quote:
de horrorversie van The Girl Next Door??
![]()
Gisteren deel 1 en vandaag t 2e en laatste deel gezien van:
La Meglio GioventuOver een periode van zo`n dikke 36 jaar wordt t verhaal verteld van de gebroeders Nicola (Luigi Lo Cascio) en Matteo (Alessio Boni), hun familie en de gebeurtenissen in hun levens.
Nog nooit zijn 6uur film kijken zo snel voorbij gegaan als tijdens t kijken van La Meglio Gioventu. Hier zijn geen woorden voor. Of ja, toch wel een paar:
briljant, fantastisch, geweldig, super, geniaal!!
![]()
. Ongeveer alles klopt aan dit epos: er wordt fantastisch geacteerd, het is geweldig mooi gefilmd, de karakters zijn mooi en goed uitgewerkt. Er wordt, zoals je al aan de speelduur van 360 minuten kunt zien
![]()
, heel goed de tijd genomen voor alle personages en hun ontwikkelingen. En dat is goed te merken, want met alles wat ze mee maken leef je oprecht met ze mee. Tegen t einde (en een paar keer tussendoor) is er ook plaats voor tranen in de ogen
![]()
.
De muziek is fantastisch. In t begin laat de film wel een paar (hele) kleine steekjes vallen, maar daar ga je eigenlijk pas achteraf over nadenken en ze vallen dus bijna niet op.
Dit behoort zeer zeker tot t beste dat ik ooit heb gezien en is werkelijk van harte aan te bevelen aan iedereen, filmliefhebber of niet!
IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
The Day After TomorrowDe hele wereld wordt aangevallen door mega sneeuw- en regenstormen. Klimatoloog Dennis Quaid had t zien aankomen, maar niemand van de regering die hem geloofden totdat t te laat was, zoals altijd....
Het kon zo een Jerry Bruckheimer film zijn: de tot op t bot verrotte cliches, de actie, en de special effects. Maar toch is t zeker geen slechte film, hij is juist vermakelijk. Het ziet er allemaal prachtig uit (zeker met de beeldkwaliteit van de R2JP UE dvd) en het is gewoon super vermakelijk.
En daarmee is wel ongeveer alles over deze film gezegd. Niet slecht, maar gewoon een lekker tussendoortje
![]()
IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 6,8/10