Ja, nogal. Hij gaat zelfs armstrong als een schoothondje lopen verdedigen zodat geen enkele renner nog misbruik durft aan te klagen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Z'n Pro Tour lijkt nergens op met ploegen en renners die bepaalde wedstrijden moeten rijden, terwijl ze liever ergens anders zouden rijden, terwijl gemotiveerde teams niet mee mogen doen. En z'n gevecht tegen doping stelt ook niet veel voor.
Kom op zeg. SoK slaat de spijker op z'n kop. Rabo heeft jaren niet in de Giro meegereden, en wil dat ook niet. Dat is ook af te zien aan de prestaties. Daartegenover staan er tig Italiaanse teams (zoals bv Sella Italia) die dolgraag mee willen doen en ook echt wat laten zien.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:49 schreef -Angel- het volgende:
Hmmm, dit vindt ik niet echt een argument die er op zou wijzen dat hij het verkloot heeft.
Ligt het dan niet meer aan de motivatie van sommige teams? Tevens vindt ik dat elke grootte ploeg er gewoon maar moet staan, en er ook op mag worden afgerekend.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:50 schreef zjroentje het volgende:
Kom op zeg. SoK slaat de spijker op z'n kop. Rabo heeft jaren niet in de Giro meegereden, en wil dat ook niet. Dat is ook af te zien aan de prestaties.
In mijn post staan anders al argumenten genoeg , lijkt mij ...quote:Op zondag 29 mei 2005 22:49 schreef -Angel- het volgende:
Hmmm, dit vindt ik niet echt een argument die er op zou wijzen dat hij het verkloot heeft.
En de kleinere ploegen mogen niet meer op TV volgens jou?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:53 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ligt het dan niet meer aan de motivatie van sommige teams? Tevens vindt ik dat elke grootte ploeg er gewoon maar moet staan, en er ook op mag worden afgerekend.
Uiteraard, maar zo'n ploegen hebben ook beperkte budgetten en interesses. In de geweldige pro-tour mag zo'n ploeg trouwens ook maar 25 renners hebben. Als zo'n ploeg geen interesse heeft in een koers in Vlaanderen of een koers in Italie (al is het maar omdat hun sponsor daar misschien doodgewoon wel niet eens actief is ! ) dan is dat ook maar zo hé.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:53 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ligt het dan niet meer aan de motivatie van sommige teams? Tevens vindt ik dat elke grootte ploeg er gewoon maar moet staan, en er ook op mag worden afgerekend.
Nee, simpelweg om het feit dat de wielersport daar niet groot genoeg voor is. Als je bijvoorbeeld in de voebal de Gouden Gids Divisie hebt, dan bestaat er nog een publiek voor. Dit zal niet het geval zijn als het gaat om de kleinere wielerploegen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:55 schreef placebeau het volgende:
En de kleinere ploegen mogen niet meer op TV volgens jou?
Ik vraag me af wat er met die regel gebeurd is.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Was er ooit zelfs geen voorstel dat bij elke Pro-Tour wedstrijd minstens één van de drie sterkste renners van het team aan de start moest staan?
Tsja dat klopt ook wel weer. Het was ook een schande geweest als een renner van Quick Step of Davitamon de ronde niet wonquote:Op zondag 29 mei 2005 22:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat wil je als door de Pro-Tour die man de enige toprenner is die de start neemt ?
Bij de Ronde van België, laat staan bij wedstrijden als de Brabantse pijl en omloop het volk, staat er anders volk genoeg te kijken, thuis of langs de weg.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:58 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Nee, simpelweg om het feit dat de wielersport daar niet groot genoeg voor is. Als je bijvoorbeeld in de voebal de Gouden Gids Divisie hebt, dan bestaat er nog een publiek voor. Dit zal niet het geval zijn als het gaat om de kleinere wielerploegen.
Maar de wielersport is daar juist wél groot genoeg voor. Dat is net het hele punt, zolang je een deel ervan maar regionaal laat zijn. Laat die sponsors zélf kiezen waar hun ploegen gaan deelnemen, laat die koersen zélf kiezen welke ploegen mogen deelnemen. Alles wat niet "rendabel" blijkt te zijn (géén publiek voor is) verdwijnt op termijn toch zelf. Zo is het altijd al geweest.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:58 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Nee, simpelweg om het feit dat de wielersport daar niet groot genoeg voor is. Als je bijvoorbeeld in de voebal de Gouden Gids Divisie hebt, dan bestaat er nog een publiek voor. Dit zal niet het geval zijn als het gaat om de kleinere wielerploegen.
Daar heb je een punt. Misschien wordt het tijd voor de wielersport om sponsoren aan te trekken met de wat globalere vertakkingen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat moeten ploegen als Euskaltel hier komen "winnen" ? Aansluitingen in Belgie en Nederland op de Baskische telefoonmaatschappij ??? Die willen net mensen in Spanje en Frankrijk waar ze actief winnen hé. Die bedrijven willen ook zelf daar hun beste renners actief zien.
Ben ik het niet met je eens. De Ronde van de Benelux is een prachtige ronde. Volgens mij komen ze ook in de Ardennen al is dat aan het routeschema niet te zien. Het wordt een prachtige strijd daarquote:Op zondag 29 mei 2005 22:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die ronde van de Benelux gaat niet eens verder in België dan Antwerpen en een stukje Limburg. Als je dan een ronde van de Benelux wil organiseren, en je hebt er 8 dagen voor doe dan tenminste de hele benelux aan ...![]()
Die ronde van de Benelux is niet meer of minder dan een staaltje van Verbrugghen die nog snel een koersje "verkoopt" aan een Nederlands bedrijf en om dat te verkopen er snel een dagje of 2 Belgie aan plakt ... , maar toch liefst niet te ver van de Nederlandse grens want anders heeft die sponsor er ook niks meer aan ...
Maar die koersen komen daar niet eens op tv ! Er is géén publiek in Spanje om de Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix te zien hé , terwijl er hier al voor beide koersen meer dan een miljoen mensen op straat alleen al komen ( maal zoveel voor de kijkcijfers op tv)quote:Op zondag 29 mei 2005 23:03 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Misschien wordt het tijd voor de wielersport om sponsoren aan te trekken met de wat globalere vertakkingen.
Echter je kunt het ook van de andere kant bekijken. Waarom fietst Rabobank in de Tour, om de publiciteit. En dan wel om de aandacht van de Nederlandse kijker, volgens mijn hebben ze namelijk geen kantoren in bijvoorbeeld Spanje. Dus waarom zou Euskaltel hier rijden, om eventueel aandacht te trekken van het publiek in Baskenland die eventueel kijken naar de uitzending.
In Spanje is er wel degelijk publiek. Tenminste als je echt van de wielersport houdt en niet alleen van de Tour, Vuelta en het WK.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar die koersen komen daar niet eens op tv ! Er is géén publiek in Spanje om de Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix te zien hé , terwijl er hier al voor beide koersen meer dan een miljoen mensen op straat alleen al komen ( maal zoveel voor de kijkcijfers op tv)
Waarom fietst Rabobank de Tour , die komt in Nederland op tv, daar kijkt er volk naar. Dat is niet het geval voor de Giro hé, dat is niet het geval voor "de ronde van Catalonië" hé.
Ik zou er eerder voor kiezen dat je voor een Pro-Tour programma kiest dat je de ploegen voorlegt, en hen dan "verplicht" daar pakweg 75 % van de koersen van te rijden.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:06 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ben ik het niet met je eens. De Ronde van de Benelux is een prachtige ronde. Volgens mij komen ze ook in de Ardennen al is dat aan het routeschema niet te zien. Het wordt een prachtige strijd daar![]()
Wat betreft is de ProTour wel geslaagd tot nu toe. En op die manier kunnen ook PCT/CT renners zich in koersen zoals de Ronde van Belgie showen op TV voor de andere ploegleiders. Dus opzicht heeft het wel wat.
BV in de Giro je kunt beter Le Mevel en Koldo Gil als ritwinnaars hebben dan Zo'n Pietropolli (Tenax) of Marinangeli (naturino). Als de ProTour er neit was waren Credit en Liberty niet eens gekomen. Dus wat dat betreft brengt dat wel meerwaarde aan zo'n ronde. Tuurlijk zijn er altijd ploegen die er geen belang aan hechten en met een b-team of jongerenteam komen zoals Rabobank of Bouygues Telecom. Maar dat heb je altijd.
Daarom zou ik pleiten voor een PT maximum van 18 teams en dan aangevuld met 4 wild cards ipv 2. Dan had je ook Barloworld, Naturino of Tenax kunnen uitnodigen. Want eerlijk gezegd is zo'n team als Bouygues Telecom en La FDJ niet eens ProTour waardig op enkele renners na dan.
Ligt dat aan het pro tour systeem. Nee, dit ligt aan de NOS die er geen geld voor overhebben om bijvoorbeeld de Giro live uit te zenden. Wat er voor zorgt dat ik elke dag noodgedwongen naar Sporza moet kijken. Wat ik overigens ook doe met de Tour, maar dat terzijde.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Waarom fietst Rabobank de Tour , die komt in Nederland op tv, daar kijkt er volk naar. Dat is niet het geval voor de Giro hé, dat is niet het geval voor "de ronde van Catalonië" hé.
In Spanje is er in bepaalde streken (pakweg Baskenland , Murcia , ... ) een publiek voor rittenkoersen, niet voor eendagskoersen zoals RVV of PR , daar kijkt ginds geen hond naar.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:09 schreef Bartoli het volgende:
[..]
In Spanje is er wel degelijk publiek. Tenminste als je echt van de wielersport houdt en niet alleen van de Tour, Vuelta en het WK.
En waarom heeft de NOS er geen geld voor over? Omdat er in Nederland geen groot publiek is die naar de Giro gaat kijken ...quote:Op zondag 29 mei 2005 23:10 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ligt dat aan het pro tour systeem. Nee, dit ligt aan de NOS die er geen geld voor overhebben om bijvoorbeeld de Giro live uit te zenden. Wat er voor zorgt dat ik elke dag noodgedwongen naar Sporza moet kijken. Wat ik overigens ook doe met de Tour, maar dat terzijde.
ProTour programma is niet verkeerd. Maar goed die 75% regel is misschien wel een goed idee.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik zou er eerder voor kiezen dat je voor een Pro-Tour programma kiest dat je de ploegen voorlegt, en hen dan "verplicht" daar pakweg 75 % van de koersen van te rijden.
Nee, dat is omdat de Giro veel vraagt wanneer je live wilt uitzenden. En hoe weet je dat er geen publiek voor is?quote:Op zondag 29 mei 2005 23:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En waarom heeft de NOS er geen geld voor over? Omdat er in Nederland geen groot publiek is die naar de Giro gaat kijken ...
En een promotie/degradatieregeling.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:06 schreef Bartoli het volgende:
[..]
.
Daarom zou ik pleiten voor een PT maximum van 18 teams en dan aangevuld met 4 wild cards ipv 2. Dan had je ook Barloworld, Naturino of Tenax kunnen uitnodigen. Want eerlijk gezegd is zo'n team als Bouygues Telecom en La FDJ niet eens ProTour waardig op enkele renners na dan.
Tuurlijk wel als je Freire fan bentquote:Op zondag 29 mei 2005 23:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In Spanje is er in bepaalde streken (pakweg Baskenland , Murcia , ... ) een publiek voor rittenkoersen, niet voor eendagskoersen zoals RVV of PR , daar kijkt ginds geen hond naar.
LBL is in Spanje ook een "begrip" hé, daar kijkt dan weer wél volk naar ...quote:Op zondag 29 mei 2005 23:17 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Tuurlijk wel als je Freire fan bent. Nee ff serieus daar heb je wel gelijk in. Maar ondanks dat moet ik zeggen dat Liberty de enigste ploeg was die de klassiekers (MSR, RVV en PR) nog serieus aanvatten dit jaar. Illes en Euskaltel niet.
In LBL en in mindere mate de Amstel zijn deze ploegen wel met ambities gestart. Ze deden het niet eens zo slecht ook nog.
Ik geef jullie beide gelijk. dat heeft deels idd met de hoge kosten te maken die de RAI, naja Berlusconi zich vraagt. En ook deels vanwege dat de Giro niet boeit bij hun. Idem voor de Vuelta.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:14 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Nee, dat is omdat de Giro veel vraagt wanneer je live wilt uitzenden. En hoe weet je dat er geen publiek voor is?
Illes heeft er nu ook belang bij nu hun co sponsor frans is. De naam Caisse Epargnequote:Op zondag 29 mei 2005 23:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
LBL is in Spanje ook een "begrip" hé, daar kijkt dan weer wél volk naar ...
En Liberty ? laat Liberty Seguros nu net eens een verzekeringsmaatschappij zijn die wél in meerdere Europese landen actief is (zoals Frankrijk) met een Duitse co-sponsor die ook in België actief is ...
Idem voor Once vroeger die met hun "Deutsche Bank" co-sponsor OOK naar Vlaanderen trokken ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |