Ja, die indruk kreeg ik ook...quote:Op maandag 30 mei 2005 19:36 schreef ALTER-EGO het volgende:
Nou Gajus, dan weet ik niet wat jij gaat doen... kan uit de afbeelding niet opmaken wat het is.
Iets geeft me de indruk dat het om huishoudelijke gruwelijkheden gaat.
quote:Op maandag 30 mei 2005 19:35 schreef Gajus het volgende:
BdT 32: de piramide van Maslov ...
Zow, voor degene(n) die niet weet wat het is.quote:Maslow ontwikkelde in de jaren '60 de theorie van de toenemende behoefte, ook wel bekend als de piramide van Maslow. Deze komt er in het kort op neer dat elk mens een bepaalde behoeftenopbouw doorloopt: je voldoet eerst aan je basisbehoeften, voordat je aan luxere, minder noodzakelijke behoeften kunt voldoen. De basisbehoeften bestaan uit fysieke behoeften (eten, drinken, kleding, onderdak), daarboven komt de behoefte aan veiligheid, vervolgens de sociale behoeften ("er bij horen"), daarna de behoefte aan zelfimago (reputatie, eigendunk), en tot slot de behoefte aan 'self-actualization' oftewel zelfverwerkelijking (doen wat je roeping is).
Wat je ziet is de kunstenaar's perceptie van een huishoudelijk apparaat.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:36 schreef ALTER-EGO het volgende:
Nou Gajus, dan weet ik niet wat jij gaat doen... kan uit de afbeelding niet opmaken wat het is.
Iets geeft me de indruk dat het om huishoudelijke gruwelijkheden gaat.
Ik mijn studieboek economie stond Maslov.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:39 schreef Otherside het volgende:
Is het niet Maslow, trouwens?
Noemde hij het soms "werkstraf" ?quote:Op maandag 30 mei 2005 19:45 schreef Gajus het volgende:
[..]
Wat je ziet is de kunstenaar's perceptie van een huishoudelijk apparaat.
de titel van dit werk geeft alle aanleiding dit te mogen veronderstellen
Zoiets zou ik mijn kunstwerk in elk geval wel noemen, als dat huishoudelijke gruwelijkheden zou afbeelden.quote:
heel fijn.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:40 schreef Augustina het volgende:
Volgens mij gaat 'ie koffiebonen malen ofzo.
Is koffiedrinken een primaire levensbehoefte of een secundaire (lees: sociale) levensbehoefte?quote:En dan wil ik weten op welk niveau dat ligt van de pyramide van Maslow. Ik gok als eerste.
Anno 2005 zou handmatig koffiemalen gerekend kunnen worden tot een werkstraf. Maar krap 100 jaar geleden vormde dit apparaat een verlichting van het huishoudelijk werk.quote:
Voor mij ook. En over koffie gesproken, de hoogste tijd voor een bakkiequote:Op maandag 30 mei 2005 19:55 schreef Gajus het volgende:
ik zou niet kunnen leven zonder mijn bakkie troost ... voor mij dus een primaire behoefte
Mijn oma had er een. En als ik dan kwam logeren mocht ik malen. Zo leuk! Goede oude tijd.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:59 schreef Gajus het volgende:
[..]
Anno 2005 zou handmatig koffiemalen gerekend kunnen worden tot een werkstraf. Maar krap 100 jaar geleden vormde dit apparaat een verlichting van het huishoudelijk werk.![]()
Tegenwoordig heb je van die handige waterkokers en potten cappuccino... in enkele seconden een warm dampende mok, zonder enige inspanning of moeite.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:59 schreef Gajus het volgende:
[..]
Anno 2005 zou handmatig koffiemalen gerekend kunnen worden tot een werkstraf. Maar krap 100 jaar geleden vormde dit apparaat een verlichting van het huishoudelijk werk.![]()
Heeft hij je ook advies gegeven wat te stemmen?quote:Op maandag 30 mei 2005 20:01 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het moet niet erger worden....
Komt Jipson net thuis (na een paar dagen logeren), is het eerste wat ie zegt/vraagt welke datum het is.
Dat ik het ook even in de gaten moet houden wanneer het de 1e is, in verband met de Europese grondwet.
Want: "je moet wel ja stemmen mam, dat is belangrijk" zegt hij.
Blijkbaar ben jij niet gevoelig voor de schoonheid van de techniek, in het bijzonder de mechanica.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:44 schreef Augustina het volgende:
Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben van het werk.
quote:Op maandag 30 mei 2005 20:03 schreef Augustina het volgende:
[..]
Heeft hij je ook advies gegeven wat te stemmen?![]()
Dus dat...quote:Op maandag 30 mei 2005 20:01 schreef ALTER-EGO het volgende:
Ook ik herken overeenkomsten tussen beide kunstenaars.quote:
En niet te vergeten de sensatie van Senseo.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:03 schreef ALTER-EGO het volgende:
Tegenwoordig heb je van die handige waterkokers en potten cappuccino... in enkele seconden een warm dampende mok, zonder enige inspanning of moeite.
Volgens mij ben ik zo'n beetje de enige Nederlander zonder zo'n ding.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:15 schreef Gajus het volgende:
[..]
En niet te vergeten de sensatie van Senseo.![]()
de Senseo wordt momenteel geïntroduceerd in de U.S. en zou wel eens een klapper kunnen worden
En met het koffiemalen kwamen die aroma´s vrij. Heerlijk vond ik dat.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:02 schreef Augustina het volgende:
Mijn oma had er een. En als ik dan kwam logeren mocht ik malen. Zo leuk! Goede oude tijd.
Nee hoor ... voor echte koffieliefhebbers smaakt Senseo-koffie nergens naar.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:20 schreef ALTER-EGO het volgende:
Volgens mij ben ik zo'n beetje de enige Nederlander zonder zo'n ding.
(en dat wil ik graag zo houden)
Je dacht toch niet dat indoctrinatie alléén voorkwam in de voormalige Sovjet?quote:Op maandag 30 mei 2005 20:01 schreef ALTER-EGO het volgende:
Je zou bijna vermoeden dat ze worden gehersenspoeld op school.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:34 schreef Gajus het volgende:
[..]
Je dacht toch niet dat indoctrinatie alléén voorkwam in de voormalige Sovjet?![]()
ooit kwam mijn zoon thuis met het dringend advies te stoppen met roken
ze is weer aan het roddelenquote:Op maandag 30 mei 2005 20:01 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het moet niet erger worden....
Komt Jipson net thuis (na een paar dagen logeren), is het eerste wat ie zegt/vraagt welke datum het is.
Dat ik het ook even in de gaten moet houden wanneer het de 1e is, in verband met de Europese grondwet.
quote:Op maandag 30 mei 2005 20:39 schreef Jip het volgende:
[..]
ze is weer aan het roddelen![]()
maar goed.......als ze maar gaat stemmen en ja zegt![]()
ik ga ondertussen wel een schilderij raden
ja maar de europese grondwet is NU!(en mijn toekomst)quote:Op maandag 30 mei 2005 20:45 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Nog een jaar of 7 geduld Jip... dan mag je voortaan mijn stemkaart inleveren.
Heb je gelezen dat het onderwerp op het te raden schilderij een koffiemolen is?
Ohw ohw... was je moeder maar half zo verstandig als jou...quote:Op maandag 30 mei 2005 21:03 schreef Jip het volgende:
[..]
ja maar de europese grondwet is NU!(en mijn toekomst)
nee dat heb ik niet gelezen,aleen dat senseo gedoe.
maar ik denk dat ik stop,moet morgen weer naar school
*jip kijkt op de klok:21:01
doei alweer, dan maar![]()
![]()
eggie,was da?quote:Op maandag 30 mei 2005 21:05 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Ohw ohw... was je moeder maar half zo verstandig als jou...
een dikke welterustenkus geef ik je zo in het eggie
Hint: ik heb de kunstenaar ook in een ander lopend topic ten tonele gevoerd.quote:Op maandag 30 mei 2005 21:59 schreef Augustina het volgende:
Ik kan wel een hintje gebruiken, Gajus. Of ben je je after-dinner dutje doen?
En te vaak onderschat je jezelf...quote:Op maandag 30 mei 2005 22:33 schreef Augustina het volgende:
Ik inhoudelijk ergens aan bijgedragen? Wow, soms verbaas ik mezelf.
Jij bent lief.quote:Op maandag 30 mei 2005 22:36 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
En te vaak onderschat je jezelf...
()
Ik moet morgenochtend vroeg op, dus behoor evenmin tot de nachtploeg. Welterusten, A'tina.quote:Op maandag 30 mei 2005 22:46 schreef Augustina het volgende:
Ik draag het over aan de nachtploeg, Gajus. ...
Very well, très bien, heel goed AE.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:00 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het is "Coffee Mill" of ookwel "Moulin à café" uit 1911 van Marcel Duchamp.
Doet mij denken aan de kerk(koepel)decorateurs à la Michelangelo.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:50 schreef ALTER-EGO het volgende:
Zal ik de rust dan maar doorbreken met een nieuwe opgave...
[afbeelding]
De schilder van dit knap geschilderde schilderij leefde een eeuwtje of 2 later dan Michelangelo...quote:Op maandag 30 mei 2005 23:59 schreef Gajus het volgende:
[..]
Doet mij denken aan de kerk(koepel)decorateurs à la Michelangelo.
Is dit een compleet kunstwerk of een uitsnede ervan?
Je begon al net zulke vage aanwijzingen te geven als Do2Os weleens doet...quote:Op maandag 30 mei 2005 23:54 schreef Gajus het volgende:
[..]
Very well, très bien, heel goed AE.![]()
bij BdD was Freek de Jonge zojuist te gast ... ik kon het niet laten de eertijds fameuze cabaretier te beluisteren
Dan ga ik voor Francois Boucher. Klopt dat (enigszins) ?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:06 schreef ALTER-EGO het volgende:
De schilder van dit knap geschilderde schilderij leefde een eeuwtje of 2 later dan Michelangelo...
dit is geen uitsnede, 't is het complete werk
Sjawel!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:42 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dan ga ik voor Francois Boucher. Klopt dat (enigszins) ?![]()
Vanwege de tijdsperiode, de rococo-stijl, fraaie paarden (zelfs iemand als Rembrandt kon geen paarden schilderen, anders dan lompe knollen).
Vond je mijn hint vaag? Volgens mij leidde die eenvoudig naar Marcel Duchamp. Toch?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:08 schreef ALTER-EGO het volgende:
Je begon al net zulke vage aanwijzingen te geven als Do2Os weleens doet...
Zo vaag was je hint niet... maar deed me een beetje denken aan Do2Os, toen ie een keer over piespotten op zijn kop begon, als hint ook bij een Duchamp.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:48 schreef Gajus het volgende:
[..]
Vond je mijn hint vaag? Volgens mij leidde die eenvoudig naar Marcel Duchamp. Toch?
Do2Os' reactie 'schijten?' deed mij wel denken aan zijn historische aanwijzing 'plassen', ook vanwege Duchamp
getiteld "the rising of the sun" uit 1753.quote:
quote:Each morning, Apollo, the sun god, rises from the ocean in his chariot drawn by the horses of the sun, at the point where the sea and the clouds meet.
In the top left, cherubs push back the night, while in the top right, others scatter roses to give the dawn its red glow.
Tethys, goddess of the sea, brings Apollo his horses, while her children lace his sandals and hand him his harp.
King Louis XIV called himself the Sun King, and paintings of Apollo as sun god were seen as reflecting the King's glory.
Aight!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:56 schreef Gajus het volgende:
[..]
getiteld "the rising of the sun" uit 1753.![]()
[..]
Ik ga nog de nieuwe opgave plaatsen, de honden uitlaten (eentje is aan de schijterij), zonodig een hint geven, ondertussen mijn slaapmutsje consumeren en dan ... jawel, lieve kijkbuisvrienden ... naar bed.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 01:00 schreef ALTER-EGO het volgende:
Aight!![]()
Hoe zit het met je vroege slaapplannen?
Dat klinkt alsof je er het eerste uur nog niet in ligt.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 01:10 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik ga nog de nieuwe opgave plaatsen, de honden uitlaten (eentje is aan de schijterij), zonodig een hint geven, ondertussen mijn slaapmutsje consumeren en dan ... jawel, lieve kijkbuisvrienden ... naar bed.![]()
Willink heeft hier niets mee te maken.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 01:27 schreef ALTER-EGO het volgende:
Vind um zo in het klein wel wat van Willink weghebben...
maar dat kan natuurlijk vertekend zijn door mijn troebele blik
Alstu en ook goedenavond.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 01:43 schreef ALTER-EGO het volgende:
Hey een grotere versie.
Dankje en goedenavond Cioran.!
Dat artikel mag ik niet lezen... omdat ik niet geregistreerd ben.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 01:43 schreef cioran63 het volgende:
Interessant artikel bij deze tekening:
http://www.nrc.nl/dossiers/Oorlogskunst/1005547783015.html
Uhuh...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 01:49 schreef cioran63 het volgende:
is gratis en zo gebeurd, registreren.
Dat is wel zo, maar zo kunt u het kunstnieuws wel volgen! De rest klap je gewoon niet open.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 01:52 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Uhuh...
iets staat me tegen om me te registreren bij nieuws-sites... wellicht het feit dat ik het nieuws niet volg
![]()
Je hebt me al overtuigd...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 01:53 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar zo kunt u het kunstnieuws wel volgen! De rest klap je gewoon niet open.
Zie ik bijna een gigantische hint over het hoofd... dan is het dus hoogstwaarschijnlijk een Nederlands werk...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 01:42 schreef cioran63 het volgende:
Met op de achtergrond de toren van Domburg.
Je ziet tevens titel en maker over het hoofd.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 02:09 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Zie ik bijna een gigantische hint over het hoofd... dan is het dus hoogstwaarschijnlijk een Nederlands werk...
En nog een...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 01:42 schreef cioran63 het volgende:
Tekening van Jan Toorop.
quote:
Daar ben ik nu ondertussen na 3 posts blunderen al achter ja...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 02:09 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Je ziet tevens titel en maker over het hoofd.
Niet zo scherp, neequote:Op dinsdag 31 mei 2005 02:12 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Daar ben ik nu ondertussen na 3 posts blunderen al achter ja...
Pas toen ik hem zelf vond, had ik door dat jij hem al had genoemd.
![]()
geen idee waar mijn hoofd is
Nee, dat overkomt me wel vaker.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 02:13 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Niet zo scherp, zeg.
Heb je die inlogcode nou gepakt?
Haha, dan ben ik toch niet de enige suffe.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 02:14 schreef cioran63 het volgende:
Ik klik steeds op het verkeerde plaatje, ga ik mezelf quotenenzo.
bron: http://www.galeries.nl/mnkunstenaar.asp?artistnr=6075&vane=1&em=&sessionti=365890504quote:In 2001 kwam de bekende tekening 'Godsvertrouwen' (1907) regelmatig in de pers, omdat na een jarenlange strijd de stichting Boijmans van Beuningen uiteindelijk besloot om de tekening terug te geven aan de New Yorkse bankier Walter Eberstadt, kleinkind van het in 1944 in Bergen-Belsen omgekomen echtpaar Flersheim
Een wat?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 02:18 schreef JAM het volgende:
... excerpt, nu, hier?
Zou goed kunnen van wel hoor... ik ken het woord niet en weet dus ook niet wat het betekent...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 02:27 schreef JAM het volgende:
Is dat geen koosjer Engels?
GMTA.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 02:40 schreef cioran63 het volgende:
Aha, AE was me al voor.
Ahaa, weer wat bijgeleerd.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 02:42 schreef JAM het volgende:
Ja, dat soort dingen bedoel ik dus met die disclaimer. Overigens is een excerpt een uittreksel, of een kort stukje uit.
Het leven is bezaaid met dit soort schrijnende incidenten. Achteraf kun je je voor je kop slaan, maar het leed is geschied en is onomkeerbaar. Het zijn wel levenslessen die helpen bij het beoordelen van volgende incidenten.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 02:29 schreef JAM het volgende:
Excerpt.
Het verzenden daarvan is mislukt... kan het niet meeluisteren.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 02:54 schreef JAM het volgende:
Ik draai nog een keer een liedje van Marlene Dietrich en dan ga ik slapen.
Dat ik je bovenstaande post niet helemaal begrijp.quote:
Ik bedoel precies wat er staat. Het intermezzo met JAM is betekenisloos voor anderen omdat zijn excerpt inmiddels weggehaald is.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:17 schreef ALTER-EGO het volgende:
Dat ik je bovenstaande post niet helemaal begrijp.
Maar ik begrijp wel dat je gaat slapen, dus welterusten.
Ohw zo... ach ja, ik denk dan zo simpel dat de enkeling die hier leest, daar dan wel overheenleest als ie zich er aan stoort... dat is minder moeite dan het editten.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:21 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik bedoel precies wat er staat. Het intermezzo met JAM is betekenisloos voor anderen omdat zijn excerpt inmiddels weggehaald is.
Repeat...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:03 schreef ALTER-EGO het volgende:
Heb ik een nieuwe opgave over het hoofd gezien zou zomaar goed kunnen... of staat er werkelijk nog geen nieuwe?
Het was jouw beurt eigenlijk he, jij had de juiste titel genoemd.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 04:19 schreef cioran63 het volgende:
Ik ga nog even iets zoeken, moment.
Heel graag had ik je nu willen zeggen dat ik um al kende... maar dan zou ik liegen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 04:34 schreef cioran63 het volgende:
Ja, hola, dat is snel. Is dat een kwestie van woorden in Google stoppen? Of kende u m al?
Nou, die van jou zijn meestal vrij lastig... nu heb ik um tenminste kunnen vinden voor het slapen gaan.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 04:36 schreef cioran63 het volgende:
Stom van mij, maar mooi werk van Walla.
Dit is nou een echte outsider. Maar dan ook echt.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 04:40 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Nou, die van jou zijn meestal vrij lastig... nu heb ik um tenminste kunnen vinden voor het slapen gaan.
Op zich wel knap, een vilstifttekening die lijkt alsof ie door een kind gemaakt is.
Er is nog hoop...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 04:42 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Dit is nou een echte outsider. Maar dan ook echt.
Wellicht een goed plan en met een beetje geluk is iemand me dan wel voor.quote:
Daarom, slaap lekker!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 04:47 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Wellicht een goed plan en met een beetje geluk is iemand me dan wel voor.
Heb best wel slaap, daar kan ik beter aan toegeven.
Ja, ik ga zo. Ltr!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 04:50 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Volg je me zo, naar prettigdromenland?
Slaap fijn en sweet dreams.
Eerste indruk:quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:42 schreef ALTER-EGO het volgende:
Een nieuwe opgave dan maar?
[afbeelding]
Plusminus 25 kilometer ten zuide van Rome.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:10 schreef ALTER-EGO het volgende:
Wel om een plaats zo'n 25 kilometer van Rome af.
Dat doet denken aan Lido di Ostia, havenplaats. Op stadsfoto´s geen basiliek te bekennen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:22 schreef ALTER-EGO het volgende:
Ohw...
Plusminus 25 kilometer ten zuide van Rome.
Inderdaad nog even doorzoeken...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:34 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dat doet denken aan Lido di Ostia, havenplaats. Op stadsfoto´s geen basiliek te bekennen.
BTW: ik heb daar ooit eens overnacht.
Andere plaats in die omgeving zoeken.
Die is niet te zien hoor, op dit schilderij.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:02 schreef Gajus het volgende:
In Castel Gandolfo (zomerverblijf van de paus) staat wel een koepelkerk.
Ik zie op jouw schilderij een koepelkerk (niet het zomerverblijf ofwel residenza papale)quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:08 schreef ALTER-EGO het volgende:
Die is niet te zien hoor, op dit schilderij.
Het gezochte plaatsje ligt vlak bij Albano.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:14 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik zie op jouw schilderij een koepelkerk (niet het zomerverblijf ofwel residenza papale)
Maar uit deze reactie begrijp ik Castel Gandolfo ook niet de gezochte plaats is. Ik zoek verder.![]()
Yes!!!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:21 schreef Gajus het volgende:
Ariccia.
[afbeelding]
Situata al sud di Roma, nella zona dei Castelli Romani, Ariccia acquistò importanza alla fine del XVII° secolo quando passò sotto il controllo della famiglia Chigi. I Chigi fecero costruire molti dei prestigiosi palazzi che si possono ammirare oggi come il Palazzo Baronale, la Piazza della Corte e la Chiesa di Santa Maria Assunta (vedi foto a sinistra) quest'ultima disegnata dal Bernini. Ariccia è raggiungibile dal Ponte Monumentale, fatto costruire da Papa Pio IX nel 1854. Sotto il ponte si trova il Parco Chigi, dal quale hanno tratto ispirazione scrittori come Stendhal e Goethe.
Ik vermoed dat de gezochte plaats Ariccia is, mede vanwege zijn cultuurhistorische betekenis.
Dat is de juiste naam van deze schilderes.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:31 schreef Gajus het volgende:
Silvana Brunotti dus
nooit van gehoord. ook niet van dat sportmerk (maar ik ben nog van de generatie Adidas en Puma)
Koekoekseitje. Ik bedoel, in dit nest had onderstaand eitje beter gepast.quote:
AE, ik ben blij te vernemen dat je er weer bent, maar ik ben nog niet geheel gerustgesteld.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:06 schreef ALTER-EGO het volgende:
AE is hier in elk geval.
nog etwas ziek, zwak en misselijk
Daar kun je weleens vreselijk gelijk in hebben...quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:03 schreef Gajus het volgende:
[..]
AE, ik ben blij te vernemen dat je er weer bent, maar ik ben nog niet geheel gerustgesteld.
volgens mij moet je beter leren leven met de begrensdheid van je fysieke en psychische vermogens
De komende dagen licht verteerbaar eten nuttigen (rijst, beschuitjes e.d.) en voldoende drinken (water, thee) voor een spoedig en voorspoedig herstel van het lijfje.quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:13 schreef ALTER-EGO het volgende:
Daar kun je weleens vreselijk gelijk in hebben...![]()
Heb zojuist al een bakje yoghurt met muesli op plus enkele biscuits en drink al de hele dag thee. (drink ik anders zelden, maar in koffie heb ik nu geen trek)quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:30 schreef Gajus het volgende:
[..]
De komende dagen licht verteerbaar eten nuttigen (rijst, beschuitjes e.d.) en voldoende drinken (water, thee) voor een spoedig en voorspoedig herstel van het lijfje.![]()
Oh ja ... voldoende nachtrust kan beslist geen kwaad.![]()
want een stralende AE is toch wel onmisbaar voor een geslaagde De Kooning meet, IMHO![]()
Vergeef me Gellius... dat ik ondanks de hints van Gajus en jou, geen idee heb over wat/wie het gaat.quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:32 schreef Gellius het volgende:
Goed, dan ga ik fijn slapen.
quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:28 schreef Gellius het volgende:
We zien in dit schilderij overigens een naderende scheiding der geesten binnen de gemeenschap de hh literatoren treffend uitgebeeld.
Heb je mij zien zeggen dat ik ga slapen?quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:45 schreef Gajus het volgende:
Gellius, AE, Do2Os ... welterusten.![]()
is 19 juni jouw jaardag?
Uh ... je schreef simpelweg "welterusten" ... waarop ik dacht ...quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:48 schreef ALTER-EGO het volgende:
Heb je mij zien zeggen dat ik ga slapen?
nee 5 daagjes daarvoor
Dat "welterusten" zei ik tegen Gellius.quote:Op donderdag 2 juni 2005 01:00 schreef Gajus het volgende:
[..]
Uh ... je schreef simpelweg "welterusten" ... waarop ik dacht ...![]()
Maar blijkbaar niet ... integendeel, je klinkt alsof je er een wilde nacht van wilt maken.![]()
14 juni dus.![]()
Jawel, dezelfde schilder. Het eerste schilderij met een stel schrijvers & dichters, het tweede met een stel schilders (volgens mij heeft de schilder zichzelf geportretteerd, op dezelfde wijze als Rembrandt op de Nachtwacht heeft gedaan; dat koppetje helemaal rechts).quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:55 schreef ALTER-EGO het volgende:
De afbeeldingen die Gellius en Gajus plaatsten, zijn toch niet van dezelfde schilder?
niet dat ik driftig op zoek ben hoor... vraag het me al de hele tijd af...
Als jij de schilder weet... dan weet jij vast ook de te betitelen titel?quote:Op donderdag 2 juni 2005 01:05 schreef Gajus het volgende:
[..]
Jawel, dezelfde schilder. Het eerste schilderij met een stel schrijvers & dichters, het tweede met een stel schilders (volgens mij heeft de schilder zichzelf geportretteerd, op dezelfde wijze als Rembrandt op de Nachtwacht heeft gedaan; dat koppetje helemaal rechts).
Ik kan moeilijk vragen of jij 20 wordt, met de leeftijd van Jip in mijn achterhoofd.quote:Op donderdag 2 juni 2005 01:03 schreef ALTER-EGO het volgende:
klopt... dan veranderen er ineens 2 cijfers...
quote:Op donderdag 2 juni 2005 01:10 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk vragen of jij 20 wordt, met de leeftijd van Jip in mijn achterhoofd.![]()
Oké, het betreft de schilder Henri Fantin-Latour.quote:Op donderdag 2 juni 2005 01:08 schreef ALTER-EGO het volgende:
Als jij de schilder weet... dan weet jij vast ook de te betitelen titel?
Kijk, dat wilde ik graag horen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 01:19 schreef Gajus het volgende:
[..]
Oké, het betreft de schilder Henri Fantin-Latour.
Het eerste schilderij is getiteld "around the table" (1872),
het tweede schilderij is getiteld "a studio in Batignolles" alias "homage tot Manet" (1870)
Nog zo'n intrigerend schilderij betreft "homage to Delacroix" (1864):
[afbeelding]
Maar toch wel aan de behoorlijk vroege kant, in vergelijking tot jouw vriendinnen.quote:
Huh?quote:Op donderdag 2 juni 2005 01:28 schreef Gajus het volgende:
[..]
Maar toch wel aan de behoorlijk vroege kant, in vergelijking tot jouw vriendinnen.![]()
ik neem aan dat het geen vooraf geplande keuze was, maar een spontane samenloop van toevalligheden![]()
quote:Op donderdag 2 juni 2005 01:33 schreef ALTER-EGO het volgende:
Huh?Welke vriendinnen?
Zo behoorlijk vroeg was ik er ook niet bij hoor.
je hebt wel gelijk dat het geen voorafgeplande keuze was en inderdaad een samenloop van omstandigheden... maar toen was ik allang geenmeer
quote:Op donderdag 2 juni 2005 01:36 schreef Gajus het volgende:
[..]
ik dacht dat je als tiener reeds moeder geworden was
echt waar
![]()
Kijk nog eens naar Delacroix. Nu wel beeld?
Blijkbaar zie je nu beide afbeeldingen, omdat je het over kwaliteits/kleurverschillen hebt.quote:Op donderdag 2 juni 2005 01:45 schreef ALTER-EGO het volgende:
Nu zie ik de afbeelding wel ja.
Komt het kwaliteits/kleurverschil tussen de afbeeldingen door hoe de doeken bewaard/behandeld zijn?
Nee, ik zie bij die ene afbeelding nog steeds een rood kruisje. Ik bedoelde de afbeelding die je zojuist plaatste met de afbeeldingen die Gellius en jij eerder plaatsen. (toen viel me dat verschil ook op namelijk, vandaar ook eerder mijn vraag of het om dezelfde schilder ging)quote:Op donderdag 2 juni 2005 02:08 schreef Gajus het volgende:
[..]
Blijkbaar zie je nu beide afbeeldingen, omdat je het over kwaliteits/kleurverschillen hebt.
Het verschil tussen beide foto´s heeft te maken met de kwaliteit van de opname en het afdrukken/scannen (indien oorspronkelijk analoge opname) of met de 'photoshop' nabewerking (indien digitale opname). Ikzelf vind de eerste een tikkeltje te donker (details gedegradeerd tot zwart) maar wel stemmig en de tweede een tikkeltje te licht (details van beschadigingen e.d. zijn zichtbaar) en minder stemmig. Welk van de twee weghalen, naar jouw idee?
3) vannacht door Gajus geplaatst "homage to Delacroix", donkere/verzadigde versie.. die dus geeft een rood kruisje.quote:Op donderdag 2 juni 2005 02:31 schreef Gajus het volgende:
Nu snap ik niet waar jij een rood kruisje ziet. Welke?
1) vanochtend door Gellius geplaatst: "around the table"
2) vanmiddag door Gajus geplaatst "homage to Manet"
3) vannacht door Gajus geplaatst "homage to Delacroix", donkere/verzadigde versie
4) als 3, lichte/fletse versie
Welke? Kan ik nog een alternatief plaatsen!
Ik vind ook de lichtere / fletsere versie minder mooi. Zoiets ligt niet aan het schilderij zelf maar aan slechte fotografie (zaken als diffuse belichting, kwaliteit van de cameralens, nabewerking met photoshop zijn allemaal van invloed) .
Vaag hoor, zelfs bij de link copieëren en plakken in adresbalk van browser krijg ik de melding "forbidden". heb ik anders nooit bij Olga's galleryquote:Op donderdag 2 juni 2005 02:49 schreef Gajus het volgende:
Oké, dan haal ik die met het kruisje (#3 dus) weg.
Voor de liefhebbers het betreffende linkje: http://www.abcgallery.com/F/fantin-latour/flatour14.JPG .
overigens, ik plaats ook post buiten dit topic. zoals vandaag in http://forum.fok.nl/topic/708083 .
hilarisch te zien hoe eertijds zeer goede vriendinnen nu reageren.![]()
Als kind - in het kielzog van mijn ouders - heb ik ontelbaar veel musea bezocht. Balen als een stekker! En wat doe ik nu? Ik verheug mij nu al over mijn aanstaande bezoek aan het Guggenheim Museum in Bilbao (dat in mijn nieuwe achtertuin staat, bij wijze van spreken). Het gebouw zelf is reeds een artistiek hoogstandje. http://www.guggenheim-bilbao.es/ingles/home.htmquote:Op donderdag 2 juni 2005 02:39 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat ik nog nooit musea heb bezocht.
Hoogste tijd dat daar verandering in komt, te beginnen op 19 juni.
Wat een schitterend gebouw is dat!quote:Op donderdag 2 juni 2005 02:58 schreef Gajus het volgende:
[..]
Als kind - in het kielzog van mijn ouders - heb ik ontelbaar veel musea bezocht. Balen als een stekker! En wat doe ik nu? Ik verheug mij nu al over mijn aanstaande bezoek aan het Guggenheim Museum in Bilbao (dat in mijn nieuwe achtertuin staat, bij wijze van spreken). Het gebouw zelf is reeds een artistiek hoogstandje. http://www.guggenheim-bilbao.es/ingles/home.htm
Maar eerst 19 juni!![]()
Dankje Gajus.quote:Op donderdag 2 juni 2005 03:10 schreef Gajus het volgende:
ik hoor een der honden piepen, het is weer zover.
Misschien lukt het mij nog bij thuiskomst een geschikt plaatje te plaatsen.
AE, alvast een hele goede nachtrust en morgen wat minder ziek/zwak/misselijk weer op.![]()
Ik kwam ook al speciaal kijken of hij zich alweer gemeld had. Goed, dan hou ik vanaf nu mijn MSN in de gaten en zodra de schat daar online komt, grijp ik hem in z'n nekvel.quote:Op donderdag 2 juni 2005 07:41 schreef Otherside het volgende:
AR heeft ons de rug toegekeerd...
Het schilderij héét natuurlijk Coin de la table, een afbeelding van de groep van Parijse dichters die zichzelf 'les Parnassiens' noemde. Zij dineerden regelmatig onder de naam "Vilains ou Affreux Bonshommes". Linksonder zien we de Paul Verlaine en naast hem de toen zestienjarige Arthur Rimbaud. Ze beroerden toen al op vochtige zolderkamertjes geregeld elkanders poepgaatje en zouden weldra getweeën naar London afreizen voor a little walk on the wild sidequote:Op donderdag 2 juni 2005 01:19 schreef Gajus het volgende:
[..]
Oké, het betreft de schilder Henri Fantin-Latour.
Het eerste schilderij is getiteld "around the table" (1872),
Tuurlijk leef ik nog..quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:29 schreef Augustina het volgende:
[..]
Ik kwam ook al speciaal kijken of hij zich alweer gemeld had. Goed, dan hou ik vanaf nu mijn MSN in de gaten en zodra de schat daar online komt, grijp ik hem in z'n nekvel.![]()
Hij leeft nog wel trouwens, want hij telt keurig de dagen af.
quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Tuurlijk leef ik nog..
Onkruid vergaat niet he
AR... doe's vertellen dat Do2Os uit zijn nek kletst..quote:Op donderdag 2 juni 2005 07:41 schreef Otherside het volgende:
AR heeft ons de rug toegekeerd...
met een c stond het ook wel kool hoorquote:Op donderdag 2 juni 2005 14:36 schreef Z het volgende:
Het doet een beetje kubistisch aan.
De beelden aan de muur met die schaduwval... geven bijna een indruk of het om een oude foto gaat... terwijl de rest er wel als tekenig uitziet.. vandaar wat vaag.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:30 schreef cioran63 het volgende:
vaag? Ja, het is een tekening met zwart krijt. De kunstenaar is een Belg.
Kwam eerst uit op Fernand Khnopff, via zijn naam kwam ik op een pagina waar de afbeelding van Mellery gedeeltelijk stond.quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:02 schreef cioran63 het volgende:
Heel goed, dat is snel!
Heb jij weer een deel van jouw koelkast gefotografeerd?quote:
Nee Gajus, dat heb ik niet.quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:30 schreef Gajus het volgende:
[..]
Heb jij weer een deel van jouw koelkast gefotografeerd?![]()
Zo nee, zeg iets opdat ik mij kan losmaken van deze misperceptie !![]()
Bedoel je daarmee 'digitale kunst' ?quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:35 schreef Otherside het volgende:
Niet mooi. En het riekt naar 0101..
Jama... jij denkt ook dat het digitale kunst is...quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:42 schreef Otherside het volgende:
Saai, nietszeggend, oninteressant...
Nou, dat had het ding nog saaier gemaakt...quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:44 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Jama... jij denkt ook dat het digitale kunst is...
Dat is jouw mening.quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:46 schreef Otherside het volgende:
[..]
Nou, dat had het ding nog saaier gemaakt...
Laten we 't daar op houden...
Jaha, dat snap ik nog wel... maar wat ik bedoel is... waarom noem je dat 0101 in plaats van digitaal, waar komt die "term" vandaan?quote:
Zeg dat dan meteen, in plaats van er zo omheen te draaien...quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:51 schreef Otherside het volgende:
Ben je niet bekend met het binaire stelsel, AE?
Kom ik echt zó dom over?quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:53 schreef Otherside het volgende:
Een computer "rekent" met nullen en enen...
Zoals, is dat een officiele "term", waar komt ie vandaan, wie heeft um bedacht...quote:
Ik stond op het punt te gaan zoeken, maar er kwam iets tussendoor.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:16 schreef ALTER-EGO het volgende:
Is er wel iemand aan het zoeken nu?
Dan staat je hoofd vast niet helemaal naar zoeken nu.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:24 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik stond op het punt te gaan zoeken, maar er kwam iets tussendoor.
zojuist besloten zondag en maandag een bezoekje te brengen aan het bouwproject
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |