abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:29:55 #176
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27755810
Wat vind je er van dvdfreak, ik vind dit nl een van de weinige uitzonderingen dat het origineel minder is dan de remake
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:32:31 #177
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27755938
Heb de remake niet gezien maar vond dit wel een aardige jaren 60 scifi film
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:43:11 #178
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27756492
Voor mensen die gratis jaren 60 films willen kijken:
http://www.americafree.tv(...)reeTVDimensionB.html
24 uur per dag
nu kan je naar dit film kijken:
pi_27758121
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 09:15 schreef hornage het volgende:
#123 Sin City
....Verhaal van hornage....
helemaal mee eens
vanmiddag gezien
WAT EEN VETTE FILM
......Signature-loos......
  woensdag 8 juni 2005 @ 22:33:52 #180
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27758681
FUCKED UP BEYOND ALL RECOGNITION

FUBAR

Wisselvallige mockumentary over 2 headbangers die alleen maar zuipen en ongein uithalen zoal bv bomen omduwen...

Klinkt stom maar het geinige van dit filmpie is dat het erg authentiek lijkt

Niet voor alle smaken

pi_27759060
Heeft er iemand "spider" gezien op Belgie 2? Ik had net t einde gemist met de moeder van dat jongetje..
pi_27759150
ENVY

Ondanks slechte reviews een erg vermakelijke film!! Gaat over 2 vrienden waarvan er één een uitvinding doet, de ander gelooft er niet in, maar de uitvinding wordt toch een enorm succes. Dan komt er natuurlijk "Envy" in het spel...

[ Bericht 9% gewijzigd door MartijnW op 08-06-2005 22:51:31 ]
pi_27760700
The Princess Bride

Leuk luchtig sprookje. Maar of het nou écht de plaats in de IMDb top 205 verdient.....
  woensdag 8 juni 2005 @ 23:32:57 #184
4180 Hare
Come fly with me!
pi_27760887
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:26 schreef Morrigun99 het volgende:
The Princess Bride

Leuk luchtig sprookje. Maar of het nou écht de plaats in de IMDb top 205 verdient.....
Gelukkig wel in de top250
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  woensdag 8 juni 2005 @ 23:51:39 #185
40664 Durbin
Who knows..
pi_27761447
Smokey and the Bandit

De vrijbuiters Bandit en Snowman gaan een weddenschap aan om in Texas de vrachtwagen vol te laden met bier en daarmee binnen 24 uur terug te keren. Onderweg pikt Bandit een bruid op die net aan haar bruiloft kon ontsnappen, waardoor ze de schoonvader, een sherrif van Texas, achter hun aan krijgen. Natuurlijk zijn dit niet de meest hoogstaande films, maar op een jongensachtige manier heb ik me toch erg goed vermaakt. Het gebeuren rond de sheriff had wel wat minder slapstick-achtig gemogen, maar ach. Gewoon leuk.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  woensdag 8 juni 2005 @ 23:53:57 #186
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27761501
SKINNED DEEP

Dodelijk irritante kutfilm, ik had moeite om hem niet uit te zetten...

pi_27765703
Night Watch

Een zeer sfeerverhogende film. Het is het eerste deel uit een triologie over goed en kwaad. Een goede mix van fantasy en horror. Hier en daar vergelijkingen te maken met Matrix, Lord of the rings en dat soort film. Zal wel door het thema komen....
Kortom een aanrader. Hij draait zaterdag middag nog op het AFFF

donderdag 9 juni 2005 @ 10:42:48 #188
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27767616
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 09:24 schreef linebear het volgende:
Kortom een aanrader. Hij draait zaterdag middag nog op het AFFF
Niet op AFFF gezien, maar al eerder. Ik vond het vooral een rommeltje eigenlijk.
pi_27767884
was af en toe verwarrend ja
  donderdag 9 juni 2005 @ 10:53:32 #190
21894 tHaBuZ
Forever Duin ( dune.de )
pi_27767932
The Lord of the Rings: The Two Towers

Net zoals Deel I een prachtige film. Ik vindt hem persoonlijk beter dan deel I door de schitterende strijd om "Helmsdeep". Zelden zo'n indrukwekkende veldslag gezien. Verder was de film wat "donkerder" (logisch, terwijl er toch ook wat meer dialogen in zaten met een beetje humor) en worden er zeer goede acteerprestaties neergezet door Gollum en Aragorn.

Ik snap ook niet waarom ik Orlando Bloom nu al in een paar bekende films heb gezien en Viggo Mortensen niet. Naar mening zet de laatste een veel betere acteerprestatie neer. Magoe het zal wel om het bekkie gaan

Ik heb gezien dat sommigen een cijfer geven dus bij deze… De film krijgt van mij een 9
"Je leeft maar 1 keer.... daarom ben ik ook zo voorzichtig" | Nothing worth having comes easy
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:08:11 #191
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27768325
Chi to hone (Blood and Bones) (2004)
Takeshi Kitano speelt in deze film een geweldadige Koreaanse immigrant in Japan. De man is zeer gewelddadig en misbruikt iedereen om heen, als die niet aan mopperen en kankeren is.
Takeshi Kitano is echt fantastisch. Hij weet de kracht en explosiviteit van zijn karakter als geen ander te vertolken. En ook de rest van de cast is erg goed.
Maar toch kon ik de gehele film geen connectie met de karakters krijgen, niet met Kitano, en ook niet met zijn slachtoffers. Er wordt maar heel mondjes maat uitgelegd waarom Kitano is zoals hij is. Er zit bijna geen karakterontwikkeling in en de film is meer een op een schakeling van scené's waarin Kitano de ene na de andere vrouw of kinderen slaat en/of verkracht. De andere karakters lijken te komen en te gaan. Ik kon op een gegeven moment echt niet meer bij houden wie nou wie was. De grote tijdsprongen helpen hier ook niet bij. . De film is gebaseerd op een Koreaanse bestseller. En dit zou dus wel eens duidelijk een geval kunnen zijn van "boek is beter dan de film". Maar misschien dat het cultuurverschil me dit keer toch echt parten is gaan spelen.
cijfer: 5 maar Kitano krijgt een 9
  donderdag 9 juni 2005 @ 17:38:13 #192
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27780304
TEENAGE EXORCIST

Geslaagde flauwekul uit de pen van Fred Olen Ray

* If this one doesn't turn you on, your'e already dead!
pi_27790836
The Woodsman

Wát een prestatie van Kevin Bacon zeg! Sterke film....
pi_27791232
Finding Forrester net op Net5. Kijk nooit films eigenlijk, maar deze wilde ik gewoon blijven kijken. Mooie film
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:32:12 #195
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27794537
SARS WARS

Tsjonge jonge... Nou dat was me wel een adrenalinestoot zeg... alles kan en alles mag in deze mix van DAWN OF THE DEAD, BLADE RUNNER en BRAINDEAD

Komt erop neer dat sars aan z'n 4 e uitbraak toe is gekomen en dat de slachtoffers in vleesetende zombies veranderen, maar er is zoveel meer aan de hand dan alleen dat

seeing is believing...

vrijdag 10 juni 2005 @ 04:35:53 #196
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_27794979
Dagje AFFF. Het begon heel okay met A Tale of Two Sisters. Sfeervol, mooi, maar de opbouw duurde wat te lang om uiteindelijk in de climax zoveel plottwists over de kijker heen te gooien dat meeleven met de personages onmogelijk wordt. Jammer, want juist de menselijke manier waarop ze (soms) met elkaar omgaan is leuk, en iets wat je niet vaak in een horrorfilm ziet. Een dikke zeven.
Vervolgens (eten en dan) wat shorts. Die variëerden van gruwelijk Godsjezus slecht (The End en L'Etrange Portrait de la Dame en Jaune) tot behoorlijk tof (El Ciclo en Dysmorpho bijvoorbeeld). Leuk gevariëerd in ieder geval en ik wil zeker ook de tweede Shorts-verzameling ergens deze week nog meeproberen te pakken.
En dan... Malice@Doll. Het begint nog wel enigszins ietsbelovend met wat pseudo-filosofisch geklets, maar als het hoofdpersonage eenmaal wordt verkracht door een konijn met kieuwen (waar lichtflitsen uitkomen) en tentakels gaat het echt bergafwaarts. Gruwelijk saai, gruwelijk lelijk getekend, gruwelijk vervelende semi-ethiek en intens irritante personages. En dan heb ik de muziek nog niet eens genoemd. Nou ja. Een kleine drie. Niet de beste manier om de dag mee af te sluiten.

En dan nog even wat films die ik niet vandaag heb gezien, maar wel pas. Kijcool. Haven, Temporada de Patos en Guess Who. Check vooral de linkjes, want dan krijg je een koekje.

Dus.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  vrijdag 10 juni 2005 @ 09:30:17 #197
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27796814
(#430) In a Lonely Place (Nicholas Ray, 1950)
Erg sterke klassieker van Nicholas Ray. Humphrey Bogart en Gloria Grahame geven op geweldige wijze gestalte aan de erg toffe personages. Ze hebben duidelijk plezier samen en dat straalt van ze af. De dialogen zijn erg sterk. Vooral de laatste regels zijn een prachtige afsluiting van een film waarin alles in zit en ook nog eens in de juiste proporties. De suspense, melodrama, comedy en film noir; alles is perfect in balans en hij slaagt ook op elk vlak. ****½
pi_27797566
heb ook een aantal films gezien op het AFFF
Te beginnen bij The Machinist, zeer goede film over hoe iemand helemaal gek kan worden. Het einde was ietwat voorspelbaar. Maar toch genoten...
Daarna naar de short films geweest....zoals Sai al zei, er zaten leuke tussen. Vond die ene met die jongen die een borst haar wil verwijderen erg leuk... die duitse onderzeeër was vreselijk. Sorry ben de namen kwijt.
En als laaste Calvaire.... dat is een bizarre film. De auto van een zanger begeeft het en komt dan terecht in een herberg. De eigenaar van die herberg draait door en denkt dat de zanger zijn weggelopen vrouw is. Was grappig, maar niet echt super
pi_27797658
ook nog een promo van Land of the dead van 15 minuten gezien.... zag er erg vermakelijk uit. Kan niet wachten tot ie draait hier....
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:24:06 #200
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_27798112
Pluk Van De Petteflet
Vroeger veel het boek gelezen dus als er dan een film van uitkomt moet ik hem uiteraard zien. De film begint met een overgang van de tekeningen van Fiep naar de real-life karakters. Al snel is echter te zien dat alles er nogal sesamstraat achtig uitziet. De sets zijn allemaal nogal kartonachtig en het gehele verhaal is echt nogal gericht op kinderen. Nu is het natuurlijk gebaseerd op een kinderboek, maar van Minoes bijvoorbeeld was een veel betere verfilming gemaakt terwijl dat ook een kinderboek is. Naarmate de film vordert wordt het al snel duidelijk dat dit echt Sesamstraat is. De dieren zijn allemaal pratende poppen en het acteerwerk is ook erg suf.
De stampertjes vind ik trouwens het enige pluspunt in de film. De jongens waren wel grappig en het huis waar ze wonen was ongeveer zoals ik ook in gedachten had. Voor de rest wat mij betreft een mislukte verfilming die misschien alleen leuk is voor de allerkleinsten. Een 5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')