abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2005 @ 12:24:17 #101
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_27640619
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:19 schreef Morrigun99 het volgende:
Dit weekend op herhaling geweest:

Gisteravond Léon weer eens gekeken. Blijft een superfilm. Reno's beste imo. Maar het enige nadeel vind ik dat ie voor m'n gevoel vrij kort is. Hij had van mij nog best een half uur oid langer mogen duren.
En het duurt al dik 2 uur
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 5 juni 2005 @ 12:25:58 #102
52357 Lambiekje
pi_27640691
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:57 schreef Gorro het volgende:

[..]

Omdat ik alle films met meer dan 10.000 votes op IMDb gezien wil hebben, wat er op dit moment nog maar 8 zijn die ik niet gezien heb.
Net iets minder dan 1 % dus nog :0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 5 juni 2005 @ 12:33:03 #103
13148 Shogo
Psycho...
pi_27640975
From Russia With Love
Wat zijn die oude Bondfilms toch heerlijk. Ik ga hier geen uitgebreide review van maken, het verhaal is wel bekend en de rest denk ik ook wel, gewoon een geweldige film.
  zondag 5 juni 2005 @ 13:50:27 #104
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_27643342
Ff krt.

Gosford Park (Robert Altman, 2001): leuke dialogen, vaardige regie, maar het script kan niet kiezen tussen satire, parodie en Agatha Christie. 7+.
Francesco, giullare di Dio (Roberto Rosselini, 1950): af en toe komt het wat te dicht in de buurt van farce, maar Rosselini's keuze om al het bovennatuurlijke te schrappen en te focussen op de dagelijkse menselijke kant van deze heilige verdient respect. 8+.
Shanghai Noon (Tom Dey, 2000): alle western-cliché's komen voorbij (stoomtrein, indianen, barfight, etcetera) en dat is best leuk, maar de film weet geen nieuwe twist aan het genre te geven en vervalt in gewoon buddy-cop gedoe. 6-.
Mr. Smith Goes To Washington (Frank Capra, 1939): slijmerige Capra-sentimentaliteit, toffe Stewart, interessant hoe de film zowel democratie als hoogste goed ziet en toch probeert te zeggen dat alles zwaar corrupt is. 7,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 5 juni 2005 @ 13:57:19 #105
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27643510
Gekeken Bonnie en Clyde onwijs wrede gangster film
  zondag 5 juni 2005 @ 15:52:08 #106
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_27646877
The stalking of Laurie Show
Info: http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=fotvDetails&movieID=15546
Goed geacteerd, maar vond het verhaal verder niet erg bijzonder.

Othello

Info: http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=fotvDetails&movieID=15553
Moderne verfilming van het gelijknamige toneelstuk van Shakespeare.
want de klop doet het niet.
  zondag 5 juni 2005 @ 16:25:40 #107
13148 Shogo
Psycho...
pi_27647830
Full Metal Jacket
Paar jaar terug gezien en het blijft ook nu geweldig. Een prachtige film met comedy, actie, oorlog in één jasje. Ietjes anders dan de andere oorlogsfilms in het genre maar is zeker een kijkbeurt waard.
  zondag 5 juni 2005 @ 17:22:05 #108
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_27649383
The Elephant Man

Hij stond al een tijdje op mijn lijstje en het werd zo langzamerhand wel eens tijd. De film spreekt me erg aan. Het onderwerp is interessant en wordt echt heel mooi door Lynch behandeld. Hopkins en Hurt doen het erg goed. Hele mooie shots en het zwart/witte voegt echt veel toe aan de film. Het geeft het een sinister en vooral dramatisch tintje, iets wat de film mooi kan gebruiken . Ook erg bijpassende muziek. Alleen miste ik nog wat verhaal. Ik weet niet precies wat het levensverhaal is van de 'echte Elephant Man', maar ik vond het nu wat magertjes. Het is gewoon een vrij cliché 'vreemd personage wordt langzamerhand geaccepteerd door maatschappij'-verhaal en dat had beter uitgewerkt kunnen worden. Wel zeker nog actueel en een aanrader .

Cijfer: 8+.

zondag 5 juni 2005 @ 19:23:14 #109
82423 Drakul
Crawling in the dark
pi_27652548
The Grudge (amerikaanse versie)

Wat een gigantische boutfilm!
The night hides a world, but unveils a universe
  zondag 5 juni 2005 @ 19:58:36 #110
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27653575
Dellamorte Dellamore

Tamelijk ingenieuze horrorfilm met de nodige humor. Het verhaal speelt zich af op een kerkhof waar de doden telkens binnen 7 dagen tot leven komen. De plaatselijke kerkhofopzichter (Francesco Dellamorte) zorgt er samen met zijn hulpje voor dat ze weer netjes terug in hun kistjes gaan. Op een dag komt er een vrouw en Francesco ziet hier de liefde van zijn leven in. Vanaf dat moment verandert het verhaal en komt er zelfs een zeker psychologisch aspect in, omdat je je gezien de mentale toestand van de hoofdpersoon je je kunt afvragen wat nou werkelijk gebeurt.
Hoe dan ook, gewoon een erg fijne zombie flick. Een van de betere!
De hoofdpersoon deed me overigens soms wat aan Ash uit de Evil Dead serie denken. vraag me af of ie ook op die looks gecast is.

7

xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_27653907
Girl with a Pearl Earring

Erg mooie film, hele film leek wel op een schilderij, mooie kleuren, prachtige locaties muziek etc.
Mooi om de spanning tussen griet en vermeer te zien, maakt de film allemaal erg mooi ondanks dat de inhoud niet bijzonder is. En het is natuurlijk genieten van Scarlett Johansson
  zondag 5 juni 2005 @ 21:07:23 #112
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_27655649
On The Waterfront

Dit was in het kader van gemiste klassiekers eindelijk bekijken. Mooie film van Brando. Lekker onderhoudend verhaaltje, goede invulling van Brando, Malden en Marie Saint, mooie beelden. Ook was alles gewoon aardig vlot en, zoals ik al zei, onderhoudend. Daar hou ik wel van bij de ietwat oudere films. Ik heb me geen minuut verveeld. Natuurlijk is alles vrij cliché maar dat zal voor die tijd heel anders geweest zijn. Eindelijk eens een film van Brando gezien toen 'ie nog enigszins aan te zien was . Maar ja. Lekkere film.

Cijfer: 8.

zondag 5 juni 2005 @ 21:13:41 #113
4180 Hare
Come fly with me!
pi_27655871
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:07 schreef BlaatschaaP het volgende:
On The Waterfront
Na gister dat wereldbekende stukje gezien te hebben moest je hem gewoon zien?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:20:04 #114
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_27656120
Onder andere daarom ja.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:27:27 #115
52357 Lambiekje
pi_27656415
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:57 schreef Gorro het volgende:

[..]

Omdat ik alle films met meer dan 10.000 votes op IMDb gezien wil hebben, wat er op dit moment nog maar 8 zijn die ik niet gezien heb.
mmm ik heb is even gezocht met IMDB .. en gekeken wat ik nog moet zien .. ik moet nog 120 van de 874. 14% vind ik wel netjes
  zondag 5 juni 2005 @ 21:35:36 #116
40664 Durbin
Who knows..
pi_27656740
The Dead Next Door

Een dokter heeft een virus ontwikkeld dat doden weer als zombies tot leven wekt. De Zombie Squad is een team samengesteld om de toenemende zombieplaag te bestrijden en een oplossing voor de epidemie te vinden. In die zoektocht stuiten ze op een religieuze sekte welke van plan is de wereld over te nemen met een leger van zombies. Een redelijke zombiefilm met een hoog Evil Dead 2-gehalte. Sam Raimi was één van de producers, Bruce Campbell zorgt o.a. voor dubbing van twee acteurs, Scott Spiegel speelt een rolletje en karakternamen als Raimi en Salvini komen voorbij. De film zelf haalt nergens een dergelijk niveau, maar is toch best vermakelijk en gory.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:37:52 #117
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_27659118
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:35 schreef Durbin het volgende:
The Dead Next Door

[afbeelding]
de horrorversie van The Girl Next Door??

Gisteren deel 1 en vandaag t 2e en laatste deel gezien van:
La Meglio Gioventu
Over een periode van zo`n dikke 36 jaar wordt t verhaal verteld van de gebroeders Nicola (Luigi Lo Cascio) en Matteo (Alessio Boni), hun familie en de gebeurtenissen in hun levens.
Nog nooit zijn 6uur film kijken zo snel voorbij gegaan als tijdens t kijken van La Meglio Gioventu. Hier zijn geen woorden voor. Of ja, toch wel een paar: briljant, fantastisch, geweldig, super, geniaal!! . Ongeveer alles klopt aan dit epos: er wordt fantastisch geacteerd, het is geweldig mooi gefilmd, de karakters zijn mooi en goed uitgewerkt. Er wordt, zoals je al aan de speelduur van 360 minuten kunt zien , heel goed de tijd genomen voor alle personages en hun ontwikkelingen. En dat is goed te merken, want met alles wat ze mee maken leef je oprecht met ze mee. Tegen t einde (en een paar keer tussendoor) is er ook plaats voor tranen in de ogen .
De muziek is fantastisch. In t begin laat de film wel een paar (hele) kleine steekjes vallen, maar daar ga je eigenlijk pas achteraf over nadenken en ze vallen dus bijna niet op.
Dit behoort zeer zeker tot t beste dat ik ooit heb gezien en is werkelijk van harte aan te bevelen aan iedereen, filmliefhebber of niet!

IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 9,5/10

The Day After Tomorrow
De hele wereld wordt aangevallen door mega sneeuw- en regenstormen. Klimatoloog Dennis Quaid had t zien aankomen, maar niemand van de regering die hem geloofden totdat t te laat was, zoals altijd....
Het kon zo een Jerry Bruckheimer film zijn: de tot op t bot verrotte cliches, de actie, en de special effects. Maar toch is t zeker geen slechte film, hij is juist vermakelijk. Het ziet er allemaal prachtig uit (zeker met de beeldkwaliteit van de R2JP UE dvd) en het is gewoon super vermakelijk.
En daarmee is wel ongeveer alles over deze film gezegd. Niet slecht, maar gewoon een lekker tussendoortje

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 6,8/10
pi_27661504
A Clockwork Orange

Wat een film zeg

De film blijft boeien tot het einde, de muziek is geweldig, plus een briljant plot en erg goede regie.
topper van Kubrick
  maandag 6 juni 2005 @ 00:26:16 #119
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27662608
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:27 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

mmm ik heb is even gezocht met IMDB .. en gekeken wat ik nog moet zien .. ik moet nog 120 van de 874. 14% vind ik wel netjes
Ik kan er weer een wegstrepen (Kingdom of Heaven), maar nu is weer Rocky III erbij gekomen . En dan moet ik dus eerst Rocky II kijken, want anders kom ik spoilers daarover te weten voordat ik hem gezien heb en dat kan natuurlijk niet . Ach het houdt je bezig
  maandag 6 juni 2005 @ 01:26:06 #120
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27663766
Constantine

Aardige film met Keanu Reeves die moet voorkomen dat de zoon van Satan blah blah.
Alles aan deze film was wel ok, maar helaas nergens opzienbarend. Toch genoeg leuke karakters om het een goede popcornflick te maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6,5
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 6 juni 2005 @ 07:03:49 #121
46960 StefanP
polemicist
pi_27664803
Net the Emerald Forest gekeken. Het was alweer 10+ jaar geleden. Goeie film
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 6 juni 2005 @ 09:46:46 #122
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27666535
The Dish (Rob Sitch, 2000)
Verfrissende manier om een waargebeurd verhaal na te vertellen. Met een flinke dosis humor wordt op leuke wijze de rol van een Australische satelliet tijdens de maanlanding in 1969 belicht. Dankzij de goede performances van de cast is de humor een welkome vervanging van de sentimentele muziek die in soortgelijke Amerikaanse producties vaak de boventoon voeren. ***½

Kingdom of Heaven (Ridley Scott, 2005)
Orlando Bloom is acceptabel in z'n rol als koene ridder. Hij kan niet de film dragen zoals Russell Crowe Gladiator droeg, maar z'n performance schaadt de film ook niet over het algemeen. Met z'n 145 minuten is de film niet kort te noemen, maar toch had ik nergens het idee dat de film z'n tijd verdeed; sterker nog, soms vond ik het zelfs te snel gaan. Bijvoorbeeld wanneer hij binnen één minuut van Italië in de woestijn belandt via een merkwaardig gemonteerde sequentie. Zo zaten er nog wat goed bedoelde maar minder geslaagde scenes in. De actiescenes zijn spectaculair en het verhaal heel onderhoudend, waardoor de tijd voorbij vliegt en de film een belonende is. ***½
  maandag 6 juni 2005 @ 10:09:36 #123
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_27667158
Moonwalker
Vroeger was ik echt een enorme Michael Jackson film en toen Moonwalker eens op tv kwam had ik hem opgenomen en uiteindelijk echt talloze keren gekeken. Ik kon die film echt dromen. In de afgelopen jaren van verzamelen van alle jeugdsentiment was Moonwalker nog niet te krijgen in goede kwaliteit omdat ie simpelweg nog niet op dvd was verschenen. Begin dit jaar wel dus ik kon mijn plezier niet op.
Qua film is het natuurlijk helemaal niets. Het begint met ruim een half uur aan clips en stukken van Michael Jackson zijn carriere. Hierna een loos verhaaltje met Joe Pesci als bad-guy. Voornamelijk de clip van Smooth Criminal die hierin verweven zit is erg fijn om te zien. Voor de rest is het gewoon een mislukte manier om flink wat actie en special effects te laten zien. Ik kon iig nog steeds alles dromen en de meeste muziek van hem blijft gewoon gaaf. Net zoals de meeste clips die erbij horen. Topvermaak is dat. Ik geef de film een 6 doordat het gewoon goed vermaakt. Als film is het trouwens natuurlijk niets.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 6 juni 2005 @ 10:34:57 #124
19902 Hymn
CG Artist
pi_27667957
Madagascar
!
Mooie film, prachtige animaties, geniale grappen en nog genialere karakters.
De pinguins spannen de kroon

De eenkhoorns op de 2e plek, i like to move it move it , time to do the robot

Prachtige film
  maandag 6 juni 2005 @ 12:13:06 #125
67663 fractalis
we (all) search
pi_27671205
quote:
Op maandag 6 juni 2005 00:26 schreef Gorro het volgende:

[..]

Ik kan er weer een wegstrepen (Kingdom of Heaven), maar nu is weer Rocky III erbij gekomen . En dan moet ik dus eerst Rocky II kijken, want anders kom ik spoilers daarover te weten voordat ik hem gezien heb en dat kan natuurlijk niet . Ach het houdt je bezig
Waar vind ik die lijst eigenlijk precies?
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
  maandag 6 juni 2005 @ 12:36:17 #126
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27671731
quote:
Op maandag 6 juni 2005 12:13 schreef fractalis het volgende:

[..]

Waar vind ik die lijst eigenlijk precies?
Via de IMDb Powersearch

"Minimum number of voters" 10.000 opgeven et voila. Als je een vote history hebt, kun je ook nog die films eruit filteren, zodat je alleen de films krijgt die je nog niet gezien hebt.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:29:54 #127
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27675270
Before Sunrise (1995)
Anderhalf uur twee mensen die niks anders doen dan rondlopen en praten. Veel mensen zullen bij zo'n plot denken . Maar mij boeit die zelfs de 3x dat ik hem zie. Het blijft gewoon een film. De dialogen lopen ontzettend natuurlijk, Hawke en Delpy zijn beide en de uur en driekwartier zijn voorbij voordat je het weet.
cijfer: 10

A Lot Like Love (2005)
Amanda Peet is het enige pluspunt in dit totale wangedrocht. De film begon op zich wel aardig en het eerste half uur had ik nog het idee dat het iets kon worden. Kutcher was wel slecht, maar zat nog steeds onder mijn irritatie grens. Er was een redelijke chemistry tussen de hoofdrolspelers. En het verhaal leek zich redelijk orgineel en goed te ontwikkelen. Maar na een uur was dat helemaal veranderd. Aston was inmiddels al ver boven mijn irritatie grens beland. Het aantal keren dat ik heb moeten lachen zou ik niet kunnen tellen. Omdat ik niet heb moeten lachen. En het allerergste de film leek maar niet van de grond te willen komen, doordat er steeds een sprong van een aantal maanden/jaar gemaakt wordt en de hoofdrolspelers elkaar dan steeds weer opnieuw ontmoeten. Dit komt de chemistry van het stel ook niet tegen goeden, omdat die steeds opnieuw hervonden moest worden. En tegen het eind kon het me allemaal geen reet meer schelen. Het enige dat ik wensde was dat de film eindelijk afgelopen was, zodat ik weer iets nuttigs of leuks kon gaan doen. (Ja, ik had hem ook kunnen uitzetten, maar als ik hem al anderhalf uur heb gezien. Dan wil ik dat laatste kwartier ook zien)
Amanda Peet: 8.5
Aston Kutcher: 2
Hele film: 4

