abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2005 @ 23:21:06 #61
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_29186746
Metallica : Some Kind Of Monster

Goede documentaire waarin je een hele andere kant te zien krijgt van Metallica. Soms is het erg grappig en lijkt het alsof je naar Spinal Tap kijkt (Ullrich ), het andere moment zie je een band die toch gewoon gedreven is om door te willen. Leuk in elkaar gezet deze documentaire.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_29187274
Once upon a time in the west

DE western klassieker zo'n beetje, heb hem net voor het eerst gezien en hoewel ik het eerste half uur gemist heb vond ik hem geweldig. Erg mooie film, een 'must-see'. Dat melodietje is geweldig, en Jill McBain(Claudia Cardinale) ziet er niet verkeerd uit.

cijfer: 10

Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_29187325
Casablanca

Wat een prachtige film zeg, echt een klassieker. De mooie dialogen, uitgespeelde karakters, subtiele humor en setting en sfeer alles heeft deze film en als laatste het prachtige camerawerk.
Humphrey Bogart en Ingrid Bergman stelen toch wel de show in deze film.
pi_29187373
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:38 schreef Proper_fucked het volgende:
Once upon a time in the west

DE western klassieker zo'n beetje, heb hem net voor het eerst gezien en hoewel ik het eerste half uur gemist heb vond ik hem geweldig. Erg mooie film, een 'must-see'. Dat melodietje is geweldig, en Jill McBain(Claudia Cardinale) ziet er niet verkeerd uit.

cijfer: 10

[afbeelding]
de film niet helemaal gezien en dan een tien geven
pi_29187826
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:41 schreef pascalheister het volgende:

[..]

de film niet helemaal gezien en dan een tien geven
yep, volgens mij niet veel gemist.. snapte m vrij snel, was nog 2.5 uur 'over' en vond het gewoon erg mooi
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
pi_29187929
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:54 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

yep, volgens mij niet veel gemist.. snapte m vrij snel, was nog 2.5 uur 'over' en vond het gewoon erg mooi
gebeurd vrij veel het eerste halfuur dus vandaar
pi_29187982
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:57 schreef pascalheister het volgende:

[..]

gebeurd vrij veel het eerste halfuur dus vandaar
[oftopic]licht mij in wat zoal? [/oftopic]
pi_29188045
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:59 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

daar is dit topic niet voor bedoeld, zou zeggen kijk hem nog een keer of koop hem op dvd
  donderdag 28 juli 2005 @ 00:02:54 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_29188083
quote:
Ik heb hem ook gezien. Hij was wel goed, maar ik ben er nog niet over uit of ik hem echt zo briljant vind..
Dat einde deed een beetje vreemd gekunsteld aan, misschien moest het een psychose voorstellen ofzo, maar zeker met de muziek erbij deed het wel heel verouderd jaren zeventig aan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 28 juli 2005 @ 01:43:00 #70
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_29190396
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik heb hem ook gezien. Hij was wel goed, maar ik ben er nog niet over uit of ik hem echt zo briljant vind..
Dat einde deed een beetje vreemd gekunsteld aan, misschien moest het een psychose voorstellen ofzo, maar zeker met de muziek erbij deed het wel heel verouderd jaren zeventig aan.
Dat gevoel heb ik ook bij die film inderdaad. De hele film heeft een aangename, bijna lome spanning en aan het einde is het net alsof hij in je gezicht ontploft.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_29192746
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Melinda and Melinda (2004)
blabla
Ik raakte heel snel geirriteerd door het gelul in het restaurant hoe de film moest worden, na 10 minuten was ik het zat, zal het een andere keer nog eens proberen.

The Brown Bunny. (Andere film met Chloe Sevigny)
Beetje vreemde film maar toch wel de moeite waard vooral omdat tot mijn grote verbazing er een pijpscene (met echt vlees) inzit van Chloe Sevigny, dat maakte de film eigenlijk slechter want mijn geest was opeens niet meer het verhaal.

Dawn Anna
Drama, als je van drama houdt is dit zeker een aanrader, mooie film met een verrassend einde, tissue materiaal.

Dirty Filthy Love
Mooie film met voldoende humor.
A man's life falls apart as a result of his affliction with Obsessive Compulsive Disorder and Tourette's Syndrome in this touching and funny tale.

[ Bericht 2% gewijzigd door perezoso op 28-07-2005 15:10:33 ]
  donderdag 28 juli 2005 @ 10:24:26 #72
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_29194658
(#796) One, Two, Three (Billy Wilder, 1961)
James Cagney raast als een wervelwind door de film. Op hilarische wijze geeft hij de commando's voor de mensen om zich heen om te regelen wat hij voor ogen heeft. De Koude Oorlog wordt op leuke wijze te kijk gezet en het scenario weet de kapitalisten en communisten heerlijk tegen elkaar op te zetten en tegelijkertijd een vette knipoog naar het Nazi-verleden te maken. ****

The General's Daughter (Simon West, 1999)
Standaard militaire thriller waarin John Travolta op zoek gaat naar de waarheid achter de moord op een legerbasis. De film heeft een beetje spanning, wat twists en redelijk wat mooie shots waardoor de film nergens saai wordt, maar hij zal me ook niet lang bijblijven. **½

Azumi 2: Death or Love (Shusuke Kaneko, 2005)
Aardig vervolg op het toffe eerste deel. Veel van de dynamiek is verdwenen in de regie en er is standaardwerk voor in de plaats gekomen. Met name het laatste half uur gaat de film de mist in. De tegenstanders worden te overdreven en de dramatische scenes worden veel te lang gerekt. Wat overblijft is een aantal vermakelijke zwaardgevechten en een leuke rol van Chiaki Kuriyama als bitch. **½
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:35:03 #73
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_29203843
Italiensk for begyndere (Italian for Beginners) (2000)
Een Dogma 95 film, de tweede die ik zie, over 6 personen die allemaal een cursus Italiaans volgen. Nou eigenlijk volgen er 4 de cursus, is er één de instructeur en de andere een Italiaanse vriendin van hem. En langzaam aan bloeien er zo 3 relaties op.
Hoewel ik voor één stelletje echt zat te hopen dat ze elkaar vonden en erg schattig vond. (Jørgen Mortensen en Guila voor degene die het willen weten) Kon de rest van de cast me niet echt veel schelen. Dit komt mede omdat ik de karakter ontwikkeling waar de film het van moet hebben een beetje onder de maat vond. Niet dat de film niet goed was, maar had er iets hogere verwachtingen van.
cijfer: 7

North by Northwest (1959)
Films als dit maken ze niet meer tegenwoordig. De rechtlijnige spanningsboog van Hitchcock is briljant in zijn eenvoudigheid. Maar wat we nog het meest aanspreekt aan dit soort films is de held. Want zeg nou eerlijk, acteurs met het charisma van Gary Grant bestaan gewoon niet meer. Tegen die prachtige 'gentlemen"-attitude kan geen Tom Cruise, Brad Pitt of Leonardo DiCaprio tegen op. En vrouwen, die zo verleidelijk zijn als het karakter van Eva Marie Saint kom je ook niet meer tegen in films.
Het enige wat jammer is dat de effecten toch wel erg verouderd zijn. De scene's in Mount Rushmoore zijn bijna om te lachen. Maar de rest van de film maakt dit meer dan goed.
cijfer: 8.5
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:38:49 #74
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_29203952
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 06:10 schreef perezoso het volgende:

[..]

Ik raakte heel snel geirriteerd door het gelul in het restaurant hoe de film moest worden, na 10 minuten was ik het zat, zal het een andere keer nog eens proberen.
Maar dat is alleen maar een intro van de film om het concept van twee verschillende visies op een gebeurtenis te introduceren. Als je van Allen films houdt zal ik hem toch echt wel een keer kijken. Maar iets doet me vermoeden dat je dat niet echt bent.
pi_29204434
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:59 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_29209712
The Life Aquatic with Steve Zissou

Coole film, aparte karakters en geweldige muziek + het hele gebeuren rond het verhaal maken dit een leuke film, humor is soms erg droog, maar heeft wel wat
pi_29217229
Felicia, where the FUCK are we!?

Need i say more?

donderdag 28 juli 2005 @ 23:07:22 #78
4180 Hare
Come fly with me!
pi_29217297
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:53 schreef Shogo het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de nog legendarischere wachten op de trein scene op het station. Maar goed, dat is het dan ook wel voor wat betreft het eerste half uur. Leone neemt nogal de tijd voor die prachtige intro

En godverdegodver, als dit topic niet in mijn active topics staat vergeet ik gewoon gaar te updaten.

Heb weer 15 films gezien de afgelopen week, dus moet maar eens snel wat geschreven worden
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  donderdag 28 juli 2005 @ 23:07:47 #79
4180 Hare
Come fly with me!
pi_29217314
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:04 schreef kinky_queen het volgende:
Felicia, where the FUCK are we!?

[[url=http://i22.photobucket.com/albums/b320/kinkyqueen/bscap147.jpg]afbeelding][/url]

Need i say more?

JA!

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2005 @ 23:09:37 #80
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_29217375
Da's van Priscilla, Queen of the Desert toch?

(of is dit niet het Triviatopic? )
Sheridana +1
pi_29217420
Click maar op het plaatje

vrijdag 29 juli 2005 @ 01:40:41 #82
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_29221632
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:07 schreef Hare het volgende:

[..]

En de nog legendarischere wachten op de trein scene op het station. Maar goed, dat is het dan ook wel voor wat betreft het eerste half uur. Leone neemt nogal de tijd voor die prachtige intro

En godverdegodver, als dit topic niet in mijn active topics staat vergeet ik gewoon gaar te updaten.

Heb weer 15 films gezien de afgelopen week, dus moet maar eens snel wat geschreven worden
Of de fantastische introductie van Frank (Henry Fonda). Of is dat later?
  vrijdag 29 juli 2005 @ 06:50:33 #83
12221 Tijn