abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juli 2005 @ 22:51:59 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29098265
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX was het vorige topic.

Vertel in dit topic welke films je onlangs hebt gezien en wat je er van vond.

Hoe doe je dat? Simpel. Je typt hier gewoon de titel van de film of iets wat er enigszins op lijkt en je post er dan een smiley achter.

Bijvoorbeeld:

Fantasstik Fore

Nu is het aan jullie.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_29098563
HELLHOLE

Ben het helemaal met de reviewer eens, alleen is dit géén w.i.p. flick want het is een gekkenhuis, maar dat maakt niet zoveel verschil

zondag 24 juli 2005 @ 23:02:39 #3
100933 Zjenitha
Vertel eens iets leuks
pi_29098568
War of the Worlds....

Damn, die film valt tegen zeg.... de effecten waren wel gaaf maar ik had dus echt geen sympathie voor de karakters hoor... boeide me echt niet of ze eraan gingen.

Stuk wat ik wel goed was, was met de camera die uit het alienvaartuig in het huis rondkijkt of er mensen zitten en dat de zij dan steeds wegrennen voor dat ding.
Well, Dude, we just don't know.
  zondag 24 juli 2005 @ 23:05:09 #4
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_29098634
quote:
Op zondag 24 juli 2005 22:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX was het vorige topic.

Fantasstik Fore
Jaja, geef die kinders maar weer het verkeerde voorbeeld.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 24 juli 2005 @ 23:06:42 #5
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29098680
quote:
Op zondag 24 juli 2005 23:05 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Jaja, geef die kinders maar weer het verkeerde voorbeeld.
Reverse psychology -> het werkt, want de twee eerste reacties bevatten zowaar meningen, normaal gezien zijn de eerste reacties altijd zoals mijn voorbeeld.

Dus .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_29098790
quote:
Op zondag 24 juli 2005 23:06 schreef SaintOfKillers het volgende:

Dus .
Dat ligt geheel aan degene die posten, want ik heb altijd wel wat commentaar erbij

pi_29101830
Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo

Erg indrukwekkend om te zien, erg knap in beeld gebracht mede door het sterke acteren van Natja. En de muziek van Bowie paste er goed bij.
pi_29106714
La Mala Educación (Bad Education)

Aardige film, eerste helft is sterk, met mooie flasbacks en sterke scenes, daarna wordt het allemaal wat rommeliger. Gael Garca speelt wel weer sterk. Maar als totaalplaatje had ik er iets meer van verwacht.
pi_29108319
Edward Scissorhands

mooie/rare film.. leuk om te zien

The Pianist

wow! hele mooie film
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
  maandag 25 juli 2005 @ 12:52:20 #10
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_29108452
Kaze no tani no Naushika (Nausicaä of the Valley of the Wind) (Hayao Miyazaki, 1984)
De leukste film van Miyazaki van de zes die ik nu heb gezien. De wereld is fantasievol en toch realistisch weergegeven. Het verhaal bevat vele elementen die allen z'n plaats eigen plaats weten te vinden, behalve de pogingen tot humor, want die falen jammerlijk. ***½

(#310) Il Casanova di Federico Fellini (Casanova) (Federico Fellini, 1976)
De film is typerend voor het latere werk van Fellini. Een bombastisch, extravagant en kleurrijk rariteiten kabinet doorspekt met surrealisme, humor en fantasie. De sets en kostuums zien er prachtig uit en de acteurs hebben alleen een heel karakteristieke kop. Een bij tijden haast onherkenbare Donald Sutherland speelt de titelrol en voelt zich daarin nooit helemaal in op z'n gemak. De film gaat met horten en stoten vooruit en blijkt uiteindelijk te leeg te zijn om echt te boeien. Toch is de film zeker de moeite waard, al was het maar om de lachwekkende mechanische seksscenes en de mooie melancholische filmscore van Nina Rota. ***½
pi_29108625
Seed of Chucky - Niet om aan te zien en was dus de moeite niet waard een 4

Madagascar - Weer een leuke animatiefilm, maar niet zo leuk als bv The Incredibles een 7
Aap uit de mouw
  maandag 25 juli 2005 @ 12:59:27 #12
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_29108641
Man on the Moon
pi_29112889
La Femme Nikita

Ik had de Amerikaanse remake al vóór deze versie een keer gezien. Niet verstandig. Ik vond de film verder nergens écht goed worden. Nee, minder aan mij besteed dan ik verwachtte.
pi_29114329
Fantastic Four:
Saai, fantasieloos en zonder echte climax.

Madagascar:
Voorspelbare en flauwe grappen, veel knipogen naar andere films en eveneens veel muziek gejat uit andere films,
The Incredibles was inderdaad vele malen beter, dit was gewoon waardeloos

The Girl in the Café:
Een Engelse film over oudere man die een jongere vrouw tegenkomt en meeneemt naar de G8 in Reykjavik.
Ik vond het een aparte film maar het kon me nergens echt boeien, de gesprekken gingen alleen over de arme kindertjes in Afrika.
pi_29115331
U-571

Aardige film, helaas teveel met een amerikaans tintje, goed acteerwerk, special effects zijn soms wat te....
  maandag 25 juli 2005 @ 17:38:35 #16
15777 la.femme.nikita
another apple? asked the snake
pi_29116500
gisteren de DVD van 'Ray'... wel interessante (lange) film.
:: my weblog ::
  maandag 25 juli 2005 @ 17:54:43 #17
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_29116847
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring) (Ki-duk Kim, 2003)

Schitterende en zeer toegankelijke film. Er worden bekende thema's als liefde, jaloezie en haat behandeld, maar dit gebeurt op een simpele, diepzinnige en heel originele manier. Hierdoor krijgt de film een frisse sfeer. Er wordt weinig in gepraat, maar dat wordt (ruimschoots) gecompenseerd met de géwéldige beelden en symbolische gebeurtenissen. De film is duidelijk gemaakt met een scherp ook voor detail waardoor je het idee krijgt dat de film meerdere lagen bevat. Echt het enige minpunt van de film is dat ze echte dieren gebruikt (en gemarteld) hebben in enkele scenes, daar ben ik altijd op tegen.

Cijfer: 9-.

Festen (Thomas Vinterberg, 1998)

Ook deze film was geweldig. Door de manier van filmen en vooral het geweldige acteerwerk krijgt de film een heel realistische sfeer, die de film beter maakt dan bijna alle andere drama's. Het verhaal is simpel, maar wordt echt geweldig uitgebeeld. Vooral het stug vasthouden aan de etiquette kwam op mij heel realistisch en eerlijk over. Dit is echt een film waar je nog een tijd aan blijft denken. Heel mooi.

Cijfer: 9+.

maandag 25 juli 2005 @ 18:20:58 #18
80425 Muertez
met een z?
pi_29117392
ehh Remeber the Titans, zo'n overdreven geschiedenisvervalsende sentimentele "samen staan we sterk en de helden hadden snel door dat tollerantie boven discriminatie staat etc." draak van een film

net als andere Amerikaanse films waarin ze iemand graag willen neerzetten als een echte Amerikaanse held
  maandag 25 juli 2005 @ 18:32:54 #19
40664 Durbin
Who knows..
pi_29117688
quote:
Op maandag 25 juli 2005 17:54 schreef BlaatschaaP het volgende:
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring) (Ki-duk Kim, 2003)

Echt het enige minpunt van de film is dat ze echte dieren gebruikt (en gemarteld) hebben in enkele scenes, daar ben ik altijd op tegen.
Inderdaad. Dat is voor mij ook de (enige) reden waarom deze film niet in mijn dvd-collectie zal komen.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  maandag 25 juli 2005 @ 18:37:11 #20
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_29117808
quote:
Op maandag 25 juli 2005 18:32 schreef Durbin het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat is voor mij ook de (enige) reden waarom deze film niet in mijn dvd-collectie zal komen.
Ik wil de film graag ook nog een keer zien, en ik kan best wel wat hebben en sta ook wel voor vanalles en nog wat open, maar zou je misschien even in spoiler tags kunnen zetten wat er met de dieren gebeurt. Als het nu echt een beetje té is dan waag ik me er misschien toch niet aan.
  maandag 25 juli 2005 @ 19:06:17 #21
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_29118747
quote:
Op maandag 25 juli 2005 18:37 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Ik wil de film graag ook nog een keer zien, en ik kan best wel wat hebben en sta ook wel voor vanalles en nog wat open, maar zou je misschien even in spoiler tags kunnen zetten wat er met de dieren gebeurt. Als het nu echt een beetje té is dan waag ik me er misschien toch niet aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 25 juli 2005 @ 19:11:03 #22
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_29118881
Oh, oké. Bedankt voor de spoiler, ik denk dat ik het wel overleef.
pi_29120665
Tesis

heerlijke thriller. Spannend, goed script verveelt geen moment, de opbouw naar een nieuw komend hoogtepunt wordt goed gedaan i.c.m. de muziek en donkere momenten

[ Bericht 4% gewijzigd door pascalheister op 25-07-2005 20:15:29 ]
pi_29122228
Dracula 3000

De film speelt in het jaar 3000 (er worden nog wel filtersigaretten gerookt) op een ruimteschip ergens ver weg. Geen aliens ofzo. Wel een waterpijprokende spaceneger (Coolio), een Baywatch-babe en die acteur die Yuri speelde in de game Red Alert 2. Verder een totaal lachwekkende Dracula en een hoop slecht acteerwerk. Krijgt bij IMDB een 1.8. Ik vond 'm een 3 waard.
Wel lekker blijven plakken hè?
  maandag 25 juli 2005 @ 21:33:41 #25
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_29123567
Ik heb gisteren Edward D. Wood Jr.'s Plan 9 From Outer Space (1959) gezien. Ik wilde 'em zien, omdat ik een tijdje geleden Tim Burton's Ed Wood had gezien en toch wel een beetje benieuwd was geworden naar hoe een echte Edward Wood-film er nou uitziet. M'n bewondering voor Tim Burton is alleen maar gestegen, de gelijkenissen zijn echt treffend. Maar ook Edward Wood maakt z'n naam als slechtste regisseur allertijde waar, Plan 9 is even leuk omdat je dingen herkent en je kan lachen om hoe kut het allemaal is, maar dat is, althans voor mij, niet genoeg om de hele film met plezier uit te zitten. Ondanks dat 'ie maar 80 minuten duurt en vol zit met UFO's, aliens, zombies, vampiers en ontploffingen is het een langdradige en saaie film. Maar ik ben toch wel blij dat ik 'em gezien heb

Verder heb ik zojuist Big Fish gekeken (2003). Ik was al redelijk fan van Tim Burton vanwege z'n Batmanfilms, heb genoten van het motion-stop-werk in A Nightmare Before Christmas en heb recent ook Mars Attacks! en Charlie & The Chocolate Factory met veel plezier gekeken, dus ik ben enthousiast ook al z'n andere films in huis aan het halen. Maar Big Fish heeft een wat mindere indruk achtergelaten dan de Tim Burton-films die ik tot nu toe gezien heb. Het is niet echt een slechte film ofzo, maar ik vond het allemaal wat over-sentimenteel en het thema trekt me niet zo. Not my cup of tea.

maandag 25 juli 2005 @ 21:50:27 #26
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_29124165
D.E.B.S.

Camp zoals het NIET moet, enigzins de moeite waard door dit lekkere ding

pi_29125464
Todo Sobre Mi Madre

prachtige en bijzondere film, mooie achtergronden gevuld met de verschillende aparte karakters en wederom prachtige muziek maken dit een goede film.
  maandag 25 juli 2005 @ 23:24:46 #28
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_29127629
Een paar dagen terug heb ik deze ook nog gekeken, maar ik was 'm vergeten .

Rushmore (Wes Anderson, 1998)

Heerlijke film. Het verhaal is erg fris en fijn en zorgt voor een heel onderhoudende sfeer, in combinatie met de mooie prestaties van Schwartzman, Murray en Williams. Gewoon fijn en leuk.

Cijfer: 8.

pi_29127758
Ik ben lui, dus niks uitgebreids. De laatste tijd gezien:

Orlando.
Heel erg rare film over een man die een vrouw wordt en een paar eeuwen leeft. Was wel vermakelijk, verder.

Delicatessen.
Ja, toffe film van Jean-Pierre Jeunet over kannibalen.

La Cite Des Enfants Perdus.
Eerste helft vond ik maar zozo, maar de tweede helft was wel heel hip. Vond ik dan. Ook weer een Jeunet. De minste die ik tot nu toe heb gezien. Kan je ook niks aan doen.

Saw.
Hippe film. Relatief eng, ook.

Una Giornata Particolare.
Mooie film. Onderhoudend, ook.
pi_29131722
Mulholland Drive

Wat een film zeg, acteren en verhaallijn is echt super, maar het laatste half uur wordt erg vaag en je zit aan het einde echt met vragen

toen kwam ik dit topic tegen, dat maakt het al wat duidelijker
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER

[ Bericht 9% gewijzigd door pascalheister op 26-07-2005 02:16:08 ]
  dinsdag 26 juli 2005 @ 05:02:29 #31
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_29133393
Ik heb net A Beautiful Mind (2001) gekeken en ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er nou precies van vind. Er zitten stukken in de film die ik echt heel erg goed vind. Het grootste deel van de film trek ik eigenlijk prima. Leuke plottwist ook, echt okay. Maar sommige scenes kunnen echt niet wat mij betreft, dan stort het helemaal in. Zoals de trouwerij, of die speech op het eind over liefde, net even wat te feelgood allemaal. Dat is best jammer, want anders was het een extreem toffe film geweest en dat gevoel heb ik nu niet helemaal.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tijn op 26-07-2005 05:10:29 ]
  dinsdag 26 juli 2005 @ 08:04:53 #32
40664 Durbin
Who knows..
pi_29133736
quote:
Op maandag 25 juli 2005 19:06 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  dinsdag 26 juli 2005 @ 10:00:49 #33
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_29134979
(#731) Mildred Pierce (Michael Curtiz, 1945)
Heerlijk melodrama met een heel sterke rol van Joan Crawford. De film-noir elementen vinden moeiteloos hun plek en omhullen het geheel met een mysterieuze gloed. Deze maakt de film boeiend tot het einde. De interessante en botsende karakter hebben daar ook een groot aandeel in. ****

Zatôichi senryô-kubi (Zatoichi and the Chest of Gold) (Kazuo Ikehiro, 1964)
Weer een erg vermakelijke film, deze zesde uit de reeks. In het begin krijgen we flink wat gevechten voor onze kiezen, waarin duidelijk merkbaar is dat de serie met z'n tijd meegaat. De scenes zijn een stuk energieker geregisseerd dan in de eerdere films en er wordt geëxperimenteerd met slow-motion. Daarna neemt de film wat gas terug en ontvouwt zich een standaard samurai-verhaal. ***½

À la folie... Pas du tout (He Loves Me... He Loves Me Not) (Laetitia Colombani, 2002)
Fikse tegenvaller. Dat is vooral te wijten aan het verhaal, wat ik totaal niet interessant vond. Dit soort "fatal attraction" verhalen vind ik zelden boeiend en daar kon de twist halverwege de film ook weinig aan veranderen, hoewel het de film nog wel redt van een totale mislukking. Verder is de film visueel gezien ook totaal oninteressant en vond ik de muziek slecht. **½
pi_29136176
quote:
Op maandag 25 juli 2005 21:50 schreef kinky_queen het volgende:
D.E.B.S.

Waar staat camp voor? Ik ben dat al meerdere malen tegengekomen maar heb eigenlijk geen flauw idee wat het inhoud (al die internet termen ook ).

Van 't weekend nog Cloaca gezien. GEWELDIGE film. Met afstand de beste Nederlandse film die ik ooit gezien heb. Weergaloze prestatie van de cast.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 17:20:56 #35
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_29146147
Constantine (2005)
Al hoewel het nog best een vermakelijke film is voor een keertje. Is het over duidelijk dat deze film lijdt onder de commercie. Men is duidelijk bang om het grote publiek te verliezen en daardoor mag de film niet te ingewikkeld, eng of absurd zijn. En wordt om dit gebrek maar te compenseren maar een doos special effects open getrokken. Jammer, want er had veel meer ingezeten.
cijfer: 6

12 Angry Men (1957)
Het ultieme bewijs dat je met de meeste simpele middelen een geweldige film kan maken. Het enige wat je nodig hebt is een goed script, 12 fantastische acteurs en een regisseur, die weet hoe hij dit tot een goed einde kan brengen.
cijfer: 10

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 26-07-2005 17:27:44 ]
  dinsdag 26 juli 2005 @ 17:37:12 #36
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_29146569
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 11:09 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Waar staat camp voor? Ik ben dat al meerdere malen tegengekomen maar heb eigenlijk geen flauw idee wat het inhoud (al die internet termen ook )
Camp is geen internetterm, het betekent kitcherig en fout.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:03:27 #37
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_29147236
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 17:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar dan zo dat het leuk en goed is.
pi_29147347
Boksuneun Naui Geot (Sympathy for Mr. Vengeance)

een goede film van Chan Wook Park, verhaal stelt niet bijzonder veel voor, maar de uitwerking en het acteerwerk maakt het toch wel weer goed. Hij kan niet aan z'n Oldboy tippen maar toch niet verkeerd
  dinsdag 26 juli 2005 @ 21:14:01 #39
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_29152749
The Cable Guy (1996). Geweldige comedy en veel toffe referenties naar films, series en muziek. Leuke cast ook met o.a. Jack Black, Ben Stiller, Andy Dick en natuurlijk Jim Carrey. Niet slecht dit

dinsdag 26 juli 2005 @ 21:37:49 #40
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_29153447
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 17:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

Bruce Campbell zei ooit dat een mainstream film een film is die 100.000 mensen twee keer zien is, en dan camp een film is die twee mensen 100.000 keer zien is.

Mijn ADSL is naar de tering, dus ik hou het kort.

Van Jules et Jim, Leef!, Knetter en eLLektra volgen nog recensies.
The Girl in the Cafe is een leuke, vrolijke romcom, met een intellectueel ondertoontje. Fijn vrolijk, niets wat je niet eerder hebt gezien, kijkt uiterst smakelijk weg. 7+.
To Have and Have Not is een beetje Casablanca 2. Wederom Bogie als Man Die Zich Er Niet Mee Wil Bemoeien, wederom leuke liedjes, wederom toffe film. Net wat minder romantisch dan Casablanca, net wat minder geweldige onzin dan The Big Sleep, toch nog geweldig cool. 8-.
Bad Day at Black Rock is gewoon kijcool. Ik bedoel: Spencer Tracy die iemand in ware Xena: Warrior Princess-stijl in elkaar rost en onder vuur eventjes een Molotov Cocktail in elkaar schroeft. Dat is hip. Kijhip. 8.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 26 juli 2005 @ 21:40:40 #41
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_29153512
quote:
Op maandag 25 juli 2005 23:24 schreef BlaatschaaP het volgende:
Een paar dagen terug heb ik deze ook nog gekeken, maar ik was 'm vergeten .

Rushmore (Wes Anderson, 1998)

Heerlijke film. Het verhaal is erg fris en fijn en zorgt voor een heel onderhoudende sfeer, in combinatie met de mooie prestaties van Schwartzman, Murray en Williams. Gewoon fijn en leuk.

Cijfer: 8.

[afbeelding]
Zie PI
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_29155378
Ghost World

leuke film, verhaal zit goed in elkaar, humor genoeg. Buscemi speelt als vanouds weer goed, net als Scarlett en Thora
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:12:05 #43
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_29155762
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 11:09 schreef Morrigun99 het volgende:

Waar staat camp voor? Ik ben dat al meerdere malen tegengekomen maar heb eigenlijk geen flauw idee wat het inhoud (al die internet termen ook ).
Camp is geen internetterm hoor, camp in film termen is idd zoals Tijn aangeeft kitscherig en fout, maar dan iets anders, zoals een slechte film die heel serieus gebracht is, deze term is later verbasterd naar een film waarin opzettelijk word ge 'overact' (schmieren) een voorbeeld van goede camp is THE ROCKY HORROR PICTURE SHOW, DEATH RACE 2000 en THE ADVENTURES OF PRISCILLA, QUEEN OF THE DESERT

Opzettelijk aanstellerig geacteerd dus iets waar ik heel graag naar kijk

En wat Bruce 'God' Campbell naar revereert in de post van Sai is 'cult' iets wat goede camp vaak word

HOSTAGE

Iets beter dan je verw8 maar het blijft een Hollywoodfilm dus je bent hem over een paar maanden kwijt, dessalniettemin heb ik me redelijk vermaakt oa door de aardige licht/shaduw effecten

pi_29155848
Millers Crossing:
Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden. De acteurs en de sfeer/setting van de film waren fantastisch. Gabriel Byrne was een badass om te onthouden en ook John Turturro was zoals altijd briljant. En er waren weer genoeg kleurijke bijrollen zoals we van de Coen's gewend zijn (Steve Buscemi had alleen iets meer in beeld gemogen).
Aan de andere kant vond ik de film best wel saai en kon me niet zo erg boeien. Ik kon op het laatst met moeite de namen en bijnamen van alle gangsters uit elkaar houden en het einde vond ik niet erg verassend.

Ondanks dat ik een grote Coen liefhebber ben vond ik deze film toch geen topper.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:17:41 #45
40664 Durbin
Who knows..
pi_29155894
Monster-In-Law
Charlie (Jennifer Lopez) ontmoet de perfecte man en gaat met hem samenwonen. Vervolgens krijgt ze ook te maken met haar egoïstische, zelf-georiënteerde schoonmoeder die net haar eigen tv-show heeft verloren. Bleugh, wat een draak van een film. Het sneak-publiek moest regelmatig lachen, maar ik had op die momenten het idee dat ik een compleet andere film zat te kijken.
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:35:01 #46
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_29157738
Cruel Intentions (1999). Toffe en behoorlijk pittige teenflick. Het gaat wat verder dan de gemiddelde tienerfilm, dat is wel okay. Maar verder ben ik niet zo'n fan van lovestories, wat Cruel Intentions uiteindelijk toch gewoon is.

pi_29159243
Hope Springs (Colin Firth , maar verder )
The Exorcist - The Beginning
A Series of unfortunate Events

[ Bericht 3% gewijzigd door BryanAdams op 27-07-2005 17:27:19 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 01:34:02 #48
862 Arcee
Look closer
pi_29159296
quote:
Op maandag 25 juli 2005 21:33 schreef Tijn het volgende:
Ik heb gisteren Edward D. Wood Jr.'s Plan 9 From Outer Space (1959) gezien. Ik wilde 'em zien, omdat ik een tijdje geleden Tim Burton's Ed Wood had gezien en toch wel een beetje benieuwd was geworden naar hoe een echte Edward Wood-film er nou uitziet. M'n bewondering voor Tim Burton is alleen maar gestegen, de gelijkenissen zijn echt treffend. Maar ook Edward Wood maakt z'n naam als slechtste regisseur allertijde waar, Plan 9 is even leuk omdat je dingen herkent en je kan lachen om hoe kut het allemaal is, maar dat is, althans voor mij, niet genoeg om de hele film met plezier uit te zitten. Ondanks dat 'ie maar 80 minuten duurt en vol zit met UFO's, aliens, zombies, vampiers en ontploffingen is het een langdradige en saaie film. Maar ik ben toch wel blij dat ik 'em gezien heb

[afbeelding]
Ja, leuk. Dat wil ik ook nog eens doen. Uiteraard ook naar aanleiding van Ed Wood met Depp.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_29159356
quote:
Op maandag 25 juli 2005 21:50 schreef kinky_queen het volgende:
D.E.B.S.

[afbeelding]
Hoe heet ze?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 27 juli 2005 @ 01:53:50 #50
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_29159754
want de klop doet het niet.
  woensdag 27 juli 2005 @ 01:59:57 #51
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_29159899
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 01:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hoe heet ze?
Jordana Brewster
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 27 juli 2005 @ 09:19:59 #52
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_29162627
(#647) The Ghost and Mrs. Muir (Joseph L. Mankiewicz, 1947)
Mooie romantische film met een scheut fantasie. Gene Tierney en Rex Harrison hebben een leuke chemistry samen en deze romance vormt dan ook het kloppende hart van de film. Een aantal elementen hadden wat beter uitgewerkt kunnen worden, maar de film is zo sfeervol dat dit makkelijk gecompenseerd wordt. ****

Monster-in-Law (Robert Luketic, 2005)
Jennifer Lopez in een film van Robert Luketic (Legally Blonde en Win a Date with Tad Hamilton!), dat kan niet goed gaan zul je denken. En je hebt helemaal gelijk. Jennifer Lopez weet zich nog redelijk te redden in de onschuldige kant van haar personage, maar zodra ze gefrustreerd dient te worden en zelf streken uit gaat halen wordt pijnlijk duidelijk hoe gelimiteerd haar acteertalent is. Geholpen door het verhaal wordt ze ook niet, want dat is te standaard en naar het einde toe te sentimenteel. De film heeft in de eerste helft zeker z'n momenten, maar Jane Fonda's comeback, die zich trouwens wel prima redt, zal niemand zich lang herinneren. **
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:53:56 #53
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_29171099
Melinda and Melinda (2004)
Een Woody Allen zonder Woody Allen, jammer genoeg, waarin twee keer hetzelfde verhaal wordt verteld, over hoe Melinda onverwachts langs komt tijdens een dinertje, maar dan met een verschillende insteek, namelijk een komische en een tragische. De film is dus eigenlijk een komedie en drama in één. En dat is ook het minpunt van de film. Al hoewel het idee van twee verschillende visies op hetzelfde gebeuren orgineel is en interessant had kunnen worden. Komt de film door deze opsplitsing nooit echt van de grond. De stukjes komedie waren te kort om grappig te worden. En pure tragedie is nooit Allen's sterkste kant geweest imho. Wel moet ik me complimenten geven aan de cast.
cijfer: 6.5
pi_29174414

Baron Munchhausen
quote:
Het fantastische verhaal van een 17e eeuwse aristocraat, zijn getalenteerde vertrouwelingen en een klein meisje. Zij doen een poging om een stad te redden die verslagen dreigt te worden door de Turken. Ze worden opgeslokt door een zeemonster, maken een tocht naar de maan, doen een dansje met Venus en ontsnappen aan Magere Hein, dit zijn slechts enkele van de onwaarschijnlijke avonturen die ze beleven.
Ik als enorme fan van Monty Python en het meeste wat de heren daarna nog maakten, ben fan van deze film. Snap niet waarom deze film zo geflopt is. Mooie plaatjes, leuke scenes en Eric idle!
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources."
pi_29174831
wil naar Mr. and Mrs Smith... iemand die gezien, is het wat?
Carpe diem
pi_29175544
Sahara - Erg leuke film, best wel veel gelachen
Hide & Seek - Spannende film! Redelijk goed!
Hitch - dubbel gelegen, erg genoten!
Man on Fire - Gewoon stoere film
pi_29175663
Dark Water

Mwah. Hij was niet echt spannend. Geen schrikmomenten, geen doden/gewonden (ja, die verwacht je toch wel in een film als deze). Hij bleef gelukkig wel boeien, dus heb me niet verveeld. Maar de remake die uitkomt hoef ik niet te zien.
  FOK!fossiel woensdag 27 juli 2005 @ 21:45:59 #58
8443 cptmarco
it's captain...
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:17:38 #59
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_29184504
Gisteren:
Resident Evil
Redelijke actiefilm. Het verhaal is wel erg onwaarschijnlijk en nogal lichtelijk overdreven. Een aantal van de effecten zien er nogal kitscherig uit en het acteerwerk laat meerdere malen te wensen over. Maar ondanks dat toch nog wel te pruimen.
Geen topper dus

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 6,0/10

Vandaag:
Malena
Mooie film over een jonge jongen die verliefd wordt op een oudere vrouw (de wonderschone Monica Belluci) waarover de wildste geruchten de ronde doen.
Sterk verhaal, goed geacteerd. De sfeer van t Sicillie van de jaren `40 komt goed over door de mooie cinematography. Er zit een redelijke hoeveelheid humor in de film, maar tegen t einde slaat de sfeer om en wordt t zowaar nog erg aangrijpend.
Natuurlijk is de soundtrack van Ennio Morricone weer prachtig
Aanrader!

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
  woensdag 27 juli 2005 @ 23:01:34 #60
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_29186048
Gisteren heb ik ook The Adventures Of Baron Munchausen mogen aanschouwen.

Ik keek deze film vroeger echt heel vaak en was dan ook weer aardig benieuwd toen ik las dat hij op TV kwam. Jaren terug wist ik natuurlijk nog niets van Gilliam, Idle, Pryce en Williams, maar kon ik de film al zeer waarderen. Mijn jeugdherinneringen gecombineerd met de geweldige fantasie van Gilliam zorgden er al voor dat mijn verwachtingen hoog waren. Gelukkig werd hier ruimschoots aan voldaan . De artdirection is gewoonweg verbluffend. De schitterende plaatjes schieten aan je voorbij en je vraagt je steeds maar af wat het budget toch wel niet geweest moet zijn. Computers hadden ze in die tijd natuurlijk nog niet echt, dus het heeft allemaal nog een echte 'handgemaakte' feeling. Heerlijk . Idle doet zijn ding en is perfect gecast, Williams doet nog meer zijn ding en speelt echt (echter vrij kort) de sterren van de hemel en Pryce is gewoon heel fijn. Polley is te schattig voor woorden en Neville is gewoon geweldig als de Baron. Aan de casting in elk geval niets aan te merken. Om het allemaal nog maar eens af te maken, kon ik me ook vergapen aan de geweldige verwijzingen naar de Romeinse en Griekse mythologie. Ja, deze film wil ik zeker wel op DVD .

Cijfer: 9.

woensdag 27 juli 2005 @ 23:21:06 #61
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_29186746
Metallica : Some Kind Of Monster

Goede documentaire waarin je een hele andere kant te zien krijgt van Metallica. Soms is het erg grappig en lijkt het alsof je naar Spinal Tap kijkt (Ullrich ), het andere moment zie je een band die toch gewoon gedreven is om door te willen. Leuk in elkaar gezet deze documentaire.
pi_29187274
Once upon a time in the west

DE western klassieker zo'n beetje, heb hem net voor het eerst gezien en hoewel ik het eerste half uur gemist heb vond ik hem geweldig. Erg mooie film, een 'must-see'. Dat melodietje is geweldig, en Jill McBain(Claudia Cardinale) ziet er niet verkeerd uit.

Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
pi_29187325
Casablanca

Wat een prachtige film zeg, echt een klassieker. De mooie dialogen, uitgespeelde karakters, subtiele humor en setting en sfeer alles heeft deze film en als laatste het prachtige camerawerk.
Humphrey Bogart en Ingrid Bergman stelen toch wel de show in deze film.
pi_29187373
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:38 schreef Proper_fucked het volgende:
Once upon a time in the west

DE western klassieker zo'n beetje, heb hem net voor het eerst gezien en hoewel ik het eerste half uur gemist heb vond ik hem geweldig. Erg mooie film, een 'must-see'. Dat melodietje is geweldig, en Jill McBain(Claudia Cardinale) ziet er niet verkeerd uit.

[afbeelding]
de film niet helemaal gezien en dan een tien geven
pi_29187826
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:41 schreef pascalheister het volgende:

[..]

de film niet helemaal gezien en dan een tien geven
yep, volgens mij niet veel gemist.. snapte m vrij snel, was nog 2.5 uur 'over' en vond het gewoon erg mooi
pi_29187929
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:54 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

yep, volgens mij niet veel gemist.. snapte m vrij snel, was nog 2.5 uur 'over' en vond het gewoon erg mooi
gebeurd vrij veel het eerste halfuur dus vandaar
pi_29187982
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:57 schreef pascalheister het volgende:

[..]

gebeurd vrij veel het eerste halfuur dus vandaar
[oftopic]licht mij in wat zoal? [/oftopic]
pi_29188045
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:59 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

daar is dit topic niet voor bedoeld, zou zeggen kijk hem nog een keer of koop hem op dvd
  donderdag 28 juli 2005 @ 00:02:54 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_29188083
quote:
Ik heb hem ook gezien. Hij was wel goed, maar ik ben er nog niet over uit of ik hem echt zo briljant vind..
Dat einde deed een beetje vreemd gekunsteld aan, misschien moest het een psychose voorstellen ofzo, maar zeker met de muziek erbij deed het wel heel verouderd jaren zeventig aan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 28 juli 2005 @ 01:43:00 #70
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_29190396
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik heb hem ook gezien. Hij was wel goed, maar ik ben er nog niet over uit of ik hem echt zo briljant vind..
Dat einde deed een beetje vreemd gekunsteld aan, misschien moest het een psychose voorstellen ofzo, maar zeker met de muziek erbij deed het wel heel verouderd jaren zeventig aan.
Dat gevoel heb ik ook bij die film inderdaad. De hele film heeft een aangename, bijna lome spanning en aan het einde is het net alsof hij in je gezicht ontploft.
pi_29192746
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Melinda and Melinda (2004)
blabla
Ik raakte heel snel geirriteerd door het gelul in het restaurant hoe de film moest worden, na 10 minuten was ik het zat, zal het een andere keer nog eens proberen.

The Brown Bunny. (Andere film met Chloe Sevigny)
Beetje vreemde film maar toch wel de moeite waard vooral omdat tot mijn grote verbazing er een pijpscene (met echt vlees) inzit van Chloe Sevigny, dat maakte de film eigenlijk slechter want mijn geest was opeens niet meer het verhaal.

Dawn Anna
Drama, als je van drama houdt is dit zeker een aanrader, mooie film met een verrassend einde, tissue materiaal.

Dirty Filthy Love
Mooie film met voldoende humor.
A man's life falls apart as a result of his affliction with Obsessive Compulsive Disorder and Tourette's Syndrome in this touching and funny tale.

[ Bericht 2% gewijzigd door perezoso op 28-07-2005 15:10:33 ]
  donderdag 28 juli 2005 @ 10:24:26 #72
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_29194658
(#796) One, Two, Three (Billy Wilder, 1961)
James Cagney raast als een wervelwind door de film. Op hilarische wijze geeft hij de commando's voor de mensen om zich heen om te regelen wat hij voor ogen heeft. De Koude Oorlog wordt op leuke wijze te kijk gezet en het scenario weet de kapitalisten en communisten heerlijk tegen elkaar op te zetten en tegelijkertijd een vette knipoog naar het Nazi-verleden te maken. ****

The General's Daughter (Simon West, 1999)
Standaard militaire thriller waarin John Travolta op zoek gaat naar de waarheid achter de moord op een legerbasis. De film heeft een beetje spanning, wat twists en redelijk wat mooie shots waardoor de film nergens saai wordt, maar hij zal me ook niet lang bijblijven. **½

Azumi 2: Death or Love (Shusuke Kaneko, 2005)
Aardig vervolg op het toffe eerste deel. Veel van de dynamiek is verdwenen in de regie en er is standaardwerk voor in de plaats gekomen. Met name het laatste half uur gaat de film de mist in. De tegenstanders worden te overdreven en de dramatische scenes worden veel te lang gerekt. Wat overblijft is een aantal vermakelijke zwaardgevechten en een leuke rol van Chiaki Kuriyama als bitch. **½
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:35:03 #73
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_29203843
Italiensk for begyndere (Italian for Beginners) (2000)
Een Dogma 95 film, de tweede die ik zie, over 6 personen die allemaal een cursus Italiaans volgen. Nou eigenlijk volgen er 4 de cursus, is er één de instructeur en de andere een Italiaanse vriendin van hem. En langzaam aan bloeien er zo 3 relaties op.
Hoewel ik voor één stelletje echt zat te hopen dat ze elkaar vonden en erg schattig vond. (Jørgen Mortensen en Guila voor degene die het willen weten) Kon de rest van de cast me niet echt veel schelen. Dit komt mede omdat ik de karakter ontwikkeling waar de film het van moet hebben een beetje onder de maat vond. Niet dat de film niet goed was, maar had er iets hogere verwachtingen van.
cijfer: 7

North by Northwest (1959)
Films als dit maken ze niet meer tegenwoordig. De rechtlijnige spanningsboog van Hitchcock is briljant in zijn eenvoudigheid. Maar wat we nog het meest aanspreekt aan dit soort films is de held. Want zeg nou eerlijk, acteurs met het charisma van Gary Grant bestaan gewoon niet meer. Tegen die prachtige 'gentlemen"-attitude kan geen Tom Cruise, Brad Pitt of Leonardo DiCaprio tegen op. En vrouwen, die zo verleidelijk zijn als het karakter van Eva Marie Saint kom je ook niet meer tegen in films.
Het enige wat jammer is dat de effecten toch wel erg verouderd zijn. De scene's in Mount Rushmoore zijn bijna om te lachen. Maar de rest van de film maakt dit meer dan goed.
cijfer: 8.5
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:38:49 #74
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_29203952
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 06:10 schreef perezoso het volgende:

[..]

Ik raakte heel snel geirriteerd door het gelul in het restaurant hoe de film moest worden, na 10 minuten was ik het zat, zal het een andere keer nog eens proberen.
Maar dat is alleen maar een intro van de film om het concept van twee verschillende visies op een gebeurtenis te introduceren. Als je van Allen films houdt zal ik hem toch echt wel een keer kijken. Maar iets doet me vermoeden dat je dat niet echt bent.
pi_29204434
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:59 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

SPOILER
pi_29209712
The Life Aquatic with Steve Zissou

Coole film, aparte karakters en geweldige muziek + het hele gebeuren rond het verhaal maken dit een leuke film, humor is soms erg droog, maar heeft wel wat
pi_29217229
Felicia, where the FUCK are we!?

Need i say more?

donderdag 28 juli 2005 @ 23:07:22 #78
4180 Hare
Come fly with me!
pi_29217297
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:53 schreef Shogo het volgende:

[..]
SPOILER
En de nog legendarischere wachten op de trein scene op het station. Maar goed, dat is het dan ook wel voor wat betreft het eerste half uur. Leone neemt nogal de tijd voor die prachtige intro

En godverdegodver, als dit topic niet in mijn active topics staat vergeet ik gewoon gaar te updaten.

Heb weer 15 films gezien de afgelopen week, dus moet maar eens snel wat geschreven worden
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  donderdag 28 juli 2005 @ 23:07:47 #79
4180 Hare
Come fly with me!
pi_29217314
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:04 schreef kinky_queen het volgende:
Felicia, where the FUCK are we!?

[[url=http://i22.photobucket.com/albums/b320/kinkyqueen/bscap147.jpg]afbeelding][/url]

Need i say more?

JA!

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2005 @ 23:09:37 #80
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_29217375
Da's van Priscilla, Queen of the Desert toch?

(of is dit niet het Triviatopic? )
Sheridana +1
pi_29217420
Click maar op het plaatje

vrijdag 29 juli 2005 @ 01:40:41 #82
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_29221632
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:07 schreef Hare het volgende:

[..]

En de nog legendarischere wachten op de trein scene op het station. Maar goed, dat is het dan ook wel voor wat betreft het eerste half uur. Leone neemt nogal de tijd voor die prachtige intro

En godverdegodver, als dit topic niet in mijn active topics staat vergeet ik gewoon gaar te updaten.

Heb weer 15 films gezien de afgelopen week, dus moet maar eens snel wat geschreven worden
Of de fantastische introductie van Frank (Henry Fonda). Of is dat later?
  vrijdag 29 juli 2005 @ 06:50:33 #83
12221 Tijn