abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2005 @ 22:09:45 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_27495416
Lieve Kluschers!
Ik en mijn Grote Liefde zijn zoekende naar een koopwoning. Tot op heden hebben wij steeds geselecteerd op woningen die reeds cv hebben. Maar daardoor lopen we misschien best puike huizen mis. Wij hebben echter geen idee wat het laten aanleggen van cv zou kosten. Huizen zónder zijn vaak ietsje 'goedkoper'. Wellicht is het de moeite waard er na aankoop dus gewoon centrale verwarming in te laten gooien (we willen dit niet zelf doen - totaal geen ervaring mee namelijk). Graag jullie ideeën/ervaringen:

-Kostda? Uitgaande van een huis met vier kamers bijvoorbeeld. Dus: materiaal, arbeidsloon en boiler oid (neem ik aan, als er daarvóór gaskachelverwarming was).
-Welke tips hebben jullie voor afwerking? Ik vind het zelf niet mooi als je in huizen overal die leidingen ziet lopen. Die zou ik het liefst laten wegstucen in de muren. Maar dit zal extra kosten...
-Andere tips? Waarop te letten bij de keuze voor een cv? Hoe bevalt jullie vloerverwarming trouwens? Of is dit energieverspilling in een oude, niet zo goed geïsoleerde woning?

Vragen, vragen, vragen en alle tips zijn welkom! Dank alvast!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_27496678
Je zal zeer zeker meer kwijt zijn aan het aanleggen/inbouwen van centrale verwarming dan het je opleverd omdat het huis goedkoper zou zijn door het ontbreken ervan.
Het kost namelijk echt mega veel om het in te laten bouwen, en vooral ook nog eens in de muren weg te laten werken (wat alleen kan met holle muren en niet met betonmuren)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_27497363
- kost veel geld, zeker als je meerdere verdiepingen hebt .. plus als het niet goed geisoleerd is zul je 's winters veel verliezen hebben, dus hoge kosten.
- als je vloerverwarming kiest zijn de buizen zoiezo niet zichtbaar ... waarschijnlijk zul je dit in combinatie met radiatoren of convectoren moeten doen, aangezien het in de meeste oudere gebouwen niet mogelijk zal zijn vloerverwarming op verdiepingen aan te leggen.
- ik denk dat je beter bent dat je een oud huis opkoopt en volledig renoveert, zeker als je dit voor een groot stuk zelf kan doen, of als je iemand kent die dit kan doen ... of indien niet, ben je financieel beter af om gewoon een huis te huren, of een nieuwbouw te kopen
I hear and I forget. I see and I remember. I do and I understand.
pi_27497445
Ik heb het pas aan laten leggen, HR ketel en 11 radiatoren in heel het huis. 4800 euro
  maandag 30 mei 2005 @ 23:11:01 #5
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_27497540
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:08 schreef Conflict het volgende:
Ik heb het pas aan laten leggen, HR ketel en 11 radiatoren in heel het huis. 4800 euro
Dat is heel goed te doen
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 30 mei 2005 @ 23:14:37 #6
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_27497692
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:06 schreef St.Germain het volgende:
- kost veel geld, zeker als je meerdere verdiepingen hebt .. plus als het niet goed geisoleerd is zul je 's winters veel verliezen hebben, dus hoge kosten.
- als je vloerverwarming kiest zijn de buizen zoiezo niet zichtbaar ... waarschijnlijk zul je dit in combinatie met radiatoren of convectoren moeten doen, aangezien het in de meeste oudere gebouwen niet mogelijk zal zijn vloerverwarming op verdiepingen aan te leggen.
- ik denk dat je beter bent dat je een oud huis opkoopt en volledig renoveert, zeker als je dit voor een groot stuk zelf kan doen, of als je iemand kent die dit kan doen ... of indien niet, ben je financieel beter af om gewoon een huis te huren, of een nieuwbouw te kopen
Nee we gaan wel kopen hoor (en zeker geen nieuwbouw ), maar de keuze is: kopen we een bijna-af jaren'30 huis mét, of een bijna-af jaren '30 huis zónder cv. Het scheelt op de vraagprijs een euro of 10.000, heb ik het idee.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 30 mei 2005 @ 23:16:59 #7
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_27497787
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:46 schreef Sakura het volgende:
Je zal zeer zeker meer kwijt zijn aan het aanleggen/inbouwen van centrale verwarming dan het je opleverd omdat het huis goedkoper zou zijn door het ontbreken ervan.
Het kost namelijk echt mega veel om het in te laten bouwen, en vooral ook nog eens in de muren weg te laten werken (wat alleen kan met holle muren en niet met betonmuren)
Kun je me uitleggen waarom je dit denkt?
Ik was er al bang voor hoor
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 30 mei 2005 @ 23:17:36 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27497812
Ik heb idd ook die overweging gemaakt. Eerst alleen zoeken op huizen met CV, maar toen ingezien dat een slagje goedkoper zonder CV en dan zelf in (laten) zetten ook heel goed mogelijk is. Beetje rondvragen kwam ik idd ook op ongeveer hetzelfde uit wat Conflict zei, zo'n 5000 euro. Maar pin me d'r niet op vast.
pi_27497955
ik weet niet veel van jaren '30 huizen, maar het is misschien geen slecht idee om de k-waarden van muren, plafonds en zo te vragen en de warmteverliezen van elke kamer te berekenen .. dan kan je daarmee het aantal verwarmingslichamen en vermogen bepalen .. en daarna het soort ketel en vermogen ... boilers .. of combinatie ... dan gewoon in een catalogus kijken (bv. van JAVA ... kan je op hun website ook bekijken ... of catalogus is gratis aan te vragen) hoeveel dit je al kost ... das waarschijnlijk de grootste kost
pi_27497993
quote:
En voor dat bedrag zijn alle leidingen weggewerkt in het plafond, in de muren of achter koven. Is er gas, water, afvoer ed omgelegd/aangelegd, oude spullen weggehaald (boiler, geiser, gevelkachels, gasleidingen ed)

Niet dat ik die dingen installeer, maar voor een comfortabele installatie, met alles weggewerkt, en hier en daar een 'design' radiator ga je het met 5000 euro niet redden denk ik.

Ik schat eerder minimaal het dubbele.
  maandag 30 mei 2005 @ 23:22:18 #11
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_27498001
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb idd ook die overweging gemaakt. Eerst alleen zoeken op huizen met CV, maar toen ingezien dat een slagje goedkoper zonder CV en dan zelf in (laten) zetten ook heel goed mogelijk is. Beetje rondvragen kwam ik idd ook op ongeveer hetzelfde uit wat Conflict zei, zo'n 5000 euro. Maar pin me d'r niet op vast.
En dan heb je dus geen enorme vooroorlogse vierlaagse radiatoren en met de buizen door het hele huis?

Ik vind dat namelijk echt héél erg
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_27498068
Kopie van de rekening:

pi_27498105
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:22 schreef Marsepein het volgende:

[..]

En voor dat bedrag zijn alle leidingen weggewerkt in het plafond, in de muren of achter koven. Is er gas, water, afvoer ed omgelegd/aangelegd, oude spullen weggehaald (boiler, geiser, gevelkachels, gasleidingen ed)
ja
pi_27498155
je kan de buizen eventueel ook gewoon tegen de muren laten lopen, en afwerken met gyproc ... kan je tegenwoordig heel mooie styllistische dingen mee doen ... bv. gebogen wanden en zo ... VOORBEELD .. geen idee hoeveel dit kost hoor
pi_27498210
nee de buizen zijn niet in de muur weggewerkt gekkie! Die lopen langs de muur Maar ik woon in een oude kiet!
  maandag 30 mei 2005 @ 23:29:00 #16
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_27498235
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:21 schreef St.Germain het volgende:
ik weet niet veel van jaren '30 huizen, maar het is misschien geen slecht idee om de k-waarden van muren, plafonds en zo te vragen en de warmteverliezen van elke kamer te berekenen .. dan kan je daarmee het aantal verwarmingslichamen en vermogen bepalen .. en daarna het soort ketel en vermogen ... boilers .. of combinatie ... dan gewoon in een catalogus kijken (bv. van JAVA ... kan je op hun website ook bekijken ... of catalogus is gratis aan te vragen) hoeveel dit je al kost ... das waarschijnlijk de grootste kost

Wij hebben in de regio waar we zoeken gemiddeld een etmaal om te besluiten of we een huis zouden willen kopen of niet. En van dat etmaal kunnen we een huis 2 uur lang bekijken Als we mazzel hebben kan onze makelaar mee

Er is dus niet echt tijd om eens rustig te kijken naar warmteverliezen etc. We moeten het echt een beetje van gemiddelden hebben, wat betreft de aanleg van cv.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_27498268
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:25 schreef Conflict het volgende:

[..]

ja
Ik kan niet anders zeggen, je hebt dan een strakke prijs afgesproken.

ik zit met eigen installatie (installatie doe ik zelf, uitgezonderd ketel) nu al op ongeveer 4200 euro, nog niet gerekend:
- alle radiatoren benedenverdieping
- vloerverwarming badkamer
- design radiator badkamer
- alle leidingen naar alle radiatoren
- al het stucwerk en plafons wat het met zich mee brengt

Ik kies waarschijnlijk wel voor wat duurdere materialen, dat moet gezegd, maar voor als nog, 4800 is echt niet veel.

Overigens is je rekening zwart betaald vermoed ik
  maandag 30 mei 2005 @ 23:30:44 #18
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_27498307
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:22 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Niet dat ik die dingen installeer, maar voor een comfortabele installatie, met alles weggewerkt, en hier en daar een 'design' radiator ga je het met 5000 euro niet redden denk ik.

Ik schat eerder minimaal het dubbele.
Hm... inderdaad.

Ik zoek wel reële prijzen, want ik ken geen zwarte mannetjes in mijn nieuwe woonplaats
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_27498527
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:30 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Hm... inderdaad.

Ik zoek wel reële prijzen, want ik ken geen zwarte mannetjes in mijn nieuwe woonplaats
- Voor een knappe radiator kan je gemiddeld tussen 150 en 250 euro rekenen.
- Als je met een verdeler per etage werkt, 2 x buislengte per vertrek/radiator x meterprijs
- thermostaat (of thermostaten)
- aanleggen van aan- en toevoerleidingen naar montageplaats voor ketel 500 euro
- ketel, varierend van een simpele van 900 euro tot een zeer comfortabele van ongeveer 1750 euro
- dan nog het wegwerken van leidingen, stuc werk ed, timmer werk, plafonds
- warmtewisselaar vloerverwarming
- afbreken oude materialen

Tja, de genoemde 5000 euro lijkt mij erg krap hoor, die 10000 euro lagere vraagprijs is niet voor niets denk ik dan
  maandag 30 mei 2005 @ 23:43:17 #20
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_27498764
Dank allemaal voor nu! Hartstikke fijn dat jullie zo snel reageerden, want morgen bekijken we een huis mét en een huis zónder. Dus nu heb ik in elk geval enige indruk. Keep it coming

Conflict? Als ik een mannetje zoek, bel ik je
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_27498845
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:43 schreef Duderinnetje het volgende:
Dank allemaal voor nu! Hartstikke fijn dat jullie zo snel reageerden, want morgen bekijken we een huis mét en een huis zónder. Dus nu heb ik in elk geval enige indruk. Keep it coming

Succes morgen met je huizen jacht!
pi_27499145
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:43 schreef Duderinnetje het volgende:

Als je maar niet met ijsblokjes gaat spelen
pi_27502298
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:16 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Kun je me uitleggen waarom je dit denkt?
Ik was er al bang voor hoor
Als je het over de kosten hebt, lees bovenstaande berichten. Het is zowiezo altijd al het geval dat dingen die je in je huis verbouwd nooit volledig terug te vinden zijn in de verkoopprijs van je huis, maar slechts voor een klein deel. Zou dat niet het geval zijn, dan zouden de oude bewoners het wel in laten bouwen alvorens het te verkopen.

Als je het over wegwerken in de muiren hebt, Verwarmings buis is niet in de muren weg te werken ivm het uitzetten en krimpen van de verwarmings buizen en het tikken wat het teweeg brengt.
Eventueel zou je het wel kunnen doen met kunststof buizen, maar dan zal je door de betonnen muren een fiks diepe gleuf van een cm of 5 breed en diep moeten vrezen (je moet immers ook de buizen isoleren in de muren) en alle muren opnieuw moeten stucken.
En dan komt gelijk de vraag of de muren in die oude huizen daar dik genoeg voor zijn, meestal waarschijnlijk niet. Zelfs in nieuwbouw huizen kan je echt geen sleuven van 5 cm in je muren kwijt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sakura op 01-06-2005 07:12:14 ]
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:06:09 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27521593
quote:
Veel zelf gedaan zeker?

Lijkt mij niet dat dit een prijs inclussief materiaal en arbeid is
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_27535430
Vloerverwarming in een oud, niet geïsoleerd huis, is inderdaad weggegooid geld. Je zal daar echt voor moeten isoleren om het een beetje rendabel te maken. Dan loopt de rekening lekker op, maar je hebt er wel een stuk comfort voor terug.
Als je toch aan het breken en verbouwen bent, dan kan je die beslissing dus maar één keer maken en waarom dan niet meteen goed.

Over het niet weg kunnen werken van de leidingen in bovenstaande posts, heb ik toch een beetje mijn twijfel. Al ben ik geen deskundige.
Je zou er toch voor kunnen kiezen om een gemantelde leiding in te laten vrezen? Of zeg ik nu iets heel geks?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')