PC markt is qua verkopen lang niet zo groot als de console markt en of mensen speciaal voor een spel een PS2 + spel kopen of dat mensen hem kopen of illegaal verkrijgen voor de pcquote:Op maandag 2 mei 2005 14:33 schreef rwbrink het volgende:
maar ga eens na hoeveel mensen games op alle consoles willen hebben. omdat de gameplay net anders is, en hoeveel mensen willen er nou niet dat spel op de pc.
En velen met jou (ik niet overigens). Maar zoals al aangegeven door Tain is de pc-markt niet zo lucratief voor developers als de console-markt is. Daarnaast is Polyphony (de developer van GT) van Sony. Verder is het natuurlijk erg relaxt om een spel als GT4 op een grote breedbeeld-tv te kunnen spelen. En zéker als je in Amerika of Japan woont, want daar kunnen ze GT4 op 1080i HDTV's spelen!quote:Op maandag 2 mei 2005 14:37 schreef rwbrink het volgende:
maar oke dan hebben ze misschien een reden, maar dan wil ik nog wel graag dat ze het wel doen
Ja eigenlijk wel.quote:Op maandag 2 mei 2005 21:24 schreef Alfa_Boy het volgende:
P-style, de peeps van Logitech moeten jouw gaan betalen voor de reclame die je hier maakt op Fok voor de DFP
Bedoel je met "deze" GT4?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:12 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb weer geld, dus deze ga ik morgen maar eens aanschaffen. Ik heb er echt zin in!
Goedzo!quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:21 schreef Evil_Jur het volgende:
Jup, stuurtje komt later nog.
Wat heeft het nut van verschillende consoles, als je nooit exclusieve games hebt? Ik vind het de laatste tijd al een stuk minder leuk dan tijdens psx - N64. Toen wist je nog wat je moest kiezen; toffe spellen: psx. Kinderspellen en soms een tof spel: N64.quote:Op maandag 2 mei 2005 14:33 schreef rwbrink het volgende:
maar ga eens na hoeveel mensen games op alle consoles willen hebben. omdat de gameplay net anders is, en hoeveel mensen willen er nou niet dat spel op de pc.
El Capitan heeft probleem dat er nogal flinke kuilen en oneffenheden in de baan zitten. Laat me raden, je hebt vooral problemen in die bochten direct na de tunnel? Het kan helpen om je auto iets hoger te zetten, maar ik heb in de Formula Gran Turismo gemerkt dat het beter is om NIET de ideale lijn aan te houden in een aantal bochten op deze baan. Probeer eens zover mogelijk van die rotswand af te rijden in de bovengenoemde bochten (achter gekomen door een aantal rondjes achter de AI-wagens aan te rijden om te zien hoe zij met deze bochten omgaan).quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:36 schreef P-Style het volgende:
[..]
Bedoel je met "deze" GT4?
En nu even iets anders... Ik ben nu een eindje verder met GTWC, maar toch schiet het nog niet echt op. Heb alles goud, behalve Hong KongDie heb ik door m'n B-spec debiel laten doen (hij's 4de geworden). Ben nu bij El Capitan, maar hoe moet je je wagen goed afstellen dat 'ie niet zo stuitert? Ik word er helemaal gestoord van! Downforce omhoog, of juist een beetje omlaag? Ride Height hoger zetten? Dampers omlaag zetten? Spring rate verminderen? Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik heb nog geen ideale tuning voor elkaar kunnen krijgen!
Ik word ook gek van die AI-auto's die lomp tegen je aan gaan lopen beuken, waardoor je perfecte rondje om zeep geholpen wordt!
Ik vond El Capitan een leuke baan, maar met zo'n vermogens-monster is 'ie opeens niet zo leuk meer!
Gelukkig heeft de PS2 nog genoeg exclusieve games die daar ook blijven! Zoals de prachtige game waar deze topic over gaat!quote:Op woensdag 4 mei 2005 08:48 schreef Markster het volgende:
Wat heeft het nut van verschillende consoles, als je nooit exclusieve games hebt? Ik vind het de laatste tijd al een stuk minder leuk dan tijdens psx - N64. Toen wist je nog wat je moest kiezen; toffe spellen: psx. Kinderspellen en soms een tof spel: N64.
Nu komen extreem veel spellen uit op alle consoles, en dan ook nog eens naar de PC. (bia, sc:choas theory,fifa, noem maar op)
Het world championship heb ik in een keer kunnen afwerken (dus het volledige toernooi). Dit moet volgens mij ook om verder te kunnen bij extreme (maar pin me er niet op vas).quote:Op woensdag 4 mei 2005 09:37 schreef Slotter het volgende:
[..]
El Capitan heeft probleem dat er nogal flinke kuilen en oneffenheden in de baan zitten. Laat me raden, je hebt vooral problemen in die bochten direct na de tunnel? Het kan helpen om je auto iets hoger te zetten, maar ik heb in de Formula Gran Turismo gemerkt dat het beter is om NIET de ideale lijn aan te houden in een aantal bochten op deze baan. Probeer eens zover mogelijk van die rotswand af te rijden in de bovengenoemde bochten (achter gekomen door een aantal rondjes achter de AI-wagens aan te rijden om te zien hoe zij met deze bochten omgaan).
Blijf het een leuke baan vinden, ook met LM-type auto's, alleen je moet je lijnen effe anders afstemmen dan normaal. Met een "normale" getunede auto zul je het probleem niet zo hebben, omdat deze vaak toch hoger zullen liggen dan zo'n racemonster.
Klopt, om door te kunnen gaan in de extreme events moet je de beginner en professionel events hebben afgerond.quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:44 schreef Dacide het volgende:
[..]
Het world championship heb ik in een keer kunnen afwerken (dus het volledige toernooi). Dit moet volgens mij ook om verder te kunnen bij extreme (maar pin me er niet op vas).
Weet niet wat dat met de CLK GTR is, volgens mij was het in de echte races een beduchte auto maar in het spel is ie knap waardeloos.quote:Eerst geprobeerd met de mercedes CLK GTR. Dit lukte niet. Al onze andere wagens waren ook toch nog te langzaam.
Zelf de Endurance op El Capitan (geloof ik) gedaan, dan win je die Toyota '88 Le Mans wagen, Turbo 4 erop en daar heb ik de meeste races wel mee gewonnen. Alleen de kleinere bochtige circuits (Hong Kong) gingen niet helemaal lekker.quote:Dus toen maar die makkelijke easy rally 16!!!! keer gespeeld en 16 x die toyota RSC bak verkocht.
Van de 5 miljoen credits die we toen hadden, hebben we die playstation persacola gekocht. Turbo level 4 erop en voila.
Gassen maaer
bijna alles 1e geworden![]()
Ik weet niet hoe de Force Feedback in GTR is, maar in GT4 is 'ie in ieder geval subliem! Als vergelijkingsmateriaal heb ik GT3 en talloze demo's van andere racegames op de PS2 en in GT4 is de FF véél beter dan in die andere games (ook een stuk beter dan bij GT3). Voordeel is dat als je straks de DFP koopt voor GT4, dat je'm dan ook voor GTR kunt gebruiken op je pc!quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:46 schreef Dacide het volgende:
laat ons weten hoe het stuurtje bevalt.
Ik peins er ook over om dit stuur te kopen. Echter ik ben op dit moment GTR gewend. En ik denk zelf niet dat er een racegame bestaat welke de Force feedback beter uitbuidt dan deze game.
Ben bang dat GT4 dan een tegenvaller wordt.
quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:14 schreef Dacide het volgende:
P-Style, Heb je een pc toevallig?
Ja...quote:
Het leuke aan Gran Turismo games vind ik dat je er letterlijk járen van kunt genieten. Gran Turismo 3 heeft me immers ook bijna 4 jaar bezig gehouden. Als je er even op uitgekeken bent, kun je het een paar maanden later zo weer oppakken en er helemaal opnieuw verslaafd aan raken! GT3 heb ik nooit op 100% rondgespeeld (zit op 85 ofzo), maar het heeft me wel jaren vermaakt. Hetzelfde geldt denk ik voor GT4. Als ik er even geen zin meer in heb (wat tot nu toe nog niet is voorgekomen), dan speel ik gewoon een ander leuk spel en als ik dáár dan mee klaar ben, ga ik gewoon weer verder met GT4!quote:Op zondag 8 mei 2005 23:58 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb hem dus gekocht en ik heb nog niet zo heel veel tijd ervoor gehad, maar mijn eerste indruk: Ouderwets genieten! Ben nu nog een beetje lui geld aan het sparen met de B spec, en heb al een paar leuke auto's (gehad).
Hier ben ik nog wel heel wat uren zoet mee.
DFP-stuurtje is in een woord: geweldig!!! Na een paar rondjes oefenen (met bak op automatisch) merk je al dat je bochtenwerk verbeterd. Controle is vele malen preciezer dan een DS2-controller.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:46 schreef Dacide het volgende:
laat ons weten hoe het stuurtje bevalt.
Ik peins er ook over om dit stuur te kopen. Echter ik ben op dit moment GTR gewend. En ik denk zelf niet dat er een racegame bestaat welke de Force feedback beter uitbuidt dan deze game.
Ben bang dat GT4 dan een tegenvaller wordt.
dat is alleen voor GT dus, voor andere spellen kan dat weer heel anders liggen tochquote:Op maandag 9 mei 2005 11:43 schreef P-Style het volgende:
Gran Turismo Serie (dus alle delen bij elkaar) 43 miljoen keer verscheept!!!
Goedzo Polyphony!Wat opvallend is, is het hoge aantal GT-verkopen in Europa (staat een tabelletje in 't persbericht)! Laat maar weer zien hoe belangrijk de Europese markt is!
Dit is alleen voor de GT's ja. Maar bij wel meer spellen zie je de verhoudingen ongeveer zo liggen.quote:Op maandag 9 mei 2005 13:31 schreef djmurcielago het volgende:
dat is alleen voor GT dus, voor andere spellen kan dat weer heel anders liggen toch
Heb foto's maar weet heel eerlijk gezegd niet hoe ik ze moet plaatsen. Hij is bijna klaar, gisteravond (hopelijk) laatste verflaag aangebracht, nu nog afwerken en aflakken voor extra bescherming.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 08:11 schreef pmponer het volgende:
Hey slotter hoe gaat het met je cockpit, heb je er al foto's van?
Was het bouwen tot nu toe makkelijk?
Làkken... verschrikkelijk!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:45 schreef Slotter het volgende:
Heb foto's maar weet heel eerlijk gezegd niet hoe ik ze moet plaatsen. Hij is bijna klaar, gisteravond (hopelijk) laatste verflaag aangebracht, nu nog afwerken en aflakken voor extra bescherming.
Bouw was redelijk eenvoudig, al is het wel een hoop werk (inmiddels 1,5 week bezig al dan niet fulltime). Grootste probleem is het netjes aftekenen en uitzagen van de MDF-delen en de gaten precies op de juiste plek boren. Tekeningen zijn nog intact, dus....
Overigens zijn echt alle onderdelen van hout, geen metalen platen. Enige punt is misschien dat het "beslag" (moeren, bouten etc) wat prijzig kan worden en/of lastig aan te komen.
Ziet er wel erg cool uit iig, hoop aan het eind van de week te kunnen melden hoe het raced.
Waardeloos idd. Vooral ook omdat ik eerst 2 kleuren verf gebruik (en een dikke zwarte viltstift om de scheiding tussen de 2 te maken) en dan nog eens 1 of 2 laklagen wil aanbrengen voor extra bescherming (aantal bewegende delen EN je zit erin). Dus per verf- of laklaag 12-24 uur wachten! AAARGH. Ben het nu echt zat aan het worden: ik wil racen!!!!!!!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Làkken... verschrikkelijk!Wat duurt dat inderdaad lang zeg, als je het een beetje netjes wilt doen! En dan heb jij nog een stuk meer hout gebruikt dan ik.
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:00 schreef Alfa_Boy het volgende:
Ik heb geen zin om het op te zoeken, met welke race kan ik de Sauber Mercedes winnen? Volgens mij is het bij de US-versie als je endurance laguna seca wint ofzo, maar daar kreeg ik gister een oude audi
Hé, niet vloeken hè?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:38 schreef Alfa_Boy het volgende:
...forza binnen...
Sorry schatquote:
Goedzo!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:09 schreef Alfa_Boy het volgende:
Sorry schatHeb de demo van Forza, en die kan toch echt niet tippen aan gt4. Maar hopen dat geen xbox-geile beer dit leest, want dan krijg je weer die hele kleffe bende over je heen.
Weet je? Ik besef me ineens dat er nog zó veel auto's in het spel zitten die ik nog wil uitproberen!quote:Op woensdag 11 mei 2005 22:56 schreef Alfa_Boy het volgende:
Ik vind de Opera Performance S2000 geweldig. Helemaal gefinetuned, rond de 330 pk, 500 pk monsters verslindt ie gewoon op de nurnburgring ofzo. Ook laguna seca wil nog lukken. Lekker veel a-spec punten
Je kunt de auto tot een 470 pk tunen als ik me niet vergis.
Hij heeft een heerlijk bochtengedrag, en met de tcs op 2 ook een klein beetje overstuur om lekker de sliden door de bochten. zaaaalig
Met een DFP kun je heel gemakkelijk gedoseerd gas geven, en dan heb je geen TC nodig. Het is zo heerlijk om over de Ring te scheuren, al driftend door de bochten, en razen over het ongelijke wegdek zodat heel je wagen stuitert.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:34 schreef Alfa_Boy het volgende:
Met tcs op 0 is ie te listig op de ring. ASM heb ik altijd op 0, je moet de auto wel kunnen laten glijden door de bocht he
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |