De sfeervolle beelden in combinatie met de taxi deden me aan Taxi Driver denken. Verder is het natuurlijk wel een ander soort film. Ik zet ze ook niet 1:1 tegenover elkaar.quote:Opmerkelijk. Ik vond 't een zeer matige film met mooi camerawerk. Beide hoofdpersonen vond ik onsympathiek; een zogenaamde top-huurmoordenaar die z'n zaken verprutst en een lozer van een taxichauffeur. Het hele plot hangt van toevalligheden aan elkaar, met aan 't eind nog een beetje de suggestie dat het allemaal gepland was.
De enige overeenkomst met Taxi Driver is de taxi driver
Dank u voor de toevoeging. Gefixt in openingspost.quote:Op woensdag 1 juni 2005 01:33 schreef California het volgende:
Mooie OP. (Linkje naar vorig topic miste alleen nog.)
Zal binnenkort weer eens wat posten.
die liggen ook nog op mij te wachtenquote:Op woensdag 1 juni 2005 08:06 schreef T42 het volgende:
once upon a time in mexico (vind maar beetje wazige film)
en das unthergang der untergang
als je dat irritant vindt moet je in je opties instellen dat een pagina minder dan 50 berichten moet hebben. Als je bijvoorbeeld de standaard 25 berichten per pagina neemt is het topic iig dan nog niet na 7 pagina's volquote:Op woensdag 1 juni 2005 09:20 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik ga vanavond naar SinCity in Antwerpen (Metropolis; I'm lovin' it)
Wat blijf ik dat toch irritant vinden dat na 7 pagina's een topic vol is....
Grapjasquote:Op woensdag 1 juni 2005 09:23 schreef hornage het volgende:
[..]
als je dat irritant vindt moet je in je opties instellen dat een pagina minder dan 50 berichten moet hebben. Als je bijvoorbeeld de standaard 25 berichten per pagina neemt is het topic iig dan nog niet na 7 pagina's vol
gelukkig is deel één WEL geloofwaardigquote:Op woensdag 1 juni 2005 11:34 schreef Hare het volgende:
Kill Bill: Vol. 2
Bah! Bah! Bah! en nog eens Bah!
Ik dacht, ik probeer hem toch nog maar weer eens. Deel 1 vind ik zo ontzettend geweldig en cool enzo, dan moet deel 2 toch wel iets beter zijn dan zoals ik hem in mijn gedachten had.
Begint op zich nog allemaal wel aardig. Relaxed, leuk sfeertje. Maar al snel verdwijnt m'n interesse in de film en dat komt vooral door soms wat ongeloofwaardige scenes (doodskist anyone),
Wacht even. Kill Bill 1 was volgens jou een volstrekt geloofwaardige film? Natuurlijk kun je niet zo uit een doodskist ontsnappen, maar in Kill Bill kan dat wel. En het zag er fucking cool uit.quote:Op woensdag 1 juni 2005 11:34 schreef Hare het volgende:
Kill Bill: Vol. 2
Maar al snel verdwijnt m'n interesse in de film en dat komt vooral door soms wat ongeloofwaardige scenes (doodskist anyone),
Jezus, dat is bijna 2 films per dag gemiddeld!!quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:07 schreef Gorro het volgende:
Ik heb deze maand 57 films gezien. Daarvan had ik er 2 al eens eerder gezien en 6 ervan heb ik in de bios gezien.
57 films is nixquote:Op woensdag 1 juni 2005 16:47 schreef devv05 het volgende:
Jezus, dat is bijna 2 films per dag gemiddeld!!Heb je verder nog wel een leven?
Ik ben ook gek op en verslaafd aan films, maar kom op hé![]()
Zéker Before Sunset ook gaan kijken. Dat is de slagroom op dit romantische toetje!!!quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:16 schreef Tom_Tom- het volgende:
Before Sunrise.
Française Celine ontmoet in de internationale trein naar Parijs de Amerikaan Jesse. Ze raken met elkaar aan de praat. Het klikt en daarom besluiten ze in Wenen (het eindstation voor Jesse) beiden uit te stappen en de nacht in Wenen door te brengen, totdat Jesse's vliegtuig naar de VS vertrekt. In deze nacht groeien ze naar elkaar toe en praten ze veel. Heel erg veel.
Dit was een ontzettend leuke film om te zien. De gesprekken tussen Celine en Jesse zijn erg boeiend om te volgen. En filosofisch. En diepzinnig. En gezellig. De chemistry tussen Julie Delpy en Ethan Hawke zit ook wel goed.
Deze film is fijn voor de romanticus in Tom..
Pot vol blommetjes zeg, halen die Krieterion...quote:[b]
In The Mood For Love heb ik nog niet gezien, maar die ga ik zeker snel aanschaffen
Mooi he? Ik vond 'm trouwens veel beter dan In the Mood for Love. Misschien komt het omdat ik die laatste een hele tijd geleden gezien heb en moet ik een keer op herhaling...quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:05 schreef Timo20 het volgende:
2046
Na maanden in de dvdkast te hebben gestaan vandaag eindelijk gekeken. De eerste vraag die in me opkomt is: waarom heb ik deze film niet eerder gezien???. Wat een magistraal mooie film. Ongeveer alles klopt: zeer mooi gefilmd, briljant geacteerd, zeer sterk script, mooi gebruik van een uitgebreid kleurenpallet, mooie dialogen. En dan heb ik t nog niet eens over de soundtrack, die werkelijk fe-no-me-naal is! Heel sterk in de film zijn ook de "stille scenes": scenes waarin niet wordt gesproken en geen muziek te horen is. Zonder dat er al te veel gebeurd (de acteurs zitten veelal gewoon stil en bewegen nauwelijks) weten deze scenes toch je aandacht vast te houden. Super!
In The Mood For Love heb ik nog niet gezien, maar die ga ik zeker snel aanschaffen![]()
![]()
![]()
IMDB Cijfer: 7,6 /10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Maar... waarom kijk je zoiets dan?quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:49 schreef Gorro het volgende:
Deuce Bigelow: Male Gigolo (Mike Mitchell, 1999)en meer woorden wil ik er niet aan vuil maken. Shit, nu toch al gedaan
. Naja. Ik heb in elk geval meer plezier beleefd aan het schrijven van dit stukje dan aan het kijken van dit smakeloze wanproduct. ½
Omdat ik alle films met meer dan 10.000 votes op IMDb gezien wil hebben, wat er op dit moment nog maar 8 zijn die ik niet gezien heb.quote:
Ow.. was jij datquote:Op woensdag 1 juni 2005 09:15 schreef hornage het volgende:
#123 Sin City
Zo zat ik bij laatste star wars echt constant VET te roepen etc.
Now that's a HUGE bitchquote:Op donderdag 2 juni 2005 09:49 schreef Gorro het volgende:
Deuce Bigelow: Male Gigolo (Mike Mitchell, 1999)en meer woorden wil ik er niet aan vuil maken. Shit, nu toch al gedaan
. Naja. Ik heb in elk geval meer plezier beleefd aan het schrijven van dit stukje dan aan het kijken van dit smakeloze wanproduct. ½
Die is juist zo dom dat ie best heel erg grappig isquote:Op donderdag 2 juni 2005 09:49 schreef Gorro het volgende:
Dit is echt mijn favoriete Dracula verfilming.quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:48 schreef Kolkus het volgende:
Nosferatu: Phantom der Nacht
Herzog's versie uit '79 van het origineel uit '22.
Ik vond 'em verassend, het is nauwelijks een horrorfilm in de zin van eng.
De film heeft een bijna hypnotiserende bezwering over zich en dit in combinatie met de schitterende locaties en Kinksi die perfect de eenzame en door dood en verderf achtervolgde Nosferatu neerzet, maakt het voor mij een indrukwekkende film.
Ook leuk dat de dorpscenes in Delft zijn opgenomen, Rijk de Gooijer een rolletje heeft en Bruno Ganz een van de hoofdrollen speeltquote:Op donderdag 2 juni 2005 13:38 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Dit is echt mijn favoriete Dracula verfilming.
Beter dan het origineel wat mij betreft. Ik vind met name de scene op het plein met al die doodskisten prachtig.
Leuk detail: net als in de oorspronkelijke versie heeft Nosferatu ook in deze versie gewoon een spiegelbeeld.
Ik heb de Herzog-box ook maar eens besteld na al je reviewtjes. Je hebt mijn leven veranderd!quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:04 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Ook leuk dat de dorpscenes in Delft zijn opgenomen, Rijk de Gooijer een rolletje heeft en Bruno Ganz een van de hoofdrollen speelt![]()
Oef... da's geen leuke taak. Wordt het afwerken van dat soort lijstjes dan geen obsessie, in plaats van leuk een filmpje kijken? Tenminste, dat merk ik bij mezelf nu ik de IMDB-250 aan het afwerken ben; Marx brothers en Chaplin kijken terwijl ik wéét dat ik het helemaal niks vind...quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:57 schreef Gorro het volgende:
[..]
Omdat ik alle films met meer dan 10.000 votes op IMDb gezien wil hebben, wat er op dit moment nog maar 8 zijn die ik niet gezien heb.
Zo ervaar ik het in elk geval niet. Die ik nu moet zijn allemaal best leuke films in elk geval (denk ik dan):quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:27 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Wordt het afwerken van dat soort lijstjes dan geen obsessie, in plaats van leuk een filmpje kijken?
Die van jou en nog vele anderenquote:Op donderdag 2 juni 2005 14:18 schreef Sai het volgende:
[..]
Ik heb de Herzog-box ook maar eens besteld na al je reviewtjes. Je hebt mijn leven veranderd!.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Tering zeg, Is er dan echt niemand die deze film vind tegenvallen?quote:
Wauw er is er een vervolg, dat wist ik niet en Azumi is echt één van mijn favoriete films in dit genre. Vond in deel 1 wel gruwlijk hoe ze hun leraar moesten bewijzen dat ze er klaar om hun missie te gaan volbrengen. En dat mietje die heel goed was met vechten was ook erg grappig om te zien. Ben echt benieuwd naar deze film, ga die zeker zoeken.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:28 schreef kinky_queen het volgende:
AZUMI 2: DEATH OR LOVE
Mischien iets minder dan AZUMI maar niet veel hoor! De schurken zijn een stuk kleurrijker en de film is iets bloederiger zoals je in een sequel mag verw88 en iets minder wire-fu gelukkig want daar stoor ik me aan.
Azumi is nog steeds op strooptocht naar slechterikken om haar missie naar volledige vrede te volbrengen en dat is een kleine 2 uur genieten.
Tuurlijk is het niet serieus te nemen maar fans van het origineel kunnen deze film met een gerust hart gaan bekijken
* En wat is het toch een leuk dametje...
Nouja, waar dat precies op sloeg, sinds wanneer was die Hartnett dokter geworden, waar kende Hartnett dat dametje van, etc etc etcquote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:09 schreef Cheiron het volgende:
Wat snapte je niet Hare?
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:22 schreef Hare het volgende:
[..]
Nouja, waar dat precies op sloeg, sinds wanneer was die Hartnett dokter geworden, waar kende Hartnett dat dametje van, etc etc etc
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]Aha, kijk, dat verklaard een hele hoop. Ik had dus echt niet het idee dat hij een hm was, ook niet van wat ik uit het begin van de film had gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
nee ik heb bij de Franse amazon de franse 2 disc besteld (en hij is al verzondenquote:Op donderdag 2 juni 2005 03:32 schreef fractalis het volgende:
[..]
Pot vol blommetjes zeg, halen die Krieterion...
ben erg benieuwd naar In The Mood For Love. Hoop dat ie gauw binnen komtquote:Op donderdag 2 juni 2005 08:42 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Mooi he? Ik vond 'm trouwens veel beter dan In the Mood for Love. Misschien komt het omdat ik die laatste een hele tijd geleden gezien heb en moet ik een keer op herhaling...
Volgens mij kijken jullie gewoon via WInDVD en dan op 1.5 speed waarbij het geluid nog goed is ..quote:
En het duurt al dik 2 uurquote:Op zondag 5 juni 2005 12:19 schreef Morrigun99 het volgende:
Dit weekend op herhaling geweest:
Gisteravond Léon weer eens gekeken. Blijft een superfilm. Reno's beste imo. Maar het enige nadeel vind ik dat ie voor m'n gevoel vrij kort is. Hij had van mij nog best een half uur oid langer mogen duren.
Net iets minder dan 1 % dus nog :0quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:57 schreef Gorro het volgende:
[..]
Omdat ik alle films met meer dan 10.000 votes op IMDb gezien wil hebben, wat er op dit moment nog maar 8 zijn die ik niet gezien heb.
Na gister dat wereldbekende stukje gezien te hebben moest je hem gewoon zien?quote:
mmm ik heb is even gezocht met IMDB .. en gekeken wat ik nog moet zien .. ik moet nog 120 van de 874. 14% vind ik wel netjesquote:Op donderdag 2 juni 2005 09:57 schreef Gorro het volgende:
[..]
de horrorversie van The Girl Next Door??quote:
Ik kan er weer een wegstrepen (Kingdom of Heaven), maar nu is weer Rocky III erbij gekomenquote:Op zondag 5 juni 2005 21:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
mmm ik heb is even gezocht met IMDB .. en gekeken wat ik nog moet zien .. ik moet nog 120 van de 874. 14% vind ik wel netjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6,5xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
Waar vind ik die lijst eigenlijk precies?quote:Op maandag 6 juni 2005 00:26 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik kan er weer een wegstrepen (Kingdom of Heaven), maar nu is weer Rocky III erbij gekomen. En dan moet ik dus eerst Rocky II kijken, want anders kom ik spoilers daarover te weten voordat ik hem gezien heb en dat kan natuurlijk niet
. Ach het houdt je bezig
Via dequote:Op maandag 6 juni 2005 12:13 schreef fractalis het volgende:
[..]
Waar vind ik die lijst eigenlijk precies?![]()
Ik heb hem onlangs op DVD gekocht (Nederlandse release). Geweldige film inderdaad. Maar zoals ik al eerder in dit topic aanhaalde, ben je nu wel min of meer verplicht om Before Sunset te gaan kijken. Dat is het vervolg en nét zo mooi (al dan niet mooier).quote:Op maandag 6 juni 2005 14:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Before Sunrise (1995)
Anderhalf uur twee mensen die niks anders doen dan rondlopen en praten. Veel mensen zullen bij zo'n plot denken. Maar mij boeit die zelfs de 3x dat ik hem zie. Het blijft gewoon een
film. De dialogen lopen ontzettend natuurlijk, Hawke en Delpy zijn beide
![]()
en de uur en driekwartier zijn voorbij voordat je het weet.
cijfer: 10
heb je R2 / R3 dan nooit gezien .. ik weet ook allemaal niet precies meer .. maar met feestjes vroeger werd dat toch wel vaak gehuurd enzo.quote:Op maandag 6 juni 2005 00:26 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik kan er weer een wegstrepen (Kingdom of Heaven), maar nu is weer Rocky III erbij gekomen. En dan moet ik dus eerst Rocky II kijken, want anders kom ik spoilers daarover te weten voordat ik hem gezien heb en dat kan natuurlijk niet
. Ach het houdt je bezig
Zo vond ik Orlando wel Troy schaden . in deze was hij best acceptabel.quote:Op maandag 6 juni 2005 09:46 schreef Gorro het volgende:
Kingdom of Heaven (Ridley Scott, 2005)
Orlando Bloom is acceptabel in z'n rol als koene ridder. Hij kan niet de film dragen zoals Russell Crowe Gladiator droeg, maar z'n performance schaadt de film ook niet over het algemeen. Met z'n 145 minuten is de film niet kort te noemen, maar toch had ik nergens het idee dat de film z'n tijd verdeed; sterker nog, soms vond ik het zelfs te snel gaan. Bijvoorbeeld wanneer hij binnen één minuut van Italië in de woestijn belandt via een merkwaardig gemonteerde sequentie. Zo zaten er nog wat goed bedoelde maar minder geslaagde scenes in. De actiescenes zijn spectaculair en het verhaal heel onderhoudend, waardoor de tijd voorbij vliegt en de film een belonende is. ***½
Één van m'n favoriete films met de briljante scheldkanonnade van Alec Baldwin.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:52 schreef fratsman het volgende:
Glengarry Glen Ross
Goede film met een uitmuntende sterrencast!Helaas wel iets aan de korte kant. Al Pacino steelt de show als Ricky Roma!.
Oh. Ik vond het net duidelijk de beste. Voor Simon en Les Invasions Barbares (nog zo'n film). En dan Million Dollar Baby, die vond ik toch wel de minste.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als ik deze film dan ook vergelijk met de andere films over dit onderwerp die de afgelopen tijd zijn verschenen, (Million Dollar Baby en Simon) dan vind ik Mar adentro toch de minste.
Of flink gezopen hebben. Wat heb ik gelachenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:22 schreef tHaBuZ het volgende:
Team America
Ik heb al heel wat films gezien maar dit is één van de weinige die ik na drie kwartier heb uitgezet![]()
Film komt maar niet op gang, soms iets te banaal en teveel "South Park" sfeer.... Volgens mij moet je hier echt van houden wil je de film uit kunnen kijken....
Ik zou hetzelfde rijtje noemen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Oh. Ik vond het net duidelijk de beste. Voor Simon en Les Invasions Barbares (nog zo'n film). En dan Million Dollar Baby, die vond ik toch wel de minste.
Potverdrie, wat klinkt me dit toch bekend. Ik kan het alleen niet plaatsen, ligt echt op het puntje van mijn tong!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Before Sunset (2004)
Anderhalf uur twee mensen die niks anders doen dan rondlopen en praten. Veel mensen zullen bij zo'n plot denken. Maar mij boeit die zelfs de 3x dat ik hem zie. Het blijft gewoon een
film. De dialogen lopen ontzettend natuurlijk, Hawke en Delpy zijn beide
![]()
en het anderhalf uurr zijn voorbij voordat je het weet.
cijfer: 10
Dan heb je zeer zeker niet veel films gezien .. de vorm maakt de film juist aardig. de grappen en grollen zijn zwaar over de top .. maar spreken toch de issues aan waarmee onze wereldbazen meebezig zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:22 schreef tHaBuZ het volgende:
Team America
Ik heb al heel wat films gezien maar dit is één van de weinige die ik na drie kwartier heb uitgezet![]()
Film komt maar niet op gang, soms iets te banaal en teveel "South Park" sfeer.... Volgens mij moet je hier echt van houden wil je de film uit kunnen kijken....
De inhoud was idd aardig maar de verpakking sprak mij absoluut niet aan. Het begon mij naar verloop van tijd te irriteren. Daarom zei ik ook dat je er denk ik van moet houden om de film leuk te vinden.....quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dan heb je zeer zeker niet veel films gezien .. de vorm maakt de film juist aardig. de grappen en grollen zijn zwaar over de top .. maar spreken toch de issues aan waarmee onze wereldbazen meebezig zijn.
Ik vond eigenlijk juist het minste aan de film dat er nauwelijks iets werd gedaan met discriminatie/vooroordelen. Kutcher's huidskleur maakte veel minder uit dan zijn baan en zijn gedrag, zodat er uiteindelijk gewoon een soort Meet the Parents 3 ontstond, in plaats van een hervertelling van Guess Who's Coming to Dinner.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:21 schreef Gorro het volgende:
Guess Who (Kevin Rodney Sullivan, 2005)
Erg matige comedy waarin de oude doos met blank/zwart cliches weer eens afgestoft wordt.
Gelukkig wel in de top250quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:26 schreef Morrigun99 het volgende:
The Princess Bride
Leuk luchtig sprookje. Maar of het nou écht de plaats in de IMDb top 205 verdient.....![]()
Niet op AFFF gezien, maar al eerder. Ik vond het vooral een rommeltje eigenlijk.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:24 schreef linebear het volgende:
Kortom een aanrader. Hij draait zaterdag middag nog op het AFFF
Dank u voor de tip.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 02:32 schreef kinky_queen het volgende:
SARS WARS
[afbeelding]
Tsjonge jonge... Nou dat was me wel een adrenalinestoot zeg... alles kan en alles mag in deze mix van DAWN OF THE DEAD, BLADE RUNNER en BRAINDEAD
Komt erop neer dat sars aan z'n 4 e uitbraak toe is gekomen en dat de slachtoffers in vleesetende zombies veranderen, maar er is zoveel meer aan de hand dan alleen dat
seeing is believing...
[afbeelding]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Da's allang beter dan een film in de Croma categoriequote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:04 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:
It`s All Gone Pete Tong
Kortom: een film in de Rivella Light categorie: een beetje vreemd maar wel lekker
hehequote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:08 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Da's allang beter dan een film in de Croma categorie
![]()
En dat vind je opvallend?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 09:35 schreef Gorro het volgende:
waarin Sandra Bullock af en toe zelfs irritant is. **
Is dat geen porno reeks die titel?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:41 schreef Durbin het volgende:
Ik ben opruiming aan het houden in mijn goedkopere gedeelte van de dvd-collectie, vandaar gezien :
Who's Your Daddy?
Een highschool-student ontdekt dat hij geadopteerd is en dat zijn overleden ouders hem een pornomagazine-empire hebben nagelaten. Uiteraard zwicht hij voor het vele geld en mooie vrouwen, waardoor hij zijn vroegere vrienden verwaarloost en hij later zijn lesje leert. Voor 100% voorspelbaar, maar onverwacht best vermakelijk. Misschien niet in de laatste plaats om de vele mooie vrouwen. Voor liefhebbers van de American Pie-serie.
Aanrader voor horrorfans een normale kijker zal zijn wenkbrouwen fronsen.... continu...quote:........Hold on 'cause this is where it starts to get strange. These particularly coordinated unhappy undead can play the organ(!), swim(!!), hijack and drive off in a Rolls Royce(!!!), and take confession in church(????).
Nee? Wacht maar, er staat je nog een mooi Fight Club-moment te wachten.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Sai zou hierover waarschijnlijk zeggen: "Lekker hip filmpje van Gus van Sant."Maar gelukkig voor jullie (en me zelf) ben ik Sai niet.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat waren dan de minpunten in deel 1??quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Deel 2 van La Meglio gioventù, maar daar geef ik pas een eind oordeel na het zien van alle delen. Maar ik kan wel zeggen dat ik dit deel beter vond dan deel 1. Alles wat goed was aan deel 1 kwam hier terug, terwijl de minpunten van deel 1 verdwenen waren.
[quote]quote:
helemaal mee eens!!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Austin Powers in Goldmember (2002)
Austin Powers 1 was, Austin Powers 2 was
![]()
, maar Austin Powers 3 is
.
Wat een verschrikkelijk slechte opvolger is dit. Alle grappen zijn gejat uit de vorige delen, er zit geen enkel nieuw element aan. I.p.v dat de film een parodie op Bond-films is, wordt de film hierdoor een parodie van zichzelf. En het karakter Goldmember kan op de stapel meest mislukte ongrappigste karakters in de filmgeschiedenis. En dat is dan nog los van het feit dat deze Nederlander een Deens, Duits accent heeft.
Als ik Mike Myers was zou ik alle banden en opnames van deze film laten vernietigen, zodat niemand zich deze misstap ooit nog herinnert.
cijfer: 3
quote:Otesánek (Little Otik)
Een echtpaar kan geen kinderen krijgen. Als de man dan van een boomstronk een pop snijdt, gaat zijn vrouw die als baby opvoeden.
Wanneer die pop dan levend wordt wil ie op een gegeven moment wel wat anders eten dan zijn papje, en al snel verdwijnen er wat personen uit de flat.
Redelijk onderhoudende film met leuke stop-motion effecten.
[afbeelding]
Ok dan, duidelijke taalquote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als ik Mike Myers was zou ik alle banden en opnames van deze film laten vernietigen, zodat niemand zich deze misstap ooit nog herinnert.
Deze film was inderdaad niet geweldig, maar....quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Austin Powers 1 was, Austin Powers 2 was
![]()
, maar Austin Powers 3 is
.
Wat een verschrikkelijk slechte opvolger is dit. Alle grappen zijn gejat uit de vorige delen, er zit geen enkel nieuw element aan. I.p.v dat de film een parodie op Bond-films is, wordt de film hierdoor een parodie van zichzelf. En het karakter Goldmember kan op de stapel meest mislukte ongrappigste karakters in de filmgeschiedenis. En dat is dan nog los van het feit dat deze Nederlander een Deens, Duits accent heeft.
Ik zal je wat verklappen: die liggen bij Kurosawa altijd op een zeer hoog peilquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:41 schreef Kolkus het volgende:
Ran
Wat mij eigenlijk nog het meest verraste waren de acteerprestaties, die op een zeer hoog peil liggen.
Iets waar ik van tevoren juist argwanend tegenover stond.
Inderdaad een hoogtepunt, ook de aanvalscenes op het kasteel die alleen worden begeleid door serene muziek waren erg indrukwekkend.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 20:26 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik zal je wat verklappen: die liggen bij Kurosawa altijd op een zeer hoog peil![]()
Het hoogtepunt uit de film vond ik het moment dat Hidetora zijn brandende kasteel uit loopt, verwilderd en krankzinnig, en dat de beide gekleurde legers voor hem uiteen wijken... fantastisch.
Hmm.. ik heb Satan Claus hier nog op dvd liggen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:04 schreef kinky_queen het volgende:
SANTA CLAWS
Dit filmpie over een maniakale moordenaar die het op scream queens heeft voorzien had leuk kunnen wezen maar is dat niet
[afbeelding]
En nu lekker rustig samen met me wachten op de Criterion release!!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 20:32 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Inderdaad een hoogtepunt, ook de aanvalscenes op het kasteel die alleen worden begeleid door serene muziek waren erg indrukwekkend.
Het liefst zou ik Ran op het grote witte doek willen zienquote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:41 schreef Hare het volgende:
[..]
En nu lekker rustig samen met me wachten op de Criterion release!!
Ach ja, maar een criterion release met heerlijke extra's is ook best leukquote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:53 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Het liefst zou ik Ran op het grote witte doek willen zien![]()
De openings scene was idd één van de weinige wel geslaagde grappen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:58 schreef el_hombre het volgende:
[..]
Deze film was inderdaad niet geweldig, maar....
De film heeft wel een van de leukste openingsscenes die ik ooit heb gezien.
Daarna zakte het geheel in
Ik ga deel 1 van zijn verzamelboxen aanschaffen, bij het begin verder gaan zeg maar.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 23:08 schreef Hare het volgende:
[..]
wat is de volgende Kurosawa die je nu wilt gaan bekijken?
Ik denk niet dat dat z'n beste zijn, misschien wel z'n bekendste.quote:Op woensdag 15 juni 2005 09:54 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Ik ga deel 1 van zijn verzamelboxen aanschaffen, bij het begin verder gaan zeg maar.
Hierin zit; Ikuru, Seven Samurai, Yojimbo en Sanjurno.
Als ik IMDB en andere critici mag geloven zijn dit meteen zo'n beetje zijn besten.
Al is Rashomon beter dan Sanjurno imho.quote:Op woensdag 15 juni 2005 09:54 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Ik ga deel 1 van zijn verzamelboxen aanschaffen, bij het begin verder gaan zeg maar.
Hierin zit; Ikuru, Seven Samurai, Yojimbo en Sanjurno.
Als ik IMDB en andere critici mag geloven zijn dit meteen zo'n beetje zijn besten.
In de sneakquote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:30 schreef Gorro het volgende:
Gong fu (Kung Fu Hustle) (Stephen Chow, 2004)
Geinige martial arts pulp van de makers van Shaolin Soccer. De visual effects zijn er flink op vooruit gegaan sinds die film en dat komt vooral de gevechten ten goede. Weergeloos bij tijden en erg grappig, maar vooral over the top. Veel shots zien er ook erg verzorgd uit. ***½
imhooquote:Op woensdag 15 juni 2005 10:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Al is Rashomon beter dan Sanjurno imho.
Rashomon zit bij de tweede verzamelbox.quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Al is Rashomon beter dan Sanjurno imho.
Wat komt die achterlijk laat uit hierquote:Op woensdag 15 juni 2005 11:11 schreef Gorro het volgende:
En vandaag:
[..]
In de sneak
Waarom veranderen ze de releasedatum dan ook opeens van 9 juni naar 14 juli zonder dat aan mij te melden
Van de week ook gekeken.quote:Op donderdag 16 juni 2005 09:21 schreef dolle_hond het volgende:
off screen
reconstructie van de beweegredenen van de man die in de rembrandttoren een gijzeling uitvoerde uit protest tegen de breedbeeldtelevisie.
jan decleir speelt john voerman en is weer eens heel sterk.
jeroen krabbe speelt wesselink, topman van philips en is weer jeroen krabbe.
astrid joosten speelt zichzelf en kan dat al niet eens.
kortom: eigenlijk alleen vanwege jan decleir de moeite waard.
opzet is best aardig.
idd heel ergquote:Op donderdag 16 juni 2005 15:08 schreef victorinox het volgende:
[..]
Van de week ook gekeken.
Aangezien ik amper Nederlande films kijk, vind ik dit wel één van de beste van de afgelopen jaren.![]()
Het ergste vond ik nog het achterlijke accent van die Amerikaanse vrouw in de bus, dat was echt niet om aan te horen.
psst... kun jij weer even stemmen in mijn tournament?quote:Op woensdag 15 juni 2005 21:24 schreef kinky_queen het volgende:
Heb net na ongeveer 20 minuten DAEMONENBRUT afgezet, mijn god wat een vreselijk stuk celluloid is dit zeg, maar tis nog niet de slechtste film die ik ooit heb gezien, da's nog altijd 976 PINOCCHIO maar ik denk dat als ik m ooit nog eens helemaal afkijk dat ik dan waarschijnlijk wel bijdraai...
Dit is zo verschrikkelijk klote dat er nog een woord voor moet worden uitgevonden
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 01:59 schreef kinky_queen het volgende:
SIN CITY
Geweldige film noir moet ik zeggen en ook heerlijk die reacties van dat commerciele hersendode bioscoopvolk: "nah... voag..." en "wat is dit nou weer... zwart/wit!!!"
Je kan ook naar voorstellingen gaan waar weinig volk isquote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:31 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ik kan dus echt niet tegen dat soort reacties. Daarom kijk ik films tegenwoordig liever thuis dan in de bioscoop. Ik word veel te snel afgeleid door reacties van mensen om me heen.
Nu wel, ja.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vol?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |