abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:24:17 #280
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27964835
Heb net na ongeveer 20 minuten DAEMONENBRUT afgezet, mijn god wat een vreselijk stuk celluloid is dit zeg, maar tis nog niet de slechtste film die ik ooit heb gezien, da's nog altijd 976 PINOCCHIO maar ik denk dat als ik m ooit nog eens helemaal afkijk dat ik dan waarschijnlijk wel bijdraai...

Dit is zo verschrikkelijk klote dat er nog een woord voor moet worden uitgevonden
pi_27965301
Madagascar Leuke film
  donderdag 16 juni 2005 @ 09:21:54 #282
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_27974216
Ironiya sudby, ili S lyogkim parom![Irony of Fate, or Enjoy your Bath]

oudejaarsdag: een man (zhenya) vraagt zijn vriendin (galya) ten huwelijk en ze besluiten de volgende dag te trouwen. de jaarwisseling zullen ze in de flat van hem en zijn moeder doorbrengen, moeder zal weg zijn. grootse plannen dus.
een vriend (pavel) komt nog even langs om hem op te halen voor het jaarlijkse ritueel: met een groep vrienden naar een badhuis op oudejaarsdag.
daar gaan de vrienden drinken op het aanstaande huwelijk en en op de reis van pavel naar leningrad, waar diens vrouw woont. pavel zal oudejaarsavond nog het vliegtuig nemen naar Leningrad.
helaas raken zhenya en pavel straalbezopen en de 2 andere vrienden gewoon dronken. de 2 zetten zhenya op t vliegtuig.
zhenya komt een beetje bij na aankomst en denkt dat hij gewoon op t vliegveld in slaap is gevallen, neemt de taxi naar huis. omdat er in de sovjet-unie in die tijd tamelijk uniform wordt gebouwd, bestaat zijn moskou-adres in leningrad.
het is een zelfde soort flat en ook de sleutel past.
er is niemand thuis en hij gaat op bed liggen. dan komt de bewoonster (nadya) thuis.
die zou de jaarwisseling met ippolit doorbrengen in haar flat.

het plot, de verwikkelingen en de situaties doen denken aaneen john lanting - theaterstuk. alleen is t tempo wat lager en zijn er wat buitenscenes. ook zitten er serieuze stukken in.
het geheel is een aandoenlijke, vreemde film, waarbij ik me de hele tijd afvroeg of dit nou de moeite van t kijken waard is.
uiteindelijk: ja. de afwisseling (soms liedjes, soms luchtig, soms zwaarmoedig) maken het een aparte film iig.
juist de aanwezigheid van totaal overbodige scene als het scheuren in de lada over de neva, maakt het tot een film waarvan je niet weet wat je er mee moet.

off screen

reconstructie van de beweegredenen van de man die in de rembrandttoren een gijzeling uitvoerde uit protest tegen de breedbeeldtelevisie.
jan decleir speelt john voerman en is weer eens heel sterk.
jeroen krabbe speelt wesselink, topman van philips en is weer jeroen krabbe.
astrid joosten speelt zichzelf en kan dat al niet eens.

kortom: eigenlijk alleen vanwege jan decleir de moeite waard.
opzet is best aardig.

the life aquatic with steve zissou

verwikkelingen van steve zissou (BM) en zijn team na het overlijden van zijn beste vriend.
de opening van de film is zwaar kut. sterk de neiging om te stoppen, maar na 20 minuten komt de film een beetje los. het verhaal loopt een beetje, helaas staat owen wilson dan wat vaak in beeld.
dit wordt dan wel wat gecompenseerd door cate blanchett.
over de hele linie genomen is het echter een bijzonder matige film, met enkele flauwe grappen en BM die weer eens matig bezig is (hij kan t wel).
  donderdag 16 juni 2005 @ 15:08:01 #283
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_27985485
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:21 schreef dolle_hond het volgende:

off screen

reconstructie van de beweegredenen van de man die in de rembrandttoren een gijzeling uitvoerde uit protest tegen de breedbeeldtelevisie.
jan decleir speelt john voerman en is weer eens heel sterk.
jeroen krabbe speelt wesselink, topman van philips en is weer jeroen krabbe.
astrid joosten speelt zichzelf en kan dat al niet eens.

kortom: eigenlijk alleen vanwege jan decleir de moeite waard.
opzet is best aardig.
Van de week ook gekeken.
Aangezien ik amper Nederlande films kijk, vind ik dit wel één van de beste van de afgelopen jaren.
Het ergste vond ik nog het achterlijke accent van die Amerikaanse vrouw in de bus, dat was echt niet om aan te horen.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_28001414
Madagascar. Erg leuk, kijk maar in het verwante topic.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 10:41:18 #285
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_28009373
Bambi (David Hand, 1942)
Mooie vertelling van de eindeloze levenscirkel. Het eenvoudige verhaal wordt op effectieve wijze vertelt, zonder subplots en ook zonder dominante bijpersonages zoals later bij Disney de mode zou worden. De animaties variëren van degelijk tot verrassend goed. Met name het gevecht om Faline vond ik mooi uitgelicht. Verder is de muziek ook leuk. ***½
  vrijdag 17 juni 2005 @ 10:50:54 #286
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_28009632
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 15:08 schreef victorinox het volgende:

[..]

Van de week ook gekeken.
Aangezien ik amper Nederlande films kijk, vind ik dit wel één van de beste van de afgelopen jaren.
Het ergste vond ik nog het achterlijke accent van die Amerikaanse vrouw in de bus, dat was echt niet om aan te horen.
idd heel erg
en dat zo'n amerikaanse dan in de bus zou gaan roken is ook zeer ongeloofwaardig.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 11:27:51 #287
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_28010901
Madagascar

Wel leuk, maar duidelijk minder dan andere animaties zoals Shrek en The Incredibles.
Hij was ook wel erg kort.
pi_28015715
A Shot In The Dark (Blake Edwards, 1964)
Jammer dat de naam Pink Panther nu helemaal uitgemolken wordt, er is maar 1 Jacques Clouseau en dat is Peter Sellers. Deze film is de tweede uit de reeks en naar mijn mening de beste. Het behoeft verder geen uitleg lijkt me, ga je schamen als je deze nog niet kent.

"You have a license to sell these balloons?"
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 15:41:49 #289
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_28019915
Batman Begins
En hij was geweldig! Precies zoals een Batman film hoort te wezen. Niet de glitter van de oude delen (die ook hun charme hadden), maar lekker donker. Ja, echt van genoten!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2005 @ 16:20:53 #290
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_28021263
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 21:24 schreef kinky_queen het volgende:
Heb net na ongeveer 20 minuten DAEMONENBRUT afgezet, mijn god wat een vreselijk stuk celluloid is dit zeg, maar tis nog niet de slechtste film die ik ooit heb gezien, da's nog altijd 976 PINOCCHIO maar ik denk dat als ik m ooit nog eens helemaal afkijk dat ik dan waarschijnlijk wel bijdraai...

Dit is zo verschrikkelijk klote dat er nog een woord voor moet worden uitgevonden
psst... kun jij weer even stemmen in mijn tournament?
Sheridana +1
pi_28022265
Kate and Leopold
Geweldige film. Hugh Jackman in een erg charmante rol

''Sunday is the day before the day I work, so it gets poisoned.''

''I wasted the best years of my life on you.''
''Those were your best years?''

''What's your name, sir?''
''Leopold... Alexis... Elijah... Walker... Gareth...Thomas... Mountbatten''

pi_28032602
High Noon

goede western, sterke rollen van Cooper en Kelly. Prachtig hoe de spanning wordt opgebouwd in de film in combinatie met de muziek., het is geen western vol met schietpartijen maar het laat juist het laffe en ondankbare van een mens zien.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 23:48:12 #293
13148 Shogo
Psycho...
pi_28034209
Austin Powers: Goldmember
Dit soort films moet je kunnen waarderen, je krijgt vaak te maken met flauwe dingen en die waren in de eerste 2 nog best wel grappig. Deze is ook weer erg flauw en wordt net iets te flauw, een paar grappige momenten maar dat was het ook wel.

X-men 2
Veel te laat maar eindelijk eens kunnen zien. Een geweldig vervolg op een al geweldige eerste deel. Goed uitgewerkt verhaal, interessante personages ook al hebben ze niet allemaal evenveel onscreen time, maar dat is logisch met zoveel figuren. De acteurs zijn ook allemaal geweldig in hun rol en de actie en sfx zijn echt echt gruwelijk goed. Ik hou mijn hart vast voor het 3de deel want fox heeft nogal de eigenschap een goede franchise te verkloten (denk aan alien en predator franchise).
  zaterdag 18 juni 2005 @ 01:59:58 #294
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_28036777
SIN CITY

Geweldige film noir moet ik zeggen en ook heerlijk die reacties van dat commerciele hersendode bioscoopvolk: "nah... voag..." en "wat is dit nou weer... zwart/wit!!!"

Enigszins vergalde mijn avond door een half miljoen volwassenen voor mij in de rij die zonodig op de premiere van een tekenfilm moesten zijn

zaterdag 18 juni 2005 @ 03:28:11 #295
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_28037400
Bringing Up Baby (Howard Hawks, 1938) en The Philidelphia Story (George Cukor, 1940): twee ontzettend leuke screwball-komedies, met flink wat overeenkomsten en heel wat verschillen. Cary Grant en Kate Hepburn zijn uitstekend in beiden, maar Grant's komische talent komt wat meer tot uiting in Baby, en Hepburn's aantrekkelijkheid is wat prominenter in Story (waar ook James Stewart een geweldige rol neerzet). Zoiezo focust Baby zich meer op komedie ("I just went GAY all of a sudden!" ) en Story zich meer op romantiek ( Stewart en Hepburn bij het zwembad ), hoewel ze beiden genoeg van het andere bieden. Baby heeft af en toe wat te leiden onder de hysterischheid van het alles (wat natuurlijk wel weer zwaar bijdraagt aan de humor) en Story heeft een irritant ADHD-meisje, dat vooral het eerste half uur vervelend veel screentime in beslag neemt. Nou ja, het is moeilijk één van de twee als 'beste' eruit te lichten, omdat ze allebei gewoon erg tof zijn. Als ik zou moeten kiezen heb ik toch net de voorkeur voor Bringing Up Baby, vooral omdat Hawks net wat vloeiender regisseert dan de tch altijd wat theatrale Cukor (als is hij er enórm op vooruitgegaan sinds iets als Dinner at Eight). Ach ja. BUB: 8,5. TPS: 8+.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zaterdag 18 juni 2005 @ 11:17:34 #296
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_28040030
THE TERROR OF TINY TOWN

2e X

Een musical/western uit 1938 met een geheel dwergencast...

Goed, dit is dus werkelijk een giller en ik vroeg me af of ik hem jaren geleden ook zo geestig vond

Tis een slecht geschreven/geacteerde western met een heleboel zang en dans en dat maakt de film vreselijk 'fout', en dan heb ik het nog niet eens over die Madurodammers die met elkaar op de vuist gaan..

• In the old west people tended to stand around singing.
  • Midgets ride Shetland Ponies.
  • You can't reason with a duck, especially one that is walking backwards.
  • Little women can eat their own weight in sandwiches and pickled eggs.
  • In the old west if a bullet hit you, it killed you.
  • If your beer keg runs out early there is probably a drunk midget inside.
  • Short people shouldn't call other short people "half pint."
  • Dynamite and wooden dowels are almost impossible to tell apart.
  • Fuse only burns when you are looking at it.

* En ja, dit glas gaat in één x leeg...
  •   zaterdag 18 juni 2005 @ 11:31:18 #297
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_28040321
    quote:
    Op zaterdag 18 juni 2005 01:59 schreef kinky_queen het volgende:
    SIN CITY

Geweldige film noir moet ik zeggen en ook heerlijk die reacties van dat commerciele hersendode bioscoopvolk: "nah... voag..." en "wat is dit nou weer... zwart/wit!!!"

Ik kan dus echt niet tegen dat soort reacties. Daarom kijk ik films tegenwoordig liever thuis dan in de bioscoop. Ik word veel te snel afgeleid door reacties van mensen om me heen.
    xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
    pi_28040815
    House of Wax! Wat een kutfilm, maar het was wel leuk om te zien hoe Paris Hilton sterft .

[ Bericht 35% gewijzigd door Spelkaartjes87 op 18-06-2005 12:18:22 ]
    www.pvda.nl
    Steun!
      zaterdag 18 juni 2005 @ 12:45:48 #299
    67640 SaintOfKillers
    Hold me closer, Tony Danza
    pi_28041480
    quote:
    Op zaterdag 18 juni 2005 11:31 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ik kan dus echt niet tegen dat soort reacties. Daarom kijk ik films tegenwoordig liever thuis dan in de bioscoop. Ik word veel te snel afgeleid door reacties van mensen om me heen.
    Je kan ook naar voorstellingen gaan waar weinig volk is .
    The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
      zaterdag 18 juni 2005 @ 12:46:11 #300
    67640 SaintOfKillers
    pi_28041488
    Vol?
    The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
      zaterdag 18 juni 2005 @ 12:46:26 #301
    67640 SaintOfKillers
    pi_28041490
    quote:
    Op zaterdag 18 juni 2005 12:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
    Vol?
    Nu wel, ja.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')