Dat is heel goed te doenquote:Op maandag 30 mei 2005 23:08 schreef Conflict het volgende:
Ik heb het pas aan laten leggen, HR ketel en 11 radiatoren in heel het huis. 4800 euro
Nee we gaan wel kopen hoor (en zeker geen nieuwbouwquote:Op maandag 30 mei 2005 23:06 schreef St.Germain het volgende:
- kost veel geld, zeker als je meerdere verdiepingen hebt .. plus als het niet goed geisoleerd is zul je 's winters veel verliezen hebben, dus hoge kosten.
- als je vloerverwarming kiest zijn de buizen zoiezo niet zichtbaar ... waarschijnlijk zul je dit in combinatie met radiatoren of convectoren moeten doen, aangezien het in de meeste oudere gebouwen niet mogelijk zal zijn vloerverwarming op verdiepingen aan te leggen.
- ik denk dat je beter bent dat je een oud huis opkoopt en volledig renoveert, zeker als je dit voor een groot stuk zelf kan doen, of als je iemand kent die dit kan doen ... of indien niet, ben je financieel beter af om gewoon een huis te huren, of een nieuwbouw te kopen
Kun je me uitleggen waarom je dit denkt?quote:Op maandag 30 mei 2005 22:46 schreef Sakura het volgende:
Je zal zeer zeker meer kwijt zijn aan het aanleggen/inbouwen van centrale verwarming dan het je opleverd omdat het huis goedkoper zou zijn door het ontbreken ervan.
Het kost namelijk echt mega veel om het in te laten bouwen, en vooral ook nog eens in de muren weg te laten werken (wat alleen kan met holle muren en niet met betonmuren)
En voor dat bedrag zijn alle leidingen weggewerkt in het plafond, in de muren of achter koven. Is er gas, water, afvoer ed omgelegd/aangelegd, oude spullen weggehaald (boiler, geiser, gevelkachels, gasleidingen ed)quote:Op maandag 30 mei 2005 23:08 schreef Conflict het volgende:
Ik heb het pas aan laten leggen, HR ketel en 11 radiatoren in heel het huis. 4800 euro
En dan heb je dus geen enorme vooroorlogse vierlaagse radiatoren en met de buizen door het hele huis?quote:Op maandag 30 mei 2005 23:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb idd ook die overweging gemaakt. Eerst alleen zoeken op huizen met CV, maar toen ingezien dat een slagje goedkoper zonder CV en dan zelf in (laten) zetten ook heel goed mogelijk is. Beetje rondvragen kwam ik idd ook op ongeveer hetzelfde uit wat Conflict zei, zo'n 5000 euro. Maar pin me d'r niet op vast.
jaquote:Op maandag 30 mei 2005 23:22 schreef Marsepein het volgende:
[..]
En voor dat bedrag zijn alle leidingen weggewerkt in het plafond, in de muren of achter koven. Is er gas, water, afvoer ed omgelegd/aangelegd, oude spullen weggehaald (boiler, geiser, gevelkachels, gasleidingen ed)
quote:Op maandag 30 mei 2005 23:21 schreef St.Germain het volgende:
ik weet niet veel van jaren '30 huizen, maar het is misschien geen slecht idee om de k-waarden van muren, plafonds en zo te vragen en de warmteverliezen van elke kamer te berekenen .. dan kan je daarmee het aantal verwarmingslichamen en vermogen bepalen .. en daarna het soort ketel en vermogen ... boilers .. of combinatie ... dan gewoon in een catalogus kijken (bv. van JAVA ... kan je op hun website ook bekijken ... of catalogus is gratis aan te vragen) hoeveel dit je al kost ... das waarschijnlijk de grootste kost
Ik kan niet anders zeggen, je hebt dan een strakke prijs afgesproken.quote:
Hm... inderdaad.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:22 schreef Marsepein het volgende:
[..]
En voor dat bedrag zijn alle leidingen weggewerkt in het plafond, in de muren of achter koven. Is er gas, water, afvoer ed omgelegd/aangelegd, oude spullen weggehaald (boiler, geiser, gevelkachels, gasleidingen ed)![]()
Niet dat ik die dingen installeer, maar voor een comfortabele installatie, met alles weggewerkt, en hier en daar een 'design' radiator ga je het met 5000 euro niet redden denk ik.
Ik schat eerder minimaal het dubbele.
- Voor een knappe radiator kan je gemiddeld tussen 150 en 250 euro rekenen.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:30 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Hm... inderdaad.
Ik zoek wel reële prijzen, want ik ken geen zwarte mannetjes in mijn nieuwe woonplaats
Succes morgen met je huizen jacht!quote:Op maandag 30 mei 2005 23:43 schreef Duderinnetje het volgende:
Dank allemaal voor nu! Hartstikke fijn dat jullie zo snel reageerden, want morgen bekijken we een huis mét en een huis zónder. Dus nu heb ik in elk geval enige indruk. Keep it coming![]()
Conflict? Als ik een mannetje zoek, bel ik je![]()
![]()
Als je maar niet met ijsblokjes gaat spelenquote:Op maandag 30 mei 2005 23:43 schreef Duderinnetje het volgende:
Dank allemaal voor nu! Hartstikke fijn dat jullie zo snel reageerden, want morgen bekijken we een huis mét en een huis zónder. Dus nu heb ik in elk geval enige indruk. Keep it coming![]()
Conflict? Als ik een mannetje zoek, bel ik je![]()
![]()
Als je het over de kosten hebt, lees bovenstaande berichten. Het is zowiezo altijd al het geval dat dingen die je in je huis verbouwd nooit volledig terug te vinden zijn in de verkoopprijs van je huis, maar slechts voor een klein deel. Zou dat niet het geval zijn, dan zouden de oude bewoners het wel in laten bouwen alvorens het te verkopen.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:16 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Kun je me uitleggen waarom je dit denkt?
Ik was er al bang voor hoor
Veel zelf gedaan zeker?quote:Op maandag 30 mei 2005 23:08 schreef Conflict het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |