abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juni 2005 @ 02:11:22 #226
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_27849120
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 13:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Sai zou hierover waarschijnlijk zeggen: "Lekker hip filmpje van Gus van Sant." Maar gelukkig voor jullie (en me zelf) ben ik Sai niet.
Nee? Wacht maar, er staat je nog een mooi Fight Club-moment te wachten. .

Ontopic:
The Big Sleep (Howard Hawks, 1946): Bogart, Bacall, Chandler, Hawks. Is dat tof? Natuurlijk! Okay, origineel is het niet, maar topvermaak is het wel. 8+.
Hoop Dreams (Steve James, 1995): intens briljante docu, die zowel inzicht geeft in de slechtere wijken van Chicago als jeugddromen behandelt als op en top vermaak levert. De basketballdromen van de twee gevolgde jongens zorgen voor een mooie spanningsboog waardoor de film gedurende de drie uur lange speeltijd nooit verveelt. Vette aanrader. 9+.
Off Screen (Pieter Kuijpers, 2005): psychologisch drama dat zich voordoet als thriller. Af en toe had het wel wat subtieler gemogen en de suggestie dat er wel een kern van waarheid in Voerman's verhaal kan zitten is vervelend, maar Decleir is uitstekend en draagt de algehele film. Goed te doen, gewoon. 7.
Detour (Edgar G. Ulmer, 1945): sterk noir-thrillertje. Het extreem lage budget wordt goed benut en de weinige locaties zorgen voor een flinke dosis extra sfeer, hoewel de toffe cinematografie daar ook stevig aan bijdraagt. Het acteerwerk is alleen tamelijk wisselend en het plot had ook wel iets minder wegwerpromannetje gemogen, hoewel dat ook weer bijdraagt aan de sfeer. Intens toffe eindzin ook, trouwens. 8-.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 12 juni 2005 @ 03:28:22 #227
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_27849936
Tod Browning's Freaks

Na ongev. 10 jaar weer eens gekeken. Hoewel de verbazing nu enigszins weg is, blijft het een opmerkelijke film. Acteerprestaties zijn natuurlijk niet van het hoogste niveau, maar dat geeft helemaal niets bij deze film uit 1932.
De sterren in deze rolprent zijn de echte "freaks".
Ik vind het woord "freaks" trouwens ontzettend banaal en denigrerend. Deze acteurs hadden hun bijzonderheden vanaf hun geboorte geboorte zoals ze in de film te zien zijn.
Bijv. de levende torso: De man zonder ledematen, die met zijn mond een sigaret kan rollen en aansteken.
In ieder geval voel ik me verbonden met deze onderdrukte circusartiesten en ik werd weer weerzinwekkend verrast door de gruwlijke wraak op de gemene schone trapezeprinses.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zondag 12 juni 2005 @ 10:49:48 #228
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27851524
Scarlet Street (Fritz Lang, 1945)
Leuke film noir van Fritz Lang, een remake van Jean Renoir'sLa chienne. Edward G. Robinson is erg sterk in z'n rol als man die hopeloos verliefd wordt op femme fatale Joan Bennett. Het thema van de film wordt in een erg sterke climax overgebracht op de kijker. Vooral het moment dat Robinson erachter komt dat hij gebruikt wordt door Bennett is erg sterk. ****
  zondag 12 juni 2005 @ 11:32:15 #229
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27852090
Ugetsu monogatari (Tales of Ugetsu) (1953)
Meesterwerkje van Kenji Mizoguchi over twee eenvoudige boeren, die beiden gecorrumpeerd worden door hun verlangen naar rijkdom, macht en status.
Kenji Mizoguchi laat op een zeer prachtige, doch eenvoudige wijze, de ups- en downs van zijn hoofdpersonen zien. Hij wordt daarin natuurlijk ook geholpen door de sterke cast.
cijfer: 9
  zondag 12 juni 2005 @ 12:31:46 #230
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_27853183
Raptor
Wat een onvoorstelbaar idiote film . Echt.

Er komt in de hele film geen enkele raptor voor, het gaat over exemplaren van de T-Rex.

In het geheime complex van het slechte genie (6 verdiepingen onder de grond) hangt een reddingsvest aan de muur . Dat krijg je als je scenes uit een andere film gebruikt en die scene zich afspeelt op een boot.

De T-Rex valt enkele mensen in een jeep aan bij een ravijn, vreemd genoeg worden ze (met jeep) in het midden van de woestijn teruggevonden. Een dino met een rijbewijs .

Diezelfde dino ontsnapt 2 keer uit het complex. In 't begin van de film loopt hij al los, later gaat hij nog eens terug om zich dan vanachter in een truck vol kippen te verstoppen en nogmaals te ontsnappen. Hij moet wel een paar keer overstappen, want het is niet altijd dezelfde truck.

Dino's kunnen teleporteren . Wanneer een wagen wordt aangevallen, valt het beestje eerst langs voren aan, maar dan staat hij plots weer achter de wagen..... De wagen zelf teleporteert blijkbaar mee, want de aanval begon in 't midden van een bos, plots bevinden ze zich op een spoorweg en tenslotte dondert de wagen zowaar van een brug waarbij hij 3 keer explodeert op 2 seconden tijd.

Wanneer de politie bij het valse genie opduikt, weet hij hen op erg sluwe wijze te ontwijken. "Zeg hen dat ik er niet ben." .

De T-Rex breekt in in een dierenzaak (OK), maar wat hij in de drankzaak ernaast ging doen, is me toch een raadsel.

En zo gaat het nog wel een tijdje verder..... .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_27854087
Sin City

Schitterend, zitten genieten in de bios.
Vooral de manier waarop de comic-sfeer is uitgewerkt en behouden, is zeer indrukwekkend.

Waarschijnlijk de film van het jaar.
pi_27863091
Magnolia

Prachtige film, sterke acteerprestaties, geweldige muziek.
Film begint al goed met een prachtige intro, film ging naar mijn mening vrij snel voor bij. Voor een film van 3 uur erg knap gedaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 12 juni 2005 @ 21:44:20 #233
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_27868811
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 13:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Deel 2 van La Meglio gioventù, maar daar geef ik pas een eind oordeel na het zien van alle delen. Maar ik kan wel zeggen dat ik dit deel beter vond dan deel 1. Alles wat goed was aan deel 1 kwam hier terug, terwijl de minpunten van deel 1 verdwenen waren.
wat waren dan de minpunten in deel 1??

Vandaag gezien:
Gladiator
Mooie, groots opgezette en indrukwekkende film van Ridley Scott. De sets, decors en veldslagen zijn erg mooi. Russel Crowe is zoals altijd weer super, en zelfs Joaquin Phoenix (waar ik normaal niet zo weg van ben) is (op t begin na) erg sterk. De film is een collectie van mooie shots en dat afgemaakt met een mooie soundtrack leverd dit een superfilm op

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Artificial Intelligence: A.I.
Mooi vormgegeven sf sprookje van Steven Spielberg. Leuk, interessant en bij tijd en wijle ontroerend verhaal waarin sterk geacteerd wordt. Jude Law is erg cool, en dat is wel een openbaring . De muziek maakt t geheel goed af.
Erg mooi

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

Ghostbusters II
Al vele malen gezien en hij blijft leuk. Bill Murray steelt de show als arrogante Dr. Venkman, maar ook de rest van de cast is cool. Het verhaal is leuk en is leuk uitgewerkt maar de film haalt t toch niet bij t origineel.
Erg vermakelijk

IMDB Cijfer: 5,7/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
  zondag 12 juni 2005 @ 23:01:49 #234
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27871668
MANSION OF THE DOOMED

Altijd gelezen dat dit een nogal sadistische horrorfilm zou zijn, maar dat valt nogal mee vind ik, het gaat over een chirurg die bij willekeurige slachtoffers de oogballen uit de kassen verwijderd en de blinde slachtoffers in z'n kelder bewaart

En natuurlijk is het einde voorspelbaar maar wel 'satisfying'

zondag 12 juni 2005 @ 23:13:55 #235
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_27872080
The Running Man
Rare gameshow in het jaar 2017 .. al het nieuws/muziek/tv is aan banden gelegd.

Schwarzenegger is vals beschuldigd en in de gevangenis gezet ..hij onsnapt .. maar wordt min of meer gedwongen mee te doen aan een raar spel .. waar je achterna gezeten wordt door gasten met kettingzagen, flamethrowers..Het heeft wel iets weg van Rollerball.

Het is wel iets voor onze uitgerancheerde sterren ..

cijfer 6.5 / imdb 6.2
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 13 juni 2005 @ 01:50:02 #236
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_27875551
Glory (Edward Zwick, 1989): laat ik als eerst maar zeggen dat dit helemaal geen slechte film is. De gevechtsscènes zijn indrukwekkend, de aankleding erg goed en de acteurs zijn ook heel okay. MAAR...
Ik heb helemaal niets tegen historische films die de geschiedenis nogal verdraaien, dat hoort erbij. Maar als een film door middel van een voiceover uit een echt dagboek suggereert ontzettend accuraat te zijn is dat vervelend.
Erger is het als de film de geschiedenis gebruikt om een bepaald punt te maken, maar alle ware feiten verdraait om zo te zorgen dat het punt überhaupt gemaakt kan worden.
Ook vind ik heroïsche muziek onder een grootse veldslag helemaal niet erg, alleen als die veldslag echt heeft plaatsgevonden en er honderden mensen voor Jan Lul de dood in zijn gestuurd is het nogal cru. Vergelijk het met wat lekkere heroïsche Lord of the Rings-muziek onder de opening van Saving Private Ryan.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Glory is een best okaye film, maar als zoiets in de IMDb top 150 staat en een meesterwerk als Hoop Dreams niet moet ik mijn frustraties even uitten. Dus: mweh. 7.
  maandag 13 juni 2005 @ 08:27:39 #237
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_27876862
Filmavond/nachtje met films die ik allemaal al gezien had dus ik hou het kort:

Ying Xiong (Hero)
Uiteraard verbluffende actiescenes die er supermooi uitzien. Het verhaal is daarnaast ook nog eens intelligent. Dit maakt zo'n mooie mix dat de film echt een topper is.

Shi mian mai fu (House of Flying Daggers)
Zelfde idee als voorgaande film alleen hierin is geprobeerd wat meer romantiek te gooien. Ik vind dat de film daar jammerlijk in faalt. Het is zelfs irritant. Onze hoofdrolspeelster komt mij eerder over als een typische vrouw die niet weet wat ze wil. Zelfs doodgaan kan ze niet in 1 keer.

Highlander
Vroeger zeer veel gezien. Ik was toen helemaal Highlander gek. Ik keek altijd de serie. De soundtrack is natuurlijk super. Begintune Princess Of The Universe is gaaf evenals Who Wan't To Live Forever. Rillingen over mijn lijf bij het zien van de scene die erbij hoort. Voor de rest duidelijk een jaren 80 film maar toch blijft de film aardig. Zwaardgevechten zijn wel duf.

The Crow
Bij deze film begon ik wat in te dutten maar ik had hem al eerder gezien dus maakt niet veel uit. In ieder geval supermooie actiefilm met lekker duistere toon en ruige actie. Zeker een geslaagde stripverfilming.

Big Fish
Een lieve film met een superverhaal. De film kan boeien van begin tot eind door de variatie in de film. Wat een heerlijke fantasievolle verhalen. Einde kan zeker ook ontroeren.

Doragon bôru Z: Zetsubô e no hankô!! Nokosareta chô senshi - Gohan to Torankusu (Dragon Ball Z: The History of Trunks)
Geen zin meer om een gehele film te zien rond 06.15 dus maar een DBZ film. Mijn favoriete DBZ film natuurlijk Superfilm waarin Gohan als enige in alles van DBZ echt stoer is. De film is speciaal omdat in deze film niet alles goed komt. In alle andere films weet je wel dat het uiteindelijk wel goedkomt maar de sfeer in deze film laat juist zien dat alles misgaat. Iedereen gaat dood, de wereld bijna verwoest. Om dan uiteindelijk Trunks Super Saiyan te zien worden is echt een supermoment.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 13 juni 2005 @ 09:35:18 #238
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27877851
quote:
Op zondag 12 juni 2005 21:44 schreef Timo20 het volgende:

[..]

wat waren dan de minpunten in deel 1??
[quote]
Ik begreep de karakterontwikkeling van Matteo niet helemaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_27878785
In The Mouth of Madness

Horrorfilm met een intrigerend verhaal.
Hier moet de film het ook van hebben, eng is 'ie namelijk niet.

De film heeft een jaren 80-sfeertje over zich, verrassend dat 'ie uit '94 blijkt te zijn.
De sfeer is goed getroffen en zoals gezegd, het verhaal is erg boeiend.
Alleen tegen het einde begint het iets te ontsporen.

De moeite waard voor de liefhebber.
  maandag 13 juni 2005 @ 12:34:06 #240
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_27882987
Onlangs:

Quill
Over een pup die opgroeit tot blindengeleidehond. Schattig allemaal en best een mooie film, maar eigenlijk ook niet zo bijzonder.

Ocean's Twelve
Ik heb me niet verveeld. Maar een verhaal kon ik ook niet meteen ontdekken, het leken eerder een paar sketches die werden opgevoerd door een troepje acteurs. Weinig memorabel allemaal.

The Sum of all Fears
Had ik nog niet gezien, best wel goed. Vrij apocalyptisch. Aflek valt ook wel mee, niet dat hij schitterend bezig is, maar die andere Jack Ryan (Harrison Ford) vond ik ook niet imponerend, dus al bij al een degelijke actiethriller.

Tell Me Something
Hier gaan we weer op zoek naar een seriemoordenaar. Uiteraard met een typisch seriemoordenaarfilmsfeertje (goed woord voor Scrabble). Verschil met andere films is dat deze ook wel gedeeltelijk een horrorfilm is, dus wanneer er een arm wordt afgehakt, laten ze het hier ook in alle detail zien. Verder is 't een (goede) standaardfilm met de nodige twists en turns.

Saints and Soldiers
5 soldaten belanden tijdens WO II achter de vijandelijke linies en moeten terug bij hun collega's zien te raken. Dat is zowat het hele verhaal. Weinig spectaculair en op 't einde wordt het (Spielbergiaans) melodrama weer bovengehaald. Ook is 't weer zo'n "zie ons eens heldhaftige Amerikanen zijn" verhaaltje. Desondanks zeker geen slechte film. Maar dan ook weer niet veel meer dan dat.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 13 juni 2005 @ 13:00:27 #241
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_27883906
Miller's Crossing

Gabriel Byrne speelt t hulpje van Albert Finney en de altijd sublieme Marcia Gay Harden de femme fatale, met John Turturro als homo-broer.
Dan hebben we nog een onenigheid hier en een ruzie daar, wat afrekeningen mogelijk maakt.

Eigenlijk een slap aftreksel van Blood Simple van de zelfde regisseur.
Niet slecht, maar alleen dankzij GB dus.
  maandag 13 juni 2005 @ 14:57:20 #242
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27888417
Sars Wars Kan geen imdb link vinden.

Zombiefilm. De uitbraak van Sars 4 zorgt ervoor dat mensen in zombies veranderen. Het verhaal speelt zich af in een gebouw dat in quarantaine is geplaatst. De film heeft absoluut leuke momenten, maar de film bevat vooral veel onderbroekenlol en daar moet je van houden. Ik vond het vaak net iets te plat. Het is zeker geen vervelende film echter en er zitten genoeg grappige stukken in, waardoor het voor de liefhebbers van absurde horrorfilms toch een must-see is.

6
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 13 juni 2005 @ 19:48:49 #244
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_27897375
All About Eve (Joseph L. Manckiewicz, 1950): uitstekend geacteerd, uitstekend geschreven en uiterst vermakelijk komisch drama. Ja, dat is het wel zo'n beetje. Ik hou niet zo van een flashback-structuur, maar dat is ook zo ongeveer het enige minpunt. Oh ja, Bater gaat in één scène wat over de top. Dat is het wel. Uitstekend. 9-.
  maandag 13 juni 2005 @ 23:19:25 #245
40664 Durbin
Who knows..
pi_27905029
Another Day in Paradise
Bij een opruiming van je budgettitels kun je best wat moois tegenkomen. Deze film is er zo eentje. De film vertelt het verhaal van Bobbie en Rosie, twee jonge drugsverslaafden die door het uitvoeren van kleine criminaliteit het hoofd boven water proberen te houden. Ze worden opgenomen door de oudere Mel (James Woods) en Sid (Melanie Griffith) voor het uitvoeren van een grote kraak. Bobbie denkt in eerste instantie een nieuw 'huis' te hebben gevonden, maar al snel loopt het niet altijd even florissant. De film verrastte me in positief opzicht. Het acteren van de vier hoofdpersonen is bovengemiddeld, het verhaal gewoon ok en de soundtrack (blues/soul) erg goed. Een houdertje.

Crossroads
..en soms kom je ook budgettitels van je vriendin tegen. Lucy (Britney) gaat met haar twee jeugdvriendinnen en een jongen op reis richting California, elk met hun eigen reden. Onderweg wordt elk meisjesprobleem wel besproken en maken ze in een korte tijd schrikbarend veel mee. Tienermeisjes zullen dit ongetwijfeld geweldig vinden, maar zelf haak ik na de ondergoedscene al snel af. Maar het is wel weer een IMDB-Bottom 100.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 04:45:55 #246
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_27908708
Saw
Aardige thriller met een aantal smerige scene's erin.
Ik zag de twist op het einde trouwens niet aankomen.

Eaten Alive
Horrorfilmpje van Tobe Hooper over een gestoorde hoteleigenaar die zijn gasten voert aan zijn krokodil.
De krokodil (die je spaarzaam ziet) ziet er erg nep uit. Voor de rest is de film wel geinig.
Hier heeft Tarantino trouwens ook deze quote vandaan:
My name is Buck and i'm ready to fuck!
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 14 juni 2005 @ 10:30:47 #247
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27911420
Gong fu (Kung Fu Hustle) (Stephen Chow, 2004)
Geinige martial arts pulp van de makers van Shaolin Soccer. De visual effects zijn er flink op vooruit gegaan sinds die film en dat komt vooral de gevechten ten goede. Weergeloos bij tijden en erg grappig, maar vooral over the top. Veel shots zien er ook erg verzorgd uit. ***½
pi_27911924
Mononoke-hime (princess Mononoke)

IMDb top 250'er van de Ghibli Studio's. Fantastische anime. Doet niets onder voor Spirited Away als je het mij vraagt...
  dinsdag 14 juni 2005 @ 10:51:20 #249
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27912040
Austin Powers in Goldmember (2002)
Austin Powers 1 was , Austin Powers 2 was , maar Austin Powers 3 is .
Wat een verschrikkelijk slechte opvolger is dit. Alle grappen zijn gejat uit de vorige delen, er zit geen enkel nieuw element aan. I.p.v dat de film een parodie op Bond-films is, wordt de film hierdoor een parodie van zichzelf. En het karakter Goldmember kan op de stapel meest mislukte ongrappigste karakters in de filmgeschiedenis. En dat is dan nog los van het feit dat deze Nederlander een Deens, Duits accent heeft.
Als ik Mike Myers was zou ik alle banden en opnames van deze film laten vernietigen, zodat niemand zich deze misstap ooit nog herinnert.
cijfer: 3
pi_27912572
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 10:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Austin Powers in Goldmember (2002)
Austin Powers 1 was , Austin Powers 2 was , maar Austin Powers 3 is .
Wat een verschrikkelijk slechte opvolger is dit. Alle grappen zijn gejat uit de vorige delen, er zit geen enkel nieuw element aan. I.p.v dat de film een parodie op Bond-films is, wordt de film hierdoor een parodie van zichzelf. En het karakter Goldmember kan op de stapel meest mislukte ongrappigste karakters in de filmgeschiedenis. En dat is dan nog los van het feit dat deze Nederlander een Deens, Duits accent heeft.
Als ik Mike Myers was zou ik alle banden en opnames van deze film laten vernietigen, zodat niemand zich deze misstap ooit nog herinnert.
cijfer: 3
helemaal mee eens!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')