abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2005 @ 12:24:17 #101
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_27640619
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:19 schreef Morrigun99 het volgende:
Dit weekend op herhaling geweest:

Gisteravond Léon weer eens gekeken. Blijft een superfilm. Reno's beste imo. Maar het enige nadeel vind ik dat ie voor m'n gevoel vrij kort is. Hij had van mij nog best een half uur oid langer mogen duren.
En het duurt al dik 2 uur
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 5 juni 2005 @ 12:25:58 #102
52357 Lambiekje
pi_27640691
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:57 schreef Gorro het volgende:

[..]

Omdat ik alle films met meer dan 10.000 votes op IMDb gezien wil hebben, wat er op dit moment nog maar 8 zijn die ik niet gezien heb.
Net iets minder dan 1 % dus nog :0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 5 juni 2005 @ 12:33:03 #103
13148 Shogo
Psycho...
pi_27640975
From Russia With Love
Wat zijn die oude Bondfilms toch heerlijk. Ik ga hier geen uitgebreide review van maken, het verhaal is wel bekend en de rest denk ik ook wel, gewoon een geweldige film.
  zondag 5 juni 2005 @ 13:50:27 #104
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_27643342
Ff krt.

Gosford Park (Robert Altman, 2001): leuke dialogen, vaardige regie, maar het script kan niet kiezen tussen satire, parodie en Agatha Christie. 7+.
Francesco, giullare di Dio (Roberto Rosselini, 1950): af en toe komt het wat te dicht in de buurt van farce, maar Rosselini's keuze om al het bovennatuurlijke te schrappen en te focussen op de dagelijkse menselijke kant van deze heilige verdient respect. 8+.
Shanghai Noon (Tom Dey, 2000): alle western-cliché's komen voorbij (stoomtrein, indianen, barfight, etcetera) en dat is best leuk, maar de film weet geen nieuwe twist aan het genre te geven en vervalt in gewoon buddy-cop gedoe. 6-.
Mr. Smith Goes To Washington (Frank Capra, 1939): slijmerige Capra-sentimentaliteit, toffe Stewart, interessant hoe de film zowel democratie als hoogste goed ziet en toch probeert te zeggen dat alles zwaar corrupt is. 7,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 5 juni 2005 @ 13:57:19 #105
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27643510
Gekeken Bonnie en Clyde onwijs wrede gangster film
  zondag 5 juni 2005 @ 15:52:08 #106
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_27646877
The stalking of Laurie Show
Info: http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=fotvDetails&movieID=15546
Goed geacteerd, maar vond het verhaal verder niet erg bijzonder.

Othello

Info: http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=fotvDetails&movieID=15553
Moderne verfilming van het gelijknamige toneelstuk van Shakespeare.
want de klop doet het niet.
  zondag 5 juni 2005 @ 16:25:40 #107
13148 Shogo
Psycho...
pi_27647830
Full Metal Jacket
Paar jaar terug gezien en het blijft ook nu geweldig. Een prachtige film met comedy, actie, oorlog in één jasje. Ietjes anders dan de andere oorlogsfilms in het genre maar is zeker een kijkbeurt waard.
  zondag 5 juni 2005 @ 17:22:05 #108
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_27649383
The Elephant Man

Hij stond al een tijdje op mijn lijstje en het werd zo langzamerhand wel eens tijd. De film spreekt me erg aan. Het onderwerp is interessant en wordt echt heel mooi door Lynch behandeld. Hopkins en Hurt doen het erg goed. Hele mooie shots en het zwart/witte voegt echt veel toe aan de film. Het geeft het een sinister en vooral dramatisch tintje, iets wat de film mooi kan gebruiken . Ook erg bijpassende muziek. Alleen miste ik nog wat verhaal. Ik weet niet precies wat het levensverhaal is van de 'echte Elephant Man', maar ik vond het nu wat magertjes. Het is gewoon een vrij cliché 'vreemd personage wordt langzamerhand geaccepteerd door maatschappij'-verhaal en dat had beter uitgewerkt kunnen worden. Wel zeker nog actueel en een aanrader .

Cijfer: 8+.

zondag 5 juni 2005 @ 19:23:14 #109
82423 Drakul
Crawling in the dark
pi_27652548
The Grudge (amerikaanse versie)

Wat een gigantische boutfilm!
The night hides a world, but unveils a universe
  zondag 5 juni 2005 @ 19:58:36 #110
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27653575
Dellamorte Dellamore

Tamelijk ingenieuze horrorfilm met de nodige humor. Het verhaal speelt zich af op een kerkhof waar de doden telkens binnen 7 dagen tot leven komen. De plaatselijke kerkhofopzichter (Francesco Dellamorte) zorgt er samen met zijn hulpje voor dat ze weer netjes terug in hun kistjes gaan. Op een dag komt er een vrouw en Francesco ziet hier de liefde van zijn leven in. Vanaf dat moment verandert het verhaal en komt er zelfs een zeker psychologisch aspect in, omdat je je gezien de mentale toestand van de hoofdpersoon je je kunt afvragen wat nou werkelijk gebeurt.
Hoe dan ook, gewoon een erg fijne zombie flick. Een van de betere!
De hoofdpersoon deed me overigens soms wat aan Ash uit de Evil Dead serie denken. vraag me af of ie ook op die looks gecast is.

7

xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_27653907
Girl with a Pearl Earring

Erg mooie film, hele film leek wel op een schilderij, mooie kleuren, prachtige locaties muziek etc.
Mooi om de spanning tussen griet en vermeer te zien, maakt de film allemaal erg mooi ondanks dat de inhoud niet bijzonder is. En het is natuurlijk genieten van Scarlett Johansson
  zondag 5 juni 2005 @ 21:07:23 #112
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_27655649
On The Waterfront

Dit was in het kader van gemiste klassiekers eindelijk bekijken. Mooie film van Brando. Lekker onderhoudend verhaaltje, goede invulling van Brando, Malden en Marie Saint, mooie beelden. Ook was alles gewoon aardig vlot en, zoals ik al zei, onderhoudend. Daar hou ik wel van bij de ietwat oudere films. Ik heb me geen minuut verveeld. Natuurlijk is alles vrij cliché maar dat zal voor die tijd heel anders geweest zijn. Eindelijk eens een film van Brando gezien toen 'ie nog enigszins aan te zien was . Maar ja. Lekkere film.

Cijfer: 8.

zondag 5 juni 2005 @ 21:13:41 #113
4180 Hare
Come fly with me!
pi_27655871
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:07 schreef BlaatschaaP het volgende:
On The Waterfront
Na gister dat wereldbekende stukje gezien te hebben moest je hem gewoon zien?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:20:04 #114
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_27656120
Onder andere daarom ja.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:27:27 #115
52357 Lambiekje
pi_27656415
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:57 schreef Gorro het volgende:

[..]

Omdat ik alle films met meer dan 10.000 votes op IMDb gezien wil hebben, wat er op dit moment nog maar 8 zijn die ik niet gezien heb.
mmm ik heb is even gezocht met IMDB .. en gekeken wat ik nog moet zien .. ik moet nog 120 van de 874. 14% vind ik wel netjes
  zondag 5 juni 2005 @ 21:35:36 #116
40664 Durbin
Who knows..
pi_27656740
The Dead Next Door

Een dokter heeft een virus ontwikkeld dat doden weer als zombies tot leven wekt. De Zombie Squad is een team samengesteld om de toenemende zombieplaag te bestrijden en een oplossing voor de epidemie te vinden. In die zoektocht stuiten ze op een religieuze sekte welke van plan is de wereld over te nemen met een leger van zombies. Een redelijke zombiefilm met een hoog Evil Dead 2-gehalte. Sam Raimi was één van de producers, Bruce Campbell zorgt o.a. voor dubbing van twee acteurs, Scott Spiegel speelt een rolletje en karakternamen als Raimi en Salvini komen voorbij. De film zelf haalt nergens een dergelijk niveau, maar is toch best vermakelijk en gory.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:37:52 #117
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_27659118
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:35 schreef Durbin het volgende:
The Dead Next Door

[afbeelding]
de horrorversie van The Girl Next Door??

Gisteren deel 1 en vandaag t 2e en laatste deel gezien van:
La Meglio Gioventu
Over een periode van zo`n dikke 36 jaar wordt t verhaal verteld van de gebroeders Nicola (Luigi Lo Cascio) en Matteo (Alessio Boni), hun familie en de gebeurtenissen in hun levens.
Nog nooit zijn 6uur film kijken zo snel voorbij gegaan als tijdens t kijken van La Meglio Gioventu. Hier zijn geen woorden voor. Of ja, toch wel een paar: briljant, fantastisch, geweldig, super, geniaal!! . Ongeveer alles klopt aan dit epos: er wordt fantastisch geacteerd, het is geweldig mooi gefilmd, de karakters zijn mooi en goed uitgewerkt. Er wordt, zoals je al aan de speelduur van 360 minuten kunt zien , heel goed de tijd genomen voor alle personages en hun ontwikkelingen. En dat is goed te merken, want met alles wat ze mee maken leef je oprecht met ze mee. Tegen t einde (en een paar keer tussendoor) is er ook plaats voor tranen in de ogen .
De muziek is fantastisch. In t begin laat de film wel een paar (hele) kleine steekjes vallen, maar daar ga je eigenlijk pas achteraf over nadenken en ze vallen dus bijna niet op.
Dit behoort zeer zeker tot t beste dat ik ooit heb gezien en is werkelijk van harte aan te bevelen aan iedereen, filmliefhebber of niet!

IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 9,5/10

The Day After Tomorrow
De hele wereld wordt aangevallen door mega sneeuw- en regenstormen. Klimatoloog Dennis Quaid had t zien aankomen, maar niemand van de regering die hem geloofden totdat t te laat was, zoals altijd....
Het kon zo een Jerry Bruckheimer film zijn: de tot op t bot verrotte cliches, de actie, en de special effects. Maar toch is t zeker geen slechte film, hij is juist vermakelijk. Het ziet er allemaal prachtig uit (zeker met de beeldkwaliteit van de R2JP UE dvd) en het is gewoon super vermakelijk.
En daarmee is wel ongeveer alles over deze film gezegd. Niet slecht, maar gewoon een lekker tussendoortje

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 6,8/10
pi_27661504
A Clockwork Orange

Wat een film zeg

De film blijft boeien tot het einde, de muziek is geweldig, plus een briljant plot en erg goede regie.
topper van Kubrick
  maandag 6 juni 2005 @ 00:26:16 #119
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27662608
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:27 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

mmm ik heb is even gezocht met IMDB .. en gekeken wat ik nog moet zien .. ik moet nog 120 van de 874. 14% vind ik wel netjes
Ik kan er weer een wegstrepen (Kingdom of Heaven), maar nu is weer Rocky III erbij gekomen . En dan moet ik dus eerst Rocky II kijken, want anders kom ik spoilers daarover te weten voordat ik hem gezien heb en dat kan natuurlijk niet . Ach het houdt je bezig
  maandag 6 juni 2005 @ 01:26:06 #120
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27663766
Constantine

Aardige film met Keanu Reeves die moet voorkomen dat de zoon van Satan blah blah.
Alles aan deze film was wel ok, maar helaas nergens opzienbarend. Toch genoeg leuke karakters om het een goede popcornflick te maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6,5
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 6 juni 2005 @ 07:03:49 #121
46960 StefanP
polemicist
pi_27664803
Net the Emerald Forest gekeken. Het was alweer 10+ jaar geleden. Goeie film
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 6 juni 2005 @ 09:46:46 #122
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27666535
The Dish (Rob Sitch, 2000)
Verfrissende manier om een waargebeurd verhaal na te vertellen. Met een flinke dosis humor wordt op leuke wijze de rol van een Australische satelliet tijdens de maanlanding in 1969 belicht. Dankzij de goede performances van de cast is de humor een welkome vervanging van de sentimentele muziek die in soortgelijke Amerikaanse producties vaak de boventoon voeren. ***½

Kingdom of Heaven (Ridley Scott, 2005)
Orlando Bloom is acceptabel in z'n rol als koene ridder. Hij kan niet de film dragen zoals Russell Crowe Gladiator droeg, maar z'n performance schaadt de film ook niet over het algemeen. Met z'n 145 minuten is de film niet kort te noemen, maar toch had ik nergens het idee dat de film z'n tijd verdeed; sterker nog, soms vond ik het zelfs te snel gaan. Bijvoorbeeld wanneer hij binnen één minuut van Italië in de woestijn belandt via een merkwaardig gemonteerde sequentie. Zo zaten er nog wat goed bedoelde maar minder geslaagde scenes in. De actiescenes zijn spectaculair en het verhaal heel onderhoudend, waardoor de tijd voorbij vliegt en de film een belonende is. ***½
  maandag 6 juni 2005 @ 10:09:36 #123
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_27667158
Moonwalker
Vroeger was ik echt een enorme Michael Jackson film en toen Moonwalker eens op tv kwam had ik hem opgenomen en uiteindelijk echt talloze keren gekeken. Ik kon die film echt dromen. In de afgelopen jaren van verzamelen van alle jeugdsentiment was Moonwalker nog niet te krijgen in goede kwaliteit omdat ie simpelweg nog niet op dvd was verschenen. Begin dit jaar wel dus ik kon mijn plezier niet op.
Qua film is het natuurlijk helemaal niets. Het begint met ruim een half uur aan clips en stukken van Michael Jackson zijn carriere. Hierna een loos verhaaltje met Joe Pesci als bad-guy. Voornamelijk de clip van Smooth Criminal die hierin verweven zit is erg fijn om te zien. Voor de rest is het gewoon een mislukte manier om flink wat actie en special effects te laten zien. Ik kon iig nog steeds alles dromen en de meeste muziek van hem blijft gewoon gaaf. Net zoals de meeste clips die erbij horen. Topvermaak is dat. Ik geef de film een 6 doordat het gewoon goed vermaakt. Als film is het trouwens natuurlijk niets.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 6 juni 2005 @ 10:34:57 #124
19902 Hymn
CG Artist
pi_27667957
Madagascar
!
Mooie film, prachtige animaties, geniale grappen en nog genialere karakters.
De pinguins spannen de kroon

De eenkhoorns op de 2e plek, i like to move it move it , time to do the robot

Prachtige film
  maandag 6 juni 2005 @ 12:13:06 #125
67663 fractalis
we (all) search
pi_27671205
quote:
Op maandag 6 juni 2005 00:26 schreef Gorro het volgende:

[..]

Ik kan er weer een wegstrepen (Kingdom of Heaven), maar nu is weer Rocky III erbij gekomen . En dan moet ik dus eerst Rocky II kijken, want anders kom ik spoilers daarover te weten voordat ik hem gezien heb en dat kan natuurlijk niet . Ach het houdt je bezig
Waar vind ik die lijst eigenlijk precies?
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')