O'ja heb vrijdag ook het eerste deel van La Meglio gioventù gezien. Tot nu toe waren er heel veel dingen die mij zeer bevielen. En enkele die me iets minder bevielen. Maar een eind oordeel zal ik pas vellen als ik de hele film heb gezien.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lonewolf2003 op 06-06-2005 14:35:11 ]
pi_27677366
Dead Birds
Goede thriller/horror film die best een leuke twist aan het einde van de film had.
Een groep soldaten uit de amerikaanse burgeroorlog steelt een zak met goud en zij gaan naar een huis die via via was geadviseerd. Daar gebeuren vreemde dingen en zijn er vreemde wezens. Er wordt niet veel uitgelegd over het waarom, maar dat maakte het voor mij wel beter. Wel speelt de film zich grotendeels af in het donker wat ikzelf niet zo prettig vind.
7.2

Ocean's Twelve
Niet zo slecht als ik had verwacht, mooie commercial voor Amsterdam. Film heeft wel een leuke maar verwachte twist. Veel bekende acteurs samen maar het plezier dat O11 zo leuk maakte, mis ik toch een beetje aan deze film. Wel één heel groot pluspunt: Catherina zeta jones
6,4

Miss Congeniality 2: Armed and Fabulous
Nog een vervolg, ook bij deze het bekende "hij haalt het niet bij de eerste". Het thema "buddy tegen wil en dank" tussen Sandra Bulloack en Regina King was wel leuk uitgewerkt. Beide hebben er plezier in, en de film wordt nog enigzins gered door de interactie tussen die twee. Het kidnap verhaal is erg magertjes en zeeeer voospelbaar. Niet slecht voor een keer kijken, maar zeker geen goede film.
6,0
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_27677707
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Before Sunrise (1995)
Anderhalf uur twee mensen die niks anders doen dan rondlopen en praten. Veel mensen zullen bij zo'n plot denken . Maar mij boeit die zelfs de 3x dat ik hem zie. Het blijft gewoon een film. De dialogen lopen ontzettend natuurlijk, Hawke en Delpy zijn beide en de uur en driekwartier zijn voorbij voordat je het weet.
Ik heb hem onlangs op DVD gekocht (Nederlandse release). Geweldige film inderdaad. Maar zoals ik al eerder in dit topic aanhaalde, ben je nu wel min of meer verplicht om Before Sunset te gaan kijken. Dat is het vervolg en nét zo mooi (al dan niet mooier).

maandag 6 juni 2005 @ 15:38:02 #130
46794 Berkery
Fat bastard
pi_27677847
Domestic Disturbance

Dertien-in-een-dozijn-meteen-de-videotheek-in thriller met John Travolta en een kleine rol voor Steve Buscemi. Travolta is een brave hardwerkende gescheiden vader die erachter komt dat de nieuwe vent van z'n ex niet zo'n brave Hendrik is, enzo. Gelukkig duurde de film niet te lang. Daarom een zesje.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  maandag 6 juni 2005 @ 16:15:07 #131
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_27679253
Journey Into Fear (Norman Foster, 1943): een beetje een mix van Welles met Hitchcock. Dat zorgt natuurlijk voor een hoge lat, en helaas springt de film daar frontaal tegenaan. Foster heeft niet het overzicht van Welles (die wel een paar losse scènes regisseerde), en hoofdrolspeler Cotton heeft niet het charisma van Grant/Stewart. Toch is het best een leuk jaren '40 thrillertje, met wat memorabele scènes. Ook leuk. 7.
Sin City (Robert Rodriguez, 2005): er is natuurlijk al veel over geschreven, en als je al die recensies een beetje door elkaar husselt krijg je wel zo ongeveer mijn mening. Dus. 9-.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  maandag 6 juni 2005 @ 19:43:28 #132
52357 Lambiekje
pi_27685891
quote:
Op maandag 6 juni 2005 00:26 schreef Gorro het volgende:

[..]

heb je R2 / R3 dan nooit gezien .. ik weet ook allemaal niet precies meer .. maar met feestjes vroeger werd dat toch wel vaak gehuurd enzo.

Wordt dan voor je niet is tijd om de target op 9.000 te zetten .. heb je er weer z'n 100 voor de boeg.
of 8000 dan heb je er weer 256 voor de boeg.

Ik heb net gekeken maar deze moet je dan ook nog (maar die zal je vast al wel gezien hebben): Duck Soup (1933) 8.3/10 (10002 votes)

Zelf heb ik Bridget Jones - Edge of Reason bekeken .. beetje jammerlijke film.
Bridget is een verschrikkelijk doos zeg, wat zou ik me opgelaten voelen als ik die Mark Darcy was. En ohoh wat funny om weer de gebreidde trui grap.
Het heen-en-weer spoelen van Bridget's ass ook weer aanwezig.

