Kijk uit met dit tvp-gedoe, want je krijgt zo het halve forum over je heenquote:
Goed gedaanquote:Op donderdag 12 mei 2005 23:23 schreef Alfa_Boy het volgende:
[..]
Kijk uit met dit tvp-gedoe, want je krijgt zo het halve forum over je heenZelf deed ik dit ook bij het Forza topic(vergeef me, ik wil ook wat plezier beleven aan onwetende blije forza-kneusjes) en je krijgt meteen die Twi(tweety) over je heen. Mij maakt het niets uit, want je weet meteen of er al gereageerd is, en zo kun je zelf weer sneller reageren, maar ja
Formula 1 is binnen![]()
Je vergeet 1 ding...quote:Op donderdag 12 mei 2005 23:39 schreef renz0r het volgende:
Ik verheugde me zo erg naar dit spel en toen die er eenmaal was meteen gekocht.
Nu heb ik dat spel ondertussen een tijdje, maar heb het al naast me gelegd....
Vindt het helaas niets vernieuwend. Voor mensen die een goede racesimulator willen hebben tegen een goedkope prijs, koop dan GT3.
die formule wagen binnen hebben is ook geen zegen, zit inmiddels al een maand in het formule kampioenschap, kan me er niet toe zetten om een volgende race te beginnenquote:Op donderdag 12 mei 2005 23:23 schreef Alfa_Boy het volgende:
[..]
Kijk uit met dit tvp-gedoe, want je krijgt zo het halve forum over je heenZelf deed ik dit ook bij het Forza topic(vergeef me, ik wil ook wat plezier beleven aan onwetende blije forza-kneusjes) en je krijgt meteen die Twi(tweety) over je heen. Mij maakt het niets uit, want je weet meteen of er al gereageerd is, en zo kun je zelf weer sneller reageren, maar ja
Formula 1 is binnen![]()
Geloof ik direct! Een vriend heem hem. Stoeltje op maat gemaakt en een tafeltje voor hem met het stuurtje erop op maat gemaakt.quote:Op donderdag 12 mei 2005 23:44 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je vergeet 1 ding...
[afbeelding]
Dit is wat GT4 zo verschrikkelijk veel beter maakt dan GT3!
Dat ding is zijn geld wel dubbel en dwars waard.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 08:56 schreef renz0r het volgende:
[..]
Geloof ik direct! Een vriend heem hem. Stoeltje op maat gemaakt en een tafeltje voor hem met het stuurtje erop op maat gemaakt.
Helaas iets te duur
En dat is ?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 07:24 schreef Alfa_Boy het volgende:
Ik heb een goede set-up van iemand gekregen die mij vertelde dat b-spec ALLE races wint op stand 3 met inhaaloptie aangezet. Het kan soms 50 ronden duren, maar hij wint wel
zet je toch gewoon nog een TVP, maar dan in boldquote:Op donderdag 12 mei 2005 23:23 schreef Alfa_Boy het volgende:
[..]
Kijk uit met dit tvp-gedoe, want je krijgt zo het halve forum over je heenZelf deed ik dit ook bij het Forza topic(vergeef me, ik wil ook wat plezier beleven aan onwetende blije forza-kneusjes) en je krijgt meteen die Twi(tweety) over je heen. Mij maakt het niets uit, want je weet meteen of er al gereageerd is, en zo kun je zelf weer sneller reageren, maar ja
Formula 1 is binnen![]()
Je hebt wel een beetje gelijk hoor. Hij is inderdaad erg duur! Bijna net zo duur als de PS2 zèlf!!! Maar àls je het geld hebt en je bent een beetje GT-fan, dan is dit een verplichte aankoop! Wat dat betreft kun je beter een DFP kopen voor GT4 dan een xbox voor Forza (wat uiteindelijk even duur is)!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 08:56 schreef renz0r het volgende:
Geloof ik direct! Een vriend heem hem. Stoeltje op maat gemaakt en een tafeltje voor hem met het stuurtje erop op maat gemaakt.
Helaas iets te duur
Nee. Bij mij voelt 'ie gewoon perfect aan!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:00 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Ik merk nu trouwens wel dat mijn DFP inmiddels wat 'losser' aanvoeld, meer mensen die dit merken?
verkapte TVP![]()
Kan melden dat m'n race-cockpitje af is en de eerste races gereden zijn (met natuurlijk m'n nieuwe DFP erop). In een woord: FANTASTISCH!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 01:22 schreef P-Style het volgende:
Nee. Bij mij voelt 'ie gewoon perfect aan!Ik moet zeggen dat m'n zelfgemaakte meubeltje het wel te verduren krijgt met de DFP en mijn rijgedrag! Achja... misschien dat ik uiteindelijk toch maar zo'n Playseat aanschaf ofzo!
Het leek hem wel wat om met zijn eigen M3 in GT4 te racen, kan ik me ook wat bij voorstellen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 13:34 schreef Dacide het volgende:
Dan installeer maar heel snel GTR voor hem. Denk dat hij dat meer kan waarderen
Heb de demo eens uitgeprobeerd en die zag er geweldig uit. Veel verder ben ik tot nu toe niet gekomen, doordat GT4 toch de meeste van mijn speeltijd opslokt.quote:Zijn er uberhaubt mensen die GT4 EN GTR beide spelen? ZOja, wat is jullie conclusie?
Dat is het verschil tussen een drive sim en een race sim he.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:19 schreef CybPraetorian het volgende:
net ff een review gezien op Gammo van de concurrent ja Forza maar ik zag nu ook hoe je kon upgraden. Maar dat is lijkt wel aardig als op NFS underground 2, en dat wil ik eigenlijk allemaal niet. Als ik wil tunen ga ik wel NFS underground 2 spelen, ik wil racen in originele auto's NET ZOALS je ze op weg rijd, en zoveel van die patsers zie je niet rijden. Ik geloof dat in GT 4 niet zoveel externe upgrades kan bieden...
Dus ik ben nog steeds een GT 4 fan ...
Ja ik speel ze allebei, hoewel het moeilijk is om te mixenquote:Op zaterdag 14 mei 2005 13:34 schreef Dacide het volgende:
Dan installeer maar heel snel GTR voor hem. Denk dat hij dat meer kan waarderen
Zijn er uberhaubt mensen die GT4 EN GTR beide spelen? ZOja, wat is jullie conclusie?
Heuh, werkt de DFP ook op de PC????quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:06 schreef Dacide het volgende:
Ah ok. Die M3 GT rijdt zowieso toppie (ingame). Absoluut een van de fijnere auto's om in te rijden.
Heb je je playstation stuurtje dan nog niet aan de pc gehangen (GTR). Dat kan ook namelijk.
Zal de demo eens opnieuw installeren en nog eens uitproberen met de DFP, ben wel benieuwd.quote:Ik ben van mening dat GTR absoluut de beste "feel" heeft van alle racegames.
Tuurlijk! Het is gewoon een USB-apparaat. En met de nieuwste Logitech Drivers herkent 'ie 'm op je PC ook gewoon als Driving Force Pro!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:43 schreef Slotter het volgende:
Heuh, werkt de DFP ook op de PC????Dacht dat ie puur voor de PS2 bestemd was, dat is wel cool om te weten. Morgen eens uitproberen.
ik zie nu dat ik iets verkeerd getypt hadquote:Op zondag 15 mei 2005 16:39 schreef Dacide het volgende:
Ik heb tot nu toe alles met de playstation persacola kunnen halen.
Welke auto's heb je hiervoor gebruikt dan? (bij de endurance)
strakke actiequote:Op maandag 16 mei 2005 19:15 schreef Slotter het volgende:
F#CK.................zojuist m'n versie van GT4 gemold!!!!! De console een schop geven terwijl ie staat te draaien is niet handig (niet dat het de bedoeling was, maar goed....). Dat wordt morgen een nieuwe halen ben ik bang...........![]()
![]()
Mwoch, strak....lomp misschien beter woord......quote:
Sja, als je het echt zat bent misschien. Zijn nog wel andere manieren denk ik...........quote:tis natuurlijk ook een manier om het uit te spelen
Zit er een kras of een schaaf op je dvd-rom? Zo ja... als de kras niet te diep is, dan weet ik hoe je'm kunt fixen!!!quote:Op maandag 16 mei 2005 19:15 schreef Slotter het volgende:
F#CK.................zojuist m'n versie van GT4 gemold!!!!! De console een schop geven terwijl ie staat te draaien is niet handig (niet dat het de bedoeling was, maar goed....). Dat wordt morgen een nieuwe halen ben ik bang...........![]()
![]()
Vrij ondiepe schaafplekjes (stuk of drie van een 2 mm breed en misschien 10mm lang), ben bang dat dat niet te fixen is. Denk dat na de onbedoelde schop de draaiende DVD de leeskop heeft geraakt oid.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zit er een kras of een schaaf op je dvd-rom? Zo ja... als de kras niet te diep is, dan weet ik hoe je'm kunt fixen!!!
Bij GT1, GT2 en GT3 kon je de instellingen van de DS2 nog makkelijk veranderen. Zo kon je de instellingen die jij wilt gewoon makkelijk toepassen. Maar ik geloof inderdaad dat de vrijheid bij de controller-instelligen in GT4 een heel stuk zijn beperkt! Geen idee waarom! Ik ben bang dat je zult moeten leren omgaan met sturen-linkerpookje, gas/remmen-rechterpookje. Zo heb ik de eerste drie GT's altijd gespeeld. Ik denk dat je het uiteindelijk wel kunt!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:10 schreef Icefire1971 het volgende:
Al jaren speel ik racespellen (vanaf GP 1 van microprose op de 286) met het toetsenbord (en soms met stuurtje). Daardoor ben ik gewend met de linkerhand gas te geven (A,Z) en met de rechterhand te sturen (<, >).
De default-instellingen voor de controller (DS2) in GT4 (links sturen, rechts gassen/remmen) heb ik omgedraaid. Dit gaat op zich goed maar ik merk dat de rechter �pook� waarmee ik nu stuur ook nog gas geeft en (erger) remmen kan. Bij hevig sturen remt de auto dus soms onbedoeld.
Ik heb in de instellingen gezocht of dit �uit� kon maar heb het niet gevonden. Vervolgens heb ik de default-instellingen teruggezet en het daarmee geprobeerd. Dat lukt echter voor geen meter. Sturen gaat nog maar gas geven en remmen krijg ik niet voor mekaar met m�n rechterhand. Ik heb te lang GP gespeeld en krijg die instellingen niet uit mijn kop.![]()
Weten jullie een oplossing om het gas geven/remmen op de rechterpook echt uit te schakelen? Mijn dank zou groot zijn. Heb gezocht in het forum en op internet maar niks gevonden. Mijn probleem wordt niet gedeeld blijkbaar.
quote:Een stuurtje is voorlopig nog geen oplossing. Heb van de week wel staan kwijlen bij een Logitech demonstratie bij de mediamarkt voor het 900 graden stuurtje. Maar die krijg ik er thuis niet door voorlopig. Het aanschaffen van de PS2-console voor alleen het GT4 �spelletje� vond mijn vrouw al misdadig genoeg.
Oké hier komt 'ie! Let op... dit werkt serieus perfect, ikzelf heb hiermee 2 van m'n PS2 spellen (op dvd-rom) weer tot leven gewekt! Deze schijven hadden bij mij ook vrij ondiepe schaafplekjes en waren niet meer leesbaar, maar na m'n fix zag je de schaafplekjes niet meer en deden ze weer perfect!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:11 schreef Slotter het volgende:
Vrij ondiepe schaafplekjes (stuk of drie van een 2 mm breed en misschien 10mm lang), ben bang dat dat niet te fixen is. Denk dat na de onbedoelde schop de draaiende DVD de leeskop heeft geraakt oid.
Maarre, die tip wil ik sowieso wel eigenlijk, aub...![]()
![]()
Inderdaad! Dàn merk je het verschil tussen GT3 en GT4 ineens goed hè? Het rijgedrag is er zéker enorm op vooruit gegaan bij GT4 (voorál met de DFP), vreemd dat veel mensen dat niet door hebben!quote:Gisteravond uit pure ellende GT3 maar weer eens gespeeld vanuit m'n race-cockpit met de DFP.....
Moet zeggen dat dat na GT4 wel een hele stap terug is (grafisch, rijgedrag etc).
Bizar, deze heb ik nog nooit gehoord.....Ga het vanavond direct uitproberen en anders word het toch een bezoekje aan de Media-Markt ben ik bang (alhoewel, zag daar ook Star Wars Revenge of the Sith voor de PS2 ook al liggen, dus...maar da's vast weer een ander topic).quote:
Het ging in eerste instantie voor geen meter omdat ik inmiddels de rijeigenschappen van GT4 gewend was. Voor de grap Grand Valley een paar keer gereden (ken ik inmiddels ook goed in GT4) en op de een of andere manier zat ik continu verkeerd met m'n rempunten bepalen (vaak te vroeg). En grafisch valt het nu opeens best tegen.quote:Inderdaad! Dàn merk je het verschil tussen GT3 en GT4 ineens goed hè? Het rijgedrag is er zéker enorm op vooruit gegaan bij GT4 (voorál met de DFP), vreemd dat veel mensen dat niet door hebben!En ook grafisch is 'ie echt wel beter geworden. Dat zie je vooral als je de banen rijdt die zowel in GT3 als in GT4 zitten.
Dat kan ook!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:50 schreef Dacide het volgende:
Als je geen tandpasta wilt gebruiken, koop dan een tube polijstpasta (voor gsm displays etc) bij de gamma. Werkt net ff beter.
Super voor je, scheelt je zeker geld, en dat kun je weer voor andere leuke dingen gebruikenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:25 schreef Slotter het volgende:
P-Style, Dacide hartstikke bedankt voor de tips. Zojuist geprobeerd (met tandpasta) en HIJ WERKT WEER!!!! Ik kan weer spelen.......Echt geweldig dit!!!!! Jullie zijn geweldig, scheelt me weer 60 euri....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:28 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
Super voor je, scheelt je zeker geld, en dat kun je weer voor andere leuke dingen gebruiken
Voortaan wel nadenken wat je doet he
Geen dank!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:25 schreef Slotter het volgende:
P-Style, Dacide hartstikke bedankt voor de tips. Zojuist geprobeerd (met tandpasta) en HIJ WERKT WEER!!!! Ik kan weer spelen.......Echt geweldig dit!!!!! Jullie zijn geweldig, scheelt me weer 60 euri....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Is, wel zo makkelijk. Ook maar eens proberen op een paar DVD's (LotR Two Towers Ext.Ed. beschadigd terug na een paar keer uitlenen, dus nooit meer DVD's uitlenen....). Had em nog nooit gehoord.quote:Op woensdag 18 mei 2005 01:23 schreef P-Style het volgende:
[..]
Geen dank!Het is gewoon de ideale manier om cd's/dvd's te redden en de benodigdheden heeft iedereen wel in huis! Ik heb mezelf ook veel geld bespaard op deze manier!
Check http://imageshack.usquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:15 schreef Slotter het volgende:
Heb pics, maar geen idee hoe ik ze moet posten....![]()
Inderdaad... het is gewoon GT4, maar dan op veel hogere resolutie, betere lichteffecten, een nagenoeg oneindige draw-distance en héél veel auto's (en pitt-crew-mannetjes) tegelijk op het scherm!quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:01 schreef Xtr3mE het volgende:
Voor wie hem nog niet gezien heeft: de GT5 vision filmpje:
http://www.gamespot.com/ps3/driving/granturismo5/index.html
Het is grafisch gewoon GT4 naar mijn mening maar laat wel zien waar de PS3 straks in staat is
volle startveld en betere pistops animaties en nog meer
Okay, thnx.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:23 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
[..]
Check http://imageshack.us
Kopieer dan die link (moet er zo uit zien: http://img26balbla/blabla/bla.jpg) en zet die dan hier tussen [ img ] [ /img ] (zonder spaties danduh )
We zijn met z'n allen zéér benieuwd!quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:26 schreef Slotter het volgende:
Okay, thnx.Zal het vanavond eens gaan proberen. Word vervolgd dus....
dat klopt jaquote:Op donderdag 19 mei 2005 18:18 schreef flippie_flink het volgende:
Ik kom maar niet in de extreme events klasse, daarvoor moet ik beginner en pro hebben uitgespeeld, en dat heb ik gedaan, alleen moet ik in de pro nog de gt world championship, maar om aan die te kunnen meedoen moet ik eerst alle pro events uitgespeeld hebben, terwijl dat event zelf deel is van de pro klasse??
Wat betreft tandpasta gaat de eer naar P-stylequote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:25 schreef Slotter het volgende:
P-Style, Dacide hartstikke bedankt voor de tips. Zojuist geprobeerd (met tandpasta) en HIJ WERKT WEER!!!! Ik kan weer spelen.......Echt geweldig dit!!!!! Jullie zijn geweldig, scheelt me weer 60 euri....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat ziet er verrekte netjes uit!quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:45 schreef Slotter het volgende:
Benieuwd of dit werkt en naar reacties trouwens!
