Bron: CyclingFX.nlquote:Pavel Tonkov has won the Classica Alcobendas. Gomez Marchante was 2nd. David Herrero won the 2nd stage in the morning and Luis Leon Sanchez the time-trial (3rd stage) in the afternoon.
Zonder dokter geen PT-status. Dus die dokter is er wel.quote:Op maandag 9 mei 2005 12:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zowaar zelfs een overwinning van Euskaltel dit weekend. Hebben ze er dan eindelijk een nieuwe dokter gevonden?
Goed heel goed eten.. das mijn tipquote:Op woensdag 11 mei 2005 11:58 schreef Zwansen het volgende:
Morgen met de bus naar de Alpen en zaterdag de Alp 'd Huez op! Heb er wel zin in alleen weet ik totaal niet wat ik ervan moet verwachten... Heb vrijwel geen fietservaring behalve de trainingen van de afgelopen tijd. Denk dat ik toch wel een 1,5 uur bezig ben om de top te halen...
Het schijnt slecht weer te zijn helaas, dan maar wat sneller fietsen om warm te worden.
Iemand nog tips voor deze laatste spannende dagen?
Dank je,quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:58 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Goed heel goed eten.. das mijn tip![]()
En flink de spieren strekken voor dat je gaat beginnen
suc6!
water of energeidrank je nog helpt op de alp zelf betwijfel ik. Of anders Performance eens proberenquote:Op woensdag 11 mei 2005 13:26 schreef Zwansen het volgende:
Trouwens, wat voor drinken raden jullie aan? Water of een energiedrank? Volgens mij wordt er onderweg nog drinken uitgedeeld maar ik weet niet in hoeverre dit makkelijk aan te pakken enzo is... Als ik op een steil stuk van boven de 10% fiets kan ik geen bekertje drinken aanpakken volgens mij...
Gewoon wat je gewend bent tijdens je trainingstochten te drinken.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:26 schreef Zwansen het volgende:
Trouwens, wat voor drinken raden jullie aan? Water of een energiedrank? Volgens mij wordt er onderweg nog drinken uitgedeeld maar ik weet niet in hoeverre dit makkelijk aan te pakken enzo is... Als ik op een steil stuk van boven de 10% fiets kan ik geen bekertje drinken aanpakken volgens mij...
Nog een tip: begin niet te hard, de eerste drie kilometer zijn het lastigste. Het is heel wat anders als de VAM-berg!quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:58 schreef Zwansen het volgende:
Morgen met de bus naar de Alpen en zaterdag de Alp 'd Huez op! Heb er wel zin in alleen weet ik totaal niet wat ik ervan moet verwachten... Heb vrijwel geen fietservaring behalve de trainingen van de afgelopen tijd. Denk dat ik toch wel een 1,5 uur bezig ben om de top te halen...
Het schijnt slecht weer te zijn helaas, dan maar wat sneller fietsen om warm te worden.
Iemand nog tips voor deze laatste spannende dagen?
Over de hele Alpe? Snelste tijd is geloof ik 55 of 57 minuten, maar da's al een jaar of 5 geleden. Kan nu misschien iets sneller, maar zal niet heel veel schelen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:55 schreef Zwansen het volgende:
Nee idd, die zijn het steilste... Hoelang deed jij erover?
Ik weet natuurlijk niet precies hoe je traint, maar je was er wel goed mee bezig had ik de induk. Dan moet je wel binnen 1,5 uur kunnen rijden. Hangt er ook van af hoe goed je kunt klimmen en hoe zwaar je bent natuurlijk.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:58 schreef Zwansen het volgende:
Zozo, das netjes... Dan is 1,5 uur voor mij nog niet eens zo heel langzaam...
1:15quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:04 schreef Zwansen het volgende:
Ja ik ben nog wel een paar kilootjes kwijtgeraakt, 73 kilo met 1,85m. En of ik kan klimmen, tja... Dat zullen we zien.
Gelijk heb je. Ik dacht dat je al wat langer fietste. Wordt dan denk ik toch meer richting 1:30 dan richting 1:15, maar wel binnen 1:30.quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:15 schreef Zwansen het volgende:
Ja als dat zou kunnen! Ik ben pas sinds een paar maand aan het fietsen... Ik moet niet te overmoedig worden... De top halen vind ik het belangrijkste, de tijd is van ondergeschikt belang...
Da's niet zo moeilijk om op zo'n stuk wat drinken aan te pakken. Ik zou trouwens gewoon water drinken. Misschien af en toe eens wat energiedraink, maar ik zou vooral water prefereren. Is overigens net wat je zelf het beste naar binnen krijgt. Sommigen drinken water, andere energiedrank, weer anderen koude thee en er zullen ook mensen cola drinken.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:26 schreef Zwansen het volgende:
Mmmm, Rabo houdt de grote kanonnen nog steeds binnen. Niet in de Giro en dus ook niet in Catalunya. Ze missen eigenlijk nog een klassementsrenner zoals de andere grote ploegen er wel meerdere hebben.quote:Rabobank has announced its team roster for the Volta a Catalunya, the next ProTour race, from May 16-22. The following riders will take the start in start in Salou, Spain: Erik Dekker, Bram de Groot, Pedro Horrillo Muñoz, Gerben Löwik, Joost Posthuma, Jukka Vastaranta, Pieter Weening and Remmert Wielinga. Reserves are Ronald Mutsaars and Mathew Hayman. Erik Breukink will be the team leader of the Rabo Cycling Team in Volta a Catalunya.
Met Menchov hebben ze ook maar 1 klassementsrenner in de gelederen, en die richt zich vol op de Tour.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:58 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Mmmm, Rabo houdt de grote kanonnen nog steeds binnen. Niet in de Giro en dus ook niet in Catalunya. Ze missen eigenlijk nog een klassementsrenner zoals de andere grote ploegen er wel meerdere hebben.
Rasmussen, geen klassementsrenner/wel kanon(netje) rijdt toch echt in Italië. Niet alleen Dekker en Boogerd zijn kanonnen!!quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:58 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Mmmm, Rabo houdt de grote kanonnen nog steeds binnen. Niet in de Giro en dus ook niet in Catalunya. Ze missen eigenlijk nog een klassementsrenner zoals de andere grote ploegen er wel meerdere hebben.
Wening zou het in kleinere rondes misschien moeten kunnen, of gewoon in een klimritje.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:58 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Ik zweer bij Karnemelk en volle yoghurt,dat is meestal mijn motor voor een belangrijke rit,en tijdens de rit gewoon water.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dank je,
met eten bedoel je diezelfde dag? Volgens mij is er een ontbijt geregeld vantevoren... Ik neem ook nog wel een energiereep mee.
ik neem ook aan dat het ook bij iedereen anders isquote:Op donderdag 12 mei 2005 21:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Op volle yoghurt kom ik dus weer niet vooruit
Is ook een melkproduct, niet zo slim om melk te drinken voor dat je een stevige inspanning gaat leveren op de fiets.quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Op volle yoghurt kom ik dus weer niet vooruit
Dankuwel. Ik wist dat 'ie er was, maar kon 'm niet meer vinden. Heb meteen een schopje gegeven.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:20 schreef zjroentje het volgende:
Er is zelfs een recreatief wielrentopic: [Centraal] Recreatief Wielrennen
Ow, da's ook niet fijn bij je retour.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 00:40 schreef Bartoli het volgende:
VDB aangereden door zijn eigen ploegleider die een manoevre maakte![]()
Vrijdag de 13e noemen ze datquote:Op zaterdag 14 mei 2005 00:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Volgens wat ik hoorde maakte VDB eigenlijk zelf een maneuver waardoor hij tegen de wagen botste en viel ... (je zou bijna gaan denken dat hij zelf het ongeluk opzoekt)
Een sunderlandje.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 00:40 schreef Bartoli het volgende:
VDB aangereden door zijn eigen ploegleider die een manoevre maakte![]()
Gefeliciteerd. Jammer van het weer, dat scheelt wel een paar minuutjes denk ik.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:19 schreef Zwansen het volgende:
Nou Zwansen heeft de Alp 'd Huez beklommen.
1 uur en 41 minuten.... Maar wat een tocht, beneden was het 8 graden en bovenop de top 2 graden boven 0... De gehele klim viel de regen met bakken naar beneden, het leek wel een waterval waar we op tegen zijn gefietst... Zelfs Hennie Kuiper had het nog niet zo extreem meegemaakt op de Alp.
Echt een fantastische klim trouwens, ik startte in de 1e groep en Hennie Kuiper fietste het 1e stuk met ons mee... Ik had het kippevel op mijn armen staan toen hij op kop reed en toen ik besefte dat ik de Alp op ging fietsen. Prachtig!
Ook leuk om die namen op de weg nog te zien, geeft je wel extra stimulans als je Lance Armstrong op de weg ziet staan of een gigantische Nederlandse vlag.... Sommige stukken had ik het wel zwaar, maar toen ik op zo'n bordje zag staan dat het de Bernard Hinault bocht was dacht ik bij mezelf, ach als hij het kan moet ik het ook kunnen,
Zou best kunnen, maar eigenlijk maakt dat het achteraf alleen maar mooier op. Reed op een ATB met voor en achtervering maar de volgende keer zorg ik ervoor dat ik wel op een echte racefiets rij...quote:Op maandag 16 mei 2005 19:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Jammer van het weer, dat scheelt wel een paar minuutjes denk ik.
Dat scheelt ook aardig qua tijd. (Eigenlijk moet dit in het recreatief wielrennentopic trouwens.)quote:Op maandag 16 mei 2005 20:00 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zou best kunnen, maar eigenlijk maakt dat het achteraf alleen maar mooier op. Reed op een ATB met voor en achtervering maar de volgende keer zorg ik ervoor dat ik wel op een echte racefiets rij...
Popovych moest in Italië zitten, verdomme. Vorig jaar vierde in de giro, en dit jaar mag hij enkel slaafje gaan spelen van Armstrong.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:02 schreef Ambrosius het volgende:
Piepoli wint de etappe vandaag in Catalonië voor Popovych en A. Osa. Ullrich top 20.
So what? Kleine prijs om dan vanaf augustus het beste rondeteam van de laatste 10 jaar te zijner beschikking te hebben.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:45 schreef placebeau het volgende:
[..]
Popovych moest in Italië zitten, verdomme. Vorig jaar vierde in de giro, en dit jaar mag hij enkel slaafje gaan spelen van Armstrong.
gaat ie voor de Vuelta dan?quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
So what? Kleine prijs om dan vanaf augustus het beste rondeteam van de laatste 10 jaar te zijner beschikking te hebben.
Cuesta won.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:45 schreef Zwansen het volgende:
Ullrich verliest 3 minuten in de klimtijdrit...
Volgend jaar bedoelt 'ie denk ik.quote:
Hij stopt niet met wielrennen op 't einde van dit seizoen.quote:
Dat niet, maar ik mis hem toch in de Giro. Maar goed, bij discovery hebben ze een andere mentaliteit, je mag maar één wedstrijd winnen op een jaar, daar. Popo had een even goede steun kunnen zijn voor savoldelli (of omgekeerd) en daarom niet zoveel minder in de Tour.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij stopt niet met wielrennen op 't einde van dit seizoen.
Onderarm gebroken als ik het goed hoorde.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:36 schreef Zwansen het volgende:
Wat was er nu met Bram de Groot? :=
Maak er 36 minuten vanquote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:23 schreef zjroentje het volgende:
De bezemwagen kwam gisteren geloof ik op zo'n 26 minuten binnen in Olympia's Tour.
Die hebben dus dat rondje niet meer gereden neem ik aan.quote:
Klote voor 'm zeg.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:37 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Onderarm gebroken als ik het goed hoorde.
quote:Net hersteld van een sleutelbeenbreuk is Bram de Groot in de Ronde van Catalonië opnieuw zwaar ten val gekomen. Daarbij brak hij zijn linker onderarm en liep hij een flinke wond aan zijn linkerknie op.
In februari brak De Groot in de Ronde van de Middellandse Zee zijn sleutelbeen en moest daardoor al een flink aantal wedstrijden missen. Na zijn winst in de Uniqa Classic draaide De Groot in de Ronde van Catalonië ook weer goed mee, maar opnieuw sloeg het noodlot toe.
In de kopgroep ging De Groot hard onderuit en hij moest naar het ziekenhuis worden vervoerd. Daar werd een een gebroken onderarm en een diepe vleeswond in zijn linkerknie geconstateerd. Morgen zal De Groot terugvliegen naar Nederland. Dan zal in het ziekenhuis moeten blijken of een operatie voor zijn arm nodig is.
Is die rit van vandaag al gedaan dan ? Zo ja , waar vind jij ergens wie won ? (op CN staat nog niks)quote:Op zondag 22 mei 2005 14:13 schreef placebeau het volgende:
enPopovych
wint de ronde van Catalonië
Het zou wel eens een leuke dubbel kunnen worden voor Discovery
Van NOS teletekst:quote:Op zondag 22 mei 2005 14:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Is die rit van vandaag al gedaan dan ? Zo ja , waar vind jij ergens wie won ? (op CN staat nog niks)
quote:Jaroslav Popovitsj heeft de Ronde van
Catalonië op zijn naam geschreven.De
Oekraïner,die in de vierde etappe de
leiderstrui veroverde,finishte in de
zevende en laatste rit van Palleja naar
Barcelona in het peloton.
De Noor Thor Hushovd sprintte naar de
laatste dagprijs.
(later meer)
ze zeiden het op sporza radioquote:Op zondag 22 mei 2005 14:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Is die rit van vandaag al gedaan dan ? Zo ja , waar vind jij ergens wie won ? (op CN staat nog niks)
Sorry het waren 32 minuten maja what's the difference, die 4 minuten maakt ook geen hol uit. Nee die hebben die 2 rondjes niet meer gereden. Waren allemaal buiten tijd maar zijn opgevist.quote:Op zondag 22 mei 2005 10:19 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Die hebben dus dat rondje niet meer gereden neem ik aan.
Hij zou starten in de Ronde van Zwitserland, het valt dus al bij al wel mee, gelukkig.quote:De medische staf van de Rabobank-wielerploeg heeft het licht op groen gezet voor Oscar Freire om de training na drie volledige weken rust in volle intensiteit te hervatten. Bij een uitvoerige controle onder leiding van ploegarts Jan-Paul van Mantgem is gebleken dat de blessures van Freire voldoende zijn hersteld.
Leve de Pro Tourquote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat een deelnemersveld in de Ronde van België![]()
![]()
![]()
Mathew Haymanquote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:12 schreef placebeau het volgende:
wie er bij Rabobank allemaal meedoet weet ik niet.
Plus Mathew Haymanquote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:02 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Mathew Hayman
Ronald Mutsaars
Jan Boven
Niels Scheuneman
Jukka Vastaranta
Maarten den Bakker
Marc Wauters
hup Marc Wautersquote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:02 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Mathew Hayman
Ronald Mutsaars
Jan Boven
Niels Scheuneman
Jukka Vastaranta
Maarten den Bakker
Marc Wauters
Met Boonen worden het ook alleen maar massasprints heb ik het idee.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat een deelnemersveld in de Ronde van België![]()
![]()
![]()
Z'n zadel brak zelfs af.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:23 schreef Zwansen het volgende:
boonen rijdt lek op 10km van de streep... maar hij is inmiddels alweer terug.
Zijn ploeg, het roemruchte "Team Skil-Moser" rijdt niet mee , zo diep zijn ze in de Ronde Van Belgie nu ook nog weer niet gezaktquote:Op donderdag 26 mei 2005 19:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Waar is Bart Voskamp bij de Ronde v. België?
Hey Joost niet zo denigrerend over Skil-Moser. Skil-Moser rijdt nu rondt in de Volta ao Alentejo. Qua UCI waarde beide een 2.1 koers waarbij Alentejo veel zwaarder is dan Belgie. In Alentejo doen ze het niet slecht. Stevens werd er gisteren 3e en Wojtas rijdt ook best goed. En Voskamp, Hiemstra, Van Velzen en zo hebben gisteren goed werk opgeknapt voor Stevens. Voor het klas. hebben ze dan Wojtas en evt. de poolse kamp. Wesoly.quote:Op donderdag 26 mei 2005 19:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zijn ploeg, het roemruchte "Team Skil-Moser" rijdt niet mee , zo diep zijn ze in de Ronde Van Belgie nu ook nog weer niet gezakt![]()
Om maar eens te stellen dat Voskamp in principe al gestopt is bij de profs (rijdt nog bij de semi-amateurs rond)
Mooie 1-2 van Mr Bookmaker.quote:Op zondag 29 mei 2005 16:03 schreef Remzz het volgende:
Leuk Stefan van Dijk wint vandaag in de ronde van België
Ik denk dat Wuyts een klein altaartje heeft op zijn kamer met een foto van Boonen op.quote:Op zondag 29 mei 2005 16:11 schreef Remzz het volgende:
Toch leuk om te zien in België constant die verheerlijking van Boonen.
Ja en dan 2 dagen geleden groot op de Rabo-site zetten dat Rabobank eerste staat in het ploegenklassenment(natuurlijk wel waar) en dan met deze resultaten komenquote:Op zondag 29 mei 2005 16:20 schreef NRH het volgende:
Ik vind het van Rabobank wel schandalig dat je als ProTour-ploeg daar niets laat zien, maar dan ook helemaal niets. Hopen maar dat ze in juni wel weer wat laten zien, want wat ze in Italië en België hebben laten zien, is onvoldoende.
Ik denk dat je het woord klein wel weg kunt laten.quote:Op zondag 29 mei 2005 16:12 schreef placebeau het volgende:
Ik denk dat Wuyts een klein altaartje heeft op zijn kamer met een foto van Boonen op.
Rabobank moest de Giro rijden, dat waren ze verplicht. Zelf waren ze echt wel liever thuisgebleven.quote:Op zondag 29 mei 2005 16:20 schreef NRH het volgende:
Ik vind het van Rabobank wel schandalig dat je als ProTour-ploeg daar niets laat zien, maar dan ook helemaal niets. Hopen maar dat ze in juni wel weer wat laten zien, want wat ze in Italië en België hebben laten zien, is onvoldoende.
Die Franse ploegen hebben ook niet veel gedaan, die reden ook maar wat mee. Grotendeels. Ik ben eigenlijk aangenaam verrast door de Belgische ploegen. McEwen, Van Huffel, Brandt en Ardilla bij Davitamon. Bettini en Zanini voor Quickstep. Savoldelli bij Discoveryquote:Op zondag 29 mei 2005 18:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Rabobank moest de Giro rijden, dat waren ze verplicht. Zelf waren ze echt wel liever thuisgebleven.
Nou, ritwinst van le mevel, cooke die normaal wint, maar aan de kant gereden wordt door Bettini, en toch elke keer zijn treintje opzette.quote:Op zondag 29 mei 2005 18:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die Franse ploegen hebben ook niet veel gedaan, die reden ook maar wat mee. Grotendeels. Ik ben eigenlijk aangenaam verrast door de Belgische ploegen. McEwen, Van Huffel, Brandt en Ardilla bij Davitamon. Bettini en Zanini voor Quickstep. Savoldelli bij Discovery.
Caucchioli ook nog 8ste in het klassement voor CA niet te vergeten ! En Atienza werd nog 14de voor Cofidis.quote:Op zondag 29 mei 2005 18:57 schreef placebeau het volgende:
[..]
Nou, ritwinst van le mevel, cooke die normaal wint, maar aan de kant gereden wordt door Bettini, en toch elke keer zijn treintje opzette.
Ja , men is van mening dat men daar al genoeg op rijdt in het voorjaarquote:Op zondag 29 mei 2005 19:12 schreef Trainspotter het volgende:
Is het trouwens normaal dat de ronde van België met een grote boog om de mooiste beklimmingen van het land heen rijdt?
oja, Gaucchioli, die zou ik nog vergetenquote:Op zondag 29 mei 2005 19:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Caucchioli ook nog 8ste in het klassement voor CA niet te vergeten ! En Atienza werd nog 14de voor Cofidis.
Ik bedoel maar, die Franse ploegen hadden tenminste nog een deftige kopman voorzien voor deze Giro ook.
Niet alle mooie beklimmingen rijdt men in het voorjaar. Een etappe met finish bij de Signal de Botrange of de Baraque Fraiture zou het klassement ook mooi kunnen maken.quote:Op zondag 29 mei 2005 19:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ja , men is van mening dat men daar al genoeg op rijdt in het voorjaar![]()
Ja, maar dan kan Tom Boonen niet winnen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Niet alle mooie beklimmingen rijdt men in het voorjaar. Een etappe met finish bij de Signal de Botrange of de Baraque Fraiture zou het klassement ook mooi kunnen maken.
Is dat een probleem?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, maar dan kan Tom Boonen niet winnen.
Voor Boonen wel. Voor de echte wielerliefhebbers niet. Want een Ronde van Boonen, uh bedoel Ronde van Belgie moet niet door 1 man gedomineerd worden.quote:
Als voor Boonen een probleem is, dan is het voor een ieder in België een probleem.quote:
Ook voor ons Belgen was een beetje spanning veel fijner geweest. Boonen wint al genoeg, dit heeft ie niet nodig.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:33 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Voor Boonen wel. Voor de echte wielerliefhebbers niet. Want een Ronde van Boonen, uh bedoel Ronde van Belgie moet niet door 1 man gedomineerd worden.
Wat wil je als door de Pro-Tour die man de enige toprenner is die de start neemt ?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:33 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Voor Boonen wel. Voor de echte wielerliefhebbers niet. Want een Ronde van Boonen, uh bedoel Ronde van Belgie moet niet door 1 man gedomineerd worden.
Voor mij niet. Voor de organisatoren wel, denk ik. Dankzij de Pro Tour is de Ronde van Belgie serieus gedevalueerd en dan hopen ze dat een van de weinige "vedetten" die nog de moeite doet om mee te rijden wint en niet één of andere nobody. Jammer en triest, maar zo werkt het wel. Liever Boonen dan een obscure Rus uit een Frans team uit divisie 17 en een half.quote:
Het opnieuw afschaffen van de Ronde. Heeft op het ogenblik geen waarde meer, en zeker niet voor een live uitzending.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat wil je als door de Pro-Tour die man de enige toprenner is die de start neemt ?
Ja, laat we allemaal maar zwichten voor die kut-Verbruggen. Die heeft nog niet genoeg verkloot.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:40 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Het opnieuw afschaffen van de Ronde. Heeft op het ogenblik geen waarde meer, en zeker niet voor een live uitzending.
Die ronde van de Benelux gaat niet eens verder in België dan Antwerpen en een stukje Limburg. Als je dan een ronde van de Benelux wil organiseren, en je hebt er 8 dagen voor doe dan tenminste de hele benelux aan ...quote:Op zondag 29 mei 2005 22:37 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ook voor ons Belgen was een beetje spanning veel fijner geweest. Boonen wint al genoeg, dit heeft ie niet nodig.
Nu, ik kijk wel erg uit naar de ronde van Benelux (eneco-Tour), dan deze gedegradeerde ronde.
Naar mijn mening heeft hij niets verkloot. Wat heeft hij dan al zo allemaal verkloot ...quote:Op zondag 29 mei 2005 22:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, laat we allemaal maar zwichten voor die kut-Verbruggen. Die heeft nog niet genoeg verkloot.
Waarom? hebben kleinere rondes geen recht op bestaan?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:40 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Het opnieuw afschaffen van de Ronde. Heeft op het ogenblik geen waarde meer, en zeker niet voor een live uitzending.
punt.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, laat we allemaal maar zwichten voor die kut-Verbruggen. Die heeft nog niet genoeg verkloot.
Z'n Pro Tour lijkt nergens op met ploegen en renners die bepaalde wedstrijden moeten rijden, terwijl ze liever ergens anders zouden rijden en gemotiveerde teams niet mee mogen doen. En z'n gevecht tegen doping stelt ook niet veel voor. Ik herinner me nog de Festina-affaire toen het wielrennen in een enorm diepe put zat en Verbruggen zich van geen kanten liet zien. Wat vaag commentaar vanuit z'n villa in Zwitserland, ja....quote:Op zondag 29 mei 2005 22:44 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Naar mijn mening heeft hij niets verkloot. Wat heeft hij dan al zo allemaal verkloot ...
Zijn hele pro-tour idee werkt niet , wat hebben we dit jaar nu eigenlijk allemaal al gezien ? Ongeinteresseerde Spaanse teams in de Vlaamse klassiekers waardoor de kleine rondjes in Spanje met een deelnemersveld onder 0 zitten en kleine Belgische , Nederlandse, Franse ... ploegjes thuis moeten blijven hoewel die wél renners hadden die iets konden doen in die koersen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:44 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Naar mijn mening heeft hij niets verkloot. Wat heeft hij dan al zo allemaal verkloot ...
Ja, nogal. Hij gaat zelfs armstrong als een schoothondje lopen verdedigen zodat geen enkele renner nog misbruik durft aan te klagen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Z'n Pro Tour lijkt nergens op met ploegen en renners die bepaalde wedstrijden moeten rijden, terwijl ze liever ergens anders zouden rijden, terwijl gemotiveerde teams niet mee mogen doen. En z'n gevecht tegen doping stelt ook niet veel voor.
Kom op zeg. SoK slaat de spijker op z'n kop. Rabo heeft jaren niet in de Giro meegereden, en wil dat ook niet. Dat is ook af te zien aan de prestaties. Daartegenover staan er tig Italiaanse teams (zoals bv Sella Italia) die dolgraag mee willen doen en ook echt wat laten zien.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:49 schreef -Angel- het volgende:
Hmmm, dit vindt ik niet echt een argument die er op zou wijzen dat hij het verkloot heeft.
Ligt het dan niet meer aan de motivatie van sommige teams? Tevens vindt ik dat elke grootte ploeg er gewoon maar moet staan, en er ook op mag worden afgerekend.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:50 schreef zjroentje het volgende:
Kom op zeg. SoK slaat de spijker op z'n kop. Rabo heeft jaren niet in de Giro meegereden, en wil dat ook niet. Dat is ook af te zien aan de prestaties.
In mijn post staan anders al argumenten genoeg , lijkt mij ...quote:Op zondag 29 mei 2005 22:49 schreef -Angel- het volgende:
Hmmm, dit vindt ik niet echt een argument die er op zou wijzen dat hij het verkloot heeft.
En de kleinere ploegen mogen niet meer op TV volgens jou?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:53 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ligt het dan niet meer aan de motivatie van sommige teams? Tevens vindt ik dat elke grootte ploeg er gewoon maar moet staan, en er ook op mag worden afgerekend.
Uiteraard, maar zo'n ploegen hebben ook beperkte budgetten en interesses. In de geweldige pro-tour mag zo'n ploeg trouwens ook maar 25 renners hebben. Als zo'n ploeg geen interesse heeft in een koers in Vlaanderen of een koers in Italie (al is het maar omdat hun sponsor daar misschien doodgewoon wel niet eens actief is ! ) dan is dat ook maar zo hé.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:53 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ligt het dan niet meer aan de motivatie van sommige teams? Tevens vindt ik dat elke grootte ploeg er gewoon maar moet staan, en er ook op mag worden afgerekend.
Nee, simpelweg om het feit dat de wielersport daar niet groot genoeg voor is. Als je bijvoorbeeld in de voebal de Gouden Gids Divisie hebt, dan bestaat er nog een publiek voor. Dit zal niet het geval zijn als het gaat om de kleinere wielerploegen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:55 schreef placebeau het volgende:
En de kleinere ploegen mogen niet meer op TV volgens jou?
Ik vraag me af wat er met die regel gebeurd is.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Was er ooit zelfs geen voorstel dat bij elke Pro-Tour wedstrijd minstens één van de drie sterkste renners van het team aan de start moest staan?
Tsja dat klopt ook wel weer. Het was ook een schande geweest als een renner van Quick Step of Davitamon de ronde niet wonquote:Op zondag 29 mei 2005 22:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat wil je als door de Pro-Tour die man de enige toprenner is die de start neemt ?
Bij de Ronde van België, laat staan bij wedstrijden als de Brabantse pijl en omloop het volk, staat er anders volk genoeg te kijken, thuis of langs de weg.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:58 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Nee, simpelweg om het feit dat de wielersport daar niet groot genoeg voor is. Als je bijvoorbeeld in de voebal de Gouden Gids Divisie hebt, dan bestaat er nog een publiek voor. Dit zal niet het geval zijn als het gaat om de kleinere wielerploegen.
Maar de wielersport is daar juist wél groot genoeg voor. Dat is net het hele punt, zolang je een deel ervan maar regionaal laat zijn. Laat die sponsors zélf kiezen waar hun ploegen gaan deelnemen, laat die koersen zélf kiezen welke ploegen mogen deelnemen. Alles wat niet "rendabel" blijkt te zijn (géén publiek voor is) verdwijnt op termijn toch zelf. Zo is het altijd al geweest.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:58 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Nee, simpelweg om het feit dat de wielersport daar niet groot genoeg voor is. Als je bijvoorbeeld in de voebal de Gouden Gids Divisie hebt, dan bestaat er nog een publiek voor. Dit zal niet het geval zijn als het gaat om de kleinere wielerploegen.
Daar heb je een punt. Misschien wordt het tijd voor de wielersport om sponsoren aan te trekken met de wat globalere vertakkingen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat moeten ploegen als Euskaltel hier komen "winnen" ? Aansluitingen in Belgie en Nederland op de Baskische telefoonmaatschappij ??? Die willen net mensen in Spanje en Frankrijk waar ze actief winnen hé. Die bedrijven willen ook zelf daar hun beste renners actief zien.
Ben ik het niet met je eens. De Ronde van de Benelux is een prachtige ronde. Volgens mij komen ze ook in de Ardennen al is dat aan het routeschema niet te zien. Het wordt een prachtige strijd daarquote:Op zondag 29 mei 2005 22:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die ronde van de Benelux gaat niet eens verder in België dan Antwerpen en een stukje Limburg. Als je dan een ronde van de Benelux wil organiseren, en je hebt er 8 dagen voor doe dan tenminste de hele benelux aan ...![]()
Die ronde van de Benelux is niet meer of minder dan een staaltje van Verbrugghen die nog snel een koersje "verkoopt" aan een Nederlands bedrijf en om dat te verkopen er snel een dagje of 2 Belgie aan plakt ... , maar toch liefst niet te ver van de Nederlandse grens want anders heeft die sponsor er ook niks meer aan ...
Maar die koersen komen daar niet eens op tv ! Er is géén publiek in Spanje om de Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix te zien hé , terwijl er hier al voor beide koersen meer dan een miljoen mensen op straat alleen al komen ( maal zoveel voor de kijkcijfers op tv)quote:Op zondag 29 mei 2005 23:03 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Misschien wordt het tijd voor de wielersport om sponsoren aan te trekken met de wat globalere vertakkingen.
Echter je kunt het ook van de andere kant bekijken. Waarom fietst Rabobank in de Tour, om de publiciteit. En dan wel om de aandacht van de Nederlandse kijker, volgens mijn hebben ze namelijk geen kantoren in bijvoorbeeld Spanje. Dus waarom zou Euskaltel hier rijden, om eventueel aandacht te trekken van het publiek in Baskenland die eventueel kijken naar de uitzending.
In Spanje is er wel degelijk publiek. Tenminste als je echt van de wielersport houdt en niet alleen van de Tour, Vuelta en het WK.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar die koersen komen daar niet eens op tv ! Er is géén publiek in Spanje om de Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix te zien hé , terwijl er hier al voor beide koersen meer dan een miljoen mensen op straat alleen al komen ( maal zoveel voor de kijkcijfers op tv)
Waarom fietst Rabobank de Tour , die komt in Nederland op tv, daar kijkt er volk naar. Dat is niet het geval voor de Giro hé, dat is niet het geval voor "de ronde van Catalonië" hé.
Ik zou er eerder voor kiezen dat je voor een Pro-Tour programma kiest dat je de ploegen voorlegt, en hen dan "verplicht" daar pakweg 75 % van de koersen van te rijden.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:06 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ben ik het niet met je eens. De Ronde van de Benelux is een prachtige ronde. Volgens mij komen ze ook in de Ardennen al is dat aan het routeschema niet te zien. Het wordt een prachtige strijd daar![]()
Wat betreft is de ProTour wel geslaagd tot nu toe. En op die manier kunnen ook PCT/CT renners zich in koersen zoals de Ronde van Belgie showen op TV voor de andere ploegleiders. Dus opzicht heeft het wel wat.
BV in de Giro je kunt beter Le Mevel en Koldo Gil als ritwinnaars hebben dan Zo'n Pietropolli (Tenax) of Marinangeli (naturino). Als de ProTour er neit was waren Credit en Liberty niet eens gekomen. Dus wat dat betreft brengt dat wel meerwaarde aan zo'n ronde. Tuurlijk zijn er altijd ploegen die er geen belang aan hechten en met een b-team of jongerenteam komen zoals Rabobank of Bouygues Telecom. Maar dat heb je altijd.
Daarom zou ik pleiten voor een PT maximum van 18 teams en dan aangevuld met 4 wild cards ipv 2. Dan had je ook Barloworld, Naturino of Tenax kunnen uitnodigen. Want eerlijk gezegd is zo'n team als Bouygues Telecom en La FDJ niet eens ProTour waardig op enkele renners na dan.
Ligt dat aan het pro tour systeem. Nee, dit ligt aan de NOS die er geen geld voor overhebben om bijvoorbeeld de Giro live uit te zenden. Wat er voor zorgt dat ik elke dag noodgedwongen naar Sporza moet kijken. Wat ik overigens ook doe met de Tour, maar dat terzijde.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Waarom fietst Rabobank de Tour , die komt in Nederland op tv, daar kijkt er volk naar. Dat is niet het geval voor de Giro hé, dat is niet het geval voor "de ronde van Catalonië" hé.
In Spanje is er in bepaalde streken (pakweg Baskenland , Murcia , ... ) een publiek voor rittenkoersen, niet voor eendagskoersen zoals RVV of PR , daar kijkt ginds geen hond naar.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:09 schreef Bartoli het volgende:
[..]
In Spanje is er wel degelijk publiek. Tenminste als je echt van de wielersport houdt en niet alleen van de Tour, Vuelta en het WK.
En waarom heeft de NOS er geen geld voor over? Omdat er in Nederland geen groot publiek is die naar de Giro gaat kijken ...quote:Op zondag 29 mei 2005 23:10 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ligt dat aan het pro tour systeem. Nee, dit ligt aan de NOS die er geen geld voor overhebben om bijvoorbeeld de Giro live uit te zenden. Wat er voor zorgt dat ik elke dag noodgedwongen naar Sporza moet kijken. Wat ik overigens ook doe met de Tour, maar dat terzijde.
ProTour programma is niet verkeerd. Maar goed die 75% regel is misschien wel een goed idee.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik zou er eerder voor kiezen dat je voor een Pro-Tour programma kiest dat je de ploegen voorlegt, en hen dan "verplicht" daar pakweg 75 % van de koersen van te rijden.
Nee, dat is omdat de Giro veel vraagt wanneer je live wilt uitzenden. En hoe weet je dat er geen publiek voor is?quote:Op zondag 29 mei 2005 23:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En waarom heeft de NOS er geen geld voor over? Omdat er in Nederland geen groot publiek is die naar de Giro gaat kijken ...
En een promotie/degradatieregeling.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:06 schreef Bartoli het volgende:
[..]
.
Daarom zou ik pleiten voor een PT maximum van 18 teams en dan aangevuld met 4 wild cards ipv 2. Dan had je ook Barloworld, Naturino of Tenax kunnen uitnodigen. Want eerlijk gezegd is zo'n team als Bouygues Telecom en La FDJ niet eens ProTour waardig op enkele renners na dan.
Tuurlijk wel als je Freire fan bentquote:Op zondag 29 mei 2005 23:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In Spanje is er in bepaalde streken (pakweg Baskenland , Murcia , ... ) een publiek voor rittenkoersen, niet voor eendagskoersen zoals RVV of PR , daar kijkt ginds geen hond naar.
LBL is in Spanje ook een "begrip" hé, daar kijkt dan weer wél volk naar ...quote:Op zondag 29 mei 2005 23:17 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Tuurlijk wel als je Freire fan bent. Nee ff serieus daar heb je wel gelijk in. Maar ondanks dat moet ik zeggen dat Liberty de enigste ploeg was die de klassiekers (MSR, RVV en PR) nog serieus aanvatten dit jaar. Illes en Euskaltel niet.
In LBL en in mindere mate de Amstel zijn deze ploegen wel met ambities gestart. Ze deden het niet eens zo slecht ook nog.
Ik geef jullie beide gelijk. dat heeft deels idd met de hoge kosten te maken die de RAI, naja Berlusconi zich vraagt. En ook deels vanwege dat de Giro niet boeit bij hun. Idem voor de Vuelta.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:14 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Nee, dat is omdat de Giro veel vraagt wanneer je live wilt uitzenden. En hoe weet je dat er geen publiek voor is?
Illes heeft er nu ook belang bij nu hun co sponsor frans is. De naam Caisse Epargnequote:Op zondag 29 mei 2005 23:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
LBL is in Spanje ook een "begrip" hé, daar kijkt dan weer wél volk naar ...
En Liberty ? laat Liberty Seguros nu net eens een verzekeringsmaatschappij zijn die wél in meerdere Europese landen actief is (zoals Frankrijk) met een Duitse co-sponsor die ook in België actief is ...
Idem voor Once vroeger die met hun "Deutsche Bank" co-sponsor OOK naar Vlaanderen trokken ...
Mja als die dat zo idd gezegd heeft moeten ze hem daarop afschieten. Toegangsprijzen no wayquote:Op zondag 29 mei 2005 23:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens, ik walg nog altijd van dat beruchte Pro-Tour interview van Vebrugghen in Sportweekend vorig jaar waarin hij zich zelfs afvroeg of men in de toekomst bij pakweg Tourprologen, WK's, aankomsten met plaatselijke rondjes, of op de champs Elysees, (gesloten parcours dus) geen toegangsprijs zou kunnen vragen ...
Uiteraard, en mijn stelling is dat die ploegen als ze willen deelnemen ook altijd dat wel moeten kunnen, en als die dan zo een co-sponsor hebben gaan ze ook wel meer renners aantrekken die in die koersen iets kunnen.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:24 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Illes heeft er nu ook belang bij nu hun co sponsor frans is. De naam Caisse Epargne
http://www.caisse-epargne.fr/asp/modele1.aspx
Precies. Maar nogmaals tot dusver vind ik alleen FDJ, Bouygues Telecom en in mindere mate Euskaltel en Domina niet echt ProTour waardig. Ok ze hebben wel 3 tot 4 ProTour waardige coureurs maar dan heb je het ook ver gehad.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Uiteraard, en mijn stelling is dat die ploegen als ze willen deelnemen ook altijd dat wel moeten kunnen, en als die dan zo een co-sponsor hebben gaan ze ook wel meer renners aantrekken die in die koersen iets kunnen.
Ja, ze hebben er belang bij, maar ze hebben nog lang geen ploeg om een Parijs-Roubaix te rijden (er kwam maar één renner aan als ik me niet vergis)quote:Op zondag 29 mei 2005 23:24 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Illes heeft er nu ook belang bij nu hun co sponsor frans is. De naam Caisse Epargne
http://www.caisse-epargne.fr/asp/modele1.aspx
Ik kan me vaag herinneren dat ik in een interview op de radio met een organisator van de Eneco Tour gehoord heb dat er ook een lastige rit op een AGR achtig parcours zou bij zitten. En ook een ardennenrit natuurlijkquote:Op maandag 30 mei 2005 09:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Zelfs als je je aankomst en finishplaatsen bij de Benelux tour binnen de Nederlandse grenzen wilt houden, dan kun je nog een heel mooi parcours maken met veel klimwerk.Er zijn zat toertochten startend in Nederland met een parcours dat het klassement goed uit elkaar trekt. Een etappe heen over de Baraque Michel en terug over een combinatie van de finales van LBL en de AGR zou een goede schifting in de gelederen teweegbrengen. Kun je 'gewoon' op de Cauberg finishen.
Vraag is of men buiten de gebaande paden wil denken, dat is eerder een probleem denk ik.
Ja die rit naar Landgraaf door de Limburgse Heuvels zit er weer in. Alleen dan ietwat lastiger. En idd een ardennrit zit erin. En tuurlijk een proloog en een afsluitende tijdrit. Alleen jammer dat ze de Luxemburgse heuvels niet aan doen want egl is het maar een BeNe zonder Lux Tour.quote:Op maandag 30 mei 2005 10:26 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik kan me vaag herinneren dat ik in een interview op de radio met een organisator van de Eneco Tour gehoord heb dat er ook een lastige rit op een AGR achtig parcours zou bij zitten. En ook een ardennenrit natuurlijk
Die wouden niet meedoen. Maar benetour klinkt zo stomquote:Op maandag 30 mei 2005 12:03 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja die rit naar Landgraaf door de Limburgse Heuvels zit er weer in. Alleen dan ietwat lastiger. En idd een ardennrit zit erin. En tuurlijk een proloog en een afsluitende tijdrit. Alleen jammer dat ze de Luxemburgse heuvels niet aan doen want egl is het maar een BeNe zonder Lux Tour.
Ja dat is waarquote:Op maandag 30 mei 2005 12:07 schreef placebeau het volgende:
[..]
Die wouden niet meedoen. Maar benetour klinkt zo stom
dat is best een gemis voor de ploeg, Wauters kun je er altjid goed bijhebbenquote:Op maandag 30 mei 2005 14:06 schreef placebeau het volgende:
Ik lees net dat Wauters niet zal meedoen aan de Tour de France, in tegenstelli,ng tot de vorige twaalf keer. Hij zou nog te veel last hebben van een blessure. Hij moest oook afstappen in de Ronde van België. Jammer.
nee, heeft ook geen haast. Als dat pas na de Tour zou komen is dat al vroeg genoegquote:Op maandag 30 mei 2005 14:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is best een gemis voor de ploeg, Wauters kun je er altjid goed bijhebben
is er trouwens al enig nieuws over de nieuwe bondscoach?
quote:Op maandag 30 mei 2005 17:37 schreef Bartoli het volgende:
[..]
nee, heeft ook geen haast. Als dat pas na de Tour zou komen is dat al vroeg genoeg
Freire valt waarschijnlijk ook af...quote:Op maandag 30 mei 2005 18:59 schreef hetsjhokleek het volgende:
Wauters dus niet. Dit is de preselectie van Rabobank: Boogerd, Kroon, Löwik, Dekker, Horrillo, Weening, Rasmussen, Niermann, Posthuma, Mentsjov en Freire.
Belgische teletekst pagina 421 http://193.121.55.225/tt/tt_een.php?p=421&g=on&s=0&r=0&x=1
Moeten er dus nog 2 afvallen. De tour lijkt me te vroeg voor Weening en Posthuma
Vind ik eigenlijk niet, hoe eerder hoe beter, dan kan die tenminste met de renners die hij als mogelijke "kopmannen" ziet al eens gaan overleggen of ze zich willen toeleggen op het WK of niet en dergelijke.quote:Op maandag 30 mei 2005 17:37 schreef Bartoli het volgende:
[..]
nee, heeft ook geen haast. Als dat pas na de Tour zou komen is dat al vroeg genoeg
inderdaad, eigenlijk zou een bondscoach al vooraf aan t seizoen met de belangrijke renners moeten praten of en hoe het WK in hun programma pastquote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk niet, hoe eerder hoe beter, dan kan die tenminste met de renners die hij als mogelijke "kopmannen" ziet al eens gaan overleggen of ze zich willen toeleggen op het WK of niet en dergelijke.
In Madrid welke kopmannenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk niet, hoe eerder hoe beter, dan kan die tenminste met de renners die hij als mogelijke "kopmannen" ziet al eens gaan overleggen of ze zich willen toeleggen op het WK of niet en dergelijke.
Vind ik ook. Een paar jaar geleden in Zolder hebben we al een supervlak parkoers gezien. Voor mij hoeft dat niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:41 schreef Zwansen het volgende:
Iemand een kaartje van het parcours? Ik mag toch hopen dat er wel wat heuvels in zitten?
Laten ze alsjeblieft vanaf km1 de koers hard maken, misschien dat we dan nog een leuk WK zien. Een sprint van 60 man is WK-onwaardig...
Al zou het natuurlijk leuk zijn als Freire een keer een WK zou winnen.
Ja wordt wel weer eens tijd idd.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:41 schreef Zwansen het volgende:
IAl zou het natuurlijk leuk zijn als Freire een keer een WK zou winnen.
waarom is een sprint WK onwaardigquote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:41 schreef Zwansen het volgende:
Iemand een kaartje van het parcours? Ik mag toch hopen dat er wel wat heuvels in zitten?
Laten ze alsjeblieft vanaf km1 de koers hard maken, misschien dat we dan nog een leuk WK zien. Een sprint van 60 man is WK-onwaardig...
Ik vind 't niet zo boeiend. Ben van mening dat de WK één van de betere klassieke renners moet zijn. Het mag best ene sprint zijn, maar wel een beetje selectief parkoers. Niet supervlak.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
waarom is een sprint WK onwaardig
Milaan San Remo is toch ook niet klassieker onwaardigook sprinters hebben recht op een kans op een wereldtitel. Zolder was trouwens een paar jaar terug een vrij harde koers. De Italianen hebben hard op kop gereden.
Zolder was maar een sprint met een goeie 25 man ofzo dankzij het harde labeurwerk van De Squadra Azurri. Zoals Rubbereend hier zegt. In Madrid zit er wel een heuveltje in maar dat was in Zolder ook. Dus te verwaarlozen. Als er veel wind staat kunnen ze het mss wel op de kant trekkenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Milaan San Remo is toch ook niet klassieker onwaardigook sprinters hebben recht op een kans op een wereldtitel. Zolder was trouwens een paar jaar terug een vrij harde koers. De Italianen hebben hard op kop gereden.
Was toch door een valpartij op het einde?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:48 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Zolder was maar een sprint met een goeie 25 man ofzo dankzij het harde labeurwerk van De Squadra Azurri. Zoals Rubbereend hier zegt. In Madrid zit er wel een heuveltje in maar dat was in Zolder ook. Dus te verwaarlozen. Als er veel wind staat kunnen ze het mss wel op de kant trekken![]()
Omdat Milaan San Remo 294 km is, en alleen de laatste km is spannend.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Omdat Milaan San Remo 294 km is, en alleen de laatste km is spannend.
Ik wil een WK zien waar heuvels in zitten waar mensen gelost worden, waar de grote helden tegen elkaar strijden zoals in Valkenburg bv... Ik wil een sprint zien met een kopgroepje van 10 man ofzo. Met namen als Freire, Basso, Bettini, Rebellin, Ullrich, Cunego, Boogerd, Dekker
een WK waar iedereen in de waaier moetquote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:48 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Zolder was maar een sprint met een goeie 25 man ofzo dankzij het harde labeurwerk van De Squadra Azurri. Zoals Rubbereend hier zegt. In Madrid zit er wel een heuveltje in maar dat was in Zolder ook. Dus te verwaarlozen. Als er veel wind staat kunnen ze het mss wel op de kant trekken![]()
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:41 schreef Zwansen het volgende:
Ow ja nu je het zegt. Maar enfin het was toch best een aardige koers om te zienquote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Was toch door een valpartij op het einde?
idd vooral de overmacht en het schijnbaar gemak waarmee de Italianen het dedenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:10 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ow ja nu je het zegt. Maar enfin het was toch best een aardige koers om te zien
Het mooiste WK voor mij blijft nog altijd datgene waarin ze de bergen op grote Colombiaanse hoogte opzochten. Een titanenstrijd tussen Pantani, Indurain, Virenque, ... waar Indurain uiteindelijk meesterlijk de zege aan ploegmaat Olano cadeau kon doen ...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Omdat Milaan San Remo 294 km is, en alleen de laatste km is spannend.
Ik wil een WK zien waar heuvels in zitten waar mensen gelost worden, waar de grote helden tegen elkaar strijden zoals in Valkenburg bv... Ik wil een sprint zien met een kopgroepje van 10 man ofzo. Met namen als Freire, Basso, Bettini, Rebellin, Ullrich, Cunego, Boogerd, Dekker
Je bedoelt het WK in Bogota? toen Danny Nelissen bij de Amateurs won. En Olano wereldkampioen werd op een lekke bandquote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het mooiste WK voor mij blijft nog altijd datgene waarin ze de bergen op grote Colombiaanse hoogte opzochten. Een titanenstrijd tussen Pantani, Indurain, Virenque, ... waar Indurain uiteindelijk meesterlijk de zege aan ploegmaat Olano cadeau kon doen ...
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:34 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Je bedoelt het WK in Bogota? toen Danny Nelissen bij de Amateurs won. En Olano wereldkampioen werd op een lekke band, zo was het toch?
Jaquote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:34 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Je bedoelt het WK in Bogota? toen Danny Nelissen bij de Amateurs won. En Olano wereldkampioen werd op een lekke band, zo was het toch?
Zolder was maar een sprint van een goeie 25 man omdat op 3 kilometer van de finish iedereen vanaf plaats 26 tegen de grond lag of werd opgehouden. Meer dan 100 renners stonden stil. Anders was 't gewoon een spurt geweest met een (quasi) volledige groep.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:48 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Zolder was maar een sprint met een goeie 25 man ofzo dankzij het harde labeurwerk van De Squadra Azurri.
Die op Sicilië was ook mooi, waar Leblanc wereldkampioen werd.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het mooiste WK voor mij blijft nog altijd datgene waarin ze de bergen op grote Colombiaanse hoogte opzochten. Een titanenstrijd tussen Pantani, Indurain, Virenque, ... waar Indurain uiteindelijk meesterlijk de zege aan ploegmaat Olano cadeau kon doen ...
Het WK van dit jaar is in september. Ze hebben het dus weer naar voren verplaatst.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wanneer is het WK. Ik vind het altijd zo achterlijk als het WK zo laat in het seizoen wordt gereden, dat kan best wel wat eerder.
Een mooi WK vond ik het WK van Duitama.
als ze hadden gewild hadden ze Verona ook zwaar kunnen maken, maarja als je met zn alle tot de 2 laatste rondes wachtquote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:29 schreef Leatherface het volgende:
Ja, het wordt weer eens tijd dat we een echt zwaar WK - parcours krijgen zoals het in de jaren 90 de gewoonte was.
Tom Boonen kan dat wel aan, Freire ook.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:33 schreef Zwansen het volgende:
Er zitten toch 2 'klimmetjes' in van 1,5 en 2,2 km met gemiddeld 5%... Ik weet niet hoeveel ronden er zijn maar in een harde koers van 250 km lang moet een sprinter dat op den duur op kunnen gaan breken.
k zou t eigenlijk wel leuk vindenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:37 schreef placebeau het volgende:
Zolang freire deze keer maar niet wint, ben ik tevreden.
Dan heeft ie wel weinig gewonnen voor een EPO gebruikerquote:Marc Lotz is met onmiddellijke ingang
ontslagen door zijn ploeg Quick Step.De
31-jarige Nederlander is betrapt op het
gebruik van epo.Lotz heeft bekend het
middel te hebben gebruikt.
Lotz betrapt op EPOquote:Op woensdag 1 juni 2005 16:01 schreef mitt het volgende:
is wel een apart topic waard.
Sorry, maar bij Gaumond krijg ik altijd een nare smaak in m'n mond. Ik ben niet naief en begrijp echt wel dat er op vrij grote schaal doping gebruikt wordt, maar dit geloof ik echt niet. Laat me toch gewoon in die waan, wil je...quote:Op donderdag 2 juni 2005 21:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Iemand al de uitlatingen van Gaumond gelezen ? http://sport.fok.nl/sport/nieuws/14708
het is GaumonT met een T en niet met een D placebeauquote:Op donderdag 2 juni 2005 22:59 schreef placebeau het volgende:
Trouwens, joost, ik wist niet dat je ook nieuwsposter sport was.
Vorig jaar was mijn eerste berichtje ooit toevallig ook aan Gaumond gewijd.
Ik ben een beetje als "free-lancer" aan de wielrencrew toegevoegd. Met het oog op iets vandezomer waar jullie binnenkort nog wel meer over vernemenquote:Op donderdag 2 juni 2005 22:59 schreef placebeau het volgende:
Trouwens, joost, ik wist niet dat je ook nieuwsposter sport was.
Vorig jaar was mijn eerste berichtje ooit toevallig ook aan Gaumond gewijd.
Ow hetzelfde waar ze mij toen oorspronkelijk ook voor vroegen. Weer een Tourmanagerquote:Op donderdag 2 juni 2005 23:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik ben een beetje als "free-lancer" aan de wielrencrew toegevoegd. Met het oog op iets vandezomer waar jullie binnenkort nog wel meer over vernemen![]()
ja, die dusquote:Op donderdag 2 juni 2005 23:14 schreef Bartoli het volgende:
[..]
het is GaumonT met een T en niet met een D placebeau
@Joost; Rinero heeft inderdaad niet meer zijn niveau gehaald van toen. Julich is onder Riis wel weer aardig op weg met winst in P-Nice en Criterium International. En dat Julich toen 3e werd in de Tour van '98 of wat was het had te maken met het feit dat door die doping tour maar 98 renners parijs haalden. Dus dat een hoop renners voor hem wegvielen anders was hem dat ook nooit gelukt.
goede zaak.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik ben een beetje als "free-lancer" aan de wielrencrew toegevoegd. Met het oog op iets vandezomer waar jullie binnenkort nog wel meer over vernemen![]()
Tsja als ze ooit de goden van het wielrennen in hun land waren. En als het dan om één of andere manier verkeerd loopt blijven ze hem steunen. Dat is typisch Belgisch en niet zozeer Frans, want op Virenque na zijn ze allemaal door de grond geboord geworden. In Nederland, Duitsland, Italie ofzo laten ze zo iemand als een baksteen vallen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:09 schreef Zjwegel het volgende:
VDB is samen met Virenque de meest misselijke sporters die het wielrennen ooit heeft gehad, wat haat ik die 2 uit de grond van mijn hart. Keihard ontkennen, zo schuldig als wat en nog steeds een held in eigen land zijn :S.
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:09 schreef Zjwegel het volgende:
VDB is samen met Virenque de meest misselijke sporters die het wielrennen ooit heeft gehad, wat haat ik die 2 uit de grond van mijn hart. Keihard ontkennen, zo schuldig als wat en nog steeds een held in eigen land zijn :S.
Nou, nou. Er waren veel Belgen die er echt op zaten te wachten tot Museeuw in opspraak zou komen om hem dan in de grond te kunnen boren. Veel heviger dan hoe men er in het buitenland op reageerde.quote:
Zoetemelk is in 1983 positief bevonden bij een dopingtest en heeft volgens mij gewoon toegegeven, de straffen waren toendertijd ook nog niet zo hoog zoals nu. En tsjah hij heeft de Tour gewonnen he, dat vergeten wij Nederlanders niet zo snel waardoor hij ook een held blijft.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..].
Er zijn er genoeg die effectief positief zijn bevonden (in tegenstelling tot Virenque en VDB) en dan nog blijven ontkennen. Zijn die niet nog veel triester? Ik noem een Merckx, ik noem een Zoetemelk.
quote:Nuno Ribeiro, die wegens een te hoge hematocrietwaarde niet mocht deelnemen aan de Giro d’Italia, is vrijgesproken van het gebruik van epo. De contra-expertise van de Portugees bleek negatief.
Ribeiro werd vlak voor de start van de Giro uitgesloten van deelname en werd onmiddellijk ontslagen door zijn ploeg Liberty Seguros, waar hij sinds begin dit jaar in dienst was. De Portugees zit nu zonder ploeg.
Du boogerd is clean en al de rest niet?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:03 schreef NRH het volgende:
Je gaat haast denken dat Boogerd een tijdje aan de EPO had moeten zitten.
Hij had dan een jaartje schorsing ergens gehad, maar ook 40 ipv 10 mooie overwinningen..
Ok die heb je ook altijd. Maar het groepje mensen dat Museeuw nog als een god ziet is groter dan de mensen die hem tot persona non grata verklaard hebben. Dat is in de andere landen meestal andersom, of je moet Pantani hetenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nou, nou. Er waren veel Belgen die er echt op zaten te wachten tot Museeuw in opspraak zou komen om hem dan in de grond te kunnen boren. Veel heviger dan hoe men er in het buitenland op reageerde.
Het doet er wel toe. Stel je hebt een hematocriet van 48 en je pakt doping kom je al snel aan een hematocriet boven de 50 en loop je tegen de lamp. Maar iemand die van origine een hematocriet van 42 heeft en dan doping gebruikt kan aan een hematocriet van 48/49 komen, maar dan is er niks aan de hand. Zo zie je ook weer hoe scheef zo'n regelement ook weer kan zijn.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:42 schreef placebeau het volgende:
Doet er niet toe, te hoge hematocriet mag ook niet. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat je doping hebt gebruikt, met hoogtestages en zuurstofkamers bekom je hetzelfde effect. Of bij sommigen is dat zelfs erfelijk. Het valt dus gewoon onder de regels dat hij ontslagen werd.
Ja, maar er zijn ook dopingtests, maar die staan los van de hematocriettesten.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:47 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Het doet er wel toe. Stel je hebt een hematocriet van 48 en je pakt doping kom je al snel aan een hematocriet boven de 50 en loop je tegen de lamp. Maar iemand die van origine een hematocriet van 42 heeft en dan doping gebruikt kan aan een hematocriet van 48/49 komen, maar dan is er niks aan de hand. Zo zie je ook weer hoe scheef zo'n regelement ook weer kan zijn.
Ja dat klopt. Maar niet alle doping is opspoorbaar door middel van o.a de bloed-, urine- en haartestenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:50 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn ook dopingtests, maar die staan los van de hematocriettesten.
Wie zegt dat Boogerd ook niet aan de EPO zat toen ?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:03 schreef NRH het volgende:
Je gaat haast denken dat Boogerd een tijdje aan de EPO had moeten zitten.
Hij had dan een jaartje schorsing ergens gehad, maar ook 40 ipv 10 mooie overwinningen..
Niemand, maar Boogerd is vooralsnog niet in opspraak geraakt. Dus verdient hij het voordeel van de twijfel.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wie zegt dat Boogerd ook niet aan de EPO zat toen ?
Volgens Planckaert is Gaumont "een labiele zot die altijd stoned als een zombie door het hotel liep". Kleurrijk taalgebruik.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:49 schreef zjroentje het volgende:
VDB en Planckeart ontkennen natuurlijk alles, en dreigen Gaumont met een aanklacht wegens laster.
Ja moet je eens nagaan hoe strak die renners toen stonden van dat spulquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Volgens Planckaert is Gaumont "een labiele zot die altijd stoned als een zombie door het hotel liep". Kleurrijk taalgebruik.
Ow die verhalen ken ik maar dat is natuurlijk niks nieuws onder de zon. Maar zolang ze dat niet kunnen bewijzen, hard maken etc. is er niks aan de hand.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:06 schreef Zjwegel het volgende:
Zal geen ploegen en namen noemen, maar we hebben meegemaakt dat de renners 's avonds in het hotel zaten en toch naar mijn mening erg veel bier dronken zo'n avond. Ook gingen ze vrij laat naar bed of kwamen gewoon weer terug als ze gingen.
Wij zaten dan vrolijk aan een tafel met de mecanicien (sorry voor spelfouten) te vertellen en ook met de ploegleider en een enkele renner.
Tijdje later toen de ploeg uiteen viel en de mecanicien stopte met werken heeft hij tussen neus en lippen verteld dat die jongens gewoon niet in slaap konden komen door de spullen die ze gebruikte en daardoor nogal wat alcohol nodig hadden.
En die liepen dan niet eens rond als zombies........
Volgens Gaumont zelf was hij dat toen ookquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Volgens Planckaert is Gaumont "een labiele zot die altijd stoned als een zombie door het hotel liep". Kleurrijk taalgebruik.
Dieet dat geloof jezelf. Dieet dat is alleen iets voor een aantal weken in de winter als je terugkomt van je vakantie en herbegint. Alleen duurt dat bij Ullrich iets langerquote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:28 schreef Zjwegel het volgende:
De mensen om de renners heen die drinken nogal eens graag ene ja, maar dat is gewoon omdat ze in zo'n week helemaal niks anders doen dan van hotel naar hotel gaan, fietsen poetsen, maseren. Die vervelen zich zo dat een pilsje een van de weinige dingen is waar ze ff van genieten zo'n week.
Maar die renners gingen mijn ogen toch echt even van open hoor, meende altijd dat die zo bloedserieus bezig waren met dieet. (was toen ook nog jong)
Ben er zaterdag geweest, en moet zeggen dat het op de citadel heel erg leuk was om te zien hoe Frigo in de laatste 200 meter nog hard aan moest zetten. Vanuit mijn standpunt leek het wel alsof het peleton hem te pakken had.quote:Op zondag 5 juni 2005 17:10 schreef NRH het volgende:
Bram Schmitz (T-Mobile) heeft de laatste etappe van de Ronde van Luxemburg (cat. 2.HC) gewonnen. Ondanks dat de leiderspositie van Laszlo Bodrogi (Crédit Agricole) vandaag enkele keren in gevaar kwam werd de Hongaar toch eindwinnaar.
Uitslag:
1. Bram Schmitz (Ned-Tmo)
2. Jukka Vastaranta (Fin-Rab) z.t.
3. Dario Frigo (Ita-Fas) z.t.
Eindklassement:
1. Laszlo Bodrogi (Hon-C.A)
2. Fabian Cancellara (Zwi-Fas) z.t.
3. Jukka Vastaranta (Fin-Rab) op
Bestaat er dan een Fok! Tourmanager?quote:Op zondag 5 juni 2005 20:01 schreef Lortnoc het volgende:
De Fok! Tourmanager (als die op tijd af is, geheel tegen de traditie in).
Da's nog eens gaaf, die bergen heb ik 2 jaar geleden ook gereden op 1 dagquote:Op zondag 5 juni 2005 23:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Iemand al het experimentje gezien dat ze volgende week gaan houden in de Tour de Suisse, op de laatste etappe :
3 kanjers van bergen , maar slechts 100 km wedstrijd ...
[afbeelding]
Was dat die etappe die was ingekort tot 35 km in het jaar dat Riis de tour won?quote:Op zondag 5 juni 2005 23:45 schreef rubbereend het volgende:
k weet nog wel hoe zo'n korte klim etappe ging in de tour, knallen vanaf t begin
oja, die was wel heel kort. was toen maar één klim over volgens mijquote:Op maandag 6 juni 2005 11:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Was dat die etappe die was ingekort tot 35 km in het jaar dat Riis de tour won?
Het is de laatste etappe, dus ik denk dat ze die tijdslimiet wel laten vallen (of wat maakt het die renners nog uit als ze niet geklasseerd worden ook hé )quote:Op maandag 6 juni 2005 07:21 schreef hetsjhokleek het volgende:
Korte bergritten betekend ook een korte tijdslimiet voor de mindere klimmers. Lijkt me niet dat de grote kleppers al gaan op de eerste beklimming gaan.
1 2 3 4 5 | DI LUCA Danilo (ITA) 184 BOONEN Tom (BEL) 112 PETACCHI Alessandro (ITA) 111 FREIRE GOMEZ Oscar (ESP) 94 SAVOLDELLI Paolo (ITA) 89 |
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:34 schreef Zwansen het volgende:
Stand Pro-Tour:
[ code verwijderd ]
Gaat iemand Di Luca nog terugpakken?
Di Luca gaat het waarschijnlijk wel winnen. Die is gewoon superconstant en zal weinig steken laten vallen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:34 schreef Zwansen het volgende:
Stand Pro-Tour:
[ code verwijderd ]
Gaat iemand Di Luca nog terugpakken? Di Luca gaat vast ook punten pakken in klassiekers als San Sebastian, Zurich, Lombardije en het WK misschien...
Freire lijkt voiorlopig de zwaarste concurrent, als hij in het najaar wat kan scoren in de eendagswedstrijden.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Di Luca gaat het waarschijnlijk wel winnen. Die is gewoon superconstant en zal weinig steken laten vallen.
Boonen en Petacchi zullen nog wel de nodige etappes gaan winnen in Tour, Vuelta en andere etappekoersen, maar daar zijn te weinig punten mee te behalen. Wel is de kans natuurlijk groot dat een van die twee wereldkampioen wordt, maar dan is het vermoedelijk nog niet genoeg.
Of alsie voor de verandering maar weer eens wereldkampioen wordt.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:05 schreef placebeau het volgende:
[..]
Freire lijkt voiorlopig de zwaarste concurrent, als hij in het najaar wat kan scoren in de eendagswedstrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |