vermoedelijke daders van de mislukte bomaanslagen van 21 juli op het openbaar vervoer in Londen zijn vrijdag bij politieacties in Londen en Rome opgepakt. Dat hebben politiefunctionarissen en Britse media gemeld.
De vierde verdachte werd eerder deze week al gearresteerd in de Engelse stad Birmingham.
Twee van de verdachten werden opgepakt bij invallen van een zwaarbewapende politiemacht in Notting Hill in het westen van Londen. Op één adres werden twee mannen gearresteerd, op een ander adres één. De politie gaf de namen van de verdachten niet vrij, maar volgens Britse media is een van hen de 27-jarige Muktar Said Ibrahim, ook bekend onder de naam Muktar Mohammed Said, die op 21 juli geprobeerd zou hebben zichzelf op te blazen in een dubbeldeksbus in Hackney in Oost-Londen.
Een andere arrestant, wiens naam niet vermeld werd, zou de man met de 'New York'-trui zijn die door een bewakingscamera werd gefotografeerd toen hij na de mislukte explosie het metrostation Oval uitrende. De identiteit van de derde verdachte in Londen was onduidelijk, maar de politie hield rekening met de mogelijkheid van een vijfde dader nadat afgelopen zaterdag in een park bij Notting Hill een rugtas was gevonden met een bom erin.
Osman Hussain, een tot Brit genaturaliseerde Somaliër die werd gezocht in verband met de mislukte aanslag in het station Shepherd's Bush, werd in Rome gearresteerd. De Italiaanse minister van binnenlandse zaken Giuseppe Pisanu zei dat de aanhouding het resultaat was van internationale samenwerking. Volgens het Italiaanse persbureau ANSA gaan de autoriteiten ervan uit dat Hussain naar Rome was gekomen om daar in de Somalische gemeenschap onder te duiken, niet om er een aanslag te plegen. Hij was opgespoord aan de hand van mobiele-telefoongegevens. Zijn in Rome woonachtige broer is eveneens aangehouden.
Afgelopen woensdag arresteerde de politie al de 24-jarige Yasin Hassan Omar in Birmingham. Hij zou de mislukte aanslag in het metrostation Warren Street hebben gepleegd.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)7-AE86-F0938835E8CE}
pi_29259893
Mooi zo, dat ze dat zooitje te pakken hebben.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 08:20:29 #56
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29259921
nu de *echte terroristen nog , meeste namen beginnen toevallig met een B
B ush , B lair , B erlusconi , B in laden , B ill gates , B alkenende , oh wacht die laatste is maar een pion
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_29259924
B aajGuardian

zaterdag 30 juli 2005 @ 08:22:45 #58
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29259928
ik weet het
  zaterdag 30 juli 2005 @ 08:23:18 #59
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29259933
maar mn echte naam begint toch echt met een D
en er zit geen enkelle B in , dus dat zit wel goed
pi_29259946
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 08:23 schreef BaajGuardian het volgende:
maar mn echte naam begint toch echt met een D
en er zit geen enkelle B in , dus dat zit wel goed
Juist.... D a´s het meer oplettende volk.... naamgenoot
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  † In Memoriam † zaterdag 30 juli 2005 @ 22:46:41 #61
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29278968
Voormalig MI5 agent over 7/7
quote:

Former British MI5 Agent Says 'Many Similarities' Between London Bombings And 9/11

A former British intelligence agent, jailed in 2002 for linking the British government with paying an Islamic militant group $160,000 in a failed assassination attempt on Colonel Mu'ammar al-Qadhafi of Libya, said this week the recent London bombings have all the earmarks of an inside job just like 9/11.

“It’s amazing how many aspects of the two events are so similar,” said David Shayler, the former MI5 agent and whistle blower, in a telephone conversation this week from his home in East Bonn on the southern coast of England.

Shayler, a thorn in the British government’s side ever since he blew the whistle in 1997 about rampant corruption within both arms of British intelligence, MI5 (domestic) and MI6 (foreign), said he has just began looking into the details of the 7/7 attacks, but what’s being released through the press and government reports shows a strikingly similar pattern to what he calls “the same type of misinformation thrown out after 9/11.”

“First, we learn about the training exercises going on here just like 9/11. Next, they release suspicious evidence left behind by the culprits as well as quickly releasing identifying pictures of the suspects just like the did after 9/11,” he said.

Shayler added that what’s even more suspicious is the private security firm in charge of the training drills prior to 7/7 had ties to former New York Mayor Rudy Giuliani. Further, he also received information that one of the named suicide bombers, whose picture was released in the London press, has turned up alive and well in Pakistan.

“Just like in the United States, we here in England are being bombarded with what looks like a lot of misinformation in the press,” said Shayler. “Apparently, one of the supposed suicide bombers has turned up alive just like six or seven of the 19 Arab hijackers turned up alive after 9/11.”

Asked about the sentiment in Britain towards President Bush and Prime Minister Tony Blair’s support of America’s war on terror after the London bombings claimed more than 50 lives, he said:

“To put it politely, there is downright hatred for Bush here on the streets of London. Many Brits feel, as I do, that he led us into this war and is actually responsible for making England a more dangerous place to live now than before the illegal war in Iraq.

“And after the release of the Downing Street Memo, which clearly provides high-level documented evidence from the head of M16 that Bush and Blair lied about the threat of WMD in Iraq, I think most of the British people are simply fed up but at the same time frightened at what might happen next.

“The British people would simply like to get rid of Blair, but unlike America, we have no political means set up to do this. However, most people here feel that Tony Blair actually acts more like the First Envoy to America rather than England’s Prime Minister.

Besides believing the London bombing was an inside job, Shayler also believes 9/11 was a staged event, saying the cover-up of hard evidence and eye witness testimony contradicting the official story are the main ingredients first leading him to believe the U.S. government caused 9/11 in order to create a world wide climate of fear and war.

verder -> LewisNews

Het is een beproefde methode: het vinden van paspoorten, id-kaarten, busjes of auto's met verdachte zaken en korans etc. Terwijl de chaos nog woedt en iedereen zich afvraagt wat er is gebeurd, komt men met 'bewijzen' en de identiteit van de daders, snel gevolgt door foto's. Nu heeft 'het' een gezicht. Maakt niet uit hoeveel gaten er later in blijken te zitten, het zit al ingeprent in het collectief bewustzijn en 'foutjes' worden gemakkelijk gladdgestreken.
quote:

To put it politely, there is downright hatred for Bush here on the streets of London.

Kennelijk nog steeds niet genoeg. Ik ben een aanhanger van de Leidensdruck (motivatie wordt bepaalt door de mate van lijden). Bovendien is Bush ook maar een stroman, de echte daders houden zich op in de schaduw. Om die te identificeren moet je de vraag stellen: "Wie profiteert ervan?"

zondag 31 juli 2005 @ 01:20:07 #62
6941 APK
Factual, I think.
pi_29283520
Waarom geven ze foto's vrij van de verdachten en tonen ze niet een CCTV foto van die Braziliaan in een winterjas, behangen met bommen, met een rugzak die over een poortje springt?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 31 juli 2005 @ 01:26:47 #63
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29283661
tjaaaaaaaaa het moet wel allemaal gelooft worden enzo vooral als mensen met een stropdas het zeggen , zo onschuldig als ze in de camera kunnen kijken *proest*
pi_29286774
quote:
Brazilian's family claim police altered their story

London Times | July 28 2005

THE family of the Brazilian man shot dead by marksmen who mistook him for a suicide bomber revealed last night how police have changed their account of the incident.
As the body of Jean Charles de Menezes was flown home to Brazil for his funeral later today, his cousin said that senior officers at Scotland Yard have retracted claims that the 27-year-old electrician was acting suspiciously, so officers had no option but to open fire.

Vivien Figueiredo, 22, said police told her that he was wearing a lightweight denim jacket and not some bulky coat that could have hidden an explosive belt underneath. Detectives also claimed immediately after the shooting that Mr Menezes had refused to heed shouted warnings by armed police and vaulted the ticket barriers at Stockwell Tube station.

Now police say that he used his travelcard to gain access to the station. Ms Figueiredo said: “They are saying he did absolutely nothing wrong when he was killed, so why don’t they say all this publicly.”

Police shot the electrician seven times in the head and once in the shoulder at point-blank range.

The family claim that Mr Menezes’s death forced Scotland Yard to change its shoot-to-kill orders. In yesterday’s arrest in Birmingham, the family point out that police used a Taser stun gun. They want to know why a similar weapon was not used last Friday.

Ms Figueiredo also expressed anger at reports that one of the officers involved in the fatal shooting had gone on holiday with his family, paid for by the Metropolitan Police.

She said: “It is not right that this person should now be enjoying his holiday when we are suffering.”

Alex Pereira, 27, another cousin accompanying the coffin on the flight home, said: “The officer must be brought back and show the world he did something wrong”. Senior officers emphasised that the independent investigation into the incident was continuing.

A vigil marking one week since Mr Menezes’s death will take place at 5.30pm on Friday in Parliament Square. A service will be held at Westminster Cathedral at the same time as his funeral in Brazil.
http://prisonplanet.com/Pages/Jul05/280705altered.html

Het stinkt werkelijk aan alle kanten...........
pi_29303934
31/07 Gearresteerde terrorist in Rome ontkent banden met al-Qaida

De verdachte van de mislukte aanslagen van 21 juli in Londen die vrijdag in Rome werd gearresteerd, heeft verklaard geen banden te hebben met al-Qaida.
Dat meldt het Italiaanse persagentschap Ansa op basis van het proces-verbaal van de ondervraging door Italiaanse gerechtelijke onderzoekers.
"Ik maak geen deel uit van al-Qaida," aldus Isaac Hamdi alias Osman Hussain, de vermoedelijke dader van de mislukte aanslag op metrostation Shepherd's Bush in Londen. "Ik was lid geworden van een fitnesscentrum in Notting Hill en daar werd me gezegd dat we moesten handelen om onze gearresteerde mensen te wreken, die in de gevangenis zijn gegooid na de bommen van 7 juli," aldus de Brit van Ethiopische origine. "Er moest een signaal afgegeven worden en dat hebben we gedaan, maar ik wilde niemand doden. Het was slechts een demonstratie-actie," aldus Hussain. Hij verklaarde geen banden te hebben met de daders (van Pakistaanse origine) van de aanslagen van 7 juli.
Volgens Ansa gaan de Italiaanse onderzoekers er niet vanuit dat Hussain heeft gehandeld op basis van "heilig religieus vuur", maar lijkt het er meer op dat hij de aanslagen van 7 juli heeft willen nadoen. De verdachte heeft de onderzoekers inlichtingen verschaft over de wijze waarop de bom, die niet ontplofte, was vervaardigd. "We hebben kunstmest gebruikt, en zuur, maar er is iets niet volgens plan verlopen en ik heb mijn been bezeerd doordat het zuur tijdens het vervoer is gaan lekken", aldus de verdachte, die daarop zijn verwonding toonde.
Osman Hussain heeft nog verklaard in Italië te willen blijven. Het Italiaanse gerecht heeft theoretisch 60 dagen de tijd om een beslissing te nemen over zijn eventuele uitlevering aan Groot-Brittannië.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)D-B0D4-E2D7CFA8E824}
pi_29303979
31/07 Derde Engelse terroristencel bereidt nieuwe aanslagen voor

Een derde terroristische cel is nog altijd actief en bereidt meerdere zelfmoordaanslagen voor in Londen. Dat stelt The Sunday Times zondag op basis van bronnen bij de Britse veiligheidsdiensten.
Volgens de zondageditie van The Times zijn de leden van de cel voortvluchtig. Ze zouden nieuwe aanslagen op de Londense metro en op "eenvoudiger" doelen in het centrum van de hoofdstad hebben gepland. De cel zou over explosieven beschikken.
De krant meldt op basis van verklaringen van anonieme bronnen bij de politie dat er sprake is van "specifieke" bewijzen voor het bestaan van een derde cel. De Britse politie heeft donderdag op basis van die bewijzen in de Londense straten een operatie op touw gezet waarbij maar liefst 6.000 agenten werden ingezet. Peter Clarke, de chef van de antiterrorismeafdeling van de Britse politie, verklaarde vrijdag na de arrestatie van de tot dan toe nog voortvluchtige daders van de aanslagen van 21 juli dat "we (nog) niet tevreden mogen zijn. De dreiging blijft bestaan en is reëel".
Volgens The Sunday Times zijn de leden van de derde terroristische cel onafhankelijk van de daders van zowel de aanslagen van 7 juli als die van 21 juli, maar bestaat er wel een band tussen deze derde cel en enkele personen die zijn gearresteerd in het kader van het onderzoek naar de de mislukte aanslagen van 21 juli. "Wat we vrijdag hebben gedaan, is slechts het zichtbare topje van de ijsberg", zo verklaarde een lid van de SO19, de gewapende brigade van de Britse politie, tegenover de Britse krant. "Er gaan de komende maanden belangrijke dingen gebeuren. Er is een groot netwerk dat moet worden opgerold", aldus hetzelfde brigadelid.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)8-B160-80C30F687402}
  zondag 31 juli 2005 @ 23:34:06 #67
6941 APK
Factual, I think.
pi_29309807
quote:
Op zondag 31 juli 2005 20:57 schreef UncleScorp het volgende:

De verdachte heeft de onderzoekers inlichtingen verschaft over de wijze waarop de bom, die niet ontplofte, was vervaardigd. "We hebben kunstmest gebruikt, en zuur, maar er is iets niet volgens plan verlopen en ik heb mijn been bezeerd doordat het zuur tijdens het vervoer is gaan lekken", aldus de verdachte, die daarop zijn verwonding toonde.
Osman Hussain heeft nog verklaard in Italië te willen blijven.
Wat een clown.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_29315752
01/08 Daders aanslagen Londen hebben banden met Saoedi-Arabië

Twee van de vier daders van de mislukte aanslagen van 21 juli in Londen hebben banden met Saoedi-Arabië. Dat meldt The Daily Telegraph maandag.
Hamdi Issac oftewel Hussain Osman, die vrijdag in Rome werd gearresteerd, heeft kort voor zijn arrestatie een telefoonnummer in Saoedi-Arabië gebeld, zo meldt de Britse krant.
Osman probeerde op 21 juli een bom tot ontploffing te brengen in een metrostel bij het station Shepherd's Bush in het westen van Londen.
The Daily Telegraph citeert bekenden van Mokhtar Saïd Ibrahim (of Mokhtar Mohammed Saïd), die vrijdag in Londen werd gearresteerd.
Volgens deze bronnen is hij in 2003 naar Saoedi-Arabië vertrokken voor een "trainingsperiode" van twee à drie maanden. Mokhtar, die heeft getracht een bom te doen ontploffen in een bus in het oosten van Londen, zou zijn kinderjaren in Saoedi-Arabië hebben doorgebracht. Hij zou als adolescent met zijn familie naar Groot-Brittannië zijn geëmigreerd.
"Mokhtar zei dat hij vertrok voor een opleiding die een maand zou duren, maar we wisten niet wat hij daarmee bedoelde en hij is niet zo lang gebleven" als voorzien, aldus een van zijn vrienden tegenover The Daily Telegraph. "Hij zei altijd: 'Ik kan niet wachten om naar Saoedi-Arabië te gaan.' Hij was veranderd voordat hij vertrok, hij had een baard laten staan", aldus deze bron.
Volgens de Britse pers is Scotland Yard ook geïnteresseerd in de Ethiopische gemeenschap in Italië: Hamdi Issac of Hoessain Osman verbleef in Italië alvorens in Groot-Brittannië asiel aan te vragen en te krijgen. Hij deed zich in Groot-Brittannië voor als Somaliër.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)0-B899-F6193291DDAE}
pi_29315766
Wordt tijd dat Saoedi-Arabie z'n trainigskampjes ook eens aanpakt.
pi_29322222
Andere plukken natuurlijk ook de vruchten van de massahysterie

01/08 Politie België mag sneller telefoon afluisteren

De politie krijgt voortaan sneller en vroeger de toelating om telefoongesprekken af te luisteren. Daarover is een wetsontwerp in de maak.
Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) beschouwt een dergelijke versoepeling als een extra middel bij de preventie van terreur, zo zegt hij in een interview met de kranten Het Laatste Nieuws en De Nieuwe Gazet maandag.
De politiediensten en de Staatsveiligheid vragen al enige tijd om vlotter toegang te krijgen tot het aftappen van telefoonlijnen en het afluisteren van gesprekken. Eerder gaf minister van Justitie Laurette Onkelinx, onder wie staatsveiligheid ressorteert, al te kennen het daarmee eens te zijn. Nu gaat dus ook haar collega Dewael, bevoegd voor politie, akkoord met een versoepeling. Aan een wetsontwerp daarover wordt gewerkt.
Telefoontap is momenteel enkel toegestaan onder strenge voorwaarden en in de zogenoemde 'reactieve' fase, in het kader van een lopend onderzoek naar een strafbaar feit na klacht of aangifte.
De nieuwe wet moet afluisteren ook in de 'proactieve' fase mogelijk maken, als er aanwijzingen zijn dat er strafbare feiten worden beraamd.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)A-BB07-DE249D976E21}
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 22:09:44 #71
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29339648
quote:
Figures. De "mastermind" van de 7/7 aanslagen, Aswat, was dus een dubbel agent voor de Britse geheime dienst.

777 MASTERMIND

Dit is dus van dezelfde orde als zou blijken dat Volkert Van der Graaf of Mohammed B. in werkelijkheid hun opdrachten van de AIVD hadden gekregen. Waar is de main stream media? *insert crickets chirping*
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2005 @ 03:28:46 #72
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29349058
quote:

London Bombings Mastermind is MI6 Asset

On FOX News Channel's Day Side, Terrorism Expert John Loftus revealed that Haroon Rashid Aswat, the suspect wanted by British Police for "masterminding" the July 7th London bombings and July 21st attempted bombings is in fact an asset of MI6, the British Secret Service. According to Loftus, Aswat has been under the protection of MI6 for many years.

bekijk de uitzending (stream)

bron: InfoWars

Maar als je beweert dat MI6 bij de aanslagen van 7/7 betrokken was ben je een 'conspiracynut' ...

...dat wil zeggen, volgens mensen die zelf in bombestendige ID-kaarten geloven.
pi_29349311
Het begint oud te worden... waneer is Amsterdam aan de beurt?
Free people own guns! Slaves do not!
pi_29388378
Terror Expert: London Bombings Mastermind is MI6 Asset

The July 29 edition of FOX News Channel's Day Side programme revealed that the so called mastermind of the 7/7 London Bombings, Haroon Rashid Aswat, is a British Intelligence Asset. Former Justice Dept. prosecutor and Terror expert John Loftus revealed that the so called Al-Muhajiroun group, based in London had formed during the Kosovo crisis, during which Fundamentalist Muslim Leaders (Or what is now referred to as Al Qaeda) were recruited by MI6 to fight in Kosovo.

http://www.infowars.com/a(...)ermind_mi6_asset.htm
  woensdag 3 augustus 2005 @ 16:19:12 #75
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_29395508
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 04:44 schreef Vampier het volgende:
Het begint oud te worden... waneer is Amsterdam aan de beurt?
wanneer het voldoet aan de volgende eisen..

-Er is een terreur oefening gepland
-Er word beveligd door een israelisch bedrijf
-Er is een flinke verzekeringspremie afgesloten
-Explosieve handel in putopties
-Er is een uitgelekt memo waar de aandacht van afgeleid moet worden

Maar als bea het toelaat nederlanders op te laten blazen dan word het tijd dat de guillotine weer uit het vet word gehaald.
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')