Jaja, geef die kinders maar weer het verkeerde voorbeeld.quote:Op zondag 24 juli 2005 22:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX was het vorige topic.
Fantasstik Fore
Reverse psychology -> het werkt, want de twee eerste reacties bevatten zowaar meningen, normaal gezien zijn de eerste reacties altijd zoals mijn voorbeeld.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:05 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Jaja, geef die kinders maar weer het verkeerde voorbeeld.![]()
Inderdaad. Dat is voor mij ook de (enige) reden waarom deze film niet in mijn dvd-collectie zal komen.quote:Op maandag 25 juli 2005 17:54 schreef BlaatschaaP het volgende:
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring) (Ki-duk Kim, 2003)
Echt het enige minpunt van de film is dat ze echte dieren gebruikt (en gemarteld) hebben in enkele scenes, daar ben ik altijd op tegen.
Ik wil de film graag ook nog een keer zien, en ik kan best wel wat hebben en sta ook wel voor vanalles en nog wat open, maar zou je misschien even in spoiler tags kunnen zetten wat er met de dieren gebeurt. Als het nu echt een beetje té is dan waag ik me er misschien toch niet aan.quote:Op maandag 25 juli 2005 18:32 schreef Durbin het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is voor mij ook de (enige) reden waarom deze film niet in mijn dvd-collectie zal komen.
quote:Op maandag 25 juli 2005 18:37 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Ik wil de film graag ook nog een keer zien, en ik kan best wel wat hebben en sta ook wel voor vanalles en nog wat open, maar zou je misschien even in spoiler tags kunnen zetten wat er met de dieren gebeurt. Als het nu echt een beetje té is dan waag ik me er misschien toch niet aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door pascalheister op 26-07-2005 02:16:08 ]
quote:Op maandag 25 juli 2005 19:06 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
Waar staat camp voor? Ik ben dat al meerdere malen tegengekomen maar heb eigenlijk geen flauw idee wat het inhoud (al die internet termen ookquote:Op maandag 25 juli 2005 21:50 schreef kinky_queen het volgende:
D.E.B.S.
Camp zoals het NIET moet, enigzins de moeite waard door dit lekkere ding
Camp is geen internetterm, het betekent kitcherig en fout.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:09 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Waar staat camp voor? Ik ben dat al meerdere malen tegengekomen maar heb eigenlijk geen flauw idee wat het inhoud (al die internet termen ook)
Maar dan zo dat het leuk en goed is.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Camp is geen internetterm, het betekent kitcherig en fout.
Bruce Campbell zei ooit dat een mainstream film een film is die 100.000 mensen twee keer zien is, en dan camp een film is die twee mensen 100.000 keer zien is.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Camp is geen internetterm, het betekent kitcherig en fout.
Zie PIquote:Op maandag 25 juli 2005 23:24 schreef BlaatschaaP het volgende:
Een paar dagen terug heb ik deze ook nog gekeken, maar ik was 'm vergeten.
Rushmore (Wes Anderson, 1998)
Heerlijke film. Het verhaal is erg fris en fijn en zorgt voor een heel onderhoudende sfeer, in combinatie met de mooie prestaties van Schwartzman, Murray en Williams. Gewoon fijn en leuk.
Cijfer: 8.
[afbeelding]
Camp is geen internetterm hoor, camp in film termen is idd zoals Tijn aangeeft kitscherig en fout, maar dan iets anders, zoals een slechte film die heel serieus gebracht is, deze term is later verbasterd naar een film waarin opzettelijk word ge 'overact' (schmieren) een voorbeeld van goede camp is THE ROCKY HORROR PICTURE SHOW, DEATH RACE 2000 en THE ADVENTURES OF PRISCILLA, QUEEN OF THE DESERTquote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:09 schreef Morrigun99 het volgende:
Waar staat camp voor? Ik ben dat al meerdere malen tegengekomen maar heb eigenlijk geen flauw idee wat het inhoud (al die internet termen ook).
Ja, leuk. Dat wil ik ook nog eens doen. Uiteraard ook naar aanleiding van Ed Wood met Depp.quote:Op maandag 25 juli 2005 21:33 schreef Tijn het volgende:
Ik heb gisteren Edward D. Wood Jr.'s Plan 9 From Outer Space (1959) gezien. Ik wilde 'em zien, omdat ik een tijdje geleden Tim Burton's Ed Wood had gezien en toch wel een beetje benieuwd was geworden naar hoe een echte Edward Wood-film er nou uitziet. M'n bewondering voor Tim Burton is alleen maar gestegen, de gelijkenissen zijn echt treffend. Maar ook Edward Wood maakt z'n naam als slechtste regisseur allertijde waar, Plan 9 is even leuk omdat je dingen herkent en je kan lachen om hoe kut het allemaal is, maar dat is, althans voor mij, niet genoeg om de hele film met plezier uit te zitten. Ondanks dat 'ie maar 80 minuten duurt en vol zit met UFO's, aliens, zombies, vampiers en ontploffingen is het een langdradige en saaie film. Maar ik ben toch wel blij dat ik 'em gezien heb
[afbeelding]
Hoe heet ze?quote:Op maandag 25 juli 2005 21:50 schreef kinky_queen het volgende:
D.E.B.S.
Camp zoals het NIET moet, enigzins de moeite waard door dit lekkere ding
[afbeelding]
Jordana Brewsterquote:
Ik als enorme fan van Monty Python en het meeste wat de heren daarna nog maakten, ben fan van deze film. Snap niet waarom deze film zo geflopt is. Mooie plaatjes, leuke scenes en Eric idle!quote:Het fantastische verhaal van een 17e eeuwse aristocraat, zijn getalenteerde vertrouwelingen en een klein meisje. Zij doen een poging om een stad te redden die verslagen dreigt te worden door de Turken. Ze worden opgeslokt door een zeemonster, maken een tocht naar de maan, doen een dansje met Venus en ontsnappen aan Magere Hein, dit zijn slechts enkele van de onwaarschijnlijke avonturen die ze beleven.
de film niet helemaal gezien en dan een tien gevenquote:Op woensdag 27 juli 2005 23:38 schreef Proper_fucked het volgende:
Once upon a time in the west
DE western klassieker zo'n beetje, heb hem net voor het eerst gezien en hoewel ik het eerste half uur gemist heb vond ik hem geweldig. Erg mooie film, een 'must-see'. Dat melodietje is geweldig, en Jill McBain(Claudia Cardinale) ziet er niet verkeerd uit.
cijfer: 10
[afbeelding]
yep, volgens mij niet veel gemist.. snapte m vrij snel, was nog 2.5 uur 'over' en vond het gewoon erg mooiquote:Op woensdag 27 juli 2005 23:41 schreef pascalheister het volgende:
[..]
de film niet helemaal gezien en dan een tien geven
gebeurd vrij veel het eerste halfuur dus vandaarquote:Op woensdag 27 juli 2005 23:54 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
yep, volgens mij niet veel gemist.. snapte m vrij snel, was nog 2.5 uur 'over' en vond het gewoon erg mooi
[oftopic]licht mij inquote:Op woensdag 27 juli 2005 23:57 schreef pascalheister het volgende:
[..]
gebeurd vrij veel het eerste halfuur dus vandaar
daar is dit topic niet voor bedoeld, zou zeggen kijk hem nog een keer of koop hem op dvdquote:Op woensdag 27 juli 2005 23:59 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
[oftopic]licht mij inwat zoal? [/oftopic]
Ik heb hem ook gezien. Hij was wel goed, maar ik ben er nog niet over uit of ik hem echt zo briljant vind..quote:Op woensdag 27 juli 2005 01:53 schreef HV het volgende:
Taxi Driver
[afbeelding]
Info:http://www.imdb.com/title/tt0075314/
![]()
Dat gevoel heb ik ook bij die film inderdaad. De hele film heeft een aangename, bijna lome spanning en aan het einde is het net alsof hij in je gezicht ontploft.quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik heb hem ook gezien. Hij was wel goed, maar ik ben er nog niet over uit of ik hem echt zo briljant vind..
Dat einde deed een beetje vreemd gekunsteld aan, misschien moest het een psychose voorstellen ofzo, maar zeker met de muziek erbij deed het wel heel verouderd jaren zeventig aan.
Ik raakte heel snel geirriteerd door het gelul in het restaurant hoe de film moest worden, na 10 minuten was ik het zat, zal het een andere keer nog eens proberen.quote:
Maar dat is alleen maar een intro van de film om het concept van twee verschillende visies op een gebeurtenis te introduceren. Als je van Allen films houdt zal ik hem toch echt wel een keer kijken. Maar iets doet me vermoeden dat je dat niet echt bent.quote:Op donderdag 28 juli 2005 06:10 schreef perezoso het volgende:
[..]
Ik raakte heel snel geirriteerd door het gelul in het restaurant hoe de film moest worden, na 10 minuten was ik het zat, zal het een andere keer nog eens proberen.
quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:59 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
[oftopic]licht mij inwat zoal? [/oftopic]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:53 schreef Shogo het volgende:
[..]En de nog legendarischere wachten op de trein scene op het station. Maar goed, dat is het dan ook wel voor wat betreft het eerste half uur. Leone neemt nogal de tijd voor die prachtige introSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En godverdegodver, als dit topic niet in mijn active topics staat vergeet ik gewoon gaar te updaten.
Heb weer 15 films gezien de afgelopen week, dus moet maar eens snel wat geschreven worden
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
JA!quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:04 schreef kinky_queen het volgende:
Felicia, where the FUCK are we!?
[[url=http://i22.photobucket.com/albums/b320/kinkyqueen/bscap147.jpg]afbeelding][/url]
Need i say more?
Of de fantastische introductie van Frank (Henry Fonda). Of is dat later?quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:07 schreef Hare het volgende:
[..]
En de nog legendarischere wachten op de trein scene op het station. Maar goed, dat is het dan ook wel voor wat betreft het eerste half uur. Leone neemt nogal de tijd voor die prachtige intro
En godverdegodver, als dit topic niet in mijn active topics staat vergeet ik gewoon gaar te updaten.
Heb weer 15 films gezien de afgelopen week, dus moet maar eens snel wat geschreven worden
Kan je uitleggen hoe je aan dat vermoeden komt ?quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:38 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Maar dat is alleen maar een intro van de film om het concept van twee verschillende visies op een gebeurtenis te introduceren. Als je van Allen films houdt zal ik hem toch echt wel een keer kijken. Maar iets doet me vermoeden dat je dat niet echt bent.
Ik denk omdat de eerste 10 minuten van Melinda and Melinda vrij typerend voor Woody Allen zijn, in elk geval voor een deel van z'n oeuvre.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 08:55 schreef perezoso het volgende:
[..]
Kan je uitleggen hoe je aan dat vermoeden komt ?
Ik heb het idee dat dat wel net iets later gebeurt als het eerste half uur.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Of de fantastische introductie van Frank (Henry Fonda). Of is dat later?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. met Bronson, dan het aankomen van Jill en de rit naar haar man toe. En dan ook nog eens een kleine inleiding van het gezin van haar man.
Dan zit er al wel een half uurtje op volgens mij, om vervolgens idd die pracht introductie te krijgen
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
Zoals Gorro als zei, is een onderdeel in Allen films heel vaak veel (intelectueel) gepraat in de ruimte. Nou valt het in de rest van Melinda en Melinda wel mee. Maar het blijft een Allen film, dus Ben Stiller-achtige humor hoef je niet te verwachten.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 08:55 schreef perezoso het volgende:
[..]
Kan je uitleggen hoe je aan dat vermoeden komt ?
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 09:56 schreef Hare het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dat wel net iets later gebeurt als het eerste half uur.
Eerst die lange intro op het treinstation dus. Dan deFF toch snel de DVD erin gegooit. En de introductie van McBain en Frank komen voor de introductie van Claudia Cardinale. En vinden plaats in het eerste half uur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. met Bronson, dan het aankomen van Jill en de rit naar haar man toe. En dan ook nog eens een kleine inleiding van het gezin van haar man.
Dan zit er al wel een half uurtje op volgens mij, om vervolgens idd die pracht introductie te krijgen
hmm, moet ik toch maar weer eens heel snel 1 van mijn favo films in de dvd speler donderenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
FF toch snel de DVD erin gegooit. En de introductie van McBain en Frank komen voor de introductie van Claudia Cardinale. En vinden plaats in het eerste half uur.
"Did you shoot the furniture yourself?"quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Melinda and Melinda (2004)
Een Woody Allen zonder Woody Allen, jammer genoeg, waarin twee keer hetzelfde verhaal wordt verteld, over hoe Melinda onverwachts langs komt tijdens een dinertje, maar dan met een verschillende insteek, namelijk een komische en een tragische. De film is dus eigenlijk een komedie en drama in één. En dat is ook het minpunt van de film. Al hoewel het idee van twee verschillende visies op hetzelfde gebeuren orgineel is en interessant had kunnen worden. Komt de film door deze opsplitsing nooit echt van de grond. De stukjes komedie waren te kort om grappig te worden. En pure tragedie is nooit Allen's sterkste kant geweest imho. Wel moet ik me complimenten geven aan de cast.
cijfer: 6.5
In Dogville zat net zo veel emotie als in 3 uur naar een lantaarnpaal staren.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:28 schreef Hare het volgende:
Dogville
Blijf dit toch echt een zeer bijzondere film vinden. Doordat er zo weinig afleiding is van de omgeving blijft dit een heel pure film, die draait om de acteurs en hun emoties. En dat wordt zo goed gebracht. Het verhaal bouwt zeer goed op naar de climax, op welk moment je echt meeleeft met Grace en echt hoopt dat ze doet wat ze doet. En deze film deed me nogmaals bevestigen dat Kidman echt wel de beste actrice van het moment is. Wel mooi om te zien dat je helemaal niks geen omgeving nodig hebt om een geweldige film te maken. Zouden al die vooral maar zoveel mogelijk CGI in een film stoppen regisseurs nog wat van kunnen leren
Noteer voor mij maar een HATE.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:01 schreef Sokolsky het volgende:
Natuurlijk Arcee, natuurlijk.
Tja, 't blijft wel een love-or-hate-film...
Ja, voor mij ook. Ik vond 'm saai en voorspelbaar en ik werd geen minuut door de film gegrepen.quote:
Ik zie deze film op nummer 1 van minst favo films van dit decennium belanden.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:37 schreef Mike het volgende:
Ja, voor mij ook. Ik vond 'm saai en voorspelbaar en ik werd geen minuut door de film gegrepen.
Het is dan ook zo dat Bresson zijn acteurs immer de opdracht gaf om geen enkele emotie te tonen. De emotie die je als kijker kunt ervaren is er dan ook 1 van reflectie. Je reflecteert je eigen emoties in de sobere pernages. Niet voor iedereen weggelegd misschien, maar bij mij werkt het ongelooflijk goed. De films van Bresson zijn zeer ontroerend. Ik zou de film over een tijdje toch nog een keer proberen Hare. Misschien dat je in de juiste stemming toch van de film kan genieten.quote:Net als KQ was ik toch wat teleurgesteld in deze film. Veel goeds over gehoord en gelezen, maar het viel me allemaal redelijk tegen. Het idee is erg goed en origineel, maar de uitwerking vond ik niks. Dat lag vooral aan het in mijn ogen slechte acteerwerk. Heel stijfjes vond ik het. Zat geen passie in, en ik voelde zodoende ook helemaal niks voor de acteurs. En dat is voor mij wel heel belangrijk wil ik een film goed vinden/kunnen genieten van een film.
Ik volg je redenatie aan de ene kant, maar aan de andere kant ook juist helemaal niet. Hoe kun je jezelf nu reflecteren in een personage dat totaal geen emoties toont. Reflecteren is voor mij toch echt het kunnen inleven in het karakter, kunnen begrijpen waarom een persoon iets doet wat ie doet.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:19 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
[..]
Het is dan ook zo dat Bresson zijn acteurs immer de opdracht gaf om geen enkele emotie te tonen. De emotie die je als kijker kunt ervaren is er dan ook 1 van reflectie. Je reflecteert je eigen emoties in de sobere pernages. Niet voor iedereen weggelegd misschien, maar bij mij werkt het ongelooflijk goed. De films van Bresson zijn zeer ontroerend. Ik zou de film over een tijdje toch nog een keer proberen Hare. Misschien dat je in de juiste stemming toch van de film kan genieten.
Das bullshit. Deze film wordt door vele mensen zeer gewaardeerd. Maar het is duidelijk geen film die voor iedereen is weggelegd. Er is niet echt een middenweg bij deze film.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik zie deze film op nummer 1 van minst favo films van dit decennium belanden.
vind niet dat t bullshit is. De film zal tenslotte in zijn top 10 van minst favo films van t decennium belanden en dat is zijn mening. Meningen zijn meningen en geen bullshitquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:26 schreef Hare het volgende:
[..]
Das bullshit. Deze film wordt door vele mensen zeer gewaardeerd. Maar het is duidelijk geen film die voor iedereen is weggelegd. Er is niet echt een middenweg bij deze film.
Maar dat ie wordt gewaardeerd, dat ie over het algemeen hoog wordt aangeschreven blijkt wel weer, het spijt me dat ik het er weer bij moet brengen, uit de hoge notering op imdb.
Maar dat doe je dan dus ook. Als het meisje naakt in die schuur zit, verkracht door een groep jongens, dan zorgt de sfeer, de trieste situatie, de koude blik van het meisje, de blik van de vader en de jongen die het meisje vinden etc ervoor dat je je totaal in het meisje kunt verplaatsen. Daar zijn geen tranen, of waterige ogen bij het meisje voor nodig. Je legt je eigen emotie in het personage en in de situatie waarin ze verkeert. Het is een unieke manier van cinema, typisch Bresson. Bresson eist als het ware diepe inspanningen van de kijker, een soort interactieve cinema tussen maker en toeschouwer. Misschien een vage uitleg, maar als je het WEL voelt dan begrijp je het ook meteen. In principe is het toch al raar dat je je uberhaupt kunt identificeren met een ezeltje? En ook dat krijgt Bresson voor elkaar met zijn unieke cinema. In ieder geval werkt het bij mij.quote:Ik volg je redenatie aan de ene kant, maar aan de andere kant ook juist helemaal niet. Hoe kun je jezelf nu reflecteren in een personage dat totaal geen emoties toont. Reflecteren is voor mij toch echt het kunnen inleven in het karakter, kunnen begrijpen waarom een persoon iets doet wat ie doet.
Het is bullshit dat ik 'm in m'n éigen lijst van minst favo's op nummer 1 zet? Dat lijkt me niet, hoor.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:26 schreef Hare het volgende:
Das bullshit. Deze film wordt door vele mensen zeer gewaardeerd. Maar het is duidelijk geen film die voor iedereen is weggelegd. Er is niet echt een middenweg bij deze film.
Maar dat ie wordt gewaardeerd, dat ie over het algemeen hoog wordt aangeschreven blijkt wel weer, het spijt me dat ik het er weer bij moet brengen, uit de hoge notering op imdb.
Ik vond de film juist goed overkomen doordat er lang niks gebeurde. Zo moet 't ook voelen als je daar zo ligt.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:27 schreef Chielus het volgende:
Open Water
Echtpaar dat een stressvol leven leid, gaat duiken in een carribisch gebied tijdens hun vakantie. Als ze weer boven komen na een half uur duiken is hun boot verdwenen.
Vandaag toch maar een keer gekeken, Aardig idee, maar er had wat meer mee gedaan kunnen worden. De Conversties/ruzies als het echtpaar alleen in het water ligt hadden voor een goede film kunnen zorgen, helaas blijft dit heel beperkt. Gelukkig is de film kort, want het wordt op een gegeven moment behoorlijk saai.
IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 6,3/10
Dat heb ik bij die onnozele scene met dat plastic zakje uit American Beauty. Het is ook erg arty farty om daar lyrisch over te doen terwijl het vanzelfsprekend eigenlijk twee keer niets voorsteltquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:51 schreef Arcee het volgende:
En dat-ie zo hoog staat in de IMDb? Tsja, het staat erg interessant zo'n film erg goed te vinden natuurlijk, hè.
Ja, maar Kevin Spacey is briljant in die film, voor de rest stelt het inderdaad niet veel voor.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat heb ik bij die onnozele scene met dat plastic zakje uit American Beauty. Het is ook erg arty farty om daar lyrisch over te doen terwijl het vanzelfsprekend eigenlijk twee keer niets voorstelt.
Het gaat ook helemaal niet om dat plastic zakje, maar om genieten van kleine dingen.. Als je dat niet doorhebt vind ik het logisch dat je er weinig aan vindtquote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat heb ik bij die onnozele scene met dat plastic zakje uit American Beauty. Het is ook erg arty farty om daar lyrisch over te doen terwijl het vanzelfsprekend eigenlijk twee keer niets voorstelt.
Daar zit tenminste nog wondermooie muziek bij.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
De mensen zijn express blokkerig en nep gemaakt .. daar gaat het niet om. In Shrek zijn de mensen ook gedownscaled omdat het TE wordt.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:35 schreef Shogo het volgende:
Toy Story
Hele gave animatiefilm! Mooi gemaakt (ok het kan nu beter maar voor die tijd) en een erg grappig en leuk verhaal.
Oh nee dat had ik wel begrepen dat dat de bedoeling is, maar ik bedoel in zijn algemeen, nu had het wat mooier eruitgezien maar voor toen der tijd ziet het er nu nog allemaal heel erg goed uit.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De mensen zijn express blokkerig en nep gemaakt .. daar gaat het niet om. In Shrek zijn de mensen ook gedownscaled omdat het TE wordt.
Die alien ziet eruit als een playmobile figuurtje from outer space. Allemaal zo verschrikkelijk stereotype neergezet tot op het kinderlijke af. Ook de manier waarop dat kind acteert is dramatisch.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:28 schreef Hare het volgende:
Goed, ff recappen dus:
The Day the Earth Stood Still
Zeer sterk. Het verhaal klopt als een bus. De boodschap die de film brengt is er eentje waar ik het volledig mee eens bent en de manier waarop de film de boodschap brengt is uitstekend. Het ligt er allemaal niet dik bovenop en komt eigenlijk alleen de laatste 5 minuten naar boven. De angst van mensen voor alles wat vreemd is wordt goed getoond, net als de manier waarop wordt omgegaan met de alien. De alien zelf is ook goed bedacht, met z'n vergevorde slimheid. Erg leuk en goed allemaal.
Maar Mariska van Kolck heeft wel lekkere tieten.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:31 schreef Lambiekje het volgende:
De Gulle Minnaar
Yes eindelijk deze fantastisch NL film op DVD. Met mijn uitlantingen over de NL films kon deze juweel niet ontbreken in mijn collectie.
Oei oei wat is dit toch een bespottelijk film ....voor Peter Faber is het natuurlijk een prachtrol om met zo veel vrouwen te rollebollen in hun nakie. Volgens my kan een gemiddelde man het niet eens hoog krijgen .. maar meneer in deze film kan het wel 3 keer in het uur.
En dan dat einde .. griebel .wat erg is dit. gewoon genant
cijfer 4 / imdb 3.3
Ownee, dat zeker niet. Maar dat zei je niet. Je zei dat deze op het minst favo lijstje van dit decennium kwam te staan. Niet dat het de jouwe wasquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het is bullshit dat ik 'm in m'n éigen lijst van minst favo's op nummer 1 zet? Dat lijkt me niet, hoor.
Owja, dus je geeft een film een cijfer omdat het interessant is om te doenquote:En dat-ie zo hoog staat in de IMDb? Tsja, het staat erg interessant zo'n film erg goed te vinden natuurlijk, hè.
Duidelijk te veel CGI gewend van tegenwoordigquote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:57 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Die alien ziet eruit als een playmobile figuurtje from outer space. Allemaal zo verschrikkelijk stereotype neergezet tot op het kinderlijke af. Ook de manier waarop dat kind acteert is dramatisch.
Hmmm ja, ik weet niet of je A Man Escaped van hem hebt gezien. Ik moet zeggen dat ik daar precies hetzelfde probleem mee had als met Balthazar. Het kwam allemaal te stijfjes op me over. Beide echt wel goede film, zeker geen straf om ze te kijken, maar gevoelloos in mijn ogen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:39 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
[..]
Maar dat doe je dan dus ook. Als het meisje naakt in die schuur zit, verkracht door een groep jongens, dan zorgt de sfeer, de trieste situatie, de koude blik van het meisje, de blik van de vader en de jongen die het meisje vinden etc ervoor dat je je totaal in het meisje kunt verplaatsen. Daar zijn geen tranen, of waterige ogen bij het meisje voor nodig. Je legt je eigen emotie in het personage en in de situatie waarin ze verkeert. Het is een unieke manier van cinema, typisch Bresson. Bresson eist als het ware diepe inspanningen van de kijker, een soort interactieve cinema tussen maker en toeschouwer. Misschien een vage uitleg, maar als je het WEL voelt dan begrijp je het ook meteen. In principe is het toch al raar dat je je uberhaupt kunt identificeren met een ezeltje? En ook dat krijgt Bresson voor elkaar met zijn unieke cinema. In ieder geval werkt het bij mij.
quote:Op zondag 31 juli 2005 00:43 schreef hornage het volgende:
Simon
Door vele lovende kritieken ook maar eens gekeken. Ik vond het een goede aangrijpende film waarin het personage van Simon zeer goed werd neergezet. De humor is in elke scene goed aanwezig. Pakkende dialogen en pakkende karakters. Deze film laat gewoon zien dat Nederlanders nog steeds wel goede films kunnen maken. Aan het einde wordt de film natuurlijk dramatisch en de mensen die met mij meekeken moesten wel ff een traantje wegpinken. Ik ben daar niet zo van maar toch werd het pakkend gebracht. Zeker goed. Een 8.
Ik vond Grant hier ook niet geslaagd. Die dametjes daarentegen...quote:Op zondag 31 juli 2005 13:59 schreef Hare het volgende:
Arsenic and Old Lace
Je zit soms echt in verbazing te kijken wat voor gestoord er allemaal op het scherm voorbij komt en dat maakt de film wel leuk. Maar het is allemaal te overdreven om echt goed te worden. Verhaal is te vergezocht en acteerwerk is te over the top. En Grant zelf was veel te veel bezig met overacting. Soms schaamde ik me gewoon hoe hij zich verlaagd had met deze rol. Gelukkig vond hij dat ook van zichzelf, dus het is hem vergeven
Dat loopje van die dikkequote:Op zondag 31 juli 2005 14:03 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik vond Grant hier ook niet geslaagd. Die dametjes daarentegen...![]()
Ja.quote:Op zondag 31 juli 2005 15:48 schreef Chielus het volgende:
Free ID id zeker het zelfde als een wildcard bij van Leest, standaard 10 % koting, toch?
Echt niet op alle punten. De remake heeft mooiere meisjes.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:13 schreef Nepthys het volgende:
The Texas Chainsaw Massacre (2003)
Vergeleken met andere tiener/slasher films van de afgelopen jaren valt de film wel mee, maar het origineel win het toch op alle punten van deze remake.
misschien, maar daar ben ik dan weer niet geïnteresseerd inquote:Op zondag 31 juli 2005 22:52 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Echt niet op alle punten. De remake heeft mooiere meisjes.![]()
ikke niet hoorquote:Op zondag 31 juli 2005 23:13 schreef kinky_queen het volgende:
Jezus! Gaan we nou allemaal imdb cijfers erbij plakken!!??
![]()
Kan je wel mooi zien of iemand mee gaat in de waardereing. Of je kan zien of iemand totaal niet eens is ... vind het wel handig hoor dat mensen het er bij noteren.quote:Op zondag 31 juli 2005 23:13 schreef kinky_queen het volgende:
![]()
En het probleem is?quote:Op zondag 31 juli 2005 23:13 schreef kinky_queen het volgende:
![]()
Nee, je vergelijkt het met wat een ander ervan vind, de domme hersenloze massaquote:Op zondag 31 juli 2005 23:46 schreef Rekkie het volgende:
...dat het een aardig vergelijk is tussen de grootse film-site en degene die de film heeft gezien?
Dus nog objectieverquote:Op zondag 31 juli 2005 23:55 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Nee, je vergelijkt het met wat een ander ervan vind, de domme hersenloze massa
Damn.. en ik vond het één van de leukere komedies die ik heb gezien dit jaar.quote:Op zondag 31 juli 2005 23:55 schreef kinky_queen het volgende:
Een interessante mislukking deze Canadeze comedy over 2 losers die plotseling alleen overblijven samen met hun huis, omgeven door...
nothing
Het plot is uitgerekt tot het oneindige en dat maakt de film al heel vroeg interessant, want vanaf het moment dat alles rond de 2 heren verdwijnt besef je dat je nog een vol uur naar deze 2 zal moeten kijken
Iedereen doet er alles aan om dat zo flamboyant mogelijk te maken maar ze falen in alle opzichten IMHO
[afbeelding]
quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:03 schreef Sokolsky het volgende:
Als ik een flop-5 zou maken zou ik Tonari to Totoro er in moeten zetten; maar dat vindt Hare niet leuk, dus dat doe ik dan maar niet.
Dank u, weer 5 films extra op mijn nog te zien lijst!quote:Op zondag 31 juli 2005 23:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Geen idee hoeveel films ik heb gezien in juli. Maar dit waren de besten:
Ik heb hem net gezien, keek wel lekker weg, heerlijk die films waar eigenlijk weinig in gebeurt behalve het "normale" leven, zoals Lost in translation.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 22:57 schreef pascalheister het volgende:
Ghost World
leuke film, verhaal zit goed in elkaar, humor genoeg. Buscemi speelt als vanouds weer goed, net als Scarlett en Thora![]()
Die laatste 2 lijkt me zeker wat, ga ik zoeken.quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:10 schreef Sokolsky het volgende:
Ik neem aan dat je Fucking Åmål en Amélie al gezien hebt? Dan is The Station Agent nog een optie. En Garden State.
Hij is inderdaad erg cool, maar mijn persoonlijke favoriet is en blijft toch Romero's "Martin".quote:Op zondag 31 juli 2005 14:59 schreef kinky_queen het volgende:
Een van de beste vampierfilms die ik heb gezien
![]()
Verrek, Nicholas Roeg! That reminds me... ik heb Don't Look Now nog steeds hier op dvd liggen die ik nog moet gaan kijken!quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:35 schreef Gorro het volgende:
Bad Timing (Nicolas Roeg, 1980)
Het meeste bijzondere aan de film is de editing; vreemd, maar uitermate effectief. Het maakt de film intrigerend en geeft de film z'n bijzondere ritme. Theresa Russell is behalve erg mooi, ook erg goed als object van verlangen voor de apart gecaste Art Garfunkel. De film vond ik iets aan de lange kant, er hadden wat mij betreft één of twee ontmoetingen tussen de twee tussenuit gelaten kunnen worden, maar overall erg geslaagd. ****
Ai. Zowaar een vampierfilm die een hoog cijfer scoort en die ik nog niet gezien heb. Dank u voor de tip.quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:58 schreef Smots het volgende:
[..]
Hij is inderdaad erg cool, maar mijn persoonlijke favoriet is en blijft toch Romero's "Martin".
quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:32 schreef Gorro het volgende:
Grootste meevaller: Blast from the Past ***½
Een pracht film als Amelie niet kijken, omdat die Frans is.quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:56 schreef perezoso het volgende:
[..]
Die laatste 2 lijkt me zeker wat, ga ik zoeken.![]()
Die andere 2 heb ik al gezien, Amelie weet ik niet zeker maar franstalig spreekt me sowieso niet aan.
Bedankt![]()
Ik vond het een goedkope dertigduizend-in-een-dozijn standaardproductiequote:Op maandag 1 augustus 2005 13:04 schreef shiNinG_staR het volgende:
Mr. & Mrs. Smith
Tegenvaller.. Hij leek me een spannende en humoristische film met een romantisch tintje, maar heb maar zelden gelachen en spannend was hij al helemaal niet, omdat alles zo voorspelbaar was. Ook het acteerwerk van Angelina Jolie vond ik maar matig, leek alsof ze alleen maar bezig was met zo mooi mogelijk te zijn, wat niet goed past bij de rol. Desondanks toch een leuke film hoor, had er alleen iets meer van verwacht.
2 jaar ofzoquote:Op maandag 1 augustus 2005 15:22 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Kill Bill vanmorgen voor het eerst gekeken. Loop ik nu achter?
Jaaaaaaaaaaa duhhhhhhhhhhhhhquote:Op maandag 1 augustus 2005 15:22 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Kill Bill vanmorgen voor het eerst gekeken. Loop ik nu achter?
ziet er goed uit, heb je van alle 3 de R1 uitvoering?quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:57 schreef Hare het volgende:
Kheb gister echt extreem genoten van 3 geweldig mooie en goeie films:
Laura
Tering zeg! Ik was echt helemaal vergeten hoe goed deze film wel niet was. Wat een heerlijke personages, prachtig werk met voice-over, intrigerend verhaal en perfect samenspel. Een genot om naar te kijken. De tijd vliegt werkelijk voorbij bij het kijken naar deze film.
To Be or Not to Be
Een van de leukste comedies die ik ken. Heel leuke humor. Leuke satire op het nazisme en heerlijk flauwe herkenbare humor zo nu en dan. Behoort tot mijn top5 in het comedie genre.
Harvey
Dan heb je 2 goede films gehad en dan dendert deze er nog eens even overheen. Je hebt goed en je hebt goed en deze film valt echt tot de laatste categorie. Echt op en top genieten. Ik ben sowieso al fan van James Stewart, in mijn ogen de beste acteur die de wereld ooit heeft gekend. Misschien niet zozeer gerekend op zijn acteerprestaties, maar om zijn hele persoon. Als ik ooit een opa zou mogen kiezen zou hij het zijn. Ook in deze film zet hij weer zo'n ontzettend lief en sympathiek karakter neer, waar je op slag verliefd op zou kunnen worden. De motivatie voor het verhaal, de uitwerking en de leuke humor zo nu en dan is een fantastisch mooie achtergrond voor een zeer mooie en emotionele film.
Of coursequote:Op maandag 1 augustus 2005 19:16 schreef pascalheister het volgende:
[..]
ziet er goed uit, heb je van alle 3 de R1 uitvoering?
Maar het is dan ook de 2 na slechtse Ghibli. En dan nog steeds een 7 1/2 je halen is toch knapquote:Op maandag 1 augustus 2005 19:13 schreef Sokolsky het volgende:
Daar zie ik een Ghibli wel heel laag staan. Onder Armageddon nog wel... daar gaat mijn wereldbeeld
Harvey is inderdaad briljant. Gisteren besteld bij de FRS, waar 'ie heel goedkoop ligt.
Paar jaar terug zou Amelie in de sneak draaien ,,, en dacht van zou ik gaan of zal ik niet ...quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]Amelie
Een pracht film als Amelie niet kijken, omdat die Frans is.![]()
![]()
Ga ik maar eens opsnorren. Dank u voor de tip.quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:02 schreef Lambiekje het volgende:
Interstate 60
Taal zou natuurlijk eigenlijk nooit een barriere mogen zijn om een film te proberen, imhoquote:Op maandag 1 augustus 2005 22:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Paar jaar terug zou Amelie in de sneak draaien ,,, en dacht van zou ik gaan of zal ik niet ...
ben gegaan .. Wat een openbaring .. wat een geweldige film. En na meerdere views het blijft mooi. De voiceover bij het begin .. zo'n prachtig stem.
Voor deze film mag je het taal-barriere probleem een uitzondering maken.
Nou, ik word echt spontaan chagerijnig als ik een paar woorden Frans hoor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Taal zou natuurlijk eigenlijk nooit een barriere mogen zijn om een film te proberen, imho
Idem dito, de rest kan ik wel hebben maar Frans vind ik terrible.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, ik word echt spontaan chagerijnig als ik een paar woorden Frans hoor.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:03 schreef edje34 het volgende:
weet iemand of Teaching MRS Tingle de moeite is om te kijken??
Ik vond 't een vreselijke film.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:03 schreef edje34 het volgende:
weet iemand of Teaching MRS Tingle de moeite is om te kijken??
Here are the 258 matching titles:quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:24 schreef Gorro het volgende:
heb ik nu alle films die op IMDb meer dan 10.000 votes hebben gezien
waar gaat de film over dan??quote:
Zou je hem niet gewoon eens kijken, imdb checken of wat dan ook. Dit topic is niet echt bedoeld om te weten of een film iets voor je is. Kun je misschien een apart topic voor openen.quote:
Heb ook maar even gecheckt. Nog 590 films te zien, maar als ik dat lijstje zo eens bekijk heb ik zeker meer dan de helft daarvan gezienquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:30 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Here are the 258 matching titles:
Ach, ik ben allang blij dat ik die melding van jou krijg bij de IMDB-top250
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, ik word echt spontaan chagerijnig als ik een paar woorden Frans hoor.
whehehe weer eentje die dacht naar een leukke Knokfilm te kijken met Pitt .. wrong.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:30 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
[afbeelding]
ik had hem nog niet gezien. bleek een andere film dan ik had verwacht, maar erg goed
Vooral de dansscène was nogal.... apart.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:17 schreef kinky_queen het volgende:
In opdracht van Sok:
CALVAIRE
THE ORDEAL
Goede film met pikzwarte humor over een man die gevangen wordt gehouden door een debiel en later debielen
Voor een eventuele aanschaf moet ik de film nog even laten bezinken...
[afbeelding]
Iets wat je vriendin 'creepy' zou noemenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vooral de dansscène was nogal.... apart.
ik wist dat hij goed was, dus ik verwachte heus meer dan een mepfilm...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:23 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
whehehe weer eentje die dacht naar een leukke Knokfilm te kijken met Pitt .. wrong.
Ik heb deze film gemist in de bios .. doordat ik dacht pff een mepfilm ...![]()
ik vond die man van dat hotel wel heel erg op Urbanus lijken....quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:24 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Iets wat je vriendin 'creepy' zou noemen
![]()
Grag gedaanquote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:13 schreef perezoso het volgende:
Garden State gezien, heerlijke film, bedankt voor de tip, aanrader.![]()
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Repli-Kate (2002)
Twee jongens klonen per ongeluk een lekker wijf (sorry voor mijn taal gebruik).
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:22 schreef kinky_queen het volgende:
een ander interesseert zich hiervoor geen ene hol
Ik was bijna verliefd geworden op Kate Hudson in Almost Famous, ware het niet dat ik al verliefd was op Lisa Fremontquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:15 schreef Sokolsky het volgende:
In Almosf Famous vond ik Kate Hudson best sterk. En daarin was ze volgens mij ook niet zo lief en braaf.
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:50 schreef Hare het volgende:
[..]
Ik was bijna verliefd geworden op Kate Hudson in Almost Famous, ware het niet dat ik al verliefd was op Lisa Fremont
Braaf misschien niet, maar wel enorm liefquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:15 schreef Sokolsky het volgende:
In Almosf Famous vond ik Kate Hudson best sterk. En daarin was ze volgens mij ook niet zo lief en braaf.
In Almost Famous is Kate gewoon super cutequote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:50 schreef Hare het volgende:
[..]
Ik was bijna verliefd geworden op Kate Hudson in Almost Famous, ware het niet dat ik al verliefd was op Lisa Fremont
Het is ondertussen alweer een half jaar geleden dat ik er nog eens over had gemekkerd, maar bij deze: een van de meest onterechte acteer-oscars van de laatste 20 jaar.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:47 schreef Timo20 het volgende:
Al had ik toch het gevoel dat Charlize Theron teveel neigde naar overacting. Vooral de vele trekjes met mond en armen waren soms wat overdreven.
nou ja, onterecht wil ik t niet echt noemen maar toen ze vorig was genomineerd (en daar blijf ik bij) vond ik gewoon dat Naomi Watts had moeten winnen voor haar werkelijk sublieme rol in 21 Grams. In mijn ogen gewoon onbegrijpelijk dat ze die niet heeft gewonnenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is ondertussen alweer een half jaar geleden dat ik er nog eens over had gemekkerd, maar bij deze: een van de meest onterechte acteer-oscars van de laatste 20 jaar.
Het is anders wanneer je de winnaar/winnares wel goed vindt, maar iemand anders nog iets (of zelfs een heel pak) beter. Maar dit vond ik dus niet eens goed. Gewoon matig. Zoals al haar rollen. Het is dan ook gewoon een matige actrice. Niet slecht. Niet goed. Matig.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:55 schreef Timo20 het volgende:
[..]
nou ja, onterecht wil ik t niet echt noemen maar toen ze vorig was genomineerd (en daar blijf ik bij) vond ik gewoon dat Naomi Watts had moeten winnen voor haar werkelijk sublieme rol in 21 Grams. In mijn ogen gewoon onbegrijpelijk dat ze die niet heeft gewonnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |