Ja, die indruk kreeg ik ook...quote:Op maandag 30 mei 2005 19:36 schreef ALTER-EGO het volgende:
Nou Gajus, dan weet ik niet wat jij gaat doen... kan uit de afbeelding niet opmaken wat het is.
Iets geeft me de indruk dat het om huishoudelijke gruwelijkheden gaat.
quote:Op maandag 30 mei 2005 19:35 schreef Gajus het volgende:
BdT 32: de piramide van Maslov ...
Zow, voor degene(n) die niet weet wat het is.quote:Maslow ontwikkelde in de jaren '60 de theorie van de toenemende behoefte, ook wel bekend als de piramide van Maslow. Deze komt er in het kort op neer dat elk mens een bepaalde behoeftenopbouw doorloopt: je voldoet eerst aan je basisbehoeften, voordat je aan luxere, minder noodzakelijke behoeften kunt voldoen. De basisbehoeften bestaan uit fysieke behoeften (eten, drinken, kleding, onderdak), daarboven komt de behoefte aan veiligheid, vervolgens de sociale behoeften ("er bij horen"), daarna de behoefte aan zelfimago (reputatie, eigendunk), en tot slot de behoefte aan 'self-actualization' oftewel zelfverwerkelijking (doen wat je roeping is).
Wat je ziet is de kunstenaar's perceptie van een huishoudelijk apparaat.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:36 schreef ALTER-EGO het volgende:
Nou Gajus, dan weet ik niet wat jij gaat doen... kan uit de afbeelding niet opmaken wat het is.
Iets geeft me de indruk dat het om huishoudelijke gruwelijkheden gaat.
Ik mijn studieboek economie stond Maslov.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:39 schreef Otherside het volgende:
Is het niet Maslow, trouwens?
Noemde hij het soms "werkstraf" ?quote:Op maandag 30 mei 2005 19:45 schreef Gajus het volgende:
[..]
Wat je ziet is de kunstenaar's perceptie van een huishoudelijk apparaat.
de titel van dit werk geeft alle aanleiding dit te mogen veronderstellen
Zoiets zou ik mijn kunstwerk in elk geval wel noemen, als dat huishoudelijke gruwelijkheden zou afbeelden.quote:
heel fijn.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:40 schreef Augustina het volgende:
Volgens mij gaat 'ie koffiebonen malen ofzo.
Is koffiedrinken een primaire levensbehoefte of een secundaire (lees: sociale) levensbehoefte?quote:En dan wil ik weten op welk niveau dat ligt van de pyramide van Maslow. Ik gok als eerste.
Anno 2005 zou handmatig koffiemalen gerekend kunnen worden tot een werkstraf. Maar krap 100 jaar geleden vormde dit apparaat een verlichting van het huishoudelijk werk.quote:
Voor mij ook. En over koffie gesproken, de hoogste tijd voor een bakkiequote:Op maandag 30 mei 2005 19:55 schreef Gajus het volgende:
ik zou niet kunnen leven zonder mijn bakkie troost ... voor mij dus een primaire behoefte
Mijn oma had er een. En als ik dan kwam logeren mocht ik malen. Zo leuk! Goede oude tijd.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:59 schreef Gajus het volgende:
[..]
Anno 2005 zou handmatig koffiemalen gerekend kunnen worden tot een werkstraf. Maar krap 100 jaar geleden vormde dit apparaat een verlichting van het huishoudelijk werk.![]()
Tegenwoordig heb je van die handige waterkokers en potten cappuccino... in enkele seconden een warm dampende mok, zonder enige inspanning of moeite.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:59 schreef Gajus het volgende:
[..]
Anno 2005 zou handmatig koffiemalen gerekend kunnen worden tot een werkstraf. Maar krap 100 jaar geleden vormde dit apparaat een verlichting van het huishoudelijk werk.![]()
Heeft hij je ook advies gegeven wat te stemmen?quote:Op maandag 30 mei 2005 20:01 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het moet niet erger worden....
Komt Jipson net thuis (na een paar dagen logeren), is het eerste wat ie zegt/vraagt welke datum het is.
Dat ik het ook even in de gaten moet houden wanneer het de 1e is, in verband met de Europese grondwet.
Want: "je moet wel ja stemmen mam, dat is belangrijk" zegt hij.
Blijkbaar ben jij niet gevoelig voor de schoonheid van de techniek, in het bijzonder de mechanica.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:44 schreef Augustina het volgende:
Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben van het werk.
quote:Op maandag 30 mei 2005 20:03 schreef Augustina het volgende:
[..]
Heeft hij je ook advies gegeven wat te stemmen?![]()
Dus dat...quote:Op maandag 30 mei 2005 20:01 schreef ALTER-EGO het volgende:
Ook ik herken overeenkomsten tussen beide kunstenaars.quote:
En niet te vergeten de sensatie van Senseo.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:03 schreef ALTER-EGO het volgende:
Tegenwoordig heb je van die handige waterkokers en potten cappuccino... in enkele seconden een warm dampende mok, zonder enige inspanning of moeite.
Volgens mij ben ik zo'n beetje de enige Nederlander zonder zo'n ding.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:15 schreef Gajus het volgende:
[..]
En niet te vergeten de sensatie van Senseo.![]()
de Senseo wordt momenteel geïntroduceerd in de U.S. en zou wel eens een klapper kunnen worden
En met het koffiemalen kwamen die aroma´s vrij. Heerlijk vond ik dat.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:02 schreef Augustina het volgende:
Mijn oma had er een. En als ik dan kwam logeren mocht ik malen. Zo leuk! Goede oude tijd.
Nee hoor ... voor echte koffieliefhebbers smaakt Senseo-koffie nergens naar.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:20 schreef ALTER-EGO het volgende:
Volgens mij ben ik zo'n beetje de enige Nederlander zonder zo'n ding.
(en dat wil ik graag zo houden)
Je dacht toch niet dat indoctrinatie alléén voorkwam in de voormalige Sovjet?quote:Op maandag 30 mei 2005 20:01 schreef ALTER-EGO het volgende:
Je zou bijna vermoeden dat ze worden gehersenspoeld op school.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:34 schreef Gajus het volgende:
[..]
Je dacht toch niet dat indoctrinatie alléén voorkwam in de voormalige Sovjet?![]()
ooit kwam mijn zoon thuis met het dringend advies te stoppen met roken
ze is weer aan het roddelenquote:Op maandag 30 mei 2005 20:01 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het moet niet erger worden....
Komt Jipson net thuis (na een paar dagen logeren), is het eerste wat ie zegt/vraagt welke datum het is.
Dat ik het ook even in de gaten moet houden wanneer het de 1e is, in verband met de Europese grondwet.
quote:Op maandag 30 mei 2005 20:39 schreef Jip het volgende:
[..]
ze is weer aan het roddelen![]()
maar goed.......als ze maar gaat stemmen en ja zegt![]()
ik ga ondertussen wel een schilderij raden
ja maar de europese grondwet is NU!(en mijn toekomst)quote:Op maandag 30 mei 2005 20:45 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Nog een jaar of 7 geduld Jip... dan mag je voortaan mijn stemkaart inleveren.
Heb je gelezen dat het onderwerp op het te raden schilderij een koffiemolen is?
Ohw ohw... was je moeder maar half zo verstandig als jou...quote:Op maandag 30 mei 2005 21:03 schreef Jip het volgende:
[..]
ja maar de europese grondwet is NU!(en mijn toekomst)
nee dat heb ik niet gelezen,aleen dat senseo gedoe.
maar ik denk dat ik stop,moet morgen weer naar school
*jip kijkt op de klok:21:01
doei alweer, dan maar![]()
![]()
eggie,was da?quote:Op maandag 30 mei 2005 21:05 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Ohw ohw... was je moeder maar half zo verstandig als jou...
een dikke welterustenkus geef ik je zo in het eggie
Hint: ik heb de kunstenaar ook in een ander lopend topic ten tonele gevoerd.quote:Op maandag 30 mei 2005 21:59 schreef Augustina het volgende:
Ik kan wel een hintje gebruiken, Gajus. Of ben je je after-dinner dutje doen?
En te vaak onderschat je jezelf...quote:Op maandag 30 mei 2005 22:33 schreef Augustina het volgende:
Ik inhoudelijk ergens aan bijgedragen? Wow, soms verbaas ik mezelf.
Jij bent lief.quote:Op maandag 30 mei 2005 22:36 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
En te vaak onderschat je jezelf...
()
Ik moet morgenochtend vroeg op, dus behoor evenmin tot de nachtploeg. Welterusten, A'tina.quote:Op maandag 30 mei 2005 22:46 schreef Augustina het volgende:
Ik draag het over aan de nachtploeg, Gajus. ...
Very well, très bien, heel goed AE.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:00 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het is "Coffee Mill" of ookwel "Moulin à café" uit 1911 van Marcel Duchamp.
Doet mij denken aan de kerk(koepel)decorateurs à la Michelangelo.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:50 schreef ALTER-EGO het volgende:
Zal ik de rust dan maar doorbreken met een nieuwe opgave...
[afbeelding]
De schilder van dit knap geschilderde schilderij leefde een eeuwtje of 2 later dan Michelangelo...quote:Op maandag 30 mei 2005 23:59 schreef Gajus het volgende:
[..]
Doet mij denken aan de kerk(koepel)decorateurs à la Michelangelo.
Is dit een compleet kunstwerk of een uitsnede ervan?
Je begon al net zulke vage aanwijzingen te geven als Do2Os weleens doet...quote:Op maandag 30 mei 2005 23:54 schreef Gajus het volgende:
[..]
Very well, très bien, heel goed AE.![]()
bij BdD was Freek de Jonge zojuist te gast ... ik kon het niet laten de eertijds fameuze cabaretier te beluisteren
Dan ga ik voor Francois Boucher. Klopt dat (enigszins) ?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:06 schreef ALTER-EGO het volgende:
De schilder van dit knap geschilderde schilderij leefde een eeuwtje of 2 later dan Michelangelo...
dit is geen uitsnede, 't is het complete werk
Sjawel!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:42 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dan ga ik voor Francois Boucher. Klopt dat (enigszins) ?![]()
Vanwege de tijdsperiode, de rococo-stijl, fraaie paarden (zelfs iemand als Rembrandt kon geen paarden schilderen, anders dan lompe knollen).
Vond je mijn hint vaag? Volgens mij leidde die eenvoudig naar Marcel Duchamp. Toch?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:08 schreef ALTER-EGO het volgende:
Je begon al net zulke vage aanwijzingen te geven als Do2Os weleens doet...
Zo vaag was je hint niet... maar deed me een beetje denken aan Do2Os, toen ie een keer over piespotten op zijn kop begon, als hint ook bij een Duchamp.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:48 schreef Gajus het volgende:
[..]
Vond je mijn hint vaag? Volgens mij leidde die eenvoudig naar Marcel Duchamp. Toch?
Do2Os' reactie 'schijten?' deed mij wel denken aan zijn historische aanwijzing 'plassen', ook vanwege Duchamp
getiteld "the rising of the sun" uit 1753.quote:
quote:Each morning, Apollo, the sun god, rises from the ocean in his chariot drawn by the horses of the sun, at the point where the sea and the clouds meet.
In the top left, cherubs push back the night, while in the top right, others scatter roses to give the dawn its red glow.
Tethys, goddess of the sea, brings Apollo his horses, while her children lace his sandals and hand him his harp.
King Louis XIV called himself the Sun King, and paintings of Apollo as sun god were seen as reflecting the King's glory.
Aight!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:56 schreef Gajus het volgende:
[..]
getiteld "the rising of the sun" uit 1753.![]()
[..]
Ik ga nog de nieuwe opgave plaatsen, de honden uitlaten (eentje is aan de schijterij), zonodig een hint geven, ondertussen mijn slaapmutsje consumeren en dan ... jawel, lieve kijkbuisvrienden ... naar bed.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 01:00 schreef ALTER-EGO het volgende:
Aight!![]()
Hoe zit het met je vroege slaapplannen?
Dat klinkt alsof je er het eerste uur nog niet in ligt.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 01:10 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik ga nog de nieuwe opgave plaatsen, de honden uitlaten (eentje is aan de schijterij), zonodig een hint geven, ondertussen mijn slaapmutsje consumeren en dan ... jawel, lieve kijkbuisvrienden ... naar bed.![]()
Willink heeft hier niets mee te maken.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 01:27 schreef ALTER-EGO het volgende:
Vind um zo in het klein wel wat van Willink weghebben...
maar dat kan natuurlijk vertekend zijn door mijn troebele blik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |