De Dauphine Libre is een Franse krant dunkt me.quote:Op zondag 5 juni 2005 13:31 schreef zjroentje het volgende:
Ik vind het vooral een geweldige naam. Waar komt die eigenlijk vandaag?
Yep, Dauphiné Libéré is een krant. Hetzelfde dus als met de Omloop Het Volk.quote:Op zondag 5 juni 2005 13:33 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
De Dauphine Libre is een Franse krant dunkt me.
Jammer dat het nergens te zien is trouwens! Ik vind het een mooiere koers dan de Ronde van Zwitserland.
Volgensmij niet misschien Europsport maar Belgie zend idd Ronde van Zwitserland uit.quote:Op zondag 5 juni 2005 13:43 schreef BVO het volgende:
Zendt Eurosport of België ook niks uit?
Nope.quote:Op zondag 5 juni 2005 13:43 schreef BVO het volgende:
Zendt Eurosport of België ook niks uit?
Nee he, niet weer een dopinggeval...quote:Op zondag 5 juni 2005 14:29 schreef Ereinion het volgende:
Isidro Nozal en Scotto D' Abuso zijn niet door de gezondheidscontrole gekomen, en mogen niet starten.
Wetenswaardighedenquote:Op zondag 5 juni 2005 13:31 schreef zjroentje het volgende:
Ik vind het vooral een geweldige naam. Waar komt die eigenlijk vandaag?
Kortom, het is een stukje ego van de streek Dauphinéquote:Op 12 juni 1947 kent de Dauphiné haar oorsprong. De organisator Georges Cazenneuve heeft voor dat jaar een parcours van 967 kilometer uitgezet. De vijf etappes worden rondom Grenoble verreden. Met de Pool Edouard Klabinsky als eindwinnaar wordt direct de toon gezet van het internationale karakter dat de koers sindsdien kenmerkt.
...
Overigens droeg het Criterium du Dauphiné Libéré, zoals de koers officieel heet, in 1969 en 1970 de naam Circuit des Six-Provinces-Dauphiné. Na drie jaar afwezigheid werd de ronde in 1969 nieuw leven ingeblazen onder die naam. Na 1970 kende het weer dezelfde naam als daarvoor. (Pro Tour)
Waar?quote:Op zondag 5 juni 2005 15:17 schreef Gillingham het volgende:
Zonde dat we het uitgezonden wordt.
Juist. Altijd 1 van de sterkst bezette wedstrijden.quote:Op zondag 5 juni 2005 16:05 schreef NRH het volgende:
WAT EEN DEELNEMERSVELD, HIER KAN JE DE TOUR MEE RIJDEN!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |