Dagje AFFF. Het begon heel okay met
A Tale of Two Sisters. Sfeervol, mooi, maar de opbouw duurde wat te lang om uiteindelijk in de climax zoveel plottwists over de kijker heen te gooien dat meeleven met de personages onmogelijk wordt. Jammer, want juist de menselijke manier waarop ze (soms) met elkaar omgaan is leuk, en iets wat je niet vaak in een horrorfilm ziet. Een dikke zeven.
Vervolgens (eten en dan) wat shorts. Die variëerden van gruwelijk Godsjezus slecht (
The End en
L'Etrange Portrait de la Dame en Jaune) tot behoorlijk tof (
El Ciclo en
Dysmorpho bijvoorbeeld). Leuk gevariëerd in ieder geval en ik wil zeker ook de tweede Shorts-verzameling ergens deze week nog meeproberen te pakken.
En dan...
Malice@Doll. Het begint nog wel enigszins ietsbelovend met wat pseudo-filosofisch geklets, maar als het hoofdpersonage eenmaal wordt verkracht door een konijn met kieuwen (waar lichtflitsen uitkomen) en tentakels gaat het echt bergafwaarts. Gruwelijk saai, gruwelijk lelijk getekend, gruwelijk vervelende semi-ethiek en intens irritante personages. En dan heb ik de muziek nog niet eens genoemd. Nou ja. Een kleine drie. Niet de beste manier om de dag mee af te sluiten.
En dan nog even wat films die ik niet vandaag heb gezien, maar wel pas. Kijcool.
Haven,
Temporada de Patos en
Guess Who. Check vooral de linkjes, want dan krijg je een koekje.
Dus.