[[url=http://img172.echo.cx/img172/7406/cockpit001resized4hf.th.jpg]afbeelding][/URL]
alles in pro winnenquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:50 schreef flippie_flink het volgende:
[..]
dus wat ik moet ik dan doen om in extreme events te komen?
In PRO eerst alle races uitspelenquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:50 schreef flippie_flink het volgende:
[..]
dus wat ik moet ik dan doen om in extreme events te komen?
Ik heb toch echt alles in pro uitgespeeld en nog kan ik die race niet doenquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:54 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
In PRO eerst alle races uitspelen
In PRO moet je het hele rijtje uitspelen voordat je de laatste daar kan doen. Die speel je dan uit, en als goed is mag je dan extreme doen.
in beginner ook alles uitgespeeld? En heb je ook de championships in pro bij de races ook gedaan?quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:22 schreef flippie_flink het volgende:
[..]
Ik heb toch echt alles in pro uitgespeeld en nog kan ik die race niet doen![]()
Precies! Dus niet iedere race los, maar de hele reeks achter elkaar?quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:24 schreef Deviant1nl het volgende:
En heb je ook de championships in pro bij de races ook gedaan?
holy crap, wat een geweldig ding!!! dat is het ja, geweldig...quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:45 schreef Slotter het volgende:
Benieuwd of dit werkt en naar reacties trouwens!
[[url=http://img172.echo.cx/img172/7406/cockpit001resized4hf.th.jpg]afbeelding][/URL]
Bedankt! Leuk dat er zoveel positieve reacties op komen, moet zeggen dat ik tijdens het bouwen het ding op een gegeven ogenblik toch echt spuugzat werd (klussen is best leuk, maar na 2 weken zo'n beejte al je vrij tijd er in stoppen heb je het toch echt wel gehad).quote:Op vrijdag 20 mei 2005 08:46 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Netjes Slotter, R-E-S-T-E-C-P. Vinden je ouders/vriendin/vrouw het wel okay dat je zo'n groot ding in de huiskamer hebt staan?
De plans zou ik ook wel wilen hebben![]()
Iig qua kleurstelling!!!!quote:
Was ik wel bang voor toen ik hem maakte, maar dat valt eigenlijk reuze mee. Langste zit was een uur of drie achter elkaar en geen problemen met een houten reet gehad. Eigenlijk enige waar ik last van kreeg, is het feit dat de bloedsomloop naar je benen niet ideaal is (benen liggen een tikkie schuin omhoog) en je benen wat slapen, vooral linkerbeen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:03 schreef Heintje het volgende:
Nou wil ik niet lullig doen of zo, maar word die "stoel" niet erg hard na een paar uur races? Of ga je als je weer een vriendin hebt haar kussentjes laten maken?
Geen probleem, moeten we alleen even bedenken hoe we dat doen en hoe GrootmeesterFlits de plannen weer in bezit kan krijgen. Zal vanavond wel even een lijstje posten wat je nodig hebt aan MDF-materiaal en metaalwerk.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:15 schreef pmponer het volgende:
Dat was ik idd die interesse toonde toen je hem net besteld hadMaar als je het beschikbaar wil stellen zou ik dat zeer op prijs stellen. Die spacers enzo zijn denk ik (met een beetje goede wil) gewoon bij de praxis te halen. En anders verzint mijn schoonpa (timmerman) wel wat anders
quote:Op woensdag 11 mei 2005 @ 22:56 schreef Alfa_Boy het volgende:
k vind de Opera Performance S2000 geweldig. Helemaal gefinetuned, rond de 330 pk, 500 pk monsters verslindt ie gewoon op de nurnburgring ofzo. Ook laguna seca wil nog lukken. Lekker veel a-spec puntenJe kunt de auto tot een 470 pk tunen als ik me niet vergis.
Hij heeft een heerlijk bochtengedrag, en met de tcs op 2 ook een klein beetje overstuur om lekker de sliden door de bochten. zaaaalig
Zo, ik heb 'm ook maar even gekocht en ik moet zeggen... wat een fantàstisch karretje is dat zeg!quote:Op donderdag 12 mei 2005 @ 13:29 schreef Alfa_Boy het volgende:
...P-style, je moet de Opera Performance eens proberen...
De Grand Valley endurance heb ik half a-spec, half b-spec gedaan. Voordeel is dat je als je effe pauze neemt je daarna minder rondjes hoeft te rijden. Nadeel is dat je, ondanks dat je gedeeltelijk a-spec rijdt, je géén a-spec punten krijgt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:17 schreef Alfa_Boy het volgende:
Als je b-spec doet, moet je voor zachtere banden eropleggen. Dan gaat b-spec eerder de pits in. Leg je voor ook hard, dan duurt het langer eer voor ook geel-rood wordt, terwijl achter al knalrood is. Elke bocht is dan een immergeradeaus voor je auto
Bij achterwiel aangedreven auto's is het raadzaam om de voorbanden altijd één stap zachtere banden te geven. (Bijvoorbeeld achter Hard Race Tires en voor Medium Race Tires). Bij achterwiel aangedreven auto's slijten de achterbanden altijd sneller als de voorbanden.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:50 schreef P-Style het volgende:
Ik ben nú bezig met de El Capitan endurance met de Opera S2000 (PS2 staat op pauze). Downforce helemaal omhoog gegooid, hardste sport-tires eronder, een NA-tune stage 3 erin en de gear-ratio goed afgesteld... en het gaat geweldig!Uiteraard ga ik 'm helemaal A-spec uitrijden.
Viel me op dat veel van die tuning company's opgefokte S2000's hebben. Ik ga ze allemaal sparen denk ik!
vooral touring cars, DTM JGTC, enzquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:20 schreef Dacide het volgende:
de normale endurance rijden we ook A-spec.
24 uur gaat te ver.
MAar als je dus gedeeltelijk B-spec rijdt of de game pauzeert, krijg je dus GEEN aspec punten?
Wat voor tegenstanders krijg je bij nurgburgring 24H?
Klopt! Aan de andere kant is het niet zo erg dat je voorbanden wat minder snel slijten en wat harder zijn. Ik ga naar de pits als m'n achterwielen oranje beginnen te worden, dat m'n voorbanden dan nog wat groenig zijn maakt mij niet uit.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:18 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Bij achterwiel aangedreven auto's is het raadzaam om de voorbanden altijd één stap zachtere banden te geven. (Bijvoorbeeld achter Hard Race Tires en voor Medium Race Tires). Bij achterwiel aangedreven auto's slijten de achterbanden altijd sneller als de voorbanden.
Nou... ik moet zeggen dat ik bij GT3 toen ik nog met de controller speelde een gruwelijke hekel had aan endurance events!quote:Trouwens, respect dat je het geduld kunt opbrengen om die races op A-Spec uit te rijden
Nou ja, het is natuurlijk ook een stukje ego! IK wil die events rondgespeeld hebben... en niet dat één of andere AI-slaaf het voor me doet.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:19 schreef Xtr3mE het volgende:
alsof die 1 a-spec punt boeit die je meestal krijgt(a-spec punten boeien zowiezo niet, je hebt er niks aan) Of is het een secret dat je die in GT5 kan inporteren en extra dingen krijgt ?
Als je pauzeert wel, maar als je b-spec laat rijden (ookal is het maar voor 1 rondje), krijg je niks meer!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:20 schreef Dacide het volgende:
Maar als je dus gedeeltelijk B-spec rijdt of de game pauzeert, krijg je dus GEEN aspec punten?
Verschrikkelijk zelfs. Ik heb de GTWC wel gewonnen, maar 2 van de races heb ik op b-spec gedaan (Hong Kong en El Capitan) en een stuk of drie heb ik maar helemaal overgeslagen!quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:18 schreef Deviant1nl het volgende:
Zow, weer een endurance erop zitten. Zit op34.1% en nog geen b-spec gebruikt
Laatste races in prof. events zijn trouwens wel erg moeilijk. Met toyota minolta houdt ik ze bij de eerste banen wel bij, maar daarna word het moeilijk
Ik denk het wel, theoretisch gezien dan:quote:Op donderdag 26 mei 2005 20:00 schreef Dacide het volgende:
Is er geen enkele manier om die f1 cup te winnen als je geen F1 auto hebt?
(ik zit ook bji die race nu)
Moet nog een stuk of 5 Special license race halen. Ook nog bijna alle hard rally's.
Ik heb de F1 Cup afgerond en beetje mixed feelings over. Sommige races zijn erg leuk omdat de tegenstand toch best stevig is, dus je rijd in die gevallen niet 1,5 uur in je eentje je rondjes uit. Komt hier en daar ook wat tactiek bij kijken om te winnen. Sommige races zijn oervervelend imho:quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:41 schreef Xtr3mE het volgende:
Zo, moet nu alleen nog de F1 cup doen en dan heb ik alles races gewonnen in de extreme hall, maar eerlijk gezegd heb ik daar niet echt zin in (15 races die ca. 1,5 uur duurt per race)
voor de mensen die ze al gereden hebben of er mee bezig zijn:
Is het moeilijk / makkelijk? saai / leuk ?
Hmm, soort wisseltoernooi, ook nog een optie.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:34 schreef Dacide het volgende:
Ik zie het toernooi ook meer als een endurance Toernooitje. Maargoed, wij spelen het spel bijna altijd met zijn 2en of 3en. Dus rondjes rijden --> Pitstop --> coureur wissel.
Goed te doen meestal.
Met welke auto heb je gereden? (de F1?)
Als je het spel 100% uitgespeeld hebt geloof ik..quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:38 schreef Dacide het volgende:
dus je hebt die nurgburgring 24 h gereden. of krijg ik hem ook ergens anders?
kopen????
Da's een erg fijn karretje inderdaad! Ik heb er vele events mee gewonnen. Er zitten sowieso een hoop leuke 350Z's in het spel. Zo is er ook een gele "Option Z" die je ergens kunt winnen (weet niet meer waar), maar die rijdt dan weer een stuk minder.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 09:03 schreef Slotter het volgende:
Ik heb zelf de Nissan 350Z Concept LM Race Car '02 gebruikt, die je wint bij de eerste Japanese Championship. Vind dat tot nog toe nog een van de prettigste auto's om mee te rijden en hij is ook een stuk sneller dan de rest.
Inderdaad... niet te besturen dat ding.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:38 schreef Xtr3mE het volgende:
Die option Z is echt brak vind ik, rond de 800 pk en dan nog zo k*t rijden
Die Option Z heb ik een keer in gereden en meteen verkocht toen ik geld nodig had voor een Zonda (ook een heerlijke auto trouwens). Zo lekker als die LM-versie rijd, zo bout rijd die getunde bak.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
Da's een erg fijn karretje inderdaad! Ik heb er vele events mee gewonnen. Er zitten sowieso een hoop leuke 350Z's in het spel. Zo is er ook een gele "Option Z" die je ergens kunt winnen (weet niet meer waar), maar die rijdt dan weer een stuk minder.
Oh, vaag...........Nog niet geprobeerd, wil geld sparen voor de 4 LM auto's rond dag 680 of zoiets. Nu kan ik ze geloof ik al wel aanschaffen zonder problemen, maar toch.quote:Op maandag 30 mei 2005 16:13 schreef Dacide het volgende:
De BMW M3 GTR is mijns inzien absoluut een van de allerlekkerste toppers van het hele spel.
Gooi GEEN rolkooi in dat beestje. Daar rijdt hij niet beter door.
Volgens mij heeft grade 4 als iets rond de 700pk, voor zo'n auto wel voldoende.quote:T zou helemaal mooi zijn als hij motorisch meer te tunen was. (dus meer dan 800 pk ofzo)
Skylines zijn idd ook fantastische auto's, of zoals Topgear het eens uitdrukte: "a Playstation with an exhaust" (hoe toepasselijk....)quote:Maargoed, de Falken Skyline, BMW M3 GTR blijven idd toppie
Oefenen, veel oefenen. De klasse C auto's rijden veel anders als de andere auto's en hier moet je veel aan wennen. Denk ook goed na over de bandenkeuze bij de klasse C races. Met een verkeurde keuze kun je een race verpesten.quote:Op woensdag 1 juni 2005 08:39 schreef Slotter het volgende:
Iemand MET een DFP trouwens tips voor rijden met Group C-auto's (de LM-race bakken als de Toyota Minolta, Bentley etc)? Heb nogal wat problemen met rijden van die wagens sinds ik ben overgestapt op de DFP.
Okay, thnx. Met de DS-controller lukte me het wel om te rijden (zelfs met de F1), maar nu ik over ben op de DFP is het echt een drama. Zal maar een paar uur gaan oefenen voordat ik aan races begin.quote:Op woensdag 1 juni 2005 08:47 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
[..]
Oefenen, veel oefenen. De klasse C auto's rijden veel anders als de andere auto's en hier moet je veel aan wennen. Denk ook goed na over de bandenkeuze bij de klasse C races. Met een verkeurde keuze kun je een race verpesten.
Eén tip die ik je kan geven is dat je enkel en alléén vol gas moet geven op de rechte stukken weg. Verder moet je je gas heel voorzichtig doseren. (en uitkijken dat je niet van de weg wordt gebeukt door die AI-eikels!quote:Op woensdag 1 juni 2005 08:39 schreef Slotter het volgende:
Iemand MET een DFP trouwens tips voor rijden met Group C-auto's (de LM-race bakken als de Toyota Minolta, Bentley etc)? Heb nogal wat problemen met rijden van die wagens sinds ik ben overgestapt op de DFP.
`quote:Op woensdag 1 juni 2005 08:39 schreef Slotter het volgende:
Jezus, gisteravond 4u van de Nurnburgring zitten spelen met de Nissan 350Z Concept LM, dacht dat ik na drie uur wel een hele snelle ronde had neergezet met 7:17
Okay, effe op letten. Vaak problemen dat die wagens op topsnelheid alle kanten op schuiven en ik een prachtige schuiver maak....En met remmen ben ik nog wel eens iets te enthousiast.quote:Op woensdag 1 juni 2005 10:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Eén tip die ik je kan geven is dat je enkel en alléén vol gas moet geven op de rechte stukken weg. Verder moet je je gas heel voorzichtig doseren. (en uitkijken dat je niet van de weg wordt gebeukt door die AI-eikels!)
AAAARGH, ongetuned en op sportbanden?????? De sportbanden zijn voorgeschreven bij de 4uur endurance en had geen zin om een ubergetunde auto in te zetten tegen NSX'jes....quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:31 schreef Xtr3mE het volgende:
[..]
`
6.45 is mijn snelste tijd met die auto...![]()
![]()
ongetuned wel maar geen sportbanden....normal racing gewoonquote:Op woensdag 1 juni 2005 16:14 schreef Slotter het volgende:
AAAARGH, ongetuned en op sportbanden?????? De sportbanden zijn voorgeschreven bij de 4uur endurance en had geen zin om een ubergetunde auto in te zetten tegen NSX'jes....
en het verschil is weer verklaardquote:Op woensdag 1 juni 2005 22:48 schreef Xtr3mE het volgende:
[..]
ongetuned wel maar geen sportbanden....normal racing gewoon![]()
Idd, daar haal je zo een behoorlijk aantal seconden van je tijd af. Wel geinig om te zien dat dat soort dingen wel degelijk veel effect heeft.quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:30 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
en het verschil is weer verklaarddie racebanden maken zo waanzinnig veel uit op een baan als de Nürburgring.
Kijk hierquote:Op donderdag 2 juni 2005 11:27 schreef TGT het volgende:
Heeft iemand ie laatste driving challenge al gehaald? Met die SLR op de Nurburgring? Pff elke keer weer 2 minuten wachten. Zo brak.
Dat is toch ook een drag bak?quote:Op zondag 29 mei 2005 23:38 schreef Xtr3mE het volgende:
Die option Z is echt brak vind ik, rond de 800 pk en dan nog zo k*t rijden
Ik dacht eerder aan een D1 auto maar durf het niet met zekerheid te zeggen.quote:
Damn ik kwam op t zelfde punt bij de eerste bak zegmaar. Die SL amg, Daar beukte ik tegenquote:
`quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:59 schreef TGT het volgende:
[..]
Damn ik kwam op t zelfde punt bij de eerste bak zegmaar. Die SL amg, Daar beukte ik tegen![]()
Jij roeleert wel in dat spel![]()
Zometeen als ik thuis ben nog maar ff proberenquote:Op donderdag 2 juni 2005 15:04 schreef Xtr3mE het volgende:
[..]
`
thx, maar is wel te doen vind ik als je er ff wat tijd voor neemt (vooral die 2 min wachten is
)
Da's die ene waarbij een auto ver voor een kluitje van 4 wagens rijdt, toch? Lukt mij ook voor geen meter. Ergens gelezen dat je tactiek zou moeten zijn, slipstreamen bij die groep, inhalen, je weer in laten halen, slipstreamen, inhalen...de rest kun je wel bedenken. Eindig elke keer op min. 2 seconden achter auto 1......quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:22 schreef Dacide het volgende:
Ik blijf maar hangen bij de 3e driver mission van die skyline --> slipstreamen..
Volgens mij is dit level gewoon niet simpelweg te halen met alleen maar techniek.... Je bent gewoon afhankelijk van hoe de andere auto's rijden en jou in kunnen halen...
frustrerend
Ik heb 'm ook nog niet gehaald hoor... ik heb sowieso nog niet veel van die missions gahaald (ook nog lang niet allemaal geprobeerd hoor)!quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:30 schreef Slotter het volgende:
Da's die ene waarbij een auto ver voor een kluitje van 4 wagens rijdt, toch? Lukt mij ook voor geen meter. Ergens gelezen dat je tactiek zou moeten zijn, slipstreamen bij die groep, inhalen, je weer in laten halen, slipstreamen, inhalen...de rest kun je wel bedenken. Eindig elke keer op min. 2 seconden achter auto 1......
S license vond ik meevallen eigenlijk, de enige pittige test vond ik de rally-tests (zeker de ijsbaan op Chamonix met een Renault 5 Turbo). Maar ook die heb ik redelijk gemakkelijk gehaald, na een paar pogingen zat ik op Brons (goed genoeg).quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik heb 'm ook nog niet gehaald hoor... ik heb sowieso nog niet veel van die missions gahaald (ook nog lang niet allemaal geprobeerd hoor)!Sterker nog... ik was alweer bijna vergeten dat dat óók in het spel zat!
Binnenkort maar eens proberen. De S-License moet ik ook nog effe halen trouwens!
Misschien moet je wat meer in de buitenbocht blijven rijden. Als het maar 2 sec scheelt dan moet je de laatste auto kunnen pakken. Zorg dat je goed in de buitenbocht blijft (niet recht achter de laatste auto gaan rijden) De slipstream wijst als het ware een beetje naar buiten als je in de boct rijdt. Je zult merken dat je de wind niet meer hoort als je daar rijdt. Zo moet je die laatste kunnen pakken.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:22 schreef Dacide het volgende:
Ik blijf maar hangen bij de 3e driver mission van die skyline --> slipstreamen..
Volgens mij is dit level gewoon niet simpelweg te halen met alleen maar techniek.... Je bent gewoon afhankelijk van hoe de andere auto's rijden en jou in kunnen halen...
frustrerend
idd dat moet je doen zorg ook ervoor dat je zolang mogelijk achter je tegenstanders blijft rijden om zo lang mogelijk in de slipstream te blijven en dan er opeens achter weg duiken op het laatste moment en dan direct er weer voor zodat je achtervolgers weer in jouwn slipstream rijden en gaan ze je voorbij en er dan direct weer achter aan zo heb ik dat gedaan en wel gehaalt en idd bij de laatst auto beetje in de buiten bocht blijven.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:17 schreef TGT het volgende:
[..]
Misschien moet je wat meer in de buitenbocht blijven rijden. Als het maar 2 sec scheelt dan moet je de laatste auto kunnen pakken. Zorg dat je goed in de buitenbocht blijft (niet recht achter de laatste auto gaan rijden) De slipstream wijst als het ware een beetje naar buiten als je in de boct rijdt. Je zult merken dat je de wind niet meer hoort als je daar rijdt. Zo moet je die laatste kunnen pakken.
Succes![]()
zit Le Mans dan in het spel???quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:55 schreef Alfa_Boy het volgende:
Zometeen is mijn b-spec aap klaar met de 3e en dus laatste 24 uurs race. Le mans zonder de 2 chicanes
quote:Racecircuits
Tsukuba
Fuji Speedway
Fuji Speedway ‘80s
Fuji Speedway ‘90s
Infineon Raceway
Laguna Seca Raceway
Twin Ring Motegi wegcircuit
Twin Ring Motegi Super Speedway
Twin Ring Motegi West – korte circuit
Twin Ring Motegi East – korte circuit
Suzuka Circuit
Suzuka Circuit circuit oost
Suzuka Circuit circuit west
Fuji Speedway 2005
Fuji Speedway 2005 GT
Tsukuba Circuit nat
Nürburgring Nordschleife
Circuit de la Sarthe
Het is Circuit de la Sarthe inderdaad. En daar heb je dan nog twee versies van. Deze baan is fantastisch met een snelle bak (die ver boven de 300km/u uitkomt) en de DFP. De DFP gaat helemaal tekeer en het is werkelijk een gevecht om je auto recht op de weg te houden. Geweldig!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:31 schreef CybPraetorian het volgende:
zit Le Mans dan in het spel???![]()
welke is het dan? die laatste?
Hehe... die Bentley was toch wel een rap karretje, dacht ik zo. Heb 'm zelf echter nog niet uit kunnen proberen hoor.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:34 schreef Alfa_Boy het volgende:
24 uur rijden en dan krijg je zo'n kut bentleyHad wel iets spectaculairders verwacht.
ohw vet waarom noemen ze het dan niet gewoon Le Mans Circuit? waarom deze naam, en is het hem (op 2 bochten na) ook echt?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:44 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het is Circuit de la Sarthe inderdaad. En daar heb je dan nog twee versies van. Deze baan is fantastisch met een snelle bak (die ver boven de 300km/u uitkomt) en de DFP. De DFP gaat helemaal tekeer en het is werkelijk een gevecht om je auto recht op de weg te houden. Geweldig!
De officiele naam IS Circuit de Sarthe, maar omdat het circuit rond het plaatsje Le Mans ligt....do the math...quote:Op woensdag 8 juni 2005 09:11 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
ohw vet waarom noemen ze het dan niet gewoon Le Mans Circuit? waarom deze naam, en is het hem (op 2 bochten na) ook echt?
Wat is er mis met die Bentley dan? Vond hem wel erg prettig rijden tijdens een van de S-license test. Moet zelf ook nog steeds die 24hr van Le Mans eens gaan rijden. Mooie klus voor volgend weekend.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:34 schreef Alfa_Boy het volgende:
24 uur rijden en dan krijg je zo'n kut bentleyHad wel iets spectaculairders verwacht.
OHW VET!!! ff opgezochtquote:Op woensdag 8 juni 2005 09:48 schreef Slotter het volgende:
[..]
De officiele naam IS Circuit de Sarthe, maar omdat het circuit rond het plaatsje Le Mans ligt....do the math...Het is het officiele circuit, maar de versie zonder chicanes is volgens mij zoals ze er in de jaren '60-'70 reden. Als je 18 en 19 juni oplet (de 2005-versie), dan zul je zien dat het circuit klopt. http://www.lemans.org/sport/sport/calendrier/calendrier_gb.html
Wel een mooi circuit met een paar lekkere lange rechte stukken om eens goed vaart te maken, tweede deel is vrij pittig met continu vervelende bochtjes. Ligt het trouwens aan mij of zijn Le Mans en de Ring vrij smal in vergelijking met de overige "echte" circuits?
Momenteel knettergek aan het worden, in de races met LM-wagens kom ik niet echt vooruit omdat ik het rijden met deze rijdende kogels nog niet goed onder de knie heb met de DFP. Dus veel oefenen, maar je wilt ook wel eens een procentje verder dus af en toe een driving mission of special condition er tussen door. Heb nu al 6 keer achter elkaar meegemaakt dat na een bocht, m'n tegenstander tegen mij aan klapt en IK 5 strafseconden krijg........super irritant...
He cool, komt er dus op neer dat ik het te netjes probeer? Hmmm, voor alles een eerste keer blijkbaar!!quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:06 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Die special races zijn redelijk makkelijk te winnen als je niet vies bent van vuil spel
Ik ben erachter gekomen dat je alleen strafseconden oploopt als je met de neus van de auto de muur raakt. Dus gewoon powersliden en de achterkant van de wagen de klap op laten vangen.
Wat nog beter werkt is, is langs de wand een bocht doorgaan. Als er een bv een bocht naar rechts aan komt ga je links net langs de muur rijden. Omdat je steeds kleine tikjes oploopt van de bocht die scherper wordt krijg je geen strafseconden en ondertussen kun je vol het gas erop houden.
Yep, that's it. Polyphony heeft imho een behoorlijke sterke actie uitgehaald met het inzetten van de Ring en Le Mans circuits. En het gave blijft dat het zo verdomd realitisch is gedaan.....quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:14 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
OHW VET!!! ff opgezocht
Google: Circuit de Sarthe
[afbeelding]
en ter vergelijking:
Google: Circuit Le Mans
[afbeelding]
Dus als je goed vergelijkt zie je dat het het zelfde is.. das wel mooi. Beide circuits zijn best wel legendes, vette circuits duidelijk een pluspunt voor GT4
Dat klopt en daar kan ik eigenlijk niets zinnigs over zeggen. Was trouwens ook al zo in GT3.quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:29 schreef CybPraetorian het volgende:
en ik wil niet veel zeggen, circuit Cote d' azur is gewoon Monaco!!! qua layout iig wel, weet niet hoe het er in het spel uiziet
Nee, er zijn een paar special cars (Daimler Motor Carriage, Nike e.d.) die niet in te zetten zijn in de meeste races. Wat die dingen precies in het spel doen ontgaat me enigszins, want je kunt ze bijv. ook niet verkopen (heb inmiddels 2 Nike's waar ik niks mee kan...). Voor de rest kun je min of meer elke auto inzetten bij elke race die je wilt. Als je met een Le Mans-auto tegen Mini's wilt racen kan dat. Of het leuk is, is een ander verhaal....quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:18 schreef CybPraetorian het volgende:
tja dat is jammer, maar goed...
btw kan je met elke auto op elk circuit rijden.
ik speel op het moment veel DTM race Driver 1 en daar kan je niet met eenm DTM wagen op Donington rijden...
Ik nie...tenminste, nog niet. Moet nog steeds een keertje uitproberen, maar de laatste tijd weinig tijd gehad (naast GT4'en) om achter die doos te gaan zitten, GTR te installeren en de DFP aan te sluiten. Zal voorlopig ook weinig van komen ben ik bang...quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:27 schreef Dacide het volgende:
Zijn er mensen hier die én GT4 én GTR spelen?
Ben wel eens benieuwd naar de vergelijking met GTR. (kwa "gevoel")
Ik heb GT4 nog niet met DFP kunnen spelen... Maar ben van mening dat deze zowieso niet kan tippen aan GTR.
wie o wie
Ja en Monte Carlo heet Cote d' Azur (zoals reeds gemeld) en de Porches heten Ruf. Volgens mij allemaal een rechtenkwestie. Daarom zitten er ook geen Ferrari's inquote:Op woensdag 8 juni 2005 09:11 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
ohw vet waarom noemen ze het dan niet gewoon Le Mans Circuit? waarom deze naam, en is het hem (op 2 bochten na) ook echt?
RUF is een op zich staand merk, die Porches tunedquote:Op woensdag 8 juni 2005 13:40 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
en de Porches heten Ruf. Volgens mij allemaal een rechtenkwestie. Daarom zitten er ook geen Ferrari's in![]()
Ik heb het ergens in de vorige deel al uitgelegd...dus zoek ff opquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:27 schreef Dacide het volgende:
Zijn er mensen hier die én GT4 én GTR spelen?
Ben wel eens benieuwd naar de vergelijking met GTR. (kwa "gevoel")
Ik heb GT4 nog niet met DFP kunnen spelen... Maar ben van mening dat deze zowieso niet kan tippen aan GTR.
wie o wie
Weet ikquote:Op woensdag 8 juni 2005 14:11 schreef Yngwie het volgende:
[..]
RUF is een op zich staand merk, die Porches tuned
http://www.ruf-automobile.de/english/index1.htm
Een Audi A3 noem je toch ook geen Golfquote:Op woensdag 8 juni 2005 14:18 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Dus qua naam was het iets logischer geweest![]()
Zojuist het hele vorige deel doorgespit... helaas geen vergelijking tegen gekomenquote:Op woensdag 8 juni 2005 14:15 schreef Xtr3mE het volgende:
[..]
Ik heb het ergens in de vorige deel al uitgelegd...dus zoek ff op
Stond in deze deel..quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:01 schreef Dacide het volgende:
[..]
Zojuist het hele vorige deel doorgespit... helaas geen vergelijking tegen gekomen
quote:Ja ik speel ze allebei, hoewel het moeilijk is om te mixen (GTR met stuur GT4 zonder)
GTR is absoluut de ultieme Race sim no doubt maar aan de andere kant liever GT4 omdat het toch wat variaties biedt (auto's locaties , rally enz.) GTR is 1 echte kampioenschap..
en GTR is echt pittig, fouten kan je je haast niet veroorloven en daar houd ik wel van maar soms kan het dé druppel zijn als je dan 1 fout maakt en je race verliest.... dat heb ik bij GT4 niet. Ik kan daar makkelijk risico's nemen en ook al ga ik van de baan dan ga ik toch winnen(domme AI en vaak is je auto helaas sneller), er is geen damage ofzo.
Bij GTR moet je daar toch op letten om je banden niet te veel kapot te rijden of je tegenstanders hard te raken. En heerlijk die AI van GTR (ff wat anders dan GT4 )
Dus:
- GTR de ultieme Race sim maar alleen als je er tijd en zin voor hebt om er echt voot re gaan zitten.
- GT4 is meer je stapt in en rijdt weg geen gezeik.
Ik zou zeggen... lees de GT4 topics nog eens door. Ik heb genoeg verteld over m'n ervaringen met de DFP.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:58 schreef Dacide het volgende:
Maar what about GT4 (we willen namelijk de DFP kopen deze zomer), is die besturing enigzins realistisch? (dus beter dan andere racespellen?)
Ik heb de demo van GTR nog eens gedownload en die gedaan met de DFP en ik kan je zeggen... Ik ben véél meer onder de indruk van GT4's force feedback! En ook over de besturing trouwens... GTR is nog niet echt geoptimaliseerd voor 900 graden. Waar de Force Feedback bij GTR wel heel subtiel is, vind ik 'm wat overdreven en soms wat vreemd overkomen. Bij GT4 is 'ie gewoon perfect. Iedere auto voelt ook anders aan daar, veel beter dan GT3 ook. Kortom, je zult nièt teleurgesteld zijn!quote:Ik verwacht niet dat gt4 zo aanvoelt als GTR, maar als het al een beetje in de buurt zou komen, dan zou dat wel errug bruutjes zijn.
Ach... Laat ze maar lekker lullen!quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:09 schreef Xtr3mE het volgende:
Op fok games las ik dit net: http://games.fok.nl/review.php?reviewid=4863
Forza wint van GT4....![]()
Lol, 900 graden in een FIA GT autoquote:Op woensdag 8 juni 2005 22:28 schreef P-Style het volgende:
Ik heb de demo van GTR nog eens gedownload en die gedaan met de DFP en ik kan je zeggen... Ik ben véél meer onder de indruk van GT4's force feedback! En ook over de besturing trouwens... GTR is nog niet echt geoptimaliseerd voor 900 graden.
Vreemd? Heb je zelf ooit al eens in een auto gereden met meer veel pk's? (niet dat ik coureur ben hoor.. maar werk bij een carcleaning bedrijf met een paar vermogende klanten (dus 911/360/m3 etc). En ik moet zeggen dat de ebsturing van GTR verre van vreemd is.quote:Waar de Force Feedback bij GTR wel heel subtiel is, vind ik 'm wat overdreven en soms wat vreemd overkomen.
Dat weet ik dan weer niet..... anyhows... ik ga de DFP zeker kopen in de zomer. ben wel erg benieuwd geworden... Ik heb zelf trouwens de logitech momo.. helaas werkt die niet met gt4quote:Bij GT4 is 'ie gewoon perfect. Iedere auto voelt ook anders aan daar, veel beter dan GT3 ook. Kortom, je zult nièt teleurgesteld zijn!
Klopt!quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:14 schreef Dacide het volgende:
Lol, 900 graden in een FIA GT auto.... duh, die auto's hebben maar iets van 112 graden stuur uitslag
Om eerlijk te zijn... nee. Die GTR demo wist me niet zoveel te boeien. Maar die demo zal wel niet zo representatief zijn voor het hele spel denk ik.quote:PS: heb je de moeite gedaan om een setup te laden die bij de circuit hoort. en heb je de banden warm gereden?
Nee, natuurlijk heb ik nog nooit gereden in een auto met zoveel pk'squote:Vreemd? Heb je zelf ooit al eens in een auto gereden met meer veel pk's? (niet dat ik coureur ben hoor.. maar werk bij een carcleaning bedrijf met een paar vermogende klanten (dus 911/360/m3 etc). En ik moet zeggen dat de ebsturing van GTR verre van vreemd is.
Punt is dat de DFP geweldig werkt bij GT4 en daar gaat het toch om!quote:Dat weet ik dan weer niet..... anyhows... ik ga de DFP zeker kopen in de zomer. ben wel erg benieuwd geworden... Ik heb zelf trouwens de logitech momo.. helaas werkt die niet met gt4![]()
Inderdaad! Niet vergelijken (net als dat je Forza en GT4 niet met elkaar moet vergelijken, zoals in die special op FOK!gamesquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:31 schreef Dacide het volgende:
Achja, ik denk dat we deze games gewoon niet moeten vergelijken met elkaar.
Begrijp me goed... ook ik speel liever GT4 hoor. (zelfs met controller ja)
Maar, af en toe MOET GTR er ff in. Volume omhoog, sub voluit (want laten we eerlijk zijn, het geluid van GTR is werkelijk subliem) en GASSEN.....
Maar GT4 is wel zo relax ja.
houden zo
waarom niet? Het zijn toch allebei race-games, en allebei ook nog eens simulatie-racegamesquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:40 schreef P-Style het volgende:
[..]
Inderdaad! Niet vergelijken (net als dat je Forza en GT4 niet met elkaar moet vergelijken, zoals in die special op FOK!games).
Ja maar dit soort vergelijkingen kunnen nooit helemaal objectief zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:47 schreef kepler het volgende:
waarom niet? Het zijn toch allebei race-games, en allebei ook nog eens simulatie-racegamesEen vergelijking is best op zijn plek
Kan ook... Toch vind ik discussies voeren beter gaan op het forum, aan de andere kant vind ik het GT4 topic daar dan weer niet helemaal voor geschikt en om nou een apart "GT4 vs Forza topic" te openen vind ik ook een beetje ver gaan... Hoewel? Misschien eenmalig aan de hand van de special kan wel.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:47 schreef kepler het volgende:
maar dat kunnen we natuurlijk ook bediscussieren in de special
voorlopig houden we het ff in de special, mocht het onoverzichtelijk wordne dan kan er altijd nog een topic geopend wordenquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:57 schreef P-Style het volgende:
[..]
Kan ook... Toch vind ik discussies voeren beter gaan op het forum, aan de andere kant vind ik het GT4 topic daar dan weer niet helemaal voor geschikt en om nou een apart "GT4 vs Forza topic" te openen vind ik ook een beetje ver gaan... Hoewel? Misschien eenmalig aan de hand van de special kan wel.
Dit ben ik niet met je eens....quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:40 schreef P-Style het volgende:
Overigens is het geluid van GT4 ook zéér relaxt, als je een goeie geluidsinstallatie gebruikt met de juiste speakers en speaker-plaatsing!De mooiste toevoeging bij GT4 wat betreft het geluid is de wind die je hoort als je met enorme snelheden over de baan raast, dit draagt erg goed bij aan het snelheidsgevoel!
Had je bij vorige GT's nog niet echt.
Geluid van GTR is gewoon magistraal, nog nooit heb ik zo iets gehoord in een spelquote:Op donderdag 9 juni 2005 09:11 schreef Dacide het volgende:
[..]
Dit ben ik niet met je eens....
Bij GT4 klinken auto's nog steeds als naaimachines... Welliswaar is het beter dan bij de gemiddelde game. MAAR, een auto klinkt in het echt niet zo als in GT4....
Ik zal dit weekend eens proberen om het geluid van GTR te samplen dan zal ik deze hier op het forum plaatsen. Je mond zal ongetwijfeld openvallen van verbazing.
Het grote verschil is dat het geluid in GT4 studiowerk is (afgeleid van echte geluiden, MAAR het blijft een syntetisch geluidje. Bij gtr hebben ze gewoon 3 microfoons geplaats. 1 bij de uitlaat, 1 bij de inlaat en 1 in de auto. (althans, zo lijkt het).
Kort samengevat... Als je GTR op een fatsoenlijke speaker (liefst met sub) beluisterd dan krijg je gegarandeerd kippevel en een brok in je keel![]()
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:26 schreef CybPraetorian het volgende:
misschien een domme vraag maar wat betekend
FF = Voorwiel??
FR = Achterwiel??
4WD = 4 vier aangedreven!
maar waar staat de afkortingen dan voor?
Precies!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:41 schreef CybPraetorian het volgende:
MR = Mid Rear
porsche Boxster, nu snap ik het
Ik momenteel op 66%quote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:02 schreef P-Style het volgende:
Ik zit nu op de 57% ofzo... Dus ik vermaak me voorlopig nog wel met GT4!(GT3 heeft me ook 3 jaar beziggehouden)
en hoeveel races moet je daarvoor gedaan hebben en qua tijd?quote:
Oeh, dat weet ik niet precies. En qua tijd maakt niet uit, je moet gewoon winnenquote:Op woensdag 15 juni 2005 11:30 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
en hoeveel races moet je daarvoor gedaan hebben en qua tijd?
Klopt, als de sloffen op zijn, of je drukt rondjequote:Op woensdag 15 juni 2005 13:19 schreef Viper112 het volgende:
En oh ja weet iemand waar je de Suzuki Escudo Pikes Peak wint ??
En ik hoef geen antwoord op mijn eerste vraag hoe jue de coureur laat pitten want dat doet hij uit zichzelf .
De makkelijkste manier om off road en sneeuw rallies te halen is niet de netste, maar werkt welquote:Op woensdag 15 juni 2005 16:22 schreef Viper112 het volgende:
Heeft iemand een idee hoe je de een na laatste van special conditions haalt ??
Welke 24 uur endurance ? nüburgring of le mans ?quote:Op woensdag 15 juni 2005 20:38 schreef Viper112 het volgende:
yo dudes
ik heb 4.500.000 en ik wil het investeren welke auto moet ik nemen ??
ik wil 24h races gaan doen en de laatste van prof maar daar zijn alleen maar van die SUPER AUTO's en ik kan ze niet verslaan met m'n jaguar xj220 LM race car en m'n Escudo dirt trial car
PLZ antwoord snel (ik heb het nodig)![]()
Alvast bedank Viper112
quote:Op woensdag 15 juni 2005 13:02 schreef CybPraetorian het volgende:
66% is 660 races/overwinningen.?
Heb zelf vandaag de 24h op de Nurnburgring gewonnen met de Nissan R92CP die je wint bij de Fuji 1000km endurance. Tot nu toe de snelste auto die ik heb. Had in totaal bijna 30 ronden voorsprong, dus was een makkie. Toch is 24 uur lang als je dat zelf rijdquote:Op woensdag 15 juni 2005 20:38 schreef Viper112 het volgende:
yo dudes
ik heb 4.500.000 en ik wil het investeren welke auto moet ik nemen ??
ik wil 24h races gaan doen en de laatste van prof maar daar zijn alleen maar van die SUPER AUTO's en ik kan ze niet verslaan met m'n jaguar xj220 LM race car en m'n Escudo dirt trial car
PLZ antwoord snel (ik heb het nodig)![]()
Alvast bedank Viper112
Ja makkie hé? vindt je het gek als je tegen halve gare touring cars rijd met je bijna 1000 pk Nissanquote:Op donderdag 16 juni 2005 00:01 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Heb zelf vandaag de 24h op de Nurnburgring gewonnen met de Nissan R92CP die je wint bij de Fuji 1000km endurance. Tot nu toe de snelste auto die ik heb. Had in totaal bijna 30 ronden voorsprong, dus was een makkie. Toch is 24 uur lang als je dat zelf rijd![]()
Bij kortere endurances en andere lange races vind ik het wel spannend om met een underpowered auto proberen te winnen, maar 24 uur is voor mij toch te lang om het risico te lopen om net niet te winnenquote:Op donderdag 16 juni 2005 01:22 schreef Xtr3mE het volgende:
[..]
Ja makkie hé? vindt je het gek als je tegen halve gare touring cars rijd met je bijna 1000 pk Nissan]
De Sauber C9 krijg je niet bij die racequote:Op donderdag 16 juni 2005 09:55 schreef Viper112 het volgende:
Yo Yngwie
![]()
Mijn aap is nu grand valley aant doen , ik wil de sauber mercedes
en met de sauber ga ik 24h nurnburgring doen (en daarna kan ik altijd nog de andere 24h's doen .........
en oh ja Yngwie welke auto heb je gebruikt met fuji ?![]()
Weet ik niet 100% zeker meer. Dat was OF de Mercedes CLK-GTR Race Car (die win je in de European Hall met de German touring car championship) OF de Jaguar XJR-9 Race Car (krijg je bij 50% voltooid)quote:Op donderdag 16 juni 2005 09:55 schreef Viper112 het volgende:
en oh ja Yngwie welke auto heb je gebruikt met fuji ?![]()
Hoeveel PK heeft de auto die je bij nurnburgring wint ???quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:01 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Heb zelf vandaag de 24h op de Nurnburgring gewonnen met de Nissan R92CP die je wint bij de Fuji 1000km endurance. Tot nu toe de snelste auto die ik heb. Had in totaal bijna 30 ronden voorsprong, dus was een makkie. Toch is 24 uur lang als je dat zelf rijd![]()
Da's de Polyphony Formula GT '04 (soort van F1 auto) met zo'n 980PK of zo, die niet verder te tunen is. Qua topsnelheid absoluut niet de beste, maar trekt snel op met z'n 7 versnellingen en een strakke wegligging.quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:32 schreef Viper112 het volgende:
[..]
Hoeveel PK heeft de auto die je bij nurnburgring wint ???![]()
Bij de 24hr op de ring, win je een Formula Gran Turismo, soort F1 wagen van 600kg (?) en ergens rond de 900pk. Ding heb je nodig om in de extreme (?) events de Formula Gran Turismo tour te rijden. Tenminste, je kunt wel met een andere auto meedoen, maar je word volledig zoek gereden door de rest van het veld. 't Is niet echt een event wat in een GT-reeks hoort vind ik, maar het zijn wel gave races (15st van 1,5 tot 2 uur).quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:32 schreef Viper112 het volgende:
[..]
Hoeveel PK heeft de auto die je bij nurnburgring wint ???![]()
En toch is het een aap!quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:00 schreef Xtr3mE het volgende:
Wat is er nou leuk om aap e.d. te roepen tegen B-spec? Anders rij je lekker zelf..
Ik vind het verdomd handig bij die klote lange endurance races waar geen fuck te beleven is.
Zie het maar als een klein broertje die steeds zit te zeiken om de controller die ook wat ronden wil. Nou laat hem maar endurance rijden
Voor zover ik weet zijn er nooit cheats geweest voor een Gran Turismo game en maar goed ookquote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:30 schreef Chokeme het volgende:
Misschien meer iets voor het GT3 topic maar volgens mij is die een beetje dood; weet iemand of er ook cheats voor GT3 zijn ? Als ik op internet zoek vindt ik alleen maar walktrough's etc maar geen 'echte' cheats.
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:23 schreef Viper112 het volgende:
welke auto moet ik gebruiken op le sarthe ??? endurance
Yup, ga ik zeker kijken weer.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 10:18 schreef Dacide het volgende:
ik heb die race zelf nog niet gereden... dus ik weet neit welke tegenstand ik kan verwachten.... (ik neem aan LM racers)
MAar. zodra ik deze race ga doen, dan zet ik gewoon mijn playstation Pescarola in op superhard tyres (misschien hard @ voorwielen).
De eerste x aantal rrondes zelf rijden... lekker iedereen inhalen... voor mijn part flink nossen op dat lange rechte stuk.. bij je 1e pitstop ff overschakelen naar B-spec...
BLijf wel in e buurt om de optijd de pits te kunnen regelen..
Dit weekend is trouwens de 24h van Le Mans @ eurosport en straks ook op RTL5
Als ik zelf rij dan loop ik voldoende in die 3 ronden uit voor een pitstop om weer 1e te zijn met nog wat seconden voorsprong, alleen die B-spec...quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:41 schreef Dacide het volgende:
ben benieuwd of de tijd die jij wint dmv die zachtere banden genoeg is om de pittijden te compenseren...
Trek eens netjes een half uur of een kwartier uit om die pescarolo te fine-tunen.... Eens kijken of ie dan nog steeds langzamer isquote:Op maandag 20 juni 2005 20:35 schreef Viper112 het volgende:
mijn b-spec driver rijdt op infinion met de pescarolo playstation 3 sec. langzamer als de NISSAN r92cp![]()
![]()
![]()
Waar komen die LMP auto's eigenlijk op uit qua bhp enzo als je ze volledig tuned? Ben nog naarstig op zoek naar een goede auto voor de LM-serie races, maar wagens als de Pescarola, Audi R8 en BMW V12 zijn qua gewicht gelijk aan de Sauber C9, Nissan 89C en 92RC, Toyota Minolta e.d. maar komen ongetuned ongeveer 300 pk te kort.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:08 schreef Dacide het volgende:
[..]
Trek eens netjes een half uur of een kwartier uit om die pescarolo te fine-tunen.... Eens kijken of ie dan nog steeds langzamer is
mag ik aub vragen hoe oud je bent ?quote:PS. 22 juni 23 juni 24juni ben ik er niet (DUS VERWACHT GEEN ANTWOORD) kzit op Ameland![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Yep, had 'm voorlopig toch niet nodig!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:05 schreef Xtr3mE het volgende:
nu pas S-license? lol!
Doe ik ook altijd... tòt aan de S-licence dan.quote:het eerste wat ik doe bij een nieuw GT is alle license halen voordat ik uberhaupt aan mijn carriere begin.
Da's wel erg netjes!quote:ik heb alle licenses op zilver btw![]()
Weet wat je bedoeld. Vorige week zat ik voor mijn werk in de US, was eigenlijk voor niets (heel fijn)Kwam er achter dat het hotel een PS2-game kanaal had....ALLEEN GEEN GT#...domme...quote:Ik heb tegenwoordig een beetje weinig tijd om GT4 te kunnen spelen!
quote:
De Renault 5 is die test op het sneeuwcircuit van Chamonix, toch? Dat vond ik de klootigste test van alle licenses eigenlijk.quote:Op woensdag 22 juni 2005 09:44 schreef Dacide het volgende:
Ik heb ook nog steeds de S licence niet.
Moet de laatste 4 nog (dus audi R8, bentley, renaulr 5, mercedes)...
Voor de rest ben ik blij dat we de meeste op brons gehaald hebben. Zilver is me toch echt vaak te moeilijk.
idd, ik heb ook veel goud bij sneeuw licenses, gewoon met je achterkant beetje aantikken die wand waardoor je niet veel verliest.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:52 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Alle bochten langs de wanden pakken scheelt enorm veel tijd bij Rally courses.
Zal vanavond wel eens op internet gaan neuzen (op mijn werk meeste gamesites afgeschermd).quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:15 schreef Xtr3mE het volgende:
[..]
En die procenten % ik krijg nu toch echt 0.1% erbij maar zoals ik al zei is de verdeling niet altijd hetzelfde geweest en kreeg je onder de 50% 0.2 erbij en onder de 25% iets anders....?
Nee zou ik wel willen, zit nog steeds vast aan de dualshock 2quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:09 schreef Dacide het volgende:
goud?
omfg !!!
ik heb amper een paar keer zilver gehaald...
Of gebruik je ook de DFP?
Ik vind het ook een verslavend spel, maar heb gelukkig nog niet met mijn dualschocker vergroeidquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:47 schreef minicooperS het volgende:
[..]
Nee zou ik wel willen, zit nog steeds vast aan de dualshock 2![]()
Nee ik gelukkig ook niet, heb GT4 zelfs al bijna 3 maanden niet meer aangeraakt volgens mij. Zit op iets van 56 % dacht ik en rond de 25 gouden license proevenquote:Op donderdag 23 juni 2005 09:08 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Ik vind het ook een verslavend spel, maar heb gelukkig nog niet met mijn dualschocker vergroeid![]()
![]()
(Nog 4 posts en we moeten alweer naar deeltje 9)
Zwaar opgefokte Ford GT, probleem bij die race is een beetje dat wat je ook inzet je een veel zwaardere tegenstander krijgt. Heb uiteindelijk het eens geprobeerd met die race-versie van de GT, nogal getuned, en daar is het me uiteindelijk mee gelukt. Zolang je die Chaparral (sp?) maar niet tegen je krijgt heb je mazzel, dat is een waardeloze auto om tegen te rijden.....quote:Op vrijdag 24 juni 2005 06:18 schreef Dacide het volgende:
Oh welke auto hebben jullie gebruikt voor het 1e toernooi van het stars en stripes gebeuren...
We krijgen hem maar niet gefixed (alles overige USA races hebben we al lang goud)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |