abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:33:08 #151
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_27713000
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:22 schreef tHaBuZ het volgende:
Team America

Ik heb al heel wat films gezien maar dit is één van de weinige die ik na drie kwartier heb uitgezet
Film komt maar niet op gang, soms iets te banaal en teveel "South Park" sfeer.... Volgens mij moet je hier echt van houden wil je de film uit kunnen kijken....
Of flink gezopen hebben. Wat heb ik gelachen
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 16:42:13 #152
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_27713359
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:55 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Oh. Ik vond het net duidelijk de beste. Voor Simon en Les Invasions Barbares (nog zo'n film). En dan Million Dollar Baby, die vond ik toch wel de minste.
Ik zou hetzelfde rijtje noemen.
Sheridana +1
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:09:07 #153
4180 Hare
Come fly with me!
pi_27714277
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Before Sunset (2004)
Anderhalf uur twee mensen die niks anders doen dan rondlopen en praten. Veel mensen zullen bij zo'n plot denken . Maar mij boeit die zelfs de 3x dat ik hem zie. Het blijft gewoon een film. De dialogen lopen ontzettend natuurlijk, Hawke en Delpy zijn beide en het anderhalf uurr zijn voorbij voordat je het weet.
cijfer: 10
Potverdrie, wat klinkt me dit toch bekend. Ik kan het alleen niet plaatsen, ligt echt op het puntje van mijn tong!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:38:43 #154
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_27715182
Haven (staat nog niet op IMDb) (Marjoleine Boonstra, 2005): schitterend geschoten maar ontiegelijk saaie semi-docu. Als je je prima kunt vermaken met een dik uur kijken naar alleen nachtelijke shots van de Amsterdamse haven is dit je film, zo niet dan kun je beter je heil ergens anders zoeken. 4,5.
The Grapes of Wrath (John Ford, 1940): ja, eindelijk! De eerste Ford die ik echt goed vond. Okay, er had wel wat gematigd mogen worden op het gebied van moralisme en sentiment, maar de personages zijn allemaal overtuigend, er zijn schitterende scènes, de cinematografie is uitstekend en het verhaal is meeslepend. Joechei. 8,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:17:30 #155
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27719796
Dead End

Een familie neemt een shortcut en komt terecht op een verlaten bosweg. De film begint dus als een standaard horrorfilm maar eindigt bijna als een David Lynch film. Opvallend is dat de film veel humor bevat. De scherpe gesprekken tussen de familieleden zijn dan ook een belangrijk onderdeel van de film. Soms is het allemaal alleen net iets te melig. Het einde maakt veel goed, hoewel er waarschijnlijk ook mensen zijn die het alleen een hoop gebakken lucht vinden.

6,5
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:42:06 #156
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_27725480
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:22 schreef tHaBuZ het volgende:
Team America

Ik heb al heel wat films gezien maar dit is één van de weinige die ik na drie kwartier heb uitgezet
Film komt maar niet op gang, soms iets te banaal en teveel "South Park" sfeer.... Volgens mij moet je hier echt van houden wil je de film uit kunnen kijken....
Dan heb je zeer zeker niet veel films gezien .. de vorm maakt de film juist aardig. de grappen en grollen zijn zwaar over de top .. maar spreken toch de issues aan waarmee onze wereldbazen meebezig zijn.
Dat ze met stomme poppetjes aan touwtjes over duidelijk in beeld en lopen of het onbenullen zijn wat marionetten kunnen echt wel beter lopen weg mee kunnen komen ..zegt voor mij dat ze 'klasse' hebben afgeleverd.

Ik heb deze film weer is eens van de weinige juist meerdere keren achter elkaar gezien .. van he gast stoere film .. dus ga je weer meekijken enzo.

Volgens my is het over 10 jaar nog steeds hilarisch ...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:59:50 #157
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_27728054
Minority Report
Heerlijke film, die ik pas voor t eerst zag vandaag . 1 van de beste Spielbergs van de afgelopen jaren. Slim en origineel script dat goed is uitgewerkt. De plotwendingen op t einde zijn cool gevonden en zo blijf je tenminste wel erbij. Waardoor je zeker ook erbij blijft is door t tempo dat gedurende de hele film lekker hoog ligt . Visueel ziet t er mooi uit, Tom Cruise is zeer sterk en de muziek is (zoals we van John Williams gewend zijn) super .
Sterke film dus, die ik nog wel wat keren zal gaan zien

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,2/10
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:01:38 #158
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_27732048
Guess Who
Gisteravond in de sneak gezien. Vorige week voor Sin City zat de trailer van deze film. Het zag er leuk uit alleen ik ben altijd bang dat ik alle grappen al heb gezien in de trailer. Dat viel gelukkig best wel mee met deze film. Het gehele verhaal is vooral gefocust op het verschil tussen zwarte en witte mensen. Alle soorten grappen worden hieruit gehaald. Ook zit er een stukje romantiek in maar niet heel erg irriterend. De situaties zijn zeker lachwekkend en absurd en er is een goede strijd bezig tussen Aston Kutcher en Bernie Mac die duidelijk te zien is.
Ik vond hem tegen verwachting in zeker leuk en daarom geef ik hem een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 09:33:56 #159
4571 Sokolsky
pi_27732758
Mister Roberts (1955)

Die John Ford kan hele goede films maken, zolang het maar geen westerns zijn! Een stukje hierboven noemt Sai al Grapes of Wrath. Mister Roberts is een heel ander soort film, maar bijna net zo goed. De film oogt als een (bijzonder grappige) komedie, maar vertelt tevens een goed verhaal met een sterk einde. De cast (Henry Fonda, Jack Lemmon, James Cagney en in iets mindere mate William Powell) is uitstekend op dreef. 8,5/10.
Sheridana +1
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:04:51 #160
84676 mhorvers
We do our best to be the best
pi_27733576
House of Wax

Best een aardige film, wel mooi gemaakt en natuurlijk maakt Paris Hilton weer het een en ander goed. Ze laat zich weer van haar beste kan zien zeg mar. Behoorlijk wat schrik momenten, ondanks dat ze wel voorspelbaar zijn.

cijfer 7
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:21:53 #161
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27735660
Guess Who (Kevin Rodney Sullivan, 2005)
Erg matige comedy waarin de oude doos met blank/zwart cliches weer eens afgestoft wordt. Sommige grappen zijn nog best aardig maar ook de plot is zo voorspelbaar en ongeïnspireerd als het maar zijn kan. **
pi_27736178
Dear Wendy.
Erg hippe film geschreven door Lars von Trier (en dat merk je ook aan het verhaal) en geregisseerd door Thomas Vinterberg. Het gaat over Dick (Jamie Bell) die in een klein dorpje in Amerika woont. Het dorpje bestaat vooral uit mijnwerkers, maar hij heeft niets met in de mijnen werken. Zijn ouders zijn overleden en hij woont alleen in een flatje. Als hij een pistool vindt verandert alles voor de pacifistische Dick. Hij richt met wat vrienden een pacifistische club op: Dandies. En dan begint alles nog maar net.
Aangezien ik films van von Trier altijd goed kan waarderen wist ik van tevoren eigenlijk al dat ik deze film erg hip zou vinden. En dat is dus ook zo. Het verhaal zit goed in elkaar. De acteurs zijn goed. Het is leuk om te zien dat Jamie Bell van Billy Elliott is veranderd in een jonge, mannelijke Sarah Bettens. Als je niet van von Trier films houdt is dit een kutfilm voor je. Als je er wel van houdt, of als je neutraal tegenover von Trier staat moet je 'm zeker gaan bekijken want deze film is meer dan in orde. .

Les Invasions Barbares.
Een Canadese film over een man op zijn sterfbed. Hij lijdt aan kanker en heeft niet lang meer te leven. Het contact met z'n zoon is verwaterd en oude vrienden ziet hij ook niet meer. Na een moeilijke hereniging met zijn zoon, zet deze alles op alles om zijn vader te laten genezen. Oude vrienden komen langs. Zijn ex-vrouw zit met ex-minnaressen aan zijn bed.
Ik vond het maar een vervelende film. Ik had veel verwacht, ik bedoel, de film heeft toch een Oscar voor beste buitenlandse film gewonnen, maar nee. Het deed me niks. Dus ja, helaas.

Pollock.
Biopic over het leven en de carriere van de Amerikaanse kunstenaar Jackson Pollock (Ed Harris). Hij woont bij zijn broer en is aan de alcohol. Z'n carriere zit in het slop. Dan komt hij de kunstenares Lee Krasner (Marcia Gay Harden) tegen en die helpt hem weer op de rails. Om hem van de alcohol af te houden verhuizen ze naar een huisje op het platteland en daar ontwikkelt Pollock zijn beroemde stijl (gewoon wat verf op het doek dat op de grond ligt laten druppelen/vallen). Hij wordt wereldberoemd enzo.
Wederom een vervelende film. Er zit wel verhaal in, maar ik vond de film veel te fragmentarisch vertellen. Je kreeg de hele tijd stukjes van het leven van Jackson Pollock te zien en niet zelden ging het verhaal daarna in een flash forward naar iets anders, wat eigenlijk niet echt bij elkaar aansloot. Wat misschien nog erger is, is dat Marcia Gay Harden een Oscar voor beste vrouwelijke bijrol heeft gewonnen voor deze film, het enige wat ze doet is moeilijk en boos kijken. Ja, zo kan ik ook een film maken en Oscars winnen. Zelfs Jennifer Connelly kon deze film niet redden. En dat wil wat zeggen.

Sin City.
Sin City is een stad waar je niet wil wonen. Agenten zijn corrupt. Criminelen zijn overal. Moorden zijn aan de orde van de dag. De film is gebaseerd op 3 strips uit de Sin City reeks van Frank Miller. In de film zien we dus ook drie verhaallijnen: Marv (Mickey Rourke) de stoere man die wraak wil nemen op de moordenaar van Goldie, het hoertje waar hij een nacht plezier mee heeft gehad. Hartigan (Bruce Willis), een oud politieman die tijdens zijn laatste werkdag Nancy Hartigan heeft gered uit de klauwen van een moordenaar en haar (Jessica Alba) nu weer moet beschermen. Dwight (Clive Owen) is het vriendje van de barvrouw van de bar in Sin City, maar heeft ook nog goede banden met Gail (Rosario Dawson), de opperhoer in Old Towne. Dwight moet de hoertjes in Old Towne beschermen voor Jackie-Boy (Benicio del Toro).
Sin City is een ware lust voor het oog. Alles ziet er zo ontzettend goed uit met dat stijlvolle zwart-wit en afentoe wat kleuren er doorheen (de ogen van Alexis Bledel, mensen!). De film is erg gewelddadig, maar ook erg humoristisch. Je hoorde de zaal in de bioscoop vaak lachen. En dat is natuurlijk goed. De vrouwen zijn ook prachtig in deze film, met extra vermeldingen voor Alexis Bledel, Rosario Dawson en Brittany Murphy. Ik vond niet dat het verhaal ondergeschikt is aan de beelden. Het verhaal zat behoorlijk goed in elkaar, en ik denk dat er bepaalde dingen zullen zijn die ik pas zie als ik de film nog een keer zie. Ik kan dan ook niet wachten op de release van een geile 3disc versie van Sin City op DVD. De soundtrack was ook heel erg goed, vond ik.
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:41:39 #163
21894 tHaBuZ
Forever Duin ( dune.de )
pi_27736183
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dan heb je zeer zeker niet veel films gezien .. de vorm maakt de film juist aardig. de grappen en grollen zijn zwaar over de top .. maar spreken toch de issues aan waarmee onze wereldbazen meebezig zijn.
De inhoud was idd aardig maar de verpakking sprak mij absoluut niet aan. Het begon mij naar verloop van tijd te irriteren. Daarom zei ik ook dat je er denk ik van moet houden om de film leuk te vinden.....

En over het feit of ik wel of niet veel films heb gezien. Het merendeel hier zal er meer gezien hebben maar ik wilde er mee benadrukken hoe slecht ik de film vond / dat de film absoluut niet mijn type film is.

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

Toen de film net uit kwam een keer in DivX formaat gekeken. Voor mn verjaardag de trilogie box extended edition gekregen en gister deel één in perfecte kwaliteit gezien. Tja, ik hoef er denk ik niet veel woorden aan vuil te maken... Fantastische film, prachtige muziek en goed verhaal. Vanavond "The Two Towers"

O ja, weten jullie misschien waarom de film op twee dvd's staat? Komt dit door een hogere kwaliteit of door de extra's?
"Je leeft maar 1 keer.... daarom ben ik ook zo voorzichtig" | Nothing worth having comes easy
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:56:06 #164
18008 hornage
pi_27736624
komt door de extra's en de enorme lengte van de film. Je kan kiezen tussen een aantal verschillende audiocommentaren. Dat is uiteraard flink wat data wat er dan bij moet. Ben je al bekend met de eatereggs btw?
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:03:35 #165
21894 tHaBuZ
Forever Duin ( dune.de )
pi_27736866
Ik dacht idd al dat het door al die audiocommentaren kwam. Nog niet bekend met de eastereggs en de extra's. Die ga ik allemaal bekijken wanneer ik alle drie de delen weer gezien heb
"Je leeft maar 1 keer.... daarom ben ik ook zo voorzichtig" | Nothing worth having comes easy
  woensdag 8 juni 2005 @ 13:18:34 #166
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_27739063
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:21 schreef Gorro het volgende:
Guess Who (Kevin Rodney Sullivan, 2005)
Erg matige comedy waarin de oude doos met blank/zwart cliches weer eens afgestoft wordt.
Ik vond eigenlijk juist het minste aan de film dat er nauwelijks iets werd gedaan met discriminatie/vooroordelen. Kutcher's huidskleur maakte veel minder uit dan zijn baan en zijn gedrag, zodat er uiteindelijk gewoon een soort Meet the Parents 3 ontstond, in plaats van een hervertelling van Guess Who's Coming to Dinner.
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:17:48 #167
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27743299
Hitch (2005)
Terwijl ik het normaal niet zo gek van de man ben, is Will Smith geknipt voor de rol als Hitch. Eva Mendes is een lust voor het oog. Kevin James heeft een te kleine rol om irritant te worden. En de grappen zijn grappig. Kort weg de film was precies wat ik ervan verwachte, vermakelijk tijdverdrijf.
cijfer: 6,5

Cloaca (2003)
Prachtige Nederlandse film over vier oude studentenvrienden, die nu allemaal stuk voor stuk in de problemen zitten met hun leven. Zoals altijd bij adaptatie van toneelstukken moet de film het vooral hebben van sterk acteerwerk. En dat zit dus wel in orde. De ene is nog beter dan de andere. Wat natuurlijk niet gek is aangezien het dezelfde cast is die het toneelstuk opvoerden. Pierre Bokma als de sullige laffe kantoorclerk , Peter Blok als de zachtzinnige Tom, die net uit een inrichting komt en heel hard probeert zijn leven weer op te pakken, Jaap Spijkers als de klootzak van een Maarten en Gijs Scholten van Aschat als Joep het egoistische, carrierebeluste Tweede Kamerlid met rellatieprolbemen.
cijfer: 9
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:30:52 #168
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27743804
Darkness

Een familie gaat in een oud huis wonen en al snel gebeuren er vreemde dingen.
De eerste helft van de film is aardig, daarna vervalt de film in een slaapverwekkende clichematige film die de moeite absoluut niet waard is.

4,5
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 15:50:29 #169
4571 Sokolsky
pi_27744518
Le violon rouge

Subtiele film met als thema's bezit en betovering en als hoofdrolspeler een viool. Bestaat uit 5 delen (Cremona, Wenen, Oxford, Shanghai en Montréal) met elk een eigen verhaal, maar met de viool als rode draad. Veel flashbacks en -forwards, sterke cinematografie, een mooi plot en in het laatste deel komt Samuel L. Jackson ineens binnenwandelen. En veel prachtige muziek natuurlijk.

Een aanrader. Ik neig naar een 9.
Sheridana +1
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:14:16 #170
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_27747514
Les Choristes

een man wordt aangesteld als surveillant op een internaat voor moeilijke jongens.
door middel van zang krijgt hij een band met de jongens.

klinkt droog en saai, maar de invulling is heel sterk.
bv: in een van de eerste scenes zit al een aanslag van de jongens op de concierge.

uiteindelijk is de film gewoon goed en ontroerend en ook wel een beetje ontluisterend, zoals magdalene sisters dat ook is.
komt natuurlijk omdat vernedering een opvoedtechniek is in beide films.

sterk.
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:34:44 #171
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27748121
TARGET EARTH

They don't look human...

Talky SF over 'gigantische' ( ) buitenaardse robots die iets willen. Het word nooit helemaal duidelijk wat ze willen maar ik veronderstel wereldheerschappij. Uiteraard zijn de mensen in het verhaal bang voor deze dingen en moeten ze vernietigd worden

Jammer dat alleen de scenes met de mannen in robotkostuums de moeite waard zijn, het had leuker geweest als het iets meer a la WAR OF THE WORLDS was geweest

[ Bericht 6% gewijzigd door kinky_queen op 08-06-2005 17:44:59 ]
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 17:42:27 #172
4571 Sokolsky
pi_27748329
Bin-jip

9½.
Sheridana +1
  woensdag 8 juni 2005 @ 18:50:52 #173
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_27750188
Ja, gisteren zag ik nog De Zwarte Meteoor en ik vond het een vrij nietszeggende film, die nogal vaak naar een erg simpele kinderfilm ruikt. Verder heb ik ook naar Donggam gekeken, een filmpje over mensen uit verschillende tijdperken (1979 en 2000) die met elkaar communiceren door middel van een radio. Klinkt erg Frequency-achtig, maar hier zijn geen thrillerelementen en het is ook op z'n Koreaans, zodat het eigenlijk meer op films als Siworae gaat lijken. Alleen een tikkeltje minder goed dan die film, maar het blijft wel degelijk een erg leuke film, weliswaar met een overkill aan romantisch/dramatische pianoriedeltjes. De bad guy uit Oldboy speelt hier trouwens ook de hoofdrol.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 8 juni 2005 @ 20:58:27 #174
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27754622
LA NOCHE DE WALPURGIS

THE WEREWOLF VS THE VAMPIRE WOMAN/SHADOW OF THE WEREWOLF

Tjsah, ik heb nu een paar Naschy's gezien maar de enige die ik leuk vind is THE HUNCHBACK OF THE MORGUE, ook deze vind ik dus echt niet bijzonder...

woensdag 8 juni 2005 @ 21:15:05 #175
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27755179
heb gisteren deze bekeken:

[ Bericht 33% gewijzigd door dvdfreak op 08-06-2005 21:33:52 ]
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:29:55 #176
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27755810
Wat vind je er van dvdfreak, ik vind dit nl een van de weinige uitzonderingen dat het origineel minder is dan de remake
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:32:31 #177
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27755938
Heb de remake niet gezien maar vond dit wel een aardige jaren 60 scifi film
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:43:11 #178
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27756492
Voor mensen die gratis jaren 60 films willen kijken:
http://www.americafree.tv(...)reeTVDimensionB.html
24 uur per dag
nu kan je naar dit film kijken:
pi_27758121
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 09:15 schreef hornage het volgende:
#123 Sin City
....Verhaal van hornage....
helemaal mee eens
vanmiddag gezien
WAT EEN VETTE FILM
......Signature-loos......
  woensdag 8 juni 2005 @ 22:33:52 #180
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27758681
FUCKED UP BEYOND ALL RECOGNITION

FUBAR

Wisselvallige mockumentary over 2 headbangers die alleen maar zuipen en ongein uithalen zoal bv bomen omduwen...

Klinkt stom maar het geinige van dit filmpie is dat het erg authentiek lijkt

Niet voor alle smaken

pi_27759060
Heeft er iemand "spider" gezien op Belgie 2? Ik had net t einde gemist met de moeder van dat jongetje..
pi_27759150
ENVY

Ondanks slechte reviews een erg vermakelijke film!! Gaat over 2 vrienden waarvan er één een uitvinding doet, de ander gelooft er niet in, maar de uitvinding wordt toch een enorm succes. Dan komt er natuurlijk "Envy" in het spel...

[ Bericht 9% gewijzigd door MartijnW op 08-06-2005 22:51:31 ]
pi_27760700
The Princess Bride

Leuk luchtig sprookje. Maar of het nou écht de plaats in de IMDb top 205 verdient.....
  woensdag 8 juni 2005 @ 23:32:57 #184
4180 Hare
Come fly with me!
pi_27760887
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:26 schreef Morrigun99 het volgende:
The Princess Bride

Leuk luchtig sprookje. Maar of het nou écht de plaats in de IMDb top 205 verdient.....
Gelukkig wel in de top250
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  woensdag 8 juni 2005 @ 23:51:39 #185
40664 Durbin
Who knows..
pi_27761447
Smokey and the Bandit

De vrijbuiters Bandit en Snowman gaan een weddenschap aan om in Texas de vrachtwagen vol te laden met bier en daarmee binnen 24 uur terug te keren. Onderweg pikt Bandit een bruid op die net aan haar bruiloft kon ontsnappen, waardoor ze de schoonvader, een sherrif van Texas, achter hun aan krijgen. Natuurlijk zijn dit niet de meest hoogstaande films, maar op een jongensachtige manier heb ik me toch erg goed vermaakt. Het gebeuren rond de sheriff had wel wat minder slapstick-achtig gemogen, maar ach. Gewoon leuk.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  woensdag 8 juni 2005 @ 23:53:57 #186
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27761501
SKINNED DEEP

Dodelijk irritante kutfilm, ik had moeite om hem niet uit te zetten...

pi_27765703
Night Watch

Een zeer sfeerverhogende film. Het is het eerste deel uit een triologie over goed en kwaad. Een goede mix van fantasy en horror. Hier en daar vergelijkingen te maken met Matrix, Lord of the rings en dat soort film. Zal wel door het thema komen....
Kortom een aanrader. Hij draait zaterdag middag nog op het AFFF

donderdag 9 juni 2005 @ 10:42:48 #188
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27767616
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 09:24 schreef linebear het volgende:
Kortom een aanrader. Hij draait zaterdag middag nog op het AFFF
Niet op AFFF gezien, maar al eerder. Ik vond het vooral een rommeltje eigenlijk.
pi_27767884
was af en toe verwarrend ja
  donderdag 9 juni 2005 @ 10:53:32 #190
21894 tHaBuZ
Forever Duin ( dune.de )
pi_27767932
The Lord of the Rings: The Two Towers

Net zoals Deel I een prachtige film. Ik vindt hem persoonlijk beter dan deel I door de schitterende strijd om "Helmsdeep". Zelden zo'n indrukwekkende veldslag gezien. Verder was de film wat "donkerder" (logisch, terwijl er toch ook wat meer dialogen in zaten met een beetje humor) en worden er zeer goede acteerprestaties neergezet door Gollum en Aragorn.

Ik snap ook niet waarom ik Orlando Bloom nu al in een paar bekende films heb gezien en Viggo Mortensen niet. Naar mening zet de laatste een veel betere acteerprestatie neer. Magoe het zal wel om het bekkie gaan

Ik heb gezien dat sommigen een cijfer geven dus bij deze… De film krijgt van mij een 9
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:08:11 #191
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27768325
Chi to hone (Blood and Bones) (2004)
Takeshi Kitano speelt in deze film een geweldadige Koreaanse immigrant in Japan. De man is zeer gewelddadig en misbruikt iedereen om heen, als die niet aan mopperen en kankeren is.
Takeshi Kitano is echt fantastisch. Hij weet de kracht en explosiviteit van zijn karakter als geen ander te vertolken. En ook de rest van de cast is erg goed.
Maar toch kon ik de gehele film geen connectie met de karakters krijgen, niet met Kitano, en ook niet met zijn slachtoffers. Er wordt maar heel mondjes maat uitgelegd waarom Kitano is zoals hij is. Er zit bijna geen karakterontwikkeling in en de film is meer een op een schakeling van scené's waarin Kitano de ene na de andere vrouw of kinderen slaat en/of verkracht. De andere karakters lijken te komen en te gaan. Ik kon op een gegeven moment echt niet meer bij houden wie nou wie was. De grote tijdsprongen helpen hier ook niet bij. . De film is gebaseerd op een Koreaanse bestseller. En dit zou dus wel eens duidelijk een geval kunnen zijn van "boek is beter dan de film". Maar misschien dat het cultuurverschil me dit keer toch echt parten is gaan spelen.
cijfer: 5 maar Kitano krijgt een 9
  donderdag 9 juni 2005 @ 17:38:13 #192
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27780304
TEENAGE EXORCIST

Geslaagde flauwekul uit de pen van Fred Olen Ray

* If this one doesn't turn you on, your'e already dead!
pi_27790836
The Woodsman

Wát een prestatie van Kevin Bacon zeg! Sterke film....
pi_27791232
Finding Forrester net op Net5. Kijk nooit films eigenlijk, maar deze wilde ik gewoon blijven kijken. Mooie film
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:32:12 #195
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27794537
SARS WARS

Tsjonge jonge... Nou dat was me wel een adrenalinestoot zeg... alles kan en alles mag in deze mix van DAWN OF THE DEAD, BLADE RUNNER en BRAINDEAD

Komt erop neer dat sars aan z'n 4 e uitbraak toe is gekomen en dat de slachtoffers in vleesetende zombies veranderen, maar er is zoveel meer aan de hand dan alleen dat

seeing is believing...

vrijdag 10 juni 2005 @ 04:35:53 #196
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_27794979
Dagje AFFF. Het begon heel okay met A Tale of Two Sisters. Sfeervol, mooi, maar de opbouw duurde wat te lang om uiteindelijk in de climax zoveel plottwists over de kijker heen te gooien dat meeleven met de personages onmogelijk wordt. Jammer, want juist de menselijke manier waarop ze (soms) met elkaar omgaan is leuk, en iets wat je niet vaak in een horrorfilm ziet. Een dikke zeven.
Vervolgens (eten en dan) wat shorts. Die variëerden van gruwelijk Godsjezus slecht (The End en L'Etrange Portrait de la Dame en Jaune) tot behoorlijk tof (El Ciclo en Dysmorpho bijvoorbeeld). Leuk gevariëerd in ieder geval en ik wil zeker ook de tweede Shorts-verzameling ergens deze week nog meeproberen te pakken.
En dan... Malice@Doll. Het begint nog wel enigszins ietsbelovend met wat pseudo-filosofisch geklets, maar als het hoofdpersonage eenmaal wordt verkracht door een konijn met kieuwen (waar lichtflitsen uitkomen) en tentakels gaat het echt bergafwaarts. Gruwelijk saai, gruwelijk lelijk getekend, gruwelijk vervelende semi-ethiek en intens irritante personages. En dan heb ik de muziek nog niet eens genoemd. Nou ja. Een kleine drie. Niet de beste manier om de dag mee af te sluiten.

En dan nog even wat films die ik niet vandaag heb gezien, maar wel pas. Kijcool. Haven, Temporada de Patos en Guess Who. Check vooral de linkjes, want dan krijg je een koekje.

Dus.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 09:30:17 #197
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27796814
(#430) In a Lonely Place (Nicholas Ray, 1950)
Erg sterke klassieker van Nicholas Ray. Humphrey Bogart en Gloria Grahame geven op geweldige wijze gestalte aan de erg toffe personages. Ze hebben duidelijk plezier samen en dat straalt van ze af. De dialogen zijn erg sterk. Vooral de laatste regels zijn een prachtige afsluiting van een film waarin alles in zit en ook nog eens in de juiste proporties. De suspense, melodrama, comedy en film noir; alles is perfect in balans en hij slaagt ook op elk vlak. ****½
pi_27797566
heb ook een aantal films gezien op het AFFF
Te beginnen bij The Machinist, zeer goede film over hoe iemand helemaal gek kan worden. Het einde was ietwat voorspelbaar. Maar toch genoten...
Daarna naar de short films geweest....zoals Sai al zei, er zaten leuke tussen. Vond die ene met die jongen die een borst haar wil verwijderen erg leuk... die duitse onderzeeër was vreselijk. Sorry ben de namen kwijt.
En als laaste Calvaire.... dat is een bizarre film. De auto van een zanger begeeft het en komt dan terecht in een herberg. De eigenaar van die herberg draait door en denkt dat de zanger zijn weggelopen vrouw is. Was grappig, maar niet echt super
pi_27797658
ook nog een promo van Land of the dead van 15 minuten gezien.... zag er erg vermakelijk uit. Kan niet wachten tot ie draait hier....
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:24:06 #200
18008 hornage
pi_27798112
Pluk Van De Petteflet
Vroeger veel het boek gelezen dus als er dan een film van uitkomt moet ik hem uiteraard zien. De film begint met een overgang van de tekeningen van Fiep naar de real-life karakters. Al snel is echter te zien dat alles er nogal sesamstraat achtig uitziet. De sets zijn allemaal nogal kartonachtig en het gehele verhaal is echt nogal gericht op kinderen. Nu is het natuurlijk gebaseerd op een kinderboek, maar van Minoes bijvoorbeeld was een veel betere verfilming gemaakt terwijl dat ook een kinderboek is. Naarmate de film vordert wordt het al snel duidelijk dat dit echt Sesamstraat is. De dieren zijn allemaal pratende poppen en het acteerwerk is ook erg suf.
De stampertjes vind ik trouwens het enige pluspunt in de film. De jongens waren wel grappig en het huis waar ze wonen was ongeveer zoals ik ook in gedachten had. Voor de rest wat mij betreft een mislukte verfilming die misschien alleen leuk is voor de allerkleinsten. Een 5.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')