Ik weet het niet maar de vlam tussen die twee is gewoon niet aanwezig.

5.5 / imdb 5.7

[ Bericht 15% gewijzigd door Lambiekje op 06-06-2005 19:49:00 ]
  maandag 6 juni 2005 @ 19:50:40 #133
52357 Lambiekje
pi_27686159
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:46 schreef Gorro het volgende:

Kingdom of Heaven (Ridley Scott, 2005)
Orlando Bloom is acceptabel in z'n rol als koene ridder. Hij kan niet de film dragen zoals Russell Crowe Gladiator droeg, maar z'n performance schaadt de film ook niet over het algemeen. Met z'n 145 minuten is de film niet kort te noemen, maar toch had ik nergens het idee dat de film z'n tijd verdeed; sterker nog, soms vond ik het zelfs te snel gaan. Bijvoorbeeld wanneer hij binnen één minuut van Italië in de woestijn belandt via een merkwaardig gemonteerde sequentie. Zo zaten er nog wat goed bedoelde maar minder geslaagde scenes in. De actiescenes zijn spectaculair en het verhaal heel onderhoudend, waardoor de tijd voorbij vliegt en de film een belonende is. ***½
Zo vond ik Orlando wel Troy schaden . in deze was hij best acceptabel.
pi_27687691
De film Cursed gezien van Wes Craven.

Een matige weerwolf film , met de nodige CGI erin verwerkt en dat deed film niet ten goede, zeker de weerwolftransformatie was daardoor

Ik geef de film een 6

http://www.imdb.com/title/tt0257516/
  Moderator maandag 6 juni 2005 @ 21:48:45 #135
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_27690595
Madagascar
De trailer was in dit geval weer eens leuker dan de uiteindelijke film. Hij is best onderhoudend en er zitten leuke persiflages in op bekende films, maar echt boeien doet het nooit. Het leukste van de film zijn de pinguins, maar die zitten er helaas veel te weinig in.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 6 juni 2005 @ 22:05:47 #136
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_27691181
De laatste dagen oa.:

Evil Ed
Gore-komedie over een filmeditor die een horrorfilm moet editten en zelf ook begint te flippen. Enkele leuke oneliners en soms een beetje grappig, maar soms ook gewoon erg saai en nietszeggend. Voor de fans van dingen als Braindead (al haalt deze film in de verste verte niet het niveau van die film).

Orphans
Nogal cynisch komisch drama van Peter Mullan. 3 broers en 1 zus komen samen voor de begrafenis van hun moeder. We volgen de 4 gedurende de nacht voor de eredienst. Het ene verhaal is beter dan het andere, maar het blijft wel interessant om volgen met een paar grappige scenes. The Magdalene Sisters van die zelfde Mullan is beter, maar deze is ook zeker de moeite waard.

Abril Despedaçado
Erg fijne film van Salles over familievetes in 't begin van de 20ste eeuw. Mooi, dramatisch verhaal, goed acteerwerk en enkele erg mooie scenes, voor de "circus"-scenes waren gewoon af. Sympathiek, soms dromerig filmpje.

Ik ook van jou
Matig prul. Matig geacteerd. 13 in een dozijn verhaal. En uiteraard weer een overkill aan naakt. .

Hostage
Nogal standaard actiefilm met een nogal standaard Bruce Willis. Niet slecht, ook niet opmerkelijk goed. Er zaten naar mijn mening ook te veel kleine subplotjes in. Het begon nog wel goed, maar het bleef niet lang genoeg duren. Voor mij vergelijkbaar met The Negotiatior, die ik ook niet erg bijzonder vond.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_27692500
Sin City
Vanavond gezien, meesterlijke film
pi_27692784
Glengarry Glen Ross

Goede film met een uitmuntende sterrencast! Helaas wel iets aan de korte kant. Al Pacino steelt de show als Ricky Roma!.
pi_27692857
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:52 schreef fratsman het volgende:
Glengarry Glen Ross

Goede film met een uitmuntende sterrencast! Helaas wel iets aan de korte kant. Al Pacino steelt de show als Ricky Roma!.
Één van m'n favoriete films met de briljante scheldkanonnade van Alec Baldwin.
  maandag 6 juni 2005 @ 23:32:13 #140
40664 Durbin
Who knows..
pi_27694385
Clive Barker's Candyman
Twee studentes doen onderzoek naar urban legends. Eén daarvan zou zijn het plots verschijnen van een brute moordenaar wanneer men vijf maal Candyman in de spiegel zegt. Als gevolg van het onderzoek vinden er sinds een lange tijd weer moorden plaats, waar één van de beide studentes verantwoordelijk voor wordt gehouden. De film komt een beetje traag op gang, maar weet steeds een beetje meer spanning op te bouwen. Een redelijke goede horror, maar zeker niet de topper die ik had verwacht en van velen had gehoord dat het moest zijn.

The Beyond

In 1927 wordt in een hotel een jonge schilder gemarteld en vermoord wegens vermeende duivelse praktijken. In 1981 erft een jonge vrouw het vervallen hotel, maar tijdens het opknappen gebeuren er vreemde dingen. Een schilder valt van een stellage, een loodgieter komt om in de overstroomde kelder en een vreemd blind meisje meldt zich. Na House of Clocks pas de tweede Fulci die ik heb gezien, maar dit smaakt nog steeds naar meer. Een flink aantal scenes met een hoog gore-gehalte, waarvan sommige erg goed (de kruisiging- en spijkerscene) en sommige vrij nep (spinnenscene). Vooral op het einde komt de film (ook qua sfeer) goed op dreef. Een nieuwe entry voor de horror-top-5.

Vet Hard!
Bennie (Jack Wouterse) heeft vijf jaar gezeten voor een mislukte bankoverval. Wanneer hij vrij komt, ontdekt hij dat zijn vader op sterven ligt wegens een defect lever. Zijn vader bekent dat Bennie nog een broer heeft die vastzit in een Belgische gevangenis en nadat ze deze vrij hebben gebroken, proberen ze geld te verzamelen voor een illegale donortransplantatie. Uitstekende film van Nederlandse bodem. Veel actie, veel humor en een vleugje drama. Een leuk aantal cameo's (Chazia Mourali ) en een Wouterse die goed op dreef is als onbeholpen goedzak. Een erg mooi debuut voor Tim Oliehoek.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  maandag 6 juni 2005 @ 23:34:12 #141
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_27694439
Trois Couleurs: Bleu
Het verhaal is opzich wel mooi, maar niet echt goed uitgewerkt IMHO. Het rommelt nogal en er zitten een aantal (grote) onwaarschijnlijkheden in. Maar wellicht heb ik gewoon wat gemist omdat ik nogal moe was toen ik m keek . Julliette Binoche is (zoals bijna altijd) subliem en speelt 1 van haar beste rollen. Het is prachtig gefilmd, sterk gemonteerd en de film is voorzien van een mooie soundtrack. Maar dat is wel logisch, de film draait immers om muziek.
Wellicht binnenkort nog een kans geven als ik wat wakkerder ben

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

Lethal Weapon 2
Gibson en Glover zijn terug in dit tweede deel van 1 van de leukste film reeksen die er IMO zijn. Ook dit keer vormen ze weer een tof duo met een goede chemistry dat wordt bijgestaan door een hyperactieve Joe Pesci, die een welkome toevoeging tot de cast is. Het verhaaltje is wel voorspelbaar maar wel erg grappig.
Gewoon 4 erg leuke films waarvan dit toch wel ongeveer de leukste is

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
pi_27694501
Sin City
pi_27695509
Miss Congeniality 2 & Seed Of Chucky
Volgens mij is het de bedoeling dat MC2 een comedy is en SOC horror
voor mij was het net andersom
  dinsdag 7 juni 2005 @ 08:26:16 #144
67640 SaintOfKillers
pi_27698657
Tora no o wo fumu otokotachi
Een oudere Kurosawafilm over een of andere belangrijke lord die wordt opgejaagd door z'n broer. Hij en z'n lijfwachten verkleden zich als monniken en proberen zo langs enkele grenswachten in een bos te geraken. Verder gebeurt er niet veel, de film duurt dan ook maar een uur, maar het is blijkbaar een bekende Japanse legende en de dramatische twist is wel interessant. Er loopt ook nog een drager rond die voor de komische noot moet zorgen en die zit soms tegen de grens van het irritante aan, maar het ging nog net. Gewoon een erg okaye film.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_27699503
Amelie

Oops, ik had 'em nog nooit helemaal gezien.
Nou, bij deze dan.

Ik vond ervan wat iedereen er volgens mij van vond; schitterend gefilmd, grappige scenes en een mooi feelgood-verhaal.

Heerlijke film.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 09:42:48 #146
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27700000
MANIACS REVOLT

Een Nederlandse underground splattermovie over een ontsnapte serialkiller die zijn ziel stopt in een wandelaar en samen met zijn broer, een clown met érg radicale politieke ideeen heel Nederland wil uitmoorden omdat clowns gediscrimineerd worden...

Geinig spul
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:30:02 #147
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_27704773
Elektra
In de reeks stripverfilmingen deze spin-off van Daredevil waarin Elektra doodgaat maar waar toch op vage manier een spin-off van wordt gemaakt.
Voor zover ik weet is het geen prequel maar wel een sequel. Dit werd me niet geheel duidelijk. Voor de rest weinig verwacht van deze film. Ik dacht dat er voornamelijk mooie gevechten zouden komen maar het werd iets heel anders. De film is eigenlijk heel rustig. Qua sfeer deed het me meer denken aan The Punisher die ik eigenlijk wel leuk vond. Deze film kon me eigenlijk ook wel bekoren. Niet veel speciaals maar gewoon uitgewerkt en er zit verhaal in. Jennifer Garner is uiteraard geil, zeker als ze haar rode pakje aanheeft. De bad guys waren ook leuk om te zien. Vooral een vent die onder de tattoo's zit waar allemaal beesten uit kunnen kruipen. Ziet er goed uit en zorgt voor goede caroonsfeer. Uiteindelijk dus weinig nieuws of verrassends maar gewoon onderhoudend. Een 6,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:25:59 #148
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27708490
Before Sunset (2004)
Anderhalf uur twee mensen die niks anders doen dan rondlopen en praten. Veel mensen zullen bij zo'n plot denken . Maar mij boeit die zelfs de 3x dat ik hem zie. Het blijft gewoon een film. De dialogen lopen ontzettend natuurlijk, Hawke en Delpy zijn beide en het anderhalf uurr zijn voorbij voordat je het weet.

Mar adentro (2004)
Erg mooie film over Ramón Sampedro (Javier Bardem) die vecht voor zijn recht om zijn eigen leven te beeindigen. De film moet het vooral hebben van het ongelovelijke sterke acteerwerk van Javier Bardem en de rest van de cast. En al raakt de film me zeker op een paar momenten. Toch vond ik dat het soms iets te veel een pro-euthanasie stuk was i.p.v. een film over iemand die euthanasie wil plegen. Als ik deze film dan ook vergelijk met de andere films over dit onderwerp die de afgelopen tijd zijn verschenen, (Million Dollar Baby en Simon) dan vind ik Mar adentro toch de minste.
cijfer: 8
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:55:59 #149
67640 SaintOfKillers
pi_27709455
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als ik deze film dan ook vergelijk met de andere films over dit onderwerp die de afgelopen tijd zijn verschenen, (Million Dollar Baby en Simon) dan vind ik Mar adentro toch de minste.
Oh. Ik vond het net duidelijk de beste. Voor Simon en Les Invasions Barbares (nog zo'n film). En dan Million Dollar Baby, die vond ik toch wel de minste.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:22:01 #150
21894 tHaBuZ
Forever Duin ( dune.de )
pi_27712503
Team America

Ik heb al heel wat films gezien maar dit is één van de weinige die ik na drie kwartier heb uitgezet
Film komt maar niet op gang, soms iets te banaal en teveel "South Park" sfeer.... Volgens mij moet je hier echt van houden wil je de film uit kunnen kijken....

Windtalkers

Cage is één van mijn favoriete acteurs. Toch vond ik hem absoluut niet passen in de rol van militair. Uiteindelijk is het meegevallen maar ik heb hem in betere films gezien. Ik denk dat ik de film nog een keer moet kijken voordat ik mijn mening echt kan geven. Ik vond het een matige film waarbij niet de sfeer werd gecreëerd die je bij een oorlogsfilm verwacht. Ook werd naar mijn mening de kern van het verhaal (die geheimtaal) maar heel beperkt uitgewerkt. Misschien ligt het aan mezelf (ik heb namelijk het gevoel dat ik wat dingen heb gemist) dus ik zal de film binnenkort nog maar eens gaan kijken.

[ Bericht 6% gewijzigd door tHaBuZ op 07-06-2005 16:38:51 ]
"Je leeft maar 1 keer.... daarom ben ik ook zo voorzichtig" | Nothing worth having comes easy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')