abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2005 @ 01:59:57 #51
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_29159899
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 01:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hoe heet ze?
Jordana Brewster
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 27 juli 2005 @ 09:19:59 #52
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_29162627
(#647) The Ghost and Mrs. Muir (Joseph L. Mankiewicz, 1947)
Mooie romantische film met een scheut fantasie. Gene Tierney en Rex Harrison hebben een leuke chemistry samen en deze romance vormt dan ook het kloppende hart van de film. Een aantal elementen hadden wat beter uitgewerkt kunnen worden, maar de film is zo sfeervol dat dit makkelijk gecompenseerd wordt. ****

Monster-in-Law (Robert Luketic, 2005)
Jennifer Lopez in een film van Robert Luketic (Legally Blonde en Win a Date with Tad Hamilton!), dat kan niet goed gaan zul je denken. En je hebt helemaal gelijk. Jennifer Lopez weet zich nog redelijk te redden in de onschuldige kant van haar personage, maar zodra ze gefrustreerd dient te worden en zelf streken uit gaat halen wordt pijnlijk duidelijk hoe gelimiteerd haar acteertalent is. Geholpen door het verhaal wordt ze ook niet, want dat is te standaard en naar het einde toe te sentimenteel. De film heeft in de eerste helft zeker z'n momenten, maar Jane Fonda's comeback, die zich trouwens wel prima redt, zal niemand zich lang herinneren. **
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:53:56 #53
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_29171099
Melinda and Melinda (2004)
Een Woody Allen zonder Woody Allen, jammer genoeg, waarin twee keer hetzelfde verhaal wordt verteld, over hoe Melinda onverwachts langs komt tijdens een dinertje, maar dan met een verschillende insteek, namelijk een komische en een tragische. De film is dus eigenlijk een komedie en drama in één. En dat is ook het minpunt van de film. Al hoewel het idee van twee verschillende visies op hetzelfde gebeuren orgineel is en interessant had kunnen worden. Komt de film door deze opsplitsing nooit echt van de grond. De stukjes komedie waren te kort om grappig te worden. En pure tragedie is nooit Allen's sterkste kant geweest imho. Wel moet ik me complimenten geven aan de cast.
cijfer: 6.5
pi_29174414

Baron Munchhausen
quote:
Het fantastische verhaal van een 17e eeuwse aristocraat, zijn getalenteerde vertrouwelingen en een klein meisje. Zij doen een poging om een stad te redden die verslagen dreigt te worden door de Turken. Ze worden opgeslokt door een zeemonster, maken een tocht naar de maan, doen een dansje met Venus en ontsnappen aan Magere Hein, dit zijn slechts enkele van de onwaarschijnlijke avonturen die ze beleven.
Ik als enorme fan van Monty Python en het meeste wat de heren daarna nog maakten, ben fan van deze film. Snap niet waarom deze film zo geflopt is. Mooie plaatjes, leuke scenes en Eric idle!
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources."
pi_29174831
wil naar Mr. and Mrs Smith... iemand die gezien, is het wat?
Carpe diem
pi_29175544
Sahara - Erg leuke film, best wel veel gelachen
Hide & Seek - Spannende film! Redelijk goed!
Hitch - dubbel gelegen, erg genoten!
Man on Fire - Gewoon stoere film
pi_29175663
Dark Water

Mwah. Hij was niet echt spannend. Geen schrikmomenten, geen doden/gewonden (ja, die verwacht je toch wel in een film als deze). Hij bleef gelukkig wel boeien, dus heb me niet verveeld. Maar de remake die uitkomt hoef ik niet te zien.
  FOK!fossiel woensdag 27 juli 2005 @ 21:45:59 #58
8443 cptmarco
it's captain...
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:17:38 #59
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_29184504
Gisteren:
Resident Evil
Redelijke actiefilm. Het verhaal is wel erg onwaarschijnlijk en nogal lichtelijk overdreven. Een aantal van de effecten zien er nogal kitscherig uit en het acteerwerk laat meerdere malen te wensen over. Maar ondanks dat toch nog wel te pruimen.
Geen topper dus

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 6,0/10

Vandaag:
Malena
Mooie film over een jonge jongen die verliefd wordt op een oudere vrouw (de wonderschone Monica Belluci) waarover de wildste geruchten de ronde doen.
Sterk verhaal, goed geacteerd. De sfeer van t Sicillie van de jaren `40 komt goed over door de mooie cinematography. Er zit een redelijke hoeveelheid humor in de film, maar tegen t einde slaat de sfeer om en wordt t zowaar nog erg aangrijpend.
Natuurlijk is de soundtrack van Ennio Morricone weer prachtig
Aanrader!

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
  woensdag 27 juli 2005 @ 23:01:34 #60
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_29186048
Gisteren heb ik ook The Adventures Of Baron Munchausen mogen aanschouwen.

Ik keek deze film vroeger echt heel vaak en was dan ook weer aardig benieuwd toen ik las dat hij op TV kwam. Jaren terug wist ik natuurlijk nog niets van Gilliam, Idle, Pryce en Williams, maar kon ik de film al zeer waarderen. Mijn jeugdherinneringen gecombineerd met de geweldige fantasie van Gilliam zorgden er al voor dat mijn verwachtingen hoog waren. Gelukkig werd hier ruimschoots aan voldaan . De artdirection is gewoonweg verbluffend. De schitterende plaatjes schieten aan je voorbij en je vraagt je steeds maar af wat het budget toch wel niet geweest moet zijn. Computers hadden ze in die tijd natuurlijk nog niet echt, dus het heeft allemaal nog een echte 'handgemaakte' feeling. Heerlijk . Idle doet zijn ding en is perfect gecast, Williams doet nog meer zijn ding en speelt echt (echter vrij kort) de sterren van de hemel en Pryce is gewoon heel fijn. Polley is te schattig voor woorden en Neville is gewoon geweldig als de Baron. Aan de casting in elk geval niets aan te merken. Om het allemaal nog maar eens af te maken, kon ik me ook vergapen aan de geweldige verwijzingen naar de Romeinse en Griekse mythologie. Ja, deze film wil ik zeker wel op DVD .

Cijfer: 9.

woensdag 27 juli 2005 @ 23:21:06 #61
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_29186746
Metallica : Some Kind Of Monster

Goede documentaire waarin je een hele andere kant te zien krijgt van Metallica. Soms is het erg grappig en lijkt het alsof je naar Spinal Tap kijkt (Ullrich ), het andere moment zie je een band die toch gewoon gedreven is om door te willen. Leuk in elkaar gezet deze documentaire.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_29187274
Once upon a time in the west

DE western klassieker zo'n beetje, heb hem net voor het eerst gezien en hoewel ik het eerste half uur gemist heb vond ik hem geweldig. Erg mooie film, een 'must-see'. Dat melodietje is geweldig, en Jill McBain(Claudia Cardinale) ziet er niet verkeerd uit.

cijfer: 10

Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_29187325
Casablanca

Wat een prachtige film zeg, echt een klassieker. De mooie dialogen, uitgespeelde karakters, subtiele humor en setting en sfeer alles heeft deze film en als laatste het prachtige camerawerk.
Humphrey Bogart en Ingrid Bergman stelen toch wel de show in deze film.
pi_29187373
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:38 schreef Proper_fucked het volgende:
Once upon a time in the west

DE western klassieker zo'n beetje, heb hem net voor het eerst gezien en hoewel ik het eerste half uur gemist heb vond ik hem geweldig. Erg mooie film, een 'must-see'. Dat melodietje is geweldig, en Jill McBain(Claudia Cardinale) ziet er niet verkeerd uit.

cijfer: 10

[afbeelding]
de film niet helemaal gezien en dan een tien geven
pi_29187826
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:41 schreef pascalheister het volgende:

[..]

de film niet helemaal gezien en dan een tien geven
yep, volgens mij niet veel gemist.. snapte m vrij snel, was nog 2.5 uur 'over' en vond het gewoon erg mooi
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
pi_29187929
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:54 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

yep, volgens mij niet veel gemist.. snapte m vrij snel, was nog 2.5 uur 'over' en vond het gewoon erg mooi
gebeurd vrij veel het eerste halfuur dus vandaar
pi_29187982
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:57 schreef pascalheister het volgende:

[..]

gebeurd vrij veel het eerste halfuur dus vandaar
[oftopic]licht mij in wat zoal? [/oftopic]
pi_29188045
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:59 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

daar is dit topic niet voor bedoeld, zou zeggen kijk hem nog een keer of koop hem op dvd
  donderdag 28 juli 2005 @ 00:02:54 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_29188083
quote:
Ik heb hem ook gezien. Hij was wel goed, maar ik ben er nog niet over uit of ik hem echt zo briljant vind..
Dat einde deed een beetje vreemd gekunsteld aan, misschien moest het een psychose voorstellen ofzo, maar zeker met de muziek erbij deed het wel heel verouderd jaren zeventig aan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 28 juli 2005 @ 01:43:00 #70
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_29190396
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik heb hem ook gezien. Hij was wel goed, maar ik ben er nog niet over uit of ik hem echt zo briljant vind..
Dat einde deed een beetje vreemd gekunsteld aan, misschien moest het een psychose voorstellen ofzo, maar zeker met de muziek erbij deed het wel heel verouderd jaren zeventig aan.
Dat gevoel heb ik ook bij die film inderdaad. De hele film heeft een aangename, bijna lome spanning en aan het einde is het net alsof hij in je gezicht ontploft.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_29192746
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Melinda and Melinda (2004)
blabla
Ik raakte heel snel geirriteerd door het gelul in het restaurant hoe de film moest worden, na 10 minuten was ik het zat, zal het een andere keer nog eens proberen.

The Brown Bunny. (Andere film met Chloe Sevigny)
Beetje vreemde film maar toch wel de moeite waard vooral omdat tot mijn grote verbazing er een pijpscene (met echt vlees) inzit van Chloe Sevigny, dat maakte de film eigenlijk slechter want mijn geest was opeens niet meer het verhaal.

Dawn Anna
Drama, als je van drama houdt is dit zeker een aanrader, mooie film met een verrassend einde, tissue materiaal.

Dirty Filthy Love
Mooie film met voldoende humor.
A man's life falls apart as a result of his affliction with Obsessive Compulsive Disorder and Tourette's Syndrome in this touching and funny tale.

[ Bericht 2% gewijzigd door perezoso op 28-07-2005 15:10:33 ]
  donderdag 28 juli 2005 @ 10:24:26 #72
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_29194658
(#796) One, Two, Three (Billy Wilder, 1961)
James Cagney raast als een wervelwind door de film. Op hilarische wijze geeft hij de commando's voor de mensen om zich heen om te regelen wat hij voor ogen heeft. De Koude Oorlog wordt op leuke wijze te kijk gezet en het scenario weet de kapitalisten en communisten heerlijk tegen elkaar op te zetten en tegelijkertijd een vette knipoog naar het Nazi-verleden te maken. ****

The General's Daughter (Simon West, 1999)
Standaard militaire thriller waarin John Travolta op zoek gaat naar de waarheid achter de moord op een legerbasis. De film heeft een beetje spanning, wat twists en redelijk wat mooie shots waardoor de film nergens saai wordt, maar hij zal me ook niet lang bijblijven. **½

Azumi 2: Death or Love (Shusuke Kaneko, 2005)
Aardig vervolg op het toffe eerste deel. Veel van de dynamiek is verdwenen in de regie en er is standaardwerk voor in de plaats gekomen. Met name het laatste half uur gaat de film de mist in. De tegenstanders worden te overdreven en de dramatische scenes worden veel te lang gerekt. Wat overblijft is een aantal vermakelijke zwaardgevechten en een leuke rol van Chiaki Kuriyama als bitch. **½
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:35:03 #73
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_29203843
Italiensk for begyndere (Italian for Beginners) (2000)
Een Dogma 95 film, de tweede die ik zie, over 6 personen die allemaal een cursus Italiaans volgen. Nou eigenlijk volgen er 4 de cursus, is er één de instructeur en de andere een Italiaanse vriendin van hem. En langzaam aan bloeien er zo 3 relaties op.
Hoewel ik voor één stelletje echt zat te hopen dat ze elkaar vonden en erg schattig vond. (Jørgen Mortensen en Guila voor degene die het willen weten) Kon de rest van de cast me niet echt veel schelen. Dit komt mede omdat ik de karakter ontwikkeling waar de film het van moet hebben een beetje onder de maat vond. Niet dat de film niet goed was, maar had er iets hogere verwachtingen van.
cijfer: 7

North by Northwest (1959)
Films als dit maken ze niet meer tegenwoordig. De rechtlijnige spanningsboog van Hitchcock is briljant in zijn eenvoudigheid. Maar wat we nog het meest aanspreekt aan dit soort films is de held. Want zeg nou eerlijk, acteurs met het charisma van Gary Grant bestaan gewoon niet meer. Tegen die prachtige 'gentlemen"-attitude kan geen Tom Cruise, Brad Pitt of Leonardo DiCaprio tegen op. En vrouwen, die zo verleidelijk zijn als het karakter van Eva Marie Saint kom je ook niet meer tegen in films.
Het enige wat jammer is dat de effecten toch wel erg verouderd zijn. De scene's in Mount Rushmoore zijn bijna om te lachen. Maar de rest van de film maakt dit meer dan goed.
cijfer: 8.5
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:38:49 #74
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_29203952
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 06:10 schreef perezoso het volgende:

[..]

Ik raakte heel snel geirriteerd door het gelul in het restaurant hoe de film moest worden, na 10 minuten was ik het zat, zal het een andere keer nog eens proberen.
Maar dat is alleen maar een intro van de film om het concept van twee verschillende visies op een gebeurtenis te introduceren. Als je van Allen films houdt zal ik hem toch echt wel een keer kijken. Maar iets doet me vermoeden dat je dat niet echt bent.
pi_29204434
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:59 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')