Daar zit tenminste nog wondermooie muziek bij.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat heb ik bij die onnozele scene met dat plastic zakje uit American Beauty. Het is ook erg arty farty om daar lyrisch over te doen terwijl het vanzelfsprekend eigenlijk twee keer niets voorstelt.
De mensen zijn express blokkerig en nep gemaakt .. daar gaat het niet om. In Shrek zijn de mensen ook gedownscaled omdat het TE wordt.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:35 schreef Shogo het volgende:
Toy Story
Hele gave animatiefilm! Mooi gemaakt (ok het kan nu beter maar voor die tijd) en een erg grappig en leuk verhaal.
Oh nee dat had ik wel begrepen dat dat de bedoeling is, maar ik bedoel in zijn algemeen, nu had het wat mooier eruitgezien maar voor toen der tijd ziet het er nu nog allemaal heel erg goed uit.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De mensen zijn express blokkerig en nep gemaakt .. daar gaat het niet om. In Shrek zijn de mensen ook gedownscaled omdat het TE wordt.
Die alien ziet eruit als een playmobile figuurtje from outer space. Allemaal zo verschrikkelijk stereotype neergezet tot op het kinderlijke af. Ook de manier waarop dat kind acteert is dramatisch.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:28 schreef Hare het volgende:
Goed, ff recappen dus:
The Day the Earth Stood Still
Zeer sterk. Het verhaal klopt als een bus. De boodschap die de film brengt is er eentje waar ik het volledig mee eens bent en de manier waarop de film de boodschap brengt is uitstekend. Het ligt er allemaal niet dik bovenop en komt eigenlijk alleen de laatste 5 minuten naar boven. De angst van mensen voor alles wat vreemd is wordt goed getoond, net als de manier waarop wordt omgegaan met de alien. De alien zelf is ook goed bedacht, met z'n vergevorde slimheid. Erg leuk en goed allemaal.
Maar Mariska van Kolck heeft wel lekkere tieten.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:31 schreef Lambiekje het volgende:
De Gulle Minnaar
Yes eindelijk deze fantastisch NL film op DVD. Met mijn uitlantingen over de NL films kon deze juweel niet ontbreken in mijn collectie.
Oei oei wat is dit toch een bespottelijk film ....voor Peter Faber is het natuurlijk een prachtrol om met zo veel vrouwen te rollebollen in hun nakie. Volgens my kan een gemiddelde man het niet eens hoog krijgen .. maar meneer in deze film kan het wel 3 keer in het uur.
En dan dat einde .. griebel .wat erg is dit. gewoon genant
cijfer 4 / imdb 3.3
Ownee, dat zeker niet. Maar dat zei je niet. Je zei dat deze op het minst favo lijstje van dit decennium kwam te staan. Niet dat het de jouwe wasquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het is bullshit dat ik 'm in m'n éigen lijst van minst favo's op nummer 1 zet? Dat lijkt me niet, hoor.
Owja, dus je geeft een film een cijfer omdat het interessant is om te doenquote:En dat-ie zo hoog staat in de IMDb? Tsja, het staat erg interessant zo'n film erg goed te vinden natuurlijk, hè.
Duidelijk te veel CGI gewend van tegenwoordigquote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:57 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Die alien ziet eruit als een playmobile figuurtje from outer space. Allemaal zo verschrikkelijk stereotype neergezet tot op het kinderlijke af. Ook de manier waarop dat kind acteert is dramatisch.
Hmmm ja, ik weet niet of je A Man Escaped van hem hebt gezien. Ik moet zeggen dat ik daar precies hetzelfde probleem mee had als met Balthazar. Het kwam allemaal te stijfjes op me over. Beide echt wel goede film, zeker geen straf om ze te kijken, maar gevoelloos in mijn ogen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:39 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
[..]
Maar dat doe je dan dus ook. Als het meisje naakt in die schuur zit, verkracht door een groep jongens, dan zorgt de sfeer, de trieste situatie, de koude blik van het meisje, de blik van de vader en de jongen die het meisje vinden etc ervoor dat je je totaal in het meisje kunt verplaatsen. Daar zijn geen tranen, of waterige ogen bij het meisje voor nodig. Je legt je eigen emotie in het personage en in de situatie waarin ze verkeert. Het is een unieke manier van cinema, typisch Bresson. Bresson eist als het ware diepe inspanningen van de kijker, een soort interactieve cinema tussen maker en toeschouwer. Misschien een vage uitleg, maar als je het WEL voelt dan begrijp je het ook meteen. In principe is het toch al raar dat je je uberhaupt kunt identificeren met een ezeltje? En ook dat krijgt Bresson voor elkaar met zijn unieke cinema. In ieder geval werkt het bij mij.
quote:Op zondag 31 juli 2005 00:43 schreef hornage het volgende:
Simon
Door vele lovende kritieken ook maar eens gekeken. Ik vond het een goede aangrijpende film waarin het personage van Simon zeer goed werd neergezet. De humor is in elke scene goed aanwezig. Pakkende dialogen en pakkende karakters. Deze film laat gewoon zien dat Nederlanders nog steeds wel goede films kunnen maken. Aan het einde wordt de film natuurlijk dramatisch en de mensen die met mij meekeken moesten wel ff een traantje wegpinken. Ik ben daar niet zo van maar toch werd het pakkend gebracht. Zeker goed. Een 8.
Ik vond Grant hier ook niet geslaagd. Die dametjes daarentegen...quote:Op zondag 31 juli 2005 13:59 schreef Hare het volgende:
Arsenic and Old Lace
Je zit soms echt in verbazing te kijken wat voor gestoord er allemaal op het scherm voorbij komt en dat maakt de film wel leuk. Maar het is allemaal te overdreven om echt goed te worden. Verhaal is te vergezocht en acteerwerk is te over the top. En Grant zelf was veel te veel bezig met overacting. Soms schaamde ik me gewoon hoe hij zich verlaagd had met deze rol. Gelukkig vond hij dat ook van zichzelf, dus het is hem vergeven
Dat loopje van die dikkequote:Op zondag 31 juli 2005 14:03 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik vond Grant hier ook niet geslaagd. Die dametjes daarentegen...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |